Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
Jazco2nd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:00:
[...]

Dit is helemaal niet correct en heeft zeer zeker niet met privacy reguleringen te maken.
Daarnaast toont "Meldingen" wel deze informatie. Je hebt deze informatie nodig om te verifieren dat je geld naar de juiste is overgemaakt of van de juiste partij is ontvangen. Essentiele informatie. Als piet geld naar jou overmaakt, willen zowel piet als jij weten dat het bedrag is ontvangen, van de juiste piet. Sterker nog, jij kan een plicht hebben om aan te tonen van wie je geld ontvangt.

En wie geeft nou in hemelsnaam zomaar zijn of haar bankrekening door? Dat doe je sowieso niet of je nou Frans, Spaans of Nederlands bent, net zoals je adres. Maar wanneer je een overboeking doet, is dit wel essentiele informatie.

Ook ING belt mij weleens bij grote transacties. En bij hele grote transacties moeten ze je vragen een formulier in te vullen, om aan te tonen waar het vandaan komt. Sterker nog, daarbij kunnen ze om een afschrift vragen van de originele storting (die bijv bij een andere bank is gedaan). Dat moeten ze, ivm Europese regelgeving. Bij Openbank mag je dan ff wachten, want de nuttige info mist in je overzicht (wel onder Meldingen) en duurt ff voordat er een afschrift beschikbaar is waarop je laatste transacties staan.
Toch wel degelijk met privacy te maken. Het wordt juist omzichtig, of helemaal niet weergegeven in een aantal landen. Ik bankier tevens ook in Frankrijk en op mijn Franse bankrekening staan nooit IBAN nummers vermeld. En ja, wordt niet gauw een IBAN nummer aan je doorgeven in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:03
Heeft iemand ervaring met deze SMS?
Openbank: steek je betaalpas in de betaalterminal. Als je een virtuele pas gebruikt, moet je eerst een aankoop van 50EUR doen. Excuses voor het ongemak
Ik probeer al sinds een paar dagen mijn hotelboekingen bij Agoda te betalen. Hiervoor moet ik hun bellen (naar België, kost mij geld), waarna ik een persoon van de andere kant van de wereld aan de telefoon krijg met een vertraging van een seconde. Afijn, dat is niet mijn vraag.

Iedere keer als hun mijn kaart proberen te ''chargen'', is de kaart voor hun ''declined'' voor ''insuffient balance''. Er staat gewoon voldoende geld op mijn kaart, maar als zij de betaling proberen uit te voeren krijg ik bovenstaande SMS. De kaart fysiek in de terminal proberen te doen gaat natuurlijk niet, aangezien ik probeer te betalen over de telefoon.

Ik heb met Openbank gebeld, eerste keer zeiden ze dat de CVV code niet correct was (wat echt wel was, heb zelf dat moeten intoetsen in hun telefoonssysteem). Na twee keer opnieuw geprobeerd te hebben met Agoda, heb ik Openbank weer gebeld en toen zeiden ze dat ik een fysieke betaling moet gaan doen in een winkel en dat hij dan weer zou moeten werken.

Geen probleem, maar ik vroeg mij af of iemand ook ervaring hiermee heeft gehad? Want het kost mij geld om naar Agoda te bellen, dus het is zonde als het weer niet zou lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door vandeven66 op 14-06-2023 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb die SMS ook een keer gehad toen ik via Google Pay wilde afrekenen (en toen deed ie het dus ook niet). Keertje daarna de fysieke pas gebruikt en daarna geen issues meer. Weet niet precies wat dit triggert.

Maar je zou gewoon met de fysieke pas in de supermarkt iets kleins kunnen afrekenen of een €10-tje cash uit de pinautomaat trekken ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Thetallguy schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:51:
Heb die SMS ook een keer gehad toen ik via Google Pay wilde afrekenen (en toen deed ie het dus ook niet). Keertje daarna de fysieke pas gebruikt en daarna geen issues meer. Weet niet precies wat dit triggert.

Maar je zou gewoon met de fysieke pas in de supermarkt iets kleins kunnen afrekenen of een €10-tje cash uit de pinautomaat trekken ofzo ;)
Bedankt voor je reactie, dan ga ik dat proberen.

Aangezien Openbank eerst zei dat de CVV code niet correct was en dat dus niet klopte, wilde ik even zeker weten dat de tweede persoon geen onzin vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
vandeven66 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:37:
Ik probeer al sinds een paar dagen mijn hotelboekingen bij Agoda te betalen.

[...]

Iedere keer als hun mijn kaart proberen te ''chargen'', is de kaart voor hun ''declined'' voor ''insuffient balance''. Er staat gewoon voldoende geld op mijn kaart, maar als zij de betaling proberen uit te voeren krijg ik bovenstaande SMS. De kaart fysiek in de terminal proberen te doen gaat natuurlijk niet, aangezien ik probeer te betalen over de telefoon.

[...]

Geen probleem, maar ik vroeg mij af of iemand ook ervaring hiermee heeft gehad? Want het kost mij geld om naar Agoda te bellen, dus het is zonde als het weer niet zou lukken.
Ik heb het afgelopen halfjaar best veel betalingen gedaan naar Agoda, ging altijd prima. Wel heb ik uitsluitend de eCommerce credit card gebruikt en nooit de fysieke kaart. Je moet zelf die virtuele kaart wel apart aanvragen volgens mij (gratis) en niet standaard bij een rekening. En die is prepaid dus eigen balans/saldo.

De fysieke kaart heb ik uitsluitend gebruikt voor fysiek contact (ATM, betaalterminals) in hotels/winkels etc.

Wil je echt de fysieke MasterCard gebruiken ook voor online dan loop je misschien tegen de beveiligingsinstellingen aan. Kijk eens in de app, wellicht helpt dat. kaarten -> MasterCard pas -> triple-dot menu -> Online betalingen -> verscheidene instellingen daar.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
gertvdijk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Ik heb het afgelopen halfjaar best veel betalingen gedaan naar Agoda, ging altijd prima. Wel heb ik uitsluitend de eCommerce credit card gebruikt en nooit de fysieke kaart. Je moet zelf die virtuele kaart wel apart aanvragen volgens mij (gratis) en niet standaard bij een rekening. En die is prepaid dus eigen balans/saldo.

De fysieke kaart heb ik uitsluitend gebruikt voor fysiek contact (ATM, betaalterminals) in hotels/winkels etc.

Wil je echt de fysieke MasterCard gebruiken ook voor online dan loop je misschien tegen de beveiligingsinstellingen aan. Kijk eens in de app, wellicht helpt dat. kaarten -> MasterCard pas -> triple-dot menu -> Online betalingen -> verscheidene instellingen daar.
Heb normaal gezien ook geen problemen met betalingen naar Agoda, maar normaal doe ik die betalingen gewoon gelijk bij boekingen. Gebruik daar ook altijd de MasterCard voor.
Ik had nu voor ''Book now, Pay Later'' gekozen en dan moet je betalen via hun telefoonlijn als je dat eerder wilt doen dan 2 dagen voor inchecken. Wil toch een beetje zekerheid en dan is het gewoon betaald, hoef ik dat niet te regelen als ik aan de andere kant van de wereld ben.

Ik kan verder ook niks bijzonders vinden in de beveiligingsinstellingen, de hele wereld staat open en er staat niets bijzonders bij de kaart zelf.
Mocht het nog steeds niet werken na die fysieke betaling, dan gebruik ik alsnog de eCommerce kaart. Heb dat tot nu toe nog niet gedaan omdat er staat ''dat er om dezelfde kaart'' gevraagd kan worden bij inchecken. Heb dat overigens nog nooit meegemaakt, maar wil het gewoon helemaal goed doen.

Over het buitenland gesproken, heeft iemand ervaring met het gebruik van de Openbank (Master)kaart in Azië? (specifiek Japan & Zuid-Korea)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 18-09 11:40
vandeven66 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:17:
Over het buitenland gesproken, heeft iemand ervaring met het gebruik van de Openbank (Master)kaart in Azië? (specifiek Japan & Zuid-Korea)
Ja, in Indonesië intensief gebruikt (en Singapore beetje). Zelfs contactloos werkte feilloos, alsmede NFC op telefoon! Al weten veel winkelmedewerkers niet dat het kan op hun terminal... 8)7

* nou ja feilloos... https://twitter.com/gertvdijk/status/1660869197629652992

[ Voor 10% gewijzigd door gertvdijk op 14-06-2023 15:21 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Jazco2nd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:00:
[...]

Dit is helemaal niet correct en heeft zeer zeker niet met privacy reguleringen te maken.
@Datisraar heeft het niet per se over reguleringen, kan ook een culturele consensus zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:16
rechtsherstel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:59:
Ben net gebeld door Openbank in verband met een overboeking. Op de achtergrond hoorde ik 2 medewerkers spreken over een renteverhoging. Ik kon het niet goed verstaan maar meende te horen 'morgen' en '3%'. Zal dan wel om de Welkom spaarrekening gaan.
Toch goed gehoord. Welkom spaarrekening nu 3%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:52
rechtsherstel schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:45:
[...]
Toch goed gehoord. Welkom spaarrekening nu 3%.
Gelijk gebeld of ik op m'n bestaande Welkom spaarrekening ook 3% kon krijgen. Maar de constructie is anders: ik krijg morgen een nieuwe Welkom-spaarrekening met 3% en moet dan zelf geld overboeken en de oude Welkom-spaarrekening sluiten. Benieuwd of ik morgen inderdaad 2 Welkom-spaarrekeningen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iedereen dus massaal over naar een nieuwe 3% Welkom rekening? Dan zijn we van die maandelijkse overschrijvingen van >600 af?

Moet ik wel even in de voorwaarden kijken van de voorgaande acties want volgens mij stond daar iets in dat je een bepaald minimumsaldo moest aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:53:
Iedereen dus massaal over naar een nieuwe 3% Welkom rekening? Dan zijn we van die maandelijkse overschrijvingen van >600 af?
Die 600+ (/ 3 auto incassos) krijg je toch maar 2,25% mee, op een Open Spaarrekening? Terwijl je al 2,50% kon krijgen op Welkom.
Moet ik wel even in de voorwaarden kijken van de voorgaande acties want volgens mij stond daar iets in dat je een bepaald minimumsaldo moest aanhouden.
Dat minimumsaldo v.w.b. sparen23 ging over het totaal bij OB. Overboeken tussen verschillende rekeningen zou dus prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
RobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Die 600+ (/ 3 auto incassos) krijg je toch maar 2,25% mee, op een Open Spaarrekening? Terwijl je al 2,50% kon krijgen op Welkom.

[...]

Dat minimumsaldo v.w.b. sparen23 ging over het totaal bij OB. Overboeken tussen verschillende rekeningen zou dus prima moeten kunnen.
Welkom is alleen voor nieuwe klanten, dus niet iedereen kan daar gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dutchgio schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:11:
[...]

Welkom is alleen voor nieuwe klanten, dus niet iedereen kan daar gebruik van maken
Maar @Olifant123 had het ook over dat ze Welkom voor Welkom inwisselen. Dat Open voor Welkom wordt ingewisseld staat nergens iets over. En aangezien die 2,25% alleen voor Open geldt.... Dus die 2,25 kun je niet "upgraden" naar 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
RobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:13:
[...]

Maar @Olifant123 had het ook over dat ze Welkom voor Welkom inwisselen. Dat Open voor Welkom wordt ingewisseld staat nergens iets over. En aangezien die 2,25% alleen voor Open geldt.... Dus die 2,25 kun je niet "upgraden" naar 3%.
Eens.

Ik begrijp uit eerder dit topic dat bij een eerdere renteverhoging op de Welkom spaarrekening na
een belletje, het rente% werd verhoogd op de bestaande Welkom spaarrekening. En nu belde ik en krijg ik als het goed is morgen een nieuwe Welkom spaarrekening. En moet ik het geld van de oude overboeken. Opmerkelijk. Al klonk de klantenservicemedewerker niet heel zeker van haar zaak. We gaan het morgen zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Olifant123 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:18:
[...]

Eens.

Ik begrijp uit eerder dit topic dat bij een eerdere renteverhoging op de Welkom spaarrekening na
een belletje, het rente% werd verhoogd op de bestaande Welkom spaarrekening. En nu belde ik en krijg ik als het goed is morgen een nieuwe Welkom spaarrekening. En moet ik het geld van de oude overboeken. Opmerkelijk. Al klonk de klantenservicemedewerker niet heel zeker van haar zaak. We gaan het morgen zien. ;)
Keep us posted. Ik wilde morgen ook al even gaan bellen :)

Bij de 2,00% => 2,50% heb ik toen ook "uiteindelijk" maar eens gebeld en kreeg ik, inderdaad, de hogere rente op de bestaande rekening. Een nieuwe rekening zou naar mijn idee ook impliceren dat je opnieuw 6 maanden die rekening krijgt (voordat die automatisch wordt omgezet naar een Open Spaarrekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:57
Een nieuwe rekening zou naar mijn idee ook impliceren dat je opnieuw 6 maanden die rekening krijgt (voordat die automatisch wordt omgezet naar een Open Spaarrekening)
Op zich dan wel weer een voordeel dan. Maar goed, ik kreeg ook gewoon die 2,5% op mijn bestaande welkom rekening. Dus mogelijk weer een werknemer die al deze voorwaarden en veranderingen niet goed snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
Durpstick schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:07:
[...]

Op zich dan wel weer een voordeel dan. Maar goed, ik kreeg ook gewoon die 2,5% op mijn bestaande welkom rekening. Dus mogelijk weer een werknemer die al deze voorwaarden en veranderingen niet goed snapt.
Mijn zwager belde (heeft ook Openbank) en die kreeg iets anders te horen: nu het saldo leegboeken naar de betaalrekening en morgen terugboeken. En dan de 3% op de bestaande Welkom spaarrekening toegepast.

heeft iemand anders uit dit topic al gebeld die een ervaring kan delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Olifant123 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:18:
[...]

Eens.

wel opletten voor diegene die met de actie sparen23 hebben meegedaan, 50% van het verhoogde saldo moet tot 30 september worden aangehouden anders moet de 50 euro bonus worden terugbetaald. Hopelijk kiezen ze bij openbank nu voor dezelfde methode als de vorige keer, gewoon met een telefoontje de rente verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
dwdd schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:26:
[...]

wel opletten voor diegene die met de actie sparen23 hebben meegedaan, 50% van het verhoogde saldo moet tot 30 september worden aangehouden anders moet de 50 euro bonus worden terugbetaald. Hopelijk kiezen ze bij openbank nu voor dezelfde methode als de vorige keer, gewoon met een telefoontje de rente verhogen.
Pfff….euh, wat ingewikkeld allemaal ! Ze maken het leven van een OB’er er niet makkelijk op .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:56:
[...]

Pfff….euh, wat ingewikkeld allemaal ! Ze maken het leven van een OB’er er niet makkelijk op .
Is voor mijn een reden dat ik overweeg om niet meer te sparen bij OB. Veel gedoe met de juiste rente krijgen, te veel acties tegelijkertijd, niet echt transparant wat er nu loopt en "moeilijke" actievoorwaarden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dwdd schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:26:
[...]

Dat ging over een verhoging van het totale (spaar?)tegoed. Dus geld overboeken van spaarrekening A naar spaarrekening B is dan geen probleem, zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pdukers schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:18:
[...]

Is voor mijn een reden dat ik overweeg om niet meer te sparen bij OB. Veel gedoe met de juiste rente krijgen, te veel acties tegelijkertijd, niet echt transparant wat er nu loopt en "moeilijke" actievoorwaarden |:(
Ik heb zoiets van 'let it go', ik steek er niet al teveel energie in. Ik krijg misschien iets minder, maar alsnog fors meer dan m'n Nederlandse huisbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
RobertMe schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:09:
[...]

Dat ging over een verhoging van het totale (spaar?)tegoed. Dus geld overboeken van spaarrekening A naar spaarrekening B is dan geen probleem, zou ik zeggen.
In de voorwaarde staat dat het gaat om geactiveerde rekeningen, een nieuwe welkomrekening valt daar volgens mij dan weer niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:09:
[...]

Dat zie ik niet specifiek terug in de voorwaarden. Ik zou zelf zeggen dat de voorwaarden over 1 Welkom spaarrekening gaan.
In beide gevallen moeten deelnemers:
• Een natuurlijke persoon zijn van minstens 18 jaar oud.
• Woonachtig zijn in Nederland en er een postadres hebben.
• Op 31 maart 2023 houder zijn van een van deze geactiveerde Openbank-rekeningen: Open
Betaalrekening, Open Spaarrekening of Welkom Spaarrekening.
• In de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023 het saldo op de rekeningen waarvan de klant
houder is, verhoogd hebben.
• Minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w.
het saldo t/m 30 september 2023 aanhouden. Als de klant, zodra het overeenkomstige bedrag is
betaald, de verbintenis niet nakomt, dan machtigt dit Openbank om het betaalde bedrag van de
betaalrekening af te schrijven. Dit geldt ook als de klant geen controle heeft over de niet-nakoming.
Het exacte bedrag van de boete wordt berekend door het bedrag van de vergoeding te
vermenigvuldigen met de resterende dagen tot aan het einde van de minimale contractduur en dit
bedrag te delen door 182 dagen.
Het valt natuurlijk uit te rekenen boven welk bedrag aan spaargeld de rente hoger wordt dan de boete. Even snel bekeken zal dat volgens mij rond de 30k totaal zijn, gerekend over 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@dwdd & @Cheesy. Maar aangezien een Welkom Spaarrekening na 6 maanden automatisch wordt overgezet naar een Open Spaarrekening dan zou volgens jullie beredenering in dat geval Sparen23 dus ook vervallen? Dan zou de constructie daarbij al net zo raar zijn dat je de Sparen23 actie "verliest" als de rekening wordt om gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:01:
@dwdd & @Cheesy. Maar aangezien een Welkom Spaarrekening na 6 maanden automatisch wordt overgezet naar een Open Spaarrekening dan zou volgens jullie beredenering in dat geval Sparen23 dus ook vervallen? Dan zou de constructie daarbij al net zo raar zijn dat je de Sparen23 actie "verliest" als de rekening wordt om gezet.
Ja goed gezien. We komen weer bij dezelfde conclusie over OB denk ik :D
Ik heb deze vraag even ingeschoten naar OB dus er zal zo een antwoord komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 18:36
Ik snap bovenstaande discussie over de voorwaarden van de "SPAREN23" actie niet helemaal. In de eerste alinea van de actievoorwaarden (die je hier terug kunt lezen) staat heel duidelijk dat het gaat om een toename van het totaalsaldo op alle Openbank rekening van een klant:

"OPEN BANK, S.A. (hierna “Openbank” of “de Bank”) stort een vergoeding op de Open Betaalrekening van
klanten die aan de actievoorwaarden voldoen. Het bedrag van deze vergoeding is afhankelijk van de toename
van het totale saldo dat de klant heeft op al zijn/ haar rekeningen van Openbank. Deze toename wordt bekeken over de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023"

Het zou dus niets moeten uitmaken dat je het geld verschuift tussen verschillende Openbank rekeningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Nu wordt een deposito bij Orange Bank van 3 maanden tegen 3,40% wel interessant als ik dat vergelijk met de huidige (actie)-rentes op de Spaarrekeningen (en het gedoe bij Openbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
kareltjekat schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:32:
Ik snap bovenstaande discussie over de voorwaarden van de "SPAREN23" actie niet helemaal. In de eerste alinea van de actievoorwaarden (die je hier terug kunt lezen) staat heel duidelijk dat het gaat om een toename van het totaalsaldo op alle Openbank rekening van een klant:

"OPEN BANK, S.A. (hierna “Openbank” of “de Bank”) stort een vergoeding op de Open Betaalrekening van
klanten die aan de actievoorwaarden voldoen. Het bedrag van deze vergoeding is afhankelijk van de toename
van het totale saldo dat de klant heeft op al zijn/ haar rekeningen van Openbank. Deze toename wordt bekeken over de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023"

Het zou dus niets moeten uitmaken dat je het geld verschuift tussen verschillende Openbank rekeningen!
Inderdaad!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1RyyM9Z/2023-06-15-12-11-46-Whats-App.png

Maargoed, blijkbaar dus wel even bellen om een nieuwe Welkom rekening te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Hm. Merk dat het niet goed gaat met de rente uitbetaling hier. Een maand lijkt compleet te missen. Contact gehad vanochtend en ze gingen het uitzoeken. Wisten ook niet zo goed wat hier fout was gegaan. Meer mensen 'last' van? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Ik heb zoiets van 'let it go', ik steek er niet al teveel energie in. Ik krijg misschien iets minder, maar alsnog fors meer dan m'n Nederlandse huisbank.
Thuisbank is inderdaad geen optie. Zal voor mij dan een andere buitenlandse bank via het Raisin platform zijn. Daar heb je geen gedoe met actievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Perkouw schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:53:
Hm. Merk dat het niet goed gaat met de rente uitbetaling hier. Een maand lijkt compleet te missen. Contact gehad vanochtend en ze gingen het uitzoeken. Wisten ook niet zo goed wat hier fout was gegaan. Meer mensen 'last' van? :+
Ja, ik heb ook nog geen rente ontvangen over mei. Twee weken geleden gebeld en werd mij verteld dat er een 'incident' was waardoor de rente nog niet uitbetaald was en dat het goed zou komen. Laat even weten of het lek bij jou boven komt want dan kan ik ook weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:04
idem hier. 7 juni gemeld. Snelle actie beloofd. Nog geen positief vervolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33
Toch wel bijzonder dat een bank gewoon even een renteuitbetaling mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb hier ook last van gehad, over de periode april-mei. Uiteindelijk is de rente 3 weken later gestort. Ze zeiden inderdaad dat er een 'incident' was. (Overigens alsnog het verkeerde rentepercentage, 1,5% ipv 2,25%.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Timing @Donenzone bij mij werd ik vandaag terug gebeld met het verhaal dat de rente uitbetaling in één keer was gedaan in juni voor ook de maand mei (die bij mij mistte). Als ik de rente uitreken klopt dat bedrag dan weer van geen kant. . . dus ergens maar weer bellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Wanneer worden de maestro kaarten vervangen door debit mastercards ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MTT schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:40:
Wanneer worden de maestro kaarten vervangen door debit mastercards ?
Als de Maestro kaart vervalt? Als je een Mastercard Debit pas wilt hebben kun je die nu ook al aanvragen. Is gratis, op €2 verzendkosten na (maar dus geen extra maandelijkse kosten of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
vandeven66 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:37:
Heeft iemand ervaring met deze SMS?

[...]

Ik probeer al sinds een paar dagen mijn hotelboekingen bij Agoda te betalen. Hiervoor moet ik hun bellen (naar België, kost mij geld), waarna ik een persoon van de andere kant van de wereld aan de telefoon krijg met een vertraging van een seconde. Afijn, dat is niet mijn vraag.

Ik heb met Openbank gebeld, eerste keer zeiden ze dat de CVV code niet correct was (wat echt wel was, heb zelf dat moeten intoetsen in hun telefoonssysteem). Na twee keer opnieuw geprobeerd te hebben met Agoda, heb ik Openbank weer gebeld en toen zeiden ze dat ik een fysieke betaling moet gaan doen in een winkel en dat hij dan weer zou moeten werken.

Update over mijn verhaal hierboven.

Ik heb het nog zo'n 4 a 5 keer geprobeerd met Agoda. En nog minimaal 3 keer gebeld met Openbank.
Helaas nog zonder succes. Elke keer hetzelfde SMSje. Ik heb nu wel meer informatie gehad van beide kanten, ze zeggen allebei eigenlijk dat het een verificatie/beveiligingsprobleem is.

Agoda geeft het volgende aan, verhaal is iedere keer anders maar komt ongeveer op hetzelfde neer:
We have received your credit card information for your reservation.

Unfortunately, we were unable to obtain an authorization from our bank for this charge. Please use a different card or contact your credit card company to check on the status of your card, and/or to notify them that you will make a transaction at Agoda.com. Also please check if the authorization features in your account has been active and check the credit limit of card as well.

Please feel free to contact us if you have additional questions.

We look forward to serving your future travels.

Regards,
Anna
Agoda Customer Experience Group
Openbank geeft simpelweg aan dat het systeem van Agoda niet goed werkt en dat het probleem bij hun ligt.

Het gekke is, ik heb een kaart van ICS geprobeerd (Anwb VISA), en ook die declined bij hun. Dit is niet mijn kaart dus ik kan niet achteraan gaan bij ICS wat zij zeggen dat het probleem is.

Ik heb nog een N26 rekening, dus heb daar wat geld op gestort om te kijken of daarmee verder kom. Misschien dat hun support dan ook meer kan zien.

Ik kom ook totaal niet verder met de support van Agoda, ik krijg elke keer iemand uit India oid die amper Engels kan en totaal geen machtiging heeft om iets te doen en ook nog eens extreem traag zijn. Heb ze zelfs via social media benaderd, allemaal dezelfde generic antwoorden. En dat voor een bedrijf als Agoda, zelfde bedrijf als Booking.com.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag. :)

Update: Het is eindelijk gelukt bij de 4e kaart, van N26. Mocht iemand ooit naar dit probleem zoeken, heeel veel succes :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ben, helaas, inmiddels wel weer klaar met deze bank.

Het uitbetaalde rentebedrag klopt nu voor de derde keer op rij niet. Telefonisch geven ze steeds aan dat het wordt opgelost, maar dat gebeurt dus niet.

Nu heb ik weer iets nieuws: een overboeking van een paar weken geleden naar mijn Nederlandse tegenrekening is 'vermist'. Het gaat gelukkig om een relatief klein bedrag, maar de OpenBank klantenservice zegt hier (even heel kort en simpel gezegd): "Aan onze kant zien we dat de overboeking is gedaan, dus je moet het bij de ontvangende bank neerleggen." :F

Het is jammer, want bij heel veel mensen gaat het natuurlijk gewoon goed. Maar voor mij geldt nu: de rare Know Your Customer dingen, verkeerde rentebetalingen en nu dus vermiste overboekingen. De bijzonderheden stapelen zich op. Dat betekent voor mij geen OpenBank meer: op naar een andere bank. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Uniciteit schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:17:
Ik ben, helaas, inmiddels wel weer klaar met deze bank.

Het uitbetaalde rentebedrag klopt nu voor de derde keer op rij niet. Telefonisch geven ze steeds aan dat het wordt opgelost, maar dat gebeurt dus niet.

Nu heb ik weer iets nieuws: een overboeking van een paar weken geleden naar mijn Nederlandse tegenrekening is 'vermist'. Het gaat gelukkig om een relatief klein bedrag, maar de OpenBank klantenservice zegt hier (even heel kort en simpel gezegd): "Aan onze kant zien we dat de overboeking is gedaan, dus je moet het bij de ontvangende bank neerleggen." :F

Het is jammer, want bij heel veel mensen gaat het natuurlijk gewoon goed. Maar voor mij geldt nu: de rare Know Your Customer dingen, verkeerde rentebetalingen en nu dus vermiste overboekingen. De bijzonderheden stapelen zich op. Dat betekent voor mij geen OpenBank meer: op naar een andere bank. -O-
Bizar de voorbeelden die hier zo af en toe voor bij komen. Het uitbetalen van de rente is toch een basis proces voor een bank? Hoe kan zo iets keer op keer mis gaan bij sommige? Idem deze overschrijving die 'vermist' is.

Ik wilde mijn partner, zeker nu met de 3% welkom rekening adviseren over te stappen maar ik kijk voorlopig nog even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
LGU schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Bizar de voorbeelden die hier zo af en toe voor bij komen. Het uitbetalen van de rente is toch een basis proces voor een bank? Hoe kan zo iets keer op keer mis gaan bij sommige? Idem deze overschrijving die 'vermist' is.

Ik wilde mijn partner, zeker nu met de 3% welkom rekening adviseren over te stappen maar ik kijk voorlopig nog even de kat uit de boom.
Het gaat meer over de gecombineerde acties.
Als je bvb elke maand 600 euro stort krijg je extra intrest.
Daar gaat het mis bij OB.

Ik heb enkel de welkom spaarrekening en doe verder niks mee van acties. Bij mij wordt het wel mooi uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:59
Ik heb nog de Welkom voor 2% rente eerste 6 maanden. Iemand al eens met OpenBank gebeld of dat overgezet kan worden naar 3%?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Olifant123
Beneveerg schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:11:
Ik heb nog de Welkom voor 2% rente eerste 6 maanden. Iemand al eens met OpenBank gebeld of dat overgezet kan worden naar 3%?
Ja. Ik had 2,5% Welkom. De klantenservice heeft t als volgt aangepakt:
- overboeken van huidig Welkom saldo naar de betaalrekening
- nieuwe Welkom rekening met 3% geopend
- ik heb zelf het saldo weer op de nieuwe Welkom rekening geboekt
- oude Welkom rekening is gesloten
- rente oude Welkom rekening is netjes afgewikkeld en op de betaalrekening gestort

Hele proces duurde 3-4 dagen. Perfect, nu weer een Welkom rekening met 3%. En, als ik het goed heb, ook een nieuwe 6-maandstermijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Olifant123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:08:
[...]

- rente oude Welkom rekening is netjes afgewikkeld en op de betaalrekening gestort

Hele proces duurde 3-4 dagen. Perfect, nu weer een Welkom rekening met 3%. En, als ik het goed heb, ook een nieuwe 6-maandstermijn :)
Zo kan je je 6 maanden termijn steeds verlengen als 'nieuwe' klant? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Kan je die nieuwe welkom rekening via je online portaal openen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:13:
Kan je die nieuwe welkom rekening via je online portaal openen?
Even de klantenservice bellen wanneer je nog in de eerste 6 maanden als nieuwe klant zit. Zelf kun je dit niet in orde maken.

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 19-06-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 15:15
[...]

Kan je vertellen wat je precies gevraagd hebt en hoe?
Was het recht toe, recht aan: is het mogelijk om de 3% te krijgen, of anders ga ik weg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Members only: Maestro naar Mastercard
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elandenmelk
Ik had net in het Mastercard stopt met Maestro het volgende gepost:
Elandenmelk schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:50:
Openbank is al overgestapt, optie in het menu onder betaalpassen weergeeft afbeelding van een mastercard.

Dit staat bij de veelgestelde vragen onderaan de pagina

Wat is het verschil tussen de Я42 Betaalpas en Я42 Maestro?
De Я42 Betaalpas heeft alle voordelen van de Я42 Maestro. Bovendien kun je er wereldwijd online aankopen mee doen, een hotelovernachting mee reserveren, een auto mee huren, of services mee betalen, zonder dat je de deur uit hoeft.

Klik hier voor een complete vergelijkingstabel van beide passen.

Per 1 juli 2023 geeft Mastercard geen nieuwe Maestro-betaalpassen meer uit. Daarom zijn alle nieuwe Я42-betaalpassen voortaan standaard Mastercard in plaats van Maestro.

De nieuwe Mastercard heeft dezelfde functionaliteiten als de Maestro-betaalpas en wordt wereldwijd beter geaccepteerd. Als je nog Maestro-betaalpassen hebt, dan kun je ze gewoon blijven gebruiken totdat ze verlopen.

Als je recht hebt op gratis Travel+ voor altijd, dan behoud je dit voordeel op je toekomstige Я42 Mastercard Betaalpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Nuevocasa op 19-06-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:44
Misschien omdat het nog juni is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
J0kerNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Misschien omdat het nog juni is?
Dat zou kunnen, maar er staat duidelijk dat er een Mastercard geleverd gaat worden bij het aanvragen, zoals je ook kunt zien op de schermprint. Daar staat nergens 1 juli benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
Is het bij openbank ergens in de app in te zien wat je huidige rente % is en hoeveel rente je tot nu toe hebt opgebouwd?

Ik ziet het eigenlijk nergens staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eddie_V2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:17:
Is het bij openbank ergens in de app in te zien wat je huidige rente % is en hoeveel rente je tot nu toe hebt opgebouwd?

Ik ziet het eigenlijk nergens staan
Nee dat is nergens te zien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:17
Ergens verstopt in de app kun je wel je contract zien m.b.t. de spaarrekening waarin o.a. het rentepercentage wordt benoemd.
Echter leert de praktijk dat je achteraf maar moet zien of het klopt, en zo niet contact moet opnemen met de klantenservice.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Perkouw schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:20:
Timing @Donenzone bij mij werd ik vandaag terug gebeld met het verhaal dat de rente uitbetaling in één keer was gedaan in juni voor ook de maand mei (die bij mij mistte). Als ik de rente uitreken klopt dat bedrag dan weer van geen kant. . . dus ergens maar weer bellen. :+
Even als terugkoppeling. Ze hadden nog een keer gebeld, kwam mij even niet uit, maar zie nu een tweede rente betaling in deze maand. Dus lijkt gecorrigeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
goodfella schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Kan je vertellen wat je precies gevraagd hebt en hoe?
Was het recht toe, recht aan: is het mogelijk om de 3% te krijgen, of anders ga ik weg?
Inderdaad recht toe recht aan gewoon gebeld en gevraagd. Niet gezegd 'anders ga ik weg'. Het werd gelijk geregeld👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Olifant123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:28:
[...]

Inderdaad recht toe recht aan gewoon gebeld en gevraagd. Niet gezegd 'anders ga ik weg'. Het werd gelijk geregeld👍
Ik heb ook zojuist gebeld, maar werd wel gewaarschuwd dat ik de opgebouwde rente voor deze maand niet zou krijgen. Advies dus om de dag na het storten van de rente te bellen. Werd hier bij jou nog over gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Wat als je al een Maestro en Mastercard hebt? Ik kan die Maestro dus vervangen en de huidige Mastercard stopzetten?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
Knielen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb ook zojuist gebeld, maar werd wel gewaarschuwd dat ik de opgebouwde rente voor deze maand niet zou krijgen. Advies dus om de dag na het storten van de rente te bellen. Werd hier bij jou nog over gesproken?
Mijn oude Welkom rekening is gesloten en de rente heb ik nu gewoon tussentijds ontvangen, werd betaald op de betaalrekening. Daar is met mij dus niet over gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Het is gelukt ben alleen benieuwd of ze die 50 euro bonus van sparen23 niet gaan terugboeken. Heb geen geld er vanaf gehaald maar goed geen idee hoe ze dat zien.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Zijn er kosten aan verbonden, tot dat ik bij bet menu van aanvraag sta, staat er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
dutchnltweaker schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:50:
[...]

Zijn er kosten aan verbonden, tot dat ik bij bet menu van aanvraag sta, staat er niks.
Hey vervangen van een bestaande pas is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Nuevocasa schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:16:
[...]

Hey vervangen van een bestaande pas is gratis.
Misschien rare vraag, maar zit daar een limiet aan vast? Bij bepaalde banken kost het altijd geld en bij sommige mag je x keer per jaar gratis aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olifant123
Vraagje. Ik heb nu een Maestro pas en een Mastercard debit pas van Openbank. Beide gebruik ik.
Als de Maestro verloopt, houd ik dan nog maar 1 pas over? Of kan ik dan ook gratis 2 debitcards krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
Olifant123 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:07:
Vraagje. Ik heb nu een Maestro pas en een Mastercard debit pas van Openbank. Beide gebruik ik.
Als de Maestro verloopt, houd ik dan nog maar 1 pas over? Of kan ik dan ook gratis 2 debitcards krijgen?
Dat ga ik testen, mijn maestro pas heb ik opnieuw aangevragen waarbij het dus een MasterCard debit wordt.
Dat zou betekenen dat ik straks 2 MasterCard debit kaarten heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
In mijn documentatie, en dan het precontractale document, staat gewoon 3% aangegeven voor mijn Welkom spaarrekening. Ik heb hier niet voor hoeven bellen. Volgens mij staat in dit document altijd de huidige rente van je rekening, want het is van 2% naar 2,5% naar 3% gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Durpstick schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:35:
In mijn documentatie, en dan het precontractale document, staat gewoon 3% aangegeven voor mijn Welkom spaarrekening. Ik heb hier niet voor hoeven bellen. Volgens mij staat in dit document altijd de huidige rente van je rekening, want het is van 2% naar 2,5% naar 3% gegaan.
Als ik in de app kijk zie ik de precontractuele informatie tijdens het moment van afsluiten (bij mij 5 april) en hier staat de 2,5% die toen gold. Er is bij de documentatie ook een optie huidige precontractuele informatie, en hierin staat 3,00% -document is geldig vanaf 14 juni-

Neem aan dat die op het moment van afsluiten geldt en je ter referentie ook de huidige kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
Thetallguy schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:06:
[...]

Als ik in de app kijk zie ik de precontractuele informatie tijdens het moment van afsluiten (bij mij 5 april) en hier staat de 2,5% die toen gold. Er is bij de documentatie ook een optie huidige precontractuele informatie, en hierin staat 3,00% -document is geldig vanaf 14 juni-

Neem aan dat die op het moment van afsluiten geldt en je ter referentie ook de huidige kunt zien?
Waar in de app vind je die precontractuele informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheSander562 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Dat ga ik testen, mijn maestro pas heb ik opnieuw aangevragen waarbij het dus een MasterCard debit wordt.
Dat zou betekenen dat ik straks 2 MasterCard debit kaarten heb
Ik heb hetzelfde gedaan. Bij aanvraag van een nieuwe pas werd ook al aangegeven dat het een Mastercard zou zijn. Mocht het toch een Maestro worden dan vervang ik die gewoon weer opnieuw.

Belangrijkste is dat het Gratis Travel+ plan actief blijft op één van die nieuwe Mastercards.

Ik zal ook eens vragen of ik dat niet gewoon over kan zetten naar mijn bestaande MC Debit. Op zich heb ik er geen 2 nodig; het gaat me vooral om die gunstige voorwaarden op een MC te krijgen voor een reis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Knielen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:38:
[...]

Bij mij werd hier ook voor gewaarschuwd, maar heb netjes de opgebouwde rente uitbetaald gekregen op de betaalrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Eddie_V2 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:26:
[...]

Waar in de app vind je die precontractuele informatie?
In het menu bij 'documentatie' rechtsbovenin op de drie bolletjes klikken en daar zit de optie 'geldige contracten'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:59
Vandaag gebeld met openbank. Het was geen probleem om de 2% rekening om te zetten naar een 3% rekening

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddie_V2
Thetallguy schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:09:
[...]

In het menu bij 'documentatie' rechtsbovenin op de drie bolletjes klikken en daar zit de optie 'geldige contracten'
dankjwel, daar staat dus 2,25% rente. het is ook een open spaarrekening. geen idee waarom het geen welkom spaarrekening is. zal wel weer iets niet helemaal goed gedaan hebben..

Edit: ja even gebeld en ik ben vergeten de juiste promo code te gebruiken. Als alles binnen is qua activatie codes ed. even terugbellen en dan sluiten ze de huidige spaarrekening en openen ze alsnog een welkom spaarrekening.

[ Voor 21% gewijzigd door Eddie_V2 op 22-06-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

ZXRY schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 01:55:
Mensen die de bonus van 75ACTIEF al hebben ontvangen? Rond welke datum van de eerstvolgende maand was dat?
De vergoeding van 75 euro wordt in juli 2023 uitbetaald: https://www.openbank.nl/a...en_75_euro_maart_2023.pdf

Je kan je wel aanmelden voor de actie https://klanten.openbank....motion?promocode=75ACTIEF, maar als je de email niet persoonlijk hebt gehad telt het niet volgens de voorwaarden.

Het is wellicht de moeite waard om toch even 3000 euro op de betaalrekening te zetten voor 30 juni en te kijken of je de promotie krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 23-06-2023 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 21:35
finsdefis schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:27:
[...]
Dit net ook maar eens geactiveerd.
Weet jij nog wanneer we die €20 bijgeschreven zouden krijgen?
Ik kan nergens de voorwaarden van deze actie terugvinden en heb nu voor 3e maand in een rij een incasso à €250 van mijn OB Betaalrekening afgeschreven zien worden...
...maar nog geen €20 terug :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 21:35
budjepaul schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:20:
[...]
De actie met korting bij Booking.com liep tot en met 31 maart 2023, helaas afgelopen dus.
De actie is verlengd tot 28/09/2023

Ik wilde er laatst gebruik van maken maar zag dat dezelfde trip een paar honderd (!) Euro goedkoper uitviel zónder de OpenBank cashback 8)7
(Dezelfde trip en accommodatie voor dezelfde periode ingevoerd in een InPrivate browser tabblad en vergeleken met de sessie die via OpenBank was gestart).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:27
nobleone schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 05:59:
[...]

De actie is verlengd tot 28/09/2023

Ik wilde er laatst gebruik van maken maar zag dat dezelfde trip een paar honderd (!) Euro goedkoper uitviel zónder de OpenBank cashback 8)7
(Dezelfde trip en accommodatie voor dezelfde periode ingevoerd in een InPrivate browser tabblad en vergeleken met de sessie die via OpenBank was gestart).
Dat doet Booking.com wel vaker, niet alleen bij Open Bank, ook bij andere zogenaamde kortingsacties via andere bedrijven.
Zelfs voor het sparen van de airmiles moet je goed oppassen want de ene keer maakt het niets uit, de andere keer is daardoor de prijs hoger (dan dus maar zonder airmiles).
Maar goed, is dus niet specifiek een Open Bank dingetje, wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 15:15
Ook van 2.5% naar 3% gegaan. ±7 minuten werk.

Acties en volgordelijkheid
- gesprek van paar minuten en bevestiging van nieuwe Welkom spaarrekening.
- ontvangst email en precontractuele voorwaarden etc.
- ondertussen geld tijdelijk naar betaalrekening verhuist.
- nieuwe spaarrekening was na 15 minuten zichtbaar
- geld overgemaakt naar nieuwe Welkom Spaarrekening

- betreft rente. deze was 4 dagen geleden aan mij uitgekeerd. Dus vind het prima als ik 4 dagen mis, mocht dat zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Durpstick
goodfella schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:11:
Ook van 2.5% naar 3% gegaan. ±7 minuten werk.

Acties en volgordelijkheid
- gesprek van paar minuten en bevestiging van nieuwe Welkom spaarrekening.
- ontvangst email en precontractuele voorwaarden etc.
- ondertussen geld tijdelijk naar betaalrekening verhuist.
- nieuwe spaarrekening was na 15 minuten zichtbaar
- geld overgemaakt naar nieuwe Welkom Spaarrekening

- betreft rente. deze was 4 dagen geleden aan mij uitgekeerd. Dus vind het prima als ik 4 dagen mis, mocht dat zo zijn.
Ik heb dit ook maar gedaan, want bijkomend voordeel is dat je opnieuw 6 maanden welkom rente krijgt. Dat vind ik wel een hele bonus.

Betreft rente: voor mij ging het om 13 dagen, dus heb hiernaar gevraagd. Volgens de medewerker wordt dit op de betaalrekening uitgekeerd. Ik zal het in de gaten houden voor over 2 weken.

Betreft acties, zoals spaaractie: het feit dat het verhoogde saldo (van 10k of 20k) niet tot (ik geloof) september blijft staan omdat de spaarrekening gesloten wordt, zou geen issue moeten zijn, want het saldo is nog wel aanwezig. Blijkbaar is dat niet rekening specifiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nobleone schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 05:51:
[...]

Weet jij nog wanneer we die €20 bijgeschreven zouden krijgen?
Ik kan nergens de voorwaarden van deze actie terugvinden en heb nu voor 3e maand in een rij een incasso à €250 van mijn OB Betaalrekening afgeschreven zien worden...
...maar nog geen €20 terug :?
Zojuist eens teruggezocht, als het goed is kun je het terugvinden in je mail door te zoeken naar de actiecode (10CASHBACK). De vergoeding moet in juli uitgekeerd worden.
Klanten die aan deze voorwaarden voldoen, ontvangen de vergoeding van de actie in juli 2023. De vergoeding wordt uitbetaald op de Openbank-rekening waarop de automatische incasso werd ingesteld. Het maximale bedrag per klant en per rekening is twintig (20) euro netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
OpenBank heeft weer een nieuwe actie op de betaalrekening lopen: 40 euro .

Zie de voorwaarden op
https://www.openbank.nl/acties

(ziet er wat knullig uit, 6x de actie vermelden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Laatst online: 20:02
Je moet die 300 euro wel een jaar op je betaalregening laten staan, maar dan nog, een prima rendement.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

dwdd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:10:

Zie de voorwaarden op

In de voorwaarden (bullet 3) staat dat je zelf door Openbank benaderd moeten worden om in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Laatst online: 20:02
Tegelijkertijd lijkt het voor nieuwe klanten.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk

Zie de voorwaarden op

Denk ook dat het een foutje was, want ze staan er nu niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Net ook maar eens gebeld naar OB voor het Welkom Spaarrekening trucje. Alleen een tip: ik zou er vandaag niet meer voor bellen.

Boekt hij eerst het geld af "en dan ga ik een collega vragen om de nieuwe Welkom Spaarrekening aan te maken, en dan stuur ik u daarna een mailtje dat ee rekening is aangemaakt. Normaliter zal dat binnen een uurtje het geval zijn. Ik zie dat nu geen collega online is, dus dan kan het zijn dat het maandag wordt voordat de nieuwe rekening geopend wordt".

Edit:
Zojuist wel mailtje dat de rekening geopend is. En zelf dan weer het geld overgemaakt van de spaarrekening. Dus alsnog snel/meteen opgepakt. Maar dus wel iets om rekening mee te houden als je ook hiervoor belt. Dat er dus een tweede persoon (wellicht iemand echt van OpenBank / "Spanje") voor nodig is en dat vertraging kan geven en dus ook een dag/weekend overheen kan gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 23-06-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ik ga denk ik ook maar eens een belletje doen, maandag voor de nieuwe rente.
Zit nog maar enkele maanden bij OB aan 2,5%w

Dat extraatje is zeker welkom 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 20:17

Zie de voorwaarden op

Ik zie daar geen actie staan m.b.t. een bonus van €40?
Zal wel een persoonlijk aanbod zijn, had ik een aantal maanden geleden ook.
Je moet de rekening van Openbank helemaal niet gebruiken eigenlijk, dan krijg je mogelijk vanzelf leuke acties :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
ik vind die openbank app toch maar heel apart.

vandaag mijn bankpas ontvangen, ik heb deze nu al 10 keer geactiveerd, maar nog steeds gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Eddie_V2 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:59:
ik vind die openbank app toch maar heel apart.

vandaag mijn bankpas ontvangen, ik heb deze nu al 10 keer geactiveerd, maar nog steeds gebeurt er niks.
Zojuist in één keer succesvol geactiveerd via de app (Android) Vandaag toch een Maestro ontvangen in tegenstelling wat in de app stond dat er een Mastercard opgestuurd zou worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
JohanNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:59:
[...]

Ik zie daar geen actie staan m.b.t. een bonus van €40?
Zal wel een persoonlijk aanbod zijn, had ik een aantal maanden geleden ook.
Je moet de rekening van Openbank helemaal niet gebruiken eigenlijk, dan krijg je mogelijk vanzelf leuke acties :)
Dan hebben ze dat inmiddels verwijderd:

https://www.openbank.nl/a...waarden_40-euro_07-23.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0F_ZgYW1Xp_9XP-iLs5IgIfsCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3FVp42srjix2sM0oa4bRgDH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door dwdd op 23-06-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraag: voor extra rente (volgens mij van 2,25% naar 2,50%) moest je van de Betaalrekening een automatische incasso maandelijks laten afschrijven. Hoe lang moet dit worden doorgezet, iemand die dit weet?

Ik ga sowieso ook maar eens een belletje plegen voor 3% rente, dus ga ervan uit dat het dan in elk geval niet meer nodig is?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Laatst online: 19:39
THE_BASE schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:42:
Een vraag: voor extra rente (volgens mij van 2,25% naar 2,50%) moest je van de Betaalrekening een automatische incasso maandelijks laten afschrijven. Hoe lang moet dit worden doorgezet, iemand die dit weet?

Ik ga sowieso ook maar eens een belletje plegen voor 3% rente, dus ga ervan uit dat het dan in elk geval niet meer nodig is?
Op de Open Spaarrekening van 1,5% naar 2,25% inderdaad. De hogere rente krijg je enkel als je elke 2 maanden tenminste 3 automatische incasso's laat afschrijven, of elke maand 600 euro laat bijschrijven op je open betaalrekening.

De huidige Welkom Spaarrekening heeft 6 maanden lang een rente van 3% tot 300k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
Nuevocasa schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:52:
[...]

Zojuist in één keer succesvol geactiveerd via de app (Android) Vandaag toch een Maestro ontvangen in tegenstelling wat in de app stond dat er een Mastercard opgestuurd zou worden :+
via de website ging het in 1 keer, via de app bleef ik in een oneindige loop. nu nog wachten op mijn elektronische handtekening die ik denk ik ook via de post krijg dan kan ik er een welkom spaarrekening van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bcome schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Op de Open Spaarrekening van 1,5% naar 2,25% inderdaad. De hogere rente krijg je enkel als je elke 2 maanden tenminste 3 automatische incasso's laat afschrijven, of elke maand 600 euro laat bijschrijven op je open betaalrekening.

De huidige Welkom Spaarrekening heeft 6 maanden lang een rente van 3% tot 300k.
Hmm, die eerste is dan apart, want heb inderdaad nu op de Welkom Spaarrekening 2,50% gekregen. Maar dan heb ik denk ik die automatische incasso voor een eenmalige cashback geregeld.

De man aan de telefoon zei overigens dat het allemaal mogelijk is om naar 3% te gaan, maar dat de huidige rente niet gestort zal worden. Ik kan dus beter de 14e even bellen om het dan om te zetten. Dat is voordeliger dan nu geen rente ontvangen over de afgelopen 10 dagen. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 20:32
Malarky schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:20:
[...]

De vergoeding van 75 euro wordt in juli 2023 uitbetaald: https://www.openbank.nl/a...en_75_euro_maart_2023.pdf

Je kan je wel aanmelden voor de actie https://klanten.openbank....motion?promocode=75ACTIEF, maar als je de email niet persoonlijk hebt gehad telt het niet volgens de voorwaarden.

Het is wellicht de moeite waard om toch even 3000 euro op de betaalrekening te zetten voor 30 juni en te kijken of je de promotie krijgt.
Ik heb de mail persoonlijk gehad. In mei gestort en hoe ik de actievoorwaarden lees, zou dan in juni de bonus uitgekeerd worden. Bij de vorige actie was het namelijk ook de maand erna uitbetaald (en al op de 5e vd maand oid).

Maar we wachten geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
Pistachenootje schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:22:
Ik ben met enige vertraging begonnen aan het doen van mijn aangifte inkomstenbelasting 2021. Blijkt dat Openbank 15 (!) verschillende IBAN nummers heeft doorgegeven op mijn naam. Ik heb maar 2 rekeningen bij hen, een betaalrekening en een spaarrekening.
Dit jaar 24 rekeningen 8)7

Heeft iemand dit al eens aangekaart bij Openbank?

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 27-06-2023 14:16 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 90 Laatste