Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:15
Iemand al een Mastercard debit ontvangen ter vervanging van de Maestro? Ik heb een nieuwe aangevraagd, maar vandaag toch weer een Maestro kaart gekregen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-08 01:27
Na een aantal maanden geprobeerd op een IBAN van Openbank verschuldigde betalingen van de Belastingsdienst uit te laten betalen. Helaas zonder succes. Belastingdienst blijft feitelijk een Nederlands IBAN eisen. Medewerker Belastingtelefoon geeft aan dat Spaanse IBAN's altijd worden onderworpen aan extra eisen en controles (maar Nederlandse IBAN's niet). Van termen als SEPA-discriminatie en IBAN-discriminatie hadden ze ook nog nooit gehoord. Ondanks feit dat een Nederlandse IBAN bekend is worden betalingen zonder mededeling of aanleiding gewoon gestopt omdat er een Spaanse IBAN is aangemeld als alternatief. Kortom: bezint eert ge begint wanneer het de bedoeling is om de Openbank betaalrekening te gaan gebruiken als belangrijkste betaalrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:26:
Iemand al een Mastercard debit ontvangen ter vervanging van de Maestro? Ik heb een nieuwe aangevraagd, maar vandaag toch weer een Maestro kaart gekregen.
Hier ook weer een Maestro onderweg vermoedelijk (te zien aan icoontje online). Weer lekker amateuristisch, aangezien bij het aanvragen van een vervangende pas duidelijk aangegeven werd dat er een MC Debit aangevraagd zou worden...

(staat los van de eerdere info waar 1 juli als datum genoemd wordt)

Overigens ook 0 reactie op een mail vorige week met een verzoekje. Het is dat ik gratis Travel+ heb, maar mijn vaste bank zal het nooit worden.

[ Voor 11% gewijzigd door finsdefis op 27-06-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@finsdefis Hmm dat is toch wel vreemd. Op de site zie ik nergens meer de referentie naar de Maestro kaart. Misschien morgen eens een belletje aan wagen, aangezien Travel+ nu alleen op de Maestro zit en het graag op de Mastercard zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 11:08
Even een vraagje.. Ik ben bezig met mijn huis te verkopen en als het goed heb ik over een week of 6 tot 8 bijna 3 ton op mijn bankrekening staan. Nadat mijn huis is verkocht en we nog een aantal maanden hebben gespaard ga ik samen met mijn partner iets kopen. De verwachting is dat we over ongeveer een half jaartje
iets gekocht hebben.

Nu weet ik dat een ton wordt gedekt door het Spaanse depositogarantiestelsel. Normaliter zou ik verstandig zeggen; spreid je geld over drie rekeningen en neem geen enkel risico. Maar in dit geval, omdat het maar een korte tijd betreft en het rendement behoorlijk is, 700 euro per maand (Dat zijn straks mijn vaste lasten incl boodschappen dus dat spaart lekker weg voor ons nieuwe huis) zit ik er toch aan te denken om de gok te wagen.

Maar hoeverre is het een gok? De bank is voor 99% van Santander, de grootste bank van Spanje. Moet wel raar lopen dat die binnen 6 maanden omvalt? Helpt het om er bovenop te zitten en wekelijks de nieuwsberichten van de bank in de gaten te houden?

Ik neig naar doen, maar vind het best een beetje spannend. Vreemd land, veel geld en straks nodig voor ons nieuwe huis. Wat vinden jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
indica schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:23:
Even een vraagje.. Ik ben bezig met mijn huis te verkopen en als het goed heb ik over een week of 6 tot 8 bijna 3 ton op mijn bankrekening staan. Nadat mijn huis is verkocht en we nog een aantal maanden hebben gespaard ga ik samen met mijn partner iets kopen. De verwachting is dat we over ongeveer een half jaartje
iets gekocht hebben.

Nu weet ik dat een ton wordt gedekt door het Spaanse depositogarantiestelsel. Normaliter zou ik verstandig zeggen; spreid je geld over drie rekeningen en neem geen enkel risico. Maar in dit geval, omdat het maar een korte tijd betreft en het rendement behoorlijk is, 700 euro per maand (Dat zijn straks mijn vaste lasten incl boodschappen dus dat spaart lekker weg voor ons nieuwe huis) zit ik er toch aan te denken om de gok te wagen.

Maar hoeverre is het een gok? De bank is voor 99% van Santander, de grootste bank van Spanje. Moet wel raar lopen dat die binnen 6 maanden omvalt? Helpt het om er bovenop te zitten en wekelijks de nieuwsberichten van de bank in de gaten te houden?

Ik neig naar doen, maar vind het best een beetje spannend. Vreemd land, veel geld en straks nodig voor ons nieuwe huis. Wat vinden jullie?
Lees je ook goed in in het Spaanse DGS. Ik weet vrij zeker dat in NL die ton onder "normale omstandigheden" is. Maar bij een erfenis, verkoop huis en wellicht nog wat zaken mag het tijdelijk (x maanden) een stuk meer zijn. Dus het kan best dat die 3 ton ook onder het Spaans DGS gedekt is voor een aantal maanden. Waarbij het ook weer kan zijn dat dat onderdeel is van de Europese "richtlijn". Waarbij landen vast de mogelijkheid hebben om het ruimer te nemen (hoger bedrag of langere periode).

Edit:
Was nieuwsgierig naar de richtlijn:
2. In aanvulling op lid 1 zorgen de lidstaten ervoor dat de volgende deposito’s een bescherming van meer dan 100 000 EUR genieten gedurende ten minste drie maanden en ten hoogste twaalf maanden na creditering van het bedrag of vanaf het tijdstip waarop die deposito’s wettelijk kunnen worden overgemaakt:

a) deposito’s die het resultaat zijn van onroerendgoedtransacties met betrekking tot particuliere woningen;
Bron
Maar ik zie zo snel dus niks over een maximaal bedrag (als dat er is?), en minimale termijn is 3 maanden. Dat zou je dan dus echt in het Spaanse DGS moeten opzoeken.

Edit2:
The following deposits will also be secured, irrespective of their amount, for three months from the moment the funds have been credited or these deposits have become legally transferable:

Deposits from real estate transactions involving private residential properties;
Bron

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 27-06-2023 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik zou die openbank voor geen meter vertrouwen. Voor de 2e maand op rij krijg ik niet de afgesproken rente. Ik wil eigenlijk alles in 1 keer van de rekening af halen. Maar dat kan dus niet bij die gasten. Of je moet ze weer bellen en dan weer gezeik dat ik de helft van het ingelegde geld tot ergens in september moet hebben staan. Maar ze houden zich zelf niet aan de regels. Wat een K*T bank. In september ben ik dan weg daar met mijn spaargeld. Bij een andere bank krijg ik 6%* de eerste 6 maanden, zonder extra voorwaarden

* voordat er allemaal vragen komen waar. Het is een buitenlandse bank en buitenlandse valuta, wat ik daar toch heb staan.

[ Voor 10% gewijzigd door MTT op 27-06-2023 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
  • Laatst online: 24-08 01:27
RobertMe schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:31:
[...]
Lees je ook goed in in het Spaanse DGS. Ik weet vrij zeker dat in NL die ton onder "normale omstandigheden" is. Maar bij een erfenis, verkoop huis en wellicht nog wat zaken mag het tijdelijk (x maanden) een stuk meer zijn. Dus het kan best dat die 3 ton ook onder het Spaans DGS gedekt is voor een aantal maanden.
De uitbreidingen zijn niet van toepassing wanneer het geld op een rekening van een particulier worden gestort en/of tijdelijk is gestald. Wel zijn ze ruimer lopende een transactie of afwikkeling. De verruiming heeft dus in de eerste plaats betrekking op aangehouden tegoeden bij derden op b.v. rekeningen voor derdengelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:46
Wim1147 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:50:
Na een aantal maanden geprobeerd op een IBAN van Openbank verschuldigde betalingen van de Belastingsdienst uit te laten betalen. Helaas zonder succes. Belastingdienst blijft feitelijk een Nederlands IBAN eisen. Medewerker Belastingtelefoon geeft aan dat Spaanse IBAN's altijd worden onderworpen aan extra eisen en controles (maar Nederlandse IBAN's niet). Van termen als SEPA-discriminatie en IBAN-discriminatie hadden ze ook nog nooit gehoord. Ondanks feit dat een Nederlandse IBAN bekend is worden betalingen zonder mededeling of aanleiding gewoon gestopt omdat er een Spaanse IBAN is aangemeld als alternatief. Kortom: bezint eert ge begint wanneer het de bedoeling is om de Openbank betaalrekening te gaan gebruiken als belangrijkste betaalrekening.
Ik krijg mijn belastinggeld gewoon overgemaakt naar mijn DE.... bankrekening bij de N26 bank.
Ben het met je eens dat juist de overheid de meeste IBAN-discriminatie doet, en N=1, maar mij is het zonder enig probleem gelukt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
iets gekocht hebben.

Risicobereidheid is uiterst persoonlijk, maar het gaat over 4200 euro (6 maanden x 700 euro).
Dit rendement kan je elders ook krijgen met minder risico, door te spreiden.

- Openbank max 100K
- Advanzia max 100K
- Raisin max 100K bij verschillende banken, goed de voorwaarden doornemen per bank en per land.

Bezoek ook eens onze Spaartopic thread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Pistachenootje schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:16:
[...]

Dit jaar 24 rekeningen 8)7

Heeft iemand dit al eens aangekaart bij Openbank?
Heb je beleggingen gehad? Is hier al eerder voorbij gekomen dat klanten die geen beleggingen hadden hier geen last van hadden. Alsof elk fonds met een aparte rekening wordt doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:45
^ Ja inderdaad maar is inmiddels al lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Lang geleden is natuurlijk relatief, maar voor de belastingdienst geldt 1 januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
Wim1147 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:50:
Onlangs mijn OpenBank IBAN doorgegeven aan de Belastingdienst. Apart proces voor de Inkomstenbelasting en de Motorrijtuigenbelasting. Bankafschrift met tenaamstelling moest ik toesturen (dus idd een extra check t.o.v. NL IBANs). Was met een doorlooptijd van een week of 3-4 geregeld. En werkt nu goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
iets gekocht hebben.

Buiten de depositogarantie zou ik ook rekening houden met de hoeveelheid geld wat je kan af- of bijschrijven. Hier zitten behoorlijke limieten aan en ik zou zeker eerst even checken met Openbank en de bank waar het geld vandaan komt om te kijken of je niet je 3 ton ergens in het betaalverkeer danwel anti witwassystemen kwijt bent. Het zou zonde zijn als je een (langere) tijd niet bij je geld kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Even een vraagje.. Ik ben bezig met mijn huis te verkopen en als het goed heb ik over een week of 6 tot 8 bijna 3 ton op mijn bankrekening staan.
Wellicht ben je nog op tijd om een rekening te openen bij Consorsbank in Duitsland: 3.2%. Advanzia is ook een aanrader: 3.25%. Verder zeker spreiden imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:16
Advanzia gaat volgens mij naar 3,3% ( 3,35% effectief) per 1-7-2023.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
rechtsherstel schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:41:
Advanzia gaat volgens mij naar 3,3% ( 3,35% effectief) per 1-7-2023.
Heb je daar een bron van? En zijn daar nog voorwaarden aan verbonden? Ik heb net een paar weken geleden gebruik gemaakt van onderstaand aanbod:
Saving becomes even more attractive!
Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3.40% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until October 31, 2023.
This offer is valid until and including June 30, 2023.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
De nieuwe standaard kaart bij Openbank is nu de debit Mastercard. Zoals verwacht gezien de 1 juli datum van Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
(jarig!)
Is de actie van de nieuwe welkom-rekening afgelopen? De 3% actie.

Ik zie deze niet meer op de site staan.

Edit: Nevermind, ze staat bij rekeningen en niet bij acties 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Asterion op 28-06-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
balken07 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:10:
De nieuwe standaard kaart bij Openbank is nu de debit Mastercard. Zoals verwacht gezien de 1 juli datum van Maestro.
Heb jij wel een Mastercard gekregen dan?

Edit:
Zojuist gebeld; de klantenservice gaf aan dat als ik het nu opnieuw een pas zou aanvragen dat het wel goed gaat. Echter op de site staat wel vanaf 1 juli '23. Dus ik wacht nog wel even.

[ Voor 26% gewijzigd door TheRicolaa10 op 28-06-2023 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:35
Van de website:
Per 1 juli 2023 geeft Mastercard geen nieuwe Maestro-betaalpassen meer uit. Daarom zijn alle nieuwe Я42-betaalpassen voortaan standaard Mastercard in plaats van Maestro.

Als je nog Maestro-betaalpassen hebt, dan kun je ze gewoon blijven gebruiken totdat ze verlopen.

Als je recht hebt op gratis Travel+ voor altijd, dan behoud je dit voordeel op je toekomstige Я42 Mastercard Betaalpassen.
https://www.openbank.nl/mastercard-aanvragen-r42

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 20:32
Bij mij is de bonus van de 75ACTIEF-actie inmiddels uitgekeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eODh7w1dfv2s_342P-JasFaGFGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJ0F66A6QUCxymwuHv5S3hG8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
ZXRY schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 01:53:

[Afbeelding]
Ik ook. Mag je dan gelijk het hele saldo wegboeken of zijn er nog voorwaarden van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ZXRY schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 01:53:

[Afbeelding]
En had je destijds die actie via een persoonlijke mail ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Hebben jullie al bonus gekregen van die automatische incasso actie? Als ik mij goed herinner was het maximaal 20 euro dat in mei of juni uitgekeerd moest worden... Tot op heden heb ik niets gezien/vernomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
goodfella schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:50:
Hebben jullie al bonus gekregen van die automatische incasso actie? Als ik mij goed herinner was het maximaal 20 euro dat in mei of juni uitgekeerd moest worden... Tot op heden heb ik niets gezien/vernomen.
https://www.openbank.nl/a...tomatische_Incasso_NL.pdf
3.- BETALING VAN DE VERGOEDING
Klanten die aan deze voorwaarden voldoen, ontvangen de vergoeding van de actie in juli 2023. De
vergoeding wordt uitbetaald op de Openbank-rekening waarop de automatische incasso werd ingesteld. Het
maximale bedrag per klant en per rekening is twintig (20) euro netto.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 30-06-2023 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18
Was max €20, zijnde 10% van de totale incasso's in de periode 20/2/2023 - 20/5/2023 en uitkering zou plaats vinden in juli 2023. Actiecode10CASHBACK als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Wolly schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:38:
[...]

En had je destijds die actie via een persoonlijke mail ontvangen?
Ja, had de mail ontvangen erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Pistachenootje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:32:
[...]

Ik ook. Mag je dan gelijk het hele saldo wegboeken of zijn er nog voorwaarden van toepassing?
Je moet minimaal 1500 euro laten staan voor 6 maanden, volgens de voorwaarden. Anders kunnen ze mogelijk een 'boete' opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Laatst online: 15-09 16:52

JBX

U123456 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:22:
[...]
Even de klantenservice bellen wanneer je nog in de eerste 6 maanden als nieuwe klant zit. Zelf kun je dit niet in orde maken.
Dit klopt inderdaad. ik ben er al wat langer klant, dus een nieuwe welkom spaarrekening (nu 3%) aanmaken is niet mogelijk, alleen als je nog in die eerste maanden zit.

Alsnog kan het geen kwaad te bellen als je niet tevreden bent, ze hebben mogelijkheden om je als klant te proberen te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Als je nu een nieuwe kaart besteld, krijg je dan wel een Mastercard? Las dat mensen onder de nieuwe voorwaarden toch een maestro kregen.

[ Voor 34% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-07-2023 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
dutchnltweaker schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:08:
Als je nu een nieuwe kaart besteld, krijg je dan wel een Mastercard? Las dat mensen onder de nieuwe voorwaarden toch een maestro kregen.
Ik heb gisteren opnieuw een nieuwe pas aangevraagd, we gaan het zien..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hpieters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-08 08:05
Voor een debet (prepay) card werden te zware inkomensbewijs-eisen gesteld. Na wat gesteggel belden ze mij op en ben ik uiterst correct, vriendelijk en snel op weg geholpen om de aanvraag af te rondem.
-
Kwaliteit: Ik ben geen expert, maar na de stroefe aanloop, moet ik zeggen dat het zeer goed werkt. Snel de inlogcode en pinpascode online wijzigen is geen probleem. Telefonisch waren ze steeds goed bereikbaar.
Fijn is ook dat je op de tablet de online versie net zo makkelijk gebruikt als de mobiele app versie. Na 1e gebruik hoeft alleen maar de 4 cijferige code gebruikt te worden. Op de site kan de beveiliging eventueel zwaarder worden ingesteld, als je een vette rekening hebt. Voor mij is de eenvoudige inlog voldoende. Overmaken naar de openbank rekening duurt maar enige minuten voor het geld op die spaanse rekening staat.
-
Let op: Omdat het een buitenlandse bank is vindt geen naam-rekening controle plaats. Dus begin met een klein bedrag, en zet het dan in de adreslijst om fouten te voorkomen. Mooi is dat ik mijn eigen pincode voor de betaalpasfunctie kon invoeren. Tot nog toe, na de slechte start, zeer tevreden.

4 van de 5 sterren (tot nog toe)

Open bank schreef mij:
"We streven er altijd naar om onze producten en diensten zo goed mogelijk te laten aansluiten op de wensen en verwachtingen van onze klanten. We zijn dan ook ontzettend blij met de door jou gegeven feedback (op Fora).
Onze excuses hoe dit in het begin is verlopen en we zijn blij dat het nu allemaal naar wens verloopt.
Mocht je verder nog ideeën of opmerkingen hebben, kan je deze altijd mailen naar indehoek@openbank.com. Alle suggesties zijn meer dan welkom!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Waar heb ik dit eerder gelezen? Radar? Kan het niet meer terugvinden. Is blijkbaar verwijderd. Was in eerste instantie een stuk minder positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:08:
@finsdefis Hmm dat is toch wel vreemd. Op de site zie ik nergens meer de referentie naar de Maestro kaart. Misschien morgen eens een belletje aan wagen, aangezien Travel+ nu alleen op de Maestro zit en het graag op de Mastercard zou zien.
Ik heb precies hetzelfde. Rekening aangemaakt tijdens actieperiode met gratis Travel+, toen meteen een Maestro en Mastercard aangevraagd, maar de Travel+ zit alleen op de Maestro. Dus die heb ik vandaag laten vervangen in de app voor een nieuwe kaart, kreeg een duidelijke waarschuwing dat het geen Maestrokaart maar een Mastercard zou worden. En guess what: Toch weer een Maestro. Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
PhilipsFan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:32:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Rekening aangemaakt tijdens actieperiode met gratis Travel+, toen meteen een Maestro en Mastercard aangevraagd, maar de Travel+ zit alleen op de Maestro. Dus die heb ik vandaag laten vervangen in de app voor een nieuwe kaart, kreeg een duidelijke waarschuwing dat het geen Maestrokaart maar een Mastercard zou worden. En guess what: Toch weer een Maestro. Ik snap er niks van.
Heb je die voor 1 juli aangevraagd? Anders denk ik dat ze wat voorbarig geweest zijn in hun communicatie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
TheRicolaa10 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:34:
[...]

Heb je die voor 1 juli aangevraagd? Anders denk ik dat ze wat voorbarig geweest zijn in hun communicatie..
Nee, letterlijk vandaag. Kreeg de bekende banner dat ze alleen nog Mastercard passen uitgeven, maar ik kreeg in de app toch weer een Maestro pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
PhilipsFan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:58:
[...]

Nee, letterlijk vandaag. Kreeg de bekende banner dat ze alleen nog Mastercard passen uitgeven, maar ik kreeg in de app toch weer een Maestro pas.
Misschien komt er in de post wel een mastercard.
Bij mij helaas ook niet maar dat kwam omdat ik hem al paar dagen geleden had aangevraagd.

Maar mijn ervaring is wel als nu de Maestro helemaal weg is, dan werkt het op verschillende plekken nog niet (met Mastercard Debit). Zo stond ik bij de marktkraam voor verse kibbeling en kon daar dus niet betalen.
Heb toen maar geld gepint want ja mijn Maestro kaart werd geblokkeerd bij de aanvraag van nieuwe kaart.

[ Voor 28% gewijzigd door TheSander562 op 03-07-2023 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
PhilipsFan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:58:
[...]

Ik heb 1 juli een nieuwe pas aangevraagd. Als ik daarna via de website naar 'Betaalpassen' ga, ik klik hier op 'Card control', dan zie ik een debet Mastercard staan. Dus het 'lijkt' nu wel goed te gaan. Ik hoop alleen dat de pas nog op tijd binnen is om gebruik te kunnen maken van het 'gratis' Travel+.

[ Voor 9% gewijzigd door TheRicolaa10 op 04-07-2023 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Ik heb 1 juli een nieuwe pas aangevraagd. Als ik daarna via de website naar 'Betaalpassen' ga, ik klik hier op 'Card control', dan zie ik een debet Mastercard staan. Dus het 'lijkt' nu wel goed te gaan. Ik hoop alleen dat de pas nog op tijd binnen is om gebruik te kunnen maken van het 'gratis' Travel+.
Allemachtig wat een klotewebsite. Ik heb het ook even geprobeerd. Nog los van de merkwaardige gewoonte van Openbank om in te loggen met het documentnummer van je paspoort als gebruikersnaam, neemt Firefox dit niet goed over. Hij herkent niet dat er om een inlognaam wordt gevraagd en geeft me dus niet de mogelijkheid om een opgeslagen wachtwoord te gebruiken. Extreem irritant.

Maar bij mijn passen op de website staat exact hetzelfde als in de app. Op 3 juli een nieuwe pas aangevraagd en het is gewoon een Maestro geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijshors
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 22:30
Ik heb ook een nieuwe kaart aangevraagd op 1 juli, maar zie weer een Maestro pas als ik in de app of op de website kijk. Ik heb vandaag gebeld en mij werd verteld dat ik alsnog een Mastercard zou ontvangen (eindigend op dezelfde nummers als de Maestrokaart die ik als preview zie). Ben benieuwd..

@TheRicolaa10
Zag jij eerder ook een Maestrokaart die uiteindelijk veranderde in een Mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Tja, 2 weken terug een nieuwe pas aangevraagd, wat volgens de info al een nieuwe MC Debit zou moeten zijn. Kwam er alsnog een Maestro, maar nu is PostNL 'm kwijtgeraakt. Dan maar deze pas wederom blokkeren en een nieuwe aanvragen, hopen dat er dan wel een MC Debit aankomt en dat PostNL z'n werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
thijshors schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:24:
@TheRicolaa10
Zag jij eerder ook een Maestrokaart die uiteindelijk veranderde in een Mastercard?
Dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd, zo goed heb ik de website/app in de gaten gehouden. Ik ging opnieuw kijken naar aanleiding van het bericht van @PhilipsFan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
In Duitsland biedt Openbank een rente aan voor 3,70% voor de eerste 6 maanden, da's een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dwdd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:22:
In Duitsland biedt Openbank een rente aan voor 3,70% voor de eerste 6 maanden, da's een behoorlijk verschil.
Maar in Duitsland zijn de rentes sowieso hoger? Deed zelfs ING in Duitsland niet de eerste X maanden 4% rente geven?
Oftewel: andere markt en daardoor andere rente nodig om te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
RobertMe schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:38:
[...]

Maar in Duitsland zijn de rentes sowieso hoger? Deed zelfs ING in Duitsland niet de eerste X maanden 4% rente geven?
Oftewel: andere markt en daardoor andere rente nodig om te concurreren.
Klopt, Duitsland hoger; Consors bank 3,2 %.
Ik snap nog steeds -ondanks de concurrentie- niet waarom OB hier ook niet dat gewoon standaard voor iedereen aanbied hier in NL.

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 05-07-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 18:39
De belofte van Openbank "wereldwijd zijn geldopnames altijd gratis bij de geldautomaten van Santander" klopt niet!
Ik heb anderhalve week geleden in NY uit de ATM bij een bankkantoor van Santander 200 dollar gehaald.
Er zijn $3.50 transactiekosten gerekend en ook nog commissie van €0,27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
Mainuz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:58:
De belofte van Openbank "wereldwijd zijn geldopnames altijd gratis bij de geldautomaten van Santander" klopt niet!
Ik heb anderhalve week geleden in NY uit de ATM bij een bankkantoor van Santander 200 dollar gehaald.
Wat zegt de klantenservice hierover? Ik zou het aankaarten en kijken wat de reactie is.
Ik weet van vorige comments dat wanneer het gebeurd ze het kunnen terugkrijgen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:11
Datisraar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Klopt, Duitsland hoger; Consors bank 3,2 %.
Ik snap nog steeds -ondanks de concurrentie- niet waarom OB hier ook niet dat gewoon standaard voor iedereen aanbied hier in NL.
Het Nederlandse bank 'kartel' biedt nog veel minder aan, dus ze hoeven niet.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Is de boeking al definitief? Heb het ook wel eens gehad dat eerst de kosten zichtbaar waren, maar bij de definitieve boeking waren ze er vanaf. Dat ging om €5 transactie kosten in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Dat een commissie in de omschrijving staat betekent ook niet per se dat die in rekening is gebracht (ik gok vooral dat je die 0,27 in het concept van de afschrijving ziet staan).

Zoals anderen al aangaven zou ik zeker even bellen. Er zijn hier een paar keer eerder gevallen voorbij gekomen dat er een commissie in rekening is gebracht, en volgens mij is dit altijd gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Als je een nieuwe debit Mastercard aanvraagt, vervalt dan je huidige pas?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:35
Wietsee. schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:49:
Als je een nieuwe debit Mastercard aanvraagt, vervalt dan je huidige pas?
Alleen als je de nieuwe pas als vervanger aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
TheSander562 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Wat zegt de klantenservice hierover? Ik zou het aankaarten en kijken wat de reactie is.
Ik weet van vorige comments dat wanneer het gebeurd ze het kunnen terugkrijgen namelijk
Geen idee, heb er geen contact mee gehad. Waardeloos dat je voor zoiets zou moeten bellen.
Als ze iets roepen dan moet het goed ingeregeld staan, en ook duidelijk controleerbaar zijn voor de klant (zie hieronder).
Nuevocasa schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Is de boeking al definitief? Heb het ook wel eens gehad dat eerst de kosten zichtbaar waren, maar bij de definitieve boeking waren ze er vanaf. Dat ging om €5 transactie kosten in Oostenrijk.
Elandenmelk schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Dat een commissie in de omschrijving staat betekent ook niet per se dat die in rekening is gebracht (ik gok vooral dat je die 0,27 in het concept van de afschrijving ziet staan).

Zoals anderen al aangaven zou ik zeker even bellen. Er zijn hier een paar keer eerder gevallen voorbij gekomen dat er een commissie in rekening is gebracht, en volgens mij is dit altijd gecorrigeerd.
De $3,50 werd door de ATM gemeld bij het pinnen, en op het uitgedraaide pin bonnetje staan deze kosten ook vermeld.
De commissie van 0,27 staat inderdaad vermeld bij de afschrijving.
Dat is ook het enige wat daar staat trouwens, ik kan bv geen koers zien waar mee gerekend wordt. Zeer matig.
Ik kan dus ook niet checken of beide bedragen nu uiteindelijk wel of niet zijn berekend...erg onduidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
Mainuz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Geen idee, heb er geen contact mee gehad. Waardeloos dat je voor zoiets zou moeten bellen.
Als ze iets roepen dan moet het goed ingeregeld staan, en ook duidelijk controleerbaar zijn voor de klant (zie hieronder).

[...]

[...]

De $3,50 werd door de ATM gemeld bij het pinnen, en op het uitgedraaide pin bonnetje staan deze kosten ook vermeld.
De commissie van 0,27 staat inderdaad vermeld bij de afschrijving.
Dat is ook het enige wat daar staat trouwens, ik kan bv geen koers zien waar mee gerekend wordt. Zeer matig.
Ik kan dus ook niet checken of beide bedragen nu uiteindelijk wel of niet zijn berekend...erg onduidelijk.
Gebruik om de koers te controleren deze tool:
https://www.mastercard.co...ort/convert-currency.html

Mijn ervaring is dat zodra een betaling definitief is, de ATM fee weer van het bedrag af is. Is bij mij nog nooit verkeerd gegaan, en zowel het via die tool uitrekenen met ATM fee en zonder ATM fee bleek achteraf te kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Update: Ik zie nu in mijn Openbank klantenportaal 3 passen. De oude Maestro, mijn huidige Mastercard en de nieuwe Mastercard. De nieuwe heeft tevens Travel+ standaard geactiveerd staan. Nu hopen dat het nog op tijd bezorgd word, zodat ik deze kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
balken07 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:51:
[...]

Gebruik om de koers te controleren deze tool:
https://www.mastercard.co...ort/convert-currency.html

Mijn ervaring is dat zodra een betaling definitief is, de ATM fee weer van het bedrag af is. Is bij mij nog nooit verkeerd gegaan, en zowel het via die tool uitrekenen met ATM fee en zonder ATM fee bleek achteraf te kloppen.
Bedankt, volgens deze tool (die ik op de juiste datum heb gezet) is er € 3,21 te veel afgeschreven, dus er is weldegelijk $3,50 ATM fee ingehouden.
Percentage klopt ook exact op de cent nauwkeurig.

Dat wordt dus toch bellen met de klantenservice.... :/

[ Voor 8% gewijzigd door Mainuz op 07-07-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Ik ben als het half jaar verplicht met 50% zitten voorbij is weg bij die gasten. Ze zeggen tegen mij dat ik de 2,25% niet krijg omdat de spaarrekening niet gekoppeld is aan de rekening waar de maandelijkse 600 euro wordt gestort. Ik dus kijken naar mijn contract van de spaarrekening. Helemaal nergens aan gekoppeld dus toendertijd toen ze net de nederlandse markt op kwamen, en ik toen al 3 rekeningen had lopen. Dit hebben ze in de loop der tijd zelf gekoppeld aan een rekening zonder mij te berichten. En ik moet maar ruiken dat een spaarrekening gekoppeld is, zoals dat vandaag de dag wel is.
Wat een rukbank.
In augustus gooi ik mijn spaarcentjes bij DKB die tenminste 3,5% rente geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
MTT schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:51:
Ik ben als het half jaar verplicht met 50% zitten voorbij is weg bij die gasten. Ze zeggen tegen mij dat ik de 2,25% niet krijg omdat de spaarrekening niet gekoppeld is aan de rekening waar de maandelijkse 600 euro wordt gestort. Ik dus kijken naar mijn contract van de spaarrekening. Helemaal nergens aan gekoppeld dus toendertijd toen ze net de nederlandse markt op kwamen, en ik toen al 3 rekeningen had lopen. Dit hebben ze in de loop der tijd zelf gekoppeld aan een rekening zonder mij te berichten. En ik moet maar ruiken dat een spaarrekening gekoppeld is, zoals dat vandaag de dag wel is.
Wat een rukbank.
In augustus gooi ik mijn spaarcentjes bij DKB die tenminste 3,5% rente geeft.
Stond volgens mij wel duidelijk vermeld bij de actie, ik heb een paar maanden terug daarom goed gekeken naar de rekening waar ik het naar toe moest overmaken. Maar snap dat het vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Nuevocasa schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Stond volgens mij wel duidelijk vermeld bij de actie, ik heb een paar maanden terug daarom goed gekeken naar de rekening waar ik het naar toe moest overmaken. Maar snap dat het vervelend is.
Ik kan deze koppeling van de spaarrekening nergens zien in mijn account. Waar kun je dat zien?

In de email wordt nergens melding gemaakt van een bepaalde gekoppelde spaarrekening:

Per 29 maart 2023 is de rente op de Open Spaarrekening gestegen: van 1,50% naar 2,25%1. Deze rente kun je krijgen door je salaris of andere maandelijkse inkomsten van minimaal € 600 te laten overboeken op je Open Betaalrekening, of door maandelijks of tweemaandelijks 3 automatische incasso’s te laten afschrijven. Geldig voor spaarsaldo van € 1 t/m € 200.000!

De rente wordt toegepast na je eerstvolgende maandelijkse uitbetaling. Als je eerder wilt genieten van de 2,25% rente, open dan nu al gratis een nieuwe Open Spaarrekening, maak je geld over en voldoe aan de voorwaarden.

Besluit je om niet meteen te zorgen voor maandelijkse overboekingen van minimaal € 600? Of wil je pas later automatische incasso’s gaan gebruiken? Dan blijf je profiteren van 1,50%1 rente over je saldo t/m € 200.000, met dezelfde voordelen als altijd.

Mocht je niet akkoord zijn, dan kun je de rekening makkelijk en gratis opzeggen. Bel ons daarvoor op +31 70 7007 516. Wij zijn beschikbaar van maandag t/m zondag, tussen 8.00 en 22.00 uur.

Ik was dus akkoord, maar ondertussen wijzigen ze blijkbaar zelf de voorwaarden, zonder de klanten op de hoogte te stellen.
En, ik heb ook nog eens geen weet van een aan een betaalrekening gekoppelde spaarrekening, daar dit evenvoudigweg niet in het contract van de spaarrekening staat.

[ Voor 66% gewijzigd door MTT op 07-07-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:12
MTT schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:20:
[...]

En, ik heb ook nog eens geen weet van een aan een betaalrekening gekoppelde spaarrekening, daar dit evenvoudigweg niet in het contract van de spaarrekening staat.
In mijn pre-contractuele informatie staat dit wel vermeld. En ook in de huidige pre-contractuele informatie.

Misschien eroverheen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

appie39 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:12:
[...]

In mijn pre-contractuele informatie staat dit wel vermeld. En ook in de huidige pre-contractuele informatie.

Misschien eroverheen gelezen?
Nee, naar mijn weten staat daar niks over een koppeling aan een specifieke betaalrekening. Het is een spaarrekening geopend vóór juni 2020

De rekening was ook telefonisch geopend, omdat ik de welkom spaarrekening niet kon openen in mijn account.

Ik zie in de tekst hieronder wel dat de spaarrekening vervalt bij opheffen van de betaalrekening, maar mij is niet verteld aan welke rekening deze gekoppeld is, ik had er 3 lopen.
En de klantenservice gaf telefonisch aan dat het niet gebruikelijk dat iemand meerdere betaalrekeningen heeft. Meestal is dit 1 betaalrekening en meerdere spaarrekeningen gaf die aan.
Maar ik heb dus 1 spaarrekening met meerdere betaalrekeningen en daar heb ik mijn redenen voor.

In de precontractuele informatie staat het volgende:

Welkom Spaarrekening
Vooraldevetgedrukteinformatieisvanbelang

Spaarrekening voor nieuwe individuele klanten.
• Vergoedingen en kosten
Er zijn geen kosten van welke aard dan ook.
• Rente van de rekening
Vanaf de eerste eurocent tot een maximum van € 5.000.
- Tijdens de eerste 6 maanden wordt een nominale jaarlijkse rente van 2% toegekend.
- Voor bedragen boven € 5000,- zal de nominale jaarlijkse rente vanaf de eerste dag 0% bedragen.
- Na de eerste 6 maanden zal de Welkom Spaarrekening voortaan Open Spaarrekening worden
genoemd en zal de op dat moment geldende nominale jaarlijkse rente worden toegepast. Op dit
moment zijn deze als volgt:
• Nominale jaarlijkse rentevoet van 0,20%toteen maximum van €5.000,- (indien aan criterium wordt
voldaan)
• nominale jaarlijkse rentevoet van 0,01% tot een maximum van € 5.000,- (indien niet aan criterium
wordt voldaan)
JKP voor het eerste jaar:
- 1,11% JKP (indien aan criterium wordt voldaan)
- 1,01% JKP (indien niet aan criterium wordt voldaan)
CRITERIUM vanaf de 7e maand
De klant heeft minimaal €35.000,- geïnvesteerd in de geautomatiseerde beleggingsdienst Robo-Advisor.
Het maximum saldo waar rente over zal worden uitgekeerd op de Open Spaarrekening is € 5.000,-.
- Voorbeeld: de rente die u heeft verdiend bij een constant saldo van € 5.000,- over het eerste jaar:
Bijvoorbeeld, indien aan het criterium wordt voldaan, over de eerste 6 maanden zal een nominale
jaarlijkse rentevoet van 2% worden uitgekeerd en over de tweede 6 maanden zal een nominale
jaarlijkse rentevoet van 0,20% worden uitgekeerd. JKP (jaarlijks kostenpercentage) van 1,11%. De
totale bruto rente zal € 55,- per jaar zijn.

Open Bank S.A. Maatschappelijke zetel: Paseo de la Castellana 24, 28046, Madrid, Spanje - Handelsregister Madrid, folie 202, deel 5308, blad M - 87030 - C.I.F. A28021079

openbank.nl
070 70 075 16 2
- Bijvoorbeeld, indien niet aan het criterium wordt voldaan, over de eerste 6 maanden zal een
nominale jaarlijkse rentevoet van 2% worden uitgekeerd en over de tweede 6 maanden zal een een
nominale jaarlijkse rentevoet van 0,01% worden uitgekeerd. JKP (jaarlijks kostenpercentage) van
1,01%. De totale bruto rente zal € 50,25,- per jaar zijn.
De rente wordt maandelijks betaald op je spaarrekening
• Hoe de rekening werkt. Opname van saldo en deposito’s
Totale beschikbaarheid van fondsen. Deze rekening accepteert geen automatische incasso’s en heeft
geen bijbehorende betaalmiddelen. Om geld te storten en op te nemen, moet je eerst het bedrag
overmaken naar de betaalrekening en deze op de gebruikelijk manier aanwenden.
• Duur van het contract
Dit contract heeft een onbepaalde looptijd. De rekeninghouder kan de rekening te allen tijde opzeggen en
het contract opzeggen met inachtneming van een schriftelijke kennisgeving één maand van tevoren aan
de Bank.
De Bank kan de rekening ook opzeggen door ten minste twee maanden van tevoren een schriftelijke
kennisgeving naar de Klant te sturen. Niettegenstaande het bovenstaande zal de rekening automatisch
vervallen als de betaalrekening wordt geannuleerd.
Bij opzegging van het contract zal de opgebouwde rente worden uitbetaald en zal het volledige saldo
van de rekening worden overgemaakt naar de bijbehorende betaalrekening.
Na de eerste 3 maanden kan de Bank de rente, kosten en andere voorwaarden van de
rekeningovereenkomst wijzigen door middel van een individuele mededeling aan de rekeninghouder, ten
minste één maand voor de inwerkingtreding ervan. De rekeninghouder wordt geacht de wijziging te
hebben aanvaard als hij of zij, binnen de voornoemde termijn, de Bank niet op de hoogte stelt van het
beëindigen van het contract en daarmee de beëindiging van de rekening.
• Depositogarantiefonds
De Bank maakt deel uit van het Depositogarantiefonds voor kredietinstellingen. Voor stortingen in geld
bedraagt het gegarandeerde bedrag € 100.000,- per spaarder en per kredietinstelling.
• Herroepingsrecht
De rekeninghouder heeft, vanaf de datum van ondertekening van het contract, veertien kalenderdagen
om zijn herroepingsrecht uit te oefenen zonder daarvoor een reden te geven of een boete te ontvangen.
De rekeninghouder zal zijn/haar besluit aan de Bank meedelen binnen die periode door:
- te e-mailen naar info@openbank.com;
- te bellen naar +31 (0) 70 7007 516;
- te schrijven naar OPEN BANK, S.A., Apdo de Correos, 1086, 28014, Madrid;
- te schrijven naar OPEN BANK, S.A., Paseo de la Castellana, 134, 28046, Madrid;
- of alle andere middelen die door de wet zijn toegestaan om de kennisgeving te doen.

Open Bank S.A. Maatschappelijke zetel: Paseo de la Castellana 24, 28046, Madrid, Spanje - Handelsregister Madrid, folie 202, deel 5308, blad M - 87030 - C.I.F. A28021079

openbank.nl
070 70 075 16 3

• Gemeenschappelijke principes voor de overdracht van bankrekeningen
De Bank houdt zich aan de “Gemeenschappelijke principes voor de overdracht van bankrekeningen”,
ontworpen voor implementatie op communautair niveau door het Europees Comité voor het bankwezen
(EBIC). Deze principes zijn te vinden op de volgende website:

http://www.eacb.coop/en/p...mmon-principles-for-bank-
accounts-switching.html.

• Informatie over de Bank
OPEN BANK, S.A. is een bankinstelling opgenomen in het Register van Banken en Bankiers van de
Bank van Spanje met nummer 0073 en onderhevig aan haar toezicht. De Bank van Spanje heeft haar
statutaire zetel te Calle Alcalá núm. 48, 28014 Madrid (Spanje). OPEN BANK,
S.A. staat in het Handelsregister van Madrid op pagina 202, deel 5308, blad M-87030 en heeft
belastingidentificatienummer: A-28021079. De maatschappelijke zetel bevindt zich op Paseo de la
Castellana, 24, 28046, Madrid (Spanje).
• Taal van het contract
Dit contract wordt uitgevoerd in het Nederlands en alle mededelingen van de Bank aan de
rekeninghouder tijdens de contractuele relatie worden in deze taal gedaan.
• Buitengerechtelijke vorderingsprocedure
In het geval van een geschil tussen de Bank en de rekeninghouder over een kwestie met betrekking tot
het in dit document beschreven product, kunnen vorderingen worden ingediend bij de Claimservice van
de Bank van Spanje, te Alcalá, 48 – 28014 Madrid. Klanten kunnen hier eventuele klachten of claims
indienen. Alvorens de claim bij voornoemde entiteit in te dienen, moet de claim per post naar de Claims
en Klantenservice worden gestuurd (Reclamaciones y Atención al Cliente), Calle Princesa, 25; Edificio
Hexágono, 2a planta, 28008, Madrid (Spanje), of naar het kantoor van de Ombudsman van de Klant
(Oficina del Defensor del Cliente) van de Santander Group, Apartado de correos 14019, 28080, Madrid
(Spanje).
• Recht en toepasselijk rechtsgebied
Dit contract valt onder de Spaanse wetgeving. Eventuele problemen die voortvloeien uit de interpretatie,
toepassing of handhaving zullen worden voorgelegd aan de jurisdictie van de Spaanse rechtbanken die
bevoegd zijn op grond van het Spaanse procesrecht. Deze Pasovereenkomst valt onder de Spaanse
wetgeving, tenzij de verplichte wetten van een ander toepasselijk rechtsgebied prevaleren. Alle zaken
die voortvloeien uit de interpretatie, toepassing of handhaving van de overeenkomst worden voorgelegd
aan de jurisdictie van de Spaanse rechtbanken die bevoegd zijn op grond van het Spaanse procesrecht,
tenzij de rekeninghouder een consument is volgens het recht van zijn/haar lidstaat. In dat geval kunnen
dergelijke kwesties ook door de betrokken consument worden voorgelegd aan de jurisdictie van de
bevoegde rechtbanken die volgens de wetgeving van zijn/haar lidstaat bevoegd zijn.

[ Voor 96% gewijzigd door MTT op 07-07-2023 23:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
Krijg net de € 20 van de incasso-actie binnen van Openbank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Olifant123 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:10:
Hier ook, toch iets wat goed gaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goodfella
Hier ook, prettig dat dit goed gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
MTT schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:20:
In de email wordt nergens melding gemaakt van een bepaalde gekoppelde spaarrekening:

"Per 29 maart 2023 is de rente op de Open Spaarrekening gestegen: van 1,50% naar 2,25%1. Deze rente kun je krijgen door je salaris of andere maandelijkse inkomsten van minimaal € 600 te laten overboeken op je Open Betaalrekening [...]"
In de email gingen ze dus van maar één Open Betaalrekening per persoon uit, en op de website staat "op de gekoppelde Open Betaalrekening". Dus niet heel helder gecommuniceerd in hun email, maar wat wil je precies bereiken? Voor de rest van de looptijd (juli?) nog 2.25% rente? Dan kun je de overschrijving toch aanpassen naar de betaalrekening die aan je spaarrekening gekoppeld is die de klantenservice je vast kan vertellen.

Als je hen wil overtuigen uit coulance de extra rente uit te keren voor de afgelopen maanden dan denk ik dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Mainuz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:58:
[...]

Bedankt, volgens deze tool (die ik op de juiste datum heb gezet) is er € 3,21 te veel afgeschreven, dus er is weldegelijk $3,50 ATM fee ingehouden.
Percentage klopt ook exact op de cent nauwkeurig.

Dat wordt dus toch bellen met de klantenservice.... :/
Is de betaling al definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
  • Laatst online: 14-09 20:33
Hier nog niets binnengekregen... Maandag maar eens even bellen en dan ook even navraag doen of de welkom spaarrekening omgezet kan worden van 2,5% naar 3%.

Wel vermoeiend dat je alle acties steeds in de gaten moet houden en er steeds achter aan moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
balken07 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Is de betaling al definitief?
Hoe bedoel je dat precies?
De transactie staat in de app, en het betreffende bedrag is/was ook direct afgeschreven van mijn saldo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
Thx voor je melding. Ik kreeg geen bericht van OB, maar nu zie ik ook dat ik de 20€ incasso actie heb ontvangen, met boekdatum 10 juli.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 08-07-2023 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Mainuz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?
De transactie staat in de app, en het betreffende bedrag is/was ook direct afgeschreven van mijn saldo.
Bedragen worden bij Openbank altijd eerst gereserveerd voordat ze definitief worden geboekt. Dit duurt vaak meerdere dagen. Je beschikbare saldo gaat wel direct naar beneden. Wanneer de boeking definitief is, worden normaal gesproken die pinkosten niet in rekening gebracht en gaat je beschikbare saldo dus ook weer iets omhoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:35
finsdefis schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:46:
[...]
Zojuist eens teruggezocht, als het goed is kun je het terugvinden in je mail door te zoeken naar de actiecode (10CASHBACK). De vergoeding moet in juli uitgekeerd worden.
[...]
Gelukt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jo_GgI97xC8Bspz3BwNyImI5EHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9acAEUlE37zKYWdSorQJ5TwL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:30
Vraagje: heeft een ieder die heeft deelgenomen aan de actie 75ACTIEF al de uitbetaling van de € 75,- ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
Nuevocasa schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Bedragen worden bij Openbank altijd eerst gereserveerd voordat ze definitief worden geboekt. Dit duurt vaak meerdere dagen. Je beschikbare saldo gaat wel direct naar beneden. Wanneer de boeking definitief is, worden normaal gesproken die pinkosten niet in rekening gebracht en gaat je beschikbare saldo dus ook weer iets omhoog.
Ah ok, de betreffende pin transactie is van 18 juni, dus deze zal wel definitief zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

Mainuz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Lijkt erop dat de atm van Santander USA de openbank pas niet als een santander pas herkent.. vervelend

[ Voor 17% gewijzigd door JBX op 09-07-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

Ja! Staat nu op mijn betaalrekening met 10 juli als datum. Afzender ‘abono varios concep.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

richard-5 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Kan ook via de app, via Documenten en dan op drie puntjes rechtsboven klikken en kiezen voor Jaaroverzichten en juridische correspondentie. Staat er bij sinds 20 maart bij.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
RonaldABC schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:45:
Vraagje: heeft een ieder die heeft deelgenomen aan de actie 75ACTIEF al de uitbetaling van de € 75,- ontvangen?
Ja. Zie een paar posts terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
  • Laatst online: 14-09 20:33
swimfreak schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Hier nog niets binnengekregen... Maandag maar eens even bellen en dan ook even navraag doen of de welkom spaarrekening omgezet kan worden van 2,5% naar 3%.

Wel vermoeiend dat je alle acties steeds in de gaten moet houden en er steeds achter aan moet bellen.
Nieuwe Welkomrekening aangevraagd telefonisch. Oude is zojuist gesloten en nieuwe rekening is weer voor 6 maanden tegen 3%.

De medewerker kon mij helaas niets vertellen over de 10% cashback actie mbt incasso's. Blijkbaar is mijn aanmelding daarvoor niet helemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JBX schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:13:
[...]

Lijkt erop dat de atm van Santander USA de openbank pas niet als een santander pas herkent.. vervelend
Bij Santander automaten in Mexico heb ik ook in eerste instantie de fee in rekening gebracht gezien. Deze waren na het definitief worden van de transactie er weer vanaf gehaald. Conform de voorwaarden van Openbank ging dit ook gewoon na de 5e keer zo, omdat het een Santander automaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:44
Hier is ook vandaag de uitbetaling geweest van de 10CASHBACK actie.
Moet zeggen dat eigenlijk praktisch alle acties hier goed & automatisch verlopen.

Alleen de automatische overboeking van min. €600,- is 1 maand niet correct verwerkt waardoor het rentepercentage die maand op 1,5% bleef staan ipv 2,25%. De maand erna was het wel weer goed, maar het missende rentedeel moet ik nog steeds krijgen. Klantenservice is overigens altijd vriendelijk, maar teruggebeld ben ik nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:17:
[...]

Update: Ik zie nu in mijn Openbank klantenportaal 3 passen. De oude Maestro, mijn huidige Mastercard en de nieuwe Mastercard. De nieuwe heeft tevens Travel+ standaard geactiveerd staan. Nu hopen dat het nog op tijd bezorgd word, zodat ik deze kan gebruiken.
Ik heb dit nu ook. Spontaan is er een 3e pas bij gekomen, dat is een Mastercard debit. Deze is echter nog niet actief, er wordt gewaarschuwd dat je deze pas moet activeren als je ook de fysieke pas hebt ontvangen. Dus ik ben benieuwd wat er bij de post zit, hopelijk duurt het niet al te lang.

Overigens kan ik nog niet zien of Travel+ geactiveerd is, deze opties zijn niet zichtbaar. Ik vermoed dat die tevoorschijn komen als de pas is geactiveerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nieuwe actie

Wie had er gedacht dat je kans maakte om een iPhone 141 te winnen bij het kopen van een koud ijsje? Of misschien win je wel een OLED-tv Sony A95K 65" 4K bij het kopen van zonnebrandcrème.

Dit is hét moment om de voordelen van je Openbank-betaalpassen te herontdekken! Betaal er deze zomer je aankopen mee (min. € 10) en doe mee aan de loting van geweldige prijzen! Zo simpel is het.
HOE DAN? DEELNEMEN IS EENVOUDIG!
Icono 1
MELD JE UITERLIJK OP 25 SEPTEMBER 2023 AAN VOOR DE ACTIE

met de actiecode OPENSUMMER23 en accepteer ook de actievoorwaarden.
Icono 1
GEBRUIK JE OPENBANK-BETAALPASSEN.2

Per aankoop van minimaal € 10 die je tussen 5 juli 2023 en 25 september 2023 doet, neem je 1 keer deel aan de loting.
Icono 1
WIL JE JE KANSEN VERGROTEN?

Per aankoop van minimaal € 10 die je met je Я42 Metal Card, een betaalpas met de reisvoordelen ingeschakeld of met je mobiel3 betaalt, neem je 3 keer deel aan de loting.
NEEM EEN KIJKJE NAAR DE 21 PRIJZEN DIE WE VERLOTEN!
Ilustración
3 Samsung Galaxy Z Fold4 5G - zwart.
3 OLED-tv’s Sony A95K 65" 4K Smart TV.
3 Elektrische fietsen Nilox X7 Plus.
3 iPhone1 14 Midnight – 256GB.
3 Beats Studio3 Wireless Over-Ear-hoofdtelefoon – Matzwart.
3 PlayStation 5 Packs.
3 AirPods1 Pro.
Gebruik deze zomer je Openbank-betaalpassen!

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
PhilipsFan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Ik heb dit nu ook. Spontaan is er een 3e pas bij gekomen, dat is een Mastercard debit. Deze is echter nog niet actief, er wordt gewaarschuwd dat je deze pas moet activeren als je ook de fysieke pas hebt ontvangen. Dus ik ben benieuwd wat er bij de post zit, hopelijk duurt het niet al te lang.

Overigens kan ik nog niet zien of Travel+ geactiveerd is, deze opties zijn niet zichtbaar. Ik vermoed dat die tevoorschijn komen als de pas is geactiveerd.
Ik had toevallig vandaag nog eens gebeld. Is 8 juli op de post gegaan, ik heb nog 2 volle dagen, daarna zal ik toch het Travel+ handmatig op de andere pas moeten activeren. Het is wat het is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:30:
Nieuwe actie

Wie had er gedacht dat je kans maakte om een iPhone 141 te winnen bij het kopen van een koud ijsje? Of misschien win je wel een OLED-tv Sony A95K 65" 4K bij het kopen van zonnebrandcrème.

Dit is hét moment om de voordelen van je Openbank-betaalpassen te herontdekken! Betaal er deze zomer je aankopen mee (min. € 10) en doe mee aan de loting van geweldige prijzen! Zo simpel is het.
HOE DAN? DEELNEMEN IS EENVOUDIG!
Icono 1
MELD JE UITERLIJK OP 25 SEPTEMBER 2023 AAN VOOR DE ACTIE

met de actiecode OPENSUMMER23 en accepteer ook de actievoorwaarden.
Icono 1
GEBRUIK JE OPENBANK-BETAALPASSEN.2

Per aankoop van minimaal € 10 die je tussen 5 juli 2023 en 25 september 2023 doet, neem je 1 keer deel aan de loting.
Icono 1
WIL JE JE KANSEN VERGROTEN?

Per aankoop van minimaal € 10 die je met je Я42 Metal Card, een betaalpas met de reisvoordelen ingeschakeld of met je mobiel3 betaalt, neem je 3 keer deel aan de loting.
NEEM EEN KIJKJE NAAR DE 21 PRIJZEN DIE WE VERLOTEN!
Ilustración
3 Samsung Galaxy Z Fold4 5G - zwart.
3 OLED-tv’s Sony A95K 65" 4K Smart TV.
3 Elektrische fietsen Nilox X7 Plus.
3 iPhone1 14 Midnight – 256GB.
3 Beats Studio3 Wireless Over-Ear-hoofdtelefoon – Matzwart.
3 PlayStation 5 Packs.
3 AirPods1 Pro.
Gebruik deze zomer je Openbank-betaalpassen!

Veel succes.
De code is onjuist, controleer het en voer de code opnieuw in.
Oke dan, gaat lekker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:54:
[...]

[...]
Oke dan, gaat lekker daar.
Inderdaad _O-
De juiste code is OPENSUMMER2023
https://www.openbank.nl/acties/zomer-vol-prijzen-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die werkt dus niet ;)

edit: moet dus 23 zijn en niet 2023

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2023 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
In de reactie die jij quote staat OPENSUMMER23, werkt die ook niet?

(Voor het geval je het niet ziet, 2023 vs 23)

Edit: zelf geprobeerd, die werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 11-07-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Waarom moeilijk doen met de code, gewoon in de app --> acties --> deelnemen --> accept

Geen code nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:06:
Waarom moeilijk doen met de code, gewoon in de app --> acties --> deelnemen --> accept

Geen code nodig :)
3x raden waar ik die code vandaan haal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Keesy
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-01 08:08
Zojuist een poging gedaan om mijn Welkom rekening om te zetten naar de 3% variant.
Echter moest ik deze keer mijn paspoortnummer en toegangscode inspreken.
Dit lijkt mij toch niet de bedoeling? Als dit in verkeerde handen komt, kunnen ze zo mijn rekening leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Master_Keesy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:52:
Zojuist een poging gedaan om mijn Welkom rekening om te zetten naar de 3% variant.
Echter moest ik deze keer mijn paspoortnummer en toegangscode inspreken.
Dit lijkt mij toch niet de bedoeling? Als dit in verkeerde handen komt, kunnen ze zo mijn rekening leegtrekken.
ID / paspoort nummer hebben ze altijd al naar gevraagd. En werkte bij mij nooit, tot de laatste keer.

Dat je (soms) de toegangscode moet intoetsen vind ik ook maar vaagjes. Vooral omdat ze daarvoor toch de elektronische handtekening hebben naar mijn idee (maar die vertel je dan weer gewoon aan de medewerker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Keesy
RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:03:
[...]

ID / paspoort nummer hebben ze altijd al naar gevraagd. En werkte bij mij nooit, tot de laatste keer.

Dat je (soms) de toegangscode moet intoetsen vind ik ook maar vaagjes. Vooral omdat ze daarvoor toch de elektronische handtekening hebben naar mijn idee (maar die vertel je dan weer gewoon aan de medewerker).
Als je de klantenservice belt moet je de toegangscode inspreken voordat je een medewerker aan de lijn krijgt,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Master_Keesy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Als je de klantenservice belt moet je de toegangscode inspreken voordat je een medewerker aan de lijn krijgt,.
Ik kan mij vergissen, maar de laatste keer (/enige keer dat ID / paspoort werkte) heb ik die volgens mij toch moeten intoetsen, niet inspreken (dus hetzelfde systeem als met keuze menus "Toets 1 voor ..."). Intoetsen is natuurlijk ook veel betrouwbaarder. Dat toon-systeem bestaat misschien al 40 jaar of zo. Voice to text (/numbers) staat nog steeds in de kinderschoenen (en heeft met die 5+ keren dat ik OB gebeld heb welgeteld 1x gewerkt dus).
En ja, het is betrouwbaarder, veiliger niet direct (alleen als iemand naast je staat die het wel kan afluisteren maar niet kan meelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Keesy
RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Ik kan mij vergissen, maar de laatste keer (/enige keer dat ID / paspoort werkte) heb ik die volgens mij toch moeten intoetsen, niet inspreken (dus hetzelfde systeem als met keuze menus "Toets 1 voor ..."). Intoetsen is natuurlijk ook veel betrouwbaarder. Dat toon-systeem bestaat misschien al 40 jaar of zo. Voice to text (/numbers) staat nog steeds in de kinderschoenen (en heeft met die 5+ keren dat ik OB gebeld heb welgeteld 1x gewerkt dus).
En ja, het is betrouwbaarder, veiliger niet direct (alleen als iemand naast je staat die het wel kan afluisteren maar niet kan meelezen).
Je hebt gelijk. My bad 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Zojuist de Mastercard debit ontvangen en Travel+ standaard geactiveerd. Precies op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:01:
Zojuist de Mastercard debit ontvangen en Travel+ standaard geactiveerd. Precies op tijd.
Nice, hier is het helaas (weer) misgegaan. Gratis travel+ niet gekoppeld aan de (vervangende) MC Debit....
Pagina: 1 ... 63 ... 90 Laatste