Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:01:
Zojuist de Mastercard debit ontvangen en Travel+ standaard geactiveerd. Precies op tijd.
Hier ook vandaag ontvangen. Het blijkt inderdaad een Mastercard Debit en na activatie blijkt dat Travel+ inderdaad geactiveerd is. Dus alle andere passen nu geblokkeerd.

Tevens een paar 100 euro naar Openbank overgemaakt, dit lijkt ook goed te gaan. Dus kan straks in de USA deze pas mooi gebruiken en dan heb ik weinig transactiekosten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 15:15
PhilipsFan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:37:
[...]

Hier ook vandaag ontvangen. Het blijkt inderdaad een Mastercard Debit en na activatie blijkt dat Travel+ inderdaad geactiveerd is. Dus alle andere passen nu geblokkeerd.

Tevens een paar 100 euro naar Openbank overgemaakt, dit lijkt ook goed te gaan. Dus kan straks in de USA deze pas mooi gebruiken en dan heb ik weinig transactiekosten _/-\o_
Had je hier om gevraagd? Of gewoon gekregen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Nu 2,75% rente bij Openbank spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
balken07 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:51:
De Open Spaarrekening dus? Dus voor bestaande klanten?

Daarmee staan ze dan meteen "bovenaan" buiten acties denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
goodfella schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:07:
[...]

Had je hier om gevraagd? Of gewoon gekregen?
Ik had een Maestro betaalpas met gratis Travel+. Ik heb ook een Mastercard aangevraagd en gekregen, maar die kreeg geen Travel+. Dus toen Maestro op 1 juli ophield te bestaan, heb ik een vervangende pas aangevraagd voor mijn Maestro betaalpas. Ze zeiden in de app al dat het dan een Mastercard Debit zou worden, dat is prima want dat was precies mijn bedoeling.

Maar in de app kwam toen gewoon een nieuwe Maestro pas te staan. Heel verwarrend allemaal. Maar vandaag arriveerde de fysieke pas en dat bleek inderdaad een Mastercard. En toen ik 'm activeerde bleek toch Travel+ ook actief. Dus ik ben blij, ik kan straks op vakantie in de USA de Mastercard gebruiken met Travel+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 22:21
RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Per 13-07-2023 verhogen we de rente op je Open Spaarrekening naar 2,75% (over de eerste € 200.000) als je maandelijks min. € 600 laat bijschrijven (bijv. je salaris of pensioen) of 3 maandelijkse automatische incasso’s laat afschrijven.

Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, krijg je toch nog 2,00% rente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
kgevol schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:05:
[...]

Per 13-07-2023 verhogen we de rente op je Open Spaarrekening naar 2,75% (over de eerste € 200.000) als je maandelijks min. € 600 laat bijschrijven (bijv. je salaris of pensioen) of 3 maandelijkse automatische incasso’s laat afschrijven.

Wel onder voorwaarden dus, maar ook zonder fors verhoogd (1,5 => 2,00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
PhilipsFan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:56:
[...]

Ik had een Maestro betaalpas met gratis Travel+. Ik heb ook een Mastercard aangevraagd en gekregen, maar die kreeg geen Travel+. Dus toen Maestro op 1 juli ophield te bestaan, heb ik een vervangende pas aangevraagd voor mijn Maestro betaalpas. Ze zeiden in de app al dat het dan een Mastercard Debit zou worden, dat is prima want dat was precies mijn bedoeling.

Maar in de app kwam toen gewoon een nieuwe Maestro pas te staan. Heel verwarrend allemaal. Maar vandaag arriveerde de fysieke pas en dat bleek inderdaad een Mastercard. En toen ik 'm activeerde bleek toch Travel+ ook actief. Dus ik ben blij, ik kan straks op vakantie in de USA de Mastercard gebruiken met Travel+.
Thanks. A.d.h.v. jouw informatie heb ik ook een nieuwe pas aangevraagd. Ik kreeg netjes de melding dat Maestro eruit is en Mastercard de standaard is. Derhalve ga ik er vanuit dat mijn gratis Travel+ meeverhuist naar de nieuwe Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Yes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
kgevol schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:05:
[...]

Deze email ontving ik ook. Is dat niet raar als de rente 2,25% is?

Ik zie dat er te weinig rente is uitgekeerd (ongeveer 1,479%) over de laatste periode. Dat moet 2,25% zijn.

Ziet iemand ook zo'n niet kloppende rente?

[ Voor 10% gewijzigd door mrmrmr op 11-07-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:26:
[...]

De standaard rente is/was 1,50% (klopt dus met die 1,479%?), en gaat nu naar 2,00%.
Door aan de genoemde voorwaarden te voldoen (minimaal €600 maandelijks "op dezelfde dag" bij laten schrijven op de betaal rekening (wat je ook zelf kunt doen en meteen weg boeken naar spaar), of 3 automatische incassos te hebben) kreeg je 2,25%, en dat gaan naar 2,75%.
Dus 1,50 wordt 2,00%. En 2,25% wordt 2,75%.

Overigens krijg je als nieuwe klant de eerste 6 maanden een Welkom Spaarrekening, en daarop krijg je 3,00%. Na de 6 maanden wordt deze automatisch om gezet naar een Open Spaarrekening.
Maar bij de rentewijziging van 2,50% naar 3,00% kon je bellen. Werd de bestaande rekening opgezegd en een nieuwe geopend. Dus kreeg je én de hogere rente én dus een "verlenging" / nieuwe 6 maanden.
De rente over juni was 2,25%, geen 1,5%. En er zijn nog geen 6 maanden voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
mrmrmr schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:23:
[...]
De basis-rente oip een OpenBank Spaarrekening is momenteel 1,50%, niet 2,25%.
Die 2,25 krijg je alleen als je minimaal elke maand €600 stort of 3 incasso's hebt lopen.
Ik zie dat er te weinig rente is uitgekeerd (ongeveer 1,479%) over de laatste periode. Dat moet 2,25% zijn.

Dat lijkt erg op de standaard 1,50% en dat je dus (nog?) niet voldoet aan de voorwaarden voor die extra 0,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
mrmrmr schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:33:
[...]
De rente over juni was 2,25%, geen 1,5%. En er zijn nog geen 6 maanden voorbij.
Dan heb je nog een "oude" Welkom Spaarekening en daar geldt een vast percentage voor durende de eerste 6 maanden die niet mee gaat met de nieuwe aanbiedingen tenzij je zelf actie onderneemt.

Maar dan is 1,47% vreemd ...

Misschien handig om te bevestigen:
- Heb je een Welkom of een Open Spaarrekining
- Indien nog Welkom; wanneer is die geopened en met welk rentepercentage?

[ Voor 16% gewijzigd door GroteVoet459 op 11-07-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:37
RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:08:
[...]

Wel onder voorwaarden dus, maar ook zonder fors verhoogd (1,5 => 2,00).
Een voorwaarde van niets zul je bedoelen; op de eerste van de maand 600 overmaken naar de betaalrekening, dan de 600 weer terug of eventueel op de open spaarrekening zetten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:38:
[...]

Dan heb je nog een "oude" Welkom Spaarekening en daar geldt een vast percentage voor durende de eerste 6 maanden die niet mee gaat met de nieuwe aanbiedingen tenzij je zelf actie onderneemt.
Dat denk ik. Ik kan het momenteel niet controleren omdat de site niet goed werkt en de laatste rentebijschrijving niet op de individuele afschriften staat.
Maar dan is 1,47% vreemd ...
De rente in juni was het 2,25% zonder stortingen, ik deed niet mee aan die bijstort-actie. Er is niets bijgestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
JohanNL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:40:
[...]

Een voorwaarde van niets zul je bedoelen; op de eerste van de maand 600 overmaken naar de betaalrekening, dan de 600 weer terug of eventueel op de open spaarrekening zetten.
Je moet er alsnog aan voldoen :p Weet zelf nog niet of ik er tzt "aan mee ga doen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kan je gewoon 600 euro heenboeken en de dag daarna weer terugboeken dan, of moet je het nog een bepaalde periode laten staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Il 2 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:19:
Kan je gewoon 600 euro heenboeken en de dag daarna weer terugboeken dan, of moet je het nog een bepaalde periode laten staan? :?
Ik boek het er op en dan direct door naar de spaar iedere maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:45
ZXRY schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:14:
[...]

Je moet minimaal 1500 euro laten staan voor 6 maanden, volgens de voorwaarden. Anders kunnen ze mogelijk een 'boete' opleggen.
Moet dit perse op de betaalrekening blijven staan of mag het ook op de spaarrekening staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 18:36
Pistachenootje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:16:
[...]

Moet dit perse op de betaalrekening blijven staan of mag het ook op de spaarrekening staan?
In de actievoorwaarden (zie deze link) staat helaas expliciet dat het op de betaalrekening moet blijven staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Il 2 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:19:
Ja, sterker nog, je kunt het gelijk terugboeken of zet het eventueel op de Open spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

mrmrmr schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:23:
[...]

Let op, de rente over de maand juni is lager dan over de maand mei (bij gelijkblijvend saldo op de spaarrekenign). Dat komt omdat Openbank rekent met rente per dag:

Zoals ik nu de afrekening zie (zie documentatie Afrekening ... voor de exacte percentage en bedrag waarover het berekent wordt):
<Gemiddelde bedrag op je spaarrekening over de periode> x <rente-percentage (dus 0,0225)> / 365 x <dagen in de maand>.
Omdat Mei 31 dagen heeft en Juni dagen, zie je er dus verschil tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Ja, sterker nog, je kunt het gelijk terugboeken of zet het eventueel op de Open spaarrekening.
Bedankt! Toch wel apart dan, een beetje een zinloze manier van geld rondpompen en dat weet OB natuurlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
ben benieuwd of de rente van de welkoms spaarrekening ook omhoog gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:45
Il 2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:50:
[...]

Bedankt! Toch wel apart dan, een beetje een zinloze manier van geld rondpompen en dat weet OB natuurlijk ook wel.
Volgens mij pakken ze iedereen keer als jij 'rondpompt' tenminste een dag rente. Verder natuurlijk veel mensen die hun rekening toch wat meer gaan gebruiken en meer gewend raken aan hun processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Eddie_V2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:13:
Sinds ik begin dit jaar klant ben is die al 2x verhoogd. De Open rekening daarentegen was nog niet echt verhoogd, alleen die mogelijkheid op 2,25%. En nu dan de eerste echte verhoging met 1,5 = 2 en onder voorwaarden dan 2,25 => 2,75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
Zijn er mensen die de gratis Travel+ reisverzekering daadwerkelijk gebruiken als reisverzekering?

De tendens is dat de meeste dit als een net-niet verzekering zien. Wij staan op punt op vakantie te gaan, maar nemen helemaal niet zoveel waardevolle spullen mee. Dus ik overweeg het met de Travel+ te doen.

[ Voor 29% gewijzigd door goodfella op 12-07-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 18:39
balken07 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:02:
[...]

Bij Santander automaten in Mexico heb ik ook in eerste instantie de fee in rekening gebracht gezien. Deze waren na het definitief worden van de transactie er weer vanaf gehaald. Conform de voorwaarden van Openbank ging dit ook gewoon na de 5e keer zo, omdat het een Santander automaat is.
Hoe weet je dat zeker? Oftewel hoe kun je dat terugzien?

Bij mij staat de $3,50 fee ook nergens in de app van Openbank vermeld, ook niet bij de betreffende transactie.
Dus het lijkt erop dat er ook niets is afgehouden.

Maar als ik vervolgens de koers nareken van die dag, dan is de $3,50 weldegelijk ingehouden. Het percentuele koersverschil is namelijk exact dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
goodfella schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:09:
Zijn er mensen die de gratis Travel+ reisverzekering daadwerkelijk gebruiken als reisverzekering?

De tendens is dat de meeste dit als een net-niet verzekering zien. Wij staan op punt op vakantie te gaan, maar nemen helemaal niet zoveel waardevolle spullen mee. Dus ik overweeg het met de Travel+ te doen.
Nog nooit gebruikt, gewoon niet aan gedacht en ga me er maar weer eens in verdiepen.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe de afhandeling van een claim is.
Ik hoop dat dit niet van hetzelfde niveau is als de ervaringen met de klantenservice over diverse onderwerpen, die in dit topic worden beschreven.
Iemand die dus al eens een claim heeft ingediend voor de Travel+ verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
JohanNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Nog nooit gebruikt, gewoon niet aan gedacht en ga me er maar weer eens in verdiepen.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe de afhandeling van een claim is.
Ik hoop dat dit niet van hetzelfde niveau is als de ervaringen met de klantenservice over diverse onderwerpen, die in dit topic worden beschreven.
Iemand die dus al eens een claim heeft ingediend voor de Travel+ verzekering?
Mijn kans heb ik verspeeld. Ik heb de camping betaalt met een iDeal betaling i.p.v. de OpenBank debitcard te gebruiken. |:( stom stom stom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Let op, de rente over de maand juni is lager dan over de maand mei (bij gelijkblijvend saldo op de spaarrekenign). Dat komt omdat Openbank rekent met rente per dag:

Zoals ik nu de afrekening zie (zie documentatie Afrekening ... voor de exacte percentage en bedrag waarover het berekent wordt):
<Gemiddelde bedrag op je spaarrekening over de periode> x <rente-percentage (dus 0,0225)> / 365 x <dagen in de maand>.
Omdat Mei 31 dagen heeft en Juni dagen, zie je er dus verschil tussen.
Ja. er zijn diverse renterekenmethoden (30 dagen, echte dagen en maandelijks). Ik heb de maandelijkse methode gebruikt.

Het gaat hier om een veel groter verschil van 0,75% (1,5 versus 2,25%). Ik heb inmiddels gezien dat de verkeerde rente van 1,5% is gebrukt in plaats van 2,25%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

goodfella schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:09:

Ik zie voornamelijk nu het voordeel van de wisselkoers.

Zweden/Denemarken was het verschil toch wel erg groot:
Mastercard wisselkoers + bank toeslag.
Rabo meer dan 1,4-2% ennnog extra afhankelijk van goedkope betaalpakket (bijv direct pakket)
SNS ergens 1,2% en €3,5 bij contant pinnen
Openbank 0,6%

Edit, bedragen aangepast na nazoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 12-07-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-09 20:33
Eddie_V2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:13:
is net verhoogd naar 3%. Als je nu een Welkom spaarrekening hebt met oude voorwaarden (2,5% rente) kun je bellen om een nieuwe welkom spaarrekening te krijgen, de periode van 6 maanden gaat opnieuw van start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:52

JBX

balken07 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:51:
Op de site staat
Sparen loont!
Ontvang tot 2,75% rente op je spaarsaldo t/m € 300.000.
Wanneer je maandelijks € 600 laat bijschrijven (via salaris, een pensioenbetaling, uitkering of inkomende overboeking) op de gekoppelde Open Betaalrekening, of elke 2 maanden ten minste 3 automatische incasso’s van deze betaalrekening laat afschrijven, dan zal over de tweede 6 maanden een jaarlijkse spaarrente van 2,75% worden uitgekeerd. Wanneer je niet voldoet aan deze voorwaarden is de rente 2,00%.
Iedere maand ontvang je de rente op je Open Spaarrekening.
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

Hoezo 'over de tweede 6 maanden' hier in de voorwaarden. Ze bedoelen hier waarschijnlijk dat als je als nieuwe klant Welkom Spaarrekening opent en die na 6 maanden wordt omgezet. Maar verwarrend voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
.

[ Voor 100% gewijzigd door dwdd op 14-07-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
JBX schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:40:
[...]

Op de site staat

[...]

https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

Hoezo 'over de tweede 6 maanden' hier in de voorwaarden. Ze bedoelen hier waarschijnlijk dat als je als nieuwe klant Welkom Spaarrekening opent en die na 6 maanden wordt omgezet. Maar verwarrend voor bestaande klanten.
Ja, typisch Openbank.
Die (actie)voorwaarden van hun zijn sowieso veelal onlogisch, dus je weet het helaas nooit zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:32
Ik zie dat in de precontractuele informatie staat dat de minimum spaarrente van de Openbank spaarrekening 2,25 % is en niet 2% zoals o.a. in de e-mail wordt gecommuniceerd. Foutje?
Wanneer niet aan minimaal een van bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, dan zijn de
volgende rentetarieven van toepassing:
- een jaarlijkse spaarrente van 2,25% voor saldo’s t/m € 300.000,-.
- een jaarlijkse spaarrente van 0,00% voor saldo’s boven € 300.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
rechtsherstel schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:56:
Ik zie dat in de precontractuele informatie staat dat de minimum spaarrente van de Openbank spaarrekening 2,25 % is en niet 2% zoals o.a. in de e-mail wordt gecommuniceerd. Foutje?
Wanneer niet aan minimaal een van bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, dan zijn de
volgende rentetarieven van toepassing:
- een jaarlijkse spaarrente van 2,25% voor saldo’s t/m € 300.000,-.
- een jaarlijkse spaarrente van 0,00% voor saldo’s boven € 300.000.
Is dat toevallig niet die spaarrekening voor nieuwe klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:32
Nee, gaat over de gewone Openbank spaarrekening. In de precontractuele informatie van de Welkom spaarrekening wordt wel over 2 % gesproken.
Wanneer er niet wordt voldaan aan deze voorwaarden van de Open Spaarrekening, dan is
de jaarlijkse spaarrente 2,00% voor saldi t/m € 300.000,-.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
15 juni nieuwe welkom-spaarrekening geopend tegen 3% (oude welkom-rekening telefonisch beëindigd ivm nieuwe actierente), vandaag de ontvangen rente zichtbaar (valuatadatum 17 juli) en de 3% ontvangen, dus dat is goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 21:18
PhilipsFan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Ik heb dit nu ook. Spontaan is er een 3e pas bij gekomen, dat is een Mastercard debit. Deze is echter nog niet actief, er wordt gewaarschuwd dat je deze pas moet activeren als je ook de fysieke pas hebt ontvangen. Dus ik ben benieuwd wat er bij de post zit, hopelijk duurt het niet al te lang.

Overigens kan ik nog niet zien of Travel+ geactiveerd is, deze opties zijn niet zichtbaar. Ik vermoed dat die tevoorschijn komen als de pas is geactiveerd.
Ik heb laatst ook aangegeven de Maestro (met gratis travel+) te willen vervangen in de app. Eerst kwamen er 2 nieuwe mastercard debit passen bij in de app met gratis travel+. Paar dagen later kwam er een 3de nieuwe bij, ook met gratis travel+. Zou je dan ook per pas 5x wereldwijd kunnen opnemen zonder extra kosten vraag ik me af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
hazelip schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Ik heb laatst ook aangegeven de Maestro (met gratis travel+) te willen vervangen in de app. Eerst kwamen er 2 nieuwe mastercard debit passen bij in de app met gratis travel+. Paar dagen later kwam er een 3de nieuwe bij, ook met gratis travel+. Zou je dan ook per pas 5x wereldwijd kunnen opnemen zonder extra kosten vraag ik me af...
Ik noem het spookpassen. Ik heb ze niet geprobeerd, maar ik vermoed dat ze niet werken. Ik kreeg dus een nieuwe Maestro-pas in de app, maar die heb ik niet fysiek ontvangen. In de post lag een Mastercard, en die verscheen na een paar dagen ook in de app. Ik heb deze geactiveerd en deze werkt en heeft Travel+. Ik heb de andere passen geprobeerd op te ruimen, maar die spook Maestropas wil niet weg.

Als ik kies voor 'uitschakelen' met het knopje op de pas krijg ik de melding 'er heeft zich een fout voorgedaan'. Ik heb niet geprobeerd om de pas definitief te blokkeren, want ik vermoed dat deze pas stiekum nog gerelateerd is aan de fysieke Mastercard Debit en die heb ik de komende tijd nodig. Als ik terug ben van vakantie en hij staat er dan nog, dan ga ik wel proberen om 'm te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier gisteren een nieuwe Welkom Spaarrekening geopperd tegen 3% rente en de oude is gesloten. Tot zover alles goed gegaan. Dat zijn toch weer hoop extra euro’s voor een klein beetje moeite.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
Mooi… OB en Bunq houden elkaar in de gaten. Bij OB stijgt de spaarrente, maar Bunq nu ook naar 2,46%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 20:02
THE_BASE schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:16:
Hier gisteren een nieuwe Welkom Spaarrekening geopperd tegen 3% rente en de oude is gesloten. Tot zover alles goed gegaan. Dat zijn toch weer hoop extra euro’s voor een klein beetje moeite.
Kan je gewoon vragen aan support of ze je 3% geven? Ik heb al een lange tijd een ob rekening zonder spaar gedeelte en zie niet dat bedrag staan als ik het zelf zou openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
AMD and INTEL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:45:
[...]

Kan je gewoon vragen aan support of ze je 3% geven? Ik heb al een lange tijd een ob rekening zonder spaar gedeelte en zie niet dat bedrag staan als ik het zelf zou openen.
De Welkom Spaarrekening is alleen voor nieuwe klanten bij mijn weten. Voor nieuwe klanten die geen spaarrekening hebben aangevraagd bij het openen van de rekening kan dat wel nog binnen X maanden (denk 3 of 6) door het aan de helpdesk te vragen.
Als je zoals je aangeeft al lange tijd klant bent denk ik dat je geen Welkom Spaarrekening meer kunt openen, maar wellicht zijn ze wel coulant.

En anders kun je nog steeds de Open Spaarrekening openen met 2,25% waar onder voorwaarden 2,75% van te maken is (maandelijks €600 laten bijschrijven op de gekoppelde betaalrekening, of minimaal 3 automatische incassos binnen 2 maanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:55:
[...]

De Welkom Spaarrekening is alleen voor nieuwe klanten bij mijn weten. Voor nieuwe klanten die geen spaarrekening hebben aangevraagd bij het openen van de rekening kan dat wel nog binnen X maanden (denk 3 of 6) door het aan de helpdesk te vragen.
Als je zoals je aangeeft al lange tijd klant bent denk ik dat je geen Welkom Spaarrekening meer kunt openen, maar wellicht zijn ze wel coulant.

En anders kun je nog steeds de Open Spaarrekening openen met 2,25% waar onder voorwaarden 2,75% van te maken is (maandelijks €600 laten bijschrijven op de gekoppelde betaalrekening, of minimaal 3 automatische incassos binnen 2 maanden).
Ik hád een Welkom Spaarrekening sinds februari met 2,50% rente en die 6 maanden zijn verlopen. Die hebben ze nu gesloten en een nieuwe Welkom Spaarrekening geopend met 3,00%. Was zo gepiept.

Over 6 maanden wordt het een Open Spaarrekening met de voorwaarden zoals hierboven vermeldt.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
swimfreak schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Nieuwe Welkomrekening aangevraagd telefonisch. Oude is zojuist gesloten en nieuwe rekening is weer voor 6 maanden tegen 3%.

De medewerker kon mij helaas niets vertellen over de 10% cashback actie mbt incasso's. Blijkbaar is mijn aanmelding daarvoor niet helemaal goed gegaan.
Is dit gewoon met 1 simple telefoontje te regelen?
Mijn Welkom-rekening is nu bijna 6 maanden oud, en overweeg vanwege de rente over te stappen naar andere bankrekening (Bunq heeft rente verhoogd naar 2,46%), mar als het met 1 simple telefoonte te regelen is om weer 6 maanden een welkom rekening te kijgen, dan doe ik dat liever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swimfreak
ArnoJeroen schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Is dit gewoon met 1 simple telefoontje te regelen?
Mijn Welkom-rekening is nu bijna 6 maanden oud, en overweeg vanwege de rente over te stappen naar andere bankrekening (Bunq heeft rente verhoogd naar 2,46%), mar als het met 1 simple telefoonte te regelen is om weer 6 maanden een welkom rekening te kijgen, dan doe ik dat liever.
dit was bij mij in een simpel telefoontje geregeld. nieuwe welkom spaarrekening voor een nieuwe periode van 6 maanden gekregen.

- ze sluiten de oude voor je boeken het saldo over na je betaalrekening
- ze boeken de rente voor de dagen vanaf de laatste rentedatum tm de dag van opzegging over naar je betaalrekening
- ze openen een nieuwe rekening voor je
- je boekt zelf na 1-2 uur als de rekening actief is het saldo naar je nieuwe welkom spaarrekening

p.s. het is handig als je die elektronische handtekening bij de hand hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door swimfreak op 17-07-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:18
Kun je in de app ergens zien wat de rente is op je spaarrekening?

Ik weet dat het in dit topic is uitgelegd, alleen zoeken op rente levert te veel hits op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swimfreak
Maandag1987 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:21:
Kun je in de app ergens zien wat de rente is op je spaarrekening?

Ik weet dat het in dit topic is uitgelegd, alleen zoeken op rente levert te veel hits op...
in dit bericht staat het wel duidelijk

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74972828

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
Feralz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:18:
En ik dus steeds bij de preconceptuele info in de documentatie in mijn account kijken... |:(

Dan vind ik het al helemaal bijzonder wat die medewerker mij vertelde. Hij was heel stellig dat die 2.5% "niet zomaar was, je moet er wel wat voor doen".

Ik ga ze maar weer bellen.

Edit: heb ze inmiddels gebeld. Uitslag: eerste medewerker, die overigens behoorlijk verveeld klonk, mag wel even bijgeschoold worden. 8)7

Tweede collega was een stuk vriendelijker en informatiever. Die voorwaarden gelden inderdaad niet voor de Welkom spaarrekening, maar de actie van 2,5% is in principe alleen voor nieuwe klanten. Máár hij ging voorleggen bij het management of ook ik als bestaande klant die 2,5% kan krijgen, daar word ik maandag over teruggebeld.

Die Travel+ moet normaal ook maandag door management goedgekeurd worden, maar de tweede medewerker gaf aan dat de eerste collega het dan blijkbaar geëscaleerd heeft als me die toezegging al was gedaan.

We gaan maandag zien wat me dan weer verteld wordt, wie weet wat ze er dan weer van maken. :P
Feralz schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:36:
Update: zojuist keurig teruggebeld door de medewerker die ik zaterdag gesproken heb, en ik krijg een verhoging naar 2.5% en gratis Travel+. *O*
Vervelende situatie. Die 2,5% heb ik gekregen, fijn, dat was ook het belangrijkst. De Travel+ was meer een handig extraatje, fijn om te hebben als het kon, zeker als ik weer een vakantie in het vooruitzicht zou hebben. Ik zag de Travel+ in de eerste dagen nog niet geactiveerd, zal nog wat tijd nodig hebben dacht ik. Wilde niet ongeduldig zijn. Daarna een beetje vergeten, en als ik er al aan dacht had ik geen zin om speciaal daarvoor te bellen.

Nu heb ik een vakantie in het vooruitzicht staan, en is de rente inmiddels 3%. Weer gebeld, aanbod gekregen voor een extra 6 maanden Welkom tegen 3%, heel aardig, heel fijn, moest alleen eind van de maand even opnieuw bellen als mijn huidige rekening bijna vervalt. Ik vroeg of ze nu ook eindelijk die Travel+ zoals toen beloofd aan willen zetten. Oh. Daar was niks over te vinden. Hij ging het navragen bij degene die het behandeld had en mij terugbellen.

Vandaag teruggebeld. En hij ging me HEEL blij maken! Want ik zou nog iets veel beters krijgen dan de Travel+. In plaats van de 2% die ik nu had, kon hij me wel 3% geven! Over die Travel+ toezegging was helaas niets terug te vinden behalve een mail van 30 maart waarin ik daarom gevraagd had, het antwoord daarop was toen "bel ons hier even over". Heb ik dus 2 dagen later ook gedaan. Maar dus niets over terug te zien bij hen.

Ik zeg beste meneer, die 3% is me gisteren al aangeboden door u, heel aardig, maar ik KRIJG al 2,5%, want daar heb ik toen voor gebeld. Hoe kon ik nu 2,5% krijgen als er verder geen contact was geweest? Hij kon alleen 2% zien, en bleef herhalen dat hij me alleen die 3% kon bieden en verder niets. Op enig aandringen van mij gaf hij aan dat ik maar op die mail moest reageren als ik aan wilde tonen dat mij die toezegging was gedaan.

Heb het gesprek zelf toen natuurlijk niet opgenomen (al lijkt me sterk dat ze dat aan hun kant niet doen? Werk zelf op een klantenservice en elk gesprek wordt opgenomen, technische issues uitgezonderd, en bij mijn laatste gesprek met hen kreeg ik ook die mededeling dat het opgenomen kan worden), maar heb wel call logs van mijn gesprekken met hen, en ik heb er in real time over gepost hier. Maar ik betwijfel of hen dat gaat overtuigen om alsnog hun beloftes na te komen.

Zo zonde dit. Was erg tevreden met hun coulancehouding mbt hun acties, vind het erg fijn dat ze een Nederlandse website en klantenservice hebben en heb overwegend vriendelijke medewerkers aan de telefoon gehad, dus ik was heel positief over ze naar mensen die een bank in het buitenland niet aandurfden. Zag mezelf hier dus wel voor langere tijd blijven, ook als ze niet de aller- allerhoogste rente zouden hebben. (Had wel net een account bij Advanzia aangevraagd omdat ik niet had gerekend op 6 maanden extra een nieuwe Welkom rekening, maar vond overstappen naar een hele nieuwe bank wel spannend na een eerdere tegengehouden overboeking bij bunq en een niet Nederlandse/Engelse betaalomgeving, maar was wel van plan om Openbank hiernaast aan te houden.)

Overweeg nu serieus om Openbank op te zeggen als ze definitief besluiten om die Travel+ niet toe te kennen. Gaat me niet om het geld, zou het vooralsnog maar één maandje nodig hebben. Als ze mijn coulanceverzoek toentertijd afgewezen hadden zou ik er ook vrede mee hebben gehad. Ik had natuurlijk wel eerder kunnen bellen toen ik zag dat het niet doorgevoerd was, maar ik weet hoe log systemen kunnen zijn en het was me in heel duidelijk taalgebruik toegezegd. Dus ik dacht, is in orde. Maar als ze hun belofte breken heeft dat een hele nare nasmaak en heb ik geen behoefte om klant bij ze te blijven. Of om de taal van bedrijven te spreken: veel goedkoper voor ze om mij als klant te houden en me een gratis verzekering voor kwijtgeraakte baggage te geven die ik hoop niet nodig te gaan hebben dan om me geheel te zien vertrekken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier ook soortgelijke gemengde ervaringen. De medewerkers moeten blijven 'vegen' om alle acties en aanbiedingen te repareren die niet goed ingeregeld zijn. En dan maar hopen dat het bij de juiste coördinator terecht komt met bevoegdheid om een beslissing te nemen, want aan de lijn lijken de bevoegdheden maar beperkt te zijn en via mail kan überhaupt weinig tot niets.

Het woord "coördinator" was bij mij wel de magic word overigens. Na meerdere contactmomenten eindelijk mijn gratis Travel+ ge(her)activeerd op de nieuwe Mastercard nadat er een pas zoekgeraakt was bij PostNL - dat laatste was overigens aantoonbaar de schuld van PostNL aangezien ik de foto van de envelop nota bene in m'n PostNL-app zag staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Feralz
Feralz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:37:
[...]

[...]

Vervelende situatie. Die 2,5% heb ik gekregen, fijn, dat was ook het belangrijkst. De Travel+ was meer een handig extraatje, fijn om te hebben als het kon, zeker als ik weer een vakantie in het vooruitzicht zou hebben. Ik zag de Travel+ in de eerste dagen nog niet geactiveerd, zal nog wat tijd nodig hebben dacht ik. Wilde niet ongeduldig zijn. Daarna een beetje vergeten, en als ik er al aan dacht had ik geen zin om speciaal daarvoor te bellen.

Nu heb ik een vakantie in het vooruitzicht staan, en is de rente inmiddels 3%. Weer gebeld, aanbod gekregen voor een extra 6 maanden Welkom tegen 3%, heel aardig, heel fijn, moest alleen eind van de maand even opnieuw bellen als mijn huidige rekening bijna vervalt. Ik vroeg of ze nu ook eindelijk die Travel+ zoals toen beloofd aan willen zetten. Oh. Daar was niks over te vinden. Hij ging het navragen bij degene die het behandeld had en mij terugbellen.

Vandaag teruggebeld. En hij ging me HEEL blij maken! Want ik zou nog iets veel beters krijgen dan de Travel+. In plaats van de 2% die ik nu had, kon hij me wel 3% geven! Over die Travel+ toezegging was helaas niets terug te vinden behalve een mail van 30 maart waarin ik daarom gevraagd had, het antwoord daarop was toen "bel ons hier even over". Heb ik dus 2 dagen later ook gedaan. Maar dus niets over terug te zien bij hen.

Ik zeg beste meneer, die 3% is me gisteren al aangeboden door u, heel aardig, maar ik KRIJG al 2,5%, want daar heb ik toen voor gebeld. Hoe kon ik nu 2,5% krijgen als er verder geen contact was geweest? Hij kon alleen 2% zien, en bleef herhalen dat hij me alleen die 3% kon bieden en verder niets. Op enig aandringen van mij gaf hij aan dat ik maar op die mail moest reageren als ik aan wilde tonen dat mij die toezegging was gedaan.

Heb het gesprek zelf toen natuurlijk niet opgenomen (al lijkt me sterk dat ze dat aan hun kant niet doen? Werk zelf op een klantenservice en elk gesprek wordt opgenomen, technische issues uitgezonderd, en bij mijn laatste gesprek met hen kreeg ik ook die mededeling dat het opgenomen kan worden), maar heb wel call logs van mijn gesprekken met hen, en ik heb er in real time over gepost hier. Maar ik betwijfel of hen dat gaat overtuigen om alsnog hun beloftes na te komen.

Zo zonde dit. Was erg tevreden met hun coulancehouding mbt hun acties, vind het erg fijn dat ze een Nederlandse website en klantenservice hebben en heb overwegend vriendelijke medewerkers aan de telefoon gehad, dus ik was heel positief over ze naar mensen die een bank in het buitenland niet aandurfden. Zag mezelf hier dus wel voor langere tijd blijven, ook als ze niet de aller- allerhoogste rente zouden hebben. (Had wel net een account bij Advanzia aangevraagd omdat ik niet had gerekend op 6 maanden extra een nieuwe Welkom rekening, maar vond overstappen naar een hele nieuwe bank wel spannend na een eerdere tegengehouden overboeking bij bunq en een niet Nederlandse/Engelse betaalomgeving, maar was wel van plan om Openbank hiernaast aan te houden.)

Overweeg nu serieus om Openbank op te zeggen als ze definitief besluiten om die Travel+ niet toe te kennen. Gaat me niet om het geld, zou het vooralsnog maar één maandje nodig hebben. Als ze mijn coulanceverzoek toentertijd afgewezen hadden zou ik er ook vrede mee hebben gehad. Ik had natuurlijk wel eerder kunnen bellen toen ik zag dat het niet doorgevoerd was, maar ik weet hoe log systemen kunnen zijn en het was me in heel duidelijk taalgebruik toegezegd. Dus ik dacht, is in orde. Maar als ze hun belofte breken heeft dat een hele nare nasmaak en heb ik geen behoefte om klant bij ze te blijven. Of om de taal van bedrijven te spreken: veel goedkoper voor ze om mij als klant te houden en me een gratis verzekering voor kwijtgeraakte baggage te geven die ik hoop niet nodig te gaan hebben dan om me geheel te zien vertrekken. :)
Alweer een update: ben vandaag al teruggebeld door iemand van Openbank. Die maakte al direct bij aanvang excuses en kon alles zien wat ik verteld had, en waar de klantenservicemedewerker gisteren niet van op de hoogte was. Alles was ook doorgeven voor de activering van Travel+ begin april, maar door een technische fout niet doorgekomen. Wordt deze week hersteld.

Ze klonk wat hoger in de rangorde dan de telefonische medewerker. Was fijn om bevestiging te horen van alles wat er besproken was, en natuurlijk de excuses. Vertrouwen toch weer een beetje hersteld. Maar je moet wel zoals eerder in dit topic aangegeven een beetje geluk hebben met wie je aan de telefoon treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralz
Heb ze vandaag nog maar eens gebeld, en kreeg toevallig dezelfde medewerker weer aan de lijn als die me de 3% eerder had aangeboden. Ik vroeg me namelijk af of ik wel goed begrepen had dat ik aan het eind van de maand, wanneer mijn originele Welkom rekening verliep, pas die nieuwe rekening met 3% aan kon vragen, of dat het niet verstandiger was om dat nu al te doen. Krijg anders 2 weken nog 2,5%.

Kon ook al eerder, alleen houdt de verlenging dan natuurlijk ook half januari 2024 op ipv begin februari. Maar goed, wie weet is de rente dan nog steeds hoger dan 2,5%. Die gok wilde ik wil wagen. Dus ik zeg, beter dat we nu die oude Welkom sluiten en een nieuwe openen.

En op dat moment dacht ik, hee, wacht eens even, hoe zat het met die €50 bonus bij verhoging van het saldo met €20.000, waarvan de helft tot 30-9 moet blijven staan, anders vorderen ze het terug? Ging het om het saldo op die specifieke rekening, of om het totaalsaldo van alle rekeningen bij elkaar? Want dat maakt nogal uit.

Uh. Wist hij niet. Ik moest zelf de actievoorwaarden van toen maar even raadplegen om te besluiten wat ik wilde doen. 8)7

Is toch wat. Zou zelf iemand even in de wacht gezet hebben om het voor de klant uit te zoeken. :) Telefoon werd wel direct opgenomen, dat dan weer wel.

Ook nog een dingetje: de actievoorwaarden kan ik niet meer uit de email openen, werkt niet. Gelukkig staan ze nog wel ergens op Tweakers. Even zoeken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Feralz schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:06:
Heb ze vandaag nog maar eens gebeld, en kreeg toevallig dezelfde medewerker weer aan de lijn als die me de 3% eerder had aangeboden. Ik vroeg me namelijk af of ik wel goed begrepen had dat ik aan het eind van de maand, wanneer mijn originele Welkom rekening verliep, pas die nieuwe rekening met 3% aan kon vragen, of dat het niet verstandiger was om dat nu al te doen. Krijg anders 2 weken nog 2,5%.

Kon ook al eerder, alleen houdt de verlenging dan natuurlijk ook half januari 2024 op ipv begin februari. Maar goed, wie weet is de rente dan nog steeds hoger dan 2,5%. Die gok wilde ik wil wagen. Dus ik zeg, beter dat we nu die oude Welkom sluiten en een nieuwe openen.

En op dat moment dacht ik, hee, wacht eens even, hoe zat het met die €50 bonus bij verhoging van het saldo met €20.000, waarvan de helft tot 30-9 moet blijven staan, anders vorderen ze het terug? Ging het om het saldo op die specifieke rekening, of om het totaalsaldo van alle rekeningen bij elkaar? Want dat maakt nogal uit.

Uh. Wist hij niet. Ik moest zelf de actievoorwaarden van toen maar even raadplegen om te besluiten wat ik wilde doen. 8)7

Is toch wat. Zou zelf iemand even in de wacht gezet hebben om het voor de klant uit te zoeken. :) Telefoon werd wel direct opgenomen, dat dan weer wel.

Ook nog een dingetje: de actievoorwaarden kan ik niet meer uit de email openen, werkt niet. Gelukkig staan ze nog wel ergens op Tweakers. Even zoeken maar.
In het kort uit mijn herinnering moest het saldo over alle rekeningen in totaal 10k/20k toenemen. En zelfs als het alleen op spaarrekening is lijkt het mij geen issue als je op 1 dag alles doet (als in: zelf weer op de nieuwe rekening boeken). Ze zullen wel naar het saldo aan begin/eind van de dag kijken, immers is dat ook het moment dat ze gebruiken voor de rente berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralz
Ik vind het zelf dus niet ontzettend duidelijk, het zou Openbank niet zijn als het dat wel was:

[De deelnemer moet]:
- In de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023 het saldo op de rekeningen waarvan de klant houder is, verhoogd hebben.

Ik lees dat ook als totaalsaldo, en het zou ook wel vreemd zijn als ze mensen willen helpen met deze extra maanden aan hogere rente om ze vervolgens die bonus door de neus te boren, maar je weet maar nooit. :) In ieder geval wordt een eventuele terugvordering naar rato berekend zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Feralz schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:17:
Ik vind het zelf dus niet ontzettend duidelijk, het zou Openbank niet zijn als het dat wel was:

[De deelnemer moet]:
- In de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023 het saldo op de rekeningen waarvan de klant houder is, verhoogd hebben.

Ik lees dat ook als totaalsaldo, en het zou ook wel vreemd zijn als ze mensen willen helpen met deze extra maanden aan hogere rente om ze vervolgens die bonus door de neus te boren, maar je weet maar nooit. :) In ieder geval wordt een eventuele terugvordering naar rato berekend zag ik.
Je mist het punt erboven:
Op 31 maart 2023 houder zijn van een van deze geactiveerde Openbank-rekeningen: Open
Betaalrekening, Open Spaarrekening of Welkom Spaarrekening.
• In de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023 het saldo op de rekeningen waarvan de klant
houder is, verhoogd hebben.
Je moet houder zijn van minimaal een van die drie typen rekeningen, en het saldo verhogen op de rekeningen waar je houder van bent. Dat impliceert dus dat het ook over alle drie die rekeningtypes gaat.

Enige discussiepunt zou kunnen zijn dat je op 31 maart geen houder was van de nu nieuw aangemaakte Welkom Spaarrekening.

Edit:
Minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w.
het saldo t/m 30 september 2023 aanhouden.
Hierin staat ook geen restrictie v.w.b. overboeken naar een van de andere rekeningen. Alleen dat je het saldo moet aanhouden.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 18-07-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralz
RobertMe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:41:
[...]

Je mist het punt erboven:

[...]

Je moet houder zijn van minimaal een van die drie typen rekeningen, en het saldo verhogen op de rekeningen waar je houder van bent. Dat impliceert dus dat het ook over alle drie die rekeningtypes gaat.

Enige discussiepunt zou kunnen zijn dat je op 31 maart geen houder was van de nu nieuw aangemaakte Welkom Spaarrekening.

Edit:

[...]

Hierin staat ook geen restrictie v.w.b. overboeken naar een van de andere rekeningen. Alleen dat je het saldo moet aanhouden.
Niet gemist. Ik wil alleen niet afhankelijk zijn van een implicatie. :) Heb het liever zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
swimfreak schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:21:
[...]

dit was bij mij in een simpel telefoontje geregeld. nieuwe welkom spaarrekening voor een nieuwe periode van 6 maanden gekregen.

- ze sluiten de oude voor je boeken het saldo over na je betaalrekening
- ze boeken de rente voor de dagen vanaf de laatste rentedatum tm de dag van opzegging over naar je betaalrekening
- ze openen een nieuwe rekening voor je
- je boekt zelf na 1-2 uur als de rekening actief is het saldo naar je nieuwe welkom spaarrekening

p.s. het is handig als je die elektronische handtekening bij de hand hebt.
Dit was dus inderdaad een kwestie van 1 telefoontje.
Bedankt voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
Vandaag krijg ik bevestigings-smsjes van Openbank pas na een half uur binnen. Lastig, want het lukt me daardoor niet om een overboeking te doen.

Hebben meer mensen hier last van, of ligt dit aan mijn telecomprovider...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben in februari 2023 klant geworden met een open betaalrekening en open spaarrekening.

Kan ik dan nu alsnog een Welkom rekening met 3% krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:13:
Ik ben in februari 2023 klant geworden met een open betaalrekening en open spaarrekening.

Van de website:
Ben je onlangs klant geworden en heb je de actiecode WELKOM niet gebruikt bij het aanmelden? Bel dan naar +31 70 7007 516 en een van onze medewerkers zal je helpen bij het vinden van een oplossing.
Toen ik per ongeluk alleen de betaalrekening had aangevraagd stond meen ik wel nog een termijn benoemd op de website, maar lengte weet ik niet meer (gok 3 of 6 maanden).
In ieder geval, gewoon even bellen dus (en zorg dat je de elektronische handtekening bij de hand hebt, want als het kan hebben ze die nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 18:15

Ik denk het wel. Mijn rekening stamt ook van rond die tijd. Ik belde zaterdag omdat ik zag dat ik maar rond de 1,10%(2% overeerste 10k of 20k), terwijl ik vele reclame emails zag over 2,75%. Beetje dom dat ik rente niet eerder gecontroleerd had.
Ik kreeg meteen omzetting naar nieuwe welkomrekening 3% aangeboden(voor 6 maanden, wordt daarna normale spaarrekening met lagere rente en extra voorwaarden(incasso/maandelijks inkomen). Wordt overgeboekt naar betaalrekening. Zondag was nieuwe rekening al zichtbaar. Die storting naar die nieuwe rekening moet je dan nog zelf doen.
Zoals door anderen reeds gemeld, wel el. handtekening nodig om het meteen te kunnen regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door sipjohn op 19-07-2023 00:47 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 20:01
Is het mogelijk om automatisch van je betaalrekening naar je spaarrekening over te boeken? Bij "Overboeking tussen rekeningen" kan ik geen periodiek aangeven. Bij "Overboeking programmeren" kan ik dan weer geen spaarrekening kiezen. Ik zou natuurlijk mijn spaarrekening aan mijn contacten kunnen toevoegen en het zo kunnen "programmeren" maar waarom is er dan de "Overboeking tussen rekeningen" optie.
Maar eigenlijk zou ik het liefste automatisch geld overboeken als het bedrag op mijn betaalrekening boven een bepaalde grenswaarde komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

RobertowNL

For your gear!

EricTC schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:18:
Is het mogelijk om automatisch van je betaalrekening naar je spaarrekening over te boeken? Bij "Overboeking tussen rekeningen" kan ik geen periodiek aangeven. Bij "Overboeking programmeren" kan ik dan weer geen spaarrekening kiezen. Ik zou natuurlijk mijn spaarrekening aan mijn contacten kunnen toevoegen en het zo kunnen "programmeren" maar waarom is er dan de "Overboeking tussen rekeningen" optie.
Maar eigenlijk zou ik het liefste automatisch geld overboeken als het bedrag op mijn betaalrekening boven een bepaalde grenswaarde komt.
Ik heb het gewoon gepland via binnenlandse overboeking en daar de Iban van desbetreffende spaarrekening ingevuld. Dat werkt prima.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Ik heb vorige week hierover gebeld maar dat was bij mij niet mogelijk omdat ik al langer dan 3 maanden klant ben. Ik kreeg wel een spaarrekening met 2,5% zonder voorwaarde en einddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 19-09 21:02
(jarig!)
Hier ook zonet gebeld voor de nieuwe rekening. Deden er ook totaal niet moeilijk over, volgens mij krijgt iedereen die een welkom-rekening gewoon de nieuwe interest?

Dat systeem dat je je id-nummer moet inspreken, wat een gedoe!?
Gelukkig moet je het maar 2x maal doen en dan verbinden ze je door met een medewerker.

Dat systeem sloeg tilt, herhaalde allemaal letters die ik niet eens uitgesproken heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Asterion schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:16:
Hier ook zonet gebeld voor de nieuwe rekening. Deden er ook totaal niet moeilijk over, volgens mij krijgt iedereen die een welkom-rekening gewoon de nieuwe interest?

Dat systeem dat je je id-nummer moet inspreken, wat een gedoe!?
Gelukkig moet je het maar 2x maal doen en dan verbinden ze je door met een medewerker.

Dat systeem sloeg tilt, herhaalde allemaal letters die ik niet eens uitgesproken heb
Ik moet ook nog bellen, wat bedoel je met id-nummer? BSN-nummer of documentnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 19-09 21:02
(jarig!)
Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:31:
[...]

Ik moet ook nog bellen, wat bedoel je met id-nummer? BSN-nummer of documentnummer?
Het nummer van je identiteitskaart of paspoort.
Dat moet je letter voor letter en cijfer voor cijfer inspreken, de robotstem herhaalt dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Asterion schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Dat moet je letter voor letter en cijfer voor cijfer inspreken, de robotstem herhaalt dat dan.
Goed om te weten, dan houd ik die paraat. M’n bsn weet ik wel uit m’n hoofd maar het documentnummer niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Goed om te weten, dan houd ik die paraat. M’n bsn weet ik wel uit m’n hoofd maar het documentnummer niet ;)
En niet vergeten de elektronische handtekening erbij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Beetje dom vraagje, maar ik neem bijna nooit geld op dus toch een extra check. De vakantie moeten we contant betalen en in buitenland worden steeds vaker kosten berekend door de bank van het geldautomaat voor geld opnemen. Daar heb je met de Openbank-pas dus geen last van? Wie neemt dan die kosten voor z’n rekening, is dat Openbank?

Langs de Duitse snelweg zie je soms ook van die automaten met exorbitant hoge opnamekosten (gewoon in euro’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:17
Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:03:
Wie neemt dan die kosten voor z’n rekening, is dat Openbank?
Openbank, maar alleen als de functie Travel+ aanstaat op de betreffende betaalpas, dan ook 5x buiten de Eurozone.

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 20-07-2023 08:30 . Reden: verschil travel+ buiten eurozone ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Deed een betaling met de ecommerce debit card. Na 7 dagen werd de reservering van het bedrag opgeheven, want de webshop had in de tussentijd de order gecanceld en de transactie dus niet definitief gemaakt. Dat was maandagmiddag. Nu is donderdagochtend nog steeds het saldo van de ecommerce card niet bijgewerkt. Ook niet als ik kijk bij details. Hoe lang duurt dat bij OpenBank wel niet? Transactie is niet meer te zien bij betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:01:
[...]
Openbank, maar alleen als de functie Travel+ aanstaat op de betreffende betaalpas.
Zonder travel+ toch ook 5x?
https://www.openbank.nl/r42-betaalpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:17
Je hebt gelijk, ook zonder Travel+ in de Eurozone:
Worden er kosten in rekening gebracht voor het pinnen bij geldautomaten?
Je kunt 5 keer per maand kosteloos geld opnemen bij alle geldautomaten in de eurozone. Voor extra opnames worden de door de geldautomaat aangegeven kosten in rekening gebracht.
En pin zo vaak je wilt, helemaal gratis, bij de 40.000 geldautomaten van Santander Group wereldwijd.
Als je de reisvoordelen inschakelt, dan kun je bovendien ook 5 keer per maand gratis contant geld opnemen bij alle geldautomaten ter wereld
Gebruik zelf Openbank vooral buiten de Eurozone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Iemand een idee waarom openbank het zichzelf zo moeilijk maakt met al die acties?
Je wordt horendol van de hoepels waar je doorheen moet springen en de onduidelijke voorwaarden die er aan vastzitten en ze zelf niet snappen. Ook klopt de renteberekening niet en dan moet je gaan bellen om het recht te zetten. Dat gaat snel maar toch.
Het was een leuk avontuur voor een half jaar maar ik trek er bijna alles weg.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het ook alleen nog als extra betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
icecreamfarmer schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:46:
Iemand een idee waarom openbank het zichzelf zo moeilijk maakt met al die acties?
Je wordt horendol van de hoepels waar je doorheen moet springen en de onduidelijke voorwaarden die er aan vastzitten en ze zelf niet snappen. Ook klopt de renteberekening niet en dan moet je gaan bellen om het recht te zetten. Dat gaat snel maar toch.
Ik denk dat ze door de acties. Net als de telecom bedrijven dat mensen bij het oude pakket blijven en niet bellen voor korting/ overstap oid en in het geval van Openbank voor de nieuwe welkoms spaarrekening met 3% rente.

Ik heb nog nooit een verschil gehad in rente. Heb je online gekeken welk rentepercentage voor jou geld?
en dan. Totaalrente op jaarbasis berekenen delen door 365 en dan afhankelijk van de maand x het aantal dagen die maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Ik heb gister voor het eerst een rekening bij Openbank geopend, met de Welkom code. Ook alvast geld naar overgemaakt aangezien ik bericht kreeg dat mijn account klaar was voor gebruik. Maar nu blijkt dat ik het geld niet kan overmaken naar de Welkom spaarrekening, omdat deze optie er nog niet tussen staat. Van de klantenservice hele wisselende dingen gehoord, de ene zei er is waarschijnlijk iets mis gegaan na invoeren van de Welkom code, je moet wachten tot je de elektronische handtekening binnenkrijgt (wat wel 10 dagen kan duren). Een andere medewerker gaf juist aan dat het wel goed in het systeem stond en dat de Welkom rekening uiterlijk deze ochtend zichtbaar zou moeten zijn, en een ander zei net weer dat het enkele werkdagen kan duren. Ondertussen kan ik het bedrag wat ik gestort heb ook niet terughalen naar een andere bank, omdat ik de elektronische handtekening nog niet heb ontvangen per post? Hoelang duurde het bij jullie voor de welkom spaarrekening zichtbaar werd in je account?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swimfreak
A1989 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:14:
Ik heb gister voor het eerst een rekening bij Openbank geopend, met de Welkom code. Ook alvast geld naar overgemaakt aangezien ik bericht kreeg dat mijn account klaar was voor gebruik. Maar nu blijkt dat ik het geld niet kan overmaken naar de Welkom spaarrekening, omdat deze optie er nog niet tussen staat. Van de klantenservice hele wisselende dingen gehoord, de ene zei er is waarschijnlijk iets mis gegaan na invoeren van de Welkom code, je moet wachten tot je de elektronische handtekening binnenkrijgt (wat wel 10 dagen kan duren). Een andere medewerker gaf juist aan dat het wel goed in het systeem stond en dat de Welkom rekening uiterlijk deze ochtend zichtbaar zou moeten zijn, en een ander zei net weer dat het enkele werkdagen kan duren. Ondertussen kan ik het bedrag wat ik gestort heb ook niet terughalen naar een andere bank, omdat ik de elektronische handtekening nog niet heb ontvangen per post? Hoelang duurde het bij jullie voor de welkom spaarrekening zichtbaar werd in je account?
Ik heb hem later ook telefonisch geopend (ook fout gegaan met de aanmelding)... nadat ik de elektronische handtekening had gekregen. Ik heb voor de tussentijd een gewone open spaarrekening geopend om toch rente te ontvangen over die dagen. Dit kun je online doen.

Je hebt dan later wel drie rekeningen, de betaalrekening, de normale open spaarrekening en de welkomspaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

swimfreak schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat ze door de acties. Net als de telecom bedrijven dat mensen bij het oude pakket blijven en niet bellen voor korting/ overstap oid en in het geval van Openbank voor de nieuwe welkoms spaarrekening met 3% rente.

Ik heb nog nooit een verschil gehad in rente. Heb je online gekeken welk rentepercentage voor jou geld?
en dan. Totaalrente op jaarbasis berekenen delen door 365 en dan afhankelijk van de maand x het aantal dagen die maand?
Ze hadden het verkeerde percentage gehanteerd en verdeeld over 2 renteregels ook nog eens.
Zeer onduidelijk. Ze hebben het ook gecorrigeerd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:46:
Ik heb ook alles weggehaald. Was nogal moeilijk. Het ging om bijna 100.000 Euro. Maar telefonisch alles geprobeerd om me te behouden. Ik kon opeens een nieuwe welkom voor 6 maanden krijgen tegen 3% en een gepersonaliseerde spaarrekening van 2,5%. Ik mocht er over gaan nadenken en dan zou ik dinsdag worden teruggebeld. Ik zei, ik wil NU mijn geld terug naar de ASN in NL...Toen werd dat in orde gemaakt.

Ze vroeg wel of ik ergens anders een beter renteaanbod had gekregen....Ik zei dat ik al heel vaak gebeld had voor mijn veelvuldig toegezegde gratis TRAVEL+, maar dat het nog steeds niet is geregeld. Ik mezelf voorgenomen dat als het voor de vakantie niet is geregeld, dat ik alles zou terugtrekken. Alle auto incasso's ook weer veranderd en terug naar ASN. Nu op zoek naar nieuwe banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
Asterion schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Als je een "Y" hebt in je nummer kom je er nooit in. Wat een drama systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
Obeja schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Ze vroeg wel of ik ergens anders een beter renteaanbod had gekregen....Ik zei dat ik al heel vaak gebeld had voor mijn veelvuldig toegezegde gratis TRAVEL+, maar dat het nog steeds niet is geregeld. Ik mezelf voorgenomen dat als het voor de vakantie niet is geregeld, dat ik alles zou terugtrekken. Alle auto incasso's ook weer veranderd en terug naar ASN. Nu op zoek naar nieuwe banken.
Bij mij was dit ook misgegaan, ze hadden het doorgegeven maar door een technische fout heeft het systeem dit nooit verwerkt. Heb er ook wat stampij om moeten maken maar werd uiteindelijk met excuses teruggebeld omdat het inderdaad toegezegd was. En zowaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_nR2qLGl4_h3TmS4JckdofKfwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDb4i1SQyC7rsHdzkuolE13t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
Feralz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:23:
[...]

Bij mij was dit ook misgegaan, ze hadden het doorgegeven maar door een technische fout heeft het systeem dit nooit verwerkt. Heb er ook wat stampij om moeten maken maar werd uiteindelijk met excuses teruggebeld omdat het inderdaad toegezegd was. En zowaar:

[Afbeelding]
Ik heb ook best wel veel gebeld met de helpdesk, maar het hield voor mij echt een keer op. Ik hou overigens wel gewoon de rekeningen aan met passen. Wellicht is het toch voordelig om zelf die 7 euro travel+ te betalen als er veel cash moet worden opgenomen. 4 jaar geleden in Indonesië heel veel gepind, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat me dat zou hebben gescheeld.

Maar mooi voor je dat het voor jou nu wel in orde is gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feralz
Obeja schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:51:
[...]

Ik heb ook best wel veel gebeld met de helpdesk, maar het hield voor mij echt een keer op. Ik hou overigens wel gewoon de rekeningen aan met passen. Wellicht is het toch voordelig om zelf die 7 euro travel+ te betalen als er veel cash moet worden opgenomen. 4 jaar geleden in Indonesië heel veel gepind, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat me dat zou hebben gescheeld.

Maar mooi voor je dat het voor jou nu wel in orde is gemaakt.
Ik heb één keer gebeld en dat leverde inderdaad niks op. Die medewerker leek wel geblinddoekt want hij kon niks zien, had ik helemaal niets aan. Balletje ging pas rollen nadat ik een stevige mail had gestuurd, ik werd een dag later al teruggebeld door iemand die wél wist waar die het over had. Als jij ze in een mail erop wijst dat je je geld al overgeboekt hebt om deze wanprestatie ben ik benieuwd of bij jou ook opeens de telefoon overgaat, ik had er alleen nog maar mee gedreigd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Kan iemand nog inloggen op OpenBank? Vanmiddag lukte het nog, passen deden het nog, nu opeens is de foutmelding dat mijn documentnummer/toegangscode onjuist zou zijn. App met vingerafdruk werkt niet, via browser op PC ook niet meer. 😕

Ze zijn zogenaamd "24 uur per dag en 365 dagen per jaar" bereikbaar voor het blokkeren van kaarten, maar ook op dat nummer krijg je een bandje dat ze alleen 8-22u bereikbaar zijn. Wassen neus dus.

update: Zojuist in de ochtend opnieuw gebeld en het is opgelost. Mijn account was geblokkeerd vanwege het aantal foutieve inlogpogingen dat zou zijn overschreden. Iemand bruteforcete dus mijn account via het documentnummer. Scary. Maar hierover ben ik niet actief bericht vanuit OpenBank; geen mailtje of SMS. :/

[ Voor 55% gewijzigd door gertvdijk op 22-07-2023 09:40 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 21:18
gertvdijk schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:46:
Kan iemand nog inloggen op OpenBank? Vanmiddag lukte het nog, passen deden het nog, nu opeens is de foutmelding dat mijn documentnummer/toegangscode onjuist zou zijn. App met vingerafdruk werkt niet, via browser op PC ook niet meer. 😕
Hier werkt het nog gewoon zoals vertrouwd (android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:15
Ben wel benieuwd wat openbank gaat doen nu de grootbanken langzaamaan toch ook richting de OB spaar percentages kruipen. Ik bedoel, Rabobank zit over 1.5 week op 1,5%. Dat scheelt maar weinig tegenover de 2% die OB biedt op een normale spaarrekening. Tuurlijk kun je 2.75% krijgen, maar zoals we heel goed kunnen lezen uit alle voorgaande reacties, gaat dat niet zonder verwarrende acties en rare voorwaarden.

Zodra de grootbanken toch wel aardig omhoogkruipen, zonder bullshit zoals bij OB (en geen erfbelasting perikelen), zie ik toch ook wel weer veel mensen terugkeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
Durpstick schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:15:
Tuurlijk kun je 2.75% krijgen, maar zoals we heel goed kunnen lezen uit alle voorgaande reacties, gaat dat niet zonder verwarrende acties en rare voorwaarden.
Het is letterlijk een handeling als €600 overmaken op elke 1e van de maand naar de betaalrekening van OB, die je vervolgens direct weer kunt terugboeken of eventueel op de spaarrekening zet.
Heb zelfs al een keer aardig afgeweken van de initiële datum van de maand, maar alsnog de volledige rente ontvangen.
Sowieso hier nog nooit problemen gehad met hun acties, dus geen idee waarom het bij anderen keer op keer fout blijft gaan.
Eventueel doe je in dit geval zowel een boeking van €600 aan het begin, als aan het eind van de maand.
Als het dan nog steeds fout gaat weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
En ja de grootbanken lijken vooral een soort van kartelvorming te zijn gestart.
Leuke smoesjes als ' Nederlanders hebben hun hypotheekrente soms wel 20 jaar vast staan, dus we kunnen niet anders! ' slaan natuurlijk nergens op.
Het probleem is dat de meeste mensen hun geld toch wel laten staan bij hun huisbank en wat die doet voor lief nemen.
En ja wellicht zijn er zelfs mensen die ontzettend blij zijn met een rente van 1,25%.

Het is gewoon overduidelijk dat ze de rentes zo lang mogelijk zo laag mogelijk proberen te houden.
Om de zittenblijvers nog wat te paaien verhogen ze dan zo af en toe de rente een klein beetje, maar lopen dan alsnog flink achter op de rest.
Géén rente op de betaalrekening is dan ook nog zoiets, pure afzetterij, maar iedereen lijkt dit normaal te vinden.
Daarom wil OB natuurlijk o.a. ook zo graag dat we gebruik gaan maken van hun betaalrekening, want om dat een beetje bruikbaar en overzichtelijk te houden moet daar altijd wel een bedragje op staan.
En dan heb je altijd mensen die het dan nodig vinden enorme hoge bedragen op de betaalrekening te zetten.
Dat is gewoon lekker cashen voor de banken; klant krijgt niets en het geld stallen ze tegen, wat is het inmiddels? 4%? Bij de ECB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
@JohanNL

Volgens mij is de beleidsrente van de ECB op dit moment 3,5%. De Nederlandse grootbanken geven nu gemiddeld 1% rente op de spaarrekening. Het verschil steken de grootbanken in eigen zak. Lijkt me makkelijk verdiend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik ben nu in de USA en de Openbank MasterCard wordt hier echt overal geaccepteerd. Zelfs de metro loop je zo in. Het enige dat ik niet snap, is dat alle transacties een ‘inhouding’ blijven. Ik word er gek van, ik wil gewoon m’n beschikbare saldo zien, maar daarvoor moet ik telkens een paar keer doorklikken. Ik heb nog niet gevonden hoe ik dat anders kan instellen. En eigenlijk begrijp ik ook niet helemaal waarom normale transacties (bv iets betalen in een winkel) dagenlang op inhouding blijven staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
PhilipsFan schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:16:
Ik ben nu in de USA en de Openbank MasterCard wordt hier echt overal geaccepteerd. Zelfs de metro loop je zo in. Het enige dat ik niet snap, is dat alle transacties een ‘inhouding’ blijven. Ik word er gek van, ik wil gewoon m’n beschikbare saldo zien, maar daarvoor moet ik telkens een paar keer doorklikken. Ik heb nog niet gevonden hoe ik dat anders kan instellen. En eigenlijk begrijp ik ook niet helemaal waarom normale transacties (bv iets betalen in een winkel) dagenlang op inhouding blijven staan. Iemand een idee?
Onderschrijf die frustratie geheel. Blijkbaar werkt het ook bij NL banken achter de schermen zo, maar presenteren ze het wel gelijk als transactie.

Revolut presenteert het als transactie, maar met een logo er bij dat het nog 'onderhanden' is. Dat is een mooie tussenoplossing.

Van de presentatiewijze van Openbank (ik gebruik het inmiddels als primaire bankrekening) word ik ook niet gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Olifant123 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Onderschrijf die frustratie geheel. Blijkbaar werkt het ook bij NL banken achter de schermen zo, maar presenteren ze het wel gelijk als transactie.

Revolut presenteert het als transactie, maar met een logo er bij dat het nog 'onderhanden' is. Dat is een mooie tussenoplossing.

Van de presentatiewijze van Openbank (ik gebruik het inmiddels als primaire bankrekening) word ik ook niet gelukkig...
Het transactieoverzicht van OpenBank is an zich prima? Staat onder een apart kopje wat nog af geboekt moet worden / gereserveerd is.
Probleem is alleen dat op het "dashboard" etc het daadwerkelijke huidige saldo gepresenteerd staat, zonder dat daar de reserveringen vanaf zijn gehaald. Dan moet je weer naar het transactieoverzicht gaan waar onder het grote "Saldo" klein "Beschikbaar" staat.
Op het "dashboard" zouden ze dus "Beschikbaar" moeten weergeven (en dan ook groot op het transactieoverzicht met Saldo klein erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24
Hebben anderen ook problemen met Mobiel Betalen?

Dit werkte 3 maanden geleden voor het laatst bij mij. Nu krijg ik:

1. Na de nfc scan start de app traag op.
2. Eerst krijg je een scherm dat zegt dat je geen pas hebt gekozen voor Mobiel Betalen (incorrect, in de instellingen zie ik duidelijk dat mijn MasterCard is gekozen).
3. Daarna volgt een geheel wit scherm. Hele scherm dus wit. Geen UI elementen van Openbank app.
4. Betaling lukt niet.

Wanneer ik NFC betalingen in de Android instellingen weer op ING zet en daarmee betaal gaat het direct, snel, zonder problemen..

Ik heb niets veranderd. Toestel is zelfde (Asus ZenFone 9, officiële Asus Android 13) en 3 maanden geleden heb ik voor het laatst kunnen betalen met Openbank Mobiel Betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 03:34
Jazco2nd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:52:
Hebben anderen ook problemen met Mobiel Betalen?

Dit werkte 3 maanden geleden voor het laatst bij mij. Nu krijg ik:

1. Na de nfc scan start de app traag op.
2. Eerst krijg je een scherm dat zegt dat je geen pas hebt gekozen voor Mobiel Betalen (incorrect, in de instellingen zie ik duidelijk dat mijn MasterCard is gekozen).
3. Daarna volgt een geheel wit scherm. Hele scherm dus wit. Geen UI elementen van Openbank app.
4. Betaling lukt niet.

Wanneer ik NFC betalingen in de Android instellingen weer op ING zet en daarmee betaal gaat het direct, snel, zonder problemen..

Ik heb niets veranderd. Toestel is zelfde (Asus ZenFone 9, officiële Asus Android 13) en 3 maanden geleden heb ik voor het laatst kunnen betalen met Openbank Mobiel Betalen.
Ik heb (in het verleden) ook altijd problemen gehad met Openbank Pay.

Het enige wat in mijn ervaring echt goed werkt is hun Mastercard i.c.m. Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 04:10
Ik wilde mijn spaargeld van een grootbank naar de OpenBank brengen vanwege de 3% actie. Klein spaarpotje (buffer). Maar als ik dit topic bekijk dan lijkt men hier niet al the enthousiast? :P
Pagina: 1 ... 64 ... 90 Laatste