Feralz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:18:
En ik dus steeds bij de preconceptuele info in de documentatie in mijn account kijken...
Dan vind ik het al helemaal bijzonder wat die medewerker mij vertelde. Hij was heel stellig dat die 2.5% "niet zomaar was, je moet er wel wat voor doen".
Ik ga ze maar weer bellen.
Edit: heb ze inmiddels gebeld. Uitslag: eerste medewerker, die overigens behoorlijk verveeld klonk, mag wel even bijgeschoold worden.
Tweede collega was een stuk vriendelijker en informatiever. Die voorwaarden gelden inderdaad
niet voor de Welkom spaarrekening, maar de actie van 2,5% is in principe alleen voor nieuwe klanten. Máár hij ging voorleggen bij het management of ook ik als bestaande klant die 2,5% kan krijgen, daar word ik maandag over teruggebeld.
Die Travel+ moet normaal ook maandag door management goedgekeurd worden, maar de tweede medewerker gaf aan dat de eerste collega het dan blijkbaar geëscaleerd heeft als me die toezegging al was gedaan.
We gaan maandag zien wat me dan weer verteld wordt, wie weet wat ze er dan weer van maken.

Vervelende situatie. Die 2,5% heb ik gekregen, fijn, dat was ook het belangrijkst. De Travel+ was meer een handig extraatje, fijn om te hebben als het kon, zeker als ik weer een vakantie in het vooruitzicht zou hebben. Ik zag de Travel+ in de eerste dagen nog niet geactiveerd, zal nog wat tijd nodig hebben dacht ik. Wilde niet ongeduldig zijn. Daarna een beetje vergeten, en als ik er al aan dacht had ik geen zin om speciaal daarvoor te bellen.
Nu heb ik een vakantie in het vooruitzicht staan, en is de rente inmiddels 3%. Weer gebeld, aanbod gekregen voor een extra 6 maanden Welkom tegen 3%, heel aardig, heel fijn, moest alleen eind van de maand even opnieuw bellen als mijn huidige rekening bijna vervalt. Ik vroeg of ze nu ook eindelijk die Travel+ zoals toen beloofd aan willen zetten. Oh. Daar was niks over te vinden. Hij ging het navragen bij degene die het behandeld had en mij terugbellen.
Vandaag teruggebeld. En hij ging me HEEL blij maken! Want ik zou nog iets veel beters krijgen dan de Travel+. In plaats van de 2% die ik nu had, kon hij me wel 3% geven! Over die Travel+ toezegging was helaas niets terug te vinden behalve een mail van 30 maart waarin ik daarom gevraagd had, het antwoord daarop was toen "bel ons hier even over". Heb ik dus 2 dagen later ook gedaan. Maar dus niets over terug te zien bij hen.
Ik zeg beste meneer, die 3% is me gisteren al aangeboden door u, heel aardig, maar ik KRIJG al 2,5%, want daar heb ik toen voor gebeld. Hoe kon ik nu 2,5% krijgen als er verder geen contact was geweest? Hij kon alleen 2% zien, en bleef herhalen dat hij me alleen die 3% kon bieden en verder niets. Op enig aandringen van mij gaf hij aan dat ik maar op die mail moest reageren als ik aan wilde tonen dat mij die toezegging was gedaan.
Heb het gesprek zelf toen natuurlijk niet opgenomen (al lijkt me sterk dat ze dat aan hun kant niet doen? Werk zelf op een klantenservice en elk gesprek wordt opgenomen, technische issues uitgezonderd, en bij mijn laatste gesprek met hen kreeg ik ook die mededeling dat het opgenomen kan worden), maar heb wel call logs van mijn gesprekken met hen, en ik heb er in real time over gepost hier. Maar ik betwijfel of hen dat gaat overtuigen om alsnog hun beloftes na te komen.
Zo zonde dit. Was erg tevreden met hun coulancehouding mbt hun acties, vind het erg fijn dat ze een Nederlandse website en klantenservice hebben en heb overwegend vriendelijke medewerkers aan de telefoon gehad, dus ik was heel positief over ze naar mensen die een bank in het buitenland niet aandurfden. Zag mezelf hier dus wel voor langere tijd blijven, ook als ze niet de aller- allerhoogste rente zouden hebben. (Had wel net een account bij Advanzia aangevraagd omdat ik niet had gerekend op 6 maanden extra een nieuwe Welkom rekening, maar vond overstappen naar een hele nieuwe bank wel spannend na een eerdere tegengehouden overboeking bij bunq en een niet Nederlandse/Engelse betaalomgeving, maar was wel van plan om Openbank hiernaast aan te houden.)
Overweeg nu serieus om Openbank op te zeggen als ze definitief besluiten om die Travel+ niet toe te kennen. Gaat me niet om het geld, zou het vooralsnog maar één maandje nodig hebben. Als ze mijn coulanceverzoek toentertijd afgewezen hadden zou ik er ook vrede mee hebben gehad. Ik had natuurlijk wel eerder kunnen bellen toen ik zag dat het niet doorgevoerd was, maar ik weet hoe log systemen kunnen zijn en het was me in heel duidelijk taalgebruik toegezegd. Dus ik dacht, is in orde. Maar als ze hun belofte breken heeft dat een hele nare nasmaak en heb ik geen behoefte om klant bij ze te blijven. Of om de taal van bedrijven te spreken: veel goedkoper voor ze om mij als klant te houden en me een gratis verzekering voor kwijtgeraakte baggage te geven die ik hoop niet nodig te gaan hebben dan om me geheel te zien vertrekken.