Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:30:
Update vanuit Openbank betreffende de rente:

Beste...,

Grenzen zijn er om te verleggen! En nu twee keer zo snel.

Per 24 mei 2023 hebben we de spaarlimiet van je Welkom Spaarrekening verhoogd van € 200.000 naar € 300.000. Daarnaast krijg je per 24 mei de eerste 6 maanden van het contract 2,50%* rente over je saldo van € 100.000 t/m € 300.000. Over de eerste € 100.000 blijft de rente natuurlijk ook gewoon 2,50%.

En het beste van alles? Je hoeft er helemaal niets voor te doen. De voorwaarden van je Welkom Spaarrekening veranderen automatisch.

Als we niets van je horen, dan beschouwen we de nieuwe voorwaarden als aanvaard. Mocht je niet akkoord zijn, dan kun je de rekening makkelijk en gratis opzeggen. Bel ons daarvoor op +31 70 7007 516. Wij zijn beschikbaar van maandag t/m zondag, tussen 8.00 en 22.00 uur.

Bedankt voor het vertrouwen in Openbank
Mooi dat die extra 100.000 Euro nu ook 2,5% krijgt. Stond maar een beetje stof te happen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
exelletor schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:03:
Iemand ook een (reclame) mail gehad van beleggingen@openbank.com? Of ik mis iets, of heeft hun beleggingsproduct en hoge kosten en in de afgelopen jaren geen hoog rendement behaald?
Ben niet helemaal thuis in beleggingen maar bijvoorbeeld Meesman had ook geen geweldig rendement. Moet je vooral over de lange termijn bekijken dus kan het wel eens een jaartje slecht(er) scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
init6 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:15:
Daar ben ik weer! En nu hopelijk de laatste keer...

Goed, gisteren dus aangegeven: stop maar, heb geen vertrouwen meer in Openbank.

En ja hoor paar uur later:

[...]

Echt, zelfs annuleren kunnen ze al niet...
Wil best meegaan met het niet helemaal lekker functioneren van de processen bij Openbank (alhoewel ik er zelf geen enkele last mee gehad heb)

Maar hier in een paar posts ze de grond inboren omdat JIJ een fout hebt gemaakt, waardoor je niet in een standaard procesflow past..... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bijzonder. Sinds vanmorgen ineens gratis Travel+ ingeschakeld bij mij en mijn partner. Eerst wilden ze niets doen, want ik had er geen recht op en nu ‘automatisch’ geactiveerd. Schiet mij maar lek.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:59
THE_BASE schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:30:
Bijzonder. Sinds vanmorgen ineens gratis Travel+ ingeschakeld bij mij en mijn partner. Eerst wilden ze niets doen, want ik had er geen recht op en nu ‘automatisch’ geactiveerd. Schiet mij maar lek.
Nou, mooie laatste dag van de maand toch? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
THE_BASE schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:30:
Een gegeven paard... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55
exelletor schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:03:
Iemand ook een (reclame) mail gehad van beleggingen@openbank.com? Of ik mis iets, of heeft hun beleggingsproduct en hoge kosten en in de afgelopen jaren geen hoog rendement behaald?
In hoeverre is dit – gezien de oorlog en beleggingsresultaten in het algemeen – voor jou een verrassing? Of begrijp ik het verkeerd? Mijn Openbank-inleg staat inmiddels ook 10% in de min, ten opzichte van een paar jaar geleden. Net verkeerde moment wat grotere bedragen erop gezet. C'est la vie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:32
Gisterochtend rond 8uur 2 bedragen naar ING over gemaakt. Een bedrag van ongeveer €800 en een bedrag van ongeveer €6500. Rond 11uur vandaag stond die €800 op de rekening, die €6500 nog steeds niet😑 benieuwd of dit vandaag nog op de ING binnenkomt... Meer mensen die wel eens dit soort ervaringen hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Nuevocasa schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:27:
Gisterochtend rond 8uur 2 bedragen naar ING over gemaakt. Een bedrag van ongeveer €800 en een bedrag van ongeveer €6500. Rond 11uur vandaag stond die €800 op de rekening, die €6500 nog steeds niet😑 benieuwd of dit vandaag nog op de ING binnenkomt... Meer mensen die wel eens dit soort ervaringen hebben gehad?
Ja genoeg zelfde soort ervaringen in dit topic.
Maar wat is de rentedatum van beide betalingen? Mogelijk staat die van 6500€ op vandaag bij OB en gezien ze bij OB altijd het uitgaande geld een rentedag vasthouden, kun je die dan pas morgen verwachten.
Ik heb echter ook vaak genoeg meegemaakt dat bedragen van OB naar mijn Nederlandse betaalrekening pas aan het eind van de dag binnenkomen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Ja, en er lijkt een bepaalde willekeur in te zitten want de laatste keer was bij mij een bedrag van een € 200,- er eerder dan 3 losse euro's.

Gevoelsmatig (moet het nog eens uittesten met wat losse euro's) lijkt het erop dat een betaling van de betaalreking Openbank naar ING sneller wordt verwerkt dan de (Welkom) spaarrekening Openbank naar ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
LGU schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Ja, en er lijkt een bepaalde willekeur in te zitten want de laatste keer was bij mij een bedrag van een € 200,- er eerder dan 3 losse euro's.

Gevoelsmatig (moet het nog een uittesten met wat losse euro's) lijkt het erop dat een betaling van de betaalreking Openbank naar ING sneller wordt verwerkt dan de (Welkom) spaarrekening Openbank naar ING.
Hmm er zat nog geen 5 min tussen de boekingen, beide rechtstreeks vanaf de Open Spaarrekening. Beide hebben een waarde datum van 30-5. Blijft toch bijzonder hoe dat gaat bij OB.
Wat dat betreft is dat instant payment wel top... en dit erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JohanNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:13:
[...]

Ja genoeg zelfde soort ervaringen in dit topic.
Maar wat is de rentedatum van beide betalingen? Mogelijk staat die van 6500€ op vandaag bij OB en gezien ze bij OB altijd het uitgaande geld een rentedag vasthouden, kun je die dan pas morgen verwachten.
Ik heb echter ook vaak genoeg meegemaakt dat bedragen van OB naar mijn Nederlandse betaalrekening pas aan het eind van de dag binnenkomen.
Beide hebben een datum van 30-5 8)7
Hopelijk komt het aan het einde van de dag nog binnen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Nuevocasa op 31-05-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Misschien zijn ze dan overgestapt naar om betalingen nu soms twee dagen vast te houden, uiteraard bij de grotere betalingen, kunnen ze weer rente opstrijken zonder de klant te betalen hiervoor :+
Maar even serieus, best wel crimineel te noemen dat ze dit in het moderne digitale tijdperk met o.a. IP nog durven te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Nuevocasa schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:18:
[...]

Hmm er zat nog geen 5 min tussen de boekingen, beide rechtstreeks vanaf de Open Spaarrekening. Beide hebben een waarde datum van 30-5. Blijft toch bijzonder hoe dat gaat bij OB.
Wat dat betreft is dat instant payment wel top... en dit erg irritant.
Hoeft natuurlijk niet per se aan Openbank te liggen. Feit dat het lagere bedrag wel aankomt lijkt me een duidelijke indicator van twee mogelijke scenario's:
- Openbank houdt de overboeking vast i.v.m. controle op fraude. Zou me ook niets verbazen dat juist eerst een lager bedrag en daarna hoger bedrag extra snel wordt geflagged door dat soort systemen.
- ING houdt de overboeking vast i.v.m. KYC-controle

Als je 1 van beide belt kunnen ze je vast wel vertellen of de overboeking er al uit is gegaan / al is binnengekomen. Hoewel in het laatste geval ze misschien niets los willen laten want KYC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grotere bedragen doen ze soms controles op, kan zijn dat ze nog eventuele aanvullende documentatie willen van je wat betreft herkomst van het geld. Alleen het contact opnemen met de klant hiervoor gaat helaas niet zo snel. Vaak beter als je er zelf achteraan belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trank00l schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:37:
[...]

Grotere bedragen doen ze soms controles op, kan zijn dat ze nog eventuele aanvullende documentatie willen van je wat betreft herkomst van het geld. Alleen het contact opnemen met de klant hiervoor gaat helaas niet zo snel. Vaak beter als je er zelf achteraan belt.
Ik blijf mij verbazen, een bedrag van 6500 is nou niet echt een bedrag waarbij ik verwacht dat een bank vragen gaat stellen. Heb ook nog nooit van iemand gehoord dat zoiets aan de orde was bij dit soort bedragen.

Dus is dit een aanname van jou of heb je ervaring met zulke vragen bij het overmaken van een paar duizend euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
Wolly schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:02:
[...]

Ik blijf mij verbazen, een bedrag van 6500 is nou niet echt een bedrag waarbij ik verwacht dat een bank vragen gaat stellen. Heb ook nog nooit van iemand gehoord dat zoiets aan de orde was bij dit soort bedragen.

Dus is dit een aanname van jou of heb je ervaring met zulke vragen bij het overmaken van een paar duizend euro?
Gohja, dat de bank wil weten waar het geld vandaan komt of waarvoor het dient is bank afhankelijk denk ik.

Bij mijn bank kan ik online grote overschrijvingen doen zonder dat er zich vragen worden gesteld.

Een kennis van mij ging bij zijn bank eens achter cash geld en daar vroegen ze effectief waarvoor het geld moest dienen. Zonder die reden wouden ze het niet meegeven.

Misschien is de trigger geweest dat je eerst een klein bedrag overboekte en dan een groot bedrag.
Ik zie criminelen dit wel nog doen, kijken of er bvb Instant Payment is met een klein bedrag. Dat valt voor de banken niet zo hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Uiteindelijk is het ook meer een kwestie van patronen in het gedrag van klanten (die dan vaak ook nog gegroepeerd worden), dan dat het echt om het bedrag zelf gaat. Per klantprofiel bestaan er ongetwijfeld "cut-offs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:02:
[...]

Is een ervaring, aannames doe ik niet aan :)

Tegenwoordig zijn de banken zo bang voor een boete m.b.t. dat ze niet genoeg doen tegen witwassen dat dit soort trieste controles en vragen gesteld worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Trank00l op 31-05-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn bankpas gekregen.
Nu probeer ik Apple Pay te activeren en in het proces wordt om een beveiligingscode gevraagd. Wanneer ik deze invoer, dan moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden en vervolgens krijg ik de melding dat de kaart ongeldig is. Wat doe ik niet goed?

De beveiligingscode is niet:
- de pincode van mijn kaart
- de pincode van het inlogproces (website/app)
- de eerste 4 cijfers van mijn electronische handtekening
- de laatste 4 cijfers van mijn electronische handtekening

??

Edit: de code bestaat uit enkel (4) cijfers, dus geen letters.

[ Voor 18% gewijzigd door SURFivor op 01-06-2023 19:33 . Reden: het moeten cijfers zijn, geen letters ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:47
@SURFivor Heb je die code via sms gekregen?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:58
SURFivor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:17:
Ik heb gisteren mijn bankpas gekregen.
Nu probeer ik Apple Pay te activeren en in het proces wordt om een beveiligingscode gevraagd. Wanneer ik deze invoer, dan moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden en vervolgens krijg ik de melding dat de kaart ongeldig is. Wat doe ik niet goed?
CVV code? Zie hier: Poekie in "Openbank.NL"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
De code kan alleen uit 4 cijfers bestaan, kan geen letters intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
De 4 cijferige code van de Openbank App?

[ Voor 66% gewijzigd door U123456 op 01-06-2023 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:30:
[...]
De 4 cijferige code van de Openbank App?
Geprobeerd maar dit werkt niet (dat was optie 2 van mijn lijst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gewoon je CVV code gebruiken, wellicht met een voorloopnul=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
@SURFivor: Vreemd, meestal wordt bij Apple Pay met beveiligingcode toch echt de CVV bedoeld. Kijk maar eens als je CVV opzoekt in dit topic: Openbank.NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SURFivor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:25:
De code kan alleen uit 4 cijfers bestaan, kan geen letters intikken.
Wil niet altijd zeggen dat er ook per se 4 cijfers nodig zijn, dus gewoon even je 3-cijferige CVV proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:46:
[...]

Wil niet altijd zeggen dat er ook per se 4 cijfers nodig zijn, dus gewoon even je 3-cijferige CVV proberen.
Geprobeerd, werkt niet.
Ook niet met een 0 ervoor of erna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Nu werkt het wel.

Het was verwarrend want ik had niet door dat ik een code in moest tikken om een CVV aan te vragen. Thanks voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
SURFivor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:53:
Nu werkt het wel.

Het was verwarrend want ik had niet door dat ik een code in moest tikken om een CVV aan te vragen. Thanks voor jullie hulp!
Hoe had je dan de cvv geprobeerd als je er nog geen had gekregen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:21:
[...]

Hoe had je dan de cvv geprobeerd als je er nog geen had gekregen :?
Gokje: CCV opvragen, vervolgens een SMS krijgen, code die in SMS staat invullen als zijnde CCV (bij Apple)? I.p.v. dus die code in te vullen bij OB en daarmee te "autoriseren" om de CCV in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:44:
[...]

Gokje: CCV opvragen, vervolgens een SMS krijgen, code die in SMS staat invullen als zijnde CCV (bij Apple)? I.p.v. dus die code in te vullen bij OB en daarmee te "autoriseren" om de CCV in te zien.
De SMS code is naar mijn weten altijd met letters én cijfers, dat zou dus niet kunnen.
SURFivor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:17:
I
Edit: de code bestaat uit enkel (4) cijfers, dus geen letters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Klopt, daarom kon ik de link in eerste instantie niet leggen maar dat was dus een code om de CVV aan te vragen.
Ik vind zowel de app als de website niet heel logisch in elkaar zitten 2bh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 18:39
Heeft er iemand recent een nieuwe rekening geopend bij Openbank? Wat is de doorlooptijd ongeveer?

Ik wil een deposito rekening openen, en krijg dan natuurlijk automatisch een betaalrekening.
Omdat ik over 11 dagen naar Amerika ga zou ik dan met de betaalpas daar mooi gratis wat cash uit de Santander ATM's kunnen halen en tevens kunnen betalen waar dat met Google Pay niet mogelijk is.
Vraag me af of ik tijdig die pas binnen heb.

En kan dat USD geld opnemen in de ATM dan met de gratis Maestro pas of moet ik daarvoor de extra Mastercard debit card aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Laatst online: 19-09 09:50
Mainuz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:05:
Heeft er iemand recent een nieuwe rekening geopend bij Openbank? Wat is de doorlooptijd ongeveer?

Ik wil een deposito rekening openen, en krijg dan natuurlijk automatisch een betaalrekening.
Omdat ik over 11 dagen naar Amerika ga zou ik dan met de betaalpas daar mooi gratis wat cash uit de Santander ATM's kunnen halen en tevens kunnen betalen waar dat met Google Pay niet mogelijk is.

En kan dat USD geld opnemen in de ATM dan met de gratis Maestro pas of moet ik daarvoor de extra Mastercard debit card aanvragen?
Ik heb de pas 6 dagen na aanvragen van de rekening (1 april) ontvangen.
In de mail staat binnen 10 dagen, dat was bij mij dus gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:47

Ik weet niet wat de acceptatie is van Maestro in de USA. Met een Mastercard zit je wat dat betreft veiliger.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk

Ik zou 'm vooral zsm aanvragen en hopen dat de Mastercard op tijd binnen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Meeste grote banken in de VS slikken wel Maestro bij ATMs in mijn ervaring. In DC en NY zelfs bij bepaalde OV-terminals direct Maestro kunnen gebruiken om passen op te waarderen of kaartjes te kopen.

11 dagen is wel erg krap denk ik. Mocht het lukken dan moet je denk ik voor een eventuele Mastercard wel Travel+ aanzetten als je 'gratis' wil pinnen (en een maandje ervoor betalen, dus is de vraag of het de moeite is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
finsdefis schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:25:
[...]
Mocht het lukken dan moet je denk ik voor een eventuele Mastercard wel Travel+ aanzetten als je 'gratis' wil pinnen (en een maandje ervoor betalen, dus is de vraag of het de moeite is).
De ATMs van Santander zijn altijd gratis, dus daar is geen Travel+ voor nodig (wellicht alleen om valutakosten af te dekken).

Los daarvan, als je Travel+ wel aanzet heb je bij veel cash opnames er binnen no time uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mainuz
  • Laatst online: 19-09 18:39
Dank allen, ik heb de deposito+betaalrekening zojuist aangevraagd en direct de gehele procedure voltooid.
Nu afwachten tot de activatie en de betaalpas.
finsdefis schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Meeste grote banken in de VS slikken wel Maestro bij ATMs in mijn ervaring. In DC en NY zelfs bij bepaalde OV-terminals direct Maestro kunnen gebruiken om passen op te waarderen of kaartjes te kopen.
Toevallig ga ik die 2 steden ook bezoeken, ga ik het daar met mijn Maestro pas gewoon proberen bij de Santander ATM's, zag dat er meer dan genoeg zitten bv in Manhattan. 8)
Mits de pas tijdig binnen is natuurlijk...anders moet ik toch mijn NL bankpas of creditcard gebruiken.

[ Voor 66% gewijzigd door Mainuz op 06-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
En rente weer ontvangen, welke overeenkomt met 2,25% :)
Zowel €600 overmaken aan het eind van de maand als aan het begin werkt dus prima hier, ook al waren ze niet dezelfde dag van de maand ontvangen als de vorige.
Heb de transacties ook gewoon handmatig overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
JohanNL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:36:
Zowel €600 overmaken aan het eind van de maand als aan het begin werkt dus prima hier, ook al waren ze niet dezelfde dag van de maand ontvangen als de vorige.
Bedankt voor de bevestiging. Ik doe ook 600 euro handmatig overmaken per maand en had mijn twijfels of dit volstond.

Daarnaast had ik ook voor de zekerheid 3 maandelijkse automatische incasso's verhuist naar mijn OpenBank betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
Ik heb gisteren ochtend een groter bedrag overgemaakt van Openbank naar mijn Rabo betaalrekening. Zou dat vandaag moeten aankomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
Pistachenootje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:02:
Ik heb gisteren ochtend een groter bedrag overgemaakt van Openbank naar mijn Rabo betaalrekening. Zou dat vandaag moeten aankomen?
Verwacht ergens na de middag inderdaad zou het vandaag wel erop moeten staan.
(Uit ervaring)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
Pistachenootje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:02:
Van OpenBank naar ABN AMRO was het de dag daarna in de ochtend, circa 10 uur aangekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
Kwam bij mij ook rond 10 uur aan. Valt me mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
JohanNL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:36:
Same! Checkte het toevallig gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vandaag gebeld door OpenBank in het kader van “Know Your Customer”.

Ze zagen dat er een betaling was gedaan met in de omschrijving ‘Gamma’ en wilden graag een verklaring wat dit betekende en wat mijn relatie hiermee is.

Ik vond het vrij lastig om zonder in de lach te schieten te zeggen dat dit dus een winkel is… waar je klus spullen koopt… en waar ik dus iets had gekocht. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:04
goodfella schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 06:51:
[...]
Bedankt voor de bevestiging. Ik doe ook 600 euro handmatig overmaken per maand en had mijn twijfels of dit volstond.

Daarnaast had ik ook voor de zekerheid 3 maandelijkse automatische incasso's verhuist naar mijn OpenBank betaalrekening.
Maar heb je die 2,25% al een keer effectief bijgeschreven gehad? De berichten zijn hier nogal wisselend. Zo zijn er mensen die beweren niet aan de voorwaarden te voldoen en toch 2,25% vangen. Er zijn er ook die menen aan de voorwaarden voldoen maar de rente pas krijgen na melding bij de helpdesk. Dus niet spontaan zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:21:

Ze zagen dat er een betaling was gedaan met in de omschrijving ‘Gamma’ en wilden graag een verklaring wat dit betekende en wat mijn relatie hiermee is.

Ik vond het vrij lastig om zonder in de lach te schieten te zeggen dat dit dus een winkel is… waar je klus spullen koopt… en waar ik dus iets had gekocht. _O-
Wacht maar tot ze vragen om je inkomstenbelastingaangifte.

Deze bank wil je gegevens en ze gedragen zich alsof ze vergeten zijn wat hun plichten zijn m.b.t. GDPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562

Lol , ik heb vaak genoeg iets bij gamma gekocht maar nooit een belletje gekregen.
Kan het zijn dat jij een groot bedrag had neergeteld daar misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TheSander562 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:35:
[...]

Lol , ik heb vaak genoeg iets bij gamma gekocht maar nooit een belletje gekregen.
Kan het zijn dat jij een groot bedrag had neergeteld daar misschien?
Ik ook al vaker, maar dit is eerste keer dat ze me voor zoiets bellen. Het ging ook niet om een heel erg groot bedrag: we hebben het hier eerder over tientjes dan over honderden of duizenden.

Geen idee dus wat het heeft getriggerd. Het kan natuurlijk ook willekeurig zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
mrmrmr schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:28:
[...]

Wacht maar tot ze vragen om je inkomstenbelastingaangifte.

Deze bank wil je gegevens en ze gedragen zich alsof ze vergeten zijn wat hun plichten zijn m.b.t. GDPR.
Als ze dat bij mij gaan doen haal ik mijn geld eraf en ben ik weg, het moet niet gekker worden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 14:16
Ik heb vandaag na bijna 3 jaar afscheid genomen van Openbank. Alle rekeningen zijn afgelopen dagen leeggehaald. Vandaag laatste overboeking binnengekomen op een NL bankrekening.

De reden is zoals ik al eerder schreef, ze geven me niet de 2,25% terwijl ik aan alle voorwaardes voldoe. Alles bij elkaar heb ik wel 6 x gebeld, ze beloven van alles maar blijven 1,5% betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wenzel schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:13:
Ik heb vandaag na bijna 3 jaar afscheid genomen van Openbank. Alle rekeningen zijn afgelopen dagen leeggehaald. Vandaag laatste overboeking binnengekomen op een NL bankrekening.

De reden is zoals ik al eerder schreef, ze geven me niet de 2,25% terwijl ik aan alle voorwaardes voldoe. Alles bij elkaar heb ik wel 6 x gebeld, ze beloven van alles maar blijven 1,5% betalen.
6 X maar? Ik ben tijden bezig geweest voor activatie travel+....zonder resultaat. Na de 6 maanden 2,5% ga ik ook weg bij deze amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
Dat is een nadeel van telefoneren. Ik geloof je echt wel maar je kan niets hard maken omtrent die beloftes.

Daarom heb ik in een andere zaak ook per mail om een toelichting gevraagd. Ik heb in ieder geval per mail de toezegging dat ze het probleem erkennen en er hard aan gaan werken. Een half uurtje later hebben ze me gebeld op mijn mobiel. Dat gesprek heb ik niet beantwoord. Aan vluchtige beloftes heb ik nu even niets.Ik wil het even op papier. Of dat gaat lukken is natuurlijk maar de vraag.

Een aantal weken geleden heb ik ze ook schriftelijk gevraagd om uit te leggen waarom mijn aangeleverde bewijs tot legitieme verkrijging van de financiële middelen was zoekgeraakt. Ongeveer tien dagen later kwam het korte antwoord met de strekking: Oeps, foutje, sorry, fijne dag verder!

Ik vind dat een bank zorgvuldig moet zijn. Betrouwbaar moet zijn. Reproduceerbare procedures moet hebben. In principe voor alle klanten. Ook voor de klanten die ze mogelijk als lastig ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 18:36

Hier helaas precies hetzelfde probleem. Wel pas slechts 2 keer gebeld. Misschien dat ik er nog een schriftelijke klacht aan waag, maar ik heb ook geen zin om er nog heel veel moeite in te steken. Erg jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:55

Huh dit vind ik wel heel vreemd! Dus ze kijken naar alles wat je betaalt met deze rekening?
Ik weet dat privacy tegenwoordig niet meer bestaat maar ik zou me wel heel erg bekeken voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
OttiglioM schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Maar heb je die 2,25% al een keer effectief bijgeschreven gehad? De berichten zijn hier nogal wisselend. Zo zijn er mensen die beweren niet aan de voorwaarden te voldoen en toch 2,25% vangen. Er zijn er ook die menen aan de voorwaarden voldoen maar de rente pas krijgen na melding bij de helpdesk. Dus niet spontaan zoals het zou moeten.
Nu je mij op attendeert. De 2.25% kan ik eigenlijk nog niet valideren. Ik zit nog in mijn eerste 6 maanden voor 2.5% (Welkom Spaarrekening). In ieder geval klopt de uitgekeerde rente op de cent nauwkeurig. Pas na 6 maanden zal ik het meemaken of de 2.25% fase klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

goodfella schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:52:
[...]

Nu je mij op attendeert. De 2.25% kan ik eigenlijk nog niet valideren. Ik zit nog in mijn eerste 6 maanden voor 2.5% (Welkom Spaarrekening). In ieder geval klopt de uitgekeerde rente op de cent nauwkeurig. Pas na 6 maanden zal ik het meemaken of de 2.25% fase klopt.
Heeft iemand al ervaring hier met het bereiken van de einddatum van de 'Welkom actie'? Gezien de diverse verhalen hier die niet altijd even positief zijn ben ik wel benieuwd hoe dat gaat lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Voggy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Huh dit vind ik wel heel vreemd! Dus ze kijken naar alles wat je betaalt met deze rekening?
Ik weet dat privacy tegenwoordig niet meer bestaat maar ik zou me wel heel erg bekeken voelen!
Banken weten helaas niet meer hoe gek ze het moeten verzinnen onder de KYC wetgeving (Know Your Customer). (Zo ongeveer) elke Nederlandse grootbank heeft al een forse boete gekregen wegens het niet voldoende monitoren van witwassen / financieren terrorisme. Dus intussen zijn volgens de banken alle middelen geheiligd om de klant te "volgen". Dat de klant daardoor geen privacy meer heeft en een deel mogelijk onder de GDPR/AVG wetgeving helemaal niet mag lappen ze daarbij dan maar weer aan hun laars.

Maar of uiteindelijk nu echt de banken het probleem zijn? Volgens mij is de wetgeving gewoon vaag en zijn er geen afspraken over bv welke algoritmes / ... de banken moeten toepassen. Vervolgens hebben de banken (individueel) zelf maar wat "verzonnen", maar dat was volgens de overheid / toezichthouder dan weer niet voldoende met forse boetes tot gevolg. Waarna de banken weer compleet zijn doorgeslagen in hun monitoring (en dus ook "klanten lastig vallen") en er niks meer van privacy overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
RobertMe schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:55:
(Zo ongeveer) elke Nederlandse grootbank heeft al een forse boete gekregen wegens het niet voldoende monitoren van witwassen / financieren terrorisme.
Komt ook doordat foute (ongeveer iedere grootbank) banken aanpakken het goed doet in de publieke opinie. Kritische tongen beweren dat zoiets mooi afleidt van alle steken die de overheid zelf laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Hangt ook wel van het bedrag af denk ik. als je voor 3000 euro spullen bij de gamma koopt kan ik me voorstellen dat ergens een triggertje afgaat.
Maar als je voor 50 euro bij de gamma iets koopt vind ik het ook vrij zorgwekkend dat een bank zich daarmee bemoeit, ook al kennen ze de winkel niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Il 2 op 08-06-2023 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
[...]

Dat doet een ING of ABN ook hoor, privacy is al lang vt.
Ze gaan zich er zelfs mee bemoeien als het ze even uit komt.
Sterker nog, toen ik een keer een KYC procedure kreeg bij KNAB werd zelfs mijn zelf bedachte naam van één van mijn rekeningen benoemd door de CFD medewerker!
Big brother is watching you!

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 08-06-2023 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Niet vergeten dat Openbank persoonsgegevens gebruikt voor eigen gewin (letterlijk: hun winst) door profileren. Daar moet je vrijelijk voor kunnen kiezen. Dat kan denk ik ook, maar je mag niet zo maar willekeurige gegevens eisen, daar dient een noodzaak voor te zijn. Als je bijvoorbeeld naar een inkomstenbelastingaangifte vraagt moet je per gegeven aantonen dat dit noodzakelijk is. Dat doet deze bank niet. Dat kunnen ze ook niet, want ze hebben niet al die privé/persoonsinformatie nodig voor een bankrekening. Daar gaat het fout en dit is strafbaar vanuit de toezichthouder(s) in Nederland en die van Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
mrmrmr schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:33:
Niet vergeten dat Openbank persoonsgegevens gebruikt voor eigen gewin (letterlijk: hun winst) door profileren. Daar moet je vrijelijk voor kunnen kiezen. Dat kan denk ik ook, maar je mag niet zo maar willekeurige gegevens eisen, daar dient een noodzaak voor te zijn. Als je bijvoorbeeld naar een inkomstenbelastingaangifte vraagt moet je per gegeven aantonen dat dit noodzakelijk is. Dat doet deze bank niet. Dat kunnen ze ook niet, want ze hebben niet al die privé/persoonsinformatie nodig voor een bankrekening. Daar gaat het fout en dit is strafbaar vanuit de toezichthouder(s) in Nederland en die van Europa.
Zoveel producten bieden ze niet aan en niets qua kredietverstrekking (waar uiteindelijk de meeste winst zit). Los van dat ze inderdaad profileren, heeft dat natuurlijk weinig van doen met het moeten naleven van KYC-wetgeving. En volgens mij mogen banken info die voor KYC binnenkomt niet zo maar gebruiken voor commerciële activiteiten. Lijkt me een grote aanname dat banken, of in dit geval Openbank, dit aan hun/zijn laars lappen.

Als je even zoekt op Google naar Openbank en Privacy kom je onder andere dit artikel tegen van het FD:
Momenteel blijkt uit de privacyverklaring van Revolut dat ze je naam en e-mailadres kunnen delen met sociale media zoals Facebook, zodat die daar reclames op kunnen baseren. Als je daar bezwaar tegen hebt, moet je een mail sturen of je privacyinstellingen in de app handmatig aanpassen.

Alleen neobank Openbank gaat ongeveer net zo om met privacy als grote banken als ABN Amro of Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Openbank voldoet niet aan regels verwoord in de GDPR. Dat is het probleem dat ik constateer. De privacyverklaring van Openbank is tamelijk vergaand, lees het maar eens. Ze komen de daarin genoemde GDPR regels niet na.

Overigens hebben nu zo'n beetje alle bekende profilers (Google, Microsoft, Facebook) al meerdere miljoenen boetes voor GDPR overtredingen gehad omdat ze zonder toestemming gegevens verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 18:36
Vandaag heb ik na ruim 2 weken wachten en 2 belletjes naar de klantenservice dan toch een correctie voor het juiste rente percentage (van 1,5% naar 2,25%) op mijn spaarrekening bijgestort gekregen. Ik ben benieuwd of het voor de huidige rente periode wel automatisch goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:10
Hier wordt allervreemst, maar wel gewenst, op een extra geopende Open spaarrekening 2.25% toegepast als ik het gestorte rentebedrag terugreken. Ik heb hier niets bijzonders voor hoeven te doen, dat terwijl hier de wildste verhalen rondgaan om dat nou juist geactiveerd te krijgen. Overigens krijg ik geen afschriften van deze rekening waarin ik dit kan nalezen.

Valt me ook op dat na een stormvloed aan acties de afgelopen tijd het daarmee ook 'klaar' is, of mis ik iets?

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Methew schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:19:
Valt me ook op dat na een stormvloed aan acties de afgelopen tijd het daarmee ook 'klaar' is, of mis ik iets?
Omdat een actie als 1,5 -> 2,25% rente nu langer doorloopt dan gebruikelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb donderdag voor het eerst geld gepind bij een Geldmaat vanaf Openbank. Nu staat er dus al dagen een saldo van die 100 euro en beschikbaar 0. Maar het bedrag wordt wel meegerekend in het totaal. Dat is toch ook vaag?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheSander562
THE_BASE schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:07:
Ik heb donderdag voor het eerst geld gepind bij een Geldmaat vanaf Openbank. Nu staat er dus al dagen een saldo van die 100 euro en beschikbaar 0. Maar het bedrag wordt wel meegerekend in het totaal. Dat is toch ook vaag?
Als je het niet gewend bent niet wel ja.
Maar dat is bijna standaard buiten Nederland dat je transacties nog “verwerkt” moeten worden en daardoor 2 saldo’s te zien krijgt.
Ik ben er nu wel aangewend en weet dat ik niet gelijk op het eerste saldo moet vertrouwen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheSander562 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Als je het niet gewend bent niet wel ja.
Maar dat is bijna standaard buiten Nederland dat je transacties nog “verwerkt” moeten worden en daardoor 2 saldo’s te zien krijgt.
Ik ben er nu wel aangewend en weet dat ik niet gelijk op het eerste saldo moet vertrouwen
Kwestie van wennen dus. Gelukkig is het voor mij gewoon een handige rekening om gratis vanaf te kunnen opnemen in vakanties of zo en verder gewoon een spaarrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
THE_BASE schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Kwestie van wennen dus. Gelukkig is het voor mij gewoon een handige rekening om gratis vanaf te kunnen opnemen in vakanties of zo en verder gewoon een spaarrekening.
Exact mijn gebruik nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
THE_BASE schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Bij mij ook, gebruik OB uitsluitend voor de gratis geldopnames in het buitenland en voor de spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 08:18
Hoe zit dat overigens met de rente bij openbank? Ik heb in 2020 de rekening geopend, en kan nu niet meer achterhalen wat ik gekregen heb omdat de historie maar twee jaar terug gaat. Wel zie ik dat ik vrijwel geen (0,001 ofzo) rente heb gehad tot december vorig jaar. Ik ging er altijd vanuit dat je minimaal 1,5% kreeg. Vanaf december 2022 was het wel hoger. Heb vrijdag contact opgenomen en ze zoeken het uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-Remco op 10-06-2023 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
kareltjekat schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:21:
Vandaag heb ik na ruim 2 weken wachten en 2 belletjes naar de klantenservice dan toch een correctie voor het juiste rente percentage (van 1,5% naar 2,25%) op mijn spaarrekening bijgestort gekregen. Ik ben benieuwd of het voor de huidige rente periode wel automatisch goed gaat!
Nu had ik zelf (nog) niet achteraan gezeten, maar zie nu ook een "wijziging afrekening contract" transactie staan in mijn overzicht. Ik neem aan dat het een verrekening is voor 1,5% => 2,25%.
Ik zie nog geen transactie document staan om te zien waar het bedrag precies vandaan komt.

Het lijkt erop dat ze voor de slapers toch ook wel aan het corrigeren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Jan-Remco schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:22:
Hoe zit dat overigens met de rente bij openbank? Ik heb in 2020 de rekening geopend, en kan nu niet meer achterhalen wat ik gekregen heb omdat de historie maar twee jaar terug gaat. Wel zie ik dat ik vrijwel geen (0,001 ofzo) rente heb gehad tot december vorig jaar. Ik ging er altijd vanuit dat je minimaal 1,5% kreeg. Vanaf december 2022 was het wel hoger. Heb vrijdag contact opgenomen en ze zoeken het uit.
Op basis waarvan ging je ervanuit dat je constant minstens 1,5% zou krijgen?

Alleen de Welkom Spaarrekening gaf gegarandeerd 2% voor 6 maanden en daarna ging het naar de op dat moment geldende spaarrente. Dat is op het laagste punt zo'n 0.2% op jaarbasis geweest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OttiglioM
Twisted-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:51:
Het lijkt erop dat ze voor de slapers toch ook wel aan het corrigeren zijn.
Wat mij betreft lijkt het er op dat ze bij OB twee types klanten hebben: De geluks- en de pechvogels.

Ik meen dat ik toch behoorlijk wakker ben. Misschien kan ik maar beter gaan slapen... Hoe dan ook zit ik nog met een onopgeloste kwestie van een maand van 0% rente over een substantieel bedrag. Pas als dat opgelost is kan ik me buigen over 1.5 versus 2.25%. Mijn periodieken van 600 euro heb ik keurig ingesteld. Daar niet van.

Al met al ben ik bezig het spaargedeelte bij OB helemaal af te bouwen. Ze laten er, wat mij betreft, te veel steken vallen. En dan die bijkans ondoorgrondelijke lappendeken van bonusregelingen.

Het goede nieuws is dat het mij aan het denken heeft gezet. Het doorslaggevende element is toch de problematiek die de nabestaanden tegemoet kunnen zien bij onverwacht overlijden van de rekening/depositohouder. Indien je een hekel hebt aan je potentiële nabestaanden kan je denken: "na mij de zondvloed". In alle andere gevallen moet je het risico heel goed overwegen. OB is echt niet de enige bank die een mooie rente geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
OttiglioM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Wat mij betreft lijkt het er op dat ze bij OB twee types klanten hebben: De geluks- en de pechvogels.

Ik meen dat ik toch behoorlijk wakker ben. Misschien kan ik maar beter gaan slapen... Hoe dan ook zit ik nog met een onopgeloste kwestie van een maand van 0% rente over een substantieel bedrag. Pas als dat opgelost is kan ik me buigen over 1.5 versus 2.25%. Mijn periodieken van 600 euro heb ik keurig ingesteld. Daar niet van.

Al met al ben ik bezig het spaargedeelte bij OB helemaal af te bouwen. Ze laten er, wat mij betreft, te veel steken vallen. En dan die bijkans ondoorgrondelijke lappendeken van bonusregelingen.

Het goede nieuws is dat het mij aan het denken heeft gezet. Het doorslaggevende element is toch de problematiek die de nabestaanden tegemoet kunnen zien bij onverwacht overlijden van de rekening/depositohouder. Indien je een hekel hebt aan je potentiële nabestaanden kan je denken: "na mij de zondvloed". In alle andere gevallen moet je het risico heel goed overwegen. OB is echt niet de enige bank die een mooie rente geeft.
Misschien gek gedacht, maar als je nou elke maand een overboeking klaar zet met je totaalsaldo naar je rekening in NL..en deze net voordat deze wordt uitgevoerd verwijdert als je nog in leven bent?

Zodra je overlijdt wordt de overboeking alsnog gedaan zolang de bank niet weet dat je overleden bent, dat horen ze pas zodra je nabestaanden hier melding van maken. En als het geld op je bankrekening in NL staat is het een hoop minder gezeur?

Moet je alleen wel elke maand een boeking klaarzetten en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:55
Wolly schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:04:
[...]

Moet je alleen wel elke maand een boeking klaarzetten en verwijderen.
En daar zit het probleem, want je gaat dit zeker weten een keer vergeten. Als je op vakantie bent, of even druk met werk etc.

En wat als de bank eerst even wil weten waarom je zo'n groot bedrag wegboekt?

Als je bang bent voor het erfbelasting gebeuren dan moet je imo lekker in Nederland blijven bankieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:04:
[...]

Misschien gek gedacht, maar als je nou elke maand een overboeking klaar zet met je totaalsaldo naar je rekening in NL..en deze net voordat deze wordt uitgevoerd verwijdert als je nog in leven bent?

Zodra je overlijdt wordt de overboeking alsnog gedaan zolang de bank niet weet dat je overleden bent, dat horen ze pas zodra je nabestaanden hier melding van maken. En als het geld op je bankrekening in NL staat is het een hoop minder gezeur?
Nog steeds minstens even veel gezeur met de buitenlandse belastingdienst omdat voor een aangifte erfbelasting het saldo geldt op het moment van overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Nog steeds minstens even veel gezeur met de buitenlandse belastingdienst omdat voor een aangifte erfbelasting het saldo geldt op het moment van overlijden.
Nouja, dan hebben je nabestaanden in ieder geval je geld om die aanslag te betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Voggy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:18:
[...]

En daar zit het probleem, want je gaat dit zeker weten een keer vergeten. Als je op vakantie bent, of even druk met werk etc.

En wat als de bank eerst even wil weten waarom je zo'n groot bedrag wegboekt?

Als je bang bent voor het erfbelasting gebeuren dan moet je imo lekker in Nederland blijven bankieren.
Allemaal waar, maar het is in theorie een mogelijkheid.

Mijn strategie is om even te wachten tot iemand overlijdt en een nabestaande zich in dit topic meldt met zijn ervaringen :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:40
Ben net gebeld door Openbank in verband met een overboeking. Op de achtergrond hoorde ik 2 medewerkers spreken over een renteverhoging. Ik kon het niet goed verstaan maar meende te horen 'morgen' en '3%'. Zal dan wel om de Welkom spaarrekening gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Wolly schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Allemaal waar, maar het is in theorie een mogelijkheid.

Mijn strategie is om even te wachten tot iemand overlijdt en een nabestaande zich in dit topic meldt met zijn ervaringen :Y)
Het beste is om toch de inlogcodes beschikbaar te stellen aan je direct naasten of partner. Stel dat je opeens een hartaanval krijgt en gaat hemelen; dan heb je geen tijd meer om nog vlug in de OB app een overboeking naar Nederland te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
rechtsherstel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:59:
Ben net gebeld door Openbank in verband met een overboeking. Op de achtergrond hoorde ik 2 medewerkers spreken over een renteverhoging. Ik kon het niet goed verstaan maar meende te horen 'morgen' en '3%'. Zal dan wel om de Welkom spaarrekening gaan.
Die mogen ze ook best aanbieden voor de '' gewone '' gebruikers hoor, en dan nog die extra 0,75% eroverheen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33
JohanNL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Die mogen ze ook best aanbieden voor de '' gewone '' gebruikers hoor, en dan nog die extra 0,75% eroverheen _/-\o_
Benieuwd met wat voor bijzondere voorwaarden ze nu weer komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Ik zie dat downloads niet meer werken. Even onder water gekeken met F12 en daar staan een groot aantal CORS foutmeldingen zoals

Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://wup.openbank.com/client/v3.1/web/wup?cid=othello. (Reason: CORS request did not succeed). Status code: (null).

Daardoor worden POST requests niet uitgevoerd en vermoedelijk is dat de reden dat downloads niet meer werken. Zien jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 20:32
Mensen die de bonus van 75ACTIEF al hebben ontvangen? Rond welke datum van de eerstvolgende maand was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
mrmrmr schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:11:
Ik zie dat downloads niet meer werken. Even onder water gekeken met F12 en daar staan een groot aantal CORS foutmeldingen zoals

Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://wup.openbank.com/client/v3.1/web/wup?cid=othello. (Reason: CORS request did not succeed). Status code: (null).

Daardoor worden POST requests niet uitgevoerd en vermoedelijk is dat de reden dat downloads niet meer werken. Zien jullie dat ook?
Welke downloads? Ik heb een document van beleggingen en van een rekening zonder problemen kunnen downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Elandenmelk op 14-06-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Elandenmelk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Welke downloads? Ik heb een document van beleggingen en van een rekening zonder problemen kunnen downloaden.
Trasnacties van de spaarrekening. Dat werkte voorheen wel.

edit:
Het werkt weer (getest met andere browser).

[ Voor 13% gewijzigd door mrmrmr op 14-06-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben sinds gisteren ook klant van Openbank. Ik hoor steeds meer horrorverhalen van Nederlandse banken die het te bont maken met rekening blokkeren. Wat ik bedoel? Zie:

https://radar.avrotros.nl...sschien-door-alle-banken/

Een vraag over Openbank: klopt het dat er bij transacties niet bij staat van wie of van welk rekeningnummer dit afkomstig is? Erg vreemd, ik zie het werkelijk nergens staan.

Iemand enig idee? Thanks!

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
El_Bandito schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:04:

Een vraag over Openbank: klopt het dat er bij transacties niet bij staat van wie of van welk rekeningnummer dit afkomstig is? Erg vreemd, ik zie het werkelijk nergens staan.
Bij mij staat er wel een naam bij, maar inderdaad geen rekeningnummer. Ook niet op het afschrift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Cheesy schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:27:
[...]

Bij mij staat er wel een naam bij, maar inderdaad geen rekeningnummer. Ook niet op het afschrift.
Het is maar net wat je gewend bent. Heeft met privacy te maken. In landen als Frankrijk, maar ook Spanje worden bankrekening nummers niet graag gedeeld. Een Spanjaard of Fransoos zal ook niet snel zomaar zijn IBAN nummer aan je doorgeven heb ik zelf ook de afgelopen jaren gemerkt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Dank. Dan ligt het niet aan mij.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:29
Ik heb ook automatisch een verrekening gehad van 1,5 naar 2,25%. Kreeg deze als extra renteoverboeking later gestort, zonder hiervoor gebeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
El_Bandito schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:04:
Ik ben sinds gisteren ook klant van Openbank. Ik hoor steeds meer horrorverhalen van Nederlandse banken die het te bont maken met rekening blokkeren. Wat ik bedoel? Zie:

https://radar.avrotros.nl...sschien-door-alle-banken/
In Spanje zal het niet veel beter zijn hoor, wat dat betreft heb je nergens meer privacy.
Er zijn ook al verhalen van mensen in deze thread die gebeld werden door Openbank i.v.m. opmerkelijke transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:01
Datisraar schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Het is maar net wat je gewend bent. Heeft met privacy te maken. In landen als Frankrijk, maar ook Spanje worden bankrekening nummers niet graag gedeeld. Een Spanjaard of Fransoos zal ook niet snel zomaar zijn IBAN nummer aan je doorgeven heb ik zelf ook de afgelopen jaren gemerkt daar.
Dit is helemaal niet correct en heeft zeer zeker niet met privacy reguleringen te maken.
Daarnaast toont "Meldingen" wel deze informatie. Je hebt deze informatie nodig om te verifieren dat je geld naar de juiste is overgemaakt of van de juiste partij is ontvangen. Essentiele informatie. Als piet geld naar jou overmaakt, willen zowel piet als jij weten dat het bedrag is ontvangen, van de juiste piet. Sterker nog, jij kan een plicht hebben om aan te tonen van wie je geld ontvangt.

En wie geeft nou in hemelsnaam zomaar zijn of haar bankrekening door? Dat doe je sowieso niet of je nou Frans, Spaans of Nederlands bent, net zoals je adres. Maar wanneer je een overboeking doet, is dit wel essentiele informatie.

Ook ING belt mij weleens bij grote transacties. En bij hele grote transacties moeten ze je vragen een formulier in te vullen, om aan te tonen waar het vandaan komt. Sterker nog, daarbij kunnen ze om een afschrift vragen van de originele storting (die bijv bij een andere bank is gedaan). Dat moeten ze, ivm Europese regelgeving. Bij Openbank mag je dan ff wachten, want de nuttige info mist in je overzicht (wel onder Meldingen) en duurt ff voordat er een afschrift beschikbaar is waarop je laatste transacties staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 14-06-2023 14:03 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 90 Laatste