Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Vermoed dat dit over bijvoorbeeld de ING.

Voorheen, was je apple pay maestro card een los kaart nummer. dus als je je fysieke kaart blokkeerde, werkte je apple pay nog steeds, want ander kaartnummer.

Bij de overgang naar Mastercard debit veranderen ze (ING en mogelijk ook andere banken) dit, zodat er maar 1 kaartnummer is.
Als je dus je fysieke kaart verliest en blokkeert, werkt ook je apple pay niet totdat je een nieuwe kaart aanvraagt en toevoegt.

Maar dit is niet iets wat vast zit aan de technologie, maar een keus van de bank.
Veranderd hierdoor dan ook iets met de werking van bv OVPay? Nu was het altijd zo dat als je met je mobiel incheckt, dat je ook met je mobiel uit moet checken en niet met je betaalpas. Want het zijn 2 verschillende passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-04 13:02
xileS schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:01:
[...]

Veranderd hierdoor dan ook iets met de werking van bv OVPay? Nu was het altijd zo dat als je met je mobiel incheckt, dat je ook met je mobiel uit moet checken en niet met je betaalpas. Want het zijn 2 verschillende passen.
Nee gewoon blijven inchecken en uitchecken met exact hetzelfde. Apple Pay en Google Pay werken met tokens voor beveiliging, dus daarom dien je nog steeds met hetzelfde weer uit te checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masseurvenlo
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-02 22:56
Youtl schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:43:
[...]

Ik weet niet hoe je aan deze info komt maar zover ik weet zou dit een meerjarenplan worden. Het lijkt mij heel sterk dat ASN per maart al de SNS klanten gaat overhevelen. Uitgeven van nieuwe IBAN’s zal ook nog wel even duren verwacht ik omdat bij dit soort wijzigingen er een wettelijke termijn van 2 maanden over heen gaat dacht ik waarin je je bank kan opzeggen omdat je het oneens bent met de nieuwe voorwaarden. En in december zeiden ze ook dat men nog moet uitzoeken hoe en wat maar dat er wel wat tijd over heen zal gaan voor alles om is en afgerond(kan de artikelen zo 1.2.3 niet vinden). Als ik jou zo hoor hebben ze alles uitgewerkt en weten ze al precies hoe en wat.

(NL banken zijn niet zi snel is mijn ervaring maar mocht het wel zo zijn dan zijn de wonderen nog niet de wereld uit :p )

En het stukje over de betaalpas en blokkade klopt niet, ik heb een debit SNS MC en een Maestro Apple Pay. Het heeft geen impact als ik mijn fysieke pas blokkeer op Apple Pay. (Met kerst nog betalingen gedaan met Apple Pay terwijl ik mijn fysieke pas kwijt was). Als het dezelfde oas is misschien wel maar voor zover ik weet geven de Volksbank labels geen debit MasterCard of VISA uit als Apple Pay optie.
Alles is al lang uitgezocht en het totale proces van overgang van sns,regiobank en blg wonen duurt inderdaad 3 jaar
Sns is de eerste die overgaan en vanaf maart zijn geen nieuwe sns rekeningen meer te openen en afhankelijk wat de klant voor producten heeft worden ze over gezet.
SNS klanten zijn het makkelijkst over te zetten aangezien van regiobank veel info bij de lokale adviseurs ligt en daar deals over de sluitingen mee moeten worden gesloten en contracten dus beëindigt wat gewoon langer duurt.
Klanten van asn kunnen later dit jaar(verwachting na de zomer) ook terecht bij de adviseurs die over gaan blijven)
Dit zal per regio verschillen vanwege de contracten.
Dat proces gaat ongeveer 1 jaar duren en daarna zijn de klanten van regiobank aan de beurt wat een tot anderhalf jaar duurt en daarna nog een stukje blg

Qua blokkade van de passen van de nieuwe Mastercard/visa debit klopt dit wel want bij ing is dit al zo en andere banken moeten daarin de voorwaarden nog gaan aanpassen maar zal bij iedere bank zo worden.

Overigens heb ik op dit moment een debit Mastercard bij asn en een vpay bij ing maar beiden staan in Apple Pay als maestro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48

mjl

Ugh

balken07 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Ja helaas. Heb ik alsnog een ruk acceptatie door Maestro buiten Europa. |:(
Nog geen last van gehad, ik heb altijd een visa kaart voor zulke gevallen maar tot nog toe altijd met de Rabo pas kunnen betaalen (ook goedkoper qua transactie kosten. Pas nog in zuid Afrika en Egypte geweest…

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:01
Klopt het trouwens dat als je een debit ASN kaart hebt, de Apple Pay kaart Maestro blijft?
Mooi balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
itsmemax schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:30:
Klopt het trouwens dat als je een debit ASN kaart hebt, de Apple Pay kaart Maestro blijft?
Mooi balen.
Dat klopt. Alle Volksbank merken zijn aan de achterkant technisch hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mjl schreef op maandag 20 januari 2025 @ 01:08:
[...]

Nog geen last van gehad, ik heb altijd een visa kaart voor zulke gevallen maar tot nog toe altijd met de Rabo pas kunnen betaalen (ook goedkoper qua transactie kosten. Pas nog in zuid Afrika en Egypte geweest…
Nog goedkoper is een Mastercard Debit pas van een bank die geen koersopslag rekent, scheelt je 1,4% (koersopslag van Rabobank).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:43
Net een nieuwe Maestro pas ontvangen van ABN AMRO, kan weer vooruit tot 2029.

Heel matig dat ze nog steeds niet zijn overgegaan. Ze lopen wel fors achter op veel banken/fintechs met de overstap naar debit kaarten MC/Visa.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 23:13
Nu de verouderde CCV Vx570 pinterminal eindelijk niet meer lijkt te werken sinds 1 januari 2025 (zie ook artikel van ING), verwacht ik dat de meeste problemen met de acceptatie van Mastercard Debit en Visa Debit inmiddels wel opgelost moeten zijn in Nederland. De acceptatie was midden vorig jaar al opgelopen tot 99 procent, maar nog niet 100%, waarschijnlijk de reden waarom de meeste grootbanken de overgang zo lang uitgesteld hebben. Zijn er nog mensen die de afgelopen tijd problemen hebben gehad om ergens te betalen met hun nieuwe pas?

[ Voor 17% gewijzigd door Gaston op 23-01-2025 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:22
Tuniq schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:38:
Net een nieuwe Maestro pas ontvangen van ABN AMRO, kan weer vooruit tot 2029.

Heel matig dat ze nog steeds niet zijn overgegaan. Ze lopen wel fors achter op veel banken/fintechs met de overstap naar debit kaarten MC/Visa.
Zolang er geen aankondiging is geweest over uitgifte van debit MC/Visa geven ze inderdaad Maestro. Is ook logisch want dat moet eerst op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
Youtl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 01:07:
[...]

Zolang er geen aankondiging is geweest over uitgifte van debit MC/Visa geven ze inderdaad Maestro. Is ook logisch want dat moet eerst op.
Dat het handig is voor ABN om hun voorraad op te maken heb ik niet zoveel mee te maken. Men heeft eerder aangekondigd dat ze in 2024 al met de uitrol zouden beginnen. En dat is ondertussen al meerdere keren uitgesteld. Dus men schept verwachtingen die ze niet waarmaken.

Als consument heb ik liever een nieuwe MC debit kaart, meer en betere betaalmogelijkheden. Verschillende banken zijn al tijden terug begonnen met de uitrol, dus ik vind het maar matig dat ABN achter de feiten aanloopt hier. Het zal ongetwijfeld zo zijn als het straks uiteindelijk wel uit wordt gerold, je mag betalen als je dan eerder een MC debit kaart wil, of kan wachten tot 2029.

Nu heb ik hier zelf niet zo'n behoefte aan, dus maakt het niet zoveel uit. Maar bijvoorbeeld mijn ouders zijn toevallig klant bij Rabobank. Die vonden het erg handig dat ze afgelopen zomer een debit kaart hadden, geen gedoe op vakantie met allerlei Wise/Revolut pasjes. Ze hebben liever een simpele kaart tegen een kleine FX fee, dan allerlei verschillende pasjes. Bij ABN is dit niet mogelijk omdat ze achter de feiten aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Tuniq schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 01:32:
[...]

Dat het handig is voor ABN om hun voorraad op te maken heb ik niet zoveel mee te maken. Men heeft eerder aangekondigd dat ze in 2024 al met de uitrol zouden beginnen. En dat is ondertussen al meerdere keren uitgesteld. Dus men schept verwachtingen die ze niet waarmaken.

Als consument heb ik liever een nieuwe MC debit kaart, meer en betere betaalmogelijkheden. Verschillende banken zijn al tijden terug begonnen met de uitrol, dus ik vind het maar matig dat ABN achter de feiten aanloopt hier. Het zal ongetwijfeld zo zijn als het straks uiteindelijk wel uit wordt gerold, je mag betalen als je dan eerder een MC debit kaart wil, of kan wachten tot 2029.

Nu heb ik hier zelf niet zo'n behoefte aan, dus maakt het niet zoveel uit. Maar bijvoorbeeld mijn ouders zijn toevallig klant bij Rabobank. Die vonden het erg handig dat ze afgelopen zomer een debit kaart hadden, geen gedoe op vakantie met allerlei Wise/Revolut pasjes. Ze hebben liever een simpele kaart tegen een kleine FX fee, dan allerlei verschillende pasjes. Bij ABN is dit niet mogelijk omdat ze achter de feiten aanlopen.
Ik kan mij voorstellen dat banken andere belangen hebben en bepaalde afweingen maken hierin.

Wat betreft het betaalgemak van een debit MC/VISA deze komen zonder aankoopverzekering(bij de gratis pakketten) en kennen ook geen aflevergarantie die je bij de fintech banken vaak gratis al hebt.

Daardoor is het betalen met een debit MC/VISA van een NL bank (muv Bunq die bied dit wel aan tegen een borg van €15 dacht ik) hetzelfde als een iDeal betaling waarbij de klant het nakijken heeft in geval van problemen of oplichting. Ik twijfel dan ook of het van meerwaarde is. Mijn debit SNS kaart gebruik ik ook nauwelijks juist hierdoor. Mijn TR en Revolut kaarten gebruik ik daarom bijna altijd in plaats van SNS.

En als ik advocaat van de duivel mag spelen, wat houd je bij de ABN als je bij de Rabo en Volksbank banken wel een debit MasterCard/VISA kan krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Youtl op 24-01-2025 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Youtl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 04:07:
[...]

Wat betreft het betaalgemak van een debit MC/VISA deze komen zonder aankoopverzekering en kennen ook geen aflevergarantie die je bij de fintech banken vaak gratis al hebt.
Er zijn dus genoeg partijen (hoofdzakelijk de fintechs) die een debit MC/VISA aanbieden met wel een aankoopverzekering. Dan moet je wel een betaald pakket afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
Youtl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 04:07:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat banken andere belangen hebben en bepaalde afweingen maken hierin.

Wat betreft het betaalgemak van een debit MC/VISA deze komen zonder aankoopverzekering en kennen ook geen aflevergarantie die je bij de fintech banken vaak gratis al hebt.

Daardoor is het betalen met een debit MC/VISA van een NL bank (muv Bunq die bied dit wel aan tegen een borg van €15 dacht ik) hetzelfde als een iDeal betaling waarbij de klant het nakijken heeft in geval van problemen of oplichting. Ik twijfel dan ook of het van meerwaarde is. Mijn debit SNS kaart gebruik ik ook nauwelijks juist hierdoor. Mijn TR en Revolut kaarten gebruik ik daarom bijna altijd in plaats van SNS.

En als ik advocaat van de duivel mag spelen, wat houd je bij de ABN als je bij de Rabo en Volksbank banken wel een debit MasterCard/VISA kan krijgen?
Welke afwegingen zie jij die het logisch maken om dit nog langer uit te stellen?

Dat je veel sympathie hebt en stelt dat deze afweging van belangen heel logisch is, dat kan. Ik vermoed dat de enige afweging op dit moment in de tijd is geweest dat verder uitstellen de goedkoopste optie was. Het hardware argument is nu ook vrijwel verdwenen met de uitfasering van oudere Maestro hardware, persoonlijk heb ik overigens nooit een issue gehad met een MC in het afgelopen jaar. Voor mijzelf is ABN niet mijn enige bank, dus voor mij niet zo'n punt. Mijn ouders echter zouden dit wel irritant vinden als het bij Rabo wel kan, zouden ze overstappen, vermoedelijk niet, teveel gedoe.

Wat ik bedoel met betaalgemak, dat het met een VISA/MC debit kaart veel makkelijker is om in het buitenland betalen. Mijn ouders doen dit allemaal maar zeer infrequent en hebben helemaal geen behoefte aan een aparte kaart of app om een paar euro te besparen. Het klopt inderdaad dat vrijwel geen enkele bank aankoopbescherming biedt, die in theorie wel aangeboden kan worden op deze kaarten. Maar ook bij Fintechs vallen de kaarten met aankoopbescherming vaak in de duurdere pakketten.

Voor jou persoonlijk zal de revolut/wise vast heel praktisch zijn en het is inderdaad vaak de voordeligste optie (maar wanneer je geen grote bedragen in vreemde valuta uitgeeft is besparing ook relatief beperkt). Veel mensen hebben hier echter geen zin in. Die hebben liever gewoon een betaalpas van hun huisbank die overal werkt. Dat is ook een reden dat Ideal zo populair blijft in NL, vertrouwd en simpel. Terwijl vaak het niet perse de beste optie is om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 14:43
Schrale troost voor als je op de nieuwe pas wacht zodat je makkelijker in het buitenland kunt betalen: dat is sowieso niet verstandig gezien de koersopslag die elke Nederlandse bank hanteert. Dan kun je beter een gratis rekening bij een (buitenlandse) bank openen die dat niet doet.

Ik heb bij de Rabo zowel een Visa Debit als Mastercard Credit-pas, maar no way dat ik die voor buitenlandse valuta gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuniq
kwon schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:04:
Schrale troost voor als je op de nieuwe pas wacht zodat je makkelijker in het buitenland kunt betalen: dat is sowieso niet verstandig gezien de koersopslag die elke Nederlandse bank hanteert. Dan kun je beter een gratis rekening bij een (buitenlandse) bank openen die dat niet doet.

Ik heb bij de Rabo zowel een Visa Debit als Mastercard Credit-pas, maar no way dat ik die voor buitenlandse valuta gebruik.
Volgens mij heb je mijn post niet helemaal gelezen. Ik benoem dat dat inderdaad de voordeligste optie is, maar wellicht niet waar iedereen op zit te wachten/naar kijkt. Sommige mensen hebben liever gemak van 1 kaart.

Het voorbeeldje van mijn ouders, ze geven meestal een paar honderd euro per jaar uit in buitenlandse valuta. Ze kunnen inderdaad 5 euro per jaar besparen, maar ze hebben helemaal geen behoefte om meerdere kaarten en apps hebben om dat uit te vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Tuniq schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:12:
[...]

Volgens mij heb je mijn post niet helemaal gelezen. Ik benoem dat dat inderdaad de voordeligste optie is, maar wellicht niet waar iedereen op zit te wachten/naar kijkt. Sommige mensen hebben liever gemak van 1 kaart.

Het voorbeeldje van mijn ouders, ze geven meestal een paar honderd euro per jaar uit in buitenlandse valuta. Ze kunnen inderdaad 5 euro per jaar besparen, maar ze hebben helemaal geen behoefte om meerdere kaarten en apps hebben om dat uit te vogelen.
Je hebt gelijk, ik heb dat niet goed gelezen. Heb nog een kater van de soju die ik hier in Vietnam gisteren heb afgerekend met m'n Debit Mastercard van Openbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Wally2002 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 06:22:
[...]

Er zijn dus genoeg partijen (hoofdzakelijk de fintechs) die een debit MC/VISA aanbieden met wel een aankoopverzekering. Dan moet je wel een betaald pakket afnemen.
Klopt, het ging mij nu om de gratis aflevergarantie die fintechs bijna altijd gratis bieden. Een servive die NL banken niet kennen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Tuniq schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 06:25:
[...]

Welke afwegingen zie jij die het logisch maken om dit nog langer uit te stellen?

Dat je veel sympathie hebt en stelt dat deze afweging van belangen heel logisch is, dat kan. Ik vermoed dat de enige afweging op dit moment in de tijd is geweest dat verder uitstellen de goedkoopste optie was. Het hardware argument is nu ook vrijwel verdwenen met de uitfasering van oudere Maestro hardware, persoonlijk heb ik overigens nooit een issue gehad met een MC in het afgelopen jaar. Voor mijzelf is ABN niet mijn enige bank, dus voor mij niet zo'n punt. Mijn ouders echter zouden dit wel irritant vinden als het bij Rabo wel kan, zouden ze overstappen, vermoedelijk niet, teveel gedoe.

Wat ik bedoel met betaalgemak, dat het met een VISA/MC debit kaart veel makkelijker is om in het buitenland betalen. Mijn ouders doen dit allemaal maar zeer infrequent en hebben helemaal geen behoefte aan een aparte kaart of app om een paar euro te besparen. Het klopt inderdaad dat vrijwel geen enkele bank aankoopbescherming biedt, die in theorie wel aangeboden kan worden op deze kaarten. Maar ook bij Fintechs vallen de kaarten met aankoopbescherming vaak in de duurdere pakketten.

Voor jou persoonlijk zal de revolut/wise vast heel praktisch zijn en het is inderdaad vaak de voordeligste optie (maar wanneer je geen grote bedragen in vreemde valuta uitgeeft is besparing ook relatief beperkt). Veel mensen hebben hier echter geen zin in. Die hebben liever gewoon een betaalpas van hun huisbank die overal werkt. Dat is ook een reden dat Ideal zo populair blijft in NL, vertrouwd en simpel. Terwijl vaak het niet perse de beste optie is om te betalen.
Ja eens, wat mij vooral opvalt is dat ABN sn ING het maximaal aan het rekken zijn. Misschien komt bet wel door de hardware en willen zij op een 99%+ dekking wachten. Dit zou je rechtstreeks bij de bank moeten vragen, het kan ook zo zjjn dat het inregelen van de nieuwe kaartnetwerken trager gaat bij deze grootbanken(aanname).

En eens wat betreft betaalgemak, ik vind ook dat dit sneller kan en mag.

Kaarten bij fintechs met aankoopbesxherming zijn meestal gratis(zogenoemde aflevergarantie), fintech betaalpakketten met aankoopverzekering kosten wel geld inderdaad.

De enige NL bank die van plan is een aankoopverzekering te bieden op de betaalpas is de ING, maar daar ga je dan ook 5-6€ per maand betalen dacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:10
Youtl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Klopt, het ging mij nu om de gratis aflevergarantie die fintechs bijna altijd gratis bieden. Een servive die NL banken niet kennen helaas.
Voor niets gaat de zon op. De reden waarom die fintechs het wel gratis aanbieden is omdat ze teren op durfkapitaal. De grootbanken kunnen dit niet.

Daarnaast vind ik de consumentenbescherming in Nederland dusdanig in orde dat het overbodige luxe is (en dus overbodige kosten). Ik heb aankoopbescherming/aflevergarantie in ieder geval nog nooit nodig gehad hier in Nederland. Voor buitenlandse bestellingen gebruik ik Paypal of creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Youtl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Dat vermoedde ik wel, maar dat schreef je niet. Je stelde dat Debit MC en VISA geen aankoopverzekering kennen, en dat is dus niet waar 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wally2002 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:45:
[...]

Dat vermoedde ik wel, maar dat schreef je niet. Je stelde dat Debit MC en VISA geen aankoopverzekering kennen, en dat is dus niet waar 😉
Aangepast :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:38

Mensen gaan een paar keer per jaar naar het buitenland op vakantie de koers die de bank hanteert boeit niemand. Als ik straks mijn SNS pas kan gebruiken om bij winkels te kopen die geen iDeal ondersteunen en op vakantie in Japan dan ben ik blij.
Daar ga ik geen aparte bankrekening voor openen ik heb al een hekel aan PayPal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
emeralda schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Mensen gaan een paar keer per jaar naar het buitenland op vakantie de koers die de bank hanteert boeit niemand. Als ik straks mijn SNS pas kan gebruiken om bij winkels te kopen die geen iDeal ondersteunen en op vakantie in Japan dan ben ik blij.
Echter is het wel zo voor de consumenten die geen creditcard kunnen/willen hebben dat als je met zo een debit kaart in bijv Japan een auto huren en hun borg niet terug krijgen of een probleem hebben met een winkel daar dit niet kunnen terugvorderen via het chargeback systeem van MasterCard/VISA.

Dat lijkt mij een groot gemis, al heeft iedereen zo zijn eigen voorkeuren uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:54
SNS Compleet heeft een aankoopverzekering.

Edit: @Youtl Waarom zou je geen chargeback kunnen doen? Dat is toch standaard, zat al bij Maestro/VPay.

[ Voor 56% gewijzigd door 108rogar op 24-01-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
emeralda schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Dat is je goed recht.

Ik wil evenwel benoemen dat het jammer is dat de grootbanken en masse profiteren van deze wijdverspreide en gemakzuchtige houding van de gemiddelde Nederlandse consument. Op dezelfde manier kunnen ze er ook mee wegkomen dat de spaarrentes lager zijn dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
108rogar schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:52:
SNS Compleet heeft een aankoopverzekering.

Edit: @Youtl Waarom zou je geen chargeback kunnen doen? Dat is toch standaard, zat al bij Maestro/VPay.
SNS aankoopverzekering is heel beperkt en werkt niet in het buitenland.

Chargeback kun je alleen uitvoeren bij MasterCard/VISA, mits jouw bank dit aanbied en ondersteunt. De info die ik tot dusver kan vinden is dat dit niet word aangeboden. ING is de enige die dit aan gaat bieden en volgens mij alleen bij hun duurste bank pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masseurvenlo
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-02 22:56
Youtl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:26:
[...]

Ja eens, wat mij vooral opvalt is dat ABN sn ING het maximaal aan het rekken zijn. Misschien komt bet wel door de hardware en willen zij op een 99%+ dekking wachten. Dit zou je rechtstreeks bij de bank moeten vragen, het kan ook zo zjjn dat het inregelen van de nieuwe kaartnetwerken trager gaat bij deze grootbanken(aanname).

De ing bied dat al aan in het duurste pakket van 6,65
Dit is ook voor de huidige maestro/vpay passen

En eens wat betreft betaalgemak, ik vind ook dat dit sneller kan en mag.

Kaarten bij fintechs met aankoopbesxherming zijn meestal gratis(zogenoemde aflevergarantie), fintech betaalpakketten met aankoopverzekering kosten wel geld inderdaad.

De enige NL bank die van plan is een aankoopverzekering te bieden op de betaalpas is de ING, maar daar ga je dan ook 5-6€ per maand betalen dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07

Eens, maar ik vind mijn SNS debit Mastercard fijn om als backup achter de hand te hebben. Het is ook niet teveel gevraagd dat ik voor de enige betaalrekening die mij maandelijks geld kost, een pinpas heb die daadwerkelijk wereldwijd te gebruiken is. Een stukje value proposition naar klanten. Nederlandse banken hadden deze transitie al veel eerder in gang moeten zetten. Waar ze het met IP juist zo voortvarend hebben opgepakt, lopen we in Nederland met de nieuwe passen achter de feiten aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:00
balken07 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:53:
Waar ze het met IP juist zo voortvarend hebben opgepakt, lopen we in Nederland met de nieuwe passen achter de feiten aan.
Zal gedeeltelijk vast ook wel weer komen door het voortvarende iDeal. Het feit dat ook internationale webshops iDeal ondersteunen geeft wel aan hoe succesvol dat is/was. En daardoor valt een deel van de noodzaak voor debit kaarten ook weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 13:22
En ja hoor….gisteren een discrete enveloppe in de brievenbus met een nieuwe ING pas. Die van mij zou normaliter eind april aflopen, maar ING vond het blijkbaar nodig om me twee maanden eerder van een nieuw (Maestro) betaalpas te voorzien.

Ik wacht wel even totdat ik in hoor dat ze definitief zijn overgegaan op de debit Visa/MC en dan ben ik ineens mijn pas verloren 😬

Kost het me wel € 4,50 maar dat overleef ik wel

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 31-01-2025 09:43 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.20 | PV 4720WP Zuid | PIB Marstek Venus E 5.12 kWh V151.212.0.0 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
A3-D schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:41:
En ja hoor….gisteren een discrete enveloppe in de brievenbus met een nieuwe ING pas. Die van mij zou normaliter eind april aflopen, maar ING vond het blijkbaar nodig om me twee maanden eerder van een nieuw (Maestro) betaalpas te voorzien.
Die twee maanden is gebruikelijk, ook bij andere banken en creditcardmaatschappijen. De postbezorging is ook niet altijd even betrouwbaar en op deze manier is er speling om bij problemen opnieuw een pas te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hacdias
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02:05
Heeft iemand met een ASN/SNS debit betaalpas geprobeerd om die handmatige aan Apple Pay/Google Pay toe te voegen? Ik vraag me af of dit zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
hacdias schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:03:
Heeft iemand met een ASN/SNS debit betaalpas geprobeerd om die handmatige aan Apple Pay/Google Pay toe te voegen? Ik vraag me af of dit zou werken.
Is al gemeld hier maar hij werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 21:30

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Ik heb sinds kort een SNS-rekening en daar lijkt het anders te werken. Daar lijkt het niet dat je je betaalkaart (ik kreeg een V-pay debitcard) aan Apple Pay toevoegt, maar dat je een virtuele kaart toevoegt. Onmiddellijk nadat ik de rekening had aangemaakt kon ik die al toevoegen en toen had ik nog helemaal geen betaalkaart gekregen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Hippe Lip schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb sinds kort een SNS-rekening en daar lijkt het anders te werken. Daar lijkt het niet dat je je betaalkaart (ik kreeg een V-pay debitcard) aan Apple Pay toevoegt, maar dat je een virtuele kaart toevoegt. Onmiddellijk nadat ik de rekening had aangemaakt kon ik die al toevoegen en toen had ik nog helemaal geen betaalkaart gekregen.
Dat is voor alle Volksbank merken hetzelfde. De virtuele pas in de Wallet is een afzonderlijke pas. Geen kopie van je fysieke.

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:04
Ik kreeg zojuist bij het betalen via Google Pay met een standaard Maestro kaart van ING een MasterCard logo te zien, hebben jullie dat ook? Nog niet eerder gezien. Misschien een voorbode of het is niets maar wie weet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:31:
Ik kreeg zojuist bij het betalen via Google Pay met een standaard Maestro kaart van ING een MasterCard logo te zien, hebben jullie dat ook? Nog niet eerder gezien. Misschien een voorbode of het is niets maar wie weet ;)
Volgens mij al gemeld, maar idd ik heb precies hetzelfde met mijn ING Vpay pas.

In Google Wallet staat idd een MasterCard logo, maar bij betalen is het alsnog een Maestro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 15:09
Ik krijg een error als ik dat doe. Helaas is de asn kaart nu in wallet gewoon een VPay kaart. Tot die tijd nog even niet overstappen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 09:20
xileS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:07:
[...]

Volgens mij al gemeld, maar idd ik heb precies hetzelfde met mijn ING Vpay pas.

In Google Wallet staat idd een MasterCard logo, maar bij betalen is het alsnog een Maestro geloof ik.
Dit komt omdat Google Pay niet werkt via Maestro of V-Pay. Google Pay is altijd al via een virtuele mastercard gegaan bij ING.

[ Voor 24% gewijzigd door MrFax op 18-03-2025 15:47 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MrFax schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:46:
[...]

Dit komt omdat Google Pay niet werkt via Maestro of V-Pay. Google Pay is altijd al via een virtuele mastercard gegaan bij ING.
Bij al mijn ABN passen in Google Pay/Wallet zie ik wel gewoon Maestro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 09:20
xileS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:43:
[...]

Bij al mijn ABN passen in Google Pay/Wallet zie ik wel gewoon Maestro staan.
I stand corrected :) Bij ING in ieder geval wel altijd al Mastercard geweest. Gebruik Google Pay sinds dag 1 omdat de in-app versie bij mij altijd vreselijk slecht werkte.

[ Voor 14% gewijzigd door MrFax op 18-03-2025 19:51 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MrFax schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:51:
[...]

I stand corrected :) Bij ING in ieder geval wel altijd al Mastercard geweest. Gebruik Google Pay sinds dag 1 omdat de in-app versie bij mij altijd vreselijk slecht werkte.
Dat durf ik niet meer te zeggen of het altijd Mastercard is geweest, maar ING kwam wel laat met Google Pay support.

Dit lijkt een ING dingetje te zijn, want bij al mijn andere passen komt het gewoon overeen met wat het werkelijk is. Is natuurlijk ook onjuist om Mastercard in Google Pay te weergeven, terwijl het bij een terminal gewoon als een V-Pay/Maestro wordt herkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:11
Visa heeft ondertussen wat reclames ingekocht op YouTube voor Visa Debit cards. Reclames zijn in het Nederlands. Misschien dat ze meer weten van de groot banken dat er iets aan zit te komen? Of lopen de misschien de consument warm te maken voor deze verandering in de hoop dat de consumenten meer druk gaan zetten bij de groot banken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Robkazoe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:50:
Visa heeft ondertussen wat reclames ingekocht op YouTube voor Visa Debit cards. Reclames zijn in het Nederlands. Misschien dat ze meer weten van de groot banken dat er iets aan zit te komen? Of lopen de misschien de consument warm te maken voor deze verandering in de hoop dat de consumenten meer druk gaan zetten bij de groot banken?
Rabobank geeft al meer dan een jaar Visa debit kaarten uit (/een mix van Visa en MasterCard). Dus het zal geen betrekking hebben op "de grootbanken". Want een van "de" doet het al lang en dan zou zo'n campagne rijkelijk te laat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:39:
[...]

Zonet toch even wat info opgezocht over Triodos Visa Business Debit:

Waarom kan ik niet betalen met mijn nieuwe zakelijke Triodos Betaalpas?
De winkelier accepteert geen creditcards
In winkels die geen creditcards accepteren, kan je niet betalen met je nieuwe zakelijke Triodos Betaalpas (Visa Business Debit). We adviseren je op een andere manier te betalen. Bijvoorbeeld met een andere betaalpas of via een factuur.

Ze hebben toch bewust voor een Visa Business Debit (waarde '03') gekozen en geven hier dus al aan dat deze niet geaccepteerd word als de winkelier geen CC accepteert. Dit vind ik een gekke keuze en ik ben benieuwd of ze dit zo gaan laten of het toch weer aan gaan passen als de klachten binnen stromen.

Dus eigenlijk is dit de "schuld" van Triodos Bank en kan CCV en/of de andere transactieverwerkers hier niks aan doen? Ik kan nog wel proberen te vragen of ze specifiek de acceptatie van Visa Business Debit (waarde '03') kunnen uitzetten, maar ik heb het idee dat dit niet mogelijk is (tenzij je CC helemaal uit zet).
schraal schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:40:
[...]

Ik heb wel een Triodos zakelijke rekening en kreeg onderstaande e-mail. Dus lijkt er op dat iedereen met zo'n pas een nieuwe kan aanvragen:

[...]
Het probleem net de Triodos Zakelijke Visa (Business) Debit is volgens mij opgelost als ik bovenstaande post mag geloven. Ook op hun site staat niet meer dat de winkelier creditcards moet accepteren voor de zakelijke debit card.

Echter zullen B2B bedrijven nog steeds niet al te blij zijn met deze nieuwe debitpassen. Het levert vaak onduidelijkheid en problemen op. Ik heb pas weer iets vergelijkbaars meegemaakt en uiteindelijk kan ik het plaatsen waar het aan ligt, maar de klant begrijpt er natuurlijk helemaal niks van. Het gaat om een zakelijke klant uit België en hij krijgt van zijn bank te horen dat hij met zijn nieuwe Mastercard Debit pas overal zou moeten kunnen betalen. Dat was namelijk wel het geval met zijn oude Maestro pas (binnen EU dan).

Op ons terminal laat het idd gewoon Mastercard Debit zien, dus ik verwacht dat het gewoon moet werken. Echter wordt de betaling geweigerd en kreeg ik volgens mij als melding "onbekende kaart". Klant belt zijn bank (die zegt moet overal werken). Ik neem contact op met CCV, maar die geeft aan dat alle instellingen goed staan.

Mijn conclusie is dat deze Belgische Zakelijke pas (van Fortis Bank) ook weer om een Mastercard Debit Business gaat, welke dus via het creditcontract verloopt (welke wij uit hebben staan). Helaas laat de terminal nog steeds geen onderscheid zien tussen normale Debit passen en "Business" Debitpassen, het valt dus vooraf helemaal niet te zien en dat roept vraagtekens op.

M.a.w. ik heb een (dure) creditcardaceptatie nodig om ook deze nieuwe zakelijke debitpas te accepteren. Uiteraard heel zonde, want gewoon ouderwets via de bank overmaken was in dit geval duizenden procenten goedkoper.

In mijn gesprek met CCV verwacht de medewerker dat dit ook met de zakelijke pasjes zou zijn van de grootbanken (ING, ABN, Rabo), welke volgens mij nog niet uitgegeven zijn. Ik verwacht/hoop van niet en gaf aan dat wij helemaal geen problemen hebben met accepteren van Mastercard Debit van zakelijke klanten van KNAB.

Dus hopelijk zijn de grootbanken slim genoeg om niet dezelfde "fout" als Triodos Bank zakelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:23:
Ik heb pas weer iets vergelijkbaars meegemaakt en uiteindelijk kan ik het plaatsen waar het aan ligt, maar de klant begrijpt er natuurlijk helemaal niks van. Het gaat om een zakelijke klant uit België en hij krijgt van zijn bank te horen dat hij met zijn nieuwe Mastercard Debit pas overal zou moeten kunnen betalen. Dat was namelijk wel het geval met zijn oude Maestro pas (binnen EU dan).

Op ons terminal laat het idd gewoon Mastercard Debit zien, dus ik verwacht dat het gewoon moet werken. Echter wordt de betaling geweigerd en kreeg ik volgens mij als melding "onbekende kaart". Klant belt zijn bank (die zegt moet overal werken). Ik neem contact op met CCV, maar die geeft aan dat alle instellingen goed staan.

Mijn conclusie is dat deze Belgische Zakelijke pas (van Fortis Bank) ook weer om een Mastercard Debit Business gaat, welke dus via het creditcontract verloopt (welke wij uit hebben staan). Helaas laat de terminal nog steeds geen onderscheid zien tussen normale Debit passen en "Business" Debitpassen, het valt dus vooraf helemaal niet te zien en dat roept vraagtekens op.
Ik help soms wat uit bij familie in de horeca. En daar wilde laatst iemand betalen en resulteerde ook in een "Onbekende kaart". Hij vroeg nog of het door de Belgische pas kwam (en betaalde meteen contant). En uiteraard kende ik jouw problemen hiermee, en op de pas zag ik meteen "Business", en daarnaast "Belfius". Dus dan zijn er in België al twee banken die de zakelijke passen verkeerd uitgeven.
Voor de volledigheid: CCV betaalautomaat (uitgegeven door de (groot)bank), geen creditcard acceptatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 22-04 09:40
RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:58:
[...]
Dus dan zijn er in België al twee banken die de zakelijke passen verkeerd uitgeven.
Nee, die banken doen juist precies wat er van ze verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Youtl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:19:
[...]

SNS aankoopverzekering is heel beperkt en werkt niet in het buitenland.

Chargeback kun je alleen uitvoeren bij MasterCard/VISA, mits jouw bank dit aanbied en ondersteunt. De info die ik tot dusver kan vinden is dat dit niet word aangeboden. ING is de enige die dit aan gaat bieden en volgens mij alleen bij hun duurste bank pakket.
Meer banken gaan dit uiteindelijk aanbieden maar het is een wat complexer proces om op aan te sluiten, er moet allerlei informatie tussen de klant en MasterCard uitgewisseld worden om chargebacks mogelijk te maken en dat vereist redelijk wat aanpassingen aan de systemen van een bank.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
celshof schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:16:
[...]
Nee, die banken doen juist precies wat er van ze verwacht wordt.
Theoretisch klopt dat denk ik, want een zakelijke rekening dus een business debit kaart.

Kosten voor de acceptant is dit dus gewoon een creditcard, terwijl de pashouder helemaal niet de voordelen heeft van een creditcard.

Alsnog een hele gekke "nieuwe" constructie, want bij de oude maestro/pay passen was er helemaal geen onderscheid tussen wel of geen zakelijke pas. Maestro/vpay werd altijd geaccepteerd, ongeacht of het zakelijk/particulier of buitenlands was.
RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:58:
[...]

Ik help soms wat uit bij familie in de horeca. En daar wilde laatst iemand betalen en resulteerde ook in een "Onbekende kaart". Hij vroeg nog of het door de Belgische pas kwam (en betaalde meteen contant). En uiteraard kende ik jouw problemen hiermee, en op de pas zag ik meteen "Business", en daarnaast "Belfius". Dus dan zijn er in België al twee banken die de zakelijke passen verkeerd uitgeven.
Voor de volledigheid: CCV betaalautomaat (uitgegeven door de (groot)bank), geen creditcard acceptatie.
Transactieverwerker is ook CCV? Ik vroeg mij nog af of het verschil zou maken als je een andere transactieverwerker hebt. Ik denk waarschijnlijk niet, maar heb het niet geprobeerd. Als je klantenservice gaat vragen zeggen ze waarschijnlijk dat alle Mastercard/visa debit passen worden geaccepteerd (zonder cc acceptatie), terwijl dat eigenlijk niet zo is.

Iig het is best een waardeloze kaart, wat als ondernemer best veel frustratie kan opleveren. Ik zag desbetreffende Belgische klant al een beetje beu worden van zijn pas en om weer zijn bank te bellen en die doodleuk weer verteld dat je er overal mee moet kunnen betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
xileS schreef op maandag 24 maart 2025 @ 00:46:
[...]
Kosten voor de acceptant is dit dus gewoon een creditcard, terwijl de pashouder helemaal niet de voordelen heeft van een creditcard.
De CC tarieven zijn nog heel schappelijk eigenlijk. Kijk naar Interchange fee tussen een consumenten CC van Mastercard en een Business kaart, dan is die gewoon 4x zo hoog. Ook met het idee dat de uitgevende bank wat voordeeltjes aan zijn zakelijke klanten kan geven.
Alsnog een hele gekke "nieuwe" constructie, want bij de oude maestro/pay passen was er helemaal geen onderscheid tussen wel of geen zakelijke pas. Maestro/vpay werd altijd geaccepteerd, ongeacht of het zakelijk/particulier of buitenlands was.
Ben wel benieuwd wie de kosten voor de bijzondere Maestro kaarten heeft geslikt. Goeie kans dat dat de processor of bank is geweest, puur omdat het om lage volumes gaat. En volgens mij heeft een CCV (en dat zal niet de enige zijn), die ook regels heeft opgesteld dat als je veel bijzondere kaarten accepteert, dat ze de tarieven kunnen aanpassen. Als jij dus tonnen omzet hebt vanuit business en corporate kaarten, terwijl je maar het CC consumer tarief betaalt, kloppen ze wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
celshof schreef op maandag 24 maart 2025 @ 01:02:
[...]
De CC tarieven zijn nog heel schappelijk eigenlijk.
Een debit betaling die creditcard kosten krijgt, omdat het een zakelijke debit pas is, vind ik niet zo schappelijk ;p. Als het serieus de bedoeling is dat je deze kosten krijgt bij elke zakelijke pas, dan gaan we terug in tijd. Want dan gaan zulke bedrijfjes hun facturen liever betalen per bank (handmatig overmaken of via ideal) ipv simpel "pinnen". Pinnen hoort niet zo duur te zijn, enkel omdat het een zakelijke pas is.
[...]
Ben wel benieuwd wie de kosten voor de bijzondere Maestro kaarten heeft geslikt. Goeie kans dat dat de processor of bank is geweest, puur omdat het om lage volumes gaat. En volgens mij heeft een CCV (en dat zal niet de enige zijn), die ook regels heeft opgesteld dat als je veel bijzondere kaarten accepteert, dat ze de tarieven kunnen aanpassen. Als jij dus tonnen omzet hebt vanuit business en corporate kaarten, terwijl je maar het CC consumer tarief betaalt, kloppen ze wel aan.
Wat is een bijzondere Maestro kaart? Als B2B worden er idd zo goed als alleen maar met pasjes van zakelijke rekeningen betaald. Nooit een opmerking over gehad, want volgens mij was er helemaal geen onderscheid. Maestro was gewoon maestro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
xileS schreef op maandag 24 maart 2025 @ 01:28:
[...]
Een debit betaling die creditcard kosten krijgt, omdat het een zakelijke debit pas is, vind ik niet zo schappelijk ;p. Als het serieus de bedoeling is dat je deze kosten krijgt bij elke zakelijke pas, dan gaan we terug in tijd.
Tja, jij kijkt alleen naar of er nu, of later betaald wordt. De schemes kijken ook naar met welk type rekening betaald wordt. Mastercard had ik al gepost, maar Visa doet hetzelfde met hun interchange. Daarbij is interchange maar een deel van de kosten. Kosten voor verwerking komen er nog bij, maar zullen niet zo hoog zijn.
En terug in de tijd? Adyen rekent gewoon €0,11+Interchange+0,6% voor veel betalingen. Of bij AMEX krijg je gewoon 4% er bij, buiten die €0,11 voor Adyen. En Adyen wordt toch gezien als een modern bedrijf, lijkt me.
Wat is een bijzondere Maestro kaart? Als B2B worden er idd zo goed als alleen maar met pasjes van zakelijke rekeningen betaald. Nooit een opmerking over gehad, want volgens mij was er helemaal geen onderscheid. Maestro was gewoon maestro.
In Nederland misschien. Maar kijk naar de tarieven in België en dan zie je dat small business voor de meeste gevallen ook 4x zo duur is als Maestro consumer. Gelukkig voor onze Belgische buren hebben zij (wel nog) een eigen product om mee te betalen (Bancontact)

En tuurlijk, ik vind sommige van die tarieven buiten-proportioneel. Maar als je buiten Nederland gaat kijken, zie je dat we eigenlijk heel erg verwend zijn geweest met onze tarieven. Er is een heel efficient systeem van betalingsverkeer gebouwd in tientallen jaren. En als de banken ruim 15 jaar geleden ons PIN product met een chip hadden uitgerust, zouden we zelf kunnen beslissen wat de tarieven zijn ipv dat 2 Amerikaanse bedrijven ons dat aan het opleggen zijn (voor zover ze niet worden tegengehouden door de EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
celshof schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 00:18:
[...]
Tja, jij kijkt alleen naar of er nu, of later betaald wordt. De schemes kijken ook naar met welk type rekening betaald wordt. Mastercard had ik al gepost, maar Visa doet hetzelfde met hun interchange. Daarbij is interchange maar een deel van de kosten. Kosten voor verwerking komen er nog bij, maar zullen niet zo hoog zijn.
En terug in de tijd? Adyen rekent gewoon €0,11+Interchange+0,6% voor veel betalingen. Of bij AMEX krijg je gewoon 4% er bij, buiten die €0,11 voor Adyen. En Adyen wordt toch gezien als een modern bedrijf, lijkt me.

[...]
In Nederland misschien. Maar kijk naar de tarieven in België en dan zie je dat small business voor de meeste gevallen ook 4x zo duur is als Maestro consumer. Gelukkig voor onze Belgische buren hebben zij (wel nog) een eigen product om mee te betalen (Bancontact)

En tuurlijk, ik vind sommige van die tarieven buiten-proportioneel. Maar als je buiten Nederland gaat kijken, zie je dat we eigenlijk heel erg verwend zijn geweest met onze tarieven. Er is een heel efficient systeem van betalingsverkeer gebouwd in tientallen jaren. En als de banken ruim 15 jaar geleden ons PIN product met een chip hadden uitgerust, zouden we zelf kunnen beslissen wat de tarieven zijn ipv dat 2 Amerikaanse bedrijven ons dat aan het opleggen zijn (voor zover ze niet worden tegengehouden door de EU).
Iig klopt het niet helemaal met wat er voorgespiegeld werd met de overstap naar MasterCard/Visa Debit. Debit acceptatie zou veel groter worden en dus ook buitenlandse pasjes geaccepteerd worden, naast al de huidige Maestro/Vpay passen.

In praktijk krijg je Triodos Zakelijk achtige problemen en dus zakelijke passen uit België. Met hun oude Maestro/Vpay pas konden ze gewoon overal hun zakelijke inkopen doen, maar met hun nieuwe Mastercard/Visa Debit pas wordt hetzelfde beloofd, maar is er in praktijk ineens een creditcardacceptatie nodig.. Dat is/wordt nooit vooraf verteld en dat is wel kwalijk, klant weet helemaal niet waar die aan toe is en geen 1 zakelijke klant is hier blij mee.

Terug in tijd bedoelde ik, dat een pinbetaling helemaal niet zo duur of ingewikkeld hoeft te zijn. We maken binnen een paar seconden via ons eigen bankapp het gewenste bedrag over. Zakelijk zal dat geloof ik iets van 8 cent kosten en particulier is dat vaak zonder extra kosten. Een pin betaling voor 6 cent was altijd prima geweest.

Een percentage vragen voor een debit betaling is mijn inziens buiten-proportioneel. Als het echt zo ver komt dat ook de zakelijke passen van grootbanken als creditcards worden belast, dan worden dit allemaal hele dure debitkaarten om te accepteren. In ons geval sturen wij dan liever een iDEAL betaallink, wat zakelijk iets van 25 cent kost.

Samenvattend is het voor B2B bedrijven wel een achteruitgang betreft Debit pas betalingen. Wat eerst gewoon geaccepteerd werd, kan het nu met een nieuwe pas ineens anders zijn. Dat is door niemand vooraf echt goed duidelijk gemaakt. Ik hoop iig dat de banken ook de zakelijke passen gewoon dezelfde waarde als de consumentenpassen toekennen, zodat je niet meer van dit soort problemen gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@xileS is er helemaal niets gecommuniceerd door jullie betaalprovider over zakelijke transacties? Ook geen overzichten met kosten voor diverse kaarten waar specifiek zakelijke debit kaarten apart genoemd worden?

Het is wel erg onhandig dat jullie aanbieder dit dan alleen ondersteund als je een pakket neemt met ook creditcardacceptatie (als ik het goed begrepen heb is dat een keuze en geen harde technische koppeling, omdat er prima onderscheid tussen kaarten gemaakt kan worden).

Aan de andere kant snap ik commerciële bedrijven zoals de kaartschema’s en betaalproviders ook wel dat ze geld willen verdienen en hierin grenzen opzoeken. En dat de kaartschema’s daardoor dan wel strikt zijn dat zakelijke klanten alleen zakelijk gelabelde kaarten mogen krijgen.

Zolang dit ook van de EU mag (die beschermt met de wetgeving vooral de consument) is er denk ik weinig incentive voor de partijen om hier wat aan te doen vrees ik.

Je mag zakelijke klanten natuurlijk altijd de betaal kosten door belasten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 06:39:
@xileS is er helemaal niets gecommuniceerd door jullie betaalprovider over zakelijke transacties? Ook geen overzichten met kosten voor diverse kaarten waar specifiek zakelijke debit kaarten apart genoemd worden?
Niets bijzonders idd vanuit CCV, behalve wat indexatie van een paar tarieven.

Over kosten betreft zakelijke debit kaarten is er nooit goed geïnformeerd en personeel/CCV is denk ik ook niet goed op de hoogte dat er ineens verschillen hierin zijn sinds overstap naar Mastercard/Visa Debit. Ik ben na mijn ervaring met een Triodos Zakelijke Visa Debit pas (wat als een creditcard werd belast via ons oude CC contract) dus zelf een beetje op onderzoek gegaan en met wat uitleg van celshof kon ik het beter plaatsen.

https://www.ccv.eu/nl/bet.../betaalmethoden#overzicht

Dit is de huidige pagina waar de tarieven per betaalmethode staat en er valt mij gelijk iets vreemds op, want de Business kaarten staan er niet meer apart tussen! Volgens deze pagina is er alleen onderscheid tussen binnen/buiten EEA voor de nieuwe Mastercard/Visa Debit kaarten en zie je duidelijk dat dit onderscheid met Maestro/Visa niet is/was.

En dan pakken we even hun oude pagina erbij:
https://web.archive.org/w.../betaalmethoden/tarieven/

"Businesskaarten 1,6% per transactie" zie je duidelijk staan en hierover had ik destijds al navraag over gedaan bij CCV, want ik had geen idee wat voor kaarten dit zijn. Ik kon hier geen duidelijk antwoord over krijgen. Het kwam er op neer dat dit hele zeldzame kaarten waren. Echter hoe ik het nu bekijk, zijn dit eigenlijk alle kaarten die wij hier accepteren Businesskaarten, want het zijn allemaal zakelijke klanten.. Veel heeft dus nog steeds een Maestro/Vpay kaart en een enkeling (volgens mij KNAB) een Mastercard Debit en daarbij gaat het goed en met Triodos dus niet (inmiddels geloof ik opgelost).

Het is gek dat op de nieuwe pagina de Businesskaarten tegen 1,6% niet meer vermeld worden, want volgens mij speelt dit dus nog steeds. Gezien met mijn ervaring met een zakelijke klant uit Belgie dus Mastercard Debit (Business, wordt helaas niet apart gespecifieerd op overzichten of terminal).

Het wordt er zo iig niet duidelijker op.
Het is wel erg onhandig dat jullie aanbieder dit dan alleen ondersteund als je een pakket neemt met ook creditcardacceptatie (als ik het goed begrepen heb is dat een keuze en geen harde technische koppeling, omdat er prima onderscheid tussen kaarten gemaakt kan worden).
Wij hadden voorheen altijd een aparte Creditcardacceptatie lopen via PaySquare, die had iets betere tarieven (maar een ramp betreft overzichten in facturen, uitbetalingen en administratie ;s), die heb ik dus met al deze veranderingen opgezegd omdat het niet meer overzichtelijk was. Debit betalingen, zoals die van Triodos verliepen dus ook via het creditcardcontract.

En CC acceptatie heb ik bij CCV vooralsnog bewust uitgelaten, omdat ik wil voorkomen dat zulke Debit kaarten als een Creditcard belast worden. Deze worden nu dus als goed is allemaal geweigerd, dit zijn er gelukkig nog niet veel en kunnen altijd nog op een andere manier betaald worden.

Ik weet niet precies wat je bedoeld met je laatste zin, maar betreft onderscheid tussen wel/geen Businesskaart is dat op ons terminal dus helemaal niet te zien. Er staat alleen "Debit Mastercard" aangegeven en nooit of het een "Businesskaart" is. Wat mij betreft mogen ze Debit helemaal weghalen of er Mastercard Credit erbij zetten. Volgens CCV is dit niet mogelijk en ik heb geen idee of het verschil maakt als ik overstap naar een andere transactieverwerker.

Om het nog onoverzichtelijker te maken, zie je bij een Mastercard Creditcard alleen "Mastercard" staan, dus er staat niet specifiek bij dat het om een creditcard gaat. Aangezien wij nu geen creditcardacceptatie hebben, zie ik nu bij de geweigerde Mastercard Credit en Mastercard Debit Business dezelfde code 104 staan. Dat is dus voor ons nog de enige manier om te zien waarom de kaart geweigerd is.
Aan de andere kant snap ik commerciële bedrijven zoals de kaartschema’s en betaalproviders ook wel dat ze geld willen verdienen en hierin grenzen opzoeken. En dat de kaartschema’s daardoor dan wel strikt zijn dat zakelijke klanten alleen zakelijk gelabelde kaarten mogen krijgen.
Officieel klopte de kaart van Triodos zakelijk dus gewoon, want een zakelijke kaart dus Visa Debit Business. Alleen kreeg je dus het gevolg dat je met je zakelijke kaart op heel veel plekken niet kunt betalen. Niet praktisch dus.

Zo strikt lijkt het niet te zijn geregeld, want betalingen met de KNAB Zakelijk Mastercard gaan gewoon prima en zo te horen heeft Triodos hun zakelijke pas inmiddels ook weer vervangen.

Nu nog aanzien wat de grootbanken voor kaarten gaan uitgeven voor hun zakelijke klanten.
Zolang dit ook van de EU mag (die beschermt met de wetgeving vooral de consument) is er denk ik weinig incentive voor de partijen om hier wat aan te doen vrees ik.
Het zal ongetwijfeld mogen, maar "onnodig" en verwarrend is het wel.
Je mag zakelijke klanten natuurlijk altijd de betaal kosten door belasten.
Voor debit betalingen hebben wij dat nooit gedaan, maar voor Credit betalingen deden wij dit vroeger wel. Daarbij gaven wij gewoon van te voren aan dat met een Creditcard betalen mogelijk was, maar tegen extra (percentage) kosten.

Nu door die nieuwe passen, heb ik CC betalingen helemaal uitgezet, aangezien er dus op de terminal niet te zien is welke pas nou wel/niet via het CC netwerk/kosten gaat. Ik zou namelijk nu niet weten hoe je dat nu netjes moet regelen en dit kan geloof ik ook niet geautomatiseerd via de pinterminal of ik zou een extra terminal moeten kopen, speciaal voor CC acceptatie. [Terminal 1 mislukt, dus gebruik Terminal 2 tegen extra CC kosten] ;p.

Verder hadden wij ook bijna nooit Creditcard betalingen en dus ook helemaal niet nodig. Een enkeling koos liever voor CC, ook al kostte dit extra.

Vanaf 1 januari 2025 is het volgens de gegevens nu wel verplicht om Debitkaarten buiten EEA te accepteren, dus tegen Creditcard tarieven. Ik heb deze kosten nog niet gehad, maar als ik die wel krijg zullen dit niet heel veel transacties zien. Deze kan ik voor lief nemen, maar wel vreemd dat dit voor iedereen verplicht wordt gesteld.

Wel weer gek om onderscheid tussen binnen en buiten EEA te maken, vroeger met Maestro/Vpay was dit er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:25:

Ik weet niet precies wat je bedoeld met je laatste zin, maar betreft onderscheid tussen wel/geen Businesskaart is dat op ons terminal dus helemaal niet te zien. Er staat alleen "Debit Mastercard" aangegeven en nooit of het een "Businesskaart" is. Wat mij betreft mogen ze Debit helemaal weghalen of er Mastercard Credit erbij zetten. Volgens CCV is dit niet mogelijk en ik heb geen idee of het verschil maakt als ik overstap naar een andere transactieverwerker.

Om het nog onoverzichtelijker te maken, zie je bij een Mastercard Creditcard alleen "Mastercard" staan, dus er staat niet specifiek bij dat het om een creditcard gaat. Aangezien wij nu geen creditcardacceptatie hebben, zie ik nu bij de geweigerde Mastercard Credit en Mastercard Debit Business dezelfde code 104 staan. Dat is dus voor ons nog de enige manier om te zien waarom de kaart geweigerd is.
Was de conclusie eerder in dit topic niet dat het label (zoals op de betaalautomaat etc verschijnt) in de EMV op de kaart staat? Ergo: dan kan de betaalprovider / terminal ook niks anders laten zien en gaat overstappen niet helpen. Immers is dit hoe de pas zelf communiceert hoe die "heet".

En terwijl ik dit type..., met onbemand tanken heb ik ook wel eens (denk alleen toen ik de nieuwe Visa pas van Rabo net had een dik jaar geleden, en daarna niet meer) gehad dat ik de keize kreeg of ik met "Visa Debit" of "Visa Debit" wilde betalen, of iets dergelijks. En ook dat had volgens de reacties hier te maken met labels die in de EMV van de pas stonden. (En mogelijk niet 100% correcte identificatie / afhandeling van deze nieuwe pas. Waarbij het wel geldig is dat een EMV meerdere kaarten(?) / pas meerdere EMVs(?) kan bevatten. Zoals ze in Belgie bv Bancontact + Maestro/V-Pay/Debit MasterCard/Visa Debit op 1 pas hebben staan, en als de automaat Bancontact accepteert dat dus is waarmee betaald wordt en anders de tweede optie gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:40:
[...]

Was de conclusie eerder in dit topic niet dat het label (zoals op de betaalautomaat etc verschijnt) in de EMV op de kaart staat? Ergo: dan kan de betaalprovider / terminal ook niks anders laten zien en gaat overstappen niet helpen. Immers is dit hoe de pas zelf communiceert hoe die "heet".
Ik denk idd ook niet dat overstappen gaat helpen. Er missen gewoon wat labels naar mijn idee en dat het daarom in sommige gevallen niet goed aangegeven wordt. Bijv. "Debit Mastercard Business" bestaat denk ik gewoon niet als label en wordt dat gewoon als Debit Mastercard aangegeven. Ook bestaan er geloof ik nog geen labels voor passen buiten EEA, maar ook die verlopen via het creditcardtarief/route. Dus in al deze gevallen wordt er gewoon Debit Mastercard aangegeven.

Aan wie dit nu ligt, geen idee.
En terwijl ik dit type..., met onbemand tanken heb ik ook wel eens (denk alleen toen ik de nieuwe Visa pas van Rabo net had een dik jaar geleden, en daarna niet meer) gehad dat ik de keize kreeg of ik met "Visa Debit" of "Visa Debit" wilde betalen, of iets dergelijks. En ook dat had volgens de reacties hier te maken met labels die in de EMV van de pas stonden. (En mogelijk niet 100% correcte identificatie / afhandeling van deze nieuwe pas.
Heb je dit vorig jaar 1x gehad en daarna niet meer? Of is je pas daarna vervangen?
Waarbij het wel geldig is dat een EMV meerdere kaarten(?) / pas meerdere EMVs(?) kan bevatten. Zoals ze in Belgie bv Bancontact + Maestro/V-Pay/Debit MasterCard/Visa Debit op 1 pas hebben staan, en als de automaat Bancontact accepteert dat dus is waarmee betaald wordt en anders de tweede optie gebruikt wordt).
Ik heb het hier weleens voorbij zien komen idd, dat er meerdere kaarten geladen kunnen zijn op een pas, maar in praktijk heb ik dit nog nooit gezien. Jammer dat klanten uit België bv niet de keus krijgen tussen Maestro en Debit Mastercard, want dan zou die via het Maestro netwerk wel gewoon nog kunnen pinnen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-04 11:46
Ik heb dat ook wel eens gezien met mijn Rabobank betaalpas dat ik kon kiezen uit 2x "Visa Debit".

Net even een scan gedaan van de pas met de NFC reader van mijn telefoon. Er staan inderdaad 2 opties in. Beide Visa Debit. De eerste staat "Application registered to "Visa International" " en bij de tweede staat "Application registered to "GlobalPlaform, Inc."

Mijn pas doet het bij de meeste onbemande tankstations ook niet als ik de pas in het apparaat steek. Via de draadloze methode werkt het dan wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
[...]
Volgens mij komt die tekst van de EMV applicatie af. Daar kan CCV inderdaad niets aan doen en zal een andere verwerker ook niet oplossen.
Zo strikt lijkt het niet te zijn geregeld, want betalingen met de KNAB Zakelijk Mastercard gaan gewoon prima en zo te horen heeft Triodos hun zakelijke pas inmiddels ook weer vervangen.

Nu nog aanzien wat de grootbanken voor kaarten gaan uitgeven voor hun zakelijke klanten.
Die gaan gewoon de consumenten tag op hun passen zetten, net zoals KNAB en Triodos nu doet . Daar durf ik wel een tientje op in te zetten.
Vanaf 1 januari 2025 is het volgens de gegevens nu wel verplicht om Debitkaarten buiten EEA te accepteren, dus tegen Creditcard tarieven. Ik heb deze kosten nog niet gehad, maar als ik die wel krijg zullen dit niet heel veel transacties zien. Deze kan ik voor lief nemen, maar wel vreemd dat dit voor iedereen verplicht wordt gesteld.
Wel weer gek om onderscheid tussen binnen en buiten EEA te maken, vroeger met Maestro/Vpay was dit er dus niet.
Honour all cards wordt pas redelijk recent gepusht door de Amerikaanse merken. En het werkt kennelijk zo, omdat honour all cards alleen voor EEA kaarten geblokkeerd mag worden.
Nou ben ik niet iemand die de EU regels kan dromen, maar ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als iemand dit voor de Europese rechter brengt en hoe die er over denkt dat het verplicht is om alle non-EEA kaarten te moeten accepteren voor een winkelier.

[ Voor 5% gewijzigd door celshof op 25-03-2025 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
celshof schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:38:

[...]
Honour all cards wordt pas redelijk recent gepusht door de Amerikaanse merken. En het werkt kennelijk zo, omdat honour all cards alleen voor EEA kaarten geblokkeerd mag worden.
Nou ben ik niet iemand die de EU regels kan dromen, maar ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als iemand dit voor de Europese rechter brengt en hoe die er over denkt dat het verplicht is om alle non-EEA kaarten te moeten accepteren voor een winkelier.
Ik ben benieuwd, binnenkort weer in NL. Tot vorig jaar werd mijn creditcard (visa/MC) nogal eens geweigerd, met name buiten de randstad. In theorie zouden ze nu overal moeten werken (Visa/MC creditcard van buiten EU).

Voor mij persoonlijk voordeliger om met creditcard te betalen, maar de regels blijven wel een beetje bijzonder.

Erg lastig voor de winkelier, met deze nieuwe regels kan ik me zomaar voorstellen dat er verrassingen zijn met opeens vrij hoge credit card charges doordat een aantal klanten met non-EU creditcards hebben betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
celshof schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:38:

[...]
Die gaan gewoon de consumenten tag op hun passen zetten, net zoals KNAB en Triodos nu doet . Daar durf ik wel een tientje op in te zetten.
Lijkt mij ook, aangezien de andere 2 banken dat ook (inmiddels) hebben. Als de banken zo "gemakkelijk" een consumenten tag op hun passen kan/mag zetten, dan heb ik al helemaal vraagtekens waarom de "Business" variant bestaat. Voor de acceptant zijn deze iig onnodig duur en voor de betaler loopt die onnodig tegen problemen van niet kunnen pinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Tuniq schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:53:
[...]

Ik ben benieuwd, binnenkort weer in NL. Tot vorig jaar werd mijn creditcard (visa/MC) nogal eens geweigerd, met name buiten de randstad. In theorie zouden ze nu overal moeten werken (Visa/MC creditcard van buiten EU).

Voor mij persoonlijk voordeliger om met creditcard te betalen, maar de regels blijven wel een beetje bijzonder.
Het is idd een bijzondere regel. Ene kant snap ik hem, maar als je kijkt naar de extra kosten voor de acceptant, dan snap ik niet waarom deze niet gelijk zijn getrokken voor de Debitcards. Dus niet met een onderscheid met passen binnen/buiten EEA.

Creditcards kost nou eenmaal extra en daarvan snap ik weer niet dat je die verplicht moet gaan accepteren als ze buiten EEA zijn uitgegeven :? . Voor de acceptant maakt nu een buiten EEA Debit of Credit ook niet meer uit, aangezien ze beiden even duur zijn ;s.
Erg lastig voor de winkelier, met deze nieuwe regels kan ik me zomaar voorstellen dat er verrassingen zijn met opeens vrij hoge credit card charges doordat een aantal klanten met non-EU creditcards hebben betaald.
Het zal vooral verrassend/stuk duurder zijn voor situaties waarbij er idd veel non-EU kaarten worden gebruikt.

Vroeger was het gewoon simpel, je maakt als ondernemer de keus of je Creditcards accepteert of niet en weegt de voor/nadelen af. Nu moet je het maar accepteren, terwijl je dat helemaal niet wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Voor debit betalingen hebben wij dat nooit gedaan, maar voor Credit betalingen deden wij dit vroeger wel. Daarbij gaven wij gewoon van te voren aan dat met een Creditcard betalen mogelijk was, maar tegen extra (percentage) kosten.

Nu door die nieuwe passen, heb ik CC betalingen helemaal uitgezet, aangezien er dus op de terminal niet te zien is welke pas nou wel/niet via het CC netwerk/kosten gaat. Ik zou namelijk nu niet weten hoe je dat nu netjes moet regelen en dit kan geloof ik ook niet geautomatiseerd via de pinterminal of ik zou een extra terminal moeten kopen, speciaal voor CC acceptatie. [Terminal 1 mislukt, dus gebruik Terminal 2 tegen extra CC kosten] ;p.

Verder hadden wij ook bijna nooit Creditcard betalingen en dus ook helemaal niet nodig. Een enkeling koos liever voor CC, ook al kostte dit extra.
https://www.ccv.eu/nl/betaaloplossingen/apps/tap-to-pay

Dit is wellicht nog een optie om te proberen (zonder een nieuwe terminal te moeten aanschaffen). Creditcardbetaling wordt geweigerd op terminal > legt klant uit dat wij niet standaard creditcards accepteren en biedt aan dat het wel mogelijk is tegen 2,5% extra kosten en laat ze betalen via een App op je mobiel.

B2B mag dit geloof ik gewoon, maar naar consumenten is het niet toegestaan om extra kosten te berekenen.

Wel is 2,5% erg duur, dus heel interessant is het niet ;p. Wel weer een extra optie, mocht iemand echt perse met zijn creditcard willen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
xileS schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:04:
[...]

Lijkt mij ook, aangezien de andere 2 banken dat ook (inmiddels) hebben. Als de banken zo "gemakkelijk" een consumenten tag op hun passen kan/mag zetten, dan heb ik al helemaal vraagtekens waarom de "Business" variant bestaat. Voor de acceptant zijn deze iig onnodig duur en voor de betaler loopt die onnodig tegen problemen van niet kunnen pinnen.
Het merendeel van die hogere kosten komt terecht bij de uitgevende bank. Die zal wellicht deels hogere kosten en risico's hebben met zakelijke kaarten, waardoor een hoger tarief wordt gerekend. En deels om op die manier andere dienstverlening voor de zakelijke klant te bieden.
Maar, wellicht is het nog wel simpeler: de EU maakt vaak regels om consumenten te beschermen. Voor de particuliere debit en creditcard is het maximaal 0,2% en 0,3% respectievelijk en voor binnenlandse Nederland betalingen zelfs vast op €0,02 gezet.
Van bedrijven wordt verwacht dat ze in staat zijn wat meer hun eigen boontjes te kunnen doppen en is er meer vrijheid. Dan loop je dus ook eerder tegen de tarieven aan die internationaal normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

xileS schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:17:
[...]
Creditcardbetaling wordt geweigerd op terminal > legt klant uit dat wij niet standaard creditcards accepteren en biedt aan dat het wel mogelijk is tegen 2,5% extra kosten en laat ze betalen via een App op je mobiel.

B2B mag dit geloof ik gewoon, maar naar consumenten is het niet toegestaan om extra kosten te berekenen.
@xileS Nu ben ik niet heel erg thuis in deze kaart-materie, maar hier lijk je iets interessants te noemen:

De klant wil met een zakelijke kaart betalen. Wordt het daarmee (dus door met een zakelijke pas te willen betalen) niet een B2B-transactie?
Of zeg ik nu iets heel doms?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Hippe Lip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:23:
[...]

@xileS Nu ben ik niet heel erg thuis in deze kaart-materie, maar hier lijk je iets interessants te noemen:

De klant wil met een zakelijke kaart betalen. Wordt het daarmee (dus door met een zakelijke pas te willen betalen) niet een B2B-transactie?
Dit is inderdaad wel relevant voor @xileS, in ieder geval voor zover hij een opslag wil berekenen voor de gebruikte betaalmethode.
Volgens PSD2 directive zijn betalingen met zakelijke betaalkaarten uitgesloten van het verbod op het in rekening brengen van een betaal toeslag voor bepaalde kaarten, en mag er een toeslag berekend worden.

Dit klinkt makkelijk maar je weet van te voren niet met wat voor kaart er betaald gaat worden, en zijn provider cq apparatuur gaat er blijkbaar ook niet helemaal lekker mee om door het allemaal op 1 hoop te gooien.

Voor een ondernemer wel lastige materie want je wil enerzijds geen klanten wegjagen doordat er elke keer gedoe is met geweigerde kaarten maar liever ook niet je prijzen moeten verhogen omdat de betaalkosten significant gestegen zijn.

Wellicht is dan gericht je kosten via een betaaltoeslag bij zakelijke klanten verhalen de meest eerlijke optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Eigenlijk zijn (zo goed als) alle betalingen bij ons met een zakelijke kaart, dus idd zijn het allemaal B2B transacties. Of bedoelde je iets anders?

Er zullen vast enkelen opeens hun privé pas gebruiken, maar daar is natuurlijk geen controle op.
Wally2002 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 04:58:
[...]

Dit is inderdaad wel relevant voor @xileS, in ieder geval voor zover hij een opslag wil berekenen voor de gebruikte betaalmethode.
Volgens PSD2 directive zijn betalingen met zakelijke betaalkaarten uitgesloten van het verbod op het in rekening brengen van een betaal toeslag voor bepaalde kaarten, en mag er een toeslag berekend worden.
Voor zo ver ik het begrepen had gaat dit idd om "consumentenbescherming" en dan zijn zakelijke transacties uitgesloten.

Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat het niet toegestaan is om een opslag te berekenen bij consumenten voor creditcards. Bij debitcards snap ik het, maar bij creditcards is dit voor de acceptant ook veel duurder.
Dit klinkt makkelijk maar je weet van te voren niet met wat voor kaart er betaald gaat worden, en zijn provider cq apparatuur gaat er blijkbaar ook niet helemaal lekker mee om door het allemaal op 1 hoop te gooien.
Idd en nu dus met de nieuwe passen al helemaal niet meer..

Voorheen hadden wij dus wel een creditcardacceptatie. Situatie jaren geleden was dat je gewoon op let wat de terminal aangeeft als de pas erin zit en daarna voer je pas het bedrag (+toeslag) in.

Later na een update, was dit ook al lastiger gemaakt want je kon pas kaarttype zien, nadat je het bedrag is ingevoerd en klant kaart erin heeft gestoken. Je moet de transactie dan snel annuleren mocht je een toeslag willen rekenen en soms ben je al te laat. In praktijk ging dit al niet heel gemakkelijk. Niet iedereen geeft netjes aan dat ze met een Creditcard gaan betalen en soms glipt er wat door zonder toeslag door te berekenen. En je gaat ook niet iedereen vragen met wat voor pas ze gaan betalen aangezien meer dan 99% gewoon een Maestro/Vpay was.

In ieder geval was het toen wel makkelijker om onderscheid te maken welke transacties via het creditcard contract verliep, dus een percentage van heel het bedrag ipv een vast transactiebedrag. Percentage was iets van 1,42%/1,32% (Mastercard/Visa).

Bij een Creditcard stond er altijd duidelijk "Credit" erbij en je kon dus altijd aan pinbon zien welke via het creditcardcontract verliepen. Situatie nu is dat heel het term "Credit" niet meer wordt weergeven. Bij een Credit Mastercard staat er alleen "Mastercard", maar bij een Debit Mastercard, staat er wel "Debit Mastercard". Dus eigenlijk precies andersom. En de situatie met sommige zakelijke passen, maakt het dus helemaal verwarrend om te zien welke via het creditcardcontract verlopen. Aangezien deze geen eigen "term" hebben
Voor een ondernemer wel lastige materie want je wil enerzijds geen klanten wegjagen doordat er elke keer gedoe is met geweigerde kaarten maar liever ook niet je prijzen moeten verhogen omdat de betaalkosten significant gestegen zijn.
Gelukkig valt dit (nog) wel mee en met creditcardbetalingen uitgeschakeld, dan gaan ook de betalingen met bv Mastercard Debit Business er niet doorheen. Dit is vaak altijd op te lossen door het handmatig over te maken ipv te pinnen. Wel is het dus vanaf dit jaar verplicht om buiten EEA kaarten te accepteren tegen Creditcardtarief, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Laatste keer werd deze nog geweigerd.
Wellicht is dan gericht je kosten via een betaaltoeslag bij zakelijke klanten verhalen de meest eerlijke optie.
Betaaltoeslag rekenen voor normale debit betalingen is natuurlijk niet nodig, dat zijn allemaal acceptabele kleine transactiekosten. Maar idd met Creditcards dan hebben wij het soms al over meerdere procenten en vaak is de marge bij B2B een stuk lager dan B2C.
Zo erg zal het (nog) niet zijn, maar als je bv over alle transacties 2% moet gaan afdragen, dan ga je bedragen krijgen waarvan je je huur kan betalen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, zolang dit helemaal niet nodig is.

Ons keuze is dan om helemaal geen creditcards te accepteren of dus eventueel tegen toeslag wat wij moeten betalen. Het gaat echt om de percentages dat ze over het hele bedrag pakken. Als het maar max een paar euro was per transactie, dan was dit nog te overzien geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 16:39
Welke banken zijn er op dit moment nog niet over naar de nieuwe passen?

ING en ABN zijn de enige nog en ook zonder streefdatum als ik het goed begrijp (buiten het "in de loop van <huidig jaar>" dat al 2 jaar meebeweegd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:04
gamefreakin schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:32:
Welke banken zijn er op dit moment nog niet over naar de nieuwe passen?

ING en ABN zijn de enige nog en ook zonder streefdatum als ik het goed begrijp (buiten het "in de loop van <huidig jaar>" dat al 2 jaar meebeweegd)?
Ik wacht ook op ING en ABN. Ja ik heb o.a. Revolut maar het heeft ook zo'n voordelen dat je huisbank ook een moderne pas uitgeeft. De Volksbank is ook nog niet over, men geeft gewoon V-Pay nog uit. Er schijnt een heel klein groepje mensen te zijn met wel een nieuwe Debit pas maar geen brede uitrol zoals Rabobank, Knab, Triodos en Bunq nu doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 13:42
ABN Amro is bezig met intern testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHnodl3KrzKbymaKzBr6iEfmXZQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n8h60mpKpBCpEvlX2WiDrFKa.png?f=user_large

Dit Mastercard-Debit ABN Amro zal in het midden van dit jaar worden uitgebracht.

Maar ik heb begrepen dat ING al lang klaar is met testen hoor.
Nog heel even geduld mensen...

Ja ik kan ook niet wachten tot ik eindelijk van af revolut ga...

[ Voor 7% gewijzigd door Ultrafast op 31-03-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ultrafast schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:07:
ABN Amro is bezig met intern testen.

[Afbeelding]

Dit Mastercard-Debit ABN Amro zal in het midden van dit jaar worden uitgebracht.

Maar ik heb begrepen dat ING al lang klaar is met testen hoor.
Nog heel even geduld mensen...

Ja ik kan ook niet wachten tot ik eindelijk van af revolut ga...
Gewoon weer een volgend zoethoudertje, al het testen is al jaren klaar, ze willen nog steeds gewoon die oude maestro/vpay chips opmaken ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
nielsiejjj92 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:16:
[...]

Ik wacht ook op ING en ABN. Ja ik heb o.a. Revolut maar het heeft ook zo'n voordelen dat je huisbank ook een moderne pas uitgeeft. De Volksbank is ook nog niet over, men geeft gewoon V-Pay nog uit. Er schijnt een heel klein groepje mensen te zijn met wel een nieuwe Debit pas maar geen brede uitrol zoals Rabobank, Knab, Triodos en Bunq nu doen.
Kanttekening bij ASN en SNS is dat je wel om een debit MasterCard kunt vragen indien je contact zoekt met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• said2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-04 22:47
Ik merk net een update bij ABN AMRO. Op hun mastercard-betaalpas pagina hebben ze de term "in de loop van 2025" gewijzigd naar "Binnenkort" zoals voorheen. Het lijkt erop dat ze binnenkort met de uitrol gaan beginnen. Al hebben we dit eerder uitgesteld.

De visa-debit-debit-mastercard is niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

said2 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 00:40:
Ik merk net een update bij ABN AMRO. Op hun mastercard-betaalpas pagina hebben ze de term "in de loop van 2025" gewijzigd naar "Binnenkort" zoals voorheen. Het lijkt erop dat ze binnenkort met de uitrol gaan beginnen. Al hebben we dit eerder uitgesteld.

De visa-debit-debit-mastercard is niet bijgewerkt.
Er staat zelfs
Je ontvangt de nieuwe Mastercard-betaalpas wanneer je pas verloopt of om een andere reden vervangen moet worden.
Dat lijkt toch te betekenen dat ze vanaf nu de nieuwe pas uitrollen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Youtl schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Kanttekening bij ASN en SNS is dat je wel om een debit MasterCard kunt vragen indien je contact zoekt met de klantenservice.
Is dit voor bestaande of nieuwe klanten? Zijn er kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlantedRabbit
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-04 11:36
Boerenlater schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:48:
[...]

Is dit voor bestaande of nieuwe klanten? Zijn er kosten aan verbonden?
Voor beide, de kosten zijn de standaard kosten die ASN/SNS normaal vragen voor de vervanging van een pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
PlantedRabbit schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:54:
[...]

Voor beide, de kosten zijn de standaard kosten die ASN/SNS normaal vragen voor de vervanging van een pas.
Als je een V-Pay kaart hebt en je gaat op reis naar een land waar V-Pay slechter geaccepteerd word kun je dit als argument opgooien dat je een nieuwe betaalpas nodig hebt. Als je daarbij dan ook aangeeft dat je liever MasterCard wilt in plaats van Maestro kun je hem gratis krijgen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• said2
Hippe Lip schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:38:
[...]

Er staat zelfs

[...]

Dat lijkt toch te betekenen dat ze vanaf nu de nieuwe pas uitrollen?
Dat vervangend pas verhaal staat al sinds vorig jaar. Ik denk niet dat een ABN pas nu een met Mastercard pas wordt vervangen maar het gaat 'binnenkort' wel gebeuren, binnen een aantal maanden hoop ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-04 09:57

RSB

Toevallig vandaag nog een ABN betaalpas ontvangen die gewoon Maestro is

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-04 02:12
gisteren Visa Debit van Rabobank gekregen heb een nieuwe rekening geopent, wat een drama. Sta ik in de supermarkt bij zo'n snel kassa want kan ik meteen de pas activeren, moet ik een vijf cijferig code invoeren. Waar ik die vandaan moet halen weet ik niet, maar pincode is 4 cijfers en geen 5. Ik naar de betaalautomaat ergens verderop, gewoon 4 cijferig pincode invoeren, geld opgenomen. Probeerde daarna die Visa Debit Rabo toe te voegen aan de Apple Pay, werkt niet.

App eraf gegooid en overnieuw geinstalleerd, kom ik die hele app niet meer in. Code 973 betaalgegevens kloppen niet, mijn bankrekening IBAN toch echt wel duidelijk ingevoerd, 9 cijfers. Maar nee, na 25 pogingen nog niet. Ik word er doodmoe van.

Kan dus nergens meer bij bij de Rabo. Er staat ook dat je je betaalpas moet toevoegen die bij je Raboscanner hoort. ????? Ik kreeg alleen Visa Debit kaart en geen scanner erbij. Ik heb er wel 1, maar die werkt ook niet met deze Visa Debit card. Hoe dan.. er werkt gewoon niets. Helemaal Niets ! Zelfs mijn iphone helemaal gerest, en app opnieuw gedownload maar niets, ook niet op een andere telefoon, niets.

Kaart schijnt wel actief te zijn, handmatig ingevoerd in wallet, kaart wordt niet ondersteund.

Mensen die een rekening openen bij de Rabo en een Visa Debit krijgen kunnen letterlijk helemaal Niets !

[ Voor 14% gewijzigd door HaydrionRayel op 03-04-2025 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
HaydrionRayel schreef op donderdag 3 april 2025 @ 06:57:
Mensen die een rekening openen bij de Rabo en een Visa Debit krijgen kunnen letterlijk helemaal Niets !
Mijn ervaring is het tegenovergestelde. In mei 2024 opende ik een nieuwe rekening bij de Rabo. Slechts 2 dagen later had ik alles (inclusief een Visa Debit-pas) binnen en werkte letterlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
HaydrionRayel schreef op donderdag 3 april 2025 @ 06:57:
gisteren Visa Debit van Rabobank gekregen heb een nieuwe rekening geopent, wat een drama. Sta ik in de supermarkt bij zo'n snel kassa want kan ik meteen de pas activeren, moet ik een vijf cijferig code invoeren. Waar ik die vandaan moet halen weet ik niet, maar pincode is 4 cijfers en geen 5. Ik naar de betaalautomaat ergens verderop, gewoon 4 cijferig pincode invoeren, geld opgenomen. Probeerde daarna die Visa Debit Rabo toe te voegen aan de Apple Pay, werkt niet.

App eraf gegooid en overnieuw geinstalleerd, kom ik die hele app niet meer in. Code 973 betaalgegevens kloppen niet, mijn bankrekening IBAN toch echt wel duidelijk ingevoerd, 9 cijfers. Maar nee, na 25 pogingen nog niet. Ik word er doodmoe van.

Kan dus nergens meer bij bij de Rabo. Er staat ook dat je je betaalpas moet toevoegen die bij je Raboscanner hoort. ????? Ik kreeg alleen Visa Debit kaart en geen scanner erbij. Ik heb er wel 1, maar die werkt ook niet met deze Visa Debit card. Hoe dan.. er werkt gewoon niets. Helemaal Niets ! Zelfs mijn iphone helemaal gerest, en app opnieuw gedownload maar niets, ook niet op een andere telefoon, niets.

Kaart schijnt wel actief te zijn, handmatig ingevoerd in wallet, kaart wordt niet ondersteund.

Ik heb al een Visa Debit kaart sinds november 2023 binnen de pilot (en ben dus al veel langer klant). En herken de problemen niet. Pas prima kunnen activeren bij een zelfscan in de supermarkt, Rabo Scanner werkt prima (en dat ding heb ik al 10+ jaar of zo in huis, dus geen "update" nodig voor de Debit passen), etc. Gebruik alleen geen Google Pay / Apple Pay, maar naar dit topic kijkende ben je AFAIK ook de eerste die daar een probleem mee meld, terwijl ze deze passen al ongeveer een jaar uitgeven.

All in all lijkt me dus dat er bij jou meer aan de hand is (/defecte / "corrupte" pas?) en je beter bij de Rabo kunt aankloppen dan hier je beklag te doen. Want wij kunnen het niet oplossen en "voor ons" werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
probleem is opgelost, er was iets aan hun kant niet goed qua instellingen. Alleen Apple pay werkt nog steeds niet, kom nu wel in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
edit: nevermind.

[ Voor 97% gewijzigd door celshof op 03-04-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
kom net van de albert heijn vandaag steek visa debit kaart van de rabo in de terminal vraagt ie weer om een 5 cijferige code dat was gisteren bij plusmarkt ook al, ik zou niet weten wat die 5 cijfers zijn, pincode bestaat uit 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
En als je er 4 invoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
HaydrionRayel schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:37:
kom net van de albert heijn vandaag steek visa debit kaart van de rabo in de terminal vraagt ie weer om een 5 cijferige code dat was gisteren bij plusmarkt ook al, ik zou niet weten wat die 5 cijfers zijn, pincode bestaat uit 4
Gewoon je 4 cijferige invoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaydrionRayel
balken07 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:21:
[...]

Gewoon je 4 cijferige invoeren
Klopt het werkt ! Super bedankt voor deze tip. Nou nu dat Apple pay moet werken want die werkt nog steeds niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaydrionRayel
Heb zelf wat lopen rommelen in instellingen iets met icloud nog wat, Alles werkt en alles is toegevoegd aan Apple Pay

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SNS is hier updated naar MC. Ben benieuwd wanneer ze weer worden vervangen en helemaal overgaan naar ASN. Als het goed is nog dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfhooRbuqG02ZCT_xRhWZXiU2ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DT1NyxVSLdkJlQDZw82WkhG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:20
Executor16 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:29:
SNS is hier updated naar MC. Ben benieuwd wanneer ze weer worden vervangen en helemaal overgaan naar ASN. Als het goed is nog dit jaar.

[Afbeelding]
Heb je hier zelf om gevraagd of werd het vanzelf een Debit Mastercard?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-04 12:19
Mijn ASN betaalpas is vervangen door een Visa Debit met eekhoorn alls design op nieuwe pas. Mijn oude VPay verliep in mei 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:20
MichaelV76 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 01:44:
Mijn ASN betaalpas is vervangen door een Visa Debit met eekhoorn alls design op nieuwe pas. Mijn oude VPay verliep in mei 2025.
Dat is opvallend! Voorheen gaf de Volksbank nog helemaal geen Visa Debit passen uit (SNS & Regio alleen Debit Mastercard). Goed om te weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
MichaelV76 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 01:44:
In aanvulling op @Boudewijn. ook goed om te vernemen dat reguliere vervanging eindelijk (ook) met uitgifte van de nieuwe passen plaatsvindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:01
Ik heb een nieuwe rekening aangevraagd bij de ABN, maar zie dat hun campagnes al actief Mastercard logos hebben op de passen, zal dus niet te lang meer duren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8hp-SzhCYReNv-ymnpT1p4rclo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OVuhnEJvLELFOmy6k9Ghwwv5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHvik50H9Y0J3tHdEhI805dBxH4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GuFCgcwug3AYocE4QX5cYZFd.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 09:15
haha. Volgens de foto op deze pagina, ging die man die ijsjes afrekenen met de ABN Amro credit card.
https://www.abnamro.nl/nl...eisverzekering/index.html

Misschien werkte die Debit Mastercard niet, en heeft ie toen z'n credit card gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 13:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyNnADbvaT9mPDojbI72Lrs1QZo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lmLJWdDzB80Rf1oq2mDez2kB.png?f=user_large

Helaas bijna goed het is inderdaad een creditcard abnamro geworden.
Er is nog geen officeel debit card afbeelding uitgebracht hoor....

Hou wel slag om arm het gaat om vernieuwd creditcard afbeelding ?...

Neem niet dat weg dat alsnog ze moet nog debit naam erop afdrukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultrafast op 19-04-2025 17:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-04 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3tSTJVE5X4b5WibFlyBWoUNKls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDCduKzjZih2sThJHNp6n90c.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van mijn vervangende pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• said2
ABN AMRO gebruikt de Maestro pas nog steeds in pagina betaalpas
https://www.abnamro.nl/nl...en/betaalpas/product.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aj-zmcBPSE5lHETgUGT7x1BfUZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aIiR6ryHjoNEm7S93hBTuyRC.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste