Stuimel toevallig op dit topic en wou mijn ervaring even delen:
Meastro pas van ING, betaal 99% contactloos met watch of telefoon, pin met de pas (2 jaar oud).
Heb blijkbaar onder een steen geleefd want ik had niets meegekregen van het opdoeken van Meastro en had eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord van V-Pay.
Afgelopen woensdag een busje gehuurd dat voor aflevering afgedankt moest worden en dat dus geprobeerd bij het plaatselijke onbemande Tango station.
Niets werkte, noch de watch, de telefoon, de pas (contactloos noch in gleuf).
Aangezien ik dacht dat de pas defect was heb ik ING gebeld.]\Na een heel gesprek waar me aangeboden werd over te stappen op V-Pay kwam ik er na wat googlen achter dat dus idd V-pay en Maestro uitstervende zijn.
Interessant genoeg werd daar tijdens het gesprek met de helpdesk medewerker van de bank niets over gezegd, behalve dat V-Pay als alternatief voor onbemand tankstation betalen als nadeel had dat het buiten Europa bijna nergens geaccepteerd werd. Ook na aandringen of men dan geen product had wat wel werkte werd er met geen woord gerept over wat er hier 181 pagina's vol geschreven staat..
Bizar.
De samenvatting:
(ING) Bank gaat niet geïnformeerde klanten dus geen 'nieuwe' pas willen aanbieden, wellicht wil men 2x binnen een jaar geld vangen?
Bestaande Maestro kaarten werken NIET bij Tango.