Als je zoekt op nieuwsberichten met dubbele boekingen/betalingen, dan zie je dat het nog best regelmatig gebeurt dat een bank (tijdelijk) zijn zaakjes niet op orde heeft.SAICRJMPM schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 05:25:
[...]
Ok, maar dan houdt Ubereats zich niet aan de regels van Mastercard (het lijkt me uitgesloten dat de bank dit niet doet).
Kan ook een softwarerelease zijn geweest die een foutje bevat.Dus Ubereats stuurt een reservering en dan daarna de boeking als een losse transactie die Mastercard en de bank niet kunnen matchen met de reservering? Dan houdt Ubereats zich niet aan de regels van Mastercard want ik weet zeker dat je zo niet met een reservering mag omgaan en dit moet dan toch elke dag duizenden klachten gaan opleveren zou je zeggen en hun triggeren hun software aan te passen.
Of, de combinatie tussen hoe de implementatie van Ubereats is met jouw specifieke bank. Ze kunnen zich ook beide niet helemaal aan de regels houden.
En vergis je niet, er zijn zoveel regels, dat het zomaar een keertje mis kan gaan. Zo heb ik wel eens met Visa gemaild over een issue met bepaalde velden in een antwoordbericht. Dat was inderdaad niet op orde volgens Visa, de verzender was echter niet een bank, maar de simulator van Visa zelf. Daar gaat het zelfs nog wel eens mis.
:strip_exif()/f/image/93qPUePDk8SwuSedfY1omSYS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tX5Y7emBI7jyq8w8qA6ru6va.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ssXzouGJ5M6GTd9JcSiCUFhf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LlBjgAgBJYNnzCrZBHVuZHjQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/b23u5tY5TLem7rQYlDLwd8fK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JH4h713js8Oi9hHPbzn2V7Xh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Eh5qZwP8M4CHZozov2KK2pD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/owrjwooa3pZgHhI5xboIh7Eg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5qyv3QLYQCwmugaBZN84NnRn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5oJORcVyoZqWDVu70Y4xD7xq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fbUun0A0JoYMuh7WeGQwHZfN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HqKSk941MHRwZmUpxTYNtxrI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/QtdfX1f4UHOVdhEmnGeqZhKl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4L9Q4osN4jn2XDdji7qhVMbM.png?f=fotoalbum_large)