Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-06 17:47
dutchnltweaker schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

Dat overboeken is niet echt heel belangrijk voor me, als het maar geen week gaat duren :) .
Hoelang ben jij er al klant en wat zijn jouw plussen en minnen?
Ik zit er ruim een jaar. Ik zie Openbank meer als een echte bank dan een Fintech. Doordat echte bank gedeelte een NL sprekende klantenservice etc voel ik me meer zeker. Heb er een deel van het spaargeld staan, en wat potjes. Dat laatste vind ik fijn en ook al kun je bij Vivid meer rekeningen openen (15) dan bij Openbank (5) vertrouw ik die laatste hogere bedragen toe. Zoals mijn potje "Huis" waarin ik afschrijvingen doe voor lange termijn onderhoudszaken (en het schilderwerk etc.) en het potje "vakantie en weekendje weg". Voordeel is dat ik nu een netto spaargeld rekening heb zonder dat ik moet rekening houden met de vakantie of andere uitgaven.
Ik beleg ook bij Openbank maar zal daar einde van het jaar mee stoppen, ik ben voor het "laten beleggen" deel van mijn vermogen meer tevreden over Brand New Day & Binck Forward (wordt Saxo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 11:00
glatuin schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Ik zit er ruim een jaar. Ik zie Openbank meer als een echte bank dan een Fintech. Doordat echte bank gedeelte een NL sprekende klantenservice etc voel ik me meer zeker. Heb er een deel van het spaargeld staan, en wat potjes. Dat laatste vind ik fijn en ook al kun je bij Vivid meer rekeningen openen (15) dan bij Openbank (5) vertrouw ik die laatste hogere bedragen toe. Zoals mijn potje "Huis" waarin ik afschrijvingen doe voor lange termijn onderhoudszaken (en het schilderwerk etc.) en het potje "vakantie en weekendje weg". Voordeel is dat ik nu een netto spaargeld rekening heb zonder dat ik moet rekening houden met de vakantie of andere uitgaven.
Ik beleg ook bij Openbank maar zal daar einde van het jaar mee stoppen, ik ben voor het "laten beleggen" deel van mijn vermogen meer tevreden over Brand New Day & Binck Forward (wordt Saxo)
Dank voor jouw informatie! Ik zit namelijk te kijken of openbank interessant is om te sparen, ik had hiervoor een moneyou spaarrekening, maar daar is moneyou/ABN mee gestopt dit jaar. Op alle andere traditionele banken in Nederland is sparen gewoon helemaal niet meer mogelijk, of je krijgt 0% rente of 0,01% wat natuurlijk helemaal niks is.

Heb je ook Vivid voor erbij? is dat meer voor het cashback aspect? (mogelijkheid wat ik gelezen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
dutchnltweaker schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Dank voor jouw informatie! Ik zit namelijk te kijken of openbank interessant is om te sparen, ik had hiervoor een moneyou spaarrekening, maar daar is moneyou/ABN mee gestopt dit jaar. Op alle andere traditionele banken in Nederland is sparen gewoon helemaal niet meer mogelijk, of je krijgt 0% rente of 0,01% wat natuurlijk helemaal niks is.

Heb je ook Vivid voor erbij? is dat meer voor het cashback aspect? (mogelijkheid wat ik gelezen heb).
Vivid gebruik ik voor kleine potjes, Ik ben nogal ouderwets heb een kranten abbo. Ik betaal per jaar dat is goedkoper, maar maak per maand bedrag over naar vivid waar 1 x per jaar de krant mee betaald wordt. En zo doe ik het ook met andere zaken. Cashback is leuk, maar alleen wanneer ik iemand heb geworven voor Vivid. Dat is knap lastig om mensen in mijn leeftijdsgroep daarvan te overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:26:Wie spaart via de openbank bank hier en wat zijn de ervaringen?
Ik spaar er een ruim bedrag, maar niet alleen bij Openbank, ook bij Bigbank en Raisin/Renault.

Voordeel:
  • Nette rente en voor de eerste 5000 euro de eerste paar maanden extra rente, lees: in twee maanden er al ruim 20 euro bij.
  • Gratis fysieke Maestrokaart (geen verzendkosten).
  • Gratis virtual Debitcard (Mastercard).
  • Zolang de kosten lager zijn dan ING, is Openbank prima.
Nadeel of weer even wennen:
  • Overboeken gaat in 1 werkdag.
  • Saldo vs beschikbaar saldo.
  • Geen iDeal.
Dat zijn we in NL niet meer gewend, we zijn verwend. Maar geen probleem:
  • Ik heb nog gewoon een ING rekening, dus als het snel moet, dan gebruik ik die.
  • Bij ING heb ik geen app en weet ik sowieso nooit direct wat mijn beschikbare saldo is, dus in mijn geval een non-issue. Als je iemand bent die continu in zijn App kijkt wat het saldo is, dan moet je een keer extra klikken.
  • Bij Revolut heb je wel iDeal, dus die gebruik ik als prepay-ideal betaalmiddel. Overboeken duurt een werkdag, maar je Openbank virtual-debitcard werkt instant. Natuurlijk kan ik ook ING nog voor ideal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
glatuin schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Vivid gebruik ik voor kleine potjes, Ik ben nogal ouderwets heb een kranten abbo. Ik betaal per jaar dat is goedkoper, maar maak per maand bedrag over naar vivid waar 1 x per jaar de krant mee betaald wordt. En zo doe ik het ook met andere zaken. Cashback is leuk, maar alleen wanneer ik iemand heb geworven voor Vivid. Dat is knap lastig om mensen in mijn leeftijdsgroep daarvan te overtuigen.
Duidelijk, dank.
Ik zie nu ook dat Cashback: https://vivid.money/en-eu/compare/ alleen mogelijk is bij een Vived Prime, bij een youtube filmpje van begin dit jaar was dit nog voor Free en Prime mogelijk. Dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JaDatIsPeter schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

Ik spaar er een ruim bedrag, maar niet alleen bij Openbank, ook bij Bigbank en Raisin/Renault.

Voordeel:
  • Nette rente en voor de eerste 5000 euro de eerste paar maanden extra rente, lees: in twee maanden er al ruim 20 euro bij.
  • Gratis fysieke Maestrokaart (geen verzendkosten).
  • Gratis virtual Debitcard (Mastercard).
  • Zolang de kosten lager zijn dan ING, is Openbank prima.
Nadeel of weer even wennen:
  • Overboeken gaat in 1 werkdag.
  • Saldo vs beschikbaar saldo.
  • Geen iDeal.
Dat zijn we in NL niet meer gewend, we zijn verwend. Maar geen probleem:
  • Ik heb nog gewoon een ING rekening, dus als het snel moet, dan gebruik ik die.
  • Bij ING heb ik geen app en weet ik sowieso nooit direct wat mijn beschikbare saldo is, dus in mijn geval een non-issue. Als je iemand bent die continu in zijn App kijkt wat het saldo is, dan moet je een keer extra klikken.
  • Bij Revolut heb je wel iDeal, dus die gebruik ik als prepay-ideal betaalmiddel. Overboeken duurt een werkdag, maar je Openbank virtual-debitcard werkt instant. Natuurlijk kan ik ook ING nog voor ideal gebruiken.
Dank voor je antwoord! :)
Ik blijf mijn Nederlandse rekening gewoon in stand houden, maar wat spreiden is inderdaad wat ik nu aan het kijken ben. Ook vind ik het niet prettig overal 1 dezelfde IBAN te betalen en alles op 1 account binnenkomt en uitgaat. De nadele die je opsomt zouden voor mij wel meevallen, wil het meer als een slaperaccount gebruiken voor het ''sparen''. Maar wel mooi dat je en een meastro krijgt en een Virtuele debit mastercard krijgt :) .
Ik merk toch wel dat in België of Duitsland de Nederlandse kaarten niet altijd goed geaccepteerd worden, dan sta je daar zonder cash of moet je cash ergens pinnen.

Ik zie ook dat je revolut gebruikt, gebruik je die meer als wegwerp kaart middel als ik het goed begrijp voor kleine bedragen?

Edit: even op trustpilot gekeken, maar daar wordt je niet vrolijk van de reviews over openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:19:
Ik zie ook dat je revolut gebruikt, gebruik je die meer als wegwerp kaart middel als ik het goed begrijp voor kleine bedragen?
Niet per se als wegwerp kaart of voor kleine bedragen. Primair voor Ideal. Ik gebruik mijn ING rekening nu alleen nog voor de vaste lasten en Openbank voor de dagelijkse boodschappen en andere incidentele zaken. Daarbij is Ideal in Nederland nodig en dat doe ik dan voortaan via Revolut.
Apple-pay wil ik ook gaan proberen met Revolut, maar mijn eerste poging (bij Jumbo) is nog niet geslaagd. En volgend jaar buiten Europa ben ik benieuwd naar acceptatie en of het inderdaad een voordeligere wisselkoers heeft.

Revolut kent ook een wegwerp-debitcard, maar ik weet niet of ik die nodig ga hebben. Ik koop niet zo vaak iets bij dodgy-sites ;-) Mijn ANWB credit-card heeft aankoopbescherming en ik heb het idee dat die beter is dan de aankoopbescherming van de Revolut en Openbank debit-card.
Edit: even op trustpilot gekeken, maar daar wordt je niet vrolijk van de reviews over openbank.
Ik heb geen ervaring met hun klantenservice. Daar kan ik niks over zeggen. Meeste negatieve reviews lijken te gaan over slechte/trage klantenservice waardoor men een bonus heeft gemist. Bij mij liep het aanvraagproces soepel en kreeg vrij snel een informatiepakket. De fysieke kaart duurde wat langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tsja, een bank afserveren om de bonussen die je krijgt. Die krijg je bij de meeste andere banken überhaupt niet . Als je bij Openbank netjes de voorwaarden leest (uitgebreid pdf en niet alleen de webversie), dan krijg je gewoon je bonussen. Toch zo weer gratis €100 enzo.

Sparen is er prima, je krijgt elke maand je rente (op de dag van je eerste overboeking op die rekening). Opteer je voor de bonusrente dmv actiecode, let even op de volgorde en actiecode bij openen rekening.

Effectief betaal ik er bijna alle dagelijkse boodschappen en tussendoor dingen mee. Via Apple Pay.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 17-10-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Get!em schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:36:
Tsja, een bank afserveren om de bonussen die je krijgt. Die krijg je bij de meeste andere banken überhaupt niet . Als je bij Openbank netjes de voorwaarden leest (uitgebreid pdf en niet alleen de webversie), dan krijg je gewoon je bonussen. Toch zo weer gratis €100 enzo.

Sparen is er prima, je krijgt elke maand je rente (op de dag van je eerste overboeking op die rekening). Opteer je voor de bonusrente dmv actiecode, let even op de volgorde en actiecode bij openen rekening.

Effectief betaal ik er bijna alle dagelijkse boodschappen en tussendoor dingen mee. Via Apple Pay.
Dank voor je antwoord, Volgens mij geldt die 100 euro toch alleen als je gaat belegen vanaf een inleg van 1000 euro?

Nu nog kijken of ik de welkom bonus pak voor het eerste halfjaar 2 procent rente of de vriendenkorting van 40 euro. De 2% wordt alleen interessant als je pas boven de 2000 euro komt (0,02*2000= 40 euro).

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-10-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Er zijn steeds wisselende acties, momenteel idd de bonus rente op sparen en de €100 bij beleggen. Die beide kun je stapelen. De vrienden welkomstbonus is er idd ook nog, maar dan vervalt bonus rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 11:59
Ik kom al meerdere dagen de Android app niet meer in. Crash na inloggen. Opnieuw geïnstalleerd kan nu niet eens meer inloggen. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
cderidder schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:14:
Ik kom al meerdere dagen de Android app niet meer in. Crash na inloggen. Opnieuw geïnstalleerd kan nu niet eens meer inloggen. Zijn er meer die hier last van hebben?
Ja hier ook. Ingelogd via web en wonderbaarlijk kon ik erna de app weer in. Ik had overigens wel ook nog de app gestopt en cache gewist (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 11:59
glatuin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:18:
[...]

Ja hier ook. Ingelogd via web en wonderbaarlijk kon ik erna de app weer in. Ik had overigens wel ook nog de app gestopt en cache gewist (Android).
Heel apart. Had via web gekeken en werkte nog steeds niet. Net nog een keer. Nu kreeg ik pop-up van de nieuwe winactie. Toen ik op niet meer tonen klikte en de app opnieuw probeerde werkte die weer :-)

Bij ander account ook geprobeerd zonder data en cache weggooien. Ook daar werkt het weer na web inlog. Dat lijkt de oplossing dus idd evt aangevuld met wegklikken van de iPad actie.

[ Voor 16% gewijzigd door cderidder op 20-10-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
cderidder schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

Heel apart. Had via web gekeken en werkte nog steeds niet. Net nog een keer. Nu kreeg ik pop-up van de nieuwe winactie. Toen ik op niet meer tonen klikte en de app opnieuw probeerde werkte die weer :-)

Bij ander account ook geprobeerd zonder data en cache weggooien. Ook daar werkt het weer na web inlog. Dat lijkt de oplossing dus idd evt aangevuld met wegklikken van de iPad actie.
Die actie zat inderdaad in de weg. Mogelijk zit deze ook in de weg op de app, alleen kan de app het niet weergeven. Veel apps zijn tenslotte een soort van mobile websites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-06 16:27
https://nos.nl/artikel/24...rden-vanaf-2023-vervangen

Ik neem aan dat OB die Mastercard pasjes in de toekomst als standaard pas en niet meer na eenmalige EUR 1,99 zal aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
balken07 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:31:
https://nos.nl/artikel/24...rden-vanaf-2023-vervangen

Ik neem aan dat OB die Mastercard pasjes in de toekomst als standaard pas en niet meer na eenmalige EUR 1,99 zal aanbieden?
Voor nu nog niet denk ik, nog niet overal wordt mastercard ondersteund. Zal wel richting de datum van 2023 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
Wel mooi nieuws dat je dan nu straks eindelijk kunt betalen bij een AH en wat andere winkels met Mastercard debit, die op dit moment enkel Maestro ondersteunen :)
Globaal en ook Europees gezien zijn we hier ook wel een vreemde vogel met onze Maestro bankpasjes, in het buitenland is het eigenlijk allemaal Mastercard of Visa.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JohanNL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:08:
Wel mooi nieuws dat je dan nu straks eindelijk kunt betalen bij een AH en wat andere winkels met Mastercard debit, die op dit moment enkel Maestro ondersteunen :)
Globaal en ook Europees gezien zijn we hier ook wel een vreemde vogel met onze Maestro bankpasjes, in het buitenland is het eigenlijk allemaal Mastercard of Visa.
Ja helemaal eens. Daarnaast voor de lagere inkomens ook goed nieuws. Als zij niet in aanmerking komen voor een creditcard, dan hebben ze straks toch een pasje die wereldwijd te gebruiken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
balken07 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:21:
[...]

Ja helemaal eens. Daarnaast voor de lagere inkomens ook goed nieuws. Als zij niet in aanmerking komen voor een creditcard, dan hebben ze straks toch een pasje die wereldwijd te gebruiken is.
Mja, met een beetje handigheid kom je ook al heel ver.
Zo zijn er toch ook al wat aanbieders van prepaid cards, waaronder dat van openbank of van die crypto kaarten.
Koppel deze dan nog aan Curve en je komt heel ver.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JohanNL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Zo zijn er toch ook al wat aanbieders van prepaid cards, waaronder dat van openbank of van die crypto kaarten.
Haha dat klopt, maar het gros verdiept zich niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JohanNL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Ik zag het al een paar keer voorbij komen, maar wat is Curve? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:35
dutchnltweaker schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Ik zag het al een paar keer voorbij komen, maar wat is Curve? :)
Topic over Curve: Curve (prepaid creditcard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 16:40

Perkouw

Moderator General Chat
Meer mensen last van dat je geen overboeking kan doen vanaf je rekening? Zojuist telefonisch contact opgenomen en werd er gemeld dat er ''een technische storing'' was, maar vind er nergens iets over terug. Ook werd die opmerking pas gedaan nadat ik aangaf codes alles netjes te ontvangen en ingevuld te hebben. ''Oh ja nee dan heeft dat te maken met een technische storing''. Uhu uhu...

Voelde nogal als afwimpelen dus dacht even hier checken. :)

Foutje aan de kant v.d. klantenservice, terug gebeld. Had te maken met limiet van boeking die je via app/web mag doen. Boven een bepaald bedrag moeten ze het voor je inkloppen kennelijk. :O

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 26-10-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00
Accepteren de Shell en de AH nog steeds deze kaarten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
MrGoatsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:10:
AH accepteert Openbank Maestro pas, nooit problemen mee gehad. Shell weet ik niet ik heb de luxe van een tankpas en koop vrijwel nooit wat in de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:34
MrGoatsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:10:
Overal waar je kunt pinnen in Nederland worden deze kaarten geaccepteerd. Het zijn namelijk gewoon Maestro kaarten, gelijk aan die van alle grootbanken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 13:29
Nuevocasa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:29:
[...]

Overal waar je kunt pinnen in Nederland worden deze kaarten geaccepteerd. Het zijn namelijk gewoon Maestro kaarten, gelijk aan die van alle grootbanken in Nederland.
Ho ho, dat is niet helemaal waar. Zelf heb ik soms een probleem bij onbemande tankstations, waarbij een ING kaart dan wel wordt geaccepteerd.
Voor de rest heb ik nergens dat de kaart het niet doet, maar ik gebruik de kaart meestal via Apple Pay, weet niet of dat anders is dan gewoon met een kaartje betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Fidesnl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Ho ho, dat is niet helemaal waar. Zelf heb ik soms een probleem bij onbemande tankstations, waarbij een ING kaart dan wel wordt geaccepteerd.
Voor de rest heb ik nergens dat de kaart het niet doet, maar ik gebruik de kaart meestal via Apple Pay, weet niet of dat anders is dan gewoon met een kaartje betalen.
Dat heb ik ook wel eens gehad, bleek dat ik minder dan €125 er op had staan... De pas is echt exact gelijk aan die van de grootbanken. Lijkt me dat er iets anders aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
glatuin schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:17:
[...]

AH accepteert Openbank Maestro pas, nooit problemen mee gehad. Shell weet ik niet ik heb de luxe van een tankpas en koop vrijwel nooit wat in de shop.
Er moest vandaag getankt worden en ze accepteerde geen N26 Maestro pas, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:51
MrGoatsy schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Er moest vandaag getankt worden en ze accepteerde geen N26 Maestro pas, vandaar de vraag.
Ik heb het idee dat Shell geen buitenlandse pasjes accepteert. Met mijn Franse Visa creditcard kon ik langs ook al niet bij Shell betalen. Pas was goed en voldoende saldo, moest een Nederlandse Visa gebruiken en ging alsnog wel goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
Datisraar schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb het idee dat Shell geen buitenlandse pasjes accepteert. Met mijn Franse Visa creditcard kon ik langs ook al niet bij Shell betalen. Pas was goed en voldoende saldo, moest een Nederlandse Visa gebruiken en ging alsnog wel goed .
Hoe zou je daar dan moeten betalen als je al getankt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Nuevocasa schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Dat heb ik ook wel eens gehad, bleek dat ik minder dan €125 er op had staan... De pas is echt exact gelijk aan die van de grootbanken. Lijkt me dat er iets anders aan de hand was.
Er stond voldoende saldo op, heb al een paar keer gehad en daarover met OpenBank gebeld. Zij konden het ook niet verklaren, het vermoeden was dat de betreffende onbemande tankstations buitenlandse kaarten niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lxxv
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:00
Heb hier speciaal een account voor aangemaakt, want Openbank neemt mijn mailtjes hierover niet serieus..

Vinden jullie het ook bizar dat je bij Openbank op geen enkele manier bij transacties de IBAN van de tegenpartij kunt inzien?

En ik snap die 2-stapsverificatie bij elk klein dingetje ook niet. Dit heb je nodig bij élke transactie (ook kleine bedragen en bekende ontvangers), toevoegen persoon aan adresboek (waarom zou je dat beveiligen??), en het inzien van transacties op je e-commerce card. Laat mensen het dan op zijn minst uitschakelen naar keuze.

Ook is er binnen de app nog steeds geen zoekfunctie voor je transacties en kan dat alleen via desktop..

Sorry moest even mijn frustratie kwijt en was benieuwd of ik de enige ben die deze functionaliteiten mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tsja, ik snap je frustratie als je die dingen vaak nodig hebt. Ik gebruik Openbank daar niet voor en kom die beperkingen niet vaak tegen, maar weet inderdaad dat ze er zijn.

Iban, zoekfunctie en twee stap verificatie zijn hier in topic al wel besproken. Iedereen heeft zich er bij neergelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Fidesnl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Er stond voldoende saldo op, heb al een paar keer gehad en daarover met OpenBank gebeld. Zij konden het ook niet verklaren, het vermoeden was dat de betreffende onbemande tankstations buitenlandse kaarten niet accepteren.
Dit heeft niet zo veel met OpenBank te maken denk ik zo. De laatste 2 jaar vaker problemen bij onbemande tankstations met betalen. Of je kaart wordt niet gezien of je kaart wordt geweigerd en op een gegeven moment naar 5 a 6 keer proberen werkt die wel en dit met een Nederlandse kaart. Hoor dit probleem trouwens wel vaker bij mensen. Over de grens met mijn Nederlandse kaart dit ook wel een paar keer gehad bij een onbemande tankstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vandaag maar eens aangemeld, ben benieuwd. Vind het aanmeld proces wel een beetje ''ouderwets''.
Dit ging bij N26 toch wel wat vlotter en moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dan ga je ervaren dat er veel ouderwetse zaken voorbij komen en dat er een heel aantal dingen anders dan intuitief gaan. OpenBank is geen fintech, maar een ouderwetse bank met een digitaal gerichte dienstverlening op die ouderwetse basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Get!em schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:59:
Dan ga je ervaren dat er veel ouderwetse zaken voorbij komen en dat er een heel aantal dingen anders dan intuitief gaan. OpenBank is geen fintech, maar een ouderwetse bank met een digitaal gerichte dienstverlening op die ouderwetse basis.
Niet erg, wou een 2e bank "stabiele" bank naast mijn Nederlandse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
De reviews van Openbank zijn bijzonder slecht:
https://nl-be.trustpilot.com/review/openbank.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• glatuin
De reviews zijn vooral goed bij bedrijven die vragen of mensen een review op trustpilot willen achterlaten. De bedrijven die dat niet vragen krijgen alleen maar klagers. Als ik iets niet vertrouw is het trustpilot. Ik lees liever reviews op tweakers >:)

[ Voor 4% gewijzigd door glatuin op 01-11-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Freakster86 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:51:
Aflevering 4 - finale :)

3 weken terug de FG van Openbank gemaild. Geen reactie op ontvangen. Afgelopen weekend kreeg ik van Openbank zelf weer het verzoek om mijn documenten opnieuw te mailen. Toen nogmaals een mail gestuurd naar de FG en tevens die reactie richten documenten @ openbank.com (met FG nogmaals in CC). Vanochtend antwoord gekregen van Openbank zelf:

[...]
  • Spaanse wetgeving
  • Wensen en verwachtingen van de klant
De vraag is dan waarom ze een ID met watermerk nu dan wél toestaan. Ik zal het wel verkeerd opvatten. Spaanse wetgeving verplicht Openbank (aldus Openbank) juist een ID zonder watermerk te vragen, maar blijkbaar overrulen de wensen/verwachtingen van de klant dat gegeven nu. Nederlandse wet en regelgeving, Autoriteit Persoonsgegevens, wat is dat? :+

Afijn, aanhouder wint *O* :)F

Benieuwd of het allemaal nog op tijd is voor de 50 euro en/of reisverzekering. We gaan het zien.

Dus @WhatsappHack en @Ivic mogelijk interessant om met bovenstaande jullie aanvraag ook door te zetten?
Mooi, ik heb dus ook de app van de overheid gebruikt om een watermerk over mijn id te zetten en geupload bij het aanmelden. Is dit nog steeds een probleem?
Net een mail gekregen met dit namelijk van documenten@openbank.com :
Goedemiddag,

We mailen je in verband met de activatie van je Open Betaalrekening.

Zou je ons willen bellen op +31 (0)70 7007 516? We zijn 365 dagen per jaar van 08.00 tot 22.00 uur bereikbaar. Het is ook mogelijk dat je deze e-mail beantwoordt met een tijdstip en telefoonnummer waarop we jou kunnen bereiken.

Bedankt en nog een fijne avond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@dutchnltweaker Geen idee. Ik zou gewoon even bellen en als ze erover beginnen volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Freakster86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:47:
@dutchnltweaker Geen idee. Ik zou gewoon even bellen en als ze erover beginnen volhouden.
Was ik ook van plan, bel van de week even. Ben benieuwd, wat kan ik het beste aanhalen qua bronnen als ze daar over beginnen. Gewoon overheid?

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-11-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
dutchnltweaker schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:08:
Mooi, ik heb dus ook de app van de overheid gebruikt om een watermerk over mijn id te zetten en geupload bij het aanmelden. Is dit nog steeds een probleem?
Net een mail gekregen met dit namelijk van documenten@openbank.com :
Lijkt me vreemd dat het daarover gaat, ik heb nu al 1,5 jaar OpenBank en toen was die app van de overheid al geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Get!em schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:59:
Hun werkwijzes zijn niet heel efficiënt nee, maar qua IT-systemen zijn ze wel degelijk fintech. Openbank draait op één platform (Amazon AWS). In de cloud dus. Daar kunnen traditionele banken alleen maar van dromen.

https://www.nsbanking.com...der-open-bank-aws-cloud/#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:54:
[...]

Was ik ook van plan, bel van de week even. Ben benieuwd, wat kan ik het beste aanhalen qua bronnen als ze daar over beginnen. Gewoon overheid?
Update:
Bleek dus dat er ergens iets fout was gegaan in de keuze van id kaart. Ik had id kaart aangekruist en dat nummer ingetoetst. Blijkbaar is bij het contract toch paspoort komen te staan. Hoe weet ik niet. Door dit foutje mogen ze geen zaken doen (volgens de wet), ze mogen het ook niet zomaar aanpassen. Puntje bij paaltje order is geannuleerd en moet nu een weekje wachten om mijzelf opnieuw aan te melden.
Prima uitgelegd door de heer uit Spanje! :)

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-11-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik kreeg op mijn iPhone een update (?) van OB. App zou in een ander jasje zijn......kan iemand zien wat er aan de 'look' veranderd is?

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 04-11-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Het inlog scherm is anders (andere deur) en je beginscherm in de app biedt ook meer info als je belegt via OpenBank. Voor de rest nog niet veel nieuws gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Ik vind het behoorlijk irritant dat nog altijd Openbank Wealth niet uit het totaaloverzicht te verbergen is. Ik beleg niet bij OB, gezien de hoge tarieven. Ik snap dat de rekening gratis is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Niet veel aanpassingen, hooguit dat nu alle rekeningen incl beleggen ook nog in een totaal opgeteld getal erbij staan. Andere tabbladen geen aanpassingen gespot nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Zijn er hier meer mensen due gebruik maken van Roboadvisor van Openbank? Ik probeer wat dingen te achterhalen maar zie het niet meteen terug in de documentatie, wellicht weet iemand dit:

1. De kosten die Openbank rekent ( +/- 1,03% bij <25K ), worden die per kalenderjaar in rekening gebracht (een beetje zoals de bijschrijving van positieve rente op een gewone bankrekening)? Of zijn die al verwerkt in de op de website getoonde waarde van je portefuille?

2. Ik zie eigenlijk nergens terug in de interface hoe je een geldbedrag weer terug boekt naar je normale rekening, zie ik iets over het hoofd?

3. Het getoonde “rendement” per profiel is één percentage, maar omdat ik periodiek inleg (en ook een paar keer losse grote sommen heb toegevoegd) heeft er niet het hele jaar één bedrag op de rekening gestaan. Ik wil eigenlijk weten hoe het gerendeerd heeft, maar kan dat nu lastig berekenen, iemand tips?

Edit: al gevonden, app is wat beperkter maar zie op de website dat je daar wel goede rendementsoverzichten hebt en dat de managementkosten direct van de inleg afgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 06-11-2021 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

1) per maand , zie transacties, onderaan in de app te zien. En in app bij sectie documenten zie je het ook in het maand overzicht.
2) in app, drie puntjes rechtsboven, terugbetaling
3) wil je het rendement van het profiel weten , of rendement van je inleg? Er is via de website en app een pdf met de rendementen per maand van elk profiel. Dan zie je wat het nominaal heeft gedaan. In de app doorklikt op elk profiel kun je je echte rendement zien ipv je inleg.

[ Voor 51% gewijzigd door Get!em op 06-11-2021 09:57 ]

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:25:
[...]

Update:
Bleek dus dat er ergens iets fout was gegaan in de keuze van id kaart. Ik had id kaart aangekruist en dat nummer ingetoetst. Blijkbaar is bij het contract toch paspoort komen te staan. Hoe weet ik niet. Door dit foutje mogen ze geen zaken doen (volgens de wet), ze mogen het ook niet zomaar aanpassen. Puntje bij paaltje order is geannuleerd en moet nu een weekje wachten om mijzelf opnieuw aan te melden.
Prima uitgelegd door de heer uit Spanje! :)
Nu opnieuw geregisterd, alles gaat goed tot en met het moment van ID.
Om de zoveel tijd als ik opnieuw inlog krijg ik de melding dat ik mijn id moet uploaden, na een paar uur log ik weer in en staat de status nog op beoordelen. Paar uur later weer hetzelfde en kan ik weer mijn id uploaden. Ik heb het in PDF vorm en JPG geprobeerd, beide gaan er blijkbaar niet doorheen. Dit allemaal met watermerk. Voor de rest krijg ik geen mail van openbank dat er ergens wat fout gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-11-2021 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update: De aanhouder wint blijkbaar, vanochtend nog maar eens geprobeerd en een uur geleden een sms en mail gekregen dat mijn account geactiveerd wordt. Ingelogd en tot nu toe werkt alles :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Laatst online: 23:18
Vandaag een mooie envelop van Openbank ontvangen. Dacht mijn nieuwe betaalpas maar helaas. Het zijn diverse boekjes, full colour bedrukt, gevuld met mooie praatjes over openbank en een stickervel 🙃 Wel ironisch dat de '100% ONLINE BANK' gelijk een pakket met papier reclame materiaal mn brievenbus inmikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraagje, hoe snel krijgen de meeste hier de standaard Maestro kaart binnen? en hebben jullie ook de fysieke MC besteld? zo ja waarvoor kan je die gebruiken :) (las dat autoverhuur hier wel mee geaccepteerd werd?) en wat is daar de levertijd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@dutchnltweaker Volgens mij moet je bij veel autoverhuurbedrijven een credit card hebben en die je krijgt van Openbank in Nederland is een debit card. Maar je kan hem wel gebruiken om online te kopen, of te betalen bij de Adli, Lidl, Jumbo (maar niet de AH) of andere winkels die MasterCard accepteren.

Volgens mij had ik mijn bankpas na ongeveer 3 weken, de digitale handtekening duurde nog 1 week langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JeroenE schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:13:
@dutchnltweaker Volgens mij moet je bij veel autoverhuurbedrijven een credit card hebben en die je krijgt van Openbank in Nederland is een debit card. Maar je kan hem wel gebruiken om online te kopen, of te betalen bij de Adli, Lidl, Jumbo (maar niet de AH) of andere winkels die MasterCard accepteren.

Volgens mij had ik mijn bankpas na ongeveer 3 weken, de digitale handtekening duurde nog 1 week langer.
Interessant, ik lees net dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g0S6LsVeEk-Q4cUw-1N_12n3dY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H9uGj3xvbWhoAwMCRRoJ2U3e.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat gaat zelfs over de online pas. Maar als je de auto gaat halen kan je een online pas moeilijk door een betaalterminal halen, lijkt mij.

Ik zou zeggen, probeer het eens en laat het ons weten ;)

Bij bunq waren er in ieder geval altijd veel mensen die het niet lukte met de debit card. Bunq zegt dat MasterCard hier achter aan is gegaan, maar ik vind het lastig om te beoordelen of het nu dan wel goed werkt. Bij sommige bedrijven kon het sowieso altijd al en met corona zijn er natuurlijk veel minder mensen op vakantie geweest dus ook geen "horrorverhalen" van mensen die in Spanje, Italië of waar dan ook toch geen auto mee kregen met de bunq debit card.

Bovendien: er hoeft maar 1 Spaans autoverhuurbedrijf te zijn waarbij het wel kan en dan heeft Openbank geen ongelijk met hun bewering. Ik zou in ieder geval altijd controleren wat er in de voorwaarden van het autoverhuurbedrijf staat. Er waren toen in ieder geval genoeg bedrijven waarbij in de voorwaarden stond dat je een credit card met doorgedrukte letters moest hebben. Dat is bij bunq niet zo en met een online kaart van OpenBank natuurlijk ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Als ik de NFC chip uitlees dan staat daar: "MasterCard Credit Standard Mastercard". Het gaat trouwens om de fysieke MasterCard Debit met doorgedrukte letters die eenmalig 1.99 euro kost, de virtuele kaart is gratis. Zou hier dezelfde truc als bij de Bunq travel card uitgehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En Openbank heeft via de OpenKortingen een relatie met bijv Avis, mogelijk dat t daar lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Get!em schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:42:
En Openbank heeft via de OpenKortingen een relatie met bijv Avis, mogelijk dat t daar lukt?
Ga het niet nu proberen, maar dacht misschien is het hier iemand gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
U123456 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:27:
Als ik de NFC chip uitlees dan staat daar: "MasterCard Credit Standard Mastercard". Het gaat trouwens om de fysieke MasterCard Debit met doorgedrukte letters die eenmalig 1.99 euro kost, de virtuele kaart is gratis. Zou hier dezelfde truc als bij de Bunq travel card uitgehaald worden?
Misschien wel ja, kan dan sneller geaccepteerd worden waarschijnlijk.
Had je de MC snel binnen bij bestelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidesnl
Ja je kunt een auto huren met de OpenBank credit card van €1,99 echter werkt dit identiek als een auto huren met je debit / maestro bankpas.

Met andere woorden, je tikt gewoon die €750 af en bij het retourneren wordt die €750 terug gestort.
Dus niet zoals een normale credit card waarbij het bedrag gereserveerd wordt en de reservering wordt opgeheven.

Is dit nadelig? Wel wanneer je in een land bent met een onstabiele valuta en je voor een langere periode een auto huurt. In VK kost het je hooguit een euro of vijf, maar kan het je natuurlijk ook geld opleveren. Afhankelijk of de koers van de pond stijgt of daalt, want je betaalt de borg in lokale valuta.

[ Voor 7% gewijzigd door Fidesnl op 16-11-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update:
2 dagen later na mijn vraag wanneer de maestro kaar kant binnenkomen is de kaart binnengekomen :) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkApFXkt4S_bgnCpjT-tSlg_qTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rW06kuauTn8Ao4rXLhJk47fA.jpg?f=user_large
Geel is toch anders geel dan bij het bestellen, maar dat maakt hem er niet lelijker op.

@rvrrr Hier dus wel net binnen 1 week na de goedkeuring binnengekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-11-2021 15:22 ]

• dutchnltweaker
Vraagje, de gratis MC prepaid is de eCommerce card als ik het goed begrijp. Klopt dit? Want de debet MC kost €1,99 en is fysiek en daarna ook online neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ik krijg nu een bericht van Openbank dat ik mijn gegevens moet verifiëren. Dat heb ik van de zomer al gedaan. Zijn er hier meer die zo'n bericht krijgen?

• Nuevocasa
Datisraar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:30:
Ik krijg nu een bericht van Openbank dat ik mijn gegevens moet verifiëren. Dat heb ik van de zomer al gedaan. Zijn er hier meer die zo'n bericht krijgen?
Kreeg hem ook. Beetje vreemd dat dit alweer zo snel moet.

• Datisraar
Nuevocasa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:30:
[...]

Kreeg hem ook. Beetje vreemd dat dit alweer zo snel moet.
Hopenlijk geen phising bericht...... Ik heb het verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Datisraar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:31:
[...]

Hopenlijk geen phising bericht...... Ik heb het verwijderd.
De melding kwam bij mij vanuit de app, dat lijkt me daarom niet. Heb even op de site ingelogd en als geboorteplaats stond bij mij Amsterdam. Dat klopt niet... Dus even aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Nuevocasa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:37:
[...]

De melding kwam bij mij vanuit de app, dat lijkt me daarom niet. Heb even op de site ingelogd en als geboorteplaats stond bij mij Amsterdam. Dat klopt niet... Dus even aangepast.
Okay, thx. Je weet maar nooit tegenwoordig. Dan ga ik er ook nog wel induiken.

• U123456
Nuevocasa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:37:
Heb even op de site ingelogd en als geboorteplaats stond bij mij Amsterdam. Dat klopt niet... Dus even aangepast.
Jij ook al? Hier Amsterdam ook maar even vervangen. Raar :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
Apart, ik kreeg ook die melding, maar mijn geboorteplaats was nog correct. Dus het is gelukkig niet bij iedereen veranderd. Die melding is in ieder geval naar vele gegaan dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraagje, ik heb nu de fysieke MC aangevraagd (debit). Nu wou ik de prepaid online MC aanvragen, maar dit kon dus niet. Moet ik hiervoor een extra rekening voor openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:10:
Vraagje, ik heb nu de fysieke MC aangevraagd (debit). Nu wou ik de prepaid online MC aanvragen, maar dit kon dus niet. Moet ik hiervoor een extra rekening voor openen?
Wat bedoel je met "kon niet"? Krijg je een error te zien of iets dergelijks, want ik heb 3 drie kunnen aanvragen en heb ook de fysieke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
TheSander562 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:13:
[...]

Wat bedoel je met "kon niet"? Krijg je een error te zien of iets dergelijks, want ik heb 3 drie kunnen aanvragen en heb ook de fysieke kaart.
Ik kan alle stappen doorlopen, maar op het eind krijg ik: Er is een fout opgetreden, Het maximaal aantal toegestane betaalpassen is bereikt.
Terwijl ik nu alleen de Maestro heb en de Mastercard nog moet binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:16:
[...]

Ik kan alle stappen doorlopen, maar op het eind krijg ik: Er is een fout opgetreden, Het maximaal aantal toegestane betaalpassen is bereikt.
Terwijl ik nu alleen de Maestro heb en de Mastercard nog moet binnen komen.
Hmm dat is inderdaad apart. Zou namelijk alsnog moeten kunnen. Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met Openbank, die staan je namelijk goed te woord en kunnen kijken of er in hun systeem alles goed staat.
Je probeert wel de eCommerce Card aan te vragen?

[ Voor 4% gewijzigd door TheSander562 op 23-11-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
TheSander562 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:48:
Apart, ik kreeg ook die melding, maar mijn geboorteplaats was nog correct. Dus het is gelukkig niet bij iedereen veranderd. Die melding is in ieder geval naar vele gegaan dan denk ik.
Ik kreeg die sms ook. Ik ben toen online even een kijkje gaan nemen. Bleek om een invoerveld te gaan wat ik ooit zelf al van ‘Amsterdam’ had gewijzigd naar mijn geboorteplaats. Er stond daarom al ‘bijgewerkt’ achter. Ik neem aan dat het voor mij verder goed zit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheSander562
Yess, eindelijk is het zover. Vanaf Rabobank is het nu ook instant overboeken van Rabobank naar OpenBank.

• Datisraar
TheSander562 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:35:
Yess, eindelijk is het zover. Vanaf Rabobank is het nu ook instant overboeken van Rabobank naar OpenBank.
Netjes, net uitgevoerd en inderdaad binnen 10 seconden 👍.
Is het andersom ook IP?

• dutchnltweaker
TheSander562 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:35:
Hoe ben je daar achter gekomen? En bij welke nederlandse banken kan dit meer richting Openbank.

• TheSander562
Datisraar schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:27:
[...]

Netjes, net uitgevoerd en inderdaad binnen 10 seconden 👍.
Is het andersom ook IP?
Helaas niet, althans gisteren en twee dagen geleden nog niet. Dan is het savonds overgemaakt en de volgende ochtend voor 12 uur meestal erop als je het doordeweeks doet (standaard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSander562
dutchnltweaker schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:30:
[...]

Hoe ben je daar achter gekomen? En bij welke nederlandse banken kan dit meer richting Openbank.
Er staat bij Rabobank voortaan, net zoals je het overmaakt naar Nederlandse rekening, dat het er gelijk opstaat. En dat naam en Iban rekening nummer zijn gecontroleerd. En toen ik het inderdaad overmaakt kreeg ik gelijk melding van OpenBank dat het er op stond.
En ik weet niet welke bank nog meer, ik heb nalleen maar Rabobank qua Nederlandse rekening, dus kan niet echt testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
TheSander562 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:35:
[...]

Er staat bij Rabobank voortaan, net zoals je het overmaakt naar Nederlandse rekening, dat het er gelijk opstaat. En dat naam en Iban rekening nummer zijn gecontroleerd. En toen ik het inderdaad overmaakt kreeg ik gelijk melding van OpenBank dat het er op stond.
En ik weet niet welke bank nog meer, ik heb nalleen maar Rabobank qua Nederlandse rekening, dus kan niet echt testen.
Nee, ABN en ING naar OB is nog niet instant. Wel goed van de Rabo deze actie 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:11:
[...]

Nee, ABN en ING naar OB is nog niet instant. Wel goed van de Rabo deze actie 👍.
Ik ben toch benieuwd waarom in het geval van ABN dit nog niet het geval is. Ze zijn op zowel RT1 als TIPS aangesloten. Revolut en N26 kan ik met ABN wel instant bereiken. Hopelijk duurt het niet lang meer. Wel zo handig om instant te kunnen overboeken.

Zou helemaal mooi zijn als Openbank ooit uit die Spaanse realiteit stapt en instant payments ook voor uitgaande transacties zonder extra kosten gaat aanbieden.

[ Voor 21% gewijzigd door balken07 op 26-11-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik heb er even voor zitten googelen:

https://www.ecb.europa.eu...l/2011_mip_online.en.html

https://www.dnb.nl/media/...arverslag_2020.pdf#page14
(Pagina 14, 4e alinea)

Een vrij technisch verhaal, wat ik waarschijnlijk niet helemaal snap. Wat ik er uit opmaak, is dat per 2022 ook bijvoorbeeld ABN en ING direct geld kunnen overmaken naar Openbank? Viel me ook op dat de Volksbank nu in de lijst van TIPS participanten staat. Dat was eerder niet het geval. Hopelijk is de realiteit zoals ik het denk te begrijpen, dat zou heel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:52:
[...]

Zou helemaal mooi zijn als Openbank ooit uit die Spaanse realiteit stapt en instant payments ook voor uitgaande transacties zonder extra kosten gaat aanbieden.
Tot het ooit zover is kun je dan met de OB Mastercard Revolut opladen en dan naar ABN bank overzetten. Dat gaat toch wel lukken? Ik heb het zelf niet geprobeerd. Maar doe dit wel met de mastercard om zo mijn crypto kaart snel op te laden (crypto.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:43:
[...]

Tot het ooit zover is kun je dan met de OB Mastercard Revolut opladen en dan naar ABN bank overzetten. Dat gaat toch wel lukken? Ik heb het zelf niet geprobeerd. Maar doe dit wel om zo mijn crypto kaart snel op te laden (crypto.com)
Dit deed ik vroeger, maar kreeg van Revolut een eenmalige waarschuwing dat dit niet toegestaan is conform de voorwaarden. Bij een herhaling zou mijn rekening gesloten worden. Dus niet meer gedaan. Gewoon een overboeking doen naar Openbank via Revolut vanaf ABN :) Tot ABN zelf instant kan overboeken naar Openbank, is dit mijn werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:46:
[...]

Dit deed ik vroeger, maar kreeg van Revolut een eenmalige waarschuwing dat dit niet toegestaan is conform de voorwaarden. Bij een herhaling zou mijn rekening gesloten worden. Dus niet meer gedaan. Gewoon een overboeking doen naar Openbank via Revolut vanaf ABN :) Tot ABN zelf instant kan overboeken naar Openbank, is dit mijn werkwijze.
Wel omslachtig anno bijna 2022; dus eerst van ABN, naar je Revolut, en dan naar OB? Typisch wel dat ABN en OB nog niet samen IP hebben. ABN is/was juist een van de 1e banken in NL, die Instant Payment heeft met diverse andere Europese banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:25
TheSander562 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:35:
[...]

Er staat bij Rabobank voortaan, net zoals je het overmaakt naar Nederlandse rekening, dat het er gelijk opstaat. En dat naam en Iban rekening nummer zijn gecontroleerd. ...
Eh: "Naam en rekening kunnen niet worden gecontroleerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
rindertb schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:46:
[...]

Ja, apart. Ik dacht in 1e instantie dat het met Instant Payment overboekingen te maken heeft bij de Rabobank. Ik heb ook een FR iban en dat is ook Instant, en krijg dan vermelding dat het wél gecontroleerd is. Misschien een extra beveiliging melding bij de Rabobank inzake buitenlandse overboekingen? Overboeking naar Openbank gaat in ieder geval prima en zeer snel.

[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 27-11-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:45:
[...]

Wel omslachtig anno bijna 2022; dus eerst van ABN, naar je Revolut, en dan naar OB? Typisch wel dat ABN en OB nog niet samen IP hebben. ABN is/was juist een van de 1e banken in NL, die Instant Payment heeft met diverse andere Europese banken.
Dat klopt. 2 maal overboeken dus. Maar het is voor mij de enige manier om dit volledig als IP te laten verwerken tot dusver. Dus tja ;) Ik snap ook niet wat er bij ABN blijkbaar nog niet is wat Rabobank achter de schermen dus wel voor elkaar heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door balken07 op 27-11-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
[...]

Deze melding krijg ik ook als ik van ASN Bank (waarschijnlijk ook vanaf ABN) geld wil overmaken. Die IBAN naamcheck van banken werkt voor zover ik weet alleen met Nederlandse IBAN nummers. Zal ongetwijfeld een reden zijn waarom bedrijven nog steeds liever van Nederlandse IBAN rekeningnummers incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
@Datisraar Verwerkt Rabobank naast Openbank ook IP naar N26 en Revolut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
balken07 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:12:
@Datisraar Verwerkt Rabobank naast Openbank ook IP naar N26 en Revolut?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ah ok. Dan heeft ABN opzeggen weinig zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
[...]

Hmm dat is dan apart. Bij mij wel namelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdtNSrRHGFUxhlLVTpWkOPyQqJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L2B1v7vqCTwewCZzpb0YOX8j.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Inderdaad apart. Mijn nummer begint met ES64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:32
@rindertb Het nummer na de landencode is een controlenummer, dus kan bij dezelfde bank verschillen.
Pagina: 1 ... 35 ... 89 Laatste