• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-09 11:38

Flappiewappie

Hier nog meer

Flappiewappie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:20:
[...]

Dat onderstaande zou ik nooit doen en lijkt me ook niet normaal.

Voor de rest voelt het inderdaad allemaal beetje houtjetouwtje maar nou niet echt onveilig ofzo....
Nu ruim een half jaar lid vanwege overstap naar SNS bank in verband met korting op de hypotheek. Daar hebben ze geen Apple Pay (houden ze klanten al ruim een jaar aan het lijntje).

Werkt goed - ik maak elke maand na salaris huishoud budget over naar mijn Openrekening - dagje vertraging maar geen probleem. Op deze manier heb je ook meteen wat extra grip op je uitgaven. Win-Win. De app blijft ruk - de reclame zo nu en dan ook maar voor een gratis iets is het prima.

Hier staat wat

• balken07
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:44
https://www.openbank.nl/automatische-incasso

Ik zag zojuist deze nieuwe pagina. Blij mee, incasso’s niet kunnen storneren vond ik toch wel een gemis.

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:31
balken07 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:51:
https://www.openbank.nl/automatische-incasso

Ik zag zojuist deze nieuwe pagina. Blij mee, incasso’s niet kunnen storneren vond ik toch wel een gemis.
Thanks, goed nieuws nu ga ik denk ik ook incasso’s via openbank laten verlopen.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:29
Automatische incasso is sowieso erg fraudegevoelig, dus dat je het zelf nu kunt storneren is mooi.
Dit kan werkelijkwaar bij elke andere bank, dus waarom het bij Openbank niet kon... tja

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Get!em

Oh die ja!

Openbank komt vandaag met het overzicht conform Mifid2 specficaties met de totale kosten over 2020....

Dat is...
  • Traag (7 maanden na dato)
  • Redelijk onduidelijk (absolute bedragen en percentages genoemd, maar niet de periode van productgebruik. Percentage van wat...)
  • Als je de mail mist, dan vind je dit rapport tussen alle documentatiespam niet snel terug (gemiddeld 10 tot 15 "documenten/berichten" per maand.)

[Voor 4% gewijzigd door Get!em op 09-08-2021 13:51]

• balken07
Heeft iemand hier eigenlijk al een jaaropgave van een OB rekening kunnen krijgen?

• glatuin
balken07 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:53:
Heeft iemand hier eigenlijk al een jaaropgave van een OB rekening kunnen krijgen?
Nee, inderdaad een goede opmerking. Ik kan wel het gezamenlijke en individuele banksaldo van 31-12-2020 raadplegen via SAMENGEVOEGD UITTREKSEL (31/12/2020) maar niet van de robo-advisor. Wordt nog wat bij de belastingaangifte volgend jaar.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Samengevoegd uittreksel per maand biedt toch voldoende info voor betaal/spaarrekening (behalve dan, dat hij op 31/12 staat ipv 01/01)
glatuin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:24:
[...]

Nee, inderdaad een goede opmerking. Ik kan wel het gezamenlijke en individuele banksaldo van 31-12-2020 raadplegen via SAMENGEVOEGD UITTREKSEL (31/12/2020) maar niet van de robo-advisor. Wordt nog wat bij de belastingaangifte volgend jaar.
Discretionair beheer, maandelijkse beheersrapportage rapport van begin februari biedt de juiste info voor 1 januari.

[Voor 65% gewijzigd door Get!em op 09-08-2021 15:32]

• glatuin
Get!em schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:30:
Samengevoegd uittreksel per maand biedt toch voldoende info voor betaal/spaarrekening (behalve dan, dat hij op 31/12 staat ipv 01/01)

[...]

Discretionair beheer, maandelijkse beheersrapportage rapport van begin februari biedt de juiste info voor 1 januari.
Thanks, 1% rendement op Shanghai en 6,4% op Taipe. Ik ben er klaar mee, einde van het jaar doe ik het weg. Als je dan toch aan robo beleggen doet presteert bijv. Binck Forward een stuk beter.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Oh, qua rendement loopt het inderdaad echt achter op wereld index in de bekende verhouding met EM, nog los van de beheer-fee die ook te hoog is. Zodra de 365 dagen om is (voorwaarde voor de €100), gaat hij eruit. Moet alleen nog even naar de details kijken of dat 1 jaar na storting is, of 1 jaar na krijgen van de bonus is.

Edit
Je moet het contract voor discretionair beheer met een minimale belegging van € 500 gedurende 12 maanden vanaf de datum van betaling aanhouden. Als de klant deze voorwaarde niet nakomt, zelfs als er sprake is van overmacht, mag Openbank na de betaling van de € 100 de betaalrekening gekoppeld aan de Robo-Advisor beleggingsdienst debiteren. Als op die rekening onvoldoende saldo staat, kan een bedrag tot € 100 worden gedebiteerd van een andere betaal- of spaarrekening waarvan de Klant rekeninghouder is. Het exacte bedrag van de boete wordt berekend door de € 100 te vermenigvuldigen met de resterende dagen tot aan het einde van de minimum contractduur en deze te delen door
365 dagen. Deze boete geldt wanneer de Klant het discretionaire beheerscontract niet opzegt en het belegde bedrag wordt terugbetaald zonder het vastgestelde minimum te bereiken.
Lijkt op 365 dagen na ontvangen van de €100 bonus….

[Voor 59% gewijzigd door Get!em op 09-08-2021 17:51]

Anoniem: 567735

glatuin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:26:
[...]
Thanks, 1% rendement op Shanghai en 6,4% op Taipe. Ik ben er klaar mee, einde van het jaar doe ik het weg. Als je dan toch aan robo beleggen doet presteert bijv. Binck Forward een stuk beter.
In de beurs van het afgelopen jaar kan iedereen beleggen, dat maakt het m.i. moeilijk om een defintief oordeel te vellen.

• glatuin
Anoniem: 567735 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

In de beurs van het afgelopen jaar kan iedereen beleggen, dat maakt het m.i. moeilijk om een defintief oordeel te vellen.
Dat klopt zeker. Wanneer ik 100% zeker wist dat de resultaten van de afgelopen tijd voor altijd zo zouden blijven zou ik flink veel eerder kunnen stoppen met werken.
Maar goed ik vergelijk het met andere robo aanbieders.

• JohanNL
Anoniem: 567735 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Je kunt ze wel aardig vergelijken met andere beheerd beleggen vormen met dezelfde of soortgelijke risico diversificatie.

Anoniem: 567735

JohanNL schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:20:
[...]
Je kunt ze wel aardig vergelijken met andere beheerd beleggen vormen met dezelfde of soortgelijke risico diversificatie.
Jawel, maar als je nooit een neergaande beurs hebt meegemaakt, weet je niet hoe het algoritme van $aanbieder dan presteert.

Zo zou ik waarschijnlijk liever een verlies van 10% bij een beurs die 30% zakt (nadat het het jaar daarvoor 15% gestegen is en daarvan 10% gerealiseerd is) de voorkeur geven boven een aanbieder die in het jaardaarvoor 12% gerealiseerd heeft, maar nu helaas op 20% verlies uit komt.

In die zin blijft het altijd gissen (en da's precies waarom ik alleen maar indexbeleggen doe).

• JohanNL
glatuin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Binck Forward is ook niet al te best hoor en het verschilt ook wel erg per welk profiel je kiest.
Maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze - wat de naam al enigszins doet vermoeden - aan een vorm van beheerd beleggen doen, waarbij zij een paar profielen hebben die volgens hen bij jou aansluiten, doorgaans voor je hele vrije vermogen.
Voor deze service betaal je extra, terwijl je zelf ook simpel een eigen spreiding zou kunnen maken met simpele en saaie aandelen index fondsen en eventueel een gedeelte parkeren op je spaarrekening.

• JohanNL
Anoniem: 567735 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Jawel, maar als je nooit een neergaande beurs hebt meegemaakt, weet je niet hoe het algoritme van $aanbieder dan presteert.

Zo zou ik waarschijnlijk liever een verlies van 10% bij een beurs die 30% zakt (nadat het het jaar daarvoor 15% gestegen is en daarvan 10% gerealiseerd is) de voorkeur geven boven een aanbieder die in het jaardaarvoor 12% gerealiseerd heeft, maar nu helaas op 20% verlies uit komt.

In die zin blijft het altijd gissen (en da's precies waarom ik alleen maar indexbeleggen doe).
Dit soort vermogensbeheerders doen doorgaans niet aan beleggen met algoritmes, maar maken een modelportefeuille van diverse effecten zoals een wat fondsen ( die soms alleen beschikbaar zijn voor professionele beleggers ) en een gedeelte cash, doen er een strik omheen en een mooie naam erop zoals een of ander hoge toren in Azië en verkopen deze dan door aan particulieren voor een mooie prijs ( voor hun )

Wat wel zo is, is inderdaad dat je niet precies weet wat je krijgt ( in de toekomst )
De fondsbeheerders kunnen er voor kiezen bepaalde fondsen in het fonds zelfs te wijzigen.

[Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 09-08-2021 19:37]

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

En bij Openbank kun je het redelijkerwijs volgen wat er gebeurd, van elke transactie kun je meegenieten als je er op doorklikt.
Dan zie je dat er dagelijks gekocht/verkocht wordt, en dat ze regelmatig (tot nu to zie ik zo ongeveer 1x per 2 a 3 maanden) het algoritme bijsturen. De inleg wordt verdeelt over een heel aantal exotische en minder exotische fondsen en etf's (ishares, robeco, cleome, jpm, pictet en nog wat losse dingetjes), en soms is er maar 1% van je inleg in 1 etf gezet. Wat daarbij opvalt is dat door de vele transacties er regelmatig een percentage van je inleg "onderweg" is tussen fonds1 en fonds2, wat in feite hetzelfde is als niet belegd zijn, en er zit daarnaast nog een buffer van ~1% in geldmarkt.

Zelfs met de offensiefste profiel zit nog altijd 20% in obligaties, en elk profiel daaronder 20% meer. Echter hebben ze dat dus gedurende dit jaar als 1 van de bijsturingen aangepast met 10% minder (dus 10,30,50 etc..).

Resultaten per profiel staan hier trouwens:
https://www.openbank.nl/a...matie_Robo-Advisor_NL.pdf

Voorbeeld van transacties waarbij tussen 27juli en 3 augustus bijna €400 niet belegd is.

[Voor 20% gewijzigd door Get!em op 09-08-2021 20:17]

• balken07
Ik heb de metal card besteld. Iemand hier toevallig al in het bezit van zo’n kaart? Ben erg benieuwd.

Is me daarnaast opgevallen dat OB de documenten mbt verzekeringen in meer duidelijke taal lijkt te hebben geschreven.

• balken07
glatuin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:24:
[...]

Ik heb het inmiddels gevonden. Ga naar ‘Documenten’ en dan ‘Fiscale informatie’. Je kunt zowel via de app als via browser naar ‘Documenten’ navigeren.

• saffi_lover
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18:17
Het geld dat ik vanmorgen naar Openbank (van Revolut) overmaakte stond direct op mijn Openbank rekening. Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt?

• glatuin
saffi_lover schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:39:
Het geld dat ik vanmorgen naar Openbank (van Revolut) overmaakte stond direct op mijn Openbank rekening. Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt?
Volgens mij puur toeval. Ik had juist mijn eerste incident vandaag, Wilde mijn crypto.com visa kaart opwaarderen (top-up) met de Openbank mastercard (wat ik best vaak eerder had gedaan) en nu lukte het steeds niet.
Ouderwets overmaken zo voor het weekend duurt te lang met openbank. Nu maar op ander wijze gedaan.

• saffi_lover
glatuin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Volgens mij puur toeval. Ik had juist mijn eerste incident vandaag, Wilde mijn crypto.com visa kaart opwaarderen (top-up) met de Openbank mastercard (wat ik best vaak eerder had gedaan) en nu lukte het steeds niet.
Ouderwets overmaken zo voor het weekend duurt te lang met openbank. Nu maar op ander wijze gedaan.
Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd, zowel vanaf Revolut als Knab en het bedrag van Revolut is toch echt vrijwel meteen aangekomen. Er staat ook "onmiddellijke overboeking" i.p.v. "overboeking" bij de transacties in Openbank. Overboeking vanaf Knab is nog nergens te bekennen, dus wellicht heeft Revolut iets verbeterd :*)

• glatuin
saffi_lover schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd, zowel vanaf Revolut als Knab en het bedrag van Revolut is toch echt vrijwel meteen aangekomen. Er staat ook "onmiddellijke overboeking" i.p.v. "overboeking" bij de transacties in Openbank. Overboeking vanaf Knab is nog nergens te bekennen, dus wellicht heeft Revolut iets verbeterd :*)
Mooi zo! Wel apart dat de ABN (die normaal heel snel is mbt instant payments) hier dan weer niet bij hoort. Nu mag ik tot maandag wachten eer ik het geld heb. Maar fijn om te weten dat ik de volgende keer wanneer ik snel geld van openbank ergens wil hebben ik de Revolut route kan volgen (revolut is bij mij een enigszins dode rekening waar ik normaliter weinig mee doe).

• saffi_lover
glatuin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

Mooi zo! Wel apart dat de ABN (die normaal heel snel is mbt instant payments) hier dan weer niet bij hoort. Nu mag ik tot maandag wachten eer ik het geld heb. Maar fijn om te weten dat ik de volgende keer wanneer ik snel geld van openbank ergens wil hebben ik de Revolut route kan volgen (revolut is bij mij een enigszins dode rekening waar ik normaliter weinig mee doe).
Inderdaad bijzonder dat dit niet lijkt te gelden vanaf Nederlandse IBANs. Maar het is een begin. Wie weet (hopelijk) volgen de Nederlandse rekeningen snel. _/-\o_

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:27
saffi_lover schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Inderdaad bijzonder dat dit niet lijkt te gelden vanaf Nederlandse IBANs. Maar het is een begin. Wie weet (hopelijk) volgen de Nederlandse rekeningen snel. _/-\o_
Vrijdag avond 20 augustus: Nog een buitenlandse bank: de Duitse N26 naar OB vanavond getest. Als je 0,99€ betaalt is het Instant Payment en staat het gelijk op je OB. Een gewone transfer is gratis maar duurt 1 werkdag.

Aanvulling, zaterdag 21 augustus:
Als je van Revolut naar OB een overboeking doet is Instant Payment gratis. Alleen bij OB zie je (door dat het weekend is?) bij een bijboeking wel een verschil in bedrag bij 'saldo' en 'beschikbaar'. De verwerking datum in OB is 23 augustus als ik nu 21 augustus, van Revolut naar OB overboek, maar het overgeboekte bedrag kun je nu wel gelijkgebruiken (denk ik). Inmiddels is het nu in de OB app na een paar uur aangepast. ‘Saldo’ en ‘beschikbaar’ in de OB app komen nu wél overeen (ergo: het bijgeboekte bedrag is verwerkt).

[Voor 37% gewijzigd door Datisraar op 21-08-2021 11:52]

• Helga
  • Niet online
Heb je het toevallig andersom ook geprobeerd? Van Openbank naar Revolut?

• Datisraar
Helga schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:59:
Heb je het toevallig andersom ook geprobeerd? Van Openbank naar Revolut?
Net getest: van OB naar Revolut geen IP. Overboeking nu gedaan maar heeft als transactie datum (maandag) 23 augustus.

Heb al meerdere banken getest, maar vooralsnog alleen IP vanuit Revolut en N26, naar OB.

• Datisraar
Heeft iemand hier een rekening bij Openbank én Bunq? Ik heb zelf geen Bunq rekening, maar misschien is overboeken van Bunq naar OB, Instant Payment?

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Datisraar schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Net getest: van OB naar Revolut geen IP. Overboeking nu gedaan maar heeft als transactie datum (maandag) 23 augustus.

Heb al meerdere banken getest, maar vooralsnog alleen IP vanuit Revolut en N26, naar OB.
Overboeking vanuit N26 naar OB is 1-2 werkdagen. Ja, IP is mogelijk, maar kost 1 euro per overboeking.

• balken07
glatuin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

Ik heb dit in het verleden gedaan, en heb toen van Revolut te horen gekregen dat dit niet de bedoeling was. Bij herhaling zou mijn rekening gesloten worden. Maar mee gestopt dus.

• balken07
saffi_lover schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Uit welk land de IBANS komen maakt niet uit. Het gaat om de transactieverwerkers en welk platform voor IP gebruik van gemaakt wordt. Maar zojuist ook even geprobeerd en inderdaad instant overboeking van Revolut naar OB. 👍🏻 Openbank is op de achtergrond mogelijk aangesloten op TIPS of RT1, danwel als reachable party. Ik vermoed dat laatste.

• Helga
  • Niet online
Grappig zeg, net ook even getest van Revolut naar Openbank en inderdaad instant. :)

Trouwens andersom kan je je Revolut opwaarderen met de Mastercard van Openbank, is het er ook gelijk.

• Datisraar
balken07 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Uit welk land de IBANS komen maakt niet uit. Het gaat om de transactieverwerkers en welk platform voor IP gebruik van gemaakt wordt. Maar zojuist ook even geprobeerd en inderdaad instant overboeking van Revolut naar OB. 👍🏻 Openbank is op de achtergrond mogelijk aangesloten op TIPS of RT1, danwel als reachable party. Ik vermoed dat laatste.
Dat moet bij OB dan 'reachable' zijn. ABN is lid van Tips en RT1, maar OB nog niet. En heeft OB nu nog geen overeenstemming met Nederlandse banken op dit moment voor Instant Payment.

Nb ik heb een Franse bankrekening en dat is met ABN Amro over weer, IP. Het kan dus wél (steeds meer) binnen de EU.

• glatuin
Datisraar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Dat moet bij OB dan 'reachable' zijn. ABN is lid van Tips en RT1, maar OB nog niet. En heeft OB nu nog geen overeenstemming met Nederlandse banken op dit moment voor Instant Payment.

Nb ik heb een Franse bankrekening en dat is met ABN Amro over weer, IP. Het kan dus wél (steeds meer) binnen de EU.
Nu bied Openbank wel IP aan in eigen land, tegen €2 per keer dus behoorlijke kosten. https://www.openbank.es/en/instant-transfers

• Datisraar
glatuin schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Nu bied Openbank wel IP aan in eigen land, tegen €2 per keer dus behoorlijke kosten. https://www.openbank.es/en/instant-transfers
Ja, mijn Franse bank rekent al 1€ per IP overboeking. Ik vermoed dat OB naar onze Nederlandse banken dat ook niet gratis gaat aanbieden, als OB zover is.

• balken07
Datisraar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Klopt. Voor zover ik weet ben je als reachable party nog niet verzekerd dat alle banken op dat zelfde platform (RT1 of TIPS) je kunnen bereiken voor instant overboekingen. Het ligt dan aan de transactieverwerker. Maar mijn kennis reikt eigenlijk slechts zover dat ik weet dat zowel bij RT1 als TIPS aangesloten zijn top is. Daarom ben ik vorig jaar bij ING weggegaan en heb ik ABN erbij genomen als back up betaalrekening. OB is in ieder geval op de achtergrond met goede dingen bezig zo lijkt, want anders was dit door iemand hier wel eerder ontdekt. :*)

• balken07
glatuin schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Doen ze al behoorlijke tijd in Spanje ;)

• balken07
Datisraar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Ja, mijn Franse bank rekent al 1€ per IP overboeking. Ik vermoed dat OB naar onze Nederlandse banken dat ook niet gratis gaat aanbieden, als OB zover is.
Ik denk dat we überhaupt helaas nog geduld zullen moeten hebben. Als OB betaalde IP gaat aanbieden in NL, dan is dat gedoemd te mislukken haha. In the end denk ik dat heel Europa naar de Nederlandse realiteit van gratis instant payments zal gaan. Wat dat betreft hebben NL’se banken dat goed opgepakt. Blijft voor mij onbegrijpelijk waarom ze een eigen standaard moesten implementeren, die niet compatibel is met de Europese variant.

• davides
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
balken07 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:49:

Klopt. Voor zover ik weet ben je als reachable party nog niet verzekerd dat alle banken op dat zelfde platform (RT1 of TIPS) je kunnen bereiken voor instant overboekingen. Het ligt dan aan de transactieverwerker. Maar mijn kennis reikt eigenlijk slechts zover dat ik weet dat zowel bij RT1 als TIPS aangesloten zijn top is.
RT1 en TIPS zijn de transactieverwerkende platforms. Een bank is er rechtstreeks op aangesloten, daar zit niet nog een extra transactieverwerker tussen oid

Dit overzichtje geeft e.e.a. duidelijk weer:
https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/

ABN AMRO zit aangesloten op drie platforms:
IP CSM van EquensWorldline
RT1 van EBA Clearing
TIPS van ECB

OB is participant in RT1. Zie de excel hier:
https://www.ebaclearing.e...nt-payments/participants/
(Excel heeft de datum 2021-08-10 in de filename, dus lijstje is 2 weken geleden ge-update)
In theorie, zodra ABN z’n systeem update van reachable parties via RT1, wordt IP van ABN naar OB mogelijk?

• balken07
davides schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

RT1 en TIPS zijn de transactieverwerkende platforms. Een bank is er rechtstreeks op aangesloten, daar zit niet nog een extra transactieverwerker tussen oid

Dit overzichtje geeft e.e.a. duidelijk weer:
https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/

ABN AMRO zit aangesloten op drie platforms:
IP CSM van EquensWorldline
RT1 van EBA Clearing
TIPS van ECB

OB is participant in RT1. Zie de excel hier:
https://www.ebaclearing.e...nt-payments/participants/
(Excel heeft de datum 2021-08-10 in de filename, dus lijstje is 2 weken geleden ge-update)
In theorie, zodra ABN z’n systeem update van reachable parties via RT1, wordt IP van ABN naar OB mogelijk?
Bedankt voor de uitleg 👌🏻 Mbt ABN: Ik hoop het! :D

Dat OB eindelijk is aangesloten is serieus goed nieuws.

[Voor 3% gewijzigd door balken07 op 24-08-2021 09:34]

• balken07
Dat van OB naar Revolut nog niet instant is, wijst er wel op dat OB tot nu toe IP alleen voor binnenkomende transacties heeft geïmplementeerd. Net als N26… Hopelijk veranderd dat nog. Juist van OB naar een NL rekening duurt lang. Wat dat betreft petje af voor Revolut.

• dnieuwen
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-09 10:41
kwon schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:45:
Weet iemand of het mogelijk is om in Spanje bij Santander contant geld te storten? De automaten geven me namelijk wel de optie maar ik zou graag willen weten of iemand dit ooit eerder succesvol heeft gedaan.

Het saldo checken evenals de pincode wijzigen is overigens ook mogelijk via de automaat.
Hoi, ja dat is mogelijk. Vandaag toevallig gedaan bij een geld/storting automaat van Santander. Zonder commissie! En het staat er direct bij.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Voor robo advisor klanten:
Bij Openbank hebben we besloten enkele kleine aanpassingen te doen aan onze strategieën. Zo kunnen we onze globale positie behouden en de genoemde risico’s het hoofd bieden. Concreet hebben we het volgende gedaan:
Icono 1
We hebben het gewicht van aandelen zeer licht verlaagd voor alle profielen. Het vrijgekomen percentage is overgeheveld naar de geldmarkt om de looptijd van de portefeuilles niet te verlengen.

Icono 1
Voor ons conservatieve profiel Kuala Lumpur en voor ons gematigde profiel Shanghai hebben we ook het gewicht van de High Yield bedrijfsobligaties verlaagd. In het geval van Kuala Lumpur hebben wij ook Investment Grade Global verlaagd, waarmee we Emerging Markets Government Bond hebben verhoogd.

We blijven de markten volgen en proberen het hoogste rendement te behalen met het laagste risico.
Was dus oorspronkelijk begin dit jaar in stappen van 20% steeds meer aandelen/obligaties per offensief/defensieve profielen. halverwege dit jaar aangepast met 10%punt aandelen opgehoogd in elk profiel , nu dus weer licht aangepast, incl geldmarkt, maar kan %punten nog niet vinden.

• Datisraar
Get!em schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:05:
Voor robo advisor klanten:

[...]

Was dus oorspronkelijk begin dit jaar in stappen van 20% steeds meer aandelen/obligaties per offensief/defensieve profielen. halverwege dit jaar aangepast met 10%punt aandelen opgehoogd in elk profiel , nu dus weer licht aangepast, incl geldmarkt, maar kan %punten nog niet vinden.
Ik krijg nu van OB bericht, dat als ik begin met 2.000€ te beleggen, je dan 100€ kado krijgt. Denk jij dat het dan zo makkelijk verdiend is c.q. is het wijs om dat te doen? Heb je positieve ervaringen in het algeheel bij OB?

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Die €100 is inderdaad zo bijgeschreven (ervaring vorige keer: binnen 1 maand) nadat je ermee gestart bent. Je moet je afvragen of je het risico, service en snelheid van (de performance van) beleggen bij OB wilt lopen tegenover de vergoeding van die 100.

Vorige actie was overigens €100 voor €1000 inleg, tussendoor was dit een actie van 2% meende ik, nu dus een €100 bij €2000 inleg.

Inleg in Robo advisor:
- je moet eerst een toets doen. Resultaat van de toets bepaald welk profiel je maximaal offensief kan doen. Kijk naar de resultaten-sheet of de profielen voldoen aan je (historische) verwachting tov bijv een wereldindex.
- los van offensief profiel, zie je dat openbank robo best veel verkoop/aankoop acties heeft, waardoor een percentage van tijd, je geld dus uit de markt is, met mogelijke verschillen qua performance tov een wereldindex en ook de ETF's zelf waar OB Robo in zit.
- hou rekening met extra voorwaarden in de actie, bijv minimaal belegd vermogen gedurende x tijd. Bij de €1000 actie, was dat bijv gedurende 12 maanden na de €100 bonus minimaal €500.
-Beheervergoeding is ondertussen 1,03% geworden (was 1%). Bij €2000 + €100 bonus + mogelijk rendement, is dat dus iets minder dan €2 per maand.

Edit: jouw voorwaarde is dus:
Je moet het contract voor discretionair beheer met een minimale investering van € 1000 ten minste 12 maanden vanaf de datum van betaling aanhouden.
je zult de pdf even moeten openen om te kijken welke betaling ze bedoelen (je inleg, of de bonus ;) )

[Voor 17% gewijzigd door Get!em op 09-09-2021 13:38]

• glatuin
Get!em schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:29:
Die €100 is inderdaad zo bijgeschreven (ervaring vorige keer: binnen 1 maand) nadat je ermee gestart bent. Je moet je afvragen of je het risico, service en snelheid van (de performance van) beleggen bij OB wilt lopen tegenover de vergoeding van die 100.

Vorige actie was overigens €100 voor €1000 inleg, tussendoor was dit een actie van 2% meende ik, nu dus een €100 bij €2000 inleg.

Inleg in Robo advisor:
- je moet eerst een toets doen. Resultaat van de toets bepaald welk profiel je maximaal offensief kan doen. Kijk naar de resultaten-sheet of de profielen voldoen aan je (historische) verwachting tov bijv een wereldindex.
- los van offensief profiel, zie je dat openbank robo best veel verkoop/aankoop acties heeft, waardoor een percentage van tijd, je geld dus uit de markt is, met mogelijke verschillen qua performance tov een wereldindex en ook de ETF's zelf waar OB Robo in zit.
- hou rekening met extra voorwaarden in de actie, bijv minimaal belegd vermogen gedurende x tijd. Bij de €1000 actie, was dat bijv gedurende 12 maanden na de €100 bonus minimaal €500.
-Beheervergoeding is ondertussen 1,03% geworden (was 1%). Bij €2000 + €100 bonus + mogelijk rendement, is dat dus iets minder dan €2 per maand.

Edit: jouw voorwaarde is dus:

[...]

je zult de pdf even moeten openen om te kijken welke betaling ze bedoelen (je inleg, of de bonus ;) )
Ik doe dus ook mee met de vorige actie. Het zal ongetwijfeld een beter rendement geven dan sparen, echter moet ik hier maar naar gissen hoeveel exact. Een mooi overzicht van je total rendement tot nu (percentage) ontbreekt. Wat dat betreft geven zowel Brand New Day als Binck Forward een beter beeld. Nu extra lastig te vergelijken met elkaar.
Overigens zie je wel wat maar het rendement mag jezelf berekenen, lekker lastig aangezien ik ook maandelijks wat stort.

[Voor 3% gewijzigd door glatuin op 09-09-2021 14:28]

• Fidesnl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:41
Het rendement zit gewoon in de app?

[Voor 31% gewijzigd door Fidesnl op 09-09-2021 17:07]

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

En exacte percentages , zelfs uitgesplitst per maand, kwartaal en all time, inc verdeling per ETF zit in de maandelijkse beheer rapportage (sectie documentatie via menu in de app)

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

In de IOS versie van de app mist het totale rendement percentage in dat Dashboard op de frontpage, maar alleen als je doorklikt op je profiel.

En de grafiek MET percentage zie je ook alleen als je doorklikt op jouw strategie.

Best verwarrend en ik snap dat @glatuin dat gemist heeft. Ik kwam er zelf ook bij toeval achter door te kijken welke elementen allemaal klikbaar zijn in de app.

[Voor 18% gewijzigd door Get!em op 09-09-2021 23:00]

• glatuin
Get!em schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:52:
En exacte percentages , zelfs uitgesplitst per maand, kwartaal en all time, inc verdeling per ETF zit in de maandelijkse beheer rapportage (sectie documentatie via menu in de app)
Thanks, ik had dat rapport ooit ingekeken begin van het jaar, had geen idee dat er op het eind nog iets van rendementen stond, Eigenlijk nog best aardig rendement gegeven dat ze best defensief beleggen. Nog even nadenken of ik niet meer wil stoppen in robo advisor. Ik heb nl nog steeds te veel spaargeld in verhouding tot beleggingen. Mijn eigen beleggingen zijn best risicovol (veel tech) en voor defensief beleggen wil ik liever bij een robo belegger zitten.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Naja, ikzelf vind beheerskosten best hoog en de gekozen etf best exotisch, waaronder ook best veel Aziatisch Japans.
Vergeleken met breed gespreid indexfonds dan. Als ik kijk naar het rendement dan loopt het in iedergeval sinds inleg, ook achter op zo’n zelfde wereldfonds. En het stoort me dat je best vaak dagen uit de markt bent.

• budjepaul
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19:46
dnieuwen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:42:
[...]

Hoi, ja dat is mogelijk. Vandaag toevallig gedaan bij een geld/storting automaat van Santander. Zonder commissie! En het staat er direct bij.
Dit was neem ik aan in Spanje? Of kan dit ook in andere landen waar Santander actief is met kantoren?

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:38
Ik heb €5k op een spaarrekening staan bij Openbank vanwege de hoge rente voor het eerste half jaar van 2%. Daarna is het 0,20%. Ziet iemand enige beren op de weg als je hier een relatief groter bedrag aan spaargeld parkeert? In het ergste geval moet ik bij een faillissement bij de Spaanse overheid zijn?

• glatuin
GioStyle schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:21:
Ik heb €5k op een spaarrekening staan bij Openbank vanwege de hoge rente voor het eerste half jaar van 2%. Daarna is het 0,20%. Ziet iemand enige beren op de weg als je hier een relatief groter bedrag aan spaargeld parkeert? In het ergste geval moet ik bij een faillissement bij de Spaanse overheid zijn?
Ik heb er een veelvoud staan. Ja in het ergste geval kost het je wat moeite en geduld om je geld te krijgen. Dat gezegd hebbende openbank is eigendom van Santander en dat is de 4e grootste bank van de EU. Too big to fail. Dus dat laat de EU niet gebeuren.
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee