Sterker nog, bij OB krijg je die standaard haha. Een Mastercard vraag je na het openen van de rekening aan door eenmalig een bedrag van €1,99 te betalen.renedr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:09:
Is het net als bij N26 mogelijk een maestro kaart aan te vragen?
Thnx, toch maar eens proberen danbalken07 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:01:
[...]
Sterker nog, bij OB krijg je die standaard haha. Een Mastercard vraag je na het openen van de rekening aan door eenmalig een bedrag van €1,99 te betalen.
De Openbank fysieke Maestro en virtuele MasterCard passen waren in het begin de enige beschikbare passen. Daar is een fysieke MasterCard bijgekomen. Het mooie is dat de Openbank Maestro pas, in tegenstelling tot die van N26, ook met Apple Pay werkt. De N26 Maestro pas rekent echter standaard geen wisselkoersopslag bij betalingen in vreemde valuta. De passen van Openbank hebben alleen gratis Travel+ (geen wisselkoersopslag) als je in het eerste halfjaar van hun introductie klant bent geworden.renedr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:09:
Maestro betaalpas is standaard inbegrepen bij de gratis Openbank betaalrekening:renedr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:09:
https://www.openbank.nl/r42-betaalpas
Een debit Mastercard kun je extra aanvragen voor € 1,99 (eenmalige verzendkosten): https://www.openbank.nl/mastercard-aanvragen-r42
Opslag vreemde valuta op Maestro en Mastercard is ALTIJD 1,5%, tenzij je Travel+ plan neemt voor € 7,99 per maand. Na je vakantie kun je dit plan weer uitzetten:
https://www.openbank.nl/a...pas%20Maestro-NL%29_1.pdf (pagina 2)
[ Voor 29% gewijzigd door U123456 op 18-06-2021 10:43 ]
Wanneer ik van mijn ABN/Amro rekening voor lunchtijd geld overmaak naar OB staat het er binnen 3 a 4 uur op.Datisraar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:11:
Ik heb vanochtend wat overgemaakt naar OB. Ben benieuwd (vanmiddag of morgen).
Volgende actiepunt op het lijstje: Nu nog gratis Instant Payment bij OB !
Gisteren een bedrag over gemaakt van mijn asn rekening en net een push melding dat het was bijgeschreven. 
Gisteren kreeg ik ook een melding dat er incasso aan zit te komen voor de volgende dag, vandaag dus.
Gisteren kreeg ik ook een melding dat er incasso aan zit te komen voor de volgende dag, vandaag dus.
[ Voor 32% gewijzigd door xabre16v op 22-06-2021 11:33 ]
Het gaat de laatste weken sneller ja. In het begin heb ik wel eens 3 dagen moeten wachten!
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Jij kreeg een pushmelding van OB dat het bedrag is bijgeschreven? Hoe dan?xabre16v schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:30:
Gisteren een bedrag over gemaakt van mijn asn rekening en net een push melding dat het was bijgeschreven.
Vanuit de app dus? Hier alleen dit soort berichten via SMS. En ja, het is ook een smartphone (android).
Vanuit de app ja. Geen sms.U123456 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:14:
[...]
Vanuit de app dus? Hier alleen dit soort berichten via SMS. En ja, het is ook een smartphone (android).
Hier een iPhone en krijg niets, geen sms, geen pushbericht, helemaal niets..
Vandaag ook voor het eerst push berichten ontvangen via de app op Android 11.
Heb vanochtend vroeg ook weer van abn naar OB overgemaakt. Het is inmiddels bijgeschreven bij OB zie ik net, maar ook ik krijg geen push bericht of sms of melding of wat dan ook. Alles staat in de app ‘aan’. Jammer hoor.😏. Wel vreemd dat de ene het wel krijgt hier en de ander weer niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 24-06-2021 12:27 ]
Ik had vandaag een overboeking gedaan en krijg nu wel pushbericht van OB. 🙂Datisraar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:22:
Heb vanochtend vroeg ook weer van abn naar OB overgemaakt. Het is inmiddels bijgeschreven bij OB zie ik net, maar ook ik krijg geen push bericht of sms of melding of wat dan ook. Alles staat in de app ‘aan’. Jammer hoor.😏. Wel vreemd dat de ene het wel krijgt hier en de ander weer niet.
Ter info: bij pin betalingen met de Maestro OB pas , krijg ik pushmelding vanuit de app van de bank. Bij geldopnames overigens ook!
[ Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 25-06-2021 12:12 ]
Ik krijg die push berichten bij betalingen met Apple Pay al sinds t begin.Datisraar schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:11:
Ter info: bij pin betalingen met de Maestro OB pas , krijg ik pushmelding vanuit de app van de bank. Bij geldopnames overigens ook!
IdemGet!em schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Ik krijg die push berichten bij betalingen met Apple Pay al sinds t begin.
Wat denken jullie van deze actie?
Als ik het goed begrijp zou je 2% van het totaal belegde bedrag tussen april en eind juli cadeau krijgen. Dus stel je hebt 10K op je beleggingsrekening dan krijg je 200 euro cadeau. Klinkt iets te mooi om waar te zijn, en voorwaarden van openbank acties zijn vaak wat cryptisch omschreven / matig vertaald, dus misschien begrijp ik het verkeerd? En als ik op 30 juli nog een grote som overmaak wordt dat dan ook “meegerekend” of zou het gaan om geld wat “in de hele periode” op de rekening staat. Dat wordt niet helemaal duidelijk. Er lijkt ook niet in opgenomen over dat het geld minimaal een jaar gestald moet staan (op de basis-500 euro na waarmee je start).
Ben benieuwd.
Als ik het goed begrijp zou je 2% van het totaal belegde bedrag tussen april en eind juli cadeau krijgen. Dus stel je hebt 10K op je beleggingsrekening dan krijg je 200 euro cadeau. Klinkt iets te mooi om waar te zijn, en voorwaarden van openbank acties zijn vaak wat cryptisch omschreven / matig vertaald, dus misschien begrijp ik het verkeerd? En als ik op 30 juli nog een grote som overmaak wordt dat dan ook “meegerekend” of zou het gaan om geld wat “in de hele periode” op de rekening staat. Dat wordt niet helemaal duidelijk. Er lijkt ook niet in opgenomen over dat het geld minimaal een jaar gestald moet staan (op de basis-500 euro na waarmee je start).
Ben benieuwd.
[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 30-06-2021 09:02 ]
Staat er toch gewoon duidelijk: tussen april en juli storten, minimaal 500, en dan minimaal 12 maanden laten staan. Augustus dit jaar krijg je je bonus al, maar kan terug gevorderd worden als je het niet 12 maanden laat staan.
Wat dat betreft was de eerdere actie met €100 bij minimale inleg €1000, beter.
[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 30-06-2021 09:14 ]
Ik heb al wat geld op robo advisor, moet ik nu een tweede openen om in aanmerking te komen?Get!em schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:07:
Staat er toch gewoon duidelijk: tussen april en juli storten, minimaal 500, en dan minimaal 12 maanden laten staan. Augustus dit jaar krijg je je bonus al, maar kan terug gevorderd worden als je het niet 12 maanden laat staan.
Ik moet die test nog eens doen, kan niet eens een neutraal of offensief profiel kiezen. Ik zal dit keer op alles ja roepen. Dingetje is dat beleggingen die ik elders doe en/of zelf allemaal betere performance hebben dan robo advisor. Ik denk dat dit door het Shanghai profiel komt. Een deel van het geld wordt belegd in geldfonds met negatieve rente.
Ja, die toets moet je redelijk overduidelijk agressief invullen. Anders krijg je profielen met 20-40-60 geldmarkt/obligaties. Al hebben ze die profielen qua obligaties wel bijgesteld afgelopen maanden.
Waar zie jij dat dan zo duidelijk staan, van die 12 maanden? Ik zie:Get!em schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:07:
Je moet toezeggen het contract voor discretionair beheer met een minimale belegging van € 500, minimaal 12 maanden vanaf de datum van betaling aan te houden.
Daar staat dus niet specifiek dat je het belegde bedrag tussen april en juli, waarover de 2% wordt berekend, 12 maanden moet blijven staan. Alleen dat je de dienst (het contract voor discretionair beheer) + de minimale 500 euro 12 maanden aanhoudt. Ook staat er niets over terugvordering…
Klik volgende keer even door naar de pdf met de uitgebreide voorwaarden: https://www.openbank.nl/a...rden_Robo-Advisor2_NL.pdf
Je hebt gelijk wat betreft de 500, echter geldt dat ook bij koersdaling. Terugvorderen staat in de pdf.
Er staat ook dat bestaande klanten van robo advisor niet mee mogen doen (voor 4 april rekening geopend) en dat als je met een eerdere actie hebt meegedaan je ook niet mee mag doen.
Je hebt gelijk wat betreft de 500, echter geldt dat ook bij koersdaling. Terugvorderen staat in de pdf.
Er staat ook dat bestaande klanten van robo advisor niet mee mogen doen (voor 4 april rekening geopend) en dat als je met een eerdere actie hebt meegedaan je ook niet mee mag doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 30-06-2021 13:50 ]
Dank! Ah, ik had mij niet gerealiseerd dat bestaande klanten niet mee mogen doen. Onhandig dat ze die dan alsnog van deze aanbieding voorzien in de app.Get!em schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:52:
Maar goed: algemeen vind ik het niet heel interessant. 2% vergoeding. >1% ben je al kwijt aan hun beheervergoeding en het andere deel zit in de lopende kosten factor van de gebruikte fondsen en etf. Nog los van evt rendementen.
Heeft iemand enig idee hoe lang het bij Robo Advisor duurt voor je verkoop order is verwerkt? Ik ben al een week aan het wachten (vorige week maandag ingeschoten) en wil eigenlijk wel erg graag m'n geld hebben. Bij de meeste beheerde beleggingen (zoals Robeco) is het gewoon de eerstvolgende handelsdag, dus in de praktijk kun je binnen 1-2 dagen bij je geld. Maar 1 week is wel echt vervelend, laat staan als het nog langer duurt.
Ze geven zelf jammer genoeg nergens aan hoe lang het duurt.
Wat ruist er door het struikgewas
Duurde ook ontzettend lang totdat mijn geld eindelijk werd belegd weet ik nog, zal andersom dus niet anders zijn.Cybje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:01:
Heeft iemand enig idee hoe lang het bij Robo Advisor duurt voor je verkoop order is verwerkt? Ik ben al een week aan het wachten (vorige week maandag ingeschoten) en wil eigenlijk wel erg graag m'n geld hebben. Bij de meeste beheerde beleggingen (zoals Robeco) is het gewoon de eerstvolgende handelsdag, dus in de praktijk kun je binnen 1-2 dagen bij je geld. Maar 1 week is wel echt vervelend, laat staan als het nog langer duurt.
Je zit ook met de valutadatum, welke doorgaans 2 dagen na uitvoering ligt en ze je ook pas dan kunnen uitbetalen zonder debetrente in rekening te brengen.
Maar een week is wel lang inderdaad, alhoewel het mij eerlijk gezegd niets verbaasd gezien de gehele amateuristische opzet van Openbank, al sinds het begin.
In vino veritas, in aqua sanitas
Over wachten gesproken, heeft iemand ooit teruggepind met de Openbank Maestro? Ik wacht al een paar dagen, maar nog geen spoor ervan in het overzicht. Bij de terminal leek het goed te gaan.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Onlangs nog bij de HORNBACH, stond paar minuten later erbij in het overzicht.Brent schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:20:
Over wachten gesproken, heeft iemand ooit teruggepind met de Openbank Maestro? Ik wacht al een paar dagen, maar nog geen spoor ervan in het overzicht. Bij de terminal leek het goed te gaan.
Zie 'm r nu net bij staan, de creditering was vrijdagavond.Fidesnl schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:14:
[...]
Onlangs nog bij de HORNBACH, stond paar minuten later erbij in het overzicht.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Bij mijn weten duurt dit 5-10 werkdagen en deze tijdsduur is niet ongebruikelijk.Cybje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:01:
Verkoop van m'n Robo Advisor heeft uiteindelijk 9 dagen geduurd. Dit hebben ze overigens met de koers van gisteren/vandaag gedaan, niet die van 9 dagen geleden (moment van dat ik de verkoop order inschoot). Dat is wel vervelend, je mist wel echt een stukje controle op je beleggingen die concurrenten wel bieden.
Nou lekker dan. Ik heb met de actie van vorig jaar meegedaan. volgens mij moet ik dat 1 jaar volhouden, maar dat betekent wel dat ik me daarna definitief ga terugtrekken. Rendement is al niet heel hoog. Gelukkig niet veel geld ingestopt (wilde de 100 euro verdienen, en kijken of het wat is). Lekker onbetrouwbare club zo, 9 dagen is wel heel erg lang. Zou nog mee te leven zijn als de koersen van dat moment gehanteerd werden maar dit is een reden om het hele beleggingsdeel van Openbank te gaan vermijden.Cybje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:48:
Verkoop van m'n Robo Advisor heeft uiteindelijk 9 dagen geduurd. Dit hebben ze overigens met de koers van gisteren/vandaag gedaan, niet die van 9 dagen geleden (moment van dat ik de verkoop order inschoot). Dat is wel vervelend, je mist wel echt een stukje controle op je beleggingen die concurrenten wel bieden.
Sorry, maar dit is vrijwel altijd zo. Uiteindelijke verkoopwaarde = moment dat de vermogensbeheerder verkoopt.
En dat het zolang duurt is omdat ze verkopen van meerdere klanten / herbalanceren van de investeringen bundelen, anders zou je zelf de verkoopkosten moeten betalen per fonds waar je in zit.
Overigens is het tegenwoordig al snel, tot een aantal jaar geleden had je bij veel zelfs 4 weken wachttijd tussen jouw verkoopopdrachten en de daadwerkelijke verkoop.
En dat het zolang duurt is omdat ze verkopen van meerdere klanten / herbalanceren van de investeringen bundelen, anders zou je zelf de verkoopkosten moeten betalen per fonds waar je in zit.
Overigens is het tegenwoordig al snel, tot een aantal jaar geleden had je bij veel zelfs 4 weken wachttijd tussen jouw verkoopopdrachten en de daadwerkelijke verkoop.
Ik heb een aantal beheerders als vergelijking en de meeste ervaring met Robeco en daar is het gewoon de eerstvolgende handelsdag. Dus in de praktijk 1 werkdag en dan wordt de koers van die dag gebruikt. Een week wachten kan met een beetje negatieve beurs je zomaar 5% kosten, extremen als een echte crisis uitgezonderd.
Met andere woorden: ik ga dit niet meer via Openbank doen en blijf Robeco wel gebruiken.
Edit: ik heb in de afgelopen 10 jaar niet meegemaakt dat het langer dan een paar dagen duurt bij diverse beheerders, laat staan dat het een week of zelfs meerdere weken is.
Met andere woorden: ik ga dit niet meer via Openbank doen en blijf Robeco wel gebruiken.
Edit: ik heb in de afgelopen 10 jaar niet meegemaakt dat het langer dan een paar dagen duurt bij diverse beheerders, laat staan dat het een week of zelfs meerdere weken is.
[ Voor 17% gewijzigd door Cybje op 07-07-2021 13:09 ]
Zit er dik in dat er maar 1 keer per week (ver)koop orders worden uitgevoerd en dat deze ook voor een bepaalde datum moeten worden ingediend.
En dan dus ook nog 1 á 2 dagen extra i.v.m. valutadatum.
En dan dus ook nog 1 á 2 dagen extra i.v.m. valutadatum.
In vino veritas, in aqua sanitas
Antwoord op mijn vragen:Goedendag,
Ik heb momenteel 3 betaalrekeningen bij jullie met betaalpas (Maestro). Op 1 van deze 3 rekeningen heb ik ook een debit Mastercard aangevraagd en gekregen. In totaal heb ik nu dus 4 betaalpassen (3x Maestro + 1x debit Mastercard) voor 3 betaalrekeningen.
Ik wil graag op die 2 andere betaalrekeningen naast de Maestro betaalpas ook een debit Mastercard aanvragen.
Bij het aanvragen van een debit Mastercard krijg ik telkens de melding dat ik de limiet van het aantal betaalpassen heb bereikt?
Kunnen jullie dit toelichten? Is er maar 1 debit Mastercard per account mogelijk? Of is het per betaalrekening?
Kan ik anders telefonisch voor de 2 andere betaalrekeningen een debit Mastercard aanvragen?
Hm, dus een betaalrekening met 2 betaalpassen (Maestro + debit Mastercard) is niet mogelijk, maar ik heb het wel. Ik snap er niets van.Goedemorgen,
Bedankt voor je e-mail.
Je kunt maximaal 3 betaalpas hebben. Wij kunnen een betaalpas voor je blokkeren en in plaats daarvan nog een Mastercard aanvragen. Hiervoor moet je telefonisch contact met ons opnemen met de 8 cijferige handtekeningsleutel bij de hand.
Wij zijn 365 dagen per jaar van 08.00 tot 22.00 bereikbaar op +31 (0) 70 7007 516.
Nog een fijne dag!
Hoe kom je daarbij? In het antwoord van OpenBank dat jij hier citeert staat alleen dat je maximaal 3 passen mag.GioStyle schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:55:
Hm, dus een betaalrekening met 2 betaalpassen (Maestro + debit Mastercard) is niet mogelijk, maar ik heb het wel. Ik snap er niets van.
Past bij deze eerdere ervaring:
chm123 in "Openbank.NL"Extra informatie betreft rekeningen en passen bij Openbank:
Maximaal 5 rekeningen per persoon
Maximaal 3 betaalpassen (Maestro en/of Mastercard)
Maximaal 1 eCommerce card
[ Voor 105% gewijzigd door U123456 op 12-07-2021 18:24 ]
Dus ik ben een lucky bastard met dubbele betaalpas (Maestro + debit Mastercard) voor 1 betaalrekening.
Maar wat gebeurt er als ik nu nog een betaalrekening open? Dan komt er toch nog een betaalpas bij?
Maar wat gebeurt er als ik nu nog een betaalrekening open? Dan komt er toch nog een betaalpas bij?
[ Voor 8% gewijzigd door GioStyle op 12-07-2021 18:35 ]
@GioStyle In theorie krijg je dan dus geen betaalpas voor die nieuwe rekening. Maar wellicht heb je weer geluk en krijg je er wel 1
@GioStyle:: het is ook jammer dat je bij Openbank een betaalpas niet (tijdelijk) kan koppelen aan een andere bankrekening, zoals bij Bunq en Vivid wel kan. Zou waarschijnlijk ook een oplossing voor je zijn?
https://www.openbank.nl/acties/zomer-verloting-betaalpassen
Nieuwe actie bij OB. Daarnaast zie ik dat de Metal Card nu besteld kan worden. Iemand hier al ervaringen mee?
Nieuwe actie bij OB. Daarnaast zie ik dat de Metal Card nu besteld kan worden. Iemand hier al ervaringen mee?
Wel leuk. Maar wel van gratis naar 13,99€ per maand ? Wat is naast de metalen kaart, de toegevoegde waarde, de conciërge service. Maar volgens mij verder geen verschillen met de gratis OB betaalrekening.balken07 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:32:
https://www.openbank.nl/acties/zomer-verloting-betaalpassen
Ik vraag me af hoe die conciërge service precies gaat. Is dit meer iets voor de mensen die geen keuzes kunnen maken?
Een hotel boeken via bijv. Booking.com doe ik zelf binnen 5-10 minuten. Een restaurant wat langer omdat ik de kaart van tevoren bekijk.
Maar voor €14/maand kun je er niet al te veel van verwachten denk ik, dan kan deze persoon maximaal een half uur per maand met jou bezig zijn anders kost het OpenBank meer dan het oplevert.
Een hotel boeken via bijv. Booking.com doe ik zelf binnen 5-10 minuten. Een restaurant wat langer omdat ik de kaart van tevoren bekijk.
Maar voor €14/maand kun je er niet al te veel van verwachten denk ik, dan kan deze persoon maximaal een half uur per maand met jou bezig zijn anders kost het OpenBank meer dan het oplevert.
Inderdaad, dat is mijn probleem met de gratis banken incl. Openbank. Die betaalde opties bieden nauwelijks toegevoegde waarde. Die conciërge service alleen is zo wel erg duur voor 13.99 per maand. Handig is het wel, maar een reisbureau bellen kan ook als je het niet zelf wilt regelen.Datisraar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:05:
[...]
Wel leuk. Maar wel van gratis naar 13,99€ per maand ? Wat is naast de metalen kaart, de toegevoegde waarde, de conciërge service. Maar volgens mij verder geen verschillen met de gratis OB betaalrekening.
Prima zo, houden wij het lekker gratis.
Amex biedt het al jaren, zij hebben ook een eigen reisbureau. Destijds was het handig maar ik vind het nu eigenlijk ouderwets. Door het internet kun je heel gemakkelijk alles zelf regelen.Fidesnl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:43:
Ik vraag me af hoe die conciërge service precies gaat. Is dit meer iets voor de mensen die geen keuzes kunnen maken?
Dat is misschien precies wat OB daarmee uitstraalt?, een ietwat ouderwetse te traditionele bank in een nieuw app jasje, wat weer een jaren 10 uitstraling heeft. Grapje natuurlijk, maar de conciërge service is meer uit de pre-internet tijdperk, of voor puissant rijke mensen die geen moeite willen doen, druk bezet zijn en bellen ‘conciërge: regel het ff?’.glatuin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Amex biedt het al jaren, zij hebben ook een eigen reisbureau. Destijds was het handig maar ik vind het nu eigenlijk ouderwets. Door het internet kun je heel gemakkelijk alles zelf regelen.
Bij openbank heb ik de Travelcard+ plan aan staan op mijn bankpas. Van te voren nog gevraagd of ik zonder kosten wereldwijd geld kan pinnen en dat werd bevestigd. Heb ik vandaag gepind worden de kosten van de pinautomaat toch in rekening gebracht, Dat is lekker. Iets beloven, 5 maal wereldwijd zonder kosten geld opnemen, en dan toch in rekening brengen. Met ieder andere kaart wat ik heb kan ik pinnen waar extra kosten voor gerekend worden. Daar hoef ik toch niet 7,99 euro voor neer te leggen. Wat een onbetrouwbare bank. Als ik de kosten niet terugkrijg wordt dat een gangetje naar het KiFid. bah bah.
Wellicht is onderstaande nog relevant:MTT schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:38:
Bij openbank heb ik de Travelcard+ plan aan staan op mijn bankpas. Van te voren nog gevraagd of ik zonder kosten wereldwijd geld kan pinnen en dat werd bevestigd. Heb ik vandaag gepind worden de kosten van de pinautomaat toch in rekening gebracht, Dat is lekker. Iets beloven, 5 maal wereldwijd zonder kosten geld opnemen, en dan toch in rekening brengen. Met ieder andere kaart wat ik heb kan ik pinnen waar extra kosten voor gerekend worden. Daar hoef ik toch niet 7,99 euro voor neer te leggen. Wat een onbetrouwbare bank. Als ik de kosten niet terugkrijg wordt dat een gangetje naar het KiFid. bah bah.
Overigens kan je altijd contact opnemen met Openbank en vragen of ze de kosten willen vergoeden, immers, ze adverteren met gratis opnamen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:30:
[...]
Dat opnames voor de klant gratis zijn, betekent nog niet dat banken onderling elkaar sowieso geld in rekening brengen voor een geldopname van een externe bank. In het ene geval is die fee voldoende, in het andere geval betaalt de consument ook nog iets extra's.
Die fee die de consument betaalt wordt in rekening gebracht door de opnemende bank, niet door Openbank. Je zult dus ook zien dat je door Openbank niets in rekening wordt gebracht, maar dat de fee van de geldautomaat gewoon betaald moet worden. De laatste fintech (waarvan ik wist) dat deze terug betaald wordt (Denizen) is per 1 januari opgehouden te bestaan.
Dus wees voorzichtig met het lezen van de marketing, en hou bit.ly/thefreeATMlist goed in de gaten! (en vul aan/pas aan waar nodig)
Daar adverteren ze mee inderdaad en ik heb ze de vraag gesteld, en geven dan aan dat ik 5 maal per maand wereldwijd gratis geld kan opnemen, zo staat het lekker in het bericht. Dat verwacht ik dus ook. Er wordt nergens gerept dat wanneer de automaat kosten in rekening brengt ik daarvoor moet opdraaien, immers dan is het niet gratis geld opnemen. Dat kan ik met ieder andere bankpas wat ik heb, van Revolut, of DKB, al dat soort banken.
@MTT Hoe weet je zo zeker dat de ATM-kosten daadwerkelijk in rekening zijn gebracht? Ik kan van mijn geldopnames van vorig jaar februari nog steeds niet zien wat het daadwerkelijk afgeschreven bedrag in vreemde valuta is. Als ik het zelf omreken (aan de hand van de receipt, blijken er dus geen kosten te zijn doorberekend.
Dat staat op de atm slip. Gelukkig wel ja. En welke buitenlander neemt nu 5,67 euro uit een geld automaat, kan dat overigens wel.
@MTT Precies, dat stond bij mij ook op het bonnetje. Als je het omrekent (met en zonder fee), zul je zien dat er waarschijnlijk geen fee is gerekend.
Ik heb het omgerekend en die fee is berekend, en er staat de vreemde valuta met fee op de lijst, en die man aan de telefoon zegt ook dat het bedrag, die noemde hij met de fee, is omgerekend.
Hiervoor heb ik de officiele Mastercard currency converter gebruikt, en klopt precies. Er is omgerekend voor het bedrag met de kosten
Als ik jou was zou ik nog maar een keer kijken en vergelijken met de officiele Mastercard currency rate op die dag.
Hiervoor heb ik de officiele Mastercard currency converter gebruikt, en klopt precies. Er is omgerekend voor het bedrag met de kosten
Als ik jou was zou ik nog maar een keer kijken en vergelijken met de officiele Mastercard currency rate op die dag.
[ Voor 47% gewijzigd door MTT op 19-07-2021 16:43 ]
Dan zullen ze het crediteren, want pas na 5 geldopnames berekenen ze die kosten door aan jou
Ja, het is wel een gedoe, want ik moet nu dus vanaf het buitenland bellen naar nederland, want emailen doen ze niet aan voor dit soort dingen.
En dan zei die man na 10 minuten uitzoekwerk, dat ze het beter moeten uitzoeken. Rara.
Nou volgens mij is het zo klaar als een klontje.
Ik zal ze de telefoonrekening ook maar onder de neus schuiven. kosteloos is kosteloos, niet dat ik vanaf het buitenland nog moet bellen erover. Heb een gespecificeerde telefoonrekening dus dat heb ik in ieder geval.
En dan zei die man na 10 minuten uitzoekwerk, dat ze het beter moeten uitzoeken. Rara.
Nou volgens mij is het zo klaar als een klontje.
Ik zal ze de telefoonrekening ook maar onder de neus schuiven. kosteloos is kosteloos, niet dat ik vanaf het buitenland nog moet bellen erover. Heb een gespecificeerde telefoonrekening dus dat heb ik in ieder geval.
[ Voor 27% gewijzigd door MTT op 19-07-2021 17:00 ]
Verwijderd
Aangezien je vorig jaar al eens vastgesteld hebt dat Openbank misschien niet de bank voor jou is en je klaarblijkelijk genoeg ervaring hebt met andere fintechs, vind ik het wel wat apart dat je je vraag niet wat gerichter gevraagd hebt, dan was je dit leed bespaard gebleven.MTT schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:42:
Ik vind het wel een amateuristische bende.
[...]
Het lijkt wel de Spaanse maffia.
Nu weer met de mastercard. Het houdt niet op!
Bij welke bank (of geldautomatenbeheerder) in welk land is dit voorgevallen?
Heb je toevallig te maken gekregen met DCC? Dan staat je bankkaart namelijk buitenspel voor wat betreft het omrekenen en vervallen evt perks logischerwijs ook.MTT schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:38:
Wikipedia: Dynamic currency conversion
Is maar een suggestie. Ik heb tot dusver daadwerkelijk gratis geld kunnen opnemen in het buitenland, dus ik herken mij niet in je verhaal over een onbetrouwbare bank.
Bij mij zijn deze kosten vergoed nadat ik ze had gemaild.MTT schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:38:
Ik heb mijn kaart in Rusland en vorige maand in Roemenië gebruikt. Dit zijn vooral landen waar je moet uitkijken waar je cash geld uit de muur haalt. Sommige lokale banken rekenen een toeslag omdat je hun atm gebruikt. CITI bank in Rusland doet dat bijvoorbeeld. Dus die gebruik ik nooit. In Roemenië is bijvoorbeeld ING geheel gratis.
Dus altijd vooraf goed kijken op het scherm van de atm want elke bank moet melden dat zij lokale kosten in rekening brengen.
Kijk ook uit voor DCC. In RO doen sommige banken daar ook aan maar weer er is een keuze mogelijk om ook gewoon in lokale valuta op te nemen.
Ik heb dus nooit problemen met kosten van die lokale banken die dan doorberekend worden door OB. Wat ik dan ook logisch vindt.
Dus altijd vooraf goed kijken op het scherm van de atm want elke bank moet melden dat zij lokale kosten in rekening brengen.
Kijk ook uit voor DCC. In RO doen sommige banken daar ook aan maar weer er is een keuze mogelijk om ook gewoon in lokale valuta op te nemen.
Ik heb dus nooit problemen met kosten van die lokale banken die dan doorberekend worden door OB. Wat ik dan ook logisch vindt.
Geen DCC, precies de mastercard wisselkoers, de bank berekent wel kosten, maar die moet ik volgens de gratis voorwaarden terug krijgen. Had van te voren specifiek gevraagd. En kosteloos opnemen is kosteloos opnemen, al staan er kosten voor gebruik atm, daarvoor zullen dan die kosten per maand zijn voor die kaart.
ik heb zwart op wil staan dat ik kosteloos kan geld opnemen. Dus betekent ook als er kosten voor gebruik ATM op staan. Want daar vroeg ik specifiek om. Anders is het niet kosteloos.
Want anders zijn er tig andere banken waar je zonder opslag geld kan pinnen, gratis, zonder maandelijkse plan kosten.
>>
Openbank heeft nog even een link gestuurd voor uitleg:
Hoeveel opnames kun je doen als je de reisvoordelen van je Я42 hebt ingeschakeld?
Je kunt 5 gratis geldopnames doen per maand, bij alle geldautomaten wereldwijd! Vanaf de zesde geldopname worden de extra kosten in rekening gebracht die de geldautomaat aangeeft.
En natuurlijk alle opnames die je wilt bij de 40.000 geldautomaten van Santander Group wereldwijd.
<<
Ik kan er niets anders van maken dat de eerste 5 kosteloos is, wat de geldautomaat ook aangeeft
Update:
De kosten van pinopname zijn bij de uiteindelijke berekening er weer afgetrokken. Dat is dus mooi
Verder even kijken of het bedrag bij een andere opname ook zo blijft minus de kosten. De ex koers is namelijk slechter geworden, maar bij mastercard staat bij huidige koers gewoon nog de betere koers. Ook het omgerekende bedrag in de app. Ik ga er vanuit dat ook die koers wordt genomen wat gereserveerd is in mijn account.
Het mooie is wel dat je in de app direct ziet dat je een pinopname hebt gedaan, voor hoeveel en welk bedrag. Even kijken of de koers klopt later.
ik heb zwart op wil staan dat ik kosteloos kan geld opnemen. Dus betekent ook als er kosten voor gebruik ATM op staan. Want daar vroeg ik specifiek om. Anders is het niet kosteloos.
Want anders zijn er tig andere banken waar je zonder opslag geld kan pinnen, gratis, zonder maandelijkse plan kosten.
>>
Openbank heeft nog even een link gestuurd voor uitleg:
Hoeveel opnames kun je doen als je de reisvoordelen van je Я42 hebt ingeschakeld?
Je kunt 5 gratis geldopnames doen per maand, bij alle geldautomaten wereldwijd! Vanaf de zesde geldopname worden de extra kosten in rekening gebracht die de geldautomaat aangeeft.
En natuurlijk alle opnames die je wilt bij de 40.000 geldautomaten van Santander Group wereldwijd.
<<
Ik kan er niets anders van maken dat de eerste 5 kosteloos is, wat de geldautomaat ook aangeeft
Update:
De kosten van pinopname zijn bij de uiteindelijke berekening er weer afgetrokken. Dat is dus mooi
Verder even kijken of het bedrag bij een andere opname ook zo blijft minus de kosten. De ex koers is namelijk slechter geworden, maar bij mastercard staat bij huidige koers gewoon nog de betere koers. Ook het omgerekende bedrag in de app. Ik ga er vanuit dat ook die koers wordt genomen wat gereserveerd is in mijn account.
Het mooie is wel dat je in de app direct ziet dat je een pinopname hebt gedaan, voor hoeveel en welk bedrag. Even kijken of de koers klopt later.
[ Voor 60% gewijzigd door MTT op 27-07-2021 04:07 ]
Je punt is duidelijk, je hoeft het niet 5x te herhalen. laat ons (wanneer het allemaal is afgehandeld) liever weten wat de uitkomst is. Zo blijft het forum informatief.
De link naar Norton Websecurity (die op de Nederlandse frontpage staat) werkt niet. 1-0 achterstand. Gelukkig zijn Europese regels wel wat meer waard dan een niet werkend icoontje.
Team anti-scalp - wauw..
Gisteravond toch wel een dieptepunt bereikt. Ik was mijn vakantie aan het boeken en wilde betalen per kredietkaart. Alles ging goed, totdat ik de handeling in de app moest bevestigen (voorheen nooit moeten doen, altijd via een sms). Deze functie werkt dus blijkbaar ook niet want het bevestigen gaat door middel van FaceId maar dat pakt de app blijkbaar niet.
Ik klik op “handeling bevestigen” vervolgens komt het scherm “bevestig via FaceId” en ik ben weer terug in het scherm “handeling bevestigen”. Van alles geprobeerd om vervolgens maar met de klantenservice contact op te nemen.
Drie adviezen gekregen:
- probeer het op een apparaat dat niet hét vertrouwde apparaat is: werkt niet. Je wordt doorverwezen naar je vertrouwde apparaat.
- schakel vertrouwd apparaat uit: werkt niet. Je moet je per post gestuurde code van acht cijfers hiervoor gebruiken (ik was helaas niet thuis).
- verwijder de app: werkt niet. Nu is mijn vertrouwde apparaat de verwijderde app. En om deze te verwijderen heb je toch weer die code van acht cijfers nodig.
Vermoeiend. Achja, vanavond maar vanaf thuis proberen.
Ik klik op “handeling bevestigen” vervolgens komt het scherm “bevestig via FaceId” en ik ben weer terug in het scherm “handeling bevestigen”. Van alles geprobeerd om vervolgens maar met de klantenservice contact op te nemen.
Drie adviezen gekregen:
- probeer het op een apparaat dat niet hét vertrouwde apparaat is: werkt niet. Je wordt doorverwezen naar je vertrouwde apparaat.
- schakel vertrouwd apparaat uit: werkt niet. Je moet je per post gestuurde code van acht cijfers hiervoor gebruiken (ik was helaas niet thuis).
- verwijder de app: werkt niet. Nu is mijn vertrouwde apparaat de verwijderde app. En om deze te verwijderen heb je toch weer die code van acht cijfers nodig.
Ik had Openbank als betaalrekening, maar ben er mee gestopt. Na twee keer een pinweigering in een nederlandse winkel was voor mij na de laatste keer de maat vol. Heb in de winkel met een kar vol zooi 35 minuten staan bellen met Openbank en uiteindelijk kwam deze vriendelijke meneer zelf tot de conclusie dat hij eigenlijk niet wist wat te doen - zijn supervisor in Spanje was te druk. Ik had geen andere passen bij me, dus mocht even op en neer naar huis om een andere pas te halen. Deze zelfde meneer beloofde mij na het weekend te contacteren, maar dit is nooit meer gebeurd.
Als de basis (pinnen) niet in orde is, zie ik het somber in...
[ Voor 2% gewijzigd door sailor_dg op 23-07-2021 09:59 . Reden: typo ]
All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 8,8 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow
Dat is ook de reden om minimaal 2 bankrekeningen te hebben van 2 verschillende banken. Veel mensen hebben nog steeds 1 bankrekening, maar als ik buitenshuis ga neem ik altijd 2 pasjes van de banken mee. Door al die fintechs heb ik zelf meer dan 5 bankrekeningen ondertussen, en is eigenlijk weer teveel (dat is ook mijn probleem, ik vind alles leuk op Fin tech bank gebied).sailor_dg schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:58:
Ik had Openbank als betaalrekening, maar ben er mee gestopt. Na twee keer een pinweigering in een nederlandse winkel was voor mij na de laatste keer de maat vol. Heb in de winkel met een kar vol zooi 35 minuten staan bellen met Openbank en uiteindelijk kwam deze vriendelijke meneer zelf tot de conclusie dat hij eigenlijk niet wist wat te doen - zijn supervisor in Spanje was te druk. Ik had geen andere passen bij me, dus mocht even op en neer naar huis om een andere pas te halen. Deze zelfde meneer beloofde mij na het weekend te contacteren, maar dit is nooit meer gebeurd.
Heb je geen Google Play of Apple Pay bij een bank? Dan kun je het ook niet vergeten als je geen of te weinig andere bankpasjes bij je hebt. Een telefoon of horloge heeft iedereen altijd wel bij zich.
[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 23-07-2021 10:21 ]
Belangrijkste is om in ieder geval een pas van 1 vertrouwde bank te hebben, ING bijvoorbeeld. Nooit problemen mee gehad. En dan altijd handig om zowel een pinpas bij je te hebben als mobiel bankieren via NFC.Datisraar schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:17:
[...]
Dat is ook de reden om minimaal 2 bankrekeningen te hebben van 2 verschillende banken. Veel mensen hebben nog steeds 1 bankrekening, maar als ik buitenshuis ga neem ik altijd 2 pasjes van de banken mee. Door al die fintechs heb ik zelf meer dan 5 bankrekeningen ondertussen, en is eigenlijk weer teveel (dat is ook mijn probleem, ik vind alles leuk op Fin tech bank gebied).
Heb je geen Google Play of Apple Pay bij een bank? Dan kun je het ook niet vergeten als je geen of te weinig andere bankpasjes bij je hebt. Een telefoon of horloge heeft iedereen altijd wel bij zich.
Tja dat kan gebeuren, ik heb altijd meerdere passen bij me en/of Google of Garmin pay.sailor_dg schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:58:
Laatst hier bij mij op vakantie werden al mijn passen geweigerd. Daar sta je bij de tol poort.... Gelukkig altijd wat kleingeld in de auto.
ING heb ik zelf ook, maar ook af en toe wel probleempjes mee.ocn schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:22:
[...]
Belangrijkste is om in ieder geval een pas van 1 vertrouwde bank te hebben, ING bijvoorbeeld. Nooit problemen mee gehad. En dan altijd handig om zowel een pinpas bij je te hebben als mobiel bankieren via NFC.
Ik ben begonnen met Open Bank omdat ING me in de kou liet staan bij de aanvraag van mijn hypotheek nadat ik 30 jaar klant was zowel qua bank zaken als qua verzekering. Altijd tevreden geweest ook qua app.
Maar met de hypotheek (toch wel iets groots in je leven) ging het mis. Eerst waren ze te laat met financiering goedkeuren en daarna kwamen ze opeens met allemaal extra eisen en dat mijn documenten te oud waren.. verschrikkelijk gezeur als ze letterlijk 30 jaar financiële administratie van je in handen hebben.
Overstappen is moeilijk omdat andere Nederlandse banken niet zo’n makkelijke app hebben. Ik wil gewoon dat iets werkt en klaar, ik hoef niet een heel uitgebreid optiepakket.
[ Voor 8% gewijzigd door Fidesnl op 23-07-2021 12:43 ]
Bij mij is het wel klaar met openbank. Ik vind het weinig stabiel en vooral erg traag allemaal.
Heb nu al een tijdje ook een rekening bij revolut en dat bevalt een stuk beter. Snel, veel opties, Ideal, snel opwaarderen, snelle overschrijven, etc
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar heeft iemand ervaring met het opzeggen bij openbank?
Heb nu al een tijdje ook een rekening bij revolut en dat bevalt een stuk beter. Snel, veel opties, Ideal, snel opwaarderen, snelle overschrijven, etc
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar heeft iemand ervaring met het opzeggen bij openbank?
Zie hier:Falco schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:49:
Uit: U123456 in "Openbank.NL"Het contract van de Open betaalekening loopt voor onbepaalde tijd. De klant kan het contract te allen tijde opzeggen door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de Bank, één maand van tevoren.
Ik moet het nog minimaal een half jaar aanhouden omdat ik dan €100 van ze krijg haha.
Heb nu een vierde rekening geopend. Heb nu 4 Maestropassen en 1 debit Mastercard. Jammer van de extra gewenste debit Mastercard, maar omdat het kosteloos is, weinig recht op klagen.GioStyle schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:57:
Inmiddels weer contact met Openbank gezocht. Hun antwoord is erg kort en niet duidelijk. Zij geven aan dat je bij 3 betaalrekeningen maar slechts 3 betaalpassen mag hebben. Nogal vreemd nu ik 3 betaalrekeningen heb en 4 betaalpassen (3 Maestro + 1 debit Mastercard).
Ik zou graag nog 1 debit Mastercard willen voor een rekening die ik ga gebruiken als pure incassorekening. Dan kan ik bijvoorbeeld ook Netflix van die rekening laten afschrijven in plaats van mijn creditcard.
Ja, OB mist een beetje dat flitsende van N26 en Revolut. Instant Payment, je rekening kunnen top uppen met een creditcard, kunnen betalen met IDeal…….dat mist OB wel. Okay, OB is gratis maar de andere Fin tech banken werken net even wat prettiger.
Ik denk er over na om bij OB alleen de spaarrekening te openen. Geld op die rekening heb ik zelden snel nodig. Ik vind het oké als de overboeking 1 of max 2 dagen duurt. Ik kan niet goed terugvinden of dat haalbaar is in recente berichten. Iemand een idee?
Sowieso schrijf je zo!
Zo te lezen alleen in combi met een betaalrekening:nadroJ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:25:
Ik denk er over na om bij OB alleen de spaarrekening te openen. Geld op die rekening heb ik zelden snel nodig. Ik vind het oké als de overboeking 1 of max 2 dagen duurt. Ik kan niet goed terugvinden of dat haalbaar is in recente berichten. Iemand een idee?
Gebruik de actiecode WELKOM voor:Kies je als nieuwe klant voor een Welkom Spaarrekening, dan open je automatisch een Open Betaalrekening. Ook deze is volledig gratis
https://www.openbank.nl/spaarrekeningDe eerste 6 maanden: 2% rente over de eerste € 5.000. Boven de € 5.000 ontvang je vanaf dag één 0,20% rente. Je ontvangt de rente elke maand op je Welkom Spaarrekening.
Eeen overboeking duurt van maandag t/m donderdag 3 à 4 uur. Ik boek altijd van mijn ABN/Amro s'morgens over en dan staat het altijd een paar urr later erop.nadroJ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:25:
Ik vermoed dat ze de bankpas herkennen als buitenlandse bankpas, en dan dit soort tarieven rekenen.Ynguy schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:20:
Ik stak mijn OB plastic Maestro kaart in het gleufje van een GWK/Travelex atm en tot mijn verbazing rekent dit bedrijf een giga bedrag van €4,00 om geld uit de muur te halen.
Is dit altijd zo geweest bij hen of iets nieuws?
Dank voor de info! En de andere kant op? Ook zo snel?Ynguy schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:14:
[...]
Eeen overboeking duurt van maandag t/m donderdag 3 à 4 uur. Ik boek altijd van mijn ABN/Amro s'morgens over en dan staat het altijd een paar urr later erop.
Sowieso schrijf je zo!
Ik zag zojuist deze app update. Dat zou herhaling van jouw ervaring moeten voorkomen hoop ik.Fidesnl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:43:
Gisteravond toch wel een dieptepunt bereikt. Ik was mijn vakantie aan het boeken en wilde betalen per kredietkaart. Alles ging goed, totdat ik de handeling in de app moest bevestigen (voorheen nooit moeten doen, altijd via een sms). Deze functie werkt dus blijkbaar ook niet want het bevestigen gaat door middel van FaceId maar dat pakt de app blijkbaar niet.
Drie adviezen gekregen:
:strip_exif()/f/image/JOUgggqT0nmHBxEG5W7BWV35.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere kant doe ik nooitmaar dat zal vast en zeker pas de volgende dag erop staan als je het voor 12en overmaakt van OB naar een andere NL bank.nadroJ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Dank voor de info! En de andere kant op? Ook zo snel?
Is al vaker besproken hier. Van OB naar NLse bank is de volgende dag normaal gesproken.nadroJ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Dank voor de info! En de andere kant op? Ook zo snel?
Vorige week trouwens in Oostenrijk gepind. €1,95 pinkosten van de bank waar ik pinde waren aangegeven en stonden eerst ook bij de reservering. Bij de werkelijke boeking werden ze niet gerekend. Bij al m'n andere banken werden die gewoon gerekend. Voor een gratis bank helemaal top!
Even een positieve ervaring: Portugese tolwegen staan erom bekent dat alleen Portugese credit en debet kaarten werken. Rest wordt geweigerd. Ook bij ons, gelukkig doet de openbank mastercard het hier wel.
Goed om te horen. Wat bizar eigenlijk die situatie. Dat is nou juist iets wat je met een betaalnetwerk wilt voorkomen.glatuin schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:55:
Even een positieve ervaring: Portugese tolwegen staan erom bekent dat alleen Portugese credit en debet kaarten werken. Rest wordt geweigerd. Ook bij ons, gelukkig doet de openbank mastercard het hier wel.
Weet iemand of het mogelijk is om in Spanje bij Santander contant geld te storten? De automaten geven me namelijk wel de optie maar ik zou graag willen weten of iemand dit ooit eerder succesvol heeft gedaan.
Het saldo checken evenals de pincode wijzigen is overigens ook mogelijk via de automaat.
Het saldo checken evenals de pincode wijzigen is overigens ook mogelijk via de automaat.
Het hangt af van je NL bank. Ik geloof dat bv. ABN vrij snel is, dezelfde dag. Overboekingen komen bij mij meestal ergens op de volgende werkdag op mijn NL (Volksbank) rekening, en omgekeerd ook. Mits ze niet te laat in de middag gedaan worden. Op vrijdagochtend overgeschreven, dan op maandag.nadroJ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:25:
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Het wordt tijd dat OB de mogelijkheid biedt van een Instant top up van je rekening met een creditcard die je elders hebt lopen. N26, Revolut, Wise en Vivid bank werken daar al mee; werkt net even wat prettiger als je op een vrijdag middag of zaterdag nog snel wat geld op je rekening wilt zetten.Of-Aaargh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
Het hangt af van je NL bank. Ik geloof dat bv. ABN vrij snel is, dezelfde dag. Overboekingen komen bij mij meestal ergens op de volgende werkdag op mijn NL (Volksbank) rekening, en omgekeerd ook. Mits ze niet te laat in de middag gedaan worden. Op vrijdagochtend overgeschreven, dan op maandag.
Mee eens, echter voor mij geen probleem aangezien ik ook een spaarrekening bij ze heb. Hierdoor kan ik eea opvangen mbt de langzame overboekingen. Bovendien is de spaarrekening aantrekkelijker tov die van de grootbanken ivm de iets hogere rente.Datisraar schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:00:
[...]
Het wordt tijd dat OB de mogelijkheid biedt van een Instant top up van je rekening met een creditcard die je elders hebt lopen. N26, Revolut, Wise en Vivid bank werken daar al mee; werkt net even wat prettiger als je op een vrijdag middag of zaterdag nog snel wat geld op je rekening wilt zetten.
Alleen een top up met een pinpas - Maestro zou ook moeten kunnen volgens Vivid. Echter het creditcard achtige nummer op de pinpas overgenomen van zowel Rabo als bij ABN, vervolgens is mislukt, ondanks dat alles goed ingevoerd is. Dan kan het alleen met Visa of Mastercard denk ik.glatuin schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:11:
[...]
Mee eens, echter voor mij geen probleem aangezien ik ook een spaarrekening bij ze heb. Hierdoor kan ik eea opvangen mbt de langzame overboekingen. Bovendien is de spaarrekening aantrekkelijker tov die van de grootbanken ivm de iets hogere rente.
[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 02-08-2021 22:57 ]
Sinds een half jaar heb ik ook een Openbank-rekening. Veel is waarschijnlijk al gezegd, maar ik wil toch het een en ander kwijt:
- Overboeken gaat best wel traag. Soms gaan er echt een paar dagen overheen (afhankelijk van weekenden / feestdagen), terwijl het overboeken tussen twee Nederlandse banken een kwestie van seconden is. Komt ongetwijfeld omdat het een buitenlandse bank is.
- Je kan geen gebruik maken van iDeal. Ook dat zal er wel mee te maken hebben dat het een buitenlandse bank is.
- Het feit dat je een Spaanse IBAN hebt, gaat waarschijnlijk toch wel vragen oproepen, ondanks dat Spanje een EU-land is. Iemand in dit topic had het er al over dat dit op bijvoorbeeld Marktplaats toch wel verdacht over kan komen.
- Post van Openbank komt uit Spanje, wat dus wat langer kan duren (zeker in Coronatijden).
- De app is ruk.
Maar uiteraard zijn er ook wel voordelen:
- Op de spaarrekening krijg je best nog een aardige rente.
- Gratis betaalrekening.
- Je krijgt (of kreeg) een welkomstbonus (wat voor mij de voornaamste reden was om een Openbank-rekening te openen).
- Overboeken gaat best wel traag. Soms gaan er echt een paar dagen overheen (afhankelijk van weekenden / feestdagen), terwijl het overboeken tussen twee Nederlandse banken een kwestie van seconden is. Komt ongetwijfeld omdat het een buitenlandse bank is.
- Je kan geen gebruik maken van iDeal. Ook dat zal er wel mee te maken hebben dat het een buitenlandse bank is.
- Het feit dat je een Spaanse IBAN hebt, gaat waarschijnlijk toch wel vragen oproepen, ondanks dat Spanje een EU-land is. Iemand in dit topic had het er al over dat dit op bijvoorbeeld Marktplaats toch wel verdacht over kan komen.
- Post van Openbank komt uit Spanje, wat dus wat langer kan duren (zeker in Coronatijden).
- De app is ruk.
- Gratis betaalrekening.
- Je krijgt (of kreeg) een welkomstbonus (wat voor mij de voornaamste reden was om een Openbank-rekening te openen).
Bedankt voor je recensie. Ter aanvulling met overboeken, het ligt wellicht aan welke Nederlandse bank; gisteren avond laat een overboeking gedaan vanaf mijn OB naar Rabo. Het bedrag stond vanochtend tegen 10 uur al op mijn Rabo.Koos Werkloos schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:00:
Sinds een half jaar heb ik ook een Openbank-rekening. Veel is waarschijnlijk al gezegd, maar ik wil toch het een en ander kwijt:
- Overboeken gaat best wel traag. Soms gaan er echt een paar dagen overheen, terwijl het overboeken tussen twee Nederlandse banken een kwestie van seconden is. Komt ongetwijfeld omdat het een buitenlandse bank is.
- De app is ruk.
- Gratis betaalrekening.
-Google Pay en Garmin Pay hebben veel NLse banken ook nog niet. Dat werkt al vanaf het begin.Koos Werkloos schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:00:
- Overboeken gaat best wel traag. Soms gaan er echt een paar dagen overheen, terwijl het overboeken tussen twee Nederlandse banken een kwestie van seconden is. Komt ongetwijfeld omdat het een buitenlandse bank is.
- De app is ruk.
- Gratis betaalrekening.
Daarnaast is een overboeking als je die sochtends naar OB doet bij mij smiddags altijd bijgeschreven bij OB en anders altijd de volgende dag. Terug is altijd met nacht verwerking, op vrijdag een overboeking komt dan altijd maandag aan.