Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:48
Datisraar schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:57:
Ik heb net Openbank gemaild wanneer ze Instant Payment gaan introduceren voor ons dit jaar of 2022. Steeds meer landen in Europa hebben dit al.
Ik houd hier jullie van op de hoogte zodra ik bericht krijg.
Dank! Ben benieuwd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Glup schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:07:
[...]

En tegen welke prijs (ze durven het zelfs 'For only €2 per transfer with your Open Payroll Account.' te noemen in Espania 7(8)7
Het aanbieden zou al een mooi begin zijn. Marktwerking doet de rest, want geen Nederlander die daar op zal inspringen haha 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Iemand enig idee wat OB aan t uitspoken is mbt die Metal Card? Er staat al maanden (als t niet een jaar is) coming soon! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sando schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:29:
Verder begrijp ik van de website niet helemaal goed wat een spaarrekening nu precies is. Want er staat dat ze een eigen IBAN hebben, je er altijd geld op en af kunt boeken en er geen kosten aan verbonden zijn.
Wellicht werken zaken zoals automatische incasso niet? Ik heb dat nog nooit geprobeerd, eerlijk gezegd. Je kan er ook geen betaalpas voor aanvragen.
Maar waarom moet je dan toch een tegenrekening hebben? 1 + 0 = 2?
Misschien zijn er ook landen waarbij een normale bankrekening van OpenBank niet gratis is? Wellicht levert een normale bankrekening ook meer op als mensen die gaan gebruiken. Dus dan is het wel handig om die ook te leveren. Dan heb je in ieder geval nog de kans dat die rekening gebruikt wordt. Als mensen die normale bankrekening niet hebben kunnen ze die ook niet gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:42
Dit dus:
We streven er altijd naar om onze producten en diensten zo goed mogelijk te laten aansluiten op de wensen en verwachtingen van onze klanten. We zijn dan ook ontzettend blij met de door jou gegeven feedback.

Op dit moment hebben wij nog geen datum wanneer Instant Payment beschikbaar komt, zodra dit beschikbaar komt laten we het absoluut weten!

Mocht je verder nog ideeën of opmerkingen hebben, kan je deze altijd mailen naar indehoek@openbank.com. Alle suggesties zijn meer dan welkom!

Nog een fijne dag!

OPENBANK

Tekst uit oorspronkelijke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Dat gaat dus nog even (of heel lang) duren....

[ Voor 61% gewijzigd door Datisraar op 10-05-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:43:
[...]

Dat gaat dus nog even (of heel lang) duren....
Inderdaad…jammer. Bedankt voor de terugkoppeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-10 12:26
Super! Op mijn MasterCard van openbank hebben ze nu ook gratis travel+ aangezet. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Joris-Jansen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:34:
Super! Op mijn MasterCard van openbank hebben ze nu ook gratis travel+ aangezet. d:)b
Heb je dat zelf aangevraagd? Zo ja, wanneer? Dacht dat ze dit niet meer deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Ik heb er een tijd geleden meerdere malen om gebeld, maar nee hoor, ze deden het echt niet meer. En jij krijgt het opeens? Lucky you. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Laatst online: 08-10 12:26
Nuevocasa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:40:
[...]

Heb je dat zelf aangevraagd? Zo ja, wanneer? Dacht dat ze dit niet meer deden.
Heb dit paar maanden aangevraagd.. meerdere keren. Had de hoop al opgegeven en opeens staat het erop. Haha *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Top! 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Joris-Jansen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:56:
[...]

Heb dit paar maanden aangevraagd.. meerdere keren. Had de hoop al opgegeven en opeens staat het erop. Haha *O*
De aanhouder wint, zo blijkt maar. :Y Wie weet zijn ze tot nieuw inzicht gekomen?

[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 10-05-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Dacuuu schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Ik heb er een tijd geleden meerdere malen om gebeld, maar nee hoor, ze deden het echt niet meer. En jij krijgt het opeens? Lucky you. :+
Ik zou me hierdoor vooral gesterkt voelen ook door te zeuren bij OB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Joris-Jansen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:56:
[...]

Klinkt alsof zij achterstand aan het inwerken zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 12:54

page404

Website says no

Nou, daar gaan we. Pincode van de app én pasje kwijt. Ik bel de klantenservice, die willen me graag verder helpen als ik een of andere verificatiecode overhandig. Je raadt het al… ik ben alle papieren kwijt van openbank. Ik kan dus helemaal niks. Benieuwd of ik ooit nog toegang tot mijn rekening krijg.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-10 18:58
page404 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:12:
Nou, daar gaan we. Pincode van de app én pasje kwijt. Ik bel de klantenservice, die willen me graag verder helpen als ik een of andere verificatiecode overhandig. Je raadt het al… ik ben alle papieren kwijt van openbank. Ik kan dus helemaal niks. Benieuwd of ik ooit nog toegang tot mijn rekening krijg.
Dat is niet bepaald handig van je om zo slordig met bank gegevens om te gaan. Echter lijkt me dat je met een nieuwe verificatie eea moet kunnen herstellen.
NB de betere wachtwoord managers hebben ook ruimte voor bank gegevens. Wel goed beveiligen met 2FA etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:50
page404 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:12:
Pincode van de app én pasje kwijt. Ik bel de klantenservice, die willen me graag verder helpen als ik een of andere verificatiecode overhandig. Je raadt het al… ik ben alle papieren kwijt van openbank.
Vraag of ze je een nieuwe handtekeningscode (zo heet dat) kunnen opsturen naar je huisadres. Daarna kun je dan weer de Openbank klantenservice bellen om de rest te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

glatuin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:34:
[...]

Dat is niet bepaald handig van je om zo slordig met bank gegevens om te gaan. Echter lijkt me dat je met een nieuwe verificatie eea moet kunnen herstellen.
NB de betere wachtwoord managers hebben ook ruimte voor bank gegevens. Wel goed beveiligen met 2FA etc.
Joh je meent het! En je dacht dat ik het zelf niet ontzettend stom vind? ;)
Ik zal ze wel bellen en vragen of jouw optie of die van @U123456 mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik kom tijdens het aanmelden niet verder dan stap 5? Ik moet voor- en achterkant van mijn ID kaart uploaden, gedaan, ik log uit, ik wacht even en als ik weer inlog dan moet ik het weer opnieuw uploaden?

EDIT:

Net een mailtje binnen. Watermerk mag alleen via de Kopie ID app. Ik had er zelf wat overheen gephotoshopt.

[ Voor 22% gewijzigd door GioStyle op 18-05-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicole96
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-10-2022
Hoi,
Ik vroeg me af, weet iemand of OpenBank ook de mogelijkheid biedt om een betaalverzoek te maken en te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Nicole96 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:33:
Hoi,
Ik vroeg me af, weet iemand of OpenBank ook de mogelijkheid biedt om een betaalverzoek te maken en te delen?
Openbank is helaas minder innovatief dan andere gratis banken en ik heb deze optie niet gezien nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik heb overigens mijn code terug gevonden (ik had hem ECHT goed opgeborgen :P) en na een telefoontje kreeg ik een nieuwe pincode toegestuurd. Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Stel dat je trouwens die 8 cijferige code kwijt bent, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:15:
Stel dat je trouwens die 8 cijferige code kwijt bent, wat dan?
In dat geval als de wiede weerga bellen naar de klantenservice voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren een Openbank betaalrekening. Ik probeer nu een Mastercard aan te vragen, maar ik krijg de melding:
Maximum aantal toegestane betaalpassen overschreden. Nieuw bij Openbank? Wees gerust, je hebt al een betaalpas toegewezen gekregen. Deze zal vanaf morgen in het onderdeel 'Betaalpassen' verschijnen.
Betaalpas heb ik inderdaad al gekregen (ten minste toegevoegd in Apple Pay), maar nu wil ik de Mastercard aanvragen.

Iemand een idee hoe dit zit?

[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 19-05-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
GioStyle schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:10:
Ik heb sinds gisteren een Openbank betaalrekening. Ik probeer nu een Mastercard aan te vragen, maar ik krijg de melding:

[...]

Betaalpas heb ik inderdaad al gekregen (ten minste toegevoegd in Apple Pay), maar nu wil ik de Mastercard aanvragen.

Iemand een idee hoe dit zit?
Onder kopje afsluiten van producten kun je 3 betaalpassen kiezen (in de app). Ik heb al een Maestro/ecommerce/MC pas dus ik krijg zelfde bericht als jij. Maar normaliter als je enkel Maestro hebt zou je nog de ecommerce en de MC kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
glatuin schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:18:
[...]
Onder kopje afsluiten van producten kun je 3 betaalpassen kiezen (in de app). Ik heb al een Maestro/ecommerce/MC pas dus ik krijg zelfde bericht als jij. Maar normaliter als je enkel Maestro hebt zou je nog de ecommerce en ce MC kunnen kiezen.
Ja, precies. Zo dacht ik ook. Ik heb echter op dit moment alleen een Maestro betaalpas. Misschien ben ik te ongeduldig en moet ik het even de tijd geven. De Welkom Spaarrekening is ook nog niet geopend. Dat zou 24-48 uur gaan duren.

Volgende dag opnieuw geprobeerd en gelukt. Ik heb nu dus een Maestropas en een Mastercard aangevraagd op dezelfde rekening plus de Welkom Spaarrekening is geopend.

[ Voor 12% gewijzigd door GioStyle op 20-05-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 21:26
Als ik een bedrag van mijn Openbank rekening naar mijn Nederlandse bank wil overschrijven, kies ik dan gewoon binnenlandse overboeking? Al gevonden, blijkbaar gewoon binnenlands.

[ Voor 15% gewijzigd door JaxTeller op 20-05-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 13:53
@JaxTeller Ik deed altijd internationaal.... komt ook gewoon aan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
JaxTeller schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:57:
Als ik een bedrag van mijn Openbank rekening naar mijn Nederlandse bank wil overschrijven, kies ik dan gewoon binnenlandse overboeking? Al gevonden, blijkbaar gewoon binnenlands.
Klopt, alles binnen SEPA is binnenlands ;) Dus ook als je naar een Duitse of Franse IBAN zou overmaken kun je dat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 08:02
Nuevocasa schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 03:44:
[...]

Klopt, alles binnen SEPA is binnenlands ;) Dus ook als je naar een Duitse of Franse IBAN zou overmaken kun je dat kiezen.
De bewoording in de openbank app is echt soms hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Dacuuu schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:36:
[...]

De bewoording in de openbank app is echt soms hopeloos.
Ja regelmatig veel te letterlijk vertaald / slecht vertaald. Daar valt nog een hoop in te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2021
Zoals ik al eerder noemde krijg ik nooit de autorisatie code van de MC op mijn klassieke mobiele telefoon wanneer ik online een aankoop doe.Ik had daar OB al meerdere keren over gecontacteerd en men zou het uitzoeken.

Gisteren had ik een medwerker aan de lijn die zei;" dat men een smartphone moet hebben daar men in de app moet zijn om dan die 3D autorisatie code te ontvangen".

Mijn vraag weet iemand misschien of dit inderdaad klopt. Effectief zou dat beteken dat mensen die niet aan smartphones doen nooit meer met een creditcard online aankopen doen.

Ik ga maandag ook eens de Consumentenbond bellen.

Bedankt voor jullie (eventuele) antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Ynguy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:15:
Zoals ik al eerder noemde krijg ik nooit de autorisatie code van de MC op mijn klassieke mobiele telefoon wanneer ik online een aankoop doe.Ik had daar OB al meerdere keren over gecontacteerd en men zou het uitzoeken.

Gisteren had ik een medwerker aan de lijn die zei;" dat men een smartphone moet hebben daar men in de app moet zijn om dan die 3D autorisatie code te ontvangen".

Mijn vraag weet iemand misschien of dit inderdaad klopt. Effectief zou dat beteken dat mensen die niet aan smartphones doen nooit meer met een creditcard online aankopen doen.

Ik ga maandag ook eens de Consumentenbond bellen.

Bedankt voor jullie (eventuele) antwoorden.
Bij de MC van ICS heb je ook meestal de app nodig om online betalingen te verifiëren. Bij sites waar je vaker een bestelling hebt gedaan hoeft dat op een gegeven moment niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Ik krijg een SMS van ICS voor de 3D-Secure, niet via een app. Wellicht ben ik te lui om de app te installeren. Ik had hem ooit wel, maar echt handig vond ik hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Ynguy Ik krijg gewoon SMSjes met de code van Openbank. Ongeveer zoiets:
Openbank informeert:Beveiligingscode:<code>.Autorisatie voor aankoop in <winkel> voor 12.34 EUR. <datum> <tijd> Kaart eindigend op <eindcijfers>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 20-08 06:48
Ik doe ook alle aankopen autoriseren via SMS, voorheen een iPhone SE en nu een iPhone 12 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
JeroenE schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:18:
@Nuevocasa Ik krijg een SMS van ICS voor de 3D-Secure, niet via een app. Wellicht ben ik te lui om de app te installeren. Ik had hem ooit wel, maar echt handig vond ik hem niet.
Voor alle duidelijkheid. Bij mijn Wise MC krijg ik wel de verificatie code per SMS op mijn klassieke mobiel (dumb phone).

Samen met OB zijn zij de enigen die het mogelijk te maken om te bankieren op hun website zonder een app op je smartphone.

Ik besef me dat ik een minderheid ben die niet aan smartphones 8)7 doet maar ik betwijfel toch wat die medewerker van OB beweerd dat je in de appmoet zijn om die SMS te ontvangen.

Enfin ik ga verder research doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Ynguy Je hoeft natuurlijk niet in een app te zitten om een SMS te ontvangen. Zo werkt SMS ontvangen helemaal niet. De vorige keer schreef je dat de autorisatie code in de app zou komen. Dat kan op zich ook, maar dan is het dus geen SMS. Maar dat antwoord van de medewerker klopt dus ook niet, want zo werkt het niet bij Openbank.

Misschien was er verwarring omdat het wel zo is dat de app de SMS'jes kan lezen (als je daar toestemming voor hebt gegeven natuurlijk) zodat je de code niet met de hand hoeft over te tikken als je die verificatie in de app moet ingeven (omdat je in de app iets wil doen waarbij die verificatie nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Om het allemaal nog verwarrender te maken, zie nu net onderstaande melding in de app. Zou dit betekenen dat de sms wordt afgeschaft en alleen nog via app en wachtwoord de transacties bevestigd kunnen worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIuwXAM1sbcFN6kCYLGCpABTIJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VU3wh1V7NXrUyVAvlclL49zU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Leuke melding idd, maar welke update bedoelen ze, en welke versie van de app is dat? nu is het onduidelijk, de appstore heeft iig geen updates klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Gisteren een tweede betaalrekening geopend met als betaalpas ‘Vodka Lemon’. Zie nu in de app dat ik voor die betaalrekening een ‘Key Icon’ betaalpas heb gekregen. Beetje onhandig, want die betaalpas heb ik al gekozen voor de eerste betaalrekening. Komt dat nog goed of moet ik gelijk contact opnemen?

Heb contact opgenomen met Openbank, ze gaan een nieuwe Maestropas aanvragen.

[ Voor 11% gewijzigd door GioStyle op 02-06-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:03:
Leuke melding idd, maar welke update bedoelen ze, en welke versie van de app is dat? nu is het onduidelijk, de appstore heeft iig geen updates klaar staan.
Ik vind het ook onduidelijk hoe het nu moet werken. De SMS code + code die je moet weten (of opzoeken in de app) aan elkaar plakken in intikken snap ik wel.

Maar er staat ook dat die extra code niet hoeft als je telefoon een vertrouwd apparaat is. Ik zie niet in hoe dat zou moeten werken als ik op mijn PC een online aankoop doe. Bedoelen ze dat dit alleen werkt als ze je via je mobiel iets besteld op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:06
JeroenE schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Ik vind het ook onduidelijk hoe het nu moet werken. De SMS code + code die je moet weten (of opzoeken in de app) aan elkaar plakken in intikken snap ik wel.

Maar er staat ook dat die extra code niet hoeft als je telefoon een vertrouwd apparaat is. Ik zie niet in hoe dat zou moeten werken als ik op mijn PC een online aankoop doe. Bedoelen ze dat dit alleen werkt als ze je via je mobiel iets besteld op internet?
Als je smartphone compatibel is met vingerafdrukbeveiliging of gezichtsherkenning, kun je die bovendien configureren als 'vertrouwd apparaat' om veilig online aankopen te doen, zonder dat je je 3D-Secure wachtwoord hoeft in te tikken voor je betalingen. Registreer je vertrouwde apparaat via de optie “Beheer je apparaten’ in het beveiligingsonderdeel van je app.
Ik denk dus dat je je telefoon kunt gebruiken om een transactie te bevestigen/autoriseren in plaats van dat je op de website je wachtwoord invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@kwon Ik begrijp er toch nog steeds niets van. Of bedoelen ze dat je geen SMS krijgt, maar een bericht in je OpenBank app die je dan moet bevestigen?

Misschien valt het kwartje wel als het ooit werkt.

In de app die ik nu heb is er onder "Apparaten beheren" helemaal niets te vinden over vertrouwde apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
@JeroenE sorry mijn post was een beetje onduidelijk.

Ik denk dat het net zoals bij bijvoorbeeld ICS of Revolut gaat werken. Je bestelt iets op een website (via een pc of ander apparaat) en op een gegeven moment kom je in dat 3-D Secure-venster terecht wanneer je afrekent met je Mastercard. Daarin word je verwezen naar je app waar je met een vingerafdruk (of pincode) de transactie kan autoriseren. Het 3-D Secure-venster springt vervolgens automatisch door.

De melding die Openbank nu geeft in de post van @Fidesnl beoogt je volgens mij aan te sporen tot het toevoegen van een telefoon als vertrouwd apparaat, zodat je op die manier de betalingen kunt gaan autoriseren. Zij noemen dit 'updaten' maar het is dus geen update van de app zelf, maar een instelling binnen de app.

Ik heb overigens al maanden geleden mijn telefoon als vertrouwd apparaat toegevoegd:

Menu -> Beveiligingsinstellingen -> Apparaten beheren -> Huidige apparaat aantikken -> Rechtsboven de menuknop aantikken -> Toevoegen als vertrouwd apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat is dat toch met fintechs dat je geen fatsoenlijke bevestiging van opheffen kan krijgen?
Bij Openbank was het antwoord gewoon nee.
Sowieso waarom alleen telefonisch opzeggen en niet via de manier van afsluiten?

Bij Revolut en Bunq kreeg je ook enkel een korte melding in de app. Moneyou stuurde nog wel mails, alleen klopte daar de inhoud weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@kwon Aha, dat kan ik inderdaad ook. Lekker onduidelijk dat je eerst nog 3 keuzes verder moet zijn dan de plek doe ze aanwijzen....

Bij ICS krijg ik ook gewoon een SMS, maar ik ken het fenomeen van de melding in de app wel. Dat heb je bijvoorbeeld ook bij bunq (of in ieder geval toen ik daar nog klant was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Online betaaldiensten zijn verplicht om te werken met Strong Costumer Authentication (SCA). Dit verbetert de veiligheid van online betalingen. De bank, creditcarduitgever of andere betaaldienstverlener controleert de identiteit van klanten op ten minste twee gegevens:
  • Iets wat alleen de klant weet en onthoudt, zoals een pincode
  • Iets wat alleen de klant in bezit heeft, zoals een betaalpas of smartphone
  • Iets wat alleen van de klant is en hem kenmerkt, zoals een vingerafdruk
SCA is niet verplicht bij terugkerende betalingen (na een eerste betaling met SCA) en meestal ook niet onder de €30.

Een conceet voorbeeld is creditcarduitgever ICS. Sinds 1 januari 2019 moet je je online betaling bevestigen met een extra code, die je via de app van ICS of per sms ontvangt.

Heb je geen mobiele telefoon? Dan kun je sinds 1 januari 2019 geen online betalingen meer doen met je creditcard van ICS. Heb of wil je geen mobiele telefoon, dan zul je voor online betalingen een andere middel moeten kiezen, zoals Paypal en de creditcard eventueel opzeggen.

Je kunt de creditcard overigens wel blijven gebruiken voor betalingen in fysieke winkels. De Consumentenbond vindt dubbele beveiliging goed, maar ziet liever dat er ook een mogelijkheid is voor klanten zonder mobiele telefoon.
Ik denk dat er binnen het kader van PSD2 een sterke voorkeur is voor autorisatie via de app. Zie ook:
Conclusion

We are still waiting for the final requirements on Strong Customer Authentication under PSD2. However if nothing changes compared to the current proposal, it is quite clear that SMS-based authentication will have a hard time meeting the requirements, especially those related to approving payments.
Vandaar dat Openbank middels dat pushbericht mensen probeert over te halen het in te gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
JeroenE schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:37:
@Ynguy Je hoeft natuurlijk niet in een app te zitten om een SMS te ontvangen. Zo werkt SMS ontvangen helemaal niet. De vorige keer schreef je dat de autorisatie code in de app zou komen. Dat kan op zich ook, maar dan is het dus geen SMS. Maar dat antwoord van de medewerker klopt dus ook niet, want zo werkt het niet bij Openbank.

Misschien was er verwarring omdat het wel zo is dat de app de SMS'jes kan lezen (als je daar toestemming voor hebt gegeven natuurlijk) zodat je de code niet met de hand hoeft over te tikken als je die verificatie in de app moet ingeven (omdat je in de app iets wil doen waarbij die verificatie nodig is).
Ik heb weer ees een keer OB gebeld over het niet ontvangen van een SMS als ik online transacties probeer te doen.

De medewerker zei dat mijn ticket nog steeds openstond.MC verzend die SMS'en. Hij zei ook dat de vorige medewerker die ik aan de lijn had het bij het verkeerde eind had wat betreft het in de app moeten zitten om een SMS te ontvangen. 8)7

Mijn ticket staat nu al twee maanden open. Ik neem aan dat MC ook niet de snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Als je 3 betaalrekeningen zou hebben. Kan je dan naast elke Maestropas die je krijgt ook een debit Mastercard aanvragen? Dus dat je in totaal 6 passen hebt voor 3 rekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 15:23
Misschien een stomme vraag maar waar vind ik de security code van de meastro pas?
Ik wil het aan apple pay toevoegen maar er de code staat niet op de pas en zie het ook niet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
PhuSioN schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:47:
Misschien een stomme vraag maar waar vind ik de security code van de meastro pas?
Ik wil het aan apple pay toevoegen maar er de code staat niet op de pas en zie het ook niet in de app.
Ga naar de tab waar je passen staan. Klik op de pas waar je de code van wil hebben. Daarna rechtsboven op de drie puntjes klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 15:23
GioStyle schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Ga naar de tab waar je passen staan. Klik op de pas waar je de code van wil hebben. Daarna rechtsboven op de drie puntjes klikken.
Pfff, lekker duidelijk... bedankt in ieder geval. Tot nu toe de meest onduidelijke bank app wat ik gebruikt heb...
En voor elk wissewasje een sms verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02:29
GioStyle schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:17:
Als je 3 betaalrekeningen zou hebben. Kan je dan naast elke Maestropas die je krijgt ook een debit Mastercard aanvragen? Dus dat je in totaal 6 passen hebt voor 3 rekeningen?
Volgens mij hanteert Openbank een maximum van 5 betaalrekeningen, 5 spaarrekeningen en 5 betaalpassen per account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
ditto4076 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:14:
[...]

Volgens mij hanteert Openbank een maximum van 5 betaalrekeningen, 5 spaarrekeningen en 5 betaalpassen per account.
Ik denk dat het maximum 5 rekeningen, ongeacht betaal- of spaarrekeningen en 5 betaalpassen is. Ik heb nu 4 betaalpassen, waarvan 1 recent vervangen. Denk dat ik daardoor even geen nieuwe pas kan aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
GioStyle schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:58:
[...]
Ik denk dat het maximum 5 rekeningen, ongeacht betaal- of spaarrekeningen en 5 betaalpassen is. Ik heb nu 4 betaalpassen, waarvan 1 recent vervangen. Denk dat ik daardoor even geen nieuwe pas kan aanvragen.
Ik heb 5 betaalrekeningen, 2 spaarrekeningen, 1 Maestro en 4 MasterCards. Je kan dus wel degelijk meer dan 5 rekeningen hebben, maar niet meer dan 5 betaalrekeningen, 5 spaarrekeningen en 5 betaalpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Inmiddels weer contact met Openbank gezocht. Hun antwoord is erg kort en niet duidelijk. Zij geven aan dat je bij 3 betaalrekeningen maar slechts 3 betaalpassen mag hebben. Nogal vreemd nu ik 3 betaalrekeningen heb en 4 betaalpassen (3 Maestro + 1 debit Mastercard).

Ik zou graag nog 1 debit Mastercard willen voor een rekening die ik ga gebruiken als pure incassorekening. Dan kan ik bijvoorbeeld ook Netflix van die rekening laten afschrijven in plaats van mijn creditcard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

GioStyle schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:57:
Hun antwoord is erg kort en niet duidelijk.
Openbank zou zoveel fijner zijn als ze (gevoelsmatig) meer dan één parttime dev op het project zouden zetten.

Er zijn een hoop "kleine" irritaties die eigenlijk al sinds de lancering van de beta in 16 maanden geleden nog steeds beta aanvoelen.

Wat we vroeger "nieuwigheid" noemden wordt langzamerhand "stagnatie". Ik hoop dat ze na de coronacrisis toch echt een blik devs opentrekken voor een fijnere app met meer flexibiliteit, flexibelere kaarten en minder foutmeldingen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mee eens. Tevens zijn NL standaarden ook wel gewenst. Verschil tussen saldo, beschikbaar , inhoudingen en transacties begint me nu ook wel te irriteren.

Van donderdag tot zaterdag meerdere betalingen gedaan met Apple Pay en 1 inkomende overschrijving op zondag.

Notificaties van de betalingen kwamen veelal via de app, gelukkig niet via sms. Maar de notificaties kwamen meest pas na minimaal een uur op m’n telefoon. Daarnaast staan momenteel nog 4 betalingen onder inhoudingen/reserveringen in random volgorde. De inkomende overboeking staat op vandaag, en daarboven in random volgorde een aantal betalingen als transacties/afschrijvingen.
Het “saldo” na de afschrijving , welke per regel staat vermeld, slaat nu dus helemaal nergens op. Daar lijkt het net alsof alle betalingen zijn gedaan terwijl mijn saldo tussen de 300 en 400€ zat. Terwijl in de praktijk het saldo/beschikbaar eerder richting de €0 ging met dus kans op een weigering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
GioStyle schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:57:
Inmiddels weer contact met Openbank gezocht. Hun antwoord is erg kort en niet duidelijk. Zij geven aan dat je bij 3 betaalrekeningen maar slechts 3 betaalpassen mag hebben. Nogal vreemd nu ik 3 betaalrekeningen heb en 4 betaalpassen (3 Maestro + 1 debit Mastercard).

Ik zou graag nog 1 debit Mastercard willen voor een rekening die ik ga gebruiken als pure incassorekening. Dan kan ik bijvoorbeeld ook Netflix van die rekening laten afschrijven in plaats van mijn creditcard.
Ik heb na de goedkeuring van de eerste betaalrekening met Maestro pas meteen 4 extra betaalrekeningen aangevraagd met Maestro pas. Tot mijn verrassing ontving ik voor de 4 extra betaalrekeningen MasterCard passen, die op dat moment officieel nog niet beschikbaar waren, behalve voor een paar klanten die gebruik hadden gemaakt van een tijdelijke vermelding op de website.
Tijdens mijn verblijf op Aruba werden inhoudingen die inmiddels definitief verwerkt waren niet automatisch verwijderd uit de inhoudingen. En de structurele oplossing liet maanden op zich wachten.

Openbank is a mixed bag of blessings...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Ik zou ook graag zien dat ze de betaalverwerking en de app eens grondig onder de loep nemen. Daarnaast zou er veel meer middels de app bevestigd moeten worden ipv dat de app je voor elke scheet een sms wil sturen. Online betalingen bevestigen zoals ICS cards doen is naar mijn mening het niveau waar de lat gelegd moet worden. Bij Openbank kun je met een vertrouwd apparaat weliswaar 1 sms omzeilen, maar moet je toch nog steeds een andere ontvangen en verwerken. Nodeloos omslachtig allemaal. Daarnaast staan instant payments middels TIPS, real time push notificaties voor inkomende transacties en een creditcard op mijn wensenlijstje :)

[ Voor 4% gewijzigd door balken07 op 15-06-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Oh en het zou ook fijn zijn als Openbank betaalkaarten gaat uitgeven onder Nederlandse vlag, zoals N26 ook gewoon doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
ditto4076 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:33:
[...]

Ik heb na de goedkeuring van de eerste betaalrekening met Maestro pas meteen 4 extra betaalrekeningen aangevraagd met Maestro pas. Tot mijn verrassing ontving ik voor de 4 extra betaalrekeningen MasterCard passen, die op dat moment officieel nog niet beschikbaar waren, behalve voor een paar klanten die gebruik hadden gemaakt van een tijdelijke vermelding op de website.
Tijdens mijn verblijf op Aruba werden inhoudingen die inmiddels definitief verwerkt waren niet automatisch verwijderd uit de inhoudingen. En de structurele oplossing liet maanden op zich wachten.

Openbank is a mixed bag of blessings...
Ik hoop volgende maand op vakantie te kunnen, dus ik ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan. Ben van plan de Mastercard te gaan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
balken07 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Ik hoop volgende maand op vakantie te kunnen, dus ik ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan. Ben van plan de Mastercard te gaan gebruiken.
Spannend!

Al vermoed ik, dat het betaalverkeer op Aruba - dat al uitzonderlijk geregeld is op allerlei manieren - de problemen mede veroorzaakt heeft. Ik gebruikte op Aruba juist de Maestro pas omdat alleen daarmee in de lokale munt (AWG) afgerekend kan worden. Alle betalingen met MasterCard/VISA/AMEX, etc (dus ook die met debit i.p.v. credit cards) worden in USD afgerekend. Met het vervelende gevolg dat de winkel een 'willekeurige' en vanzelfsprekend voor de klant ongunstige wisselkoers gebruikt om van AWG naar USD om te rekenen. En daarna wordt door Openbank de betaling van USD naar EUR omgerekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het probleem met AWG is dus uiteindelijk opgelost, @ditto4076? In november ben ik op Curaçao, de Openbank Maestro lijkt me daar ook de beste oplossing als daar mijn Revolut Maestro niet makkelijk geaccepteerd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:21:
Maar het probleem met AWG is dus uiteindelijk opgelost, @ditto4076? In november ben ik op Curaçao, de Openbank Maestro lijkt me daar ook de beste oplossing als daar mijn Revolut Maestro niet makkelijk geaccepteerd wordt.
Is je Revolut Maestro een prepaidkaart? Zo ja, dan verdient de Openbank Maestro de voorkeur, aangezien dit een debit card is :) Werking is hetzelfde, alleen is de acceptatie van debit cards in theorie meer gegarandeerd, omdat een merchant weet dat aan een debit card altijd een betaalrekening gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@balken07: ik ben op de hoogte van alle verschillen, maar zoals je hier en hier ziet zijn de ervaringen niet positief.

Het maakt mij verder niet uit of het een prepaid of een debit is (genoeg andere kaarten) maar e makamba ta pichiri hè - dan maar met cash geld op stap (naar De Heeren of zo, op Mambo zie je me niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:05:
@balken07: ik ben op de hoogte van alle verschillen, maar zoals je hier en hier ziet zijn de ervaringen niet positief.

Het maakt mij verder niet uit of het een prepaid of een debit is (genoeg andere kaarten) maar e makamba ta pichiri hè - dan maar met cash geld op stap (naar De Heeren of zo, op Mambo zie je me niet).
Ik zou je Revolut Maestro maar lekker in de portemonnee laten idd. Gewoon die van Openbank pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:21:
Ja, het was uiteindelijk door Openbank opgelost. Ik ben benieuwd naar je ervaringen straks op Curaçao, want ik wil daar ook weer eens heen begin 2022.

Langzamerhand wordt contactloos afrekenen meer beschikbaar op Aruba. Al weten de kassamedewerkers vaak nog niet hoe het werkt. Ik weet dat contactloos betalen kan op alle nieuwe betaalterminals van Arubabank, CMB en RBC. Maar RBC bijvoorbeeld accepteert geen van mijn (buitenlandse?) Maestro passen; alleen MasterCard/VISA. Apple Pay werkt op de nieuwe betaalterminals van Arubabank, CMB en RBC uitsluitend met MasterCard/VISA passen (en dus alleen in USD). In Ling & Sons bijvoorbeeld kan ik contactloos afrekenen in AWG (nieuwe CMB terminals) met mijn Openbank Maestro pas, maar niet met Apple Pay met de Openbank Maestro erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
balken07 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:51:
[...]

Is je Revolut Maestro een prepaidkaart? Zo ja, dan verdient de Openbank Maestro de voorkeur, aangezien dit een debit card is :) Werking is hetzelfde, alleen is de acceptatie van debit cards in theorie meer gegarandeerd, omdat een merchant weet dat aan een debit card altijd een betaalrekening gekoppeld is.
Ja, alle Revolut Maestro passen zijn en blijven vooralsnog prepaid debit passen. Jammer, want hun MasterCard en VISA passen zijn alweer een tijdlang wel netjes reguliere debit passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ditto4076 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:43:
[...]
Ja, het was uiteindelijk door Openbank opgelost. Ik ben benieuwd naar je ervaringen straks op Curaçao, want ik wil daar ook weer eens heen begin 2022.
Mooi zo, en tegen die tijd zal ik het wel melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
ditto4076 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:43:
[...]

Langzamerhand wordt contactloos afrekenen meer beschikbaar op Aruba. Al weten de kassamedewerkers vaak nog niet hoe het werkt. Ik weet dat contactloos betalen kan op alle nieuwe betaalterminals van Arubabank, CMB en RBC. Maar RBC bijvoorbeeld accepteert geen van mijn (buitenlandse?) Maestro passen; alleen MasterCard/VISA. Apple Pay werkt op de nieuwe betaalterminals van Arubabank, CMB en RBC uitsluitend met MasterCard/VISA passen (en dus alleen in USD). In Ling & Sons bijvoorbeeld kan ik contactloos afrekenen in AWG (nieuwe CMB terminals) met mijn Openbank Maestro pas, maar niet met Apple Pay met de Openbank Maestro erachter.
Pfff wat een zooitje daar 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Mooi zo, en tegen die tijd zal ik het wel melden.
Ik ben ook wel benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeYAFCQzT29oGqozfU04DA8XYAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w0oTj8ceYP1MaxUR4QXyVOW3.png?f=fotoalbum_large

Dat ziet er goed uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dat zag ik ook. Lijkt erop dat je nu ook pushnotificaties gaat ontvangen bij inkomende bedragen. Nu nog van automatische incasso's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:47:
Dat zag ik ook. Lijkt erop dat je nu ook pushnotificaties gaat ontvangen bij inkomende bedragen. Nu nog van automatische incasso's.
Ja, alleen inkomend idd. Het was fijn als ze gelijk bedacht hadden dat ook voor uitgaande transacties behoefte bestaat om een push notificatie van te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb vanochtend wat overgemaakt naar OB. Ben benieuwd (vanmiddag of morgen).
Volgende actiepunt op het lijstje: Nu nog gratis Instant Payment bij OB !

[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 17-06-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:11:
Ben benieuwd. Laat het ons weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

het kan best een paar dagen duren hoor, zo'n overboeking. 2 a 3 is normaal. Zijn we niet meer gewend he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik had gisteren wat overgemaakt. Stond er vanochtend op maar geen push melding ontvangen. Ik heb rond 12:00 €100 overgemaakt om het nogmaals te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
page404 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:51:
[...]

het kan best een paar dagen duren hoor, zo'n overboeking. 2 a 3 is normaal. Zijn we niet meer gewend he ;)
Voor overboekingen naar OB kun je op werkdagen mits op tijd de opdracht is gegeven, er vanuit gaan dat je het dezelfde dag nog in je OB bijgeschreven ziet staan. Van OB naar NL rekening is helaas standaard de volgende werkdag voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:38
page404 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Ik vind dat toch wel lang, heb inmiddels ook een Revolut rekening om te proberen. Dat bevalt me eerlijk gezegd veel beter, direct geld storten (Ideal, creditcard), ideal betalingen, fatsoenlijke app, etc...

Ik had de Openbank vooral om mobiel te kunnen betalen, maar andere banken halen Openbank inmiddels links en rechts in qua mogelijkheden en gebruiksgemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ja, menigeen heeft hier ook een rekening bij N26, Revolut, Vivid etc. OB wordt links en rechts ingehaald qua mogelijkheden inderdaad door de fintechs. Het lijkt wel of de OB een beetje in de jaren 90 is blijven steken. Sterk pluspunt wat de anderen niet hebben is een Nederlandse call center/klantenservice. Maar voor de rest loopt OB inderdaad steeds meer achter in hun app….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Ja, zal ik doen. Heb een overboeking vanaf Abn gedaan en ook vanaf N26. Kijken wie het er eerst is 😉.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:49:
Ja, menigeen heeft hier ook een rekening bij N26, Revolut, Vivid etc. OB wordt links en rechts ingehaald qua mogelijkheden inderdaad door de fintechs. Het lijkt wel of de OB een beetje in de jaren 90 is blijven steken. Sterk pluspunt wat de anderen niet hebben is een Nederlandse call center/klantenservice. Maar voor de rest loopt OB inderdaad steeds meer achter in hun app….
OB loopt enorm achter met hun app. Wat ik echter een grote plus vind is om een echte spaarrekening te hebben + ik lees geen spookverhalen over plots geblokkeerde rekeningen zoals bij N26 of Revolut. Dat heeft denk ik alles te maken met het feit dat OB kan beschikken over de anti witwas kennis en systemen van moederbedrijf Santander. Voor mij is dat iig een zwaarwegend argument. Geeft rust in mijn hoofd als ik op vakantie ben. Aangezien ik tot de eerste groep klanten behoor heb ik Travel + gratis, waardoor ik net als bij oa N26 geen koersopslag betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Ja, zal ik doen. Heb een overboeking vanaf Abn gedaan en ook vanaf N26. Kijken wie het er eerst is 😉.
Hier ook vanaf ABN gedaan. Hopelijk werkt het nu wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:02:
[...]

OB loopt enorm achter met hun app. Wat ik echter een grote plus vind is om een echte spaarrekening te hebben + ik lees geen spookverhalen over plots geblokkeerde rekeningen zoals bij N26 of Revolut. Dat heeft denk ik alles te maken met het feit dat OB kan beschikken over de anti witwas kennis en systemen van moederbedrijf Santander. Voor mij is dat iig een zwaarwegend argument. Geeft rust in mijn hoofd als ik op vakantie ben. Aangezien ik tot de eerste groep klanten behoor heb ik Travel + gratis, waardoor ik net als bij oa N26 geen koersopslag betaal.
Is voor mij ook een belangrijke reden. Zeker bij grotere bedragen gaat dat best wel meespelen. Ik heb geen kennis van bankieren in Spanje, kan zijn dat Openbank juist heel modern is voor Spaanse begrippen. Ik weet dat we in ons deel van Europa gezegend zijn met allerlei moderne zaken die niet zo vanzelf sprekend zijn in andere landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Goed nieuws: ABN AMRO is de winnaar. De overboeking naar OB vanochtend, is vanmiddag binnen gekomen (keek net) op mijn Spaanse bankrekening. Van N26 overboeking vanochtend naar OB, nog geen bijboeking.
Het slechte nieuws: geen melding van OB op mijn iPhone dat er iets bijgeboekt is. Werkt dus (nog) niet.
(En ja, heb een update van de app gedaan).

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 17-06-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Goed nieuws: ABN AMRO is de winnaar. De overboeking naar OB vanochtend, is vanmiddag binnen gekomen (keek net) op mijn Spaanse bankrekening. Van N26 overboeking vanochtend naar OB, nog geen bijboeking.
Het slechte nieuws: geen melding van OB op mijn iPhone dat er iets bijgeboekt is. Werkt dus (nog) niet.
(En ja, heb een update van de app gedaan).
Same here :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 10-10 18:22
Ik krijg ook geen meldingen voor de ontvangen overboekingen.
Ze schrijven: naar wens configureren. Zo kun je zelf kiezen welke notificaties je wilt ontvangen en vanaf welk bedrag.

Moet je het misschien ergens aanzetten? Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wenzel schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:48:
Ik krijg ook geen meldingen voor de ontvangen overboekingen.
Ze schrijven: naar wens configureren. Zo kun je zelf kiezen welke notificaties je wilt ontvangen en vanaf welk bedrag.

Moet je het misschien ergens aanzetten? Kan het niet vinden.
Ik zie ook nergens in de OB app waar, en dat je ergens bij instellingen of zo, notificaties kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Datisraar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Ik zie ook nergens in de OB app waar, en dat je ergens bij instellingen of zo, notificaties kunt instellen.
App open > links 3 streepjes > meldingen > tandwiel > rekeningen.

Bij mij stond die al aan vanaf €0,00. Dus zal wel standaard aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Fidesnl schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:36:
[...]

App open > links 3 streepjes > meldingen > tandwiel > rekeningen.

Bij mij stond die al aan vanaf €0,00. Dus zal wel standaard aanstaan.
Okay, bedankt. Maar ik zie dat alles aanstaat met groen en vinkjes, maar geen meldingen.
Nb de overboeking van N26 vanochtend, is nu net het afgelopen uur binnen gekomen; maar ook nu geen melding ontvangen van OB.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 17-06-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Waarschijnlijk is het een bug (dat zou wel heel slordig zijn) of moet er op de achtergrond bij Openbank nog iets gewijzigd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:45:
Waarschijnlijk is het een bug (dat zou wel heel slordig zijn) of moet er op de achtergrond bij Openbank nog iets gewijzigd worden
Ik denk dat laatste.....iemand moet bij OB nog een schuifje open zetten 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort eigenaardigheden ervaart. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
balken07 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Ja, Openbank is weliswaar nog steeds niet ideaal, maar met DGS, gratis Travel card plan op 5 betaalrekeningen met 1 Maestro en 4 MasterCards met Apple Pay mogelijkheid voor alle 5 en 2 spaarrekeningen met 0,2% rente, gebruik ik Openbank als de spin in het web van andere (fintech) betaalrekeningen, die alleen een budget krijgen in specifieke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Laatst online: 15-07-2021
Is het net als bij N26 mogelijk een maestro kaart aan te vragen?
Pagina: 1 ... 32 ... 90 Laatste