OK.
@TheSander562 Krijg je zelfs de gele waarschuwing als je 'Jansen' invult?
Het mooie wat rabobank dan laat zien, is van bedoelt u deze persoon/naam. Zie afbeelding.rindertb schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:05:
OK.
[ Voor 17% gewijzigd door TheSander562 op 27-11-2021 15:19 ]
[ Voor 77% gewijzigd door rindertb op 27-11-2021 15:45 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Fidesnl op 30-11-2021 19:06 ]
Ah oké, ik had geen keus in naam en gewoon besteld. Uiteindelijk dus anders dan de maestro pas. Wel vreemd, zou denken dat het hetzelfde moet zijn.Fidesnl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:06:
Nee heb ik niet, alleen initialen. Overigens ook alleen initialen op mijn maestro bankpas in tegenstelling tot wat jij aangeeft met de volledige roepnaam.
ABN => Openbank via Instant Payment is nu mogelijk.balken07 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:52:
[...]
Ik ben toch benieuwd waarom in het geval van ABN dit nog niet het geval is. Ze zijn op zowel RT1 als TIPS aangesloten. Revolut en N26 kan ik met ABN wel instant bereiken. Hopelijk duurt het niet lang meer. Wel zo handig om instant te kunnen overboeken.
Meestal 1 tot 4 dagen. Je krijgt daarover een e-mail en in de app kun je dan zien dat je betaalpas is aangemaakt en verzonden is vanuit Madrid. Ligt na ongeveer 10 dagen in de brievenbus.thesystem schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:20:
Hoe lang duurt het ongeveer voor een nieuwe account is aangemaakt? Vanochtend geregistreerd, cent overgemaakt, ID gescand en contract getekend.
Tot nu toe nog geen bevestiging ontvangen.
[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 01-12-2021 21:52 ]
Oh wauw!davides schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:32:
[...]
ABN => Openbank via Instant Payment is nu mogelijk.
Ik had hierover afgelopen vrijdag een ticket laten aanmaken, via de klantenservice van ABN Amro.
Een medewerker van de afdeling Betalen belde me vanmorgen terug, dat ze het probleem opgelost hadden. Snelle service dus van ABN.
Sinds de eerste directeur weg is en nu helemaal met de samenvoeging met Aegon is KNAB gewoon niet meer de bank dat het was. Ze lopen altijd erg achterop met ontwikkelingen en de klantenservice is ook niet meer zo geweldig. Het is dat ze nog de goedkoopste zijn als je meerdere rekeningen in gebruik hebt. Ik verwacht niet dat ze het snel gaan aanbieden.
Echt heel mooi nieuws! Ik heb het zelf nog niet getest, maar werkt dit dan ook buiten kantoortijden (avond/weekend). En waarschijnlijk nog heel lang niet andersom van Openbank terug naar ABN.davides schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:32:
[...]
ABN => Openbank via Instant Payment is nu mogelijk.
Ik had hierover afgelopen vrijdag een ticket laten aanmaken, via de klantenservice van ABN Amro.
Een medewerker van de afdeling Betalen belde me vanmorgen terug, dat ze het probleem opgelost hadden. Snelle service dus van ABN.
Ja instant payments werken 24/7. Wat mij overigens wel is opgevallen, is dat sinds een tijdje overboekingen vanaf Openbank ook in de avonduren gewoon nog ingevoerd kunnen worden. Voorheen was dat ergens rond 18:00.glatuin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:24:
[...]
Echt heel mooi nieuws! Ik heb het zelf nog niet getest, maar werkt dit dan ook buiten kantoortijden (avond/weekend). En waarschijnlijk nog heel lang niet andersom van Openbank terug naar ABN.
Straks worden ze nog in het weekend gewoon verstuurdbalken07 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:45:
[...]
Ja instant payments werken 24/7. Wat mij overigens wel is opgevallen, is dat sinds een tijdje overboekingen vanaf Openbank ook in de avonduren gewoon nog ingevoerd kunnen worden. Voorheen was dat ergens rond 18:00.
Nu wel gelukt!TheSander562 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:25:
[...]
Hmm dat is inderdaad apart. Zou namelijk alsnog moeten kunnen. Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met Openbank, die staan je namelijk goed te woord en kunnen kijken of er in hun systeem alles goed staat.
Je probeert wel de eCommerce Card aan te vragen?
En iDeal!Datisraar schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:34:
Het moet niet gekker worden, straks kun je vanaf OB ook Instant Payment overboekingen doen 😂.
Dit is gemakkelijk te zien. Bij de transacties van de kaart druk je op de drie puntjes rechtsbovenin. En dan druk je op informatie over de kaart. Daar kan je het huidige saldo zien zonder code of rekenen.JeroenE schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:28:
@Fidesnl Van een online kaart kan je dat niet eens opvragen zodat je het zelf moet gaan uitrekenen (mits je natuurlijk een moment hebt waarvan je de stand al hebt onthouden) als je een betaling hebt gedaan die nog niet in het overzicht staat.
[ Voor 29% gewijzigd door TheSander562 op 06-12-2021 16:35 . Reden: De goede quote staat er nu bij ]
Dit is correct. Saldo op de aangegeven pagina is je echte saldo waar alles af is gehaald (wat je dus nog kan besteden). En het saldo op de normale pagina waar ook je transacties staan is het saldo waar de transacties nog niet afgehaald zijn die nog niet defenitief zijn.JeroenE schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:39:
@TheSander562 Aha, dat ga ik de volgende keer dat ik hem gebruik eens proberen. Het "Saldo" wat daar staat wijkt dus af van het "Saldo" op de eerdere pagina als er een betaling is gedaan die nog niet definitief is?
@JeroenE heeft eigenlijk alles aangehaald wat ik ook wilde benoemen want ik heb precies dezelfde irritatiepunten.Fidesnl schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:22:
Kun je ook wat preciezer zijn? Wat doen andere beter en welke andere banken zijn dat dan precies?
Ik zit nu bij OpenBank sinds een jaar en gebruik deze rekening om alles te betalen. Recent ook alle spaargeld verplaatst omdat bij OpenBank wel nog rente wordt uitgekeerd. Dan verdien ik er nog iets aan, maar spaarrekening zodat ik wel snel aan mijn geld kom.
Het
Het meeste verdien ik via beleggen. Dit doe ik een deel via OpenBank omdat ik dan iets extra’s kreeg. Het meeste geld heb ik ergens anders belegd.
Creditcard had ik ook van OpenBank, alleen niet tevreden omdat het niet 100% werkt daar het geen echte creditcard is. Daarom bij ANWB wel een creditcard afgesloten, daar ben ik tevreden over en relatief goedkoop.
[ Voor 27% gewijzigd door Datisraar op 06-12-2021 17:27 ]
Het blijft gewoon irritant dat ik niet interessante informatie als eerste te zien krijg en de informatie die ik wel wil zien verder op verstopt is.balken07 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:19:
Ik heb het natuurlijk liever zoals in Nederland de norm is, maar mbt OB is het gewoon een kwestie van één extra klik.... zou niet nodig moeten zijn, maar kom op, dat is te overzien lijkt mij
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 07-12-2021 09:39 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Fidesnl op 07-12-2021 10:21 . Reden: Toevoeging aanmelden N26. ]
MasterCard: klopt dat weet ik, maar de manier van adverteren bij OpenBank dacht ik toen ik hem 1,5jaar geleden aanvroeg dat het wel degelijk om een creditcard ging.JeroenE schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:28:
@Fidesnl Het is ook geen credit card, maar een debit card. Dat is iets anders ook al zien ze het er hetzelfde uit en staat er ook Mastercard op.
Wat ik onhandig vind is de enorme hoeveelheid SMSjes met codes die nodig zijn en het feit dat het meer moeite kost om te achterhalen wat je saldo nu precies is (in hun systeem heet dat "beschikbaar").
Je kan ook niet zelf ene betalingsverzoek sturen (via email, whatsapp of hoe dan ook) die anderen dan kunnen betalen via hun eigen bank cq iDeal. Een Tikkie aanmaken gaat ook niet, want dat werkt enkel met Nederlandse bankrekeningen.
Mbt N26: Er is een tijdelijke wachtlijst voor nieuwe klanten, omdat Bafin (de Duitse toezichthouder) een plafond heeft ingesteld op het aantal nieuwe klanten. N26 ligt al jaren met Bafin overhoop vanwege gebreken in de fraudebestrijding die loopt via N26 rekeningen. N26 is dus gewoon officieel actief in Nederland, maar om die reden krijg je dus een wachtlijst te zienFidesnl schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:08:
Wat ik alleen niet snap is dat ik bijvoorbeeld bij ING een rekening heb voor €2/maand, maar dat betaalde rekeningen bij OB, N26 of revolut direct zo enorm duur zijn.
Wat ik bijvoorbeeld bij ING handig vind, zijn de sub rekeningen die je kunt maken om te sparen voor verschillende doelen. Wil je dat bij N26 of Revolut krijg je direct een rekening van €5/maand.
Die duurdere abonnementen geven dan ook nog reisverzekering e.d. erbij, maar zoiets kost in NL echt vrijwel niks, het gros zit tussen de €30-€40/jaar. Maar als je dat bij die banken doet dan zit je aan een abonnement van €15+/maand.
Dus samenvattend: gratis bieden ze veel, maar zodra je gaat betalen zit je volgens mij beter bij een Nederlandse bank, of niet?
Overigens: N26 is toch officieel niet beschikbaar in Nederland? Volgens mij is dat ook een van de redenen waarom ik destijds naar OB ben gegaan, ik ga niet een willekeurig buitenlands adres opgeven voor mijn financiën.
Heb net nog even gekeken naar het aanmelden:
[Afbeelding]
Ik vind de e-commerce kaart onhandig, omdat je die altijd moet opladen. Daarom heb ik destijds zo gauw als kon de fysieke Mastercard besteld. Kost weliswaar 1 keer €1,99 maar dan ben ik van dat gedoe af + idd het onnavolgbare saldo van die e-commerce kaart ook. Als ik met een fysieke betaalpas een transactie uitvoer, dan gaat het tenminste gewoon van de betaalrekening af.JeroenE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:47:
[...]
Het blijft gewoon irritant dat ik niet interessante informatie als eerste te zien krijg en de informatie die ik wel wil zien verder op verstopt is.
Bij mij zijn het trouwens twee klikken. Ik begin op "financiële positie". Dan moet ik "rekeningen" selecteren, daar dan de betaalrekening selecteren voor ik "beschikbaar" kan zien. Op de voorgaande twee schermen staat wel steeds "saldo", maar dat is dus niet wat ik zoek.
Voor het opvragen van het beschikbare saldo op je elektronische betaalkaart moet je zelfs vier keer klikken.
Zoals ik het nu gebruik (af en toe wat mee betalen) is het inderdaad prima. Maar voorlopig gaat het zeker geen hoofdrekening worden.
Ik snap ook niet waarom je überhaupt zou willen weten wat je "saldo" is waarop de bij- en afschrijvingen nog niet zijn verwerkt.
Dat is zo, maar dat vind ik dus weer een voordeel omdat er nooit "zo maar" een groot bedrag mee afgerekend kan worden want dat staat er gewoon niet op.balken07 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:43:
Ik vind de e-commerce kaart onhandig, omdat je die altijd moet opladen.
Goed punt. Dat risico neem ik maar probeer ik zo klein mogelijk te houden door alleen Nederland te activeren in het landenoverzicht (is irrelevant voor online betalingen overigens) en geldautomaten standaard uit te zetten. Beste wat iedereen als gebruiker nog altijd kan doen is je apparaten bijgewerkt houden en publieke wifi vermijden als je aankopen doet (of helemaal vermijden).JeroenE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:46:
[...]
Dat is zo, maar dat vind ik dus weer een voordeel omdat er nooit "zo maar" een groot bedrag mee afgerekend kan worden want dat staat er gewoon niet op.
[ Voor 35% gewijzigd door rindertb op 11-12-2021 11:48 ]
Nee joh dat kan toch nietrindertb schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:30:
Zijdelings interessant voor deze draad: N26 en Revolut bereiken ING en Rabobank instant. Volgens mij is dit sinds recent. Andersom is het niet zo.
Edit: krijg nou wat ... (nu) andersom - vanaf Rabo - ook. @TheSander562 en bij Revolut: 'naam en rekeningnummer gecontroleerd', bij N26 staat 'kan niet'.
Instant van Openbank naar Rabobank is helaas nog niet mogelijk. De andere kant op wel.TheSander562 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:53:
[...]
Nee joh dat kan toch niet
Dus je bedoelt van OpenBank naar Rabobank staat het er gelijk op?
Nee, sorry.TheSander562 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:53:
[...]
...
Dus je bedoelt van OpenBank naar Rabobank staat het er gelijk op?
Ah op die fiets.rindertb schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:51:
[...]
Nee, sorry.
Ik doelde alleen maar op het feit dat ik i.t.t. naar Openbank van Rabo naar Revolut wél een IBAN/Naam check krijg.
Is er een spaarrekening waar je meer dan 0,20% rente krijgt? Want technisch gezien zouden ze toch geen onderscheid mogen maken van Europese rekeningen?rogervdh schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:57:
- Een Nederlandse IBAN. Je zou verwachten dat ze vrij eenvoudig een Nederlandse IBAN reeks zouden moeten kunnen krijgen. Bijvoorbeeld: NLxx OPEN xxxx. Voor (vrijwel) iedere Nederlandse spaarrekening wordt een NL IBAN als tegenrekening vereist (waardoor je dus weer verplicht naar ING, ABN-AMRO, etc. moet). Er zijn best veel banken die NL IBANs uitgeven (zie bijv. https://www.veb.net/actiecontent/overzicht-bic-codes), maar vaak niet voor de consumentenmarkt. Zo'n NL IBAN zal systeemtechnisch wel problematischer liggen (en betaalopdrachten moeten in Nederland aangeboden worden ter verwerking en nu kan alles via het Spaanse systeem verlopen).
Zover ik weet is Raisin de enige bank (of eigenlijk bemiddelaar) die ook niet Nederlandse IBANs accepteerd als tegenrekening van een spaarrekening. Alle andere aanbieders eisen een NL IBAN als tegenrekening. Zelfs Loyds Bank (www.lloydsbank.nl) die in Berlijn gevestigd zijn (en formeel een Duitse bank is), accepteren mijn Duitse (of Spaanse in het geval van Openbank) IBAN niet als tegenrekening. Die letters NL zijn gewoon vereist. Zal wellicht met witwassen of andere duistere praktijken te maken hebben? Voor incasso mag een buitenlandse IBAN niet geweigerd worden (dan is het sprake van IBAN discriminatie), maar als tegenrekening van een spaarrekening mag dat dus (helaas) wel.TheSander562 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:04:
[...]
Is er een spaarrekening waar je meer dan 0,20% rente krijgt? Want technisch gezien zouden ze toch geen onderscheid mogen maken van Europese rekeningen?
ASN bank accepteert ook buitenlandse IBANS als tegenrekening voor spaarrekeningen. ASN bank accepteert echter geen nieuwe klanten voor spaarrekeningen meer als je niet tevens een betaalrekening wilt open. Ergens eerder dit jaar is die drempel ingevoerd.rogervdh schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:15:
[...]
Zover ik weet is Raisin de enige bank (of eigenlijk bemiddelaar) die ook niet Nederlandse IBANs accepteerd als tegenrekening van een spaarrekening. Alle andere aanbieders eisen een NL IBAN als tegenrekening. Zelfs Loyds Bank (www.lloydsbank.nl) die in Berlijn gevestigd zijn (en formeel een Duitse bank is), accepteren mijn Duitse (of Spaanse in het geval van Openbank) IBAN niet als tegenrekening. Die letters NL zijn gewoon vereist. Zal wellicht met witwassen of andere duistere praktijken te maken hebben? Voor incasso mag een buitenlandse IBAN niet geweigerd worden (dan is het sprake van IBAN discriminatie), maar als tegenrekening van een spaarrekening mag dat dus (helaas) wel.
Betaalkaarten die onder Nederlandse vlag zijn uitgegeven is ook nog een wens die ik heb. Ik kan nu de OB MC niet toevoegen als betaalmiddel in de Apple App Store, omdat ze nu onder Spaanse vlag zijn uitgegeven.rogervdh schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:57:
Ik zit inmiddels dik 'n jaar bij Openbank en over het algemeen heel tevreden. Eigenlijk mis ik drie zaken aangaande de betaalrekening:
- Een Nederlandse IBAN. Je zou verwachten dat ze vrij eenvoudig een Nederlandse IBAN reeks zouden moeten kunnen krijgen. Bijvoorbeeld: NLxx OPEN xxxx. Voor (vrijwel) iedere Nederlandse spaarrekening wordt een NL IBAN als tegenrekening vereist (waardoor je dus weer verplicht naar ING, ABN-AMRO, etc. moet). Er zijn best veel banken die NL IBANs uitgeven (zie bijv. https://www.veb.net/actiecontent/overzicht-bic-codes), maar vaak niet voor de consumentenmarkt. Zo'n NL IBAN zal systeemtechnisch wel problematischer liggen (en betaalopdrachten moeten in Nederland aangeboden worden ter verwerking en nu kan alles via het Spaanse systeem verlopen).
- Toch wel het ontbreken van iDeal, al heeft Revolut dat gelukkig ook (als enige gratis partij).
- Ontbreken van mogelijkheid voor een en/of rekening.
Heb deze wensen wel eens gesignaleerd bij Openbank, maar we zijn natuurlijk maar 'n mega klein landje. Een lokale IBAN of lokale betaaloplossing zoals iDeal zal daar nul prioriteit hebben. Dat is wel jammer. Verder betaal ik vrijwel iedere dag met Apple Pay i.c.m. Openbank en dat werkt gewoon allemaal perfect.
balken07 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:27:
[...]
Betaalkaarten die onder Nederlandse vlag zijn uitgegeven is ook nog een wens die ik heb. Ik kan nu de OB MC niet toevoegen als betaalmiddel in de Apple App Store, omdat ze onder Spaanse vlag zijn uitgegeven.
Dit is zeker jammer, ook bij Spotify kan ik de kaart daarom niet gebruikenbalken07 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:27:
[...]
Betaalkaarten die onder Nederlandse vlag zijn uitgegeven is ook nog een wens die ik heb. Ik kan nu de OB MC niet toevoegen als betaalmiddel in de Apple App Store, omdat ze nu onder Spaanse vlag zijn uitgegeven.
Waarom zou je de maandelijks betaling van Spotify koppelen aan een MC debit kaart die afschrijft van je betaalrekening? Dan kun je toch net zo goed direct vanaf je betaalrekening laten afschrijven, ik zie het praktische voordeel niet.TheSander562 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:08:
[...]
Dit is zeker jammer, ook bij Spotify kan ik de kaart daarom niet gebruiken
Al is de echte oplossing natuurlijk gewoon dat bedrijven alle binnen de Europese Economische Ruimte uitgegeven kaarten moeten accepteren.balken07 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:27:
[...]
Betaalkaarten die onder Nederlandse vlag zijn uitgegeven is ook nog een wens die ik heb. Ik kan nu de OB MC niet toevoegen als betaalmiddel in de Apple App Store, omdat ze nu onder Spaanse vlag zijn uitgegeven.
Kijk zie het zo. Stel spotify word gehackt en betalingsgegevens worden buit gemaakt.Fidesnl schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:11:
[...]
Waarom zou je de maandelijks betaling van Spotify koppelen aan een MC debit kaart die afschrijft van je betaalrekening? Dan kun je toch net zo goed direct vanaf je betaalrekening laten afschrijven, ik zie het praktische voordeel niet.
Veel Europese banken hebben hun lettercode gevolgd door cijfers. Als Nederland en anderen landen dit ook zouden doen, dan alles beginnend met : Ipv NL of ES, gewoon EU70 1234 1234 etc etc. Dan zijn veel betalingsverkeer problemen opgelost.TexMex schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:18:
[...]
Al is de echte oplossing natuurlijk gewoon dat bedrijven alle binnen de Europese Economische Ruimte uitgegeven kaarten moeten accepteren.
Het is eigenlijk zonde dat we toch nog graag een specifiek Nederlandse IBAN en kaarten met Nederlandse BIN willen hebben. Vanuit ons oogpunt begrijp ik dat uiteraard, maar het zou niet nodig moeten zijn. Hopelijk gaat 'Europa' daar nog eens werk van maken.
Er zijn komende weken geen feestdagen die op werkdagen vallen, en weekenddagen ligt alles net zo plat als normaal. Dus ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken maar verwacht dat er letterlijk niets anders is dan normaal.Wenzel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:14:
Weet toevallig iemand of je met de feestdagen kan overboeken? Met name de 24e. Op de website kan ik hierover niets vinden.
In Spanje is het ook 'Feliz navidad y prospero año' dus op tijd overboeken vanaf je OB rekening zou ik zeggen, beter vanavond doen dan morgen. Een OB duurt meestal iets langer, 1 a 2 werkdagen. Dus als je morgen overboekt is het inderdaad pas dinsdagmorgen op je Nederlandse Iban bijgeboekt.Get!em schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:37:
Ik denk zoals normaal: vrijdag 24e voor 12 uur lukt het nog wel, na 12uur zal het maandag/dinsdag (afh van andere bank) verwerkt zijn.
[ Voor 91% gewijzigd door Get!em op 23-12-2021 20:03 ]
Anoniem: 57963
Nee zelf geen ervaring nog, maar je kunt ze altijd even bellen. Zijn behulpzaam en kunnen altijd even met je meekijken. Ik zou ze gewoon even bellenAnoniem: 57963 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:03:
Heeft iemand ervaring met de pincode voor de Mastercard van Openbank? Bij het aanvragen van de Maestropas kon ik direct mijn pincode kiezen. Voor de Mastercard heb ik deze vraag helemaal niet gekregen. Het aanvragen van de Mastercard ging sowieso vreemd, want tot twee keer toe een vreemde melding na de laatste stap in het aanmeldproces. De eerste keer: u heeft het maximaal aantal passen bereikt (blijkt dat deze melding te maken heeft met het gegeven dat je 48 uur moet wachten na het activeren van je rekening) en bij de tweede keer aanvragen na een dag of drie na de laatste stap een leeg scherm. De dag erna stonden er ineens een Maestro- en Mastercard pas in het overzicht. Ik wacht nu op de post uit Madrid...
Anoniem: 57963
Mijn eerste ingeving was 'ik vraag het aan de ervaringsdeskundigen', maar je hebt gelijk; een beller is sneller...Ik begrijp zojuist dat je dit allemaal via de app kan inzien en zelfs wijzigen.dutchnltweaker schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:44:
[...]
Nee zelf geen ervaring nog, maar je kunt ze altijd even bellen. Zijn behulpzaam en kunnen altijd even met je meekijken. Ik zou ze gewoon even bellen.
De vraag is nu, is vetgedrukte betaling 1, dezelfde als de vetgedrukte betaling 2....Je moet het contract voor discretionair beheer met een minimale belegging van € 500 gedurende 12
maanden vanaf de datum van betaling aanhouden. Als de klant deze voorwaarde niet nakomt, zelfs als
er sprake is van overmacht, mag Openbank na de betaling van de € 100 de betaalrekening gekoppeld
aan de Robo-Advisor beleggingsdienst debiteren
Volgens mij tenminste 1 jaar nadat je de bonus hebt ontvangen. Ik ontving mijn bonus 21 december 2020. Ik heb ook net de portefeuille opgeheven.Pindasaus schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:43:
Vorig jaar heb ik iets meer dan €1000 gestort op een beleggingsrekening bij Openbank, een robot zou voor mij gaan beleggen en ik zou een bonus krijgen van €100.
Enig idee wanneer het bedrag weer van die rekening gehaald kan worden zonder het recht op de bonus te verliezen? 1 Januari?
Heb het gevoel dat ik het geld zelf beter kan beleggen dan de robot van Openbank.
[ Voor 14% gewijzigd door JohanNL op 27-12-2021 15:27 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 27-12-2021 15:58 ]
Dat was toch deze vriendenactie?Pistachenootje schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:34:
Kan iemand de actie herinneren dat je 500 saldo aanhield voor 1 jaar op je betaalrekening? Was het een bonus van 40 euro?
https://www.openbank.nl/a...-vrienden-uit_2020_NL.pdf• Het klantwordingsproces hebben voltooid met de actiecode verkregen van de Klant en een Open Betaalrekening hebben aangevraagd in de periode van 22 oktober 2020 t/m 31 december 2020.
• De Open Betaalrekening hebben geactiveerd door alle benodigde en ondertekende documentatie op te sturen en uiterlijk op 31 januari 2021 een bedrag van minimaal € 500,- aan saldo op de betaalrekening te storten.
• Een saldo van ten minste € 500,- op de Open Betaalrekening aanhouden gedurende de 12 maanden volgend op de betaling van de vergoeding. Wanneer de klant deze toezegging niet nakomt, zelfs als deze buiten zijn wil is, machtigt dit Openbank om de betaalrekening te debiteren met een bedrag tot € 40,- of, als op die rekening onvoldoende saldo staat, dit te doen met elke andere betaalrekening of open spaarrekening waarvan hij/zij volgens contract met Openbank de rekeninghouder is. Het exacte bedrag van de boete wordt berekend door de € 40,- te vermenigvuldigen met de resterende dagen tot aan het einde van de minimum contractduur en deze te delen door 365 dagen.
Dit vraag ik me ook af. Revolut -> Volksbank gaat overigens nu ook instant, andersom weer niet.balken07 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:11:
https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/
In bovenstaand overzicht zie ik de Volksbank merken nu ook als aangesloten bij TIPS. Ik kan echter nog niet instant overboeken naar OB. Rabo klanten kunnen dat wel. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Ja, N26 -> Volksbank ook. Ik wacht het nog even af tot en met 25 februari. Anders ga ik bij ASN bank een ticket proberen aan te maken zoals @davides bij ABN AMRO heeft gedaan.kwon schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:20:
[...]
Dit vraag ik me ook af. Revolut -> Volksbank gaat overigens nu ook instant, andersom weer niet.
[ Voor 23% gewijzigd door balken07 op 03-01-2022 14:02 ]
Dat doe ik ook, werkt prima. ASN ideal -> Revolut -> OpenbankStefanoZ schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:54:
Ik lees hier veel verhalen over instant panments bij top ups van je OpenBank account, en dat dit door voor NL banken niet wordt ondersteund. Wat ik ook zag staan is dat Revolut wel een IP naar OpenBank ondersteund en dat je je gratis Revolut account kunt aanvullen d.m.v. iDeal. Zie ik iets over het hoofd of is dit een goed alternatief wanneer je per direct geld wilt toevoegen van je NL bank naar je OpenBank account?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Welkom! Openbank is een prima optie. Let wel op dat Openbank alleen met aanzetten van Travel+ (€7,99 p/m, kun je iedere maand aan of uitzetten) zonder wisselkoersopslag te gebruiken is. Anders rekenen ze 1.5% opslag, wat het verschil verwaarloosbaar maakt met de 2% van de gangbare Nederlandse creditcards uitgegeven door ICS, Rabobank of ING. Die €7,99 haal je er makkelijk uit op maandbasis, maarja N26 rekent idd standaard geen wisselkoersopslag. Als je met 'volgend jaar' 2023 bedoelt, dan mag ik toch hopen dat de wachtlijst van N26 tegen die tijd doorlopen isStefanoZ schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:54:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de wereld van Fintech banken en ben de de afgelopen dagen aan het verdiepen in de verschillende mogelijkheden.
Volgend jaar ga ik voor 3 maanden naar het buitenland, waarvan minstens 2 maanden de VS. Voor m'n tijd daar wil ik gebruik maken van een bank die voordelig te gebruiken is met dollars. Mijn voorkeur gaat uit naar N26, maar daar sta ik op de wachtlijst.
Ik heb me vorige week aangemeld bij OpenBank, kreeg vandaag te horen dat mijn rekening (zonder dat ik überhaupt iets heb kunnen doen, want nog niet geverifieerd) al geblokkeerd is... Dat begint goed![]()
Ik lees hier veel verhalen over instant panments bij top ups van je OpenBank account, en dat dit door voor NL banken niet wordt ondersteund. Wat ik ook zag staan is dat Revolut wel een IP naar OpenBank ondersteund en dat je je gratis Revolut account kunt aanvullen d.m.v. iDeal. Zie ik iets over het hoofd of is dit een goed alternatief wanneer je per direct geld wilt toevoegen van je NL bank naar je OpenBank account?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mochten jullie nog tips hebben over OpenBank (of andere banken) die relevant zijn voor mijn reis dan verneem ik dat heel graag!
Sorry, ben er nog niet aan gewend dat het al 2022 is. Ik bedoelde dit jaar, begin april weg... mijn voorkeur gaat uit naar N26, met OB als back up. Maar ik begin er aan te twijfelen of de wachtlijst dan opgelost is!balken07 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Als je met 'volgend jaar' 2023 bedoelt, dan mag ik toch hopen dat de wachtlijst van N26 tegen die tijd doorlopen is
Ik neem inderdaad sowieso mijn ING creditcard mee!Wat je ook doet, ik adviseer je in ieder geval ten zeerste om ook een Nederlandse creditcard mee te nemen naast je debit card van bijvoorbeeld OB, N26 etc. Het is handig om op iets terug te kunnen vallen.
Geld dit ook voor de Mastercard kaarten van N26 en OpenBank? Ik lees verschillende verhalen. Sommige zeggen dat deze kaarten niet / minder geaccepteerd worden bij betalingen omdat het prepaid / debit kaarten zijn.Maestro en V Pay debit cards zijn in de VS absoluut geen toereikende opties. Je zult echt iets moeten meebrengen waar een Mastercard of Visa logo op staat.
Ik zit bij ING, dus voor een instant top up bij Openbank zal ik gebruik maken van Revolut top up d.m.v. Ideal. Niet ideaal, maar voor mij prima!Mag ik vragen bij welke Nederlandse bank je op dit moment zit? Als je Rabobank of ABN AMRO hebt, kun je al direct overboeken naar Openbank.
Rabobank is inderdaad ook instant naar (onder meer) Openbank, N26 en Revolut.balken07 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Mag ik vragen bij welke Nederlandse bank je op dit moment zit? Als je Rabobank of ABN AMRO hebt, kun je al direct overboeken naar Openbank. Naar N26 ook met ABN (ben geen Rabobank klant dus kan daar niet iets over zeggen).
De Revolut route is ook een prima optie als je geen rekening bij ABN of Rabobank hebt
Prepaid cards zijn idd geen gegarandeerde optie qua acceptatie, maar de Mastercards van Openbank en N26 zijn debit cards. Je zit dus goed. Voordat ik Openbank had deed ik alles met N26 buiten de Eurozone. Meerdere malen ook in de USA, altijd geaccepteerdStefanoZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:28:
Geld dit ook voor de Mastercard kaarten van N26 en OpenBank? Ik lees verschillende verhalen. Sommige zeggen dat deze kaarten niet / minder geaccepteerd worden bij betalingen omdat het prepaid / debit kaarten zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door balken07 op 05-01-2022 13:56 ]
Hoe zit het met reserveringen zeg maar, ging dat ook goed bij tanken of huren of iets dergelijks?balken07 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:50:
[...]
Prepaid cards zijn idd geen gegarandeerde optie qua acceptatie, maar de Mastercards van Openbank en N26 zijn debit cards. Je zit dus goed. Voordat ik Openbank had deed ik alles met N26 buiten de Eurozone. Meerdere malen ook in de USA, altijd geaccepteerdOpenbank's Mastercard heb ik afgelopen jaar in de UAE, USA, Canada en Mexico gebruikt. Nergens tegen problemen aangelopen. Ben net terug van een tweede USA reis (ja I know, maar USA is mijn favoriete bestemming) en ook deze keer probleemloos Openbank's Mastercard gebruikt. Debit cards zijn altijd gelinkt aan een betaalrekening, daarom is de acceptatie goed.
Tanken gaat altijd goed. Daarmee bedoel ik: mijn debit card is nergens geweigerd. Sommige pompstations reserveren echter een bedrag, waarmee je afboeking na het tanken tijdelijk een hoger bedrag is. Als je dat vervelend vind kun je beter gewoon je creditcard gebruiken.TheSander562 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:56:
[...]
Hoe zit het met reserveringen zeg maar, ging dat ook goed bij tanken of huren of iets dergelijks?
Want dan moet het bedrag eerst afgeschreven worden van de rekening en daarna weer worden teruggeboekt.
Poe, Openbank is in ieder geval niet de snelste bank qua papierwerk. Ik gok iets van 1.5 - 2 weken? Vervelend van je blokkade. Enig idee hoe dat komt? Mijn opening ging vlekkeloos. Had in 2 dagen na aanvraag een werkende rekening. Maar ik weet van andere reacties hier dat mijn ervaring zeker niet de norm is.StefanoZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:58:
@balken07 Thanks voor je reactie!
Hoe lang duurde het bij jou voordat je de post van OpenBank binnen had?
Kreeg gisteren te horen dan mijn account al geblokkeerd is (had niet eens toegang) en dat ik moet wachten tot de post binnen is. Dan weer heractiveren en dan kan ik een Mastercard aanvragen.
Dat is een hele goede vraag, waar ik het antwoord niet op krijg van zebalken07 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Poe, Openbank is in ieder geval niet de snelste bank qua papierwerk. Ik gok iets van 1.5 - 2 weken? Vervelend van je blokkade. Enig idee hoe dat komt?
Dat is (voor nu) altijd vanaf openbank naar nederlandse banken. Daar moet je rekening houden met 1 dag overschrijf tijd na de middag. Soms kan het dat doordeweeks voor de middag er al in de avond op staat. Maar niet op vrijdag.Nuevocasa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:32:
Gisteren, begin van de middag een aantal boekingen gedaan naar m'n NLse bank. Zie net dat deze pas vandaag de overboekingen zijn uitgevoerd door OB. Nu kan ik tm maandag wachten op m'n geld. Wel irritant zeg... Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben? Het was iets na 13h dat ik de boekingen had uitgevoerd.
Ja dat dacht ik dus ook. Gisteren had ik het rond 13h overgemaakt en had het geld vandaag dan verwacht. Heb de bevestiging mails ook van OB van gisteren. Alleen heeft Openbank de boekingen pas vandaag werkelijk uitgevoerd. Dus komt het pas maandag ivm het weekend. Dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt.TheSander562 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:34:
[...]
Dat is (voor nu) altijd vanaf openbank naar nederlandse banken. Daar moet je rekening houden met 1 dag overschrijf tijd na de middag. Soms kan het dat doordeweeks voor de middag er al in de avond op staat. Maar niet op vrijdag.
Het is even wennen maar ik ben het alweer gewend zo.
Oh excuus, las het verkeerd.Nuevocasa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:38:
[...]
Ja dat dacht ik dus ook. Gisteren had ik het rond 13h overgemaakt en had het geld vandaag dan verwacht. Heb de bevestiging mails ook van OB van gisteren. Alleen heeft Openbank de boekingen pas vandaag werkelijk uitgevoerd. Dus komt het pas maandag ivm het weekend. Dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt.
Gisteren was het Driekoningen in Spanje, een nationale feestdag. Dan worden er geen overschrijvingen verwerkt. Voor ons hier in Nederland onvoorstelbaar tegenwoordig. Ik heb dit al eens telefonisch bij Openbank aangekaart (dat een overzicht van deze dagen wel handig zou zijn op de website) aangezien ze niet alleen binnen Spanje meer actief zijn. Niets mee gedaan vooralsnog dus 😌Nuevocasa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:32:
Gisteren, begin van de middag een aantal boekingen gedaan naar m'n NLse bank. Zie net dat deze pas vandaag de overboekingen zijn uitgevoerd door OB. Nu kan ik tm maandag wachten op m'n geld. Wel irritant zeg... Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben? Het was iets na 13h dat ik de boekingen had uitgevoerd.
Thnxbalken07 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Gisteren was het Driekoningen in Spanje, een nationale feestdag. Dan worden er geen overschrijvingen verwerkt. Voor ons hier in Nederland onvoorstelbaar tegenwoordig. Ik heb dit al eens telefonisch bij Openbank aangekaart (dat een overzicht van deze dagen wel handig zou zijn op de website) aangezien ze niet alleen binnen Spanje meer actief zijn. Niets mee gedaan vooralsnog dus 😌
JaNuevocasa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:47:
[...]
Thnxdat was ook wel de meest logische verklaring.... Een Spaanse feestdag
in deze digitale tijd echt onvoorstelbaar dat dit nog zo werkt
[ Voor 27% gewijzigd door Pistachenootje op 10-01-2022 14:57 ]
Volgens mij doen jullie robo beleggen toch? Dan zul je moeten vergelijken met Brand New Day of Binck Forward/Saxo laten beleggen. Dit soort verkoop termijnen zijn ook bij hen normaal, wellicht iets korter maar duurt zeker flink aantal dagen.Pistachenootje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:11:
Ik heb beleggingsrekeningen met diverse producten gehad bij Rabo, ING, ABN, Centraal Beheer, DeGiro, Interactive Brokers, Flatex en Alex. 10 werkdagen wachten op geld na een verkooporder heb ik nog nooit meegemaakt. 5-6 werkdagen was het langste tot nu toe.
Vandaag is er overigens niets binnen gekomen dus er komt weer een dag bij.
Bij beheerd beleggen duurt het inderdaad wat langer maar ik heb bij Alex, Rabo en Binck ook beheerd beleggen producten gehad. Nog nooit heb ik 10 werkdagen op mijn geld hoeven wachten.glatuin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:55:
[...]
Volgens mij doen jullie robo beleggen toch? Dan zul je moeten vergelijken met Brand New Day of Binck Forward/Saxo laten beleggen. Dit soort verkoop termijnen zijn ook bij hen normaal, wellicht iets korter maar duurt zeker flink aantal dagen.
[ Voor 24% gewijzigd door Pistachenootje op 10-01-2022 19:30 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq