Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
balken07 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Ja ;) en dat terwijl de telefonische klantenservice wel gewoon 365 dagen per jaar te bereiken is. Ik zou meer waarde (buiten de fraudelijn) hechten aan alle dagen overschrijvingen kunnen laten verwerken.
Ik heb een Revolut rekening geopend en kan daardoor via Revolut bijna instant geld overmaken tussen Knab en Openbank. Revolut heeft sinds deze week een banklicentie en valt daardoor ook onder het garantiestelsel.

In de Revolut app kun je via iDeal geld van Knab halen en overboeken van Revolut naar Openbank is instant.
Andersom moet je geld op je e-commerce card zetten en kun je Revolut opladen via de creditcard functie. Mogelijk kan het ook met Mastercard, maar die heb ik niet van Openbank. Een boeking van Revolut naar Knab is ook instant.

Van Openbank een boeking naar Revolut is heel traag en vanaf Knab naar Revolut gaat ook volgens de ouderwetse overboeking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
Nuevocasa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Ik heb een Revolut rekening geopend en kan daardoor via Revolut bijna instant geld overmaken tussen Knab en Openbank. Revolut heeft sinds deze week een banklicentie en valt daardoor ook onder het garantiestelsel.

In de Revolut app kun je via iDeal geld van Knab halen en overboeken van Revolut naar Openbank is instant.
Andersom moet je geld op je e-commerce card zetten en kun je Revolut opladen via de creditcard functie. Mogelijk kan het ook met Mastercard, maar die heb ik niet van Openbank. Een boeking van Revolut naar Knab is ook instant.

Van Openbank een boeking naar Revolut is heel traag en vanaf Knab naar Revolut gaat ook volgens de ouderwetse overboeking.
Die route met opladen van Revolut via de MC van Openbank heb ik in het verleden gedaan. Tot Revolut mij een waarschuwing gaf dat dit blijkbaar tegen de voorwaarden was. Bij herhaling zou mijn account gesloten worden. Nu durf ik het dus niet meer. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
balken07 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Die route met opladen van Revolut via de MC van Openbank heb ik in het verleden gedaan. Tot Revolut mij een waarschuwing gaf dat dit blijkbaar tegen de voorwaarden was. Bij herhaling zou mijn account gesloten worden. Nu durf ik het dus niet meer. :/
Hmm. Bedankt voor de waarschuwing. Dan zal ik het niet te vaak doen, dan kan het vast wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:22
Pistachenootje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:54:
26 December opdracht gegeven mijn robo beleggings portefeuille op te heffen. Inmiddels 10 januari, nog steeds geen geld terug :F :z

(de order is wel goed door gekomen want ik zie dat er van alles verkocht wordt)
Update: nog steeds niks :/

Morgen nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:44

RobertowNL

For your gear!

Idem hier, het Japanse fonds blijft open staan. Heb ze een berichtje gedaan met de vraag wat er aan de hand is.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertowNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:51:
Idem hier, het Japanse fonds blijft open staan. Heb ze een berichtje gedaan met de vraag wat er aan de hand is.
Ze hadden mij vorige week aangeboden een voorschot te doen. Ik denk dat ik daar morgen maar gebruik van ga maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:44

RobertowNL

For your gear!

Het geld staat hier zojuist op mijn rekening (minus 4 ct).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Net een mail van Openbank dat Google Pay nu ook officieel in NL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
xabre16v schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:46:
Net een mail van Openbank dat Google Pay nu ook officieel in NL werkt.
Ja ik ook, maar dit is al een sinds december mogelijk volgens mij dat de ondersteuning van Gpay officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:04
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Ja ik ook, maar dit is al een sinds december mogelijk volgens mij dat de ondersteuning van Gpay officieel is.
Hoe doe ik dat met de Maestro pas? Die heeft geen CVC code. En die laatste is nodig voor Google Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
glatuin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Hoe doe ik dat met de Maestro pas? Die heeft geen CVC code. En die laatste is nodig voor Google Pay.
Staat in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Thanks hij doet het. Ik had de optie niet om de CVV te raadplegen doordat ik kennelijk de SMS verificatie had genegeerd. Je kunt dan alleen wat info opvragen maar niet de CVV.
Overigens een jaar of wat terug had ik het ook voor elkaar gekregen die Maestro pas toe te voegen, allen toen lukte een betaling niet. Dan vroeg de betaalterminal om een pincode die dus niet bestaat.
Maar het zal nu wel werken.

[ Voor 17% gewijzigd door glatuin op 21-01-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:28
Ik had mijn Maestro wel werkend in de app, vandaag uit google pay verwijderd en opnieuw gepoogd toe te voegen echter krijg ik nu de melding "Your transaction cannot be completed. Learn more. [OR-TAPSH-08]". Ik heb de helpdesk van Openbank maar gemaild, zou wel fijn zijn dat je niet na een paar transacties weer je bankpas er bij moet pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Al veel langer. Gebruik al sinds het begin van Openbank in Nederland Google pay :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Nuevocasa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Al veel langer. Gebruik al sinds het begin van Openbank in Nederland Google pay :+
Bij mij was dit ook het geval maar dan uitsluitend met de mastercard, De maestro werkte domweg niet. Openbank helpdesk gaf toen aan dat Googlepay niet werd ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
glatuin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Bij mij was dit ook het geval maar dan uitsluitend met de mastercard, De maestro werkte domweg niet. Openbank helpdesk gaf toen aan dat Googlepay niet werd ondersteund.
Bijzonder, ik heb alleen maar de Maestro en werkt echt al sinds het begin met Google Pay en ook Garmin Pay. Was ook een beetje verbaasd door de mail O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nuevocasa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Klopt maar: nieuws: Google Pay-app is beschikbaar in Nederland in december kwam de app pas officieel in de appstore voor Nederland. Daarvoor moest je het via een andere weg doen of in een land zijn waar Google pay officieel actief is om het via de playstore te downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jawel, maar aan de kant van Openbank is er eigenlijk niets veranderd. Die ondersteunen Google Pay al jaren. Het probleem was inderdaad om de Google Pay-app op je telefoon te krijgen. Al was dat voor een Tweaker eigenlijk ook een fluitje van een cent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Klopt maar: nieuws: Google Pay-app is beschikbaar in Nederland in december kwam de app pas officieel in de appstore voor Nederland. Daarvoor moest je het via een andere weg doen of in een land zijn waar Google pay officieel actief is om het via de playstore te downloaden.
In android 11 werkte het sowieso al ook zonder de app. Maar had het al werkend op m'n vorige telefoon met Android 9/10. Heb daar niet iets heel raars voor hoeven doen met het buitenland en had gewoon updates via de PlayStore. Maar hoe dat precies ging weet ik niet meer. Maar fijn dat het nu officieel is :)F :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inderdaad. Vanaf november 2020 werd Google Pay in Nederland al officieel ondersteund, zij het zonder app: nieuws: Google brengt Google Pay uit in Nederland zonder app. Toen was Google Pay dus al prima zonder moeilijkheden met Openbank te gebruiken. Vóór die tijd was het soms nodig via een omweg de app te installeren. Al was dat op sommige telefoons niet nodig, omdat Google Pay daar al op voorgeïnstalleerd stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Nuevocasa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Bijzonder, ik heb alleen maar de Maestro en werkt echt al sinds het begin met Google Pay en ook Garmin Pay. Was ook een beetje verbaasd door de mail O-)
Ja ik heb dezelfde ervaring als jij. Nooit problemen gehad met Openbank Maestro via Google Pay. Heb ook nooit een pincode hoeven invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Ja ik heb dezelfde ervaring als jij. Nooit problemen gehad met Openbank Maestro via Google Pay. Heb ook nooit een pincode hoeven invoeren.
Hmm dan moet ik snel ergens betalen met de openbank maestro via Gpay. Het kan zijn dat er iets vreemds met mijn account aan de hand is. Toevoegen van Maestro aan Gpay was nooit het issue puur het betalen steevast een pincode vraag op de terminal. En de openbank WhatsApp hulp maakte zich het wellicht gemakkelijk door destijds te stellen dat Gpay niet werd ondersteund. Ik rapporteer wel terug of het hier straks wel goed gaat. Ik gebruik de pas alleen niet heel vaak doordat ik zoveel mogelijk met mijn Crypto.com kaart betaal ivm de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Heeft iemand een idee hoe streng Openbank is mbt woonachtig zijn in Nederland? (Als je al klant bent). Ik ga mogelijk voor mijn werk een jaar naar Vietnam. Ik heb wel eens gelezen dat bij N26 of Bunq je dan meldingen kunt krijgen dat je account gesloten zal worden, obv je transactiegedrag (locaties).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 19:22
balken07 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:34:
Heeft iemand een idee hoe streng Openbank is mbt woonachtig zijn in Nederland? (Als je al klant bent). Ik ga mogelijk voor mijn werk een jaar naar Vietnam. Ik heb wel eens gelezen dat bij N26 of Bunq je dan meldingen kunt krijgen dat je account gesloten zal worden, obv je transactiegedrag (locaties).
Over je transacties kunnen ze altijd moeilijk gaan doen, maar zal in de regel geen problemen opleveren, zolang je geen illegale dingen doet uiteraard.
Zal er toch met name van afhangen of je ook officieel woonachtig blijft in Nederland, c.q. ingeschreven blijven staan op een Nederlands adres en gemeente.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:32
Betekent dit dat je Maestro ook weer echt als zodanig wordt herkend zodat je er net als met je bankpas overal mee kunt betalen? Of toch alleen maar daar waar Master Card wordt geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 11:42
rindertb schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:
Betekent dit dat je Maestro ook weer echt als zodanig wordt herkend zodat je er net als met je bankpas overal mee kunt betalen? Of toch alleen maar daar waar Master Card wordt geaccepteerd?
Dit probleem is niet bij Google Pay. Dit is als het goed is alleen een probleem bij Openbank Pay middels de app zelf van Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:32
TheSander562 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Dit probleem is niet bij Google Pay. Dit is als het goed is alleen een probleem bij Openbank Pay middels de app zelf van Openbank.
Bij mij heeft betalen via de Openbank app nooit gewerkt. Via Google Pay heel lang wel (bij AH) maar ineens niet meer. Betaling geweigerd. Ik schreef dat toe aan het feit dat mijn AH geen CC betalingen accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JohanNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Over je transacties kunnen ze altijd moeilijk gaan doen, maar zal in de regel geen problemen opleveren, zolang je geen illegale dingen doet uiteraard.
Zal er toch met name van afhangen of je ook officieel woonachtig blijft in Nederland, c.q. ingeschreven blijven staan op een Nederlands adres en gemeente.
😂 Uiteraard blijf ik voor volkomen legale doeleinden gebruik maken van de betaalrekening. Ik doe mijn woning niet van de hand, dus ik hou gewoon een Nederlands toezendadres. Zou het wel echt waardeloos vinden als Openbank mijn rekening zou opzeggen. Ik heb gratis travel+ wat ik niet wil kwijtraken. Ik weet echter niet of bellen verstandig is, in het kader van slapende honden wakker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffi_lover
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11-2023
balken07 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:40:
[...]

😂 Uiteraard blijf ik voor volkomen legale doeleinden gebruik maken van de betaalrekening. Ik doe mijn woning niet van de hand, dus ik hou gewoon een Nederlands toezendadres. Zou het wel echt waardeloos vinden als Openbank mijn rekening zou opzeggen. Ik heb gratis travel+ wat ik niet wil kwijtraken. Ik weet echter niet of bellen verstandig is, in het kader van slapende honden wakker maken.
Ik heb ook een aantal maanden in het buitenland 'gewoond'. Ik moest mijn ING-meastropas laten vervangen waardoor ik mijn adres moest veranderen in de app. Kreeg ongeveer elke zoveel maanden hetzelfde formulier toegestuurd gekregen over of ik niet een ander land dan Nederland belastingplichtig was. Toen ik alweer 1,5 jaar in NL 'woonde'/was begon ook Leaseplanbank waar ik een spaarrekening had. Zij wisten me te vertellen dat ze het konden zien aan de 'transacties' die kennelijk in het buitenland plaatsvonden (spaarrekening was inderdaad gekoppeld aan de ING rekening). Maar ik weet dat Nederlandse banken onderling dit soort informatie (moeten?) delen. Of dat ook geldt voor EU-banken onderling weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommy123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-08 19:07
Referals zijn niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 23-01-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
Thommy123 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:37:
Ik zou graag een Openbank account willen openen. Nu zoek ik naar een werkende referral code maar zonder succes tot nu toe. Als iemand er eentje heeft, mag je me graag een DM sturen.
Helaas loopt er nu geen acties, dus niemand zou daarbij kunnen helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rh4_i3Fr8TwIO_5GSnBf0vmY1y8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YIHk2QMOBoSljA0hUuKd7evH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommy123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-08 19:07
TheSander562 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Helaas loopt er nu geen acties, dus niemand zou daarbij kunnen helpen.
[Afbeelding]
Ah jammer, zat al te zoeken haha. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mail ontvangen vandaag betreft rente, Rente voor sparen blijft hetzelfde alleen vanaf 29 maart ontvang je op spaargeld boven de €50.000,- geen rente meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:40:
Mail ontvangen vandaag betreft rente, Rente voor sparen blijft hetzelfde alleen vanaf 29 maart ontvang je op spaargeld boven de €50.000,- geen rente meer.
Je bent me net te snel af _/-\o_
Ik heb hem ook net mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Nou das balen dan. Ik heb er namelijk geen meer dan €50.000 staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:57
glatuin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Nou das balen dan. Ik heb er namelijk geen meer dan €50.000 staan :+
Das balen. Had net een tonnetje erop staan. Ach dan halen we het er gewoon weer af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
Al moet ik zeggen dat ik een renteplafond prefereer boven het in rekening brengen van negatieve rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Sowieso zijn er ( vrij opneembare ) spaarrekeningen waar je meer rente krijgt: https://www.spaarrente.nl/
Mocht het daar om te doen zijn...

Wel nog goed dat ze ( voorlopig ) geen negatieve rente in rekening brengen bij Openbank.
Maar vind het overigens ook niet echt bij ze passen om zoiets in te voeren; de gratis bank die tóch kosten doorberekend o.b.v. je saldo, dat zou heel vreemd eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JohanNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:37:
Sowieso zijn er ( vrij opneembare ) spaarrekeningen waar je meer rente krijgt: https://www.spaarrente.nl/
Mocht het daar om te doen zijn...

Wel nog goed dat ze ( voorlopig ) geen negatieve rente in rekening brengen bij Openbank.
Maar vind het overigens ook niet echt bij ze passen om zoiets in te voeren; de gratis bank die tóch kosten doorberekend o.b.v. je saldo, dat zou heel vreemd eruit ziet.
Tja, ook zij worden net als alle andere banken geconfronteerd met die ECB maatregel. N26 rekent al langere tijd negatieve rente overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
balken07 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Tja, ook zij worden net als alle andere banken geconfronteerd met die ECB maatregel. N26 rekent al langere tijd negatieve rente overigens.
Ik wist niet dat je bij N26 kon sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:35
dutchnltweaker schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Ik wist niet dat je bij N26 kon sparen?
Kan ook (nog) niet. N26 rekent echter wel 0,5% ‘Deposit Fee’ als je saldo hoger is dan 50000 euro.
Meer daarover in ”Discussie over & Ervaringen met N26"

Bij Openbank krijg je tot 50000 euro een rente van 0,2% en bij een hoger saldo dan 50000 euro: 0,0%
Dus geen negatieve rente bij Openbank. Wijziging gaat op 29 maart 2022 in.

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 29-01-2022 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Had de mail gemist. Zat in m'n SPAM Box. Wel een aparte afzender ook, info@ok-cloud.net, was blijkbaar geen SPAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 22:10
Nuevocasa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:33:
[...]

Sinds de eerste directeur weg is en nu helemaal met de samenvoeging met Aegon is KNAB gewoon niet meer de bank dat het was. Ze lopen altijd erg achterop met ontwikkelingen en de klantenservice is ook niet meer zo geweldig. Het is dat ze nog de goedkoopste zijn als je meerdere rekeningen in gebruik hebt. Ik verwacht niet dat ze het snel gaan aanbieden.
Dit klopt sinds zijn vertrek is dit over. Innovatie staat niet meer op hun agenda; kost reductie. Alleen nog voor zakelijke klanten. Op particulieren is niets te verdienen. Ook het hoofdkantoor verhuisde van Hoofddorp naar duurder Amsterdam.

Heel erg zonde. Had altijd goede hoop voor een echte innovatieve Nederlandse bank.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wellicht moet ik deze vraag ook aan de belastingdienst stellen hier in NL, maar wordt de rente op de OB spaarrekening vanzelf door OB aan de Nederlandse belastingdienst doorgeven? Of moeten wij voor de aangifte straks dit zelf nog opgeven? Verzwegen rente inkomsten in het buitenland is strafbaar namelijk als de EU bank of jijzelf dat niet doorgeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 04-02-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Datisraar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
Wellicht moet ik deze vraag ook aan de belastingdienst stellen hier in NL, maar wordt de rente op de OB spaarrekening vanzelf door OB aan de Nederlandse belastingdienst doorgeven? Of moeten wij voor de aangifte straks dit zelf nog opgeven? Verzwegen rente inkomsten in het buitenland is strafbaar namelijk als de EU bank of jijzelf dat niet doorgeeft.
Zit dat niet gekoppeld aan je bsn tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Ik laat het je in maart weten, dan zou ik het moeten zien in mijn belasting aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
glatuin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Ik laat het je in maart weten, dan zou ik het moeten zien in mijn belasting aangifte.
Thx, is goed. Ik dacht dat de boete 300% procent was die de belastingdienst kan opleggen, dus dat is anders zonde van je verdiende rente als je daar ook nog over moet afrekenen. Als OB het vanzelf doorgeeft is er niets aan de hand. We horen het wel van jou 👍.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 04-02-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 06:48
Afgelopen jaar was deze informatie door de belastingdienst bij mij al ingevuld.

Echter, je krijgt ook een jaaroverzicht van OB (volgens mij heb ik het al ontvangen) en bent dus ook verplicht om het zelf even te controleren (zoals je met je gehele aangifte omgaat) alvorens je de aangifte ondertekend en indient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Ik werk als fiscalist. Banken in de EU hebben een verplichting deze informatie aan de Belastingdienst door te geven. Maar jij en ik als burger zijn ook altijd verplicht alle rekeningen aan de Belastingdienst door te geven. Als je Box 3 bezittingen binnen de vrijstelling blijven, dan hoef je uiteraard niets op te geven. Het belastbare bedrag Box 3 is dan immers 0 (nihil).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Ik werk als fiscalist. Banken in de EU hebben een verplichting deze informatie aan de Belastingdienst door te geven. Maar jij en ik als burger zijn ook altijd verplicht alle rekeningen aan de Belastingdienst door te geven. Als je Box 3 bezittingen binnen de vrijstelling blijven, dan hoef je uiteraard niets op te geven. Het belastbare bedrag Box 3 is dan immers 0 (nihil).
Kijk, dat is duidelijke informatie! Thx, goed weekend 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mail gehad:
Beste,

Bij Openbank doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat je al je bankzaken volkomen veilig kunt uitvoeren, waar je ook bent.

Daarom heb je voor de bevestiging van sommige verrichtingen via de website, app of telefoon je elektronische handtekening nodig.

Ben je ze vergeten? Dan hebben we goed nieuws!

Nu kun je een nieuwe aanvragen via de website en app van Openbank. Je ontvangt deze binnen maximaal 10 werkdagen per aangetekende brief op het adres dat je hebt geregistreerd in het onderdeel “Persoonsgegevens” van je account.
WAT IS DE ELEKTRONISCHE HANDTEKENING?
Het is een code die bestaat uit 8 tekens. De elektronische handtekening biedt meer beveiliging bij het uitvoeren van je reguliere bankzaken, zowel telefonisch als via de website en app van Openbank. Onthoud dat we je nooit de volledige code vragen, alleen enkele willekeurige getallen ervan.
Dus mocht je ze kwijtraken kan je ze opnieuw aanvragen.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-02-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Weer wat rare ervaringen met Openbank.

Roboadvisor wilde ik stopzetten. Goed zoeken, maar moet dus per profiel.
Tegelijkertijd een waarschuwing dat ik de toets voor het profiel weer overnieuw moet doen. Uiteindelijk gelukt om robo advisor profiel te beëindigen, maar wel met de waarschuwing dat alle bestaande transacties eerst afgerond moeten zijn. Dat waren nog 5 aankopen. Dus gaat wel even duren voor alle deeltjes weer verkocht zijn.
Tegelijkertijd wel ontevreden over de prestaties. Stijgend konden ze de markt niet volgen, maar dalend de afgelopen maand wel sneller dan de markt. Geeft me geen goed gevoel voor de toekomst. Dus daarom ook maar alles weghalen.

Tweede ervaring: heb een zwarte MasterCard. Wilde daar wat online aankopen mee doen. Eerste transactie en tweede ging goed, beide met 3D secure verification in de app (pushmelding). Derde aankoop bij zelfde winkel geweigerd, wegens limiet. Welke limiet werd niet genoemd en ben ik nog niet achter. Maar alle aankopen erna waren daarna onsuccesvol ondanks een kleiner bedrag en goedkeuring na 3D secure afhandeling. De shop gaf gewoon aan dat betaling gewoon geweigerd was. Ook waren notificaties in Openbank app ineens verdwenen. Gelukkig ook geen afschrijvingen of reserveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Get!em schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:10:
Weer wat rare ervaringen met Openbank.

Roboadvisor wilde ik stopzetten. Goed zoeken, maar moet dus per profiel.
Tegelijkertijd een waarschuwing dat ik de toets voor het profiel weer overnieuw moet doen. Uiteindelijk gelukt om robo advisor profiel te beëindigen, maar wel met de waarschuwing dat alle bestaande transacties eerst afgerond moeten zijn. Dat waren nog 5 aankopen. Dus gaat wel even duren voor alle deeltjes weer verkocht zijn.
Tegelijkertijd wel ontevreden over de prestaties. Stijgend konden ze de markt niet volgen, maar dalend de afgelopen maand wel sneller dan de markt. Geeft me geen goed gevoel voor de toekomst. Dus daarom ook maar alles weghalen.

Tweede ervaring: heb een zwarte MasterCard. Wilde daar wat online aankopen mee doen. Eerste transactie en tweede ging goed, beide met 3D secure verification in de app (pushmelding). Derde aankoop bij zelfde winkel geweigerd, wegens limiet. Welke limiet werd niet genoemd en ben ik nog niet achter. Maar alle aankopen erna waren daarna onsuccesvol ondanks een kleiner bedrag en goedkeuring na 3D secure afhandeling. De shop gaf gewoon aan dat betaling gewoon geweigerd was. Ook waren notificaties in Openbank app ineens verdwenen. Gelukkig ook geen afschrijvingen of reserveringen.
Eerste deel snap ik heel goed. Openbank zal het beleggers deel een stuk gebruiksvriendelijker mogen maken tegen lagere kosten voordat ze aantrekkelijk zijn voor de Nederlander.

Dat tweede gedeelte is heel vreemd. Beste even contact met ze op te nemen. Ik ben tot op heden altijd goed geholpen via de klantenservice (telefoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Lagere kosten voor gedeeltes zoals beleggen zal er niet in zitten, dat soort producten zijn notabene het hele verdienmodel van Openbank; de betaal en spaarrekening krijg je gratis, voor alle extra diensten betaal je fors ( extra ).
Maar andere banken vragen ook best veel voor beheerd beleggen, Openbank zit er een beetje tussenin qua kosten.
Wat deze vormen van beheerd beleggen speciaal moet maken is dat jij als klant een profiel kunt kiezen die dan aan jouw persoonlijke omstandigheden moet aansluiten, met jouw gekozen risico.
Echter in de praktijk is dit veelal nattevingerwerk aangezien er natuurlijk wel veel meer denkbare scenario's bestaan dan die 5 profielen die Openbank aanbiedt.
Verder natuurlijk die enorme lijst aan transacties, je moet er maar echt in geloven dat dat ergens goed voor is want het is toch eigenlijk al keer op keer bewezen dat beursexperts het niet echt beter weten dan de markt zelf.
En dan nog te bedenken dat elke transactie die gedaan wordt ook gewoon geld kost ( wat Openbank op grote schaal wellicht wel heel efficiënt kant doen, maar alsnog. )
Uiteindelijk kom je dan toch wel weer tot de conclusie dat je beter gewoon je eigen '' profiel '' kunt samenstellen en daarbij een bank/broker gebruikt die '' simpele '' index ETF's of fondsen gebruikt, met lage kosten en die je zelf aankoopt.
Kost een klein beetje moeite en inzet in het begin, maar is uiteindelijk veel simpeler en uiteindelijk ook effectiever voor jouzelf dan wat Openbank je kan bieden.

Maar, we zaten toch ook enkel te beleggen bij Openbank voor die bonus nietwaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

glatuin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Dat tweede gedeelte is heel vreemd. Beste even contact met ze op te nemen. Ik ben tot op heden altijd goed geholpen via de klantenservice (telefoon)
Ja, klopt, ook gedaan: pas was dus geblokkeerd vanwege verdachte transacties (mijn derde aankoop bij zelfde winkel in korte tijd)

Maar goed: zowel in app als op website zie je dus niet dat de pas geblokkeerd is. Zowel in app als op website zie je de geblokkeerde transacties dus ook niet (niet in transactie overzicht, niet in notificaties). Puntje van verbetering....
Aan de telefoon konden ze wel alle geblokkeerde transacties (mijn pogingen erna) oplepelen, dus de logging is er wel.

• Fidesnl
Get!em schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Ja, klopt, ook gedaan: pas was dus geblokkeerd vanwege verdachte transacties (mijn derde aankoop bij zelfde winkel in korte tijd)

Maar goed: zowel in app als op website zie je dus niet dat de pas geblokkeerd is. Zowel in app als op website zie je de geblokkeerde transacties dus ook niet (niet in transactie overzicht, niet in notificaties). Puntje van verbetering....
Aan de telefoon konden ze wel alle geblokkeerde transacties (mijn pogingen erna) oplepelen, dus de logging is er wel.
Ooh dat heb ik ook gehad, letterlijk een jaar lang al iedere week bij de bouwmarkt iets aan het kopen en opeens worden de transacties daar geblokkeerd. Wat bijzonder is, is dat de medewerkers van de klantenservice niet zien wat de precieze reden is.

Dat is ook een ding wat ik jammer vind bij OpenBank, je kunt het niet als enige rekening gebruiken omdat er af en toe van die rare fratsen voorbij komen.

Ook al gehad dat ik niet kon betalen met de credit kaart omdat de app een update had gekregen waarbij de verificatie via de app niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Het is dat OB bankrekening gratis voor mij is met dat travel plan, maar het is minder doorontwikkeld dan een N26 en Revolut die prettiger zijn in gebruik met alles. Trager met verwerken van saldo en inhoudingen. En overboeken vanaf OB kan ook nog niet met Instant Payment. Met Ideal betalen is ook nog niet mogelijk. Het enige interessante lijkt als je geld wilt opnemen in Spanje uit een geldautomaat, dan krijg je de opname kosten van 2€ daar, vergoed dacht ik. Echt een rekening meer voor vakanties en met internet met je debit MasterCard kunnen betalen. Maar na een jaartje gebruik, valt OB toch wat tegen itt tot de genoemde andere fintechs.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 11-02-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Datisraar schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:46:
Het is dat OB gratis voor mij is met dat travel plan, maar het is minder doorontwikkeld dan een N26 en Revolut. Trager met verwerken van saldo en inhoudingen. En overboeken vanaf OB kan ook nog niet met Instant Payment. Met Ideal betalen is ook nog niet mogelijk. Het enige interessante lijkt als je geld wilt opnemen om Spanje uit een geldautomaat, dan krijg je het vergoed dacht ik. Echt een rekening meer voor vakanties en met internet met je debit MasterCard kunnen betalen. Maar na een jaartje gebruik, valt OB toch wat tegen itt tot de genoemde andere fintechs.
Ik sluit me hier bij aan. Ik was (veel) te laat met aanmelden voor lifetime gratis travel plan, dit had wel een verschil kunnen zijn. Als ik de basis functionaliteiten + (ver)werking van de betalingen / app vergelijk met andere banken / betaalmogelijkheden dan zijn die in mijn ogen toch wat beter ontwikkeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
En mag ik nog even zeuren 😉, in mijn familie ook mensen met exact dezelfde naam en bij OB krijg je bij overboekingen geen Iban nummers mee als je wat ontvangt, want in Spanje is dat privacy gevoelig heb ik begrepen. Op je Nederlandse bankrekening kun je dat wel altijd zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 11-02-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Hoe kun je Openbank het beste opzeggen eigenlijk? Vorig jaar rekening geopend maar vind het toch teveel gedoe. Moet je per se bellen of kan het ook online? Kan het niet echt vinden op de website :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
spokje schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:09:
Hoe kun je Openbank het beste opzeggen eigenlijk? Vorig jaar rekening geopend maar vind het toch teveel gedoe. Moet je per se bellen of kan het ook online? Kan het niet echt vinden op de website :/
Mailen naar kantoor221@openbank.com en jouw verzoek indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Datisraar schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Mailen naar kantoor221@openbank.com en jouw verzoek indienen.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
het is minder doorontwikkeld dan een N26 en Revolut die prettiger zijn in gebruik met alles.
Niet met alles. Ideal bij Revolut werkt nog niet soepel. Soms werkt het gewoon helemaal niet. Verder meestal dat de melding in de app niet verschijnt. Moet ik (op iOS) de app helemaal sluiten en opnieuw starten. Vooral altijd gedoe. Verder zijn we denk ik vooral verwend door de Nederlandse banken. Snelle betalingen, juiste verwerking van betalingskenmerk, duidelijke afschriften, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
JaDatIsPeter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Niet met alles. Ideal bij Revolut werkt nog niet soepel. Soms werkt het gewoon helemaal niet. Verder meestal dat de melding in de app niet verschijnt. Moet ik (op iOS) de app helemaal sluiten en opnieuw starten. Vooral altijd gedoe. Verder zijn we denk ik vooral verwend door de Nederlandse banken. Snelle betalingen, juiste verwerking van betalingskenmerk, duidelijke afschriften, etc.
Dat is waar Peter, Okay niet alles. Ik gebruik bij Revolut nooit IDeal, maar vervelend als dat daar problemen oplevert. Het is voor mij als Fin tech bank liefhebber na 1 jaar OB alleen teleurstellend, mede door inderdaad het goede, duidelijke en - naar EU verhoudingen - goedkoop bankverkeer in NL. En de apps van de andere fintechs zijn prettiger in gebruik merk ik gewoon. Maar inderdaad, we zijn verwend 😉.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
Fidesnl schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:24:
[...]

Dat is ook een ding wat ik jammer vind bij OpenBank, je kunt het niet als enige rekening gebruiken omdat er af en toe van die rare fratsen voorbij komen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens ;) Ik heb Openbank sinds februari 2020 en sinds september 2020 is dit mijn primaire bankrekening, inclusief storten van salaris en het laten afschrijven van de vaste lasten. Nooit problemen gehad. Het is de enige nieuwkomer waar ik dit met vertrouwen heb durven doen. Bij N26 of Revolut etc zou ik dat nooit doen. Die blokkeren zomaar rekeningen. Bij Openbank is de audit verzorgd door Santander. Neemt niet weg dat ik wel je mening deel dat het hebben van een 2e betaalrekening (ongeacht waar je primaire zit naar mijn mening) verstandig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:37
balken07 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens ;) Ik heb Openbank sinds februari 2020 en sinds september 2020 is dit mijn primaire bankrekening, inclusief storten van salaris en het laten afschrijven van de vaste lasten. Nooit problemen gehad. Het is de enige nieuwkomer waar ik dit met vertrouwen heb durven doen. Bij N26 of Revolut etc zou ik dat nooit doen. Die blokkeren zomaar rekeningen. Bij Openbank is de audit verzorgd door Santander. Neemt niet weg dat ik wel je mening deel dat het hebben van een 2e betaalrekening (ongeacht waar je primaire zit naar mijn mening) verstandig is.
Ik ben wel blij met Openbank, maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat betalingen tijdelijk 2 keer in rekening worden gebracht. Dus continu 'gijzelt' Openbank een deel van je saldo. Voor mij persoonlijk geen probleem, dan zorg ik wel dat de saldo wat hoger is, maar irritant is het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Het is dat OB bankrekening gratis voor mij is met dat travel plan, maar het is minder doorontwikkeld dan een N26 en Revolut die prettiger zijn in gebruik met alles. Trager met verwerken van saldo en inhoudingen. En overboeken vanaf OB kan ook nog niet met Instant Payment. Met Ideal betalen is ook nog niet mogelijk. Het enige interessante lijkt als je geld wilt opnemen in Spanje uit een geldautomaat, dan krijg je de opname kosten van 2€ daar, vergoed dacht ik. Echt een rekening meer voor vakanties en met internet met je debit MasterCard kunnen betalen. Maar na een jaartje gebruik, valt OB toch wat tegen itt tot de genoemde andere fintechs.
Ik begrijp de onvrede in dit forum mbt saldo en inhoudingen niet zo goed. Ok, het is fijner als dat gewoon op de vertrouwde manier weergegeven zou worden. Er is echter geen sprake van dat Openbank trager zou zijn. Wat de OB app laat zien is wat bij Nederlandse banken op de achtergrond ook plaats vindt, zij het buiten het zicht van de klant. Ik kan in de OB app na doorklikken altijd zien wat mijn actuele saldo is, dus ik snap de onvrede niet buiten de omslachtigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
StefanoZ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Ik sluit me hier bij aan. Ik was (veel) te laat met aanmelden voor lifetime gratis travel plan, dit had wel een verschil kunnen zijn. Als ik de basis functionaliteiten + (ver)werking van de betalingen / app vergelijk met andere banken / betaalmogelijkheden dan zijn die in mijn ogen toch wat beter ontwikkeld.
Zonder dit 'voor altijd gratis Travel+' had ik Openbank allang weer opgezegd. Mijn interesse in digitale banken is immers ontstaan uit de wens die koersopslag van traditionele banken vaarwel te kunnen zeggen. Ik ga Openbank echt geen 1.5% betalen terwijl ik het bij N26 tegen 0% kan doen met een veel betere app ook.

[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 13-02-2022 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
balken07 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:03:
Ik kan in de OB app na doorklikken altijd zien wat mijn actuele saldo is, dus ik snap de onvrede niet buiten de omslachtigheid.
Die omslachtigheid is natuurlijk het belangrijkste. Dat hele saldo is iets op de achtergrond voor de administratie van de bank en heeft voor mij in ieder geval geen enkel doel. Ik geloof best dat et bij Nederlandse banken precies zo werkt, maar ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd hoe ik kan zien hoeveel geld er op mijn bankrekening staat zonder de uitgaven die nog niet in de administratie zijn verwerkt omdat de bank toevallig dicht is.

Bij de ecommerce card werkt dit trouwens niet zo fijn, want daar heb je geen "beschikbaar", enkel "saldo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:53:
[...]
Die omslachtigheid is natuurlijk het belangrijkste. Dat hele saldo is iets op de achtergrond voor de administratie van de bank en heeft voor mij in ieder geval geen enkel doel. Ik geloof best dat et bij Nederlandse banken precies zo werkt, maar ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd hoe ik kan zien hoeveel geld er op mijn bankrekening staat zonder de uitgaven die nog niet in de administratie zijn verwerkt omdat de bank toevallig dicht is.

Bij de ecommerce card werkt dit trouwens niet zo fijn, want daar heb je geen "beschikbaar", enkel "saldo".
Die e-commerce card vond ik geen fijn product. Bij mij wilde het saldo in zijn geheel nooit bijwerken. Alleen met het opladen van de kaart werkte het saldo bij met het bedrag van de storting. Het saldo werd dus steeds hoger ongeacht de uitgaven :+ Ik heb dat onding dus gelijk na het ontvangen van de fysieke kaart opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
balken07 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Die e-commerce card vond ik geen fijn product. Bij mij wilde het saldo in zijn geheel nooit bijwerken. Alleen met het opladen van de kaart werkte het saldo bij met het bedrag van de storting. Het saldo werd dus steeds hoger ongeacht de uitgaven :+ Ik heb dat onding dus gelijk na het ontvangen van de fysieke kaart opgezegd.
Dit kon je terug zien in het menu (drie puntjes) en dan bij details van de kaart kijken.
Daar staat het "echte/huidige" saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
balken07 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:17:
Het saldo werd dus steeds hoger ongeacht de uitgaven :+ Ik heb dat onding dus gelijk na het ontvangen van de fysieke kaart opgezegd.
Bij mij gaat het er ook wel af, maar dus rustig dagen later. Ik gebruik hem ook niet enorm veel, maar ik heb mezelf nu dus maar aangeleerd om er enkel op te storten wat ik ook weer (gelijk) ga uitgeven. Dus heel praktisch is het niet. Maar wel te gebruiken voor websites waarbij je niet van plan bent vaak aankopen te doen.
TheSander562 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:19:
Dit kon je terug zien in het menu (drie puntjes) en dan bij details van de kaart kijken.
Daar staat het "echte/huidige" saldo.
Hm, ik heb wellicht niet bij "Informatie over pas" gekeken, maar als ik het niet vergeet zal ik dat de volgende keer wel doen. Het heet daar trouwens ook "saldo" en niet "beschikbaar" zoals het heeft bij de bankrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
JeroenE schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:25:
[...]
Bij mij gaat het er ook wel af, maar dus rustig dagen later. Ik gebruik hem ook niet enorm veel, maar ik heb mezelf nu dus maar aangeleerd om er enkel op te storten wat ik ook weer (gelijk) ga uitgeven. Dus heel praktisch is het niet. Maar wel te gebruiken voor websites waarbij je niet van plan bent vaak aankopen te doen.

[...]
Hm, ik heb wellicht niet bij "Informatie over pas" gekeken, maar als ik het niet vergeet zal ik dat de volgende keer wel doen. Het heet daar trouwens ook "saldo" en niet "beschikbaar" zoals het heeft bij de bankrekeningen.
Zo gebruik ik hem ook inderdaad. Handig vind ik juist (anders kan ik net zo goed mijn mastercard opgeven). Zo weet ik dat als er een hack komt en ze verkrijgen de gegevens heb ik tenminste niks erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Ik begrijp de onvrede in dit forum mbt saldo en inhoudingen niet zo goed. Ok, het is fijner als dat gewoon op de vertrouwde manier weergegeven zou worden. Er is echter geen sprake van dat Openbank trager zou zijn. Wat de OB app laat zien is wat bij Nederlandse banken op de achtergrond ook plaats vindt, zij het buiten het zicht van de klant. Ik kan in de OB app na doorklikken altijd zien wat mijn actuele saldo is, dus ik snap de onvrede niet buiten de omslachtigheid.
De volgorde van transacties is daardoor compleet overhoop tov de daadwerkelijke actie-volgorde van jou in de winkels/webshops. In combinatie met de beperkte transactieinformatie geeft me dat soms wat uitzoekwerk welke nou ook al weer welke was. Zeker als ik do/vrij/za de meeste transacties doe, dan is dat pas di/wo/do verwerkt. Transacties van mij van 9 feb, staan nu nog steeds op inhouding en niet op verwerkt. Terwijl andere van 11 feb al wel verwerkt zijn. Soms geen pijl op te trekken.

Verder die e-commerce kaart, heeft zijn eigen transactie log, maar niet bij rekeningoverzicht, maar bij de kaart zelf. Tevens is het saldo erg onduidelijk: op de tabblad met alle kaarten staat er een saldo: xxx, terwijl als je doorklikt er weer een ander saldo: yyy staat.
Lijkt een beetje hetzelfde issue te hebben als met de RoboAdvisor en E-commerce op eerste tabblad met je Financiele positie onder Wealth en Prepaid: daar staan ook andere saldo's dan als je doorklikt. Die van RoboAdvisor (of andere beleggingen) is op eerste tabblad op alle dagen verschillend tov op de Beleggingstab, behalve op Zondag, wat ons eerder in het topic deed vermoeden dat 1 van de 2 wordt bijgewerkt met de actuele minuutkoers, en de andere alleen de dagkoers/slot van gisteren toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
TheSander562 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:27:
Zo gebruik ik hem ook inderdaad. Handig vind ik juist (anders kan ik net zo goed mijn mastercard opgeven). Zo weet ik dat als er een hack komt en ze verkrijgen de gegevens heb ik tenminste niks erop staan.
Dat snap ik wel, daarom doe ik het ook zo. maar ik heb ook wel eens dat ik wel weet dat ik diverse spullen ga kopen en weet hoe duur het ongeveer zal zijn, maar niet precies. Dan deed ik vroeger dus ook bij wijze van spreken er 1 keer 100 euro opzetten, dan 4 aankopen doen en dan het restant(je) weer terugboeken. Natuurlijk moest ik dan soms voor de 4e aankoop er nog extra geld er op zetten ;)

Bij Openbank gaat dat niet makkelijk omdat je het restsaldo niet kan zien (of in ieder geval ik wist niet hoe) en als ik iedere aankoop precies moet uitrekenen wat er nog op staat kan ik net zo goed voor iedere aankoop precies er op zetten wat nodig is.

Zeker als er webshops tussen zitten waarbij de transactie pas "definitief" wordt als ze de spullen verzenden kan er soms heel lang tussen de uitgave en het verwerken van de afschrijving zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
[...]

Fijn dat ik een OB rekening heb voor 'erbij' maar voor mij lijkt mij geen bank als primaire bankrekening. N26 en Revolut werken prettiger in gebruik van hun apps. Dat rekeningen gesloten kunnen worden is waar, maar ook die 2 gebruik ik niet primair. Al jaren Rabo en is en blijft de beste rekening voor mij. Geen OB Instant Payment kunnen overboeken en die verwarrende Saldo en Inhoudingen, vooral in het weekend als je dan betalingen doet bij OB, geeft mij geen overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Fijn dat ik een OB rekening heb voor 'erbij' maar voor mij lijkt mij geen bank als primaire bankrekening. N26 en Revolut werken prettiger in gebruik van hun apps. Dat rekeningen gesloten kunnen worden is waar, maar ook die 2 gebruik ik niet primair. Al jaren Rabo en is en blijft de beste rekening voor mij. Geen OB Instant Payment kunnen overboeken en die verwarrende Saldo en Inhoudingen, vooral in het weekend als je dan betalingen doet bij OB, geeft mij geen overzicht.
Mbt je saldo: dat is 2 keer doorklikken en je hebt je inzicht? ;) Het gemis van instant payments is wel een ding idd. Daarom gebruik ik mijn ASN betaalrekening naast tegenrekening van mijn creditcard, ook als pot met altijd genoeg saldo om tikkies of andere instant zaken te kunnen afwikkelen.

Voor het overige kan ik leven met een langere verwerkingstijd van overboekingen. Maakt de wens om OB naar instant te laten overgaan er niet minder om :)

Mbt N26 etc: ik vind het ook als vakantierekening een prettiger idee als ik er €10.000 parkeer en dat met peace of mind kan besteden tijdens de reis. Zonder OB had ik dit risico echter alsnog wel genomen. Ik wil echt geen koersopslag meer betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door balken07 op 14-02-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 20:20
Na meer dan één jaar sta ik op 0,25% rendement met mijn door de robot van Open Bank bedachte investeringen.
Na aftrek van de kosten is het dus negatief.
Ben nu al een uur bezig en kan nergens vinden hoe je de beleggingsrekening weer sluit.
Heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@Pindasaus Goede vraag, kan het zo ook niet vinden in hun app.

Of ik kijk verkeerd, maar wat ik ook zo ontzettend waardeloos vind is dat je bij je transacties niet kunt zien naar welk rekeningnummer je je geld overmaakt.
Dat kan toch niet? Want hoe moet je dan een transactie/overboekingsbewijs overhandigen, wat soms nog wel eens vereist of tenminste handig is.
Daarnaast natuurlijk ontzettend onhandig voor je eigen administratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Op website kun je bij roboadvisor sectie naar specifieke beleggingnsprofiel doorklikken, dan op drie puntjes rechtsboven: beëindigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 17-02-2022 16:51 ]

• Pistachenootje
Beëindigen kan ook via de app. Soortgelijke manier als hier boven beschreven.

• balken07
JohanNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:35:
@Pindasaus Goede vraag, kan het zo ook niet vinden in hun app.

Of ik kijk verkeerd, maar wat ik ook zo ontzettend waardeloos vind is dat je bij je transacties niet kunt zien naar welk rekeningnummer je je geld overmaakt.
Dat kan toch niet? Want hoe moet je dan een transactie/overboekingsbewijs overhandigen, wat soms nog wel eens vereist of tenminste handig is.
Daarnaast natuurlijk ontzettend onhandig voor je eigen administratie.
In Spanje is dit normaal. Zal wel vanwege privacy zijn. Onhandig idd. Is al eerder in dit forum aan bod gekomen dacht ik. Daar zal de reden wel bij staan gok ik.

[ Voor 6% gewijzigd door balken07 op 17-02-2022 19:11 ]

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 20:20
Get!em schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:50:
Op website kun je bij roboadvisor sectie naar specifieke beleggingnsprofiel doorklikken, dan op drie puntjes rechtsboven: beëindigen.
Bedankt! Vind de site en app (iOs) in vergelijking met die van de ING erg weinig intuïtief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:10:
[...]

In Spanje is dit normaal. Zal wel vanwege privacy zijn. Onhandig idd. Is al eerder in dit forum aan bod gekomen dacht ik. Daar zal de reden wel bij staan gok ik.
Klopt, er zijn landen in Europa die IBAN nummers privacy gevoelig vinden. In West Europa, Nederland, België, Duitsland, Ierland etc is het heel gewoon dat IBAN nummers meegestuurd worden bij overboekingen en zijn we dat gewend dus.
Het is niet iets typisch Spaans overigens dat je geen IBAN nummers ziet. Ook Franse banken hebben dat. Een Spanjool of Fransoos zal dan ook niet zo gauw jou hun bankrekening nummer geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 18-02-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:29:
[...]

Klopt, er zijn landen in Europa die IBAN nummers privacy gevoelig vinden. In West Europa, Nederland, België, Duitsland, Ierland etc is het heel gewoon dat IBAN nummers meegestuurd worden bij overboekingen en zijn we dat gewend dus.
Het is niet iets typisch Spaans overigens dat je geen IBAN nummers ziet. Ook Franse banken hebben dat. Een Spanjool of Fransoos zal dan ook niet zo gauw jou hun bankrekening nummer geven.
Aha weer wat geleerd, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:29:
Welke oplossing is er dan wel om onderling te betalen? In de Openbank app kan je toch nergens een betaalverzoek aanmaken of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:10
JeroenE schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:34:
[...]
Welke oplossing is er dan wel om onderling te betalen? In de Openbank app kan je toch nergens een betaalverzoek aanmaken of kijk ik ergens overheen?
Cash ;) Jarenlang in Frankrijk gewoond, nooit iemand kunnen overtuigen dat ik met een IBAN ze enkel rijker kan maken ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Brent schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Cash ;) Jarenlang in Frankrijk gewoond, nooit iemand kunnen overtuigen dat ik met een IBAN ze enkel rijker kan maken ;)
Helaas niet helemaal waar:

Met iban + naam kun je (nog steeds) op veel plekken diensten afnemen met automatische afschrijving, zonder bevestigende 1cent afschrijving. Je kunt iemand dus enorm op kosten jagen als je online of papieren formulieren invult met automatische incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Get!em schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Met iban + naam kun je (nog steeds) op veel plekken diensten afnemen met automatische afschrijving, zonder bevestigende 1cent afschrijving. Je kunt iemand dus enorm op kosten jagen als je online of papieren formulieren invult met automatische incasso.
Die je binnen 13 maanden kunt laten storneren door contact op te nemen met je bank, meestal zelfs met een paar klikken in je online bankomgeving als je dat binnen 56 dagen na afschrijving doet.
Incasso's weigeren voordat ze worden afgeschreven is ook mogelijk.
Maar je kunt ook een goedkeuringslijst instellen.

Verder hoef je natuurlijk nooit wat te betalen en zit je nergens aan vast mocht iemand je rekening - in feite -misbruiken voor een onterechte incasso machtiging.
Na die 13 maanden zou je dus in theorie ook nog je geld terug kunnen krijgen door contact op te nemen met de incassant of door een gerechtelijke procedure te starten.

Maar uiteindelijk kan dus niemand wat met je iban waar ze zelf wat aan hebben en zijn er genoeg manieren om jezelf hierbij te verdedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:10
Get!em schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:47:
[...]

I know, dat was het eerste dat me verbaasde op een zakenaccount. Echter, op een persoonlijke account heb ik dat nooit gezien. Bestaat ook niet lijkt me. Dit ging gewoon om onderling een rekening afhandelen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoals @JohanNL al zegt, er zijn dingen achteraf mee mogelijk om ongedaan te maken.

Maar het komt wel voor dat dit tot problemen leidt, zeker als het van een rekening is die je niet in de gaten houdt.

En verder is het gewoon irritant. Bijv als er producten geleverd zijn, maar niet bij jou.

En nooit gezien? Ga maar eens naar een willekeurige vereniging/stichting. Iban + Vinkje is voldoende voor een doorlopend abonnement.

Zomaar even een voorbeeld:
https://www.zuidhollandslandschap.nl/word-beschermer

https://www.drentslandschap.nl/help-mee

[ Voor 30% gewijzigd door Get!em op 20-02-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Get!em schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:56:
Zoals @JohanNL al zegt, er zijn dingen achteraf mee mogelijk om ongedaan te maken.

Maar het komt wel voor dat dit tot problemen leidt, zeker als het van een rekening is die je niet in de gaten houdt.

En verder is het gewoon irritant. Bijv als er producten geleverd zijn, maar niet bij jou.

En nooit gezien? Ga maar eens naar een willekeurige vereniging/stichting. Iban + Vinkje is voldoende voor een doorlopend abonnement.

Zomaar even een voorbeeld:
https://www.zuidhollandslandschap.nl/word-beschermer

https://www.drentslandschap.nl/help-mee
In de voorwaarden van elke bank staat zover ik weet een regel in dat je je bankrekening tenminste elke 14 dagen moet controleren, of dat je anders nalatigheid kan worden verweten.
Dat je een bankrekening hebt en deze niet regelmatig controleert is niet de bedoeling.

Verder toch wel een gevalletje van eigen risico voor de ondernemers die een automatische incasso als betaalmethode accepteren.
Los van dat iemand een IBAN kan opgeven van iemand anders, kan het ook gewoon via je eigen en deze dan te storneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:34:
[...]
In Spanje hebben ze Bizum. Een Spaanse tikkie kort gezegd. Helaas niet beschikbaar gemaakt voor Nederlandse klanten.

https://bizum.es/en/banks-bizum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:37:
Die je binnen 13 maanden kunt laten storneren door contact op te nemen met je bank, meestal zelfs met een paar klikken in je online bankomgeving als je dat binnen 56 dagen na afschrijving doet.
Vroeger had je de eenmalige incasso en daarvan was het veel lastiger om die te laten corrigeren. Dat kon allemaal wel, natuurlijk. Maar in de tussentijd was jij wel je geld kwijt. Wellicht bestond (bestaat?) iets soortgelijks ook in Frankrijk en is men daarom nog steeds voorzichtig met zulke dingen.

Tegenwoordig gaan meer dingen digitaal en makkelijker, maar wellicht heeft men in Frankrijk nog niet zulke bankapps waarbij dat allemaal kan en/of blijft het gewoon zo omdat iedereen nu eenmaal in zijn hoofd heeft zitten dat je dit niet moet doen.

Een beetje hetzelfde idee dat mijn oma jarenlang geld bleef halen bij de balie van de bank omdat zo'n apparaat in de muur volgens haar niet veilig was omdat er wel eens iemand bij was beroofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

11 dagen na opzegging robo advisor, staan nog steeds voor meer dan 50% van inleg in verkooptransactie. Deze dalende markt helpt niet mee. Rendement vanaf moment van inleggen is tussen hoogste punt en nu alweer gehalveerd.
Alleen de €100 bonus maakt t nog een beetje te pruimen.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 22-02-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Get!em schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:20:
11 dagen na opzegging robo advisor, staan nog steeds voor meer dan 50% van inleg in verkooptransactie. Deze dalende markt helpt niet mee. Rendement vanaf moment van inleggen is tussen hoogste punt en nu alweer gehalveerd.
Alleen de €100 bonus maakt t nog een beetje te pruimen.
Voor mij gaat het om relatief laag bedrag. Ik laat het lekker staan en zie wel of het over een jaar of wat weer goed is dan verkoop ik wel. Maar extra eurootjes storten doe ik absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
glatuin schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Voor mij gaat het om relatief laag bedrag. Ik laat het lekker staan en zie wel of het over een jaar of wat weer goed is dan verkoop ik wel. Maar extra eurootjes storten doe ik absoluut niet.
Dus dan kun je het eigenlijk beter nu alvast verkopen en dat geld eventueel ergens anders stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Zonet gebeld door OpenBank omdat ik spullen bij IKEA had gekocht. Was een zogenaamde veiligheidscheck.

Niet vervelend, maar wel bijzonder dat ik dit ik 20+ jaar nooit bij ING heb gehad maar dat OpenBank dit wel doet, volgens mij al de tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Fidesnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:18:
Zonet gebeld door OpenBank omdat ik spullen bij IKEA had gekocht. Was een zogenaamde veiligheidscheck.

Niet vervelend, maar wel bijzonder dat ik dit ik 20+ jaar nooit bij ING heb gehad maar dat OpenBank dit wel doet, volgens mij al de tweede keer.
Wellicht heeft het met patronen te maken? Ik gebruik openbank voor wat spaarpotjes en betaal zo nu en dan een klein bedrag met de maestro kaart. Toen ik een grote som geld ging verplaatsen werd ik gebeld. Dat vond ik op zich prettig als extra check (doet de ABN trouwens ook met grotere bedragen).

Wanneer je nooit de kaart gebruik en "plotseling" naar de ikea gaat triggert dat wellicht een alarm belletje. Ik zou het wel vreemd vinden als je veelvuldig de kaart gebruikt en regelmatig hetzelfde uitgeeft als wat je bij de Ikea hebt gedaan. Dan wordt het irritant ja.
Pagina: 1 ... 37 ... 90 Laatste