Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:53
Iemand al gekeken in zijn belastingaangifte 2021? Die van mij is volgespamd met regels van Openbank 8)7

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
JohanNL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:33:
Iemand al gekeken in zijn belastingaangifte 2021? Die van mij is volgespamd met regels van Openbank 8)7
Kun jij überhaupt inloggen daar? Is zo overbelast als wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
TheSander562 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Kun jij überhaupt inloggen daar? Is zo overbelast als wat. :+
Werkt hier perfect, wat wel ongekend is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 13:29
glatuin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Wellicht heeft het met patronen te maken? Ik gebruik openbank voor wat spaarpotjes en betaal zo nu en dan een klein bedrag met de maestro kaart. Toen ik een grote som geld ging verplaatsen werd ik gebeld. Dat vond ik op zich prettig als extra check (doet de ABN trouwens ook met grotere bedragen).

Wanneer je nooit de kaart gebruik en "plotseling" naar de ikea gaat triggert dat wellicht een alarm belletje. Ik zou het wel vreemd vinden als je veelvuldig de kaart gebruikt en regelmatig hetzelfde uitgeeft als wat je bij de Ikea hebt gedaan. Dan wordt het irritant ja.
Heb niet het gevoel dat er een intelligent patroon achter zit..
Bij IKEA ook al grote bedragen aangekocht (keuken).
Maar heb hetzelfde gehad bij HORNBACH waar ik bijna wekelijks ga winkelen (bezig met verbouwing).

Bij IKEA werd ik 3 dagen later gebeld, wat is dan nog de meerwaarde? Bij HORNBACH werd de transactie aan de kassa geweigerd, dat is zwaar irritant. Gelukkig nog een andere bank en eventueel een kredietkaart.

Dusja, ik vind het wel irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door Fidesnl op 01-03-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Fidesnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:18:
Zonet gebeld door OpenBank omdat ik spullen bij IKEA had gekocht. Was een zogenaamde veiligheidscheck.

Niet vervelend, maar wel bijzonder dat ik dit ik 20+ jaar nooit bij ING heb gehad maar dat OpenBank dit wel doet, volgens mij al de tweede keer.
Dit heb ik ook weleens gehad niet bij Openbank maar toen ik nog een VISA kaart had van de ANWB. Opzich best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fidesnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:49:
[...]

Bij IKEA werd ik 3 dagen later gebeld, wat is dan nog de meerwaarde? Bij HORNBACH werd de transactie aan de kassa geweigerd, dat is zwaar irritant. Gelukkig nog een andere bank en eventueel een kredietkaart.

Dusja, ik vind het wel irritant.
Meest irritante is dat de kaart dus geblokkeerd word, maar dat dat dus nergens zichtbaar is, niet in de app, niet op de website. Pas nadat ze je bellen, weet je wat er eigenlijk aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
JohanNL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:33:
Ik zie het ook inderdaad. Iemand enig idee waar ik de gevraagde info kan vinden op de OpenBank website? --> al gevonden. OpenBank heeft deze info nog niet beschikbaar, vorig jaar ook pas eind maart ontvangen. Dus nog eventjes wachten dan maar.

Tevens van het moment gebruik gemaakt om mijn beleggingsrekening stop te zetten, er worden zoveel transacties uitgevoerd door OpenBank iedere maand, dat kan gewoon niet rendabel zijn. Op andere plekken behaal ik hogere rendementen.

[ Voor 37% gewijzigd door Fidesnl op 03-03-2022 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
Sinds vorige maand krijg ik iets minder rente. Blijkt dat ze 19% van het rente bedrag in mindering brengen. Geen idee wat het is. Dit kun je via de app niet zien, het viel me op dat de rente in één keer lager was. Via online bankieren kun je het wel inzien.

Edit: als omschrijving staat er 'Hacienda' = belasting. Heb ze al gemaild. Zijn er meer die dit hebben sinds januari?

[ Voor 18% gewijzigd door Nuevocasa op 07-03-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-06 16:43
Nuevocasa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:07:
Sinds vorige maand krijg ik iets minder rente. Blijkt dat ze 19% van het rente bedrag in mindering brengen. Geen idee wat het is. Dit kun je via de app niet zien, het viel me op dat de rente in één keer lager was. Via online bankieren kun je het wel inzien.

Edit: als omschrijving staat er 'Hacienda' = belasting. Heb ze al gemaild. Zijn er meer die dit hebben sinds januari?
Waar zie je dat Hacienda staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Normaal gesproken zijn “impuestos” belastingen. Hacienda is boerderij.

Ik heb juist in februari een euro meer rente ontvangen.. geen idee waarom dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Nuevocasa Rekenen ze per dag en daarom in februari minder? Maar dat zou dan toch nooit 19% verschil moeten zijn want februari is niet 19% korter dan andere maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-06 22:52
Vraagje.. klopt het dat we nog geen jaarafschrift hebben gekregen? Bij mijn vooraf ingevulde gegevens staan een hele rits open bank rekeningen die mij niet bekend zijn. Erg vreemd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fidesnl
Vandaag OpenBank een mail gestuurd en hierop heel snel antwoord gekregen:
In de loop van deze week publiceren wij je jaaropgave 2021 in je Openbank klantomgeving. In deze jaaropgave 2021 vind je alle informatie betreffende jouw producten bij Openbank die je nodig hebt voor je belastingaangifte over 2021. Met deze gegevens kun je dus je volledige en correcte belastingaangifte doen.

Je kan je jaaroverzicht downloaden vanaf de website door:
1. In te loggen op www.openbank.nl;
2. Klik rechtsboven op je naam en selecteer "Documentatie" in het menu;
3. Klik rechtsboven op het menu "Meer opties" en selecteer "Jaaroverzichten en juridische correspondentie";

Mocht je verder nog vragen hebben, dan kun je mailen naar info@openbank.com of bellen naar +31 (0) 70 7007 516.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:29:
@Nuevocasa Rekenen ze per dag en daarom in februari minder? Maar dat zou dan toch nooit 19% verschil moeten zijn want februari is niet 19% korter dan andere maanden.
Heeft niet met de dagen te maken. Heb even een schermprint toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79WkUIHW2mAGvhFVTCBHKNCP1Y4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gEVWpqFb7G4E7HOVLJhgMstg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Fidesnl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:57:
Normaal gesproken zijn “impuestos” belastingen. Hacienda is boerderij.

Ik heb juist in februari een euro meer rente ontvangen.. geen idee waarom dat dan is.
Ik had het even door Google translate gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nuevocasa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:10:
Ik had het even door Google translate gehaald.
"retención hacienda" is belastingaftrek volgens Google Translate.

"hacienda" los betekent Belastingdienst of boerderij/landgoed (afhankelijk van de context)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
Nuevocasa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]
Zou je de link kunnen sturen van die pagina waar je dat hebt gevonden? Of kan je zeggen waar je dat kan vinden?
Ik zie het zo snel niet staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
TheSander562 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Zou je de link kunnen sturen van die pagina waar je dat hebt gevonden? Of kan je zeggen waar je dat kan vinden?
Ik zie het zo snel niet staan namelijk.
Als je bij je spaarrekening bent rechts bij 'meer opties' en dan 'afwikkeling en uittreksels'. Dan kun je de boeking selecteren en zie je de specificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Nuevocasa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Als je bij je spaarrekening bent rechts bij 'meer opties' en dan 'afwikkeling en uittreksels'. Dan kun je de boeking selecteren en zie je de specificaties.
Daar zie ik bij mij 0.2% staan ofwel de rente die ik ontvang. Die 19% zie ik nergens staan.

[ Voor 4% gewijzigd door glatuin op 08-03-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
glatuin schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Daar zie ik bij mij 0.2% staan ofwel de rente die ik ontvang. Die 19% zie ik nergens staan.
T/m December had ik dat ook. Beetje vreemd dat dit nu per januari bij mij is veranderd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Nuevocasa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:10:
[...]

T/m December had ik dat ook. Beetje vreemd dat dit nu per januari bij mij is veranderd 8)7
Ik zou om opheldering vragen via WhatApp of bellen. Het gaat natuurlijk om heel klein bedrag, 19% van 0,2% is heel weinig, maar het blijft wel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Misschien denken ze abuis dat je ook in Spanje belastingplichtig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
glatuin schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Ik zou om opheldering vragen via WhatApp of bellen. Het gaat natuurlijk om heel klein bedrag, 19% van 0,2% is heel weinig, maar het blijft wel vreemd.
Had ze al gemaild. Was even benieuwd of meer mensen dit hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:12:
@Nuevocasa Misschien denken ze abuis dat je ook in Spanje belastingplichtig bent?
Zoiets zou je denken ja. Mijn adres staat wel gewoon op Nederland bij mijn persoonlijke gegevens.

En bij 'Fiscale gegevens en CRS-/FATCA-verklaring' staat alles ook goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Nuevocasa op 08-03-2022 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Ik weet niet hoe de belastingdienst in Spanje werkt, het is zeker niet zo dat je vestigingsadres altijd leidend is voor je belastingaangifte. Bekendste voorbeeld is wel de USA denk ik.

Misschien zagen ze je username hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van geautomatiseerd beleggen via Openbank (middels robo advisor)?

Weten jullie hoe actueel de app is met het saldo/rendement etc? Loopt die altijd iets achter (en zo ja hoeveel) of wordt dat realtime bijgewerkt nav wat er op een dag gebeurt ip de beurzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Is hier eerder besproken: saldo lijkt op frontpagina van alle saldo’s actueler te zijn de dan op pagina van robo zelf.

Maar je hebt er toch niks aan om dagelijks te checken. Bij aan of verkoop duurt het meer dan een werkweek, dus die koersen verschillen dan toch te veel.
Beter kun je af en toe kijken naar de pdf met maand resultaten, is ook duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Zojuist bericht gekregen. Deze week maar aangifte gaan doen dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aiWnqflmdW1HRwaz1gysD4kovk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5EGYCImW3zirfJMlaMkDK7U7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ja, hier ook het jaaroverzicht binnen, maar die hadden ze toch eind vorige maand al geregeld moeten hebben.
Ze zijn vooral traag en wat onduidelijk, waar ik mij nu zo langzamerhand behoorlijk aan begin te ergeren.
Zondag heb ik een bedrag overgemaakt van mijn Openbank rekening naar één van mijn Nederlandse rekening en dat is tot op heden nog steeds niet bijgeschreven, wat ik toch wel had mogen verwachten.
De transactie staat bij Openbank op ' in afwachting van consolidatie '.
Het is een beetje gissen, maar het komt er volgens mij op neer dat ze het moedwillig vasthouden(?)

Verder de beleggingsrekening laten sluiten.
Met dit tempo van Openbank mag ik dan blij zijn als ze dat dit jaar nog weten te regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
JohanNL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:32:
Ja, hier ook het jaaroverzicht binnen, maar die hadden ze toch eind vorige maand al geregeld moeten hebben.
Ze zijn vooral traag en wat onduidelijk, waar ik mij nu zo langzamerhand behoorlijk aan begin te ergeren.
Zondag heb ik een bedrag overgemaakt van mijn Openbank rekening naar één van mijn Nederlandse rekening en dat is tot op heden nog steeds niet bijgeschreven, wat ik toch wel had mogen verwachten.
De transactie staat bij Openbank op ' in afwachting van consolidatie '.
Het is een beetje gissen, maar het komt er volgens mij op neer dat ze het moedwillig vasthouden(?)

Verder de beleggingsrekening laten sluiten.
Met dit tempo van Openbank mag ik dan blij zijn als ze dat dit jaar nog weten te regelen :+
Jammer dat iedereen met beleggen bij Openbank stopt, op zich heel begrijpelijk, maar ik vraag me af in hoeverre anders Openbank nog geld kan verdienen. Gratis bestaat tenslotte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
glatuin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Jammer dat iedereen met beleggen bij Openbank stopt, op zich heel begrijpelijk, maar ik vraag me af in hoeverre anders Openbank nog geld kan verdienen. Gratis bestaat tenslotte niet.
Sorry, maar laat ze eerst maar eens met betere service komen.
Het is júist dat de rekening gratis was, want anders was ik hier ook nooit aan begonnen.
Hun beleggingsproduct was in mijn geval ook puur voor de bonus, want het product ansich - vermogensbeheer - past niet bij mij, want dat doe ik zelf wel.
Qua kosten komt het dan ook niet uit, alhoewel ze ook weer niet heel duur zijn voor het type product wat ze aanbieden, dat is opzich oké ( wat wel weer los staat van of je überhaupt in zee zou moeten gaan met een vermogensbeheerder )
Maar de hele opzet eromheen, het is allemaal wat amateuristisch opgezet van service tot verwerkingstijd.
Wat mij betreft onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
JohanNL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Sorry, maar laat ze eerst maar eens met betere service komen.
Het is júist dat de rekening gratis was, want anders was ik hier ook nooit aan begonnen.
Hun beleggingsproduct was in mijn geval ook puur voor de bonus, want het product ansich - vermogensbeheer - past niet bij mij, want dat doe ik zelf wel.
Qua kosten komt het dan ook niet uit, alhoewel ze ook weer niet heel duur zijn voor het type product wat ze aanbieden, dat is opzich oké ( wat wel weer los staat van of je überhaupt in zee zou moeten gaan met een vermogensbeheerder )
Maar de hele opzet eromheen, het is allemaal wat amateuristisch opgezet van service tot verwerkingstijd.
Wat mij betreft onacceptabel.
Ik ben het helemaal met je eens. Bij Vivid zit er nogal wat spread op (en kosten bij gratis account) maar het platform is veel toegankelijker om te beleggen hierdoor heb ik er ook meer vertrouwen in dat Vivid op den duur geld verdiend.Idem voor Revolut en N26. Openbank laat steken vallen om geld te verdienen aan hun klanten dat staat vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 19:59
Nuevocasa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]
Heb je nog antwoord gehad van Openbank? Ik zie inderdaad hetzelfde sinds vorige maand, er wordt simpelweg 19% van de rente ingehouden. Die zie ik terug in de PDF documenten genaamd "REKENINGAFWIKKELING".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Geld inmiddels wel ontvangen op mijn Nederlandse rekening, maar ik blijf mij toch verbazen over waarom ze bij Openbank een extra dag de tijd nemen, zo lijkt het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
XhaiKhaL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Heb je nog antwoord gehad van Openbank? Ik zie inderdaad hetzelfde sinds vorige maand, er wordt simpelweg 19% van de rente ingehouden. Die zie ik terug in de PDF documenten genaamd "REKENINGAFWIKKELING".
Nee, nog niet. Maar gewoon contact opnemen. Hoe meer mensen hier over 'klagen' hoe beter. Zal deze week nog eens een mailtje er aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Ik heb ook mijn beleggingsrekening opgezegd en dat is voornamelijk omdat ik het rendement tegen vind vallen. Wat mij voornamelijk stoort is dat ze afgelopen jaren achter bleven bij andere beleggingen die ik heb lopen, maar dit jaar met de dalingen zakken ze ook nog harder. Daarnaast worden er enorm veel wijzigingen in de portefeuille doorgevoerd. Zodoende besloten om stop te zetten. Ik had dit eerder willen doen, maar moest wachten ivm de €100.

Het terugkrijgen duurt ook behoorlijk lang. Eerst moeten alle lopende transacties stopgezet worden en daarna beginnen ze pas met onttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
XhaiKhaL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Ik zie het nu ook bij mij van vorige maand. Zie 0,22 cent rente maar wordt weer 0,04 (19%) ingehouden met de naam: RETEN.REN.OVER.

Voor diegene die het ook willen controleren:
https://klanten.openbank.nl/myprofile/documentation
Hier kan je het controleren, en dan links in de groep "Afwikkeling van Rekeningen".
Bij die documenten kan je het vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door TheSander562 op 15-03-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:55
Nuevocasa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:07:

Het lijkt er inderdaad op dat Openbank 19% bronbelasting inhoudt op je spaarrente.

Je kunt het wel terugvragen via de belastingaangifte (https://www.raisin.nl/belasting/) maar omslachtig is het wel. Op die pagina staat dat je ook een formulier "Standaard Nederlandse woonplaatsverklaring" of "Standaard Spaans belastingformulier" zou kunnen invullen om de bronbelasting te verminderen of helemaal te voorkomen.

Beetje ingewikkeld allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
jack2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat Openbank 19% bronbelasting inhoudt op je spaarrente.

Je kunt het wel terugvragen via de belastingaangifte (https://www.raisin.nl/belasting/) maar omslachtig is het wel. Op die pagina staat dat je ook een formulier "Standaard Nederlandse woonplaatsverklaring" of "Standaard Spaans belastingformulier" zou kunnen invullen om de bronbelasting te verminderen of helemaal te voorkomen.

Beetje ingewikkeld allemaal...
Vorig jaar een keer het verzoek gehad volgens mij. Heb toen online dat ingevuld bij de ' belastinggegevens'.

Crs/fatca gegevens heb ik ingevuld vorig jaar.
Dit staat er.
NEDERLAND
Landen waar je een fiscale woonplaats hebt
NEDERLAND

[ Voor 8% gewijzigd door Nuevocasa op 15-03-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik moet helaas constateren dat Google Pay nog steeds niet werkt met de Maestro pas. Er wordt op de terminal gevraagd om een pincode in te toetsen in de app. Maar dat gaat dus niet. Ik heb de pas maar uit Google Pay verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:57
glatuin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:15:
Ik moet helaas constateren dat Google Pay nog steeds niet werkt met de Maestro pas. Er wordt op de terminal gevraagd om een pincode in te toetsen in de app. Maar dat gaat dus niet. Ik heb de pas maar uit Google Pay verwijdert.
Raar, hier laatst nog bij een vending machine met Google pay betaald (openbank maestro pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 20:46
@glatuin: Dat probleem had je toch al eerder? glatuin in "Openbank.NL"
Werkt het misschien met Openbank Pay nog wel? https://www.openbank.nl/app-wallet-mobiel-betalen

[ Voor 31% gewijzigd door U123456 op 15-03-2022 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
U123456 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:06:
@glatuin: Dat probleem had je toch al eerder? glatuin in "Openbank.NL"
Werkt het misschien met Openbank Pay nog wel? https://www.openbank.nl/app-wallet-mobiel-betalen
Klopt alleen destijds werd google pay niet ondersteund. Nu wel maar kennelijk niet voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
Oké dit is apart. Ik had gisteren (dinsdag) OpenBank gebeld over dat er rente werd ingehouden en gevraagd hoe dit zat en hoe dit kwam.
Hij zou dit navragen bij iemand hogerop prima.
Nog niks terug gehoord van hem maar ik zie wel ineens allemaal rente bedragen verschijnen op mijn rekeningen. Ik vind het niet erg hoor _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxGlhocjMhmCVT_gXhcMftGIHEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxbeOoH6DKsHL6X9RJ8DU6mi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:07
De belastinginhoudingen zie ik niet terug bij de rente-uitkeringen. Wel een raar verloop. Ik kom niet aan het saldo maar de uitkeringen gaan niet alleen maar omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:07
glatuin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:15:
Probeer eens eerst te betalen door de pas fysiek in de terminal te steken. Vervolgens kun je met je telefoon contactdoos betalen tot je de 150 euro grens door wil gaan. Dan is het weer insteken geblazen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
TheSander562 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:57:
Oké dit is apart. Ik had gisteren (dinsdag) OpenBank gebeld over dat er rente werd ingehouden en gevraagd hoe dit zat en hoe dit kwam.
Hij zou dit navragen bij iemand hogerop prima.
Nog niks terug gehoord van hem maar ik zie wel ineens allemaal rente bedragen verschijnen op mijn rekeningen. Ik vind het niet erg hoor _/-\o_ [Afbeelding]
Heb de ingehouden 19% op de rente ook teruggestort gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 18:12
Dit is wel heel erg nalatig van Openbank vind ik. Banken zijn er als de kippen bij om klanten neer te sabelen op de geringste foutjes met bijvoorbeeld hypotheekaanvragen of doorgeven Amerikaanse belastingplicht. Echter bronbelasting inhouden (duidelijk zonder menselijke toets gedaan) bij klanten waar dat helemaal niet van toepassing is: —-> mag de klant zelf voor aan de bel trekken. :( Slecht!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 19:59
Ik heb net even met Openbank gebeld over die ingehouden 19% bronbelasting. De medewerker gaf aan dat het een bij hun bekend probleem was waarbij klanten uit 2020 per abuis aangemerkt zijn als Spaanse burgers in hun systeem waardoor deze bronbelasting onterecht werd ingehouden. Het gaat echter voor alle klanten opgelost worden en de ingehouden bronbelasting zal worden teruggestort maar voor de zekerheid heeft de medewerker mijn klantgegevens even naar de betreffende afdeling doorgestuurd.

Ik heb er door de snelle erkenning van het probleem en de bijbehorende uitleg wel vertrouwen in dat dit opgelost gaat worden maar de zaak kan denk ik wel bespoedigd worden door even te bellen (en het was ook in een paar minuutjes geregeld, mits je de juiste aan de lijn krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abtMih0k0MSNZOmWJYS5KQijvGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yO4ilXSavBL5KPg23iLxRZca.jpg?f=fotoalbum_large
Op mijn debet card zijn er terugboekingen bijgeschreven (Curver Go Back In Time). Onder andere €77. Nu is het saldo €40. Moet ik even geduld hebben? Er was geen roodstand op die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
bek schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:50:
[Afbeelding]
Op mijn debet card zijn er terugboekingen bijgeschreven (Curver Go Back In Time). Onder andere €77. Nu is het saldo €40. Moet ik even geduld hebben? Er was geen roodstand op die kaart.
Check de pagina , als je op de drie pintjes klikt op informatie over pas. Daar vind je het huidige saldo waar het zou moeten kloppen.
Die je daar ziet op de foto is namelijk als er nog een betaling in behandeling is bijvoorbeeld. (Net als op je rekening )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

TheSander562 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Check de pagina , als je op de drie pintjes klikt op informatie over pas. Daar vind je het huidige saldo waar het zou moeten kloppen.
Die je daar ziet op de foto is namelijk als er nog een betaling in behandeling is bijvoorbeeld. (Net als op je rekening )
Deze pagina? Ook €40.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkerSi7wbMXKqikNJmNopO_vfb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcgJZRbqMSUROXhVmtRT3Weh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
Hmm dat is apart. Dan weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik kreeg onderstaande mail van Openbank:

Zorg voor meer beveiliging bij digitaal bankieren!

Je mobiele telefoon registreren als een vertrouwd apparaat is een manier om fraudetechnieken zoals sim-swapping te vermijden. (Bij sim-swapping neemt iemand met criminele intenties jouw mobiele telefoonnummer over op een andere simkaart en een ander toestel zonder dat je hiervoor toestemming hebt gegeven.) Je ontvangt de bevestigingscodes voor digitaal bankieren namelijk alleen op het apparaat dat je hebt geregistreerd.

Daarom krijg je de codes die je vroeger per sms ontving nu via app-meldingen.

Echter ik blijf voor een overboeking gewoon een sms ontvangen. Bedoelen ze misschien alleen PSD2 aankopen? De formulering 'digitaal bankieren' wekt bij mij juist de indruk dat dit ook voor overboekingen zou moeten gelden. Zou een welkome verandering zijn. De sms'jes zijn bij mij weliswaar altijd aangekomen, maar ik vind de afhankelijkheid maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@balken07 Misschien krijg je die in de app als je via de website een boeking maakt?

Als je in een app een overboeking aanmaakt is een code die je via diezelfde app ontvangt natuurlijk geen extra beveiliging.

Edit: wellicht digitaal bankieren = website, mobiel bankieren = telefoon ?

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenE op 25-03-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:14:
@balken07 Misschien krijg je die in de app als je via de website een boeking maakt?

Als je in een app een overboeking aanmaakt is een code die je via diezelfde app ontvangt natuurlijk geen extra beveiliging.

Edit: wellicht digitaal bankieren = website, mobiel bankieren = telefoon ?
True maar ik dacht aan apps op apparaten die niet als vertrouwd apparaat zijn ingesteld. Krijg ik nog steeds sms voor. Maar mbt onder edit: zou zomaar kunnen! Ik ben benieuwd. In typische Openbank werkwijze gaat dit over enige tijd duidelijk worden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Iemand z’n belasting al gedaan? Kreeg net dit bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4B_BKa_YLuSB-NFCAZzKAYvZUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3EwrY39nm3xML7rpXOkrawbB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
Get!em schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:25:

[Afbeelding]
Ik weet niet wat er fout is gegaan, maar die heb ik dus nu ook gehad. En heb belastingaangifte al gedaan.

Van wat ik kan zien lijkt de Valutadatum en transactie datum verkeerd - Bij mij staat er 14-11-2021 en 12-11-2021

[ Voor 10% gewijzigd door TheSander562 op 25-03-2022 14:34 . Reden: Fouten gezien in Jaardocument ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

balken07 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:10:
[...]

True maar ik dacht aan apps op apparaten die niet als vertrouwd apparaat zijn ingesteld. Krijg ik nog steeds sms voor. Maar mbt onder edit: zou zomaar kunnen! Ik ben benieuwd. In typische Openbank werkwijze gaat dit over enige tijd duidelijk worden 😉
Voor gebruik van de 3D secure MasterCard moest ik mobiel toch al als vertrouwd zetten (opnieuw) anders kreeg ik de meldingen niet om een betaling goed te keuren via de app. En die meldingen komen echt via app en niet via sms. Gewone sepa iban overboekingen nog wel steeds met sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-06 23:22

[Afbeelding]
Ook vandaag gehad en had laatst al gebeld ivm aangifte maar kreeg toen te horen dat maar bij klein aantal mensen de bronbelasting ingehouden was. Heb getracht in de documenten te kijken maar de app is zo ongebruiksvriendelijk en uiteindelijk wel gevonden maar jaaroverzicht is van 18/3 dus weet niet wat ze gecorrigeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Even een vraagje:
Op het jaaroverzicht van OpenBank staat een hele rits genoemd Vermogensbestanddeel. De Belastingdienst heeft hier allemaal IBAN nummers aan gekoppeld welke niet vermeld zijn op het jaaroverzicht van OpenBank. Echter als ik terugkijk in mijn transacties dan kan ik hier wel enigszins een link tussen leggen en weet ik welke IBAN bij welk Vermogensbestanddeel hoort.
Alleen zijn dit de beleggingen die ik destijds bij OpenBank had en de Belastingdienst heeft deze bij Bank- en Spaarrekeningen ondergebracht.

Hebben anderen dit ook en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
Bij mij ging het om een klein bedrag (voor de €100) maar dit is dus nu verdeeld over 13 Vermogensbestanddelen.

De vraag is dus of jullie dit bij Bank- en Spaarrekeningen laten staan of stuk voor stuk verplaatsen naar Beleggingen in de Aangifte?

[ Voor 8% gewijzigd door Fidesnl op 25-03-2022 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Fidesnl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:50:
Even een vraagje:
Op het jaaroverzicht van OpenBank staat een hele rits genoemd Vermogensbestanddeel. De Belastingdienst heeft hier allemaal IBAN nummers aan gekoppeld welke niet vermeld zijn op het jaaroverzicht van OpenBank. Echter als ik terugkijk in mijn transacties dan kan ik hier wel enigszins een link tussen leggen en weet ik welke IBAN bij welk Vermogensbestanddeel hoort.
Alleen zijn dit de beleggingen die ik destijds bij OpenBank had en de Belastingdienst heeft deze bij Bank- en Spaarrekeningen ondergebracht.

Bij mij ging het om een klein bedrag (voor de €100) maar dit is dus nu verdeeld over 13 Vermogensbestanddelen.

De vraag is dus of jullie dit bij Bank- en Spaarrekeningen laten staan of stuk voor stuk verplaatsen naar Beleggingen in de Aangifte?
Goede vraag.

Allereerst zou ik hier alleen aandacht aan besteden mits je bezittingen de vrijstelling in box 3 te boven gaan. Mocht je dus belasting verschuldigd zijn in box 3, dan is mijn advies te zorgen dat er iig een correcte scheiding is gemaakt tussen spaargeld en beleggingen. Verder specificeren is netjes, maar niet perse nodig. Je hebt de documentatie immers paraat mocht er om gevraagd worden. Een correcte rubricering van spaargeld en beleggingen is dus wel belangrijk.

Tip: een volledige specificatie van de eigenwoninglening(en) in box 1 is wel altijd aan te bevelen! Het gaat in dat geval immers om een aftrekpost. In het geval van aftrekposten ligt de bewijslast bij jou. Dan zou ik gewoon open kaart spelen om evt onnodig gedoe te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07

[Afbeelding]
Ik heb meldingen gewoon aan staan maar kreeg alleen via sms dit bericht 🙄 zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 12:55
Fidesnl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:50:
Even een vraagje:

Ik liep hier ook tegenaan, heel irritant. Net gebeld met Openbank maar ik had iemand nodig van beleggingen en die zijn er morgen weer. Andere vraag: er stond ook een nummer tussen met saldo vooringevuld, niet de spaar of betaalrekening. Zou dit de e-commerce card kunnen zijn? Bij Open Bank zeiden ze dat het rekeningnummer niet klopte (er ontbrak iets, ook bij de spaarrekening op de jaaropgaaf dus ze konden mij daar ook niet mee helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 18:57
Heel ingewikkeld allemaal, bij mij staan er op de aangifte een flink aantal rekeningen (20!) dus dat is wat vreemd.
Nu na een telefoontje weet ik op welke rekening mijn spaargeld stond op de peildatum.
Wbt mijn beleggingsrekening... heb ik gewoon bij het onderdeel ingevuld dat ik een beleggingsrekening heb bij Openbank met daarbij het bedrag en mijn klantnummer.
Wel vraag ik mij af of dat afdoende is.
Maar ik heb de aangifte nog niet verzonden, volg dit topic nog eventjes.
Nodeloos ingewikkeld wel, overweeg de rekening maar gewoon te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:10
Weet iemand hoe het nou tegenwoordig zit met Google Pay i.c.m. Mastercard? Ik zag in deze thread voorbijkomen dat je die niet onbeperkt kunt gebruiken zonder dat je op een gegeven moment weer een keer je fysieke pas moet gebruiken. Op de website van Openbank kan ik hier niets over terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
https://www.ecb.europa.eu...ecb.mipnews220328.nl.html

Er is voor Openbank nu geen technisch excuus meer om geen ip aan te bieden aan NL klanten. Hopelijk maken ze hier werk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
balken07 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:23:
https://www.ecb.europa.eu...ecb.mipnews220328.nl.html

Er is voor Openbank nu geen technisch excuus meer om geen ip aan te bieden aan NL klanten. Hopelijk maken ze hier werk van.
Wat voor verschil brengt dit mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:24:
[...]

Wat voor verschil brengt dit mee dan?
Iberpay is nu aangesloten op tips. Deze Spaanse transactieverwerker kan daarom nu NL banken (die zijn aangesloten op tips) direct bereiken.

[ Voor 5% gewijzigd door balken07 op 01-04-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Ter aanvulling: voor zover ik begreep konden Rabo en ABN klanten al reeds instant overboeken naar Openbank. Heb zelf ABN en ASN. Helaas is ASN (Volksbank dus) nog altijd niet instant. Ik heb daar een ticket voor aangemaakt eerder vandaag. Misschien kan iemand met ING even laten weten hoe dat bij die bank zit nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidesnl
balken07 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:41:
Ter aanvulling: voor zover ik begreep konden Rabo en ABN klanten al reeds instant overboeken naar Openbank. Heb zelf ABN en ASN. Helaas is ASN (Volksbank dus) nog altijd niet instant. Ik heb daar een ticket voor aangemaakt eerder vandaag. Misschien kan iemand met ING even laten weten hoe dat bij die bank zit nu?
ING is “binnen 1 werkdag”. Dit zie je zodra je de transactie maakt onder het kopje “bij de ontvanger”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van Rabobank naar Openbank is inderdaad direct. Net nog even ter controle geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Fidesnl schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:59:
[...]

ING is “binnen 1 werkdag”. Dit zie je zodra je de transactie maakt onder het kopje “bij de ontvanger”.
Helaas dus nog hetzelfde verhaal als de Volksbank. Thx voor t doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
bek schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:50:
[Afbeelding]
En hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
Heb sinds paar dagen nu geen SMS meer gekregen. Waar je eerst dus SMS kreeg krijg ik nu gewoon push melding van de app zelf. En bij IOS weet ik dat hij nog steeds de code automatisch invult als je bijvoorbeeld de code nodig hebt bij een overboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Openbank geeft vluchtelingen uit Oekraïne een bankrekening: https://www.openbank.nl/b...ng-vluchtelingen-oekraine

Verschil met de 'gewone' gratis betaalrekening leek het kosteloos overmaken van geld naar Oekraïne, maar dat is momenteel ook voor huidige klanten:
https://www.openbank.nl/gratis-overboeken-oekraine

[ Voor 28% gewijzigd door U123456 op 08-04-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
TheSander562 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:17:
Heb sinds paar dagen nu geen SMS meer gekregen. Waar je eerst dus SMS kreeg krijg ik nu gewoon push melding van de app zelf. En bij IOS weet ik dat hij nog steeds de code automatisch invult als je bijvoorbeeld de code nodig hebt bij een overboeking.
Klopt. Over x tijd is dat voor iedereen het geval. Ze zetten mensen gefaseerd over. Wat mij betreft een verbetering. Ik ben zelf overigens nog niet overgezet. Ik ontvang bij het doen van overboekingen nog steeds een sms.

Update: inmiddels krijg ik de pushmeldingen ook! d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door balken07 op 08-04-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nice, gaat sms uitgefaseerd worden bij Openbank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
xabre16v schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:32:
Nice, gaat sms uitgefaseerd worden bij Openbank?
Waarschijnlijk niet helemaal. ik denk alleen voor de mensen die een “vertrouwd apparaat” hebben ingesteld, die krijgen helemaal geen SMS meer.

Maar voor diegene die dat dus niet hebben ingesteld blijven denk ik nog steeds SMS krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Thanks, gelijk gedaan, even getest met cvc code opvragen en nu een push bericht ipv een sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het indienen van een claim op de reisverzekering via het travel card plan? Waar kun je een claim indienen? Ik heb al een paar keer een tijdje in de wacht gehangen op het telefoonnummer dat ik van Openbank kreeg, maar ik kom er maar niet doorheen terwijl je zou denken dat je die claim toch online moet indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Bianca schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:21:
Heeft iemand hier ervaring met het indienen van een claim op de reisverzekering via het travel card plan? Waar kun je een claim indienen? Ik heb al een paar keer een tijdje in de wacht gehangen op het telefoonnummer dat ik van Openbank kreeg, maar ik kom er maar niet doorheen terwijl je zou denken dat je die claim toch online moet indienen.
Geen ervaring mee, maar dat staat vast wel op het polisblad die je kunt vinden op de website van Openbank? Heb je daar al gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
balken07 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:41:
[...]

Geen ervaring mee, maar dat staat vast wel op het polisblad die je kunt vinden op de website van Openbank? Heb je daar al gekeken?
Daar staat het telefoonnummer op waar ik steeds maar niet door de wachtrij heen kom en openbank verwees mij telefonisch ook naar datzelfde nummer. Als er geen andere mogelijkheid is dan blijf ik het proberen uiteraard, maar misschien dat iemand er ervaring mee heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Bianca op 12-04-2022 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 19:55
Bianca schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:29:
[...]

Daar staat het telefoonnummer op waar ik steeds maar niet door de wachtrij heen kom en openbank verwees mij telefonisch ook naar datzelfde nummer. Als er geen andere mogelijkheid is dan blijf ik het proberen uiteraard, maar misschien dat iemand er ervaring mee heeft.
Ik ben wel nieuwsgierig of het inmiddels gelukt is? Ik heb ook dat (gratis) Travel Card Plan en ik heb m'n reguliere (SNS Bank) reisverzekering opgezegd. Die Zurich verzekeringspolis van Openbank ziet er verder prima uit qua dekking (voorwaarden zijn wel vrij vaag), maar het is natuurlijk wel essentieel dat je in geval van nood goed te woord wordt gestaan en dingen adequaat opgelost worden. Het eindeloos in de wachtrij blijven hangen is natuurlijk wel zéér zorgelijk...zeker in een noodsituatie. Leuk zo'n (in mijn geval gratis) Travel Card Plan, maar kwaliteit is hier natuurlijk wel belangrijk (en je mag voor € 7,99 p/m wel iets verwachten).

Ik ben ook wel benieuwd of je via dat speciale nummer (wat op de polisvoorwaarden staat) bij Openbank uit komt of direct bij Zurich.

[ Voor 3% gewijzigd door rogervdh op 15-04-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
rogervdh schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:00:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig of het inmiddels gelukt is? Ik heb ook dat (gratis) Travel Card Plan en ik heb m'n reguliere (SNS Bank) reisverzekering opgezegd. Die Zurich verzekeringspolis van Openbank ziet er verder prima uit qua dekking (voorwaarden zijn wel vrij vaag), maar het is natuurlijk wel essentieel dat je in geval van nood goed te woord wordt gestaan en dingen adequaat opgelost worden. Het eindeloos in de wachtrij blijven hangen is natuurlijk wel zéér zorgelijk...zeker in een noodsituatie. Leuk zo'n (in mijn geval gratis) Travel Card Plan, maar kwaliteit is hier natuurlijk wel belangrijk (en je mag voor € 7,99 p/m wel iets verwachten).

Ik ben ook wel benieuwd of je via dat speciale nummer (wat op de polisvoorwaarden staat) bij Openbank uit komt of direct bij Zurich.
Via het nummer op de polisvoorwaarden kom je bij Openbank uit en moet je nummer 1 in het menu kiezen. Het lijkt erop alsof je dan doorgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Net even mijn aangifte belastingdienst gedaan. Wat een T*ring zooi heeft Openbank ervan gemaakt zeg! De vooringevulde aangifte wordt dan wel een wirwar.

Gewoon 12 rekeningnummers, die niet te herleiden zijn in welk overzicht dan ook. Allemaal zonder bijbehorende bedragen. En de Roboadvisor rekening mist volledig (of was 1 van die andere twaalf), maar die staat dus niet bij beleggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Get!em schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:18:
Net even mijn aangifte belastingdienst gedaan. Wat een T*ring zooi heeft Openbank ervan gemaakt zeg! De vooringevulde aangifte wordt dan wel een wirwar.

Gewoon 12 rekeningnummers, die niet te herleiden zijn in welk overzicht dan ook. Allemaal zonder bijbehorende bedragen. En de Roboadvisor rekening mist volledig (of was 1 van die andere twaalf), maar die staat dus niet bij beleggingen.
Ja, gewoon al die rotzooi er dus uitgooien en het vanaf de bodem zelf maar invullen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mogelijk net achterhaald waar al die "rekeningnummers" vandaan komen. Het lijkt erop alsof het aantal overeenkomt met het aantal fondsen waarin belegt was op die datum, waarbij de hoofdrekening wordt gezien als het deel wat nog in geldmarktfonds zat....

maar alsnog, omslachtig, verwarrend, niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 12:49
Vorige week heb ik geld overgemaakt van mijn ING-betaalrekening naar mijn Openbank-spaarrekening, maar dat is nog steeds niet aangekomen. Eerst dacht ik dat dat misschien met de Paasdagen te maken had, maar twee bedragen die ik later heb overgemaakt van diezelfde ING-betaalrekening naar diezelfde Openbank-spaarrekening zijn inmiddels al wel aangekomen. Uiteraard heb ik meermaals gechecked of ik de boeking goed heb uitgevoerd.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat ik nu het beste kan doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Koos Werkloos schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:09:
Vorige week heb ik geld overgemaakt van mijn ING-betaalrekening naar mijn Openbank-spaarrekening, maar dat is nog steeds niet aangekomen. Eerst dacht ik dat dat misschien met de Paasdagen te maken had, maar twee bedragen die ik later heb overgemaakt van diezelfde ING-betaalrekening naar diezelfde Openbank-spaarrekening zijn inmiddels al wel aangekomen. Uiteraard heb ik meermaals gechecked of ik de boeking goed heb uitgevoerd.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat ik nu het beste kan doen?
Heel simpel, even bellen met openbank.
Heb al meerdere keren met hun klantenservice gesproken en ze zijn vaak meer dan behulpzaam. In de openbank app staat het nummer wat je kan bellen, elke dag bereikbaar van 8 tot 22 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Laatst online: 15-06 13:43
Get!em schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:59:
Mogelijk net achterhaald waar al die "rekeningnummers" vandaan komen. Het lijkt erop alsof het aantal overeenkomt met het aantal fondsen waarin belegt was op die datum, waarbij de hoofdrekening wordt gezien als het deel wat nog in geldmarktfonds zat....

maar alsnog, omslachtig, verwarrend, niet nodig.
Het is inderdaad een rommeltje geworden. Hoop dat het volgend jaar beter gaat.

Ik heb een paar keer contact er over gehad en uiteindelijk lijkt het hier op neer te komen:
Alle IBAN waar geen ES voor staat kan je negeren. Je houdt dan 3 nummers over als je een betaal, spaar en beleggingsrekening hebt. Wat betaal en spaar is kan dan eenvoudig gevonden worden. De resterende is je beleggingsrekening. Echter bij mij klopte dat nummer ook niet en die heb ik de juiste in de app opgezocht. In het jaar overzicht (op ik gok pagina 5) trek je van het totaalbedrag je spaar en betaal bedragen af. Het resultaat is wat de beleggingswaarde is voor je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
dutchnltweaker schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:43:
[...]

Heel simpel, even bellen met openbank.
Heb al meerdere keren met hun klantenservice gesproken en ze zijn vaak meer dan behulpzaam. In de openbank app staat het nummer wat je kan bellen, elke dag bereikbaar van 8 tot 22 uur.
Bedankt, maar vandaag is het geld dan toch eindelijk binnengekomen. Ik blijf het, ondanks de Paasdagen, vreemd vinden dat het zo lang geduurd heeft. Ik denk niet dat het met een Nederlandse spaarrekening ook zo lang zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Koos Werkloos schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:02:
[...]

Bedankt, maar vandaag is het geld dan toch eindelijk binnengekomen. Ik blijf het, ondanks de Paasdagen, vreemd vinden dat het zo lang geduurd heeft. Ik denk niet dat het met een Nederlandse spaarrekening ook zo lang zou duren.
Wat ik weet is dat feestdagen in Spanje er serieus worden genomen, had daar vorig jaar contact over waarom iets langer duurden. Bleek het een speciale dag te zijn, het kantoor is voor Nederlandse klanten open maar al het andere is dicht.

Als je toch vragen hebt waarom het langer duurde, kan je altijd nog contact opnemen per mail of bellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
dutchnltweaker schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:07:
[...]

Wat ik weet is dat feestdagen in Spanje er serieus worden genomen, had daar vorig jaar contact over waarom iets langer duurden. Bleek het een speciale dag te zijn, het kantoor is voor Nederlandse klanten open maar al het andere is dicht.

Als je toch vragen hebt waarom het langer duurde, kan je altijd nog contact opnemen per mail of bellen :) .
Klinkt op zich logisch, maar twee betalingen die ik later had gedaan (vanaf diezelfde ING-betaalrekening naar diezelfde Openbank-spaarrekening) kwamen juist eerder aan, dus vóórdat die ene betaling die ik eerder had gedaan, was aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
Bianca schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:03:
[...]

Via het nummer op de polisvoorwaarden kom je bij Openbank uit en moet je nummer 1 in het menu kiezen. Het lijkt erop alsof je dan doorgeschakeld wordt.
Oke, heb je inmiddels wel iemand gesproken en is de claim naar tevredenheid opgepakt/in behandeling genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
Zijn er nog tips om het (gratis) Travel Card plan ook actief te krijgen op de Openbank Mastercard? Ik heb meerdere keren sterk aangedrongen bij Openbank, maar ze weigeren dit pertinent. Conform voorwaarden zijn medereizigers enkel verzekerd indien hun reis betaald is met de verzekerde pas. Met de Meastro kaart is het lastig online betalen, vandaar de Mastercard. Volgens de helpdesk is mijn meereizende gezin gewoon verzekerd, ook als deze niet betaald is met de verzekerde Meastro kaart, maar de voorwaarden zeggen toch echt iets anders. Vandaar dat ik het ook graag actief zou willen hebben op de Mastercard (dan kan er nooit discussie over bestaan). Ik weet dat de nodige klanten dit in het verleden voor elkaar hebben gekregen, maar bij mij vooralsnog zonder succes... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
rogervdh schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:45:
Zijn er nog tips om het (gratis) Travel Card plan ook actief te krijgen op de Openbank Mastercard? Ik heb meerdere keren sterk aangedrongen bij Openbank, maar ze weigeren dit pertinent. Conform voorwaarden zijn medereizigers enkel verzekerd indien hun reis betaald is met de verzekerde pas. Met de Meastro kaart is het lastig online betalen, vandaar de Mastercard. Volgens de helpdesk is mijn meereizende gezin gewoon verzekerd, ook als deze niet betaald is met de verzekerde Meastro kaart, maar de voorwaarden zeggen toch echt iets anders. Vandaar dat ik het ook graag actief zou willen hebben op de Mastercard (dan kan er nooit discussie over bestaan). Ik weet dat de nodige klanten dit in het verleden voor elkaar hebben gekregen, maar bij mij vooralsnog zonder succes... :-(
Ik gebruik de OpenBank MasterCard nagenoeg niet meer. Te vaak problemen dat deze geweigerd wordt, het is namelijk een debitkaart.
Huur je een auto wordt het geld afgeschreven en niet gereserveerd, met als gevolg dat je tot 3 weken kunt wachten totdat je de borg terug hebt ontvangen. Bij een creditcard gaat het geld niet van je rekening af en vervalt de reservering binnen 5 dagen na beëindigen huur. Vind ik zelf prettiger.
Daarnaast vaak problemen bij de online verificatie, als je OpenBank belt, wordt het wel direct opgelost maar is gewoon irritant.
Overgestapt naar een ANWB kaart via ICS en dat gaat gewoon vlekkeloos. Kost wel 2 tientjes per jaar, maar bij autohuur e.d. ben je gewoon verzekerd. Het is een echte creditcard dus nooit geweigerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
rogervdh schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:45:
Volgend jaar wordt het probleem automatisch opgelost :+ :+ Maestro wordt dan omgezet naar Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:34
Ik meen mij te herinneren dat ik ook betaallimieten op mijn passen kon aanpassen of vergis ik mij? Ik zie het nu namelijk nergens meer terug, zowel niet op de website als in in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
GioStyle schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:53:
Ik meen mij te herinneren dat ik ook betaallimieten op mijn passen kon aanpassen of vergis ik mij? Ik zie het nu namelijk nergens meer terug, zowel niet op de website als in in de app.
In de app je kaart selecteren, druk op de 3 puntjes, daarna op informatie pas en daar kun je de limiet aanpassen.
Pagina: 1 ... 38 ... 89 Laatste