Als je hem 'snel' wilt hebben heb je bij Openbank dírect een virtuele debit mastercard..Datisraar schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:07:
[...]
Ik had ook moeten zeggen 'ook'. Maar bij de andere banken die ik noemde krijg je gelijk een debit MasterCard en bij Openbank niet (gelijk). Als je dus perse snel een debit MasterCard wil hebben kan je dus bij N26, Aion of KBC terecht.
Vandaag voor het eerst mobiel betaald via Google Pay (na installatie vanaf apkmirror), dat ging vlekkeloos!
Ik vind de Nederlandse support prettig. Beleggingsrekening bevalt tot nu tot ook goed. En je hebt een spaarrekening met rente (laag net als overal, maar het is beter dan niets). En dat alles in 1 app. Wat genoemd werd dat je per individueel land je pas in en uit kan schakelen vind ik ook krachtig en ben ik elders nog niet tegengekomen. Google pay ben ik ook helemaal op over :-)ocn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:52:
[...]
- Geen bankkosten
- gratis maestro kaart
- fysieke debit mastercard voor 1,99 aanvraagkosten
- mobiel betalen
- gratis reisverzekering
- Met 'Card Control' kun je betaalpas altijd in- en uitschakelen. Dat kan ook per land en/of type transactie (bijvoorbeeld voor online aankopen of geldautomaten).
- Korting bij verschillende aanbieders zoals Avis (autohuur) en Booking.com.
- Tegoeden bij Openbank zijn tot €100.000 per spaarder beschermd door het Spaanse depositogarantiestelsel
Heeft iemand van jullie al meegemaakt dat bij het betalen met Google Pay de betaling wordt geweigerd en er gevraagd wordt om de pas te gebruiken en dat de eerstvolgende keer Google Pay wel gewoon weer werkt?
@ZXRY Nee, ik heb net gebeld. Zat ik al klaar met mijn handtekeningcode (die ik vorige week pas heb gekregen) maar die was niet nodig. Ze hebben eea nagekeken en alles was in principe goed gegaan (ze hebben bijvoorbeeld nagekeken of ik niet had meegedaan aan de spaarrekening actie). Deze maand zou het geld gestort moeten worden maar de precieze datum wisten ze niet te vertellen.
Nog even wachten, blijkbaar.
Nog even wachten, blijkbaar.
Jawel.ZXRY schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:02:
Hebben anderen hier die de bonus in mei zouden moeten krijgen, de bonus al ontvangen?
Je krijgt dus een gratis reisverzekering, maar als voorwaarde is dat je de reis met de OpenBank-pas moet betalen. Dat vind ik een logische keuze. Alleen vermoed ik dat deze verzekering alleen geldig is op de Maestro-pas. Travel+ staat niet bij de eCommerce Card.
Iemand een idee hoe je deze verzekering kunt gebruiken als je niet met iDeal kunt betalen en niet via een reisbureau boekt? PayPal zou een optie zijn, maar mag dat ook? Want de afboeking verloopt dan via PayPal.
Iemand een idee hoe je deze verzekering kunt gebruiken als je niet met iDeal kunt betalen en niet via een reisbureau boekt? PayPal zou een optie zijn, maar mag dat ook? Want de afboeking verloopt dan via PayPal.
Ik heb mijn geld overgemaakt rond de helft van april en ook nog niets gehad.ZXRY schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:02:
Hebben anderen hier die de bonus in mei zouden moeten krijgen, de bonus al ontvangen?
Mijn vriendin heeft zich begin maart aangemeld met een code van mij en 16 maart €500 overgemaakt. Nu, 2 maanden later, nog steeds geen bonus ontvangen, dus toch maar even gebeld. De uiterst vriendelijke en behulpzame klantenservice ging het uitzoeken en heeft teruggebeld. De oorzaak hebben ze niet kunnen vinden, maar volgende week wordt het écht gestort. Wel moest ze dan de €500 nog een paar weken laten staan.. beetje vreemd verhaal, maar als dat ervoor nodig is doen we dat maar
De klantenservice heeft mij verteld dat de verzekering ook dekt als je anders betaald hebt dan met een Openbank pas.stane schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:46:
Je krijgt dus een gratis reisverzekering, maar als voorwaarde is dat je de reis met de OpenBank-pas moet betalen. Dat vind ik een logische keuze. Alleen vermoed ik dat deze verzekering alleen geldig is op de Maestro-pas. Travel+ staat niet bij de eCommerce Card.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Dat is helaas niet het geval volgens de polisvoorwaarden. Onder definities staat bij 'reis' het volgende:birdibird schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 01:37:
[...]
De klantenservice heeft mij verteld dat de verzekering ook dekt als je anders betaald hebt dan met een Openbank pas.
Ga er dus niet vanuit dat je verzekerd bent als je de reis met een andere betaalpas hebt betaald!Deze reizen moeten verplicht betaald zijn met een verzekerde creditcard/betaalpas.
Eigenlijk heb je er dus niks aan. Wanneer betaal je nu een reis met je Maestro pinpas?stane schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:58:
[...]
Dat is helaas niet het geval volgens de polisvoorwaarden. Onder definities staat bij 'reis' het volgende:
[...]
Ga er dus niet vanuit dat je verzekerd bent als je de reis met een andere betaalpas hebt betaald!
Ik heb hier ook vragen over gesteld. Mij is verzekerd dat ook zonder betaling met je kaart de verzekering geldig is. In de voorwaarden staat:Nuevocasa schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:37:
[...]
Eigenlijk heb je er dus niks aan. Wanneer betaal je nu een reis met je Maestro pinpas?
De houder van een verzekerde betaalpas en elke andere persoon wiens reis is betaald met de verzekerde betaalpas van de kaarthouder,
tot een maximum van 5 personen per reis voor individuele betaalpassen en 10 personen voor bedrijfsbetaalpassen.
De letterlijke reactie van Openbank toen ik vroeg of de verzekering alleen geldig voor voor reizen betaald met de Maestropas:
De R42 Zurich reisverzekering (Travel +) is ook geldig als je de reistickets koopt met een andere bankpas dan de R42 Maestro, op voorwaarde dat deze op jouw naam staat en dat je een aankoopbewijs kan aanleveren indien nodig.
Handiger is dus met de pas, maar zonder kan ook. Voor online aankopen kan je eventueel de prepaid creditcard gebruiken van Openbank. Het staat niet duidelijk in de voorwaarden je kan de zin op 2 manieren lezen. Ik ga van het positieve uit en vertrouw op de reactie van Openbank, ik heb de vraag namelijk meermaals gesteld.
Ik heb de voorwaarden van mijn huidige doorlopende reisverzekering zo veel mogelijk naast deze verzekering gelegd. Voor mij is het meer een leuke aanvulling, de Nederlandse reisverzekeringen bieden over het algemeen een veel hogere dekking. Met de Openbank verzekering erbij heb je kans dat het gat van je andere verzekering er mee gevuld wordt.
[ Voor 2% gewijzigd door cderidder op 16-05-2020 13:55 . Reden: Aanvulling ]
Bedankt voor je reactie! Helaas twijfel ik wel of dit stand houdt mits je later een beroep wil doen op de verzekering, terwijl je de reis hebt betaald met een andere betaalpas. Ik vrees dat het juridisch niet voldoende is om een mailtje te hebben met de bevestiging.cderidder schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Ik heb hier ook vragen over gesteld. Mij is verzekerd dat ook zonder betaling met je kaart de verzekering geldig is. In de voorwaarden staat:
De houder van een verzekerde betaalpas en elke andere persoon wiens reis is betaald met de verzekerde betaalpas van de kaarthouder,
tot een maximum van 5 personen per reis voor individuele betaalpassen en 10 personen voor bedrijfsbetaalpassen.
De letterlijke reactie van Openbank toen ik vroeg of de verzekering alleen geldig voor voor reizen betaald met de Maestropas:
De R42 Zurich reisverzekering (Travel +) is ook geldig als je de reistickets koopt met een andere bankpas dan de R42 Maestro, op voorwaarde dat deze op jouw naam staat en dat je een aankoopbewijs kan aanleveren indien nodig.
Handiger is dus met de pas, maar zonder kan ook. Voor online aankopen kan je eventueel de prepaid creditcard gebruiken van Openbank. Het staat niet duidelijk in de voorwaarden je kan de zin op 2 manieren lezen. Ik ga van het positieve uit en vertrouw op de reactie van Openbank, ik heb de vraag namelijk meermaals gesteld.
Ik heb de voorwaarden van mijn huidige doorlopende reisverzekering zo veel mogelijk naast deze verzekering gelegd. Voor mij is het meer een leuke aanvulling, de Nederlandse reisverzekeringen bieden over het algemeen een veel hogere dekking. Met de Openbank verzekering erbij heb je kans dat het gat van je andere verzekering er mee gevuld wordt.
Merk je nog grote verschillen tussen een reguliere doorlopende reisverzekering en de Travel+-verzekering?
Bij mij ook wat twijfel idd. Vandaar dat ik het niet aandurf mijn huidige doorlopende verzekering te op te zeggen. Bij mijn huidige verzekering zijn medische kosten in het buitenland tegen kostprijs verzekerd, bij Openbank is dat 50.000 zo te zien. Bagage, 1500 in plaats van 2500 in mijn geval. Bij vertraging keert Openbank echter weer meer uit. Gevaarlijke sporten zijn deels uitgesloten bij Openbank, ik kan bij mijn verzekering gevaarlijke sporten en werelddekking in en uitschakelen. Je betaalt dan extra uiteraard maar dat maakt het wel flexibel, bij Openbank is het wat het is. Eigen risico werkt geloof ik met een percentage ipv vast bedrag. Het is zeker niet slecht allemaal en ik kan me voorstellen dat het voor de een voldoende is en ander niet. Hoe de voorwaarden geformuleerd zijn maakt het soms ook lastig te interpreteren wat er precies bedoeld wordt en of het nou wel of niet onder de verzekering valt. Als je dubbel verzekerd bent moet je er wel rekening mee houden dat je verplicht dat te melden in geval van schade. Je krijgt je schade wel vergoed maar van wie hangt weer af van de voorwaarden die gelden.stane schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:42:
[...]
Bedankt voor je reactie! Helaas twijfel ik wel of dit stand houdt mits je later een beroep wil doen op de verzekering, terwijl je de reis hebt betaald met een andere betaalpas. Ik vrees dat het juridisch niet voldoende is om een mailtje te hebben met de bevestiging.
Merk je nog grote verschillen tussen een reguliere doorlopende reisverzekering en de Travel+-verzekering?
Hier kan je meer vinden over de bedragen : https://www.openbank.nl/a...rzekeringscertificaat.pdf
Hier is de 50.- nu bijgeschreven nadat ze handmatig de code hadden toegevoegd.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Hier nog nietbirdibird schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:26:
Hier is de 50.- nu bijgeschreven nadat ze handmatig de code hadden toegevoegd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Heeft iemand overigens een manier gevonden om snel geld op de Openbank rekening te zetten?
Een standaard overschrijving duurt 1-2 werkdagen en tijdens weekenden dus langer.
Een standaard overschrijving duurt 1-2 werkdagen en tijdens weekenden dus langer.
Als ik het in de avond overschrijf is het er de volgende ochtend, dus dat is sneller dan 1-2 werkdagen.Falco schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:36:
Heeft iemand overigens een manier gevonden om snel geld op de Openbank rekening te zetten?
(op werkdagen)
Als je het ochtends vroeg op werkdagen overboekt, kan het een paar uur later al op je Openbank rekening staan. Bij mij in dat geval in de voormiddag (tussen 12.00 en 15.00 uur).Falco schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:36:
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 18-05-2020 17:09 ]
Wat gebeurt er eigenlijk als je een nieuw paspoort krijgt. Verandert dan je login? Moet je opnieuw verifiëren?
Goedemiddag allemaal, ik heb twee passen van de openbank, de gegevens van een pas zijn erin gedrukt en de andere erop geprint is dit bij jullie ook zo verschillend? De cijfers op de geprinte versie laten namelijk nu al los.
@Anoniem: 18485 Hoi. Nee, bij mij zijn de cijfers en naam / Geldig tot erin gelasered oid. De tekst van Openbank Debit en maestro met het logo zijn 'in' de pas. Allemaal solide en geen loslaten oid van iets.
Kijk ik net in mijn account, is mijn huisnummer ineens helemaal veranderd.
Apart zeg. Ik kan dit nooit zelf gedaan hebben, want ik heb de security code niet eens om wijzigingen te kunnen aanbrengen.
Nu moeten ze eerst een onderzoek instellen.
Apart zeg. Ik kan dit nooit zelf gedaan hebben, want ik heb de security code niet eens om wijzigingen te kunnen aanbrengen.
Nu moeten ze eerst een onderzoek instellen.
Gisteren heb ik toevallig mijn pasje ontvangen, de nummers zijn er in gedrukt.Slammer2016 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:41:
Goedemiddag allemaal, ik heb twee passen van de openbank, de gegevens van een pas zijn erin gedrukt en de andere erop geprint is dit bij jullie ook zo verschillend? De cijfers op de geprinte versie laten namelijk nu al los.
De pas voelt overigens wat minder solide aan dan die van de ING, ook duurt de verwerking van een contactloze betaling aan de kassa net iets langer.
Ben wel tevreden over de kleur van de pas
Openbank heeft nu een actie: https://www.openbank.nl/acties/1000-euro-aankopen-terug
De aankopen die je doet met je Openbank-betaalpassen vanaf 19 mei t/m 17 juli 2020 kunnen gratis zijn.
De aankopen die je doet met je Openbank-betaalpassen vanaf 19 mei t/m 17 juli 2020 kunnen gratis zijn.
In vino veritas, in aqua sanitas
(edit) Sorry, niet goed gekeken
[ Voor 78% gewijzigd door YuYa op 21-05-2020 12:27 ]
Voorwaarden 1000 euro actie: https://www.openbank.nl/a...rwaarden_1000_euro_NL.pdfOPEN BANK, S.A. (hierna “Openbank”) verloot één (1) prijs, bestaande uit de vergoeding van het bedrag van de aankopen die tijdens de actieperiode zijn gedaan, met een maximum van € 1.000 netto per klant.
Meld je aan voor de actie door de actiecode “OPEN2020” in het veld genaamd "Actiecode" in te voeren die te vinden is in het registratieproces voor de actie, t/m 17 juli 2020, waarbij deze voorwaarden automatisch worden.
Vraagje; ik heb een openbank account aangemaakt en moet de betaalpas nog ontvangen. In de tussentijd zou ik al kunnen inloggen middels mijn IDkaart nummer + 4 cijferige pincode. Vermoedelijk voer ik telkens de verkeerde pincode in, want ik kan maar niet inloggen. Gebruikersnaam/wachtwoord zijn onjuist. Als ik mijn wachtwoord wil herstellen vraagt hij een 16 cijferige code (PAN code) invullen. Is dit een code die op de betaalpas staat?
Edit: of ik ben nog niet goed geactiveerd.
[ Voor 4% gewijzigd door trobbelsjoeter op 21-05-2020 14:12 ]
De pincode van je pasje is niet hetzelfde als de pincode om in te loggen. Dat kan wel, maar dat moest je zelf instellen volgens mij. Heb je daar naar gekeken?
Pin van je pas in de code om in te loggen kan niet hetzelfde zijn. Je krijgt een foutmelding bij het aanmaken dat dit niet is toegestaan.ZXRY schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:25:
De pincode van je pasje is niet hetzelfde als de pincode om in te loggen. Dat kan wel, maar dat moest je zelf instellen volgens mij. Heb je daar naar gekeken?
Voor zover ik het weet heb je drie (!) codes bij Openbank:
1. Pincode (van pas);
2. Inlogcode voor webbankieren (kan niet hetzelfde zijn als je pincode);
3. Handtekeningscode welke nodig is voor sommige (significante) veranderingen. Deze krijg je per post opgestuurd en is (bij mij) 8 cijfers.
1. Pincode (van pas);
2. Inlogcode voor webbankieren (kan niet hetzelfde zijn als je pincode);
3. Handtekeningscode welke nodig is voor sommige (significante) veranderingen. Deze krijg je per post opgestuurd en is (bij mij) 8 cijfers.
[ Voor 6% gewijzigd door YuYa op 21-05-2020 14:49 ]
Je bent geactiveerd. Envelop met PAN code volgt nog.trobbelsjoeter schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:12:
Vraagje; ik heb een openbank account aangemaakt en moet de betaalpas nog ontvangen. In de tussentijd zou ik al kunnen inloggen middels mijn IDkaart nummer + 4 cijferige pincode. Vermoedelijk voer ik telkens de verkeerde pincode in, want ik kan maar niet inloggen. Gebruikersnaam/wachtwoord zijn onjuist. Als ik mijn wachtwoord wil herstellen vraagt hij een 16 cijferige code (PAN code) invullen. Is dit een code die op de betaalpas staat?
Je pin voor inlog was de eerste die je aanmaakte in het aanmeldproces. De pin voor de pas heb je verderop in het proces gekozen.
Ik raad iedereen aan om al die codes in een wachtwoordkluis op te slaan. Van die autorisatiecode heb je soms maar een deel nodig.
Alleen voor nieuwe klanten.JohanNL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:01:
Openbank heeft nu een actie: https://www.openbank.nl/acties/1000-euro-aankopen-terug
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
@rimave Ik ben een oude klant en bij mij lukte het daarnet
Wellicht een domme vraag, maar wáár kan ik zien tegen welk percentage ik spaar?
Ik heb geen 50 euro code gebruikt bij het openen (februari of maart), dus dan zou ik 1% moeten krijgen tijdelijk maar de voorwaarden zijn me niet helder.
Ik heb geen 50 euro code gebruikt bij het openen (februari of maart), dus dan zou ik 1% moeten krijgen tijdelijk maar de voorwaarden zijn me niet helder.
Wel irritant, dat als je een extra rekening wil openen, je daarbij heel duidelijk een debit MasterCard op de website kan aanklikken tijdens het aanvraag proces, maar dan toch weer een Maestro kaart krijgt na goedkeuring aanvraag. Is het iemand onlangs wél gelukt om een debit MasterCard te krijgen?
@Datisraar Oh, die debit Mastercard was juist de reden van mij om die extra rekening aan te vragen.
Nou, extra kosten voor Openbank gemaakt, hun eigen schuld haha!
Nou, extra kosten voor Openbank gemaakt, hun eigen schuld haha!
Ik vermoed dat dit nu niet meer kan na de update die openbank 5 mei had doorgevoerd. Vanaf die datum is namelijk ook het gebruik van die hack met de oude app niet meer te doen. De oude app versies worden niet meer toegelaten tot de bankserver, je moet dan updaten en dan kan je pas weer inloggen, voor zover ik het heb kunnen testen en heb gehoord van anderen.Datisraar schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:41:
Wel irritant, dat als je een extra rekening wil openen, je daarbij heel duidelijk een debit MasterCard op de website kan aanklikken tijdens het aanvraag proces, maar dan toch weer een Maestro kaart krijgt na goedkeuring aanvraag. Is het iemand onlangs wél gelukt om een debit MasterCard te krijgen?
Beste is om mensen aan te sproen zich op die lijst te laten zetten voor een mastercard wat jij ook deed. Dan komt het tenminste weer in het vizier van openbank en wellicht nieuwe keuze voor mastercards volgend jaar, of wellicht zelfs visa, dat wordt nu in de spaanse app aangeboden, ik kreeg opeens images van visa te zien bij keuze van een mastercard bij mijn laatste tests van vóór 5 mei met de oude app versies.
Klopt, het informeren van details is bij openbank minder goed dan andere banken. Zo zie je idd niet wat je huidige rentepercentage is en - zoals al eerder opgemerkt - de externe IBAN van een transactie is ook niet zichtbaar. Wellicht dat meer mensen die de helpdesk bellen dit ook kunnen doorgeven, zoals met het verhaal van de mastercard lijst, wellicht dat in de updates dit wordt opgepakt dan.Titusvh schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:50:
Wellicht een domme vraag, maar wáár kan ik zien tegen welk percentage ik spaar?
Ik kan wel bevestigen dat rente wordt uitbetaald elke maand op de welmkom sparrekening, ik heb net mijn eerste rente over de 5000 euro ontvangen (ik ben van de 2% half jaar spaaractie). De rente staat in het overzicht geboekt als "afrekening rekening", met een lang nummer erachter, het woord rente wordt niet gebruikt zoals bij NL banken.
Ik heb zelf trouwens zowel de debit als de mastercard (via de genoemde hack gedaan in maart), en de mastercard werkt bij Dirk (digros), contactless betalen ging prima. Bij de Lidl ging het niet.
Afgezien dat het wennen is een Spaanse bank, vind ik zelf vooral de card control instellingen een grote plus.
Omdat vooral de mastercard veel wordt gebruikt voor online shopping zet ik hem na elke betaling uit.
Je kan een virtuele card aanvragen maar ik wilde gewoon 1 vaste fysieke card waar ik alles mee doe zowel vakantie als in de winkel als online, die veilig aan en uit gezet kan worden.
Hetzelfde hier. In de app destijds de gele mastercard besteld... en er kwam een maestro via de post onlangs binnen. Heb nu twee maestro-kaarten met dezelfde kleurDatisraar schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:41:

Yep mij. De fysieke kaart bedoel je toch? 3 mei aangevraagd, 2 weken later ontvangen. Was wel met oude versie van de app. Weet niet of dat nu nog werkt.Datisraar schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:41:
Je kan altijd de virtuele e-commerce card aanvragen.
De betaal- en spaarrekeningen hebben eigen IBAN’s. Hebben de spaarrekeningen dezelfde functionaliteit als de betaalrekeningen? Automatische incasso, etc...
Waar voer je die code ergens in dan?YuYa schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:53:
@rimave Ik ben een oude klant en bij mij lukte het daarnet
Vreemd, ik heb 'm een week eerder aangevraagd en nog steeds niets binnen.ocn schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:06:
[...]
Yep mij. De fysieke kaart bedoel je toch? 3 mei aangevraagd, 2 weken later ontvangen. Was wel met oude versie van de app. Weet niet of dat nu nog werkt.
Je kan altijd de virtuele e-commerce card aanvragen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
@Dacuuu Ben je in de war met iets anders? Het gaat (volgens mij) om het aanvragen van een 2e bankrekening als je een Openbank rekening hebt .. Daar hoef je geen code voor in te vullen; gewoon op het hamburgertekentje drukken en dan (nieuw) Producten Afsluiten kiezen en extra rekening openen.
Anders heb ík het niet goed begrepen
Ik dacht dat je het over de win 1000 euro terug actie had voor bestaande klanten. Je krijgt als klant die mail, maar vervoglens kan je er dus niks mee.YuYa schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:47:
@Dacuuu Ben je in de war met iets anders? Het gaat (volgens mij) om het aanvragen van een 2e bankrekening als je een Openbank rekening hebt .. Daar hoef je geen code voor in te vullen; gewoon op het hamburgertekentje drukken en dan (nieuw) Producten Afsluiten kiezen en extra rekening openen.
Wil je tot € 1.000 van je aankopen terugkrijgen?
Meld je aan en betaal met je Openbank-betaalpassen.
@Dacuuu Ah dat 
Als je op dat linkje klikt dan zie je die code in dikke letters op de pagina waar je heen wordt geleid.
Als je op dat linkje klikt dan zie je die code in dikke letters op de pagina waar je heen wordt geleid.
Ik heb nog gesproken met ene Michel. Ik heb aangegeven dat in de prospectus staat dat je een MasterCard voor 1,99€ kan bestellen en bij het aanvragen op de Openbank site, van een 2e rekening heel duidelijk een debit MasterCard kan bestellen. Hij zou het met de bazen van Santander opnemen. Het was niet de bedoeling dat wij op dit moment een MasterCard kunnen bestellen. Ik zou op een wachtlijst gezet worden. Behoorlijk tegenstrijdig allemaal. Nau, ja we zullen geduld moeten hebben.Dutch.io schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:03:
[...]
Hetzelfde hier. In de app destijds de gele mastercard besteld... en er kwam een maestro via de post onlangs binnen. Heb nu twee maestro-kaarten met dezelfde kleur
[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 23-05-2020 21:19 ]
@trobbelsjoeter de 16 cijferige code (PAN code) is een cijferreeks die op de voorkant op de betaalpas staat. Als je de pas hebt ontvangen kan je heel makkelijk een nieuwe toegangscode aanmaken
[ Voor 6% gewijzigd door benno79 op 24-05-2020 04:58 ]
Je moet inloggen op de website van Openbank om er gebruik van te kunnen maken. Bij mij werkte het toen wel. Je moet wel de code "onthouden" die ze laten zien (het ziet er uit als een generieke code en geen persoonlijke).Dacuuu schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:50:
Ik dacht dat je het over de win 1000 euro terug actie had voor bestaande klanten. Je krijgt als klant die mail, maar vervoglens kan je er dus niks mee.
Dat vind ik trouwens irritant dingetjes. Je hebt een webpagina met een code en een link om te klikken voor het activeren. Als je daar dan op klikt moet je handmatig die code invoeren die op het vorige scherm stond.
Waarom zou je dat zo maken? Wellicht dat hier een marketing trucje achter zit die ik niet snap maar ik vind het voornamelijk overkomen als een pesterij en ontmoediging.
Nee, helaas niet.benno79 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 06:00:
Krijg je als nieuwe klant van Openbank ook drie code om weg te geven?
Je kunt als bestaande klant wel meedoen met de actie om 1.000 euro terug te krijgen (zoals hierboven al stond).
[ Voor 22% gewijzigd door Aine op 24-05-2020 09:47 ]
Kan me hooguit voorstellen dat ze op die manier deelnemers van niet-deelnemers willen onderscheiden. Al had dat natuurlijk ook met een check box o.i.d. gekund.JeroenE schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:48:
[...]
Waarom zou je dat zo maken? Wellicht dat hier een marketing trucje achter zit die ik niet snap maar ik vind het voornamelijk overkomen als een pesterij en ontmoediging.
Zat nog even de actievoorwaarden door te lezen; welgeteld 1 (!) klant wordt de prijswinnaar van alle aankopen met zijn/haar Open Bank-pas TOT een bedrag van € 1.000. Kan dus zijn dat als diegene slechts 1x een koffie ergens heeft betaald het gehele 'prijzenpakket' € 2 is. I know, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken maar het voelt als een wel héél erg opgeklopte actie.
Mocht het voor iemand nog interessant zijn, je kan de eCommerce card ook aan een Curve Card koppelen. Dan heb je alsnog een fysieke Mastercard gelinkt aan je OpenBank-rekening.
Werkt pas na opwaarderen en moet het nog uitproberen irl, maar ik zie geen reden waarom het niet zou werken, aangezien de verificatietransactie ook gelukt is. En bij Curve krijg je de eerste 90 dagen ook 1% cashback op zelfgekozen winkels (ikzelf ging voor Lidl, BP en McDonalds).
Werkt pas na opwaarderen en moet het nog uitproberen irl, maar ik zie geen reden waarom het niet zou werken, aangezien de verificatietransactie ook gelukt is. En bij Curve krijg je de eerste 90 dagen ook 1% cashback op zelfgekozen winkels (ikzelf ging voor Lidl, BP en McDonalds).
Bedankt voor de tip! Ik heb een account aangemaakt bij Curve maar de E-commerce MasterCard van Openbank werd eerst niet geaccepteerd. Saldo van die kaart was wel 0€. Heb er 20€ op gezet en dan wordt het wel geaccepteerd en de tegenwaarde van 1 Engelse pond gereserveerd op je E-commerce kaart.finsdefis schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:00:
Mocht het voor iemand nog interessant zijn, je kan de eCommerce card ook aan een Curve Card koppelen. Dan heb je alsnog een fysieke Mastercard gelinkt aan je OpenBank-rekening.
De enige vraag is of de Curve kaart het doet als je bijvoorbeeld bij de Shell tankt? De E-commerce kaart kan namelijk eerst om goedkeuring middels een sms code vragen voordat een betaling goed gekeurd wordt ? Dat moeten we dus binnenkort nog even uitproberen.....
[ Voor 33% gewijzigd door Datisraar op 24-05-2020 13:06 ]
Ik begrijp niet precies wat je nu bedoelt met deelnemers en niet-deelnemers. Je moet al inloggen, dus ze weten al dat je klant bent. Je moet ook op de link klikken van "ja, ik wil graag meedoen met deze actie". Hoe moeten ze dan nog een keer onderscheid maken of je mee wil doen of niet door daar dan weer een code in te vullen die je op de vorige pagina hebt gezien?budjepaul schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:21:
Kan me hooguit voorstellen dat ze op die manier deelnemers van niet-deelnemers willen onderscheiden. Al had dat natuurlijk ook met een check box o.i.d. gekund.
Ach, ik ben bunq gewend dus zo bijzonder vind ik dit nietI know, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken maar het voelt als een wel héél erg opgeklopte actie.

Inloggen op de website. ook zo mooi. Ze hebben het online numpad gerandomiseerd: de nummer staan steeds anders.

En ondertussen SMS'jes gebruiken als authenticatie. Bewezen onveilig en al lang in het wild misbruikt.
ja, in feite stapeling van onveilige methodes:
Dat is op dit moment mijn grootste pijnpunt en zeker een zogenaamde fintech bank onwaardig. (Dit bewijst eigenlijk alleen maar dat het geen fintech is, maar een oude bank met een website-only product, dat volledig meelift op de oude basis structuur van een grote bank)
Ander pijnpunt is en blijft de afwezigheid van Ideal en InstantPay. Beide zullen waarschijnlijk niet binnenkort aanwezig zijn. Dat maakt dat bankieren alleen kan van maandag t/m vrijdag 12u en voor webwinkels onbruikbaar is.
Goede kans dat ik hem ga opzeggen voor het einde van het jaar. Hoef ik er ook geen rekening mee te houden voor de belastingaangifte 2020. Uberhaupt nog een verrassing of ze geautomatiseerd aan de belastingdienst de jaaropgaaf mededelen.....en/of dat ze die ook op de "spaanse" manier gaan weergeven (oftewel, wat is je saldo op 31-12-2020/1-1-2021, want je moet in de app al aardig doorklikken wil je weten wat je actuele beschikbare limiet is.)
- Paspoortnummer
- 4 cijferige pincode (op een website!) in te vullen via een gerandomiseerd online numpad
- smscode van slechts vier karakters
- En daarnaast nog een statische TAN code voor betalingen online
Dat is op dit moment mijn grootste pijnpunt en zeker een zogenaamde fintech bank onwaardig. (Dit bewijst eigenlijk alleen maar dat het geen fintech is, maar een oude bank met een website-only product, dat volledig meelift op de oude basis structuur van een grote bank)
Ander pijnpunt is en blijft de afwezigheid van Ideal en InstantPay. Beide zullen waarschijnlijk niet binnenkort aanwezig zijn. Dat maakt dat bankieren alleen kan van maandag t/m vrijdag 12u en voor webwinkels onbruikbaar is.
Goede kans dat ik hem ga opzeggen voor het einde van het jaar. Hoef ik er ook geen rekening mee te houden voor de belastingaangifte 2020. Uberhaupt nog een verrassing of ze geautomatiseerd aan de belastingdienst de jaaropgaaf mededelen.....en/of dat ze die ook op de "spaanse" manier gaan weergeven (oftewel, wat is je saldo op 31-12-2020/1-1-2021, want je moet in de app al aardig doorklikken wil je weten wat je actuele beschikbare limiet is.)
[ Voor 69% gewijzigd door Get!em op 25-05-2020 12:05 ]
Ik bedoel dat ze niet alle klanten automatisch kunnen laten meedoen, je zult immers akkoord moeten gaan met de actievoorwaarden. Maar een aparte actiecode is dan niet nodig, het aanvinken van een check box of wat jij noemt met "ja, ik wil graag meedoen met deze actie" zou dan voldoende moeten zijn.JeroenE schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:58:
[...]
Ik begrijp niet precies wat je nu bedoelt met deelnemers en niet-deelnemers. Je moet al inloggen, dus ze weten al dat je klant bent. Je moet ook op de link klikken van "ja, ik wil graag meedoen met deze actie". Hoe moeten ze dan nog een keer onderscheid maken of je mee wil doen of niet door daar dan weer een code in te vullen die je op de vorige pagina hebt gezien?
Ik snap je punten, en het is voor mij ook even wennen na Bunq. Echter ervaar ik Openbank + Knab Basis als de ideale mix.Get!em schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:54:
Goede kans dat ik hem ga opzeggen voor het einde van het jaar.
Openbank voor Fitbit Pay en direct debit. Knab voor iDeal ontvangen en betalen. Allebei 5 IBANs.
Zo hoop ik eigenlijk dat de app van Openbank langzaam beter wordt. Maar ik ken(de) Santander of Openbank helemaal niet. Dus ik heb geen idee of ze niets doen of best wel werk maken van klachten en suggesties. Nederland is een erg nieuwe markt voor ze, en sommige absurde keuzes (inloggen met paspoort nummer

De ING leek eerder ook zo'n fossiel, en toch heeft hun app enorme stappen gezet.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Oh, zeker, de ondersteuning voor alle moderne Pay varianten is inderdaad goed te noemen. En ook zeker een pluspunt.
Maar wat je ziet is dat de fintech en de traditionele grootbanken elkaar proberen na te doen. Echter elk op een eigen wijze, en daar hebben grootbanken last en voordeel van legacy, en daar kunnen ze niet zo snel vanaf, ook ING niet. Wat je dus ziet is dat dergelijke banken nu wel stappen maken, maar dat op de achtergrond nog best veel legacy aanwezig is. Tegelijkertijd proberen ze de voorsprong in legacy nu te benutten om ook de modernere zaken snel uit te rollen, maar het blijft legacy met een schilletje en het zal veel banken nog jaren kosten om dat er langzaam uit te werken. Bij OpenBank schemert de legacy door het moderne schilletje heen. (al is een deel van de legacy nodig om de oude bankregels te kunnen voldoen...)
Maar wat je ziet is dat de fintech en de traditionele grootbanken elkaar proberen na te doen. Echter elk op een eigen wijze, en daar hebben grootbanken last en voordeel van legacy, en daar kunnen ze niet zo snel vanaf, ook ING niet. Wat je dus ziet is dat dergelijke banken nu wel stappen maken, maar dat op de achtergrond nog best veel legacy aanwezig is. Tegelijkertijd proberen ze de voorsprong in legacy nu te benutten om ook de modernere zaken snel uit te rollen, maar het blijft legacy met een schilletje en het zal veel banken nog jaren kosten om dat er langzaam uit te werken. Bij OpenBank schemert de legacy door het moderne schilletje heen. (al is een deel van de legacy nodig om de oude bankregels te kunnen voldoen...)
Ik heb de Openbank eCommerce virtuele prepaid MasterCard inmiddels ook aan mijn Curve debit MasterCard gekoppeld. Als het goed is, heeft dat een aantal voordelen:cderidder schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:08:
Inmiddels de virtuele creditcard gekoppeld aan Curve zodat ie toch soort van fysiek is. Werkt perfect! Voor degene die het net zoals ik niet aandurven om de MasterCard aan te vragen via de 1.5 app.. je kan je op een wachtlijst laten zetten. De kaart gaat weer aangeboden worden binnenkort is wat ik begrepen heb.
- in afwachting van een fysieke MasterCard, kan ik zo de virtuele kaart ook voor offline aankopen gebruiken
- de eCommerce kaart kan (nog) niet met Apple Pay gebruikt worden; via Curve wel
- eventuele weigering van prepaid kaarten wordt vermeden
[ Voor 3% gewijzigd door ivanwmc op 27-05-2020 05:25 ]
Ik heb naast mijn e-commerce Openbank, ook een Curve kaart besteld en is onderweg. Als het gekoppeld is, moet je bij de betaalautomaat toch niet je Openbank transactie sms code op je mobiel nog invullen ?ivanwmc schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 04:59:
[...]
Ik heb de Openbank eCommerce virtuele prepaid MasterCard inmiddels ook aan mijn Curve debit MasterCard gekoppeld. Als het goed is, heeft dat een aantal voordelen:Vraag: vallen aankopen met de eCommerce kaart ook onder het R42 Travel Card Plan?
- in afwachting van een fysieke MasterCard, kan ik zo de virtuele kaart ook voor offline aankopen gebruiken
- de eCommerce kaart kan (nog) niet met Apple Pay gebruikt worden; via Curve wel
Ik heb het nog niet geprobeerd. Binnenkort de vuurdoop en dan doe ik verslag...Datisraar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:30:
[...]
Ik heb naast mijn e-commerce Openbank, ook een Curve kaart besteld en is onderweg. Als het gekoppeld is, moet je bij de betaalautomaat toch niet je Openbank transactie sms code op je mobiel nog invullen ?
Heeft iemand zijn fysieke mastercard al aan curve kunnen koppelen?
Het lukt mij niet, maar kan ook geen ecommerce card meer aanvragen, omdat ik de fysieke kaart al heb.
Het lukt mij niet, maar kan ook geen ecommerce card meer aanvragen, omdat ik de fysieke kaart al heb.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Van de klantenservice kreeg ik te horen dat het Travel Plan ook opgaat voor betaling met andere passen en dus ook de prepaid. De verzekering is naamgebonden, niet pas.Uit de voorwaarden valt het niet goed op te maken alleen.ivanwmc schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 04:59:
[...]
Ik heb de Openbank eCommerce virtuele prepaid MasterCard inmiddels ook aan mijn Curve debit MasterCard gekoppeld. Als het goed is, heeft dat een aantal voordelen:Vraag: vallen aankopen met de eCommerce kaart ook onder het R42 Travel Card Plan?
Ik vind Curve boven verwachting fijn werken en hij biedt in dit soort gevallen een goede oplossing.
Ik vraag mij af of een (vakantie) betaling via Curve=>Openbank geldt als een betaling via Openbank. In feite betaal je met Curve en betaal je een schuld bij Curve weer met je Openbank pas.
Wel dingetje om op te letten als je in aanmerking wilt komen voor het Travel Plan.
Wel dingetje om op te letten als je in aanmerking wilt komen voor het Travel Plan.
[ Voor 10% gewijzigd door YuYa op 28-05-2020 13:48 ]
Het is mij zo uitgelegd dat ook in dat geval je verzekerd bent. Je zal dan wel stukken aan moeten leveren waaruit blijkt dat jij degene bent die de reis betaald heeft. Het gaat niet om de pas of de rekening maar jij als rekeninghouder bent verzekerd.YuYa schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:47:
Ik vraag mij af of een (vakantie) betaling via Curve=>Openbank geldt als een betaling via Openbank. In feite betaal je met Curve en betaal je een schuld bij Curve weer met je Openbank pas.
Actie verlengd! Travel card plan voor altijd gratis bij aanmeldingen t/m 31 juli 2020!
Bron: Я42 betaalpasTravel card plan voor altijd gratis voor de eerste 30.000 nieuwe klanten die zich aanmelden t/m 31 juli 2020.
Voor aanmeldingen vanaf 1 augustus 2020 kost het travel card plan € 7,99 per maand. Klik hier voor meer informatie.
cderidder schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:29:
Het is mij zo uitgelegd dat ook in dat geval je verzekerd bent. Je zal dan wel stukken aan moeten leveren waaruit blijkt dat jij degene bent die de reis betaald heeft. Het gaat niet om de pas of de rekening maar jij als rekeninghouder bent verzekerd.
Bron: Я42 verzekeringspolisPERSONEN DIE ONDER DEZE DEKKING ZIJN VERZEKERD
De houder van een verzekerde betaalpas en elke andere persoon wiens reis is betaald met de verzekerde betaalpas van de kaarthouder, tot een maximum van 5 personen per reis voor individuele betaalpassen en 10 personen voor bedrijfsbetaalpassen.
In het geval van de verzekerde Maestro is voor de in de polis aangegeven Dekking Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 geen betaling van het openbaar vervoerbewijs met de verzekerde Maestro vereist, hoewel de betaling van het openbaar vervoerbewijs met elk ander gerechtvaardigd wettelijk elektronisch middel moet worden gerechtvaardigd, zodat de Rekeninghouder en maximaal 5 personen per reis in het geval van de individuele betaalpas en maximaal 10 personen in het geval van zakelijke betaalpassen, gedekt zijn.
In geval van gedeeltelijke betaling van een vervoersbewijs voor het openbaar vervoer met een VERZEKERDE BETAALPAS verstrekt door de POLISHOUDER van de verzekering, zal de vergoeding in geval van een door deze POLIS gedekt ONGEVAL evenredig zijn aan het bedrag dat met de BETAALPAS is betaald ten opzichte van het totale bedrag van dit vervoersbewijs.
En......heeft iemand de Curve kaart, gekoppeld aan de e-commerce of fysieke Openbank MasterCard al uitgeprobeerd?
Ik kreeg zelf vandaag mijn Curve Card, maar kan die kaart niet in de Curve app activeren.
Kreeg net een e-mail van Curve:
Before you can activate your Curve card, you need to add and verify an underlying payment card. This card needs to have been issued within the EEA and not be a prepaid card. I can see that the only card on your account is a prepaid card.
Ik kreeg zelf vandaag mijn Curve Card, maar kan die kaart niet in de Curve app activeren.
Kreeg net een e-mail van Curve:
Before you can activate your Curve card, you need to add and verify an underlying payment card. This card needs to have been issued within the EEA and not be a prepaid card. I can see that the only card on your account is a prepaid card.
[ Voor 35% gewijzigd door Datisraar op 30-05-2020 12:27 ]
Anoniem: 567735
Ik raad je aan om even (een beetje maar) terug te lezen, en de reden waarom staat ook in het antwoord van Curve.Datisraar schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:40:
En......heeft iemand de Curve kaart, gekoppeld aan de e-commerce of fysieke Openbank MasterCard al uitgeprobeerd?
Tijd voor nieuwe BIN-lijsten! (waar laat ik in het midden)
Jullie hebben ook allemaal 5224 0300?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 30-05-2020 12:37 ]
Ik heb een beetje terug gelezen, maar heb nog niets gelezen van iemand die de Curve kaart al wel of niet gebruikt, gekoppeld aan de e-commerce kaart van Openbank.Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:32:
[...]
Ik raad je aan om even (een beetje maar) terug te lezen, en de reden waarom staat ook in het antwoord van Curve.
Tijd voor nieuwe BIN-lijsten! (waar laat ik in het midden)
Jullie hebben ook allemaal 5224 0300?
Ik probeerde mijn Visa credit Card en dan is het bij Curve totaal geen probleem. Ach, ik gebruik mijn Openbank rekening toch alleen als extra boodschappen rekening met Apple Pay en watch, dus laat ik het maar verder zo.
Oh verrek ja, ik zie het! Mea culpa! Ik vermoed dat het in de gebruikte BINs zit, gewoon vergelijken dan welke series (op dit moment) wel willen en welke niet.Datisraar schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:50:
[...]
Ik heb een beetje terug gelezen, maar heb nog niets gelezen van iemand die de Curve kaart al wel of niet gebruikt, gekoppeld aan de e-commerce kaart van Openbank.
Ze zijn erg snel bij Openbank
25-02-2020 - rekening geactiveerd
25-03-2020 - mailtje gestuurd met vraag waar mijn pas bleef. Moest 14 dagen wachten.
=== helemaal vergeten dat ik geen pas had ontvangen
===
26-05-2020 - pas ontvangen
25-03-2020 - mailtje gestuurd met vraag waar mijn pas bleef. Moest 14 dagen wachten.
=== helemaal vergeten dat ik geen pas had ontvangen
Ik heb al meerdere betalingen met Curve gedaan met als onderliggende kaart de eCommerce card. Werkt goed. Eigenlijk alleen om in aanmerking te komen voor die 1000 euro winactie.
Vergeet dan de kleine lettertjes uit de voorwaarden niet:finsdefis schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:54:
Ik heb al meerdere betalingen met Curve gedaan met als onderliggende kaart de eCommerce card. Werkt goed. Eigenlijk alleen om in aanmerking te komen voor die 1000 euro winactie.
Volgens mij betekent dat in dit geval dat ze in ieder geval omzetten via deze bedrijven uitsluiten, en dat ze zich het recht voorbehouden om ook Curve als "particulier betalingsplatform" te beschouwen.Bij wijze van niet-beperkend voorbeeld worden geldopnames bij geldautomaten, overboekingen of transacties die via de volgende particuliere betalingsplatformen worden uitgevoerd, niet als aankopen beschouwd.
- World Remit
- Transferwise
- Bizum
- Revolut
- Money Gramm
- Coin Base
- Verse
- Azimo LTD.
- Coinc
Sowieso natuurlijk maar een kleine kans dat je wint, maar het zou toch sneu zijn als je dan maar € 38,17 of zo terug krijgt in plaats van óók de omzetten via de Curve card.
Denk dat het wel meevalt en dat ze hier voornamelijk top-ups of transfers mee bedoelen. Even 1000 euro op je Revolut zetten zal dan afgekeurd worden.Anoniem: 567735 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:03:
[...]
Vergeet dan de kleine lettertjes uit de voorwaarden niet:
[...]
Volgens mij betekent dat in dit geval dat ze in ieder geval omzetten via deze bedrijven uitsluiten, en dat ze zich het recht voorbehouden om ook Curve als "particulier betalingsplatform" te beschouwen.
Sowieso natuurlijk maar een kleine kans dat je wint, maar het zou toch sneu zijn als je dan maar € 38,17 of zo terug krijgt in plaats van óók de omzetten via de Curve card.
Ik doe mijn online aankopen gewoon met Curve-->Openbank i.p.v. Curve-->Creditcard en de rest met Maestro bijv. Ach ja, kleine moeite en geen nadelen verder.
Halverwege april aangemeld met de code, nu nog geen 50 euro ontvangen (heb voldaan aan de voorwaarden). Ook nog geen betaalpas. 0 informatie ontvangen. Blijkbaar moet ik ook nog een separate code per post ontvangen, maar waarvoor is mij onbekend. Dit is niet wat ik ervan verwacht had, ik kijk het nog een week aan en daarna boek ik alles terug en zeg ik de rekening op. Bij N26 vind ik het vele malen soepeler verlopen.
Hey, apart dat je de e-commerce kaart wél succesvol kunt koppelen aan Curve? Bij mij werd het bij Curve afgewezen, omdat het bij Openbank om een prepaid kaart gaat volgens Curve. Het vreemde is ook 1€ op de e-commerce kaart is geboekt ter controle bij Curve, maar niet terugbetaald. Had jij dat ook?finsdefis schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:54:
Volgens mij verloopt die reservering van 1 euro automatisch. Openbank is erg traag met het weergeven van afboekingen en omzetten van 'inhoudingen' naar 'transacties'.Datisraar schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:22:
[...]
Hey, apart dat je de e-commerce kaart wél succesvol kunt koppelen aan Curve? Bij mij werd het bij Curve afgewezen, omdat het bij Openbank om een prepaid kaart gaat volgens Curve. Het vreemde is ook 1€ op de e-commerce kaart is geboekt ter controle bij Curve, maar niet terugbetaald. Had jij dat ook?
Maar geen idee waar het aan ligt. Ik heb al meer dan 400 euro uitgegeven met de eCommerce Card via Curve. Heb er toen wel direct 100 euro opgezet en daarna pas gekoppeld aan Curve, misschien heeft het iets met bestedingsruimte te maken?
Okay dank je wel voor je reactie! Ik zal er ook iets meer op de e-commerce kaart zetten misschien helpt dat.finsdefis schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:55:
[...]
Volgens mij verloopt die reservering van 1 euro automatisch. Openbank is erg traag met het weergeven van afboekingen en omzetten van 'inhoudingen' naar 'transacties'.
Maar geen idee waar het aan ligt. Ik heb al meer dan 400 euro uitgegeven met de eCommerce Card via Curve. Heb er toen wel direct 100 euro opgezet en daarna pas gekoppeld aan Curve, misschien heeft het iets met bestedingsruimte te maken?
Wow, precies dezelfde combo als ik! Ikvgebruik ook Openbank met Fitbit Pay en dan KNAB ernaast voor spaarcenten + IDeal.Sando schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:55:
[...]
Ik snap je punten, en het is voor mij ook even wennen na Bunq. Echter ervaar ik Openbank + Knab Basis als de ideale mix.
Openbank voor Fitbit Pay en direct debit. Knab voor iDeal ontvangen en betalen. Allebei 5 IBANs.
Zo hoop ik eigenlijk dat de app van Openbank langzaam beter wordt. Maar ik ken(de) Santander of Openbank helemaal niet. Dus ik heb geen idee of ze niets doen of best wel werk maken van klachten en suggesties. Nederland is een erg nieuwe markt voor ze, en sommige absurde keuzes (inloggen met paspoort nummer) zijn in Spanje vrij gangbaar.
De ING leek eerder ook zo'n fossiel, en toch heeft hun app enorme stappen gezet.
Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.
Mijn MasterCard deed er ook ruim een maand over, maar ach... Het is toch maar een gratis nice-to-have. En ik ben überhaupt blij dat ik nog een fysieke CC heb kunnen scorenFreakster86 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:30:
Ze zijn erg snel bij Openbank
=== helemaal vergeten dat ik geen pas had ontvangen===
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Lucky you! Gek dat Openbank geen fysieke debit MasterCard in Nederland wil afgeven. Maar als je bij andere banken een rekening aanvraagt zoals N26, Aion bank België, KBC Ierland krijg je automatisch een debit MasterCard.BeefHazard schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Mijn MasterCard deed er ook ruim een maand over, maar ach... Het is toch maar een gratis nice-to-have. En ik ben überhaupt blij dat ik nog een fysieke CC heb kunnen scoren
Zag dat ze ook een metalen kaart aan gaan bieden. Zie verder eigenlijk weinig voordelen t.o.v. de 'reisvoordelen'/travel plan behalve een concierge service.
De verzekering keert in enkele gevallen een hoger bedrag uit bij metal en conciërge service idd. Ik vind het redelijk aan de prijs.finsdefis schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:29:
Zag dat ze ook een metalen kaart aan gaan bieden. Zie verder eigenlijk weinig voordelen t.o.v. de 'reisvoordelen'/travel plan behalve een concierge service.
Ik twijfel of ik Metal zou nemen voor 14€ per maand tov 0€ nu per maand. Nu heb je ook veel voordelen met de gratis variant. Is het dan dat iemand kan flashen met zijn Metal Card?cderidder schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:26:
[...]
De verzekering keert in enkele gevallen een hoger bedrag uit bij metal en conciërge service idd. Ik vind het redelijk aan de prijs.
Ik heb bij Bunq ook een Metal kaart maar net als bij Openbank, betaal ik veelal met Apple Watch bij beide banken, dus een Metal kaart blijft bij mij toch steeds meer in de portemonnee.
Er staat ook dat je 'm gratis aan kan vragen (dat bonusplan dus stopzetten direct?), maar vraag me af of deze in de plaats van de reguliere kaart of ernaast komt.
Ik zou bijna denken ernaast, want dan hou je op je oude kaart nog het levenslange travel+plan als onderdeel van inschrijfbonus.
Zou zuur zijn als je een Metal-kaart krijgt die je oude vervangt waarmee je je travel+plan verliest als je het stopzet om die 14 euro p/m te vermijden.
Ik zou bijna denken ernaast, want dan hou je op je oude kaart nog het levenslange travel+plan als onderdeel van inschrijfbonus.
Zou zuur zijn als je een Metal-kaart krijgt die je oude vervangt waarmee je je travel+plan verliest als je het stopzet om die 14 euro p/m te vermijden.
Wat je straks eventueel zou kunnen doen? Je huidige gratis rekening bij Openbank verder zou houden. En dan een tweede rekening openen. Is nu ook nog gratis, en dan straks op die 2e rekening een Metal kaart aanvragen. Bevalt het niet, dan kun je bij die tweede rekening altijd terug naar gratis denk ik, of zeg je die op. En behoud je je 1e rekening met alle gratis voordelen. Zo iets?finsdefis schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:21:
Er staat ook dat je 'm gratis aan kan vragen (dat bonusplan dus stopzetten direct?), maar vraag me af of deze in de plaats van de reguliere kaart of ernaast komt.
Vandaag maar even gebeld. Op 23 april rekening aangemaakt met de €50 actiecode en voldoende overgemaakt op de rekening maar tot op heden geen €50.
Telefonisch contact was prettig en er moet een "manager" aan te pas komen. Wel netjes een mail met inhoudelijke bevestiging van het gesprek.
Maar even afwachten, als meer mensen niet opletten loop je zo de €50 mis als het niet automatisch wordt bijgeschreven
.
Telefonisch contact was prettig en er moet een "manager" aan te pas komen. Wel netjes een mail met inhoudelijke bevestiging van het gesprek.
Maar even afwachten, als meer mensen niet opletten loop je zo de €50 mis als het niet automatisch wordt bijgeschreven

Wat zeiden ze dan aan de telefoon? Wat was de uitleg? Heb je trouwens al de brief met code ontvangen?OrangeBerry schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:04:
Vandaag maar even gebeld. Op 23 april rekening aangemaakt met de €50 actiecode en voldoende overgemaakt op de rekening maar tot op heden geen €50.
Maar even afwachten, als meer mensen niet opletten loop je zo de €50 mis als het niet automatisch wordt bijgeschreven.
Brief met code? Dat zegt mij zo even niks.JaxTeller schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:10:
[...]
Wat zeiden ze dan aan de telefoon? Wat was de uitleg? Heb je trouwens al de brief met code ontvangen?
Aan de telefoon werd er gezegd dat er te zien is dat ik de juiste code heb gebruikt en er voldoende saldo opstaat in ieder geval de laatste twee maanden. Een reden waarom er niet automatisch is bijgeschreven was er zo niet behalve excuses en dat het geregeld ging worden.
In het mailtje dat ik daarna ontving werd dit bevestigd dat het verzoek nu bij de manager ligt om akkoord te geven zodat de €50 wordt bijgeschreven.