Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 21:46
OrangeBerry schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:05:
[...]

Brief met code? Dat zegt mij zo even niks.

Aan de telefoon werd er gezegd dat er te zien is dat ik de juiste code heb gebruikt en er voldoende saldo opstaat in ieder geval de laatste twee maanden. Een reden waarom er niet automatisch is bijgeschreven was er zo niet behalve excuses en dat het geregeld ging worden.

In het mailtje dat ik daarna ontving werd dit bevestigd dat het verzoek nu bij de manager ligt om akkoord te geven zodat de €50 wordt bijgeschreven.
De handtekeningsleutel die ze per post sturen bedoel ik, die ze na je registratie zouden moeten opsturen. Zelf kreeg ik een sms met: ''Als je hem binnen 2 werkdagen niet hebt ontvangen, bel ons dan''. Moet ze nog even bellen, zijn al 10 dagen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

JaxTeller schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:30:
[...]

De handtekeningsleutel die ze per post sturen bedoel ik, die ze na je registratie zouden moeten opsturen. Zelf kreeg ik een sms met: ''Als je hem binnen 2 werkdagen niet hebt ontvangen, bel ons dan''. Moet ze nog even bellen, zijn al 10 dagen verder.
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb die brief al een tijdje in de la liggen dus was mij even ontschoten. Heb wel iets langer moeten wachten op de brief maar geen 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
OrangeBerry schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Sorry, je hebt gelijk. Ik heb die brief al een tijdje in de la liggen dus was mij even ontschoten. Heb wel iets langer moeten wachten op de brief maar geen 10 dagen.
Ok thanks, dan ga ik ze toch even contacteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mjammy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
De e-commerce card van Openbank had ik al direct na aanvraag succesvol gekoppeld in curve app.
Maar zo'n prepaid card die je steed moet bijladen is niet echt handig.

Vandaag na lange tijd nog weer eens opnieuw geprobeerd om de fysieke Mastercard van Openbank te verifiëren in Curve. Dit werd eerder steeds stelselmatig geblokkeerd door Openbank. Had ook nu eigenlijk gewoon weer een error verwacht, maar er kwam een pop up om een curve verificatiecode CRV*C-xxxxxx (die met een betaling naar m'n Openbankrekening was verstuurd) in te vullen. En tot m'n verbazing... de kaart is nu zowaar geverifieerd en te gebruiken via Curve app.

[ Voor 6% gewijzigd door Mjammy op 06-06-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Gister mijn Curve card binnen gekregen en succesvol de debit mastercard en ecommerce card aangekoppeld. De maestro card kon niet gekoppeld worden.

Ik kreeg wel bij het betalen ermee, terwijl de openbank mastercard gekoppeld was, de vraag op het pinapparaat of ik in gbp of eur wil betalen en vroeg ie geen pincode. Is dat altijd zo? edit: ik heb deze vraag ook even in het Curve topic gezet

[ Voor 10% gewijzigd door birdibird op 06-06-2020 15:28 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
50 euro is bijgeschreven, iemand enig idee of ik moet kiezen voor nationale of internationale overboeking als ik een bedrag naar mijn eigen rekening wil overschrijven aangezien Openbank Spaans is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
JaxTeller schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:52:
50 euro is bijgeschreven, iemand enig idee of ik moet kiezen voor nationale of internationale overboeking als ik een bedrag naar mijn eigen rekening wil overschrijven aangezien Openbank Spaans is.
Nationaal, internationaal is buiten het SEPA gebied.

[ Voor 6% gewijzigd door Nuevocasa op 06-06-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:40
Mjammy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:42:
De e-commerce card van Openbank had ik al direct na aanvraag succesvol gekoppeld in curve app.
Maar zo'n prepaid card die je steed moet bijladen is niet echt handig.

Vandaag na lange tijd nog weer eens opnieuw geprobeerd om de fysieke Mastercard van Openbank te verifiëren in Curve. Dit werd eerder steeds stelselmatig geblokkeerd door Openbank. Had ook nu eigenlijk gewoon weer een error verwacht, maar er kwam een pop up om een curve verificatiecode CRV*C-xxxxxx (die met een betaling naar m'n Openbankrekening was verstuurd) in te vullen. En tot m'n verbazing... de kaart is nu zowaar geverifieerd en te gebruiken via Curve app.
Ik heb de fysieke Openbank MasterCard jammer genoeg niet, maar ik zag eerder vandaag al op Curve Community de melding dat de kaart inmiddels in de Curve app ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Op 21 mei mijn Openbank rekening geactiveerd. Gisteren ontving ik mijn handtekeningscode en vandaag mijn Я42 Maestro kaart. Bij de kaart zat een tweetal dunne boekjes. In de ene stond een overzicht van de beschikbare kaarten in de beschikbare kleuren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMupBxuPQftgsQbG8JA7gjM_yUo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdn6tcBDS46GepobzE1LOZIv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXHpkQU3gNIKL_KeVgkDrwWrHuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIOdHyHshUZxQ4oyKGtHfSdk.jpg?f=fotoalbum_tile

Tot mijn verbazing zitten daar 2 nieuwe kleuren bij. Jammer dat die keuzemogelijkheid nog niet bestond tot zover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Per e-mail heb ik wat vragen gesteld aan Openbank support over de kosten van ATM-geldopnamen.

Vraag:
Ik begrijp dat 5 ATM-geldopnamen per maand in de Eurozone kosteloos zijn. Met de exclusieve reisvoordelen van Travel Card Plan (voor de eerste 30.000 nieuwe klanten die zich aanmelden vóór 31 juli 2020 levenslang kosteloos; anders €7,99 per maand, wanneer geactiveerd) zijn 5 ATM-geldopnamen per maand wereldwijd kosteloos. Ook bij 40.000 Santander ATM's wereldwijd zijn en blijven geldopnamen kosteloos.

Maar wat ik nergens terug kan vinden, is wat de kosten zijn per keer zodra ik meer dan 5 keer per maand geld opneem bij een ATM van een andere bank dan Santander. Kunnen jullie me dat vertellen?

Antwoord:
De kosten voor als je meer dan 5 keer geld opneemt ligt aan de bank waar je op dat moment gaat pinnen. Helaas weten wij deze bedragen niet en verschilt dit ook per bank.
Vervolgvraag:
Begrijp ik daaruit correct dat Openbank zelf geen kosten rekent voor deze extra geldopnamen?

Antwoord:
Het klopt inderdaad, dat Openbank geen kosten in rekening brengt voor geldopnames. De enige kosten die in rekening gebracht worden vanaf de zesde keer dat je geld opneemt bij een andere bank dan Santander, zullen weergegeven worden op de geldautomaat zelf.
Vervolgvraag:
Houdt dat dan ook in dat als een ATM van een andere bank bij de eerste 5 opnamen wel al kosten rekent, dat Openbank die kosten vergoed?

Antwoord:
Normaal gesproken gebeurt het niet dat een ATM kosten rekent als je binnen de eerste 5 keer pinnen per maand zit. Gebeurt dit toch, dan vragen we je om contact met ons op te nemen zodat wij na kunnen gaan waarom dit bedrag berekend is.
Ik weet toevallig dat Santander in Duitsland tot voor kort de kosten die de operator van een ATM rekent en vooraf bekend moet maken vergoedde bij gebruik van hun 1Plus VISA kaart.

Reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:27
ivanwmc schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:40:
Op 21 mei mijn Openbank rekening geactiveerd. Gisteren ontving ik mijn handtekeningscode en vandaag mijn Я42 Maestro kaart. Bij de kaart zaten een tweetal dunne boekjes. In de ene stond een overzicht van de beschikbare kaarten in de beschikbare kleuren:

[Afbeelding][Afbeelding]

Tot mijn verbazing zitten daar 2 nieuwe kleuren bij. Jammer dat die keuzemogelijkheid nog niet bestond tot zover...
Lekker duidelijk :+

Een normale nederlander is niet gewend dat geld uit de muur trekken geld kost.
Zelf was ik een keer in Albanië, en pinde daar met mn maestro NL bankpas uit de muur, die Albanese bank daar rekende ook geld voor de transactie.

Maar uit jou chat begrijp ik nog steeds niet of Openbank nou die kosten vergoed ja of te nee, ik verwacht eerlijk gezegd niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Dacuuu schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:12:
Lekker duidelijk :+

Een normale nederlander is niet gewend dat geld uit de muur trekken geld kost.
Zelf was ik een keer in Albanië, en pinde daar met mn maestro NL bankpas uit de muur, die Albanese bank daar rekende ook geld voor de transactie.

Maar uit jou chat begrijp ik nog steeds niet of Openbank nou die kosten vergoed ja of te nee, ik verwacht eerlijk gezegd niet..
De laatste vraag werd dus inderdaad niet duidelijk beantwoord. Wellicht zouden meer mensen deze vragen kunnen stellen om te zien wat andere support medewerkers hierover zeggen. Openbank zelf informeert de klanten hier niet duidelijk en/of volledig over, om het in parlementaire termen te verwoorden...

EDIT: ik was weer iets te voorbarig; in de website staat tegenwoordig wel degelijk beknopt wat de support medewerker antwoordde op mijn eerste 2 vragen.

Ook Nederlandse banken zullen steeds vaker kosten rekenen voor ATM-opnamen. Nu al geeft ING korting als je van ATM-opnamen afziet. Als je desondanks toch eens geld uit de ATM nodig hebt, dan rekent ING daar €0,80 per keer voor. Met al die ramkraken is het dan ook een dure zaak.

[ Voor 6% gewijzigd door ivanwmc op 07-06-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:41
ivanwmc schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:28:
[...]

De laatste vraag werd dus inderdaad niet duidelijk beantwoord. Wellicht zouden meer mensen deze vragen kunnen stellen om te zien wat andere support medewerkers hierover zeggen. Openbank zelf informeert de klanten hier niet duidelijk en/of volledig over, om het in parlementaire termen te verwoorden...

EDIT: ik was weer iets te voorbarig; in de website staat tegenwoordig wel degelijk beknopt wat de support medewerker antwoordde op mijn eerste 2 vragen.

Ook Nederlandse banken zullen steeds vaker kosten rekenen voor ATM-opnamen. Nu al geeft ING korting als je van ATM-opnamen afziet. Als je desondanks toch eens geld uit de ATM nodig hebt, dan rekent ING daar €0,80 per keer voor. Met al die ramkraken is het dan ook een dure zaak.
In Spanje kosten geldopname bij een ATM meestal 2€ per opname, met je Nederlandse pas. Betekent het dan als ik met mijn Open bank Maestro pas in Spanje 🇪🇸 geld opneem, dit dan gratis is (de eerste 5 opnames) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Datisraar schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:54:
[...]
In Spanje kosten geldopname bij een ATM meestal 2€ per opname, met je Nederlandse pas. Betekent het dan als ik met mijn Open bank Maestro pas in Spanje 🇪🇸 geld opneem, dit dan gratis is (de eerste 5 opnames) ?
Bij een Santander-automaat sowieso, voor de rest geldt gewoon je vijf gratis opnames van Openbank/Santander.

Let wel: dat Openbank/Santander geen kosten in rekening brengt, betekent niet dat de eigenaar van de automaat geen kosten in rekening brengt. Daar heeft Openbank niets mee te maken.

De Spaanse fintech BNC10 is op het moment geloof ik de gulste met het terugbetalen van die kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Datisraar schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:54:
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar dat is wel de informatie die Openbank deelt. Ik lees dat vooral klanten die veel in Spanje verblijven dit als groot voordeel ervaren.

Volgens mij is het zo, dat in Spanje de operator van een ATM ook extra kosten kan rekenen bij gebruik van een buitenlandse kaart. Gelukkig wordt de Openbank betaalpas herkend als een Spaanse pas. Dus die kosten vermijdt je dan ook.

Bij alle Santander ATM's wereldwijd is contant geld opnemen altijd gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 22:16
ivanwmc schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Volgens mij is het zo, dat in Spanje de operator van een ATM ook extra kosten kan rekenen bij gebruik van een buitenlandse kaart. Gelukkig wordt de Openbank betaalpas herkend als een Spaanse pas. Dus die kosten vermijd je dan ook.
Niet bij een buitenlandse kaart, daar mogen ze niet op discrimineren. Wel als de bank niet bij hetzelfde ATM-netwerk is aangesloten, en Openbank is dat bij Santander-automaten dus wel, ook al is de kaart in Nederland uitgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door AlbertJP op 07-06-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Met andere woorden als ik in Spanje met mijn Openbank pas geld opneem bij Santander is het altijd gratis, maar als ik dan bij voorbeeld bij de Spaanse Sabadell bank geld opneem rekent Openbank niets, maar die Sabadell mij nog steeds 2€. En bij Bnc10 bank is een geld opname in Spanje (de eerste 3) dan wel gratis ongeacht bij welke automaat ? Dat lees ik op hun site dat je die 2€ weer vergoed krijgt? Klopt dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 07-06-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 09:10

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Datisraar schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:53:
Met andere woorden als ik in Spanje met mijn Openbank pas geld opneem bij Santander is het altijd gratis, maar als ik dan bij voorbeeld bij de Spaanse Sabadell bank geld opneem rekent Openbank niets, maar die Sabadell mij nog steeds 2€. En bij Bnc10 bank is een geld opname in Spanje (de eerste 3) dan wel gratis ongeacht bij welke automaat ? Dat lees ik op hun site dat je die 2€ weer vergoed krijgt? Klopt dat?
Waarom wil je in Spanje zo graag met cash geld betalen? Je kan daar ook gewoon pinnen.

Dat je in Zuid-oost Azië geld pint snap ik nog, daar heeft niet elke winkel een pinautomaat.

[ Voor 7% gewijzigd door ocn op 07-06-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:53:
Maar wat is dan nog het voordeel van die vijf keer gratis ATM-gebruik die Openbank biedt? Hun eigen Santander ATM's zijn immers altijd al gratis en met de kosten die andere ATM's rekenen heeft Openbank niets te maken. Daar klopt dus iets niet helemaal. Of zou Openbank deze kosten bij andere ATM's dan toch vijf keer per maand vergoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
TexMex schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:07:
[...]

Maar wat is dan nog het voordeel van die vijf keer gratis ATM-gebruik die Openbank biedt? Hun eigen Santander ATM's zijn immers altijd al gratis en met de kosten die andere ATM's rekenen heeft Openbank niets te maken. Daar klopt dus iets niet helemaal. Of zou Openbank deze kosten bij andere ATM's dan toch vijf keer per maand vergoeden?
Ja, is niet duidelijk! Bnc10 vergoed wel 3 opnames in Spanje, maar Openbank -behalve bij Santander- dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TexMex schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:07:
[...]
We zijn in Nederland (tegenwoordig, vroeger betaalde je ook iets van ƒ 1-2 als je buiten openingstijden van de bank geld ging opnemen) gewend dat banken onderling clearen en je defacto altijd overal gratis geld kunt opnemen.

In andere landen is het gebruikelijk dat je sowieso (ook in eigen land) betaalt als je bij een vreemde bank geld opneemt (sommige banken hebben weer een eigen netwerk gevormd, buiten Maestro (MC)/VISA om, CashPool in Duitsland bijvoorbeeld), en daarbovenop kan de eigenaar van de geld nog een keer een fee in rekening brengen.

Van Openbank krijg je 5x cash geld pinnen zonder dat zij kosten in rekening brengen, bij Santander-automaten onbeperkt (dus ook in Nederland, als we hier Santander-automaten zouden hebben).

Extra fees die in rekening gebracht worden door de automateneigenaar vergoeden ze bij mijn weten nooit, dat doet dus bijvoorbeeld de eerder genoemde BNC10 dus wel. De DKB heeft het ook jarenlang gedaan (nu niet meer), en de ter ziele gegane fintech Denizen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 07-06-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 22:16
BNC10 is daarin vrij uniek, verder heb ik alleen uit de VS gehoord dat zo iets gebeurt.

Ik denk dat ze het ook wel zullen moeten afzwakken na verloop van tijd, maar dat het vooral is om klanten te trekken in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
AlbertJP schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:33:
BNC10 is daarin vrij uniek, verder heb ik alleen uit de VS gehoord dat zo iets gebeurt.

Ik denk dat ze het ook wel zullen moeten afzwakken na verloop van tijd, maar dat het vooral is om klanten te trekken in het begin.
Wie van ons gaat deze zomer naar Spanje en opent/heeft een Bnc10 rekening? Ik snap het niet helemaal, want de Bcn10 rekening is gratis. En ook het direct opwaarderen van je rekening met een andere Visa/MasterCard is gratis. En dan ook nog Max 3x per maand 2€ vergoeden bij Spaanse geld opnames. Wat is het verdienmodel bij Bcn 10? Ben benieuwd.....

[ Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 07-06-2020 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Datisraar schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:43:
[...]
Wie van ons gaat deze zomer naar Spanje en opent/heeft een Bnc10 rekening? Ik snap het niet helemaal, want de Bcn10 rekening is gratis. Ben benieuwd.....
Ik zie het probleem niet. Het normale principe: eerst lokkertjes en dan na verloop van tijd de klanten gaan uitmelken.

Overigens hebben de jongens en meisjes nog wel wat compliance-regeltjes om te implementeren. Eerst werden klanten massaal opgeroepen om ID, selfies e.d. op te sturen, en recentelijk hebben ze mails gestuurd om te melden dat klanten voorlopig geen betalingen van de Spaanse overheid kunnen ontvangen :)

Oh en support alleen via WhatsApp, dus niks voor Facebook-haters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Anoniem: 567735 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Ik zie het probleem niet. Het normale principe: eerst lokkertjes en dan na verloop van tijd de klanten gaan uitmelken.

Overigens hebben de jongens en meisjes nog wel wat compliance-regeltjes om te implementeren. Eerst werden klanten massaal opgeroepen om ID, selfies e.d. op te sturen, en recentelijk hebben ze mails gestuurd om te melden dat klanten voorlopig geen betalingen van de Spaanse overheid kunnen ontvangen :)

Bcn10 valt ook niet onder het Spaanse bank deposito rekening dus niet teveel opzetten lijkt mij
Ik ga zelf dit jaar om gezondheidsredenen niet naar Spanje. Maar ik hoop deze zomer wel van de andere Openbank tweakers met ook een Bcn10 rekening, hun ervaringen daar te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 20:33
Anoniem: 567735 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Duitse overheid idem las ik op een Duits forum. Het zal inderdaad wel iets met de banklicentie te maken hebben, en dat BICs zonder licentie gewoon niet geaccepteerd worden. Wel vreemd dat dat uberhaupt kan, IBANs uitgeven zonder banklicentie.
Goeie tip, had ik over het hoofd gezien!

BNC is de enige bank die een gratis joint account aanbiedt, vandaar dat ze op mijn radar kwamen. Jammer genoeg zijn de nadelen dus nu nog te groot.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brent schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:07:
[...]
Duitse overheid idem las ik op een Duits forum. Het zal inderdaad wel iets met de banklicentie te maken hebben, en dat BICs zonder licentie gewoon niet geaccepteerd worden. Wel vreemd dat dat uberhaupt kan, IBANs uitgeven zonder banklicentie.
Dat lijkt mij sterk, het mailtje was in het Engels en kwam vanuit hunzelf met o.a.:
Even so, our commitment to you and transparency leads us to remind you of something that, at this moment, surely you’ll be interested in knowing:

At the moment, it is not possible to receive payments from public institutions such as:

Unemployment (if your company has issued a temporary layoff of staff, for example)
State subsidies
Procedures with the Treasury (to make the tax return)
Etc.
Uiteraard, dit noemt niet expliciet dat het om Spanje gaat, maar daar ga ik maar vanuit.

Ik vermoed daarom eerder dat er in Spanje massaal rekeningen op valse namen zijn geopend en er subsidie/bijstand en dat soort zaken aangevraagd zijn. Geld binnen, even pinnen en toedeledokie! (tegen de zuidvruchten)

Er was veel gemor over de strenge regels voor het openen van een rekening bij Openbank, maar nu zie je wat er gebeurt als je dat niet doet :) Want de compliance, dat zit echt wel snor bij Openbank, je kunt wel zien dat ze in veel landen een DSB-publiek hebben voor hun financieringen.

Ik ben benieuwd wanneer we in de Openbank-app dat soort financieringen ook meer gepusht zien worden, en of ze genoeg data verzamelen om een goed klantenprofiel te maken (wordt bij mij moeilijk, betalingsverkeer is verspreid over veel banken en landen, en er wordt ook nog rondgepompt voor de punten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Zover ik heb begrepen is het juist dat Openbank aanbiedt max 5 keer je te laten pinnen zonder dat de eventuele extra kosten van de lokale ATM erbij komt.
Ik zit veel in Spanje. De banken hebben niet 1 systeem zoals in NL, maar verschillende systemen, er zijn groepen van banken die samenwerken. Bij die groep kan je dan altijd gratis pinnen en bij de andere groep moet je de kosten die aangegeven wordt op de automaat (verschilt per groep) betalen.
Veel rekeningen hebben aanbiedingen dat je een aantal keer gratis mag pinnen buiten de eigen groep.

Ik had al een Bankia pas, maar met die kan ik niet gratis pinnen in Spanje buiten de eigen groep.
Wat dat betreft is de aanbieding van Openbank en BNC10 vergelijkbaar met een aantal keer gratis pinnen per maand.

Helaas kan ik niet met een Openbank pas nu pinnen, aangezien die op mijn NL adres ligt te wachten. Ik kan binnenkort wel eens gaan pinnen met mijn BNC10 pas als die binnen is, dan laat ik jullie weten hoe dat ging.

Overigens: Bunq laat je ook gratis pinnen met een premium rekening. De aangegeven kosten op de automaat werd niet doorberekend toen ik 2 weken geleden pinde.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
birdibird schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:52:
Overigens: Bunq laat je ook gratis pinnen met een premium rekening. De aangegeven kosten op de automaat werd niet doorberekend toen ik 2 weken geleden pinde.
Misschien meer geluk dan wijsheid? Volgens bunq zelf rekenen ze de kosten van de geldautomaat zelf wel door: https://together.bunq.com/d/3545-atm-fees-explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:26
Anoniem: 567735 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:25:
[...]
Want de compliance, dat zit echt wel snor bij Openbank, je kunt wel zien dat ze in veel landen een DSB-publiek hebben voor hun financieringen.
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Zoals ik het lees begint je zin positief, maar bij DSB heb ik toch altijd een licht negatief gevoel - klinkt als 'simpel'. Let wel: ik was nog vrij jong toen DSB viel :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:39:
[...]
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Zoals ik het lees begint je zin positief, maar bij DSB heb ik toch altijd een licht negatief gevoel - klinkt als 'simpel'. Let wel: ik was nog vrij jong toen DSB viel :X
Ze bieden bijvoorbeeld in de Duitstalige landen enorm veel consumptief krediet aan, meestal in samenwerking met winkels zelf. Google maar eens op "santander finanzierung", dan krijg je een idee van de omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
@Anoniem: 567735 Just, dus als ik je goed begrijp: lenen lenen, betalen betalen. Hoe hangt dat samen met hun goede compliance? In de zin dat ze voor dit soort zaken aan strenge regelgeving gebonden zijn of iets anders?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:47:
@Anoniem: 567735 Just, dus als ik je goed begrijp: lenen lenen, betalen betalen. Hoe hangt dat samen met hun goede compliance? In de zin dat ze voor dit soort zaken aan strenge regelgeving gebonden zijn of iets anders?
Voornamelijk dat de mensen die op dit soort financiering aangewezen zijn naar mijn idee vaker dan gemiddeld de neiging hebben om creatief met de waarheid om te gaan (tot en met het vervalsen van documenten aan toe), en dat het zonder goede compliance dan moeilijker wordt om de schuld te innen.

Misschien vind je het aardig om dit artikel van Jeroen van Bergeijk na te lezen met een aantal praktijkcasussen die illustreren hoe het er aan toe gaat in deze industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
@Anoniem: 567735 Het wordt me helderder, thanks. Dat artikel heb ik eerder al eens gelezen, ronduit schofterig. Wat ik niet helemaal kan rijmen is dat je enerzijds lijkt aan te geven dat dit soort mensen naar Openbank komen, maar anderszijds dat de compliance bij Openbank dusdanig goed geregeld is dat dit soort mensen geweerd worden. Of bedoel je dat dat alleen zo is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:05:
@Anoniem: 567735 Het wordt me helderder, thanks. Dat artikel heb ik eerder al eens gelezen, ronduit schofterig. Wat ik niet helemaal kan rijmen is dat je enerzijds lijkt aan te geven dat dit soort mensen naar Openbank komen, maar anderszijds dat de compliance bij Openbank dusdanig goed geregeld is dat dit soort mensen geweerd worden. Of bedoel je dat dat alleen zo is in Nederland?
Nee, ik bedoel te zeggen dat door alle ervaring in het aanbieden van consumptief krediet overal in Europa prima weten dat ze op alle documenten moeten letten en dat ze verder ook zullen profilen waar ze kunnen (ze doen bij Openbank voor Duitsland bijvoorbeeld nog een SCHUFA-Check (soort BKR, nog iets uitgebreider zelfs).

Een klant waar je potentieel aan verdienen kunt weer je natuurlijk nooit, de kunst is om het bedonderen te vinden (filteren).

Bij BNC10 hebben (hadden) ze die ervaring nog niet en zijn ze zo onnozel geweest om "mensen" (er zullen ook wel wat hamsters en honden bijgezeten hebben, of gewoon niet bestaande personen) makkelijk bankrekeningen te laten openen en ze zitten daar nu met de peras fritas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Aha, op die fiets! Ik denk verder niet dat dat de koers is die Openbank op de Nederlandse markt wil varen. Gezien eerdere artikelen hebben ze meer oog op het Nederlandse spaargeld dat nu zonder rente of zelfs tegen negatieve rente staat te vergaan, dat ze willen beleggen met hun Robo-Advisor. Overigens heb ik nu een maandje wat geld daarin gestopt en het is best een leuke dienst. Ik heb het te druk met andere dingen om actief met markten bezig te zijn en mijn horizon is behoorlijk breed. Tot nu toe hebben ze best steady resultaat neergezet - om de lat maar laag te leggen: een stuk beter dan mijn spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmm, beleggen is er duur (>1% jaarlijkse kosten) en historische resultaten zijn slechter dan de wereld index VWRL.
Net ff de PDFs gecheckt. Ik kijk even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10
BeefHazard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:30:
Aha, op die fiets! Ik denk verder niet dat dat de koers is die Openbank op de Nederlandse markt wil varen. Gezien eerdere artikelen hebben ze meer oog op het Nederlandse spaargeld dat nu zonder rente of zelfs tegen negatieve rente staat te vergaan, dat ze willen beleggen met hun Robo-Advisor. Overigens heb ik nu een maandje wat geld daarin gestopt en het is best een leuke dienst. Ik heb het te druk met andere dingen om actief met markten bezig te zijn en mijn horizon is behoorlijk breed. Tot nu toe hebben ze best steady resultaat neergezet - om de lat maar laag te leggen: een stuk beter dan mijn spaarrekening.
Heb er nu ook een kleine 3 maanden geld in zitten. Geen klagen tot nu toe. O.a. om het risico te spreiden rond dezelfde periode bij Binck een rekening geopend.Op alle 2 zelfde inleg, profiel en doel. Veel te korte periode om conclusies te trekken natuurlijk maar resultaat tot nu toe: Binck verwerkt transacties sneller en is goedkoper al betaal bij bij Openbank t/m juli niets dacht ik. Door verschil in aanvraag en verwerkingstijd is er een verschil in rendement ontstaan en dat verschil is redelijk constant tot op heden. Beide grotendeels dezelfde functionaliteit en vind het voordeel dat bij Openbank alles vanuit 1 app te bekijken is. Ook leuk dat je maandelijks een mail krijgt met een kleine update over het beleggen. Vooralsnog hou ik beide aan omdat Openbank keurig gelijk optrekt met Binck qua rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 15:57
Ik sta op het punt een rekening te openen na het lezen van de positieve berichten. Voor het geval iemand zijn/haar referral/actie code wil delen in een DM, wacht ik nog even met het openen van de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
birdibird schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:52:
Zover ik heb begrepen is het juist dat Openbank aanbiedt max 5 keer je te laten pinnen zonder dat de eventuele extra kosten van de lokale ATM erbij komt.
Ik zit veel in Spanje. De banken hebben niet 1 systeem zoals in NL, maar verschillende systemen, er zijn groepen van banken die samenwerken. Bij die groep kan je dan altijd gratis pinnen en bij de andere groep moet je de kosten die aangegeven wordt op de automaat (verschilt per groep) betalen.
Veel rekeningen hebben aanbiedingen dat je een aantal keer gratis mag pinnen buiten de eigen groep.

Ik had al een Bankia pas, maar met die kan ik niet gratis pinnen in Spanje buiten de eigen groep.
Wat dat betreft is de aanbieding van Openbank en BNC10 vergelijkbaar met een aantal keer gratis pinnen per maand.

Helaas kan ik niet met een Openbank pas nu pinnen, aangezien die op mijn NL adres ligt te wachten. Ik kan binnenkort wel eens gaan pinnen met mijn BNC10 pas als die binnen is, dan laat ik jullie weten hoe dat ging.

Okay, laat maar even weten dan tegen die tijd hier of Bnc10 de vergoeding van de opname kosten bij een ATM in Spanje heeft gedaan. Bnc10 lijkt mij echt iets voor vakanties. Niet teveel geld opzetten; als ze daar omvallen ben je daar wel je geld kwijt.

Wat Bnc10 wél heeft en Openbank (nog) niet zijn: notificaties van bijschrijven op je rekening en je bankrekening direct opwaarderen met een andere credit of debit kaart. Dan zou het bij Openbank wat mij betreft ‘af’ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:23
Vandaag een e-mail van Openbank over de voordelen van de eCommerce card:
Wist je dat je met je eCommerce Card kunt profiteren van korting op grote merken?
Uit de e-mail:
Huidige acties van Openbank zelf: https://www.openbank.nl/acties
Huidige kortingen bij andere bedrijven als klant van Openbank: https://www.openbank.nl/kortingen

Geen korting met de Maestro card, volgens de voorwaarden:
2.2. Je hebt je aangemeld voor ‘Open Kortingen’ op de website www.openbank.nl, waarbij je uitdrukkelijk de voorwaarden van de promotie en het beleid voor het verwerken van persoonsgegevens hebt aanvaard.
De Я42 Maestro-pas kan niet worden gebruikt voor online aankopen, aangezien deze dienst niet wordt ondersteund door Maestro-passen.
Online aankopen kunnen alleen worden voltooid met de volgende betaalpassen van Openbank:
• eCommerce Card
• Я42 MasterCard
• Я42 Metal Card
https://www.openbank.nl/a...iciones_Genericas)-NL.pdf

[ Voor 40% gewijzigd door U123456 op 14-06-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is het nog mogelijk om een fysieke MasterCard krijgen? Zo ja, is dit een prepaid of een debit card? Of is er nu alleen nog de prepaid virtuele MasterCard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:20:
Is het nog mogelijk om een fysieke MasterCard krijgen? Zo ja, is dit een prepaid of een debit card? Of is er nu alleen nog de prepaid virtuele MasterCard?
Nee, een fysieke MasterCard is nog steeds niet te bestellen tot op heden. Maar er schijnt wel een Metal card aan te komen voor 14€ per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
xabre16v schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:20:
Je kan ze mailen met het verzoek hiervoor op een wachtlijst geplaatst te worden. Sta er ook op maar tot op heden niets meer over gehoord. Kost je 2,99 eenmalig als ie beschikbaar is. Als alternatief nu de prepaid kaart gekoppeld aan mijn Curve card maar de prepaid kaart is weer niet direct aan je rekening gekoppeld. Neem aan dat de MasterCard dat wel is en debit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 21:43
In een mailtje vandaag over de Ecomerce Card repte Openbank over korting bij Booking.com maar wat dat precies behelst kan ik nergens vinden.
Iemand enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Pindasaus Het staat nu in ieder geval gewoon op de website: https://klanten.openbank....DE_ES%20Descuento_Booking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 21:43
Blijkbaar moest ik eerst de voorwaarden accepteren.
Om de korting te krijgen dien ik dus wel te boeken met de Ecomerce Card van Openbank, ik vraag mij af of de front desk van een hotel de fysieke betaalpas zal accepteren bij het inchecken.
Normaal gesproken gebruik ik daar een reguliere creditcard voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pindasaus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:47:
[...]

Blijkbaar moest ik eerst de voorwaarden accepteren.
Om de korting te krijgen dien ik dus wel te boeken met de Ecomerce Card van Openbank, ik vraag mij af of de front desk van een hotel de fysieke betaalpas zal accepteren bij het inchecken.
Normaal gesproken gebruik ik daar een reguliere creditcard voor.
Ik gebruik zelf de fysieke mastercard hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan één van de Openbank gebruikers mij vertellen of er mogelijkheden zijn om een notificatie (email/app) in te stellen als je saldo onder een bepaald bedrag komt? Ik zou Openbank willen gebruiken voor Garmin pay maar heb geen zin om heel actief saldo beheer te doen. Een reminder als ik geld bij moet storten zou daarom prettig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Aghanim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:27:
Kan één van de Openbank gebruikers mij vertellen of er mogelijkheden zijn om een notificatie (email/app) in te stellen als je saldo onder een bepaald bedrag komt? Ik zou Openbank willen gebruiken voor Garmin pay maar heb geen zin om heel actief saldo beheer te doen. Een reminder als ik geld bij moet storten zou daarom prettig zijn.
Nee, ik denk het niet. Dat is voor mij ook een gebruikers wens om notificaties bij Openbank in te stellen, voor bijvoorbeeld bijschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Eerder navraag gedaan waar de €50 bleef. Rekening is al aangemaakt op 2 april. Er moest contact worden gezocht met een teammanager en daarna bleef het weer stil.

Wederom erachteraan gebeld en ik moet deze week nog afwachten of ik het dan krijg.

Ik merk dezelfde problemen bij mijn partner , die had de rekening zelfs eerder aangemaakt met code maar ook nog niks ontvangen. Inmiddels wordt daar gezegd dat het hopelijk eind juli wordt (bijna 5! maand later).

Ging dit bij andere tweakers ook zo lastig ? Ik meen te heugen dat er in de voorwaarden stond, een maand het bedrag op de rekening laten staan is volgende maand de bijbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
[@OrangeBerry wij zaten bij de 1e lichting. 2x het bedrag gehad zonder omkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:50
OrangeBerry schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:01:
Eerder navraag gedaan waar de €50 bleef. Rekening is al aangemaakt op 2 april. Er moest contact worden gezocht met een teammanager en daarna bleef het weer stil.

Wederom erachteraan gebeld en ik moet deze week nog afwachten of ik het dan krijg.

Ik merk dezelfde problemen bij mijn partner , die had de rekening zelfs eerder aangemaakt met code maar ook nog niks ontvangen. Inmiddels wordt daar gezegd dat het hopelijk eind juli wordt (bijna 5! maand later).

Ging dit bij andere tweakers ook zo lastig ? Ik meen te heugen dat er in de voorwaarden stond, een maand het bedrag op de rekening laten staan is volgende maand de bijbetaling.
Ik had netjes na iets meer dan twee weken het geld binnen. Net voor eind april 500 euro erop gezet en 15 mei had ik de bonus binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Bij ons 2 x 50€ in ons huishouden. Wij zaten bij de early adopters dit jaar, en volgens mij duurde het een maandje dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die korting (cashback) bij Booking.com is trouwens wel erg chill. Gaat om aardige bedragen. Richting 10% per boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ocn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:46:
Die korting (cashback) bij Booking.com is trouwens wel erg chill. Gaat om aardige bedragen. Richting 10% per boeking.
Waar kan ik ergens het percentage zien van booking.com? Op de website van openbank zelf zie ik wel dat je korting krijgt, maar ik zie nergens hoeveel dit nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
Dacuuu schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:51:
[...]

Waar kan ik ergens het percentage zien van booking.com? Op de website van openbank zelf zie ik wel dat je korting krijgt, maar ik zie nergens hoeveel dit nu is.
Je gaat naar https://www.openbank.nl/kortingen en klikt op Booking.com. Daarna moet je inloggen en zie je 6% tot 10% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 11:48
ZXRY schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Ik had netjes na iets meer dan twee weken het geld binnen. Net voor eind april 500 euro erop gezet en 15 mei had ik de bonus binnen.
Nu bijna 2.5.mnd de rekening met ruim 600 erop. Ook een code ingevoerd maar nog geen bonus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Is die 50 euro actie er nog? Ik heb nog een code van ze gekregen maanden geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@xabre16v Volgens mij was die actie van december t/m mei: https://www.openbank.nl/a...romotions/WL_50Eur_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Laatst online: 12-06 10:47
Hun systeem is volgens mij ook niet erg logisch.

Ik heb het geld 12 mei op mijn rekening gezet en nog geen bonus ontvangen.

Mijn collega heeft het geld 14 mei op zijn rekening gezet en had een week geleden zijn bonus ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 21:09
pl0xs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:53:
Hun systeem is volgens mij ook niet erg logisch.

Ik heb het geld 12 mei op mijn rekening gezet en nog geen bonus ontvangen.

Mijn collega heeft het geld 14 mei op zijn rekening gezet en had een week geleden zijn bonus ontvangen.
Ik heb het halverwege april erop gezet en nog geen bonus. Gebeld met de klantenservice en ze gaven aan dat ik wel voldeed aan de eisen, maar hun systeem dit niet op tijd verwerkt heeft en ik het nu eind juni krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Ik ben nog steeds bezig met het krijgen van de €50 sinds 3 april. "Manager" 2 moet er nu naar gaan kijken.

Helaas door de hele gang van zaken en tegenstrijdige informatie heb ik geen vertrouwen meer in openbank. Hopelijk wordt de €50 snel overgemaakt zodat ik er weg kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Als ik 3 rekeningen open bij openbank. Heb ik dan ook per rekening/pas 5 maal gratis geld pinnen uit de geldautomaat. Of is dit per account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@MTT Ik vind het niet heel duidelijk, maar in de voorwaarden van de pas staat dat je maximaal 5 keer gratis geld kan opnemen. Er wordt niet gesproken over bankrekeningen of personen bij die limiet. Dus als je meerdere passen hebt kan je dit per pas doen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Zijn er nog anderen die inlogproblemen met de Android App hebben sinds de laatste update van Openbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953

Het is mij niet gelukt een rekening te openen. Ze wilden mijn volgens de Nederlandse wet geldige kopie van mijn paspoort niet accepteren. Een bank die zich niet aan de Nederlandse wet houdt hoef ik niet. Het is een rommelige bank,mail wordt pas na weken beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Anoniem: 201953 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:34:
Ze wilden mijn volgens de Nederlandse wet geldige kopie van mijn paspoort niet accepteren.
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 201953 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:34:
Een bank die zich niet aan de Nederlandse wet houdt hoef ik niet.
Klant willen worden bij een Spaanse bank en dan gaan beginnen over Nederlandse wetgeving. Tja ;) Allemaal duidelijk op de website te vinden: https://www.openbank.nl/juridische-informatie

Aandeelhouder Banco Santander is ook geen kleine jongen met een nummer 18 positie op de List of largest European companies by revenue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Misschien nog leuk om te weten. Ik heb eindelijk de €50 ontvangen van Openbank na veel klagen, op Facebook stalken en bellen/mailen.

Gelijk de rekening leeggehaald want mijn vertrouwen is compleet weg, maar ben blij met de cashback _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En nu kun je, op basis van het ingelegde bedrag, tot € 600 extra krijgen om te beleggen¹:
Als je tussen € 5.000 en € 9999,99 belegt, dan ontvang je € 50.
Als je tussen € 10.000 en € 24.999,99 belegt, dan ontvang je € 100.
Als je tussen € 25.000 en € 99.999,99 belegt, dan ontvang je € 300.
Als je € 100.000 of meer belegt, dan ontvang je € 600.

Meld je aan voor de actie met de code BONUS2020 en sluit de geautomatiseerde beleggingsdienst Robo-Advisor af vóór 30 september 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat een belabberde actie. Alleen al aan dagelijkse volatiliteit kan je dat kwijt zijn met zulke bedragen.

Menig beleggingsactie was beter de afgelopen maanden (bijv. Semmie, Robeco, Centraal Beheer).

Maar als je het al wilde proberen prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

JeroenE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:33:
@MTT Ik vind het niet heel duidelijk, maar in de voorwaarden van de pas staat dat je maximaal 5 keer gratis geld kan opnemen. Er wordt niet gesproken over bankrekeningen of personen bij die limiet. Dus als je meerdere passen hebt kan je dit per pas doen, lijkt mij.
Dat zou mooi zijn, ik heb 4 passen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Zie dat je nu ook via het dropdown-menu een Mastercard aan kan vragen. Gek genoeg niet via de directe interface van de bankierinterface. Voor de liefhebbers :)

Zelf niet nodig, omdat ik de eCommerce-card gekoppeld heb aan Curve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Goeie tip, meteen gedaan. En inderdaad erg raar dat het niet via de App of via de browser als je ingelogd bent, lukt.
Ik vind die eCommerce-card niet alles afdekken want:
- Je moet opladen want niet direct gekoppeld aan je rekening;
- Alleen virtueel dus geen betalen als je telefoonbatterij leeg is.

Naast dat die naam stom is. Maar wel de lading goed dekt want een veilige optie om online te kopen en betalen en daarna de kaart te blokkeren tot de volgende transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
YuYa schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Goeie tip, meteen gedaan. En inderdaad erg raar dat het niet via de App of via de browser als je ingelogd bent, lukt.
Ik vind die eCommerce-card niet alles afdekken want:
- Je moet opladen want niet direct gekoppeld aan je rekening;
- Alleen virtueel dus geen betalen als je telefoonbatterij leeg is.

Naast dat die naam stom is. Maar wel de lading goed dekt want een veilige optie om online te kopen en betalen en daarna de kaart te blokkeren tot de volgende transactie.
Ja, ik vind het ook verre van ideaal. Weet ook niet wat de achterliggende reden is dat ze niet gewoon een direct debit door kunnen schakelen naar de rekening. Maar goed, inderdaad wel minder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
finsdefis schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:03:
Zie dat je nu ook via het dropdown-menu een Mastercard aan kan vragen. Gek genoeg niet via de directe interface van de bankierinterface. Voor de liefhebbers :)

Moet je dan weer een gehele nieuwe aanvraag doen met weer een bankrekening erbij, en al je aanvraag documenten opsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:37:
Moet je dan weer een gehele nieuwe aanvraag doen met weer een bankrekening erbij, en al je aanvraag documenten opsturen?
Nee. Je moet inloggen op de site; op aanvragen klikken, dan kiezen welke naam en rekening er op komt te staan, adres opgeven, vinkjes dat je akkoord gaat met de voorwaarden, code die je via de SMS krijgt intikken en dat was het wel meen ik. Je moet een keer of 5 een schermpje door.

Je kan niet de kleur kiezen, het lijkt er op dat je dezelfde kleur krijgt als je Maestro betaalkaart.

Ik heb ze trouwens ook weer gebeld want mijn 50 euro is er nog steeds niet. Het zou nog steeds moeten komen, maar ze kunnen dit niet zelf organiseren dat gaat via het hoofdkantoor blijkbaar. Wel diverse keren excuses gekregen. Ze konden niet vertellen wanneer het wordt overgemaakt, maar ik zou nu op de hoogte gehouden worden. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cderidder
Dank voor de tip over de Mastercard!
Aanvraag ging soepel.
Ook hier de prepaid gekoppeld aan Curve maar een pas direct aan mijn rekening gekoppeld vind ik toch fijner.

Had de Lemon Wodka Maestro, zo te zien wordt de Mastercard de Strawberry. Hele cocktail in mijn portemonnee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JeroenE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:43:
[...]
Nee. Je moet inloggen op de site; op aanvragen klikken, dan kiezen welke naam en rekening er op komt te staan, adres opgeven, vinkjes dat je akkoord gaat met de voorwaarden, code die je via de SMS krijgt intikken en dat was het wel meen ik. Je moet een keer of 5 een schermpje door.

Je kan niet de kleur kiezen, het lijkt er op dat je dezelfde kleur krijgt als je Maestro betaalkaart.

Ik heb ze trouwens ook weer gebeld want mijn 50 euro is er nog steeds niet. Het zou nog steeds moeten komen, maar ze kunnen dit niet zelf organiseren dat gaat via het hoofdkantoor blijkbaar. Wel diverse keren excuses gekregen. Ze konden niet vertellen wanneer het wordt overgemaakt, maar ik zou nu op de hoogte gehouden worden. We gaan het meemaken.
Bedankt, ik ga het vanavond proberen. Openbank huurt Nederlands sprekende call center medewerkers van een extern bureau, die dus niet in dienst zijn bij ze. Misschien dat dat vertraging of verwarring oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:00:
Bedankt, ik ga het vanavond proberen. Openbank huurt Nederlands sprekende call center medewerkers van een extern bureau, die dus niet in dienst zijn bij ze. Misschien dat dat vertraging of verwarring oplevert.
Ik had volgens mij dezelfde met Vlaams accent sprekende persoon aan de telefoon als een maand geleden. Er wordt inderdaad wel nagevraagd als ze zaken niet zelf kunnen doen, maar of dat komt omdat ze extern zijn ingehuurd of gewoon niet in alle systemen mogen weet ik verder ook niet. Er zijn natuurlijk zat bedrijven of instellingen waarbij de eerstelijns medewerkers niet alles kunnen regelen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Is de Mastercard een echte debitcard zoals bij N26, dus direct gekoppeld aan je rekening? (of stiekem een prepaid welke je eerst moeten opladen, zoals de eCommerce card)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Xabre schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:29:
Is de Mastercard een echte debitcard zoals bij N26, dus direct gekoppeld aan je rekening?
Je moet bij het aanvragen opgeven aan welke bestaande rekening je hem wil koppelen. Dus ik ga er van uit dat dit ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
cderidder schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:56:
Dank voor de tip over de Mastercard!
Aanvraag ging soepel.
Ook hier de prepaid gekoppeld aan Curve maar een pas direct aan mijn rekening gekoppeld vind ik toch fijner.

Had de Lemon Wodka Maestro, zo te zien wordt de Mastercard de Strawberry. Hele cocktail in mijn portemonnee :-)
Bij mij ook gelukt! Heb ook een aardbeien 🍓 debit MasterCard besteld vanmiddag 🥳. Was ook de enige smaak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48
Ik krijg nu bij iedere betaling een sms ter bevestiging.
Weet iemand ook waar ik dat uit kan zetten?

En bedankt voor de Mastercard tip.

[ Voor 15% gewijzigd door rimave op 25-06-2020 15:33 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:10:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee?
De Nederlandse wet zegt dat je door een kopie van jouw paspoort heen mag schrijven, ook door de foto. Het wordt zelfs nadrukkelijk geadviseerd door de rijksoverheid, ter voorkoming van identiteitsdiefstal. Zolang de gegevens leesbaar zijn en je de foto zodanig is dat je identificeerbaar bent, moet de instantie de kopie accepteren.
Er staat uitdrukkelijk bij dat door een kopie schrijven ook is toegestaan bij instanties die om de kopie moeten vragen, zoals een bank.

Openbank mag een dergelijke kopie niet weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigf00t schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Klant willen worden bij een Spaanse bank en dan gaan beginnen over Nederlandse wetgeving. Tja ;) Allemaal duidelijk op de website te vinden: https://www.openbank.nl/juridische-informatie

Aandeelhouder Banco Santander is ook geen kleine jongen met een nummer 18 positie op de List of largest European companies by revenue.
Ze hebben zich in Nederland geregistreerd.

De rijksoverheid adviseert nadrukkelijk het door een kopie heen schrijven, ongeacht wie om de kopie vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 201953 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:33:
Ze hebben zich in Nederland geregistreerd.

De rijksoverheid adviseert nadrukkelijk het door een kopie heen schrijven, ongeacht wie om de kopie vraagt.
Misschien voor het openbank.nl domein die via Openprovider uit Rotterdam geregistreerd is, maar als bank zijn ze in Nederland actief op basis van een EU paspoort en blijft daardoor onder het toezicht van het land van herkomst (in dit geval Spanje) vallen.

Verder is het natuurlijk altijd goed om niet zomaar overal je identificatiebewijs achter te laten, maar bij financiële instellingen ontkom je hier niet aan in verband met internationale aanpak tegen witwassen en financiering terrorisme (Financial Action Task Force (FATF)).

Dus waarschijnlijk zit Banco Santander niet zo te wachten op dat ene Nederlandse klantje dat blijkbaar iets te verbergen heeft. Is natuurlijk je goed recht, maarja dan zul je in het leven af en toe wel eens tegen beperkingen zoals deze aanlopen. Maar volgens mij had je sowieso al besloten dat je geen klant meer wilde worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Anoniem: 201953 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:23:
De Nederlandse wet zegt dat je door een kopie van jouw paspoort heen mag schrijven, ook door de foto. Het wordt zelfs nadrukkelijk geadviseerd door de rijksoverheid, ter voorkoming van identiteitsdiefstal. Zolang de gegevens leesbaar zijn en je de foto zodanig is dat je identificeerbaar bent, moet de instantie de kopie accepteren.
Ja, dat mag van de Nederlandse wet. Ik was alleen even bang dat je je BSN had weggestreept of zulk soort dingen.

Het probleem is natuurlijk dat het niet echt duidelijk is wat "leesbaar" en "identificeerbaar" is. Vooral als de een vindt van wel en de ander van niet.

Ik heb bij de aanvraag een kopie gemaakt maar zonder er door heen te schrijven. Zelfs als je een watermerk toevoegt met de KopieID app van de overheid krijg je heel makkelijk een kopie waarvan ik vind dat zaken niet leesbaar zijn terwijl ik weet welke gegevens er op staan.

Ik ken de Spaanse wetgeving op dit gebied niet, maar wellicht is het daar wel verboden om op een kopie te schrijven als je een bankrekening gaat openen.

Als ze onder de Nederlandse bankregels opereren dan krijg je ook een IBAN met NL er in en niet met ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
rimave schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:15:
Ik krijg nu bij iedere betaling een sms ter bevestiging.
Weet iemand ook waar ik dat uit kan zetten?

En bedankt voor de Mastercard tip.
Niemand?
Het stond ooit uit. Ik heb niets aangezet. Wordt er gek van. Ieder keer een sms na betaling.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:58
rimave schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Niemand?
Het stond ooit uit. Ik heb niets aangezet. Wordt er gek van. Ieder keer een sms na betaling.
In de app zie het ook niet, maar als je op de website inlogt kan je naar je profiel (rechtsboven) > beveiligingsinstellingen > beveiliging instellen > wijzigen > personaliseer beveiliging

Zo te zien kan je daar bij diverse soorten handelingen instellen of je een sms wilt ontvangen.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmm, bij mij staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/xSe5JlEmBOKRewxYnLE3ZsB8Dx0dLrzPbBs2Mt2_tesNemIOnkV9kh1ftVyDZIEbmv8I

Ziet iemand dit nog meer bij het aanvragen van een Mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
sander_g schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:07:
[...]

In de app zie het ook niet, maar als je op de website inlogt kan je naar je profiel (rechtsboven) > beveiligingsinstellingen > beveiliging instellen > wijzigen > personaliseer beveiliging

Zo te zien kan je daar bij diverse soorten handelingen instellen of je een sms wilt ontvangen.
Daar had ik al zitten neuzen, maar daar kun je niets uitzetten. Alleen wijzigingen in sms of sms + electr. handtekening. Onder het i-tje staat ook dit:

Pas de beveiliging van je handelingen via de website aan door je elektronische handtekening toe te voegen: een 8-cijferige code waarmee je transacties en afsluitingen telefonisch kunt uitvoeren.
Je kunt ook een minimumbedrag instellen voor je overboekingen.

Ik heb ze al even een mail gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
JDFS schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:11:
Dat stond er bij mij ook. Wat zou daar vreemd aan zijn?

Edit: Bedoel je misschien die "coming soon" waar ik eerst over heen had gelezen? Je moet eerst inloggen voor je daadwerkelijk kan aanvragen.

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenE op 26-06-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:56
Hmmm, was een tijd geleden begonnen met de aanvraag bij openbank maar dat liep toen steeds vast om wat voor reden dan ook... compleet vergeten tot nu toe, dus wilde ik nu maar even af gaan ronden.

Zie ik dat mijn adres niet helemaal klopt (in stap 4/5, ondertekenen van het document met docusign). Mijn huisnr is 56-1 en in het document staat iets als

xxx 56, Utrecht. Bijlage: -1

Is dit gewoon zoals het verwerkt wordt? Ik kan het nergens meer aanpassen lijkt me, stel ik onderteken dit gewoon kan ik dit adres dan direct erna via mijn account corrigeren?

Ik weet 100% zeker dat ik het destijds goed heb ingevuld, bellen kan uiteindelijk altijd ook natuurlijk maar meh... schikt op dit moment even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@m0ridin Het klinkt meer als een vage vertaling waarbij er niet (huisnummer)toevoeging staat maar bijlage.

Ik heb dit nooit gedaan (in 1 keer achter elkaar alles ingevuld) maar kan je niet een stap terug om dingen aan te passen/controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:56
JeroenE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:05:
@m0ridin Het klinkt meer als een vage vertaling waarbij er niet (huisnummer)toevoeging staat maar bijlage.

Ik heb dit nooit gedaan (in 1 keer achter elkaar alles ingevuld) maar kan je niet een stap terug om dingen aan te passen/controleren?
Nee, lijkt van niet... Zo gauw ik inlog kom ik bij de ondertekenen stap. Kan op geen enkele manier terug, alleen afsluiten of ondertekenen. Opnieuw aanmelden kan ook niet (vanwege lopende aanmelding).

Ach, anders ga ik gewoon maar door... Het is in mijn geval eigenlijk puur voor Garmin Pay.

Stoort me vooral dat 'bijlage: -1" NA de stad komt... Anders had ik me er al helemaal niet zoveel van aangetrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigf00t schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:20:
[...]

Misschien voor het openbank.nl domein die via Openprovider uit Rotterdam geregistreerd is, maar als bank zijn ze in Nederland actief op basis van een EU paspoort en blijft daardoor onder het toezicht van het land van herkomst (in dit geval Spanje) vallen.

Verder is het natuurlijk altijd goed om niet zomaar overal je identificatiebewijs achter te laten, maar bij financiële instellingen ontkom je hier niet aan in verband met internationale aanpak tegen witwassen en financiering terrorisme (Financial Action Task Force (FATF)).

Dus waarschijnlijk zit Banco Santander niet zo te wachten op dat ene Nederlandse klantje dat blijkbaar iets te verbergen heeft. Is natuurlijk je goed recht, maarja dan zul je in het leven af en toe wel eens tegen beperkingen zoals deze aanlopen. Maar volgens mij had je sowieso al besloten dat je geen klant meer wilde worden :D
Dat laatste klopt, vooral vanwege de zeer trage reacties en het feit dat je geen creditcard (meer) kreeg. Die laatste had ik in het buitenland willen gebruiken😁

Ik verborg niets, ik heb niets doorgestreept, alleen de kopie als kopie gemarkeerd, de kopie gedateerd en de ontvanger van de kopie vermeld.

Openbank is een grote organisatie, geen startup. De introductie in Nederland is m.i. rommelig.

Die internationale aanpak van terrorisme maakt geen degelijke indruk op mij. Ik maak regelmatig geld over naar een land in Azië waar een Islamitische terreurorganisatie actief is.
De ene, een Surinaamse bank in Nederland, wil 'alles' weten over de herkomst en bestemming van het geld, de andere, een Britse bank uit het VK is tevreden met het vermelden van de bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:56
JDFS schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:11:
Hmm, bij mij staat het volgende:

[Afbeelding]

Blijft bij mij na het inloggen ook op 'Coming Soon' staan:-(
Pagina: 1 ... 15 ... 89 Laatste