Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:24
rimave schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:15:
Ik krijg nu bij iedere betaling een sms ter bevestiging.
Weet iemand ook waar ik dat uit kan zetten?
Ach, ik ben er wel blij mee. Zag gisteren wel dat de meegestuurde tijd GMT was en niet 'onze' tijd. Het is trouwens een bericht vanuit de Openbank app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:57
U123456 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:59:
[...]
Ach, ik ben er wel blij mee. Zag gisteren wel dat de meegestuurde tijd GMT was en niet 'onze' tijd. Het is trouwens een bericht vanuit de Openbank app.
Ze hebben het in onderzoek gaven ze in de mail aan, dus ik wacht af.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Fidesnl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-06 16:03
Openbank mag een dergelijke kopie niet weigeren.
Doet Openbank ook niet. Ze geven nadrukkelijk aan dat het mag maar alleen als je de app KopieID van de Nederlandse overheid gebruikt. Dus alles is netjes volgens de regels.

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 24-06 13:31
finsdefis schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:03:
Zie dat je nu ook via het dropdown-menu een Mastercard aan kan vragen. Gek genoeg niet via de directe interface van de bankierinterface. Voor de liefhebbers :)

Zelf niet nodig, omdat ik de eCommerce-card gekoppeld heb aan Curve.
Is deze mogelijkheid nog beschikbaar? Ik zie alleen 'coming soon'...

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
ivanwmc schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:27:
Is deze mogelijkheid nog beschikbaar? Ik zie alleen 'coming soon'...
Je moet eerst op de site inloggen anders werkt het niet. Maar anderen gaven ook al aan dat het bij hun niets uitmaakte en ze toch niet konden aanvragen.

• ivanwmc
JeroenE schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:55:
[...]
Je moet eerst op de site inloggen anders werkt het niet. Maar anderen gaven ook al aan dat het bij hun niets uitmaakte en ze toch niet konden aanvragen.
Ik heb op de site ingelogd. Misschien was er een foutje in de website en hebben ze die mogelijkheid inmiddels afgesloten. Wat 'coming soon' precies betekent is wel erg onduidelijk...

• roski
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 03-07-2020

Bij mij is het wel gelukt met het aanvragen van een MasterCard en toevegen in Apple pay!! Alleen moet ik nog het pasje binnen krijgen.

[Voor 3% gewijzigd door roski op 02-07-2020 17:59]

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 18:55
Misschien dat het tijdelijk aan te vragen is/was?
Bij mij was het vorige week gelukt om een aardbeien MasterCard aan te vragen en staat in mijn app inmiddels bij alle kaarten in het overzicht bij Maestro en e-commerce Card. Maar moet de kaart ook nog ontvangen.

[Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 02-07-2020 18:43]

• Fidesnl
Of dit is opengezet voor een klein deel van het klantenbestand om te testen.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Ja, wellicht @Fidesnl. Op dit moment mis ik het nog niet heel erg door het super handige Curve - maar zou uiteraard best wel een fysieke willen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mjammy
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 03-01 19:24
Na het debacle met Wirecard afgelopen week waarbij ook Curve getroffen werd zijn na de fix van @imaginecurve al mijn kaarten automatisch weer geverifieerd. Behalve je raad het al de mastercard van Openbank.

Verwijderen en opnieuw toevoegen leek niet te helpen. Totdat ik in de Openbank app bij settings van de betreffende kaart voor online betalingen beide switches (wel/niet 3d secure) aanzette en het nog eens probeerde. De kaart staat nu weer gewoon actief in mijn Curve Wallet.

• Datisraar
Ik zag net dat er een update was dat je meerdere passen in de app kon aanvragen oa de Metal Card. Maar het is al weer verdwenen.....

[Voor 70% gewijzigd door Datisraar op 02-07-2020 20:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivanwmc
Datisraar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:04:
Ik zag net dat er een update was dat je meerdere passen in de app kon aanvragen oa de Metal Card. Maar het is al weer verdwenen.....
Daaruit blijkt dat ik toch dagelijks het forum even moet doorbladeren...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
De fysieke MasterCard is door de postbode gebracht. Hij is net iets roder dan de Maestro die ik al had.

De 50 euro heb ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivanwmc
JeroenE schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:01:
De fysieke MasterCard is door de postbode gebracht. Hij is net iets roder dan de Maestro die ik al had.
Geluksvogel...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roski
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 03-07-2020
Ik heb de Mastercard vandaag ook binnen

[Voor 10% gewijzigd door roski op 03-07-2020 17:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
roski schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:45:
Ik heb de Mastercard vandaag ook binnen
Nog een geluks vogel! Mooi dat het bij jou gelukt is! 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
Zijn er nog meer tweakers die het gelukt is een (roze 🤔?) MasterCard te bemachtigen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:32
Datisraar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:39:
Zijn er nog meer tweakers die het gelukt is een (roze 🤔?) MasterCard te bemachtigen?
Ja, maar dat was een tijd geleden, met de oude-versie-van-de-app-truuk

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 4.8kWh LFP huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
birdibird schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Ja, maar dat was een tijd geleden, met de oude-versie-van-de-app-truuk
Klopt, maar daarna na de app truuk, was het vervolgens in juni tijdelijk blijkbaar mogelijk om via de site zelf een MasterCard te bestellen. Een aantal van ons is het blijkbaar gelukt. Het stond namelijk op de website een paar weken geleden en moest je vervolgens inloggen bij het aanvragen. Helaas is die mogelijkheid weer dicht gegaan. Mijn vriendin wilde de roze aardbeien kaart MasterCard (was toen in juni de enige keuze ook tijdelijk) bestellen, maar kan dat nu niet meer.

[Voor 25% gewijzigd door Datisraar op 03-07-2020 19:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• birdibird
Datisraar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Klopt, maar daarna na de app truuk, was het vervolgens in juni tijdelijk blijkbaar mogelijk om via de site zelf een MasterCard te bestellen. Een aantal van ons is het blijkbaar gelukt. Het stond namelijk op de website een paar weken geleden en moest je vervolgens inloggen bij het aanvragen. Helaas is die mogelijkheid weer dicht gegaan. Mijn vriendin wilde de roze aardbeien kaart MasterCard (was toen in juni de enige keuze ook tijdelijk) bestellen, maar kan dat nu niet meer.
Er staat nu op de website 'coming soon' dus misschien even geduld...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik vind het wel een amateuristische bende. Een salarisrekening openen en dan een gewone betaalrekening krijgen, zonder cashback voordelen. Iets afsluiten en dan niet krijgen is niet erg vertrouwen wekkend. Zeker voor een bank. Het lijkt wel de Spaanse maffia.
Nu weer met de mastercard. Het houdt niet op!

• YuYa
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Datisraar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:39:
Ja, ook gisteren :)
Lukte trouwens zonder problemen om toe te voegen bij zowel Google Pay als Curve.
Heb wel de CVV code van de kaart gehaald aangezien die in de App op te vragen is. Weliswaar met naar mijn mening omslachtige en tijdrovende overbodige extra SMS authenticatie nadat je al in de App bent ingelogd met vingerprint.
Rode kaart hoewel deze in de Openbank App als roze staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 24-06 13:57
Zojuist vrijdag mijn rekening opgezegd bij Openbank :)

De app is gewoon te triest voor woorden en niet klaar voor de markt, wijzigingen met een SMS, informatie en grotere wijzigingen via een mega omslachtig telefoongesprek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
Tamerciaga schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:29:
Zojuist vrijdag mijn rekening opgezegd bij Openbank :)
En hoe ging dat? Kon dat online of moest je bellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-06 08:58
Snelle vraag.
Moet de betaalpas geactiveerd zijn voor garmin pay? De betaalautomaat accepteert mijn betalingen niet. Ik wacht nog op de fysieke pas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YuYa
Weet iemand waarom Openbank een verschil tussen Saldo en Beschikbaar (te besteden) hebben? Geen andere bank doet dat volgens mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:53
YuYa schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:59:
Weet iemand waarom Openbank een verschil tussen Saldo en Beschikbaar (te besteden) hebben? Geen andere bank doet dat volgens mij.
Volgens mij omdat alle banken in Spanje het zo doen. In bijvoorbeeld Duitsland is het ook relatief gebruikelijk om kaartuitgaven eerst geblokt te hebben en daarna past doorgeboekt te krijgen, dan pas wordt het van je saldo afgetrokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuYa
Siask schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:14:
[...]
kaartuitgaven eerst geblokt te hebben en daarna past doorgeboekt te krijgen, dan pas wordt het van je saldo afgetrokken.
Geblokt? Dat snap ik niet.
Het lijkt mij op iets van batchgewijs bv wekelijks saldo bijwerken (salderen) maar ik kan bijna niet geloven dat hun IT nog zo werkt, zeker niet omdat Openbank weliswaar een dochter van Santander is maar zelf relatief nieuw, en zeker de App. En zeker als zij willen uitbreiden naar andere markten dan moeten zij toch ook wel snappen dat klanten dit niet meer serieus nemen en zich groen ergeren hieraan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siask
YuYa schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:27:
[...]
Geblokt? Dat snap ik niet.
Het lijkt mij op iets van batchgewijs bv wekelijks saldo bijwerken (salderen) maar ik kan bijna niet geloven dat hun IT nog zo werkt, zeker niet omdat Openbank weliswaar een dochter van Santander is maar zelf relatief nieuw, en zeker de App. En zeker als zij willen uitbreiden naar andere markten dan moeten zij toch ook wel snappen dat klanten dit niet meer serieus nemen en zich groen ergeren hieraan?
Nou, heel eenvoudig. Op het moment dat je iets koopt wordt dat geld geblokt op je kaart, en dan na 1-2 dagen wordt het definitief gemaakt. Ik zou niet weten waarom je je daar aan ergeren moet (en al helemaal niet groen en geel) en waarom je dat als niet serieus zou beschouwen.

Het moge toch duidelijk zijn dat Openbank in alle buitenlandse markten gewoon de letterlijke vertaling is van de Spaanse app naar de buitenland, ik zou daar niet extreem veel aanpassingen specifiek voor het buitenland verwachten.

Slaat het aan, dan slaat het aan, en anders doeken ze na 1-2 jaar de boel gewoon weer op. Net zoals Denizen van BBVA, was ook zo weer weg. Pak je voordeel mee, en vertrouw er niet al te veel op, zou ik zo zeggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YuYa
Siask schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:43:
[...]
Nou, heel eenvoudig. Op het moment dat je iets koopt wordt dat geld geblokt op je kaart, en dan na 1-2 dagen wordt het definitief gemaakt. Ik zou niet weten waarom je je daar aan ergeren moet (en al helemaal niet groen en geel) en waarom je dat als niet serieus zou beschouwen.
Mijn ergenis is niet om dat blokken (een nog niet doorgevoerde transactie) maar om het feit dat zij Saldo niet zien vanuit de klant (wat is er beschikbaar) maar vanuit de bank (wat is formeel geclaimed). Hoe dat technisch loopt interesseert de klant niet en zoals de meeste andere banken laten zien is dat wat de klant wil. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er werkelijk één iemand zal zijn die zegt: goed idee Openbank, om een verschil tussen Saldo en Beschikbaar aan te houden!
Dat gebrek aan meedenken vanuit de klant lijkt mij eigenlijk voor veel mensen zeer ergelijk want het Saldo dat nu wordt getoond interesseerd werkelijk niemand behalve de bank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
Ik verwachtte helemaal niks van Openbank toen ik eraan begon. Maar 50 euro gratis geld trok mij over de streep. Tot nu toe ben ik eigenlijk best tevreden. Gratis rekening met Maestro en reisverzekering (voor wat het waard is ...) en zelfs een fysieke Mastercard. En in tegenstelling tot veel andere banken: geen kosten en koersopslag bij het trekken van cash vreemde valuta. Ik hou deze dus nog even aan als backup, naast mijn N26, Moneyou Go en ING. Alleen voor die laatste betaal ik dus.

[Voor 175% gewijzigd door U123456 op 05-07-2020 18:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:00
Ik heb gisteren mijn prachtig roze mastercard mogen ontvangen nadat ik deze via de website aangevraagd heb. Het is een iets donkere roze kleur, en in tegenstelling tot de maestro kaart zijn de naam en nummers op de kaart in de kaart gedrukt, met een zilverkleurige opdruk. Tot nu toe nog niks te klagen over de bank. Google Pay werkt vlekkeloos en kan niet wachten om in het buitenland de mastercard te mogen proberen. Mooi excuus om binnenkort weer even over de grens te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• birdibird
YuYa schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Mijn ergenis is niet om dat blokken (een nog niet doorgevoerde transactie) maar om het feit dat zij Saldo niet zien vanuit de klant (wat is er beschikbaar) maar vanuit de bank (wat is formeel geclaimed). Hoe dat technisch loopt interesseert de klant niet en zoals de meeste andere banken laten zien is dat wat de klant wil. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er werkelijk één iemand zal zijn die zegt: goed idee Openbank, om een verschil tussen Saldo en Beschikbaar aan te houden!
Dat gebrek aan meedenken vanuit de klant lijkt mij eigenlijk voor veel mensen zeer ergelijk want het Saldo dat nu wordt getoond interesseerd werkelijk niemand behalve de bank.
Zoals eerder vermeld, dit is standaard in Spanje.
Ik heb ook een Spaanse Bankia rekening, daar gebeurt precies hetzelfde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Datisraar
Het verschil met het saldo wat je ziet en werkelijk te besteden bedrag op je rekening, komt meer voor in andere landen. Ik heb een Franse bankrekening bij BNP Paribas en gebeurt dat ook net als bij Openbank. Ik zie bij een Card betaling ook pas na 2 dagen de daadwerkelijke verwerking en afboeking van mijn rekening. Je ziet alleen dat er een bedrag na een betaling ‘gereserveerd’ is net als bij een creditcard. Gebeurt dus in veel meer Europese landen.
Bij Belgische banken wordt bijvoorbeeld een betaling met Maestro als gereserveerd geregistreerd, en pas de volgende dag verwerkt. Daar zie je dus ook een dag lang een verschil met het saldo, en daadwerkelijk besteedbaar geld op je rekening.
En in Engelstalige landen dan heb je bij een betaling 2 dagen een verschil in ‘current balance’ en ‘available funds’.

[Voor 68% gewijzigd door Datisraar op 05-07-2020 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devaqto
U123456 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:05:
[...]
En hoe ging dat? Kon dat online of moest je bellen?
Natuurlijk kan dat niet online! 8)7

Het ging zo:
  1. Bellen naar klantenservice
  2. Verificatie met adres en persoonsgegevens
  3. Doorverbinden met een robot waar je je controlecode moet invoeren
  4. Terug naar medewerker en wat stappen doorlopen...
:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• birdibird
Tamerciaga schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Natuurlijk kan dat niet online! 8)7

Het ging zo:
  1. Bellen naar klantenservice
  2. Verificatie met adres en persoonsgegevens
  3. Doorverbinden met een robot waar je je controlecode moet invoeren
  4. Terug naar medewerker en wat stappen doorlopen...
:O
Ook dat is normaal in Spanje, ook bij andere banken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devaqto
birdibird schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:03:
[...]

Ook dat is normaal in Spanje, ook bij andere banken.
Dat zal best ja, maar niet voor een bank die zich classificeert als een fintech/digitale bank. Er is helemaal niets digitaals aan deze bank behalve een snel-in-elkaar-geflanste "app".

En dan niet beginnen over dat bult aan papierwerk wat je op de post krijgt, arme bomen... :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ivanwmc
Gisteren belde ik met de klantenservice van Openbank. Voor het einde van het gesprek vroeg ik wanneer Openbank van plan is om SEPA instant payments te ondersteunen. Uit de reactie van de medewerker kreeg ik de indruk dat hij simpelweg geen idee heeft wat dat inhoudt! Hij legde uit dat intern van de ene naar de andere Openbank rekening het al werkt. En als ik zo vroeg mogelijk in de dag een overmaking verstuur vanuit of naar Openbank dat het dan ook vaak binnen een paar uur lukt.

Ik liet hem in de waan dat hij me geholpen had met zijn uitleg...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
ivanwmc schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:08:
Gisteren belde ik met de klantenservice van Openbank. Voor het einde van het gesprek vroeg ik wanneer Openbank van plan is om SEPA instant payments te ondersteunen. Uit de reactie van de medewerker kreeg ik de indruk dat hij simpelweg geen idee heeft wat dat inhoudt! Hij legde uit dat intern van de ene naar de andere Openbank rekening het al werkt. En als ik zo vroeg mogelijk in de dag een overmaking verstuur vanuit of naar Openbank dat het dan ook vaak binnen een paar uur lukt.

Ik liet hem in de waan dat hij me geholpen had met zijn uitleg...
Dat komt ook omdat het een klantenservice is die Openbank extern inhuurt. Er zijn Nederlanders die in Spanje wonen en via een call Center voor bedrijven werkzaam zijn voor o.a. Openbank. Maar dan is training en opleiding door Openbank wel van belang, als je niet weet wat instant Payment SCT is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 31-03 15:32
Moet wel zeggen dat ik de klantenservice als erg vriendelijk en behulpzaam heb ervaren.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 18:34
Ik heb zojuist ook een rekening bij Openbank geopend en via videobellen de verificatieprocedure doorlopen.

Ik begreep dat voor de eerste batch klanten het travel card plan voor altijd gratis is, normaal € 7,99 per maand. Hier zit dan ook een reisverzekering bij waar je in dat geval dus nooit premie voor verschuldigd bent. Deze reisverzekering dekt voor het grootste deel ook de reizen die je niet met een van hun betaalpassen hebt betaald. Als ik de polisvoorwaarden snel lees, dan is die verzekering ook nog eens best uitgebreid te noemen.

Het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn. Een gratis rekening inclusief gratis reisverzekering. Is er een addertje onder het gras?

• Fidesnl
Er staat ook redelijk vaak in dat je betaalt moet hebben met de betaalpas van OpenBank met andere woorden: alle spullen die je nu hebt zijn niet verzekerd, alleen toekomstige spullen.

Persoonlijk vind ik het nogal een vreemde voorwaarden, maar oké.

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02:14
Fidesnl schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:51:
Er staat ook redelijk vaak in dat je betaalt moet hebben met de betaalpas van OpenBank met andere woorden: alle spullen die je nu hebt zijn niet verzekerd, alleen toekomstige spullen.

Persoonlijk vind ik het nogal een vreemde voorwaarden, maar oké.
Maar wat is nou de definitie van redelijk vaak?

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YuYa
AllInOneNerd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:10:
[...]
Maar wat is nou de definitie van redelijk vaak?
Vele keren, dikwijls, op veel momenten :+

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02:14
YuYa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Vele keren, dikwijls, op veel momenten :+
Maar als puntje bij paaltje komt dan moet er toch wel een definitie van vastliggen anders is er geen touw aan te knopen

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GuitarHero87
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21:46
In april 500 euro overgemaakt, bevestigd door de klantenservice dat ik voldoe aan de voorwaarden om 50 euro gratis te krijgen, kreeg zojuist te horen dat de bonus eind juli pas gestort wordt...

Daarnaast vind ik de manier van contact opnemen onhandig - moet middels mijn paspoortnummer mijzelf identificeren. De app vind ik ruk, de website traag en de voordelen t.o.v. bijvoorbeeld N26 zijn niet echt bestaand. Ik zeg de rekening weer op zodra ik de bonus heb ontvangen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-06 13:49
Ook bij het uitbreken van een pandemie ben je gedekt in het gastland, dus een corona verzekering mocht een land weer in lockdown gaan ;-)

Wel vaag overigens inderdaad of je reis nou wel of niet moet worden betaald, redelijk interpretabel maar ik lees hier toch echt dat het op persoonsniveau is, en dat als je andere mee verzekerd wilt hebben hun reis met jou pas betaald moet worden:

"
De houder van een verzekerde betaalpas en elke andere persoon wiens reis is betaald met de verzekerde betaalpas van de kaarthouder, tot een maximum van 5personen per reis voor individuele betaalpassen en 10personen voor bedrijfsbetaalpassen.
"
"
Verzekerde: Elke natuurlijke persoon die tot de verzekerbare groep behoort, aan de lidmaatschapsvoorwaarden voldoet en voorkomt in de lijst van personen die in de verzekeringspolis zijn opgenomen. De groep personen die verzekerd zijn, vormt de verzekerde groep. Met betrekking tot zakenreizen omvat deze groep een verzekerde reisgenoot en meereizende kinderen, met toestemming van de polishouder
"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
Op de verzekeringskaart lijkt het duidelijk te zijn aangegeven:
In het geval van de verzekerde Maestro is voor de in de polis aangegeven Dekking Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 geen betaling van het openbaar vervoerbewijs met de verzekerde Maestro vereist, hoewel de betaling van het openbaar vervoerbewijs met elk ander gerechtvaardigd wettelijk elektronisch middel moet worden gerechtvaardigd, zodat de Rekeninghouder en maximaal 5 personen per reis in het geval van de individuele betaalpas en maximaal 10 personen in het geval van zakelijke betaalpassen, gedekt zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@kwon Als je niet met het openbaar vervoer gaat maar met een vliegtuig of de auto of op de fiets? Dan moet je dus wel met jouw betaalkaart hebben betaald?

Ik vind het altijd knap hoe onduidelijk verzekeraars het kunnen maken.

• kwon
@JeroenE Het is inderdaad erg onduidelijk. Je kan wel merken dat de polisvoorwaarden zijn vertaald door iemand wiens Nederlands niet de eerste taal is. Volgens de volledige polisvoowaarden wordt 'openbaar vervoer' als volgt gedefinieerd:
Openbaar vervoer: In het kader van de verzekering wordt onder openbaar vervoersmiddel verstaan het vervoersmiddel dat met de betaalpas is betaald om de door deze verzekering gedekte reis per vliegtuig, boot, trein of touringcar te ondernemen. De term omvat het in- of uitstappen van genoemde vervoersmiddelen, alsmede het openbaar vervoersmiddel (beperkt tot een taxi, huurauto met chauffeur, tram, bus, trein of metro) dat wordt gebruikt om te reizen naar en van het punt van vertrek of aankomst (van de woonplaats of het hotel naar de terminal, het luchthavenstation of de haven).
En een reis als volgt:
Reis: Een reis wordt beschouwd als een verplaatsing van de verzekerde buiten zijn of haar gebruikelijke woonplaats of werkplek over een afstand van meer dan 30 km. Deze term omvat de verplaatsing naar of van een luchthaven/haven/station, alsmede het verblijf op dergelijke plaatsen (aangetoond aan de hand van bewijsstukken, zoals hotelreserveringen, vliegtuigreserveringen enz.), ook als de voornoemde afstand niet is overschreden. In geval van verplaatsingen met het openbaar vervoer is voornoemde afstandslimiet niet van toepassing, mits kan worden aangetoond dat de afstand tot de bestemming waar de verzekerde met het openbaar vervoer naartoe gaat, meer dan 30 km bedraagt. Deze reizen moeten verplicht betaald zijn met een verzekerde creditcard/betaalpas.

• U123456
kwon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:52:
@JeroenE Het is inderdaad erg onduidelijk. Je kan wel merken dat de polisvoorwaarden zijn vertaald door iemand wiens Nederlands niet de eerste taal is.
En de teksten zijn ook nog eens strijdig met elkaar.

• Datisraar
Ik zou mijn MasterCard debit vorige week vrijdag volgens post.nl binnen moeten hebben. Echter nog steeds niets ontvangen tot nu toe. Zijn er nog meer tweakers die hier op wachten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 05-06 20:40
Iemand al iets geclaimd op grond van deze verzekering? En hoe is dat verlopen ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fidesnl
Datisraar schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:11:
Ik zou mijn MasterCard debit vorige week vrijdag volgens post.nl binnen moeten hebben. Echter nog steeds niets ontvangen tot nu toe. Zijn er nog meer tweakers die hier op wachten?
Toevallig vandaag contact gehad met de klantenservice en per toeval kwamen uit op de MasterCard. Beschikbaarheid van deze debetkaart in Nederland was blijkbaar een foutje en te snel, maar verwachting is dat deze in de zomer breed wordt uitgerold.

De CreditCard variant komt daarna, maar waarschijnlijk pas na de zomer in het vierde kwartaal.

• Datisraar
Fidesnl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Toevallig vandaag contact gehad met de klantenservice en per toeval kwamen uit op de MasterCard. Beschikbaarheid van deze debetkaart in Nederland was blijkbaar een foutje en te snel, maar verwachting is dat deze in de zomer breed wordt uitgerold.

De CreditCard variant komt daarna, maar waarschijnlijk pas na de zomer in het vierde kwartaal.
Okay, dank voor de update!
Maar bij mij is dat wel raar, de debit MasterCard staat bij mij wel in mijn kaarten overzicht in de app, met een 16-cijferig kaartnummer toegekend en ‘klaar’ om te activeren na ontvangst. Dan kan het dus nog even duren voordat ik die kaart ga ontvangen begrijp ik nu.

• kwon
M'n ervaring na enkele dagen 'gebruik':
  • Bevestigings-sms'jes komen vaak niet aan, of pas na herhaaldelijk nieuwe aanvragen
  • Je hebt zelfs voor een toevoeging van een begunstigde aan je adresboek een bevestigings-sms nodig...
  • Bij zowel binnenkomende als uitgaande transacties is het IBAN niet zichtbaar (!?)
  • Het aanvragen van een Debit Mastercard is (voor mij) nog niet mogelijk
Al met al zie ik de toegevoegde waarde t.o.v. bijvoorbeeld N26 nog niet. Bij die laatste heb je tenminste permanent geen wisselkoersopslag, bij Openbank moet je maar net het (normaal betaalde) travel card plan hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Datisraar
kwon schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:36:
M'n ervaring na enkele dagen 'gebruik':
  • Bevestigings-sms'jes komen vaak niet aan, of pas na herhaaldelijk nieuwe aanvragen
  • Je hebt zelfs voor een toevoeging van een begunstigde aan je adresboek een bevestigings-sms nodig...
  • Bij zowel binnenkomende als uitgaande transacties is het IBAN niet zichtbaar (!?)
  • Het aanvragen van een Debit Mastercard is (voor mij) nog niet mogelijk
Al met al zie ik de toegevoegde waarde t.o.v. bijvoorbeeld N26 nog niet. Bij die laatste heb je tenminste permanent geen wisselkoersopslag, bij Openbank moet je maar net het (normaal betaalde) travel card plan hebben.
Ja, er zitten nog wel wat verbeter punten bij OB. Overigens dat niet zien van IBANs bij verzenden/ontvangen zie je niet alleen bij OB, maar ook bij andere Spaanse banken, maar ook in Frankrijk en Ierland bijvoorbeeld. Blijkbaar vinden veel landen in Europa het belangrijk om bankrekening nummers te ‘beschermen’. Bankrekening nummers worden niet altijd graag gedeeld aan anderen.

Het grote voordeel van OB tov N26 vind ik het kunnen betalen met mijn Apple Watch Maestro en Apple Pay. N26 heeft alleen met MasterCard-Apple Pay en wordt lang niet overal in Nederland geaccepteerd.
En bij N26 moet ik in het Engels chatten of met ze mailen, en OB heeft een Nederlands sprekende call center die je kunt bellen.

[Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 13-07-2020 12:52]

• onderduikert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-06 08:58
Gewist, verkeerde forum

[Voor 83% gewijzigd door onderduikert op 14-07-2020 18:40]

• Datisraar
Ik heb nu ook vandaag mijn debit MasterCard ontvangen van Openbank. Weet iemand of deze gelijk gebruiksklaar is en ook dezelfde pincode heeft als de Maestro kaart?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
Datisraar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:14:
Ik heb nu ook vandaag mijn debit MasterCard ontvangen van Openbank. Weet iemand of deze gelijk gebruiksklaar is en ook dezelfde pincode heeft als de Maestro kaart?
Pincode was bij mij niet hetzelfde. Wel zelf kunnen wijzigen, zie HIER.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
U123456 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:39:
[...]
Pincode was bij mij niet hetzelfde. Wel zelf kunnen wijzigen, zie HIER.
Ja, gevonden! Bedankt voor het snelle reageren 👍

• Siask
De spaarrekening van Openbank gaat naar 0,2% op jaarbasis, maandelijks bijgeschreven.

Rentepercentage effectief hetzelfde als NIBC Kwartaalsparen, maar daar staat het geld minstens een kwartaal vast (anders verlies je 0,05% extra rente en wordt het 0,15%) en wordt de rente per kwartaal bijgeschreven. De app bij NIBC is waarschijnlijk wel beter (o.a. met een teller waarin je kunt zien hoeveel rente je al gespaard hebt).

Maar in principe niet slecht, lijkt me.

• ivanwmc
Siask schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:48:
De spaarrekening van Openbank gaat naar 0,2% op jaarbasis, maandelijks bijgeschreven.

Rentepercentage effectief hetzelfde als NIBC Kwartaalsparen, maar daar staat het geld minstens een kwartaal vast (anders verlies je 0,05% extra rente en wordt het 0,15%) en wordt de rente per kwartaal bijgeschreven. De app bij NIBC is waarschijnlijk wel beter (o.a. met een teller waarin je kunt zien hoeveel rente je al gespaard hebt).

Maar in principe niet slecht, lijkt me.
Graag een bronvermelding...

• Siask
ivanwmc schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Graag een bronvermelding...
Uiteraard.

Website waarop het gepubliceerd staat (on-ingelogd, zodat het geen getargetede aanbieding is)

Voor het afsluiten krijg je deze pre-contractuele informatie:

Ik hoop dat dat je overtuigt van de juistheid van mijn informatie.

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Voor kans op een voetbal en een rente vergelijkbaar met Nederlandse banken ga ik mijn buffer niet overhevelen naar deze Spaanse bank.

Heb wel nog de Travel Card, maar ja, daar hebben we nu niet zoveel aan.

• Datisraar
Siask schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Uiteraard.

Website waarop het gepubliceerd staat (on-ingelogd, zodat het geen getargetede aanbieding is)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geldt dat ook voor bestaande spaarrekeningen bij Openbank? Ik wil wel 0,20%. Bij mijn Rabo is dat momenteel 0,01%.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:15
@Datisraar Ja volgens mij wel, ook doe je automatisch al mee aan die actie als je al een Openbank spaarrekening hebt.

https://www.openbank.nl/a...arrekening-uefa-miniballs
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Bij Bigbank (Estland) krijg je 0,3%. Toch weer iets meer :)

• ivanwmc
Siask schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Uiteraard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn excuses als mijn opmerking suggereerde dat ik je informatie niet vertrouwde. Het is alleen zo fijn als we bijvoorbeeld met een link meteen de genoemde informatie terug kunnen vinden. Bedankt voor de verwijzing...

• Datisraar
Datisraar schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:36:
[...]

Geldt dat ook voor bestaande spaarrekeningen bij Openbank? Ik wil wel 0,20%. Bij mijn Rabo is dat momenteel 0,01%.
Even nog iets anders: ik merk nu dat je ook push berichten krijgt op je telefoon, bij kaartbetalingen, pinnen etc. Mooi!
Er valt misschien genoeg op te merken, maar het wordt steeds beter bij Openbank.....

• Datisraar
JohanNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:40:
@Datisraar Ja volgens mij wel, ook doe je automatisch al mee aan die actie als je al een Openbank spaarrekening hebt.

https://www.openbank.nl/a...arrekening-uefa-miniballs
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening
Okay, bedankt voor je reactie!

• Siask
finsdefis schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:21:
Voor kans op een voetbal en een rente vergelijkbaar met Nederlandse banken ga ik mijn buffer niet overhevelen naar deze Spaanse bank.
En toch is Banco Santander beduidend groter dan bijvoorbeeld de ING als je naar het balanstotaal kijkt.
ivanwmc schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:52:
[...]
Mijn excuses als mijn opmerking suggereerde dat ik je informatie niet vertrouwde. Het is alleen zo fijn als we bijvoorbeeld met een link meteen de genoemde informatie terug kunnen vinden.
Had het inderdaad net zo goed even kunnen meenemen, no hard feelings! :)

• ivanwmc
Siask schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:08:
[...]
En toch is Banco Santander beduidend groter dan bijvoorbeeld de ING als je naar het balanstotaal kijkt.
Maar Openbank is niet Santander. Ik vermoed, dat als Openbank niet solvent zou blijken, Santander haar handen er vanaf trekt. Een dochter die niet op eigen benen kan staan, lijkt me het niet waard om overeind te houden...

• Datisraar
ivanwmc schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Maar Openbank is niet Santander. Ik vermoed, dat als Openbank niet solvent zou blijken, Santander haar handen er vanaf trekt. Een dochter die niet op eigen benen kan staan, lijkt me het niet waard om overeind te houden...
Goed dat daarom het garantie deposito stelsel van 100.000€ er in Europa is, als back up.
Als Bunq hier in Nederland in de toekomst niet meer solvent is als Ali de stekker er uit trekt, hetzelfde. Mag de DNB lappen.

[Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 23-07-2020 20:07]

• ivanwmc
Datisraar schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Goed dat daarom het garantie deposito stelsel van 100.000€ er in Europa is, als back up.
Als Bunq hier in Nederland in de toekomst niet meer solvent is als Ali de stekker er uit trekt, hetzelfde. Mag de DNB lappen.
Klopt. Volgens mij lappen de resterende banken juist. Als ik het goed heb begrepen beheert DNB een fonds dat door de banken zelf gevuld is en wordt, van waaruit DGS uitkeringen betaalt worden...

Anoniem: 886251

Ik zie dat Openbank ook een Metal kaartplan aanbiee met veel voordelen.

Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde hiervan is tov Bunq, N26 en Revolut? De prijs is met 13,99 concurrerend namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:14:
Ik zie dat Openbank ook een Metal kaartplan aanbiee met veel voordelen.

Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde hiervan is tov Bunq, N26 en Revolut? De prijs is met 13,99 concurrerend namelijk.
De meerwaarde van een Metal Card bij Openbank lijkt mij de Nederlandse conciërge service die ze bieden. Je kunt dan in het Nederlands bellen (wat de andere genoemde banken niet hebben) als je wat geregeld wilt hebben. Op de site staat precies wat er onder conciërge service staat vermeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-06 22:29
Ik heb 3 vragen/opmerkingen.

1) Weet iemand het verschil tussen "(Binnenlandse en buitenlandse) overboekingen" en "Directe overboekingen (binnenland)"?

Bij "Beveiligingsinstellingen" kun je namelijk instellen of je handelingen wil bevestigen met alleen een SMS of met een SMS + 4 cijfers uit de 8-cijferige elektronische "handtekening" die je per brief hebt ontvangen. Er zijn aparte instellingen voor de hierboven genoemde handelingen.

Bedoelen ze met "Directe overboekingen" soms de optie "Overdracht tussen rekeningen", oftewel tussen je eigen rekeningen bij Openbank? Dat zou dan niet erg consequent gebruik van terminologie zijn...

2) Het lijkt er op dat je direct kunt overboeken van en naar de Openbank spaarrekening. Dat is in Nederland niet erg gebruikelijk. Normaliter kun je alleen overboeken van en naar een vaste tegenrekening bij een andere bank of je eigen betaalrekening bij diezelfde bank.

3) Overboeken met de app werkt heel handig maar gemak heeft ook zijn prijs. Het maakt het ook makkelijker voor boosdoeners om geld over te boeken als je smartphone op een of andere manier een "banking trojan" heeft. Een banking trojan kan het scherm van de Openbank app overnemen, SMS onderscheppen e.d. Wat valt hier tegen te doen, behalve er voor zorgen dat je geen groot bedrag op je Openbank betaal-, spaar- of beleggingsrekening hebt staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:12
jack2 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:14:
Ik heb 3 vragen/opmerkingen.

1) Weet iemand het verschil tussen "(Binnenlandse en buitenlandse) overboekingen" en "Directe overboekingen (binnenland)"?

Bij "Beveiligingsinstellingen" kun je namelijk instellen of je handelingen wil bevestigen met alleen een SMS of met een SMS + 4 cijfers uit de 8-cijferige elektronische "handtekening" die je per brief hebt ontvangen. Er zijn aparte instellingen voor de hierboven genoemde handelingen.

Bedoelen ze met "Directe overboekingen" soms de optie "Overdracht tussen rekeningen", oftewel tussen je eigen rekeningen bij Openbank? Dat zou dan niet erg consequent gebruik van terminologie zijn...

2) Het lijkt er op dat je direct kunt overboeken van en naar de Openbank spaarrekening. Dat is in Nederland niet erg gebruikelijk. Normaliter kun je alleen overboeken van en naar een vaste tegenrekening bij een andere bank of je eigen betaalrekening bij diezelfde bank.

3) Overboeken met de app werkt heel handig maar gemak heeft ook zijn prijs. Het maakt het ook makkelijker voor boosdoeners om geld over te boeken als je smartphone op een of andere manier een "banking trojan" heeft. Een banking trojan kan het scherm van de Openbank app overnemen, SMS onderscheppen e.d. Wat valt hier tegen te doen, behalve er voor zorgen dat je geen groot bedrag op je Openbank betaal-, spaar- of beleggingsrekening hebt staan?
Bij mij in de app staat 'Binnenlandse overboeking'. Daar vallen alle landen van het SEPA gebied onder. De 2e optie is bij mij 'overboeking tussen rekeningen' idd je eigen rekeningen staan daar tussen zowel spaar als betaalrekeningen. 3e optie is 'internationale overboeking' alles buiten het SEPA gebied valt daar onder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Wil openbank ook proberen. Heeft iemand nog een referral code? Zo ja, graag een PM ;)

• jack2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-06 22:29
Ik heb het net even geprobeerd. "SMS + 4 cijfers" ingesteld voor "Directe overboekingen", bedrag overgemaakt van betaal- naar spaarrekening: er werd niet gevraagd om een SMS of de 4 cijfers. Achteraf gezien had ik dit kunnen weten want bij eerdere overboekingen werd er ook nooit om een SMS gevraagd.

Misschien bedoelen ze met "Directe overboekingen" de transacties naar een Openbank rekening van iemand anders?

• Datisraar
Wat ik onder directe overboekingen versta is je eigen bankrekeningen onderling, of andere OB rekeningen van andere mensen. Mijn broer heeft ook een Openbank rekening en werkt het als Instant Payment bij hem. Geld staat direct op zijn Spaanse bankrekening als ik iets naar hem overboek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivanwmc
Openbank blijft vooralsnog nogal klunzig. Op 21 mei zijn mijn Openbank betaal- en spaarrekening geactiveerd. Ik ontving ruim een week later het pakket met een blauwe Я42 Maestro betaalpas. De dag erop, 22 mei, heb ik 4 extra betaalrekeningen aangevraagd, zodat ik gecombineerd met Knab Basis over 10 IBAN's kan beschikken zoals ik dat bij bunq gewend was geraakt.

Om een lang verhaal kort te maken, leek Openbank, na talloze e-mails en telefoontjes, donderdag 23 juli eindelijk de problemen te hebben opgelost. Ik zag opeens 4 extra betaalpassen in de website en de app. Gisteren ontving ik alle vier tegelijk in de post. Nadat ik ze had geactiveerd viel me pas op dat alle vier betaalpassen zowaar Я42 MasterCards zijn! Bij de aanvraag waren alleen Я42 Maestro betaalpassen de revue gepasseerd.

Bij recente navraag was me nog op het hart gedrukt om wat geduld te oefenen tot MasterCards beschikbaar worden gesteld. Maar goed, ik klaag niet. Tot mijn verbazing viel me toen ook op dat op alle betaalpassen Travel+ gratis aangeschakeld was, terwijl mij eerder ooit uitgelegd was dat het alleen op de betaalpas van de eerste betaalrekening gratis aangeschakeld zou zijn. En als ik het uit probeerde uit te zetten dan kreeg ik bij alle passen de melding dat Travel+ niet uit gezet kan worden omdat het voor mij gratis is.

Prachtig, dacht ik. Maar vanmorgen merkte ik op dat in de app mijn eerste blauwe Я42 Maestro betaalpas veranderd was in een grijze (zilveren?) Я42 MasterCard. Volgens mij kost die €13,99 per maand zodra hij beschikbaar komt, dus ik schrok er een beetje van. Bovendien was Travel+ op deze betaalpas ineens uitgeschakeld en inschakelen lukte niet meer. Snel de website gecheckt. Daar was de pagina met betaalpassen in eerste instantie onbereikbaar.

Al snel kon ik er weer in. Tot mijn opluchting stond daar wel de correcte blauwe Maestro betaalpas maar Travel+ was daarop nog wel uitgeschakeld. Aanschakelen lukte nog steeds niet. De extra MasterCard betaalpassen stonden er ook nog en hadden Travel+ nog steeds aan staan. Maar als ik nu deze uit probeerde te schakelen lukte dat gewoon. Meteen even de app weer gecheckt. Daarin werd nog steeds de melding dat Travel+ voor mij gratis is getoond als ik probeerde Travel+ uit te schakelen.

Inmiddels had ik per e-mail al om opheldering verzocht. Ik werd gebeld en mij werd uitgelegd:
Er zijn wat problemen met vooral de app, maar ook met de website. Met een Openbank account heb ik recht op maximaal 5 betaal- en 5 spaarrekeningen en 5 betaalpassen. Ik had geluk gehad dat er 4 MasterCards verstuurd waren, want officieel zijn die nog niet beschikbaar. Travel+ is en hoort gratis te zijn ingeschakeld voor alle 5 betaalpassen. Dat kan nu anders lijken in de website of app door de problemen met het systeem.

Ik kan kiezen welke combinatie van Maestro en MasterCard betaalpassen ik wil hebben, maar het mogen er nooit meer dan 5 tegelijk zijn. Dus als ik een extra Maestro betaalpas wil dan moet ik een MasterCard betaalpas inleveren. Aan iedere betaalrekening kan overigens maar 1 betaalpas worden gekoppeld. Ze wist blijkbaar niets over een introductie van credit cards en vroeg waar ik dit had gehoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Dan is er denk ik sprake van een bug.

Ik heb twee OB rekeningen en hebben de Maestro’s kaarten de logo’s’ van MasterCard gekregen. Met een zilveren kleur......

En de travel + is inderdaad ook hier uitgeschakeld.

[Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 29-07-2020 17:29]

• U123456
Datisraar schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:27:
Dan is er denk ik sprake van een bug.

Ik heb twee OB rekeningen en hebben de Maestro’s kaarten de logo’s’ van MasterCard gekregen. Met een zilveren kleur......

En de travel + is inderdaad ook hier uitgeschakeld.
Hier exact hetzelfde qua kleur, logo en travel+.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Als we dit allemaal hebben, ga ik hier nog niet gelijk voor bellen. Kijken of het morgen of vrijdag opgelost is in de app. Mocht het vrijdag middag nog niet aangepast zijn, ga ik wel ff bellen. Ik zal uiterlijk aanstaande vrijdag avond wel hier even een reactie typen als ik de call center gesproken heb (tenzij iemand hier voor die tijd al een update heeft).

[Voor 52% gewijzigd door Datisraar op 29-07-2020 18:04]

• ocn
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 24-06 10:15
Bij mij is idd ook ineens bij 1 van mn kaarten Travel+ uit terwijl ik er niet aan heb gezeten.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:57
Hier ook hetzelfde verhaal.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Dacuuu
  • Laatst online: 05:25
Idem hier, travel+ staat automagisch uit op m'n meastro betaalpas.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Datisraar
Update: Hierbij een bericht van Openbank via e-mail:
We kampen momenteel inderdaad met een technische storing. Hier wordt hard aan gewerkt.
Onze excuses voor het ongemak en we hopen dat het snel is verlopen.

Mocht je verder nog vragen hebben, kun je mailen info@openbank.com of bellen naar +31 (0) 70 7007 516. Wij staan 365 dagen per jaar van 08.00 tot 22.00 voor je klaar.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 30-07-2020 08:59]

• U123456
Inmiddels is alles weer in de juiste kleur, met juiste logo en travel+ staat weer ON. Probleem lijkt dus opgelost.

[Voor 55% gewijzigd door U123456 op 30-07-2020 20:45]

• kwon
Hier ook. Maar dat vind ik momenteel niet boeiend, ik wil een Mastercard kunnen aanvragen!! :'(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
kwon schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:09:
Hier ook. Maar dat vind ik momenteel niet boeiend, ik wil een Mastercard kunnen aanvragen!! :'(
Ik weet niet hoe urgent het is, maar ik heb eerder al eens Curve genoemd i.c.m. de prepaid mastercard.

Werkt in de praktijk hetzelfde en je kan bij Curve geloof ik nog steeds 3mnd wat cashback krijgen bij bijv. Lidl en BP.

• ivanwmc
Zijn er mensen hier die zowel een Maestro als een fysieke Mastercard hebben die allebei gekoppeld zijn aan hetzelfde IBAN?

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
ivanwmc schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:45:
Zijn er mensen hier die zowel een Maestro als een fysieke Mastercard hebben die allebei gekoppeld zijn aan hetzelfde IBAN?
Ja, even snel gekeken in de app en zo te zien zijn bij mij beide nummers hetzelfde. Bij beide komt het overeen met mn Iban van mn OpenBank rekening. Moet ook wel lijkt me, want waar zou het anders vanaf geschreven moeten worden (heb maar 1 rekening bij hun en de 3 passen (maestro, fysieke MC en de E-card). Beide fysieke passen ook al gebruikt om te pinnen bij een automaat recent, werkte gewoon en werd dus beide van mn OpenBank rekening/Iban afgeschreven.

Edit: de pasnummers zijn wel anders natuurlijk.

[Voor 3% gewijzigd door michael4500 op 31-07-2020 13:09]

• ivanwmc
michael4500 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:07:
Ja, even snel gekeken in de app en zo te zien zijn bij mij beide nummers hetzelfde. Bij beide komt het overeen met mn Iban van mn OpenBank rekening. Moet ook wel lijkt me, want waar zou het anders vanaf geschreven moeten worden (heb maar 1 rekening bij hun en de 3 passen (maestro, fysieke MC en de E-card). Beide fysieke passen ook al gebruikt om te pinnen bij een automaat recent, werkte gewoon en werd dus beide van mn OpenBank rekening/Iban afgeschreven.

Edit: de pasnummers zijn wel anders natuurlijk.
Bedankt voor je snelle reactie, Michael. Ik vermoedde al dat het wel kan, ook al beweerde de support medewerker na ruggespraak van niet. Ik kreeg ook 4 MasterCards toegestuurd terwijl die volgens hen nog niet beschikbaar zijn...

• michael4500
  • Niet online
ivanwmc schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, Michael. Ik vermoedde al dat het wel kan, ook al beweerde de support medewerker na ruggespraak van niet. Ik kreeg ook 4 MasterCards toegestuurd terwijl die volgens hen nog niet beschikbaar zijn...
4 maar liefst.... waarom dat nou weer? Heb je 4 rekeningen aangemaakt en dan per rekening een fysieke MC aangevraagd? Of kreeg je deze 4 zomaar out of the blue toegestuurd door een fout van hun ofzo? Of zelf meerdere keren in de app op dezelfde knop gedrukt voor het aanvragen van een MC? Anyway, vreemd weer.

Maar volgens mij klopt het wel wat de klantenservice medewerker je vertelt. De Openbank fysieke MC is nog formeel niet beschikbaar in Nederland (tot zeer recent in ieder geval niet, of hij moet de laatste dagen opeens wel beschikbaar geworden zijn). Lees maar hierboven, veel mensen willen hem hebben, maar kunnen hem nog niet aanvragen, al geruime tijd niet.

Dat ik hem wel heb + nog een kleine minderheid, is meer geluk en echt een uitzondering. Een tijdje kon je hem namelijk wel aanvragen (en ook daadwerkelijk ontvangen) door een oudere versie van de app te installeren, maar dat kon dus maar tijdelijk. En ook was het 1 keer zo dat je hem een paar dagen wel via de website kon bestellen na ingelogd te zijn, geloof ik (geen idee of je hem dan ook echt ontving), maar die mogelijkheid bestond ook maar zeer kort en was snel weer weg. Leek meer of ze de website aan het testen waren met iets (misschien)?

Omstreeks februari tegen mijzelf, en later ook tegen andere klanten las ik hier, heeft de klantenservice van Openbank wel gezegd dat er een fysieke MC beschikbaar komt in NL, maar die is er bij mijn weten nog steeds niet dus. In het buitenland wel (O.B. Duitsland bijvoorbeeld). Je kon wel bij de klantenservice aangeven erin geïnteresseerd te zijn, geloof ik dat iemand na telefonisch contact met de kl-service aangaf hierboven. Maar of dat iets helpt en waarom ze het zo lang uitstellen.... geen idee. Gek dat jij nu opeens weer 4 passen krijgt, had je überhaupt wel iets aangevraagd en doen ze het wel/kun je ze activeren/gebruiken? En staan ze erbij in de app en zie je de Travel+ voordelen ook aanstaan voor deze passen dan? Bij mij staan deze voordelen ook aan voor mn fysieke MC. Zo te zien althans, nog niet daadwerkelijk getest in de praktijk. Wat moet je met 4 van die passen trouwens? Wou je er ook echt 4 hebben? Raar allemaal, echt weer de Openbank way.

• ivanwmc
michael4500 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:42:
4 maar liefst.... waarom dat nou weer? Heb je 4 rekeningen aangemaakt en dan per rekening een fysieke MC aangevraagd? Of kreeg je deze 4 zomaar out of the blue toegestuurd door een fout van hun ofzo? Of zelf meerdere keren in de app op dezelfde knop gedrukt voor het aanvragen van een MC? Anyway, vreemd weer.

Maar volgens mij klopt het wel wat de klantenservice medewerker je vertelt. De Openbank fysieke MC is nog formeel niet beschikbaar in Nederland (tot zeer recent in ieder geval niet, of hij moet de laatste dagen opeens wel beschikbaar geworden zijn). Lees maar hierboven, veel mensen willen hem hebben, maar kunnen hem nog niet aanvragen, al geruime tijd niet.

Dat ik hem wel heb + nog een kleine minderheid, is meer geluk en echt een uitzondering. Een tijdje kon je hem namelijk wel aanvragen (en ook daadwerkelijk ontvangen) door een oudere versie van de app te installeren, maar dat kon dus maar tijdelijk. En ook was het 1 keer zo dat je hem een paar dagen wel via de website kon bestellen na ingelogd te zijn, geloof ik (geen idee of je hem dan ook echt ontving), maar die mogelijkheid bestond ook maar zeer kort en was snel weer weg. Leek meer of ze de website aan het testen waren met iets (misschien)?

Omstreeks februari tegen mijzelf, en later ook tegen andere klanten las ik hier, heeft de klantenservice van Openbank wel gezegd dat er een fysieke MC beschikbaar komt in NL, maar die is er bij mijn weten nog steeds niet dus. In het buitenland wel (O.B. Duitsland bijvoorbeeld). Je kon wel bij de klantenservice aangeven erin geïnteresseerd te zijn, geloof ik dat iemand na telefonisch contact met de kl-service aangaf hierboven. Maar of dat iets helpt en waarom ze het zo lang uitstellen.... geen idee. Gek dat jij nu opeens weer 4 passen krijgt, had je überhaupt wel iets aangevraagd en doen ze het wel/kun je ze activeren/gebruiken? En staan ze erbij in de app en zie je de Travel+ voordelen ook aanstaan voor deze passen dan? Bij mij staan deze voordelen ook aan voor mn fysieke MC. Zo te zien althans, nog niet daadwerkelijk getest in de praktijk. Wat moet je met 4 van die passen trouwens? Wou je er ook echt 4 hebben? Raar allemaal, echt weer de Openbank way.
Zoals ik al eerder hier postte, had ik in mei al 4 extra betaalrekeningen aangevraagd. Daarbij kreeg ik steeds de keuze welke kleur Maestro ik erbij wilde. Na veel gedoe werden de 4 extra betaalrekeningen begin deze week geactiveerd en ontving ik ongevraagd dus 4 MasterCards in de post. Ze staan ook netjes in de website en de app en bij allemaal staat Travel+ aan en kan ik het ook niet uitzetten.

Maar elke pas hoort dus bij 1 van de betaalrekeningen. Ik wil echter liever zowel de Maestro als 1 van de MasterCards aan 1 betaalrekening gekoppeld hebben. Vanmiddag belden ze weer en legden uit dat ik geen van deze MasterCards aan een andere rekening kan koppelen. Ik moet wachten tot de MasterCards officieel door Openbank aangeboden wordt. Dan kan ik bijvoorbeeld 1 van de 4 die ik nu heb inleveren. Dan moet ik alsnog €1,99 betalen en dan kunnen ze de nieuwe MasterCard aan dezelfde IBAN als de Maestro koppelen. Tot het zover is, kan ik de MasterCards gewoon gebruiken in binnen- en buitenland

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
@ivanwmc

Oke, duidelijk. Nu ik je reactie hier zo lees komt het me wel enigszins bekend voor ja. Maar weet ook niet altijd meer wat er op 64 pagina's precies gezegd is natuurlijk. Nog los van alle andere fora. Zit net je laatste reacties bij het Bunq topic te lezen toevallig.

Hou het zelf bij Openbank maar op 1 rekening en dan de maestro + fysieke MC + e-card. Wel even genoeg zo naast alle anderen banken en fintechs waar ik ook al bij zit. Anders wordt het echt te gek. Moet nu al vaak mn pincodes voor alle verschillende pasjes weer opzoeken in de app + teveel rekeningen gaat ook nergens meer over. Heb het nu niet over jou natuurlijk. Jij zult je eigen overwegingen hebben, Zelf heb ik nu al vrij veel rekeningen her en der, wel even goed zo, ook geen noodzaak tot nog meer voor mij.

Btw, ik heb geen 1,99 euro hoeven betalen voor levering van enige pas, terwijl dat wel ergens stond ook toen bij aanvragen geloof ik. En het is ook al weer een paar maanden geleden, niks voor afgeschreven. Dus het werkt allemaal nog niet helemaal zoals het hoort denk ik.

Hoop dat de fysieke Mastercards snel officieel beschikbaar komen voor iedereen en dat jij ook je passen, rekeningen etc aan kunt passen zoals je beschrijft.

[Voor 12% gewijzigd door michael4500 op 31-07-2020 17:53]

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True