SiHiDa schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:58:
Openbank beweert zelf dus wat anders. Heb expliciet gevraagd of een autoreis naar een camping in Frankrijk gedekt wordt, bijvoorbeeld medische kosten aldaar. Het antwoord was: nee, alleen reizen met openbaar vervoer worden gedekt.
Hm, ik heb niet zo'n hele hoge pet op van de helpdesk en de voorwaarden en diefinities zijn zo slecht geschreven dat het wel lijkt alsof ze het expres onduidelijk maken.
De reis (in de normale Nederlandse zin, niet zoals Openbank die definieert) met eigen vervoer is sowieso niet verzekerd, maar ik zou uitgaan van het verblijf op je bestemming wel. Dat valt onder hoofdstuk 2 en daar wordt nergens over het vervoer gesproken (dat staat alleen bij hoofdstuk 1). Wel heeft men het in hoofdstuk 2 continu over "VERZEKERDE" en de definitie daarvan is
Verzekerde: Elke natuurlijke persoon die tot de verzekerbare groep behoort, aan de lidmaatschapsvoorwaarden voldoet en voorkomt in de lijst van personen die in de verzekeringspolis zijn opgenomen. De groep personen die verzekerd zijn, vormt de verzekerde groep. Met betrekking tot zakenreizen omvat deze groep een verzekerde reisgenoot en meereizende kinderen, met toestemming van de polishouder.
Dan rijst (hahaha) natuurlijk de vraag of iedereen in je reisgroep op de polis staat of dat je die echt iedere keer opnieuw moet doorgeven. In hoofdstuk 1 vallen reisgenoten er wel onder, maar dat wordt in hoofdstuk 2 dus niet gespecificeerd.
Zij menen hieruit te kunnen afleiden dat je een reis moet maken met OV om een gedekte reis te krijgen.
Volgens mij is dat dus niet zo. Althans, zo lees ik het niet. Je reis moet meer dan 30 km verder zijn. Alleen als je met het openbaar vervoer gaat dan hoef je nog niet per se verder dan 30 km te zijn voor de dekking in gaat. Maar dat gaat dus over ongelukken etc tijdens het reizen. Dat is niet hetzelfde als tijdens het verblijf.
Anyway, zo'n onduidelijke verzekering is natuurlijk geen knip waard. Dus ik zou er sowieso geen geld voor betalen en er ook zeker niet op vertrouwen dat hier ooit een vergoeding vandaan zou komen.
Ik snap trouwens ook wel dat de helpdesk gewoon nee zegt. Dat is veel makkelijker en klopt ook altijd

Je hebt dan later ook geen discussies over wat er precies aan de telefoon is gezegd etc. In jouw voorbeeld is de autoreis dus niet gedenkt, maar "bijvoorbeeld" medische kosten daar wel (tenminste, dat denk ik). Maar ja, wat als er dan "bijvoorbeeld" een ongeluk gebeurd tijdens de reis en de helpdesk heeft ja gezegd?