Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-10 15:57
Haha, wel grappig.......het is een klein wereldje hier op tweakers. Je komt dezelfde namen tegen hier bij Openbank, maar ook bij tweakers die zitten bij N26, Revolut, Monese pffff....Ik ben niet rijk, maar ik heb me inmiddels toch een serie pasjes van al die banken in mijn portemonnee! Ik hoop niet dat er de komende jaren nog veel (Fin tech) banken in Europa bij komen 😉.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 31-07-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02:00
Datisraar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:03:
Haha, wel grappig.......het is een klein wereldje hier op tweakers. Je komt dezelfde namen tegen hier bij Openbank, maar ook bij tweakers die zitten bij N26, Revolut, Monese pffff....Ik ben niet rijk, maar ik heb me inmiddels toch een serie pasjes van al die banken in mijn portemonnee! Ik hoop niet dat er de komende jaren nog veel (Fin tech) banken in Europa bij komen 😉.
Haha! Als het nou eenmaal mijn interesse heeft... Mijn ma zegt dat ik geobsedeerd ben door geld. Maar na het grondig doorlichten van haar financiën heeft ze haar mening enigszins bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Vraagje hier: zijn er al OB bankrekening houders die deze zomer hun Maestro en/of Master card in Spanje gebruikt hebben?. Ging dat goed? Ik bedoel met name geldopnames (wel/geen opname kosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En wéér een actie, deze keer om Airpods Pro te winnen. Iedere aankoop vanaf € 5 met je Openbank-pas telt mee.

Bron: mail ontvangen, actie is via deze link na te lezen.

Ze doen toch behoorlijk hun best om een bepaalde share of wallet te krijgen. Ik had mijn Openbank-pasje uit mijn houder gedaan om weer alle (Maestro-only) transacties met Revolut te gaan afrekenen, maar nu toch maar weer alles > € 5 (waar je alleen met Maestro/V PAY betalen kunt) met Openbank :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2020 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 10:54
Datisraar schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:12:
Vraagje hier: zijn er al OB bankrekening houders die deze zomer hun Maestro en/of Master card in Spanje gebruikt hebben?. Ging dat goed? Ik bedoel met name geldopnames (wel/geen opname kosten).
Jep. Met openbank Maestro wat geld opgenomen bij een Santander automaat. Geen kosten :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
BeefHazard schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Jep. Met openbank Maestro wat geld opgenomen bij een Santander automaat. Geen kosten :)
Kijk ! Dat scheelt gelijk weer 2€ opname kosten 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 14:13
Voor wat betreft de kosten voor geldopname: begrijp ik het goed dat Openbank feitelijk nooit zélf kosten voor een geldopname in rekening brengt? Dus dat de enige kosten met welke je ooit geconfronteerd kan worden, de kosten van de bank waarbij je het geld opneemt zelf zijn? Los van een eventuele koersopslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
kwon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:19:
Voor wat betreft de kosten voor geldopname: begrijp ik het goed dat Openbank feitelijk nooit zélf kosten voor een geldopname in rekening brengt? Dus dat de enige kosten met welke je ooit geconfronteerd kan worden, de kosten van de bank waarbij je het geld opneemt zelf zijn? Los van een eventuele koersopslag.
Zo heb ik dat inderdaad te horen gekregen van een support medewerker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 10:00
Ik krijg mijn kaart niet toegevoegd aan Apple Pay. Heeft iemand anders hier moeite mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Leg even je stappen uit welke je doet. Je moet de wallet procedure volgen die voor Creditcards geldt.

Overigens, de code van je kaart vind je onder de eigenschappen van je kaart in de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
pl0xs schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:14:
Ik krijg mijn kaart niet toegevoegd aan Apple Pay. Heeft iemand anders hier moeite mee?
Ik ook. Vanwege de recente problemen in het systeem heb ik de Maestro kaart uit Apple Pay verwijderd. Sinds alles in de website en de app weer in orde was, lukt het me niet om mijn Maestro kaart weer toe te voegen. Ik heb het gemeld met de screen shots erbij. Misschien gaat het wat sneller als jij het ook meldt...

Ik weet hoe ik de CVV-code kan vinden en daar ligt het ook niet aan. Ik kom tot voorbij het akkoord geven aan de voorwaarden. Daarna krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TN4UPAHJGkoQ5QUaD60jMWV_fSM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GEQatQ43jasXRXrjgMGi3Cxc.png?f=user_large

Ik had ook 1 van de 4 MasterCards die ik had ontvangen van Apple Pay verwijderd en weer toegevoegd. Dat lukte wel zonder problemen.

[ Voor 32% gewijzigd door ditto4076 op 04-08-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
@ditto4076 ik heb er zojuist ook een melding van gemaakt.

@Get!em
  • Open Wallet app
  • Druk op het plusje (rechtsboven)
  • Kies Openbank als bank/kaart provider
  • Scan de kaart
  • Security code invullen
  • Next
  • Error

[ Voor 67% gewijzigd door pl0xs op 04-08-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
pl0xs schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:46:
@ditto4076 ik heb er zojuist ook een melding van gemaakt.
Mooi! Ik ben benieuwd. Mijn melding was al van afgelopen vrijdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 10:54
Volgens mij klopt dit. Mocht de eigenaar van de geldautomaat kosten in rekening brengen, wordt dit als het goed is altijd wel duidelijk vermeld voordat je je geld krijgt.
Datisraar schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Kijk ! Dat scheelt gelijk weer 2€ opname kosten 😀👍
Let wel dat ik dus enkel getest heb bij Santander, de eigenaar van Openbank. Ze geven zelf duidelijk aan dat je bij Santander automaten te allen tijde gratis kunt opnemen. YMMV bij andere banken, maar Santander is eigenlijk in elke Spaanse stad wel te vinden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:44:
En wéér een actie, deze keer om Airpods Pro te winnen. Iedere aankoop vanaf € 5 met je Openbank-pas telt mee.

Bron: mail ontvangen, actie is via deze link na te lezen.

Ze doen toch behoorlijk hun best om een bepaalde share of wallet te krijgen. Ik had mijn Openbank-pasje uit mijn houder gedaan om weer alle (Maestro-only) transacties met Revolut te gaan afrekenen, maar nu toch maar weer alles > € 5 (waar je alleen met Maestro/V PAY betalen kunt) met Openbank :)
Ter info : Betalen met Apple Watch geldt ook als betalen met Betaalpas. Vandaag ff gebeld en gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
pl0xs schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:14:
Zelfde probleem hier. Handmatig opnieuw toevoegen van maestro aan wallet lukt niet.
Het zal toch niet zo zijn dat je de kaart alleen tijdens kantooruren kunt toevoegen of zo?
Bovendien heb ik dat als ik kaartgegevens in de app wil bekijken (klik op afbeelding maestro) dat de app herhaaldelijk crashed?!

Wederom weer een niet al te beste ervaring met Openbank helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Mjammy op 04-08-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Mjammy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:48:
Zelfde probleem hier. Handmatig opnieuw toevoegen van maestro aan wallet lukt niet.
Het zal toch niet zo zijn dat je de kaart alleen tijdens kantooruren kunt toevoegen of zo?
Bovendien heb ik dat als ik kaartgegevens in de app wil bekijken (klik op afbeelding maestro) dat de app herhaaldelijk crashed?!

Wederom weer een niet al te beste ervaring met Openbank helaas.
Heb je het al aan Openbank support gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
ditto4076 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Heb je het al aan Openbank support gemeld?
Met een mailtje? ja!
Of is er nog een andere manier om support te benaderen behalve bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Mjammy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:56:
Met een mailtje? ja!
Of is er nog een andere manier om support te benaderen behalve bellen.
Ik heb in de afgelopen weken geleerd om in een e-mail uit te leggen wat er aan de hand is, liefst met screen shots ter illustratie, en te vragen om gebeld te worden. In de website staat dat ze op een e-mail reageren door je terug te bellen, maar zonder de expliciete vraag om me terug te bellen kreeg ik steeds een reactie dat ze niet per e-mail kunnen reageren vanwege hun privacyrichtlijnen of zo. Verder noteer ik inmiddels steeds welke datum en tijd ik met wie gesproken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
Pfff ja helemaal in het begin (ergens in januari dit jaar aangemeld) heb ik er redelijk wat tijd ingestoken met mail, screenshots, telefoongesprekken, whats app, telegram support etc... Het geeft me tot nu toe steeds een behoorlijk brakke app en amateuristisch gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Mjammy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:14:
Pfff ja helemaal in het begin (ergens in januari dit jaar aangemeld) heb ik er redelijk wat tijd ingestoken met mail, screenshots, telefoongesprekken, whats app, telegram support etc... Het geeft me tot nu toe steeds een behoorlijk brakke app en amateuristisch gevoel.
Ach, het is inderdaad een situatie van het Openbank gunnen. Maar op basis van de ervaringen tot nu zou ik Openbank niet aanbevelen. Mijn hoop is dat het net tegenovergesteld loopt als bunq. Een brakke UX die wordt ontwikkeld tot een gelikte website en app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
ditto4076 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Ach, het is inderdaad een situatie van het Openbank gunnen. Maar op basis van de ervaringen tot nu zou ik Openbank niet aanbevelen. Mijn hoop is dat het net tegenovergesteld loopt als bunq. Een brakke UX die wordt ontwikkeld tot een gelikte website en app.
Sorry, dat ik er wat anders over denk maar na een half jaar gebruik, kan ik Openbank als 2e of 3e rekening toch wel aanbevelen. Ik denk dat je naar het totale plaatje moet kijken. Ontwikkeling: ja, die eerste maanden ging het nog wel eens mis qua communicatie tussen de call center en moeder Santander, eigenaar van OB. En nog niet iedereen kan momenteel een MasterCard bestellen, jammer genoeg. Ook de app kan de komende tijd nog een goede doorontwikkeling worden. Maar ik ben blijkbaar in de gelukkige omstandigheid een Maestro kaart en MasterCard bij OB te hebben en maak al maanden gebruik van Apple Pay en Maestro betalingen via mijn horloge. Tel daarbij op, dat je toch een Nederlandse klantenservice hebt, inmiddels notificaties krijgt op je mobiel bij pinnen, en een spaarrekening 0,20% biedt, én de rekening gratis blijft voor de early adapters, het steeds aantrekkelijker wordt om OB erbij te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 05-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor wat betreft de kosten voor geldopname: begrijp ik het goed dat Openbank feitelijk nooit zélf kosten voor een geldopname in rekening brengt?
Het is wel een klein beetje onduidelijk wat ze nu precies bedoelen.

Ze schrijven dat je maximaal 5 keer per maand gratis geld kan opnemen. Je hebt ook een limiet van 600 euro per dag voor opnemen.

Als je bij Santander automaten geld opneemt kost het altijd 0 euro.

Maar er staat dus nergens wat er gebeurd als je voor de 6e keer in een maand geld wil opnemen bij een niet-Santander automaat. Moet je dan wel betalen? Hoeveel dan? Of kan je dan gewoon geen geld meer opnemen?

Ik kan in ieder geval nergens vinden hoe het dan zou moeten werken.

Ik gebruik geld opnemen eerlijk gezegd zelden, en heb nu ook even niet de behoefte om er mee te experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Datisraar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:27:
Sorry, dat ik er wat anders over denk maar na een half jaar gebruik, kan ik Openbank als 2e of 3e rekening toch wel aanbevelen. Ik denk dat je naar het totale plaatje moet kijken. Ontwikkeling: ja, die eerste maanden ging het nog wel eens mis qua communicatie tussen de call center en moeder Santander, eigenaar van OB. En nog niet iedereen kan momenteel een MasterCard bestellen, jammer genoeg. Ook de app kan de komende tijd nog een goede doorontwikkeling worden. Maar ik ben blijkbaar in de gelukkige omstandigheid een Maestro kaart en MasterCard bij OB te hebben en maak al maanden gebruik van Apple Pay en Maestro betalingen via mijn horloge. Tel daarbij op, dat je toch een Nederlandse klantenservice hebt, inmiddels notificaties krijgt op je mobiel bij pinnen, en een spaarrekening 0,20% biedt, én de rekening gratis blijft voor de early adapters, het steeds aantrekkelijker wordt om OB erbij te hebben.
Ik ben blij dat je in dat halfjaar toch positieve ontwikkelingen heb gezien. De Openbank mogelijkheden zijn inderdaad uniek in Nederland als alles voor de eerste 30.000 klanten tot 31 juli 2020 eenmaal beschikbaar is en het liefst ook SEPA Instant Payments toegevoegd zijn.

Mijn reserve om Openbank aan te bevelen komt door mijn ervaringen tot nu toe. Ik had me aangemeld voor een heads up bij introductie, maar ik heb die nooit ontvangen. In februari heb ik me alsnog aangemeld, maar doordat mijn mobiele telefoon provider van netwerk wisselde, ging het helemaal mis omdat Openbank het nummer niet kon/wilde aanpassen en uiteindelijk de hele aanvraag werd geannuleerd.

Om een nieuwe aanvraag te doen, moest eerst de geannuleerde aanvraag verwerkt zijn. Dat duurde weken. Daarna dan toch opnieuw een aanvraag gedaan. Daarbij ging het mis met de digitale handtekening. Ook dat duurde weken om op te lossen. Volgde de aanvraag voor extra rekeningen in mei. Ook dat duurde weken omdat zogenaamd de aangeleverde documenten niet voldeden.

Ook al staat in elk automatische antwoord van documenten@openbank.com dat ze de documenten zullen controleren en als er iets niet in orde is contact daarover opnemen. Maar ze hebben nooit contact opgenomen. Ik moest steeds zelf erachteraan bellen. Tot ik 2 heel nijdige e-mails stuurde waarna alles opeens binnen minuten vlotgetrokken kon worden.

Kortom, wellicht niet exemplarisch, maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs. En je zal wel begrijpen dat ik Openbank daarom voorlopig niet zou aanbevelen. En aangezien de gratis Travel+ actie inmiddels achter de rug is, zie ik niet dat ik Openbank ooit nog zal aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
JeroenE schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:23:
[...]
Het is wel een klein beetje onduidelijk wat ze nu precies bedoelen.

Ze schrijven dat je maximaal 5 keer per maand gratis geld kan opnemen. Je hebt ook een limiet van 600 euro per dag voor opnemen.

Als je bij Santander automaten geld opneemt kost het altijd 0 euro.

Maar er staat dus nergens wat er gebeurd als je voor de 6e keer in een maand geld wil opnemen bij een niet-Santander automaat. Moet je dan wel betalen? Hoeveel dan? Of kan je dan gewoon geen geld meer opnemen?

Ik kan in ieder geval nergens vinden hoe het dan zou moeten werken.

Ik gebruik geld opnemen eerlijk gezegd zelden, en heb nu ook even niet de behoefte om er mee te experimenteren.
Precies de vraag die jij formuleert heb ik aan Openbank support voorgelegd. Zij zeiden dat Openbank dus nooit zelf kosten rekent. Maar in Spanje worden er kosten gerekend als je buiten de alliantie van banken waar je bij zit geld uit de geldautomaat (ATM) haalt. Daar doelen ze hier op. Dus per maand kan je 5 keer gratis bij een andere alliantie geld uit de ATM opnemen.

Eigenlijk is de marketing erg onduidelijk. Ze zouden beter kunnen zeggen dat Openbank en Santander nooit kosten rekent bij geldopname uit een eigen ATM. En dat ze hebben afgesproken dat andere (allianties van) banken in Spanje bij geldopnamen tot 5 keer per maand ook geen kosten rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ditto4076 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:40:
Eigenlijk is de marketing erg onduidelijk. Ze zouden beter kunnen zeggen dat Openbank en Santander nooit kosten rekent bij geldopname uit een eigen ATM. En dat ze hebben afgesproken dat andere (allianties van) banken in Spanje bij geldopnamen tot 5 keer per maand ook geen kosten rekenen.
Aha, dus als je bijvoorbeeld geld opneemt bij bank XYZ en die rekent normaal gesproken altijd 3 euro opname kosten dan hoef je de eerste 5 keer (per maand) die 3 euro niet te betalen maar de 6e keer wel.

Dat kan best wel een groot voordeel zijn, maar dat omschrijven ze dan nogal omslachtig.

Telt het dan ook mee als je geld opneemt bij een bank die geen kosten rekent?

Stel ik neem 10 keer geld op bij bank PQR en die rekent niets. Daarna neem ik geld op bij XYZ. Moet ik dan toch 3 euro betalen omdat ik over de 5 keer heen zit? Of tellen de eerste 10 keer niet mee omdat die toch al gratis waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Dat is een goeie vraag. Stel ze die eens.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
JeroenE schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:53:
Aha, dus als je bijvoorbeeld geld opneemt bij bank XYZ en die rekent normaal gesproken altijd 3 euro opname kosten dan hoef je de eerste 5 keer (per maand) die 3 euro niet te betalen maar de 6e keer wel.

Dat kan best wel een groot voordeel zijn, maar dat omschrijven ze dan nogal omslachtig.

Telt het dan ook mee als je geld opneemt bij een bank die geen kosten rekent?

Stel ik neem 10 keer geld op bij bank PQR en die rekent niets. Daarna neem ik geld op bij XYZ. Moet ik dan toch 3 euro betalen omdat ik over de 5 keer heen zit? Of tellen de eerste 10 keer niet mee omdat die toch al gratis waren?
Zo diep ben ik niet gegaan, Jeroen. Ik begreep dat het ging over het systeem van Spaanse banken en dat ze verder geen afspraken hebben. Nog een vraag kan zijn: zijn die 5 keer gratis per bank(alliantie)? Ik neem aan dat Openbank zelf niet telt of kan tellen hoe vaak je bij welke bank(alliantie) pint...

Ik hou het erop dat in Spanje en wereldwijd de ATM's van Santander de voorkeur hebben. In de grote steden van Spanje staan die op bijna elke straathoek. Dus dat zal geen enorme opgave zijn. In het buitenland waar hoge kosten worden gerekend kan het flink schelen. Ik denk dat in Latijns Amerika Santander ook een flinke dekking heeft wat betreft ATM's. Maar in Thailand bijvoorbeeld is het ook prijzig en durf ik niet te voorspellen of er (veel) Santander ATM's zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:32
Snap alle problemen niet: zonder problemen aangemeld, Apple Pay in een keer toegevoegd, gebruik paar x per week zonder problemen.
Dus.....
Prima bank voor mij
Idem N26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ditto4076 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Ik denk dat in Latijns Amerika Santander ook een flinke dekking heeft wat betreft ATM's. Maar in Thailand bijvoorbeeld is het ook prijzig en durf ik niet te voorspellen of er (veel) Santander ATM's zijn...
Dat kon in Latijns-Amerika nog wel eens tegenvallen.

Ik ga er overigens vanuit dat je onbeperkt kunt pinnen bij alle Santander-automaten (ik meen dat ze in Duitsland ook nog wel eens ergens staan), en dat je dan 5x kunt bij een niet-Santander-automaat.

Niet dat ik in de afgelopen jaren ooit in één maand 5x cash geld gehaald heb, zelfs niet op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Pimirene schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:14:
Snap alle problemen niet: zonder problemen aangemeld, Apple Pay in een keer toegevoegd, gebruik paar x per week zonder problemen.
Dus.....
Prima bank voor mij
Idem N26.
Heb je je betaalpas toegevoegd in de afgelopen paar dagen of veel eerder? Tot vrijdag had ik ook geen probleem. Maar n.a.v. de problemen met de website en app (betaalpassen waren opeens zilver en Travel+ was uit, etc) heb ik zowel mijn Maestro als 1 van mijn nieuwe MasterCards uit Apple Pay verwijderd. Toen alles in de website en app weer op orde waren lukte het wel om de MasterCard opnieuw aan Apple Pay toe te voegen maar de Maestro betaalpas dus niet. Ik ben daar niet de enige in en het is nu nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:22:

Ik ga er overigens vanuit dat je onbeperkt kunt pinnen bij alle Santander-automaten (ik meen dat ze in Duitsland ook nog wel eens ergens staan), en dat je dan 5x kunt bij een niet-Santander-automaat.

Niet dat ik in de afgelopen jaren ooit in één maand 5x cash geld gehaald heb, zelfs niet op reis.
Ik keek even in de app en dat valt inderdaad vies tegen. Ik vermijd ook het liefst contant geld. Daarom is Apple Pay met Maestro en MasterCard bij Openbank zo fijn. Nu nog Instant Payments en het liefst ook nog support voor wearables van Laks Pay. Ik heb laatst zo'n ring gekocht en gekoppeld aan mijn ABN AMRO rekening. Dat is fijn, omdat hij nooit opgeladen hoeft te worden en verder eigenlijk als een normale betaalpas werkt. Prima om na het joggen een kop koffie mee te nemen...

Zelfs in Maleisie waar ik regelmatig kom, heb ik een betaalpas van een AirAsia dochteronderneming BigPay, die ik makkelijk met lokale payment apps, die werken met QR codes, kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG21
  • Laatst online: 03-08 15:40
Heeft er iemand ervaring met het geld opnemen in Zwitserland met Openbank?
Ik ben benieuwd in hoeverre het 5x geen opname kosten bij geld opnemen van toepassing is in dit land. Klopt het ook dat ik er met het Travel+ plan vanuit kan gaan dat ik geen koers opslag betaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Ik heb in Spanje zowel met de Mastercard als de Maestro gepint bij Santander.
Ging prima en is gratis.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
Sorry hoor maar ik vindt het echt niet best bij Openbank.
Geen reactie op de vraag over de app die crashed als ik kaartgegevens wil bekijken.
En toevoegen van de kaart aan AP lukt niet.

Vanochtend kreeg ik daar niets over te lezen in de antwoordmail behalve een standaard uitleg van de stappen om een kaart toe te voegen aan Ap, die dus niet werkt.
Als ik dan vandaag ga bellen, blijken beide problemen bekend.
De app verwijderen helpt ook niet. Ze zijn er mee bezig.
En ook kaarten toevoegen lijkt bij meer mensen niet te lukken.
Geef het een aantal dagen en probeer het dan nog eens...
Anders kunt u misschien volgende week maandag(!?) :N nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De maestro-kaart is momenteel ook niet aan Google Pay toe te voegen. Eerder lukte dat nog wel. Het toevoegen van de MasterCard is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 06:48
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
De link die jij stuurt is de verdeling van Santander-intern, m.a.w. 15% van hun personeel zit in Spanje en 6% in Chili bijvoorbeeld. Als je namelijk alles bij elkaar op telt kom je op nagenoeg 100% uit..

Uit persoonlijke ervaring weet ik namelijk dat in bijvoorbeeld Argentinië heel veel Santander te vinden is. Zie bijvoorbeeld ook onderstaande kaartje van de Argentijnse website. Als je denkt 'ooh ik zie ook heel veel open vlakken' nou op die plekken is ook vrijwel niets. Je moet er in Argentinië niet vreemd van opkijken als je 150km moet rijden voor een tankstation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbhS3ROHFaAiQoLslUAzDQqDL-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pjw1Me0845AwOBTqzcpdYqPP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Pimirene schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:14:
Dus.....
Prima bank voor mij
Idem N26.
Verwijder maar eens je OP kaart uit Apple Wallet en probeer het opnieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fidesnl schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:13:
[...]
De link die jij stuurt is de verdeling van Santander-intern, m.a.w. 15% van hun personeel zit in Spanje en 6% in Chili bijvoorbeeld. Als je namelijk alles bij elkaar op telt kom je op nagenoeg 100% uit..
Ik bedoelde te zeggen dat ze in Latijns-Amerika dus als retailbank schijnbaar alleen aanwezig zijn in Mexico, Brazilië, Chili en dus Argentinië. Dan blijven er nog een hoop landen over waar ze niet zitten. En naar Argentinië reis je met nieuwe € 100 of USD 100 biljetten en die wissel je dan gewoon op de informele markt lijkt me. Dan betaal ik ook wel weer cash :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Zijn er meer mensen die nu continu bij het openen van je rekening de volgende popup/melding krijgen?
'Om de transacties die ouder zijn dan 90 dagen te kunnen raadplegen, moeten we je om veiligheidsredenen een code naar je mobiele telefoon sturen. Wil je doorgaan?'
Erg irritant! Ik hoef die niet persé te zien, als ik op nee klik zie ik alleen mijn allerlaatste betaling en niet de transacties tot 90 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
Mijn Maestro betaalpas is weer succesvol toegevoegd aan Apple Pay! Nu nog Instant Payments en MasterCard debit en VISA credit betaalpassen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
ditto4076 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:19:
Mijn Maestro betaalpas is weer succesvol toegevoegd aan Apple Pay! Nu nog Instant Payments en MasterCard debit en VISA credit betaalpassen...
Bij mij ook nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En ook bij Google Pay is de maestro-kaart nu weer toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjammy
ditto4076 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:19:
Ja inderdaad sneller dan verwacht kon ik die nu ook weer in Wallet zetten.
Wel jammer dat niet de juiste afbeelding van de pas geplaatst wordt.
Ik had de roze kaart variant, maar In AP staat nu die donkerblauwe met rode sleutel.

Die melding om eerdere transacties te zien wat dan weer met sms moet worden bevestigd. Irritant inderdaad. Security voor werkelijk iedere klik is een beetje te scherp vind ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Mjammy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Ja inderdaad sneller dan verwacht kon ik die nu ook weer in Wallet zetten.
Wel jammer dat niet de juiste afbeelding van de pas geplaatst wordt.
Ik had de roze kaart variant, maar In AP staat nu die donkerblauwe met rode sleutel.

Die melding om eerdere transacties te zien wat dan weer met sms moet worden bevestigd. Irritant inderdaad. Security voor werkelijk iedere klik is een beetje te scherp vind ik zelf.
Geef ze even de tijd om de juiste kaart image te regelen. Dat was zelfs in hun eigen website en app een tijdje een puinhoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Mjammy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
...........

Schijnt een bug te zijn, een medewerker van Openbank heeft me hier over teruggebeld. Had ze over iets anders aan de lijn en heb dit toen even nagevraagd. Die sms bevestiging werkt bij mij nu ook niet meer, de app is zo niet echt werkbaar. Hopelijk lossen ze het snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjammy
ditto4076 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

Geef ze even de tijd om de juiste kaart image te regelen. Dat was zelfs in hun eigen website en app een tijdje een puinhoop!
Toen ik die kaart een half jaar terug in mn wallet had staan was het wel met de juiste image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Mjammy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:33:
[...]

Toen ik die kaart een half jaar terug in mn wallet had staan was het wel met de juiste image.
Ik ook tot afgelopen week, toen alles in het honderd liep bij Openbank! Ik hoop maar dat dergelijke hiccups een teken zij dat Openbank bezig is de systemen grondig te renoveren. Mij is steeds verzekerd dat mijn gegevens correct vast zijn gelegd maar dat de representatie in de website en app nu even afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57
Nou, ik krijg nog steeds smsjes bij iedere (contactloze) betaling die ik doe. Konden ze niet uitzetten. Toch is het wel van de 1 op de andere dag aangezet, want in het begin kreeg ik alleen codes voor bijv. inloggen op de sms. Niet bij iedere betaling. Heb het nummer maar op stil gezet.

Want als ik stevig aan het shoppen zou gaan en om de 5 minuten een betaling doe komt er dus iedere 5 minuten een sms. Ik houdt niet van dat soort onnodige bulk/info.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
Ik ben vanmiddag netjes door iemand van Openbank gebeld om te zeggen dat mijn Maestro betaalpas weer aan Apple Pay gekoppeld kon worden. Toch weer een meevaller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
Maar wat zijn ze dan ook weer ongelofelijk traag met een actueel saldo overzicht. Betalingen die er 2 dagen over doen om daadwerkelijk te zijn afgeschreven van het totaal saldo. Zodat je met een tweede beschikbaar saldo moet werken waar reserveringen vanaf gehouden zijn. Voelt niet erg high tech aan allemaal. Maar vooruit... het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Mjammy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:22:
Maar wat zijn ze dan ook weer ongelofelijk traag met een actueel saldo overzicht. Betalingen die er 2 dagen over doen om daadwerkelijk te zijn afgeschreven van het totaal saldo. Zodat je met een tweede beschikbaar saldo moet werken waar reserveringen vanaf gehouden zijn. Voelt niet erg high tech aan allemaal. Maar vooruit... het werkt.
Dat twee dagen inhouden voordat een betaling daadwerkelijk verwerkt is, is niet iets typisch bij Openbank. Andere Spaanse banken doen dat ook, sterker nog: in andere Europese landen als België Frankrijk, Ierland gebeurt dat ook als je met.je pas betaalt. Nederland is maar een van de weinige landen waar een pin betaling direct van je rekening wordt verwerkt en afgeboekt, en het saldo gelijk is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Datisraar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:11:
Dat twee dagen inhouden voordat een betaling daadwerkelijk verwerkt is, is niet iets typisch bij Openbank. Andere Spaanse banken doen dat ook, sterker nog: in andere Europese landen als België Frankrijk, Ierland gebeurt dat ook als je met.je pas betaalt. Nederland is maar een van de weinige landen waar een pin betaling direct van je rekening wordt verwerkt en afgeboekt, en het saldo gelijk is bijgewerkt.
Bij comdirect gebeurt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 16:40
Ik neem aan dat ondersteuning voor Bizum (de Spaanse tegenhanger van Tikkie) niet zo'n hoge prioriteit heeft voor Openbank. Of zou je een andere app voor Bizum ernaast kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
jack2 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:38:
Ik neem aan dat ondersteuning voor Bizum (de Spaanse tegenhanger van Tikkie) niet zo'n hoge prioriteit heeft voor Openbank. Of zou je een andere app voor Bizum ernaast kunnen installeren?
Je kunt het proberen via www.bizum.es
Dan de banknaam selecteren, Openbank en wordt je naar de app van OB geleid. Rekening selecteren, voorwaarden accepteren en moet je nog een 4 cijferige code invoeren. Maar dan ging het bij mij mis en krijg je een fout melding. Heb het twee keer geprobeerd maar is niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Datisraar Als ik naar die site ga en op openbank klik kom ik niet in mijn app, maar op deze site: https://www.openbank.es/bizum-envia-recibe-dinero-movil Vanaf daar kan ik niet verder. Nouja, ik kan wel verder, maar ik ben al klant en ga het dus niet in het spaans nog een keer aanvragen.

Gezien de screenshots op die pagina zou je het normaal gesproken vanuit je de app al kunnen activeren. Maar in mijn Nederlandse app zit die menukeuze er niet. De app ziet er sowieso anders uit, de keuze van de drie streepjes zit bij mij niet onderin, maar linksboven. Het enige wat er in mijn menu wel zit is het icoon van de meldingen. Ik heb daar ook geen icoon voor "inversteringen" (die zit bij mij in het menu onderaan). Ik heb ook geen keuze voor Deposito's (of stortingen).

Ik neem maar even aan dat de Nederlandse app niet alle "Spaanse" functionaliteiten heeft.

Ik heb een Android telefoon, misschien is dat ook nog het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JeroenE schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 03:54:
@Datisraar Als ik naar die site ga en op openbank klik kom ik niet in mijn app, maar op deze site: https://www.openbank.es/bizum-envia-recibe-dinero-movil Vanaf daar kan ik niet verder. Nouja, ik kan wel verder, maar ik ben al klant en ga het dus niet in het spaans nog een keer aanvragen.

Gezien de screenshots op die pagina zou je het normaal gesproken vanuit je de app al kunnen activeren. Maar in mijn Nederlandse app zit die menukeuze er niet. De app ziet er sowieso anders uit, de keuze van de drie streepjes zit bij mij niet onderin, maar linksboven. Het enige wat er in mijn menu wel zit is het icoon van de meldingen. Ik heb daar ook geen icoon voor "inversteringen" (die zit bij mij in het menu onderaan). Ik heb ook geen keuze voor Deposito's (of stortingen).

Ik neem maar even aan dat de Nederlandse app niet alle "Spaanse" functionaliteiten heeft.

Ik heb een Android telefoon, misschien is dat ook nog het verschil.
Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels een reactie van OB per e-mail:

‘ Bizum is een service die op dit moment alleen in Spanje actief is, vandaar dat het in Nederland niet geactiveerd kan worden’

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 11-08-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33
Sinds vandaag ook een account bij openbank... 2 dingen:

1. Staat in de mail "Waarom wachten, je kunt je pas NU al activeren voor online aankopen etc... binnen 10 dagen ontvangt u ed fysieke pas". Op de site "Activeer pas als u de fysieke pas heeft ontvangen!". Wat is het nu?

2. Ik kan niet inloggen met de android app... Krijg de melding 'controleer of uw wachtwoord en document correct zijn". Met dezelfde info kan ik wel op de site inloggen. Bij 'beheer apparaten' zie ik mijn telefoon ook iet staan (is gewoon een niet-geroote S20). Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:20:
2. Ik kan niet inloggen met de android app... Krijg de melding 'controleer of uw wachtwoord en document correct zijn". Met dezelfde info kan ik wel op de site inloggen.\
En wat staat er rechtsonderaan op de onderste regel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:40:
[...]

En wat staat er rechtsonderaan op de onderste regel?
Ugh, wat suf... dacht dat was om weer naar spaanse taal te wisselen oid. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 14:30

Flappiewappie

Hier nog meer

m0ridin schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:20:
Sinds vandaag ook een account bij openbank... 2 dingen:

1. Staat in de mail "Waarom wachten, je kunt je pas NU al activeren voor online aankopen etc... binnen 10 dagen ontvangt u ed fysieke pas". Op de site "Activeer pas als u de fysieke pas heeft ontvangen!". Wat is het nu?

2. Ik kan niet inloggen met de android app... Krijg de melding 'controleer of uw wachtwoord en document correct zijn". Met dezelfde info kan ik wel op de site inloggen. Bij 'beheer apparaten' zie ik mijn telefoon ook iet staan (is gewoon een niet-geroote S20). Iemand enig idee?
Duurt het inderdaad 10 dagen voordat je de pas krijgt? Ik wacht nu al een week....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Flappiewappie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Duurt het inderdaad 10 dagen voordat je de pas krijgt? Ik wacht nu al een week....
Bij mij duurde het wel ongeveer zo lang. Hij wordt opgestuurd uit Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel nog een dingetje voor de spaarrekening: de rente wordt uitgekeerd op de dag dat je de rekening geopend hebt. Dus bij mij: geopend op 23 juli, rente werd bijgeschreven met rentedatum 23 augustus. Keurig de 0,2% rente die afgesproken was overigens.

Ik weet nog niet of ik het zo laat of alsnog op de 1ste een extra spaarrekening open om de rente op de eerste erbij te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Is het meer mensen opgevallen dat ze nogal 'interessant' met privacy om gaan?

Bij registratie mocht ik graag een kopie van mijn paspoort per e-mail toezenden, men had nog niet van secure upload gehoord en ik heb dit vrij hoog moeten escaleren voor ik een andere validatiemethode kon gebruiken.

Vandaag bel ik met de customerservice en vraagt men (als enige vraag) naar mijn paspoortnummer zodat ze me kunnen identificeren. Stomverbaasd vraag ik wat mijn alternatieven zijn ivm privacy, die waren er niet. Toen ik vervolgens het paspoortnummer over de telefoon uitsprak, verbaasde het mij dat ik daarna zonder enige verdere verificatie alle handelingen op mijn rekening kon uitvoeren die ik wilde.
Dit voelde voor mij echt enorm privacy- en fraudegevoelig.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10 17:04
Ik had eerder in dit topic iets gelezen over dat dit normaal is bij Spaanse banken, maar ik krijg het er Spaans benauwd van. Met name campings en ook hotels in zuid Europa vragen paspoort (kopieën) die hebben dus massaal beschikking over paspoort nummers. Is er geen enkele andere verificatie geweest? Via je (06) telefoonnummer bijvoorbeeld?
Anders voor mij een reden om net als bij revolut (geen EU 100.000 garantie) de bedragen bij Openbank laag te houden. Wat jammer is, ik zit net bij openbank en wil er juist meer mee doen.
DarthPlastic schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:48:

Bij registratie mocht ik graag een kopie van mijn paspoort per e-mail toezenden, men had nog niet van secure upload gehoord en ik heb dit vrij hoog moeten escaleren voor ik een andere validatiemethode kon gebruiken.

Vandaag bel ik met de customerservice en vraagt men (als enige vraag) naar mijn paspoortnummer zodat ze me kunnen identificeren. Stomverbaasd vraag ik wat mijn alternatieven zijn ivm privacy, die waren er niet. Toen ik vervolgens het paspoortnummer over de telefoon uitsprak, verbaasde het mij dat ik daarna zonder enige verdere verificatie alle handelingen op mijn rekening kon uitvoeren die ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 18:48

Als het goed is, moest je in het telefoongesprek ook je viercijferige code invoeren, welke je ook gebruikt om in te loggen op de website (samen met je paspoortnummer).

Hoe dan ook, voor mij voelt dit ook niet als een veilig iets. Het feit dat ik mijn paspoortnummer moet invoeren om in te loggen, vind ik verre van vertrouwd aanvoelen. Ook het feit dat je inderdaad je paspoortnummer telefonisch door moet geven, vind ik erg vreemd en niet passen bij de privacystandaarden hoe ik deze gewend ben. Voor mij is dit al reden geweest om het op te zeggen, wat overigens enorm lastig blijkt te zijn (nog steeds niet gelukt, iemand tips?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Orangelights23 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

Als het goed is, moest je in het telefoongesprek ook je viercijferige code invoeren, welke je ook gebruikt om in te loggen op de website (samen met je paspoortnummer).

Hoe dan ook, voor mij voelt dit ook niet als een veilig iets. Het feit dat ik mijn paspoortnummer moet invoeren om in te loggen, vind ik verre van vertrouwd aanvoelen. Ook het feit dat je inderdaad je paspoortnummer telefonisch door moet geven, vind ik erg vreemd en niet passen bij de privacystandaarden hoe ik deze gewend ben. Voor mij is dit al reden geweest om het op te zeggen, wat overigens enorm lastig blijkt te zijn (nog steeds niet gelukt, iemand tips?).
Het paspoortnummer zelf is niet veilig, zovelen instanties zien dit. Als je echter puur met paspoortnummer en een pin alles kan doen is dat niet veilig (genoeg). Toen ik lang geleden iets had met een NL bank werd mij het hemd van het lijf gevraagd ter verificatie voordat een wijziging telefonisch werd doorgevoerd. Inmiddels allemaal niet nodig meer, veel is vanuit een app/web te doen. Ik heb het gevoel dat men in Spanje wat achter loopt met security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
glatuin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Het paspoortnummer zelf is niet veilig, zovelen instanties zien dit. Als je echter puur met paspoortnummer en een pin alles kan doen is dat niet veilig (genoeg). Toen ik lang geleden iets had met een NL bank werd mij het hemd van het lijf gevraagd ter verificatie voordat een wijziging telefonisch werd doorgevoerd. Inmiddels allemaal niet nodig meer, veel is vanuit een app/web te doen. Ik heb het gevoel dat men in Spanje wat achter loopt met security.
Geen 06-nummer verificatie en géén pincode verificatie nodig gehad tijdens het telefoongesprek...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
DarthPlastic schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:46:
[...]

Geen 06-nummer verificatie en géén pincode verificatie nodig gehad tijdens het telefoongesprek...
Ik heb een mail gestuurd naar openbank. Dit was hun reactie:
bij Openbank hebben wij juist een zeer uitgebreid veiligheidsprotocol waarbij altijd minimaal een toegangscode gevraagd wordt en vaak ook nog een aparte electronische handtekeningsleutel die je per post toegestuurd krijgt en een password wat je per mobiel toegestuurd krijgt. Bovendien heb je binnen onze applicatie ook nog unieke veiligheids instellingen zoals bijvoorbeeld de card control.

Wat inderdaad anders is dan bij veel instanties is dat wij de klant naar hun ID bewijs vragen om zich in eerste instantie te identificeren. Dit zal bedoeld worden op het forum.
@DarthPlastic Wellicht een medewerker die iets deed buiten alle protocollen om, kwalijke zaak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Omdat ik ook gratis Travel+ plan voor "eeuwig" heb, heb ik ook eens uitgezocht hoe het zit met die reisverzekering. Het was mij ook onduidelijk of je de reis betaald moest hebben met de R42 Maestro of dat het met elke kaart op jouw naam mocht. Uiteindelijk kwam ik op de Duitse site van Openbank terecht. Daar staat expliciet dat je met de R42 Maestro betaald moest hebben. Maar als je dan de voorwaarden bekijkt, zie je dat die afwijken van de Nederlandse; in de Nederlandse voorwaarden staat expliciet dat je tickets ook met een andere kaart op jouw naam mag hebben gekocht, dat ontbreekt in de Duitse voorwaarden.
Maar nog wel het meest opvallende was dat op de Duitse site stond dat de reisverzekering alleen geldt voor reizen met openbaar vervoer (vliegtuig, trein, etc.), dus niet met eigen vervoer. Ik heb het nagevraagd bij Openbank en dat klopt. Dus als je met de auto naar Frankrijk gaat en daar twee weken op de camping blijft, geldt de verzekering niet. Blijkbaar is de gedachte dat je je reis aantoont met de aankoop van tickets, en bij de Nederlandse Openbank mag dat ook met een andere pas op jouw naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
SiHiDa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:14:
Omdat ik ook gratis Travel+ plan voor "eeuwig" heb, heb ik ook eens uitgezocht hoe het zit met die reisverzekering. Het was mij ook onduidelijk of je de reis betaald moest hebben met de R24 Maestro of dat het met elke kaart op jouw naam mocht. Uiteindelijk kwam ik op de Duitse site van Openbank terecht. Daar staat expliciet dat je met de R42 Maestro betaald moest hebben. Maar als je dan de voorwaarden bekijkt, zie je dat die afwijken van de Nederlandse; in de Nederlandse voorwaarden staat expliciet dat je tickets ook met een andere kaart op jouw naam mag hebben gekocht, dat ontbreekt in de Duitse voorwaarden.
Maar nog wel het meest opvallende was dat op de Duitse site stond dat de reisverzekering alleen geldt voor reizen met openbaar vervoer (vliegtuig, trein, etc.), dus niet met eigen vervoer. Ik heb het nagevraagd bij Openbank en dat klopt. Dus als je met de auto naar Frankrijk gaat en daar twee weken op de camping blijft, geldt de verzekering niet. Blijkbaar is de gedachte dat je je reis aantoont met de aankoop van tickets, en bij de Nederlandse Openbank mag dat ook met een andere pas op jouw naam.
De voorwaarden van de 'reisverzekeringen' van CC maatschappijen zijn vrijwel altijd ongunstiger dan normale (permanente) reisverzekeringen. Voor 8 euro per maand kun je bij de traditionele verzekeraars vast iets beters vinden.
Het enige prettige is de aflever garantie en de 90-180-365 (afhankelijk van kaart type) dagen die traditionele credit cards bieden. Een pluspunt tov betalen per Ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
glatuin schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

De voorwaarden van de 'reisverzekeringen' van CC maatschappijen zijn vrijwel altijd ongunstiger dan normale (permanente) reisverzekeringen. Voor 8 euro per maand kun je bij de traditionele verzekeraars vast iets beters vinden.
Het enige prettige is de aflever garantie en de 90-180-365 (afhankelijk van kaart type) dagen die traditionele credit cards bieden. Een pluspunt tov betalen per Ideal.
Tuurlijk, 8 euro had ik er ook nooit voor betaald. Maar nu het gratis is... Ik heb ook geen eigen vervoer, dus ga vaak met trein en vliegtuig. Dan geeft het best een aardige dekking. Voorlopig goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
glatuin schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:32:
Waar zou ik meer informatie kunnen vinden over de verschillen tussen reisverzekeringen, etc aangeboden door credit card companies en rechtstreeks aangeboden door verzekeringsmaatschappijen?

• glatuin
In afwachting van de maestro kaart (zal komende week binnenkomen denk ik). Alvast de truuk met de oude APK geprobeert om een mastercard (gratis) aan te vragen. Echter via de oude app kan ik niet inloggen, ik krijg een mededeling dat er geen internet is. Nieuwe app werkt wel, maar zit geen mastercard optie in.

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb het nagevraagd bij Openbank en dat klopt. Dus als je met de auto naar Frankrijk gaat en daar twee weken op de camping blijft, geldt de verzekering niet. Blijkbaar is de gedachte dat je je reis aantoont met de aankoop van tickets, en bij de Nederlandse Openbank mag dat ook met een andere pas op jouw naam.
In het verleden is het hier ook over gegaan, zie onder andere kwon in "Openbank.NL"

In de definitie van reis staat niet dat je niet met je eigen auto mag gaan. Maar je moet wel bewijzen hebben "zoals hotelreserveringen". Dus als je een reservering hebt op een camping die > 30 km van je woon- of werkplek is dan valt dat gewoon onder "reis".

Zoals ik kwon in "Openbank.NL" lees hoef je voor het "openbaar vervoerbewijs" niet per se met de Openbank betaalkaart betaald te hebben, maar voor het verblijf zelf dus wel.

Als je dus met je eigen auto gaat is de reis er naar toe niet verzekerd, maar het verblijf wel. Geen idee waarom ze dat zo hebben gedaan. Misschien dat mensen te vaak met hun auto verder dan 30 km rijden zodat bijvoorbeeld een familiebezoekje aan tante Agaath anders onder de reisverzekering zou kunnen vallen en ze dat niet willen?

• kwon
Uiteindelijk kwam ik op de Duitse site van Openbank terecht. Daar staat expliciet dat je met de R42 Maestro betaald moest hebben. Maar als je dan de voorwaarden bekijkt, zie je dat die afwijken van de Nederlandse; in de Nederlandse voorwaarden staat expliciet dat je tickets ook met een andere kaart op jouw naam mag hebben gekocht, dat ontbreekt in de Duitse voorwaarden.
Niet om je af te kraken hoor, maar Duitse documenten zijn totaal niet relevant voor ons. Dit komt doordat wij naar Nederlands recht een overeenkomst hebben met Openbank. Deze overeenkomst is per definitie niet hetzelfde als degene die Duitse klanten hebben, want die is immers naar Duits recht afgesloten. Wat wij wel en niet van Openbank mogen verwachten kun je om die reden niet afleiden uit Duitse documenten.
in de Nederlandse voorwaarden staat expliciet dat je tickets ook met een andere kaart op jouw naam mag hebben gekocht
Waar zie je precies dat de reis moet zijn betaald met een pas die op je eigen naam staat? In de voorwaarden kan ik dat niet terugvinden. Ik zie slechts dat de betaling elektronisch moet hebben plaatsgevonden, maar niet per se met een middel dat op jouw naam staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
ditto4076 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:36:
[...]

Waar zou ik meer informatie kunnen vinden over de verschillen tussen reisverzekeringen, etc aangeboden door credit card companies en rechtstreeks aangeboden door verzekeringsmaatschappijen?
Je kunt ervan uitgaan dat een reisverzekering die bij een Mastercard of Visa zit, eigenlijk nooit een volwaardige vervanging van een 'echte' reisverzekering is. Bij AmEx kan dat misschien wel het geval zijn, maar daar ben ik te plebs voor.

Bij Mastercard en Visa betaal je vaak enkel een jaarbijdrage en daarvan wordt ook de premie van de eventueel gekoppelde verzekeringen betaald. Maar bij elkaar telt dat niet op tot een hoog bedrag, dus vandaar dat de verzekeringen vaak erg uitgekleed zijn.

Bij Openbank is het interessante dat er sprake van een maandelijkse premie lijkt te zijn die op jaarbasis wel degelijk tot een aardig bedrag optelt. Je zou dan verwachten dat de gekoppelde verzekeringen ook wat uitgebreider zijn. Ik sluit niet uit dat dit daadwerkelijk ook zo is. Het is alleen jammer dat de polisvoorwaarden in slecht Nederlands geschreven zijn, waardoor je dit niet met zekerheid kunt zeggen.

• ditto4076
kwon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:21:
Je kunt ervan uitgaan dat een reisverzekering die bij een Mastercard of Visa zit, eigenlijk nooit een volwaardige vervanging van een 'echte' reisverzekering is. Bij AmEx kan dat misschien wel het geval zijn, maar daar ben ik te plebs voor.

Bij Mastercard en Visa betaal je vaak enkel een jaarbijdrage en daarvan wordt ook de premie van de eventueel gekoppelde verzekeringen betaald. Maar bij elkaar telt dat niet op tot een hoog bedrag, dus vandaar dat de verzekeringen vaak erg uitgekleed zijn.

Bij Openbank is het interessante dat er sprake van een maandelijkse premie lijkt te zijn die op jaarbasis wel degelijk tot een aardig bedrag optelt. Je zou dan verwachten dat de gekoppelde verzekeringen ook wat uitgebreider zijn. Ik sluit niet uit dat dit daadwerkelijk ook zo is. Het is alleen jammer dat de polisvoorwaarden in slecht Nederlands geschreven zijn, waardoor je dit niet met zekerheid kunt zeggen.
Ik begreep dat de reisverzekeringen van MasterCard Black en (FB) Amex Gold/Platinum aardig in de buurt komen van een volledige vervanging van een doorlopende reisverzekering van een verzekeraar...

• glatuin
ditto4076 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:47:
[...]

Ik begreep dat de reisverzekeringen van MasterCard Black en (FB) Amex Gold/Platinum aardig in de buurt komen van een volledige vervanging van een doorlopende reisverzekering van een verzekeraar...
Ik heb destijds een onderzoek gedaan of Amex Flying Blue Gold genoeg was om te upgraden van Silver, echter de vergoedingen voor bagage waren mij te laag. Als tweaker heb ik kennelijk zelfs voor Amex Gold te dure spulletjes, ik vind het zelf wel meevallen. Silver behouden + reisverzekering was beter.

Ik vermoed dat ik Openbank best goed ga gebruiken, maar het travelcard gedeelte laat ik lekker links liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door glatuin op 27-08-2020 17:54 ]

• ditto4076
glatuin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:52:
Ik heb destijds een onderzoek gedaan of Amex Flying Blue Gold genoeg was om te upgraden van Silver, echter de vergoedingen voor bagage waren mij te laag. Als tweaker heb ik kennelijk zelfs voor Amex Gold te dure spulletjes, ik vind het zelf wel meevallen. Silver behouden + reisverzekering was beter.

Ik vermoed dat ik Openbank best goed ga gebruiken, maar het travelcard gedeelte laat ik lekker links liggen.
Ik heb weinig waardevolle zaken behalve mijn MacBook Air en iPhone Xr. Die neem ik dan ook steevast mee waar ik ook heen ga op reis. Zouden de verzekeringen van (FB) Amex Gold/Platinum en/of Openbank Travel+ dan wel voldoen?

• Fidesnl
Normale reisverzekering beginnen bij een 3-4 euro per maand. Dat is minder dan die van OpenBank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Fidesnl schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:48:
Normale reisverzekering beginnen bij een 3-4 euro per maand. Dat is minder dan die van OpenBank.
Gelukkig heb ik voorlopig Travel+ levenslang gratis...

Verwijderd

[...]
Dit komt doordat wij naar Nederlands recht een overeenkomst hebben met Openbank. Deze overeenkomst is per definitie niet hetzelfde als degene die Duitse klanten hebben, want die is immers naar Duits recht afgesloten.
De overeenkomst die ik heb met Openbank stelt dit:
Dit contract voor een betaalrekening valt onder de Spaanse wetgeving. Eventuele problemen die
voortvloeien uit de interpretatie, toepassing of handhaving zullen worden voorgelegd aan de jurisdictie van de Spaanse rechtbanken die bevoegd zijn op grond van het Spaanse procesrecht.
Hier komt dus geen Nederlands of Duits recht aan te pas. Uiteraard kan het wel zo zijn dat de voorwaarden die aangeboden worden aan klanten die in Nederland dan wel Duitsland gevestigd zijn verschillen, maar in ieder geval voor míjn contract geldt Spaans recht.
Fidesnl schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:48:
Normale reisverzekering beginnen bij een 3-4 euro per maand.
Zo kijk ik er ook naar, en aangezien mijn aanvullende ziektekostenverzekering ook extra medische kosten in het buitenland dekt (spoedeisend en niet-spoedeisend, én repatriëring) reis ik op het moment compleet zonder reisverzekering, Europa komen we toch niet uit. In gezondheidszorg zitten m.i. namelijk de grootste risico's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
@Verwijderd je hebt helemaal gelijk. Zonder pardon ging ik ervan uit dat Openbank in zowel Duitsland als Nederland subsidiaries had opgezet, maar eigenlijk kun je al uit de naam afleiden (Open Bank SA, Sociedad anónima) dat dat niet het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiHiDa
JeroenE schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
In het verleden is het hier ook over gegaan, zie onder andere kwon in "Openbank.NL"

In de definitie van reis staat niet dat je niet met je eigen auto mag gaan. Maar je moet wel bewijzen hebben "zoals hotelreserveringen". Dus als je een reservering hebt op een camping die > 30 km van je woon- of werkplek is dan valt dat gewoon onder "reis".

Zoals ik kwon in "Openbank.NL" lees hoef je voor het "openbaar vervoerbewijs" niet per se met de Openbank betaalkaart betaald te hebben, maar voor het verblijf zelf dus wel.

Als je dus met je eigen auto gaat is de reis er naar toe niet verzekerd, maar het verblijf wel. Geen idee waarom ze dat zo hebben gedaan. Misschien dat mensen te vaak met hun auto verder dan 30 km rijden zodat bijvoorbeeld een familiebezoekje aan tante Agaath anders onder de reisverzekering zou kunnen vallen en ze dat niet willen?
Openbank beweert zelf dus wat anders. Heb expliciet gevraagd of een autoreis naar een camping in Frankrijk gedekt wordt, bijvoorbeeld medische kosten aldaar. Het antwoord was: nee, alleen reizen met openbaar vervoer worden gedekt. Ze verwijzen daarbij naar de definitie van 'openbaar vervoer': 'In het kader van de verzekering wordt onder openbaar vervoersmiddel verstaan het vervoersmiddel dat met de betaalpas is betaald om de door deze verzekering gedekte reis per vliegtuig, boot, trein of touringcar te
ondernemen.' Zij menen hieruit te kunnen afleiden dat je een reis moet maken met OV om een gedekte reis te krijgen.
Ze hebben ook expliciet aangegeven dat je je reis moet aantonen met alleen de OV-tickets. Dus dat je de hotels, etc. met iets anders hebt betaald, zou niets moeten uitmaken. Dat is ook enigszins logisch als je ervan uitgaat dat alleen reizen met OV gedekt worden.
[...]

Niet om je af te kraken hoor, maar Duitse documenten zijn totaal niet relevant voor ons. Dit komt doordat wij naar Nederlands recht een overeenkomst hebben met Openbank. Deze overeenkomst is per definitie niet hetzelfde als degene die Duitse klanten hebben, want die is immers naar Duits recht afgesloten. Wat wij wel en niet van Openbank mogen verwachten kun je om die reden niet afleiden uit Duitse documenten.
Nee, dat snap ik ook, dat was mijn punt ook niet. Mijn punt is dat er bij de Duitse site een FAQ is waarin duidelijk staat dat 1) de reis betaald moet worden met de R42 kaart en 2) alleen reizen met OV worden gedekt, geen reizen met eigen auto. Door te kijken naar de verschillen tussen de Duitse en de Nederlandse voorwaarden kun je dan achterhalen in hoeverre dat ook geldt voor ons. En die komen overeen, behalve dan de clausule dat je ook met een andere pas mag hebben betaald.
[...]
Waar zie je precies dat de reis moet zijn betaald met een pas die op je eigen naam staat? In de voorwaarden kan ik dat niet terugvinden. Ik zie slechts dat de betaling elektronisch moet hebben plaatsgevonden, maar niet per se met een middel dat op jouw naam staat.
Klopt, heb je gelijk in.

[ Voor 11% gewijzigd door SiHiDa op 28-08-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
SiHiDa schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Openbank beweert zelf dus wat anders. Heb expliciet gevraagd of een autoreis naar een camping in Frankrijk gedekt wordt, bijvoorbeeld medische kosten aldaar. Het antwoord was: nee, alleen reizen met openbaar vervoer worden gedekt. Ze verwijzen daarbij naar de definitie van 'openbaar vervoer': 'In het kader van de verzekering wordt onder openbaar vervoersmiddel verstaan het vervoersmiddel dat met de betaalpas is betaald om de door deze verzekering gedekte reis per vliegtuig, boot, trein of touringcar te
ondernemen.' Zij menen hieruit te kunnen afleiden dat je een reis moet maken met OV om een gedekte reis te krijgen.

[...]

Nee, dat snap ik ook, dat was mijn punt ook niet. Mijn punt is dat er bij de Duitse site een FAQ is waarin duidelijk staat dat 1) de reis betaald moet worden met de R42 kaart en 2) alleen reizen met OV worden gedekt, geen reizen met eigen auto. Door te kijken naar de verschillen tussen de Duitse en de Nederlandse voorwaarden kun je dan achterhalen in hoeverre dat ook geldt voor ons. En die komen overeen, behalve dan de clausule dat je ook met een andere pas mag hebben betaald.

[...]

Klopt, heb je gelijk in.
Stel je voor dat ik een package deal (vliegreis met accommodatie) boek en betaal met mijn Amex en daarna dit bedrag overboek van Openbank naar Amex, is die reis dan geheel gedekt door Travel+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
ditto4076 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:03:
[...]

Stel je voor dat ik een package deal (vliegreis met accommodatie) boek en betaal met mijn Amex en daarna dit bedrag overboek van Openbank naar Amex, is die reis dan geheel gedekt door Travel+?
Ja, ook zonder dat overboeken. Tenminste, dat is mijn interpretatie... Vind het ook verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
SiHiDa schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:11:
Ja, ook zonder dat overboeken. Tenminste, dat is mijn interpretatie... Vind het ook verwarrend.
Ik dacht me te kunnen herinneren, dat dan wel de vereiste bestaat dat ik de reis aantonen kan met rekeningen. Dat zou niet nodig zijn als ik met een Openbank betaalpas betaald zou hebben. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

glatuin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:01:
Alvast de truuk met de oude APK geprobeert om een mastercard (gratis) aan te vragen. Echter via de oude app kan ik niet inloggen, ik krijg een mededeling dat er geen internet is.
Dit probleem is hier al eerder besproken, de oplossing moet ook nog wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Dit probleem is hier al eerder besproken, de oplossing moet ook nog wel te vinden zijn.
Al geprobeerd, oude apk op oude telefoon cache wipe browser wipe maar werkt niet. 1.5 is al te lang geleden denk ik, openbank zit nu op 1.9.

Maakt nu niet uit, echter er zijn inmiddels genoeg plekken in Europa waar maestro niet geweldig goed wordt geaccepteerd. In bijv Frankrijk is mastercard de standaard. Echter ik heb via curve genoeg mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glatuin schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:44:
[...]
Al geprobeerd, oude apk op oude telefoon cache wipe browser wipe maar werkt niet. 1.5 is al te lang geleden denk ik, openbank zit nu op 1.9.
Voor alle zekerheid nog even het desbetreffende bericht op gezocht, da's een andere oplossingspiste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 18:48
Het feit dat het niet concreet en helder is, is toch al voldoende om je reisverzekering niet via OpenBank te laten lopen?

Ik heb ook meerdere malen contact gehad met hun klantenservice, maar een helder antwoord kreeg ik nooit. Dan maar 4 euro per maand (want dat kost het) voor een ’reguliere’ doorlopende reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
SiHiDa schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:58:
Openbank beweert zelf dus wat anders. Heb expliciet gevraagd of een autoreis naar een camping in Frankrijk gedekt wordt, bijvoorbeeld medische kosten aldaar. Het antwoord was: nee, alleen reizen met openbaar vervoer worden gedekt.
Hm, ik heb niet zo'n hele hoge pet op van de helpdesk en de voorwaarden en diefinities zijn zo slecht geschreven dat het wel lijkt alsof ze het expres onduidelijk maken.

De reis (in de normale Nederlandse zin, niet zoals Openbank die definieert) met eigen vervoer is sowieso niet verzekerd, maar ik zou uitgaan van het verblijf op je bestemming wel. Dat valt onder hoofdstuk 2 en daar wordt nergens over het vervoer gesproken (dat staat alleen bij hoofdstuk 1). Wel heeft men het in hoofdstuk 2 continu over "VERZEKERDE" en de definitie daarvan is
Verzekerde: Elke natuurlijke persoon die tot de verzekerbare groep behoort, aan de lidmaatschapsvoorwaarden voldoet en voorkomt in de lijst van personen die in de verzekeringspolis zijn opgenomen. De groep personen die verzekerd zijn, vormt de verzekerde groep. Met betrekking tot zakenreizen omvat deze groep een verzekerde reisgenoot en meereizende kinderen, met toestemming van de polishouder.
Dan rijst (hahaha) natuurlijk de vraag of iedereen in je reisgroep op de polis staat of dat je die echt iedere keer opnieuw moet doorgeven. In hoofdstuk 1 vallen reisgenoten er wel onder, maar dat wordt in hoofdstuk 2 dus niet gespecificeerd.
Zij menen hieruit te kunnen afleiden dat je een reis moet maken met OV om een gedekte reis te krijgen.
Volgens mij is dat dus niet zo. Althans, zo lees ik het niet. Je reis moet meer dan 30 km verder zijn. Alleen als je met het openbaar vervoer gaat dan hoef je nog niet per se verder dan 30 km te zijn voor de dekking in gaat. Maar dat gaat dus over ongelukken etc tijdens het reizen. Dat is niet hetzelfde als tijdens het verblijf.

Anyway, zo'n onduidelijke verzekering is natuurlijk geen knip waard. Dus ik zou er sowieso geen geld voor betalen en er ook zeker niet op vertrouwen dat hier ooit een vergoeding vandaan zou komen.

Ik snap trouwens ook wel dat de helpdesk gewoon nee zegt. Dat is veel makkelijker en klopt ook altijd ;)
Je hebt dan later ook geen discussies over wat er precies aan de telefoon is gezegd etc. In jouw voorbeeld is de autoreis dus niet gedenkt, maar "bijvoorbeeld" medische kosten daar wel (tenminste, dat denk ik). Maar ja, wat als er dan "bijvoorbeeld" een ongeluk gebeurd tijdens de reis en de helpdesk heeft ja gezegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Het lastige dat de helpdesk niet in dienst is bij Openbank. Het is een externe call center waar je mee belt en die moeten de voorwaarden eerst goed bestuderen voor hun opdrachtgever. En dat kan best lastig zijn als je ze aan de telefoon hebt. Het zijn vaak Vlamingen of Hollanders die in Spanje wonen en in dienst zijn van een call center en wellicht voor meerdere bedrijven werken. Als je het niet weet kun je beter nee zeggen of het uitzoeken, maar nooit zomaar ja zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 31-08-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Welk bedrijf besteedt zijn helpdesk niet uit? Een vriend van mij heeft dit soort werk gedaan voor onder andere HP en Mercedes. Een oud klasgenoot deed dit volgens mij voor KPN. Allemaal in een kantoorpand op een industrieterrein waar je opleiding krijgt en workshops, maar niet direct in dienst bij het bedrijf en het verloop is enorm hoog. Ja, ze hebben ook een eigen helpdesk, maar die is vaak alleen 2e-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Fidesnl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:28:
Welk bedrijf besteedt zijn helpdesk niet uit? Een vriend van mij heeft dit soort werk gedaan voor onder andere HP en Mercedes. Een oud klasgenoot deed dit volgens mij voor KPN. Allemaal in een kantoorpand op een industrieterrein waar je opleiding krijgt en workshops, maar niet direct in dienst bij het bedrijf en het verloop is enorm hoog. Ja, ze hebben ook een eigen helpdesk, maar die is vaak alleen 2e-lijn.
Het komt redelijk onprofessioneel over bij Openbank de afgelopen maanden aan de telefoon, als ik dat hier lees, en wat ik ook zelf aan de telefoon meemaak. Ja, ze zijn meestal heel vriendelijk en ook wel behulpzaam en verstrekken nog wel eens tegenstrijdige informatie over diverse onderwerpen , maar hoe moeilijk kan het zijn: ‘Een van onze opdrachtgevers is Openbank’. ‘Lees voor wat op het belscript staat’. ‘Op het scherm zie je als er iemand vanuit Nederland belt naar ons 070 nummer, dat je met een OB klant te maken hebt. ‘Volg het belscript en als ze vanuit Nederland allerlei vervelende vragen over de reisverzekeringen gaan stellen, dan zeg je maar dat je het niet weet’. Zouden ze daar wel een supervisor of teamleider hebben? Of iemand die na de introductie in Nederland gaat evalueren hoe klantcontact gaat met Nederland? Of doen ze niet aan evalueren met medewerkers en is het snel een paar uurtjes werken, en hup terug de zon in? Vele vragen......

[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 01-09-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:41

Dank voor deze post. Ik was net op zoek naar een andere spaarrekening voor spreiding van mijn spaargeld omdat Moneyou ermee stopt en kwam toevallig Openbank tegen. Maar als dit hun manier van werken is, laat dan maar. En misschien onterrecht, maar dat het je gedekt bent middels "het depositogarantiefonds in Spanje" stelde me ook niet helemaal gerust. Natuurlijk, het is geen Iceland, maar toch..
Ik zoek verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
sverzijl schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:02:
[...]

Dank voor deze post. Ik was net op zoek naar een andere spaarrekening voor spreiding van mijn spaargeld omdat Moneyou ermee stopt en kwam toevallig Openbank tegen. Maar als dit hun manier van werken is, laat dan maar. En misschien onterrecht, maar dat het je gedekt bent middels "het depositogarantiefonds in Spanje" stelde me ook niet helemaal gerust. Natuurlijk, het is geen Iceland, maar toch..
Ik zoek verder.
Openbank is dochter van Santander, de grootste bank van Spanje en de 4e bank van Europa. Die laten ze echt niet zomaar omvallen hoor. Dus icm depositogarantiefonds echt wel betrouwbaar.

Security verhaal is iets anders. Normaliter moet de bank de 8 cijferige handtekening vragen naast het paspportnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidesnl
sverzijl schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:02:
[...]. En misschien onterrecht, maar dat het je gedekt bent middels "het depositogarantiefonds in Spanje" stelde me ook niet helemaal gerust. Natuurlijk, het is geen Iceland, maar toch..
Ik zoek verder.
Volkomen onterecht om het maar zo te zeggen. Santander hoort tot de 50 grootste bedrijven ter wereld en de 20 grootste banken. Als hen dus ooit iets overkomt dan is die bankgarantie het minste waar je je zorgen over moet maken. Dat ga je dan zelfs in je beurs voelen als je geen rekening bij ze hebt.
Ze vallen in Europa onder de categorie “te groot om om te vallen”.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
Ik had zodra het kon mijzelf via de wachtlijst aangemeld bij Openbank. Daarna die 50 euro geïncasseerd. Vorige week besloot ik de overstap geheel te gaan maken vanaf mijn huidige ING rekening. So far so good :)

Er is geen overstapservice wegens het buitenlandse IBAN verhaal, dus alle incasso's moet ik één voor één overzetten. Voor het gros is dat voor de administratie in iedergeval gedaan (nu de praktijk nog haha). De enige partij die tot dusver niet thuisgeeft is Oasen. Ik ben benieuwd hoe dat verder verloopt.

Reden van overstappen: Ik wilde gewoon af van een traditionele bank. Symboolpolitiek dus, aangezien in Nederland bankrekeningen niet erg duur zijn. Ik heb al jaren ook een N26. Ik heb daarnaast sinds kort ook Revolut met zowel een Visa als Maestro. Daarnaast in het bezit van de Bunq Travel Card, maar dit is geen volwaardige bankrekening. Ik heb lang getwijfeld tussen Revolut/N26/Openbank. Revolut viel voor mij af wegens de Brexit, en de schimmige status m.b.t. de implementatie van de Europese bankvergunning die ze inmiddels wel hebben. N26 heeft mijn vertrouwen de afgelopen jaren gewonnen gedurende talloze vakanties in het buitenland. Ik heb echter N26 niet gekozen omdat ik de afhankelijkheid van de telefoon too much vind. Als ie kwijtraakt kun je niet bij je rekening. Daarnaast vind ik het vanuit praktisch oogpunt ook prettig om op de iPads een dedicated app te hebben/ dat je de bank app op meerdere devices mag installeren. Ik las zowel bij Revolut als N26 ook horrorverhalen over bevroren rekeningen wegens witwas audits etc.

Daarom voor Openbank gegaan. Hoe ik het zie, zijn ze misschien wel een ideale mix tussen nieuw en oud. Ik ga ervan uit dat witwaspreventie bijvoorbeeld door Santander gedaan zal worden (kostenbesparing) danwel met de expertise van het moederbedrijf in eigen beheer gedaan wordt. Tel daar de goede telefonische bereikbaarheid en het (voor mij gratis) travel card plan bij op, en voor mij was het duidelijk. Ik ga naar Openbank! :D

De andere Fintech rekeningen blijf ik gewoon aanhouden, omdat ik het leuk vind om bij te houden hoe deze producten zich gaan ontwikkelen. Hopelijk kan ik bij Openbank binnenkort wel eindelijk die Mastercard eens aanvragen.
Pagina: 1 ... 17 ... 90 Laatste