Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik zie dat je ook een salarisrekening kan openen en op alles 1% cashback krijgt, daarbij de keuze tussen maestro of mastercard.
Iemand dit eerder aangevraagd?
Wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:18
MTT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 06:02:
Ik zie dat je ook een salarisrekening kan openen en op alles 1% cashback krijgt, daarbij de keuze tussen maestro of mastercard.
Iemand dit eerder aangevraagd?
Wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik zie die optie niet op hun site of app staan, kan je een link delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Def1ant schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 06:52:
[...]

Ik zie die optie niet op hun site of app staan, kan je een link delen?
Dat zie je als je ingelogd bent op hun website, onder rekeningen en dan naar beneden scrollen.

Edit: En alweer van de website verwijderd, gaat lekker daar. Ik werd gemaild dat de salarisrekening helemaal niet bestaat. Ik stuur een screenshot op, tijdje later werd ik gebeld en heb de medewerker duidelijk gezegd dat ik geen extra betaalrekening wil, maar de salarisrekening welke ik heb aangevraagd en foutief in de overeenkomst staat als betaalrekening. Hij zou het in orde maken, maar onder mijn rekeningen helemaal niks gewijzigd, nog steeds staat er betaalrekening. Ik ga er maar vanuit dat ze die 1% cashback achteraf allemaal gaan vergoeden.

Vraag: Zijn er mensen die de salarisrekening ook hebben aangevraagd en die gasten van openbank net doen alsof we gek zijn.

Overigens kun je als je een extra Open betaalrekening opent ook gewoon kiezen voor een mastercard, met keuze uit 3 kleuren

[ Voor 55% gewijzigd door MTT op 29-04-2020 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:16
nathalia schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:59:
[...]

Aha, dit schept meer duidelijkheid.

Dus als je contactloos betaalt MET Google Pay, dan gaat het via Maestro.

En als je contactloos betaalt ZONDER Google Pay, dan gaat het via Mastercard.

Ik doe alles zonder Google Pay en kan in ieder geval betalen bij Dekamarkt, Deen en Lidl. Maar als ik dus ook contactloos wil betalen bij AH dan kan ik dus beter Google Pay installeren.
Ik ben dus ook aan het stoeien met het mobiel betalen met Openbank (DE reden waarom ik die rekening erbij heb genomen), maar ik krijg het nog steeds niet voor mekaar.

Ik heb de Openbank app geïnstalleerd en in mijn telefoon bij tikken en betalen Openbank ook ingesteld. Maar helaas werkt het vooralsnog niet bij de bakker om de hoek.... Ik probeerde bij een Shell te betalen en de man achter de balie zei dat mijn telefoon als credit card gezien werd. Maar dat werd niet geaccepteerd voor dat bedrag.

Google Pay is naar mijn weten nog niet officieel beschikbaar in NL (niet vindbaar in Play store), dus eigenlijk vooralsnog waardeloos voor mij die Openbank rekening....

Ik heb ook al geprobeerd duidelijkheid te krijgen vanuit Openbank zelf, maar dat wil nog niet zo lukken met de medewerkers aan de telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Falco Hier de verklaring: musicfreak in "Openbank.NL". Erg onhandig inderdaad. Hopelijk past Openbank het aan.

Via Google Pay werkt het inderdaad wel. Je kunt gemakkelijk een los .apk-bestand vinden op internet. Zelf heb ik het anders opgelost. Ik heb een Belgisch Google-account aangemaakt en toegevoegd op mijn telefoon. Als ik in de Play Store dat account kies, kan ik Google Pay wel via officiële weg installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik kon recent niet pinnen wegens 'niet genoeg saldo'. Had het geld echter wel op mijn bank staan. Heb ze nog niet gecontacteerd hierover. Zeer vreemd. Meer mensen die dit hebben ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
TexMex schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:19:
@Falco Hier de verklaring: musicfreak in "Openbank.NL". Erg onhandig inderdaad. Hopelijk past Openbank het aan.

Via Google Pay werkt het inderdaad wel. Je kunt gemakkelijk een los .apk-bestand vinden op internet. Zelf heb ik het anders opgelost. Ik heb een Belgisch Google-account aangemaakt en toegevoegd op mijn telefoon. Als ik in de Play Store dat account kies, kan ik Google Pay wel via officiële weg installeren.
Bedankt voor je reactie!

Wat me echter vanuit Openbank nog niet duidelijk is, of dit een bug of een feature is... Het lijkt haast wel alsof de app zich verkeerd identificeert waardoor er dus Mastercard bij de winkelier staat ipv via Maestro netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-06 15:33
Bytemaester schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:20:
Ik kon recent niet pinnen wegens 'niet genoeg saldo'. Had het geld echter wel op mijn bank staan. Heb ze nog niet gecontacteerd hierover. Zeer vreemd. Meer mensen die dit hebben ervaren?
Weet je zeker dat je genoeg saldo had? Openbank is koning in data onduidelijk presenteren. Reserveringen zitten nog niet in het saldo verwerkt bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48
Ik snap dat mastercard/maestro probleem hier niet. Ik heb mijn Openbank pas als primair staan bij Apple Pay en kan overal gewoon betalen. Zelfs bij de bakker in het dorp en de viskraam die met zo’n rekenmachine pinapparaat werkt (die met bluetooth aan z’n mobiel is gekoppeld).

Ik had ooit boon icm Apple Pay en die had een echte Mastercard. Daar kon ik dus ook niet afrekenen daar waar ik nu wel met Openbank kan betalen. Dus ik geloof nog steeds niet dat het een Mastercard betaling is bij Openbank, maar gewoon Maestro.

En ja, je ziet een Mastercard logo als je de pas in Apple Pay hangt, maar dat is bij de ING ook zo als ik daar mijn Maestro pas koppel. Dus dat zegt niets.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@rimave Het probleem speelt ook niet bij de Openbank Maestro-kaart in combinatie met Apple Pay of Google Pay. Het gebeurt alleen wanneer je met Maestro via de Openbank-app zelf met een Android-telefoon mobiel wilt betalen via NFC (niet via Google Pay). Ondanks de Maestro-kaart worden deze betalingen verwerkt als MasterCard-betalingen. Hierdoor lukt mobiel betalen dus niet op plekken waar geen MasterCard wordt geaccepteerd. En dat zijn er in Nederland nog behoorlijk wat.

@Falco Het lijkt me inderdaad ook eerder om een bug te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06 09:17
Maaark schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:32:
> Ik kon recent niet pinnen wegens 'niet genoeg saldo'. Had het geld echter wel op mijn bank staan.

Weet je zeker dat je genoeg saldo had? Openbank is koning in data onduidelijk presenteren. Reserveringen zitten nog niet in het saldo verwerkt bijv.
Ik kon recent niet pinnen wegens 'storing'. Had het geld echter NIET op mijn bank staan. Kreeg daarvan netjes een melding in de app, maar die zag ik natuurlijk pas achteraf want ik was druk bezig met pinnen. Uiteindelijk maar betaald met mijn andere pas.

Ik had liever gezien dat er een melding 'niet genoeg saldo' op het scherm van de betaalterminal zou verschijnen. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik gebruik maakte van Garmin Pay. Misschien dat dat een complicatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48
TexMex schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:46:
@rimave Het probleem speelt ook niet bij de Openbank Maestro-kaart in combinatie met Apple Pay of Google Pay. Het gebeurt alleen wanneer je met Maestro via de Openbank-app zelf met een Android-telefoon mobiel wilt betalen via NFC (niet via Google Pay). Ondanks de Maestro-kaart worden deze betalingen verwerkt als MasterCard-betalingen. Hierdoor lukt mobiel betalen dus niet op plekken waar geen MasterCard wordt geaccepteerd. En dat zijn er in Nederland nog behoorlijk wat.

@Falco Het lijkt me inderdaad ook eerder om een bug te gaan.
Ah, ok. Nu snap ik hem.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falco
Ik heb zojuist even met Openbank aan de telefoon gezeten en ze waren verbaasd dat het mobiel betalen met de app (zonder Google Pay) niet werkte.

Ze zijn wel onderzoek gestart en ik zal zelf ook nog even proberen of mobiel betalen met de kaart wel werkt (nog niet geprobeerd). Wellicht moet de kaart zich eerst registreren of iets? Ik zag in een van de eerdere berichten hier op het forum dat het met de kaart wel schijnt te werken (via Maestro).

Voor mij lijkt het daarom een bug in de app te zijn, maar even testen nog. Wellicht goed dat anderen die hier ook last van hebben ook contact zoeken met Openbank. Dan krijgt het waarschijnlijk wat meer prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Falco schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:21:
Voor mij lijkt het daarom een bug in de app te zijn, maar even testen nog. Wellicht goed dat anderen die hier ook last van hebben ook contact zoeken met Openbank. Dan krijgt het waarschijnlijk wat meer prioriteit.
Zoals ik als eens eerder genoemd had, het onderliggende scheme van Openbank Pay is blijkbaar gewoon Mastercard. Onlogisch, maar niet onmogelijk.

De kans dat ze dat voor alleen Nederland aanpassen lijkt me net zo groot dan dat ze iDEAL invoeren, wat dat betreft is Nederland al de vreemde eend in de bijt met de Maestro card (al hebben ze in Spanje nog een mooie NFC Sticker om als kaart te gebruiken). In de andere Openbank landen bieden ze dan weer geen Maestro kaart aan, namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 20:33
Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:19:
[...]

Zoals ik als eens eerder genoemd had, het onderliggende scheme van Openbank Pay is blijkbaar gewoon Mastercard. Onlogisch, maar niet onmogelijk.

De kans dat ze dat voor alleen Nederland aanpassen lijkt me net zo groot dan dat ze iDEAL invoeren, wat dat betreft is Nederland al de vreemde eend in de bijt met de Maestro card (al hebben ze in Spanje nog een mooie NFC Sticker om als kaart te gebruiken). In de andere Openbank landen bieden ze dan weer geen Maestro kaart aan, namelijk.
Gezien het feit dat ze hier al een Maestro leveren, is het echt zoveel werk de NFC payments via diezelfde kaart te laten lopen? Lijkt me alleen maar eenvoudiger...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
Maaark schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:32:
[...]

Ja. Kreeg sms dat ik niet genoeg saldo zou hebben. Direct gecontroleerd, en had gewoon genoeg saldo. Daarna ergens anders een klein bedrag gaan proberen te pinnen, en werkte weer niet (onvoldoende saldo). Ik zal ze eens bellen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18
Falco schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:12:
[...]
Ik heb de Openbank app geïnstalleerd en in mijn telefoon bij tikken en betalen Openbank ook ingesteld. Maar helaas werkt het vooralsnog niet bij de bakker om de hoek.... Ik probeerde bij een Shell te betalen en de man achter de balie zei dat mijn telefoon als credit card gezien werd. Maar dat werd niet geaccepteerd voor dat bedrag.
Heb je in de Openbank app ook Mobiel betalen ingesteld? Ik had ook eerst Openbank alleen bij Tikken en betalen ingesteld maar dat bleek niet voldoende.
Ga in de app naar het onderdeel "Betaalpassen", klik rechtsbovenin op de 3 puntjes, kies Mobiel betalen en volg de instructies. Uiteraard moet NFC ook aan staan op je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
musicfreak schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:17:
[...]

Heb je in de Openbank app ook Mobiel betalen ingesteld? Ik had ook eerst Openbank alleen bij Tikken en betalen ingesteld maar dat bleek niet voldoende.
Ga in de app naar het onderdeel "Betaalpassen", klik rechtsbovenin op de 3 puntjes, kies Mobiel betalen en volg de instructies. Uiteraard moet NFC ook aan staan op je smartphone.
Jazeker, ook dat goed ingesteld, zie bijgevoegde screenshot. Bij een Shell pompstation werd de mobiele betaling ook herkend, echter niet geaccepteerd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnEzX7zESdc6DNbfhhbP9hhMfpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwaBqkHNpYowWBgxUCAxIY4h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10
Falco schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:29:
[...]

Jazeker, ook dat goed ingesteld, zie bijgevoegde screenshot. Bij een Shell pompstation werd de mobiele betaling ook herkend, echter niet geaccepteerd...

[Afbeelding]
Het gaat helaas echt niet werken.. Fysieke pas is Maestro, stel je hem in voor contactloos betalen op je mobiel is het opeens een Mastercard maar met Google Pay weer Maestro :-) Maestro mag dan wel van Mastercard zijn, dit is gewoon niet logisch en handig.. Al moet ik zeggen dat Google Pay wel perfect werkt hier! Veel soepeler dan hoe het bij ABN AMRO ging met contactloos betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ach, groeipijnen. We zijn in NL nogal verslaafd aan Maestro, terwijl Mastercard bij veel pinautomaten lastig is.

Evenal VISA is ook lastig. Maar kijk je naar het bijbehorende debitcard VPay, dan is het verhaal ook wel eens anders geweest. Tot 10 jaar terug kon je daar dus veel tegen het probleem aanlopen dat het niet geaccepteerd werd. Terwijl het gewoon een pinpas was die oa door SNSbank werd uitgegeven. Tegenwoordig kun je er weer overal mee betalen, maar dat was pas na 3 updates van alle pinautomaten in NL. In Duitsland en Belgie kan het af en toe nog steeds problematisch zijn. Toen ik vorig jaar met mijn VPay SNS pinpas betaalde bij Kameraexpress in Antwerpen, schrokken ze. Want op de dagafsluiting stond die betaling niet op de normale rijtje inkomsten van pinbetalingen, maar wel ineens bij de kosten en inkomsten van een Creditcard van VISA.
Tegenwoordig kun je bij SNSbank weer kiezen, maar veel mensen snappen dan toch niet waar het over gaat. Bij oa Rabo kun je nu gelukkig ook weer kiezen voor Mastercard of VISA. (waarbij VISA dan weer makkelijker is als je naar USA gaat).

Qua mobiel betalen ben ik blij dat Apple er een eenheid van heeft gemaakt. Duurde lang voordat het in NL was, maar als het werkt, werkt het ook vlekkeloos overal, met een heel aantal banken (zie je Wallet app welke banken allemaal). Monese uit UK is bijv ook gratis onder voorwaarden, met apple pay en google pay, maarja, UK, maar heeft wel een EU banking afdeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 28-04-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 21:43
Opzich wel interessant om eens een alternatief voor mijn rekening van de ING te zoeken, die travel card spreekt mij wel aan. Hoe kom ik aan zo'n actiecode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:50
Get!em schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:36:
Ach, groeipijnen. We zijn in NL nogal verslaafd aan Maestro, terwijl Mastercard bij veel pinautomaten lastig is.

Evenal VISA is ook lastig. Maar kijk je naar het bijbehorende debitcard VPay, dan is het verhaal ook wel eens anders geweest. Tot 10 jaar terug kon je daar dus veel tegen het probleem aanlopen dat het niet geaccepteerd werd. Terwijl het gewoon een pinpas was die oa door SNSbank werd uitgegeven. Tegenwoordig kun je er weer overal mee betalen, maar dat was pas na 3 updates van alle pinautomaten in NL. In Duitsland en Belgie kan het af en toe nog steeds problematisch zijn. Toen ik vorig jaar met mijn VPay SNS pinpas betaalde bij Kameraexpress in Antwerpen, schrokken ze. Want op de dagafsluiting stond die betaling niet op de normale rijtje inkomsten van pinbetalingen, maar wel ineens bij de kosten en inkomsten van een Creditcard van VISA.
Tegenwoordig kun je bij SNSbank weer kiezen, maar veel mensen snappen dan toch niet waar het over gaat. Bij oa Rabo kun je nu gelukkig ook weer kiezen voor Mastercard of VISA. (waarbij VISA dan weer makkelijker is als je naar USA gaat).

Qua mobiel betalen ben ik blij dat Apple er een eenheid van heeft gemaakt. Duurde lang voordat het in NL was, maar als het werkt, werkt het ook vlekkeloos overal, met een heel aantal banken (zie je Wallet app welke banken allemaal). Monese uit UK is bijv ook gratis onder voorwaarden, met apple pay en google pay, maarja, UK, maar heeft wel een EU banking afdeling.
Is er eigenlijk een reden waarom we in Nederland niet gewoon overstappen naar Mastercard Debit en Visa Debit? Of zal dit waarschijnlijk gaan gebeuren in de toekomst? Ik ben geen kenner maar zover ik weet is er amper verschil tussen Maestro en Mastercard Debit? Alleen dat Maestro hier geworteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb mijn eerste betaling met Fitbit Pay gedaan (Maestro). Ging prima. Tevreden. Nu kan in Bunq opzeggen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ZXRY schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:48:
Is er eigenlijk een reden waarom we in Nederland niet gewoon overstappen naar Mastercard Debit en Visa Debit?
Omdat Maestro voor de winkelier veel goedkoper is dan MasterCard of Visa. Maestro is een vast bedrag per transactie en de andere zijn procentueel.

Als je oud genoeg bent herinner je misschien nog wel de tijd dat je alleen kon pinnen vanaf een bepaald bedrag (25 of 50 gulden) of anders 10 cent (15?) extra moest betalen voor de kosten van pinnen. Pas toen de prijs is verlaagd kon het ineens bij alle winkels ook voor kleine bedragen (met de slogan: "Klein bedrag? Pinnen mag!").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 11:09
Ik ben al een paar weken mee aan t lurken op alle (fintech) banken topics hier op Tweakers en heb zojuist besloten toch ook een Openbank rekening aan te gaan maken, al is het maar voor het gratis Travelplan. Heeft er misschien nog iemand een actiecode/referralcode beschikbaar voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
cderidder schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:46:
[...]

Het gaat helaas echt niet werken.. Fysieke pas is Maestro, stel je hem in voor contactloos betalen op je mobiel is het opeens een Mastercard maar met Google Pay weer Maestro :-) Maestro mag dan wel van Mastercard zijn, dit is gewoon niet logisch en handig.. Al moet ik zeggen dat Google Pay wel perfect werkt hier! Veel soepeler dan hoe het bij ABN AMRO ging met contactloos betalen.
Net even getest, en zoals verwacht doet de kaart het prima. Straks onze Openbank vrienden nog maar eens bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:21
Ik heb al meerdere malen gebeld met Openbank om dit issue aan te geven. De klantenservice medewerkers willen het gewoonweg niet geloven dat mobiele betalingen met hun app soms niet lukken.

Ze geven aan dat de app tot in den treure getest is (waarschijnlijk in Spanje!) en dat het écht goed werkt. Als ik dan aangeef, dat het daar altijd goed gaat, omdat in Spanje geen Maestro passen worden uitgegeven dan haken de klantenservice medewerkers af....

Ze vragen dan om screenshots van de foutmelding die je op de telefoon en pinterminal krijgt. Die moet je dan doorsturen naar een vaag mailadres. Sta je daar in de Appie: eerst proberen om contactloos met de mobiel te betalen, dan allemaal foto's maken en dan uiteindelijk contant betalen in deze coronatijd. Uiteindelijk hoor je na het toesturen van alle foto's en screenshots niets meer van Openbank.

Kortom, er wordt gezegd dat ze erin zullen duiken en het zullen melden bij de appbouwer, maar net als met de iDeal-betalingen zal er waarschijnlijk niets aan gedaan worden!

Ik heb inmiddels de Google Pay app geïnstalleerd en nu werkt het uitstekend.

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1362580

Bij mij precies hetzelfde probleem: contactloos betalen met de Oopenbank app geeft bij bepaalde winkels een foutmelding. Dit zullen winkels zijn die geen Mastercard accepteren (want dat is wat de Openbank app doet, een Mastercard betaling maken van een Meastro gekoppelde pas).

Daarna Google Pay geïnstalleerd, en ineens kon ik wel contactloos betalen bij de winkel waar het met de Openbank app mislukte.
Dat het met Google Pay wel werkt is volgens mij dit: Google Pay maakt gebruikt van een virtueel bankrekening nummer waarmee je betaalt. Kijk de instellingen maar eens. Er staat letterlijk: "Wanneer u contactloos betaalt, wordt niet uw daadwerkelijke bankrekeningnummer maar uw virtuele bankrekening met de verkoper gedeeld. Zo blijven uw rekeninggegevens veilig".

Dit zou betekenen dat Google Pay een Meastro betaling (met de virtuele bankrekening) doet, en deze int bij Openbank. Daardoor werkt Google Pay wel overal en de Openbank app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18
Falco schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:29:
[...]
Ah helder, dan had ik je verkeerd begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Kan je dat Google pay ergens downloaden? Niet echt prettig om vage apk's toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk22NL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-05-2022
NiteRider schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 00:44:
vóór 27 april was de truc van TexMex (de mastercard aanvragen via de oude app route) gelukt.

Echter vanaf 27 april en vandaag vele malen over 1,5 dag geprobeerd bij een nieuwe rekening, zowel:

via de app 1.5.0 als ook de oudere 1.4.7 erna geprobeerd, app cache legen, resetten etc. etc., echter nu komt alleen nog maar na invoer van de sms code voor bevestiging de melding "fout opgetreden, probeer later of bel ons".

Ook via die speciale link voor de aanvraag op de website geprobeerd, daar komt de melding aan het einde van het proces "het is niet toegestaan een 2e kaart op de rekening aan te vragen"

Ik ben geinteresseerd of iemand überhaupt kan bevestigen dat het vanaf 27 april nog ergens gelukt is? Zo ja, via welke methode en welke versie app etc. ?
Vandaag de melding gekregen dat de oude app uit de link van @TexMex geupdate moet worden op uiterlijk 5 mei. Voor het dus te laat is heb ik toch gekozen om daarmee dus de mastercard aan te vragen. Dit is gewoon gelukt, echter heb ik niet de mogelijkheid om een kleur te kiezen gezien en is dit automatisch de roze pas geworden.

Verder heb ik nog naar de kenmerken gekeken. Misschien ligt het eraan dat hij nog net pas aangevraagd is, maar op dit moment staat er bij prepaid nog niks aangegeven.(bij invoer van de eerste 4 cijfers staat wel prepaid aangegeven. Dit krijg ik ook als ik de N26 kaart van de N26's homepage invul)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTJq2iYLhzZddxWLEO6AG-JCJAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X4GEZpJKEHIzNeLGEylqN9XM.png?f=user_large
Ik had ook verwacht dat bij het aanvragen die 1,99 gelijk afgeschreven ging worden, maar dit zal waarschijnlijk later volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door mk22NL op 30-04-2020 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:23
Ik wacht al weken op een bankpas 8)7

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Volgens de helpdesk is de tijd van bezorging ongeveer drie weken na de bestelling.
Overigens heb ik nu zelf ook een rekening aangemaakt, niet langer betalen voor pinnen bij de ING dus, heb daar het goedkoopste pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk22NL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-05-2022
Pindasaus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:04:
[...]

Volgens de helpdesk is de tijd van bezorging ongeveer drie weken na de bestelling.
Dat was bij mij voor de maestro pas inderdaad het geval.

Ik vraag me trouwens af of de eerste 20000 klanten al bereikt zijn. Ik zie de reclames namelijk niet meer langskomen.

Update 1-5-2020: bij een account afgesloten op 27e zat travel+ er nog steeds gratis bij.

[ Voor 28% gewijzigd door mk22NL op 01-05-2020 11:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:31
Anoniem: 1362580 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:34:
Bij mij precies hetzelfde probleem: contactloos betalen met de Oopenbank app geeft bij bepaalde winkels een foutmelding. Dit zullen winkels zijn die geen Mastercard accepteren (want dat is wat de Openbank app doet, een Mastercard betaling maken van een Meastro gekoppelde pas).

Daarna Google Pay geïnstalleerd, en ineens kon ik wel contactloos betalen bij de winkel waar het met de Openbank app mislukte.
Dat het met Google Pay wel werkt is volgens mij dit: Google Pay maakt gebruikt van een virtueel bankrekening nummer waarmee je betaalt. Kijk de instellingen maar eens. Er staat letterlijk: "Wanneer u contactloos betaalt, wordt niet uw daadwerkelijke bankrekeningnummer maar uw virtuele bankrekening met de verkoper gedeeld. Zo blijven uw rekeninggegevens veilig".

Dit zou betekenen dat Google Pay een Meastro betaling (met de virtuele bankrekening) doet, en deze int bij Openbank. Daardoor werkt Google Pay wel overal en de Openbank app niet.
Mobiel betalen werkt vrijwel altijd met een virtuele pas. Wanneer je bij ING mobiel betalen aanzet op Android, wordt er ook een virtuele Maestro pas gemaakt, ook al heb je een fysieke VPay pas, dat gebeurt ook voor Apple Pay.

Dit is bij Google Pay ook het geval, vandaar dat er wordt gesproken over een virtueel bankrekeningnummer. Er is dus een virtuele Maestro pas van Openbank gekoppeld aan Google Pay. Blijkbaar wordt er in de Openbank app als je mobiel betalen aanzet, een virtuele Mastercard gemaakt in plaats van een virtuele Maestro pas. Hierdoor wordt Openbank Pay alleen daar geaccepteerd waar Mastercard wordt geaccepteerd.

In meerdere Europese landen is er wel steeds meer een beweging te zien dat VPay wordt vervangen door Visa Debit en Maestro door Debit Mastercard, zo gaat een aantal Sparkassen hun Girocard cobranden met Mastercard in plaats van Maestro. In Oostenrijk worden net als in Nederland pure Maestro passen gebruikt en daar is een bank inmiddels ook begonnen om Maestro te vervangen door Mastercard. In het verleden is dit ook in Ierland al gebeurd en ik verwacht dat op den duur Nederland ook zal volgen.

De reden dat dat nu nog niet het geval is, is dat voor Mastercard en Visa door de transactieverwerkers dezelfde tarieven worden gerekend ongeacht of het gaat om debit of credit. Dit terwijl Mastercard en Visa zelf hier wel een onderscheid in maken en hierbij Maestro en Debit Mastercard resp. V Pay en Visa Debit samen nemen.

De interchange fee voor Credit Mastercard is 0,3%, terwijl voor Maestro en Debit Mastercard EUR 0,02 per transactie wordt gerekend (https://www.mastercard.co..._Serive_Fees_04.09.20.pdf). Bij Visa zijn die kosten hetzelfde (https://www.visa.co.uk/da...herlands-october-2018.pdf). De oorzaak dat Mastercard dus op een hoop plekken niet wordt geaccepteerd ligt denk ik vooral bij de transactieverwerkers, die op Debit Mastercard transacties een hoop meer winst pakken, door een percentage over de transactie te rekenen aan de winkelier. Omdat er geen grote banken in Nederland zijn die Debit Mastercard of Visa Debit uitgeven, is er ook geen druk om deze kosten omlaag te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:41
Om uit te proberen heb ik een week geleden online in Ierland bij KBC, een bankrekening aangevraagd. En Daar krijg je inderdaad een Visa debit card bij je IE IBAN account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch.io
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 17:19
Ik heb een tweede betaalrekening via de Android app geopend en daarbij aangegeven dat ik een 'Mastercard' wil. Via de website kon ik alleen een nieuwe betaalrekening met een Maestro kaart kan openen, vreemd...
Zoals eerder gepost is, moet ik ook additionele documenten opsturen via de mail.

De support gaf aan dat ze problemen hebben met het leveren van Mastercards. Hier zal in de toekomst naar gekeken worden. Het trucje met android versie 1.5 durf ik niet te proberen.
Het travelcardplan geldt alleen voor een betaalpas, niet voor 1 account an sich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Nickk93 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:38:
In Oostenrijk worden net als in Nederland pure Maestro passen gebruikt en daar is een bank inmiddels ook begonnen om Maestro te vervangen door Mastercard. In het verleden is dit ook in Ierland al gebeurd en ik verwacht dat op den duur Nederland ook zal volgen.
Ik had het hier inderdaad laatst ook over en dit zal ongetwijfeld ook in Nederland gebeuren. Het zal wel een behoorlijke tijd in beslag nemen verwacht ik. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen wanneer onze banken ook overstappen op Visa en Mastercard debit. Onder andere bredere acceptatie en je debit pasje kan je dan als credit card gebruiken voor online aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:38
Op 15 april heb ik een rekening geopend en vandaag de betaalpas ontvangen. Meteen geactiveerd en via de apkspiegel Google Pay binnengehaald en gekoppeld. Zonder problemen weer met NFC kunnen betalen nadat Wallet is gestopt. Afschrijving direct zichtbaar in openbank app. Bevalt goed tot zover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 1362580 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:34:
Bij mij werkt de R42 Maestro kaart juist wel overal waar ik voorheen met mijn N26 Mastercard geen ApplePay kon gebruiken.

Edit: oh lees nu dat het gaat om betalen direct uit de app. Dat ken ik niet in mijn iOS bubbel.. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 01-05-2020 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10
Inmiddels de virtuele creditcard gekoppeld aan Curve zodat ie toch soort van fysiek is. Werkt perfect! Voor degene die het net zoals ik niet aandurven om de MasterCard aan te vragen via de 1.5 app.. je kan je op een wachtlijst laten zetten. De kaart gaat weer aangeboden worden binnenkort is wat ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:54
Iemand nog een code nodig voor de 50 euro welkomstbonus?

11597652193140715141

11597718141521042117

11451150131741418721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:09
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 02-05-2020 01:40 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 11:09
Bedankt! Zojuist een account aangemaakt, ik heb de 3e code gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:56
La1974 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:39:

11451150131741418721
Bedankt, ik heb de 3e code gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
JohanNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:43:
11525312012917716131

11525446212119179201

11525511338111001514

Geef wel even aan of je een hebt gebruikt, codes werken nog tot 31 mei.
Bedankt, ik gebruik de 2e code.

[ Voor 39% gewijzigd door birdibird op 02-05-2020 00:45 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

cderidder schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:08:
je kan je op een wachtlijst laten zetten. De kaart gaat weer aangeboden worden binnenkort is wat ik begrepen heb.
Heb je een bron voor deze interessante informatie?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Sando schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 02:15:
[...]

Heb je een bron voor deze interessante informatie?
Klopt, ik heb ook gebeld donderdag. Je kunt nu nog geen extra rekening met een debit MasterCard openen, maar ze willen later dit jaar nog wel mee beginnen. Ook ik heb me op een wachtlijst laten zetten. Ze gingen/gaan er vanuit dat wij in Nederland liever Maestro willen hebben, maar het is wel goed als nog meer Open bank Tweakers bellen dat ze graag MasterCard willen hebben. Hoe meer hoe beter!

[ Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 02-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
kgevol schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:31:
Op 15 april heb ik een rekening geopend en vandaag de betaalpas ontvangen. Meteen geactiveerd en via de apkspiegel Google Pay binnengehaald en gekoppeld. Zonder problemen weer met NFC kunnen betalen nadat Wallet is gestopt. Afschrijving direct zichtbaar in openbank app. Bevalt goed tot zover...
Interessant, waar vind ik die apk spiegel server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb dit niet geprobeerd, maar ik vind het wel een apart verhaal. Dus er zit een virtuele Mastercard aan je rekening, of eigenlijk aan je Maestro, die door de app gebruikt wordt om met NFC te betalen?

Is van deze Mastercard ook het nummer te achterhalen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Enige idee of the Openbank kaart ook werkende kan zijn met apple pay? bij het toevoegen aan mijn wallet vraagt die om een security code maar het is geen creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:37:
Enige idee of the Openbank kaart ook werkende kan zijn met apple pay? bij het toevoegen aan mijn wallet vraagt die om een security code maar het is geen creditcard?
De cvv van de kaart kan je in de app vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, het werkt met apple pay.
Vandaag nog mee betaald. Echter is het nu na 3 uur nog steeds in de app zichtbaar. Als dit nog traditioneel zonder weekend overschrijvingen is, verwacht ik dus pas maandag ochtend de actuele stand weer te zien.

Wordt eens tijd dat alle banken instant-pay gaan ondersteunen, ook in heel europa. Scheelt behoorlijk in snelheid, en volgens mij ook in kosten bij de bank (namelijk de menselijke controle eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Get!em dit heeft op zich niets met instant payments te maken. De bank weet al lang dat jij hebt betaald, daar hebben ze immers akkoord voor gegeven toen de betaalterminal vroeg of de betaling doorgang kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
La1974 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:39:

11597652193140715141

11597718141521042117

11451150131741418721
Thanks, heb de eerste gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 09:10

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

mk22NL schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:51:
[...]

Vandaag de melding gekregen dat de oude app uit de link van @TexMex geupdate moet worden op uiterlijk 5 mei. Voor het dus te laat is heb ik toch gekozen om daarmee dus de mastercard aan te vragen. Dit is gewoon gelukt, echter heb ik niet de mogelijkheid om een kleur te kiezen gezien en is dit automatisch de roze pas geworden.

Verder heb ik nog naar de kenmerken gekeken. Misschien ligt het eraan dat hij nog net pas aangevraagd is, maar op dit moment staat er bij prepaid nog niks aangegeven.(bij invoer van de eerste 4 cijfers staat wel prepaid aangegeven. Dit krijg ik ook als ik de N26 kaart van de N26's homepage invul)[Afbeelding]
Ik had ook verwacht dat bij het aanvragen die 1,99 gelijk afgeschreven ging worden, maar dit zal waarschijnlijk later volgen.
Ik heb de fysieke R42 Debet MasterCard betaalpas vandaag ook nog kunnen aanvragen via de 1.5 app.

Ben benieuwd of/wanneer hij aankomt, en of ik dan eindelijk mijn ING Credit MasterCard kan opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Brent schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:54:
[...]

Helaas, hier niet in elk geval.
[...]

Dat betreft de fysieke mastercard (die je nu niet meer kunt aanvragen), niet de virtuele.
@Brent Bij jou nog steeds geen Travel+ op je fysieke MasterCard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Donderdag heb ik om 16:45 geld overgemaakt van de ING naar Openbank, het is er nog altijd niet.
Had wel wat sneller bankverkeer verwacht eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Op 1 mei is er geen normaal betalingsverkeer dus afgelopen vrijdag is er niets afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het oude betalingsverkeer wordt alleen afgehandeld op werkdagen. Rekening houdende met internationale feestdagen.

Op de laatste werkdag van de week worden opdrachten in het betalingsverkeer vanaf ongeveer 15uur niet meer afgehandeld tot aan de eerste uren van de Eerstvolgende volgende werkdag.
Daar heb je instant payments voor als oplossing. In 95% van betalingen bij banken in NL en Zweden en Denemarken. Andere Eu landen lopen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ocn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 02:10:
[...]

@Brent Bij jou nog steeds geen Travel+ op je fysieke MasterCard?
Heb alleen die digitale. Zit het wel op de fysieke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

-foutje bedankt-

[ Voor 97% gewijzigd door ocn op 03-05-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
[...]Het Travel+ plan staat bij mij nu ook 'aan' op de fysieke MasterCard, dus dat lijkt inderdaad gewoon te werken. Voor de eCommerce card geldt waarschijnlijk hetzelfde.
@ocn Als ik het goed zie reageerde @Brent met "Helaas, hier niet in elk geval" op het dikgedrukte. De eCommerce-kaart is namelijk de digitale MasterCard.

Op mijn fysieke MasterCard staat in de app hetzelfde groene schuifje met Travel+ 'aan' zoals dat ook zichtbaar is op de Maestro-kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 03-05-2020 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

TexMex schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:24:
[...]

@ocn Als ik het goed zie reageerde @Brent met "Helaas, hier niet in elk geval" op het dikgedrukte. De eCommerce-kaart is namelijk de digitale MasterCard.

Op mijn fysieke MasterCard staat in de app hetzelfde groene schuifje met Travel+ 'aan' zoals dat ook zichtbaar is op de Maestro-kaart.
Helemaal gelijk, my mistake. 8)7 Goed dat je nogmaals bevestigd dat Travel+ bij de fysieke mastercard aanstaat.

Dit roept bij mij wel de vraag op in hoeverre dit een goede reisverzekering is, en of ik mijn doorlopende reisverzekering bij HEMA kan opzeggen..

Voorwaarden heb ik gevonden:Helaas 34 pagina's in niet echt begrijpelijke taal..

Ik zie al een adder: "De verzekerde is 24 uur per dag gedekt, zowel in zijn of haar privéleven als in de uitoefening van zijn of haar beroep (met betrekking tot de in de polis vermelde dekkingen wordt onder 24 uur verstaan de tijd die wordt besteed aan reizen waarvoor een retourticket en een verblijf met de verzekerde betaalpas werd betaald)."
.. ik koop niet altijd een retourticket. Dus ben benieuwd wat ze doen als je een enkeltje hebt gekocht, en er gebeurt iets tijdens je reis. Of als je een losse terugreis hebt geboekt.

[ Voor 4% gewijzigd door ocn op 03-05-2020 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:23
@ocn: Zolang dit soort opmerkelijke zaken in de voorwaarden van Openbank staan is het misschien handig om nog een ‘echte’ reisverzekering aan te houden:
Normale lijnvlucht: Een vlucht met een openbare dienstregeling, afkomstig van een erkende luchthaven en met een vliegtuig met meer dan 18 zitplaatsen.
Dus een lijnvlucht vanaf een tropisch eiland met zo’n 9-seater is opeens niet verzekerd?

[ Voor 22% gewijzigd door U123456 op 03-05-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:47
Iemand toevallig nog ergens een niet gebruikte code 'over'. Ik mis ze hier keer op keer, zal met mijn leeftijd te maken hebben, inderdaad. Graag via DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

U123456 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:50:
@ocn: Zolang dit soort opmerkelijke zaken in de voorwaarden van Openbank staan is het misschien handig om nog een ‘echte’ reisverzekering aan te houden:
[...]
Dus een lijnvlucht vanaf een tropisch eiland met zo’n 9-seater is opeens niet verzekerd?
Lijkt me ook ja. Ik heb in ieder geval wat vragen hierover aan Openbank gesteld. Zonder vragen hierover gaan ze de polis natuurlijk ook niet aanpassen.

Het kan nog steeds interessant zijn om de Openbank passen te gebruiken bij reizen, liever dubbel verzekerd dan onderverzekerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Ik had ze ook wat vragen gesteld, maar ik werd doorverwezen naar Zurich voor details.
Wel hadden ze me vermeld dat niet alleen gedekt wordt wat je met de openbank card betaald.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik probeerde mijn openbank pas te koppelen aan Google Pay maar kreeg dit niet voor elkaar. Google dacht ook dat het een creditcard was volgens mij.

Weet iemand of dit überhaupt werkt met openbank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, ook bij Apple Pay volg je de wizard volgens creditcard en moet je een cvv invoeren. Die cvv vind je in de Openbank app onder de eigenschappen van de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Get!em schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:32:
Ja, ook bij Apple Pay volg je de wizard volgens creditcard en moet je een cvc invoeren. Die cvc vond je in de Openbank app onder de eigenschappen van de pas.
Thanks, ik heb het inderdaad gevonden in de app onder het 3e icoontje waar je je betaalpas vindt, Als je op de R32 betaalpas klikt kom je in het overzicht van die pas, als je daar op ... rechtsboven klikt vind je "CVV raadplegen" die code heb ik gebruikt en toen kon ik hem toevoegen aan Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klebsiella
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
Nickk93 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Mobiel betalen werkt vrijwel altijd met een virtuele pas. Wanneer je bij ING mobiel betalen aanzet op Android, wordt er ook een virtuele Maestro pas gemaakt, ook al heb je een fysieke VPay pas, dat gebeurt ook voor Apple Pay.

Dit is bij Google Pay ook het geval, vandaar dat er wordt gesproken over een virtueel bankrekeningnummer. Er is dus een virtuele Maestro pas van Openbank gekoppeld aan Google Pay. Blijkbaar wordt er in de Openbank app als je mobiel betalen aanzet, een virtuele Mastercard gemaakt in plaats van een virtuele Maestro pas. Hierdoor wordt Openbank Pay alleen daar geaccepteerd waar Mastercard wordt geaccepteerd.

In meerdere Europese landen is er wel steeds meer een beweging te zien dat VPay wordt vervangen door Visa Debit en Maestro door Debit Mastercard, zo gaat een aantal Sparkassen hun Girocard cobranden met Mastercard in plaats van Maestro. In Oostenrijk worden net als in Nederland pure Maestro passen gebruikt en daar is een bank inmiddels ook begonnen om Maestro te vervangen door Mastercard. In het verleden is dit ook in Ierland al gebeurd en ik verwacht dat op den duur Nederland ook zal volgen.

De reden dat dat nu nog niet het geval is, is dat voor Mastercard en Visa door de transactieverwerkers dezelfde tarieven worden gerekend ongeacht of het gaat om debit of credit. Dit terwijl Mastercard en Visa zelf hier wel een onderscheid in maken en hierbij Maestro en Debit Mastercard resp. V Pay en Visa Debit samen nemen.

De interchange fee voor Credit Mastercard is 0,3%, terwijl voor Maestro en Debit Mastercard EUR 0,02 per transactie wordt gerekend (https://www.mastercard.co..._Serive_Fees_04.09.20.pdf). Bij Visa zijn die kosten hetzelfde (https://www.visa.co.uk/da...herlands-october-2018.pdf). De oorzaak dat Mastercard dus op een hoop plekken niet wordt geaccepteerd ligt denk ik vooral bij de transactieverwerkers, die op Debit Mastercard transacties een hoop meer winst pakken, door een percentage over de transactie te rekenen aan de winkelier. Omdat er geen grote banken in Nederland zijn die Debit Mastercard of Visa Debit uitgeven, is er ook geen druk om deze kosten omlaag te brengen.
Je hebt gelijk. Wat een gedoe tussen Maestro en Mastercard Debit - Visa/Vpay, vooral als je in het buitenland met je kaart of telefoon wilt betalen. Weet jij wanneer de Nederlandse banken overgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

klebsiella schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:51:
[...]
Je hebt gelijk. Wat een gedoe tussen Maestro en Mastercard Debit - Visa/Vpay, vooral als je in het buitenland met je kaart of telefoon wilt betalen. Weet jij wanneer de Nederlandse banken overgaan?
Maestro/Vpay moeten volgens mij aan veel strengere regels voldoen. Ik denk niet dat we gaan terugstappen naar een systeem dat is gebaseerd op het zipzappen van de Amerikaanse jaren '60.

Dat gaat niet alleen over allerlei vrijheden van commissies en extra reserveringen die verkopers mogen inhouden bij een Mastercard. Zo houden ze bijvoorbeeld als je eten laat bezorgen op je AirBNB in Amerika 20% extra in voor het geval je een fooi wil geven, en die krijg je dan een week later weer terug. Dat mag niet in Nederland. Je mag niet meer reserveren dan wat de klant moet betalen.

Maar het gaat ook over het gewenste veiligheidsniveau. Verlies je je Maestro, dan kan de oneerlijke vinder €25 contactloos pinnen (nu met corona tijdelijk €50). Verlies je je Mastercard, dan kan de oneerlijke vinder een tweedehansje kopen voor €2500. De banken willen je niet voor dat soort bedragen verzekeren als ze niet ook 2% commissie mogen vragen om de verzekering af te dekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 06-05-2020 01:56 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klebsiella
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
Sando schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 01:54:
[...]

Maestro/Vpay moeten volgens mij aan veel strengere regels voldoen. Ik denk niet dat we gaan terugstappen naar een systeem dat is gebaseerd op het zipzappen van de Amerikaanse jaren '60.

Dat gaat niet alleen over allerlei vrijheden van commissies en extra reserveringen die verkopers mogen inhouden bij een Mastercard. Zo houden ze bijvoorbeeld als je eten laat bezorgen op je AirBNB in Amerika 20% extra in voor het geval je een fooi wil geven, en die krijg je dan een week later weer terug. Dat mag niet in Nederland. Je mag niet meer reserveren dan wat de klant moet betalen.

Maar het gaat ook over het gewenste veiligheidsniveau. Verlies je je Maestro, dan kan de oneerlijke vinder €25 contactloos pinnen (nu met corona tijdelijk €50). Verlies je je Mastercard, dan kan de oneerlijke vinder een tweedehansje kopen voor €2500. De banken willen je niet voor dat soort bedragen verzekeren als ze niet ook 2% commissie mogen vragen om de verzekering af te dekken.
Hoe los je dan het probleem op dat Nederlndse V Pay en Maestrokaarten vaak niet werken in het buitenland? Winkels accepteren enkel Mastercard of VISA. Dan moet je elke keer cash gaan halen uit de ATM, ook niet handig als je mobiel betalen gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06 13:16
Toch wel een hele vreemde ervaring gehad met Openbank, het lijkt toch niet zo'n digitale tech bank te zijn. Ik had een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ik mijn 50 euro kado krijg, dit konden ze niet via de mail beantwoorden ivm veiligheid. Oke prima, via de app misschien? Nee ik moest bellen...BELLEN? Oke ik bellen, moest ik mijn paspoort nummer erbij gaan halen en dit doorgeven aan de persoon die ik sprak, daarna doorverbonden naar een robot waar ik mijn toegangscode in moest in toetsen, daarna weer terug verbonden naar de persoon waar ik mee in gesprek was...

Dit kan toch niet waar zijn? 8)7

Het welkomstkado krijg je altijd een maand later, dus dat zou in mei moeten zijn voor mij. Daarna ga ik kijken hoe ik deze rotzooi kan opzeggen. De app is te triest voor woorden en het hele support verhaal werkt omslachtig. Misschien zijn fintech banken toch niet zo techy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Tamerciaga schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:46:
Toch wel een hele vreemde ervaring gehad met Openbank, het lijkt toch niet zo'n digitale tech bank te zijn. Ik had een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ik mijn 50 euro kado krijg, dit konden ze niet via de mail beantwoorden ivm veiligheid. Oke prima, via de app misschien? Nee ik moest bellen...BELLEN? Oke ik bellen, moest ik mijn paspoort nummer erbij gaan halen en dit doorgeven aan de persoon die ik sprak, daarna doorverbonden naar een robot waar ik mijn toegangscode in moest in toetsen, daarna weer terug verbonden naar de persoon waar ik mee in gesprek was...

Het welkomstkado krijg je altijd een maand later, dus dat zou in mei moeten zijn voor mij. Daarna ga ik kijken hoe ik deze rotzooi kan opzeggen. De app is te triest voor woorden en het hele support verhaal werkt omslachtig. Misschien zijn fintech banken toch niet zo techy.
Bellen is alleen vreselijk met vijfjarigen op de helpdesk. Als ze niet voor meer dan een scheet hun baas moeten raadplegen en 5x doorverbinden heb ik liever een belletje, veel sneller en zij denken het uit ipv dat ik uitzoek hoe en waar ik iets moet indienen.

De ene keer dat ik belde met Openbank werd ik datzelfde telefoontje geholpen, en wat wil je nog meer? Idd, even je nummer intikken via die andere computer, maarja, dat is toch niet slechter dan de geboortedatum die het bij de meeste banken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

via de app misschien? Nee ik moest bellen...BELLEN? Oke ik bellen, moest ik mijn paspoort nummer erbij gaan halen en dit doorgeven aan de persoon die ik sprak, daarna doorverbonden naar een robot waar ik mijn toegangscode in moest in toetsen, daarna weer terug verbonden naar de persoon waar ik mee in gesprek was...

Same here. Maar ik ga ze toch een kans geven. Heb liever een houtje-touwtje rekening gratis dan €100 per jaar voor Bunq. Ze bestaan nog krap 3 maanden in deze vorm. Laat ze even een feeling krijgen van de wensen van het Nederlandse publiek.

Ook is het misschien handig om te weten waar OpenBank vandaan komt. Het was in de jaren '90 opgericht als "moderne" telefoonbank. Het was als het ware een girofoon-only bank. Daarna volgt de wet van de remmende voorsprong. Wellicht daarom dat ze nog van het "telefonische helpdesk" zijn.

Bovendien zijn ze de énige gratis volledige bank met meerdere (5x) IBANs. (Knab Basis is geen volledige bank.)

Je moet ze om de beurt aanvragen, ook dat is ouderwets, maar ze komen netjes in de app te staan. En dan moet je zogenaamd weer allemaal spullen opsturen, maar ik stuur gewoon een afdruk van een overschrijving van een Nederlandse bank op plus een foto van de eerste twee pagina's van het ondertekende contract, en dan activeren ze 'm ook gewoon.

Daarnaast, hoevaak ben je van plan support te gebruiken? Ik betaal inmiddels dagelijks met met Fitbit Pay. Heb er erg veel plezier van. Die nare support ervaring was ik alweer bijna vergeten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasaus
Zowel in de app op ios als via het inloggen op de webomgeving zie ik niet hoe de iban te vinden van degene die een storting heeft gedaan op mijn rekening, de optie gedetailleerd aanklikken heeft ook geen zin.
Wellicht zie ik iets over het hoofd, iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Pindasaus Dat lijkt niet te kunnen, zie birdibird in "Openbank.NL" en wat berichten daaronder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Pindasaus schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:05:
Zowel in de app op ios als via het inloggen op de webomgeving zie ik niet hoe de iban te vinden van degene die een storting heeft gedaan op mijn rekening, de optie gedetailleerd aanklikken heeft ook geen zin.
Wellicht zie ik iets over het hoofd, iemand?
Waarschijnlijk is het Spaanse idee van privacy net even anders dan hier. Daar is het normaal om het documentnummer van een identiteitsbewijs als gebruikersnaam te gebruiken en het kunnen inzien van de IBAN van de stortende partij niet. Bij ons is het precies andersom... Ik las hier eerder dat bij het eveneens Spaanse bnc10 de IBAN van de stortende partij ook niet zichtbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
TexMex schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Waarschijnlijk is het Spaanse idee van privacy net even anders dan hier. Daar is het normaal om het documentnummer van een identiteitsbewijs als gebruikersnaam te gebruiken en het kunnen inzien van de IBAN van de stortende partij niet. Bij ons is het precies andersom... Ik las hier eerder dat bij het eveneens Spaanse bnc10 de IBAN van de stortende partij ook niet zichtbaar is.
In andere landen blijkbaar ook. Bij de Ierse KBC bank is dat ook niet te zien als je een bedrag ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY

Die bonus krijg je zover ik weet ook niet aan het begin van de maand maar ergens halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand de (fysieke) Mastercard van Openbank al kunnen koppelen aan de Curve card?

Ik krijg "This card couldn't be verified at this time."

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 06-05-2020 17:55 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Sando Hier lukt het ook niet: "We were unable to verify your card at this time, please try again."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 10:22
Hier ook niet. Krijg hem ook niet aan m’n Apple ID als betaalmiddel gekoppeld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Aan Google Pay koppelen is bij mij dan weer wel gelukt. Zowel de Maestro als de MasterCard. Andere kaarten heb ik overigens probleemloos aan Curve kunnen koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
TexMex schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:34:
Aan Google Pay koppelen is bij mij dan weer wel gelukt. Zowel de Maestro als de MasterCard. Andere kaarten heb ik overigens probleemloos aan Curve kunnen koppelen.
Sorry, Apple Pay werkt wel maar kan er bijvoorbeeld niets mee uit de App/iTunes Store kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sandermm schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:42:
[...]

Sorry, Apple Pay werkt wel maar kan er bijvoorbeeld niets mee uit de App/iTunes Store kopen.
Denk dat het door de debit status komt. Bepaalde partijen hebben volgens mij liever dat je met een creditcard betaalt, omdat ze dan meer zekerheid hebben dat je kredietwaardig bent voor toekomstige afschrijvingen (zoals bij abonnementen).

[ Voor 15% gewijzigd door ocn op 07-05-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
ocn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:52:
[...]

Denk dat het door de debit status komt. Bepaalde partijen hebben volgens mij liever dat je met een creditcard betaalt, omdat ze dan meer zekerheid hebben dat je kredietwaardig bent voor toekomstige afschrijvingen (zoals bij abonnementen).
Mijn huidige betaalmiddelen in zowel Curve als bij Apple zijn ook debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Momenteel kunnen we dus niet, of heel moeilijk aan een debit MasterCard komen bij Openbank. Hierbij een tip: die krijg je dus wel gelijk bij het openen van een rekening bij de Belgische Aion bank of KBC Ierland. Aanhouden van een bankrekening kost wel 2€ per maand per bank, maar dit zijn wel volwaardige banken met 100.000€ garantie fonds. En natuurlijk ook bij de Duitse N26 een debit MasterCard en dan wel een gratis bankrekening.

[ Voor 17% gewijzigd door Datisraar op 10-05-2020 14:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
Datisraar schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:10:
Momenteel kunnen we dus niet, of heel moeilijk aan een debit MasterCard komen bij Openbank. Hierbij een tip: die krijg je dus wel gelijk bij het openen van een rekening bij de Belgische Aion bank of KBC Ierland. Aanhouden van een bankrekening kost wel 2€ per maand per bank, maar dit zijn wel volwaardige banken met 100.000€ garantie fonds. En natuurlijk ook bij de Duitse N26 een debit MasterCard en dan wel een gratis bankrekening.
Openbank is ook en volwaardige bank met een ton garantie. Het is gewoon het "hippe" merk van Santander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 15:23
Ik heb ook inmiddels bijna een maand geleden Openbank aangevraagd ivm het lifetime travel plan dat er bij komt met gratis pinnen in het buitenland. Alleen weet ik uit ervaring wel dat Maestro vaak niet wordt geaccepteerd dus je hebt er weinig aan in het buitenland tenzij je de Mastercard er bij 'koopt'.

Ik lees eigenlijk alleen maar slechte ervaringen hier. Zelf heb ik Monzo, Transferwise (voor houden verschillende currencies), Revolut (Visa betaalpas), N26 (beste voor reizen) en nu ook Openbank. Eigenlijk werken ze allemaal beter dan Openbank, wat is voor jullie de reden dat jullie zo graag Openbank willen proberen terwijl het niet goed lijkt te werken? Mis ik voordelen die Openbank heeft t.o.v. de reeds genoemde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wouter1337 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:16:
Ik heb ook inmiddels bijna een maand geleden Openbank aangevraagd ivm het lifetime travel plan dat er bij komt met gratis pinnen in het buitenland. Alleen weet ik uit ervaring wel dat Maestro vaak niet wordt geaccepteerd dus je hebt er weinig aan in het buitenland tenzij je de Mastercard er bij 'koopt'.

Ik lees eigenlijk alleen maar slechte ervaringen hier. Zelf heb ik Monzo, Transferwise (voor houden verschillende currencies), Revolut (Visa betaalpas), N26 (beste voor reizen) en nu ook Openbank. Eigenlijk werken ze allemaal beter dan Openbank, wat is voor jullie de reden dat jullie zo graag Openbank willen proberen terwijl het niet goed lijkt te werken? Mis ik voordelen die Openbank heeft t.o.v. de reeds genoemde?
  • Geen bankkosten
  • gratis maestro kaart
  • fysieke debit mastercard voor 1,99 aanvraagkosten
  • mobiel betalen
  • gratis reisverzekering
  • Met 'Card Control' kun je betaalpas altijd in- en uitschakelen. Dat kan ook per land en/of type transactie (bijvoorbeeld voor online aankopen of geldautomaten).
  • Korting bij verschillende aanbieders zoals Avis (autohuur) en Booking.com.
  • Tegoeden bij Openbank zijn tot €100.000 per spaarder beschermd door het Spaanse depositogarantiestelsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

ocn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Lijkt me ook ja. Ik heb in ieder geval wat vragen hierover aan Openbank gesteld. Zonder vragen hierover gaan ze de polis natuurlijk ook niet aanpassen.

Het kan nog steeds interessant zijn om de Openbank passen te gebruiken bij reizen, liever dubbel verzekerd dan onderverzekerd...
Ze verwijzen me voor vragen over de polis door naar Zurich: "Voor vragen met betrekking tot de reisverzekering, adviseren wij je om telefonisch contact op te nemen met Zurich. Op de laaste pagina van het contract staat een telefoonnummer om contact met hun op te nemen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 15:23
ocn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:52:
[...]
  • Geen bankkosten
  • gratis maestro kaart
  • fysieke debit mastercard voor 1,99 aanvraagkosten
  • mobiel betalen
  • gratis reisverzekering
  • Met 'Card Control' kun je betaalpas altijd in- en uitschakelen. Dat kan ook per land en/of type transactie (bijvoorbeeld voor online aankopen of geldautomaten).
  • Korting bij verschillende aanbieders zoals Avis (autohuur) en Booking.com.
  • Tegoeden bij Openbank zijn tot €100.000 per spaarder beschermd door het Spaanse depositogarantiestelsel
Dat zit allemaal ook bij de genoemde alternatieven.
Het belangrijkste voordeel voor jullie is dus dat nu hun travel plan gratis is en er dus een (zeer ingewikkelde en beperkte) reisverzekering bij zit en wereldwijd pinnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Deze complete lijst krijg je niet bij de alternatieven. Zeker voor Android-gebruikers is mobiel betalen vaak lastig omdat Google Pay in Nederland officieel nog niet is uitgerold. Met de Maestro-kaart van N26 kun je überhaupt niet mobiel betalen en bij die van Revolut alleen met Apple Pay en niet met Android. Ook kun je bij Openbank kosteloos tot vijf IBANs aanvragen. Verder valt van de door jou genoemde alternatieven alleen N26 onder een depositogarantiestelsel. Ik denk dat vooral het complete pakket dat Openbank biedt veel mensen aanspreekt. Het werkt allemaal nog niet zo fancy, maar dat kan de komende jaren alleen maar beter worden.

[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 11-05-2020 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wouter1337 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Het belangrijkste voordeel voor jullie is dus dat nu hun travel plan gratis is en er dus een (zeer ingewikkelde en beperkte) reisverzekering bij zit en wereldwijd pinnen?
Voor mij is het belangrijkste voordeel 5 verschillende IBANs (je kan tot 5 betaalrekeningen gratis openen op één account) om verschillende inkomsten en uitgaven beter inzichtelijk te hebben, en Fitbit Pay.

Dat zit niet allebei niet bij de genoemde alternatieven.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
menzo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:53:
[...]

Openbank is ook en volwaardige bank met een ton garantie. Het is gewoon het "hippe" merk van Santander
Ik had ook moeten zeggen 'ook'. Maar bij de andere banken die ik noemde krijg je gelijk een debit MasterCard en bij Openbank niet (gelijk). Als je dus perse snel een debit MasterCard wil hebben kan je dus bij N26, Aion of KBC terecht.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 11-05-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henricus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05-2020
Garmin Pay werkt ook icm Openbank.
Voor wat het waard is :-)
Pagina: 1 ... 13 ... 89 Laatste