Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
@musicfreak dit is bij mij ook het geval, en daarom gebruik ik dus Google Pay, waar je de Maestro betaalpas aan toevoegt en ook daadwerkelijk Maestro betalingen doet, geen Mastercard betaling zoals bij Openbank app.

Heeft iemand overigens al aan de klantenservice gevraagd hoe lang het kan duren voordat een betaling geconsolideerd is? Ik heb een paar ATM opnames in Mexico gedaan in februari, en die wachten nog op consolidatie.. wat dat ook mag betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:10
TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
[...]Het Travel+ plan staat bij mij nu ook 'aan' op de fysieke MasterCard, dus dat lijkt inderdaad gewoon te werken. Voor de eCommerce card geldt waarschijnlijk hetzelfde.
Helaas, hier niet in elk geval.
U123456 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:15:
[...]
Ik lees hier iets anders:
[...]
Dat betreft de fysieke mastercard (die je nu niet meer kunt aanvragen), niet de virtuele.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:07
musicfreak schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:18:
[...]

Inmiddels heb ik tweemaal kunnen testen, en inderdaad: je kan contactloos betalen met de mobiele telefoon zonder de Google Pay apk te hoeven installeren. Tenminste, bij de Bruna en de Jumbo dan, niet bij mijn Albert Heijn omdat deze geen Mastercard accepteert, en dat is wat je gebruikt als je contactloos betaald via de Openbank app (zeg ik het zo goed?).
Ik doe ook al mijn betalingen contactloos zonder dat ik Google Pay op m'n telefoon heb. Volgens mij doe je dit met de virtuele Maestro pas. Raar dat Albert Heijn het niet accepteert!

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cderidder schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:22:
[...]
De truc met de 1.5 versie van de app krijg ik hier niet werkend, ook hier melding dat er geen internetverbinding zou zijn wat ik ook probeer.
Let er op dat je rechtsonder 'ES' nog weer naar 'NL' verandert voor je je gegevens in gaat geven, dan zul je zien dat het wel werkt.

Met de truc van @TexMex heb ik ook nog een fysieke Mastercard kunnen bestellen, dank daarvoor! Als je hecht aan een bepaalde kleur, let dan heel goed op want ik heb óf de optie om te kunnen kiezen gemist, óf er staat verkeerde informatie in het proces. Kaartnummer, pin-code (en kleur) staan direct na aanvraag in de interface.

De € 50 bonus was gister (vrijdag) ook bij mij binnen, de € 500 heb ik pas eind maart bijgestort (begin maart is de rekening geactivieerd, geopend al in januari). Het lijkt er dus op dat ze gewoon maandelijks kijken wie in de voorgaande maand voldaan heeft aan de eis en dan de bonus uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
@nathalia Nee, contactloze betalingen met de Openbank app zijn Mastercard betalingen. En bij AH kan je hier vaak niet mee betalen, wel bij sommige AH to go's, zie elders in dit topic.

@Brent Zoals Siask aangeeft is de fysieke Mastercard dmv de tip van NY_Giant (oude app versie) wel aan te vragen. Ik heb dat ook vandaag gedaan, en hij stond daarna gelijk bij mijn passen, met de melding dat hij nog geactiveerd moest worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Verwijderd Je kunt inderdaad geen kleur kiezen. Volgens mij krijg je bij het bestellen van de fysieke MasterCard automatisch dezelfde kleur te zien als je voor je Maestro-kaart hebt gekozen. Maar dat is niet de kleur die je uiteindelijk ontvangt. Je krijgt namelijk de voorste van dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:55
musicfreak schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:25:
@nathalia Nee, contactloze betalingen met de Openbank app zijn Mastercard betalingen. En bij AH kan je hier vaak niet mee betalen, wel bij sommige AH to go's, zie elders in dit topic.
Nee, dit is een Maestro kaart.
Gebruik deze icm Apple Pay al een tijdje en hij wordt overal geaccepteerd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
musicfreak schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:25:
Dat zou vreemd zijn want de meeste Nederlandse klanten zullen überhaupt geen MasterCard bij Openbank hebben. Dan zouden ze óf de fysieke MasterCard via de omweg moeten hebben aangevraagd óf de digitale eCommerce MasterCard moeten hebben opgewaardeerd. Tenzij Openbank achter de schermen betalingen alsnog als MasterCard-betalingen verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
De kleur van de Mastercard pas is hoogstwaarschijnlijk inderdaad strawberry jelly, aangezien dat in de bevestigingsmail staat (OPEN DEBIKARTE STRAWBERRY 42 betaalpas). :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Ja, ik had de groene voor de Maestro gekozen, en bij de Mastercard was er geen kleurkeuze, alleen strawberry. Prima, dan zijn ze verschillend voor mij.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
@rimave @TexMex Om contactloos te betalen via de Openbank app voeg je je Maestro kaart toe, echter de betalingen die je vervolgens via NFC met je mobiel doet zijn (hoe gek het ook moge klinken) echt Mastercard betalingen, waardoor ze alleen in winkels worden geaccepteerd met Mastercard support (veel AH's dus niet, maar Aldi weer wel). Vaak zie je ook Mastercard staan op de terminals in de winkels bij het afronden van de transactie.

Zie eerder in dit topic:
Tommert38 in "Openbank.NL"
Tommert38 in "Openbank.NL" en verder
gjs in "Openbank.NL" en verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@musicfreak Duidelijk! Vreemd dat betalen via Google Pay met de Maestro-kaart dan wél gewoon een echte Maestro-betaling oplevert. Dat biedt in ieder geval een oplossing om alsnog zonder pas bij Albert Heijn te kunnen betalen met een Android-telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 11-04-2020 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
musicfreak schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:55:
@rimave @TexMex Om contactloos te betalen via de Openbank app voeg je je Maestro kaart toe, echter de betalingen die je vervolgens via NFC met je mobiel doet zijn (hoe gek het ook moge klinken) echt Mastercard betalingen, waardoor ze alleen in winkels worden geaccepteerd met Mastercard support (veel AH's dus niet, maar Aldi weer wel). Vaak zie je ook Mastercard staan op de terminals in de winkels bij het afronden van de transactie.

Zie eerder in dit topic:
Tommert38 in "Openbank.NL"
Tommert38 in "Openbank.NL" en verder
gjs in "Openbank.NL" en verder
Ah, vandaar dat bij mij het contactloos betalen via de app niet werkte en via Android Pay wel. Heb dan waarschijnlijk toevallig net proberen te betalen waar ze MasterCard niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:18
Sorry voor de domme vraag maar hoe werkt het contactloos betalen met mijn Android precies? In mijn app zie ik dat de pas voor contactloos is geactiveerd. Als ik wil betalen open ik de app? En dan?
Sorry, ik ben een nitwit op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:16
Hoi!!! schreef op zondag 12 april 2020 @ 01:23:
Sorry voor de domme vraag maar hoe werkt het contactloos betalen met mijn Android precies?
Uitleg: https://www.openbank.nl/app-wallet-mobiel-betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 13:07
Is er nog 1 iemand die een code beschikbaar heeft? Graag DM want ik vis continue achter het net :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-10 15:52
Net 2e betaalrekening geopend bij Openbank door in de app te kiezen voor openen betaalrekening. Kon uit 6 pasopties kiezen: de standaard blauwe, de gele, de roze en in alle varianten de keuze uit maestro of Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Sndrrr81 schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:07:Kon uit 6 pasopties kiezen: de standaard blauwe, de gele, de roze en in alle varianten de keuze uit maestro of Mastercard.
Waarempel, ik krijg deze keuzes ook! Wat maf zeg. Heb de aanvraag na deze stap maar geannuleerd, 1 rekening is voor mij genoeg.

@Hoi!!! Je hoeft de Openbank app niet te openen voor het contactloos betalen, wel moet je telefoon ontgrendeld zijn zoals ook in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:18
musicfreak schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:22:
[...]

@Hoi!!! Je hoeft de Openbank app niet te openen voor het contactloos betalen, wel moet je telefoon ontgrendeld zijn zoals ook in de handleiding staat.
Ok, bedankt. Ik ga straks boodschappen doen en het proberen. Maar ik heb het eens eerder geprobeerd op die manier en toen ging het geld opeens van een andere rekening af ( ING van mijn moeders rekening 🤔😀) ik had het niet direct door en deze rekening nog nooit contactloos gebruikt.
Wat is daarvoor de verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Sndrrr81 schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:07:
Net 2e betaalrekening geopend bij Openbank door in de app te kiezen voor openen betaalrekening. Kon uit 6 pasopties kiezen: de standaard blauwe, de gele, de roze en in alle varianten de keuze uit maestro of Mastercard.
Daar baal ik wel van zeg, net nadat ik via de omweg met de oude v1.5 app de Mastercard heb besteld, zonder kleurkeuze.. Dinsdag maar eens bellen of dit nog geannuleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
TimmyUt schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:02:
Is er nog 1 iemand die een code beschikbaar heeft? Graag DM want ik vis continue achter het net :(
Dit topic even terugkijken. Ik heb er nog één beschikbaar als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@Hoi!!! Misschien werd het geld van de ING rekening werd afgeschreven doordat ING bij Tikken en betalen als standaard stond ingesteld. Tikken en betalen vind je bij de instellingen, op mijn Samsung telefoon staat het onder Verbindingen > NFC en betalingen en onder Speciale toegang. Hier kan je instellen welke betaalapp wordt gebruikt voor contactloos betalen.
In een eerdere post heb ik een screenshot opgenomen, klik op de afbeelding om het Openbank logo te zien. Toen had ik echter de instellingen binnen de Openbank app nog niet goed staan waardoor de betalingen mis gingen. :)

Bij mijn Samsung (Android 10, One UI 2.1) kan je ook 'Tikken en betalen met open apps' inschakelen. Als je dat inschakelt en je hebt Open bank als standaard ingesteld maar je start vervolgens je ABN AMRO app dan wordt er van deze laatste rekening afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Nuevocasa schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:02:
***members only***

Bij deze mijn 3 codes. Had voor m'n vrouw net 2 dagen voordat ik deze codes kreeg met de 2% spaarrekening een account aangemaakt 7(8)7 Nu moet ik een half jaar wachten op de €50 rente B)

Openbank gebruik ik voor Android Pay en dat werkt top. Binnenkort wil ik ook Garmin Pay gaan gebruiken, benieuwd hoe dat gaat.

Voor de rest niet de meest intuïtieve app. Daarnaast voor diegenen die geen creditcard hebben kan de prepaid digitale creditcard handig zijn.

Laat even weten als je een code hebt gebruikt! :)
Laatste is ook gebruikt :'( , als iemand er nog 1tje heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 22:07
Hier nog 3 codes

11836381436197371114

11836416122036404201

11836507316111814716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relived
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 10:59
Nog 3 codes..

11691887204119200415

11691916020205164111

11692011162111155171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
falconxp schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:27:
Hier nog 3 codes

11836381436197371114

11836416122036404201

11836507316111814716
THX! Eerste gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
[...]

Je kunt nog steeds een fysieke MasterCard (debit) aanvragen in de oude Android app-versie 1.5.0 (even naar onder scrollen). Ga naar 'Instellingen', 'Producten afsluiten', 'Betaalpassen', 'R42 Mastercard'. Bij latere versies is dat niet meer mogelijk en moet je het met de digitale eCommerce card doen. Het Travel+ plan staat bij mij nu ook 'aan' op de fysieke MasterCard, dus dat lijkt inderdaad gewoon te werken. Voor de eCommerce card geldt waarschijnlijk hetzelfde.

Ik heb vandaag overigens de 50 euro ontvangen na de 500 euro op 17 maart gestort te hebben.
Heb de app geinstalleerd, maar hij geeft iedere keer aan: internet connection lost please try again...

Voor de volgende noob die dit probeert; vergeet niet de app op Nederlands te zetten (rechtsonderin) 8)7

Aanvraag Mastercard faalt bij mij; na het invoeren van de code krijg ik : Er is een fout opgetreden

Toch maar een maestro bestellen dan.. :/

[ Voor 13% gewijzigd door TimmyUt op 12-04-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 21:28
Ik heb geen Android toestel om het mee te testen, maar werkt het misschien wel via een VPN naar Spanje?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Napsju schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:02:
Ik heb geen Android toestel om het mee te testen, maar werkt het misschien wel via een VPN naar Spanje?
Is niet nodig, het is een NL gerichte rekening met NL klantenservice.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:07
musicfreak schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:55:
Aha, dit schept meer duidelijkheid.

Dus als je contactloos betaalt MET Google Pay, dan gaat het via Maestro.

En als je contactloos betaalt ZONDER Google Pay, dan gaat het via Mastercard.

Ik doe alles zonder Google Pay en kan in ieder geval betalen bij Dekamarkt, Deen en Lidl. Maar als ik dus ook contactloos wil betalen bij AH dan kan ik dus beter Google Pay installeren.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
In verband met veiligheid (skimming e.d.) probeer ik altijd het bedrag op mijn betaalrekening zo laag mogelijk te houden. Helaas is het bij Openbank niet mogelijk om een bedrag opzij te zetten in een "potje", een spaarrekening of een andere rekening gekoppeld aan je account. Ook Instant Payments worden niet ondersteund dus snel even bijboeken is niet mogelijk.

Maar het is wel mogelijk om een bedrag te zetten op de prepaid creditcard ("eCommerce Card") en die dan tijdelijk uit te schakelen zolang je hem niet nodig hebt.

Klopt dit, of zie ik een addertje onder het gras over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 20:29
Relived schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:28:
Nog 3 codes..

11691887204119200415

11691916020205164111

11692011162111155171
Laatste code gebruikt, dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:09
Relived schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:28:
Nog 3 codes..

11691887204119200415

11691916020205164111

11692011162111155171
2e gebruikt. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
jack2 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:25:
In verband met veiligheid (skimming e.d.) probeer ik altijd het bedrag op mijn betaalrekening zo laag mogelijk te houden. Helaas is het bij Openbank niet mogelijk om een bedrag opzij te zetten in een "potje", een spaarrekening of een andere rekening gekoppeld aan je account. Ook Instant Payments worden niet ondersteund dus snel even bijboeken is niet mogelijk.

Maar het is wel mogelijk om een bedrag te zetten op de prepaid creditcard ("eCommerce Card") en die dan tijdelijk uit te schakelen zolang je hem niet nodig hebt.

Klopt dit, of zie ik een addertje onder het gras over het hoofd?
Lijkt me wel. Probeer het eens met een klein bedrag ;)
Ik heb trouwens een 'Open Spaarrekening'. Waarom zou je die niet kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Nuevocasa schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:31:
[...]

Lijkt me wel. Probeer het eens met een klein bedrag ;)
Ik heb trouwens een 'Open Spaarrekening'. Waarom zou je die niet kunnen gebruiken?
Inderdaad, helemaal over het hoofd gezien! Heb ik nu aangemaakt via de website, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
jack2 schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:41:
[...]

Inderdaad, helemaal over het hoofd gezien! Heb ik nu aangemaakt via de website, bedankt voor de tip!
Precies! Ik gebruik mijn Openbank rekening als boodschappen rekening ivm Apple Pay watch betalingen, maar zet dan bijvoorbeeld 500€ op de spaarrekening en kan dan steeds wat overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
nathalia schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:59:
[...]
Ik doe alles zonder Google Pay en kan in ieder geval betalen bij Dekamarkt, Deen en Lidl. Maar als ik dus ook contactloos wil betalen bij AH dan kan ik dus beter Google Pay installeren.
Kan, maar je kan ook eerst even kijken of het misschien wel werkt in jouw Albert Heijn. Wellicht zit er nog een verschil in franchise en niet-franchise AH's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:49:
[...]
Kan, maar je kan ook eerst even kijken of het misschien wel werkt in jouw Albert Heijn. Wellicht zit er nog een verschil in franchise en niet-franchise AH's.
Dat zou heel mooi zijn, maar naar mijn beste weten nemen in Nederland alleen de AH-to-Gos op de NS Stations (Schiphol incluis), de AH op Schiphol en die achter de Dam in Amsterdam creditarcards aan. De rest niet, onafhankelijk of ze wel of geen franchise zijn.

En voor iedereen die het na wilde zoeken: de normale rentevergoeding bij Openbank op een spaarrekening is 0.01%, tenzij je de Robo-Advisor aanzet, dan krijg je 2% over de eerste € 5.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Lexie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-01-2023
Als iemand nog een code over heeft dan zou ik die graag gebruiken.
Edit: Voor mezelf had ik al een rekening geopend met enkel het gratis Travel plus, maar wil er nog een voor mn vrouw openen.

[ Voor 52% gewijzigd door 4Lexie op 13-04-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Laatst online: 15:25
Waarom heb je een code nodig? Ik heb gisteren gewoon online een rekening aangevraagd en die is nu in afwachting van activatie?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:26
Drardollan schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:31:
Waarom heb je een code nodig? Ik heb gisteren gewoon online een rekening aangevraagd en die is nu in afwachting van activatie?
Gratis 50 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Laatst online: 15:25
Oh, wanneer moet ik die ingeven? Als dat nog kan is het snel verdiend :9

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Drardollan schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:43:
[...]
Oh, wanneer moet ik die ingeven? Als dat nog kan is het snel verdiend :9
Er is in dit topic al het nodige over deze codes geschreven. Mogelijk kan je nog aanspraak op de aanbieding maken door contact op te nemen met de klantenservice, moet je wel eerst een code bemachtigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
Ik geloof dat t al eerder was genoemd maar het duurt wel echt lang voor je geld is weggeschreven bij Openbank. Ik heb vrijdag m'n 550 euro teruggeboekt naar ING en dat staat nog steeds niet op m'n ING rekening (paasweekend speelt mee, natuurlijk) maar bij een Nederlandse bank zou je daar geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:35
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:12:
[...]

Dat zou heel mooi zijn, maar naar mijn beste weten nemen in Nederland alleen de AH-to-Gos op de NS Stations (Schiphol incluis), de AH op Schiphol en die achter de Dam in Amsterdam creditarcards aan. De rest niet, onafhankelijk of ze wel of geen franchise zijn.

En voor iedereen die het na wilde zoeken: de normale rentevergoeding bij Openbank op een spaarrekening is 0.01%, tenzij je de Robo-Advisor aanzet, dan krijg je 2% over de eerste € 5.000.
Ik snap steeds minder van deze bank. Ik heb alleen de Maestro kaart, contactloos via je mobiel gaat inderdaad niet bij AH omdat dan weer Mastercard is. Bizar! Vanavond kijken of Google pay bij de AH wel werkt.
Bij en afschrijvingen worden ook steeds trager lijkt. Storting van vrijdag nog niet verwerkt en Pin betalingen worden in het hoofdscherm niet getoond maar vind je verderop weer als inhouding. ff snel kijken wat je saldo is is er niet bij. Bij N26 werkt dit toch wel tig keer beter.

Klopt wat je zegt over de rente trouwens wel? Volgens mij krijg je of 50 euro welkoms bonus, of 2 procent rente voor 6 maanden over 5000 euro...wat neer komt op die welkoms bonus alleen moet je meer storten en langer wachten op je bonus. Bij beleggen krijg je 0,2 procent als je meer dan 35k op je beleggingsrekening stort.

Heeft iemand al de beleggingsrekening geprobeerd? Ik vind die betaalrekening al zo brak dat ik het amper aandurf hier gebruik van te gaan maken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

cderidder schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:19:
[...]
Ik snap steeds minder van deze bank. Ik heb alleen de Maestro kaart, contactloos via je mobiel gaat inderdaad niet bij AH omdat dan weer Mastercard is. Bizar!

[...]

Klopt wat je zegt over de rente trouwens wel? Volgens mij krijg je of 50 euro welkoms bonus, of 2 procent rente voor 6 maanden over 5000 euro...wat neer komt op die welkoms bonus alleen moet je meer storten en langer wachten op je bonus. Bij beleggen krijg je 0,2 procent als je meer dan 35k op je beleggingsrekening stort.
Het onderliggende scheme van hun eigen Openbank Pay platform is gewoon Mastercard, dat is niet zo'n rare keuze als je internationaal uitrolt. Dat de communicatie daarover niet zo duidelijk is, dat is eerder de fout.

Wat ik beschreef over de rente is wat het regulier is, dus als je na de openingsactie gewoon nog een spaarrekeing erbij opent.

En voor de overboekingen: normale overboekingen hebben vanaf eind donderdagmiddag tot vanochtend gewoon stilgelegen. Dat is op vrijdag 1 mei ook weer zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verona27 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:05:
Ik geloof dat t al eerder was genoemd maar het duurt wel echt lang voor je geld is weggeschreven bij Openbank. Ik heb vrijdag m'n 550 euro teruggeboekt naar ING en dat staat nog steeds niet op m'n ING rekening (paasweekend speelt mee, natuurlijk) maar bij een Nederlandse bank zou je daar geen last van hebben.
Alleen de NL banken die meedoen met Instant Pay.
Er zijn nog steeds een aantal banken in NL die nog niet op Instant Pay zitten en ook dit weekend gewoon niks verwerken van do/vrijdag-maandag. We zijn gewoon verwend in NL bij een aantal banken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
Get!em schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:38:
[...]

Alleen de NL banken die meedoen met Instant Pay.
Er zijn nog steeds een aantal banken in NL die nog niet op Instant Pay zitten en ook dit weekend gewoon niks verwerken van do/vrijdag-maandag. We zijn gewoon verwend in NL bij een aantal banken :P
Tsja, begrijp ik, maar zij willen concurreren met Nederlandse banken lijkt mij. Dus dan is dat wel nog een reden om niet over te stappen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Verona27 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:40:
[...]

Tsja, begrijp ik, maar zij willen concurreren met Nederlandse banken lijkt mij. Dus dan is dat wel nog een reden om niet over te stappen wat mij betreft.
Je hoeft ook niet over te stappen. Je kunt Openbank voor erbij aanhouden naast je Nederlandse bank.
Als je bijvoorbeeld SNS hebt, kun je dat naast Openbank hebben. Vullen elkaar dan mooi aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 14-04-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cderidder
  • Laatst online: 11-10 11:35
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:18:
[...]

Het onderliggende scheme van hun eigen Openbank Pay platform is gewoon Mastercard, dat is niet zo'n rare keuze als je internationaal uitrolt. Dat de communicatie daarover niet zo duidelijk is, dat is eerder de fout.

Wat ik beschreef over de rente is wat het regulier is, dus als je na de openingsactie gewoon nog een spaarrekeing erbij opent.

En voor de overboekingen: normale overboekingen hebben vanaf eind donderdagmiddag tot vanochtend gewoon stilgelegen. Dat is op vrijdag 1 mei ook weer zo.
Het gaat mij er niet zo zeer om dat het raar is, het is niet logisch. Je koppelt je Maestro pas aan je telefoon, de app geeft dat ook aan en dan verwacht je dat dat 1 op 1 is. Je kan omgekeerd geen fysieke Master card aanvragen maar contactloos heb je omgekeerd ook geen keus. Als Google pay wel Maestro is gebruik ik dat wel als oplossing al vind ik het wel een work around.

Robo advisor geeft geen 2% maar 0,2 en zoals gezegd alleen als je 35K of meer belegt. Die 2 procent is alleen maar als met de actiecode een spaarrekening opent en staat los van Robo advisor.

Het zijn niet alleen overboekingen die traag gaan, al kan ik me daar wat bij voorstellen. Betalingen in de winkel of je nou in binnen of buitenland zit worden normaal gesproken vrijwel direct afgeboekt. Bij Openbank zie ik nu nog een transactie van de AH openstaan van de 11e. Bij N26 worden mijn betalingen ook direct afgeschreven, je saldo is daarmee niet actueel in de Openbank app.

Het pakket wat Openbank aanbiedt is erg interessant. Als de bankproducten nou net wat meer konden had het goed als eerste rekening kunnen dienen, nu komt het niet verder dan tweede wat mij betreft. Wat ik er van begreep is dat hun doel ook niet. Bij N26 zie je dat wel meer terug, daar gaat de eerste versobering ook van start als je niet je salaris stort of maandelijks 1000 euro overmaakt. Openbank is geïnteresseerd in de spaarders in Nederland en hopen met beleggen het geld te gaan verdienen. Dat product ziet er ook interessant uit maar mijn ervaring tot nu toe is dat ook daar de communicatie lekker vaag is en documenten fouten bevatten. Qua vertrouwen voelt dat niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thutraveler
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-05-2021
Paar weken geleden gebeld met openbank en vroeg of men IDeal gaat gebruiken, het enige antwoord wat je krijgt is 'we zijn van het belang van IDeal betalingen voor de nederlandse klant bewust en we zijn achter de schermen mee bezig".
Nu vraag ik mij af, wanneer is het te verwachten dat IDeal betalingen mogelijk gaat worden.
Dit zou voor mij betekenen dat ik afscheid ga nemen van de ING en Openbank als enige aanbieder ga gebruiken.

ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand ook een tweede rekening bij OpenBank geopend? Hoe is dat gegaan?

Die eerste ging heel makkelijk met een betaling doen van een andere bank, maar na de 2e ontvang ik een mail dat ze een belastingaangifte en een scan van mijn paspoort willen. En die moet ik dan onveilig opsturen naar een email adres van OpenBank zonder PGP ondersteuning (aan hun kant).

Dat is overigens de zelfde reden waardoor ik met mijn ICS-aanvraag was gestopt een jaartje geleden. Ik moest vanalles opsturen, maar op mijn verzoek om mij dan een openbare PGP-sleutel te verschaffen om dit veilig te kunnen versturen kwam geen reactie.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Sando schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:49:
Heeft iemand ook een tweede rekening bij OpenBank geopend? Hoe is dat gegaan?

Die eerste ging heel makkelijk met een betaling doen van een andere bank, maar na de 2e ontvang ik een mail dat ze een belastingaangifte en een scan van mijn paspoort willen. En die moet ik dan onveilig opsturen naar een email adres van OpenBank zonder PGP ondersteuning (aan hun kant).

Dat is overigens de zelfde reden waardoor ik met mijn ICS-aanvraag was gestopt een jaartje geleden. Ik moest vanalles opsturen, maar op mijn verzoek om mij dan een openbare PGP-sleutel te verschaffen om dit veilig te kunnen versturen kwam geen reactie.
Ik heb ze gebeld en er werd mij verteld dat het alleen nodig was om de overeenkomst ondertekend op te sturen. Ik ben nu in afwachting van goedkeuring.

Edit: net nog even gekeken, hij doet het! Alleen de overeenkomst is dus voldoende. Nu wachten op de Mastercard...

[ Voor 6% gewijzigd door jort99b op 15-04-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

jort99b schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb ze gebeld en er werd mij verteld dat het alleen nodig was om de overeenkomst ondertekend op te sturen. Ik ben nu in afwachting van goedkeuring.

Edit: net nog even gekeken, hij doet het! Alleen de overeenkomst is dus voldoende.
Dat is fijn! Hoewel, staat bij jou op het laatste (2e) blad van de overeenkomst niet ook dat deze alleen geldig is i.c.m. "(iii) een fotokopie van het (geldige) identiteitsdocument"?

Heb ik een andere overeenkomst dan jij, of hebben straks alle Nederlandse klanten geen geldige overeenkomst getekend door op advies van OpenBank niet de juiste documententen die in de overeenkomst worden genoemd mee te sturen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:10
Sando schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:06:
[...]

Dat is fijn! Hoewel, staat bij jou op het laatste (2e) blad van de overeenkomst niet ook dat deze alleen geldig is i.c.m. "(iii) een fotokopie van het (geldige) identiteitsdocument"?

Heb ik een andere overeenkomst dan jij, of hebben straks alle Nederlandse klanten geen geldige overeenkomst getekend door op advies van OpenBank niet de juiste documententen die in de overeenkomst worden genoemd mee te sturen?
Ik moest die scan uploaden op hun website (via https verbonden).

Op zich ben ik het met je eens dat banken, overheden en eigenlijk elk bedrijf/instantie dat gevoelige documenten accepteert/opvraagt, een PGP key zou moeten publiceren.

[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 15-04-2020 14:08 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Sando schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:06:
[...]

Kopie van paspoort heb ik eerder al via de website geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Iemand nog een code over voor de 50€ wekombonus? Graag via DM. Bedankt :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desertdognl
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-09-2024
Half maart een rekening bij OpenBank geopend om eens te kijken of het wat was.
Het duurde erg lang voordat mijn pas en brief met handtekeningsleutel (code) binnen was. Dit komt waarschijnlijk door de Corona crisis, dus begrijpelijk. Wat wel raar is, is dat ze in hun systemen niet na kunnen gaan of en wanneer de pas verstuurd is. Dit stond namelijk op de datum van mijn aanvraag. Aangezien dat om 23:00 was lijkt het me sterk dat ze die dag nog snel mijn kaart geprint en verzonden hebben. Na ruim 2 weken kwam de pas binnen en daags erna de handtekeningsleutel.

Vervolgens heb ik wat geld van diverse rekeningen naar mijn rekening bij OpenBank gestort. Ook dit ging niet echt snel en duurde 2,5 werkdag.

Toen ik in mijn rekeningoverzicht probeerde na te gaan van welke rekening het geld wanneer binnen was gekomen bleek dit onmogelijk. OpenBank laat namelijk niet het tegenrekeningnummer zien, maar slechts de naam. Dit is erg lastig als iemand meerdere rekeningen heeft of als de tegenrekening niet op de naam staat die je verwacht. De Nederlandse helpdesk gaf aan dit al meerdere malen bij hun Spaanse werkgever te hebben aangegeven, maar hier is nog niets aan gedaan.

Bij het bekijken van mijn rekeningoverzicht zag ik ook dat er geld van mijn lopende rekening naar mijn spaarrekening (die krijg je er gratis bij) was overgemaakt. Ik had die opdracht niet gegeven, dus ik ben in de instellingen gaan zoeken of dit ergens automatisch aan stond. De helpdesk wist mij te melden dat dit niet automatisch aangezet kon worden en er dus opdracht voor gegeven moest worden. Na een escalatie en contact met een supervisor bleek dit vaker te gebeuren bij OpenBank, maar niemand wist waarom.

Voor mij genoeg redenen om de rekening per direct te sluiten:
- niet zichtbaar van/naar welk rekeingnummer geld is overgemaakt
- veiligheidscodes komen vaak niet aan per sms
- geld wordt ongevraagd overgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Vreemd, ik heb vandaag mijn R42 betaalpas ontvangen die in de eerste helft van februari verzonden zou zijn (2 maanden te laat ontvangen dus). Deze zat in een puntgave enveloppe die eruit ziet of die een paar dagen geleden pas op de post is gedaan, alsof ze 'm vergeten waren. Intussen had ik natuurlijk al lang een nieuwe aangevraagd en die was ook keurig binnen een week binnen trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Netjes hoor, stipt 1 maand na aanvragen de 50 euro ontvangen!

Tot nog toe als extra rekening gewoon tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Laatst online: 09-10 15:52
Vandaag nieuwe fitbit charge 4 binnen. Toevoegen van openbank aan fitbit pay ging probleemloos! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnduif
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 20:17
Hallo, heeft iemand nog een code over voor de welkomstbonus? Graag via DM
Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteRider
  • Laatst online: 22-05-2020
Helaas mis ik ook een werkende code elke keer.

Mocht iemand nog een verse referral code hebben, asjeblieft via DM aan me?

Het is niet voor mij ik heb al een rekening maar voor mijn moeder ideaal met een klein pensioentje.

Alvast heel bedankt hoor _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
NiteRider schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:00:
Helaas mis ik ook een werkende code elke keer.

Mocht iemand nog een verse referral code hebben, asjeblieft via DM aan me?

Het is niet voor mij ik heb al een rekening maar voor mijn moeder ideaal met een klein pensioentje.

Alvast heel bedankt hoor _/-\o_ :)
Waar haalt iedereen die codes eigenlijk vandaan? Als ik er ergens een kan genereren dan wil ik je best helpen hoor ;)

[ Voor 26% gewijzigd door oohh op 19-04-2020 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:48
oohh schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:13:
[...]

Waar haalt iedereen die codes eigenlijk vandaan? Als ik er ergens een kan genereren dan wil ik je best helpen hoor ;)
Als je je in het begin had aangemeld kreeg je die codes na een tijdje.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
JohanNL schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:21:
[...]

Als je je in het begin had aangemeld kreeg je die codes na een tijdje.
Toen er nog een wachtlijst was? Die code heb ik dan zelf al gebruikt.

Ik wil trouwens mijn adres veranderen, maar ik ben mijn elektronische handtekening vergeten. Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik een code heb ontvangen. Is dit een random code die je niet kunt aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:48
oohh schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:28:
[...]

Toen er nog een wachtlijst was? Die code heb ik dan zelf al gebruikt.
Nee later kreeg je dan nog een mail met drie codes om weg te geven aan anderen zodat die ook de €50 bonus kunnen krijgen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg87
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 21:22
Heeft iemand toevallig nog een code over? Zou diegene mij een DM kunnen sturen. Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

oohh schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:28:
Ik wil trouwens mijn adres veranderen, maar ik ben mijn elektronische handtekening vergeten. Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik een code heb ontvangen. Is dit een random code die je niet kunt aanpassen?
Nadat ik mijn pas kreeg kwam daar vlak na de brief met "handtekeningscode".
Toen ik een keer contact had vroegen ze random 2 karakters voor verificatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huVkHUSaRr1CeHZinOHJTAhamak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cygjkcE03907yVCBotYm0jL6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benno79
  • Laatst online: 10-07-2021
Heeft iemand nog een code over voor de 50€ welkomstbonus van Openbank? Graag via DM. Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 10:29
Bijzondere toko is dit. Ik had bij de aanvraag ingevuld dat ik zelfstandige ben en de bewijzen meegestuurd. Dag later belt iemand van Openbank dat het geleverde bewijs niet genoeg is en of ik een loonstrook wil sturen. Dat kan, want ik ben DGA.

Dus ik stuur een loonstrook op, dag later weer telefoon. Loonstrook is geen zelfstandigheid meneer. Ik netjes uitleggen wat ik doe en wat een DGA/BV is. "Ah ok, ik zal het doorgeven aan de betreffende afdeling".

Dag later weer telefoon. Of ik even mijn hele belastingaangifte van vorig jaar door wil sturen.

Daar werk ik helaas niet aan mee. Wat een moeilijke tent zeg. Rekening openen bij Moneyou was binnen 5 minuten gebeurd 2 weken geleden. Met Openbank sukkel ik al weken en ze willen zo ongeveer een complete kopie van de administratie. Hongerig naar data die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Mandera schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:50:
Bijzondere toko is dit. Ik had bij de aanvraag ingevuld dat ik zelfstandige ben en de bewijzen meegestuurd. Dag later belt iemand van Openbank dat het geleverde bewijs niet genoeg is en of ik een loonstrook wil sturen. Dat kan, want ik ben DGA.

Dus ik stuur een loonstrook op, dag later weer telefoon. Loonstrook is geen zelfstandigheid meneer. Ik netjes uitleggen wat ik doe en wat een DGA/BV is. "Ah ok, ik zal het doorgeven aan de betreffende afdeling".

Dag later weer telefoon. Of ik even mijn hele belastingaangifte van vorig jaar door wil sturen.

Daar werk ik helaas niet aan mee. Wat een moeilijke tent zeg. Rekening openen bij Moneyou was binnen 5 minuten gebeurd 2 weken geleden. Met Openbank sukkel ik al weken en ze willen zo ongeveer een complete kopie van de administratie. Hongerig naar data die lui.
Ja, het is een echte Spaanse bank met wat strengere acceptatie normen blijkbaar. Probeer nog even door te zetten en telefonisch overleggen waarom dat nodig is.
Ik ben zelf een particulier en ik wil volgend jaar in Spanje al wat zaken gaan doen. Dan is alvast een Spaanse IBAN rekening al wel handig, want normaal gesproken kon je vanuit Holland nooit een Spaanse bankrekening openen. Voor jou ligt er ook aan wat je met Openbank rekening van plan bent natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Mandera @Datisraar hoewel ik (ook ZZPer) die eerste rekening binnen een paar dagen open had, kreeg ik ook lastige verzoeken voor een belastingaangifte en identiteitsbewijs bij het openen van de tweede rekening. Ik maakte geld over, stuurde een bewijs van overschrijving en meldde daarbij "Hierbij het gevraagde document". Toen was mijn tweede rekening geactiveerd.

Wat ze in feite doen is het zelfde als Moneyou: De controle overlaten aan een andere bank, waarbij de overschrijving een bewijs is. OpenBank is wat strenger, maar het irritante van Moneyou, als je veel experimenteert met firmware op je telefoon, is dat je elke keer weer met een 1 cent ideal overschrijving de app moet activeren.

Overigens kan elke nieuwe bank je bij wijze van steekproef om gegevens als een belastingaangifte vragen begrijp ik van de vele klachten over ongeveer elke nieuwe bank. Als je niet al heel lang bij een bank zit waar je ook salaris hebt ontvangen enzo, dan moet een bank dat nu eenmaal onder bepaalde omstandigheden doen. Anders krijgen ze een absurd hoge boete, zoals de ING ook kreeg, door te weinig klanten lastig te vallen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desertdognl
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-09-2024
update na mijn laatste post over OpenBank:
desertdognl in "Openbank.NL"

op 16 april dus telefonisch direct opgezegd. De uiterst vriendelijke helpdeskmedewerker gaf aan het jammer te vinden, maar begreep mijn motivatie. Als Nederlandse helpdesk kon hij niet zoveel doen aan wat het Spaanse moederbedrijf deed. Mijn rekening zou per omgaande gesloten worden en de bedragen op de rekening zouden teruggestort worden naar de rekening waar ze vanaf kwamen.

5 dagen later is de rekening nog steeds actief en heb ik zelf maar het geld van mijn rekening gehaald. Ook zou ik een bevestiging van de opzegging krijgen, wat ook nooit gebeurd is.

Bijzonder bedrijf dit OpenBank.. Als je een bank zoekt die je kan vertrouwen zou ik ergens anders gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
desertdognl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:54:
Mijn rekening zou per omgaande gesloten worden en de bedragen op de rekening zouden teruggestort worden naar de rekening waar ze vanaf kwamen.

5 dagen later is de rekening nog steeds actief en heb ik zelf maar het geld van mijn rekening gehaald.
Ik weet niet of dit bij Openbank het geval is, maar bij sommige banken moet het saldo op nul staan voordat de rekening gesloten kan worden. Dat kan je inderdaad beter zelf doen dan het risico lopen dat je niet meer bij je geld kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Mandera schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:50:

Invullen dat je huisvrouw/huisman bent, hoef je niets in te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-10 23:48
Heb 2 maanden geleden ofzo een rekening geopend met mijn persoonlijke code met 50 euro bonus. Die actie loopt nog steeds toch? Oftewel, als ik vandaag 500 euro stort krijg ik binnen een maand 50 euro toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
ZXRY schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:38:
Oftewel, als ik vandaag 500 euro stort krijg ik binnen een maand 50 euro toch?
Ja, zo te lezen tot 30 juni 2020: https://www.openbank.nl/a...romotions/WL_50Eur_NL.pdf
Je kunt nog steeds een fysieke MasterCard (debit) aanvragen in de oude Android app-versie 1.5.0 (even naar onder scrollen). Het Travel+ plan staat bij mij nu ook 'aan' op de fysieke MasterCard, dus dat lijkt inderdaad gewoon te werken.
Vandaag de Debit Mastercard ontvangen die ik op 10 april dankzij de tip van @TexMex heb aangevraagd. De card is inderdaad een soort rood van kleur, Nu alleen nog even de pincode wijzigen in een geldautomaat via de app.

[ Voor 79% gewijzigd door U123456 op 26-04-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mijn starterspakket is gearriveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRYfeAP8tHqSaZn7nW8ZATR7rGA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/stujYDb6BJuGbAmoFAhdDgyO.png?f=fotoalbum_medium
Klik voor groot

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Sando schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:49:
Mijn starterspakket is gearriveerd.

[Afbeelding]
Klik voor groot
Gefeliciteerd ! 🎉 Toppie 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

U123456 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:00:
[...]
Vandaag de Debit Mastercard ontvangen die ik op 10 april dankzij de tip van @TexMex heb aangevraagd. De card is inderdaad een soort rood van kleur, Nu alleen nog even de pincode wijzigen in een geldautomaat.
Ja, bij mij ook, de kleur had wel wat sprekender gekund IMHO. Zelfde machine/enveloppe als de Curve kaart die gisteren aankwam.

Maareeh... de pincode van de Maestro kon ik niet wijzigen bij een Geldmaat. Dat kan met de MC wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:43:
Ja, bij mij ook, de kleur had wel wat sprekender gekund IMHO. Zelfde machine/enveloppe als de Curve kaart die gisteren aankwam.

Maareeh... de pincode van de Maestro kon ik niet wijzigen bij een Geldmaat. Dat kan met de MC wel?
Mastercard pincode wijzigen is mij niet gelukt. Geldmaat: niet toegestaan door uw bank. Misschien omdat de card te kort geleden geactiveerd is? Ik zal het na het weekend nog eens proberen. Bij mijn Maestro heb ik wel mijn wens-PIN. Ik weet alleen niet meer of ik die moest opgeven bij aanmelden of dat ik die zelf heb kunnen wijzigen bij een geldautomaat. :?

[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 24-04-2020 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Je kiest je pin van je maestro kaart bij aanmelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
Gelukt! Gewoon in de app, zowel de pincode van de Maestro als van de Mastercard.
Met dank aan deze post van Poekie in "Openbank.NL"
Wel naar beneden scrollen, daar staat “Wijziging van pincode”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

U123456 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:27:
Wel naar beneden scrollen, daar staat “Wijziging van pincode”.
Oh ja, naar beneden scrollen nog een keer :) Verder kan de pincode niet dezelfde code zijn als de code die je gebruikt om je aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb mijn Maestro kaart aan mijn Fitbit smartwatch toegevoegd. (y)

Wil 'm graag testen, maar ik heb nog steeds mijn €50 niet.

Ook de Mastercard heb ik ontvangen. Ik wilde dat zelfde truukje van @TexMex uitproberen voor mijn vriendin, maar de 1.5 app zegt steeds: Kan geen verbinding met het netwerk maken.

Is het iemand anders recentelijk nog gelukt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 02:00:
maar de 1.5 app zegt steeds: Kan geen verbinding met het netwerk maken.

Is het iemand anders recentelijk nog gelukt?
Nou, mijn kaart is dus ondertussen binnen, maar er viel mij iets op bij het installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Even iets anders. Het valt op bij betalingen met betaalpas of Apple Watch dat het 2 dagen duurt voordat een Pinbetaling verwerkt is. Het wordt wel op je banksaldo als inhouding geregistreerd , maar je ziet in je account dus niet gelijk je ‘echte’ saldo. Als je dat met N26 vergelijkt krijg je gelijk een melding op je mobiel maar wordt de transactie wel gelijk verwekt en is je saldo ook ‘real time’. Weet iemand waarom Openbank zo doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 25-04-2020 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk22NL
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb een paar dagen geleden de maestro pas ontvangen en heb ook de eCommerce card al geactiveerd.

Nu lees ik hier over de fysieke mastercard via oude app, maar ik vraag me af in hoeverre deze meerwaarde biedt ten opzichte van de eCommerce card. Wordt deze misschien niet gezien als prepaid card en zou deze in theorie bij de franse tolpoortjes gebruikt kunnen worden?

Voor fysieke betalingen heb ik verder eigenlijk nooit gehad dat ik niet met maestro kon betalen (Behalve op sommige plekken in België met hun bancontact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 23:32
Hoi is het mogelijk om bij Openbank een rekening te delen of de app op 2 devices te hebben, zodat wij ik en mijn partner allebei bij de rekening kunnen. Is het dan mogelijk om 2 pinpassen te krijgen. Of dat een van ons de pinpas heeft en een van ons via mobiel (Android Pay NFC) betaalt. Tot slot: zijn ook meer accounts mogelijk bij Openbank en zijn deze te.delen?

Achtergrond:
Na het gedrag van Bunq ben ik opzoek naar een alternatief maar wat ik bij.bunq heb. Is niet bij een bank te vinden.

Wij hebben en/of rekening bij ING. Dit is voor salaris en vaste lasten. Deel gaat nu naar twee bunq accounts voor persoonlijk gebruik en boodschappen. Boodschappenrekening is gedeeld en we kunnen dus ieder met 1 pas onze eigen rekening en de boodschappenrekening beheren.

We denken nu eraan om voor de persoonlijke rekening naar N26 te gaan. Ik ben aan het kijken of Openbank voor de boodschappenrekening een optie is.

Alvast dank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@FJP84 Ik heb nog niet veel ervaring met Openbank, maar voor zover ik heb kunnen vinden kan je daar geen gezamenlijke bankrekening openen. Ik heb nu dus alleen een persoonlijke bankrekening bij Openbank, en daar kan je niet meer dan 1 Maestro betaalkaart aanvragen.

Op twee telefoons tegelijk installeren heb ik nog nooit geprobeerd, dus dat weet ik niet. Je telefoon en de betaalkaart zijn natuurlijk los van elkaar dus die kan je altijd apart gebruiken. Ik heb geen idee hoe goed de fraude detectie is als je allebei tegelijkertijd boodschappen aan het doen bent in andere delen van Nederland. Ik neem even aan dat er geen bank is die heeft gedefinieerd hoeveel tijd het kost om van Bakkerij Op de Hoek naar Supermarkt In De Grote Stad te rijden. Maar wellicht is het anders als je om 10:10 iets koopt in Maastricht en om 10:15 in Groningen.

Waarom neem je niet nog een en/of bankrekening erbij voor de boodschappen? Of kan dat niet bij de ING?

Je kan ook overwegen om naar KNAB Samen te gaan, daar heb je voor 5 euro per maand 5 gezamenlijke bankrekeningen (actie nu: eerste jaar 2,50) en dat is goedkoper dan 2 keer 2,80 bij de ING. Maar dan heb je dus wel per bankrekening een aparte betaalkaart, zo mooi als bunq het heeft heb je nog bij geen enkele Nederlandse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 23:32
JeroenE schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:42:
@FJP84 Ik heb nog niet veel ervaring met Openbank, maar voor zover ik heb kunnen vinden kan je daar geen gezamenlijke bankrekening openen. Ik heb nu dus alleen een persoonlijke bankrekening bij Openbank, en daar kan je niet meer dan 1 Maestro betaalkaart aanvragen.

Op twee telefoons tegelijk installeren heb ik nog nooit geprobeerd, dus dat weet ik niet. Je telefoon en de betaalkaart zijn natuurlijk los van elkaar dus die kan je altijd apart gebruiken. Ik heb geen idee hoe goed de fraude detectie is als je allebei tegelijkertijd boodschappen aan het doen bent in andere delen van Nederland. Ik neem even aan dat er geen bank is die heeft gedefinieerd hoeveel tijd het kost om van Bakkerij Op de Hoek naar Supermarkt In De Grote Stad te rijden. Maar wellicht is het anders als je om 10:10 iets koopt in Maastricht en om 10:15 in Groningen.

Waarom neem je niet nog een en/of bankrekening erbij voor de boodschappen? Of kan dat niet bij de ING?

Je kan ook overwegen om naar KNAB Samen te gaan, daar heb je voor 5 euro per maand 5 gezamenlijke bankrekeningen (actie nu: eerste jaar 2,50) en dat is goedkoper dan 2 keer 2,80 bij de ING. Maar dan heb je dus wel per bankrekening een aparte betaalkaart, zo mooi als bunq het heeft heb je nog bij geen enkele Nederlandse bank.
Dank. Ik zal Knab eens gaan bekijken. Zou wel mooi zijn als die Android Pay ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Heeft er überhaupt al iemand, die zich aangemeld heeft met een referral code van iemand anders, de €50 bonus ontvangen? Mijn vriendin heeft 7 maart de €500 erop gezet, maar nog steeds geen bonus ontvangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Tommert38 Ik heb het nog niet (maar heb de bankrekening ook nog geen maand); ik heb pas vorige week de betaalkaart gekregen.

Maar bijvoorbeeld Get!em in "Openbank.NL" of Verwijderd in "Openbank.NL" hebben die dus wel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
JeroenE schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:37:
@Tommert38 Ik heb het nog niet (maar heb de bankrekening ook nog geen maand); ik heb pas vorige week de betaalkaart gekregen.

Maar bijvoorbeeld Get!em in "Openbank.NL" of Verwijderd in "Openbank.NL" hebben die dus wel ontvangen.
Dan wachten we deze maand nog maar even af, en anders moet ze maar even de klantenservice bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Tommert38 schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:21:
Mijn vriendin heeft 7 maart de €500 erop gezet, maar nog steeds geen bonus ontvangen..
April is nog niet voorbij. Uit de voorwaarden:
3. - OMSCHRIJVING VAN DE PRIJS EN LEVERING
De prijs zal worden uitgekeerd op de betaalrekening in de maand volgend op het voldoen aan de voorwaarden die hier worden beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk22NL
  • Laatst online: 09-05-2022
@FJP84 Ik heb het even geprobeerd en het is mogelijk om de app op twee telefoons tegelijk geopend te hebben. Wel krijg je bericht dat er ingelogd is op een ander device en als jij dit niet bent je moet bellen. Ook is het voor jou misschien een optie om naast de maestro pas de mastercard voor 1,99 kunnen aan te vragen hoewel deze in NL niet overal geaccepteerd wordt (zie hiervoor eerdere berichten in het topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-10 23:48
Heb 2 maanden na het openen van de rekening de 500 euro gestort. Ben benieuwd wanneer ik de 50 euro bonus ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteRider
  • Laatst online: 22-05-2020
vóór 27 april was de truc van TexMex (de mastercard aanvragen via de oude app route) gelukt.

Echter vanaf 27 april en vandaag vele malen over 1,5 dag geprobeerd bij een nieuwe rekening, zowel:

via de app 1.5.0 als ook de oudere 1.4.7 erna geprobeerd, app cache legen, resetten etc. etc., echter nu komt alleen nog maar na invoer van de sms code voor bevestiging de melding "fout opgetreden, probeer later of bel ons".

Ook via die speciale link voor de aanvraag op de website geprobeerd, daar komt de melding aan het einde van het proces "het is niet toegestaan een 2e kaart op de rekening aan te vragen"

Ik ben geinteresseerd of iemand überhaupt kan bevestigen dat het vanaf 27 april nog ergens gelukt is? Zo ja, via welke methode en welke versie app etc. ?

[ Voor 3% gewijzigd door NiteRider op 28-04-2020 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiteRider schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 00:44:
Ik ben geinteresseerd of iemand überhaupt kan bevestigen dat het vanaf 27 april nog ergens gelukt is? Zo ja, via welke methode en welke versie app etc. ?
En je hebt wel rechtsonder Spanje naar Nederland veranderd?
Pagina: 1 ... 12 ... 90 Laatste