Het is echt een rekening voor erbij. Geen iDeal, niet samen een rekening. We vonden de rekening handig voor de geldopname in buitenland. Heb ook nog N26 ernaast en een gewone Nederlandse bank. Alle drie op de Apple Watch, waarbij van N26 de creditcard. Klantenservice van Openbank vond ik keurig.kaasaanfiets schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:25:
[...]
Welke actie? Ik sta op het punt om over te stappen van Bunq naar een alternatief, en zit te twijfelen tussen Openbank en Moneyou.
Ik lees dat je met Openbank niet via Ideal kan betalen? Dat vindt ik wel jammer aangezien ik dit heel vaak doe.
Is er ook een mogelijkheid dat ik samen met mijn vriendin 1 potje heb waar we beide bij kunnen en gemakkelijk geld op en af kunnen halen?
Ik had bij Bunq een extra rekening met 2 pasjes waar zowel ik als mijn vriendin bij kon. Is dit ook mogelijk bij Openbank?
Ik denk dat je Openbank ook zo moet zien, als bank erbij. De ouderwetse Sns bank heeft geen Apple Pay waardoor ik niet met mijn Apple Watch daar mee kan betalen. En dan een gratis Openbank waar dat wel kan, vullen de rekeningen elkaar goed aan. Ik gebruik Openbank als boodschappen rekening.Koenvh schreef op zondag 5 april 2020 @ 01:07:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat Openbank toch wel net iets meer dan net niet is voor mijn gevoel. Voor veel dingen moet je bellen (online chat hebben ze niet, e-mail geeft aan dat je moet bellen), inloggen voelt onveilig aan met documentnummer en pincode, en elke keer dat documentnummer op moeten zoeken is ook onhandig. De app is niet echt overzichtelijk. De Maestro-kaart zat dan wel weer in een mooi pakket, en natuurlijk een Maestro-nummer hebben voor Apple Pay en online betalen is iets wat Nederlandse banken echt eens moeten gaan ondersteunen. Plus ook nog eens een Spaans IBAN-nummer (wat officieel geen probleem zou mogen zijn in Nederland, maar je maakt het er niet makkelijker op voor jezelf) en geen iDEAL. Nee, voor erbij als back-up is het een leuke rekening, maar volledig over naar Openbank gaat me toch te ver. Dan liever een paar euro per maand voor een "normale" rekening (ABN/Rabo/ING/SNS/...)
Hier exact hetzelfde samen met KNAB. Voor zowel mijn vrouw als ikzelf.Datisraar schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:47:
[...]
Ik denk dat je Openbank ook zo moet zien, als bank erbij. De ouderwetse Sns bank heeft geen Apple Pay waardoor ik niet met mijn Apple Watch daar mee kan betalen. En dan een gratis Openbank waar dat wel kan, vullen de rekeningen elkaar goed aan. Ik gebruik Openbank als boodschappen rekening.
Hoe komt iemand trouwens aan die actiecodes? Staan die ergens in je account of iets dergelijks?
Waar kan ik die vinden.
Waar kan ik die vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door kaasaanfiets op 05-04-2020 15:15 ]
Ze zijn per mail verstuurd een poosje terug, in een nieuwsbrief.kaasaanfiets schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:15:
Hoe komt iemand trouwens aan die actiecodes? Staan die ergens in je account of iets dergelijks?
Ah ok, dus realistisch gezien ik de kans klein dat er nu nog iemand met codes hier op het forum komt?musicfreak schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:37:
[...]
Je zijn per mail verstuurd een poosje terug, in een nieuwsbrief.
De spoeling wordt wel dunner inderdaad, er zijn hier al de nodige gedeeld. Maar goed, misschien heeft iemand nog een code voor je. Mijn drie codes zijn helaas vergeven.
[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 05-04-2020 15:44 ]
Als je nog een actiecode nodig hebt. Stuur me maar een PM.kaasaanfiets schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:15:
Waar kan ik die vinden.
Ik herken de foutmeldingen ook. Onlangs profieltest gedaan voor beleggen, alles ingevuld en error. Of ik wil bellen.
Dit zelfde gebeurde ook bij het aanmelden.
Ik wacht even op de ontwikkelingen.
Dit zelfde gebeurde ook bij het aanmelden.
Ik wacht even op de ontwikkelingen.
Verwijderd
Je kan wel met 2 verschillende device op dezelfde rekening inloggen.kaasaanfiets schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:25:
[...]
...
Is er ook een mogelijkheid dat ik samen met mijn vriendin 1 potje heb waar we beide bij kunnen en gemakkelijk geld op en af kunnen halen?
Ik had bij Bunq een extra rekening met 2 pasjes waar zowel ik als mijn vriendin bij kon. Is dit ook mogelijk bij Openbank?
Ook kan je Apple Pay gebruiken op diezelfde devices met 1 rekening.
Of je een 2e pas kan opvragen weet ik niet.
Even bellen en je weet het.
Openbank is nog echt aan het opstarten in NL.
Geen kosten en dus zal je op bepaalde vlakken iets in moeten leveren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2020 20:37 ]
We hebben beide een android toestel. Neem aan dat betalen via NFC dan ook gewoon ondersteund wordt?Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:37:
[...]
Je kan wel met 2 verschillende device op dezelfde rekening inloggen.
Ook kan je Apple Pay gebruiken op diezelfde devices met 1 rekening.
Of je een 2e pas kan opvragen weet ik niet.
Even bellen en je weet het.
Openbank is nog echt aan het opstarten in NL.
Geen kosten en dus zal je op bepaalde vlakken iets in moeten leveren.
Ik heb nog 3 ongebruikte codes:
- 11699619518113121181
- 11699711112101114100
- 11757227148211021201
Onderste gebruikt, dank!sjef42195 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:06:
- 11699619518113121181
- 11699711112101114100
- [b]
- 11757227148211021201
- [/b]
Cities aren't loud, cars are loud
Vrijdag ook een accountje aangemaakt, zonder actie code kan deze eigenlijk achteraf nog? Wacht btw nog wel op het activeren van het account
Thanks! ik heb de bovenste gebruikt, de middelste werkte niet en is dus gebruikt door een leechersjef42195 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:06:
- 11699619518113121181
- 11699711112101114100
- 11757227148211021201
Edit: Kan ik ergens zien of ik ook de gratis Travel card plan heb? (of ik dus bij de eerste 20k zit).
[ Voor 13% gewijzigd door Devaqto op 06-04-2020 15:53 ]
Interesting, ik heb ook de bovenste kunnen gebruikenTamerciaga schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:37:
[...]
Thanks! ik heb de bovenste gebruikt, de middelste werkte niet en is dus gebruikt door een leecher
Edit: Kan ik ergens zien of ik ook de gratis Travel card plan heb? (of ik dus bij de eerste 20k zit).
Ik denk dat de code per sessie werkt, tot dat het aanmeldprocess volledig uitgevoerd is. Iedereen die de code in zijn sessie heeft, heeft denk ik geluk?Thile schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:57:
[...]
Interesting, ik heb ook de bovenste kunnen gebruiken
Interesting indeed
Ik probeer overboekingen te doen maar ik krijg de hele tijd een foutmelding. Ik heb het in Edge, Chrome en op mijn smartphone probeerd. Incognito werkt ook niet. Ik heb Openbank gevraagd ernaar te kijken maar ze konden niet geks vinden. heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik wil dus geld overboeken naar mijn rekening bij Moneyou.
/f/image/zZAYMCoMcD7FO5roxPHtVHJ6.png?f=fotoalbum_large)
Is dit bij jou al opgelost? Ik heb hetzelfde.Brent schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:59:
Is iemand er al in geslaagd iets over te boeken vanaf de openbank rekening? Bij mij levert dat nu al sinds het begin 2 weken steevast een fout op. Zo heb ik er niets aan natuurlijk.
Verwijderd
Las elders in dit topic dat dit wel kon maar ik heb gebeld en gevraagd en niet gelukt ...GerritK125 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:14:... zonder actie code kan deze eigenlijk achteraf nog?
Ik vind het nadeel van Openbank dat je niet de IBAN ziet van degene die geld heeft overgeschreven, en dus ook niet makkelijk iets kan terugboeken.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Jeetje dat zie ik nu ook. Wat stom zeg!birdibird schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:06:
Ik vind het nadeel van Openbank dat je niet de IBAN ziet van degene die geld heeft overgeschreven, en dus ook niet makkelijk iets kan terugboeken.
Lol, wel heel slecht inderdaad.
Dus ook als een onbekende geld naar je overboekt, dan kun je het niet terug storten
Dus ook als een onbekende geld naar je overboekt, dan kun je het niet terug storten

In vino veritas, in aqua sanitas
Ja, en ik ben er achter gekomen dat dat bij (veel?) banken in Spanje en Portugal zo is.
Bij BNC10 (Spanje) is het ook zo.
Activobank (Portugal) ook
Bankia (Spanje) kan je het wel zien, maar daarvoor moet je naar een ander menu, het is niet zichtbaar in het standaard overschrijvingen scherm.
vreemd he, misschien iets vanuit het verleden?
Bij BNC10 (Spanje) is het ook zo.
Activobank (Portugal) ook
Bankia (Spanje) kan je het wel zien, maar daarvoor moet je naar een ander menu, het is niet zichtbaar in het standaard overschrijvingen scherm.
vreemd he, misschien iets vanuit het verleden?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Kan het alleen vanaf desktop doen. Soms...dirk_mec schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:42:
[...]
Is dit bij jou al opgelost? Ik heb hetzelfde.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Kreeg trouwens een mailtje: je lijkt nu een extra virtuele CC te kunnen aanvragen: https://www.openbank.nl/prepaid-betaalpas
Iemand al gedaan?
Iemand al gedaan?
Opwaarderen van deze online Mastercard kost 1 euro per storting lijkt gratis te zijn. Dan liever een andere kaart gebruiken.Brent schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:58:
Kreeg trouwens een mailtje: je lijkt nu een extra virtuele CC te kunnen aanvragen: https://www.openbank.nl/prepaid-betaalpas
Iemand al gedaan?
[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 07-04-2020 18:01 ]
Kost het echt een euro per storting? Of wordt er bedoeld dat je minimaal met een euro moet opwaarderen?U123456 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:50:
[...]
Opwaarderen van deze online Mastercard kost 1 euro per storting. Dan liever een andere kaart gebruiken.
Ik denk dat je minimaal €1 moet storten.TexMex schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:55:
[...]
Kost het echt een euro per storting? Of wordt er bedoeld dat je minimaal met een euro moet opwaarderen?
"Laad hem eenvoudig op vanuit de klantomgeving op internet en vanuit de app. Vanaf € 1 tot € 3.000."
Lijkt me niet dat het ook 3000 euro kan kosten.. Maar of het nu echt gratis is of niet weet ik ook niet, verwacht van wel..
Ik kan die 1 euro stortingskosten inderdaad nergens vinden. My mistake!TexMex schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:55:
[...]
Kost het echt een euro per storting? Of wordt er bedoeld dat je minimaal met een euro moet opwaarderen?

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 07-04-2020 18:21 ]
Aanmelding voltooid, nu nog wachten op het pasje. Eerste indruk is niet zo denderend, ik ga hier niet veel geld op zetten
Kan je met die virtuele kaart dan ook dingen kopen waar je normaal een creditcard voor nodig hebt? Dus voor bijvoorbeeld onlyfans ofzo
jupSwitchingtoAMD schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:44:
Kan je met die virtuele kaart dan ook dingen kopen waar je normaal een creditcard voor nodig hebt? Dus voor bijvoorbeeld onlyfans ofzo
Let er wel op dat sommige webshops willen dat het land van je kaart het zelfde is als je adres. Omdat het land van de kaart Spanje is wil het niet altijd werken.SwitchingtoAMD schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:44:
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Inmiddels bijna vier weken geleden aangemeld om aanspraak te maken op die 50 euro. Ben nog niet heel enthousiast. Heb nog steeds geen post van ze ontvangen. Ook vind ik de manier van inloggen met je paspoort nummer en een vier-cijferige code nou niet heel veilig overkomen. Hoop dat ik snel dat geld krijg, dan ben ik daarna ook weer weg. Als ik het geld nog terug kan overboeken, althans.
Mijn OpenBank account is vandaag (na 3 dagen) goedgekeurd.
Ik heb vlak na het aanmelden een promotiecode van @Dacuuu doorgebeld. Ze zouden het "proberen door te voeren", maar nu ik kan inloggen zie ik nergens terug of het gelukt is. Ik zal nog even wat geld storten omdat dat een voorwaarde was, maar zo ver is het een beetje 50/50.
Ook zie ik niet terug of ik in aanmerking kom voor die gratis travel card van de promotie.
De app is wat rommelig, je moet handmatig van "ES" naar "NL" switchen anders gaat het inloggen fout, het inloggen met mijn paspoort nummer bevalt me niet, en de app werkt slechts beperkt omdat hij ondanks Magisk doorheeft dat mijn telefoon geroot is.
Ook zegt de mail dat mijn pinpas over 10 dagen arriveert, maar dat ik hem alvast op mijn Fitbit Smartwatch kan zetten. Echter om dit te doen moet ik de pas eerst activeren, en activeren kan pas als je de pas hebt ontvangen.
Maar verder ondersteunt hij Fitbit Pay, Google Pay en Garmin Pay, en dat is precies waarom deze rekening interessant is als groceries account! Ga het binnenkort uitproberen. Maar waarschijnlijk pas over 10 dagen.

Ik heb vlak na het aanmelden een promotiecode van @Dacuuu doorgebeld. Ze zouden het "proberen door te voeren", maar nu ik kan inloggen zie ik nergens terug of het gelukt is. Ik zal nog even wat geld storten omdat dat een voorwaarde was, maar zo ver is het een beetje 50/50.
Ook zie ik niet terug of ik in aanmerking kom voor die gratis travel card van de promotie.
De app is wat rommelig, je moet handmatig van "ES" naar "NL" switchen anders gaat het inloggen fout, het inloggen met mijn paspoort nummer bevalt me niet, en de app werkt slechts beperkt omdat hij ondanks Magisk doorheeft dat mijn telefoon geroot is.
Ook zegt de mail dat mijn pinpas over 10 dagen arriveert, maar dat ik hem alvast op mijn Fitbit Smartwatch kan zetten. Echter om dit te doen moet ik de pas eerst activeren, en activeren kan pas als je de pas hebt ontvangen.

Maar verder ondersteunt hij Fitbit Pay, Google Pay en Garmin Pay, en dat is precies waarom deze rekening interessant is als groceries account! Ga het binnenkort uitproberen. Maar waarschijnlijk pas over 10 dagen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Denk dat je met 10 dagen wel optimistisch bent, heb na bijna 4 weken nog niets ontvangenSando schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:19:
Mijn OpenBank account is vandaag (na 3 dagen) goedgekeurd.![]()
Ook zegt de mail dat mijn pinpas over 10 dagen arriveert, maar dat ik hem alvast op mijn Fitbit Smartwatch kan zetten. Echter om dit te doen moet ik de pas eerst activeren, en activeren kan pas als je de pas hebt ontvangen.![]()
Kan verkeren, ik had binnen 7 dagen na aanvraag alles binnen en geactiveerd. Incl Apple Pay.Verona27 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:27:
[...]
Denk dat je met 10 dagen wel optimistisch bent, heb na bijna 4 weken nog niets ontvangen
Heeft iemand ook een actiecode voor me over?
Verwijderd
Weet niet meer precies hoe maar je kan zonder de fysieke pas Apple Pay en Garmin Pay activeren.Sando schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:19:
Ik dacht dat je de kaart in de App kan activeren. Ook kan je dan de CVV code raadplegen.
Ik heb de eerste betalingen met Garmin en iPhone gedaan voor ik de pas in huis had.
Succes.
Bij inloggen, ga dan naar je pas en zie of travel geactiveerd is. Staat rechts onder .Sando schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:19:
Mijn OpenBank account is vandaag (na 3 dagen) goedgekeurd.![]()
Kut, nee, er staat alleen betaalpasvanputten80 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:28:
[...]
Bij inloggen, ga dan naar je pas en zie of travel geactiveerd is. Staat rechts onder .
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Mocht je de 'virtuele prepaid betaalpas' al geactiveerd hebben, kan je me dan vertellen of het een prepaid debit of debit kaart is? Dat kan je checken op binlist
Dit krijg ik met mn virtuele cc:ditto4076 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 06:39:
[...]
Mocht je de 'virtuele prepaid betaalpas' al geactiveerd hebben, kan je me dan vertellen of het een prepaid debit of debit kaart is? Dat kan je checken op binlist
:strip_exif()/f/image/CKarYbb2zqmMcptDLTbC6sUF.jpg?f=fotoalbum_large)
Duidelijk. Dat is dus een prepaid debit kaart.
Erg omslachtige app, moet voor veel handelingen elke keer een SMS controle doen 
Zojuist Apple Pay geprobeerd met de virtuele kaart maar de Wallet geeft aan dat deze verstrekker het niet ondersteunt.
Zojuist Apple Pay geprobeerd met de virtuele kaart maar de Wallet geeft aan dat deze verstrekker het niet ondersteunt.
Dafuq. Als je ze opbelt voor support moet je ook je identiteitskaartnummer verstrekken? 
Oei. Daar word ik eerlijk gezegd niet zo vrolijk van. Vind het sowieso raar, zeggen ze dat je kan mailen met vragen. Mail je ze, zeggen ze dat je voor vragen moet bellen. En dan moet je je identiteitskaartnummer dus uit je hoofd kennen (ik heb binnen NL altijd alleen m'n rijbewijs mee eigenlijk, geen noodzaak voor ID.) als er iets is en je hulp nodig hebt.
Heel gebruiksvriendelijk lijkt dit systeem niet te zijn. Staat wel tegenover: ze zijn tenminste telefonisch bereikbaar, dat kan je ook niet van alle banken zeggen.
Als je zo'n MasterCard aanvraagt, gelden daar dan ook de voordelen en verzekeringen van het Travel+ plan op? Weet iemand dat?
Oei. Daar word ik eerlijk gezegd niet zo vrolijk van. Vind het sowieso raar, zeggen ze dat je kan mailen met vragen. Mail je ze, zeggen ze dat je voor vragen moet bellen. En dan moet je je identiteitskaartnummer dus uit je hoofd kennen (ik heb binnen NL altijd alleen m'n rijbewijs mee eigenlijk, geen noodzaak voor ID.) als er iets is en je hulp nodig hebt.
Heel gebruiksvriendelijk lijkt dit systeem niet te zijn. Staat wel tegenover: ze zijn tenminste telefonisch bereikbaar, dat kan je ook niet van alle banken zeggen.
Als je zo'n MasterCard aanvraagt, gelden daar dan ook de voordelen en verzekeringen van het Travel+ plan op? Weet iemand dat?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
In Spanje is het gebruikelijk om het nummer van je paspoort oid te gebruiken voor banken maar ook andere diensten zoals mobiele-, internet abonnementen ed.
Meestal wordt niet je paspoort maar de NIF/NIE gebruikt. Dat is een soort BSN, maar niet hetzelfde als in NL, omdat in NL het BSN niet mag worden gebruikt door niet overheid (-aangewezen) instellingen. Je kan het vergelijken met een openbaar btw-nummer, maar dan ook voor particulieren. (NIE is voor niet Spanjaarden).
Ook als je bv een pakje van het postkantoor ophaalt of aan de deur aanneemt, moet je dit nummer geven.
Buitenlanders mogen ook het paspoortnr gebruiken ipv de NIE.
Meestal wordt niet je paspoort maar de NIF/NIE gebruikt. Dat is een soort BSN, maar niet hetzelfde als in NL, omdat in NL het BSN niet mag worden gebruikt door niet overheid (-aangewezen) instellingen. Je kan het vergelijken met een openbaar btw-nummer, maar dan ook voor particulieren. (NIE is voor niet Spanjaarden).
Ook als je bv een pakje van het postkantoor ophaalt of aan de deur aanneemt, moet je dit nummer geven.
Buitenlanders mogen ook het paspoortnr gebruiken ipv de NIE.
Na het lezen van dit forum lijkt het me leuk om eens te experimenteren met Openbank. Heeft iemand wellicht nog een actiecode beschikbaar? Zou toch een leuke start van de rekening zijn
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Bij deze mijn 3 codes. Had voor m'n vrouw net 2 dagen voordat ik deze codes kreeg met de 2% spaarrekening een account aangemaakt

Openbank gebruik ik voor Android Pay en dat werkt top. Binnenkort wil ik ook Garmin Pay gaan gebruiken, benieuwd hoe dat gaat.
Voor de rest niet de meest intuïtieve app. Daarnaast voor diegenen die geen creditcard hebben kan de prepaid digitale creditcard handig zijn.
Laat even weten als je een code hebt gebruikt!
Verwijderd
App is idd niet top.Tamerciaga schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:40:
Erg omslachtige app, moet voor veel handelingen elke keer een SMS controle doen
Maar iedere keer SMS controle herken ik niet.
Apple Pay ging bij mij in 1x goed.
Succes!
Verwijderd
Heb de bovenste gebruikt, dank!:)Nuevocasa schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:02:
***members only***
Bij deze mijn 3 codes. Had voor m'n vrouw net 2 dagen voordat ik deze codes kreeg met de 2% spaarrekening een account aangemaaktNu moet ik een half jaar wachten op de €50 rente
![]()
Openbank gebruik ik voor Android Pay en dat werkt top. Binnenkort wil ik ook Garmin Pay gaan gebruiken, benieuwd hoe dat gaat.
Voor de rest niet de meest intuïtieve app. Daarnaast voor diegenen die geen creditcard hebben kan de prepaid digitale creditcard handig zijn.
Laat even weten als je een code hebt gebruikt!
Net 60 euro overgeboekt vanaf de ASN naar openbank, komt er maar 50 euro bij? Natuurlijk ga ik morgen bellen maar heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Van de ASN is wel gewoon 60 euro af dus geen typfout.
Stond je in de min ?T_Verhoeven schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:19:
Net 60 euro overgeboekt vanaf de ASN naar openbank, komt er maar 50 euro bij? Natuurlijk ga ik morgen bellen maar heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Van de ASN is wel gewoon 60 euro af dus geen typfout.
Nee ook niet. Volgens de bank is het een vertraging van de betaling. Dit vind ik erg vreemd want waarom is er dan wel al 50 euro verwerkt? Maar goed nu moet ik wachten tot maandag
Je kunt nog steeds een fysieke MasterCard (debit) aanvragen in de oude Android app-versie 1.5.0 (even naar onder scrollen). Ga naar 'Instellingen', 'Producten afsluiten', 'Betaalpassen', 'R42 Mastercard'. Bij latere versies is dat niet meer mogelijk en moet je het met de digitale eCommerce card doen. Het Travel+ plan staat bij mij nu ook 'aan' op de fysieke MasterCard, dus dat lijkt inderdaad gewoon te werken. Voor de eCommerce card geldt waarschijnlijk hetzelfde.WhatsappHack schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:11:
Ik heb vandaag overigens de 50 euro ontvangen na de 500 euro op 17 maart gestort te hebben.
Probleem gevonden. Ik heb zelf gewoon niet goed gekeken en een aanname gedaan. Ik kreeg na de overboeking namelijk de 50 euro voor het aanmaken van de rekening. Dit staat dus los van mijn overboeking. In de titel staat ook niet ''overschrijving'' wat bij andere bedragen wel zo was.T_Verhoeven schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:32:
Nee ook niet. Volgens de bank is het een vertraging van de betaling. Dit vind ik erg vreemd want waarom is er dan wel al 50 euro verwerkt? Maar goed nu moet ik wachten tot maandag
Wat ik dan echt heel knullig vind is dat de medewerker heeft meegekeken in de af/bijschrijvingen en later zelfs nog heeft teruggebeld omdat hij met zijn supervisor heeft gekeken. In hetzelfde gesprek heb ik nota bene nog gevraagd wanneer de 50 euro overgemaakt zou worden... Dan zou je zeggen dat medewerkers van de bank toch beter opletten dan jijzelf.
Nu toch een berichtje ontvangen:
Bewaar die SMS goed voor het geval we bunq-achtige toestanden krijgen!Openbank: Omdat je een van de eerste klanten bent, profiteer je voor altijd gratis van het travel card plan op je R42 betaalpas!
Nu die €50 nog. Hoe lang duurde het voordat jullie die hadden?
[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 10-04-2020 12:06 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Hier vanochtend ook dat berichtje ontvangen 🥳
Ik zag dat je als bestaande klant ook de welkom spaarrekening (2% rente eerste 6 maanden) kan krijgen:
Maar in de online omgeving kan ik alleen de 'normale' spaarrekening openen, iemand die dit wel al gelukt is?
Ik zag dat je als bestaande klant ook de welkom spaarrekening (2% rente eerste 6 maanden) kan krijgen:

Maar in de online omgeving kan ik alleen de 'normale' spaarrekening openen, iemand die dit wel al gelukt is?
Heb je gebruik gemaakt van de 50 euro welkomstbonus? Dan kan je die rekening niet openen.Thile schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:17:
Hier vanochtend ook dat berichtje ontvangen 🥳
[Afbeelding]
Ook al zou je het travel plan willen uitschakelen, dat kan niet en dan krijg je een bericht te zien dat je een van de eersten bent en het voor jou altijd gratis is ( waar je ook nog een printscreen van zou kunnen makenSando schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:04:
[...]
Bewaar die SMS goed voor het geval we bunq-achtige toestanden krijgen!
Nu die €50 nog. Hoe lang duurde het voordat jullie die hadden?
In vino veritas, in aqua sanitas
Jij? Hoe lang duurde het voordat je hem had?finsdefis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:21:
[...]
Heb je gebruik gemaakt van de 50 euro welkomstbonus?
edit:
TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
[...]
Ik heb vandaag overigens de 50 euro ontvangen na de 500 euro op 17 maart gestort te hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door Sando op 10-04-2020 12:35 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
@finsdefis heb je dan een maand lang die €500 niet aan mogen raken?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Klopt, in de voorwaarden stond het volgende.Sando schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:36:
@finsdefis heb je dan een maand lang die €500 niet aan mogen raken?
Houd er rekening mee dat elke code voor eenmalig gebruik is bij registratie als nieuwe klant t/m 31 mei 2020. Om in aanmerking te komen voor de vergoeding, moet je vriend(in) bovendien minimaal € 500 op zijn/haar nieuwe Open Betaalrekening storten. Er geldt geen minimumtermijn voor de rekening, maar de € 500 moet op de rekening blijven staan totdat de beloning in ontvangst is genomen.
Interessant. Wat is de reputatie van apkily?TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
[...]
Je kunt nog steeds een fysieke MasterCard (debit) aanvragen in de oude Android app-versie 1.5.0 (even naar onder scrollen). Ga naar 'Instellingen', 'Producten afsluiten', 'Betaalpassen', 'R42 Mastercard'.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Geen idee! Ik heb de actuele app verwijderd, daarna die oude .apk geïnstalleerd, de fysieke MasterCard aangevraagd, de oude app direct weer verwijderd en via de Google Play Store gelijk weer de actuele versie van Openbank geïnstalleerd. De kaart is gisteren bezorgd, dus de informatie is in ieder geval bij Openbank terechtgekomen (en hopelijk niet bij een andere partij
Net de oude app bekeken. Daar is inderdaad een fysieke Debit Mastercard aan te vragen:TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
Je kunt nog steeds een fysieke MasterCard (debit) aanvragen in de oude Android app-versie
Is dit in rekening gebracht?Let op: er worden eenmalig verzendkosten van 1,99 EUR in rekening gebracht
Kwam eerst niet in de app, tot ik er achter kwam dat mijn paspoortnummer fout in het systeem van Openbank staat. Kennelijk is het cijfer NUL voor de letter O aangezien. Maar NL paspoortnr's hebben geen letter O.
Met een fysieke Mastercard is het ook wat makkelijker om aan deze voorwaarde van de bij de Openbank rekening behorende reisverzekering te voldoen:
Link: TexMex in "Het grote gratis bankentopic"Deze reizen moeten verplicht betaald zijn met een verzekerde creditcard/betaalpas.
[ Voor 18% gewijzigd door U123456 op 11-04-2020 10:09 ]
Er staat inderdaad dat de verzendkosten € 1,99 bedragen, maar die zijn niet in rekening gebracht. Het heeft mij geen cent gekost.
@TexMex Ik kan met de 1.5.0 app die je linkte niet inloggen. Net even geinstalleerd op een oude smartphone. Bij het inloggen verschijnt de volgende popup:
"De internetverbinding ligt eruit, controleer dit en probeer het opnieuw."
Heb wel internet. Immers net de app gedownload. Opeens een onbehaaglijk gevoel (van een wrapper om de apk met een dropper want waarom zou iemand in normale omstandigheden ooit op een vage site een apk downloaden) 😅
"De internetverbinding ligt eruit, controleer dit en probeer het opnieuw."
Heb wel internet. Immers net de app gedownload. Opeens een onbehaaglijk gevoel (van een wrapper om de apk met een dropper want waarom zou iemand in normale omstandigheden ooit op een vage site een apk downloaden) 😅
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik had eerst ook wat problemen. Daarom heb ik toen in de Android-instellingen bij de Openbank-app 'Clear storage' en 'Clear cache' uitgevoerd. Voor de zekerheid ook nog de cookies van mijn browser verwijderd. Mogelijk zat er toch nog wat data van de actuele app in de weg. Toen werkte het bij mij wel.
Het zou trouwens ook nog kunnen dat je Openbank-sessie op je normale telefoon nog actief is. Zelf had ik het inderdaad ook op een oude telefoon gedaan. Volgens mij had ik zelfs op mijn normale telefoon de app toen tijdelijk verwijderd. Het kostte in ieder geval enige moeite, maar uiteindelijk lukte het.
Apk's van alternatieve websites downloaden, gebeurt overigens redelijk vaak als een bepaalde app in een land niet beschikbaar is. Via die omweg kun je een app zo alsnog installeren. Het blijft uiteraard volledig op eigen risico voor degenen (zoals ik) die ervoor kiezen die weg te bewandelen. Voel je je er niet lekker bij, doe het dan zeker niet.
Het zou trouwens ook nog kunnen dat je Openbank-sessie op je normale telefoon nog actief is. Zelf had ik het inderdaad ook op een oude telefoon gedaan. Volgens mij had ik zelfs op mijn normale telefoon de app toen tijdelijk verwijderd. Het kostte in ieder geval enige moeite, maar uiteindelijk lukte het.
Apk's van alternatieve websites downloaden, gebeurt overigens redelijk vaak als een bepaalde app in een land niet beschikbaar is. Via die omweg kun je een app zo alsnog installeren. Het blijft uiteraard volledig op eigen risico voor degenen (zoals ik) die ervoor kiezen die weg te bewandelen. Voel je je er niet lekker bij, doe het dan zeker niet.
[ Voor 20% gewijzigd door TexMex op 10-04-2020 13:27 ]
Ik heb inmiddels de bankpas en 50€ bonus binnen na de rekening op 20mrt geopend te hebben.
Kreeg op 30-3 een sms dat mijn 'handtekeningsleutel' binnen 2 werkdagen per post zou komen. Iemand hier die deze token al binnen heeft? Ik kon dernet gewoon overboekingen per sms bevestigen.
Kreeg op 30-3 een sms dat mijn 'handtekeningsleutel' binnen 2 werkdagen per post zou komen. Iemand hier die deze token al binnen heeft? Ik kon dernet gewoon overboekingen per sms bevestigen.
Door de situatie in Spanje loopt de post enorme vertraging op. Ik ontving de Mastercard en de handtekeningsleutel pas na een week of drie (toen ik via de klantenservice al een nieuwe handtekeningsleutel had aangevraagd). De Maestro-kaart heb ik nog steeds niet ontvangen, dus wellicht vraag ik die ook opnieuw aan. Het loont in ieder geval wel om een aantal weken te wachten.tobitronics schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:23:
Ik heb inmiddels de bankpas en 50€ bonus binnen na de rekening op 20mrt geopend te hebben.
Verhip, je hebt gelijk!TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:18:
Ik had eerst ook wat problemen. Daarom heb ik toen in de Android-instellingen bij de Openbank-app 'Clear storage' en 'Clear cache' uitgevoerd. Voor de zekerheid ook nog de cookies van mijn browser verwijderd.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar waar kan ik dit precies vinden? De app is een doolhof.
Niet bij algemene instellingen, beveiligingsinstellingen, kaart, rekening, dat icoontje met de schuifknopjes, hamburgermenu links of hamburgermenu rechts. Ik kijk ongetwijfeld met mijn neus. Ik ben niet zo goed in doolhoven.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Bij mij eerst ook niet. Na taal en regio in de app op NL gezet te hebben en app opnieuw starten werkte het wel.
[ Voor 64% gewijzigd door U123456 op 10-04-2020 13:55 ]
Onderaan op het paslogo tikken. En dan op ontdek een nieuwe betaalpas die bij je past.Sando schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:37:
[...]
Verhip, je hebt gelijk!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar waar kan ik dit precies vinden? De app is een doolhof.
[ Voor 30% gewijzigd door U123456 op 10-04-2020 13:43 ]
@TexMex @U123456 bedankt voor de tips 👍 gelukt.
Met al die Maestro, Master credit, Master debit, Master prepaid dacht ik het wel gehad te hebben. Maar nu is er dus de Master ecmmerceCard.
Ik zie overigens dat ik in dat zelfde menu een gratis betaalrekening kan openen. Is dat een foutje, of kan je bij OpenBank ook meerdere rekening openen onder één user account? Nu niet nodig, maar als ze hun app een beetje op orde krijgen (en dat is echt nodig
) en ze laten je de pas live aan een andere rekening koppelen, dan zouden ze zomaar een superhandige challengerbank in handen hebben.
Met al die Maestro, Master credit, Master debit, Master prepaid dacht ik het wel gehad te hebben. Maar nu is er dus de Master ecmmerceCard.
edit:
Ok, een virtuele Mastercard dus. Effectief het zelfde neem ik aan, maar dan zonder fysieke kaart.Ik zie overigens dat ik in dat zelfde menu een gratis betaalrekening kan openen. Is dat een foutje, of kan je bij OpenBank ook meerdere rekening openen onder één user account? Nu niet nodig, maar als ze hun app een beetje op orde krijgen (en dat is echt nodig
[ Voor 115% gewijzigd door Sando op 10-04-2020 13:54 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Is de Maestro pas ook nog steeds actief na het activeren van de Mastercard? Of is het of Maestro of Mastercard?TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:51:
[...]
Geen idee! Ik heb de actuele app verwijderd, daarna die oude .apk geïnstalleerd, de fysieke MasterCard aangevraagd, de oude app direct weer verwijderd en via de Google Play Store gelijk weer de actuele versie van Openbank geïnstalleerd. De kaart is gisteren bezorgd, dus de informatie is in ieder geval bij Openbank terechtgekomen (en hopelijk niet bij een andere partij).
Ze zijn beide actief, je kunt ze afzonderlijk aan of uit schakelen.Nickk93 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:23:
[...]
Is de Maestro pas ook nog steeds actief na het activeren van de Mastercard? Of is het of Maestro of Mastercard?
Heeft iemand nog een code beschikbaar?
Ik zoek ook nog een code. Heb al een rekening voor mezelf aangemaakt maar vergeten code in te vullen ..
TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
[...]
Hebben jullie voordat het erop is gezet ook ergens in de app of op de website een indicatie gezien dat deze actie inderdaad geactiveerd was?finsdefis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:34:
[...]
Precies een maand nadat ik er 500 euro opgezet had.
Ik heb namelijk vlak na het aanmelden nog een code doorgebeld in een vrij moeizaam gesprek (~25 minuten) en de support-medewerker zei iets van "hopelijk wordt het zo goed doorgevoerd". Nu weet ik dus niet of het ook zin heeft om mijn €500 niet aan te raken.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Kan iemand de logica van de passen misschien uitleggen aan mij? Ik heb de Maestro kaart en wilde eens testen of het kaartnummer dat aan voorkant staat niet gewoon voor een online creditkaart betaling betaling gebruikt kan worden omdat het geen iban maar 16 cijferig nummer is wat er op staat. In de app kan je de cvc code opvragen. Gegevens ingevuld, kreeg melding 3dsecure in te schaken en daarna was de betaling rond. Wat is de toegevoegde waarde van die e-commerce prepaid card dan? En de Mastercard die je voorheen bij kon bestellen wat zou die dan toevoegen? Of werkt hoe ik nu betaald heb niet in alle gevallen?
Klopt. Er staat meestal een logo bij wat ondersteund wordt (klopt niet altijd), maar Maestro kan geweigerd worden. Vooral met abonnementen wil Maestro wel eens problemen hebben.cderidder schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:19:
Of werkt hoe ik nu betaald heb niet in alle gevallen?
🠕 This side up
Thnx, goed te weten!Koenvh schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:33:
[...]
Klopt. Er staat meestal een logo bij wat ondersteund wordt (klopt niet altijd), maar Maestro kan geweigerd worden. Vooral met abonnementen wil Maestro wel eens problemen hebben.
Hoop dat een eventuele vakantie of hotel boeking op deze manier betaald kan worden anders heb je nog niet zo veel aan de travel+ verzekering. In ieder geval blij dat ondanks gebrek aan Ideal er dan zo ook betaald kan worden. Al zou het dan wel fijn zijn om ook een echte Mastercard er bij te kunnen nemen. Dat je die pre-paid eerst op moet laden vind ik maar niets.
Deze reisverzekering activeer je echter op je Maestro-pas, dus heb ik de indruk dat deze niet geldt voor jou als klant of zelfs Openbank account, maar enkel via uitgaven met die pas, wat in praktijk door het ermee online niet (in NL) kunnen betalen de functie zeer beperkt maakt.U123456 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:55:
[...]
Met een Mastercard is het ook wat makkelijker om aan deze voorwaarde van de bij de Openbank rekening behorende reisverzekering te voldoen:
[...]
Link: TexMex in "Het grote gratis bankentopic"
Ik lees hier iets anders:Brent schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:44:
[...]
Deze reisverzekering activeer je echter op je Maestro-pas, dus heb ik de indruk dat deze niet geldt voor jou als klant of zelfs Openbank account, maar enkel via uitgaven met die pas, wat in praktijk door het ermee online niet (in NL) kunnen betalen de functie zeer beperkt maakt.
Het Travel+ plan staat bij mij nu ook 'aan' op de fysieke MasterCard, dus dat lijkt inderdaad gewoon te werken.
Zodra je de passen geactiveerd hebt, zie je op beide passen "Travel+ ON" staan. Het lijkt dus ook gewoon geldig op de MasterCard. Al zie ik daar graag ook nog een officiële bevestiging van. Zeker omdat we de MasterCard nu toch op een wat dubieuze manier aanvragen, zou ik hier niet al te veel rechten aan ontlenen.
Ik heb overigens net mijn eerste online-bestelling geplaatst met de MasterCard. Dat lukte niet in één keer. Blijkbaar moest 3D Secure eerst worden ingeschakeld in de Openbank-app. Dat kun je doen door naar je betaalpassen te gaan. Vervolgens klik je op de MasterCard (niet op het tandwiel maar gewoon ergens op een leeg stuk). Vervolgens klik je op de drie puntjes rechtsbovenin en daarna op 'Online betalingen'. Daar kun je dan 3D Secure betalingen aanvinken. Hierna lukte de online-bestelling prima, je moet deze wel bevestigen met een code die je per SMS ontvangt. De app is behoorlijk Spartaans, maar uiteindelijk werkt het wel allemaal.
Maestro is een betaalsysteem van MasterCard. Net als een MasterCard beschikt elke Maestro-kaart over een reeks van 16 cijfers. Dat geldt ook voor kaarten van Nederlandse banken, al staat het nummer daarvan meestal niet op de kaart. Vaak kun je het wel in de app achterhalen. Het wordt minder vaak ondersteund dan MasterCard. Vaak is het voor online-gebruik ofwel aan de kant van de bank geblokkeerd ofwel aan de kant van de webshop. Ook 'offline' is de ondersteuning hiervan buiten Europa minder dan van een reguliere MasterCard.cderidder schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:19:
Kan iemand de logica van de passen misschien uitleggen aan mij? Ik heb de Maestro kaart en wilde eens testen of het kaartnummer dat aan voorkant staat niet gewoon voor een online creditkaart betaling betaling gebruikt kan worden omdat het geen iban maar 16 cijferig nummer is wat er op staat. In de app kan je de cvc code opvragen. Gegevens ingevuld, kreeg melding 3dsecure in te schaken en daarna was de betaling rond. Wat is de toegevoegde waarde van die e-commerce prepaid card dan? En de Mastercard die je voorheen bij kon bestellen wat zou die dan toevoegen? Of werkt hoe ik nu betaald heb niet in alle gevallen?
Ik heb overigens net mijn eerste online-bestelling geplaatst met de MasterCard. Dat lukte niet in één keer. Blijkbaar moest 3D Secure eerst worden ingeschakeld in de Openbank-app. Dat kun je doen door naar je betaalpassen te gaan. Vervolgens klik je op de MasterCard (niet op het tandwiel maar gewoon ergens op een leeg stuk). Vervolgens klik je op de drie puntjes rechtsbovenin en daarna op 'Online betalingen'. Daar kun je dan 3D Secure betalingen aanvinken. Hierna lukte de online-bestelling prima, je moet deze wel bevestigen met een code die je per SMS ontvangt. De app is behoorlijk Spartaans, maar uiteindelijk werkt het wel allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 10-04-2020 19:41 ]
Mij is door de telefonische klantenservice gezegd dat het een volledige reisverzekering is, en dat ook boekingen gedaan met een andere pas dan van Openbank gedekt is, het gaat nml om gebeurtenissen binnen de verzekering. Voor detail vragen over dekking ed zoals het eigen risico van 7% werd ik naar Zurich doorverwezen.Brent schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:44:
[...]
Deze reisverzekering activeer je echter op je Maestro-pas, dus heb ik de indruk dat deze niet geldt voor jou als klant of zelfs Openbank account, maar enkel via uitgaven met die pas, wat in praktijk door het ermee online niet (in NL) kunnen betalen de functie zeer beperkt maakt.
Thnx! Ja ik weet dat Meastro en Mastercard uit dezelfde koker komen. Ze maken het er zo alleen niet duidelijker op wanneer je wel en niet kan betalen met maestro. Wordt gokken zo, zeker als je er gewoon een Mastercard betaling mee kan doen. Proces van 3D secure was hetzelfde als wat je met mastercard beschrijft. Ik kreeg een sms daarna maar vreemd genoeg werd zonder de code ergens in te hoeven voeren de betaling meteen goedgekeurd. Het geld is ook nog niet afgeschreven en mijn saldo niet bijgewerkt. Door bij passen op de pas zelf te tikken zie ik wel de transactie met de status geautoriseerd. Ik gok dat die dinsdag pas zichtbaar is in mijn overzicht dan. Het maakt het er allemaal niet duidelijker op. Heb een mail naar Openbank gestuurd met wat vragen hierover.TexMex schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:35:
Zodra je de passen geactiveerd hebt, zie je op beide passen "Travel+ ON" staan. Het lijkt dus ook gewoon geldig op de MasterCard. Al zie ik daar graag ook nog een officiële bevestiging van.
[...]
Maestro is een betaalsysteem van MasterCard. Net als een MasterCard beschikt elke Maestro-kaart over een reeks van 16 cijfers. Dat geldt ook voor kaarten van Nederlandse banken, al staat het nummer daarvan meestal niet op de kaart. Vaak kun je het wel in de app achterhalen. Het wordt minder vaak ondersteund dan MasterCard. Vaak is het voor online-gebruik ofwel aan de kant van de bank geblokkeerd ofwel aan de kant van de webshop. Ook 'offline' is de ondersteuning hiervan buiten Europa minder dan van een reguliere MasterCard.
>Inmiddels zie ik hem trouwens wel bij de transacties staan als type: Inhouding
@cderidder Ik ben het helemaal met je eens! Wellicht verdwijnt Maestro ooit nog eens en houdt MasterCard het bij credit- en debitkaarten.
Bij mij is het bestelbedrag ook nog niet van mijn saldo af. Als ik op de MasterCard druk, zie ik vervolgens wel de betaling staan met het juiste bedrag en de naam van de webshop.
Bij mij is het bestelbedrag ook nog niet van mijn saldo af. Als ik op de MasterCard druk, zie ik vervolgens wel de betaling staan met het juiste bedrag en de naam van de webshop.
Ik heb zelf ervaren dat als ik de Bunq Travel Card gebruikte in NL die bij veel plekken niet ondersteund werd, en ik mijn ASN pinpas moest pakken. Dat probleem heb ik in andere landen niet een keer gehad.
Als ik mij goed herinner is NL vanuit PIN Maestro gaan ondersteunen terwijl andere landen al verder zijn.
Dat is denk ik ook de reden dat N26 en Openbank Maestro kaarten aan Nederlanders geeft.
Als je op de Spaanse versie van Openbank kijkt, wordt de Maestro pas helemaal niet aangeboden, maar de Mastercard Debit en een Visa Credit
Als ik mij goed herinner is NL vanuit PIN Maestro gaan ondersteunen terwijl andere landen al verder zijn.
Dat is denk ik ook de reden dat N26 en Openbank Maestro kaarten aan Nederlanders geeft.
Als je op de Spaanse versie van Openbank kijkt, wordt de Maestro pas helemaal niet aangeboden, maar de Mastercard Debit en een Visa Credit
Om in winkels in Nederland optimaal gebruik te kunnen maken van je betaalpas zal deze idd maestro moeten zijn. Niet elke betaalautomaat accepteert de debit mastercard heb ik gemerkt. Bij N26 heb je in ieder geval de keuze om beide tot je beschikking te krijgen, al zit je wel met 2 passen. Ook niet ideaal want met je maestro maak je weer extra kosten om geld uit de muur te trekken dus opletten welke pas je wanneer pakt, maargoed je hebt tenminste keus. Hoop dat openbank ook weer mastercard aan gaat bieden, een kleine vergoeding ervoor betalen vind ik niet erg. Gebruiksvriendelijk zou 1 systeem zijn. De truc met de 1.5 versie van de app krijg ik hier niet werkend, ook hier melding dat er geen internetverbinding zou zijn wat ik ook probeer.birdibird schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:05:
Ik heb zelf ervaren dat als ik de Bunq Travel Card gebruikte in NL die bij veel plekken niet ondersteund werd, en ik mijn ASN pinpas moest pakken. Dat probleem heb ik in andere landen niet een keer gehad.
Nederland was juist een voorloper. We hadden één van de meest efficiënte, snelle en ook nog goedkope bank infrastructuren in de wereld. In Duitsland kun je nog steeds soms niet eens pinnen onder de €10 of moet je daar bijvoorbeeld 10cent voor betalen. Toen we over gingen op het Europese SEPA waren ook diverse zaken voor Nederland een achteruitgang terwijl.het voor de meeste EU landen een vooruitgang was.birdibird schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:05:
Oa de hogere kosten was één van de redenen dat alternatieven niet door Nederlandse banken werden gebruikt.
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg, met @Nuevocasa eens.
Er is echter wel een remmende voorsprong (geweest) in NL, geldautomaten in veel andere landen zoals Portugal, Spanje ed hebben veel meer functies.
Er is echter wel een remmende voorsprong (geweest) in NL, geldautomaten in veel andere landen zoals Portugal, Spanje ed hebben veel meer functies.
Dat Apple Pay zo lang heeft geduurd in NL was daar ook een reden van.birdibird schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:55:
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg, met @Nuevocasa eens.
Inmiddels heb ik tweemaal kunnen testen, en inderdaad: je kan contactloos betalen met de mobiele telefoon zonder de Google Pay apk te hoeven installeren. Tenminste, bij de Bruna en de Jumbo dan, niet bij mijn Albert Heijn omdat deze geen Mastercard accepteert, en dat is wat je gebruikt als je contactloos betaald via de Openbank app (zeg ik het zo goed?).musicfreak schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:26:
[...]
Dank voor deze tip! Had het Openbank logo al wel gekozen bij de instellingen van Tikken en betalen maar je moest dus ook nog instellingen aanpassen binnen de Openbank app. Heb de voorwaarden geaccepteerd, mijn rekening geselecteerd en Openbank als standaard ingesteld. Binnenkort maar eens testen.
Om goed te kunnen testen heb ik de Google pay app van mijn telefoon verwijderd. Wel bijzonder dat het Google pay dan bij Tikken en betalen blijft staan.