[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:49:
[...]

Het is gebruikelijk dat je als topsporter fit aan de aftrap verschijnt. Dat je als topsporter slap en met minder (mentale) energie aan een wedstrijd begint getuigt van weinig respect naar je werkgever én je teamgenoten, zij zijn immers degenen die wat harder moeten werken om dat op te vangen.

Nu moet iedereen zich aanpassen aan hun gebruiken, en dat is wat er bij mij niet ingaat.
Ik ben tolerant maar er zijn ook grenzen.
Gelukkig zijn hun werkgevers een stuk toleranter en laten die die jongens zelf de keuze maken... Brrrrr

Ondertussen hoor je niemand over bijvoorbeeld het Friese volkslied bij Heerenveen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Feyenoord mag geen fans meenemen naar Rome, hebben de Romeinse instanties na lang overleg besloten. Gevolg is dat de UEFA nu zegt dat Romeinse fans dan ook niet welkom zijn in Rotterdam.

Bron: teletekst 804.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
toolkist schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:59:
[...]

Gelukkig zijn hun werkgevers een stuk toleranter en laten die die jongens zelf de keuze maken... Brrrrr

Ondertussen hoor je niemand over bijvoorbeeld het Friese volkslied bij Heerenveen
Zo gek is dat niet, het is letterlijk in Friesland. Het zou inderdaad raar zijn als het Friese volkslied gespeeld zou worden buiten Friesland, dan krijg je dezelfde situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Superkiwi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:48:
Feyenoord mag geen fans meenemen naar Rome, hebben de Romeinse instanties na lang overleg besloten. Gevolg is dat de UEFA nu zegt dat Romeinse fans dan ook niet welkom zijn in Rotterdam.

Bron: teletekst 804.
Lijkt mij een zeer goede beslissing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:23
PWM schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:05:
[...]

Waarom? Feyenoordsupporters hebben een lange traditie van wangedrag in Europese wedstrijden. Waarom zouden de supporters van de tegenstanders daar last van moeten hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door DeKever op 04-04-2023 23:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DeKever schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:15:
[...]

Waarom? Feyenoordsupporters hebben een lange traditie van wangedrag in Europese wedstrijden. Waarom zouden de supporters van de tegenstanders daar last van moeten hebben?
Weet niet of ik moet happen, maar dat hebben meer supporters groepen in Nederland. Vraag maar aan de politie in Londen.

Roma supporters hebben zich in Rotterdam hetzelfde gedragen als andersom. Debiel dus, alleen hebben de Duitsers 70 jaar geleden die fontein bij ons al beschadigd :+ Veel verschil is er verder niet. Tokkie gonna Tokkie, dus prima dat beide kanten thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

PWM schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:05:
[...]

Beste beslissing. Ik ken genoeg mensen die naar Rome zouden gaan. Feyenoord heeft alleen zoveel supporters; zelfs als er maar 500 bij een uit wedstrijd mogen zijn wordt het verknald door een paar.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
PWM schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:27:
[...]

Weet niet of ik moet happen, maar dat hebben meer supporters groepen in Nederland. Vraag maar aan de politie in Londen.

Roma supporters hebben zich in Rotterdam hetzelfde gedragen als andersom. Debiel dus, alleen hebben de Duitsers 70 jaar geleden die fontein bij ons al beschadigd :+ Veel verschil is er verder niet. Tokkie gonna Tokkie, dus prima dat beide kanten thuis blijven.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat alleen Feyenoordsupporters debielen onder zich hebben. Zeker niet.

Ik zeg alleen dat ik het niet logisch vind dat als supportersgroep A ergens niet welkom is (omdat het de vorige keer uit de hand liep) dat B dus niet welkom moet zijn ergens anders.

[ Voor 3% gewijzigd door DeKever op 05-04-2023 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:58
DeKever schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:05:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat alleen Feyenoordsupporters debielen onder zich hebben. Zeker niet.

Ik zeg alleen dat ik het niet logisch vind dat als supportersgroep A ergens niet welkom is (omdat het de vorige keer uit de hand liep) dat B dus niet welkom moet zijn ergens anders.
Ik vind het juist een goeie reden, anders krijg je bij elk wissewasje dat de publieke organisaties supporters van de tegenstanders gaan verbieden. Nu zit daar dus ook een gevolg aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Rendiertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:24:
[...]

Ik vind het juist een goeie reden, anders krijg je bij elk wissewasje dat de publieke organisaties supporters van de tegenstanders gaan verbieden. Nu zit daar dus ook een gevolg aan vast.
Ik vind wissewasje een verhullende term in dit verband. De vorige keer waren er serieuze misstanden of heb ik dat mis? (vernielingen, gevechten met de politie etc). Ik krijg het idee dat we hier vinden dat dat normaal is en eigenlijk ook wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:00:
[...]

Zo gek is dat niet, het is letterlijk in Friesland. Het zou inderdaad raar zijn als het Friese volkslied gespeeld zou worden buiten Friesland, dan krijg je dezelfde situatie.
Friesland is gewoon een provincie van Nederland, dus opbokken met dat 'volkslied'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:58
DeKever schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:50:
[...]

Ik vind wissewasje een verhullende term in dit verband. De vorige keer waren er serieuze misstanden of heb ik dat mis? (vernielingen, gevechten met de politie etc). Ik krijg het idee dat we hier vinden dat dat normaal is en eigenlijk ook wel prima.
Er zijn daar zeker dingen gebeurd die het zonlicht niet verdragen. Dit is ook te verwijten aan de zeer slechte organisatie vanuit de romeinse autoriteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:12
toolkist schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:30:
He toch wat een ramp, de wedstrijd even 1 minuut stilleggen... Het einde van de wereld is bereikt oh-oh-oh wat erg. Je zou je toch eens aanpassen naar de medemens met andere gebruiken dan jij leuk vindt. Echt jullie laten je wel heel erg kennen nu.
100% mee eens. Wat zijn we soms toch een triest volkje dat we de kleinste moeite niet voor een medemens willen nemen. Altijd opzoek naar en excuus om onszelf druk te maken om niks.
toolkist schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:59:
Als werkgever heb je je uberhaupt niet te bemoeien met de geloofsovertuiging van je mensen. Ik denk dat mensen die hierover klagen zich niet realiseren hoe hard het ook hun zou raken als werkgevers zich met dit soort prive zaken zouden bemoeien. Je kan het bovendien ook omdraaien, de werkgever heeft zelf iemand een contract voorgeschoteld die Moslim is.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 05-04-2023 08:59 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik snap ook niet dat als supportersgroep A de boel sloopt in stad B, dan supportersgroep B ook gestraft wordt.
Dan wordt er met 2 maten gemeten.
Als B ook A had gesloopt en daarom een straf is uitgesproken dan is het weer een ander verhaal.

In dit geval kan ik mij niet herinneren dat Roma supporters gehakt hebben gemaakt van Rotterdam, maar wellicht heeft iemand een goed artikel die dit tegenspreekt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Rendiertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:54:
Dit is ook te verwijten aan de zeer slechte organisatie vanuit de romeinse autoriteiten.
Dat vind ik altijd serieus een jeukende opmerking. Als of dat een aanleiding kan en mag zijn. Oh, organisatorisch klopt het niet, dus geweld mag. Echt, hoe krom kan je redeneren. Blijkbaar zijn we niet meer in staat ons gewoon normaal te gedragen. Het hele ‘supporter zijn’ is compleet verziekt. Het begint al met het geheel in zwart gekleed zijn, met capuchons en gezichtsbedekkende kleding. What the fuck? ‘Vroeger’ had men gewoon kleding met de clubkleuren, tegenwoordig lopen ze allemaal in het zwart. Ze moeten uitfans gewoon geheel verbieden, het is verkloot. Jammer voor de normale uitfans, maar de kosten wegen niet niet meer op tegen de baten. We zijn op een punt beland in onze samenleving dat we niet meer fatsoenlijk mee om kunnen gaan, klaar er mee.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Ik zou het met je eens zijn wanneer het de UEFA was die de straf opgelegd had. Dan is het gewoon vanuit de bond specifiek een club die zijn supporters niet mee mag nemen.

In dit geval gaan de Romeinen echter voorbij aan de UEFA en weigeren op eigen houtje supporters van een tegenstander, daar waar dat niet officieel bestraft is. Dat is een weg die je niet wilt gaan, dat is te gevoelig voor willekeur en dan snap ik de reactie van de UEFA heel goed.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:35:
[...]

Ik zou het met je eens zijn wanneer het de UEFA was die de straf opgelegd had. Dan is het gewoon vanuit de bond specifiek een club die zijn supporters niet mee mag nemen.

In dit geval gaan de Romeinen echter voorbij aan de UEFA en weigeren op eigen houtje supporters van een tegenstander, daar waar dat niet officieel bestraft is. Dat is een weg die je niet wilt gaan, dat is te gevoelig voor willekeur en dan snap ik de reactie van de UEFA heel goed.
De UEFA kan toch bijster weinig doen als supporters buiten het stadion rotzooi trappen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rendiertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:54:
[...]

Er zijn daar zeker dingen gebeurd die het zonlicht niet verdragen. Dit is ook te verwijten aan de zeer slechte organisatie vanuit de romeinse autoriteiten.
Dit is puur en alleen te verwijten aan de 'supporters' die het niet gewoon kunnen houden bij leuk een wedstrijdje bekijken. Al het andere zijn zeer discutabele excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:43:
De UEFA kan toch bijster weinig doen als supporters buiten het stadion rotzooi trappen?
Dat vraag ik mij af. De UEFA heeft getracht een oplossing te vinden maar nu dat niet gelukt is komt de opdracht om Feyenoorders thuis te laten uiteindelijk ook bij de UEFA vandaan.

Niet al te lang geleden heeft de UEFA namelijk nog besloten dat clubs verplicht zijn uitsupporters aan te nemen. Wellicht is dat nu de reden van de sanctie?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Het liep alleen vorige keer niet uit de hand :) Feyenoord heeft daarna nog 2x in Rome gespeeld, tegen Roma en Lazio, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:35:
[...]

Kijk ik begrijp het technische verhaal. Club 1 kan geen uitsupporters ontvangen, dus mogen ze ook geen uitsupporters meenemen.

Kijk je iets praktischer naar het verhaal, dan kan je best betogen dat er een aanleiding is voor het besluit van de burgemeester van Rome. Ik vind het dan ook ongevoelig om dit af te wentelen op de supporters van Roma, die (misschien voor deze keer) geen blaam treffen.

Sowieso met de gebeurtenissen van de vorigr keer in het achterhoofd vind ik het nogal brutaal om gelijke monnikken gelijke kappen te eisen. Alsof er niks gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
PWM schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:42:
[...]

Het liep alleen vorige keer niet uit de hand :) Feyenoord heeft daarna nog 2x in Rome gespeeld, tegen Roma en Lazio, zonder problemen.
Kijk, dit maakt het verhaal wel wat anders. Ben ik wel benieuwd naar de argumentatie van Rome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:42:
Dat kan zijn omdat ze zich gedragen hebben, of omdat er nu beter gereguleerd was. Voor Rome kan dat wel het gevoel gecreëerd hebben dat ze bijvoorbeeld onevenredig veel politieinzet moeten doen als Feyenoord komt en dat ze dat er niet meer voor over hebbben. Of die gedachte nu terecht is of niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DeKever schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:45:
Kijk ik begrijp het technische verhaal. Club 1 kan geen uitsupporters ontvangen, dus mogen ze ook geen uitsupporters meenemen.

Kijk je iets praktischer naar het verhaal, dan kan je best betogen dat er een aanleiding is voor het besluit van de burgemeester van Rome. Ik vind het dan ook ongevoelig om dit af te wentelen op de supporters van Roma, die (misschien voor deze keer) geen blaam treffen.

Sowieso met de gebeurtenissen van de vorigr keer in het achterhoofd vind ik het nogal brutaal om gelijke monnikken gelijke kappen te eisen. Alsof er niks gebeurd is.
Wie eist dat dan? Het is gewoon een besluit van de UEFA. Aangezien die zo'n drie weken terug nog verkondigde dat uitsupporters verplicht ontvangen moeten worden kan je dan nu moeilijk doen alsof je neus bloedt.
Toen deed Napoli hetzelfde en was de UEFA ook al niet blij.
Volgens de voorschriften van de UEFA moeten clubs 5 procent van de capaciteit van het stadion openstellen voor fans van de tegenstander. „Het is onaanvaardbaar dat de Italiaanse autoriteiten nu anders beslissen”, aldus Ceferin. „Daarom willen we dat er consequenties komen als deze afspraak niet wordt nagekomen. Als uitfans het stadion niet mogen betreden, wordt de wedstrijd daar voortaan niet gespeeld. Zo simpel ligt het wat ons betreft.”

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:53:
[...]

Wie eist dat dan? Het is gewoon een besluit van de UEFA. Aangezien die zo'n drie weken terug nog verkondigde dat uitsupporters verplicht ontvangen moeten worden kan je dan nu moeilijk doen alsof je neus bloedt.
Toen deed Napoli hetzelfde en was de UEFA ook al niet blij.
De UEFA moet niet zeuren. Clubs hebben vaak weinig invloed op zaken die rondom het stadion gebeuren, maar krijgen daar wel de rekening voor. Wat Napoli en Roma (club+stad) hier verkeerd hebben gedaan is het eenzijdig besluiten.

Ze moeten gewoon bij risico lotingen de telefoon pakken en de tegenstander bellen: Zullen we allebei geen uitsupporters meenemen? Opgelost. Ik weet ook 100% zeker dat Dennis de Klose en Abouteleb de telefoon hier hadden opgenomen en hier in mee waren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:46:
[...]

Kijk, dit maakt het verhaal wel wat anders. Ben ik wel benieuwd naar de argumentatie van Rome.
Hierdoor:
Gualieri wil met het oog op de kandidatuur voor Expo 2030 geen risico's lopen. 'Dat is nog een reden om voorzichtig te zijn', aldus de burgemeester, die binnenkort bezoek krijgt van de Expo-inpecteurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:15:
De UEFA moet niet zeuren. Clubs hebben vaak weinig invloed op zaken die rondom het stadion gebeuren, maar krijgen daar wel de rekening voor. Wat Napoli en Roma (club+stad) hier verkeerd hebben gedaan is het eenzijdig besluiten.

Ze moeten gewoon bij risico lotingen de telefoon pakken en de tegenstander bellen: Zullen we allebei geen uitsupporters meenemen? Opgelost. Ik weet ook 100% zeker dat Dennis de Klose en Abouteleb de telefoon hier hadden opgenomen en hier in mee waren gegaan.
Dat overleg is er geweest, maar Rome weigerde mee te werken.

Edit:
Whoops, sorry @tweakduke :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:59:
ik vind voetballerij geen publieke functies, het zijn ondernemingen met (duurbetaalde) werknemers en contracten die voetballen voor hun centen. Dat wij ze een maatschappelijke functie in de sociale samenleving geven, tot daaraan toe. Maar je kan een individue geen ethische zaken laten uitdragen, ook al zou dat enorm versterken. Maar als een voetballer dit wel graag wilt doen, dan is dat prima.
Voetballers flikken continu van alles wat het daglicht niet kan verdragen. Drank rijden, overspel, verkrachting, kroegvechtpartijen en wat voor dingen dan ook die je als publiek persoon maar beter niet kunt doen. Dingen waarvan je je af kunt vragen of dat niet erger is dan een bandje weigeren te dragen.
Ik kan mij ook niet herinneren dat voetballers die zoiets flikken ook direct hun positie moeten inleveren en continu afgemaakt worden door publiek of media.
Ik proef hier enige hypocrisie omdat de media hier lekker een wij/zij-gevoel kan creëren en dat levert weer klikjes op.

Hoewel ik zeker vind dat voetballers zich bewust moeten zijn van hun voorbeeldfunctie, zeker voor de jeugd, vind ik niet dat je ze kunt beschouwen als verplicht uithangbord voor culturele of politieke zaken. Zeker niet wanneer je dat niet vooraf heel duidelijk afstemt.
Je ziet het erg verschuiven, sport is niet meer puur sport. Het was al politiek aan het worden en wordt nu ook cultuur. Ik ben ook benieuwd wat de toekomst brengt wat internationale toernooien en olympische spelen betreft, maar nu ga ik off-topic want dit gaat over een band in Nederland. :P
Als club kan je dit prima door middel van reclamering op borden langs de velden doen, daar heb ik, en waarschijnlijk el Yaakoubi niets op tegen. Daarnaast blijf ik bij, de OneLove campagne staat téveel op de LHBTI gemeenschap in plaats van dat er zoveel andere groepen zijn (zoals moslims of christenen of vul maar in) die aandacht verdienen of worden achtergesteld.
Wat de gedachte precies is kan ik niet beoordelen, maar voor mij voelt het meer als: "Hey en die andere dingen dan?", "Oh ja, maar die vallen er ook onder hoor.".
Als het echt gewoon voor puur respect zou staan hadden ze die oude band er wel weer gewoon bij kunnen pakken.

Niet dat ik daarmee niet achter het idee van de band sta, maar ik kan mij wel voorstellen dat wanneer je zelf tot een groepering behoort die ook het nodige te verduren heeft je daar toch een gevoel bij hebt. Ik denk dat het voor velen ook moeilijk voor te stellen is als je tot een groep behoort die daadwerkelijk niet getolereerd wordt.
JanW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:10:
Wat is nou helemaal het probleem? Je draagt een andere aanvoerdersband dan anders en daarmee zeg je
Met het risico om nu zelf afgefikt te worden: dit is voor mij als persoon al een probleem.

Ik ben een vrij nuchter persoon, ben zelden ergens uithangbord van en heb een zeer sterke aversie tegen ergens aan mee móeten doen. Reageer ook slecht op groepsdruk.
In het verleden heb ik het bij mijn werk ook wel meegemaakt dat men wil dat je mee doet met uitdragen van iets middels een shirt, bandje of op de foto. En dat waren ook geen onzinonderwerpen (bijv. Kika) en had ik vanuit mijn functie echt wel een voorbeeldpositie.
Vanuit andere komt inderdaad de vraag wat het probleem is, waarom je niet gewoon mee doet. Maar je vraagt van mij om mij anders voor te doen dan ik ben, en dat doe ik dan gewoon niet.

Ik besef me dat het niet geheel vergelijkbaar is, maar het gevoel dat het wél een probleem is snap ik heel goed.
Joris748 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:31:
Daar heb je een punt, het maakt iemand niet direct intolerant. Het is zijn goed recht om het niet actief uit te willen dragen. Maar ik vind wel dat er, zeker bij publieke functies, consequenties aan die keuze mogen zitten.

We zijn niet moreel superieur, maar we hebben we hebben als samenleving lang en hard gevochten voor bepaalde rechten. Dat brengt ook de verantwoordelijkheid met zich mee om die rechten te beschermen.
Dat is ook het lastige van het verhaal, want je weet nooit exact de intenties achter de weigering, en dan komen de vooroordelen om de hoek.
Er zijn ontegenzeggelijk een aantal groeperingen of subculturen te benoemen die gewoon weg niet zo tolerant zijn als we verwachten in dit land. En daar mogen we zeker wat van vinden met zijn allen.
Een deel daarvan is inderdaad gelovig, of Moslim, maar zij zijn niet de enigen en dat is geen argument om het totaal van een groep te beoordelen Niet iedereen van die groep (gelovig/Moslim/watdanook) is intolerant, dat is namelijk generaliseren.
Daarmee kan je ook niet van elk individu wat tot wat voor groep dan ook behoort aannemen dat die ook per definitie intolerant zou zijn, en dus ook niet dat wanneer hij een band niet wil dragen dat per definitie is omdát hij intolerant is.

En laten we eerlijk zijn. Ook ik heb er een bepaald gevoel bij en ben er ook nog niet helemaal over uit of de motieven zuiver zijn en of ik het wel écht oké vind om te weigeren. Maar dat is op niets anders gebaseerd dan onderbuik en eventuele vooroordelen. Koren op de molen van de clickbaitbedrijven. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:22

Quad

Doof

@Gonadan Volgens mij zitten we dan wel op elkaars lijn of niet? :)
Voetballers die afgefikt worden voor hun acties: Promes, Vloet. Al zijn dit de extremen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Gonadan en je betoog gaat voornamelijk over voetballers in het algemeen waar de discussie hier enkel over aanvoerders gaat.

Heeft iedere voetballer een voorbeeldfunctie? Wat mij betreft niet, ze doen waar ze goed in zijn en verdienen hun boterham mee. Dat ze daarmee onder een vergrootglas staan is een feit en je mag hopen dat ze zich daar bewust van zijn. Dat maakt niet dat Promes/Vloet direct een voorbeeld hebben voor de jeugd op zaken buiten het voetbal.

Een aanvoerder is echter niet een willekeurige voetballer, zeker in de huidige voetbalwereld ben je deels een uithangbord voor de club, zowel in het veld alsmede buiten het veld. Daar zit een link bij naar hetgeen de club wil uitstralen. Zit daar een delta tussen visie/perceptie/gevoel van de club en de speler dan is het niet het meest geschikte uithangbord, daar zit geen verplichting van speler noch club in om een specifieke speler aan te stellen. Zo ook je paralel naar Olympische spelen. Als je daarin een fakkeldrager aanstelt die niet in lijn is met een symbool dat je wil uitdragen is dat bijzonder onhandig gekozen.

Zo zijn er ook aanvoerders die na een situatie geen aanvoerder meer zijn zoals Padt

Welke andere aanvoerder heeft iets van het volgende ondergaan: "Drank rijden, overspel, verkrachting, kroegvechtpartijen"?

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 05-04-2023 12:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:13
Dan maar hier. Zit je gisteren PSV Spakenburg te kijken en dan hoor je heel goed op de tv ‘Xavi is homo’.

Vindt dat toch wel apart dat zowel in de rust als na de wedstrijd geen 1 persoon bij ESPN of dergelijke het benoemt. Maar wel allemaal met de KNVB voorop de One love armband dragen?

Ik snap de loze statements dan niet die gemaakt worden als we niet optreden als zulke dingen nog steeds als beledigende bedoeling worden geroepen.. Voelt dan heel erg voor de buhne.

Zou wel een mix zijn van dat ik zelf op hetzelfde geslacht val, de leeftijd van de persoon waar het tegen is en de club waarvoor die speelt, irritant vind ik het wel. Niet eens perse dat het gebeurd, voetbalsupporters kijk ik niet meer raar van op. Maar dat het wordt stilgezwegen

Maar laten we alsjeblieft niet op zondag voetballen want dat kan niet is een rustdag :p

[ Voor 28% gewijzigd door dglavimans op 05-04-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Dank voor het delen :) Dat werpt al meer licht op de zaak dat het in ieder geval niet doodgezwegen is! Scheids gevraagd aan de speler en die gaf aan speel maar door.

Goede reactie van Spakenburg ook :) Ik ben al een stuk meer tevreden al had ik alsnog wel ESPN erover willen horen (het gebeurd al een aantal weken) maar het werpt wel voor mij een nieuwe blik erop!

Wat ik mij wel afvraag is of je als scheids het aan de speler moet vragen om door te spelen, in plaats van breed een statement maken dat het gewoon niet gewenst is? Maar dat is een andere vraag weer dan waar ik origineel over klaagde

[ Voor 16% gewijzigd door dglavimans op 05-04-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:16:
@Gonadan en je betoog gaat voornamelijk over voetballers in het algemeen waar de discussie hier enkel over aanvoerders gaat.
Dat klopt. Een aanvoerder is niet meer dan een meewerkend voorman die als aanspreekpunt geldt, het enige verschil is dat hij een handje schudt, kijkt hoe het muntje valt en extra vaak tegen de scheidsrechter staat te schreeuwen. Verder is het niets anders dan een gewone veldspeler.
Dat is geen enkele reden om ze ineens als uithangbord van een visie die de bond wil uitdragen te gaan beschouwen. Sterker nog, als een aanvoerder het uithang bord van het team of de club moet zijn, ga dan eerst eens inventariseren of iedereen wel vindt dat je de aanvoerder zoiets kunt opleggen. Als een bond of club iets wil uitdragen, doe dat dan gewoon lekker zelf. Of stem vooraf grondig af hoe en wat want achteraf zeggen dat een aanvoerder eigenlijk zo bedoeld is en ze dan maar proberen te dingen maakt dat je op deze manier gewoon een flater slaat.
Welke andere aanvoerder heeft iets van het volgende ondergaan: "Drank rijden, overspel, verkrachting, kroegvechtpartijen"?
Je hebt zo te zien bewust één van de zaken doorgestreept, zit daar een specifieke gedachte achter?
Quad schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:02:
@Gonadan Volgens mij zitten we dan wel op elkaars lijn of niet? :)
Voetballers die afgefikt worden voor hun acties: Promes, Vloet. Al zijn dit de extremen.
Promes niet hoor, die wordt met name weggehoond, ook niet onterecht overigens. Vloet vinden velen wel wat van, maar krijgt alweer heel veel minder aandacht dan dit. Bizar eigenlijk.

Of we helemaal op één lijn zitten weet ik niet, maar mijn post wat in ieder geval meer bedoeld als steun voor jouw visie dan als aanval erop. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:51:
[...]

Je hebt zo te zien bewust één van de zaken doorgestreept, zit daar een specifieke gedachte achter?
Legaliteit van de daad, overspel is wellicht moreel verwerpelijk maar niet verboden. Dat in tegenstelling tot de overige zaken.

Maar goed, een vraag stellen is hem niet beantwoorden.

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 05-04-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Over het Ramadan gebeuren want net tijdens Ajax - Feyenoord ontploft het ook in het centrale topic.

Voor eigen beeldvorming en discussie vraag ik mij het meest af..

Het is een pauze van nog geen, 2 minuten? Die spelers eten even een dadel drinken wat water en gaan door. Maar het is een heel mooi gebaar van medeleven als je eraan mee doet

Vinden mensen dit ECHT hinderlijk? Die 2 minuten pauze heb je ook in 8voud met spelers die in een helft op het veld liggen na een ‘overtreding’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bij 30 graden dus ook geen drinkpauzes meer, ze zoeken het maar uit blijkbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:50
dglavimans schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:50:

Vinden mensen dit ECHT hinderlijk? Die 2 minuten pauze heb je ook in 8voud met spelers die in een helft op het veld liggen na een ‘overtreding’
Zoals ook al in het andere topic aangegeven, de pauze an sich zou mij een zorg zijn, maar het ging mij vooral om de hypocriete houding van Kokcu. Die heeft zoals bekend het grootste drama gemaakt toen met de armbanden omdat het vanuit zijn geloof niet mogelijk zou zijn op die manier respectvol richting LHBTIQ te zijn. Nu verwacht hij wel dat er voor zijn geloof respect is door een pauze in te lassen omdat hij graag aan het vasten mee doet. Als je respect wil van anderen, dan moet je dat zelf ook uitdragen naar iedereen en niet je geloof gebruiken om selectief te shoppen.

Volgende misschien ook te offtopicvoor randzaken voetbal: Dit selectief shoppen van gelovigen is ook de reden waarom ik het liefst de vrijheid van godsdienst gewijzigd zou zien in de grondwet. In feite is deze namelijk in de huidige samenleving overbodig omdat vrijheid van meningsuiting en verbod op discriminatie genoeg bescherming bieden, het artikel wordt nu vooral gebruikt om in discussies gelovigen een voorsprong te geven op andere groepen, wat mij betreft ongewenst is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
Sempy schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:06:
[...]

Zoals ook al in het andere topic aangegeven, de pauze an sich zou mij een zorg zijn, maar het ging mij vooral om de hypocriete houding van Kokcu. Die heeft zoals bekend het grootste drama gemaakt toen met de armbanden omdat het vanuit zijn geloof niet mogelijk zou zijn op die manier respectvol richting LHBTIQ te zijn. Nu verwacht hij wel dat er voor zijn geloof respect is door een pauze in te lassen omdat hij graag aan het vasten mee doet. Als je respect wil van anderen, dan moet je dat zelf ook uitdragen naar iedereen en niet je geloof gebruiken om selectief te shoppen.

Volgende misschien ook te offtopicvoor randzaken voetbal: Dit selectief shoppen van gelovigen is ook de reden waarom ik het liefst de vrijheid van godsdienst gewijzigd zou zien in de grondwet. In feite is deze namelijk in de huidige samenleving overbodig omdat vrijheid van meningsuiting en verbod op discriminatie genoeg bescherming bieden, het artikel wordt nu vooral gebruikt om in discussies gelovigen een voorsprong te geven op andere groepen, wat mij betreft ongewenst is.
Ik ben lid van deze LHBTIQ community maar, tenzij ik mij vergis (als dat zo is corrigeer mij) verwacht Kokcu helemaal niks maar is het een geste vanuit de KNVB.

Dat Kokcu daarvoor koos destijds viel mij tegen en ben blij dat het niet mijn club was maar zijn natuurlijk wel twee andere dingen. Beide worden als geste door de KNVB opgedragen

Godsdienst heb ik zelf ook niet veel mee, echter veel mensen wel en als zij dit geloof nodig hebben in het leven en dit zonder hinder en haat kunnen uitvoeren vind ik het een klein gebaar zo een pauze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:55:
Legaliteit van de daad, overspel is wellicht moreel verwerpelijk maar niet verboden. Dat in tegenstelling tot de overige zaken.
Een vreemde keuze, want als het gaat om legaliteit dan is er ook niets mis met het weigeren van de band.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dglavimans schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:50:
Vinden mensen dit ECHT hinderlijk?
Absoluut niet, ik zie het net als een drinkpauze of blessurebehandeling. Soms ligt het spel gewoon even stil ten faveure van het welzijn van de spelers. Lijkt mij helemaal niets mis mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:36:
[...]

Een vreemde keuze, want als het gaat om legaliteit dan is er ook niets mis met het weigeren van de band.
Dat kan je standpunt zijn, 75% van je zaken zijn niet legaal, één daarvan niet. Als je als club tegen overspel bent dan moet je niet een speler aanvoerder maken - of behouden - als hij overspel pleegt. Zo ook voor de one-love campagne/aanvoerdersband.

Die zaken door elkaar halen helpt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:41:
Dat kan je standpunt zijn, 75% van je zaken zijn niet legaal, één daarvan niet. Als je als club tegen overspel bent dan moet je niet een speler aanvoerder maken - of behouden - als hij overspel pleegt. Zo ook voor de one-love campagne/aanvoerdersband.

Die zaken door elkaar halen helpt niet.
Dit kan ik alleen maar uitleggen als dat jij blijkbaar de conclusie trekt dat men tegen de gedachte achter de band is wanneer men hem niet wil dragen. Ik vind dat een verwerpelijke redenatie.

Clubs hebben aanvoerders gekozen om hun kwaliteiten binnen het voetbal of de groep. Dat de bond dan ineens besluit daar een campagne aan op te hangen verandert daar niets aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:56:
[...]

Dit kan ik alleen maar uitleggen als dat jij blijkbaar de conclusie trekt dat men tegen de gedachte achter de band is wanneer men hem niet wil dragen. Ik vind dat een verwerpelijke redenatie.
Nee, je haalt 3 onderwerpen aan die conform onze samenleving expliciet niet toegestaan zijn. Daarom benoem ik het. Overspel heeft een compleet andere rol, dat doet niets af aan de discussie over de one-love band en de rol van een aanvoerder daarin.

Maar ook hier, FC Groningen handelt naar een aanvoerder die niet aanvoerderwaardig is, welke andere aanvoerders hebben zoiets geflikt?
Clubs hebben aanvoerders gekozen om hun kwaliteiten binnen het voetbal of de groep. Dat de bond dan ineens besluit daar een campagne aan op te hangen verandert daar niets aan.
Is dat zo? Is de beste speler van elke club aanvoerder? Ik durf daar met enige zekerheid te stellend dat het geen feit is dat het zo is.

[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 05-04-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:59:
Nee, je haalt 3 onderwerpen aan die conform onze samenleving expliciet niet toegestaan zijn. Daarom benoem ik het. Overspel heeft een compleet andere rol, dat doet niets af aan de discussie over de one-love band en de rol van een aanvoerder daarin.
Jij maakt zelf een onderscheid wat ik niet benoemd heb. Ik had het over het daglicht kunnen verdragen, dat is niet iets wat je in het wetboek terug gaat vinden. Voor de ene groep is overspel heel prima, voor de andere groep nagenoeg net zo verwerpelijk als de andere voorbeelden. Het is in ieder geval een onderwerp wat vaker in de publieke opinie naar voren is gekomen.
Is dat zo? Is de beste speler van elke club aanvoerder?
Wederom jouw woorden, niet de mijne.

Als je het nodig vindt een invulling te geven aan mijn posts wat er gewoon niet staat dan ben je een eigen fictieve discussiepartner aan het creëren. Prima, maar dan hoef ik daar niet meer aan mee te doen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:13:
[...]

Jij maakt zelf een onderscheid wat ik niet benoemd heb. Ik had het over het daglicht kunnen verdragen, dat is niet iets wat je in het wetboek terug gaat vinden. Voor de ene groep is overspel heel prima, voor de andere groep nagenoeg net zo verwerpelijk als de andere voorbeelden. Het is in ieder geval een onderwerp wat vaker in de publieke opinie naar voren is gekomen.
Ben je tegen "mensenhandel, moord, doodslag, en zeehonden". Dat is het niveau . Daar past één zaak niet in en die zaak streep ik door, dat je op dat doorgaat lijdt af van het onderwerp, als dat de vorm is van de discussie prima. Maar je kan niet concluderen dat ik tegen zeehonden ben, het past niet in het frame dat gemaakt wordt.
[...]

Wederom jouw woorden, niet de mijne.

Als je het nodig vindt een invulling te geven aan mijn posts wat er gewoon niet staat dan ben je een eigen fictieve discussiepartner aan het creëren. Prima, maar dan hoef ik daar niet meer aan mee te doen. :)
Clubs hebben aanvoerders gekozen om hun kwaliteiten binnen het voetbal of de groep.
Dat laat ruimte open inderdaad, het is breder, er is naar zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen club die enkel op kwaliteit een aanvoerder kiest. Zo ook met de rol die de club in de samenleving wil vertonen, hence het uithangbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:16:
Ben je tegen "mensenhandel, moord, doodslag, en zeehonden". Dat is het niveau . Daar past één zaak niet in en die zaak streep ik door, dat je op dat doorgaat lijdt af van het onderwerp, als dat de vorm is van de discussie prima. Maar je kan niet concluderen dat ik tegen zeehonden ben, het past niet in het frame dat gemaakt wordt.
Het is een richting die je zelf inzet, dan heb je ook geen recht om er wat van de vinden als daar reactie op komt. Maar alles wat met dit soort metadiscussie te maken heeft kap ik bij deze direct af, ik weet precies hoe dat gaat.
Dat laat ruimte open inderdaad, het is breder, er is naar zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen club die enkel op kwaliteit een aanvoerder kiest. Zo ook met de rol die de club in de samenleving wil vertonen, hence het uithangbord.
Dat heeft weinig met ruimte te maken, ik schrijf gewoon precies wat ik bedoel. Sinds jaar en dag kiest men een aanvoerder primair omdat hij goed is qua organisatie, zelfstandig kan handelen, de visie van de trainer goed kan overbrengen, omdat men tegen hem opkijkt, omdat hij de boel op sleeptouw neemt of soms zelfs júist omdat hij niet de ideale schoonzoon is (bijv. Suarez). Een aanvoerder wordt nóóit gekozen met de gedachte dat hij in het ideale profiel past qua marketinginstrument voor acties van de bond.

Sinds jaar en dag is er nooit zoiets opgelegd en is er hooguit de respect of no to racism campagne van de UEFA welke dermate universeel is dat niemand daar op tegen is. Nu wordt ineens geëist dat men ook zaken gaat promoten die meer cultureel zijn. Nee daar is echt een selectieve verschuiving van wat men van een aanvoerder verwacht te bekennen.

Overigens ga ik jou niet dwingen om het met mij eens te zijn, maar als je op de 180 graden gedraaide positie blijft staan kunnen we het hier wel bij laten. Dan is er geen uitkomst mogelijk en laat ik liever ruimte voor nieuwe onderwerpen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:42:
[...]

Het is een richting die je zelf inzet, dan heb je ook geen recht om er wat van de vinden als daar reactie op komt. Maar alles wat met dit soort metadiscussie te maken heeft kap ik bij deze direct af, ik weet precies hoe dat gaat.
De metadiscussie vorm je zelf door specifiek op het doorhalen van overspel in te gaan, daarom cirkel ik ook weer terug naar de beginvraag. De vraag ging over de acties van aanvoerders in de context van de andere punten. Aanvoerders die negatief in het nieuws komen buiten het voetbalveld zijn vaak niet heel lang aanvoerder, de winaarsmentaliteit in het veld is niet direct problematisch daarin.
[...]

Dat heeft weinig met ruimte te maken, ik schrijf gewoon precies wat ik bedoel. Sinds jaar en dag kiest men een aanvoerder primair omdat hij goed is qua organisatie, zelfstandig kan handelen, de visie van de trainer goed kan overbrengen, omdat men tegen hem opkijkt, omdat hij de boel op sleeptouw neemt of soms zelfs júist omdat hij niet de ideale schoonzoon is (bijv. Suarez). Een aanvoerder wordt nóóit gekozen met de gedachte dat hij in het ideale profiel past qua marketinginstrument voor acties van de bond.
Allemaal factoren die meespelen en ook daar, als je als speler als negatief in de media komt raakt dat ook de overige factoren. Nooit gekozen alleen op basis van een het een of het ander, het is een combinatie die meespeelt.
Sinds jaar en dag is er nooit zoiets opgelegd en is er hooguit de respect of no to racism campagne van de UEFA welke dermate universeel is dat niemand daar op tegen is. Nu wordt ineens geëist dat men ook zaken gaat promoten die meer cultureel zijn. Nee daar is echt een selectieve verschuiving van wat men van een aanvoerder verwacht te bekennen.
En dat kan je beter binnen de club bespreken hoe je daar in staat, wat de verwachtingen zijn van de aanvoerder en of dat dan nog de beste combinatie is. Juist omdat spelers - en specifiek de aanvoerder - wel een bepaalde verbindende taak heeft. Hoewel wellicht niet op papier, in de praktijk wel.

Eisen is een groot woord hierin, het blijft altijd een keuze om wel of niet aanvoerder te zijn. Het overkomt je niet, het is niet alsof de actie niet tijdig is aangekondigd en dat de club en aanvoerder daar over kun praten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Er is nu: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters voor de ontwikkelingen omtrent dit onderwerp.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het was nog niet gedeeld hier volgens mij, maar Ajax heeft in Jan van Halst een opvolger voor de positie van Danny Blind in de raad van commissarissen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://www.ajax.nl/media/me2il13l/mislintat-1280.jpg?center=0.25642106446355312,0.51536671635445319&mode=crop&width=1060&height=600&rnd=133256752772030000&quality=85
Sven Mislintat directeur voetbalzaken Ajax
Sven Mislintat treedt bij Ajax in dienst als directeur voetbalzaken. Daarover hebben Ajax en de Duitser overeenstemming bereikt. Hij tekent in Amsterdam een contract dat formeel loopt van 19 mei 2023 tot en met 30 juni 2026.
Via.

Ik ben benieuwd. Genoeg mensen die niet erg enthousiast worden.

Maar schijnt wel goed talenten te kunnen vast leggen vanuit zijn scouting netwerk. En daar draait Ajax voornamelijk op in mijn optiek, dus misschien een goede zet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Maar iig wel weer een klassieke "ik sliep vroeger in [club] pyjama"-achtige quote die blijkbaar bij elke voetbaltransfer hoort...
"Sinds mijn jeugd zie ik Ajax als één van de meest iconische voetbalclubs in de wereld. Het is een grote eer om directeur voetbalzaken van Ajax te worden en ik zie het als mijn plicht om de club zo goed mogelijk te dienen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
Coocoocachoo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:06:
Maar iig wel weer een klassieke "ik sliep vroeger in [club] pyjama"-achtige quote die blijkbaar bij elke voetbaltransfer hoort...

[...]
Voor iemand die waarschijnlijk het WK '78 als eerste echte voetbalherinnering heeft is het niet gek dat hij zegt Ajax als een iconische club te beschouwen. Hij zegt niet dat hij fan was hè. Beetje spijkers op laag water zoeken die opmerking.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Malfunctions schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:12:
[...]

Voor iemand die waarschijnlijk het WK '78 als eerste echte voetbalherinnering heeft is het niet gek dat hij zegt Ajax als een iconische club te beschouwen. Hij zegt niet dat hij fan was hè. Beetje spijkers op laag water zoeken die opmerking.
Oh, ben niets aan het zoeken hoor, hoop dat hij het goed doet.

Vind alleen dat soort quotes altijd overbodig bij de transfers, je hebt je contract ondertekend, je bent enthousiast om aan de slag te gaan, van mij hoeft er dan niet ook nog bij gezegd te worden dat je [club] vroeger ook al altijd zo [mooi/interessant/gaaf] vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@Quad Ben benieuwd hoe lang die blijft zitten, altijd met ruzie weggegaan en bij Arsenal was het niet veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoe meer ik over hem lees hoe meer ik het eigenlijk wel zie zitten, de aanstelling van Mislintat.
Bij Dortmund goede resultaten, bij Arsenal gemixed (Aubameyang en Lacazette waren gewoon een goede aankopen, alleen laatste seizoen was ruk maar ligt dat aan de TD of de trainer?). Bij Stuttgart een prima positieve transferbalans.
Schijnbaar wilde hij Bosz vorig jaar naar Stuttgart halen, geeft in ieder geval een idee van de speelstijl die hij aanhangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:49:
Hoe meer ik over hem lees hoe meer ik het eigenlijk wel zie zitten, de aanstelling van Mislintat.
Bij Dortmund goede resultaten, bij Arsenal gemixed (Aubameyang en Lacazette waren gewoon een goede aankopen, alleen laatste seizoen was ruk maar ligt dat aan de TD of de trainer?). Bij Stuttgart een prima positieve transferbalans.
Schijnbaar wilde hij Bosz vorig jaar naar Stuttgart halen, geeft in ieder geval een idee van de speelstijl die hij aanhangt...
Hij heeft Laca niet gehaald dacht ik, die was ervoor al.

Aankopen waren o.a. Torreira (mislukt), Guz (mislukt), Lich (nog steeds nachtmerries van) en Sokra (al versleten, maar redelijk). Andere aankopen hebben nooit een wedstrijd voor ons gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ben toch wat sceptisch met deze aanstelling, eerst zien dan geloven.

Nu kijken wat hij met Heitinga wil en of hij bij de rest van de club goed ligt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:51:
[...]

Hij heeft Laca niet gehaald dacht ik, die was ervoor al.

Aankopen waren o.a. Torreira (mislukt), Guz (mislukt), Lich (nog steeds nachtmerries van) en Sokra (al versleten, maar redelijk). Andere aankopen hebben nooit een wedstrijd voor ons gespeeld.
Volgens deze link was hij ook verantwoordelijk voor Laca en Aube.
Torreire speelde 90 wedstrijden voor Arsenal, Guendouzi ook zoiets. Zijn die dan echt mislukt of was dat toen nu eenmaal het niveau waarop Arsenal acteerde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:53:
Ben toch wat sceptisch met deze aanstelling, eerst zien dan geloven.

Nu kijken wat hij met Heintinga wil en of hij bij de rest van de club goed ligt.
Hopelijk assistent van Bosz maken..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:57:
[...]

De timing van Bosz in de media met het aanschuiven bij diverse praatprogramma's valt helemaal niet op. :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Volgens deze link was hij ook verantwoordelijk voor Laca en Aube.
Torreire speelde 90 wedstrijden voor Arsenal, Guendouzi ook zoiets. Zijn die dan echt mislukt of was dat toen nu eenmaal het niveau waarop Arsenal acteerde?
Ik zie nergens Laca staan? Die was er al, dacht dat die kwam door Wenger en de opvolger was van Giroud.
Auba was dan weer de opvolger van Laca, al was het plan om ze samen te laten spelen volgens mij.

Beide zijn mislukt, Torreira is ook wel 'misbruikt' door Emery als nummer 10 (was 'ie niet) en was erg ongelukkig in Londen. Guendouzi was gewoon niet zo'n slimme speler (erger dan Xhaka) en onder Arteta er terecht uitgegooid.

Het niveau was toen inderdaad laag, maar het bestuur had ook niet veel vertrouwen in Emery, daarom kreeg hij ook niet veel geld. Arteta heeft dit volledig samen met Edu omgedraaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
tweakduke schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:57:
[...]

De timing van Bosz in de media met het aanschuiven bij diverse praatprogramma's valt helemaal niet op. :P
Ja, wordt er een beetje misselijk van.. maargoed - moet hij vooral zelf weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Laca haalde ik hier vandaan, zelfde seizoen gehaald dus ik ging er vanuit ook door hem.
https://www.transfermarkt.../verein/11/saison_id/2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Komst trainer Bosz niet vanzelfsprekend voor Mislintat: 'Een plus een niet altijd twee' - https://nos.nl/l/2471022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kennelijk heeft van der Sar van zich laten horen, ook over Huntelaar
Van der Sar over Huntelaar:

- Blijft aan als Technisch Manager
- Primair verantwoordelijk voor Jong en de elftallen daaronder (jeugdcontracten)
- Rapporteert aan Mislintat
- Waarborgt Ajax-DNA in het technisch kader
- Wordt aan de hand hiervan verder opgeleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:01:
Laca haalde ik hier vandaan, zelfde seizoen gehaald dus ik ging er vanuit ook door hem.
https://www.transfermarkt.../verein/11/saison_id/2017
Hmm, dacht dat hij er al seizoen eerder was. Maar goed.. ook die was niet altijd top.
Exocet schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:41:
Komst trainer Bosz niet vanzelfsprekend voor Mislintat: 'Een plus een niet altijd twee' - https://nos.nl/l/2471022
Gelukkig maar, vind het geflirt in de media helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Exocet schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:15:
Kennelijk heeft van der Sar van zich laten horen, ook over Huntelaar

[...]
Hij durft hem niet op straat te zetten?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zullen we niet overal meteen het meest negatieve achter zoeken? ;)

Het is al fijn dat er überhaupt wat gebeurt in de technische as, laat ze het nu maar zien.
Lijkt me sterk. Ik vraag me af of Bosz van zijn eis afstapt dat hij zelf zijn staf mag bepalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:11:

Het is al fijn dat er überhaupt wat gebeurt in de technische as, laat ze het nu maar zien.

[...]

Lijkt me sterk. Ik vraag me af of Bosz van zijn eis afstapt dat hij zelf zijn staf mag bepalen.
En zowaar nog in de juiste volgorde ook.. Rvc->directie->trainer.
Gonadan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:11:

[...]

En wie zegt dat ie niet met Heitinga samen wil werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:57:
En zowaar nog in de juiste volgorde ook.. Rvc->directie->trainer.
En dan waren er mensen gepikeerd dat Bosz nog niets gehoord had. Nee gek hè? Ze doen het eindelijk eens op volgorde is het weer niet goed. :D
En wie zegt dat ie niet met Heitinga samen wil werken?
De vorige keer werkte hij niet samen met de mensen die door de club al neergezet waren. Het ligt nog wat in het midden aan wie dat precies lag maar hij wilde vier mensen vervangen door eigen keuze. Ongeacht dat hij niet letterlijk heeft gezegd dat Heitinga geen optie is geeft mij dat niet direct de indruk dat hij nu wel open zou staan voor mensen die door de club geïnstalleerd worden.

Iedereen wijst naar Van der Sar vanwege het eerdere conflict, maar Bosz heeft daar net zo goed een breekpunt van gemaakt. Dus eerst zien dan geloven voor mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:18:
[...]

En dan waren er mensen gepikeerd dat Bosz nog niets gehoord had. Nee gek hè? Ze doen het eindelijk eens op volgorde is het weer niet goed. :D
En als ze nu voor Bosz gaan is het a) te laat b) alleen door hun aandringen c) omdat ie een vriendje van de nieuw td is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:30:
En als ze nu voor Bosz gaan is het a) te laat b) alleen door hun aandringen c) omdat ie een vriendje van de nieuw td is
Geklaagd wordt er sowieso inderdaad. Neem een Heitinga die eerst een verademing was ten opzichte van Schreuder maar nu we geen kampioen worden is het meteen weer een pannenkoek. Ik denk dat de buitenwacht pas echt positief kan zijn als Ajax drie keer op rij de treble wint. :P

Persoonlijk hoeft Bosz van mij niet. Hoewel ik in die periode blij was met de stijl na de niet echt oogstrelende jaren ben ik nooit zo lyrisch over hem geweest. Het voetbal was een soort kamikazestijl waar je bij elk Europees tweeluik hoopte dat de tweede wedstrijd niet al te dik verloren werd. Het heeft ook nergens dermate goed gewerkt dat hij onomstreden was.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Heitinga dé man is, maar ik ben evenmin van mening dat Bosz de verlosser gaat zijn. Als je daar dan toch tussen moet kiezen laat dan Heitinga lekker zitten, dat scheelt ook weer zagen in de staf. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat mij betreft moet er juist meer gezaagd worden.
Te beginnen bij vd Sar zelf. Bij het 1e ga je een coach nodig hebben die een nieuw team op kan bouwen. Iemand met ervaring dus, en dat heeft Heitinga niet.
Bij Jong dan weer iemand die de talenten beter maakt. Gezien de plek in de KKD momenteel, zit die daar ook niet. Ze hoeven daar echt niet alles te winnen maar die tennis uitslagen af en toe laten zien dat ze geen voorsprong vast kunnen houden en 't is toch wel handig als ze dat zo'n beetje kunnen als ze klaargestoomd worden voor het 1e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Dat kamikaze voetbal valt toch ook wel mee. Tegen Schalke en Lyon waren het gekke wedstrijden, maar je ging wel door en kwam tot de finale, dat haal je ook niet zomaar.

Als je doorgaat met Heitinga dreig je zo weer in nog een tussenseizoen te belanden, dat is tot dusver ook geen succesverhaal gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of het een tussenjaar wordt hangt mijns inziens meer af van de staat van de selectie dan van welke trainer het moet leiden.
Sterker nog, als je de CL niet haalt kan ik het sowieso moeilijk als volwaardig seizoen beschouwen. :P
toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:49:
Wat mij betreft moet er juist meer gezaagd worden.
Te beginnen bij vd Sar zelf. Bij het 1e ga je een coach nodig hebben die een nieuw team op kan bouwen. Iemand met ervaring dus, en dat heeft Heitinga niet.
Bij Jong dan weer iemand die de talenten beter maakt. Gezien de plek in de KKD momenteel, zit die daar ook niet. Ze hoeven daar echt niet alles te winnen maar die tennis uitslagen af en toe laten zien dat ze geen voorsprong vast kunnen houden en 't is toch wel handig als ze dat zo'n beetje kunnen als ze klaargestoomd worden voor het 1e.
Gezien de enorm wisselende selectie bij Jong is het ook niet vreemd dat de uitslagen zo variëren. Feitelijk is dat mechanisme je reinste competitievervalsing.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:58:
Of het een tussenjaar wordt hangt mijns inziens meer af van de staat van de selectie dan van welke trainer het moet leiden.
Sterker nog, als je de CL niet haalt kan ik het sowieso moeilijk als volwaardig seizoen beschouwen. :P
Daarom noem ik het ook een heropbouw. Timber, Kudus en Alvarez zullen wel gaan, dan ben je een groot deel van je as kwijt. Bergwijn Berghuis Klaassen Tadic, minimaal 1 van die drie moet je denk ik willen vervangen gezien leeftijden/presteren dit seizoen. dan rechtsback nog een een opbouwend sterke middenvelder.
[...]
Gezien de enorm wisselende selectie bij Jong is het ook niet vreemd dat de uitslagen zo variëren. Feitelijk is dat mechanisme je reinste competitievervalsing.
Dat valt dit seizoen toch alles mee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je kan hele discussies voeren wanneer iemand een club/cultheld is of niet.
Maar in mijn optiek hoort Bram van Polen daar wel bij.

Zit sinds zijn 20e bij PEC Zwolle en heeft verlengd met een 17e contractjaar.
Aanvoerder Bram van Polen tekent bij voor zeventiende jaar

PEC Zwolle en aanvoerder Bram van Polen, ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en dat zal ook komend seizoen weer zo zijn. De 37-jarige verdediger heeft zijn aflopende verbintenis bij de Blauwvingers met één jaar verlengd. Van Polen gaat daarmee voor zijn zeventiende achtereenvolgende seizoen bij de koploper van de Keuken Kampioen Divisie.
Maar het mooiste komt nog:
Tot slot: zoals velen weten, probeer ik ieder jaar iets ludieks in mijn contract te laten zetten. Dit jaar wil ik de supporters van PEC Zwolle bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun die ik altijd gevoeld heb. In goede, maar ook in mindere tijden. Met een speciale munt, die iedere seizoenkaarthouder, sponsor en vrijwilliger ontvangt wil ik vrijdag een rondje geven aan het hele stadion.
Ik vind dit geniaal! d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 12 april 2023 @ 06:56:
Daarom noem ik het ook een heropbouw. Timber, Kudus en Alvarez zullen wel gaan, dan ben je een groot deel van je as kwijt. Bergwijn Berghuis Klaassen Tadic, minimaal 1 van die drie moet je denk ik willen vervangen gezien leeftijden/presteren dit seizoen. dan rechtsback nog een een opbouwend sterke middenvelder.
De term tussenjaar kwam van iemand anders waar ik op reageerde. Ik vind dat we het tussenjaar nu wel gehad hebben, komend jaar moet er gewoon naar kunnen van de selectie gepresteerd worden want het mislopen van prijzen kan je echt niet puur daaraan ophangen, integendeel.
Daarnaast moet de selectie ook gewoon vernieuwd worden zoals je zegt. Rensch moet je ook gewoon verkopen en wat voor terughalen of jeugd doorstromen, daarmee ga je er niet op achteruit.

Wanneer de selectie op tijd klopt en de trainer/coach genoeg tijd heeft voor de voorbereiding dan hoeft het echt geen tussenjaar te zijn. Ja dan wordt er wel opgebouwd, maar dat doet een gezond Ajax eigenlijk elk jaar en hoeft de prijzen niet in de weg te staan. Dat het nu mis loopt is juist omdat er bijna geen bruikbare versterkingen zijn geweest en er organisatorisch een potje van gemaakt is.
Dat valt dit seizoen toch alles mee?
Nee ik ook dit seizoen heb ik vaker langs zien komen dat spelers juist wel of niet bij de selectie zaten en dat doet echt wat met de prestaties van Jong.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Even naar randzaken:
thunder8 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:07:
[...]

Higler is gewoon totaal ongeschikt om een wedstrijd te fluiten. Zelfs voor amateurs is hij nog te slecht. Inderdaad had de wedstrijd 2x stilgelegd moeten worden, vanwege een voorwerp op het veld gooien. Dit is ernstiger spelbederf dan een half bekertje bier op het veld gooien bij het scoren van je team. En daar wordt ook voor gestaakt volgens de KNVB. Daarnaast inderdaad in de weg lopen en het gedrag erna, hoewel ik wel van mening ben, dat alleen de betroffen speler en de captain naar de scheids kunnen en mogen, rest moet gewoon wegblijven. En alle 3 goals buitenspel, daar was ook nog wel wat op aan te merken, maar dat is dan aan de VAR. Minimaal 1 goal lijkt het lijnenspel pas getekend te worden, nadat de bal al is vertrokken, maar die beelden kwamen ook pas "eeuwen" later. Het gemiereneuk met buitenspel ben ik intussen ook helemaal zat, schaf die regel maar gewoon af. Het gaat nu bijna altijd over centimeters ipv meters en dat komt het spel niet ten goede. Je moet als supporter nu na een goal ook nog eerst minuten wachten of er misschien niet een VAR de goal afkeurt, voordat je kan juichen. Hele sfeer gaat op deze wijze naar de kloten.... :-(
Heb je de reactie van de KNVB ook meegekregen?
Verschil
Volgens Schippers zit er een duidelijk verschil tussen een voetbal en een aansteker of een beker bier. "Het gaat om voorwerpen waarmee spelers verwond kunnen worden", legt de KNVB-woordvoerder uit. "Dingen waar niet mee wordt gevoetbald."
Dit slaat toch nergens op? Nu komt het wéér op een interpretatie van een scheidsrechter aan.

En de KVNB zelf heeft het helemaal niet over verschil aan voorwerpen gehad. Juist in het statement leek een lijn getrokken te worden, dat wordt door één wedstrijd, één scheidsrechter, weer teniet gedaan.

Wat is er nu mis met toegeven, sorry, hij had de wedstrijd inderdaad moeten staken, we gaan in overleg en zorgen dat dit niet weer gebeurd..?

Ik bedoel, fouten maken kan, maar wees daar eerlijk over en ga nu niet weer die, toch al dunne, lijntjes wegvagen.

Bas Nijhuis gaf vorige week ook aan bij VI, je ziet niet of het een glas of plastic beker is, vol of leeg, die dingen worden met zeik en al weggegooid het veld op, dat wil je gewoon niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 17-04-2023 13:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Quad schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:03:
Even naar randzaken:

[...]

[...]

Dit slaat toch nergens op? Nu komt het wéér op een interpretatie van een scheidsrechter aan.

En de KVNB zelf heeft het helemaal niet over verschil aan voorwerpen gehad. Juist in het statement leek een lijn getrokken te worden, dat wordt door één wedstrijd, één scheidsrechter, weer teniet gedaan.

Wat is er nu mis met toegeven, sorry, hij had de wedstrijd inderdaad moeten staken, we gaan in overleg en zorgen dat dit niet weer gebeurd..?

Ik bedoel, fouten maken kan, maar wees daar eerlijk over en ga nu niet weer die, toch al dunne, lijntjes wegvagen.

Bas Nijhuis gaf vorige week ook aan bij VI, je ziet niet of het een glas of plastic beker is, vol of leeg, die dingen worden met zeik en al weggegooid het veld op, dat wil je gewoon niet meer.
Nee, had de uitleg van de KNVB niet meegekregen, maar die uitleg slaat ook nergens op. De stelling was: Als er objecten op het veld worden gegooid, gaat er een pauze ingelast worden en bij een 2de keer gaan we staken. Een bal is ook een object en in dit geval zal het geen speler verwonden, maar het is wel ernstig spelbederf. De uitleg is dan ook schandalig. En dit gaat met deze uitleg ook vaker plaatsvinden, want je mag blijkbaar wel rechtmatig gewoon het veld bombarderen met ballen.... 8)7 8)7 8)7 8)7 En nu mag je dus wel weer lege bekers op het veld gooien of papierproppen, want die verwonden ook geen speler. Hoe dom wil je deze regel hebben! |:( |:( |:( |:(

Het is niet de eerste keer dat Twente genaaid wordt door de beslissingen van deze scheids. Vaak stel ik dan wel dat we beter hadden moeten spelen, maar als je op deze wijze 2x een belovende aanval weet te saboteren als supporters, dan moet er actie ondernomen worden, hoe dan ook. Ik weet dat het niets gaat veranderen aan de uitslag gisteren, maar ik weet wel wat er gaat gebeuren als deze zelfde scheids weer eens in de Veste gaat fluiten. Dan verwacht ik een barrage van voetballen vanaf de trubune... (En dan zal je zien dat er ineens wel gestaakt gaat worden.... )

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het aanbod van ESPN om de Eredivisie vanaf 2025 heeft concurrentie gekregen, en ik denk dat dit hele goede concurrentie is voor de TV kijker.

Helaas geen bedragen bekend gemaakt, maar als het ver onder de 1,7 miljard van ESPN ligt, zullen de TV aanbieders het toch wel niet doen.

Eigenlijk zetten ze hiermee ESPN een beetje buitenspel, waarschijnlijk zijn ze het er ook niet mee eens met de kosten per abonnee voor het openstellen van ESPN1, plus de moeizame onderhandelingen elke keer voor het aanbieden van ESPN 1-4 zal ook vast een reden om maar zelf met een plan te komen.

Het bedrag per abonnee lag bij FOX Sports destijd op zo'n 2 euro/ maand voor KPN om FOX Sports 1 open te zetten. (met 2,3 miljoen abonnees is dat zo'n 55 miljoen kosten per jaar. )
Nederlandse TV-aanbieders maken zich sterk voor het Nederlandse voetbal
17 april 2023

Vier Nederlandse TV-aanbieders -DELTA, KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo- willen zich de komende jaren samen sterk maken voor het Nederlandse voetbal en voor het kijkplezier van alle voetballiefhebbers. Daarom hebben zij gezamenlijk de Eredivisie CV (ECV) benaderd met een voorstel om voetbal via TV breder beschikbaar te maken. De TV-aanbieders willen op basis hiervan in gesprek met ECV over de televisierechten van de Eredivisie vanaf 2025.

De voetbalrechten worden nu geëxploiteerd door de Eredivisie CV en een buitenlandse partij. Om de exploitatie van de rechten volledig terug naar Nederland te halen, ligt daartoe nu een uitgewerkt inhoudelijk voorstel op tafel. De Nederlandse TV-aanbieders hebben samen het bereik om eredivisievoetbal in alle Nederlandse huishoudens beschikbaar te maken. Zo blijft het betaalde Nederlandse voetbal toegankelijk voor iedereen. Dankzij het voorstel ontstaat er een win-win-win voor voetbalfans, clubs en Nederlandse TV-aanbieders.

Het voorstel is vandaag naar het bestuur van de ECV gestuurd, zodat ze zich hier, samen met de 18 eredivisieclubs, de komende tijd over kunnen buigen. Een belangrijk onderdeel van het voorstel is dat de TV-aanbieders geen exclusiviteit op het gebied van uitzending zullen vragen. Verdere details en de hoogte van de bedragen worden niet naar buiten gebracht. De telecompartijen handelen in overeenstemming met de toepasselijke mededingingsregels. De ACM is bij aanvang van het initiatief op de hoogte gebracht en zal waar nodig worden betrokken.
Bron: VodafoneZiggo

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ze weten het leuk te brengen onder het mom van "kijkplezier voor alle Nederlanders". Wat ze volgens mij willen is de winst van abonnees zélf in de zak steken ipv deze over te moeten dragen aan ESPN. Ik geloof er niks van dat Ziggo, mochten ze de (gedeelde) rechten krijgen, de Eredivisie aan haar klanten gaat aanbieden voor een lager bedrag dan wat een ESPN abonnement nu kost.

*bovenstaande is enkel en alleen gebaseerd op wantrouwen jegens op winstbeluste bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Superkiwi schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:56:
Ze weten het leuk te brengen onder het mom van "kijkplezier voor alle Nederlanders". Wat ze volgens mij willen is de winst van abonnees zélf in de zak steken ipv deze over te moeten dragen aan ESPN. Ik geloof er niks van dat Ziggo, mochten ze de (gedeelde) rechten krijgen, de Eredivisie aan haar klanten gaat aanbieden voor een lager bedrag dan wat een ESPN abonnement nu kost.

*bovenstaande is enkel en alleen gebaseerd op wantrouwen jegens op winstbeluste bedrijven.
Uiteraard, maar dat geld kunnen ze weer steken in de Nederlandse markt ipv dat het naar een buitenlandse partij gaat.
En het bereik van sponsoren wordt vergroot, daar gaan ze ook een deel van het geld vandaan halen.

Ik denk dat dit voor het Nederlandse voetbal en ons/jou als TV kijker een goede zet is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik laat me verrassen; benieuwd waar ze uiteindelijk mee gaan komen mocht het ze lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:03:
Even naar randzaken:

[...]

[...]

En ze maken ook onderscheid tussen voorwerp wat je kan verwonden en voorwerp wat dat niet kan.

Nu heb ik in m'n leven menig plastic bekertje tegen me aan gehad zonder dat het pijn deed. Echter als je verkeerd op een bal stapt kun je lelijk onderuit gaan. En in de situatie van gisteren had dat zomaar kunnen gebeuren tijdens sprintje terwijl de speler achterom kijkt naar de normale bal.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Volgens Schippers kan, op het moment dat een bal vanaf het veld de tribune in gaat, niet gewacht worden met de hervatting van het spel tot die bal weer terug is.
Tjsa, dan is er maar een oplossing natuurlijk:

bal aan touw

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:23:
[...]

En ze maken ook onderscheid tussen voorwerp wat je kan verwonden en voorwerp wat dat niet kan.

Nu heb ik in m'n leven menig plastic bekertje tegen me aan gehad zonder dat het pijn deed. Echter als je verkeerd op een bal stapt kun je lelijk onderuit gaan. En in de situatie van gisteren had dat zomaar kunnen gebeuren tijdens sprintje terwijl de speler achterom kijkt naar de normale bal.
Dit zou zo maar opgevat kunnen worden door "supporters" die achter het doel van de tegenstander zitten om bij gevaarlijke situaties voor het eigen doel om maar gewoon een extra bal in het veld te gooien.
De KNVB vindt dit namelijk helemaal niet erg, en doet er niets mee ...

8)7

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

En KNVB kennende, straks gooit supporter op normale, nette manier een bal terug tijdens doodspel moment en wordt de boel direct naar binnen gedirigeerd 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:22:

Nee ik ook dit seizoen heb ik vaker langs zien komen dat spelers juist wel of niet bij de selectie zaten en dat doet echt wat met de prestaties van Jong.
Als ik dit zie lijkt het toch alles mee te vallen:
https://www.transfermarkt...eistungsdaten/verein/8817
Conceicao en Lucca een paar keer erbij gehad, maar verder gewoon een steady selectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:56:

Ik betaal nu niks extra's voor ziggo sport totaal, dus laat maar komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:40:
Uiteraard, maar dat geld kunnen ze weer steken in de Nederlandse markt ipv dat het naar een buitenlandse partij gaat.
En het bereik van sponsoren wordt vergroot, daar gaan ze ook een deel van het geld vandaan halen.

Ik denk dat dit voor het Nederlandse voetbal en ons/jou als TV kijker een goede zet is.
Eerst zien, dan geloven. Sowieso zijn T-Mobile en Vodafone/Ziggo amper Nederlands te noemen en moet je maar zien of het geld ook binnen Nederland blijft. De genoemde partijen hebben er wel een handje zich op dusdanige wijze te gedragen dat je aan kartelvorming gaat denken, dus ik moet nog zien of het daadwerkelijk gunstig wordt voor de consument en de clubs wanneer die macht ook nog eens bij hen komt te liggen. Laten we hopen op het positieve.

Ben dan wel benieuwd of ze wel één studio gaan hanteren of dat het puur om de rechten op beelden gaat en dat er nog meer praatprogramma's komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:08:
[...]

Als ik dit zie lijkt het toch alles mee te vallen:
https://www.transfermarkt...eistungsdaten/verein/8817
Conceicao en Lucca een paar keer erbij gehad, maar verder gewoon een steady selectie
Ik bedoelde dat meer andersom. Dat talenten als Hato, Baas, Regeer, etc. ineens een week niet bij Jong zitten terwijl ze daar normaal wel van belang zijn. Als je opzoekt (handige site trouwens) wanneer die spelers in de selectie van Jong zaten zie je dat het best wel wisselvallig is.
En als dat daadwerkelijk de betere talenten zijn dan is dat voor de tegenstanders in de KK natuurlijk niet zo tof als het per week kan verschillen wat er op het veld staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

https://www.vi.nl/pro/ove...ol-voor-ajax-en-feyenoord

Dus als ik het goed begrijp heeft de UEFA gewoon de zeer openlijke handelswijze welke er op neer komt dat degene die ze het meest betaalt ook het meest mag opstrijken. Ofwel, doe niet te moeilijk met onderhandelen want dat gaat je clubs geld kosten. :|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Gonadan heb je ook een artikel zonder paywall?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:59:
@Gonadan heb je ook een artikel zonder paywall?
https://www.ajaxshowtime....is-voor-ajax-en-feyenoord

Ik kwam er zelf ook niet in maar dacht scheep jullie niet op met een Ajax site, anders krijg je dat weer. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 18-04-2023 17:03 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

Voetbal International ziet Zweden als de verrassing in het overzicht. De commerciële zender TV4 Media betaalt de hoofdprijs voor de rechten, want Malmö FF kreeg voor zijn deelname in het vorige seizoen liefst 16,5 miljoen euro aan market-pool-geld. Dat is acht keer zoveel als Ajax.
hmmm, de knvb/eredivisie cv of wie de tv rechten voor CL onderhandeld moet beter leren onderhandelen. Volgens mij wilde Ajax zelf die rechten gaan verkopen en als je dit leest dan is dat niet zo raar.

edit: bedenk mij net dat in NL volgens de mediawet de europese wedstrijden op een open kanaal uitgezonden moeten worden. Dat beperkt natuurlijk wel het bedrag wat je kan krijgen van tv zenders en dus je onderhandelingspostie.
Nu VodafoneZiggo de exclusieve uitzendrechten van de drie genoemde Europese voetbalcompetities heeft gekocht, moet het een manier zoeken om te voldoen aan de mediawet. Daarin is namelijk een evenementenlijst opgenomen. Hierin staat dat wedstrijden van alle Nederlandse clubs in Europese voetbalcompetities op een zogenaamd ‘open net kanaal’ moeten worden uitgezonden. Een tv-zender wordt als ‘open net kanaal’ aangemerkt als het in minimaal 75 procent van de Nederlandse huishoudens met een basis tv-abonnement te zien is.
https://www.totaaltv.nl/n...t-wel-en-wat-is-mogelijk/

[ Voor 47% gewijzigd door gws24 op 18-04-2023 18:29 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:03:
https://www.ajaxshowtime....is-voor-ajax-en-feyenoord

Ik kwam er zelf ook niet in maar dacht scheep jullie niet op met een Ajax site, anders krijg je dat weer. :+
De formule in de CL is al jaren hetzelfde. Een evenredige taartverdeling.

will be distributed in accordance with the proportional value of each TV market represented by clubs taking part in the UCL (group stage onwards).

Als 1% van de tv-gelden uit NL komen, dan krijgen de NL clubs 1% van de media-pot. De realiteit is dat dit minder dan 1% is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:22:
hmmm, de knvb/eredivisie cv of wie de tv rechten voor CL onderhandeld moet beter leren onderhandelen. Volgens mij wilde Ajax zelf die rechten gaan verkopen en als je dit leest dan is dat niet zo raar.
Ajax wilde zelf/anders onderhandelen over de buitenlandse TV-rechten van de Eredivisie.

In Zweden zitten de CL achter betaaltelevisie. Daar wordt 90 miljoen per jaar voor betaald.

In NL wordt er ongeveer 12 miljoen betaald voor de CL. Dat is meer dan in Portugal en Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:33:
[...]

De formule in de CL is al jaren hetzelfde. Een evenredige taartverdeling.

will be distributed in accordance with the proportional value of each TV market represented by clubs taking part in the UCL (group stage onwards).

Als 1% van de tv-gelden uit NL komen, dan krijgen de NL clubs 1% van de media-pot. De realiteit is dat dit minder dan 1% is.
Waarbij 'value' dus niet meer is dan wat men betaald heeft. Zal best dat het al jaren zo is, ik blijf me verbazen over het aantal constructies wat men verzint om de grote landen te bevoordelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste