[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 32 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JoteW schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:30:
Ongelofelijk zeg, hoe snel dat nog gegaan is..
Ja, op de een of andere manier komt het wel bij mij binnen, maar zo te zien ook bij andere.

Beetje gek, zo goed kon ik hem niet, maar wellicht ook door zijn oproep en de manier waarop hij ermee omging? Hij heeft er toch voor gezorgd dat meer mensen zijn gaan doneren en/of daar nog over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:08
Bah, je wist dat het er van ging komen, maar zo snel zeg, en wat een leeftijd! Jonge kinderen. Bah, dit soort berichten overvallen mij altijd. Het zal je overkomen zeg, en je kan niets anders dan afscheid nemen van je eigen kinderen en vrouw....

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

R.I.P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vitesse probeert dus nu versneld een rechtszaak voor elkaar te krijgen want anders is het einde oefening. Weet iemand wat de gedachtegang van die club dan is want ik snap de redenatie niet goed. Ze willen via een bodemprocedure afdwingen dat ze speelrecht hebben, maar ze hebben toch gewoon zelf het contract opgezegd?
Blijkbaar vonden ze de huur te hoog en dachten ze op deze manier wel een beter deal te krijgen, maar nu lukt dat niet meer. Dat is dan toch gewoon gegokt en verloren? Het lijkt mij ook niet dat die huur dermate onredelijk is dat ze daar zo een zaak over zouden winnen, want eerder kregen ze ook al geen gelijk toch?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tja ze moeten iets als ze al jaren lang verlies maken en niet willen snijden in het speler budget. Dan blijft de huur als 1 van de grootste kostenposten over, zeker als je het stadion ook nog eens bijna nooit uitverkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:58
Het gaat niet gebeuren, maar het zou goed zijn als het nu eindelijk eens einde is voor een club met financieel slecht beleid. Het ligt altijd aan een ander.

Maar zelf een gezonde bedrijfsvoering optuigen Ho maar. In zee met dubieuze financiers. Idiote aspiraties & bijpassende hoogmoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 06:37:
Tja ze moeten iets als ze al jaren lang verlies maken en niet willen snijden in het speler budget. Dan blijft de huur als 1 van de grootste kostenposten over, zeker als je het stadion ook nog eens bijna nooit uitverkoopt.
Is die huur zo onredelijk hoog dan? Het kan dan wel een grote kostenpost zijn, maar het is ook een duur stadion waarin je wilt spelen. Beetje onhandig dat de oude dan al afgebroken is anders had je gewoon terug kunnen gaan. :P

Ik vind het nog al een gok om het op deze manier uit te spelen. Dat zou betekenen dat óf Vitesse financieel dermate klem zit dat ze dit als enige uitweg zien, óf dat ze gewoon het wanbeleid doorzetten wat ze tot hier geleid heeft. Ik ga eens op zoek naar wat achtergrondartikelen, ben wel benieuwd naar de hoed en de rand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:33:
Ik ga eens op zoek naar wat achtergrondartikelen, ben wel benieuwd naar de hoed en de rand.
In de uitspraak van de voorzieningenrechter van 13 maart staan veel details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:16
[...]

Is die huur zo onredelijk hoog dan?
Die schijnt 2,1 miljoen per jaar te zijn en daarmee de hoogste van de eredivisie. komt nog bij dat ze voor dat huurbedrag erg weinig terug krijgen, zo mogen ze het stadion alleen op wedstrijddagen gebruiken, krijgen ze slechts 7% van de horeca-opbrengsten tijdens een wedstrijd.
ze hebben uiteraard wel zelf dat contract getekend in 2003, toen stonden ze echter met de rug tegen de muur omdat ze ook al failliet dreigde te gaan. de gemeente heeft toen het stadion gekocht en verhuurd aan Vitesse met daarin een clausule waarin stond dat Vitesse een "eeuwig durend speelrecht" heeft, een jaar of 5 geleden is Nedstede eigenaar geworden door het stadion over te nemen van de gemeente.
daarbij is een nieuw contract afgesloten waarin het eeuwig-durend-speelrecht niet meer stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb de hele uitspraak eens door zitten lezen en als ik het kort door de bocht samenvat:
• ooit is het hele zwikkie met groot stadion opgezet door een megalomane bestuurder die er een top 4 van wilde maken (dit laatste vul ik zelf in)
• dat bleek voor zowel stadion als club niet rendabel te zijn waardoor de gemeente met een reddingsplan kwam (daarin was het speelrecht feitelijk al afgezwakt of zelfs vervallen)
• in dat plan waren afspraken voor beide partijen en qua kosten waar men zich blijkbaar beiden in kon vinden, beiden stonden met de rug tegen de muur, niet alleen de club.
• de club besloot zelf het huurcontract niet te verlengen omdat ze zich veilig achtten vanwege het speelrecht en het allemaal te duur vonden
• procedures tot nu toe laten zien dat ze onvoldoende hard kunnen maken dat het speelrecht nog bestaat, eerder het tegendeel
• ze proberen nu met een laatste procedure toch gelijk te krijgen over het speelrecht en daarmee tijd te kopen om toch weer een nieuwe en betere huurovereenkomst te krijgen.

Als de huur daadwerkelijk de hoogste is van Nederland snap ik het gevoel wel, maar het stadion vraagt die huur zo te zien niet om de club te pesten maar omdat ze het gewoon nodig hebben. Feitelijk zit je dus gewoon nog steeds in een situatie dat het niet rendabel is om in die hoek zo'n stadion met club te hebben.
Dat wordt dus een externe geldschieter zoals de gemeente, of exit club. We kunnen wel raden waar dat op uitdraait.

Toch ga ik nog zoeken naar échte achtergrondartikelen. In de uitspraak staat niets over de daadwerkelijke financiële verhoudingen en in hoeverre de houding van beide partijen reëel is. Logisch, want daar gaat zo'n zaak niet over, maar ik ben wel benieuwd.

@J-roenn heb je een bron voor dat getal en de hoogte ten opzichte van de rest van de Eredivisie? Ik kom namelijk alleen 1,8 miljoen tegen en heb nog geen argumenten gezien waarom het hoog zou zijn. Hooguit dat ze niet het hele jaar het stadion mogen gebruiken.

De deal in 2003 was trouwens helemaal geen slechte voor ze. De kosten werden meer dan gehalveerd en alle schulden kwijtgescholden. Dat was een deal waarin de gemeente met de rug tegen de muur stond, en daar heeft de club toen gewoon gebruik van gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 28-03-2023 08:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:02:
Vitesse probeert dus nu versneld een rechtszaak voor elkaar te krijgen want anders is het einde oefening. Weet iemand wat de gedachtegang van die club dan is want ik snap de redenatie niet goed. Ze willen via een bodemprocedure afdwingen dat ze speelrecht hebben, maar ze hebben toch gewoon zelf het contract opgezegd?
Blijkbaar vonden ze de huur te hoog en dachten ze op deze manier wel een beter deal te krijgen, maar nu lukt dat niet meer. Dat is dan toch gewoon gegokt en verloren? Het lijkt mij ook niet dat die huur dermate onredelijk is dat ze daar zo een zaak over zouden winnen, want eerder kregen ze ook al geen gelijk toch?
De KNVB moet maar eens gaan optreden i.p.v. elke keer maar een uitstel te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:32:

@J-roenn heb je een bron voor dat getal en de hoogte ten opzichte van de rest van de Eredivisie? Ik kom namelijk alleen 1,8 miljoen tegen en heb nog geen argumenten gezien waarom het hoog zou zijn. Hooguit dat ze niet het hele jaar het stadion mogen gebruiken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat uit de nieuwsberichten van de afgelopen maanden heb, nu ik dat teruglees zijn dat steeds quotes van Vitesse, dat is dus inderdaad mogelijk een gekleurd beeld.

ik heb wel een artikel achter een paywall gevonden, en een daaruit voortvloeiend Youtube filmpje.
https://www.vi.nl/pro/ove...ijn-er-baas-in-eigen-huis

YouTube: ONDERZOEK: Hoeveel Betaalt Jouw Club Voor Zijn Eigen Stadion?
heb nu alleen zelf geen tijd om de Youtube te kijken, hij staat op m'n To-Watch-List.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Is die huur zo onredelijk hoog dan? Het kan dan wel een grote kostenpost zijn, maar het is ook een duur stadion waarin je wilt spelen. Beetje onhandig dat de oude dan al afgebroken is anders had je gewoon terug kunnen gaan. :P

Ik vind het nog al een gok om het op deze manier uit te spelen. Dat zou betekenen dat óf Vitesse financieel dermate klem zit dat ze dit als enige uitweg zien, óf dat ze gewoon het wanbeleid doorzetten wat ze tot hier geleid heeft. Ik ga eens op zoek naar wat achtergrondartikelen, ben wel benieuwd naar de hoed en de rand.
Zomaar wat gegoogled voor vergelijkbare stadions:
16 okt 2019 — FC Utrecht betaalt momenteel 1,4 miljoen euro per seizoen voor de huur van het stadion.

uit 2021: De twee partijen hebben het ook over de toekomst gehad. De voetbalvereniging wil graag structureel minder huur betalen. Directeur Roozemond zei eerder dat sc Heerenveen 2,4 miljoen euro aan huur betaalt. Met energiekosten en onderhoud erbij loopt dat op tot 3,5 miljoen. Roozemond vindt dat er anderhalf miljoen euro van af kan.

2020: Er is voor gekozen om zowel als de aflossing op de leningen van FC Groningen, en dus ook huurcontract met één jaar op te schuiven. Het gaat om een bedrag van ruim 950 duizend euro.

AZ en Twente zijn (deels) eigenaar van hun stadion dus niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:48:
Zomaar wat gegoogled voor vergelijkbare stadions:
AD artikel uit mei 2020. 18 stadions. Archief link zonder paywall.

Stadion hangt eredivisieclubs in coronacrisis als molensteen om de nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:13
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:32:
Als de huur daadwerkelijk de hoogste is van Nederland snap ik het gevoel wel, maar het stadion vraagt die huur zo te zien niet om de club te pesten maar omdat ze het gewoon nodig hebben. Feitelijk zit je dus gewoon nog steeds in een situatie dat het niet rendabel is om in die hoek zo'n stadion met club te hebben.
Dat wordt dus een externe geldschieter zoals de gemeente, of exit club. We kunnen wel raden waar dat op uitdraait.
Volgens mij ziet de huidige eigenaar de Gelredome vooral als een evenementenhal. Een voetbalclub is dan alleen maar lastig. Dat is in elk geval een verschil met andere stadions, afgezien van de Arena zijn die praktisch waardeloos zonder voetbalclub. Dat geeft je als club onderhandelingsmacht als het gaat om huur (of faillissement). Gelredome kun je ook elke week vullen met Toppers, Helene Fischer, Marco Borsato, of weet ik veel wat. Je hebt geen topact nodig om meer bezoekers te trekken dan Vitesse.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Goed artikel maar het vergelijkt appels met peren. Het grootste verschil zit hem in het feit dat Vitesse het Gelredome niet het hele jaar huurt maar het stadion alleen ter beschikking heeft op de wedstrijddagen (25 ~ 30 dagen per jaar) plus dat van de horeca inkomsten op wedstrijddagen slechts 7% terugvloeit naar Vitesse. Reken je dit terug naar wat de huur per wedstrijddag kost, zit Vitesse ver boven de rest van de eredivisie.

Vitesse heeft 5 jaar geleden het contract opgezegd, omdat anders het contract onder dezelfde voorwaarde was verlengd met 20! jaar. Het, inmiddels afgetreden, bestuur heeft dit echter 4,5 jaar laten sluimeren omdat ze zich 'rijkgerekend' hadden met de bescherming van het 'eeuwige' speelrecht'. Naar wat nu blijkt, is dit echter niet overgenomen in de verkoopcontracten, toen de gemeente Arnhem het stadion verkocht. Het lijkt er dus op dat Vitesse geen poot heeft om op te staan mbt eeuwige speelrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:03

Quad

Doof

Als Vitesse pech heeft, kan de eigenaar het wellicht ook zonder Vitesse uit de kosten, dan blijft hij wel z'n poot stijf houden.

Of hij heeft het geld nodig om uit de kosten te komen, in beide gevallen zie ik niet in waarom het huurcontract verlaagd ingezet moet worden.

Vitesse zou kunnen kijken of ze het stadion over kunnen kopen via een op te richten stichting of BV en daar de huur van af gaan nemen, en verhuren aan evenementen. Maar dit traject had veel eerder ingezet moeten worden dan, daar is het te laat voor.

En eeuwig speelrecht vind ik kul, zoals het blijkt is het voor onbepaalde tijd zolang er een contract is, zonder contract is er juridisch ook geen houvast.

Er zijn waarschijnlijk 2 opties over, of gemeente gaat garant staan of de club gaat failliet.
En als ik de berichten hier lees had het al veel eerder gekund, en misschien gemoeten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:34:
Als Vitesse pech heeft, kan de eigenaar het wellicht ook zonder Vitesse uit de kosten, dan blijft hij wel z'n poot stijf houden.

Of hij heeft het geld nodig om uit de kosten te komen, in beide gevallen zie ik niet in waarom het huurcontract verlaagd ingezet moet worden.

Vitesse zou kunnen kijken of ze het stadion over kunnen kopen via een op te richten stichting of BV en daar de huur van af gaan nemen, en verhuren aan evenementen. Maar dit traject had veel eerder ingezet moeten worden dan, daar is het te laat voor.

En eeuwig speelrecht vind ik kul, zoals het blijkt is het voor onbepaalde tijd zolang er een contract is, zonder contract is er juridisch ook geen houvast.

Er zijn waarschijnlijk 2 opties over, of gemeente gaat garant staan of de club gaat failliet.
En als ik de berichten hier lees had het al veel eerder gekund, en misschien gemoeten.
Vitesse heeft een boeteclausule van de provincie en mochten ze het stadion kopen, krijgen ze een boete van 11 miljoen euro.

Vitesse heeft meer dan voldoende eigen vermogen om de huur te betalen, dat is hier het probleem niet en de gemeente hoeft zeker niet bij te springen.
Vitesse wilde middels het opzeggen van het contract een betere huur bedingen bij de eigenaar van Gelredome. Dat is hopeloos mislukt en het laatste aanbod van Vitesse bevat momenteel een huursom die hoger is dan het orginele bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

forzav schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Vitesse heeft een boeteclausule van de provincie en mochten ze het stadion kopen, krijgen ze een boete van 11 miljoen euro.
Dat is mooi ruk, heeft de provincie goed gedaan.
Vitesse heeft meer dan voldoende eigen vermogen om de huur te betalen, dat is hier het probleem niet en de gemeente hoeft zeker niet bij te springen.
Vitesse wilde middels het opzeggen van het contract een betere huur bedingen bij de eigenaar van Gelredome. Dat is hopeloos mislukt en het laatste aanbod van Vitesse bevat momenteel een huursom die hoger is dan het orginele bedrag.
Kansloze missie dus. Ik ben benieuwd hoe deze saga afloopt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=416869

Kennelijk valt het volgens de leden op VZ onder vrijheid van meningsuiting, i.p.v. dat deze aanvoerder gewoon homofoob is.

Het blijft een rare wereld, ze hebben het over cancelen van iemand zijn mening, maar deze 'aanvoerder' mag dus wel andere mensen cancelen?

Of voetbalsupporters hebben weinig verstand, of de wereld is gek geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

HollowGamer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:05:

Kennelijk valt het volgens de leden op VZ onder vrijheid van meningsuiting, i.p.v. dat deze aanvoerder gewoon homofoob is.

Het blijft een rare wereld, ze hebben het over cancelen van iemand zijn mening, maar deze 'aanvoerder' mag dus wel andere mensen cancelen?

Ook typisch dat het uitgerekend mensen zijn die ooit /nog steeds zelf onder discriminatie zouden lijden, vooral liever zelf wel discrimineren dan fatsoenlijke burgers zijn.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:12:
[...]

Ook typisch dat het uitgerekend mensen zijn die ooit /nog steeds zelf onder discriminatie zouden lijden, vooral liever zelf wel discrimineren dan fatsoenlijke burgers zijn.
Je mag er helaas niets van zeggen, maar het zijn vaak moslims of andere gelovigen, die zich wel vaak gediscrimineerd voelen, maar niet snappen dat een homoseksueel, transseksueel, etc. dat ook kan zijn.

Het blijft ook gek dat er niet veel voetballers uit de kast komen, waarschijnlijk doordat hun eigen spelers/aanvoerder dit dus niet begrijpt of zogezegd niet mag van hun geloof.

Ik veroordeel gelovigen niet, wel die met deze gedachtengang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Geloof is de bron van al het kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Beavbusi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:55:
Geloof is de bron van al het kwaad ;)
Dat geloof ik al mijn hele leven...

spoiler:
:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:57
HollowGamer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:05:

M.a,w. als je niet voor bent, dan ben je tegen. Hij cancelt niets, maar wil gewoon die band niet dragen, omdat het tegen zijn geloofsovertuiging gaat. Sterker nog, ook al zou het niet tegen je geloofsovertuiging gaan, maar je wil geen statement uitdragen, dan moet dit gewoon kunnen.

Ook dat heb je te respecteren.

Het is zo'n beetje als tegen mensen zeggen dat ze kleur moet bekennen en dan ze verwijten dat ze kleur bekennen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Koenoe schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:08:
[...]

M.a,w. als je niet voor bent, dan ben je tegen. Hij cancelt niets, maar wil gewoon die band niet dragen, omdat het tegen zijn geloofsovertuiging gaat. Sterker nog, ook al zou het niet tegen je geloofsovertuiging gaan, maar je wil geen statement uitdragen, dan moet dit gewoon kunnen.

Ook dat heb je te respecteren.

Het is zo'n beetje als tegen mensen zeggen dat ze kleur moet bekennen en dan ze verwijten dat ze kleur bekennen.
Ja, alleen vind ik het 'tegen mijn geloofsovertuiging' of 'ik heb er geen zin', geen geldige reden om het niet te doen. Sterker nog, deze mensen hebben dan ook geen recht om zich op welke manier ooit in een slachtofferrol te begeven.

We leven anno 2023, nog steeds in een wereld waar andere mensen niet gerespecteerd worden, vooral door dit soort stomme dingen.

Ik geloof toch ook niet meer in dingen, die 30-50 jaar geleden nog normaal waren en nu niet meer? Waarom moet het geloof dan vasthouden aan dingen, laat staan dat deze regels ooit ergens zijn beschreven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
Andersom kun je dit ook bekijken: waarom worden voetballers 'gedwongen' om dit actief uit te dragen?

Hou dit soort zaken gewoon buiten de sport, dan heb je dit gezeur ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Van mij hoeft die band ook niet, clubs kunnen het prima via digitale borden langs de zijlijn dit promoten, valt het ook nog eens op.

Ik zelf, als ik aanvoerder was, had zo'n band ook niet gedragen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:57
HollowGamer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:23:
[...]

Ja, alleen vind ik het 'tegen mijn geloofsovertuiging' of 'ik heb er geen zin', geen geldige reden om het niet te doen. Sterker nog, deze mensen hebben dan ook geen recht om zich op welke manier ooit in een slachtofferrol te begeven.

We leven anno 2023, nog steeds in een wereld waar andere mensen niet gerespecteerd worden, vooral door dit soort stomme dingen.

Ik geloof toch ook niet meer in dingen, die 30-50 jaar geleden nog normaal waren en nu niet meer? Waarom moet het geloof dan vasthouden aan dingen, laat staan dat deze regels ooit ergens zijn beschreven.
Je mag dit vinden en er in (niet) geloven. Net zozeer als hij (en anderen) doen.

Overigens het is niet "hij" die in de slachtoffer rol kruipt. Hij geeft aan dit niet te willen uitdragen en de media maakt er een verhaal van.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
forzav schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:28:
Andersom kun je dit ook bekijken: waarom worden voetballers 'gedwongen' om dit actief uit te dragen?

Hou dit soort zaken gewoon buiten de sport, dan heb je dit gezeur ook niet.
De rol van aanvoerder is meer dan enkel op het veld, of in ieder geval, dat wordt zo gezien door menig club. Als de overtuigingen van de speler niet in lijn zijn met die van de club is het niet een heel handige combinatie.

Voetbal plaatst zichzelf in een positie in de samenleving waardoor ze ook dit soort activiteiten bezigen, een prima uitgangspunt naar mijn mening maar dan loop je soms tegen dit soort zaken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:31:
[...]

De rol van aanvoerder is meer dan enkel op het veld, of in ieder geval, dat wordt zo gezien door menig club. Als de overtuigingen van de speler niet in lijn zijn met die van de club is het niet een heel handige combinatie.

Voetbal plaatst zichzelf in een positie in de samenleving waardoor ze ook dit soort activiteiten bezigen, een prima uitgangspunt naar mijn mening maar dan loop je soms tegen dit soort zaken aan.
Het helpt alleen niet mee dan de FIFA dingen organiseert in landen die nog minder hebben met een moderne samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:30:
Van mij hoeft die band ook niet, clubs kunnen het prima via digitale borden langs de zijlijn dit promoten, valt het ook nog eens op.

Ik zelf, als ik aanvoerder was, had zo'n band ook niet gedragen.
Wegens je geloof, of dat je tegen dingen uitdragen in sport bent?
Koenoe schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:31:
[...]

Je mag dit vinden en er in (niet) geloven. Net zozeer als hij (en anderen) doen.

Overigens het is niet "hij" die in de slachtoffer rol kruipt. Hij geeft aan dit niet te willen uitdragen en de media maakt er een verhaal van.
Nee, hij maakt er zelf een verhaal van door niet mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
HollowGamer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:42:

Nee, hij maakt er zelf een verhaal van door niet mee te doen.
Dus jij maakt er nu een verhaal van omdat hij er geen verhaal van wil maken?

Ik snap dat het voor sommige mensen echt een belangrijke zaak is, maar dat is het niet voor iedereen en dat moet je ook kunnen respecteren. Anders ben je net zo hypocriet bezig door mensen niet in hun waarde te laten, iets waarom je juist boos ben op die mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HollowGamer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:42:
[...]

Wegens je geloof, of dat je tegen dingen uitdragen in sport bent?
Diverse redenen, laat ten eerste buiten kijf staan dat racisme en discriminatie ongewenst is. Dat zullen de aanvoerders in kwestie mee eens zijn.
De OneLove band en campagne is erop gericht om uitsluiting en de eerder 2 genoemde punten tegen te gaan.

Echter kunnen er zaken zijn waar je als persoon niet achter kan staan of wat je in je privésfeer in de problemen kan brengen, en daar gaat het met name om, mijn gevoel, om de hele lhbtiq+ gemeenschap.

Je moet inclusief zijn, terwijl ik vind dat dat niet perse moet. Iedereen mag zijn persoonlijke voorkeur of mening hebben, maar dat hoef ik niet mee eens te zijn. Maar ik heb wel een ander zijn voorkeur of mening te respecteren. Laat staan dat ik campagne wil voeren daarvoor, want vanuit mijn gevoel en geloofskwestie kan ik daar niet achter staan.

Dat is lastig, ook lastig om te begrijpen, maar hopelijk wil je dat misschien wél respecteren zoals ik ook jou, hoewel je mij en anderen met gemak wegzet, en alle andere meningen respecteer.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Diverse redenen, laat ten eerste buiten kijf staan dat racisme en discriminatie ongewenst is. Dat zullen de aanvoerders in kwestie mee eens zijn.
De OneLove band en campagne is erop gericht om uitsluiting en de eerder 2 genoemde punten tegen te gaan.

Echter kunnen er zaken zijn waar je als persoon niet achter kan staan of wat je in je privésfeer in de problemen kan brengen, en daar gaat het met name om, mijn gevoel, om de hele lhbtiq+ gemeenschap.

Je moet inclusief zijn, terwijl ik vind dat dat niet perse moet. Iedereen mag zijn persoonlijke voorkeur of mening hebben, maar dat hoef ik niet mee eens te zijn. Maar ik heb wel een ander zijn voorkeur of mening te respecteren. Laat staan dat ik campagne wil voeren daarvoor, want vanuit mijn gevoel en geloofskwestie kan ik daar niet achter staan.

Dat is lastig, ook lastig om te begrijpen, maar hopelijk wil je dat misschien wél respecteren zoals ik ook jou, hoewel je mij en anderen met gemak wegzet, en alle andere meningen respecteer.
Nee, sorry ik respecteer je mening niet. Dat komt doordat ik vind dat we iedereen moet respecteren, of ze nou homo, bi, trans, etc. zijn. Dan heb ik nog niet gehad over hoe mensen hun relatie(s) mogen invullen (geen sekte, etc. - bedoel bijvoorbeeld open).

Ik vind dat het geloof zich niet met iemands geaardheid of wat dan ook zou moeten bemoeien.

Dus ja, snap wel dat mensen niet uit de kast komen, aangezien mensen het gewoonweg niet accepteren of dit wegzetten als onnatuurlijk. In de natuur komt dit gewoon allemaal voor, dat vind ik nog het ergste.

Maar goed, wil er niet een te groot issue van maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20-09 20:15
Quad schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Je zegt eigenlijk, ik ben een intolerante eikel en ik heb het recht om mannen die bijv. op mannen vallen (of vrouwen op vrouwen) of die zich ombouwen of w/e te veroordelen en vind dat een slechte zaak. Waar bemoei je je in godsnaam mee? Laat iedereen lekker doen wat 'ie wil, zolang hij daarmee niemand lastig valt.

Hoe kan je daar respect voor hebben. En nee, dat hoef jij als normaal persoon niet uit te dragen, maar als sporters die een voorbeeldrol hebben zoiets moeten uitdragen en daarbij nog zoiets kunnen hebben van, achjah, hoort erbij. Wat is er dan in godsnaam (ja, precies die persoon die dit in veel gevallen tegenwerkt) op tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:34:
Als hij Vitesse echt nodig had, waren ze allang tot elkaar gekomen.
Gezien de toon van deze meneer heb ik niet die indruk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Player1S schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:21:
[...]

Als hij Vitesse echt nodig had, waren ze allang tot elkaar gekomen.

[...]

Gezien de toon van deze meneer heb ik niet die indruk.
Michael van de Kuit heeft poen genoeg die ligt er zeer zeker niet wakker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wat ik eigenlijk steeds mis in de berichtgeving over Vitesse is of ze uberhaubt bezig zijn met een plan B of Plan C.

Krijg de indruk dat de hoge heren bij Vitesse denken dat het allemaal wel los loopt en Gelredome overstag gaat of dat de KNVB coulant blijft.
Wat als ze volgende week de rechtszaak verliezen en Gelredome zegt "zoek het uit, ben klaar met praten"?

Ik heb echt het idee dat 11 april straks komt en er geen overeenkomst ligt en KNVB daadwerkelijk de licentie intrekt en de heren dan zeggen "ow..... was dit daadwerkelijk een mogelijkheid dan?"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Player1S schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:17:
Wat ik eigenlijk steeds mis in de berichtgeving over Vitesse is of ze uberhaubt bezig zijn met een plan B of Plan C.

Krijg de indruk dat de hoge heren bij Vitesse denken dat het allemaal wel los loopt en Gelredome overstag gaat of dat de KNVB coulant blijft.
Wat als ze volgende week de rechtszaak verliezen en Gelredome zegt "zoek het uit, ben klaar met praten"?

Ik heb echt het idee dat 11 april straks komt en er geen overeenkomst ligt en KNVB daadwerkelijk de licentie intrekt en de heren dan zeggen "ow..... was dit daadwerkelijk een mogelijkheid dan?"
Nou mis ik in het verhaal nog, hoe zeer het stadion zonder de inkomsten uit voetbalwedstrijden / trainingen (huur Vitesse) kan.

Het zijn vaste inkomsten die je ook niet zomaar even terughaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou ja, het zijn ook tenminste 17 dagen die vrij komen om andere evenementen in te plannen.

Sterker nog, het zijn er veel meer want je moet van te voren verschillende dagen vrij houden totdat speel schema beschikbaar is. En dan heb je potentiële beker en nacompetitie waar je rekening mee moet houden.

Als morgen een rolling Stones of Metallica tour wil boeken voor data wat in seizoen 2023/2024 valt weet ik niet of ze dat klakkeloos kunnen aannemen of dat ze bepaalde dagen vrij moeten houden tot speel schema bekend is.
Voor GelreDome zou het ook zomaar zegen kunnen zijn als ze geen rekening meer hoeven houden met Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Vermoed dat dat voor het Geldredome wel minder oplevert dan de gegarandeerd vaste inkomstenbron van het huurcontract met Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 10:13
Ramzzz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:32:
[...]

Nou mis ik in het verhaal nog, hoe zeer het stadion zonder de inkomsten uit voetbalwedstrijden / trainingen (huur Vitesse) kan.

Het zijn vaste inkomsten die je ook niet zomaar even terughaalt.
Vitesse traint helemaal niet in het stadion, het gaat dus alleen om de wedstrijden. Zonder voetbalclub kun je vrij plannen en heb je geen gehannes met dat in- en uitrijdbare veld. Ik denk dat er als pure evenementenhal prima te verdienen is aan de Gelredome.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:09:
Vermoed dat dat voor het Geldredome wel minder oplevert dan de gegarandeerd vaste inkomstenbron van het huurcontract met Vitesse.
Misschien minder inkomsten inderdaad maar betekend niet direct grote problemen. Omgekeerd, Vitesse zonder stadion is einde betaald voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Player1S schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Misschien minder inkomsten inderdaad maar betekend niet direct grote problemen. Omgekeerd, Vitesse zonder stadion is einde betaald voetbal.
Of ze kopen een club in de buurt uit, of huren, of fuseren (geen idee welke, en of dat überhaupt kan).

Zou het meteen einde oefening zijn dan? AZ kon na de dakcatastrofe ook bij ADO spelen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
Ramzzz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:54:
[...]

Of ze kopen een club in de buurt uit, of huren, of fuseren (geen idee welke, en of dat überhaupt kan).

Zou het meteen einde oefening zijn dan? AZ kon na de dakcatastrofe ook bij ADO spelen, bijvoorbeeld.
Dat was een noodgeval vanwege veiligheidsmaatregelen, en zelfs toen was het passen en meten qua planning meen ik. Zou niet weten eerlijk gezegd waarom een concurrent vanwege financiële malaise het stadion zou uitlenen. Heel misschien De Graafschap (NEC van zijn lang zal zijn leven niet), maar verder qua opties in de omgeving zou ik het niet weten.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ramzzz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:54:
[...]

AZ was overmacht. En in principe hadden ze een stadion maar kon door het ongeluk niet gebruikt worden.
Als Vitesse doorlopend contract zou hebben gehad en het GelreDome brand morgen af, gaat de KNVB licentie ook niet intrekken.

Het punt in deze is dat Vitesse willens en wetens de huurovereenkomst heeft opgezegd 4!! jaar geleden en tot op heden geen nieuwe overeenkomst heeft weten af te sluiten. Hierdoor heeft de club geen stadion voor komend seizoen en voldoet zodoende niet aan de licentie-vereisten.

Club uit de buurt kopen (van welk geld?) of fuseren heeft weinig nut want de clubs in de buurt die een stadion hebben wat voldoet aan de eisen zijn op 1 vuurwerkslachtoffer-hand te tellen. En die hebben de boel op de rit en zijn niet de grootste fans van Vitesse.
Dat is bijna voorstellen dat Ajax en Feyenoord gaan fuseren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:59
Snowdog schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Je zegt eigenlijk, ik ben een intolerante eikel en ik heb het recht om mannen die bijv. op mannen vallen (of vrouwen op vrouwen) of die zich ombouwen of w/e te veroordelen en vind dat een slechte zaak. Waar bemoei je je in godsnaam mee? Laat iedereen lekker doen wat 'ie wil, zolang hij daarmee niemand lastig valt.

Hoe kan je daar respect voor hebben. En nee, dat hoef jij als normaal persoon niet uit te dragen, maar als sporters die een voorbeeldrol hebben zoiets moeten uitdragen en daarbij nog zoiets kunnen hebben van, achjah, hoort erbij. Wat is er dan in godsnaam (ja, precies die persoon die dit in veel gevallen tegenwerkt) op tegen?
Jeetje mina, moet dat nou direct? Intolerante eikel? Ben je dat dan zelf niet als je @Quad 's mening niet respecteert?

Als agnost word ik niet gehinderd in mijn opvattingen door geloofsovertuigingen. Ik ben groot voorstander van gelijke rechten voor iedereen, ik vind ieder mens "mooi" en heb dan ook geen problemen met de lhbtiq+ gemeenschap. Los van dat ik me wel eens afvraag of deze groep in hoeveelheid problemen niet een beetje teveel aandacht opeist.

Waar ik wel een probleem mee heb zijn mensen die vinden dat andere mensen hetzelfde moeten vinden. Om ze vervolgens te cancellen of uit te maken voor intolerante eikel ;)

/edit
Ik vind dit maatschappelijk gezien een gevaarlijke ontwikkeling. Want veel mensen laten zich meningen niet opleggen. Door mensen negatief weg te zetten, te cancellen en niet met ze in gesprek te gaan ben ik bang dat ze alleen maar verder "radicaliseren".

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 29-03-2023 16:48 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

shocked pikachu
Vitesse is het middelpunt van een nieuwe rel geworden. De club werd jaren gefinancierd door toenmalig Chelsea-eigenaar Roman Abramovich, meldt The Guardian woensdag op basis van gelekte documenten. Vitesse ontkent dat er onrechtmatige dingen zijn gebeurd.
ach ja, dat schepje kan er ook nog wel bij bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:29
ephymerous schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Jeetje mina, moet dat nou direct? Intolerante eikel? Ben je dat dan zelf niet als je @Quad 's mening niet respecteert?

Als agnost word ik niet gehinderd in mijn opvattingen door geloofsovertuigingen. Ik ben groot voorstander van gelijke rechten voor iedereen, ik vind ieder mens "mooi" en heb dan ook geen problemen met de lhbtiq+ gemeenschap. Los van dat ik me wel eens afvraag of deze groep in hoeveelheid problemen niet een beetje teveel aandacht opeist.

Waar ik wel een probleem mee heb zijn mensen die vinden dat andere mensen hetzelfde moeten vinden. Om ze vervolgens te cancellen of uit te maken voor intolerante eikel ;)

/edit
Ik vind dit maatschappelijk gezien een gevaarlijke ontwikkeling. Want veel mensen laten zich meningen niet opleggen. Door mensen negatief weg te zetten, te cancellen en niet met ze in gesprek te gaan ben ik bang dat ze alleen maar verder "radicaliseren".
Ik vind het juist gevaarlijker om tolerant te zijn voor intolerante mensen. Dus tegen deze voetballer: je bent in Nederland en daar is de LHBTI-er geaccepteerd. Heb je daar een probleem mee, dan ben jij degene die je aanpast. Kun je dat niet, dan ben je geen aanvoerder meer. Doe je hier niet aan mee, dan wordt je niet opgesteld.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
Joris748 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Ik vind het juist gevaarlijker om tolerant te zijn voor intolerante mensen. Dus tegen deze voetballer: je bent in Nederland en daar is de LHBTI-er geaccepteerd. Heb je daar een probleem mee, dan ben jij degene die je aanpast. Kun je dat niet, dan ben je geen aanvoerder meer. Doe je hier niet aan mee, dan wordt je niet opgesteld.
Moet iedere Nederlander verplicht het LHBTI gedachtengoed positief uitdragen, omdat dat algemeen geaccepteerd is in Nederland ? Moet iedere Nederlander dan ook voor 100% achter het gedoogenbeleid staan, omdat we dat nou eenmaal hebben in ons land ? Ik heb zelf persoonlijk met geen van beide problemen, maar vind ook dat ieder persoon vrij moet kunnen zijn om het ergens niet mee eens te zijn. Dan heb ik nog liever dat een speler zegt "Hier associeer ik mijzelf niet voor 100% mee"(hij beledigt daarmee helemaal niemand) dan dat ze schijnheilig het bandje dragen en er niet achterstaan. Wat heeft zo'n bandje dan nog voor waarde ?
Verder vind ik het dan ook prima als Excelsior hem om deze reden aanvoerder-af maakt, snap dan alleen weer niet dat ze daar 9 dagen over na moeten denken

[ Voor 6% gewijzigd door J-roenn op 29-03-2023 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
J-roenn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Moet iedere Nederlander verplicht het LHBTI gedachtengoed positief uitdragen, omdat dat algemeen geaccepteerd is in Nederland ? Moet iedere Nederlander dan ook voor 100% achter het gedoogenbeleid staan, omdat we dat nou eenmaal hebben in ons land ? Ik heb zelf persoonlijk met geen van beide problemen, maar vind ook dat ieder persoon vrij moet kunnen zijn om het ergens niet mee eens te zijn. Dan heb ik nog liever dat een speler zegt "Hier associeer ik mijzelf niet voor 100% mee"(hij beledigt daarmee helemaal niemand) dan dat ze schijnheilig het bandje dragen en er niet achterstaan. Wat heeft zo'n bandje dan nog voor waarde ?
Verder vind ik het dan ook prima als Excelsior hem om deze reden aanvoerder-af maakt, snap dan alleen weer niet dat ze daar 9 dagen over na moeten denken
Ik ben het met je eens: je hoeft het niet actief uit te dragen. Maar in sommige vallen kunnen er consequenties aan zitten. Zeker voor mensen met een publieke taak of functie. Een trouwambtenaar heeft wat mij betreft geen keuze. En inderdaad voor een voetballer, die een rolmodel is, ook niet. De reactie van Excelsior was natuurlijk veel te traag. Het ontbreekt veel bestuurders aan sensitiviteit, zij denken eerst aan andere belangen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Joris748 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Maakt het niet meedoen je intolerant? Ik lees uit de post van @Quad nergens dat hij intolerant is hoor. Hij wil het alleen niet actief uitdragen. En dat is zijn goed recht.

Laten we stoppen met het doen alsof we moreel
superieur zijn en anderen de maat nemen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ephymerous schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Maakt het niet meedoen je intolerant? Ik lees uit de post van @Quad nergens dat hij intolerant is hoor. Hij wil het alleen niet actief uitdragen. En dat is zijn goed recht.

Laten we stoppen met het doen alsof we moreel
superieur zijn en anderen de maat nemen.
Daar heb je een punt, het maakt iemand niet direct intolerant. Het is zijn goed recht om het niet actief uit te willen dragen. Maar ik vind wel dat er, zeker bij publieke functies, consequenties aan die keuze mogen zitten.

We zijn niet moreel superieur, maar we hebben we hebben als samenleving lang en hard gevochten voor bepaalde rechten. Dat brengt ook de verantwoordelijkheid met zich mee om die rechten te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

J-roenn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Wat is 'het LHBTI-gedachtengoed positief uitdragen' nou weer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Frank Martin schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:34:
[...]

Wat is 'het LHBTI-gedachtengoed positief uitdragen' nou weer? 8)7
Bijvoorbeeld het dragen van die betreffende aanvoerdersband. Misschien een beetje krom verwoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:23:
[...]

En dan is het het goed recht van in dit geval Excelsior dat ze zeggen 'dan willen we jou niet meer als aanvoerder'

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik had gisteren eigenlijk al willen reageren, maar ik heb het toch even gelaten, het is vervelend om weggezet te worden als intolerante eikel, of als iemand je, als gelovige, niets meer met je te maken wilt hebben. Ik doe daarom nog wel een laatste bijdrage aan deze discussie, anders mag je altijd bij mij in een DM komen.

Ik wil juist kunnen praten over waarom iemand over bepaalde zaken denkt, of ik wil laten weten hoe ik over bepaalde zaken denk, daar is een forum geschikt voor, zolang het constructief is. Ik werd door @HollowGamer getriggerd om erop te reageren omdat hij precies stelling neemt door mij of gelovigen weg te zetten, en daarbij als we ergens hulp in nodig hebben we het maar zonder moeten doen, moet ik dat dan accepteren? Dan ben je toch net zo goed verkeerd bezig in plaats van constructief om een andermans gedachtengoed te respecteren?

zoals eerder vooropgesteld, ik wil niemand uitsluiten in mijn sociale of publieke omgeving, omdat ik een open samenleving belangrijk vind, dat heb ik in een eerdere post ook wel duidelijk aangegeven. Om een voorbeeld te noemen, een van mijn beste vrienden is homo, is Christelijk, en soms als hij hier overnacht checken we wel eens datingsites of iets dergelijks, dat kan en mag allemaal, want ook hij verdient zijn geluk, nietwaar?

Waar ik op tegen ben is dat je actief positief moet zijn over bepaalde gedachtengoed, genoeg mensen hier die mij of een Christelijke groepering volledig weg kunnen zetten in een enkele zin.
Joris748 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:31:
[...]

Daar heb je een punt, het maakt iemand niet direct intolerant. Het is zijn goed recht om het niet actief uit te willen dragen. Maar ik vind wel dat er, zeker bij publieke functies, consequenties aan die keuze mogen zitten.
ik vind voetballerij geen publieke functies, het zijn ondernemingen met (duurbetaalde) werknemers en contracten die voetballen voor hun centen. Dat wij ze een maatschappelijke functie in de sociale samenleving geven, tot daaraan toe. Maar je kan een individue geen ethische zaken laten uitdragen, ook al zou dat enorm versterken. Maar als een voetballer dit wel graag wilt doen, dan is dat prima.

Als club kan je dit prima door middel van reclamering op borden langs de velden doen, daar heb ik, en waarschijnlijk el Yaakoubi niets op tegen. Daarnaast blijf ik bij, de OneLove campagne staat téveel op de LHBTI gemeenschap in plaats van dat er zoveel andere groepen zijn (zoals moslims of christenen of vul maar in) die aandacht verdienen of worden achtergesteld.
We zijn niet moreel superieur, maar we hebben we hebben als samenleving lang en hard gevochten voor bepaalde rechten. Dat brengt ook de verantwoordelijkheid met zich mee om die rechten te beschermen.
En die rechten wil ik ook beschermen, maar ik heb moeite dat we over elk plasje iets van moeten vinden, terwijl we ook soms kunnen denken, prima, geen mening, en door met elkaars leven zónder de ander achter te stellen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:21:
[...]

En dan is het het goed recht van in dit geval Excelsior dat ze zeggen 'dan willen we jou niet meer als aanvoerder'
Dat mogen ze zeker, klaarblijkelijk hechten ze veel waarde aan het fungeren als figuur dat allerhande statements maakt :)

XXXVI

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Wat is nou helemaal het probleem? Je draagt een andere aanvoerdersband dan anders en daarmee zeg je eigenlijk "iedereen mag er zijn, ongeacht je afkomst, geaardheid en geslacht". Maar schijnbaar is dat heel moeilijk en zijn sommige voetballers het daar niet mee eens. Zo erg zelfs dat ze maar hun veters gaan strikken, in plaats van achter een spandoek gaan staan :') Dan ben je gewoon een bekrompen figuur. Als je 't zo belangrijk vindt wat andere mensen in hun slaapkamer doen en met wie, dan zou ik toch eens naar een therapeut gaan en er over gaan praten.

Dat dit in voetbalstadions gebeurt is ook logisch, er zijn genoeg incidenten waarin spelers of scheidsrechters racistisch worden bejegend of uitgemaakt worden voor homoseksueel. Dat juist deze campagne dan wordt gestart bij 't voetbal is in mijn ogen logisch. Maar gezien de weerstand die het weer oproept vanuit de conservatieve hoek, moet er maar weer mee gestopt worden. Progressie is een vies woord in Nederland :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:10:
Wat is nou helemaal het probleem? Je draagt een andere aanvoerdersband dan anders en daarmee zeg je eigenlijk "iedereen mag er zijn, ongeacht je afkomst, geaardheid en geslacht". Maar schijnbaar is dat heel moeilijk en zijn sommige voetballers het daar niet mee eens. Zo erg zelfs dat ze maar hun veters gaan strikken, in plaats van achter een spandoek gaan staan :') Dan ben je gewoon een bekrompen figuur. Als je 't zo belangrijk vindt wat andere mensen in hun slaapkamer doen en met wie, dan zou ik toch eens naar een therapeut gaan en er over gaan praten.

Dat dit in voetbalstadions gebeurt is ook logisch, er zijn genoeg incidenten waarin spelers of scheidsrechters racistisch worden bejegend of uitgemaakt worden voor homoseksueel. Dat juist deze campagne dan wordt gestart bij 't voetbal is in mijn ogen logisch. Maar gezien de weerstand die het weer oproept vanuit de conservatieve hoek, moet er maar weer mee gestopt worden. Progressie is een vies woord in Nederland :N
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57

is ook geen probleem behalve als je er een probleem van maakt hij wil die band niet dragen prima toch dan laat je iemand anders die band dragen probleem opgelost

simpel eigenlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
bie100 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:48:
[...]

is ook geen probleem behalve als je er een probleem van maakt hij wil die band niet dragen prima toch dan laat je iemand anders die band dragen probleem opgelost

simpel eigenlijk toch?
Het is niet alleen de band die hij niet wilde dragen, dat is tot daar aan toe. Maar dat je dan ook nog 20 meter verderop gaat staan, als je teamgenoten op de foto gaan en je veters moet gaan zitten strikken... Tja, dat verdient in mijn ogen niet de schoonheidsprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
JanW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Het is niet alleen de band die hij niet wilde dragen, dat is tot daar aan toe. Maar dat je dan ook nog 20 meter verderop gaat staan, als je teamgenoten op de foto gaan en je veters moet gaan zitten strikken... Tja, dat verdient in mijn ogen niet de schoonheidsprijs.
Helemaal mee eens. Maar ik vind ook dat je dit niet kan opdragen. Laat gaan :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:28

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Als je 't zo belangrijk vindt wat andere mensen in hun slaapkamer doen en met wie, dan zou ik toch eens naar een therapeut gaan en er over gaan praten.
Dat heeft meer met de vrijheid van godsdienst te maken dan met de shit die achter gesloten deuren plaats vindt vrees ik. Daar gaat geen therapeut tegen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tegenwoordig MOET je een mening hebben. Heb je niet de zelfde mening als anderen dan is dat plots een probleem en word je zelfs in het 'tegen' kamp gedrukt. Je mag toch ook gewoon GEEN mening over iets hebben of willen uitdragen? Dat hele Woke gedoe werkt tegenwoordig beide kanten op. Laat iedereen lekker in zijn waarde. Zoalng iemand zich niet publiekelijk uitspreekt tegen homo's of al die andere variaties te zijn dan moet dat gewoon prima zijn. Laat iedereen z'n eigen manier kiezen. Het begint steeds meer op Amerika te lijken hier; "You are either with us, or against us". Het gaat hier om voetbal, laat al de zaken er lekker buiten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:58

Superkiwi

Hoi doei

Wat is nou helemaal het probleem? Je draagt een andere aanvoerdersband dan anders en daarmee zeg je eigenlijk "iedereen mag er zijn, ongeacht je afkomst, geaardheid en geslacht". Maar schijnbaar is dat heel moeilijk en zijn sommige voetballers het daar niet mee eens.
Ik denk dat het niet onder één reden te vatten is.
Gocku en die andere speler horen allemaal bij de moslimgemeenschap en ik kan me voorstellen dat zij niet graag met een regenboog (lees: lhbt) band het veld op gaan, of ze het er nu zelf mee eens zijn of niet.
Hoeveel commentaar denk je dat zij van hun omgeving gaan krijgen, hoeveel shit gaan ze op social media over zich heen krijgen, waaronder misschien zelfs (doods)bedreigingen? We leven dan wel in 2023, sommige mensen zijn daar nog lang niet aangekomen, vooral uit de religieuze hoek.

Ze hadden het snel en simpel op kunnen lossen door hen aanvoerder-af te maken, zonder heisa. Ik vind dat de clubs deze band sowieso moeten kunnen weigeren, zeker omdat de KNVB vwb lhbt-steun zo hypocriet als een toeter is. Beter houden ze het gewoon bij de respect band in neutrale kleuren.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Kokcu en die andere speler horen allemaal bij de moslimgemeenschap en ik kan me voorstellen dat zij niet graag met een regenboog (lees: lhbt) band het veld op gaan, of ze het er nu zelf mee eens zijn of niet.
Hoeveel commentaar denk je dat zij van hun omgeving gaan krijgen, hoeveel shit gaan ze op social media over zich heen krijgen, waaronder misschien zelfs (doods)bedreigingen? We leven dan wel in 2023, sommige mensen zijn daar nog lang niet aangekomen, vooral uit de religieuze hoek.
En in de huidige tijd is juist een persoon als Kokcu of El Yaakoubi een persoon uit de gemeenschap die - wellicht ongewild voor dit onderwerp - in de spotlight staat. Dat zijn personen die juist in deze situaties wel een verschil kunnen maken. Daarbij expliciet zeggende dat ze dat moeten doen, maar het kan wel helpen bij verandering.

Het is niet voor iedereen optimaal.
toolkist schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:21:
[...]

Exact, zo complex hoeft het niet te zijn. Club X heeft een set aan normen en waarden die ze willen uitdragen. Idealiter hebben spelers diezelfde normen en waarden maar zeker de aanvoerder omdat die nog meer in de spotlight staat bij dit soort activiteiten. Zeker nu dit niet de eerste keer is had je dit voor kunnen zijn als club, en in de toekomst mag je prima een conversatie hebben met de trainer en beoogde aanvoerder over dit soort situaties.
Quad schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:59:
[...]

ik vind voetballerij geen publieke functies, het zijn ondernemingen met (duurbetaalde) werknemers en contracten die voetballen voor hun centen. Dat wij ze een maatschappelijke functie in de sociale samenleving geven, tot daaraan toe.
Die rol bemeten de voetbalclubs zichzelf zelf aan, juist omdat ze uitdragen dat voetbal zo belangrijk is en dat zal deels een economische grondslag hebben alsmede een historische. Als werknemer weet je dat je dan ook in de spotlight staat, zeker in de huidige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Napo ik ben het zeker met je eens dat een publiek figuur als een voetballer een verschil zou kunnen maken. Toch denk ik dat de sociale druk uit hun gemeenschap te hoog is om het te doen. Hierbij even in het midden latend of ze er ook zelf achter staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 30-03-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Superkiwi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:33:
@Napo ik ben het zeker met je eens dat een publiek figuur als een voetballer een verschil zou kunnen maken. Toch denk ik dat de sociale druk uit hun gemeenschap te hoog is om het te doen. Hierbij even in het midden latend of ze er ook zelf achter staan.
Hoe meer rolmodellen, hoe meer mensen binnen hun gemeenschap tegen de status quo in kunnen gaan. Juist dit soort mensen kunnen de motor voor verandering zijn. Het vergt enige moed om tegen de sociale druk in te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
Gelukkig was 't voor Yilmaz bijvoorbeeld dan weer geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:58
Het is natuurlijk wel weer selectief, in Quatar durven we niet, maar als hier iemand niet mee doet is er gelijk een sanctie.

Het hele probleem momenteel in het publieke debat is dat nergens de dialoog wordt gezocht. Alles en iedereen moet ergens voor of tegen zijn. Terwijl echte oplossing altijd ligt in lang en langzame verandering door praten en begrip kweken.

Iemand die wars is van homoseksualiteit (en andere vormen van lhbti) heeft dat meegekregen vanuit opvoeding , gemeenschap , geloofsovertuiging waarin dat taboe is.

Het is niet meer dan begrijpelijk dat die persoon dan kiest om zijn omgeving niet voor het hoofd te stoten. Daar heeft hij dagelijks mee te maken, de lhbti gemeenschap niet.

Er zullen in zijn omgeving ongetwijfeld mensen zijn die daartoe behoren en nu vanwege dezelfde waarden die daarbinnen gelden er niet voor uit durven komen.

Die mensen zou dat enorm helpen , maar dan moet je als voetballer die dat gaat uitdragen binnen die gemeenschap wel erg sterk in je schoenen staan en een grote intrinsieke motivatie hebben om dat te willen doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:39:
Gelukkig was 't voor Yilmaz bijvoorbeeld dan weer geen probleem.
offtopic:
Dat is het bizarre juist, inderdaad.

Een 'echte' volbloed Turk die 'gewoon' die regenboog 'One Love'-band draagt, wiens vrouw er gewoon modern 'westers' uitziet, en de in Nederland geboren 2e of latere generatie import-Turk die conservatiever en onverdraagzamer, bekrompener is dan de 'echte' in/uit Turkije. In de steden is Turkije veel en veel vrijer en verwesterd.

Eén van de bizarre gevolgen van het betrekkelijk ondoordachte 'gastarbeider'-beleid in de jaren '60: importeer vooral veel ongeschoold, extreem traditioneel en reactionair denkend plattelandsvolk, lekker goedkoop.

En dan geen enkele (voor zover ik kan beoordelen) gedachte besteden aan 'what's next'.

Afijn, het is hier niet de plaats voor die discussie, maar dat is wel de bottom line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Joris748 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:38:
[...]
Juist dit soort mensen kunnen de motor voor verandering zijn. Het vergt enige moed om tegen de sociale druk in te gaan.
Je ziet het te rooskleurig denk ik.
Je kunt geen tolerantie 'opdringen' aan een gemeenschap die is gestoeld op een leer van intolerantie.

Noot: ik noem nu voor het gemak even de gemeenschap, waar ik ook wel weet dat er binnen die gemeenschap uitzonderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Superkiwi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Je ziet het te rooskleurig denk ik.
Je kunt geen tolerantie 'opdringen' aan een gemeenschap die is gestoeld op een leer van intolerantie.

Noot: ik noem nu voor het gemak even de gemeenschap, waar ik ook wel weet dat er binnen die gemeenschap uitzonderingen zijn.
Nee, maar moet het ergens beginnen. Wat mij betreft is het nu al begonnen door Yilmaz die de band wel draagt en El Yaakoubi die geen aanvoerder meer mag zijn. Ook op die laatste manier sterk je degenen binnen de gemeenschap, omdat ze zien dat het 1) kan om tolerant naar mensen met een andere geaardheid te zijn 2) dat mensen die een andere keuze maken, consequenties kunnen ervaren.

Overigens lijkt El Yaakoubi me niet het type dat gevoelig is voor druk uit zijn gemeenschap. Lijkt me eerder een persoon die moeite heeft met autoriteit.

https://www.ad.nl/nederla...eelname-aan-onelove-actie
El Yaakoubi is sowieso uitgesproken en weigert het liefst te buigen voor dingen die hem voor zijn gevoel ‘worden opgedrongen’. Vorig seizoen droeg hij nog met tegenzin een aanvoerdersband in de kleuren van Oekraïne, als steun voor de oorlog. ,,Nu is het Europa en vinden we het opeens allemaal erg, terwijl er in Palestina al jaren wordt gevochten. Daar is nooit aandacht voor”, zei hij daarover.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom focussen we zo op een individu die een religie aanhangt en niet op de voetballerij in zijn algemeenheid waarin homosexuele voetballers niet eens uit de kast durven komen.

Dat vind ik een gigantisch groter probleem als we het dan toch over tolerantie hebben. En waarom is dat in het damesvoetbal een stuk minder, of helemaal geen probleem.

De (mannelijke) voetbalwereld is gewoon raar.

Om het even in perspectief te plaatsen; ik ben een actief Christen. Hiermee wil ik aangeven dat niet iedereen die religieus is een intolerante homohater is.

[ Voor 55% gewijzigd door Gunner op 30-03-2023 10:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gunner schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:05:
Waarom focussen we zo op een individu die een religie aanhangt en niet op de voetballerij in zijn algemeenheid waarin homosexuele voetballers niet eens uit de kast durven komen.

Dat vind ik een gigantisch groter probleem als we het dan toch over tolerantie hebben. En waarom is dat in het damesvoetbal een stuk minder, of helemaal geen probleem.

De voetbalwereld is gewoon raar.
Eens, hoor. Maar het is helemaal geen 'voetbalprobleem'. Het is een mannenprobleem.

Niet dat het binnen bijvoorbeeld hockey heel veel anders is, alhoewel het gemiddelde opleidingsniveau daar wel (veel) hoger zal liggen zijn bij voetbal - (mijn nattevingerwerk, ik weet niet of er cijfers over bestaan).

Er is gewoon heel veel intolerantie, let's face it. Vooral in deelgemeenschappen waar testosteron de boventoon voert, en je inde kleedkamer niet als 'mietje' over wilt komen uit angst voor repercussies - en die zijn er.

In vrouwenvoetbal/hockey is het weer totaal geen probleem.

Openlijk lesbische voetbalsters: hele volksstammen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 30-03-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ramzzz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:10:
[...]

Eens, hoor. Maar het is helemaal geen 'voetbalprobleem'. Het is een mannenprobleem.
De mannelijke voetbalwereld dan? Het leeft onder zowel spelers onderling als bij de fans, voornamelijk mannen dat uit de kast komen problematisch is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 30-03-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gunner schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:05:
Waarom focussen we zo op een individu die een religie aanhangt en niet op de voetballerij in zijn algemeenheid
Misschien omdat beide voetballers die de band weigerden te dragen dat nu júist deden uit geloofsovertuiging?

100% eens met je post verder hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gunner schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:14:
[...]

De mannelijke voetbalwereld dan? Het leeft onder zowel spelers onderling als bij de fans, voornamelijk mannen dat uit de kast komen problematisch is.
Als jij tussen een horde in zwarte bomberjacks gehulde testosteronbommetjes met je regenboogbadge gaat staan, wens ik je veel sterkte met je revalidatie, inderdaad.

En laat die actie nou net zijn bedacht om daar onder andere aandacht voor te krijgen.

En niet alleen om oerwoudgeluiden, gesis en ander laag zuigend intolerant gedrag uit te bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Superkiwi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Misschien omdat beide voetballers die de band weigerden te dragen dat nu júist deden uit geloofsovertuiging?

100% eens met je post verder hoor d:)b
Ik denk dat het eerder een cultuurprobleem (specifiek een mannen-binnen-deze-cultuur-probleem) is, dan dat het uit geloofsovertuiging is.

@Gunner geeft ook aan dat hij gelovig is EN mensen met een andere geaardheid accepteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Joris748 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat het eerder een cultuurprobleem (specifiek een mannen-binnen-deze-cultuur-probleem) is, dan dat het uit geloofsovertuiging is.

@Gunner geeft ook aan dat hij gelovig is EN mensen met een andere geaardheid accepteert.
Maar wat is respecteren he? @Quad geeft hetzelfde aan. Als agnost in Zwolle heb ik binnen mijn vrienden en kennissenkring veel gelovige mensen. Niemand daarvan typeer ik als intolerante homohaters. Hense, vrienden van me hebben stennis in de kerk geschopt omdat ze het bekrompen vinden dat alleen heterostellen mochten trouwen. Ja, dat is inmiddels anders.

Respecteren is wat anders dan voorop met de vlag lopen. Door niet voorop te lopen ben je niet automatisch tegen. Die hele BLM movement heeft ook zo'n drogredenatie;,als je niet meeloopt ben je een racist.
CornermanNL schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:50:
Het is natuurlijk wel weer selectief, in Quatar durven we niet, maar als hier iemand niet mee doet is er gelijk een sanctie.
De voetbalwereld staat bol van de dubbele moraal. Zodra geld om de hoek komt kijken doen principes nergens meer toe. Als je zo begaan bent met de wereld dan haal je het toch niet in je hoofd om toernooien in Qatar of Saudi Arabië te spelen :F
JanW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Ik ben oprecht benieuwd naar wat jij vindt dat ze dan hadden moeten doen. In de catacomben wachten?

[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 30-03-2023 10:28 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ephymerous schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Maar wat is respecteren he? @Quad geeft hetzelfde aan. Als agnost in Zwolle heb ik binnen mijn vrienden en kennissenkring veel gelovige mensen. Niemand daarvan typeer ik als intolerante homohaters. Hense, vrienden van me hebben stennis in de kerk geschopt omdat ze het bekrompen vinden dat alleen heterostellen mochten trouwen. Ja, dat is inmiddels anders.

Respecteren is wat anders dan voorop met de vlag lopen. Door niet voorop te lopen ben je niet automatisch tegen.
Je drijft de discussie alleen maar op de spits door er keer op keer de term "intolerante homohaters" in te gooien. Wat wil je hiermee bereiken?
[...]

De voetbalwereld staat bol van de dubbele moraal. Zodra geld om de hoek komt kijken doen principes nergens meer toe. Als je zo begaan bent met de wereld dan haal je het toch niet in je hoofd om toernooien in Qatar of Saudi Arabië te spelen :F
Volgens mij is dat ook geen enkel punt van discussie, daar is iedereen behalve de voetbalbobo's het wel over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Joris748 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Je drijft de discussie alleen maar op de spits door er keer op keer de term "intolerante homohaters" in te gooien. Wat wil je hiermee bereiken?
Kijk een aantal posts terug. Ik ben niet degene die start met deze term. Ik ageer hier juist tegen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ephymerous schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Kijk een aantal posts terug. Ik ben niet degene die start met deze term. Ik ageer hier juist tegen.
Ok, my bad.

Maar ik blijf bij mijn punt dat de term niet bijdraagt aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Joris748 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:20:
[...]
Het een sluit het ander ook niet uit.
Ik denk dat jij ook wel weet dat religie (en dan met name de islam) en homoseksualiteit gewoon niet goed samengaan. En tegenwoordig zijn voetbal en religie nu eenmaal sterk met elkaar verwoven, kijk alleen al naar de uitingen van veel spelers voor, tijdens en na de wedstrijd.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er buiten religie geen intolerantie bestaat, integendeel zelfs.
Intolerantie bestaat binnen alle lagen van de bevolking. De reden dat ik zo op geloof hamer en dat zoveel in de media kwam is omdat de band geweigerd werd door twee leden van de moslimgemeenschap.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 30-03-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Superkiwi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Het een sluit het ander ook niet uit.
Ik denk dat jij ook wel weet dat religie (en dan met name de islam) en homoseksualiteit gewoon niet goed samengaan. En tegenwoordig zijn voetbal en religie nu eenmaal sterk met elkaar verwoven, kijk alleen al naar de uitingen van veel spelers voor, tijdens en na de wedstrijd.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er buiten religie geen intolerantie bestaat, integendeel zelfs.
Ik denk dat met name conservatieve-religieuze mensen daar over het algemeen problemen mee hebben. Binnen alle groepen (ook niet-religieuze groepen) heb je conservatievere en progressievere stromingen. En dan denk ik wel dat je mag concluderen dat met name conservatievere stromingen meer problemen hebben met tolerantie jegens mensen met een andere geaardheid, of andersdenkenden in het algemeen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Superkiwi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:31:
Ik denk dat jij ook wel weet dat religie (en dan met name de islam) en homoseksualiteit gewoon niet goed samengaan.
Ja, dat weet ik.
Joris748 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Ik zie dat ik die term inderdaad (als eerste) genoemnd heb. Ik heb het een beetje in het extreme getrokken omdat vaak in dit soort discussies (en dan niet persé hier, maar ik kom ook elders) de toon vaak is dat als je een religie aanhangt dat je dan iemand bent die niet van homo's houdt en graag aan kleine jongetjes zit. (nogmaals, ik zeg niet dat dat hier zo is he. even in het algemeen gesproken)

Ik wil alleen maar aangeven dat de grootste groep helemaal niet intolerant is, maar dat ze er zeker zijn. Ook religie evolueert.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 30-03-2023 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vitesse kan blijven bestaan.
Na intensieve onderhandelingen hebben stadioneigenaar Nedstede en Vitesse overeenstemming bereikt over een voortzetting van de huurovereenkomst, die zal lopen tot 1 oktober 2030. Het stadionakkoord betekent dat Vitesse de KNVB tijdig kan informeren dat zij haar thuiswedstrijden volgend seizoen in GelreDome zal spelen.

Met de nieuwe huurovereenkomst is de patstelling omtrent het stadion doorbroken. Onderdeel van het tussen partijen bereikte akkoord is dat alle lopende gerechtelijke procedures per direct worden beëindigd. Hiermee is tot tevredenheid van Stadion Arnhem en Vitesse een einde gekomen aan een langslepend juridisch conflict, waardoor de blik weer op de toekomst kan worden gericht.
Via.

[ Voor 80% gewijzigd door Quad op 30-03-2023 21:15 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Voor de zoveelste keer met de hakken over de sloot…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ramzzz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:17:
Voor de zoveelste keer met de hakken over de sloot…
We moeten even afwachten wat het gedoe met Jordania /Abramovich gaat brengen, en anders gaat tegen 2030 het riedeltje weer opnieuw, als ze voor die tijd niet failliet zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Quad schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:20:
[...]

We moeten even afwachten wat het gedoe met Jordania /Abramovich gaat brengen, en anders gaat tegen 2030 het riedeltje weer opnieuw, als ze voor die tijd niet failliet zijn.
Van de Kuit komt in de raad van advies
In de onderhandelingen rond het stadion heeft stadioneigenaar Michael van de Kuit ook kunnen bewerkstelligen dat hij in de Raad van Advies terecht komt. "Het was een gecompliceerde kwestie, die ons allemaal veel tijd en energie heeft gekost. Het is goed dat we dat nu achter ons kunnen laten", zegt Van de Kuit.
https://www.gld.nl/sport/...-kuit-krijgt-plek-in-club

Misschien helpt dat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gek genoeg heeft de FIFA een verwarrende agenda.
Weer een klap voor het Indonesische voetbal: Fifa neemt organisatie jeugd-WK af om weigering Israël

Een kleine twee maanden voor aanvang heeft het WK voetbal voor mannen onder de twintig opeens geen gastland meer. Indonesië mag het toernooi niet meer organiseren omdat een gouverneur dwars heeft gelegen over deelname van Israël. Dat terwijl het Indonesische voetbal na de stadionramp van vorig jaar juist positief nieuws kon gebruiken.
Qatar, Saoedi Arabië prima, Indonesië is af.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nog niemand het nieuws gelezen dat Hamstra exit is bij Ajax?
https://www.ajax.nl/artikelen/gerry-hamstra-verlaat-ajax/
Hamstra: "Het is mijn streven om technisch directeur te zijn en hiermee eindverantwoordelijk en die optie is er niet bij Ajax....

...Edwin van der Sar: "Toen Gerry twee jaar geleden naar Ajax kwam was dat om nauw samen te werken met Marc Overmars en een deel van zijn werk bij de jeugd, Jong Ajax en de scouting over te nemen. Na het vertrek van Marc werd hij samen met Klaas Jan Huntelaar medeverantwoordelijk voor het technisch management. Wij hebben Gerry aangegeven dat we dat anders gaan organiseren."
Ofwel, binnenkort witte rook op de positie van TD.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:47
Met alle respect voor geloof, religie en dat soort dingen, maar ik vind het niet kunnen dat je bij betaald voetbal een wedstrijd stil moet leggen, omdat een aantal spelers moeten eten vanwege hun geloof. Dat is hetzelfde als dat je bij een bedrijf werkt en het bedrijf moet stilgelegd worden, omdat een aantal werknemers moeten eten vanwege hun geloof. Dat bestaat niet. Dan ben je in mijn ogen bij voorbaat al niet geschikt voor die functie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Met Pasen wordt de wedstrijd halverwege stilgelegd om paaseieren te gaan zoeken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

chim0 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:32:
Met alle respect voor geloof, religie en dat soort dingen, maar ik vind het niet kunnen dat je bij betaald voetbal een wedstrijd stil moet leggen, omdat een aantal spelers moeten eten vanwege hun geloof. Dat is hetzelfde als dat je bij een bedrijf werkt en het bedrijf moet stilgelegd worden, omdat een aantal werknemers moeten eten vanwege hun geloof. Dat bestaat niet. Dan ben je in mijn ogen bij voorbaat al niet geschikt voor die functie.
Zoveelste voorbeeld van een (uitwas van een) religie die iets krijgt of opeist waar het helemaal geen claim op heeft.

Het is de keuze van de spelers zelf om niet te eten of drinken, iets dat niet van hen geëist wordt, omdat het bij hun beroep hoort om goed voor je lichaam te zorgen, wat dan weer wel je plicht is. Ze zouden zichzelf vrijgesteld kunnen zien van deze vastenperiode.

Het is gewoon een bijzonder domme keuze, van deze spelers, je bent professional en hoort je lichaam goed te behandelen.

Dat is overigens 100% mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:47
Superkiwi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:43:
Met Pasen wordt de wedstrijd halverwege stilgelegd om paaseieren te gaan zoeken :+
Bedankt he heel m'n monitor zit onder de koffie. _O-

Jij bent ook niet barkie he... oh oh paaseieren zegt ie :D

@Ramzzz Voetbal eist het niet, maar hun geloof wel en als dat gevolgen heeft voor jouw beroep tja.. Maar een wedstrijd stilleggen gaat gewoon te ver, vind ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
He toch wat een ramp, de wedstrijd even 1 minuut stilleggen... Het einde van de wereld is bereikt oh-oh-oh wat erg. Je zou je toch eens aanpassen naar de medemens met andere gebruiken dan jij leuk vindt. Echt jullie laten je wel heel erg kennen nu.

Voortaan in de zomer bij 30+ ook maar niet meer stilleggen, had de werkgever maar voor een dicht stadion met climate control moeten zorgen.
Oh ja en zondag 1e kerstdag om 12.15 voetballen? ja natuurlijk! Geen enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:30:
Je zou je toch eens aanpassen naar de medemens met andere gebruiken
Het is gebruikelijk dat je als topsporter fit aan de aftrap verschijnt. Dat je als topsporter slap en met minder (mentale) energie aan een wedstrijd begint getuigt van weinig respect naar je werkgever én je teamgenoten, zij zijn immers degenen die wat harder moeten werken om dat op te vangen.

Nu moet iedereen zich aanpassen aan hun gebruiken, en dat is wat er bij mij niet ingaat.
Ik ben tolerant maar er zijn ook grenzen.

Pagina: 1 ... 32 ... 55 Laatste