Ik had gisteren eigenlijk al willen reageren, maar ik heb het toch even gelaten, het is vervelend om weggezet te worden als intolerante eikel, of als iemand je, als gelovige, niets meer met je te maken wilt hebben. Ik doe daarom nog wel een laatste bijdrage aan deze discussie, anders mag je altijd bij mij in een DM komen.
Ik wil juist kunnen praten over waarom iemand over bepaalde zaken denkt, of ik wil laten weten hoe ik over bepaalde zaken denk, daar is een forum geschikt voor, zolang het constructief is. Ik werd door @
HollowGamer getriggerd om erop te reageren omdat hij precies stelling neemt door mij of gelovigen weg te zetten, en daarbij als we ergens hulp in nodig hebben we het maar zonder moeten doen, moet ik dat dan accepteren? Dan ben je toch net zo goed verkeerd bezig in plaats van constructief om een andermans gedachtengoed te respecteren?
zoals eerder vooropgesteld, ik wil niemand uitsluiten in mijn sociale of publieke omgeving, omdat ik een open samenleving belangrijk vind, dat heb ik in een eerdere post ook wel duidelijk aangegeven. Om een voorbeeld te noemen, een van mijn beste vrienden is homo, is Christelijk, en soms als hij hier overnacht checken we wel eens datingsites of iets dergelijks, dat kan en mag allemaal, want ook hij verdient zijn geluk, nietwaar?
Waar ik op tegen ben is dat je actief positief moet zijn over bepaalde gedachtengoed, genoeg mensen hier die mij of een Christelijke groepering volledig weg kunnen zetten in een enkele zin.
Joris748 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:31:
[...]
Daar heb je een punt, het maakt iemand niet direct intolerant. Het is zijn goed recht om het niet actief uit te willen dragen. Maar ik vind wel dat er, zeker bij publieke functies, consequenties aan die keuze mogen zitten.
ik vind voetballerij geen publieke functies, het zijn ondernemingen met (duurbetaalde) werknemers en contracten die voetballen voor hun centen. Dat wij ze een maatschappelijke functie in de sociale samenleving geven, tot daaraan toe. Maar je kan een individue geen ethische zaken laten uitdragen, ook al zou dat enorm versterken. Maar als een voetballer dit wel graag wilt doen, dan is dat prima.
Als club kan je dit prima door middel van reclamering op borden langs de velden doen, daar heb ik, en waarschijnlijk el Yaakoubi niets op tegen. Daarnaast blijf ik bij, de OneLove campagne staat téveel op de LHBTI gemeenschap in plaats van dat er zoveel andere groepen zijn (zoals moslims of christenen of vul maar in) die aandacht verdienen of worden achtergesteld.
We zijn niet moreel superieur, maar we hebben we hebben als samenleving lang en hard gevochten voor bepaalde rechten. Dat brengt ook de verantwoordelijkheid met zich mee om die rechten te beschermen.
En die rechten wil ik ook beschermen, maar ik heb moeite dat we over elk plasje iets van moeten vinden, terwijl we ook soms kunnen denken, prima, geen mening, en door met elkaars leven zónder de ander achter te stellen.