[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 34 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:29:
Waarbij 'value' dus niet meer is dan wat men betaald heeft. Zal best dat het al jaren zo is, ik blijf me verbazen over het aantal constructies wat men verzint om de grote landen te bevoordelen.
De media-pot is nog maar 15% van de prijzenpot. Dit was ooit 55%. Voor de CL verkochten de clubs zelf hun eigen tv-rechten.

Bij de grote vijf landen is het totaal bedrag aan prijzengeld grofweg gelijk aan wat er elk jaar betaald wordt voor de tv-rechten. Ajax en PSV kregen vorig seizoen samen 70,677 miljoen euro uit de CL. Dus wie profiteert er nu eigenlijk meer van de CL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De grote landen. Het gaat niet om relatieve getallen, het gaat om absolute inkomsten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wel leuk, een door ChatGPT gekozen ‘beste elftal aller tijden’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4m66qGdUatAmH0VC50VGzJzIgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4C3jum3iui1mle30La5hJO4.jpg?f=fotoalbum_large

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ramzzz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:05:
Wel leuk, een door ChatGPT gekozen ‘beste elftal aller tijden’.

[Afbeelding]
Dat was zeker de Braziliaanse ChatGPT, de Italiaanse heeft een andere "mening":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QnoxjQ06OrCcQFn79vgGG_Zce4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9MIvY5Hl0gXUyREQi41Nnvdh.png?f=fotoalbum_large

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Ik ben nu benieuwd naar de Noord Koreaanse ChatGPT.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:24:
Ik ben nu benieuwd naar de Noord Koreaanse ChatGPT.
Allemaal Kim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.voetbalzone.n...-fluiten-in-laliga/418119

Dit is toch wel erg jammer, zo'n goede scheidsrechter. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Een jaar te laat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Quad schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:40:
Het aanbod van ESPN om de Eredivisie vanaf 2025 heeft concurrentie gekregen, en ik denk dat dit hele goede concurrentie is voor de TV kijker.

Helaas geen bedragen bekend gemaakt, maar als het ver onder de 1,7 miljard van ESPN ligt, zullen de TV aanbieders het toch wel niet doen.

Eigenlijk zetten ze hiermee ESPN een beetje buitenspel, waarschijnlijk zijn ze het er ook niet mee eens met de kosten per abonnee voor het openstellen van ESPN1, plus de moeizame onderhandelingen elke keer voor het aanbieden van ESPN 1-4 zal ook vast een reden om maar zelf met een plan te komen.

Het bedrag per abonnee lag bij FOX Sports destijd op zo'n 2 euro/ maand voor KPN om FOX Sports 1 open te zetten. (met 2,3 miljoen abonnees is dat zo'n 55 miljoen kosten per jaar. )
Nederlandse TV-aanbieders maken zich sterk voor het Nederlandse voetbal
[...]

Bron: VodafoneZiggo
'Televisie-aanbieders overbieden ESPN in strijd om rechten eredivisie' - https://nos.nl/l/2472876

2 miljard voor de rechten tot en met 2035, 50 miljoen éxtra per jaar voor de clubs om te verdelen ten opzichte van het bod van ESPN.

Koekkoek, einde ESPN in Nederland?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:41

OMX2000

By any means necessary...

Dus we zijn dan blij dat het Studio Sport apparaat er weer mee aan de haal gaat?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
OMX2000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:35:
Dus we zijn dan blij dat het Studio Sport apparaat er weer mee aan de haal gaat?
die houden de samenvattingen gewoon op een open kanaal niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:41

OMX2000

By any means necessary...

bie100 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:41:
[...]

die houden de samenvattingen gewoon op een open kanaal niks mis mee
Dat is nu ook toch? Althans, de samenvattingen zijn via NPO studio sport te bekijken.

Ik ben helemaal niet ontevreden over ESPN. Ja, je kunt het oneens zijn met analisten. En ze mogen best wel wat innoveren qua analyses, maar niet enorm storen slecht.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 26 april 2023 @ 07:29:
Koekkoek, einde ESPN in Nederland?
Bij de Telegraaf is er in een maand tijd een half miljard van het ESPN bod afgegaan. Dat was 1,7 miljard euro + de kwijtschelding van de lening van 350 miljoen euro.

VI heeft het nu over 180 miljoen gegarandeerd en ik begrijp helemaal niks van deze alinea

Het grootste verschil is dat Delta, KPN, T-Mobile en Vodafone/Ziggo ervoor willen zorgen dat de live-beelden via elke aanbieder te zien zullen zijn. Als zij erin slagen de rechten in handen te krijgen, ligt het daarna volledig open wie de Eredivisie-wedstrijden zal uitzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:04

Superkiwi

Hoi doei

OMX2000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:49:
[...]
Ik ben helemaal niet ontevreden over ESPN.
Als ik naar de programmatie kijk is er een verschil met toen het nog Eredivisie Live was:
Nu worden er naast de Eredivisie ook regelmatig andere Amerikaanse sporten uitgezonden op het moment dat er in Nederland geen voetbal is, waar ik voorheen nog regelmatig integraal een wedstrijd of een uitgebreide samenvatting kreeg voorgeschoteld.
Dat het nu niet meer in Amerikaanse handen komt te liggen en de focus weer volledig op het Nederlandse voetbal komt te liggen zie ik wel als een plus.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Dat is nu ook toch? Althans, de samenvattingen zijn via NPO studio sport te bekijken.

Ik ben helemaal niet ontevreden over ESPN. Ja, je kunt het oneens zijn met analisten. En ze mogen best wel wat innoveren qua analyses, maar niet enorm storen slecht.
ESPN is echt wel te duur voor het geen dat ze aanbieden.

Nu straks Ziggo ook de Europese rechten allemaal heeft, zie ik niet veel meerwaarde voor ESPN. De Eredivisie is niet zo goed en buiten dat hebben ze dan geen enkele andere voetbal competities in hun bezit. Voorheen hadden ze nog Duits voetbal, maar ook dat is naar ViaPlay.

De Amerikaanse sporten kunnen ook op andere zenders of streamingdiensten worden aangeboden.

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 26-04-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
[...]

dat heeft ook niks met ESPN te maken maar het is volgens mij ook wettelijk vast gelegd dat de samenvattingen op een open net te bekijken zijn er zijn ook mensen die graag voetbal kijken maar het niet willen of kunnen betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

OMX2000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:35:
Studio Sport staat hier volledig los van.
[...]

ESPN is natuurlijk prima, de app is wel heel vervelend, de streams via FOX Sports waren terug te spoelen en hadden de hoogtepunten op de tijdlijn staan, dat was zeer prettig.
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:54:
[...]

Bij de Telegraaf is er in een maand tijd een half miljard van het ESPN bod afgegaan. Dat was 1,7 miljard euro + de kwijtschelding van de lening van 350 miljoen euro.

VI heeft het nu over 180 miljoen gegarandeerd en ik begrijp helemaal niks van deze alinea

Het grootste verschil is dat Delta, KPN, T-Mobile en Vodafone/Ziggo ervoor willen zorgen dat de live-beelden via elke aanbieder te zien zullen zijn. Als zij erin slagen de rechten in handen te krijgen, ligt het daarna volledig open wie de Eredivisie-wedstrijden zal uitzenden.
Wat bedoel je precies met dat er een half miljard van het bod afgehaald is? Dat ESPN van 1,7 naar 1,2 miljard is gegaan als bod voor de tv uitzendingen? Dan is dan maar 200 miljoen hoger dan het huidige termijn, en dat zou wel heel laag zijn met al die inflatie en stijgende kosten.
HollowGamer schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:20:
[...]

ESPN is echt wel te duur voor het geen dat ze aanbieden.
Ik betaal nu 7,50 /maand voor 3 kanalen, dat valt wel mee al zeg ik het zelf.
Nu straks Ziggo ook de Europese rechten allemaal heeft, zie ik niet veel meerwaarde voor ESPN. De Eredivisie is niet zo goed en buiten dat hebben ze dan geen enkele andere voetbal competities in hun bezit. Voorheen hadden ze nog Duits voetbal, maar ook dat is naar ViaPlay.

De Amerikaanse sporten kunnen ook op andere zenders of streamingdiensten worden aangeboden.
Als je geen club in de Eredivisie volgt en de competitie niet veel aan vindt, snap ik dat je voorkeur niet naar ESPN uitgaat. d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:54:
[...]

Wat dit bod, zeker voor de top 3, nog interessanter maakt:
De clubs krijgen ook meer vrijheid. Alle rechten buiten de live-rechten komen in de handen van de clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:47:
[...]

Ik betaal nu 7,50 /maand voor 3 kanalen, dat valt wel mee al zeg ik het zelf.
Hoe doe je dit? De laatste keer dat ik checkte was het min. 15 euro p.m.
Tevens moet je een Tv-abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HollowGamer schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:54:
[...]

Hoe doe je dit? De laatste keer dat ik checkte was het min. 15 euro p.m.
Tevens moet je een Tv-abonnement hebben.
Eigenlijk 0 euro, maar dat is vanwege klantvoordeel.
5 jaar oud T-Mobile Thuis abonnement, maar dat is verder hier niet van toepassing. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:55
Punt is alleen wel, als er door een andere partij flink meer wordt geboden dan ESPN, dan moet dat geld op de een of andere manier wel worden terugverdiend. En aangezien het hierbij gaat om een samenwerking van zo'n beetje alle grote providers betekent dat dat de internet/tv-kosten uiteindelijk voor iedereen zullen toenemen. Of je daar nu blij mee moet zijn weet ik ook niet.

Overigens vind ik ESPN prima voor wat ze doen; alleen die app is sinds de overgang van Foxsports naar ESPN compleet ruk met aanzienlijk minder functionaliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
Superkiwi schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:15:
[...]

Als ik naar de programmatie kijk is er een verschil met toen het nog Eredivisie Live was:
Nu worden er naast de Eredivisie ook regelmatig andere Amerikaanse sporten uitgezonden op het moment dat er in Nederland geen voetbal is, waar ik voorheen nog regelmatig integraal een wedstrijd of een uitgebreide samenvatting kreeg voorgeschoteld.
Dat het nu niet meer in Amerikaanse handen komt te liggen en de focus weer volledig op het Nederlandse voetbal komt te liggen zie ik wel als een plus.
Amerikaanse sporten zijn vrijwel altijd op tijden dat er niet of nauwelijks Nederlands voetbal te zien is, dus dat is met 4 kanalen niet echt een probleem? Ik kijk zelf bijvoorbeeld erg graag naar de NFL, dat zou ik wel serieus gaan missen als ESPN verdwijnt. Dat laatste hoeft natuurlijk niet per se te gebeuren, maar de kans is wel groot dat als het Nederlands voetbal wegvalt, ESPN de stekker eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met dat er een half miljard van het bod afgehaald is? Dat ESPN van 1,7 naar 1,2 miljard is gegaan als bod voor de tv uitzendingen? Dan is dan maar 200 miljoen hoger dan het huidige termijn, en dat zou wel heel laag zijn met al die inflatie en stijgende kosten.
1,7 miljard plus die 350 miljoen is onder de streep ook 2 miljard

De Telegraaf heeft het nu over slechts 1,5 miljard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:53:
Wat dit bod, zeker voor de top 3, nog interessanter maakt:
Het gaat mij om de live uitzendingen.

Uit de Telegraaf

Waarbij de vier partijen (KPN, VodafoneZiggo, T-Mobile en DELTA) onderling verplicht zullen worden op prijs met elkaar te concurreren zodat de kijker niet wordt geconfronteerd met prijsopdrijving.

Waar kan ik straks live Heerenveen - Ajax kijken? Op een vaste zender? Of bij één van de vier partijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
[...]

ESPN is natuurlijk prima, de app is wel heel vervelend, de streams via FOX Sports waren terug te spoelen en hadden de hoogtepunten op de tijdlijn staan, dat was zeer prettig.
Niet alleen waren ze terug te spoelen, ook complete wedstrijden waren online terug te kijken. Dat vind ik eigenlijk het grootste gemis bij ESPN.

Maar best kans dat ESPN de uitzendingen bijft verzorgen. Volgens mij zijn de TV-aanbieders helemaal niet van plan om zelf uitzendingen te maken. Als ze zelf de rechten hebben kunnen ze voorwaarden stellen aan een andere partij. Dat het voetbal niet op een streamingsdienst komt bijvoorbeeld.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:09:
[...]

Waar kan ik straks live Heerenveen - Ajax kijken? Op een vaste zender? Of bij één van de vier partijen?
gewoon in het stadion

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Infantino is weer eens de weg kwijt: https://www.ad.nl/buitenl...n-in-het-geding~a11d162d/
Wereldvoetbalbond FIFA verhoogt de druk op tv-zenders in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje en Italië om hun biedingen op de tv-rechten voor het WK vrouwenvoetbal van deze zomer in Australië en Nieuw-Zeeland te verhogen. Voorzitter Gianni Infantino dreigt er nu zelfs mee om het WK in de vijf landen helemaal niet uit te zenden.
Dat de mannen nog altijd veel meer verdienen zou vooral komen door de houding van de omroepen. Die hebben volgens Infantino ‘de plicht hebben om vrouwensport te promoten en erin te investeren’. ,,Vrouwen verdienen het, zo simpel is het!”
Euh volgens mij moet de FIFA dat doen?

[ Voor 71% gewijzigd door Slasher op 02-05-2023 13:01 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:00:
Infantino is weer eens de weg kwijt: https://www.ad.nl/buitenl...n-in-het-geding~a11d162d/

[...]

[...]

Het voordeel als er meer betaald wordt voor vrouwenvoetbal, dat de UEFA ook meer inkomsten krijgen en dus meer hun zakken vullen.

'Grappige' is dat ze naar landen gaan waar vrouwenrechten op een laag pitje staan, dus dat gelijktrekken met de mannen, vind ik erg humoristisch en treurig tegelijkertijd.

Edit: was vergeten.. zitten er vrouwen in het bestuur bij de UEFA/FIFA?

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 02-05-2023 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vergeet niet dat dat WK in Australie/Nieuw Zeeland is he. Dat houdt dus in dat de wedstrijden in de nacht zijn. Dat maakt dat er tijdens de nachtelijke uren nog minder interesse is in vrouwenvoetbal. Ik snap wel dat die landen niet happig zijn om verplicht meer te moeten betalen.

Laat die Infantino lekker het zuur krijgen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ah, maffiapraktijken. Is er iemand verbaasd?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26

[...]

[...]

Precies, je kan moeilijk gaan vragen aan bedrijven om verlies te gaan lijden om vrouwenvoetbal te gaan promoten. Dat is inderdaad iets wat de FIFA zou moeten doen. Ook al is hun streven compleet onhaalbaar. Vrouwenvoetbal zal nooit even veel ophalen als de mannen, dus dan moet je het wel als voetbalbond gaan subsidiëren

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://1908.nl/imagecache/fit/uploads/2023/04/prijsvrij-concept-shirt-2.png?size=16x9-lg&encoding=webp

Nieuw sponsor op de shirt van Feyenoord, verkeerde club, beter sponsoren ze Ajax. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gunner schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:16:
Vergeet niet dat dat WK in Australie/Nieuw Zeeland is he. Dat houdt dus in dat de wedstrijden in de nacht zijn. Dat maakt dat er tijdens de nachtelijke uren nog minder interesse is in vrouwenvoetbal. Ik snap wel dat die landen niet happig zijn om verplicht meer te moeten betalen.

Laat die Infantino lekker het zuur krijgen.
Nou inderdaad, zenden ze maar mooi de uitgebreide samenvattingen om half 8 in de ochtend maar uit.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:53:
[Afbeelding]

Nieuw sponsor op de shirt van Feyenoord, verkeerde club, beter sponsoren ze Ajax. :P
Of deze sponsor weet meer over volgend seizoen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:53:
[Afbeelding]

Klootzak Vlegel! _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55

[...]

[...]

Betaal mij meer, anders zijn jullie niet inclusief genoeg 8)7.

Bijna op hetzelfde niveau als zijn uitspraak dat eenieder die kritiek had op Qatar een racist was.

Volgens dit artikel heeft hij ook gezegd dat het vrouwenvoetbal 50 tot 60% van het aantal kijkers naar mannenvoetbal trekt. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje ongeloofwaardig.

Ook kwalijk dat hij zegt dat het met name de taak van de publieke omroepen is om de vrouwensport te promoten, maar dan wel dreigen het niet uit te zenden als zijn organisatie dus niet uit publieke middelen voldoende geld krijgt :?.

Die vent is volledig van het padje.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zeg eh, denk om je taalgebruik. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:28:
[...]

Zeg eh, denk om je taalgebruik. :P
Excuus. Aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:40
Stimulate14 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:43:
Huwelijk Ihattaren alweer voorbij.

:D :o .
Toch niet, hij is nu daadwerkelijk getrouwd :p

Het is wel komkommertijd, dat ik me zowat zit te verheugen om wat nieuws rond die jongen. Ach ja, ik wens hem alle geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

ParaDroid2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Toch niet, hij is nu daadwerkelijk getrouwd :p

Het is wel komkommertijd, dat ik me zowat zit te verheugen om wat nieuws rond die jongen. Ach ja, ik wens hem alle geluk.
:+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Volgens het AD heeft Ajax de optie-Bosz vrijwel zeker terzijde gelegd. De kans is daarmee (volgens die krant) groot dat Ajax voor een buitenlandse trainer gaat, aangezien ook Heitinga's kandidatuur niet heel serieus meer wordt genomen en er eigenlijk geen andere Nederlandse opties lijken te zijn.

Even los van wat we daar van vinden, en hoe serieus we het AD nemen; stel dat Ajax gaat voor een buitenlandse kandidaat, wie is dan een goede (en realistische) optie? Zou zelf Nagelsmann bijvoorbeeld enorm interessant vinden, maar die lijkt me niet haalbaar. Eerder werd Hjulmand geopperd, maar die ken ik onvoldoende om daar iets van te zeggen. Benieuwd naar de meningen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mefjoew schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:13:
Volgens het AD heeft Ajax de optie-Bosz vrijwel zeker terzijde gelegd. De kans is daarmee (volgens die krant) groot dat Ajax voor een buitenlandse trainer gaat, aangezien ook Heitinga's kandidatuur niet heel serieus meer wordt genomen en er eigenlijk geen andere Nederlandse opties lijken te zijn.

Even los van wat we daar van vinden, en hoe serieus we het AD nemen; stel dat Ajax gaat voor een buitenlandse kandidaat, wie is dan een goede (en realistische) optie? Zou zelf Nagelsmann bijvoorbeeld enorm interessant vinden, maar die lijkt me niet haalbaar. Eerder werd Hjulmand geopperd, maar die ken ik onvoldoende om daar iets van te zeggen. Benieuwd naar de meningen hier!
Ik heb hem even naar randzaken verplaatst :)

Een buitenlandse coach kan zeker wel een optie zijn, maar moet het wel de juiste kandidaat zijn :+ Maar even wachten met welke naam ze komen, ik heb zo ook geen idee met welke coachen Mislintat contact heeft of in zijn kring heeft zitten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Ik heb hem even naar randzaken verplaatst :)

Een buitenlandse coach kan zeker wel een optie zijn, maar moet het wel de juiste kandidaat zijn :+ Maar even wachten met welke naam ze komen, ik heb zo ook geen idee met welke coachen Mislintat contact heeft of in zijn kring heeft zitten.
Die is toch zeker geen randzaak? Of moeten we als transfer geruchten voorstaan ook maar hier gaan bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Die is toch zeker geen randzaak? Of moeten we als transfer geruchten voorstaan ook maar hier gaan bespreken?
Het lijkt me ook geen gerucht, want volgens mij zijn er al eerder signalen geweest dat de Ajax-top, geen fan is van hem en zoekt naar een ander profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het zal langzaamaan wel meer verwateren in het algemene topic, maar laten we het voor nu nog even hier houden. Het is toch een en al geruchtenstroom rondom Ajax op het moment dan domineert dat niet het algemene topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

tweakduke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:57:
Het zal langzaamaan wel meer verwateren in het algemene topic, maar laten we het voor nu nog even hier houden. Het is toch een en al geruchtenstroom rondom Ajax op het moment dan domineert dat niet het algemene topic.
Misschien wordt het dan toch hoog tijd voor een Ajax-topic? :+

offtopic:
Of heb ik onder een steen geleefd en bestaat dat al? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ramzzz schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Misschien wordt het dan toch hoog tijd voor een Ajax-topic? :+

offtopic:
Of heb ik onder een steen geleefd en bestaat dat al? :+
Ik denk het, het topic bestaat al een tijdje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://www.voetbalzone.n...p-met-crowdfunding/418505
De supportersvereniging wil het ingezamelde geld dus gebruiken voor sfeeracties in De Kuip, maar ook voor acties in het centrum van Rotterdam.
Daar zal de stad Rotterdam blij mee zijn. Tevens zie ik weer heel veel vuurwerk voor in het stadion, erg blij mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Quad schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:52:
[...]

Ik denk het, het topic bestaat al een tijdje.
offtopic:
Dus... waarom niet daar dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:58
HollowGamer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:20:
https://www.voetbalzone.n...p-met-crowdfunding/418505

[...]

Daar zal de stad Rotterdam blij mee zijn. Tevens zie ik weer heel veel vuurwerk voor in het stadion, erg blij mee..
De supportersvereniging FSV doet deze acties in samenwerking met Feyenoord zelf. Zij steken ook niet vuurwerk af in de Kuip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rendiertje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:48:
[...]

De supportersvereniging FSV doet deze acties in samenwerking met Feyenoord zelf. Zij steken ook niet vuurwerk af in de Kuip.
Ik hoop het, ben nu erg sceptisch geworden over 'sfeeracties', die heb ik genoeg gezien de afgelopen tijd.
Niet specifiek alleen van FEY. Ook dik vuurwerk bij AJA-PSV, waardoor de wedstrijd weer later begon.

Andere noemen het sfeer, ik noem het gek dat ze dit in het stadion krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar waar in NL enkele aanvoerders de band "alleen niet wilden", heeft Zakaria Aboukhla, oud speler van AZ, een nieuw dieptepunt bereikt (naar mijn mening) door als 1 van een paar Toulouse spelers te weigeren te spelen vanwege een door de Ligue 1 georganiseerde actie tegen homophobie..

https://www.bbc.com/sport/football/65592785

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Je hebt als voetballer een contract met je club om te voetballen, niet om een uithangbord te zijn voor iets wat niet met voetbal te maken heeft. Iedereen mag zijn wie hij wil, maar niet als hij/zij er voor betaald wordt blijkbaar (en dat is in zekere zin te billijken). Dan mag een mening je opgedrongen worden blijkbaar. Kijk, dat je een Shirt wel/niet Ok vind, maar hier gaat het nog een stapje verder.... je Spelersnummer. JOUW spelersnummer.

Als iedere speler in de Eredivisie met reclame voor de SGP zou moeten spelen, zouden ze (de spelers) dat verplicht OK moeten vinden?

One (way) Love.

[ Voor 13% gewijzigd door The_BoKmeester op 15-05-2023 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
toolkist schreef op maandag 15 mei 2023 @ 00:00:
Daar waar in NL enkele aanvoerders de band "alleen niet wilden", heeft Zakaria Aboukhla, oud speler van AZ, een nieuw dieptepunt bereikt (naar mijn mening) door als 1 van een paar Toulouse spelers te weigeren te spelen vanwege een door de Ligue 1 georganiseerde actie tegen homophobie..

https://www.bbc.com/sport/football/65592785
Had begrepen dat dat een opdracht van de bond was; eenieder die niet met de band wilde spelen mocht ook niet spelen. Zolang voetballers contractueel niet verplicht kunnen worden om allerhande uitingen uit te dragen is dit dus geen werkweigering.

Verder eens met @The_BoKmeester; houd dit soort ongein lekker weg van de velden. Nu is het misschien een boodschap waar jij toevallig achter staat, maar dat kan morgen natuurlijk wat anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
The_BoKmeester schreef op maandag 15 mei 2023 @ 00:10:
.

Als iedere speler in de Eredivisie met reclame voor de SGP zou moeten spelen, zouden ze (de spelers) dat verplicht OK moeten vinden?

One (way) Love.
Totaal het verkeerde voorbeeld. One love heeft *niks* met het accepteren van religie te maken.

In jouw voorbeeld zouden alle spelers er ok mee moeten zijn dat Folkert Velten een 'aanhanger' van de SGP was, of dat deze speler van Toulouse de Islam belijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:00:
Nu is het misschien een boodschap waar jij toevallig achter staat, maar dat kan morgen natuurlijk wat anders zijn.
Toevallig? Ze doen dit alleen met zaken die te logisch voor woorden zijn maar blijkbaar toch voor velen heel moeilijk zijn. Iedereen = gelijk.

Ze gaan hier niet massaal uitdragen dat de SGP geweldig is, dat iedereen Islamiet moet worden, of vegetarier, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
toolkist schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:08:
[...]
Toevallig? Ze doen dit alleen met zaken die te logisch voor woorden zijn maar blijkbaar toch voor velen heel moeilijk zijn. Iedereen = gelijk.
Je moet je dan wel afvragen wie je ermee wil bereiken, en wat je ermee bereikt nu er gebeurt wat je eigenlijk al had kunnen voorspellen.

Ergo; denk je dat bevolkingsgroepen die negatief tegenover 'one love' staan hun mening gaan veranderen nu hun rolmodellen weigeren met die banden te spelen?

Nu versterkt het enkel de polarisatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Wat vinden jullie nou eigenlijk de beste Nederlandse bron van voetbalnieuws? Kijk veel op voetbalzone maar die site is hard achteruit gegaan met veel clickbait helaas dus zoek wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Las dat Berghuis had gezegd, nadat die gister had gemept (en wat tot zijn malheur op video stond), dat hij een voorbeeldfunctie heeft. Toen moest ik glimlachen....stel dat iemand een oud vrouwtje naar de intensive care mept, en dan zegt dat die zich bewust is van zijn voorbeeldfunctie... man man.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dglavimans schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:06:
Wat vinden jullie nou eigenlijk de beste Nederlandse bron van voetbalnieuws? Kijk veel op voetbalzone maar die site is hard achteruit gegaan met veel clickbait helaas dus zoek wat anders
Om eerlijk te zijn vind ik alle sites hard achteruit gegaan. Het eerste is nog dat ik veel van die verbale diarree op tv niet kijk en dan gaat ze citaten van die halfies als nieuws op de sites brengen, ik trek dat slecht. Mocht iemand dus nog wel een echt goede site kennen houd ik mij ook aanbevolen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:47
Ik zoek natuurlijk vooral naar PSV nieuws als PSV supporter en gebruik daarvoor de twitter feed van Rik Elfrink. Is vaak redelijk snel met nieuws en heeft het altijd (bijna tenminste) bij het rechte eind.

Voor andere clubs zou ik denk ik ook eerst kijken naar de clubwatchers.

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat vinden jullie nou eigenlijk de beste Nederlandse bron van voetbalnieuws?
Teletekst 801, dat is namelijk de enige bron met voetbalnieuws die ik lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Telesport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
alexbl69 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:21:
[...]

Je moet je dan wel afvragen wie je ermee wil bereiken, en wat je ermee bereikt nu er gebeurt wat je eigenlijk al had kunnen voorspellen.

Ergo; denk je dat bevolkingsgroepen die negatief tegenover 'one love' staan hun mening gaan veranderen nu hun rolmodellen weigeren met die banden te spelen?

Nu versterkt het enkel de polarisatie.
Het kan zeker wel veranderen, het kan een reden zijn om het gesprek wel aan te gaan binnen die bevolkingsgroepen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:48:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik alle sites hard achteruit gegaan. Het eerste is nog dat ik veel van die verbale diarree op tv niet kijk en dan gaat ze citaten van die halfies als nieuws op de sites brengen, ik trek dat slecht. Mocht iemand dus nog wel een echt goede site kennen houd ik mij ook aanbevolen.
Vooral dit. Sites als de VI waren vroeger wel redelijk tot goed maar daar is niet heel veel meer van over. Buiten het constant pluggen van hun eigen interviews en de nogal grote feedbackloop die in hun berichtgeving zit is het bijzonder veel ruis dan wel dubbel.

Sites als Voetbalprimeur & Voetbalzone lijken voornamelijk te zoeken naar clicks en dat komt ook terug in de titels. Sites van specifieke clubs/supporters zijn redelijk (understatement) gekleurd dan wel verzanden te vaak in te positief (spelers die potentieel gehaald worden zijn geweldig) dan wel te negatief (spelers in het eigen elftal kunnen er helemaal niets van) of hebben moeite met het uitspreken van clubnamen van rivalen :')

Televisieprogrammas zijn ook niet echt geweldig. Voetbal Inside - of hoe het nu heet - is amper een voetbalprogramma te noemen. NOS Studio Voetbal is zo-zo, soms redelijk maar vaak ook van een twijfelachtig niveau, Rondo onvoldoende een mening over kunnen vormen. Het zou prettig zijn als er wat meer werd gekeken naar trends dan naar de waan van de dag.

Uiteindelijk dus voornamelijk zoals @ElPaco ook aangeeft clubwatchers. Ook niet altijd objectief edoch raak je daarmee wel de willekeur aan berichten kwijt, zit er meestal toch nog wat niveau in de berichten, en is het redelijk snel.

Dat houdt overigens niet in dat het volgen van clubs via nieuwssites voor mij significant minder gebeurt dan zeg 5 jaar (willekeurig nummer) geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Twee sites die ik vanochtend even bekeken heb en hun resultaten op de voorpagina.

FCupdate:
Het uitgelichte 'nieuws':
• twee artikelen over een citaat uit een TV-programma
• eentje over iemand die wat zegt op social media
• eentje die gaat over een podcast
• een artikel wat daadwerkelijk inhoudelijk is.

Het laatste 'nieuws':
• een artikel over wat een ander nieuwsblad schrijft.
• TV: 14 artikelen
• Filosoferen om nieuws te maken: 1 artikel
• Iets van de socials: 4 artikelen.
• Iets van podcast: 2 artikelen.
• Daadwerkelijk inhoud: 27 artikelen.

Waarbij ik nog erg toegeeflijk ben wat ik inhoud noem, want veel is gewoon jatwerk van andere sites, citaten uit een interview of gemaakt nieuws door analyseren van statistieken of uitslagen.
Het spreekt dus voor zich dat ik tegenwoordig daadwerkelijk minder lees en vaker alleen maar koppen scan of ik écht iets van nieuws kan vinden.

Daarom zit ik vaker op Ajax Showtime, die hebben de artikelen namelijk gecategoriseerd en kan je bij opinie of bijzaken even gauw scannen en het hoofdnieuws is ook daadwerkelijk nieuws. Dat maakt het heel veel makkelijker, helaas heb ik nog geen algemene site gevonden die dat doet want alleen maar Ajax lezen vind ik ook wel erg eenzijdig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Napo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:47:
[...]

Sites als Voetbalprimeur & Voetbalzone lijken voornamelijk te zoeken naar clicks en dat komt ook terug in de titels. Sites van specifieke clubs/supporters zijn redelijk (understatement) gekleurd dan wel verzanden te vaak in te positief (spelers die potentieel gehaald worden zijn geweldig) dan wel te negatief (spelers in het eigen elftal kunnen er helemaal niets van) of hebben moeite met het uitspreken van clubnamen van rivalen :')
Voor mijn gevoel zijn dit ook meer sites die nieuws verzamelen, dit dat een beetje herschrijven en soms dan ook vergeten te vermelden wat de echte bron is. Ze staan mij bij daarom echt helemaal onderaan de lijst kwa betrouwbaarheid.

Nou Promes zien we nu al helemaal nooit meer terug in Nederland of bij Interpol aangesloten landen.
Quincy Promes vervolgd wegens cocaïnesmokkel
De oud-speler van Ajax werd al geruime tijd verdacht van betrokkenheid bij cocaïnesmokkel. Inmiddels heeft het Openbaar Ministerie besloten hem te vervolgen voor betrokkenheid bij de invoer van twee partijen cocaïne. Het zou gaan om een partij van ongeveer 650 blokken cocaïne en een partij van bijna 720 kilo coke. De drugs werden in januari 2020 in de haven van Antwerpen onderschept.
Bron
720 kilo Coke is niet niks. Dat je zo dom bent dat je een prima verdiende voetbalcarriere op het spel zet voor zo'n "investering", dan had hij beter net als Babel in pandjes kunnen gaan zitten. Huisjesmelker is ook geen reputatie om te hebben maar beter dan drugshandelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Pompi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Voor mijn gevoel zijn dit ook meer sites die nieuws verzamelen, dit dat een beetje herschrijven en soms dan ook vergeten te vermelden wat de echte bron is. Ze staan mij bij daarom echt helemaal onderaan de lijst kwa betrouwbaarheid.

Nou Promes zien we nu al helemaal nooit meer terug in Nederland of bij Interpol aangesloten landen.

[...]

Bron
720 kilo Coke is niet niks. Dat je zo dom bent dat je een prima verdiende voetbalcarriere op het spel zet voor zo'n "investering", dan had hij beter net als Babel in pandjes kunnen gaan zitten. Huisjesmelker is ook geen reputatie om te hebben maar beter dan drugshandelaar.
1300 kilo dus he (700 is ook al veel denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:47:
[...]
Televisieprogrammas zijn ook niet echt geweldig. Voetbal Inside - of hoe het nu heet - is amper een voetbalprogramma te noemen.
Er zijn er twee hè ;)
-Veronica Offside op Veronica, maandag om 20.30u (met Wilfred Genee, Sneijder en van der Meyde) = voetbalprogramma;
-Vandaag Inside op SBS, dagelijks om 21.30u (met Genee, Derksen, Gijp + gast) = actualiteitenprogramma.

Soms, net als vandaag, schuift Valentijn aan bij Vandaag Inside en wordt er ook wat over voetbal gebabbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Megupe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:38:
[...]

1300 kilo dus he (700 is ook al veel denk ik)
Nog erger ja, ik was even verward doordat ze bij de ene het hadden over kilo en de andere blokken in het stukje dat ik had gequoted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 29 mei 2023 @ 23:22:
[...]

Ik zoek natuurlijk vooral naar PSV nieuws als PSV supporter en gebruik daarvoor de twitter feed van Rik Elfrink. Is vaak redelijk snel met nieuws en heeft het altijd (bijna tenminste) bij het rechte eind.

Voor andere clubs zou ik denk ik ook eerst kijken naar de clubwatchers.
Behalve and het over RvN gaat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:09:
Bron
Hij zou, theoretisch gezien, natuurlijk ook alleen familie kunnen hebben geholpen met het oplossen van hun problemen die voor hen die Belg te betalen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14
Moeten we het nog over de TV deal met ESPN hebben ? Jan de Jonge heeft zicht echt onmogelijk gemaakt. Wat is zijn relatie met Disney toch ?

Bron: Telegraaf via https://ajax.supporters.n...er-bod-ESPN-uitgesteld%27
De Telegraaf meldt dat de stemming van maandag over de televisierechten niet door zal gaan. De clubs uit de Eredivisie zouden gaan stemmen of ze akkoord zouden gaan met het bod van ESPN, maar op advies van de mediaklankbordgroep van de Eredivisie CV gaat dat niet door. Donderdag sprak ECV-directeur Jan de Jong samen met Menno Geelen en Robert Eenhoorn met de Eredivisie Media & Marketing over het bod van ESPN.

De Jong pleit al lange tijd bij de clubs om het bod te accepteren. Hij heeft constant aangegeven dat ESPN/Walt Disney Company garant stond voor 1,7 miljard en er alleen gepraat kon worden over een deal van 10 jaar. De Amerikanen weigeren echter garant te staan en waren bovendien ook bereid om te praten over een deal van 5 jaar.

Het consortium van kabelmaatschappijen wil wel garant staan en heeft 1,8 miljard over voor 10 jaar. De clubs in de Eredivisie willen daarom langer de tijd hebben voor een nieuwe tv-deal wordt aangegaan vanwege de onduidelijkheden over het bod van ESPN. Daarnaast is het bod van de kabelmaatschappijen niet uitonderhandeld omdat ECV-directeur De Jong weigert in serieus gesprek te gaan. Het consortium wil daarom naar de Autoriteit Consumenten Markt stappen. Vanwege afspraken mag de Eredivisie CV tot 1 juli 2024 alleen exclusief met ESPN/Disney onderhandelen over een nieuwe deal.

Maandag wordt er wel gestemd over een voorstel van de traditionele top drie om vanaf medio 2025 een lager percentage van de Europese inkomsten af te staan. Momenteel staan de clubs 5% af, maar het voorstel is dat dit dan naar 3,75% gaat omdat de Europese inkomsten vanaf dan exceptioneel zullen groeien. Als tegenprestatie zijn de clubs dan vanaf de zomer van 2025 verplicht om op natuurgras te spelen in de Eredivisie, krijgen Europees spelende clubs een vrijstelling voor de eerste bekerronde en worden competitiewedstrijden verplaatst als de clubs die actief zijn in Europa dit verzoeken.
Kijkend naar het buitenland is 3 jaar lang zat. Logisch dat de bazen in de US, gezien de reorganisatie bij Disney, zich niet willen verplichten tot lange commitments.

Wel erg jammer voor van Gangelen natuurlijk.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
loekf2 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:00:
Moeten we het nog over de TV deal met ESPN hebben ? Jan de Jonge heeft zicht echt onmogelijk gemaakt. Wat is zijn relatie met Disney toch ?

Bron: Telegraaf via https://ajax.supporters.n...er-bod-ESPN-uitgesteld%27

[...]

Kijkend naar het buitenland is 3 jaar lang zat. Logisch dat de bazen in de US, gezien de reorganisatie bij Disney, zich niet willen verplichten tot lange commitments.

Wel erg jammer voor van Gangelen natuurlijk.
Het bod van de providers is om alle mensen en backend over te nemen van ESPN als hun bod zou winnen, dus JJvG heeft hoe dan ook nog wel een baan.
Maar als je ziet hoe de prijsontwikkeling in het buitenland de laatste tijd is en hoe lang daar de contracten zijn, was de Jonge echt van de pot gerukt om voor 10 jaar te willen gaan. Als ik het goed onthouden heb ligt de huidige inkomsten onder die van Belgie omdat ze daar wel voor een korter contract zijn gegaan, dus je zou waarschijnlijk het huidige negatieve verschil in kwadraat krijgen als je nu weer voor 10 jaar gaat.
Daarnaast ook gek dat er nooit een open tender is gedaan, maar dat hij al meteen besloten had om de deal van ESPN te kiezen. RTL, de providers, Viaplay, Amazon, Apple en andere mogelijke bieders hebben nooit een bid boek ontvangen. Het is bijna zo apart verlopen dat je je gaat afvragen hoeveel hij direct van Disney/ESPN had gekregen om het zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14
Pompi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Het bod van de providers is om alle mensen en backend over te nemen van ESPN als hun bod zou winnen, dus JJvG heeft hoe dan ook nog wel een baan.
Maar als je ziet hoe de prijsontwikkeling in het buitenland de laatste tijd is en hoe lang daar de contracten zijn, was de Jonge echt van de pot gerukt om voor 10 jaar te willen gaan. Als ik het goed onthouden heb ligt de huidige inkomsten onder die van Belgie omdat ze daar wel voor een korter contract zijn gegaan, dus je zou waarschijnlijk het huidige negatieve verschil in kwadraat krijgen als je nu weer voor 10 jaar gaat.
Daarnaast ook gek dat er nooit een open tender is gedaan, maar dat hij al meteen besloten had om de deal van ESPN te kiezen. RTL, de providers, Viaplay, Amazon, Apple en andere mogelijke bieders hebben nooit een bid boek ontvangen. Het is bijna zo apart verlopen dat je je gaat afvragen hoeveel hij direct van Disney/ESPN had gekregen om het zo te doen.
Was het niet zo dat de rechten bij het Eredivisie Live lagen eerst omdat er geen enkele zender voor live wedstrijden bood en 12 jaar geleden Fox Sports erin stapte ?

Blij dat de clubs het bestuur hebben terug gefloten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
loekf2 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Was het niet zo dat de rechten bij het Eredivisie Live lagen eerst omdat er geen enkele zender voor live wedstrijden bood en 12 jaar geleden Fox Sports erin stapte ?

Blij dat de clubs het bestuur hebben terug gefloten.
Zoiets staat mij ook nog bij. Dus kan wel begrijpen dat je op dat moment daarvoor kiest, maar sindsdien is de Eredivisie zowel op de Europese ranking als in de competitie zelf wel weer stuk sterker gekozen. En als je dat combineert met de constatering dat je nu ruim ruim onderbetaald wordt en dat eigenlijk al zo was een paar jaar in het contract, is het echt onbegrijpelijk dat je weer voor 10 jaar zou kiezen. Zoals je zegt is 3 jaar of 5 jaar dan veel logischer, eventueel geef je degene die dat contract krijgt dan net zoals ESPN nu had right of first refusal zodat die ook op wat langere termijn kunnen denken maar dan heb je als nog veel meer bewegingsruimte om er meer uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:39:
Als ik het goed onthouden heb ligt de huidige inkomsten onder die van Belgie
Betalen de Belgische Tv-providers voor doorgifte van Eleven sports of krijgen ze daar geld voor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorizzz

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

Zou er nou niemand in de omgeving van Ziyech zijn geweest die heeft gezegd dat dit niet zo'n handige actie is? Ik snap dat een vriend een vriend blijft ook als die vriend foute dingen heeft gedaan maar die kan je ook privé blijven steunen. En imo ga je al helemaal niet feestvieren in Rusland gezien wat er in Oekraïne gebeurt. Vorig jaar had ik Ziyech graag terug gezien bij Ajax maar door deze actie mag hij sowieso weg blijven.

Oh, en over Promes gesproken:
Quincy Promes had een "sturende rol" bij de smokkel van twee partijen cocaïne die in 2020 in de haven van Antwerpen zijn binnengekomen. Dat zegt het Openbaar Ministerie op basis van het onderzoek tegen de voetballer naar betrokkenheid bij internationale drugshandel.

[..]

Uit chats waarin de politie kon meelezen, zou blijken dat Promes instructies geeft aan de personen die de cocaïne uit de containers moesten halen. Instructies als: "Jongens, kom op aan het werk. Houd ons op de hoogte". Ook werd een adres doorgegeven waar de cocaïne gelost moest worden.

Toen Promes erachter kwam dat een partij in beslag was genomen zou een medeverdachte tegen hem hebben gezegd: "Shit man. Dus de helft is safe, risico van het vak."
bron: https://nos.nl/artikel/24...aine-naar-haven-antwerpen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
https://www.parool.nl/spo...gedoe-en-gezeik~b5a6ee6d/
Marco van Basten heeft op persoonlijke titel een open brief gestuurd aan Infantino om het spelbederf tegen te gaan. Aanleiding zijn de recente finales waarbij het spel niet om aan te zien was, en het gedrag van bijvoorbeeld Mourinho alle perken te buiten ging.

De twee voorgestelde maatregelen zijn:

"alleen de aanvoerder mag nog met de scheidsrechter praten. Alle andere spelers blijven weg, tenzij de arbiter iemand bij zich roept. Wie zich hier niet aan houdt, krijgt meteen geel, ook al is het een tweede kaart. En de regel geldt ook voor wisselspelers, trainers en andere leden van een staf."

"Het invoeren van effectieve speeltijd. Je ziet dat er sinds het WK in Qatar wel meer extra tijd wordt bijgetrokken, maar dat is nutteloos als spelbederf en onderbrekingen ook in die extra tijd schering en inslag zijn. Daarom: de klok loopt alleen als de bal in het spel is. Waarbij de scheids ook moet bewaken dát de bal zo veel mogelijk rolt. Je zou bij zuivere speeltijd nog een verschil kunnen maken tussen betaald voetbal en amateurvoetbal."

Wat mij betreft goede voorstellen. Zijn ook door velen hier al eens geopperd. Mijn persoonlijke zwaartepunt ligt vooral bij het eerste punt. Dat moet echt zsm ingevoerd worden wat mij betreft.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
Daar mag nog wel een derde bij. De scheidsrechter draagt een live microfoon. Dan weten we gelijk wie de grootste zeikerts zijn. Kijk gerust eens op Youtube naar rugby referee's. Wat een verademing.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:50
Effectieve speeltijd lijkt me echt heel moeilijk om dat er door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
Of je doet gewoon maximaal 5 minuten extra tijd ook al is er daarvoor iemand een kwartier lang verzorgd. Doen we toch ook al bij hands? Ook al is het niet bewust, wordt toch een penalty gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:44:
Of je doet gewoon maximaal 5 minuten extra tijd ook al is er daarvoor iemand een kwartier lang verzorgd. Doen we toch ook al bij hands? Ook al is het niet bewust, wordt toch een penalty gegeven.
Of sneller geel bij tijdrekken en a la rugby blessurebehandeling gewoon in het veld terwijl het spel doorgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
toolkist schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:55:
[...]

Of sneller geel bij tijdrekken en a la rugby blessurebehandeling gewoon in het veld terwijl het spel doorgaat
Nee, dank je. Ik hoef absoluut geen invloeden van andere sporten bij voetbal. Dan stop ik met kijken. Lijkt me ook geen gezicht verzorging terwijl het spel doorgaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
chim0 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:34:
[...]

Nee, dank je. Ik hoef absoluut geen invloeden van andere sporten bij voetbal. Dan stop ik met kijken. Lijkt me ook geen gezicht verzorging terwijl het spel doorgaat.
Wat is er mis met kijken naar hoe dingen in andere sporten dan voetbal worden gedaan? Lang niet alles zal passen, maar je kunt als sport toch gewoon leren van andere sporten? Om nou te zeggen dat je stopt met kijken zodra er invloeden van andere sporten in het voetbal komen, dat lijkt mij vrij ver gaan. Ik zou hem voor mezelf eerder omdraaien: als we niks leren van hoe er in andere sporten omgegaan wordt, met name op het gebied van fair play en respect voor elkaar en de arbitrage, dan stop ik op een gegeven moment met kijken, want het dreigt nu wel volledig uit de hand te lopen.

Blessurebehandeling tijdens het spel lijkt mij overigens ook niks, maar vragen om kaarten, schwalbes, doen alsof je door een trein bent aangereden als iemand je aanraakt, tijdrekken, agressief gedrag en gezeik richting de scheids, dat zijn toch allemaal zaken die je liever niet op het veld ziet? Ik niet in elk geval. Niet alles zal even makkelijk uit te bannen zijn, maar sommige zaken zijn gewoon beter geregeld bij andere sporten en dat kun je bijna één op één overnemen zonder het spelletje al te veel te beïnvloeden.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorizzz op 10-06-2023 07:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:34:
[...]

Alsof het er goed uit moet zien. Als het maar werkt. En dat doet het, minder tijd wachten tot aansteller 1, die eerst zowat dood leek te gaan van de pijn na verzorging ineens weer de 100m in 10 seconden rent. Sterker nog, die bedenkt zich wel 2x voor ie een nieuwe blessure faket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Even wat “luchtigs”: Quincy Promes gaat volledig Russia mode:
Met justitie op z'n hielen kiest Quincy Promes voor Rusland: 'Ik voel me hier thuis, ik ben al Rus’
]Hoewel zijn advocaat nog knokt om zijn onschuld te bewijzen, lijkt topvoetballer Quincy Promes allang te beseffen dat hij jaren celstraf gaat krijgen voor mishandeling en drugshandel. Hij lijkt er ver weg in Moskou álles aan te doen om Rus te worden en wekt de indruk dat het hem verder geen bal interesseert. Maar als hij dat paspoort niet krijgt...
Bron: https://www.ad.nl/nederla...s-ik-ben-al-rus~a7673b61/

Zo hard afgegleden, zonde. En nu bewust kiezen om deel uit te maken van een terroristische staat die oorlogsmisdaad op oorlogsmisdaad pleegt. Hopelijk zet hij nooit meer voet in ons mooie landje(of welk “Westers” land dan ook).

[ Voor 6% gewijzigd door dr.lowtune op 18-06-2023 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gevalletje ‘laffe hond’. Schepen achter je verbranden, je leven afzinken uit puur egoïsme en eigenbelang.
“If you can’t do the time, don’t do the crime.”
Hoe hard wil je je familie en de rest van de wereld laten weten hoe schuldig je bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:03
Ramzzz schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:50:
Gevalletje ‘laffe hond’. Schepen achter je verbranden, je leven afzinken uit puur egoïsme en eigenbelang.

[...]

Hoe hard wil je je familie en de rest van de wereld laten weten hoe schuldig je bent?
Ach hij word daar door de plaatselijke mafia uitgekleed, bestolen en flink genomen puur omdat hij nergens meer naartoe kan......gaat helemaal goed komen >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

dr.lowtune schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:45:
Even wat “luchtigs”: Quincy Promes gaat volledig Russia mode:

Zo hard afgegleden, zonde. En nu bewust kiezen om deel uit te maken van een terroristische staat die oorlogsmisdaad op oorlogsmisdaad pleegt. Hopelijk zet hij nooit meer voet in ons mooie landje(of welk “Westers” land dan ook).
Hij mag best terugkeren, maar dan moet hij zitten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Jorizzz schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:28:
[...]

Wat is er mis met kijken naar hoe dingen in andere sporten dan voetbal worden gedaan? Lang niet alles zal passen, maar je kunt als sport toch gewoon leren van andere sporten? Om nou te zeggen dat je stopt met kijken zodra er invloeden van andere sporten in het voetbal komen, dat lijkt mij vrij ver gaan. Ik zou hem voor mezelf eerder omdraaien: als we niks leren van hoe er in andere sporten omgegaan wordt, met name op het gebied van fair play en respect voor elkaar en de arbitrage, dan stop ik op een gegeven moment met kijken, want het dreigt nu wel volledig uit de hand te lopen.

Blessurebehandeling tijdens het spel lijkt mij overigens ook niks, maar vragen om kaarten, schwalbes, doen alsof je door een trein bent aangereden als iemand je aanraakt, tijdrekken, agressief gedrag en gezeik richting de scheids, dat zijn toch allemaal zaken die je liever niet op het veld ziet? Ik niet in elk geval. Niet alles zal even makkelijk uit te bannen zijn, maar sommige zaken zijn gewoon beter geregeld bij andere sporten en dat kun je bijna één op één overnemen zonder het spelletje al te veel te beïnvloeden.
Precies. Voetbal zou al heel veel kunnen leren van hockey:
  • Effectieve speeltijd
  • Tijdstraffen
  • Twee scheidsrechters
Kan allemaal volgend seizoen al ingevoerd worden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Precies. Voetbal zou al heel veel kunnen leren van hockey:
  • Effectieve speeltijd
  • Tijdstraffen
  • Twee scheidsrechters
Kan allemaal volgend seizoen al ingevoerd worden.
Bij het voetbal heb je een groter team om de wedstrijd te leiden, meer is niet altijd beter zeker niet als je ziet dat de rol van de assistent met momenten effectief ondergeschikt is. Meer is niet altijd beter, helemaal niet als de samenwerking tussen de personen niet optimaal is.

Tijdstraffen en effecitieve speeltijd zouden een positief iets zijn. Dan heb je als tegenstander direct voordeel en als eigen team direct nadeel van een overtreding. Enige risico daarin is dat scheidsrechters weer minder snel gaan fluiten omdat de straf te hoog wordt voor een te klein vergrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Promes veroordeeld tot anderhalf jaar cel.
Maar hij zit mooi in Rusland , denk dat hij dat dan ook blíjft, ontloopt dan zijn cel straf.
Rusland zal niet meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
Harribo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:25:
Maar hij zit mooi in Rusland , denk dat hij dat dan ook blíjft, ontloopt dan zijn cel straf.
Hij staat gesignaleerd.

Ooit zal hij dat vergeten en vakantie gaan vieren in zo'n populair voetbalvakantieland. Dan grijpen ze hem in zijn nekvel.

Overigens vind ik 1,5 jaar celstraf aan de lage kant, gezien het vergrijp dat hij bewezen heeft gepleegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:09

Jebus4life

BE User

Malfunctions schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:42:
https://www.parool.nl/spo...gedoe-en-gezeik~b5a6ee6d/
Marco van Basten heeft op persoonlijke titel een open brief gestuurd aan Infantino om het spelbederf tegen te gaan. Aanleiding zijn de recente finales waarbij het spel niet om aan te zien was, en het gedrag van bijvoorbeeld Mourinho alle perken te buiten ging.

De twee voorgestelde maatregelen zijn:

"alleen de aanvoerder mag nog met de scheidsrechter praten. Alle andere spelers blijven weg, tenzij de arbiter iemand bij zich roept. Wie zich hier niet aan houdt, krijgt meteen geel, ook al is het een tweede kaart. En de regel geldt ook voor wisselspelers, trainers en andere leden van een staf."

"Het invoeren van effectieve speeltijd. Je ziet dat er sinds het WK in Qatar wel meer extra tijd wordt bijgetrokken, maar dat is nutteloos als spelbederf en onderbrekingen ook in die extra tijd schering en inslag zijn. Daarom: de klok loopt alleen als de bal in het spel is. Waarbij de scheids ook moet bewaken dát de bal zo veel mogelijk rolt. Je zou bij zuivere speeltijd nog een verschil kunnen maken tussen betaald voetbal en amateurvoetbal."

Wat mij betreft goede voorstellen. Zijn ook door velen hier al eens geopperd. Mijn persoonlijke zwaartepunt ligt vooral bij het eerste punt. Dat moet echt zsm ingevoerd worden wat mij betreft.
Vooral deze; onbegrijpelijk dat we dit niet al 25 jaar geleden hebben ingevoerd.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jebus4life schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Vooral deze; onbegrijpelijk dat we dit niet al 25 jaar geleden hebben ingevoerd.
Absoluut mee eens, dat is een enorm eenvoudige regel die zonder enig interpretatie toe te passen valt.
Harribo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:25:
Dat is nog alleen maar voor het neersteken van zijn familielid. Daar komt vast nog wat bij bovenop als bewezen wordt als hij betrokken is bij een drugsdeal. Frank Masmeijer werd tot 9 jaar veroordeeld voor honderden kilo's drugs, dat zal bij Promes waarschijnlijk niet anders zijn.

https://www.om.nl/onderwe...iumwet-harddrugs-2019r011
Vanaf 100KG is het maatwerk via de rechtbank en minimum al 4 jaar gevangenisstraf.

Masmeijer kreeg 9 jaar voor bijna 500KG, Promes is betrokken bij de handel voor meer dan 1300KG.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 19-06-2023 09:53 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 20:05
Jebus4life schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Mee eens. Maar ook die effectieve speeltijd zie ik wel zitten hoor. Maak er desnoods 2x 35minuten van.

Ik denk dat dit ontzettend veel frustratie gaat schelen, zowel op het veld als (in elk geval bij mij O-)) op de bank. Al dat gejank, blessures faken, tijdrekken, wisselen etc maakt veel wedstrijden tegenwoordig tenenkrommend om te zien. Maar goed, er zal wel weer een ‘economisch belang’ achter zitten dat ze dit niet willen doen |:(

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Quad schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:49:
[...]
f.

Masmeijer kreeg 9 jaar voor bijna 500KG, Promes is betrokken bij de handel voor meer dan 1300KG.
Masmeijer is berecht in België misschien liggen de straffen daar hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:09

Jebus4life

BE User

PindaUnited schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Mee eens. Maar ook die effectieve speeltijd zie ik wel zitten hoor. Maak er desnoods 2x 35minuten van.

Ik denk dat dit ontzettend veel frustratie gaat schelen, zowel op het veld als (in elk geval bij mij O-)) op de bank. Al dat gejank, blessures faken, tijdrekken, wisselen etc maakt veel wedstrijden tegenwoordig tenenkrommend om te zien. Maar goed, er zal wel weer een ‘economisch belang’ achter zitten dat ze dit niet willen doen |:(
Ik zeg niet dat ik tégen de invoering van effectieve speeltijd ben, maar het raakt wel aan de essentie van de sport, en moet je dus wat "voorzichtiger" uittesten.

Tijdrekken is over het algemeen het wapen van een zwakkere ploeg. Als we dat wegnemen, dan is dat een regel die in het voordeel van de rijkste teams zal spelen

We zijn al even bezig met de hockeyïsering van het voetbal, en effectieve speeltijd zou dan de volgende stap zijn. (Een ander voorbeeld zijn die soms absurde penalty's voor handsballen waar een verdediger helemaal niets aan kan doen (geen doelgevaar, geen intentie tot handspel).)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Pagina: 1 ... 34 ... 55 Laatste