Ik zou wel willen, maar krijg een error. Een bijdrage aan het BBP betekent echter niet automatisch een bijdrage aan de maatschappij. Als het leeuwendeel niet ten goede komt aan de Nederlandse economie, maar verdwijnt in de zakken van bestuurders of wegvloeit naar het buitenland (spelers, eigenaars, etc) met lage belastingopbrengsten, dan schiet het een stuk minder op dan die 2 miljard. En dan is 30 miljoen (schatting uit 2017) toch al een aardig hapje. Dubbel als je je bedenkt dat 30k uur politie inzet voor voetbalwedstrijden dus betekent dat die dames en heren agenten die 30k uur niet ergens anders bijdrages konden leveren.OPSLAGHOND schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:42:
[...]
Waarschijnlijk zul je er anders tegenaan kijken als je het hele rapport eens leest.
Bron: Link naar het rapport
Maar los daarvan heb ik het over extra inzet, dus bovenop wat gebruikelijk en te verwachten is bij een evenement van die grootte waarbij men zich normaal gedraagt. Is iedereen braaf, dan is extra inzet niet nodig. Gebeurt er al jaren niks geks, dan is ook preventief extra inzetten niet nodig. Blijkbaar was rond wedstrijden van Feyenoord in 2017 38k uur politie-inzet nodig, dat is dik 12% van het totaal. Lijkt me licht excessief.
Eigenlijk vind ik het vooral bizar dat evenementen waarbij op voorhand al ME standby moet staan door mogen gaan, waarbij de netto winst voor de maatschappij voor die ene wedstrijd waarschijnlijk weinig bijdraagt aan
[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 10-05-2021 22:11 ]