[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
418O2 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:35:
[...]

Steunde deze groep de boodschap dat "het maar vuurwerk is en er misschien maar een paar mensen gehoorproblemen aan overhouden, maarja, dat hoort erbij" steunde?

Als ze zelf niet meewerken aan dit soort zaken voorkomen (wat als groep prima kan) blijf je dit houden. Hou elkaar in de gaten, spreek elkaar aan op gedrag dat de club schaadt en dit hoeft niet meer. Zolang dat niet zo is, blijven er straffen komen.
Yep, dat is deze groep. Daarom reageer ik er ook zo fel op.

Als ze gewoon prachtige spandoeken maken, zich op een goede manier laten horen tijdens wedstrijden en desnoods betrokken worden bij een gecontroleerde vuurwerkshow vooraf is er volgens mij helemaal niets aan de hand. Maar voor een aanzienlijk deel van deze groep is dat een gepasseerd station.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 18-09-2026 17:42 ]

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 18:09

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Talpa gaat wedstrijden uit saudi-arabie uitzenden. Hopelijk hebben ze er teveel voor betaald.

https://www.nu.nl/media/6...van-saudi-pro-league.html

Nu hopen dat er voor die paar KIJKers minder zand in de stream gaat zitten dan bij de faal bij Ajax een tijdje terug :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:17
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:40:
Talpa gaat wedstrijden uit saudi-arabie uitzenden. Hopelijk hebben ze er teveel voor betaald.

Nu hopen dat er voor die paar KIJKers minder zand in de stream gaat zitten dan bij de faal bij Ajax een tijdje terug :+
Er zit toch niemand op te wachten om dat te gaan kijken?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• DutchOwnage
Ik zeker niet nee. En ik denk niet dat de Arabische gemeenschap hier een KIJK abonnement voor gaat nemen. Ten eerste hebben die nog nooit van KIJK gehoord, en ten tweede kijken die voor het overgrote deel op een altertatieve manier naar tv.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcr4KL1v8qWM1-2LTWsTEVlPql4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MqGYpQEWwP5IOoajMhideIa1.gif?f=user_large

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 16:00

Stimulate14

⭐⭐⭐

gambieter schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:30:
[...]

Ja, maar 47. Veel te weinig.
Ik vind het erger dat ze verbaasd zijn over hoe Feyenoord heeft gehandeld.
Waarom ben je verbaasd :D? 8)7

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gynnad schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 12:22:
[...]

Er zit toch niemand op te wachten om dat te gaan kijken?
Al krijg ik er voor betaald kerel, betere dingen te doen.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Stimulate14 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:47:
[...]

Ik vind het erger dat ze verbaasd zijn over hoe Feyenoord heeft gehandeld.
Waarom ben je verbaasd :D? 8)7
Ze dachten ermee weg te komen. Ze zien het als steunen van hun club, vuurwerk afsteken is hun (verworven) recht. Zo verkopen ze hun gedrag. Dat daarbij enkele mensen (uit het familievak) letselschade oplopen, 'dat kan gebeuren'.

Dat 'kan inderdaad gebeuren' en deze mensen hebben daar niet om gevraagd. Dit is ook de reden dat ik binnen blijf bij (en rond) Nieuwjaar. Heb afgelopen jaren al een vuurpijl tegen m'n ruit gehad, en die ene keer dat ik zelf vuurwerk afstak ging er ook eentje horizontaal.

Nu zijn ze uit op wraak. Ze zien zichzelf als de beste supporters van hun club. Ze tonen zich, deels onder groepsdruk, solidair met de rest die een stadionverbod hebben gekregen. Allereerst voelen ze zich verraden door hun club. Hun club, die ze door dik en dun steunen.

Ik ben niet verbaasd. Emotioneel gezien zijn deze mannen minder volwassen dan mijn dochter van acht jaar. Overduidelijk een hechtingstoornis deze figuren. Daardoor klampen ze zich vast aan zoiets, dat niet hun bezit of recht is, maar een privilege om te steunen, en niet op iedere manier die je zint. Het is een gebrek aan normen en waarden, aan opvoeding. We wilden een liberale samenleving met eigen verantwoordelijkheid. Dit is wat we oogsten. Als mijn kinderen boos zijn, zijn ze onredelijk. Dan moet dat even afkoelen, en dat leer je als kind: omgaan met je boosheid en frustratie. Maar er mag ook gepraat worden over deze gevoelens, ze zijn er immers. In dit geval zorgt de groepsdruk ervoor dat ze boos blijven, het is ook haast sektarisch gedrag. Ik verwacht dat ze nog wraak gaan nemen op 'voetbal' of 'de maatschappij'. Bijvoorbeeld [...]. Ik wil ze verder geen ideeën geven, want ze hebben vooralsnog internet-toegang.

Wanneer ouders hebben nagelaten hun kinderen op te voeden, zullen we dat als maatschappij op moeten pakken. Tot ze in het gareel lopen. En dat is redelijk, met zat vrijheden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 18:09

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Stimulate14 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:47:
[...]

Al krijg ik er voor betaald kerel, betere dingen te doen.
Voor genoeg centen ga ik wel kijken hoor. 'Laagste bod' wint zodat je kan beginnen bij 1 miljoen per wedstrijd, de volgende bied 999,999. iedereen mag dan zijn minimum instellen en de laagste wint zoals alle andere 'veilingen' ook gaan met auto biedingen maar dan met een maximum.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:56:
[...]

Voor genoeg centen ga ik wel kijken hoor. 'Laagste bod' wint zodat je kan beginnen bij 1 miljoen per wedstrijd, de volgende bied 999,999. iedereen mag dan zijn minimum instellen en de laagste wint zoals alle andere 'veilingen' ook gaan met auto biedingen maar dan met een maximum.
Zou me zelfs niet verbazen als blijkt dat de Saoedi's betalen om die competitie hier op de buis te krijgen. Alles in een poging om op termijn wat tractie te krijgen.

Bedoel, het kost die omroep - naast eventuele licentiekosten - ook geld om de productie rond te krijgen. En er zal inderdaad waarschijnlijk geen kip naar kijken.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:15
@alexbl69 Ik had dezelfde gedachte. Zou best kunnen passen in hun sportswashing strategie.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Onderzoek roept vragen op over digitale identificatie voetbaltickets

De KNVB wil Persoonlijke Digitale Toegang (PDT) vanaf seizoen 2028/2029 verplicht stellen voor profclubs om onder andere ticketmisbruik en het omzeilen van stadionverboden tegen te gaan. Uit onderzoek dat ethisch hacker Sijmen Ruwhof in opdracht van Kassa uitvoerde naar de PSV-app blijkt echter dat tijdens het identificatieproces meer persoonsgegevens worden verwerkt dan voor de uiteindelijke identificatie nodig zijn.

Naast naam, geboortedatum en pasfoto kunnen gegevens over het identiteitsdocument zelf, het type rijbewijs en in sommige gevallen zelfs het burgerservicenummer (BSN) worden verwerkt. Deze informatie wordt voor een echtheidscontrole naar een externe server gestuurd. Leverancier Siip stelt dat de extra gegevens daar niet worden opgeslagen.

Privacy experts plaatsen vraagtekens bij deze manier van werken. Volgens privacy advocaat Elise Troll zegt de AVG dat er niet meer persoonsgegevens mogen worden verwerkt dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor de gegevens worden verzameld.

Vooral het verwerken van het BSN ligt juridisch heel gevoelig. Organisaties mogen dat alleen als er een specifieke wettelijke grondslag bestaat. Volgens Troll ontbreekt dit doel bij een professionele voetbalclub. PSV stelt dat hun app aan de wet voldoet en dat PSV zelf geen BSN ontvangt of opslaat.

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:35
PDT gaat de toegankelijkheid van het voetbal behoorlijk aantasten. Wil je even je kaart uitlenen aan je buurman? Dan moet hij eerst zijn identificatiebewijs uploaden. Wil je je grootouders meenemen maar hebben ze geen smartphone? Pech gehad, zij komen er dan niet in. Wil je uberhaupt gewoon even een wedstrijd kunnen bezoeken omdat je in de omgeving bent? Jammer, wordt hem niet tenzij je je conformeert aan het downloaden van de app en je data upload.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HansPatat050 schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:53:
PDT gaat de toegankelijkheid van het voetbal behoorlijk aantasten. Wil je even je kaart uitlenen aan je buurman? Dan moet hij eerst zijn identificatiebewijs uploaden. Wil je je grootouders meenemen maar hebben ze geen smartphone? Pech gehad, zij komen er dan niet in. Wil je uberhaupt gewoon even een wedstrijd kunnen bezoeken omdat je in de omgeving bent? Jammer, wordt hem niet tenzij je je conformeert aan het downloaden van de app en je data upload.
Als je je post nog een keer leest, en dan ipv grootouders/buurman "iemand met een stadionverbod" leest, dan begrijp je waarom dit helaas nodig is.

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:35
toolkist schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:06:
[...]

Als je je post nog een keer leest, en dan ipv grootouders/buurman "iemand met een stadionverbod" leest, dan begrijp je waarom dit helaas nodig is.
Dat zal, het zal vast invloed hebben op het tegenhouden van die +/- 800 stadionverboden. Dan nog, het legt beperkingen op voor bezoekers en dat gaat de toegankelijkheid niet ten goede komen.

• bazzemans
@toolkist Daar kan je over discussiëren of deze invasieve maatregel voor de meerderheid van onschuldige supporters noodzakelijk is. Er zijn andere mogelijkheden om personen met een stadionverbod te weren van het stadion, bijvoorbeeld door (digitale) meldplicht. Dat heeft wat mij betreft altijd de voorkeur, aangezien je daar alleen degene die zich misdragen heeft mee belast. Inmiddels kan de digitale meldplicht in 10 gemeenten worden ingezet: gemeenten Leeuwarden, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Den Bosch, Eindhoven, Doetinchem, Nijmegen, Helmond en Groningen.

Wat mij betreft breiden we dat verder uit, zodat we de toegankelijkheid voor andere supporters niet onnodig beperken.

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 21-09-2026 15:57 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
HansPatat050 schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:56:
[...]

Dat zal, het zal vast invloed hebben op het tegenhouden van die +/- 800 stadionverboden. Dan nog, het legt beperkingen op voor bezoekers en dat gaat de toegankelijkheid niet ten goede komen.
Absoluut. Ik vind het al belachelijk dat ik door een of ander draaihek moet wringen om vervolgens door één of andere nitwit halfslachtig betast te moeten worden als één of andere veiligheidsmaatregel.
Voor mensen zoals ik hoeft al die onzin ook echt niet, maar ja, het is blijkbaar toch nodig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Blijkbaar waren er inclusief alle (en dat zijn er nogal wat) genomen maatregelen nog steeds voldoende gaten in de beveiliging die dit schandalige gadrag niet kunnen voorkomen (als in: de criminele recidivisten, vuurwerk en andere projectielen buiten houden).

Naming & shaming zou misschien nog wel helpen (yeah, right), maar dankzij onze tot in het absurde doorgevoerde privacywetgeving kan zelfs dat niet.

En dan krijg je dus dit. Jammer joh.
offtopic:
Het blijft absurd dat voor heel veel heel erg slechte voorbeelden (lees: privatisering OV, uit rancune bezuinigen op kwalitatief hoogwaardige publieke omroepen, immigratiebeleid, bezuinigen op onderhoud van kritieke infrastructuur, etc.) de Nederlandse politieke partijen (lees: met name de 'law & order-partijen') wanneer ze zelf aan de macht zijn steeds maar wijzen naar het VK (als lichtend voorbeeld dus... 8)7 ), maar uitgerekend het wél werkzame en klaarblijkelijk zeer effectieve beleid ten aanzien van 'supportersgeweld' (understatement van de week) en aanverwante kwesties, ze als een blind paard steeds maar eigen fantasie-oplossingen verzinnen (lees: vrijwel niets écht effectiefs doen, en hopen dat het vanzelf overgaat).

[ Voor 45% gewijzigd door Ramzzz op 21-09-2026 16:33 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:56:
@toolkist Daar kan je over discussiëren of deze invasieve maatregel voor de meerderheid van onschuldige supporters noodzakelijk is. Er zijn andere mogelijkheden om personen met een stadionverbod te weren van het stadion, bijvoorbeeld door (digitale) meldplicht. Dat heeft wat mij betreft altijd de voorkeur, aangezien je daar alleen degene die zich misdragen heeft mee belast. Inmiddels kan de digitale meldplicht in 10 gemeenten worden ingezet: gemeenten Leeuwarden, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Den Bosch, Eindhoven, Doetinchem, Nijmegen, Helmond en Groningen.

Wat mij betreft breiden we dat verder uit, zodat we de toegankelijkheid voor andere supporters niet onnodig beperken.
Het is ook niet wat ik wil, maar de clubs kunnen haast niet anders als de overheid niet mee wil werken aan een meldplicht.

• bazzemans
In dat geval: helemaal mee eens.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:48
De Verenigde Arabische Emiraten overwegen miljardeninvesteringen in het Verenigd Koninkrijk stop te zetten vanwege de zaak rond Manchester City.
https://www.nu.nl/voetbal...manchester-city-zaak.html

Welja, laten we het nog duidelijker maken dat de oorsprong van de boekhoudfraude bij City uit de UAE komt.
En dan gaan we even een compleet land chanteren.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• bazzemans
Landen als UAE, Qatar en Saudi-Arabië zijn landen die niet voor de liefde van de sport in topvoetbal zijn gaan investeren. Sportswashing, netwerk en handel ligt eraan ten grondslag. Wij noemen dit corruptie, zij zien het als business.

• DutchOwnage
Hopelijk is dit het begin van de barsten in de bubbel die de PL heet, en waar al jaren voor gewaarschuwd wordt.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:10
DutchOwnage schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 21:45:
Hopelijk is dit het begin van de barsten in de bubbel die de PL heet, en waar al jaren voor gewaarschuwd wordt.
Sowieso niet, de PL is veel groter dan dat. Brengt nog altijd een massa geld op, ook zonder louche deals uit het middenoosten.

• DutchOwnage
Maken die louche deals uit het Midden-Oosten juist dat enorme rondpompen van geld niet mede mogelijk? Ook tussen PL clubs onderling.

Als je ziet wat er voor redelijk middelmatige spelers betaald wordt daar...

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07

Rhapsody

In Metal We Trust

Quad schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 20:46:
[...]

https://www.nu.nl/voetbal...manchester-city-zaak.html

Welja, laten we het nog duidelijker maken dat de oorsprong van de boekhoudfraude bij City uit de UAE komt.
En dan gaan we even een compleet land chanteren.
Wat een goed idee was dat, al die clubs (laten) overnemen door buitenlandse rijke mannetjes.

🇪🇺 pro Europa!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Rhapsody schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 22:58:
[...]

Wat een goed idee was dat, al die clubs (laten) overnemen door buitenlandse rijke mannetjes.
Dan zijn die strenge regels van de knvb nog niet zo gek he

https://www.instagram.com/reel/Dd_dSycJNFD/

Ik vond deze uitleg over city wel mooi.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

FreakNL

Well do ya punk?

toolkist schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:06:
[...]

Supporterscollectief komt vandaag met een statement.

https://supporterscollect...den-digitale-toegang-pdt/

Verder wil ik je even uit de droom helpen;
Het is gewoon mogelijk om met een 10 euro android telefoon van Marktplaats een willekeurig iemand (katvangers genoeg) aan te melden voor PDT. Daarna bestel je gewoon een kaart zoals je altijd doet, die staat dan op die 10 euro Android telefoon. Degene met een stadionverbod kan daarna gewoon met die telefoon naar binnen. En bij moeilijkheden trap je die telefoon kapot op het toilet (of je doet dat vantevoren)..

Verder is het compleet onduidelijk of PDT daadwerkelijk voor een fijner stadionbezoek gaat zorgen. Als PDT ervoor zorgt dat ik niet meer bij (insert random club) tegen een net hoef aan te kijken of met restrictieve maatregelen naar die wedstrijd hoef ben ik voor. Maar dat zal weer wel niet.

Voorlopig zorgt het ervoor dat ik niet zomaar meer spontaan mensen kan meenemen. En dat oudere mensen nu helemaal geen idee meer hebben hoe dit nou moet...

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:09:
[...]

Supporterscollectief komt vandaag met een statement.

https://supporterscollect...den-digitale-toegang-pdt/

Verder wil ik je even uit de droom helpen;
Het is gewoon mogelijk om met een 10 euro android telefoon van Marktplaats een willekeurig iemand (katvangers genoeg) aan te melden voor PDT. Daarna bestel je gewoon een kaart zoals je altijd doet, die staat dan op die 10 euro Android telefoon. Degene met een stadionverbod kan daarna gewoon met die telefoon naar binnen. En bij moeilijkheden trap je die telefoon kapot op het toilet (of je doet dat vantevoren)..

Verder is het compleet onduidelijk of PDT daadwerkelijk voor een fijner stadionbezoek gaat zorgen. Als PDT ervoor zorgt dat ik niet meer bij (insert random club) tegen een net hoef aan te kijken of met restrictieve maatregelen naar die wedstrijd hoef ben ik voor. Maar dat zal weer wel niet.

Voorlopig zorgt het ervoor dat ik niet zomaar meer spontaan mensen kan meenemen. En dat oudere mensen nu helemaal geen idee meer hebben hoe dit nou moet...
Spontaan mensen meenemen kan als ze 1. een smartphone hebben en 2. die ID check doorlopen. Als dat binnen een paar minuten kan (afhankelijk van de implementatie die de club kiest) is het daarna een kwestie van linkje naar ticket delen en gaan.

Uiteindelijk zie ik in de basis weinig problemen met dit systeem, behalve dat ik ook niet direct welk probleem nou sluitend opgelost wordt. Wel is dit een stap in de juiste richting , want voor effectief sanctioneren moet je weten wie je in je vak hebt zitten.

Het hierboven beschreven scenario is te ondervangen door een ID-check aan de deur. Scan ticket, die is blijkbaar van Bundin zegt de computer, foto-ID en hoofd van de persoon voor je bekijken en als het klopt: fijne wedstrijd. Klinkt goed, je weet wie er in je pand is.

Maar je leest toch ook wel es dat controles aan de deur soms meer een toneelstukje zijn dan functioneel, want geen zin in gelazer met de groep die voor je staat. Weet je dan beter wie er binnenloopt als het gaat om de probleemgevallen? Ik betwijfel het. Dus deze implementatie zou gepaard moeten gaan met strikter deurbeleid. Gebeurt dat, dan is dit winst.

De echte slagen kunnen pas gemaakt worden wanneer BVOs, stadionbeheerders, bond en justitie er gezamenlijk echt werk van maken, maar dat zie ik niet gebeuren. BVOs en stadionbeheerders schijten in hun broek (en niet altijd onterecht, criminele organisaties zijn een ding, intimidatie ook), de bond wil vooral de reputatie beschermen, justitie is al druk zat en er moet bezuinigd worden.

Dan nog: dit is alsnog een verbetering waarop verder kan worden gebouwd. Toestaan dat kinderen mee mogen liften op de app van volwassenen en klaar. Wel ID mee vanaf 14. De kans dat Harry de hooligan zich kan voordoen als een jongetje van 12 lijkt me beperkt. Die paar ouderen zonder smartphone regelen maar zo'n ding. Mijn moeder en haar generatie in mijn familie hebben allemaal een smartphone en zijn allemaal tussen de 75 en de 88. n=8, maar als zij het kunnen...

• toolkist
  • Niet online
Zonder dit gelezen te hebben, je ziet nu in de PL toch gewoon gebeuren wat jaren terug in de Serie A gebeurde. Alleen maar achterlijke transfers binnen de competitie om maar geld rond te pompen om niet in de shit te komen. Wat uiteindelijk alsnog gebeurde.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:56:
[...]

Spontaan mensen meenemen kan als ze 1. een smartphone hebben en 2. die ID check doorlopen. Als dat binnen een paar minuten kan (afhankelijk van de implementatie die de club kiest) is het daarna een kwestie van linkje naar ticket delen en gaan.

Uiteindelijk zie ik in de basis weinig problemen met dit systeem, behalve dat ik ook niet direct welk probleem nou sluitend opgelost wordt. Wel is dit een stap in de juiste richting , want voor effectief sanctioneren moet je weten wie je in je vak hebt zitten.

Het hierboven beschreven scenario is te ondervangen door een ID-check aan de deur. Scan ticket, die is blijkbaar van Bundin zegt de computer, foto-ID en hoofd van de persoon voor je bekijken en als het klopt: fijne wedstrijd. Klinkt goed, je weet wie er in je pand is.

Maar je leest toch ook wel es dat controles aan de deur soms meer een toneelstukje zijn dan functioneel, want geen zin in gelazer met de groep die voor je staat. Weet je dan beter wie er binnenloopt als het gaat om de probleemgevallen? Ik betwijfel het. Dus deze implementatie zou gepaard moeten gaan met strikter deurbeleid. Gebeurt dat, dan is dit winst.

De echte slagen kunnen pas gemaakt worden wanneer BVOs, stadionbeheerders, bond en justitie er gezamenlijk echt werk van maken, maar dat zie ik niet gebeuren. BVOs en stadionbeheerders schijten in hun broek (en niet altijd onterecht, criminele organisaties zijn een ding, intimidatie ook), de bond wil vooral de reputatie beschermen, justitie is al druk zat en er moet bezuinigd worden.

Dan nog: dit is alsnog een verbetering waarop verder kan worden gebouwd. Toestaan dat kinderen mee mogen liften op de app van volwassenen en klaar. Wel ID mee vanaf 14. De kans dat Harry de hooligan zich kan voordoen als een jongetje van 12 lijkt me beperkt. Die paar ouderen zonder smartphone regelen maar zo'n ding. Mijn moeder en haar generatie in mijn familie hebben allemaal een smartphone en zijn allemaal tussen de 75 en de 88. n=8, maar als zij het kunnen...
Wat voor groep? 1 voor 1 sluizen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• toolkist
  • Niet online
Jerie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:13:
[...]

Wat voor groep? 1 voor 1 sluizen.
En dan op donderdag vast beginnen voor de wedstrijd van zondag?
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste