[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Burgemeester van Nijmegen kondigde dat aan op TV, dan had Zwolle waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Nu is Feyenoord dat voor.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Stimulate14 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:07:
De komende twee duels waren ze niet eens welkom, dus dit is weer echt een wassen neus. Ongelooflijk.
Dat was bij NEC nog niet zeker, was daar vanuit Zwolle wel al wat over gezegd dan?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ja, mis ik hier iets?

Gevalletje not sure if serious? That word he uses, I don’t think it means what he thinks it means…

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:12:
[...]

Ja, mis ik hier iets?

Gevalletje not sure if serious? That word he uses, I don’t think it means what he thinks it means…
Hij zegt fussileren terwijl hij fouilleren bedoelt :+

Fussileren is iemand neerschieten d.m.v een vuurpeleton ;)

Of begrijp ik je nu verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 26-08-2026 13:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:02:
[...]

Dat was bij NEC nog niet zeker, was daar vanuit Zwolle wel al wat over gezegd dan?
Burgemeester Bruls: "Ik wacht deze week af wat al die onderzoeken opleveren. Maar ik kan nu al aankondigen, als begin volgende week niet helder is of daders worden opgepakt, dan moeten Feyenoord-fans thuis voor de buis gaan zitten."

En de kans dat aan die voorwaarde op tijd voldaan zou worden was natuurlijk nul. Dus dat was al wel een zekerheidje.

Ook ik zie dit bericht, misschien wat cynich, als damage control vanuit Feyenoord. Gevalletje 'als we dit nu zelf roepen, valt de sanctie misschien lager uit', deed Ajax ook bij die aangekondigde "sfeeractie" een tijd geleden. Verder sluit ik me volledig aan bij @Typhone, tijd voor sancties die wel effect hebben. Dan maar met de botte bijl, want nu is het (kort) wachten op het volgende incident, met of zonder gewonden. Vuurwerk mag niet, bivakmutsen ook niet, klaar met de kutzooi en straffen per vak.

Sure, dan verschuift de kern naar een ander vak en de goeden lijden onder de kwaden, maar als ze daar dan zeik uithalen is dat vak ook een tijd leeg. En het gaat de clubs financieel pijn doen, dat is denk ik ook nodig. Zonder voelbare prikkels komt er geen verandering. Hadden de clubs echt gewild en gedurfd, dan hadden ze dat al jaren geleden kunnen laten zien.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Gunner schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

Hij zegt fussileren terwijl hij fouilleren bedoelt :+

Fussileren is iemand neerschieten d.m.v een vuurpeleton ;)

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Nee wij begrijpen elkaar uitstekend :) ik dacht ook dat hij wat anders dan fusilleren bedoelde maar wist niet wat. Fouilleren klinkt logisch inderdaad.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gynnad schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:33:
[...]

Precies, dat is makkelijk scoren. Maar dat was met Ajax natuurlijk niet anders met dat ze zuid toen leeg hielden.
100% eens.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als Feyenoord ballen had gehad, hadden ze gewoon alle supporters die in dat vak aanwezig waren (namen moeten bekend zijn) uitgesloten van het bezoeken van een wedstrijd voor de rest van het seizoen en/of totdat de daders bekend zijn. Nu is het gewoon makkelijk scoren voor de buhne.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik vraag me af waarom stadions niet 'gewoon' een sprinklerinstallatie boven vakken kunnen plaatsen. Wat zeg ik? Eisen als bond! Eisen als wetgeving voor stadions!

Vuur? Blussen! De sluizen open in het vak dat de overtreding begaat.

En dat gewoon bekend maken, in de verkoopvoorwaarden voor abonnementen en kaartjes opnemen, en dan is het je eigen keuze om als volslagen idioot alsnog vuurtjes te stoken / vuurwerk af te steken in een tribunevak.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 26-08-2026 15:36 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:38
naitsoezn schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:18:
Als Feyenoord ballen had gehad, hadden ze gewoon alle supporters die in dat vak aanwezig waren (namen moeten bekend zijn) uitgesloten van het bezoeken van een wedstrijd voor de rest van het seizoen en/of totdat de daders bekend zijn. Nu is het gewoon makkelijk scoren voor de buhne.
Wat kunnen al die andere goedwillende supporters er aan doen? Daar zitten gezinnen bij, lui die elke uitwedstrijd gaan, ouderen, kinderen. Wil je die allemaal aanpakken voor wat een georganiseerd groepje heeft gedaan?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

HansPatat050 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Wat kunnen al die andere goedwillende supporters er aan doen? Daar zitten gezinnen bij, lui die elke uitwedstrijd gaan, ouderen, kinderen. Wil je die allemaal aanpakken voor wat een georganiseerd groepje heeft gedaan?
Ja. Sorry, helaas pindakaas. Als je weet wie het waren, kun je je melden. :Y)

Gedeelde aansprakelijkheid: Praktisch iedereen moet zo'n beetje naast iemand hebben gezetten met zo'n stuk vuurwerk.
Afbeeldingslocatie: https://images.nu.nl/m/skkx8j9ave98_wd854/0/631/6000/3375/cambuur-doet-aangifte-tegen-raddraaiers-feyenoord-nog-eens-twee-fans-gewond.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 26-08-2026 14:41 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
naitsoezn schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:39:
[...]

Ja. Sorry, helaas pindakaas. Als je weet wie het waren, kun je je melden. :Y)

Gedeelde aansprakelijkheid: Praktisch iedereen moet zo'n beetje naast iemand hebben gezetten met zo'n stuk vuurwerk.
[Afbeelding]
Sowieso, gezinnen bij een uitwedstrijd... Het uitvak zit altijd ramvol bloedfanatieke supporters, dat zijn namelijk de enige die überhaupt zo ver willen reizen en door die achterlijke combi-hoepeltjes willen springen.
Dat betekent niet dat het allemaal raddraaiers zijn maar wel een aanzienlijk deel en iedereen weet gerust wel hoe en wat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:24:
Ik vraag me af waarom stadions niet 'gewoon' een sprinklerinstallatie boven vakken kunnen plaatsen. Wat zeg ik? Eisen als bond! Eisen als wetgeving voor stadions!

Vuur? Blussen! de sluizen open in het vak dat de overtreding begaat.

En dat gewoon bekend maken, in de verkoopvoorwaarden voor abonnementen en kaartjes opnemen, en dan is het je eigen keuze om als volslagen idioot alsnog vuurtjes te stoken / vuurwerk af te steken in een tribunevak.
Als je dan toch al rare voorstellen doet, maak er dan meteen van dat alle zuurstof weggezogen wordt, veel effectiever 8)7

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:09
Gynnad schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:33:
[...]

Precies, dat is makkelijk scoren. Maar dat was met Ajax natuurlijk niet anders met dat ze zuid toen leeg hielden.
En dan nog deed Ajax geen enkele moeite. Ik was er bij die wedstrijd met leeg vak achter het doel, maar de zwarte kleding kleutertjes zaten gewoon overal en nergens in het stadion. Die hebben geen minuut gemist (behalve als ze weer met hun rug naar het veld staan… geen idee wat daar zo stoer aan is)

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:58
Typhone schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:53:
Ik wilde me eigenlijk afzijdig houden (als Ajacied) maar de oplossing is toch gewoon hartstikke simpel? Stoppen met individuele mensen pakken maar gewoon de groep. Ik wil ook niet het incident van Feyenoord aanspreken hier maar even de algemende tendens.

Uitvak? Stadionverbod voor 5 jaar en dit jaar geen supporters meer naar uitwedstrijden mee.
Thuisvak? Stadionverbod voor dat deel van het vak waar het voorkomt (5 jaar) en half jaar leeg met een jaar voorwaardelijk. Bij herhaling 2 jaar leeg.
Ik vind dit eerlijk gezegd maatregelen die positief over gaan komen bij het grote publiek, maar totaal geen oplossing zijn voor het probleem. Die hooligans maakt het echt geen zak uit als een vak leeg blijft, ik denk dat ze dat zelfs stoer vinden. En met een stadionverbod komen ze linksom of rechtsom toch wel binnen. Goedwillende fans zijn dan echter wel de dupe, want die zullen zich netjes aan zo'n SV houden.

Je moet wat mij betreft juist veel meer inzetten op die individuele vervolging. Dan laat je de hooligans weten dat het menens is, terwijl je de goedwillende fans een fijne wedstrijdbeleving kunt (blijven) bieden. Probleem is dat clubs geen opsporings- en handhavingsbevoegdheden hebben, dus veel meer dan een stadionverbod kunnen ze niet opleggen. Er moet gewoon een stuk strakker samen worden gewerkt met politiek en justitie. Goed voorbeeld is die oprichter van dat Rotterdam Radicals-gebeuren. Die heeft meerdere masters en is in het dagelijks leven fiscaal jurist. En zo zitten er tussen die hooligans best wel veel mensen die doordeweeks een verrassend braaf gezinsleven en goede baan hebben. Een SV kunnen ze daarvoor wel verzwijgen, maar leg jij maar eens aan je baas uit waarom je een taakstraf hebt gekregen. Als je die mensen in hun dagelijks leven kunt raken heeft dat echt veel meer impact dan een leeg vak wat ze alleen maar stoer vinden.

• Typhone
  • Laatst online: 20:28

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Vld1989 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:00:
[...]

Ik vind dit eerlijk gezegd maatregelen die positief over gaan komen bij het grote publiek, maar totaal geen oplossing zijn voor het probleem. Die hooligans maakt het echt geen zak uit als een vak leeg blijft, ik denk dat ze dat zelfs stoer vinden. En met een stadionverbod komen ze linksom of rechtsom toch wel binnen. Goedwillende fans zijn dan echter wel de dupe, want die zullen zich netjes aan zo'n SV houden.
Ik ga je een heel belangrijk tegenargument geven waarom ik denk dat ze daar wel degelijk last van hebben: exposure.

De hooligans van tegenwoordig krijgen en masse iets grotere piemels wanneer hun acties breed op 'X, Insta, FB, Threads, Snapchat' etc uitgemeten worden. Dat was vroeger toen het in opkomst was al groot en dat wordt steeds erger. Waar vroeger een hooligan herdacht werd met veel vuurwerk op een begraafplaats en met een zgn 'corteo' verplaatst zich dat meer en meer naar de stadions vanwege diezelfde exposure. Als ze eruit getrapt worden is het boehoe, maar zijn ze de exposure wel kwijt in het stadion.

Tel daarbij op dat individueel straffen veel te moeilijk is en ook moeilijk op te zetten (niemand is herkenbaar) en dan blijven we doormodderen op de manier die we nu al jaren zien en die niet werkt. Pas als je dat groot gaat trekken gaat iedereen zich tegen de zogenaamde 'stoere' mannen keren. Dat begint klein maar wordt steeds groter. Als je bij elk incident IEDEREEN hoofdelijk verantwoordelijk maakt dan gaat het hard hè.

Ik heb zelf jarenlang meegemaakt hoe het ging als er 'bekende' jongens op het vak opeens verdwenen (lokaal of landelijk SV) en wat voor impact dat heeft op zaken die geregeld worden van het maken van grote doeken tot regelen van de 'relaxte' stewards (pinokkio's genaamd) en alles wat erbij kwam kijken.

Ik praat over de situatie zoals ik hem bij Ajax ken en zou het toejuichen wanneer Ajax dit als eerste invoert. Het is altijd makkelijk scoren als zoiets bij een andere club gebeurt maar we moeten niet doen alsof dit iets 'nieuws' is en bij Ajax niet voorkomt. Die burgemeester van Nijmegen met zijn goedkoop scoren wil ik ook nog wel eens zien met z'n getetter wanneer het NEC-hooligans betreft. Die zijn wat minder talrijk maar daarom niet minder aanwezig. Let maar op dat hij dan wat minder babbels heeft.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 13:41

pro_6or

amateur_60r

Bruls is een laffe hond. Goedkoop scoren. Daarom zit hij ook zo op zijn plaats daar. Ik had eerder vandaag al een voorstel maar dat is afgeschoten. Laat stewards gewoon dit soort supporters goed fusilleren. Zet ze even tegen een muur, goed aftasten. Dat laat je een hele stapel van die troep achter. Niemand durft tegenwoordig de trekker meer over te halen.

een treffende spreuk

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Volgens mij sla je @Typhone de spijker wel op zijn kop als het gaat om de reden waarom collectieve straffen onvermijdelijk zijn. De collectieve straffen moeten dan tot gevolg hebben dat een meerderheid klaar is met het gedrag dat die collectieve straffen veroorzaakt. Insteek is dan veranderen van de groepsdynamiek. Roept wel de vraag bij mij op of dat daadwerkelijk zo is of blijft men elkaar aan steunen en keert men zich tegen het clubbestuur, met alle risico's van dien? Gaan we dan naar een situatie toe dat bestuurders en diens familie beveiligd moeten worden? Als dat de inschatting is, niet meer dan fair dat we hen daar als maatschappij ook in steunen. Tweede vraag is in hoeverre het probleem zich dan niet verplaatst naar buiten het stadion? Of is het dan als maatschappij acceptabel dat het daarbuiten gebeurt, omdat we het beter kunnen inkapselen? Ik blijf van mening dat er echt gekeken moet worden door clubs, politie, justitie en gemeenten welke instrumentaria er zijn, welke wenselijk zijn om in te zetten en dan ook naar welke (indirecte) effecten die hebben. Daarbij heb je elkaar gewoon nodig. Nu is het vooral een demarcatie binnen en buiten het stadion en ophef over gemeenschapsgeld die het kost. Dat laatste is waar en betreurenswaardig maar wat mij betreft ook wat het is. Voetbal is groot, het is een afspiegeling van de maatschappij. Als we ons dat realiseren is het ook logischer dat we als maatschappij tot op zekere hoogte daarvoor kosten maken.

• toolkist
  • Niet online
pro_6or schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:48:
Bruls is een laffe hond. Goedkoop scoren. Daarom zit hij ook zo op zijn plaats daar. Ik had eerder vandaag al een voorstel maar dat is afgeschoten. Laat stewards gewoon dit soort supporters goed fusilleren. Zet ze even tegen een muur, goed aftasten. Dat laat je een hele stapel van die troep achter. Niemand durft tegenwoordig de trekker meer over te halen.
Fouilleren toch zeker? Of wil je ze nu ook nog echt tegen de muur zetten en de trekker overhalen?

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maatregelen gaan pas werken wanneer de clubs en de bond daadwerkelijk gemotiveerd meewerken. Dat gebeurt pas wanneer het alternatief 'niks doen' minder aantrekkelijk is. Tot zover hebben we dat punt niet bereikt. Welke prikkels werken bij organisaties? Geld. Dat is direct gelinkt aan voortbestaan.

Geen publiek is geen kaartverkoop. Te slechte reputatie betekent minder sponsorinkomsten. Dat is de hefboom die kan opwegen tegen de gijzeling van de bestuurskamer door de ultra's. Nietsdoen loont nu meer omdat overtreden van wet en regelgeving wordt geaccepteerd en soms aangemoedigd. Geen verbetering? Dan moet de driehoek ballen tonen en wedstrijden of publiek verbieden. Als je weet dat het een verzamelplaats van overtreders is, dan kan het stadion dicht.

Individueel straffen moet een parallel traject zijn, maar dat wordt bemoeilijkt door niet handhaven in stadions. Dus begin bij de clubs via collectiviteit. Werken de clubs dan goed mee, dan is sluiten niet nodig. Kunnen de gewone supporters gewoon komen genieten van een pot. Zonder de risico's van "sfeeracties".

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 26-08-2026 21:35 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Typhone schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:10:
[...]

Die burgemeester van Nijmegen met zijn goedkoop scoren wil ik ook nog wel eens zien met z'n getetter wanneer het NEC-hooligans betreft. Die zijn wat minder talrijk maar daarom niet minder aanwezig. Let maar op dat hij dan wat minder babbels heeft.
Als je je (alweer) ook maar ook iets ingelezen zou hebben, zou je weten dat Bruls een hekel heeft aan hooligans, van welke club dan ook. Meer dan terecht dat hij daar dan ook naar handelt, voor zover in zijn vermogen ligt.

Vooralsnog lijkt het namelijk niet dat het bestuur van Feyenoord er iets daadwerkelijk mee gaat doen. 2 wedstrijden geen uitsupporters mee, die hoogstwaarschijnlijk toch al niet welkom waren...dát is pas goedkoop scoren.

[ Voor 16% gewijzigd door Ruzor op 26-08-2026 22:25 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ruzor schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:14:
[...]

Als je je (alweer) ook maar ook iets ingelezen zou hebben, zou je weten dat Bruls een hekel heeft aan hooligans, van welke club dan ook. Meer dan terecht dat hij daar dan ook naar handelt, voor zover in zijn vermogen ligt.
Elke burgemeester heeft een hekel aan hooligans. Maar nog meer hebben ze altijd een grote mond over het voetbal omdat het makkelijk scoren is. Laat ze zich maar eens druk maken om heel wat andere problemen die de stad rijk is. Hij handelt helemaal nergens naar; hij zit open deuren in te trappen over de rug van een andere club. Dat kan elke burgemeester in heel Nederland doen en roepen.

Het bestuur van Feyenoord scoort juist helemaal niet, die blijven gewoon passief op de achtergrond. Pas trouwens op met wat je zegt met inlezen. Het heerschap Bruls heeft nog wel wat (corona-gerelateerde) zaken op zijn kerfstok met vele dito blunders. Maar dat is ver off-topic hier. Google is your friend.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 13:41

pro_6or

amateur_60r

toolkist schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:15:
[...]

Fouilleren toch zeker? Of wil je ze nu ook nog echt tegen de muur zetten en de trekker overhalen?
Dat lijkt me geen goed idee, dan spletteren al die hersens alle kanten op.

een treffende spreuk

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

pro_6or schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:13:
[...]

Zoveel hebben ze er toch niet, zal best meevallen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Typhone schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:29:
[...]

Elke burgemeester heeft een hekel aan hooligans. Maar nog meer hebben ze altijd een grote mond over het voetbal omdat het makkelijk scoren is. Laat ze zich maar eens druk maken om heel wat andere problemen die de stad rijk is. Hij handelt helemaal nergens naar; hij zit open deuren in te trappen over de rug van een andere club. Dat kan elke burgemeester in heel Nederland doen en roepen.

Het bestuur van Feyenoord scoort juist helemaal niet, die blijven gewoon passief op de achtergrond. Pas trouwens op met wat je zegt met inlezen. Het heerschap Bruls heeft nog wel wat (corona-gerelateerde) zaken op zijn kerfstok met vele dito blunders. Maar dat is ver off-topic hier. Google is your friend.
Ah kijk, nu komt de aap uit de mouw.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:58
bazzemans schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:04:
Volgens mij sla je @Typhone de spijker wel op zijn kop als het gaat om de reden waarom collectieve straffen onvermijdelijk zijn. De collectieve straffen moeten dan tot gevolg hebben dat een meerderheid klaar is met het gedrag dat die collectieve straffen veroorzaakt. Insteek is dan veranderen van de groepsdynamiek. Roept wel de vraag bij mij op of dat daadwerkelijk zo is of blijft men elkaar aan steunen en keert men zich tegen het clubbestuur, met alle risico's van dien? Gaan we dan naar een situatie toe dat bestuurders en diens familie beveiligd moeten worden? Als dat de inschatting is, niet meer dan fair dat we hen daar als maatschappij ook in steunen. Tweede vraag is in hoeverre het probleem zich dan niet verplaatst naar buiten het stadion? Of is het dan als maatschappij acceptabel dat het daarbuiten gebeurt, omdat we het beter kunnen inkapselen? Ik blijf van mening dat er echt gekeken moet worden door clubs, politie, justitie en gemeenten welke instrumentaria er zijn, welke wenselijk zijn om in te zetten en dan ook naar welke (indirecte) effecten die hebben. Daarbij heb je elkaar gewoon nodig. Nu is het vooral een demarcatie binnen en buiten het stadion en ophef over gemeenschapsgeld die het kost. Dat laatste is waar en betreurenswaardig maar wat mij betreft ook wat het is. Voetbal is groot, het is een afspiegeling van de maatschappij. Als we ons dat realiseren is het ook logischer dat we als maatschappij tot op zekere hoogte daarvoor kosten maken.
Dat is toch een utopie dat zo'n dynamiek verandert en er ineens mensen aangesproken gaan worden? Ik heb ooit eens bij een Feyenoord - Ajax in een lange wachtrij voor de poorten iemand aangesproken die direct vooraan invoegde en dus de hele rij oversloeg. Op basis van die ervaring met slechts 1 persoon zou ik niet bepaald aanraden om een grote groep doorgesnoven, bivakmuts dragende, vuurwerkafstekende hooligans aan te gaan spreken. Ik kom voor mijn plezier naar het voetbal, niet om politieagent te gaan spelen en ik wil ook nog graag ongeschonden thuis komen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ruzor schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:21:
[...]

Ah kijk, nu komt de aap uit de mouw.
De aap zijnde dat ik toevallig een wat groter netwerk heb van CDA’ers uit omgeving Nijmegen, Boxmeer en Venray?

Of welk punt probeer je te maken? Goedkoop scoren heb je echt de verkeerde pakken hier. Dus kom maar op met die aap die je gevonden denkt te hebben.

• bazzemans
Vld1989 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:30:
[...]

Dat is toch een utopie dat zo'n dynamiek verandert en er ineens mensen aangesproken gaan worden? Ik heb ooit eens bij een Feyenoord - Ajax in een lange wachtrij voor de poorten iemand aangesproken die direct vooraan invoegde en dus de hele rij oversloeg. Op basis van die ervaring met slechts 1 persoon zou ik niet bepaald aanraden om een grote groep doorgesnoven, bivakmuts dragende, vuurwerkafstekende hooligans aan te gaan spreken. Ik kom voor mijn plezier naar het voetbal, niet om politieagent te gaan spelen en ik wil ook nog graag ongeschonden thuis komen.
Volgens mij stel ik letterlijk in mijn bericht de vraag of dat inderdaad het werkende principe erachter gaat zijn.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Typhone schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:44:
[...]

De aap zijnde dat ik toevallig een wat groter netwerk heb van CDA’ers uit omgeving Nijmegen, Boxmeer en Venray?

Of welk punt probeer je te maken? Goedkoop scoren heb je echt de verkeerde pakken hier. Dus kom maar op met die aap die je gevonden denkt te hebben.
Goedkoop scoren blijft een terugkerende uitdrukking begrijp ik :P Mijn punt is dat je op basis van Bruls niet aan voetbal-gerelateerde acties in het verleden (wat die ook maar geweest mag zijn) je mening al klaar hebt over de man en die ook maar projecteert op zijn recente uitspraken. Gezien de manier waarop je over hem spreekt, moge het duidelijk zijn dat die mening niet positief is.

En daarom roep je maar wat dingen zoals als het NEC-supporters zouden zijn, hij wel minder babbels zou hebben. En maar wat dingen roept zonder ernaar te handelen. Terwijl dat beide aantoonbaar niet waar is.

Heb voor de vormgeving toch maar even Google mijn vriend gemaakt, op aanraden van jou, maar wat je zelf ook had kunnen doen:

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Sterke reactie, waarvoor dank. Ik pik Bruls er nu uit omdat hij toevallig de eerste is die goedkoop scoort en ik daar wat meer mensen over gesproken heb die wat dichter bij het vuur zitten dan ik.
Laat even voorop stellen dat ik persoonlijk niets met Bruls (neutraal dus) heb noch met de Nijmeegse politiek.

Ik vis hem eruit omdat hij simpel iets gaat roepen over zaken waar hij geen invloed op heeft maar precies weet hoe de algemene opinie erbij hangt. Feyenoord supporters verbieden is wel een open deur intrappen. Als hij nou echt wilde dat er geen gedoe kwam dan zou hij alle uitsupporters weren tot er een fatsoenlijk plan op tafel kwam met eenduidige richtlijnen hoe dit in de toekomst op te lossen zou zijn. Dan toon je aan er écht begaan mee te zijn en risico's uit te willen bannen.

Aboutaleb deed rond 2006 hetzelfde met de Ajax-fans verbannen in Rotterdam. In plaats van via de landelijke politiek daar iets mee doen met een voetbalwet of alles wat ermee samen hangt loopt keer op keer uit tot niets. Resteert: simpelweg het verbieden aangezien de oplossing teveel pijn gaat kosten en zeker in de grote steden (op politiek gebied) stemmen kost. Ergo; het is goeddeels schijnpolitiek waar wij als normale supporters en voetbalfans niet bij gebaat zijn met regelmatig onschuldige slachtoffers tot gevolg.

Enig idee wat voor straf je krijgt als jij een zink-901 in het gezicht van je buurman schiet? Dan ben jij eventjes van straat. Doe jij dat als hooligan? Stadionverbod van maximaal 60 maanden. Ga je dan in de richtlijnenvan de KNVB zelf kijken en je denkt even na dan zie je hoe bullshit die richtlijn eigenlijk is. Doodslag en verder is pas een levenslang stadionverbod (SV). Gooien van voorwerpen (niet gedefinieerd wat) is 9 tot 12 maanden. Sigaret opsteken? 3 maanden.

Het zou mooi zijn als alle burgemeester (die macht hebben ze!) het hele seizoen alle uitsupporters weren totdat er een oplossing gevonden is waar de KNVB ook actief mee aan de slag gaat. Wat dat is zou uitgezocht kunnen worden maar afspraken met de lokale driehoek in de trend van: als er iets voorkomt, staking wedstrijd, reglementair verlies, 3 punten in mindering, en op basis daarvan 5 jaar geen uitsupporters zou een mooi begin zijn. Het zelfde fenomeen (stadion slopen) zie we de laatste jaren ook de hele tijd bij degraderende clubs namelijk.

Simpelweg als politiek over elkaar heen buitelen om open deuren in te trappen dat vind ik écht symboolpolitiek en daarmee wordt alleen maar aangetoond hoe ver deze mensen van de realiteit af staan. En dat is een zorgelijke ontwikkeling als er onschuldige slachtoffers vallen (zoals recent bij Cambuur).

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

@Typhone ik ben blij dat je nu - wellicht getriggerd door de post van @Ruzor - uitgebreider uilegt wat je vindt en waarom, dat werd eerder niet echt duidelijk en kwam wat ongenuanceerd over.. (y)

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vind de discussie interessant, met name op het vlak van 'Wie moet er gestraft worden?' De individuele relschopper of de groep, of de club? Of alle supporters?

De Engelse voetbalwet zet enorm in op preventie, en een van de onderdelen hiervan zijn een uitgebreid CCTV netwerk met facial recognition, spotters en een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Heb je dit aan of bij je, dan wordt je de toegang ontzegt.

Nu lijkt me, wanneer men vuurwerk naar binnen kan smokkelen, dan lukt het waarschijnlijk ook wel om een bivakmuts in de onderbroek te verstoppen. Zoals iemand al eerder benoemde zal hier een intensieve aanpak nodig zijn. Hetzelfde voor de 'vaste zitplaatsen'. In Engeland moet iedere supporter op zijn/haar eigen plaats gaan zitten of staan. Dit betekend een grote inzet van stewards binnen het stadion.

Wellicht zijn er tussentijds harde maatregelen noodzakelijk wanneer men collectief de regels aan de laars lapt, zoals enige tijd terug ook bij Eagles-Zwolle gebeurde, toen het uitvak leeg geveegd werd omdat de Zwolle supporters weigerden de gezichtsbedekkende kleding te verwijderen.

Toch denk ik dat de oplossing voornamelijk zal liggen in het individueel straffen middels het strafrecht, de opbouw van het strafblad en het weghouden van de relschoppers van het stadion door middel van een fysieke meldplicht.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

pro_6or schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:13:
[...]

Water droogt vanzelf op. Lucht zal ff stinken maar vervliegd ook. Blijven over huid en botten.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ramzzz schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:29:
@Typhone ik ben blij dat je nu - wellicht getriggerd door de post van @Ruzor - uitgebreider uilegt wat je vindt en waarom, dat werd eerder niet echt duidelijk en kwam wat ongenuanceerd over.. (y)
Fair point en daar had ik hem ook even op gewezen, zo eerlijk moet ik ook zijn :)

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:45:

Ik vis hem eruit omdat hij simpel iets gaat roepen over zaken waar hij geen invloed op heeft maar precies weet hoe de algemene opinie erbij hangt.
Ja, dat heeft hij wel, want 1) hij is onderdeel van de driehoek, en die heeft hier wel degelijk iets over te zeggen 2) tijdens de COVID crisis had hij ook leidinggevende capaciteiten want hij was woordvoerder van alle burgemeesters 3) hij deed dit natuurlijk om aan te geven dat, wat Feyenoord ook zou beslissen dat dit zijn beslissing zou zijn.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
Wippie1234 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:09:
Ik vind de discussie interessant, met name op het vlak van 'Wie moet er gestraft worden?' De individuele relschopper of de groep, of de club? Of alle supporters?

De Engelse voetbalwet zet enorm in op preventie, en een van de onderdelen hiervan zijn een uitgebreid CCTV netwerk met facial recognition, spotters en een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Heb je dit aan of bij je, dan wordt je de toegang ontzegt.

Nu lijkt me, wanneer men vuurwerk naar binnen kan smokkelen, dan lukt het waarschijnlijk ook wel om een bivakmuts in de onderbroek te verstoppen. Zoals iemand al eerder benoemde zal hier een intensieve aanpak nodig zijn. Hetzelfde voor de 'vaste zitplaatsen'. In Engeland moet iedere supporter op zijn/haar eigen plaats gaan zitten of staan. Dit betekend een grote inzet van stewards binnen het stadion.

Wellicht zijn er tussentijds harde maatregelen noodzakelijk wanneer men collectief de regels aan de laars lapt, zoals enige tijd terug ook bij Eagles-Zwolle gebeurde, toen het uitvak leeg geveegd werd omdat de Zwolle supporters weigerden de gezichtsbedekkende kleding te verwijderen.

Toch denk ik dat de oplossing voornamelijk zal liggen in het individueel straffen middels het strafrecht, de opbouw van het strafblad en het weghouden van de relschoppers van het stadion door middel van een fysieke meldplicht.
Dan maar naakt fouilleren als dat nodig blijkt te zijn. Duurt wel wat langer i.v.m. de privacy. Dat moet dan maar, collectieve maatregel die nodig blijkt te zijn.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
Uefa preparing criminal legal action against Infantino

Korte samenvatting:
Uefa is preparing criminal legal proceedings against Fifa president Gianni Infantino over the now scrapped plan to sell off stakes in the World Cup and its other competitions to private investors.

Documents seen by BBC Sport show an application has been made by European football's governing body requesting access to evidence and documents for use in proceedings in Switzerland against the embattled president himself, who Uefa accuses of "criminal mismanagement".
Nice, doorpakken.
Uefa also says it is considering pursuing criminal action against other Fifa officials.
Dit kan ook een drukmiddel zijn om zo achter de waarheid te komen, of ze tegen elkaar uit laten spelen.

Schijnbaar betreft het twee bedrijven in VS:
In the application, Uefa is applying to a court in Florida to attempt to access files held by two Fifa businesses - Fifa Americas and FWC2026 - to be used to pursue the criminal charges in Switzerland at a later stage.

The two businesses are based in Florida.
Groen licht voor Zwitserse juridische basis om Infantino juridisch aan te pakken:
[...]

"Swiss counsel has confirmed [...] that the proceeding is within reasonable contemplation for purposes of Swiss law and that Uefa has standing, as a complainant, to file a criminal complaint for criminal mismanagement against Infantino and potentially other Fifa officials as may be warranted."
Nog wat andere juridische details:
It has been reported that a separate filing has been lodged to a court in New York, where Uefa are seeking documentation from Thrive Capital, the business proposed to take up an interest in FFE which was founded by Josh Kushner, the brother of US president Donald Trump's son-in-law.

Reports indicate there is a third application in Colorado, relating to former Formula 1 chief Greg Maffei, who is referred to in the court filings as a "key commercial adviser" on the proposed FFE transaction.
When moving fast and break shit hits the fan.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Feyenoord identificeert na vuurwerkrel tientallen betrokkenen

Feyenoord heeft na een intensief onderzoek van een week 'enkele tientallen mensen in beeld die in aanmerking komen voor een stadionverbod'. Dit alles na de ongeregeldheden tijdens de uitwedstrijd van zondag tegen SC Cambuur.

Eerder werd al bekend dat Feyenoord in de komende twee uitwedstrijden geen supporters laat afreizen. De relschoppers van vorige week zijn nu specifiek in beeld. ''Voor de bewuste personen geldt dat hun uitkaart zal worden ingenomen, ze een lokaal stadionverbod krijgen en bij de KNVB worden aangemeld voor een landelijk stadionverbod.'

Feyenoord komt met een heldere uitleg op de clubsite. ''Onder degenen die zullen worden geweerd, zitten niet alleen personen van wie is vastgesteld dat zij daadwerkelijk vuurwerk of fakkels hebben afgestoken. Het betreft ook mensen van wie op de bestudeerde camerabeelden duidelijk zichtbaar is dat zij dit nadrukkelijk mogelijk hebben gemaakt. Dit bijvoorbeeld door te coördineren of een van de grote vlaggen langdurig omhoog te hebben gehouden, met als doel om de daders onzichtbaar tot hun acties te laten overgaan.''

De clubleiding hekelt daarnaast het feit dat diverse supporters tijdens de vuurwerkactie plotseling een bivakmuts droegen. ''Het op tribunes dragen van dergelijke gezichtsbedekkende kleding is zoals bekend ook verboden onder andere op basis van de geldende KNVB-standaardvoorwaarden.''

Het grootschalige onderzoek is overigens nog niet afgerond. De leiding van Feyenoord verwacht dat in de komende dagen meer personen zullen worden geïdentificeerd. Het duel in Leeuwarden werd na twaalf minuten tijdelijk stilgelegd nadat vanuit het Feyenoord-vak op grote schaal vuurwerk werd afgestoken. Daarbij werd niet alleen vuurwerk op het veld, maar ook richting omliggende tribunes geschoten.

Zeven Cambuur-supporters liepen daarbij brandwonden, gehoorschade en oogletsel op. Feyenoord nam zondagavond al nadrukkelijk afstand van de gebeurtenissen en sprak van 'ontoelaatbare gebeurtenissen'. De club heeft nu dus al diverse daders in het vizier.

Bron

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Jammer, teleurstellend en kansloos dat het niet ook een reglementaire nederlaag van 3-0 opgeleverd heeft, 5-0 en 6 punten aftrek bij herhaling.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Verwijderd

HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 17:37:
Jammer, teleurstellend en kansloos dat het niet ook een reglementaire nederlaag van 3-0 opgeleverd heeft, 5-0 en 6 punten aftrek bij herhaling.
Puntenaftrek bij het afsteken van vuurwerk? Ik voorzie een toename van supporters van de rivaal bij jouw club op de tribune.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 17:57:
[...]

Puntenaftrek bij het afsteken van vuurwerk? Ik voorzie een toename van supporters van de rivaal bij jouw club op de tribune.
Houd mekaar in evenwicht.

in ander nieuws : nu.nl

'Leandro Paredes hekelt de schorsing van tien wedstrijden naar aanleiding van zijn wangedrag na de WK-finale tussen Argentinië en Spanje. De middenvelder vindt het gek dat Spanjaard Gavi maar één wedstrijd is geschorst.'

kan die trump simp niet mininaal 10 wedstrijden extra krijgen? . of hoe moeten we deze ontspoorde braadaap anders verwoorden?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Stimulate14 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:11:
Feyenoord identificeert na vuurwerkrel tientallen betrokkenen

Feyenoord heeft na een intensief onderzoek van een week 'enkele tientallen mensen in beeld die in aanmerking komen voor een stadionverbod'. Dit alles na de ongeregeldheden tijdens de uitwedstrijd van zondag tegen SC Cambuur.

Eerder werd al bekend dat Feyenoord in de komende twee uitwedstrijden geen supporters laat afreizen. De relschoppers van vorige week zijn nu specifiek in beeld. ''Voor de bewuste personen geldt dat hun uitkaart zal worden ingenomen, ze een lokaal stadionverbod krijgen en bij de KNVB worden aangemeld voor een landelijk stadionverbod.'

Feyenoord komt met een heldere uitleg op de clubsite. ''Onder degenen die zullen worden geweerd, zitten niet alleen personen van wie is vastgesteld dat zij daadwerkelijk vuurwerk of fakkels hebben afgestoken. Het betreft ook mensen van wie op de bestudeerde camerabeelden duidelijk zichtbaar is dat zij dit nadrukkelijk mogelijk hebben gemaakt. Dit bijvoorbeeld door te coördineren of een van de grote vlaggen langdurig omhoog te hebben gehouden, met als doel om de daders onzichtbaar tot hun acties te laten overgaan.''

De clubleiding hekelt daarnaast het feit dat diverse supporters tijdens de vuurwerkactie plotseling een bivakmuts droegen. ''Het op tribunes dragen van dergelijke gezichtsbedekkende kleding is zoals bekend ook verboden onder andere op basis van de geldende KNVB-standaardvoorwaarden.''

Het grootschalige onderzoek is overigens nog niet afgerond. De leiding van Feyenoord verwacht dat in de komende dagen meer personen zullen worden geïdentificeerd. Het duel in Leeuwarden werd na twaalf minuten tijdelijk stilgelegd nadat vanuit het Feyenoord-vak op grote schaal vuurwerk werd afgestoken. Daarbij werd niet alleen vuurwerk op het veld, maar ook richting omliggende tribunes geschoten.

Zeven Cambuur-supporters liepen daarbij brandwonden, gehoorschade en oogletsel op. Feyenoord nam zondagavond al nadrukkelijk afstand van de gebeurtenissen en sprak van 'ontoelaatbare gebeurtenissen'. De club heeft nu dus al diverse daders in het vizier.

Bron
Ik zeg een weekje schoffelen bij de kringloop. Deze mensen bedoelde niet dat iemand gewond werd geraakt. /s

Je kunt deze mensen er wel uit halen, maar dan komt wel weer een nieuwe lichting. Je moet het geweld aanpakken, ze hoeven maar te kijken naar Engeland (in de stadions dan).

• bazzemans
Die Paredes is helemaal niet goed. Het ergste is misschien wel dat hij zich ook gesteund voelt door zijn land (bond + supporters). Die hebben een heel andere wedstijd en toernooi gezien.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:01
De KNVB voelt zich sterk, groot en denkt verandering te kunnen bewerkstelligen. Daarom komt ze met een nieuwe statement:

https://www.knvb.nl/downl...0/ourgameourfifaourfuture
https://www.knvb.nl/nieuw...it-voor-nieuwe-koers-fifa

Kernpunten van het verhaal;
Verandering van bestuur, macht verdelen en verbeterde toezicht.
Meer maatschappelijke betrokkenheid
Meer investeringen in voetbal, streven om tot 90% van de inkomsten terug te laten vloeien naar het voetbal.

Dit alles willen ze bespreken op een voetbaltop in Amsterdam.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• HollowGamer
  • Niet online
bazzemans schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 20:21:
Die Paredes is helemaal niet goed. Het ergste is misschien wel dat hij zich ook gesteund voelt door zijn land (bond + supporters). Die hebben een heel andere wedstijd en toernooi gezien.
Tja, mag je iets zeggen over hun cultuur en hoe snel ze zich altijd aangevallen voelen?

Bij mij staat Argentinië onderaan als het op gebied van zelfspot en zelfreflectie aankomt. En dat is niet alleen gebaseerd op het voetbal.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

HollowGamer schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:52:
[...]

Tja, mag je iets zeggen over hun cultuur en hoe snel ze zich altijd aangevallen voelen?

Bij mij staat Argentinië onderaan als het op gebied van zelfspot en zelfreflectie aankomt. En dat is niet alleen gebaseerd op het voetbal.
100% dit.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Messi gestopt als international. Niet helemaal onverwacht maar ik vermoed dat de tissues bij de NOS niet aan te slepen zijn op dit moment ;)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Typhone schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:48:
Messi gestopt als international. Niet helemaal onverwacht maar ik vermoed dat de tissues bij de NOS niet aan te slepen zijn op dit moment ;)
En de dekbedden niet te vergeten!

How bad is it on a scale from one to Spurs

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Genoeg reden weer om de eerstvolgende 5 awards aan hem toe te kennen.

XXXVI

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet voor niets een favoriete bestemming voor bepaalde mensen zo rond 1945.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gambieter schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:34:
[...]

Niet voor niets een favoriete bestemming voor bepaalde mensen zo rond 1945.
Ik maakte tijdens de dames WK-hockeyfinale de opmerking "gôh, Brugesser, Knobl, waarvandaan en wanneer zou haar opa naar Argentinië zijn gekomen?" :+

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Niet heel grappig noch historisch accuraat...

On topic graag nu weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-08-2026 23:29 ]

• HollowGamer
  • Niet online
Bij Ziggo ook hoor, en bij Ronaldo altijd meh.

Nu heb ik met beide niets (geef mij echt een werker als Rice bijvoorbeeld), maar heb zo'n gevoel dat ze bij Rondo in tranen zijn komende maandag.

*Bedoel vandaag, maar zie het altijd twee dagen later

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 31-08-2026 23:41 ]

• Gonadan

Gonadan

Zal hem niet missen. Voetbaltechnisch vaak onwijs van hem genoten maar de ware aard kwam steeds vaker boven en daar geniet ik niet van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
En PvH weg als vaste analist. Voor wie gaat de nos nu azijn kopen aangezien hij en Arno weg zijn? Nu Joep Schreuder ophoepelen.

• Gonadan

Gonadan

Het moet weer studio Ajax worden nu die weer wat op de rit lijken? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

de KNVB neemt een stapje in de goede richting.

https://nos.nl/artikel/26...ien-naar-veld-of-tribunes

het is iets. er zijn ook een kleine 50 stadionverboden uitgedeeld door feyenoord aan wat levend tuig door vuurwerk nav vuurwerk bij cambuur.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:48

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:59:
de KNVB neemt een stapje in de goede richting.

https://nos.nl/artikel/26...ien-naar-veld-of-tribunes

het is iets. er zijn ook een kleine 50 stadionverboden uitgedeeld door feyenoord aan wat levend tuig door vuurwerk nav vuurwerk bij cambuur.
Dit is geen goede stap. Dit is een onzin stap. Want na 2x werd er ook al gestaakt.
Enige wat je nu krijgt is dat hooligans nu nog meer macht hebben om een wedstrijd te beïnvloeden.

Huub Huub Barbatruc!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

DNA_Saint schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:44:
[...]

Dit is geen goede stap. Dit is een onzin stap. Want na 2x werd er ook al gestaakt.
Enige wat je nu krijgt is dat hooligans nu nog meer macht hebben om een wedstrijd te beïnvloeden.
Als ze 1 stuk vuurwerk hebben, hebben ze er ook wel 2. Wat zou dat uitmaken

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:48

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door DNA_Saint op 11-09-2026 20:50 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Als een klein groepje het verpest voor de grote groep (die onder de streep een kaartje betalen, vrije tijd nemen, en komen om een voetbalwedstrijd te kijken) dan keert de grote groep zich tegen dat kleine groepje. Het maatschappelijk draagvlak om dat kleine groepje aan te pakken, groeit daarmee.

Daarnaast lees je tussen de regels door dat de politiële diensten erachteraan aan het gaan zijn, en dat de escalatieladder door het gedrag van (nepsupporters van) Feyenoord bij FC Cambuur een trede is gestegen. Want laten we dit nou eindelijk eens bij de naam noemen: dit zijn nepsupporters die graag willen dat de wedstrijd om hen draait. Gevolg is nu: dan geen wedstrijd. Plus stadionverboden. Net zolang tot het niet meer plaats gaat vinden. Een uitstekende keuze. Wat betreft optreden politiële diensten denk ik vooral aan informatiepositie binnen de harde kern. Dat is vrij gemakkelijk te infiltreren. Daarmee kun je het organisatorische gedeelte van de harde heen aanpakken. Dat doen teams die gespecialiseerd zijn in aanpak ondermijning.

• bazzemans
[...]

Noem het zoals je wilt. Het maakt in ieder geval vóóraf heel duidelijk wat de consequenties zijn van vuurwerk afsteken en richten op het veld of andere supporters. Dat was bij de gevallen waar het uiteindelijk tot een staking kwam niet het geval.

Prima stap wat mij betreft. Lost dit het probleem op? Waarschijnlijk niet als interventie op zichzelf. Wel als onderdeel van meer stappen, waaronder andere preventieve (voorkomen dat het vuurwerk in het stadion komt) en repressieve maatregelen (supporters die zich misdragen, individueel of als groep, pakken en de toegang ontzeggen).

[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 11-09-2026 21:31 ]

• bazzemans
@Jerie Noem het beestje dan echt bij de naam; het is crimineel gedrag.

• Jerie
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:32:
@Jerie Noem het beestje dan echt bij de naam; het is crimineel gedrag.
Vandaar ook de term ondermijning, maar 'crimineel' is nogal algemeen. Echter, we blijven deze figuren 'harde kern' noemen. Ik vind het helemaal geen harde kern (vertaal het even naar die-hard fan). De harde kern dat zijn de mensen met een clublidmaatschap die, ondanks dit wangedrag en gevaar voor associatie en geweldspiraal, blijven komen opdagen. Ik vind het juist nepsupporters die het voor de harde kern verzieken. Met de dekmantel 'fan' je inhoudsloze leven invullen met crimineel gedrag, en daarmee een voetbalclub meenemen de afgrond in.

Als ik fan ben van Taylor Swift en de hele wereld afreis voor haar concerten dan ben ik een die-hard fan. Als ik de hele wereld afreis om vuurwerk af te steken als zgn. die-hard fan dan is dat storend en gevaarlijk voor de andere bezoekers. Het kan niet anders dan dat ik dan vroeg of laat geweerd ga worden bij Taylor Swift concerten. Dat we dit tolereren komt omdat we het niet eerder aan hebben durven pakken. Net zoals tractoren op een autosnelweg moet je er vroeg bij zijn, voor men zich in grote getalen gaat organiseren.

• Radiohoofd
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:12

Radiohoofd

I believe I can fly

Een paar niveautjes lager en dan doel ik niet op de competitie 8)7

Wat een totaal debiel ben je als je als trainer een speler van de tegenpartij mishandelt.

https://www.ad.nl/voetbal/amateurvoetballer-tanden-uit-de-mond-geslagen-gvvv-zet-oud-prof-jhon-van-beukering-en-broer-direct-op-straat~ace2b5c2/

Everyone faces darkness on their own. As I have done, so will you.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Radiohoofd schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:50:
Een paar niveautjes lager en dan doel ik niet op de competitie 8)7

Wat een totaal debiel ben je als je als trainer een speler van de tegenpartij mishandelt.

https://www.ad.nl/voetbal/amateurvoetballer-tanden-uit-de-mond-geslagen-gvvv-zet-oud-prof-jhon-van-beukering-en-broer-direct-op-straat~ace2b5c2/
Op nu.nl midden in het artikel een foto van het slachtoffer (flink NSFW IMO), wat een bizar verhaal..

per aspera ad astra

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

LAD93 schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:02:
[...]

Op nu.nl midden in het artikel een foto van het slachtoffer (flink NSFW IMO), wat een bizar verhaal..
Aha, van de broers ‘Van Burger King’ naar ‘Van Beuk erin’. :/

• bazzemans
Weleens als trainer tegen een jeugdteam gespeeld die weer getraind door Jhon van Beukering. Complete gek langs het veld. Geregeld ongeregeldheden en niemand wilde er graag tegen spelen.

Dennis (zijn broer) daarentegen heeft zich aardig opgewerkt als trainer met (relatief) weinig gedoe. In zekere zin wel sneu dat hij de dupe wordt van het gedrag van Jhon.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Zij begonnen" niveau :X .

Tja, Dennis moet blijkbaar nog leren dat hij niets met zijn broer samen moet doen. Daar mag de politie en justitie zich mee bezig houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gonadan

Gonadan

Aangezien Dennis ook op non actief gezet is mag je toch aannemen dat hij er ook bij betrokken was? Of het op zijn minst voor zijn broer opgenomen heeft?
Als dit een solo actie van Jhon was dan zie ik geen reden om ook Dennis te wippen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:42
bazzemans schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:58:
Weleens als trainer tegen een jeugdteam gespeeld die weer getraind door Jhon van Beukering. Complete gek langs het veld. Geregeld ongeregeldheden en niemand wilde er graag tegen spelen.

Dennis (zijn broer) daarentegen heeft zich aardig opgewerkt als trainer met (relatief) weinig gedoe. In zekere zin wel sneu dat hij de dupe wordt van het gedrag van Jhon.
Klinkt als een complete idioot, die je als club niet op of naast je veld moet willen hebben. Je zou zeggen dat GVVV bekend was met zijn reputatie.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• bazzemans
Gonadan schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:49:
Aangezien Dennis ook op non actief gezet is mag je toch aannemen dat hij er ook bij betrokken was? Of het op zijn minst voor zijn broer opgenomen heeft?
Als dit een solo actie van Jhon was dan zie ik geen reden om ook Dennis te wippen.
Dat is vooralsnog louter een aanname. De club kan ook hiertoe besloten hebben, omdat Dennis zijn broer als assistent koos en het daarom passend vond van beide afscheid te nemen.

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:19:
[...]

Dat is vooralsnog louter een aanname. De club kan ook hiertoe besloten hebben, omdat Dennis zijn broer als assistent koos en het daarom passend vond van beide afscheid te nemen.
Het woord 'aannemen' staat dan ook letterlijk in mijn post. :D

Dennis kan zelf ook besloten hebben solidair te zijn met Jhon. Maar jouw suggestie lijkt me geen geldige reden voor ontslag, dat zit de club dan geld kosten lijkt me?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:42
bazzemans schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:19:
[...]

Speculatie: “We zijn bekend met het gedrag van je broer, jij staat voor hem in en als er iets gebeurt scheiden onze wegen.”

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://www.nu.nl/algemee...e-leeftijd-overleden.html

:/ bah. toch ineens wel nu plotseling :/

• toolkist
  • Niet online
Die zat onlangs bij een wedstrijd van Telstar nog in het stadion samen met Ronald :/

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Oei. Dat is heel triest nieuws :/

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Zo te zien een voorraad lachgas om een heel voetbalstadion mee onder zeil te krijgen... |:(

Welke idioot neemt zo'n l*l ooit nog aan dan?

https://www.ad.nl/voetbal...zit-van-lachgas~a2f66985/

Maak je borst maar nat, als je iemand met zo'n recent verleden in dienst neemt, zoals ik begreep van die 'nieuwe' bij Ajax.

Recidive ligt op de loer... :X

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 16-09-2026 12:35 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Sterling is wel iets heftiger en intenser dan Biss. Maar zonder dat krasje had hij allang een club gehad en had hij nooit naar Ajax gekomen waarschijnlijk

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

418O2 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:48:
Sterling is wel iets heftiger en intenser dan Biss. Maar zonder dat krasje had hij allang een club gehad en had hij nooit naar Ajax gekomen waarschijnlijk
Echt, hoe compleet mesjokke en oliedom kun je zijn, dan? 8)7

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ramzzz schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:50:
[...]

Echt, hoe compleet mesjokke en oliedom kun je zijn, dan? 8)7
Wel mooi dat hij op de bijrijdersstoel ging zitten alsof hij niet zelf reed.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

418O2 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:51:
[...]

Wel mooi dat hij op de bijrijdersstoel ging zitten alsof hij niet zelf reed.
My imaginary friend was driving...

• HollowGamer
  • Niet online
Lees het nu pas, ook erg geschrokken. Zo jong nog, en dan een klote ziekte, en dan is het voorbij. Ik hoop echt dat z.s.m. hier iets tegen vinden, eigenlijk raar dat we het nog niet weten.

Voor iedereen is het erg, ook om zo jong je ouder te verliezen als zoon. Ze hebben alleen de GK als zoon toch? Hopelijk doen zij ook nog iets moois als club.

Mooi en goed dat Barça ook reageert op dit nieuws.

• HollowGamer
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:25:
[...]

Zo te zien een voorraad lachgas om een heel voetbalstadion mee onder zeil te krijgen... |:(

Welke idioot neemt zo'n l*l ooit nog aan dan?

https://www.ad.nl/voetbal...zit-van-lachgas~a2f66985/

Maak je borst maar nat, als je iemand met zo'n recent verleden in dienst neemt, zoals ik begreep van die 'nieuwe' bij Ajax.

Recidive ligt op de loer... :X
Iedereen? Kijk maar naar Marseille en onze 'muziekkanten' die weer staan rappen en gewoon te zien zijn. De NPO zegt daar dan weer niets over, nogal hypocriet (vind ik).

Wij hadden ook Party. Achteraf gezien had de club hem eerder moeten laten gaan, maar je kunt niet zomaar iemand ontslaan, en soms moet je echt afwachten of er waarheid in zit (want dat hoeft niet altijd).

Het voordeel is denk ik, dat je hem toch weer kan verkopen en je er maar kort aan vastzit. Tenminste dacht dat dit ook maar een jaartje was?

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

HollowGamer schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:31:
[...]

Lees het nu pas, ook erg geschrokken. Zo jong nog, en dan een klote ziekte, en dan is het voorbij. Ik hoop echt dat z.s.m. hier iets tegen vinden, eigenlijk raar dat we het nog niet weten.

Voor iedereen is het erg, ook om zo jong je ouder te verliezen als zoon. Ze hebben alleen de GK als zoon toch? Hopelijk doen zij ook nog iets moois als club.

Mooi en goed dat Barça ook reageert op dit nieuws.
Drie kinderen en 4 kleinkinderen , waar Ronald JR zelfs recentelijk vader geworden is.

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste