[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:32:
Ach al die enshittification van al die streams. ik zou zeggen fmhy! de rest zou ik aan edit : barbara streissand vragen.
Geen idee waar je het over hebt.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:12:
Ik denk dat Talpa die NL kijker niet eens boeit. Het is wereldwijd naast die in Zwitserland de enige streamer, dus ze hopen waarschijnlijk het geld van buiten NL binnen te halen.
Maar levert dit echt zoveel op dan? Hoeveel mensen in nederland kopen er nu voor 5 euro een 'ticket' voor stream, voor een wedstrijd tegen een onbekende ploeg? En wereldwijd? Denk dat er weinig buitenlanders zijn.

Maar goed, zal wel winst in zitten anders doen ze het niet.

[Edit, ging met de quote niet helemaal goed]

[ Voor 82% gewijzigd door TripleQ op 18-08-2026 16:15 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:49
Ik denk dat Talpa die NL kijker niet eens boeit. Het is wereldwijd naast die in Zwitserland de enige streamer, dus ze hopen waarschijnlijk het geld van buiten NL binnen te halen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
Ontzettend walgelijk, ik heb mijn directe vrienden/kenninskring ook op de hoogte gebracht dat ze de Zwitsere TV gewoon kunnen volgen voor die wedstrijd :+

• TimLelieveldt
  • Registratie: Juli 2026
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:38:
Zoals ik het statement van Ziggo begrijp zit deze wedstrijd niet in het UEFA Europees voetbalpakket, waardoor het dus een spelletje bieden wordt. En blijkbaar heeft Kijk daar een beter bod gedaan dan Ziggo, als Ziggo al geboden heeft.

Feitelijk vallen alle voorrondes buiten het pakket, dus mag de thuisspelende club de rechten verkopen. Ajax verkoopt uiteraard aan Ziggo, ook Shelbourne en Vojvodina gingen gewoon akkoord. Het lijkt er dus sterk op dat Sion in dit geval het onderste uit de kan wilde waardoor het Kijk geworden is.
Een kleine correctie. Alle voorronden, met uitzondering van de play-off ronde CL. Clubs mogen ook zelf nog het aanvangstijdstip bepalen.

Maar goed dit is al jaren zo. Het valt pas op (en wordt ook weer vergeten) als een groep fans zich benadeelt voelt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TimLelieveldt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:57:
[...]

Een kleine correctie. Alle voorronden, met uitzondering van de play-off ronde CL. Clubs mogen ook zelf nog het aanvangstijdstip bepalen.

Maar goed dit is al jaren zo. Het valt pas op (en wordt ook weer vergeten) als een groep fans zich benadeelt voelt.
De playoffronde is geen voorronde maar hoort bij het hoofdtoernooi. :)

En het is niet een groep fans die zich benadeeld voelt, het is al het Nederlandse publiek wat die wedstrijd zou willen kijken die nu verplicht extra moeten gaan betalen. Die Woerts kan er nog zo'n mooi verhaal van maken als hij wil, dit is gewoon vijf euro extra kosten voor iedereen. Mooier kunnen we het niet maken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TimLelieveldt
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:01:
De UEFA noemt in alle toernooien de 4e voorronde de play-off ronde. Dus ook Sion vs Ajax in de Conference League :o

[ Voor 21% gewijzigd door TimLelieveldt op 18-08-2026 17:18 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
TimLelieveldt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:57:
[...]

Haha ja, in België is dit al jaren zo met de Europese voorrondes. Anderlecht heeft vorig seizoen zo zijn eigen europese wedstrijden op hun eigen clubkanaal aangeboden omdat er te weinig werd voor gegeven.

• Chelseamarre123
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:01:
[...]

En het is niet een groep fans die zich benadeeld voelt, het is al het Nederlandse publiek wat die wedstrijd zou willen kijken die nu verplicht extra moeten gaan betalen. Die Woerts kan er nog zo'n mooi verhaal van maken als hij wil, dit is gewoon vijf euro extra kosten voor iedereen. Mooier kunnen we het niet maken.
CL begint pas in september, dit is gewoon een voorronde...

Het WK is ook pas om de 4jaar, voorronde wedstrijden daar zitten toch ook vaak verschillend per zender tov het echte wk

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:38:
[...]
Als je het aan durft zonder huiduitslag te krijgen, hier kan je het terug zien: https://www.vandaaginside.nl/sport/binnenlands-voetbal/ajax/artikelen/chris-woerts-krijgt-staande-ovatie-na-gigantische-scoop-over-ajax (wel even naar het juiste filmpje klikken)
Die Woerts zou ook gewoon een Nederland breed stadion verbod moeten krijgen. Er is werkelijk niets wat hij doet met voetbal wat voor de fans ook goed is.

• PolarBear
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:14:
[...]

CL begint pas in september, dit is gewoon een voorronde...
Niet gewoon een voorronde, in deze ronde mag bijvoorbeeld de hymne gebruikt worden en moet het stadion ook qua reclame helemaal voldoen aan UEFA eisen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

TimLelieveldt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

De UEFA noemt in alle toernooien de 4e voorronde de play-off ronde. Dus ook Sion vs Ajax in de Conference League :o
Dat is geen CL maar CfL. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Quad schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:12:
Dat is wel duidelijk. Fuck de Nederlandse kijker, graaien maar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Terranova schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:15:
Ontzettend walgelijk, ik heb mijn directe vrienden/kenninskring ook op de hoogte gebracht dat ze de Zwitsere TV gewoon kunnen volgen voor die wedstrijd :+
Ik vrees dat die link niet werkt donderdag maar we gaan het zien. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Chelseamarre123
  • Nu online
PolarBear schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:38:
[...]

Niet gewoon een voorronde, in deze ronde mag bijvoorbeeld de hymne gebruikt worden en moet het stadion ook qua reclame helemaal voldoen aan UEFA eisen.
Alsnog blijft het een voorronde of de laatste ronde voor het hoofdtoernooi :P

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:06:
[...]

Alsnog blijft het een voorronde of de laatste ronde voor het hoofdtoernooi :P
Alle UEFA leagues (UCL - Champions League, EUL - Europa League en EUCL - Conference League) bestaan uit de play-offs, de groepsfase en de knock-out fase. Alles hoort erbij en is onderdeel van de league.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 18-08-2026 18:28 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:26:
[...]

Alle UEFA leagues (UCL - Champions League, EUL - Europa League en EUCL - Conference League) bestaan uit de play-offs, de groepsfase en de knock-out fase. Alles hoort erbij en is onderdeel van de league.
Dus in feite heeft NEC zich vorige week geplaatst voor de Champions League 😛

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:57:
[...]

Ik vrees dat die link niet werkt donderdag maar we gaan het zien. ;)
Er is altijd een link te vinden

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:55
Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:26:
[...]

Er is wel een verschil. Pas vanaf de play-offronde zijn de wedstrijden onderdeel van het centrale commerciële en mediapakket van de UEFA vallen. Dat is tevens de reden waarom daarvoor de hymne niet klinkt en bepaalde eisen nog minder scherp zijn. De UEFA maakt dus wel degelijk verschil tussen de verschillende voorrondes.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Tristan Wins schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:39:
[...]

Dus in feite heeft NEC zich vorige week geplaatst voor de Champions League 😛
In principe wel, dus daarom spelen ze morgen ook met het logo op de mouw, is het stadion Champions League ready gemaakt en zal de hymne klinken.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

bazzemans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:29:
[...]

Er is wel een verschil. Pas vanaf de play-offronde zijn de wedstrijden onderdeel van het centrale commerciële en mediapakket van de UEFA vallen. Dat is tevens de reden waarom daarvoor de hymne niet klinkt en bepaalde eisen nog minder scherp zijn. De UEFA maakt dus wel degelijk verschil tussen de verschillende voorrondes.
Daarom schreef ik ook play-offs, groepsfase en knock-out fase ;)

• TimLelieveldt
  • Niet online
Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:41:
Maakt allemaal niet zoveel uit wat waar bij hoort.

De tv-rechten van de play-offs CL worden collectief verkocht en die van de EL en de ECL niet.

• bazzemans
Ruzor schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:41:
[...]

Ah yes. Mijn hoofd haalde een trucje met mij uit. Waar knockout stond las ik kwalificatie (ook al lijkt dat niet op elkaar).

Maar nee, NEC heeft niet de CL gehaald vind ik. Voor mij (en over het algemeen) is dat pas als je het hoofdtoernooi haalt.

• PolarBear
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:53:
[...]
Maar nee, NEC heeft niet de CL gehaald vind ik. Voor mij (en over het algemeen) is dat pas als je het hoofdtoernooi haalt.
Nee dat klopt, maar de playoff CL is wel een andere niveau (zowel sportief als commercieel) dan de voorgaande rondes en de voorrondes EL/UCL

• bazzemans
PolarBear schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:43:
[...]

Nee dat klopt, maar de playoff CL is wel een andere niveau (zowel sportief als commercieel) dan de voorgaande rondes en de voorrondes EL/UCL
Op zich logisch dat het niveau telkens een stukje omhoog gaat als je dichter bij of in het eindtoernooi komt. ;)

Maar zeker waar. NEC is al verzekert van ruim 4 miljoen, ook als ze verliezen. Bij bereiken eindtoernooi verviervoudigd dat makkelijk.
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste