Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik denk idd dat deze keer alle berichten langs de directiekamer zijn gegaan ter controle. Een grappig bedoelde post kan olie op het vuur zijn en dat resulteert voor Berghuis weer in een enorme berg shit over zich heen. Verstandig gedaan zo.snmght schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:07:
Ben ik trouwens de enige die opvalt dat social media team van Ajax goed inspeelt op de gevoeligheid van deze transfer? Ik heb het gevoel dat iedere andere speler met statistieken als die van Berghuis in de welkomstvideo ook de nodige acties gemonteerd zou hebben. Nu niet want Feyenoord shirt en olie op het vuur. Lijkt me over nagedacht en verstandig.
Heb zelfs idee dat de doorlooptijd van deze transfer bewust erg lang is. Kan iedereen rustig wennen.
Ze worden steeds beter op de marketing afdeling.snmght schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:07:
Ben ik trouwens de enige die opvalt dat social media team van Ajax goed inspeelt op de gevoeligheid van deze transfer? Ik heb het gevoel dat iedere andere speler met statistieken als die van Berghuis in de welkomstvideo ook de nodige acties gemonteerd zou hebben. Nu niet want Feyenoord shirt en olie op het vuur. Lijkt me over nagedacht en verstandig.
Absoluut! Ik was al bang voor een semi-grappig filmpje a la Scherpensnmght schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:07:
bron: https://www.voetbalprimeu...-den-haag-een-lening.htmlStadsbestuur Den Haag geeft noodlijdend ADO Den Haag een lening
De gemeente heeft ADO een lening verstrekt van naar verluidt 500.000 euro. Met dat bedrag moet de club de komende periode zien te overbruggen, tot er een nieuwe eigenaar is. 'ADO vervult een sportieve en maatschappelijke functie in de stad', staat in de brief van de gemeente.
'Daarnaast heeft de gemeente een zakelijk belang bij de voortzetting van de huurrelatie inzake het stadion. De gemeente is geruime tijd eigenaar van het stadion, het hoofdgebouw inclusief de commerciële ruimten en de verschillende parkeerterreinen en heeft sinds het seizoen 2020/2021 ervoor gezorgd dat ADO in staat is om weer op een natuurgrasmat hun wedstrijden te spelen. Derhalve is het van belang dat de gemeente een kredietfaciliteit beschikbaar stelt die kan bijdragen aan het voortbestaan van ADO.'
Wanneer leren die gemeenten het nou eens? Geld blijven pompen in een verloren zaak en zeker in één wat gewoon een commercieel bedrijf is zou niet moeten mogen. Het argument dat ze een zakelijk belang hebben komt natuurlijk ook alleen maar doordat ze zich al een paar keer eerder hebben laten piepelen en geen nee durfden te zeggen. Het houd op een gegeven moment op en al helemaal als het een bvo betreft, stop dat geld dan in bv amateur clubs. En alle argumenten dat een club ook een maatschappelijke functie heeft kunnen wat mij betreft meteen prullenbak in, genoeg grote gemeenten zonder bvo die ze niet missen of die ze wel hebben gehad maar na failliet van de bvo nog steeds niet missen (bv Wageningen).
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Vind het heel zorgelijk dat gemeenten steeds meer (financiëel) verstrengeld raken met bvo's. Ja, ik weet dat Eindhoven ook een flinke smak geld heeft geleend aan PSV via het kopen van de grond onder het stadion, en nee, een nette deal vind ik dat ook niet. Ja, het heeft goed uitgepakt, maar ik vind niet dat een publieke gemeente zulke risicovolle deals moet doen.gws24 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:23:
[...]
bron: https://www.voetbalprimeu...-den-haag-een-lening.html
Wanneer leren die gemeenten het nou eens? Geld blijven pompen in een verloren zaak en zeker in één wat gewoon een commercieel bedrijf is zou niet moeten mogen. Het argument dat ze een zakelijk belang hebben komt natuurlijk ook alleen maar doordat ze zich al een paar keer eerder hebben laten piepelen en geen nee durfden te zeggen. Het houd op een gegeven moment op en al helemaal als het een bvo betreft, stop dat geld dan in bv amateur clubs. En alle argumenten dat een club ook een maatschappelijke functie heeft kunnen wat mij betreft meteen prullenbak in, genoeg grote gemeenten zonder bvo die ze niet missen of die ze wel hebben gehad maar na failliet van de bvo nog steeds niet missen (bv Wageningen).
In Rotterdam is het nog leuker natuurlijk met Feyenoord City. Stel dat Excelsior zou willen besluiten om op Kralingen een compleet nieuw stadion te willen, de gemeente zal wel toe moeten geven, aangezien ze al zoveel consessies hebben gedaan aan Feyenoord.
Wat ik nog maffer vind is dat de derde stad van Nederland het gewoon niet voor elkaar lijkt te krijgen om een stabiele bvo te hebben. Je zou zeggen dat je genoeg sponsoren uit de regio zou moeten kunnen vinden, Sparta en Excelsior lukt het immers ook. Ja, die willen nog weleens pendelen, maar als je kijkt naar het financiële beleid van beiden doen ze wel wat goed.
En wat je zegt, een Wageningen of Haarlem heeft niet aan status of allure verloren omdat ze toevallig geen BVO meer hebben. Hell, de provincie Zeeland is überhaupt niet vertegenwoordigd in het betaald voetbal, klagen hoor je ze daar ook niet.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De grond (zowel onder het stadion als het trainscomplex) heeft natuurlijk altijd nog een waarde, zeker kijkende naar de locaties van beide zal je daar als gemeente niet snel een verlies op lijden. In combinatie met een reeele taxatie is dat niet bijzonder risicovol. De grond in het centrum van een stad zal niet snel in waarde dalen.Maarten_E schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:29:
[...]
Vind het heel zorgelijk dat gemeenten steeds meer (financiëel) verstrengeld raken met bvo's. Ja, ik weet dat Eindhoven ook een flinke smak geld heeft geleend aan PSV via het kopen van de grond onder het stadion, en nee, een nette deal vind ik dat ook niet. Ja, het heeft goed uitgepakt, maar ik vind niet dat een publieke gemeente zulke risicovolle deals moet doen.
Gemeenten en megaprojecten blijven altijd een bijzondere combinatie. Gemeentes en wethouders die toch wel geschiedenis willen schrijven en dan krijg je dit soort constructies. De ene poogt het met een over the top gemeentehuis de ander met een nieuw stadsdeel om een stadion heen. Verspilling alomIn Rotterdam is het nog leuker natuurlijk met Feyenoord City. Stel dat Excelsior zou willen besluiten om op Kralingen een compleet nieuw stadion te willen, de gemeente zal wel toe moeten geven, aangezien ze al zoveel consessies hebben gedaan aan Feyenoord.
Dit is inderdaad bijzonder, grote gemeente, genoeg supporters zou je denken. Hoewel zowel Rotterdam als Amsterdam om de hoek liggen zou je hopen dat er enige achterban zou moeten zijn. Die blijkt beperkt zowel vanuit sponsoring (niet verwonderlijk als je kijkt naar wat voor bedrijven in Den Haag zitten) maar ook supporters.Wat ik nog maffer vind is dat de derde stad van Nederland het gewoon niet voor elkaar lijkt te krijgen om een stabiele bvo te hebben. Je zou zeggen dat je genoeg sponsoren uit de regio zou moeten kunnen vinden, Sparta en Excelsior lukt het immers ook. Ja, die willen nog weleens pendelen, maar als je kijkt naar het financiële beleid van beiden doen ze wel wat goed.
De overschatting vanuit de clubs en halve supporters in de openbaar bestuurfuncties zijn inderdaad het probleem. Als een club niet op eigen benen kan staan dan moet je als gemeenschap niet koste wat kost ze in stand pogen te houden. City marketing is en blijft creatief boekhouden.En wat je zegt, een Wageningen of Haarlem heeft niet aan status of allure verloren omdat ze toevallig geen BVO meer hebben. Hell, de provincie Zeeland is überhaupt niet vertegenwoordigd in het betaald voetbal, klagen hoor je ze daar ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 23-07-2021 18:45 ]
Dat klopt, maar ik zie het evenmin gebeuren dat, mocht PSV op de één of andere manier de lening niet kunnen afbetalen, dat de gemeente vervolgens het stadion maar laat slopen om waarde uit de grond te kunnen halen dmv verkoop voor woningbouw. Natuurlijk heeft het waarde, maar hetgeen wat er bovenop staat is van de organisatie aan wie je leent.Napo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:44:
[...]
De grond (zowel onder het stadion als het trainscomplex) heeft natuurlijk altijd nog een waarde, zeker kijkende naar de locaties van beide zal je daar als gemeente niet snel een verlies op lijden. In combinatie met een reeele taxatie is dat niet bijzonder risicovol. De grond in het centrum van een stad zal niet snel in waarde dalen.
[...]
Gemeenten en megaprojecten blijven altijd een bijzondere combinatie. Gemeentes en wethouders die toch wel geschiedenis willen schrijven en dan krijg je dit soort constructies. De ene poogt het met een over the top gemeentehuis de ander met een nieuw stadsdeel om een stadion heen. Verspilling alom
[...]
Dit is inderdaad bijzonder, grote gemeente, genoeg supporters zou je denken. Hoewel zowel Rotterdam als Amsterdam om de hoek liggen zou je hopen dat er enige achterban zou moeten zijn. Die blijkt beperkt zowel vanuit sponsoring (niet verwonderlijk als je kijkt naar wat voor bedrijven in Den Haag zitten) maar ook supporters.
[...]
De overschatting vanuit de clubs en halve supporters in de openbaar bestuurfuncties zijn inderdaad het probleem. Als een club niet op eigen benen kan staan dan moet je als gemeenschap niet koste wat kost ze in stand pogen te houden. City marketing is en blijft creatief boekhouden.
De gemeente heeft in feite 30 miljoen betaald voor iets waar men geen toegang tot heeft. En ja: Aan het einde van de rit verdienen ze eraan door rente, maar dan nog.
Gemeentes en grote projecten blijven altijd een probleem. Het probleem is dan: Waar stopt het? Feyenoord kan het zich nog wel veroorloven qua clubgrootte, maar who's next? FC Emmen die de hele stad om gaan bouwen om er De Nieuwe Meerdijk nee te zetten?
Voor wat betreft Den Haag: Je bedoelt dat er vooral overheidsinstanties in Den Haag zitten? Dat zal wel een probleem kunnen zijn, maar dan nog. Den Haag is toch een stad met internationale allure waarmee je indirect waarde zou moeten kunnen creeëren, meer nog dan een Eindhoven of Utrecht. Als je aan de gemiddelde Sloveen vraagt waar Eindhoven bekend van is krijg je waarschijnlijk eerst Philips, dan PSV er kort achteraan en dan heel lang niks. En dan Metropoolregio Brainport Eindhoven
Ben stiekum wel benieuwd of de toevoeging van "Eindhoven" bij de naam van PSV tijdens Europese wedstrijden ooit een eis is geweest vanuit de gemeente qua marketing. Ajax/Feyenoord doen het niet, voor zover ik weet.
[ Voor 33% gewijzigd door Maarten_E op 23-07-2021 19:02 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Qua piepelen heb je natuurlijk gelijk. Als een club failliet gaat is een gemeente alles kwijt wat er in al in gestoken is. En er blijft dan een onbruikbaar stadion achter waar nog iets mee moet. Maar ik vind dat je wat te makkelijk over de maatschappelijke functie heen stapt. Want die gaat wel wat verder dan aanzien voor de stad. Tenminste, hier in Enschede hebben we een club die op meerdere vlakken een functie heeft. Zakenlui uit de hele regio treffen elkaar in de business lounge. De club heeft programma's voor de lokale jeugd - en het helpt echt wel dat daar spelers aan meewerken die ze kennen van TV. En dan is er nog het voetbal zelf, waar tienduizenden in het stadion naar toe gaan, en een veelvoud daarvan thuis. Natuurlijk gaat het leven gewoon door als het er allemaal niet meer is. Maar het zou absoluut worden gemist. (Zonder overigens te willen stellen dat gemeenten alles maar moeten bijpassen hoor.)gws24 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:23:
[...]
bron: https://www.voetbalprimeu...-den-haag-een-lening.html
Regeren is vooruitschuiven
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
https://www.voetbalprimeu...den-vast-aan-plannen.htmlHupske schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:29:
https://www.vi.nl/nieuws/...l-super-league-leeft-weer Oohnee. We gaan weer beginnen. Benieuwd wat de UEFA nu gaat ondernemen hiertegen. Hoop in ieder geval dat die 3 clubs niks voor elkaar gaan krijgen.
Ik weet niet, maar ik denk dat de UEFA en FIFA toch echt een probleem hebben. De UEFA is gewoon stikjaloers dat het niet hun idee is.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Spaanse rechter. De kans dat die het zou aandurven om tegen Real/Barca in te gaan is nihil.gws24 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:19:
Welke rechtbank heeft dit besloten dan want dat haal ik niet uit beide artikelen of uit het statement zelf. Als het dezelfde spaanse rechter is als eerst denk ik niet dat de UEFA heel erg onder de indruk gaat zijn. Sowieso komt er nog een zaak bij het europese hof.
https://www.skysports.com...y-on-with-breakaway-plansA court in Madrid...
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 30-07-2021 20:25 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoewel ze zeker een punt hebben zijn zij bepaald niet zonder zonde op dat vlak.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tja, wat moet je er over zeggen dan? Voor het geld en het voetbal hoeft hij het niet te doen. Maar wat Dick dan wel daar te zoeken heeft is mij een compleet raadsel. Ik zou er voor geen cent daar willen voetballen nog willen verblijven.Quad schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:10:
Niemand erover dat Advocaat naar Irak gaat?
alles kan off-topic
⏩ PVOutput☀️
Als er geen geld te halen is is het al helemaal bizar.
"De wedstrijden van Irak worden in Qatar gespeeld".
Irak heeft verder ook geen leuk elftal of iets dergelijks.
Voor Advocaat zouden er toch ook wel meer respectabele landen komen?
Bizar dat een Spaanse rechter bepaalt dat Juventus niet bestraft zou mogen worden, of dat ze mogen beslissen over een competitie die niet vanuit Spanje georganiseerd wordt. Kan me dus ook niet voorstellen dat die uitspraak stand houdt.gambieter schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:23:
[...]
Spaanse rechter. De kans dat die het zou aandurven om tegen Real/Barca in te gaan is nihil.
[...]
https://www.skysports.com...y-on-with-breakaway-plans
Uitspraak kan natuurlijk best standhouden maar zolang de UEFA niet onder Spaans recht opereert zal het minder impact hebben dan de mening van Frank Snoeks.toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:50:
[...]
Bizar dat een Spaanse rechter bepaalt dat Juventus niet bestraft zou mogen worden, of dat ze mogen beslissen over een competitie die niet vanuit Spanje georganiseerd wordt. Kan me dus ook niet voorstellen dat die uitspraak stand houdt.
alles kan off-topic
Dan straffen ze toch niet alleen die clubs, maar alle Italiaanse en Spaanse clubs, zetten die maar druk op de andere clubs.toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:50:
[...]
Bizar dat een Spaanse rechter bepaalt dat Juventus niet bestraft zou mogen worden, of dat ze mogen beslissen over een competitie die niet vanuit Spanje georganiseerd wordt. Kan me dus ook niet voorstellen dat die uitspraak stand houdt.
What is next, een spaanse rechten die zegt dat Barca of Real niet failliet kan/mag gaan?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
XXXVI
Eerst goede sier maken door iets te beloven als iedereen meekijkt, maar achteraf niks doen... Hopelijk komt dit uitgebreid in de aandacht.ephymerous schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:17:
Memphis en Promes zijn onbereikbaar na het toezeggen van een gift. Ik zou toch denken dat beiden met hun toch enigszins slechte imago dit zouden aangrijpen om wat beter in het nieuws te komen. Helaas een bevestiging.
"live sessie op Instagram van influencer Defano Holwijn" =/= iedereen. Dat het erg dom is om mee te doen aan instagram influencer sessies, dat moge duidelijk zijn.Exocet schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:38:
als iedereen meekijkt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Was jij er niet bij dan?gambieter schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:42:
[...]
"live sessie op Instagram van influencer Defano Holwijn" =/= iedereen. Dat het erg dom is om mee te doen aan instagram influencer sessies, dat moge duidelijk zijn.
Instagram is veel te moeilijk voor me
Van Gaal voor derde keer bondscoach van het Nederlands elftal
https://www.nos.nl/l/m/2392471
⏩ PVOutput☀️
Het nieuws wat je wist dat ging komen.Quad schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:04:
En officieel:
Van Gaal voor derde keer bondscoach van het Nederlands elftal
https://www.nos.nl/l/m/2392471
Want wie had dat nou verwacht?

Gewoon volle voetbalstadions, ‘omdat het zo sfeervol is’, is wel de slechtste argumentatie ooit.Duizenden mensen raakten besmet bij EK-finale in Londen
Bij de halve finale en de finale van Engeland bij het EK voetbal deze zomer in Londen zijn duizenden mensen besmet geraakt met het coronavirus. Dat meldt de gezondheidsdienst Public Health England in vrijdag gepubliceerde cijfers over de twee wedstrijden van het Engelse elftal op 7 en 11 juli op Wembley.
Bij de finale zijn er volgens de gezondheidsdienst in en om het stadion 2.295 mensen aanwezig geweest die hoogstwaarschijnlijk besmettelijk waren. Nog eens 3.404 mensen hebben een coronabesmetting opgelopen. Bij de halve finale van Engeland tegen Denemarken waren 375 toeschouwers aanwezig die besmettelijk waren en zijn 2.092 mensen besmet geraakt.
Hoeveel mensen er precies in het stadion besmet zijn geraakt en hoeveel bij samenkomsten van toeschouwers buiten het stadion kon het ministerie van Sport niet zeggen. ‘Grote groepen mensen zonder kaartje zijn bij beide wedstrijden naar Wembley gekomen die waarschijnlijk aan de stijging van het aantal besmettingen hebben bijgedragen’, liet het ministerie weten. (ANP)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Enorme risico nog wel... En dat met alleen toegang met een QR code. Echt nauwelijks tot geen risico bedoel je. Ja, wat besmettingen hier en daar die voor een zeer select groep (meestal ongevaccineerde) mensen nog kan leiden tot ziekte, laat staan opname.Ramzzz schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:59:
Vooral de waarschuwingen negeren en het enorme risico van volle stadions bagatelliseren.
Want wie had dat nou verwacht?![]()
[...]
Gewoon volle voetbalstadions, ‘omdat het zo sfeervol is’, is wel de slechtste argumentatie ooit.
Heel rap die stadions weer vol. Lang genoeg geduurd. Bovendien hebben de recente cases in Nederland uitgewezen dat er er geen significant veel besmettingen zijn na stadionbezoek.
Hoort eigenlijk in een meer Corona topic, maar dit is voor zover wij weten. Het is heel lastig om precies te zeggen waar iemand het op gelopen heeft. Dus dan kan ook wel eens een andere plek als bron aangewezen worden.VDS91 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:00:
[...]
Heel rap die stadions weer vol. Lang genoeg geduurd. Bovendien hebben de recente cases in Nederland uitgewezen dat er er geen significant veel besmettingen zijn na stadionbezoek.
Als je kijkt naar de EK finale, laat het wel zien dat er veel besmettingen kunnen plaats vinden in stadions.
BronRondom de laatste twee EK-wedstrijden van Engeland deze zomer in Londen zijn duizenden voetbalfans besmet geraakt met het coronavirus, meldt de gezondheidsdienst Public Health England. Bij de halve finale tussen Engeland en Denemarken op 7 juli raakten 2.092 mensen besmet en rond de finale tegen Italië op 11 juli 3.404 mensen.
Dus zo stellig kan je niet zeggen dat er niet veel besmettingen zijn na stadionbezoek.
Ik hoop het met je maar ik zou daar toch wel graag onderbouwde bevestiging van zien ipv dat na een week al zo roepen.VDS91 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:00:
[...]
Enorme risico nog wel... En dat met alleen toegang met een QR code. Echt nauwelijks tot geen risico bedoel je. Ja, wat besmettingen hier en daar die voor een zeer select groep (meestal ongevaccineerde) mensen nog kan leiden tot ziekte, laat staan opname.
alles kan off-topic
Pompi schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Hoort eigenlijk in een meer Corona topic, maar dit is voor zover wij weten. Het is heel lastig om precies te zeggen waar iemand het op gelopen heeft. Dus dan kan ook wel eens een andere plek als bron aangewezen worden.
Als je kijkt naar de EK finale, laat het wel zien dat er veel besmettingen kunnen plaats vinden in stadions.
[...]
Bron
Dus zo stellig kan je niet zeggen dat er niet veel besmettingen zijn na stadionbezoek.
Rondom... geen idee of je de foto's en filmpjes hebt gezien maar rond het stadion was het chaotisch, mensen die proberenden binnen te komen zonder ticket etc. Duizenden fans buiten het stadion die dronken en schreeuwden.Rondom de laatste twee EK-wedstrijden van Engeland deze zomer in Londen zijn duizenden voetbalfans besmet geraakt met het coronavirus, meldt de gezondheidsdienst Public Health England. Bij de halve finale tussen Engeland en Denemarken op 7 juli raakten 2.092 mensen besmet en rond de finale tegen Italië op 11 juli 3.404 mensen.
De cijfers van de laatste 2 EK wedstrijden in Londen.dutchgio schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:20:
De stadions in Engeland zitten nu ook vol, dus als dat voor zoveel besmettingen zorgt zou dat ook nu terug moeten komen in de cijfers.
Bij de halve finale tussen Engeland en Denemarken op 7 juli raakten 2.092 mensen besmet en rond de finale tegen Italië op 11 juli 3.404 mensen.
Maar goed vaccineren gaat daar ook gewoon door natuurlijk.
Back on topic;
Pröpper en Van Ginkel samen op het middenveld zo. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.
PSN: bollsie
Bij deze. Er bestaat dus geen valide argument om iedereen op hun stoeltje te laten zitten. En eigenlijk ook geen reden om de capaciteit niet op te schroeven naar 100%. Hugo roept maar wat om de schreeuwende evenementenbranche een beetje te vriend te houden.Ankona schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Ik hoop het met je maar ik zou daar toch wel graag onderbouwde bevestiging van zien ipv dat na een week al zo roepen.
https://nos.nl/collectie/...-op-vaste-zitplaats-bleef
[ Voor 12% gewijzigd door VDS91 op 21-08-2021 19:57 ]
Wat een verrassing dat de bond die geen enkel fatsoenlijk voetbal land representeert voor een 2-jaarlijks WK is...De Aziatische bond heeft zich positief uitgelaten over de FIFA-plannen om het WK elke twee jaar te houden. Daarmee staat de AFC lijnrecht tegenover de UEFA en de CONMEBOL.
Ze gaan dat WK maar lekker zonder Europa en Zuid Amerika doen, eens kijken hoeveel interesse er dan overblijft.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ook met wat minder wedstrijden krijg je dat niet snel voor elkaar.
Eens, ik verwacht echter dat het EK en de Copa dan gaan verdwijnen. Kan me niet voorstellen dat ze dat ooit allemaal in de kalender weten te passen.toolkist schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:04:
En waar laat je het EK/Copa etc dan? En waar de zomers dat de internationals wel een keer langer dan 3 weken rust krijgen?
Ook met wat minder wedstrijden krijg je dat niet snel voor elkaar.
Van mij hoeft het allemaal niet. Als er elke 2 jaar een WK is, dan neemt daarmee de waarde van een WK-titel ook aanzienlijk af (imo). Het zou het geheel er niet echt leuker op maken denk ik.
Chaos in Bosnië: voetbalfans steken auto scheidsrechter in de brand
Overzicht van de Barcelona klucht door Guillem Balague. Wat een puinhoop hebben ze er van gemaakt... (geen medelijden).
and it's fair to say that since then, the two haven't exactly walked hand in hand into the sunset to enjoy a life of wedded blissgambieter schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:28:
Barcelona: The toxic battle ripping apart a European giant
Overzicht van de Barcelona klucht door Guillem Balague. Wat een puinhoop hebben ze er van gemaakt... (geen medelijden).
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
https://nos.nl/video/2399...s-ons-allemaal-te-slim-af
Is dat niet "gewoon" het spijtige gevolg van het ophemelen van een voetballer en dat ze dankzij dat EN de middelen die ze daaruit verdienen andere zaken kunnen financieren EN een groot bereik hebben dankzij hun voetbalcarriere.
Ja, je kan er aandacht aan schenken maar wat mij betreft kan je dit beter links laten liggen en je op andere zaken richting binnen de voetbalwereld.
Kijk, je hoeft het niet eens te zijn met wat Babel doet en hoe ie zich uit, maar als je er een hele column aan wijdt dan ben je imho wel wat verder heen dan 'niet ermee eens zijn'. Je kunt ook je schouders ophalen en hem z'n ding laten doen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Tsja ze vingen een astronomisch bedrag voor Neymar en gaven dat net zo snel weer uit. Ik vond de aankopen van Dembele en Coutinho destijds al bedenkelijk en zie waar ze nu staan.gambieter schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:28:
Barcelona: The toxic battle ripping apart a European giant
Het verhaal Messi vind ik een lastige: geen enkele president had het kunnen verkopen (toch op zijn minst aan een aanzienlijk deel van de fans) dat Messi vertrekt omdat ze het niet eens worden over een nieuw contract.
Ik vind Messi in die zin wel mede debet aan de puinhoop. Je kunt echt op een gegeven moment roepen, joh, voor 40 miljoen per annum kom ik mijn bed ook wel uit..
Was het bij Messi niet zo dat hij niet zo 'weinig' mocht verdienen omdat het Spaanse arbeidsrecht zegt dat je nieuwe contract bij eenzelfde werkgever niet 50% of minder mag opleveren dan je oude contract? Dus hij kon niet genoeg inleveren om er te blijven spelen.snmght schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:24:
[...]
Het verhaal Messi vind ik een lastige: geen enkele president had het kunnen verkopen (toch op zijn minst aan een aanzienlijk deel van de fans) dat Messi vertrekt omdat ze het niet eens worden over een nieuw contract.
Ik vind Messi in die zin wel mede debet aan de puinhoop. Je kunt echt op een gegeven moment roepen, joh, voor 40 miljoen per annum kom ik mijn bed ook wel uit..
Let wel dat de verkopen van Malen, Dumfries, Piroe en Rosario hier niet bij zitten. Was inderdaad geen best jaar, maar goed, voor welke club wel? De prognose is dat er dit jaar wel weer een nettowinst isTyphone schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:42:
Ook PSV leidt flink verlies over boekjaar 2020/2021. Toch wel jammer dat er geen CL gehaald is in Eindhoven en maar goed dat de stadions dit jaar weer gevuld zijn. Maar dat geldt over de hele linie denk uiteraard!
Onderaan deze pagina zit een knop om hem te downloaden:PolarBear schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:59:
[...]
https://www.psv.nl/nieuws...e-en-timing-transfers.htm
Wat ik mis is het jaarverslag zelf. Ben namelijk wel benieuwd hoe de 50 miljoen kapitaal injectie nou wel of niet al gerealiseerd is of in de cijfers zit.
https://www.psv.nl/psv/club/organisatie/psv-jaarverslag.htm
Ik heb hem nog niet gelezen, dus over de 50 miljoen kan ik weinig zeggen (behalve dat ik denk dat die in dit boekjaar zit, niet in vorig boekjaar).
Is het niet een krediet?ElPaco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:04:
[...]
Onderaan deze pagina zit een knop om hem te downloaden:
https://www.psv.nl/psv/club/organisatie/psv-jaarverslag.htm
Ik heb hem nog niet gelezen, dus over de 50 miljoen kan ik weinig zeggen (behalve dat ik denk dat die in dit boekjaar zit, niet in vorig boekjaar).
Dus alleen datgene ervan wat ze gebruikt hebben zal opgenomen zijn.
Mijn financiële kennis houdt op bij mijn loonstrookje, dus deze vraag beantwoorden laat ik graag over aan anderenDeadsy schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Is het niet een krediet?
je vergeet nog te benoemen wat ze deden nadat Theo Bos was overleden. NEC publiek moet eens hard gaan nadenken waarom ze elke keer weer de calimero uit moeten hangen. Toon eens wat trots en zelf geloof. Geen haat en afschieten spandoek maar iets moois voor je eigen club, wat kan die ander je schelen. Geloof in jezelf moet je nooit halen uit anderen. Zelfde fout werd op het veld gemaakt. NEC heeft beter voetbal laten zien dit jaar maar wilde nu de wedstrijd hard maken. veel slidings en zwiepende armen. Zonde. Ze hadden nog geluk dat de scheids het allemaal wegwuifde maar het is gewoon dom en contraproductief. En dat bleek ook wel. een slechte wedstrijd met nauwelijks een uitgespeelde kans.OPSLAGHOND schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:17:
[...]
Ik zou zelfs rekening houden met moedwillig de constructie verknallen ...
De Arnhemmers schijnen de Nijmegenaren (en andersom) nogal overstuur te hebben gemaakt waarbij het afgelopen week heel erg ver ging.
Aanhangers van NEC hadden slachtafval bij een beeld van een hert in het centrum van Arnhem gedumpt met een spandoek erbij.![]()
Een beetje ziek en vooral heel erg smerig.
De reactie van andere supporters was het dumpen van slachtafval bij een herdenkingsplaats voor een overleden NEC-supporter.
een treffende spreuk
[Voetbal] Randzakenpro_6or schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:50:
[...]
je vergeet nog te benoemen wat ze deden nadat Theo Bos was overleden. NEC publiek moet eens hard gaan nadenken waarom ze elke keer weer de calimero uit moeten hangen. Toon eens wat trots en zelf geloof. Geen haat en afschieten spandoek maar iets moois voor je eigen club, wat kan die ander je schelen. Geloof in jezelf moet je nooit halen uit anderen. Zelfde fout werd op het veld gemaakt. NEC heeft beter voetbal laten zien dit jaar maar wilde nu de wedstrijd hard maken. veel slidings en zwiepende armen. Zonde. Ze hadden nog geluk dat de scheids het allemaal wegwuifde maar het is gewoon dom en contraproductief. En dat bleek ook wel. een slechte wedstrijd met nauwelijks een uitgespeelde kans.
Jij vergeet nog veel meer als je toch oude koeien uit de sloot wilt halen.pro_6or schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:50:
[...]je vergeet nog te benoemen wat ze deden nadat Theo Bos was overleden.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Nee, gebruikelijk is (net als het bestaande PSV Partnerfonds, 30 miljoen) geheel opgenomen als langlopende schuld. Maar het nieuwe fonds komt pas in dit boekjaar inderdaad.Deadsy schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Is het niet een krediet?
Blijkt dat PSV het nog x2 zo erg is
Anoniem: 1638126
Twee keer zo erg. Kan je dat toelichten?Mark31 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:40:
Dacht dat Ahax zich al op glad ijs begaf financieel gezien.
Blijkt dat PSV het nog x2 zo erg is
Slechts 17 miljoen eigen vermogen.Anoniem: 1638126 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:10:
[...]
Twee keer zo erg. Kan je dat toelichten?
Veel spelers met weinig restwaarde alleen Gakpo en Madueke.
Veel hogere salarissen, belasting achterstand etc etc.
Maar hoezo bevindt Ajax zich op gladijs, die hebben een groot eigen vermogen (kapitaal op het veld niet eens mee gerekend)Mark31 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:19:
[...]
Slechts 17 miljoen eigen vermogen.
Veel spelers met weinig restwaarde alleen Gakpo en Madueke.
Veel hogere salarissen, belasting achterstand etc etc.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
120 miljoen bruto verkocht , 37 miljoen corona miljoenen verlies gemaakt, 8 miljoen nettoverlies.Gynnad schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
Maar hoezo bevindt Ajax zich op gladijs, die hebben een groot eigen vermogen (kapitaal op het veld niet eens mee gerekend)
CL +50 miljoen transferinkomsten = quitte spelen.
In Nederland zeker acht te weinig om het profvoetbal wat op te schonenDoeEensGek schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:54:
Hoeveel clubs zijn er nu uiteindelijk omgevallen door de corona crisis? ()
XXXVI
Duivenclub De vliegende tijgers heeft geen leden meer, het jongste lid was Fred Janssen van 97 jaar oud. Fred was ook de penningmeester, voorzitter, hoofd-inkoop, schoonmaker en kantine medewerker. Zijn broer Ed (99) was de zitstokkeurmeester, iedereen wist dat hij als eerste van zijn stokje zou gaan.DoeEensGek schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:54:
Hoeveel clubs zijn er nu uiteindelijk omgevallen door de corona crisis? ()
De zwager van Ed zag ze vliegen en kon er niks van, maar niemand nam hem dat kwalijk want hij zat op zwart zaad.
Klopt, 20 miljoen is van de baan en de rest eind dit jaar.rickskeg99 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:14:
[...]
Niet. De 20 mln hypotheek hebben ze op de lange baan geschoven ivm niet nodig en het partnerfonds van 30 mln einde dit (voetbal)jaar.
Dacht zoiets gelezen te hebben.
Buiten Gravenberch en Antony zie ik het niet zo zeer qua kapitaal op het veld. Timber is leuk, maar denk ik de te klein voor een toptransfer. En spelers als die Deen en Rensch blijft afwachtenGynnad schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
Maar hoezo bevindt Ajax zich op gladijs, die hebben een groot eigen vermogen (kapitaal op het veld niet eens mee gerekend)
Antony,Daramy,Gravenberch,Timber,Martinez , vind ik nogal.rickskeg99 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:31:
[...]
Buiten Gravenberch en Antony zie ik het niet zo zeer qua kapitaal op het veld. Timber is leuk, maar denk ik de te klein voor een toptransfer. En spelers als die Deen en Rensch blijft afwachten
Daarnaast had PSV met de 23 miljoen verlies niet eens hun supporters gecompenseerd wat Ajax wel deed.
Anders zaten ze zomaar aan min 40 miljoen
Ben Haller natuurlijk vergeten, toch topscorer CL met 5 goals.
Wanneer heeft voor het laatste een Eredivisie spits 5 goals in de CL gemaakt?
Kan het mij niet herinneren.
Daarnaast heeft hij nog 4 wedstrijden om er nog meer te maken
[ Voor 18% gewijzigd door Mark31 op 19-10-2021 16:51 ]
Timber is fantastisch, ook met zijn lengte gaat die wel over de twintig mil denk ik. Martinez en Alvarez zie ik ook ergens tussen de tien en de twintig uitkomen en Haller idem (gezien zijn leeftijd verwacht ik geen astronomisch bedrag).rickskeg99 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:31:
[...]
Buiten Gravenberch en Antony zie ik het niet zo zeer qua kapitaal op het veld. Timber is leuk, maar denk ik de te klein voor een toptransfer. En spelers als die Deen en Rensch blijft afwachten
Als Mazraoui nog bijtekent komt die ook wel rond de vijftien uit.
Ik zie het wat dat betreft met de knaken wel goedkomen. Tijd om te investeren in een topkeeper.
Wat bij PSV ook niet heeft geholpen is dat ze Europees geen best jaar hadden en dat ze amper wat verkocht hadden (ongeveer 9 miljoen in dat boekjaar). Dit jaar hebben ze (zonder eventuele verkopen in de winter) al 5 of 6x meer geld opgehaald aan uitgaande transfers. In dit tijd is er ook best veel aan nieuwe spelers uitgegeven (denk aan Max en Sangaré) terwijl dat dit jaar amper was.Mark31 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
Antony,Daramy,Gravenberch,Timber,Martinez , vind ik nogal.
Daarnaast had PSV met de 23 miljoen verlies niet eens hun supporters gecompenseerd wat Ajax wel deed.
PSV heeft het verlies gewoon met eigen geld kunnen opvangen, lijkt me prima
Je eerdere opmerking over hoge salarissen bij PSV haal ik zo trouwens niet uit de cijfers. 45 miljoen op 280fte tov 94 miljoen voor 410fte bij Ajax. Dan zou je zeggen dat dat bij PSV beter onder controle is.
Daramy blijft afwachten. Gravenberch heeft btw nog maar een 1 jarig (dacht ik). Timber heb ik al gezegd. Martinez is hetzelfde verhaal in mijn ogen. Haller mag het vanavond laten zien. Maar daar gaan ze geen winst opdraaien.Mark31 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
Antony,Daramy,Gravenberch,Timber,Martinez , vind ik nogal.
En PSV had ik niet bijbetrokken. Maar PSV heeft voorafgaand aan het seizoen al gecommuniceerd over compenseren. Dus dat is een non argument.
Haller doelpunt nr 6 in CLrickskeg99 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:08:
[...]
Daramy blijft afwachten. Gravenberch heeft btw nog maar een 1 jarig (dacht ik). Timber heb ik al gezegd. Martinez is hetzelfde verhaal in mijn ogen. Haller mag het vanavond laten zien. Maar daar gaan ze geen winst opdraaien.
En PSV had ik niet bijbetrokken. Maar PSV heeft voorafgaand aan het seizoen al gecommuniceerd over compenseren. Dus dat is een non argument.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Geen idee, heb je ietsie pietsie meer informatie?ST10©DE schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:27:
Hmm, dat was weer een fijne avond in Rotterdam gisteren......
https://www.fcupdate.nl/v...j-horecabezoek-rotterdam/DoeEensGek schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Geen idee, heb je ietsie pietsie meer informatie?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Echt, waarom... Dit gaat hard naar de kloten zo.
denk dat hij doelt op het aanvallen van Union directieDoeEensGek schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Geen idee, heb je ietsie pietsie meer informatie?
Het juridische gedeelte van het matchfixing/omkoop/zwart geld schandaal "Propere Handen" (Operation Zero) is bijna afgerond.
Alsof ze het erom doen is er natuurlijk net dan controverse omdat net nu 4 van de 5 grote Belgische clubs (toevallig?) bevoordeeld werden door de arbitrage afgelopen weekend.De Belgische voetbalwereld wacht in spanning de vorderingen van het federale parket af nu de ondervragen met Dejan Veljkovic afgerond zijn. We kennen alvast de vijf clubs die zich het meest zorgen moeten maken.
“De KBVB wacht op de afronding van het onderzoek”, aldus Kris Luyckx. “Maar als de voetbalbond consequent is zullen er enkele clubs moeten degraderen. In Italië hebben ze Juventus FC en SS Lazio al eens laten degraderen voor soortgelijke misdrijven. Maar hebben ze er in België ook het lef voor?”
Het Nieuwsblad weet inmiddels over welke vijf clubs het gaat. Club Brugge, Standard, KRC Genk, KV Mechelen en Sporting Lokeren zijn de profclubs die zelfs een degradatie boven het hoofd hangt. Al moet het gezegd: de kans is héél klein dat het ook effectief zo ver zal komen.
KV Kortrijk kreeg in de wedstrijd tegen Club Brugge een mogelijk penalty niet: De VAR greep niet in
AA Gent kreeg in de wedstrijd tegen Eupen een strafschop na een schwalbe: De VAR greep niet in
Anderlecht kreeg in de wedstrijd tegen STVV 2 vederlichte penalties, waaronder deze zo mogelijk nog grotere schwalbe: De VAR greep niet in
KRC Genk kreeg in de wedstrijd tegen KV Kortrijk een strafschop hoewel het toch wel eerder de aanvaller was die een trekfout beging. (van deze vind ik geen beeld, daar was ook controverse omdat de penalty overnieuw genomen moest worden)
[ Voor 25% gewijzigd door Jebus4life op 21-10-2021 14:34 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Bizar dat vooral bij die schwalbes niet is ingegrepen door de VARJebus4life schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:30:
Ook in België zijn er weer vanalle randzaken die het effectieve spel blijven overheersen.
Het juridische gedeelte van het matchfixing/omkoop/zwart geld schandaal "Propere Handen" (Operation Zero) is bijna afgerond.
[...]
Alsof ze het erom doen is er natuurlijk net dan controverse omdat net nu 4 van de 5 grote Belgische clubs (toevallig?) bevoordeeld werden door de arbitrage afgelopen weekend.
KV Kortrijk kreeg in de wedstrijd tegen Club Brugge een mogelijk penalty niet: De VAR greep niet in
AA Gent kreeg in de wedstrijd tegen Eupen een strafschop na een schwalbe: De VAR greep niet in
Anderlecht kreeg in de wedstrijd tegen STVV 2 vederlichte penalties, waaronder deze zo mogelijk nog grotere schwalbe: De VAR greep niet in
KRC Genk kreeg in de wedstrijd tegen KV Kortrijk een strafschop hoewel het toch wel eerder de aanvaller was die een trekfout beging. (van deze vind ik geen beeld, daar was ook controverse omdat de penalty overnieuw genomen moest worden)

Hier info trouwens over die operatie "Propere Handen" (mooie naam), kende het niet namelijk:
Wikipedia: Operatie Propere Handen
[ Voor 7% gewijzigd door Ruzor op 21-10-2021 15:01 ]
Tja, dat gebeurt op alle niveau's. Zie de strafschop die PSG in de Champions League kreeg afgelopen dinsdag en die Messi in staat stelde het winnende doelpunt te laten maken. Als VAR echt altijd werkt, dan had Mbappe een gele kaart gehad.Ruzor schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:56:
Bizar dat vooral bij die schwalbes niet is ingegrepen door de VAR
Ik heb die Anderlecht pingel bekeken, en ik ben in mijn jonge jaren een Anderlecht fan geweest omdat Robbie Rensenbrink daar speelde
Probleem is dat VAR afhankelijk is van de on-field beslissing: het is makkelijker een niet-gegeven pingen om te zetten naar een pingel dan andersom.
Van der Sar had tijdens de wedstrijd al zijn excuses aangeboden aan Toon Gerbrands.
Ook komt er een gesprek met de makers (sfeerteam). Het ontwerp was dus anders dan de uiteindelijke versie.
https://www.voetbalprimeu...rtouwen-is-beschaamd.html
Ikzelf denk dat het permanent afnemen van die megafoon wel een goede straf is.
Dat is geen straf maar een verlossing uit ons lijden.ElPaco schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:26:
Mooi dat vd Sar meteen naar Gerbrands is gegaan om aan te geven dat het niet is waar Ajax voor staat. Hopelijk hangen er ook gevolgen aan voor degene die dachten deze grap uit te halen.
Ikzelf denk dat het permanent afnemen van die megafoon wel een goede straf is.
Zielig politiek correct gelul. Maar dan echt. Ze kunnen zichzelf beter eens afvragen hoe het komt dat er twee wedstrijden op rij circa 80 fakkels met groot vuurwerk naar binnen komt. Maar aangezien dát sfeerverhogend werkt én de wedstrijden positief uitpakten valt daar niemand over. Nu krijgen we een heel verhaal over Brainfart Aidshoven wat bij ons in groep 8 al geen humor meer was en hoe schandalig dat wel niet is. Poeheee zeg.DoeEensGek schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:48:
Over het doek van afgelopen zondag.
Van der Sar had tijdens de wedstrijd al zijn excuses aangeboden aan Toon Gerbrands.
Ook komt er een gesprek met de makers (sfeerteam). Het ontwerp was dus anders dan de uiteindelijke versie.
https://www.voetbalprimeu...rtouwen-is-beschaamd.html
Vergeet daarbij niet dat de harde kern bij Ajax al jaren zeer veel macht heeft dus ook dat is weer een 'policor' statement wat kant noch wal raakt en binnen 5 jaar zal er weer een betreurenswaardig spandoek komen waar op dat moment weer over in gesprek wordt gegaan. Er hangen namelijk geen conclusies/sancties aan vast.
Sterk staaltje goedpraterij. Het is gewoon fouter dan fout. Niets policor, gewoon fatsoen.Typhone schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:17:
[...]
Zielig politiek correct gelul. Maar dan echt. Ze kunnen zichzelf beter eens afvragen hoe het komt dat er twee wedstrijden op rij circa 80 fakkels met groot vuurwerk naar binnen komt. Maar aangezien dát sfeerverhogend werkt én de wedstrijden positief uitpakten valt daar niemand over. Nu krijgen we een heel verhaal over Brainfart Aidshoven wat bij ons in groep 8 al geen humor meer was en hoe schandalig dat wel niet is. Poeheee zeg.
Vergeet daarbij niet dat de harde kern bij Ajax al jaren zeer veel macht heeft dus ook dat is weer een 'policor' statement wat kant noch wal raakt en binnen 5 jaar zal er weer een betreurenswaardig spandoek komen waar op dat moment weer over in gesprek wordt gegaan. Er hangen namelijk geen conclusies/sancties aan vast.
Gelukkig denkt Ajax daar ook zo over.
Lees goed beter wat ik zeg.RodeStabilo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:49:
[...]
Sterk staaltje goedpraterij. Het is gewoon fouter dan fout. Niets policor, gewoon fatsoen.
Gelukkig denkt Ajax daar ook zo over.
Nee leg het eens beter uit. Je begint over 'zielig politiek correct gelul' en dus vind je het ergens geen probleem want iets met fakkels?
Ik zie de link niet tussen fakkels en een spandoek waarin men heel infantiel met een ziekte spot richting een groep fans van de tegenstander. Enige waar ik het je eens ben is dat het een niveau basisschool niet onstijgt.
Zelfde gaat op voor dat spandoek bij NEC - Vitesse. Om te kotsen gewoon dat niveau. Dan neem je het echt wat te serieus.
Nu gaat de UEFA Ajax nog een boete geven voor de fakkels en kun je je afvragen, is dat normaal? Ja hoort erbij Europees zeg ik maar ik weet ook wel beter inmiddels. En op de zondag (eerste wedstrijd erna) is er weer zoveel vuurwerk. De dag hoeft maar te komen dat er een incidentje plaatsvindt en dan zijn ze er weer scherp op. Voor de rest boeit het Ajax geen flikker want er is sfeer, de prestaties zijn goed en de spelers varen er wel bij. Maar dát kunnen ze niet uitspreken. Hence het policor gelul wat ze nu laten horen. Dat kunnen ze bij Feyenoord ook altijd goed voor elk fakkeltje is er wel een landelijk medium wat groots publiceert hoe "crimineel" ze wel niet bij Feyenoord zijn en hoeveel UEFA boetes ze wel niet hebben gekregen. Poeh poeh poeh.
Spandoek bij NEC-Vitesse heb ik niet gezien overigens. Ik vond het spandoek van Vitesse voor hun eigen supporters dan weer wel ernstig klasse.
Ergo: ik snap de berichten van Ajax wel maar die moeten niet zo schijnheilig doen dat ze nergens iets vanaf weten. Zo werkt dat helemaal niet. En ik keur het spandoek niet goed maar iedereen die serieus denkt dat ze lopen te spotten met aids begrijpt het niet. Net zo min als dat geen enkele andere supporter van een voetbalclub antisemitisch is wanneer ze "kutjoden" roepen als Ajax op bezoek komt. Daar scoort de politiek ook altijd zo lekker mee.
[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 26-10-2021 11:20 ]
Ajax heeft de fout gemaakt door geen of slechte controle te doen op het uiteindelijke sfeerproduct. Verder begrijp ik wel dat een harde kern een bepaalde 'macht' heeft maar ik struikel gewoon om de triestigheid van de infantiele verwijzing naar een ziekte. Ik neem aan dat jij dat ook afkeurt toch?
Wat betreft Nec - Vitesse, kijk hier maar.
Maar wat wil je nou van Ajax dan, dat is me niet helemaal duidelijk.Typhone schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:04:
Dat zal ik eens doen. Er wordt boe geroepen door externe lui (geen idee wie precies) maar de ophef ontstond pas op Twitter verder niet.
1. Dat ze (voortaan) beter controleren?
2. Dat ze niet "politiek correct zijn" en gewoon zeggen dat Ajax nou eenmaal hersenloze randdebielen aantrekt?
3. Dat ze reactief optreden en een stadionverbod opleggen aan het volk dat op het spandoek een andere tekst heeft gezet dan het ontwerp.
Volgens mij kun je het als club nooit goed doen in de ogen van iedereen.
Regeren is vooruitschuiven
Oh die fakkels krijgen ze nog een boete voor maar ik vind het verbazingwekkend dat nog geen enkel medium daarover begonnen is. Ik heb er geen moeite mee (persoonlijk) maar je kunt jezelf afvragen hoe het kan dat er zo massaal vuurwerk aanwezig is in het stadion nietwaar?RodeStabilo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:20:
@Typhone Ik volg je al iets beter, al nog niet helemaal waarom je die fakkels erbij haalt
Ajax heeft de fout gemaakt door geen of slechte controle te doen op het uiteindelijke sfeerproduct. Verder begrijp ik wel dat een harde kern een bepaalde 'macht' heeft maar ik struikel gewoon om de triestigheid van de infantiele verwijzing naar een ziekte. Ik neem aan dat jij dat ook afkeurt toch?
Wat betreft Nec - Vitesse, kijk hier maar.
Ik wil niks van Ajax (op zeges na). Ajax NV moet niet zo schijnheilig roepen dat ze dat spandoek besproken hebben en dat er dan een ander ontwerp komt. Die dingen worden altijd bij het klaarleggen nog geïnspecteerd en zeer regelmatig (tegen Besiktas bijv.) in beslag genomen als er iets opstaat wat niet kan. Maar nu is het volk weer kalm over 'Aidshoven' dus prima toch? Op naar de volgende wedstrijd zou ik zeggen.T-MOB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:21:
[...]
Maar wat wil je nou van Ajax dan, dat is me niet helemaal duidelijk.
1. Dat ze (voortaan) beter controleren?
2. Dat ze niet "politiek correct zijn" en gewoon zeggen dat Ajax nou eenmaal hersenloze randdebielen aantrekt?
3. Dat ze reactief optreden en een stadionverbod opleggen aan het volk dat op het spandoek een andere tekst heeft gezet dan het ontwerp.
Volgens mij kun je het als club nooit goed doen in de ogen van iedereen.
Dat verbaast mij ook, zowel Europees gezien als landelijk gezien wordt er eigenlijk alleen over Vuurwerk bij Feyenoord gesproken, terwijl het in de Amsterdam Arena ook gewoon gebeurt. dat er wel eens iets aan vuurwerk door controle komt geloof ik direct, maar inderdaad in groten getale vind ik niet correct.Typhone schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:21:
[...]
Oh die fakkels krijgen ze nog een boete voor maar ik vind het verbazingwekkend dat nog geen enkel medium daarover begonnen is. Ik heb er geen moeite mee (persoonlijk) maar je kunt jezelf afvragen hoe het kan dat er zo massaal vuurwerk aanwezig is in het stadion nietwaar?
Er wordt gewoon op de ene club daarin meer gefocust dan de andere club, terwijl het beiden eigenlijk hetzelfde is. Maar op sommige plekken als je dat benoemd wordt je als Feyenoorder weggezet als Calimero enzo, want het valt allemaal wel mee bij Ajax.
Ik vind gewoon dat het in beide gevallen even zwaar weegt en in beide gevallen niet goed te praten is, gezien de hoeveelheden die het betreft en ook altijd in dezelfde vakken, die zou je op zichzelf eens zwaarder kunnen controleren ofzo.
Maargoed, ik begrijp ook de haat en nijd niet zo tussen supporters van verschillende clubs. Ik ben voor een bepaalde club, maar dat betekent niet dat je Anti een andere club moet zijn. Voetbal is (in mijn ogen) gewoon een mooie sport, daar geniet ik graag van, maar ik kan dan ook prima genieten van een mooie wedstrijd van Ajax, of een leuke wedstrijd in de Jupiler League. Clubvoorkeur speelt teveel een rol, het is 'wij tegen zij' als supporters, maar het zou moeten gaan om het genieten van het spelletje en dat je daarnaast een lolletje samen trapt hoort er dan ook bij.
Hoewel je gelijk hebt, is een TR net zo makkelijk
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Een bende + een klein brandje ...
Vraag me af hoe ze dat factureren.
Brainfart: ✓
Goed verhaal, lekker kort.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:56:
Ik zag net beelden van de WC's van het uitvak van Ajax tijdens/na de wedstrijd ...
Een bende + een klein brandje ...
Vraag me af hoe ze dat factureren.
Brainfart: ✓
Discussiewaarde is wel bijzonder laag als je de beelden geeneens deelt.
https://twitter.com/ultrassnl/status/1452714337781616641