Toon posts:

[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:18
Ben ik trouwens de enige die opvalt dat social media team van Ajax goed inspeelt op de gevoeligheid van deze transfer? Ik heb het gevoel dat iedere andere speler met statistieken als die van Berghuis in de welkomstvideo ook de nodige acties gemonteerd zou hebben. Nu niet want Feyenoord shirt en olie op het vuur. Lijkt me over nagedacht en verstandig.

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:01
snmght schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:07:
Ben ik trouwens de enige die opvalt dat social media team van Ajax goed inspeelt op de gevoeligheid van deze transfer? Ik heb het gevoel dat iedere andere speler met statistieken als die van Berghuis in de welkomstvideo ook de nodige acties gemonteerd zou hebben. Nu niet want Feyenoord shirt en olie op het vuur. Lijkt me over nagedacht en verstandig.
Ik denk idd dat deze keer alle berichten langs de directiekamer zijn gegaan ter controle. Een grappig bedoelde post kan olie op het vuur zijn en dat resulteert voor Berghuis weer in een enorme berg shit over zich heen. Verstandig gedaan zo.

Heb zelfs idee dat de doorlooptijd van deze transfer bewust erg lang is. Kan iedereen rustig wennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 12:29
Ze worden steeds beter op de marketing afdeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:53
Absoluut! Ik was al bang voor een semi-grappig filmpje a la Scherpen :P Heel wijs dat Ajax het op deze manier heeft aangepakt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:59

gws24

Thinking is hard!

Stadsbestuur Den Haag geeft noodlijdend ADO Den Haag een lening
De gemeente heeft ADO een lening verstrekt van naar verluidt 500.000 euro. Met dat bedrag moet de club de komende periode zien te overbruggen, tot er een nieuwe eigenaar is. 'ADO vervult een sportieve en maatschappelijke functie in de stad', staat in de brief van de gemeente.

'Daarnaast heeft de gemeente een zakelijk belang bij de voortzetting van de huurrelatie inzake het stadion. De gemeente is geruime tijd eigenaar van het stadion, het hoofdgebouw inclusief de commerciële ruimten en de verschillende parkeerterreinen en heeft sinds het seizoen 2020/2021 ervoor gezorgd dat ADO in staat is om weer op een natuurgrasmat hun wedstrijden te spelen. Derhalve is het van belang dat de gemeente een kredietfaciliteit beschikbaar stelt die kan bijdragen aan het voortbestaan van ADO.'
bron: https://www.voetbalprimeu...-den-haag-een-lening.html

Wanneer leren die gemeenten het nou eens? Geld blijven pompen in een verloren zaak en zeker in één wat gewoon een commercieel bedrijf is zou niet moeten mogen. Het argument dat ze een zakelijk belang hebben komt natuurlijk ook alleen maar doordat ze zich al een paar keer eerder hebben laten piepelen en geen nee durfden te zeggen. Het houd op een gegeven moment op en al helemaal als het een bvo betreft, stop dat geld dan in bv amateur clubs. En alle argumenten dat een club ook een maatschappelijke functie heeft kunnen wat mij betreft meteen prullenbak in, genoeg grote gemeenten zonder bvo die ze niet missen of die ze wel hebben gehad maar na failliet van de bvo nog steeds niet missen (bv Wageningen).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 10:45
gws24 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Wanneer leren die gemeenten het nou eens? Geld blijven pompen in een verloren zaak en zeker in één wat gewoon een commercieel bedrijf is zou niet moeten mogen. Het argument dat ze een zakelijk belang hebben komt natuurlijk ook alleen maar doordat ze zich al een paar keer eerder hebben laten piepelen en geen nee durfden te zeggen. Het houd op een gegeven moment op en al helemaal als het een bvo betreft, stop dat geld dan in bv amateur clubs. En alle argumenten dat een club ook een maatschappelijke functie heeft kunnen wat mij betreft meteen prullenbak in, genoeg grote gemeenten zonder bvo die ze niet missen of die ze wel hebben gehad maar na failliet van de bvo nog steeds niet missen (bv Wageningen).
Vind het heel zorgelijk dat gemeenten steeds meer (financiëel) verstrengeld raken met bvo's. Ja, ik weet dat Eindhoven ook een flinke smak geld heeft geleend aan PSV via het kopen van de grond onder het stadion, en nee, een nette deal vind ik dat ook niet. Ja, het heeft goed uitgepakt, maar ik vind niet dat een publieke gemeente zulke risicovolle deals moet doen.

In Rotterdam is het nog leuker natuurlijk met Feyenoord City. Stel dat Excelsior zou willen besluiten om op Kralingen een compleet nieuw stadion te willen, de gemeente zal wel toe moeten geven, aangezien ze al zoveel consessies hebben gedaan aan Feyenoord.

Wat ik nog maffer vind is dat de derde stad van Nederland het gewoon niet voor elkaar lijkt te krijgen om een stabiele bvo te hebben. Je zou zeggen dat je genoeg sponsoren uit de regio zou moeten kunnen vinden, Sparta en Excelsior lukt het immers ook. Ja, die willen nog weleens pendelen, maar als je kijkt naar het financiële beleid van beiden doen ze wel wat goed.

En wat je zegt, een Wageningen of Haarlem heeft niet aan status of allure verloren omdat ze toevallig geen BVO meer hebben. Hell, de provincie Zeeland is überhaupt niet vertegenwoordigd in het betaald voetbal, klagen hoor je ze daar ook niet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Maarten_E schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Vind het heel zorgelijk dat gemeenten steeds meer (financiëel) verstrengeld raken met bvo's. Ja, ik weet dat Eindhoven ook een flinke smak geld heeft geleend aan PSV via het kopen van de grond onder het stadion, en nee, een nette deal vind ik dat ook niet. Ja, het heeft goed uitgepakt, maar ik vind niet dat een publieke gemeente zulke risicovolle deals moet doen.
De grond (zowel onder het stadion als het trainscomplex) heeft natuurlijk altijd nog een waarde, zeker kijkende naar de locaties van beide zal je daar als gemeente niet snel een verlies op lijden. In combinatie met een reeele taxatie is dat niet bijzonder risicovol. De grond in het centrum van een stad zal niet snel in waarde dalen.
In Rotterdam is het nog leuker natuurlijk met Feyenoord City. Stel dat Excelsior zou willen besluiten om op Kralingen een compleet nieuw stadion te willen, de gemeente zal wel toe moeten geven, aangezien ze al zoveel consessies hebben gedaan aan Feyenoord.
Gemeenten en megaprojecten blijven altijd een bijzondere combinatie. Gemeentes en wethouders die toch wel geschiedenis willen schrijven en dan krijg je dit soort constructies. De ene poogt het met een over the top gemeentehuis de ander met een nieuw stadsdeel om een stadion heen. Verspilling alom :(
Wat ik nog maffer vind is dat de derde stad van Nederland het gewoon niet voor elkaar lijkt te krijgen om een stabiele bvo te hebben. Je zou zeggen dat je genoeg sponsoren uit de regio zou moeten kunnen vinden, Sparta en Excelsior lukt het immers ook. Ja, die willen nog weleens pendelen, maar als je kijkt naar het financiële beleid van beiden doen ze wel wat goed.
Dit is inderdaad bijzonder, grote gemeente, genoeg supporters zou je denken. Hoewel zowel Rotterdam als Amsterdam om de hoek liggen zou je hopen dat er enige achterban zou moeten zijn. Die blijkt beperkt zowel vanuit sponsoring (niet verwonderlijk als je kijkt naar wat voor bedrijven in Den Haag zitten) maar ook supporters.
En wat je zegt, een Wageningen of Haarlem heeft niet aan status of allure verloren omdat ze toevallig geen BVO meer hebben. Hell, de provincie Zeeland is überhaupt niet vertegenwoordigd in het betaald voetbal, klagen hoor je ze daar ook niet.
De overschatting vanuit de clubs en halve supporters in de openbaar bestuurfuncties zijn inderdaad het probleem. Als een club niet op eigen benen kan staan dan moet je als gemeenschap niet koste wat kost ze in stand pogen te houden. City marketing is en blijft creatief boekhouden.

[Voor 3% gewijzigd door Napo op 23-07-2021 18:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 10:45
Napo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:44:
[...]

De grond (zowel onder het stadion als het trainscomplex) heeft natuurlijk altijd nog een waarde, zeker kijkende naar de locaties van beide zal je daar als gemeente niet snel een verlies op lijden. In combinatie met een reeele taxatie is dat niet bijzonder risicovol. De grond in het centrum van een stad zal niet snel in waarde dalen.

[...]

Gemeenten en megaprojecten blijven altijd een bijzondere combinatie. Gemeentes en wethouders die toch wel geschiedenis willen schrijven en dan krijg je dit soort constructies. De ene poogt het met een over the top gemeentehuis de ander met een nieuw stadsdeel om een stadion heen. Verspilling alom :(

[...]

Dit is inderdaad bijzonder, grote gemeente, genoeg supporters zou je denken. Hoewel zowel Rotterdam als Amsterdam om de hoek liggen zou je hopen dat er enige achterban zou moeten zijn. Die blijkt beperkt zowel vanuit sponsoring (niet verwonderlijk als je kijkt naar wat voor bedrijven in Den Haag zitten) maar ook supporters.

[...]

De overschatting vanuit de clubs en halve supporters in de openbaar bestuurfuncties zijn inderdaad het probleem. Als een club niet op eigen benen kan staan dan moet je als gemeenschap niet koste wat kost ze in stand pogen te houden. City marketing is en blijft creatief boekhouden.
Dat klopt, maar ik zie het evenmin gebeuren dat, mocht PSV op de één of andere manier de lening niet kunnen afbetalen, dat de gemeente vervolgens het stadion maar laat slopen om waarde uit de grond te kunnen halen dmv verkoop voor woningbouw. Natuurlijk heeft het waarde, maar hetgeen wat er bovenop staat is van de organisatie aan wie je leent.
De gemeente heeft in feite 30 miljoen betaald voor iets waar men geen toegang tot heeft. En ja: Aan het einde van de rit verdienen ze eraan door rente, maar dan nog.

Gemeentes en grote projecten blijven altijd een probleem. Het probleem is dan: Waar stopt het? Feyenoord kan het zich nog wel veroorloven qua clubgrootte, maar who's next? FC Emmen die de hele stad om gaan bouwen om er De Nieuwe Meerdijk nee te zetten?

Voor wat betreft Den Haag: Je bedoelt dat er vooral overheidsinstanties in Den Haag zitten? Dat zal wel een probleem kunnen zijn, maar dan nog. Den Haag is toch een stad met internationale allure waarmee je indirect waarde zou moeten kunnen creeëren, meer nog dan een Eindhoven of Utrecht. Als je aan de gemiddelde Sloveen vraagt waar Eindhoven bekend van is krijg je waarschijnlijk eerst Philips, dan PSV er kort achteraan en dan heel lang niks. En dan Metropoolregio Brainport Eindhoven :+

Ben stiekum wel benieuwd of de toevoeging van "Eindhoven" bij de naam van PSV tijdens Europese wedstrijden ooit een eis is geweest vanuit de gemeente qua marketing. Ajax/Feyenoord doen het niet, voor zover ik weet.

[Voor 33% gewijzigd door Maarten_E op 23-07-2021 19:02]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

T-MOB

Echte chocomel eerst!

gws24 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Qua piepelen heb je natuurlijk gelijk. Als een club failliet gaat is een gemeente alles kwijt wat er in al in gestoken is. En er blijft dan een onbruikbaar stadion achter waar nog iets mee moet. Maar ik vind dat je wat te makkelijk over de maatschappelijke functie heen stapt. Want die gaat wel wat verder dan aanzien voor de stad. Tenminste, hier in Enschede hebben we een club die op meerdere vlakken een functie heeft. Zakenlui uit de hele regio treffen elkaar in de business lounge. De club heeft programma's voor de lokale jeugd - en het helpt echt wel dat daar spelers aan meewerken die ze kennen van TV. En dan is er nog het voetbal zelf, waar tienduizenden in het stadion naar toe gaan, en een veelvoud daarvan thuis. Natuurlijk gaat het leven gewoon door als het er allemaal niet meer is. Maar het zou absoluut worden gemist. (Zonder overigens te willen stellen dat gemeenten alles maar moeten bijpassen hoor.)

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:14

Hupske

AFCA

https://www.vi.nl/nieuws/...l-super-league-leeft-weer Oohnee. We gaan weer beginnen. Benieuwd wat de UEFA nu gaat ondernemen hiertegen. Hoop in ieder geval dat die 3 clubs niks voor elkaar gaan krijgen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Hupske schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:29:
https://www.vi.nl/nieuws/...l-super-league-leeft-weer Oohnee. We gaan weer beginnen. Benieuwd wat de UEFA nu gaat ondernemen hiertegen. Hoop in ieder geval dat die 3 clubs niks voor elkaar gaan krijgen.
https://www.voetbalprimeu...den-vast-aan-plannen.html

Ik weet niet, maar ik denk dat de UEFA en FIFA toch echt een probleem hebben. De UEFA is gewoon stikjaloers dat het niet hun idee is. ;)

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:59

gws24

Thinking is hard!

Welke rechtbank heeft dit besloten dan want dat haal ik niet uit beide artikelen of uit het statement zelf. Als het dezelfde spaanse rechter is als eerst denk ik niet dat de UEFA heel erg onder de indruk gaat zijn. Sowieso komt er nog een zaak bij het europese hof.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

gws24 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:19:
Welke rechtbank heeft dit besloten dan want dat haal ik niet uit beide artikelen of uit het statement zelf. Als het dezelfde spaanse rechter is als eerst denk ik niet dat de UEFA heel erg onder de indruk gaat zijn. Sowieso komt er nog een zaak bij het europese hof.
Spaanse rechter. De kans dat die het zou aandurven om tegen Real/Barca in te gaan is nihil.
A court in Madrid...
https://www.skysports.com...y-on-with-breakaway-plans

[Voor 16% gewijzigd door gambieter op 30-07-2021 20:25]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10:40
Het is wel een gotspe dat die drie clubs zich durven te beklagen over de UEFA die regels omtrent financial fair play niet zou handhaven.

Hoewel ze zeker een punt hebben zijn zij bepaald niet zonder zonde op dat vlak.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:25

Quad

Selectief doof

Niemand erover dat Advocaat naar Irak gaat?

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:49
Quad schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:10:
Niemand erover dat Advocaat naar Irak gaat?
Tja, wat moet je er over zeggen dan? Voor het geld en het voetbal hoeft hij het niet te doen. Maar wat Dick dan wel daar te zoeken heeft is mij een compleet raadsel. Ik zou er voor geen cent daar willen voetballen nog willen verblijven.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:39
Bij Oranje zomer is Dick compleet gefileerd. En daar kan ik me wel in vinden.

alles kan off-topic

• Quad

Quad

Selectief doof

Is ook een onbegrijpelijke keuze. Heeft hij zelf al ergens gereageerd?

PVOutput

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:14
"Advocaat verklaart avontuur bij Irak: 'Doe het niet voor het geld'" op VI - https://www.vi.nl/nieuws/...oe-het-niet-voor-het-geld

Als er geen geld te halen is is het al helemaal bizar.
"De wedstrijden van Irak worden in Qatar gespeeld".
Irak heeft verder ook geen leuk elftal of iets dergelijks.

Voor Advocaat zouden er toch ook wel meer respectabele landen komen?

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Spaanse rechter. De kans dat die het zou aandurven om tegen Real/Barca in te gaan is nihil.

[...]

https://www.skysports.com...y-on-with-breakaway-plans
Bizar dat een Spaanse rechter bepaalt dat Juventus niet bestraft zou mogen worden, of dat ze mogen beslissen over een competitie die niet vanuit Spanje georganiseerd wordt. Kan me dus ook niet voorstellen dat die uitspraak stand houdt.

• Ankona
toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:50:
[...]

Bizar dat een Spaanse rechter bepaalt dat Juventus niet bestraft zou mogen worden, of dat ze mogen beslissen over een competitie die niet vanuit Spanje georganiseerd wordt. Kan me dus ook niet voorstellen dat die uitspraak stand houdt.
Uitspraak kan natuurlijk best standhouden maar zolang de UEFA niet onder Spaans recht opereert zal het minder impact hebben dan de mening van Frank Snoeks.

alles kan off-topic

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:05

MeNTaL_TO

The future is not set

toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:50:
[...]

Dan straffen ze toch niet alleen die clubs, maar alle Italiaanse en Spaanse clubs, zetten die maar druk op de andere clubs.
What is next, een spaanse rechten die zegt dat Barca of Real niet failliet kan/mag gaan?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:28
Memphis en Promes zijn onbereikbaar na het toezeggen van een gift. Ik zou toch denken dat beiden met hun toch enigszins slechte imago dit zouden aangrijpen om wat beter in het nieuws te komen. Helaas een bevestiging.

XXXV

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:17:
Memphis en Promes zijn onbereikbaar na het toezeggen van een gift. Ik zou toch denken dat beiden met hun toch enigszins slechte imago dit zouden aangrijpen om wat beter in het nieuws te komen. Helaas een bevestiging.
Eerst goede sier maken door iets te beloven als iedereen meekijkt, maar achteraf niks doen... Hopelijk komt dit uitgebreid in de aandacht.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

"live sessie op Instagram van influencer Defano Holwijn" =/= iedereen. Dat het erg dom is om mee te doen aan instagram influencer sessies, dat moge duidelijk zijn.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

"live sessie op Instagram van influencer Defano Holwijn" =/= iedereen. Dat het erg dom is om mee te doen aan instagram influencer sessies, dat moge duidelijk zijn.
Was jij er niet bij dan? :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Instagram is veel te moeilijk voor me :p

• Quad

Quad

Selectief doof

En officieel:
Van Gaal voor derde keer bondscoach van het Nederlands elftal
https://www.nos.nl/l/m/2392471

PVOutput

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:04:
En officieel:
Van Gaal voor derde keer bondscoach van het Nederlands elftal
https://www.nos.nl/l/m/2392471
Het nieuws wat je wist dat ging komen.

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vooral de waarschuwingen negeren en het enorme risico van volle stadions bagatelliseren.

Want wie had dat nou verwacht? :F
Duizenden mensen raakten besmet bij EK-finale in Londen

Bij de halve finale en de finale van Engeland bij het EK voetbal deze zomer in Londen zijn duizenden mensen besmet geraakt met het coronavirus. Dat meldt de gezondheidsdienst Public Health England in vrijdag gepubliceerde cijfers over de twee wedstrijden van het Engelse elftal op 7 en 11 juli op Wembley.

Bij de finale zijn er volgens de gezondheidsdienst in en om het stadion 2.295 mensen aanwezig geweest die hoogstwaarschijnlijk besmettelijk waren. Nog eens 3.404 mensen hebben een coronabesmetting opgelopen. Bij de halve finale van Engeland tegen Denemarken waren 375 toeschouwers aanwezig die besmettelijk waren en zijn 2.092 mensen besmet geraakt.

Hoeveel mensen er precies in het stadion besmet zijn geraakt en hoeveel bij samenkomsten van toeschouwers buiten het stadion kon het ministerie van Sport niet zeggen. ‘Grote groepen mensen zonder kaartje zijn bij beide wedstrijden naar Wembley gekomen die waarschijnlijk aan de stijging van het aantal besmettingen hebben bijgedragen’, liet het ministerie weten. (ANP)
Gewoon volle voetbalstadions, ‘omdat het zo sfeervol is’, is wel de slechtste argumentatie ooit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• VDS91
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 15:36
Ramzzz schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:59:
Vooral de waarschuwingen negeren en het enorme risico van volle stadions bagatelliseren.

Want wie had dat nou verwacht? :F

[...]

Gewoon volle voetbalstadions, ‘omdat het zo sfeervol is’, is wel de slechtste argumentatie ooit.
Enorme risico nog wel... En dat met alleen toegang met een QR code. Echt nauwelijks tot geen risico bedoel je. Ja, wat besmettingen hier en daar die voor een zeer select groep (meestal ongevaccineerde) mensen nog kan leiden tot ziekte, laat staan opname.

Heel rap die stadions weer vol. Lang genoeg geduurd. Bovendien hebben de recente cases in Nederland uitgewezen dat er er geen significant veel besmettingen zijn na stadionbezoek.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:03
VDS91 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:00:
[...]
Heel rap die stadions weer vol. Lang genoeg geduurd. Bovendien hebben de recente cases in Nederland uitgewezen dat er er geen significant veel besmettingen zijn na stadionbezoek.
Hoort eigenlijk in een meer Corona topic, maar dit is voor zover wij weten. Het is heel lastig om precies te zeggen waar iemand het op gelopen heeft. Dus dan kan ook wel eens een andere plek als bron aangewezen worden.
Als je kijkt naar de EK finale, laat het wel zien dat er veel besmettingen kunnen plaats vinden in stadions.
Rondom de laatste twee EK-wedstrijden van Engeland deze zomer in Londen zijn duizenden voetbalfans besmet geraakt met het coronavirus, meldt de gezondheidsdienst Public Health England. Bij de halve finale tussen Engeland en Denemarken op 7 juli raakten 2.092 mensen besmet en rond de finale tegen Italië op 11 juli 3.404 mensen.
Bron
Dus zo stellig kan je niet zeggen dat er niet veel besmettingen zijn na stadionbezoek.

• Ankona
VDS91 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Enorme risico nog wel... En dat met alleen toegang met een QR code. Echt nauwelijks tot geen risico bedoel je. Ja, wat besmettingen hier en daar die voor een zeer select groep (meestal ongevaccineerde) mensen nog kan leiden tot ziekte, laat staan opname.

Ik hoop het met je maar ik zou daar toch wel graag onderbouwde bevestiging van zien ipv dat na een week al zo roepen.

alles kan off-topic

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Pompi schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Hoort eigenlijk in een meer Corona topic, maar dit is voor zover wij weten. Het is heel lastig om precies te zeggen waar iemand het op gelopen heeft. Dus dan kan ook wel eens een andere plek als bron aangewezen worden.
Als je kijkt naar de EK finale, laat het wel zien dat er veel besmettingen kunnen plaats vinden in stadions.

[...]
Bron
Dus zo stellig kan je niet zeggen dat er niet veel besmettingen zijn na stadionbezoek.
Rondom de laatste twee EK-wedstrijden van Engeland deze zomer in Londen zijn duizenden voetbalfans besmet geraakt met het coronavirus, meldt de gezondheidsdienst Public Health England. Bij de halve finale tussen Engeland en Denemarken op 7 juli raakten 2.092 mensen besmet en rond de finale tegen Italië op 11 juli 3.404 mensen.
Rondom... geen idee of je de foto's en filmpjes hebt gezien maar rond het stadion was het chaotisch, mensen die proberenden binnen te komen zonder ticket etc. Duizenden fans buiten het stadion die dronken en schreeuwden.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:14
De stadions in Engeland zitten nu ook vol, dus als dat voor zoveel besmettingen zorgt zou dat ook nu terug moeten komen in de cijfers.

• sjufke
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-09 17:01
dutchgio schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:20:
De stadions in Engeland zitten nu ook vol, dus als dat voor zoveel besmettingen zorgt zou dat ook nu terug moeten komen in de cijfers.
De cijfers van de laatste 2 EK wedstrijden in Londen.

Bij de halve finale tussen Engeland en Denemarken op 7 juli raakten 2.092 mensen besmet en rond de finale tegen Italië op 11 juli 3.404 mensen.

Maar goed vaccineren gaat daar ook gewoon door natuurlijk.

Back on topic;
Pröpper en Van Ginkel samen op het middenveld zo. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.

PSN: bollsie

• VDS91
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 15:36
Ankona schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Ik hoop het met je maar ik zou daar toch wel graag onderbouwde bevestiging van zien ipv dat na een week al zo roepen.
Bij deze. Er bestaat dus geen valide argument om iedereen op hun stoeltje te laten zitten. En eigenlijk ook geen reden om de capaciteit niet op te schroeven naar 100%. Hugo roept maar wat om de schreeuwende evenementenbranche een beetje te vriend te houden.

https://nos.nl/collectie/...-op-vaste-zitplaats-bleef

[Voor 12% gewijzigd door VDS91 op 21-08-2021 19:57]

• toolkist
  • Niet online
De Aziatische bond heeft zich positief uitgelaten over de FIFA-plannen om het WK elke twee jaar te houden. Daarmee staat de AFC lijnrecht tegenover de UEFA en de CONMEBOL.
Wat een verrassing dat de bond die geen enkel fatsoenlijk voetbal land representeert voor een 2-jaarlijks WK is...
Ze gaan dat WK maar lekker zonder Europa en Zuid Amerika doen, eens kijken hoeveel interesse er dan overblijft.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Elke twee jaar een WK kan prima, mits ze dan maar de gehele kalender daarop aanpassen. Maar vooral dat laatste is volgens mij het pijnpunt :P . Als ze die Nations League weer terug zouden doen in de koker waar ie uit ontsnapt is, de kwalificatie-cyclus flink zouden vereenvoudigen en het aantal deelnemers op zo'n WK gewoon weer terug zouden brengen naar een normaal aantal (16 ofzo), dan zou je prima elke 2jr een WK kunnen houden. Maar dan zijn ze natuurlijk opeens niet meer zo geinteresseerd...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• toolkist
  • Niet online
En waar laat je het EK/Copa etc dan? En waar de zomers dat de internationals wel een keer langer dan 3 weken rust krijgen? ;)
Ook met wat minder wedstrijden krijg je dat niet snel voor elkaar.

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:14
toolkist schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:04:
En waar laat je het EK/Copa etc dan? En waar de zomers dat de internationals wel een keer langer dan 3 weken rust krijgen? ;)
Ook met wat minder wedstrijden krijg je dat niet snel voor elkaar.
Eens, ik verwacht echter dat het EK en de Copa dan gaan verdwijnen. Kan me niet voorstellen dat ze dat ooit allemaal in de kalender weten te passen.

Van mij hoeft het allemaal niet. Als er elke 2 jaar een WK is, dan neemt daarmee de waarde van een WK-titel ook aanzienlijk af (imo). Het zou het geheel er niet echt leuker op maken denk ik.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee