Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 15 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Pompi schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:20:
Ik vind het uiterst triest dat in het weekend dat er weer supporters mogen zijn dat ik bij zowel PSV, Ajax en nu net Feyenoord weer "wie niet springt, is een" hoor. Begrijp er ook weinig van want zowel PSV als Feyenoord speelden niet tegen Ajax dus waarom zou je het in godsnaam zingen.

Daarnaast hebben de hersenloze "supporters" van PSV blijkbaar niet door dat ze zelf een (naar wat ik aanneem) Joodse Isrealische spits hebben rondlopen, dus eigenlijk zeggen ze dat hij geen speler van hun is.
Natuurlijk zouden "supporters" zich met hun eigen ploeg bezig moeten houden maar ik heb niet het idee dat ze de link met het Joodse/Israëlische volk leggen als ze het hebben over "Jood". Het kromme is natuurlijk dat die hele naam, ook gebruikt door een deel van de Ajax aanhang, anno 2021 ook helemaal nergens op slaat. Ajax heeft niks met Israël of de Israëlische vlag. Van beide zijden zouden mensen daarmee moeten stoppen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik vind het uiterst triest dat in het weekend dat er weer supporters mogen zijn dat ik bij zowel PSV, Ajax en nu net Feyenoord weer "wie niet springt, is een" hoor.
Ach, iets met zingen over het bombardement op Rotterdam. Maar dat is natuurlijk niet de racecard dus telt niet.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 14:29

Player1S

Probably out in the dark

ephymerous schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:36:
[...]

Nou inderdaad, nu stonden de meeste fanatieke supporters ook niet vooraan toen intelligentie werd uitgedeeld. Ik heb een aantal jaren een seizoenskaart bij Ajax gehad -niet eens een fanatiek vak- maar mijn vocabulaire groeide met de thuiswedstrijd. In negatieve zin dan.
Herkenbaar.

Toppunt vind ik wel bij mijn cluppie. Zwaar verontwaardigt zijn als tegenpartij vuurwerk geluiden maakt maar keihard juichen als doorgesnoven tokkie met minder hersencapaciteit dan een amoebe een vuurwerk bom laat af gaan 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21

Superkiwi

Hoi doei

Ik vind het uiterst triest dat in het weekend dat er weer supporters mogen zijn dat ik bij zowel PSV, Ajax en nu net Feyenoord weer "wie niet springt, is een" hoor. Begrijp er ook weinig van want zowel PSV als Feyenoord speelden niet tegen Ajax dus waarom zou je het in godsnaam zingen.
In de ArenA snap ik het wel, in de andere stadions snap ik er niks van (tenzij ze inderdaad tegen Ajax spelen).
Wat ik triest vond is dat ik volwassen mannen van ca 40 jaar met bier in hun hand zie schelden op voetballers van begin 20, middelvingers naar ze op zie steken etc. Ook werden er weer enkele mama's van scheidsrechters beticht van het hebben van een contactberoep. Dan mag je er sinds een jaar weer eens bij zijn en dan gedraag je je zo, ik snap het niet.
In die zin heb ik het publiek helemaal niet gemist.

Dat gezegd hebbende: 99% van het geluid wat van de tribune rolde in de ArenA was positief en droeg bij aan de sfeer. Het klonk bijna alsof het stadion vol zat, dat deden die 7500 man publiek toch goed :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik kom niet zo heel vaak in een (bvo) stadion (2 a 3 keer per seizoen, dit jaar om de een of andere reden nog niet van gekomen.)

Een van de dingen die ik niet trek is het uitjoelen van de tegenstander. Ok, je bent er niet om hun te supporten maar in elke sport ben ik gewend respect te hebben naar de tegenstander. Dat stuk specifieke voetbal intelligentie wil er bij mij gewoon niet in.

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:23:
Ok, je bent er niet om hun te supporten maar in elke sport ben ik gewend respect te hebben naar de tegenstander.
In teamsporten worden wel vaker tegenstanders uitgejouwd hoor. Vooral in teamsporten met flink wat publiek erbij.

https://nos.nl/artikel/23...om-escalatie-te-voorkomen
De gemeente Amsterdam zegt dat het bij de Johan Cruijff Arena veel te druk was tijdens en na de kampioenswedstrijd van Ajax. Op basis van informatie van de politie schat de gemeente dat er 12.000 supporters naar het stadion waren gekomen. Daarmee zou het een van de grootste samenscholingen zijn in Nederland sinds het begin van de coronacrisis.
Het was wel druk maar 12.000 mensen? Ik geloof dat niet zo. Afhankelijk van het camerastandpunt leek het of superdruk of zag je een hele drukke kern vlak tegen het stadion en daaromheen heel veel plukjes mensen. Naar mijn indruk waren er zeker niet 2 to 3 keer zoveel supporters als vorige week.

Ik heb het idee dat om de ophef nog maar weer even op te voeren er wat mensen bij geplust zijn.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:08
Sempy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:24:
[...]

en mag er waarschijnlijk dan ook weer voor volle stadions worden gespeeld, dus volgend seizoen kan er als het goed is weer verdiend worden.
Positieve gedachte maar ik heb zo mijn bedenkingen.. De norm is namelijk enorm veranderd afgelopen jaar en ik zie de politiek komende herfst gewoon weer beperkingen opleggen als blijkt dat ondanks vaccinaties de besmettingen en ziekenhuiscijfers toch weer oplopen.. Wat jaren normaal is gevonden (de oude norm), dat ziekenhuizen etc het druk hadden bij een virusuitbraak zoals b.v. de griep wordt nu niet meer geaccepteerd zonder maatregelen die ingrijpen in de samenleving.. Grote evenementen zoals voetbalwedstrijden zullen dan als eerste 'sneuvelen' om het zo maar te zeggen.. Hopelijk heb ik het fout, maar na wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurt is verbaast niks me meer.. Ik lees net dat Australië ongeacht wat er gebeurt z'n grenzen tot ergens midden 2022 op slot gaat houden, weer een nieuw voorbeeld van doorgeslagen anti-Covid19 politiek..

Hoort misschien niet helemaal in het nationale voetbalclubs topic thuis, maar gaat er vrees ik wel enorm veel invloed op hebben, ook het komende jaar nog.. De moeilijkste tijd moet nog komen, dat is de tijd dat er nog wel steeds maatregelen worden genomen maar er geen steun meer is vanuit de overheid omdat daar simpelweg geen geld meer voor is.. Dat geldt niet alleen voor het voetbal, maar voor alles wat met (groeps) sport en vrijetijdbesteding te maken heeft.. Nogmaals, hopelijk heb ik het fout en zijn we deze ellende eind van het jaar grotendeels alweer vergeten en zitten inderdaad alle stadions gewoon weer vol alsof er niks veranderd is..

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 07:51
Je zou verwachten dat de klassieker van zondag misschien wat minder leeft bij de supporters dan anders, maar er zijn de afgelopen week meerdere bomaanslagen op Feyenoord cafés geweest. Natuurlijk is het te vroeg voor conclusies, maar dit lijkt een ernstige escalatie van supportersgeweld in Nederland. Liedjes zingen over bommen op Rotterdam is een ding, maar als dit is waar het op lijkt is het echt niet leuk meer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:26:
Je zou verwachten dat de klassieker van zondag misschien wat minder leeft bij de supporters dan anders, maar er zijn de afgelopen week meerdere bomaanslagen op Feyenoord cafés geweest. Natuurlijk is het te vroeg voor conclusies, maar dit lijkt een ernstige escalatie van supportersgeweld in Nederland. Liedjes zingen over bommen op Rotterdam is een ding, maar als dit is waar het op lijkt is het echt niet leuk meer.
Ik ontkwam ook niet aan die gedachte, helaas.

Wellicht te vroeg om conclusies te trekken, de politie heeft in elk geval nog geen harde uitspraken gedaan.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
ph4ge schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:26:
Zou dit niet eerder een vergeldingsactie kunnen zijn voor de verrassingsaanval op de Ajax supporters die voor de bekerfinale in Delft de spelersbus uitzwaaide? Want ik denk zoals je zegt de wedstrijd minder zou leven, lijkt daardoor nogal een rare actie, ook omdat het uit het niks komt.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 16:44

snmght

imho dan he

Topicstarter
Is er al een [Voetbal] knotsgekke speculaties - topic? |:(

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Engelse regering zet Turkije op rood: Istanbul in gevaar als gastheer voor Champions League-finale

Benieuwd hoe 'enthousiast' de UEFA zal zijn over deze ontwikkeling.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op zich is het heel logisch. Er is een pandemie, Turkije is nou niet de beste omgeving gezien de Covid-status. Je jaagt fans op heel hoge kosten omdat ze in quarantaine moeten bij terugkomst, en dat gaan mensen dan proberen te ontwijken.

Gewoon in het VK spelen. Beter voor pandemie-bescherming, spelers, fans, reclame etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alexbl69
  • Nu online
gambieter schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:17:
[...]

Op zich is het heel logisch. Er is een pandemie, Turkije is nou niet de beste omgeving gezien de Covid-status. Je jaagt fans op heel hoge kosten omdat ze in quarantaine moeten bij terugkomst, en dat gaan mensen dan proberen te ontwijken.

Gewoon in het VK spelen. Beter voor pandemie-bescherming, spelers, fans, reclame etc.
Ben het met je eens hoor... maar de afwegingen van de UEFA worden niet altijd primair geleid door dit soort logica :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Ankona
gambieter schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:17:
[...]

Zal iedereen het mee eens zijn, enige echter wat telt is hoeveel de UEFA er zelf voor betaald krijgt.

alles kan off-topic

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-11 15:40
https://www.ad.nl/binnenl...-feyenoordcafes~aa7404e2/
Politie pakt Amsterdammer (21) voor serie explosies in Rotterdam, onder meer op twee Feyenoordcafés
De politie heeft vanavond een verdachte aangehouden die in ervan wordt verdacht betrokken te zijn geweest bij de serie explosies in Rotterdam van afgelopen week. Het gaat om een 21-jarige man uit Amsterdam. Meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten.
Afgelopen week werden bewoners in verschillende delen van Rotterdam opgeschrikt door explosies. In de nacht van 4 op 5 mei waren een café aan de Bierens de Haanweg en het portiek van een woning aan de Ranonkelstraat doelwit. Afgelopen nacht was het raak bij een café aan het Kreekplein en bij zowel een portiek op de Forelstraat als een portiek op Blecourtstraat. De schade was groot, maar gelukkig raakte er niemand gewond. Het onderzoek leidde vandaag naar de 21-jarige verdachte. De politie doet onderzoek naar het motief van de verdachte. Het onderzoek naar deze reeks explosies gaat dan ook onverminderd verder.
Diep, diep triest als dit daadwerkelijk met de Klassieker te maken heeft.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Snowdog
  • Laatst online: 29-11 08:20
Maarten_E schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:50:
https://www.ad.nl/binnenl...-feyenoordcafes~aa7404e2/

[...]

Diep, diep triest als dit daadwerkelijk met de Klassieker te maken heeft.
Zou erg toevallig zijn als het er niet mee te maken heeft. Maakt het niet minder dieptriest, maar dit soort "fans" zouden clubs ook gewoon hard moeten veroordelen.

• Ankona
Geef hem een stadionverbod voor de rest van het seizoen!

alles kan off-topic

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Een gek is een gek. Heeft niks met voetbal of de Klassieker te maken maar met een stel losse schroeven in een (geringe) grijze massa.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47
snmght schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:40:
Een gek is een gek. Heeft niks met voetbal of de Klassieker te maken maar met een stel losse schroeven in een (geringe) grijze massa.
In ieder geval twee gekken, ook in Amsterdam is een vuurwerkbom ontploft. Dan spoor je echt niet :N

XXXVI

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ephymerous schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:33:
[...]
In ieder geval twee gekken, ook in Amsterdam is een vuurwerkbom ontploft.
*knip*
Ongepaste opmerkingen laten we achterwege aub

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2021 10:37 ]

• Maarten_E
[...]

In ieder geval twee gekken, ook in Amsterdam is een vuurwerkbom ontploft. Dan spoor je echt niet :N
Dat was te verwachten.. Wat een losers.
Sterkte aan de eigenaren en omwonenden van die cafés, zij hebben er meer van te lijden dan de gemiddelde fan.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Twee toch?

• toolkist
  • Niet online
Gezellige training in Rotterdam :(
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388086

Het leek zo lang goed te gaan van beide kanten, maar helaas (zonder naar 1 kant als de schuldige te wijzen)

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
providing solutions to the current unsustainable situation in the football industry
Més que un club... Wie is daar nou schuldig aan. Misschien eens wat spiegels ophangen daar in Camp Nou.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:27
JanW schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:36:
[...]

Més que un club... Wie is daar nou schuldig aan. Misschien eens wat spiegels ophangen daar in Camp Nou.
Had je een andere reactie verwacht? Het betaalde voetbal is fundamenteel kapot, niet het spelletje op het veld maar eromheen. De drukte, het geld, alles om maar te spelen. De drang naar meer meer meer.

Waarschijnlijk zijn de documenten die getekend zijn niet mals. De cijfers waren al verre van goed voor deze clubs. Het verbaasd me niets.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
DoeEensGek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Had je een andere reactie verwacht? Het betaalde voetbal is fundamenteel kapot, niet het spelletje op het veld maar eromheen. De drukte, het geld, alles om maar te spelen. De drang naar meer meer meer.

Waarschijnlijk zijn de documenten die getekend zijn niet mals. De cijfers waren al verre van goed voor deze clubs. Het verbaasd me niets.
En ik verwacht al te weten wat de volgende stap is. Dan gaan ze daar nog meer wanbeleid voeren, om dan met die clubs weer op zoek te gaan naar een nieuwe sponsor die weer bereid is een nieuwe competitie te bedenken. Rinse and repeat. En wij als consument belonen dit ook nog. Door te blijven kijken naar dit soort kapotte clubs.

• toolkist
  • Niet online
Laat de UEFA ze maar 2 jaar uitsluiten.
Schattig dat zo'n Spaanse rechter zegt dat ze niet bestraft mogen worden, mij lijkt dat die niks kan zeggen over een competitie die vanuit Zwitserland georganiseerd wordt...

• DoeEensGek
toolkist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:54:
Laat de UEFA ze maar 2 jaar uitsluiten.
Schattig dat zo'n Spaanse rechter zegt dat ze niet bestraft mogen worden, mij lijkt dat die niks kan zeggen over een competitie die vanuit Zwitserland georganiseerd wordt...
Ik denk dat het nog vies kan tegenvallen, uitsluiten zijn grote woorden maar hoe langer het duurt, hoe meer ik het idee heb dat ze alleen maar dreigen omdat ze het niet hard kunnen maken.

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:16:
[...]

Ik denk dat het nog vies kan tegenvallen, uitsluiten zijn grote woorden maar hoe langer het duurt, hoe meer ik het idee heb dat ze alleen maar dreigen omdat ze het niet hard kunnen maken.
Zo lang duurt het toch nog niet? Je kunt zoiets niet even in een dag beslissen.
De andere teams die inmiddels uitgestapt zijn hebben na overleg besloten een boete te betalen. 15m, weet niet of dat het totaal is of per club.

• toolkist
  • Niet online
Nu snap ik die rellen van vanochtend...
Zorgen dat de politie gaat staken, zodat de wedstrijd uitgesteld wordt naar een latere datum, zodat Toornstra en Berghuis er toch bij kunnen zijn :o

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:32:
[...]
15m, weet niet of dat het totaal is of per club.
Dat is het totaal :p Dus minder dan 1 winstpartij volgend seizoen....

Edit:

De helft zelfs.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 09-05-2021 09:11 ]

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:54:
Nu snap ik die rellen van vanochtend...
Zorgen dat de politie gaat staken, zodat de wedstrijd uitgesteld wordt naar een latere datum, zodat Toornstra en Berghuis er toch bij kunnen zijn :o
Welke latere datum is mogelijk ?

09/05 Ajax thuis
13/05 Heracles uit
16/05 RKC thuis

19/05 Halve finale play-offs
22/05 Finale play-offs

Overigs een kort geding van de gemeente Rotterdam om 11.00.

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Welke latere datum is mogelijk ?

09/05 Ajax thuis
13/05 Heracles uit
16/05 RKC thuis

19/05 Halve finale play-offs
22/05 Finale play-offs

Overigs een kort geding van de gemeente Rotterdam om 11.00.
Net als Man Utd, gewoon 16-18-20-22 spelen?
Maar de rechter gaat die staking toch verbieden (hopelijk).

• strafschop
  • Niet online
Laatste twee speelronden gelijktijdig en dan is alleen morgen een mogelijkheid. Dan gaat dit misschien wel richting een reglementaire nederlaag.

• PWM
  • Niet online

PWM

Met het risico dat het lijkt dat ik het wil opnemen voor de relschoppers, dat wil ik namelijk niet. Wat mij betreft stop je ze allemaal een jaar weg, geen genade.

Wat ik niet snap, was waarom de politie gisteren besloot om eens te gaan handhaven. De laatste training komen altijd veel mensen fakkels afsteken. Doen ze al 25 jaar, zonder problemen.

We zijn een week na een feest met 10.000 man bij de Arena, waarbij de driehoek besloot niet te handhaven om escalatie te voorkomen. Iedereen op elkaar en vuurwerk. Daarna ontploffen er wat kroegen in Rotterdam (en later Amsterdam).

En nu besloten ze dat het eens tijd werd om te gaan fouilleren op vuurwerk bij de laatste training :? Wat hadden ze verwacht? Zeker na vorige week.

En ja, Halsema en Abouteleb zijn 2 verschillende burgemeesters. En de politie in Amsterdam heeft een andere leiding dan in Rotterdam. Je kan dus niet 1 op 1 vergelijken en/of er vanuit gaan dat wat de ene week wel kan, de andere week niet kan.

Maar met alles wat er gebeurt en de ongelooflijke druk waar de politie zelf onder staat, nu te besluiten om deze actie te houden, is imho gewoon niet handig.

En meteen maar weer: Het is tuig van de richel wat er staat, de zuurstof die ze ademen niet waard en iedereen die agressie vertoond (jegens de politie of elkander) hoort niet in de maatschappij thuis.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 13:56

Qu3st

PWM schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:37:
Met het risico dat het lijkt dat ik het wil opnemen voor de relschoppers, dat wil ik namelijk niet. Wat mij betreft stop je ze allemaal een jaar weg, geen genade.

Wat ik niet snap, was waarom de politie gisteren besloot om eens te gaan handhaven. De laatste training komen altijd veel mensen fakkels afsteken. Doen ze al 25 jaar, zonder problemen.

We zijn een week na een feest met 10.000 man bij de Arena, waarbij de driehoek besloot niet te handhaven om escalatie te voorkomen. Iedereen op elkaar en vuurwerk. Daarna ontploffen er wat kroegen in Rotterdam (en later Amsterdam).

En nu besloten ze dat het eens tijd werd om te gaan fouilleren op vuurwerk bij de laatste training :? Wat hadden ze verwacht? Zeker na vorige week.

En ja, Halsema en Abouteleb zijn 2 verschillende burgemeesters. En de politie in Amsterdam heeft een andere leiding dan in Rotterdam. Je kan dus niet 1 op 1 vergelijken en/of er vanuit gaan dat wat de ene week wel kan, de andere week niet kan.

Maar met alles wat er gebeurt en de ongelooflijke druk waar de politie zelf onder staat, nu te besluiten om deze actie te houden, is imho gewoon niet handig.

En meteen maar weer: Het is tuig van de richel wat er staat, de zuurstof die ze ademen niet waard en iedereen die agressie vertoond (jegens de politie of elkander) hoort niet in de maatschappij thuis.
80% is gewoon normaal volk hoor, misschien zelfs meer. Het is de kleine minderheid die het vaak verpest voor de rest. Ik snap je hele punt, waarom weer escalerend optreden? Lijkt wel alsof politie/burgemeesters niet wil leren. Want dat escalerende neemt die grote groep mensen ook mee tegen de politie, terwijl zij daar gewoon voor Feyenoord zijn en die laatste training voor de Klassieker.

Aan de andere kant snap ik de politie standpunt ook wel, zij staan week in week uit lijn tegenover 1000en mensen, werkdruk ligt enorm hoog en ze worden keihard genegeerd qua vaccinatie. Waarom hen niet hetzelfde behandelen als ziekenhuis personeel? Zij komen net zoveel in contact met mensen, moeten vaak ook eerste hulp bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 09-05-2021 10:52 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Qu3st schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:46:
[...]

80% is gewoon normaal volk hoor, misschien zelfs meer. Ik snap je hele punt, waarom weer escalerend optreden? Lijkt wel alsof politie/burgemeesters niet wil leren.
Ik het het natuurlijk over degene die tegenover de politie stonden ;) Niet degene die zich afstandig hielden :)
Aan de andere kant snap ik de politie standpunt ook wel, zij staan week in week uit lijn tegenover 1000en mensen, werkdruk ligt enorm hoog en ze worden keihard genegeerd qua vaccinatie. Waarom hen niet hetzelfde behandelen als ziekenhuis personeel? Zij komen net zoveel in contact met mensen, moeten vaak ook eerste hulp bieden.
Dat standpunt is natuurlijk prima. En ik snap hen ook goed. Er is in Amsterdam iemand 4x op rij opgepakt die de politie bespuugde en dingen naar hen gooide. 4x dezelfde dag weer buiten. Dan sta je dus als politieagent elk weekend voor Jan Lul bakstenen te koppen. Dat ze dat spuugzat zijn, begrijp ik goed. Evenals dat ze natuurlijk gevaccineerd moeten worden.

Dan blijft het gisteren een rare actie. Alsof de politieleiding nog een stok zocht. En die politie/ME krijgen het dan voor de kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 09-05-2021 10:56 ]

• DoeEensGek
Op dit moment staan Ajax, Feyenoord, Graafschap, Cambuur er gewoon minder op. De burgemeester van Rotterdam dacht een verstandig besluit te nemen, wat vervolgens ook niet lekker uit heeft gepakt. Op dit moment lijkt gewoon elke beslissing die genomen wordt fout te zijn.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:31
Ik steun het protest van de politie.

Ik snap het punt dat de autoriteiten er niet voor hebben gekozen om deescalerend op te treden en hiermee had kunnen voorspellen dat dit niet op applaus zou gaan rekenen. Misschien was dat niet de meest slimme afweging, maar daar staat de uitvoerende politie verder buiten. Misschien draagt dat juist bij aan de onvrede.

De politie moet een onmogelijke opdracht uitvoeren van de leiding. Het volk behandelt ze als de vijand die hun feestje verpest. Verder, als een agent een keer bezwijkt onder de druk en verkeerd optreedt wordt dit breed uitgemeten in de media. Ik snap dat ze zich niet gewaardeerd voelen. Het beste moment om een statement te maken is nu, als het pijn doet.

Edit: een gemeenplaats verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door DeKever op 09-05-2021 11:14 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Er is ook geen touw aan vast te knopen waarom sommige festiviteiten (Cambuur, Ajax) wél doorgang mogen vinden onder het mom van het voorkomen van escalatie terwijl aan de andere kant kleinschalige feestjes (Feyenoord) hardhandig worden aangepakt. Had de politie gisteren niet aanwezig geweest dan was iedereen na de training waarschijnlijk gewoon weer naar huis gegaan.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11 20:44

InFamous

excommunicado

PWM schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Ik het het natuurlijk over degene die tegenover de politie stonden ;) Niet degene die zich afstandig hielden :)

[...]

Dat standpunt is natuurlijk prima. En ik snap hen ook goed. Er is in Amsterdam iemand 4x op rij opgepakt die de politie bespuugde en dingen naar hen gooide. 4x dezelfde dag weer buiten. Dan sta je dus als politieagent elk weekend voor Jan Lul bakstenen te koppen. Dat ze dat spuugzat zijn, begrijp ik goed. Evenals dat ze natuurlijk gevaccineerd moeten worden.

Dan blijft het gisteren een rare actie. Alsof de politieleiding nog een stok zocht. En die politie/ME krijgen het dan voor de kiezen.
In Amsterdam werd ook gefouilleerd op vuurwerk en zijn er ook aanhoudingen verricht. Maar in Amsterdam werd de Politie met rust gelaten en die Politie liet de supporters met rust. Het was daar gemoedelijk dus werd er niet ingegrepen.

Maar wat ik hoor van mijn buurman die daar gisteren bij was was de Politie het doel van een deel van de supporters en is er urenlang geprovoceerd met vuurwerk richting de agenten en werden er continue leuzen gescandeerd als “hamas hamas alle joden aan het gas”. Notabene 3 dagen na de dodenherdenking.

Ja dan snap ik wel dat de ME in gaat grijpen.
Superkiwi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:07:
Er is ook geen touw aan vast te knopen waarom sommige festiviteiten (Cambuur, Ajax) wél doorgang mogen vinden onder het mom van het voorkomen van escalatie terwijl aan de andere kant kleinschalige feestjes (Feyenoord) hardhandig worden aangepakt. Had de politie gisteren niet aanwezig geweest dan was iedereen na de training waarschijnlijk gewoon weer naar huis gegaan.
Wat een kul, als je je als supporter niet kan gedragen tegen de politie omdat zij aanwezig zijn dan verdien je de klappen ook gewoon.

In Amsterdam was er ook genoeg Politie op de been en is er ook niks gebeurt dus om dan te zeggen dat de Politie daar niet hadden moeten zijn is gewoon een onzin argument.

[ Voor 22% gewijzigd door InFamous op 09-05-2021 11:12 ]

Formerly known as Ragdoll

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

InFamous schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:07:
[...]
Wat en kul, als je je als supporter niet kan gedragen tegen de politie omdat zij aanwezig zijn dan verdien je de klappen ook gewoon.

In Amsterdam was er ook genoeg Politie op de been en is er ook niks gebeurt dus om dan te zeggen dat ze daar niet hadden moeten zijn is gewoon een onzin argument.
Ik zeg niet dat ze daar niet hadden moeten zijn, ik zeg dat als ze daar niet waren het waarschijnlijk niet uit de klauwen gelopen was. Politieaanwezigheid werkt als een rode lap op zulke lui.

Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat de politie in het vervolg weg moet blijven of dat ik het gedrag van dit soort lui op enige manier goedkeur, laat dat duidelijk zijn.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Superkiwi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Ik zeg niet dat ze daar niet hadden moeten zijn, ik zeg dat als ze daar niet waren het waarschijnlijk niet uit de klauwen gelopen was. Politieaanwezigheid werkt als een rode lap op zulke lui.

Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat de politie in het vervolg weg moet blijven of dat ik het gedrag van dit soort lui op enige manier goedkeur, laat dat duidelijk zijn.
Maar dat ligt dan toch aan de supporters en niet aan de Politie? Je eerste bericht verdedig je toch echt de supporters die daar liepen, dat terwijl het met Politieaanwezigheid ook gewoon goed kan gaan.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

InFamous schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:15:
[...]
Maar dat ligt dan toch aan de supporters en niet aan de Politie? Je eerste bericht verdedig je toch echt de supporters die daar liepen, dat terwijl het met Politieaanwezigheid ook gewoon goed kan gaan.
Dan interpreteer je mijn eerste bericht verkeerd, zo bedoel ik het helemaal niet ;)
Uiteraard ligt het aan de 'supporters'.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dan zijn we daar in ieder geval over eens en heb ik je bericht inderdaad verkeerde begrepen, mea culpa.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Als de KNVB nu gewoon de wedstrijd naar 16.45 verplaatst dan kan en de politie staken en kan de wedstrijd gewoon doorgaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

In Amsterdam werd ook gefouilleerd op vuurwerk en zijn er ook aanhoudingen verricht. Maar in Amsterdam werd de Politie met rust gelaten en die Politie liet de supporters met rust. Het was daar gemoedelijk dus werd er niet ingegrepen.

Maar wat ik hoor van mijn buurman die daar gisteren bij was was de Politie het doel van een deel van de supporters en is er urenlang geprovoceerd met vuurwerk richting de agenten en werden er continue leuzen gescandeerd als “hamas hamas alle joden aan het gas”. Notabene 3 dagen na de dodenherdenking.

Ja dan snap ik wel dat de ME in gaat grijpen.
Ik snap ook wel dat ze ingrijpen ;) De vraag is waarom er zo ongelooflijk veel ME op voorhand was, aangezien die er andere jaren niet waren. Het plan om in te grijpen cq een grens te trekken, leek er dus al te liggen.

Verder kan het natuurlijk zo zijn dat de Ajacieden en ME bij de Arena gezamenlijk de polonaise liepen en elkaar op de schouder klopten, maar de driehoek heeft letterlijk aangegeven niet in ge grijpen om escalatie te voorkomen. Die keuze lag er dus niet in Rotterdam.

Het blijft een beetje vreemde situatie, zeker aangezien er dus tijdens de 50 laatste training zelf (2x per jaar x 25 jaar) behalve die domme fakkels, nooit een escalatie is geweest.

Ik wil echt voorkomen dat het lijkt dat ik de schuld bij de politieagenten wil leggen. Dat is dus absoluut niet zo :) Ik snap alleen degene die de planning/beslissing heeft genomen niet zo goed.

• InFamous

InFamous

excommunicado

PWM schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Ik snap ook wel dat ze ingrijpen ;) De vraag is waarom er zo ongelooflijk veel ME op voorhand was, aangezien die er andere jaren niet waren. Het plan om in te grijpen cq een grens te trekken, leek er dus al te liggen.

Verder kan het natuurlijk zo zijn dat de Ajacieden en ME bij de Arena gezamenlijk de polonaise liepen en elkaar op de schouder klopten, maar de driehoek heeft letterlijk aangegeven niet in ge grijpen om escalatie te voorkomen. Die keuze lag er dus niet in Rotterdam.

Het blijft een beetje vreemde situatie, zeker aangezien er dus tijdens de 50 laatste training zelf (2x per jaar x 25 jaar) behalve die domme fakkels, nooit een escalatie is geweest.

Ik wil echt voorkomen dat het lijkt dat ik de schuld bij de politieagenten wil leggen. Dat is dus absoluut niet zo :) Ik snap alleen degene die de planning/beslissing heeft genomen niet zo goed.
Wie zegt dat er ME op de been was om in te grijpen? Dat is een aanname.

Maar heel gek is het niet dat er veel ME op de been was gezien het gezeik bij de Ikea, de kroegen en de onderlinge strijd. Zover ik begrijp van mijn buurman is er ook niet direct ingegrepen maar pas nadat de maat vol was en dat hebben ze aan zichzelf te danken. Wie zegt dat de ME had ingegrepen als die kleine groep zich wel normaal had gedragen.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Bizar dat er voor een beetje bal trappen een heel korps aan politie nodig is.

Daar lees ik bij Auto en Motorsport nooit wat over.

Heeft het iets met de IQ van de "fans" te maken?

[ Voor 27% gewijzigd door TheDeeGee op 09-05-2021 11:59 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

InFamous schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Wie zegt dat er ME op de been was om in te grijpen? Dat is een aanname.
Dat is geen aanname, die stonden er in de ochtend al. Die had Aboutaleb ook al aangekondigd van te voren.

Overigens vind ik Aboutaleb een uitstekende burgemeester en hij zal zijn redenen hebben gehad. Laat onverlet dat wanneer wel/niet ingrijpen en wel/niet paraat staan, erg onduidelijk is.

Voor de record: Ik ben voor altijd handhaven.
TheDeeGee schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:58:
Ik ben regelmatig bij de F1 geweest. Ik zou me daarover geen illusies maken :p

Bij voetbal gaan mensen gewoon veel te ver in zichzelf identificeren met een club. Ze bouwen hun leven eromheen. Ze staan er mee op en gaan er mee naar bed en voelen zich persoonlijk aangevallen als er iets gebeurt.

Voetbal is een uitlaatklep. Motorsport is iets veel meer gezamenlijks.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 09-05-2021 12:12 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
[...]

Er werd niet ingegrepen omdat men bang was voor escalatie. Het feit dat die supporters daar daar zo massaal waren en dat Ajax daar eigenlijk in meeging was natuurlijk al iets wat niet conform de afspraken was.

• Maarten_E

Ik denk het niet.
Bij de motorsport heb je meer teams die aan dezelfde wedstrijd meedoen, waardoor de fanbase ook wat meer verdeeld wordt. Bovendien kan je fan zijn van een Mercedes, maar niet van een Hamilton, of fan zijn van Hamilton maar een hartstochtelijke BMW-rijder zijn. In de DTM is het een tijd lang wel wat meer hard tegen hard geweest, vooral in de tijd dat Audi en Mercedes er de dienst uitmaakten en Opel er voor spek en bonen bijreed.

Bovendien: Automerken zijn meer een nationale trots dan een regionale trots. In Duitsland is dit wat meer een uitzondering, met zoveel grote automerken. Voetbalclubs zijn uit beginsel veel lokaler opgesteld, er is een reden dat vrijwel iedere voetbalclub zijn plaats van afkomst in zijn naam heeft staan. Geloof niet dat er automerken zijn die dat hebben, behalve BMW uit Beieren.

• DeKever
Het halfzachte optreden in Amsterdam maakt handhaven in Rotterdam moeilijker, voor zover er sprake van handhaving was.

Hoe waar de aangedragen punten ook allemaal zijn, de politie moest het vuile werk opknappen en is het een keertje zat. Weinig waardering, maar wel de klappen opvangen. Ik vind het prima dat ze hun punt nu maken. Jammer van de wedstrijd, maar er zijn belangrijke zaken in het leven. Het welzijn van de politie bijvoorbeeld.

• InFamous

InFamous

excommunicado

D-e-n schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Er werd niet ingegrepen omdat men bang was voor escalatie. Het feit dat die supporters daar daar zo massaal waren en dat Ajax daar eigenlijk in meeging was natuurlijk al iets wat niet conform de afspraken was.
Precies, maar er gebeurde ook niks, zelfs met de aanwezigheid van de Politie.

Iets wat in Rotterdam wel gebeurde, overigens mijn buurman waar ik over sprak was aanwezig en werkt bij de Politie en die gaf aan dat de Politie al direct middelpunt was van een deel van de supporters.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
DeKever schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:36:
Het welzijn van de politie bijvoorbeeld.
Haha, ga het vooral voor de politie opnemen. Dan hadden ze er ME moeten neerzetten ipv politie als je uberhaupt een vergelijking wilt trekken.

• DeKever
Vincent Dave schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Haha, ga het vooral voor de politie opnemen. Dan hadden ze er ME moeten neerzetten ipv politie als je uberhaupt een vergelijking wilt trekken.
Wat bedoel je precies? De politie moet niet zeiken, moeten ze maar geen agent worden?

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
DeKever schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Wat bedoel je precies? De politie moet niet zeiken, moeten ze maar geen agent worden?
Nergens staat dat ze niet 'moeten' zeiken. Ze hoeven echter geen medeleven te krijgen van de burger, dat sentiment kennen we wel inmiddels.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Omdat de politie in Amsterdam niet uitgedaagd werd, men was in Amsterdam gewoon een feestje aan het vieren. Gisteren blijkbaar niet.
Als er in Amsterdam vuurwerk of flessen of wat dan ook richting de politie waren gegooid, dan hadden ze daar net zo goed keihard tegen opgetreden.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vincent Dave schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Nergens staat dat ze niet 'moeten' zeiken. Ze hoeven echter geen medeleven te krijgen van de burger, dat sentiment kennen we wel inmiddels.
Aparte uitspraak imo.
De politie doet gewoon haar werk en mag wat mij betreft gewoon medeleven krijgen als ze belaagd worden, ik zie niet in wat daar niet goed aan kan zijn. Hetzelfde geldt voor oa ambulance- en brandweerpersoneel overigens.

Maar goed, daarmee dwalen we af van het topic ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:16

Quad

Doof

Eredivisievoetballer verdacht van matchfixing met gele kaart, politie doet onderzoek - https://nos.nl/l/2380017

Bijzonder, ik ben stiekem wel benieuwd naar wie de voetballer in kwestie is.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• strafschop
  • Niet online
Quad schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:09:
Eredivisievoetballer verdacht van matchfixing met gele kaart, politie doet onderzoek - https://nos.nl/l/2380017

Bijzonder, ik ben stiekem wel benieuwd naar wie de voetballer in kwestie is.
De kaart waar het onderzoek zich op richt was een opvallende. Een speler die het hele seizoen nog geen gele kaart heeft gekregen, vloert een tegenstander ver buiten zijn eigen strafschopgebied zonder dat er direct gevaar is. Het is een overtreding waar in de regel geel voor wordt gegeven.

Zondag 14 februari, minuut 6 wedstrijd van half drie voldoet wel aan de criteria.

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor 10.000 totale winst die je dan ook nog moet verdelen, neem je wel erg veel risico als het waar is.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Die voetballer doet het 'voor de lol', het bedrag is voor de gokkers.
Het zal nog wel naar buiten komen net als toen met Clasie.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

strafschop schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:23:
[...]

De kaart waar het onderzoek zich op richt was een opvallende. Een speler die het hele seizoen nog geen gele kaart heeft gekregen, vloert een tegenstander ver buiten zijn eigen strafschopgebied zonder dat er direct gevaar is. Het is een overtreding waar in de regel geel voor wordt gegeven.

Zondag 14 februari, minuut 6 wedstrijd van half drie voldoet wel aan de criteria.
Noem het beestje dan ook gewoon bij z'n naam: Diemers in de wedstrijd Feyenoord - Willem II ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Kun je dan inzetten op een gele kaart voor speler X?

Als dat überhaupt mogelijk is dan is matchfixen als individu toch echt betrekkelijk eenvoudig..

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 17:04
Die overval op het huis van Zahavi vlak voor de wedstrijd gisteren tegen PSV kregen de spelers vlak voor de wedstrijd dus live mee. Echt te bizar dat dat (hier) gebeurd.

Ik snap wel dat je dan even niet lekker aan de wedstrijd begint.

WoT stats

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ElPaco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:01:
Die overval op het huis van Zahavi vlak voor de wedstrijd gisteren tegen PSV kregen de spelers vlak voor de wedstrijd dus live mee. Echt te bizar dat dat (hier) gebeurd.

Ik snap wel dat je dan even niet lekker aan de wedstrijd begint.
Zeer kwalijk inderdaad. Beïnvloedt potentieel ook wedstrijden enorm.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

snmght schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:

Als dat überhaupt mogelijk is dan is matchfixen als individu toch echt betrekkelijk eenvoudig..
Elke week op Berghuis gokken en je hoeft nooit meer te werken wil je zeggen?
:+

Maar inderdaad, je kunt echt op veel verschillende zaken (kaarten, penalties, goals, goal in minuut x etc) gokken in het voetbal.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 10-05-2021 10:42 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
snmght schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:

Je kan op vrijwel alles inzetten enkel niet via de Nederlandse aanbieders. Eerste inworp, corner, toss, en ga zo maar door.

• ElPaco
Er is wat meer info over de overval bij Zahavi.
De verdachten bedreigen de bewoonster met het vuurwapen en binden de bewoonster vast, ook de kinderen worden vastgebonden en krijgen tape op hun mond geplakt. De twee verdachten gaan op zoek naar waardevolle spullen en halen de woning overhoop. De verdachten gaan er uiteindelijke vandoor met verschillende persoonlijke eigendommen en contant geld en laten de bewoonster en de vier kinderen hulpeloos achter. De vrouw en de kinderen hebben gelukkig geen letsel opgelopen, maar de overval is voor alle betrokkenen erg heftig en traumatisch geweest. Er is slachtofferhulp ingeschakeld om het gezin te ondersteunen.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Noem het beestje dan ook gewoon bij z'n naam: Diemers in de wedstrijd Feyenoord - Willem II ;)
Toornstra tegen ADO is te recent, maar anders... Die pakte z'n kaart wel zo opvallend bewust :+

• toolkist
  • Niet online
Reinold Wiedemeijer is ingegaan op een moment tijdens FC Emmen - Ajax waarbij Sean Klaiber mogelijk een rode kaart had kunnen krijgen. Over de middenlijn kwam de back te laat in een duel met Caner Cavlan en raakte hij zijn enkel. Een week eerder kreeg Lucas Bernadou voor een soortgelijke overtreding rood, terwijl Klaiber 'wegkwam' met geel.
Zou ook zomaar kunnen, eind november in de 80e minuut bij een 4-0 voorsprong...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
strafschop schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Beugelsdijk?

[Twitter: https://twitter.com/Sinisalsa/status/1391462527243010050?s=20]

Kan even de beelden niet vinden, maar hij maakt hiervoor nog twee lompe overtredingen waar ie geen geel voor krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 10-05-2021 11:30 ]

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Beugelsdijk?

[Twitter]

Kan even de beelden niet vinden, maar hij maakt hiervoor nog twee lompe overtredingen waar ie geen geel voor krijgt.
Ik kan me niet voorstellen dat de kans dat hij een gele kaart zou krijgen zo veel op zou leveren bij de bookies ;)

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat de kans dat hij een gele kaart zou krijgen zo veel op zou leveren bij de bookies ;)
Een quote van ongeveer vier is niet hoog.

Vanavond is het Fulham - Burnley, de speler met de meeste kaarten dit seizoen (7 stuks), heeft een quote van 4.75 bij Unibet.

Beugelsdijk staat op 9 gele kaarten in zijn laatste 50 wedstrijden.

Een politiewoordvoerder zei gisteren in Studio Voetbal dat het om signalen in januari ging.

Het zou zo maar kunnen. Dat was zijn eerste kaart van het seizoen..

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Het wordt ook hoog tijd dat de rekening van politie-inzet bovenop een vastgestelde norm direct wordt doorbelast aan betreffende clubs. Deze onzin kost de samenleving miljoenen, laat de gebruiker maar betalen. Eens zien hoe lang het dan nog duurt, wanneer de lokale harde kern door hun optreden hun eigen kluppie financieel de vernieling in helpen.

Ik weet het, dat gaat niet. Behalve false flag operations (relschoppers van club C die matten bij een wedstrijd tussen A en B, in de hoop hun "vijanden" een financiele poot uit te draaien) is het vaker een groep waar een club weinig tot geen invloed op heeft.

Maar er moet mijns inziens een pressiemiddel komen waarmee clubs en de KNVB de kosten niet volledig op de maatschappij kunnen afwentelen. Dan maar meer gebiedsverboden als juridisch alternatief voor stadionverboden, in combinatie met meer identificatie en straffen van het tuig. Hoe dat laatste vorm gegeven moet worden: dat weet ik niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Bundin op 10-05-2021 12:47 ]

• Ankona
Bundin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Het wordt ook hoog tijd dat de rekening van politie-inzet bovenop een vastgestelde norm direct wordt doorbelast aan betreffende clubs. Deze onzin kost de samenleving miljoenen, laat de gebruiker maar betalen. Eens zien hoe lang het dan nog duurt, wanneer de lokale harde kern door hun optreden hun eigen kluppie financieel de vernieling in helpen.
Hoor je vaker, maar wat doet een club dan verkeerd waardoor dit gerechtvaardigd is? Het rellen gebeurt dan wel door zwakbegaafden met kleding uit de fan-shop maar verder heeft de club en het voetbal er niets mee te maken.

alles kan off-topic

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Hoor je vaker, maar wat doet een club dan verkeerd waardoor dit gerechtvaardigd is? Het rellen gebeurt dan wel door zwakbegaafden met kleding uit de fan-shop maar verder heeft de club en het voetbal er niets mee te maken.
Zie mijn edit, die tegelijk met jouw post werd geschreven :) Je hebt natuurlijk gelijk.

Toch denk ik dat clubs meer moeite zouden kunnen doen om de niet-brave supporters te identificeren en te weren. Ik kan me persoonlijk niet aan de indruk onttrekken dat er vanuit de clubs minder wordt gedaan dan mogelijk, om de harde kern te vriend te houden, want die groep speelt een rol in de beleving bij diezelfde club. En dat levert, al dan niet indirect, geld op (en houdt de auto's en huizen van de staf heel).

En geld is een bewezen goede motivator voor commerciële organisaties.

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 10-05-2021 12:58 ]

• dutchgio
  • Niet online
Sparta bevestigd dat het om Beugelsdijk zou gaan:
https://www.vi.nl/nieuws/...okkenheid-in-gokschandaal

• ElPaco
ElPaco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:01:
Er is wat meer info over de overval bij Zahavi.

[...]
Volgens het Parool zou het ook nog om een antisemitische actie kunnen gaan. Blijkbaar is het haar van de vrouw van Zahavi afgeknipt (Dat is een hele grove belediging binnen het Jodendom. Zij geloven dat een gedeelte van de heiligheid (Jodendom wordt doorgeven via moeder ipv vader) zit in het haar van de vrouw).

WoT stats

• Ankona
Ik vond het al zo verdacht dat hij dit seizoen zo weinig kaarten kreeg, voorheen was het elke wedstrijd raak (tenzij hij een schorsing uitzat)

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Ik vond het al zo verdacht dat hij dit seizoen zo weinig kaarten kreeg, voorheen was het elke wedstrijd raak (tenzij hij een schorsing uitzat)
Valt mee, vorig seizoen in 19 (1600 minuten) wedstrijden 4x geel, nu in 28 wedstrijden (1900 minuten) 4x geel.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Nou moet je de inzet van de politie bij een TT in Assen en zodirect de Grand Prix in Zandvoort niet onderschatten. Het is dan wel een ander soort inzet maar net zo belastend voor de politie.

• Ankona
PolarBear schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:46:
[...]

Nou moet je de inzet van de politie bij een TT in Assen en zodirect de Grand Prix in Zandvoort niet onderschatten. Het is dan wel een ander soort inzet maar net zo belastend voor de politie.
Bij de TT is het anders, daar zou het redelijk zijn als de politie aan de organisatie zou betalen omdat zij dankzij dat evenement een giga extra omzet halen uit de verkeerscontroles.

alles kan off-topic

Verwijderd

Bundin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Toch denk ik dat clubs meer moeite zouden kunnen doen om de niet-brave supporters te identificeren en te weren. Ik kan me persoonlijk niet aan de indruk onttrekken dat er vanuit de clubs minder wordt gedaan dan mogelijk, om de harde kern te vriend te houden, want die groep speelt een rol in de beleving bij diezelfde club. En dat levert, al dan niet indirect, geld op (en houdt de auto's en huizen van de staf heel).
Wist je dat dit al grotendeels gebeurt is. Stadions vol camera's die de neusharen van elke supporter kan tellen en raddraaiers die allang niet meer welkom zijn in het stadion. Daarom gebeurt het ook niet in en rondom de stadions (enige plek waar clubs juridisch wel verantwoordelijk zijn.) Daarnaast zijn de probleem gevallen rondom voetbal vaak mensen met ook maatschappelijke problematiek.

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:49:
[...]

Bij de TT is het anders, daar zou het redelijk zijn als de politie aan de organisatie zou betalen omdat zij dankzij dat evenement een giga extra omzet halen uit de verkeerscontroles.
Wat denk je van de loon- en inkomstenbelasting die al die topclubs en topvoetballers hier betalen? ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 19:46
Ankona schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:49:
[...]

Gaan we dan ook nog de overtreders betalen omdat hun de overtredingen begaan?

• Typhone
  • Laatst online: 00:19

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Beugelsdijk onder de loep vanwege mogelijke betrokkenheid bij gokken vanwege een ingreep tegen PSV die hem een gele kaart op leverde. Nu vind ik een gele kaart voor Beugelsdijk nog niet zo'n opvallend ding maar ik kan zeker 50 situaties opnoemen waarin dit heerschap niet ingrijpt en zich voorbij laat lopen.
Zou daar ook nog een onderzoek op volgen?

• Napo
  • Niet online
Die conclusie trek ik niet uit het artikel noch middels het bericht op de site van Sparta. Het gaat niet verder dan dat ze kennis hebben genomen van berichten in de media en dat het mogelijk over Beugelsdijk zou gaan. Ze hebben met hem gesproken en dat is het wel.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Die conclusie trek ik niet uit het artikel noch middels het bericht op de site van Sparta. Het gaat niet verder dan dat ze kennis hebben genomen van berichten in de media en dat het mogelijk over Beugelsdijk zou gaan. Ze hebben met hem gesproken en dat is het wel.
Als je alle rooksignalen negeert kun je dat inderdaad concluderen ;)

• dutchgio
  • Niet online
Napo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Volgens mij werd Beugelsdijk nog helemaal niet benoemd in de berichtgeving, de NOS gaf alleen wat hints. met 'eerste kaart', ver weg van het strafschopgebied', 'speler vind zelf dat hij ze wel erger maakt etc.'.

Sparta brengt nu zelf naar buiten dat het om Beugelsdijk lijkt te gaan en spreekt over 'de overtreding', waarbij dus wel duidelijk is welke bedoeld wordt.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:04:
[...]

Als je alle rooksignalen negeert kun je dat inderdaad concluderen ;)
je kan er natuurlijk iets in lezen wat er niet staat. Als club kan ik zo'n bericht ook nog wel volgen zelfs als het niet om die specifieke speler zou gaan. Nu kan je de media relatief gemakkelijk een uniform bericht laten zien terwijl je ander potentieel een roodgloeiende telefoon hebt.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:07:
[...]

je kan er natuurlijk iets in lezen wat er niet staat. Als club kan ik zo'n bericht ook nog wel volgen zelfs als het niet om die specifieke speler zou gaan. Nu kan je de media relatief gemakkelijk een uniform bericht laten zien terwijl je ander potentieel een roodgloeiende telefoon hebt.
Waarom heeft Ajax dan geen bericht geplaatst over Klaiber, Feyenoord over Diemers, etc?

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Waarom heeft Ajax dan geen bericht geplaatst over Klaiber, Feyenoord over Diemers, etc?
Dat zul je toch echt aan Ajax dan wel Feyenoord moeten vragen.

• dutchgio
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:48:
Beugelsdijk onder de loep vanwege mogelijke betrokkenheid bij gokken vanwege een ingreep tegen PSV die hem een gele kaart op leverde. Nu vind ik een gele kaart voor Beugelsdijk nog niet zo'n opvallend ding maar ik kan zeker 50 situaties opnoemen waarin dit heerschap niet ingrijpt en zich voorbij laat lopen.
Zou daar ook nog een onderzoek op volgen?
Het gaat met name om de link naar het gokken, dusdanig grote bedragen inzetten op kaarten (in de Eredivisie?) komt wellicht niet veel voor.
Zeker als zelfs de NOS vrij makkelijk de link kan leggen met gemeenschappelijke vrienden tussen de speler en de gokker op social media is het wel een heel dun lijntje naar puur toeval en wel het onderzoeken waard.

• Typhone
  • Laatst online: 00:19

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ja ik had ook een licht cynische ondertoon in mijn bericht ;). Ik neem aan dat de kans dat hij hier aan mee deed groot is. Lijkt me niet het meest heldere licht uit de voetballerij.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Dat zul je toch echt aan Ajax dan wel Feyenoord moeten vragen.
Hoezo? Je weet toch ook prima waarom Sparta dit bericht nu plaatst? Dan neem ik aan dat je de rest ook wel ff gevraagd hebt :p

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Hoezo? Je weet toch ook prima waarom Sparta dit bericht nu plaatst? Dan neem ik aan dat je de rest ook wel ff gevraagd hebt :p
Nee, ook hier moet je lezen wat ik zeg. Ik kan begrijpen waarom een club een bericht plaatst, zeker als de naam van een werknemer meermaals genoemd wordt maar ze zelf er weinig/geen informatie van hebben vernomen. Dat je dan de keuze maakt om een bericht te publiceren met generieke informatie is te begrijpen zeker als dit de toestroom van vragen vanuit de media kan beperken. De aandacht bij overige clubs is - zo ver ik merk - in veel mindere mate aanwezig en derhalve ook wel te begrijpen waarom ze het niet doen.

nergens beweer ik dat ik weet waarom ze het plaatsen, je moet niet lezen wat je wil lezen maar lezen wat er geschreven wordt ;)

Dus voor de herhaling aangezien het de eerste keer niet geland is :+
Napo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:07:
[...]

je kan er natuurlijk iets in lezen wat er niet staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 10-05-2021 16:27 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:27:
[...]Het wordt ook hoog tijd dat de rekening van politie-inzet bovenop een vastgestelde norm direct wordt doorbelast aan betreffende clubs. Deze onzin kost de samenleving miljoenen, laat de gebruiker maar betalen. Eens zien hoe lang het dan nog duurt, wanneer de lokale harde kern door hun optreden hun eigen kluppie financieel de vernieling in helpen.

Ik weet het, dat gaat niet. Behalve false flag operations (relschoppers van club C die matten bij een wedstrijd tussen A en B, in de hoop hun "vijanden" een financiele poot uit te draaien) is het vaker een groep waar een club weinig tot geen invloed op heeft.

Maar er moet mijns inziens een pressiemiddel komen waarmee clubs en de KNVB de kosten niet volledig op de maatschappij kunnen afwentelen. Dan maar meer gebiedsverboden als juridisch alternatief voor stadionverboden, in combinatie met meer identificatie en straffen van het tuig. Hoe dat laatste vorm gegeven moet worden: dat weet ik niet.
Het kost inderdaad veel geld om de politie in te zetten, maar betaald voetbal brengt ook wel een beetje op;
De directe bijdrage van betaald voetbal aan het Nederlands Bruto Binnenlands Product (BBP) is 2,03 miljard euro.
Betaald voetbal levert 3.254 FTE’s aan banen op.
Waarschijnlijk zul je er anders tegenaan kijken als je het hele rapport eens leest. ;)

Bron: Link naar het rapport

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Pagina: 1 ... 15 ... 55 Laatste