Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 14 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 18:35
inmddels geeft ook agnelli toe dat het niet door kan gaan:

https://www.reuters.com/a...ays-agnelli-idUSKBN2C8169
“I remain convinced of the beauty of that project,” Agnelli said, stating it would have created the best competition in the world.
The best competition in the world... ;w :F

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:29:
Vergane glorie, clubjes als Arsenal, Spurs, ManU die niet presteren maar zichzelf zo rijk willen houden.
gambieter schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:36:
Hasbeens als Arsenal en ManU, neverbeens als Spurs,
gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:19:
Spurs was de grootste faalhaas van de 12, die hebben zich pas 6x voor de CL gekwalificeerd en hun laatste kampioenschap is al in de prehistorie, maar Arsenal is niet beter, en ManU is niets meer sinds de zweep van Ferguson weg is.
Het zit je wel behoorlijk dwars blijkbaar? Het is maar voetbal hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 21-04-2021 11:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Malfunctions schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:45:
[...]

Deze opzet is ook dramatisch. Ik pleit voor een hele nieuwe opzet. Ruwweg zoiets:

CL: nummer 1-3 van de 5 hoogstgeplaatste competities, aangevuld met de nummers 1-2 van de lager geplaatste competities, al dan niet met kwalificatierondes voor clubs uit Luxemburg etc..

EL: nummers 4-6 van de 5 hoogstgeplaatste competities, aangevuld met de nummers 3-6 van de lager geplaatste competities, al dan niet met kwalificatierondes voor clubs uit Luxemburg etc..

Clubs die lager eindigen dan plaats 6 in de competitie? Dikke pech! Je was dit seizoen niet goed genoeg, volgend seizoen weer een kans. Van de totale uit te keren prijzenpot (die bestaat uit 90% van de inkomsten, de UEFA moet het zien te rooien met 10%) zou 60% naar de CL moeten gaan, en 40% naar de EL. Van de te verdienen prijzen wordt 80% daadwerkelijk uitgekeerd aan de deelnemende club, de overige 20% gaat in een solidariteitsfonds voor de betreffende competitie van de deelnemer.

Lijkt mij een prima opzet. Bijkomend voordeel van deze opzet? Minder wedstrijden. Er is gewoon teveel voetbal momenteel. Mijn vriendin vroeg laatste terecht toen ik Ajax opzette: "Alweer voetbal op tv?" Want alle dagen ervoor was er ook al voetbal op. Minder voetbal leidt tot meer aandacht. De markt is momenteel compleet verzadigd.

Ohja, wat mij betreft worden de clubs die deel (zouden) nemen aan de SL als straf de komende 2 jaar uitgesloten van Europees voetbal. Er moeten consequenties zijn voor deze lafhartige poging het voetbal te vernietigen. Geen enkele club is groter dan de sport.
Kleine aanvulling op jouw idee: Tijdens lotingen zou er geen uitzonderingen meer moeten zijn. Geen enkele, iedereen kan iedereen loten! Zelfde land, maakt niks uit.

• DoeEensGek
KingKoning schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:47:
inmddels geeft ook agnelli toe dat het niet door kan gaan:

https://www.reuters.com/a...ays-agnelli-idUSKBN2C8169

[...]

The best competition in the world... ;w :F
Waarom hoor ik dit met een Trump stem... The best competition...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36
Gunner schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:48:
[...]

[...]

[...]
Het zit je wel behoorlijk dwars blijkbaar? Het is maar voetbal hoor ;)
Tis makkelijker afgeven op hullie dan the mighty canaries :+

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
[...]

Deze opzet is ook dramatisch. Ik pleit voor een hele nieuwe opzet. Ruwweg zoiets:

CL: nummer 1-3 van de 5 hoogstgeplaatste competities, aangevuld met de nummers 1-2 van de lager geplaatste competities, al dan niet met kwalificatierondes voor clubs uit Luxemburg etc..

EL: nummers 4-6 van de 5 hoogstgeplaatste competities, aangevuld met de nummers 3-6 van de lager geplaatste competities, al dan niet met kwalificatierondes voor clubs uit Luxemburg etc..
Ik zou zeggen kwalificatieronde, enkelvoud. Het is absurd dat landskampioenen van kleine landen 3 kwalificatierondes moeten spelen om er vervolgens alsnog tegen de nummer 6 van Engeland uit te gaan. Zelfde met die totaal cynische instroom van nummers 3 uit de poulefase van de CL in de KO-fase van de EL.

Maar dat gaat niet gebeuren. Want zoals ik hierboven al schreef, de UEFA is net zo goed als de initiatiefnemers van de SL bezig om winst te maximaliseren en dan wil je het risico niet lopen dat Tottenham eruit vliegt tegen de kampioen van Liechtenstein.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 12:27
... in plaats van zoveel mogelijk "rijke" teams toegang te geven tot de CL, is het natuurlijk ook mogelijk om de kas van de EL beter te spekken. Het is een beetje een Europese troostprijs geworden, maar als er óók lekker verdiend kan worden in de tweede Europese klasse, dan is de budgettaire druk op deelname aan de CL wat minder groot. Ander bijkomend voordeel: In de middelgrote competities zal het niet langer zo zijn dat één team er steeds met de prijzen vandoor gaat door het kunstmatige budgettaire verschil dat hierdoor optreedt.

Sowieso ben ik voor het afromen van de CL. Niet dat dat gaat gebeuren natuurlijk - daarvoor is de macht van de grootste 15 clubs in Europa te groot. Maar, wat nou als je 20% van het prijzengeld overhevelt naar de vrouwencompetitie? Dan kunnen we het daar ook eindelijk een keertje hebben over serieuze salarissen en transfersommen. Ik zie daar eigenlijk geen enkel nadeel aan....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:50:
[...]

Klopt helemaal, want die doen geen gekke dingen qua SuperLeague of wat dan ook.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Mighty Canaries kunnen omgaan met degraderen en knallen gelijk weer terug. Er is geen winnen zonder verliezen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Helixes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
... in plaats van zoveel mogelijk "rijke" teams toegang te geven tot de CL, is het natuurlijk ook mogelijk om de kas van de EL beter te spekken. Het is een beetje een Europese troostprijs geworden, maar als er óók lekker verdiend kan worden in de tweede Europese klasse, dan is de budgettaire druk op deelname aan de CL wat minder groot. Ander bijkomend voordeel: In de middelgrote competities zal het niet langer zo zijn dat één team er steeds met de prijzen vandoor gaat door het kunstmatige budgettaire verschil dat hierdoor optreedt.

Sowieso ben ik voor het afromen van de CL. Niet dat dat gaat gebeuren natuurlijk - daarvoor is de macht van de grootste 15 clubs in Europa te groot. Maar, wat nou als je 20% van het prijzengeld overhevelt naar de vrouwencompetitie? Dan kunnen we het daar ook eindelijk een keertje hebben over serieuze salarissen en transfersommen. Ik zie daar eigenlijk geen enkel nadeel aan....
Wat is hier dan precies het voordeel aan? Dat vrouwen in het voetbal meer gaan verdienen? Dit klinkt mij als geld in een ander potje stoppen om het vervolgens verdampt te zien worden. Vrouwenvoetbal leeft nauwelijks, het is kwalitatief gewoon ontzettend slecht vergeleken met het mannenvoetbal het levert commercieel gezien niets op. Zowel de vrouwen als de mannen krijgen gewoon marktconform betaald.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ze hebben wel meer Oranje-internationals dan Arsenal :+ :P
Of dat iets zegt over Oranje of Arsenal, you make the call.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 21-04-2021 12:13 ]

• Typhone
  • Laatst online: 00:19

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Helixes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
Maar, wat nou als je 20% van het prijzengeld overhevelt naar de vrouwencompetitie? Dan kunnen we het daar ook eindelijk een keertje hebben over serieuze salarissen en transfersommen. Ik zie daar eigenlijk geen enkel nadeel aan....
Waarom dat geforceerde gedrag? Als het vrouwenvoetbal groot genoeg wordt dan komen de sponsors vanzelf.
Het niveau van het vrouwenvoetbal ooit gezien? Waarschijnlijk niet.

VV Gemert tegen Spakenburg is een hoger niveau dan CL bij vrouwen!

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 21-04-2021 12:19 ]

• JeroenNietDoen
toolkist schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:02:
[...]

Klopt helemaal, want die doen geen gekke dingen qua SuperLeague of wat dan ook.
Eerder dat het over persoon in kwestie gaat ;)
Gunner schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:13:
[...]

_O-

Hoho, die zijn in 18/19 nog kampioen geworden!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inter en Atletico ook staart tussen de benen:
Atletico Madrid and Inter Milan leave European Super League

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 21-04-2021 12:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:04:
Er is geen winnen zonder verliezen.
Some Invincibles might disagree ;)

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 13:56

Qu3st

DoeEensGek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:57:
Op Reddit heeft iemand even uitgezocht welke clubs direct in de CL zouden komen als de nieuwe regels al dit seizoen gebruikt waren.

[Afbeelding]

We schieten uiteindelijk niet veel, op Ajax zou direct zijn geplaatst. Maar ook nog 2 Engelse clubs erbij. :F
Waarom zou Arsenal Champions League verdienen? Ze hebben vorig seizoen zich geplaatst voor Europa Leuage wat een onzin is dit nou weer?

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:13:
[...]

En ze komen uit de mooiste stad van Engeland, dat kan Arsenal in elk geval ook niet claimen :P

[ Voor 56% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-04-2021 12:33 ]

• PolarBear
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:25:
[...]

Waarom zou Arsenal Champions League verdienen? Ze hebben vorig seizoen zich geplaatst voor Europa Leuage wat een onzin is dit nou weer?
Op basis van club coëfficiënt, die punten hebben ze echt in Europa verdiend.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:50:
[...]

Je zou mijn inziens voor deelname niet moeten kijken naar het vijf-jarig verleden maar enkel naar vorig seizoen. Dat Arsenal in dit geval er zo wel in zou komen is te onderbouwen maar enigszins onwenselijk. Het enige wat het doet is dat je de grote clubs beschermt indien ze een rampzalig seizoen hebben.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Napo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:20:
[...]

Je zou mijn inziens voor deelname niet moeten kijken naar het vijf-jarig verleden maar enkel naar vorig seizoen. Dat Arsenal in dit geval er zo wel in zou komen is te onderbouwen maar enigszins onwenselijk. Het enige wat het doet is dat je de grote clubs beschermt indien ze een rampzalig seizoen hebben.
Ook wel mee eens. Het is puur ter bescherming van de financiën van bepaalde clubs. Al is het maar hoe je het bekijkt. Al lijken mij de extreme geldstromen een veel groter probleem. Hoeveel mensen profiteren nou werkelijk van dat grote geld? Het is niet dat Europees voetbal er zozeer mooier van wordt.

...

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 13:56

Qu3st

[...]

Maar dan houden we die clubs maar het handje boven het hoofd, echt ongelooflijk.

• Helixes
VDS91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:11:
[...]

Wat is hier dan precies het voordeel aan? Dat vrouwen in het voetbal meer gaan verdienen? Dit klinkt mij als geld in een ander potje stoppen om het vervolgens verdampt te zien worden. Vrouwenvoetbal leeft nauwelijks, het is kwalitatief gewoon ontzettend slecht vergeleken met het mannenvoetbal het levert commercieel gezien niets op. Zowel de vrouwen als de mannen krijgen gewoon marktconform betaald.
Typhone schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:18:
[...]

Waarom dat geforceerde gedrag? Als het vrouwenvoetbal groot genoeg wordt dan komen de sponsors vanzelf.
Het niveau van het vrouwenvoetbal ooit gezien? Waarschijnlijk niet.

VV Gemert tegen Spakenburg is een hoger niveau dan CL bij vrouwen!
Op dit moment is er gewoon niet zo heel veel geld in het vrouwenvoetbal. Dat betekent dat er maar een beperkt aantal vrouwen is dat zich kan toeleggen op de sport - in ieder geval dan toch op professioneel niveau.

Ik zie dat wel als probleem voor de breedte. Hoe meer vrouwen zich er professioneel aan kunnen wijden, hoe breder de basis wordt - en hoe hoger daarmee de pieken worden. Vergelijk dat met de situatie bij de mannen - er zijn daar enkele duizendenden profs. Elk op hun eigen niveau natuurlijk. Maar, iedere prof krijgt wel de kans om zich er bovenuit te vechten en aan een prachtcarrière te bouwen.

Dat dat een budgettaire kwestie zou zijn, is natuurlijk niet tot in het oneindige waar. Maar - alle geluidein die ik op dit moment hoor is dat het voor de vrouwen op dit moment een absolute bottleneck is. Laag niveau, want geen geld. En geen geld, want laag niveau. Voeg een goedbetaalde competitie toe aan die vergelijking, en ik zie mogelijkheden.

Verder heb ik trouwens helemaal niks met de opmerkingen dat vrouwenvoetbal in beginsel niet aantrekkelijk genoeg is voor entertainment. We hebben het nog nauwelijks geprobeerd. En, je loopt best wel het gevaar misogyn over te komen. Er is geen enkele reden om niet alle pogingen te ondernemen om vrouwenvoetbal tot bloei te laten komen. Het is de fucking 21e eeuw.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:20:
[...]

Nou ja wat mij betreft is er helemaal geen parachute/escape maar ik vind de resultaten van de afgelopen 5 jaar wel prima graadmeter, dat geeft een goed gemiddeld beeld. Er zijn wel wat zaken op aan te merken (club coefficient is min 20% van land coëfficiënt en alle jaren tellen even zwaar mee).

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 19:30
Wat overblijft zijn Juventus, Barcelona en Real.

Die laatste 2 zitten in extreme financiële nood voor de lange termijn op dit moment. Door jarenlang extreme bedragen neer te tellen en dat te lenen.
Vandaar hun volharding nu denk ik.

• PolarBear
  • Niet online
Helixes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:43:
[...]
Verder heb ik trouwens helemaal niks met de opmerkingen dat vrouwenvoetbal in beginsel niet aantrekkelijk genoeg is voor entertainment. We hebben het nog nauwelijks geprobeerd. En, je loopt best wel het gevaar misogyn over te komen. Er is geen enkele reden om niet alle pogingen te ondernemen om vrouwenvoetbal tot bloei te laten komen. Het is de fucking 21e eeuw.
Het heeft vooral tijd nodig, vrouwenhockey is ook prima vermaak en dat heeft echt niet alleen met korte rokjes te maken.

• PolarBear
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:03:

Die laatste 2 zitten in extreme financiële nood op de lange termijn op dit moment. Door jarenlang extreme bedragen neer te tellen en dat te lenen.
Er valt niets te volharden er is geen Super League. Met drie teams kan je niets. Dat heeft Agnelli ook al toegegeven inmiddels. En het gaat de komende jaren ook niet gebeuren.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:41

Die laatste 2 zitten in extreme financiële nood voor de lange termijn op dit moment. Door jarenlang extreme bedragen neer te tellen en dat te lenen.
Heb je de transferuitgaven van Real de laatste jaren er ook bijgepakt? ;) https://www.transfermarkt...drid/transfers/verein/418

• Luxicon

Juventus is er ook uit als je dit mag geloven. Bron

...

• Helixes
PolarBear schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:03:
Het heeft vooral tijd nodig, vrouwenhockey is ook prima vermaak en dat heeft echt niet alleen met korte rokjes te maken.
Ik zeg zeker niet dat vrouwenvoetbal geen tijd nodig heeft. Eigenlijk zijn er we er pas net mee begonnen. De verglijking van veldhockey is wat mij betreft uitstekend - ook omdat de geslachten het al járen gelijkwaardig doen daar.

Toch blijf ik van mening dat € 100 mln extra investering in vrouwenvoetbal een véél hoger redenment heeft dan nog eens een half miljard in de richting van het mannenvoetbal gooien. Maar goed - maak het eens mogelijk € 20 mln te verdienen in de vrouwen CL. See what happens :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Helixes op 21-04-2021 14:12 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-11 15:40
Luxicon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:08:
[...]

Juventus is er ook uit als je dit mag geloven. Bron
Oftewel, een on-demand dienst voor El Clasico blijft over. Top idee! :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-11 08:16
Juventus zegt alleen maar dat het nu niet haalbaar is. Ze lijken nog pal achter het idee te staan.

Ohh wat zal het heerlijk zijn als ze de top 4 niet halen in de Serie A dit seizoen. Dan pis ik werkelijk in m'n broek.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:06
PolarBear schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:03:
[...]

De strakke topjes helpen ook ;)

Maar ik moet zeggen ik zap echt niet zo snel weg al ik een dames hockey wedstrijd zie op TV, het niveau is vaak hoog althans voor mijn ongetrainde hockey ogen.

Bij het damesvoetbal heb ik af en toe echt het idee dat ik naar een ammateur wedstrijd zit te kijken, en dat het eerste herenteam van FC Bal op het Dak hier om de hoek van ze zou winnen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:01:
[...]

Nou ja wat mij betreft is er helemaal geen parachute/escape maar ik vind de resultaten van de afgelopen 5 jaar wel prima graadmeter, dat geeft een goed gemiddeld beeld. Er zijn wel wat zaken op aan te merken (club coefficient is min 20% van land coëfficiënt en alle jaren tellen even zwaar mee).
Juist de uitzonderingen geven het voetbal voor mij een boost. Een seizoen waar een club onverwacht verder dan verwacht in de CL komt terwijl die in voorgaande jaren geeneens meedeed. Met gemiddeldes over langere periodes bevoordeel je de gevestigde orde en wordt toetreding steeds lastiger.

• Maarten_E
Kijk naar een Ajax en Tottenham twee jaar geleden. Kijk naar Atalanta vorig jaar. Dat zijn clubs waar je als neutrale toeschouwer een warm hart van krijgt, omdat ze de gevestigde orde uitdagen. Redenen om specifiek hun wedstrijd te kijken, en niet Liverpool-Bayern of Real Madrid-Juventus. Tenzij het de finale is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Harribo
SnowDude schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:25:
[...]

Bij het damesvoetbal heb ik af en toe echt het idee dat ik naar een ammateur wedstrijd zit te kijken, en dat het eerste herenteam van FC Bal op het Dak hier om de hoek van ze zou winnen.
Dit dus. Heb ik ook.
Dat is de reden waarom ik denk dat het nooit heel populair gaat worden.
JanW schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:07:
[...]
Heb je de transferuitgaven van Real de laatste jaren er ook bijgepakt? ;) https://www.transfermarkt...drid/transfers/verein/418
En het seizoen van Real daarvoor dan ;)
355 miljoen aan transfers...

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 21-04-2021 14:45 ]

• JanW
Daarom zeg ik ook jaren, en dat zei je zelf ook ;) Een seizoen eruit cherry picken kan iedereen wel. Maar er zijn ook seizoenen geweest dat er gewoon zwarte cijfers werden geschreven qua transfers, of dat er uberhaupt niks werd uitgegeven. Als je dat afzet tegen de inkomsten die komen met het winnen van de CL, is het argument dat ze in financiële nood zitten door jarenlang extreme bedragen neer te tellen (want dat is wat je zei) nergens op gebaseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 21-04-2021 14:57 ]

• Luxicon
Mochten de marktwaarden realistisch zijn, dan zijn deze flink gezakt (zie 2018). De Jong is volgens dat rijtje inmiddels de meest waardevolle speler van Barcelona, samen met Messi en Fati.

https://www.transfermarkt...ona/startseite/verein/131
https://www.transfermarkt...id/startseite/verein/418/

Als voorbeeld, aankoopwaarde ten opzichte van huidige marktwaarde:
Dembélé 135 (2017) > 50
Coutinho: 135 (2018) > 40
Griezmann: 120 (2019) 60

Dan verdampt er een hoop geld! Al komt er ook de transfer van Neymar bij kijken, het is een hoop geld dat in het niets verdwijnt. Het lijkt mij sowieso al niet een al te best beleid, maar samen met Covid en een dik contract voor Messi, snap ik best dat Barcelona financiële problemen heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Luxicon op 21-04-2021 15:20 ]

...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maarten_E schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:33:
Kijk naar een Ajax en Tottenham twee jaar geleden. Kijk naar Atalanta vorig jaar. Dat zijn clubs waar je als neutrale toeschouwer een warm hart van krijgt, omdat ze de gevestigde orde uitdagen. Redenen om specifiek hun wedstrijd te kijken, en niet Liverpool-Bayern of Real Madrid-Juventus. Tenzij het de finale is.
Zelfde voor Leicester City die de PL in 2015-2016 won. Stuff of Legends, er waren maar heel weinig zuurpruimen die dat niet prachtig vonden.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Maarten_E schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:33:
Dat is wel wat kort door de bocht imo.
Als een 'kleintje' tegen een 'grote' een fantastische pot voetbal op de mat legt is dat voor de toeschouwer iets om van te smullen, daar geef ik je honderd procent gelijk in. Neemt niet weg dat een potje voetbal tussen 2 'groten' niet net zo vermakelijk kan zijn, of zijn we de 2-8 van Bayern tegen Barca in augustus alweer vergeten? Leuke, aantrekkelijke potjes voetbal staan los van de grootte van de club, maar dat zijn slechts mijn 2 centjes.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Mis je niets aan, sterker nog, ik denk dat het voor het voetbal goed is als die clubs zouden verdwijnen en de aandacht weer komt op de clubs die met eigen middelen hun bijdrage aan de sport leveren ipv met schulden succes proberen te kopen.

alles kan off-topic

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 08:20
gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:10:
[...]

Zelfde voor Leicester City die de PL in 2015-2016 won. Stuff of Legends, er waren maar heel weinig zuurpruimen die dat niet prachtig vonden.
Probleem is alleen dat zoiets ook met de huidige structuur vrijwel nooit voorkomt (daarom was het ook zo geweldig). We zitten al in een semi-ESL-structuur, alleen nu ze het helemaal willen doordrukken is er ineens een enorme tegenstand. Die is er helaas niet bij de hele opzet van de CL of andere iets minder extreme vormen van hetzelfde idee.

Het zou mooi zijn als iedereen daar nou eens tegen in opstand zou komen, maar dat is dan waarschijnlijk weer te veel gevraagd (zie ook nieuwe plannen voor CL). Uiteindelijk is dit gewoon de langzame weg tot hetzelfde.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Helixes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:11:
[...]

Ik zeg zeker niet dat vrouwenvoetbal geen tijd nodig heeft. Eigenlijk zijn er we er pas net mee begonnen. De verglijking van veldhockey is wat mij betreft uitstekend - ook omdat de geslachten het al járen gelijkwaardig doen daar.

Toch blijf ik van mening dat € 100 mln extra investering in vrouwenvoetbal een véél hoger redenment heeft dan nog eens een half miljard in de richting van het mannenvoetbal gooien. Maar goed - maak het eens mogelijk € 20 mln te verdienen in de vrouwen CL. See what happens :Y)
Gelijkwaardig in dat er in beiden geen droog brood te verdienen is O-) ? (al is dat bij de mannen nog wel een heel stuk beter dan bij de vrouwen) Hockey is wereldwijd toch zo'n miniscule sport dat een beetje wereldtopper in Nederland een cheque komt ophalen?

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 21-04-2021 16:30 ]

• Snowdog
apis29 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:06:
[...]

Gelijkwaardig in dat er in beiden geen droog brood te verdienen is O-) ? Hockey is wereldwijd toch zo'n miniscule sport dat een beetje wereldtopper in Nederland een cheque komt ophalen?
Niet dat alleen, maar laat de mannen tegen de vrouwen spelen, dan is het niet meer zo gelijkwaardig? Maar waarom zou je sowieso vrouwenvoetbal willen forceren?

Qua niveau kan je het net zo goed in de onder x-jaar competities (of 5e klasse amateurs) steken. Ik zie persoonlijk niet echt in waarom je die competities zou willen belonen met zo'n enorme inkomsten. Het feit dat het mannenvoetbal al zo enorm verziekt is door geld wil je daar toch niet ook doorvoeren?

Als er commerciële belangen waren (de hoofdreden bij de mannen) dan waren die inmiddels wel uitgebuit?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:15:
[...]

Niet dat alleen, maar laat de mannen tegen de vrouwen spelen, dan is het niet meer zo gelijkwaardig? Maar waarom zou je sowieso vrouwenvoetbal willen forceren?

Qua niveau kan je het net zo goed in de onder x-jaar competities (of 5e klasse amateurs) steken. Ik zie persoonlijk niet echt in waarom je die competities zou willen belonen met zo'n enorme inkomsten. Het feit dat het mannenvoetbal al zo enorm verziekt is door geld wil je daar toch niet ook doorvoeren?

Als er commerciële belangen waren (de hoofdreden bij de mannen) dan waren die inmiddels wel uitgebuit?
Toch werd er bij de Super League plannen ook gezegd dat ze voor de vrouwencompetitie ook een pot geld hadden (zó gek is het niet om eerst ergens te investeren zonder dat er direkt baten tegenover moeten staan). In Amerika levert het nationale team iig wel geld op, voor de competitie daar ligt dat ook weer heel anders.
En ook dat idd, voor de 'leek' ziet het niveau er gelijkwaardiger uit bij hockey, volleybal (ook wel een genoemd als voorbeeld), etc. Maar die krijgen ongetwijfeld net zo goed een pak rammel van B-junioren ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 21-04-2021 16:25 ]

• Snowdog
apis29 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:21:
[...]

Toch werd er bij de Super League plannen ook gezegd dat ze voor de vrouwencompetitie ook een pot geld hadden. In Amerika levert het nationale team iig wel geld op, voor de competitie daar ligt dat ook weer heel anders.
En ook dat idd, voor de 'leek' ziet het niveau er gelijkwaardiger uit bij hockey, volleybal (ook wel een genoemd als voorbeeld), etc. Maar die krijgen ongetwijfeld net zo goed een pak rammel van B-junioren ...
Damage control. Beetje PR om ook wat geld naar de vrouwen te strooien. Maar goed, het blijft gewoon krom dat je met bepaalde sporten gewoon belachelijk veel geld kan verdienen en met andere vrijwel niets.

Dan kan je zeggen dat is marktwerking, maar dat is het dus niet, aangezien bepaalde sporten harder gepusht worden dan andere. Het blijft raar hoe wij (het publiek) daar wel in meegaat. Want ik denk ook wel dat als ze er maar genoeg geld in pushen, dan lukt het uiteindelijk wel een keer.

Maar goed, dat zou waarschijnlijk ook wel voor het kampioenschap borduren gelden, zolang er maar een Nederlander goed in zou zijn (in NL iig, zie darts).

• SnowDude
JanW schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:57:
Daarom zeg ik ook jaren, en dat zei je zelf ook ;) Een seizoen eruit cherry picken kan iedereen wel. Maar er zijn ook seizoenen geweest dat er gewoon zwarte cijfers werden geschreven qua transfers, of dat er uberhaupt niks werd uitgegeven. Als je dat afzet tegen de inkomsten die komen met het winnen van de CL, is het argument dat ze in financiële nood zitten door jarenlang extreme bedragen neer te tellen (want dat is wat je zei) nergens op gebaseerd.
Tja, verklaar mij dan maar eens waarom al die clubs structureel een paar 100 miljoen schuld hebben. Dit zijn investeringen geweest van geldschieters, en die willen nu een garantie hebben dat ze hun geld weer uit de club krijgen. Echt gezond finnancieel management kan ik het niet noemen. En als je als club in de financiele problemen komt omdat je niet in de CL komt terwijl je begroting daar wel op is gebassed, dan heb je gewoon een slechte begroting.

Al die grote clubs, hoewel in mijn ogen is het woord arrogant beter, hebben elkaar gek gemaakt door de transfer sommen en de spelers salarissen echt gigantisch op te laten lopen in de laatste 10 a 15 jaar. Dat ze daar nu eens een keer voor bloeden vind ik niet meer dan verdiend.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
[...]

Die hebben ze vijf jaar geleden verdiend, niet nu. Als ze de CL in willen moeten ze maar zorgen dat ze nu beter presteren. Als Ajax onverhoopt eens geen kampioen wordt en de CL misloopt krijgen ze ook geen startbewijs toch, en terecht. Het is een recept voor groeiende ongelijkheid om clubs op die manier een abonnement op de CL te geven. Andere clubs komen er dan nooit meer tussen.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:43:
[...]

Die hebben ze vijf jaar geleden verdiend, niet nu. Als ze de CL in willen moeten ze maar zorgen dat ze nu beter presteren. Als Ajax onverhoopt eens geen kampioen wordt en de CL misloopt krijgen ze ook geen startbewijs toch, en terecht. Het is een recept voor groeiende ongelijkheid om clubs op die manier een abonnement op de CL te geven. Andere clubs komen er dan nooit meer tussen.
Precies, het zijn allemaal manieren om te zorgen dat deze clubs elke mogelijke kans hebben om maar mee te kunnen doen ten koste van teams die het verdienen op basis van een daadwerkelijke sportieve prestatie.

Het hoort bij voetbal dat kleinere tegenstanders met beperkte middelen maar een combinatie van inzet, talent en een dosis geluk zo nu en dan een upset veroorzaken en een cupje winnen. Check die lijst van CL winnaars, je moet tot 2004 en dan 1995 teruggaan om een team te vinden dat won dat niet bij op het lijstje van SuperLeague deelnemers zit of ervoor was uitgenodigd. Porto en Ajax. En dat zijn dan nog de rijkere clubs in hun eigen competities, de tijd dat clubs als Rode Ster, PSV of Marseille konden winnen is sowieso voorgoed over.

SuperLeague is er al jaren, for all intents and purposes. Door de UEFA zelf gecreeërd.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ohja, wat mij betreft worden de clubs die deel (zouden) nemen aan de SL als straf de komende 2 jaar uitgesloten van Europees voetbal. Er moeten consequenties zijn voor deze lafhartige poging het voetbal te vernietigen. Geen enkele club is groter dan de sport.
Tenzij je wint.

De Premier League is ook ooit zo begonnen: de grote vijf van dat moment waren het wel beu om inkomsten te moeten delen met clubs die niet in de First Division meededen en er lag een enorme berg tv-gelden te wachten die ineens maar met 18-20 clubs gedeeld hoefde te worden. Klinkt bekend? Enige verschil tussen de oprichting van de Premier League toen en de ESL nu was een promotie/degradatie systeem.

Of neem darts: de 16 Britse topspelers waren de BDO beu en begonnen de WDC (later PDC). Redenen: teruglopende inkomsten uit tv-gelden en conflicten over persoonlijke sponsoring. Meer geld te verdienen met afsplitsen, dus dat werd gedaan.

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:23

odan

The dark side is within all!

Pulse mee voor GoT!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44
Kan iemand Perez uit z'n lijden verlossen:

https://www.dailymail.co....uropean-Super-League.html

Het is natuurlijk logisch want de Spaanse clubs hebben het meeste te verliezen (schulden en COVID crisis, waardoor de poten onder onder inkomsten weg zijn).

Wist trouwens ook niet dat de verbouwing van Bernabeau ook door JP Morgan gefinancieerd wordt:

https://www.sportspromedi...rnabeu-redevelopment-loan

Nog eens een schuld van 500+ miljoen.

Zal ie een keer moeten afbetalen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• alexbl69
  • Laatst online: 23:14
loekf2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:36:
Daarvoor was de SL natuurlijk nodig... vandaar ook dat hij nog niet opgeeft. Hij heeft geen keuze.

Als er één ding is waar zowel voor- en tegenstanders van SL het over eens zijn is dat dit plan volledig verkeerd en gehaast is geïntroduceerd. Daar is alom verbazing over.

Enige logische verklaring is dat het water bij de diverse clubs zo hoog aan de lippen staat dat ze geen andere uitweg meer zien... die SL moest er zo snel mogelijk komen en ze hebben voorschotten op de revenuen nodig om te overleven.

Er wordt natuurlijk al jarenlang met (geleend) geld gesmeten bij die clubs en hun schuldenposities zijn om wanhopig van te worden. Het aanhalen van de financiële teugels door de EU en de UEFA zorgt ervoor dat het steeds lastiger wordt om al die schulden en verliezen 'weg te poetsen'. Corona heeft dit groeiende probleem in een paar maand tijd tot een dreiging voor hun voortbestaan gemaakt.

Ze hebben op zeer korte termijn een enorme 'legale' financiële injectie nodig en dat noopte ze om de SL overhaast aan te kondigen.

Ben heel benieuwd wat er nu de komende weken/maanden met deze clubs gaat gebeuren. De nu nog overgebleven clubs zijn wellicht zo wanhopig dat het niet laten doorgaan van de SL simpelweg geen optie meer voor ze is. Mocht het de UEFA ook nog eens lukken om deze clubs als straf uit de huidige CL te wippen (en ze daarmee honderden miljoen ontzeggen) dan kan het wel eens einde oefening zijn voor deze clubs.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• odan

odan

Laat ze maar spelers verkopen, en dan niks nieuw inkopen.

Teer op de eigen jeugd of de wat mindere spelers die ze in het 2e hebben rondlopen een paar jaartjes en draai de zaak om.

Lukt dat allemaal niet, laat ze dan maar kapot gaan. En laat het hopelijk een les zijn voor de rest van de clubs dat het niet langer kan om op de pof te leven.

Pulse mee voor GoT!

• Ankona
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik me afvraag waarom er vanuit bestaande clubs gedacht wordt. Ik snap dat er clubs met naam op zwart zaad zitten maar vanuit het business model van een SL is dat maar bijzaak. Stamp gewoon 15 tot 20 nieuwe clubs uit de grond en met de nodige marketing inspanning en kapitaalinjecties heb je zo de beste spelers en alle Amerikaanse en Aziatische media achter je zonder het gezeik met FIFA, Uefa of ouderwetse club sentimenten.

alles kan off-topic

• Maarten_E
Ankona schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:25:
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik me afvraag waarom er vanuit bestaande clubs gedacht wordt. Ik snap dat er clubs met naam op zwart zaad zitten maar vanuit het business model van een SL is dat maar bijzaak. Stamp gewoon 15 tot 20 nieuwe clubs uit de grond en met de nodige marketing inspanning en kapitaalinjecties heb je zo de beste spelers en alle Amerikaanse en Aziatische media achter je zonder het gezeik met FIFA, Uefa of ouderwetse club sentimenten.
Opzich geen gek idee. De twintig grootste landen in het voetbal met 1-2 Aziatische/Afrikaanse landen, geef ze ieder een nieuwe club om achter te staan, recrutreer spelers, grotendeels jeugd om het speelveld wat gelijker te maken en dan kijken hoe dat gaat.

Voorzetje vwbt landen:
-Brazilië
-Duitsland
-Frankrijk
-Italië
-Engeland
-Spanje
-Japan
-Argentinië
-Nigeria
-Peru
-Mexico
-Nederland
-Chili

en zo zijn er nog een paar.
Een WK voor clubteams, maar dan breder.

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 22-04-2021 09:32 ]

• toolkist
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:17:
[...]

Daarvoor was de SL natuurlijk nodig... vandaar ook dat hij nog niet opgeeft. Hij heeft geen keuze.
Als volgend seizoen weer "normaal" is, mbt toeschouwers enzo, lukt ze dat prima.
Dat ze nu in de problemen komen is volkomen logisch. En dat ze daar een oplossing voor zoeken is uiteraard ook volkomen logisch. Alleen hebben ze de verkeerde route ervoor gekozen...
Om heel eerlijk te zijn verbaast het me dat er nog geen clubs zijn omgevallen, ook niet in NL.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 07:51
Ja, dan kan de Nederlandse ploeg in het Oranje spelen en noemen we het toernooi een "WK". :*)

Misschien een soort all stars competitie, waarbij de beste spelers uit een bepaalde competitie samen een ploeg vormen voor een paar weken.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 22-04-2021 09:32 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:21
En dan lees je dat Real een tekenbonus van 30 miljoen geeft aan Alaba, naast z'n salaris van 12 miljoen per jaar netto. Misschien moeten ze daar eens mee stoppen voordat ze gaan zeuren dat het voetbal 'gered' moet worden :')

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• odan

odan

Geld is voor een speler belangrijk, maar ook de prestige van een CL winnen of een premier league.

Dus ik zie niet zo snel de beste spelers een overstap maken naar zulke clubs, mogelijk wel spelers die aan het einde van hun carrière zijn en nu al naar bijvoorbeeld de zandbakken en mls/china gaan om nog even een jaartje of 2 wat geld binnen te harken.

Pulse mee voor GoT!

• toolkist
  • Niet online
Never gonna happen... Daar heb je zo enorm veel huidige topspelers voor nodig, dat gaat miljarden kosten om die over te halen en te kopen. En dan heb je nog geen toeschouwers/kijkers, want een heel groot deel is verbonden met een club en niet een speler.

• toolkist
  • Niet online
Tosemime schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:32:
En dan lees je dat Real een tekenbonus van 30 miljoen geeft aan Alaba, naast z'n salaris van 12 miljoen per jaar netto. Misschien moeten ze daar eens mee stoppen voordat ze gaan zeuren dat het voetbal 'gered' moet worden :')
Anders hadden ze 80m voor hem moeten betalen... Nu zijn ze goedkoper uit.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Kan iemand Perez uit z'n lijden verlossen:

https://www.dailymail.co....uropean-Super-League.html

Het is natuurlijk logisch want de Spaanse clubs hebben het meeste te verliezen (schulden en COVID crisis, waardoor de poten onder onder inkomsten weg zijn).

Wist trouwens ook niet dat de verbouwing van Bernabeau ook door JP Morgan gefinancieerd wordt:

https://www.sportspromedi...rnabeu-redevelopment-loan

Ik heb jullie linkjes niet door genomen, dus weet niet hoeveel daar in staat maar als ik zag hoe weinig VI vermelde in vergelijking met het interview. Ga ik toch even hier de lijst met belangrijkste punten die iemand op Reddit heeft uitgeschreven plaatsen, ook omdat er een aantal dijenkletsers bij zitten.
Last night was a long night. We were together in the meeting until around 1:00 A.M.

Interviewer: President of Real Madrid and the Super League? No, the President of Real Madrid is fine.

I am quite sad and disappointed. We have been working on this Super League project for 3 years, to fight against the economic problems we were going through.

The format of the Champions League is obsolete, and people only become interested at the quarter-final.

Among the 12 teams, we lost a total of €650M last season. This season, that number will double or triple. The current format clearly does not work.

Among the 12 teams, we have about 2 billion fans around the world, half the total of football fans in the world.

I have never seen such aggression from the Presidents of UEFA and La Liga. It seemed planned.

All the threats, insults.. It was as if we had killed football! Football must be saved.

One of the 6 Premier League clubs did not have much of an interest in the Super League, and that began to wear off on the others. They were never convinced of the project.

It is very easy to understand, the League is untouchable. The time that you need to get money is during the week. This format clearly does not work.

If this project didn't work, another one will. Remember: All the 12 clubs signed a legally binding contract.

The Super League project was viable without the German and French teams, for sure.

We didn't promise anything to Bayern and PSG. That rumor is false.

I think that we did not present the project well, but we were not given an opportunity to explain it well. They have not given us the opportunity because they did not want to.

It can't be La Liga where the teams at the top lose money and the other teams win money.

The Super League project is on stand-by, this I can confirm.

Juventus and A.C. Milan have not left the Super League.

The English teams left because of the hostile atmosphere. UEFA have put on a display that has surprised me. We asked to speak to the UEFA President, and it was as if we had dropped an atomic bomb.

Young people no longer watch football. 40% of 16-24 year olds do NOT watch football.

4 teams from each country can enter the Super League.

I'm not alone. I've talked to Juventus 3 times today, I am not alone.

I, who am not a fool, have NOT understood the new UCL format.

There have to be TOP level matches from the first match.

I think that the Super League is a project that we do not need to be insulted for. We have had to undergo precautionary measures to protect ourselves, and the Judge has said that it is all legal.

You can't get out of the Super League just like that. The contracts that all 12 clubs signed were legally binding.

There are games that nobody watches, it is hard for me to watch them. From Spain, England and Italy.

The only way to have income is to have a competition that generates a lot of income, but prevents the rich from getting richer.

Real Madrid is rich in trophies. I do not earn a penny. The president of La Liga and UEFA have salaries.

We do not fear acts of retaliation from UEFA.

It's impossible to make signings like Mbappé and Haaland in general - not only for Real Madrid without the Super League.

We would not change anything in regards to the way we announced the Super League. We had prepared for each person to speak. It didn't happen, because with extreme hostility, they killed us.

I didn't say that we would not sign Mbappé, thats for next season.

Many people have congratulated me and have told me to move on.

I don't want to talk about the issue with Tebas, let him talk to the Judge.

Tebas thinks that I am lost? I don't comment on those things. I think that Mr. Tebas is one of those who have to reconsider how the football industry is doing.

This is not going to make relations with PSG difficult. I am everyone's friend, they know what I have done for football. I have the credibility of the people.

I tell the world of football that life changes. When 2 decades pass, new generations appear and demand new things.

We have to produce competitive matches. It is a way for young people to watch the games on their mobile phones. The better the matches, the more TV companies will pay.

There are people who believe that nothing has changed. There are still people who do not believe that COVID is real. They believe that nothing has changed when in reality life has changed. Real Madrid players have lowered their salary.

La Liga without Barça and Atlético? The TV rights would change a lot.

In all companies wages have been lowered. We have all made a sacrifice and football needs a sacrifice. If we think that nothing has happened, then we will be in for a day of disappointment.

How could I not want Sergio Ramos to continue? It doesn't only depend on him, it also depends on the situation at Real Madrid. Let's see what happens next year.

We have said that we will leave for the Super League as soon as possible because it is urgent. In August this year or next year.

Do you think that our socios are stupid? If you tell them that every Tuesday and Wednesday they are going to play against the greatest teams that they will not prefer that?

Nobody has officially left the Super League yet. Nobody has paid the penalty to do so. I will not say the amount that the penalty is.

I want an educated President for UEFA, someone who does not insult others and who does not speak as Čeferin did the other day. You have to set an example. We are in a democratic Europe.

Chelsea fans? They were 40 people outside Stamford Bridge... and if you want, I will tell you who took them there.

Some want a team from Turkey to be included, but the money comes from what is interesting, not from games that are of no interest to anyone.

Renew the squad? But we have the best players in the world.

I can't imagine Real Madrid next year without Zidane.

The people who took Chelsea fans out to demonstrate are the same people who put anti-Super League messages on Cádiz shirts tonight.

People said that I was going to fire Zidane after the loss to Shakhtar in Ukraine. That was a lie.

I don't think fans will be returning to the stadiums for the remainder of the season. If they were allowed, we would re-open the Bernabéu.

I don't know why Klopp doesn't like the Valdebebas. In Kiev we beat them 3-1, and in the Valdebebas we beat them 3-1. The same result.

Nobody is going to shoot themselves if Mbappé doesn't come this year. If something doesn't happen, it is because it can not be done. I think the socios are happy with my work.

Raphaël Varane? I'm happy with our team. If a player doesn't want to stay at Real Madrid then they can leave.

We have already reached an agreement with Luka Modrić, his contract will be renewed. We reached an agreement a long time ago.

I don't know why Sergio Ramos hasn't renewed his contract. We have spoken many times. I love Sergio like a son, but the situation is what it is.

We are close to finishing the season. Maybe we might have to sell Benzema. (Joke)

We have to think only of the fans. Some of the things that a coach does is not understood by the fans. The fans rule here.

I know Barça socios well, do you think they would say no to the Super League? Please..

I like Piqué as a player. Piqué and Ramos have been a blessing from the heavens.

Cristiano returning to Real Madrid would depend more on his situation. The rumors of Cristiano Ronaldo coming back to Madrid are just rumors from his entourage. There’s nothing.

Bayern Munich and PSG joining the Super League was never guaranteed, even though I wanted them to be included.
Dingen zoals de volgende moet ik toch echt van lachen.
Among the 12 teams, we lost a total of €650M last season. This season, that number will double or triple. The current format clearly does not work.
Ahhh arme arme rijke clubs, 650 miljoen verloren :'( /s. Misschien moeten ze dan eens op minder grote voet leven.
It's impossible to make signings like Mbappé and Haaland in general - not only for Real Madrid without the Super League.
Ja want het is echt een probleem voor het voetbal dat jij Mbappe of Haaland niet kan kopen...
Gevolgd door
I didn't say that we would not sign Mbappé, thats for next season.
Deze is ook erg grappig.
Young people no longer watch football. 40% of 16-24 year olds do NOT watch football.
Want dat betekend dat 60% nog gewoon kijkt en dat is de meerderheid. Daarnaast zou het helpen als je de rechten niet verkoopt aan meerdere partijen die allemaal veel geld voor abbonementen vragen, want die leeftijdsgroep heeft waarschijnlijk niet een groot besteedbaar budget en veel zullen dus eerder gewoon illegale streams pakken.
The people who took Chelsea fans out to demonstrate are the same people who put anti-Super League messages on Cádiz shirts tonight.
Veel opgepakt van Trump zo te horen. It is the deepstate :+

Wat een plank heeft deze man voor zijn kop zeg.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:36
toolkist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:37:
[...]

Never gonna happen... Daar heb je zo enorm veel huidige topspelers voor nodig, dat gaat miljarden kosten om die over te halen en te kopen. En dan heb je nog geen toeschouwers/kijkers, want een heel groot deel is verbonden met een club en niet een speler.
Spelers en trainers zijn passanten, voor het grootste deel zeker. Er zijn maar weinig Totti's en die had ook nog eens het geluk in Italië te zitten en niet perse over te hoeven stappen voor de competitie en de euro's (of lires toen nog)

Club voetbal heeft zeker in Europa , een lange geschiedenis en cultuur erachter zitten, deels is dit al verpest door de PL in Engeland. Maar voor het grote deel is de voetbalcultuur daar nog steeds aanwezig. Het rondje langs de pubs , de tocht naar het stadion, en terug weer hetzelfde verhaal. Nog een Pint drinken in je eigen local met je vrienden uit de buurt waar je al jaren mee naar het voetbal gaat.

Duitsland heeft ook een diep gewortelde voetbalcultuur. In vroeger tijden was er in bijvoorbeeld Frankfurt bar weinig anders dan Eintracht om te naartoe te gaan voor velen.

Voetbal is voor veel mensen 'bijzaak' of ze nu wel of niet naar de wedstrijd gaan, omdat de kaarten te duur zijn. Ze doen wel het rondje op zaterdag. En kijken in de kroeg. Het sociale aspect is vele malen belangrijker. De opschep rechten op maandag als je team gewonnen heeft. De trots.

Het zit in de identiteit van de mensen, je kan een club dus niet zomaar verhuizen, het logo veranderen of uit de competitie halen voor het geld. Dan verliest het de waarde voor de mensen, en die is niet in geld uit te drukken. Dat is generatie op generatie doorgegeven.

• loekf2
odan schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:22:
Laat ze maar spelers verkopen, en dan niks nieuw inkopen.

Teer op de eigen jeugd of de wat mindere spelers die ze in het 2e hebben rondlopen een paar jaartjes en draai de zaak om.

Lukt dat allemaal niet, laat ze dan maar kapot gaan. En laat het hopelijk een les zijn voor de rest van de clubs dat het niet langer kan om op de pof te leven.
Real en Barca hebben een salaris post van ~270 miljoen EURO. Loopt ook nog ene Hazard rond voor 400K/week bij Madrid die volgens mij nooit speelt.

https://salarysport.com/football/la-liga/real-madrid/

Barca lijkt pas op de plaats te maken met de jeugd. Snap dan ook niet wat ze met bv. Depay moeten. Ik moet nog zien of bij de aanvang van de competitie er weer volop publiek in de stations mag. Italie schijnt wel stappen te maken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
Pompi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:47:
[...]

[...]

Ik heb jullie linkjes niet door genomen, dus weet niet hoeveel daar in staat maar als ik zag hoe weinig VI vermelde in vergelijking met het interview. Ga ik toch even hier de lijst met belangrijkste punten die iemand op Reddit heeft uitgeschreven plaatsen, ook omdat er een aantal dijenkletsers bij zitten.

[...]

Dingen zoals de volgende moet ik toch echt van lachen.

[...]
Ahhh arme arme rijke clubs, 650 miljoen verloren :'( /s. Misschien moeten ze dan eens op minder grote voet leven.

[...]
Ja want het is echt een probleem voor het voetbal dat jij Mbappe of Haaland niet kan kopen...
Gevolgd door

[...]

Deze is ook erg grappig.

[...]
Want dat betekend dat 60% nog gewoon kijkt en dat is de meerderheid. Daarnaast zou het helpen als je de rechten niet verkoopt aan meerdere partijen die allemaal veel geld voor abbonementen vragen, want die leeftijdsgroep heeft waarschijnlijk niet een groot besteedbaar budget en veel zullen dus eerder gewoon illegale streams pakken.

[...]
Veel opgepakt van Trump zo te horen. It is the deepstate :+

Wat een plank heeft deze man voor zijn kop zeg.
Ik dacht Perez bij dat 1e interview deze week ook nog niets over de "pyramide" had geroepen. Dus het hele voetbal wordt er beter van, want... nou komt hett... de ESL clubs kopen de beste spelers van de clubs die niet in de ESL zitten. Engelse PL clubs met een paar honder miljoen per jaar aan PL TV rechten en 300M per jaar uit de ESL kunnen echt alles opkopen (hallo Chelsea en City met hun 50 contract spelers en verhuur business).

• JeroenNietDoen
gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:10:
[...]

Heel weinig? Het doet ze bij die ene club in noord London nog steeds heel erg zeer dat ze 3de werden in een 2 horse race :+

Wat Leicester dat seizoen presteerde was geweldig, en dat is de charme van de Premier League i.t.t. one horse shows zoals Duitsland, Nederland en Frankrijk.

• Pompi
loekf2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:58:
[...]

Ik dacht Perez bij dat 1e interview deze week ook nog niets over de "pyramide" had geroepen. Dus het hele voetbal wordt er beter van, want... nou komt hett... de ESL clubs kopen de beste spelers van de clubs die niet in de ESL zitten. Engelse PL clubs met een paar honder miljoen per jaar aan PL TV rechten en 300M per jaar uit de ESL kunnen echt alles opkopen (hallo Chelsea en City met hun 50 contract spelers en verhuur business).
De inkomsten verdeling van de ESL was ook totaal oneerlijk. 32% gaat naar de founding clubs, 32% wordt over alle deelnemers dus zowel founding en roterende clubs verdeeld. De rest weet ik niet meer, maar was dus bijna geld printmachine voor de 15 founding members.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

JeroenNietDoen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:01:
[...]

Heel weinig? Het doet ze bij die ene club in noord London nog steeds heel erg zeer dat ze 3de werden in een 2 horse race :+

Wat Leicester dat seizoen presteerde was geweldig, en dat is de charme van de Premier League i.t.t. one horse shows zoals Duitsland, Nederland en Frankrijk.
Toen AZ en Twente kampioen werden ipv de traditionele top twee (/drie als je Feyenoord meetelt) was dat volgens velen anders exemplarisch voor de zwakte van de Eredivisie :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ankona
odan schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:34:
[...]

Geld is voor een speler belangrijk, maar ook de prestige van een CL winnen of een premier league.

Dus ik zie niet zo snel de beste spelers een overstap maken naar zulke clubs, mogelijk wel spelers die aan het einde van hun carrière zijn en nu al naar bijvoorbeeld de zandbakken en mls/china gaan om nog even een jaartje of 2 wat geld binnen te harken.
Dat is nou net de grap. Zet iets op dat meer prestige heeft dan wat er nu is en de CL degradeert tot speeltuin voor de net niet top.
Kijk waar het geld vandaan komt waarop de CL en de PL draait. Dat zijn geen lokale markten, dat is Amerikaans en Chinees geld. Als mondiale sponsors als Nike, RedBull, CocaCola etc meer zien in een SL, dan zijn de Europese clubs zo failliet en zal daar geen Chinees om huilen. Geld uit de zandbak zal dan ook makkelijker naar een mondiale top competitie vloeien dan naar een Europees feestje.
Het vergt wat coordinatie tussen organisatie en sponsors maar ik denk dat de markt zo om kan klappen.

alles kan off-topic

• JanW
Hoe wil je iets creëren met prestige? Is dat niet iets wat historisch groeit? Iets opzetten wat meer prestige heeft klinkt alsof je het heel simpel voor je ziet. Daarnaast klinkt je plan als een superleague, maar dan met niet bestaande clubs :D

• PolarBear
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:50:
[...]

Real en Barca hebben een salaris post van ~270 miljoen EURO. Loopt ook nog ene Hazard rond voor 400K/week bij Madrid die volgens mij nooit speelt.

https://salarysport.com/football/la-liga/real-madrid/

Barca lijkt pas op de plaats te maken met de jeugd. Snap dan ook niet wat ze met bv. Depay moeten. Ik moet nog zien of bij de aanvang van de competitie er weer volop publiek in de stations mag. Italie schijnt wel stappen te maken.
Een salarycap zou helemaal niet zo gek zijn, alleen het handhaven wordt lastig. Het moet echt een knetterharde afspraak zijn binnen alle UEFA-competities, zonder tekengeld escapes. En je mag best veel geld verdienen maar er kan echt wel een max op. Als je een miljoen per maand als max gebruikt kan je als voetballer alsnog je binnen een jaar financieel totaal onafhankelijk voetballen.

Zelfde met transfers, zet er maar een max op. Mag best 75 miljoen zijn, maar dat is het. Meer geld bieden heeft geen zin, dus je zal dan moeten kiezen op sportieve gronden i.p.v. de hoogste transfersom.

Maak eventueel een beperkt aantal bonusses mogelijk (en dan het liefst op teamprestatie). Beperkt, zodat er geen belachelijke bonussen kunnen worden vastgesteld (niet degraderen met Ajax is een bonus).

• PolarBear
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:22:
Hoe wil je iets creëren met prestige? Is dat niet iets wat historisch groeit? Iets opzetten wat meer prestige heeft klinkt alsof je het heel simpel voor je ziet. Daarnaast klinkt je plan als een superleague, maar dan met niet bestaande clubs :D
Dat werkt ook niet. Amerikaanse leagues worden ook wel eens uitgebreid met nieuwe teams. Voordat die enige status hebben (of überhaupt een goed team, zelfs met draft voordelen) ben je jaren verder. En dat is in een bestaande league.

• T-MOB
  • Nu online
Die investering in het stadion oogt anders prima. Ze lossen dat in 30 jaar af, en betalen max 2.5% rente. Als de aflossing annuitait gaat dan komt dat neer op zo'n 24 miljoen per jaar. De verwachte extra opbrengsten bedragen 150 miljoen per jaar. Ruimte zat voor forse tegenvallers.

Alleen kijken naar schulden is echt geen goede maatstaf om een financiele situatie te boordelen. Je kunt beter een miljoen schuld hebben en een villa van twee miljoen dan een schuld van twee ton en een appartment van honderdvijftigduizend euro. Daarnaast kan een schuld je soms in een betere uitgangspositie brengen om geld te verdienen. Beter een halve ton schuld en een universitaire master dan geen diploma, maar wel een tientje voor 4 liter schultenbrau en de nachtopvang.

Regeren is vooruitschuiven

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 17:14
Ankona schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:10:
[...]

Dat is nou net de grap. Zet iets op dat meer prestige heeft dan wat er nu is en de CL degradeert tot speeltuin voor de net niet top.
Kijk waar het geld vandaan komt waarop de CL en de PL draait. Dat zijn geen lokale markten, dat is Amerikaans en Chinees geld. Als mondiale sponsors als Nike, RedBull, CocaCola etc meer zien in een SL, dan zijn de Europese clubs zo failliet en zal daar geen Chinees om huilen. Geld uit de zandbak zal dan ook makkelijker naar een mondiale top competitie vloeien dan naar een Europees feestje.
Het vergt wat coordinatie tussen organisatie en sponsors maar ik denk dat de markt zo om kan klappen.
Kijk naar de Chinese competitie, die hebben bovenstaande geprobeerd, maar is nu volledig aan het imploderen.

Hattrick: Thorgal Eagles

• SnowDude
T-MOB schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:33:
[...]

Die investering in het stadion oogt anders prima. Ze lossen dat in 30 jaar af, en betalen max 2.5% rente. Als de aflossing annuitait gaat dan komt dat neer op zo'n 24 miljoen per jaar. De verwachte extra opbrengsten bedragen 150 miljoen per jaar. Ruimte zat voor forse tegenvallers.

Alleen kijken naar schulden is echt geen goede maatstaf om een financiele situatie te boordelen. Je kunt beter een miljoen schuld hebben en een villa van twee miljoen dan een schuld van twee ton en een appartment van honderdvijftigduizend euro. Daarnaast kan een schuld je soms in een betere uitgangspositie brengen om geld te verdienen. Beter een halve ton schuld en een universitaire master dan geen diploma, maar wel een tientje voor 4 liter schultenbrau en de nachtopvang.
En wat heb je aan een stadion van 500 miljoen als de club om zou vallen? Het is niet dat er 100 clubs op zoek zijn naar zo'n stadion.

Een villa van 2 miljoen heb je binnen een paar weken wel verkocht.

• bregweb
  • Laatst online: 29-11 17:14
Ik krijg sterk het idee dat de clubs uit de SL willen spelen zonder te verliezen . Ongeacht de resultaten elk jaar 1 miljard bijschrijven op je bankrekening. Maar mensen kijken voetbal omdat je kunt winnen en verliezen. Iedereen wil CL halen, maar je kunt ook een naast de pot pissen, net zoals RKC elk jaar probeert degradatie te ontwijken, maar sommige jaren lukt dat niet.

Sport zonder winst/verlies is geen sport en verliest voor mij elke zin om te kijken.

Hattrick: Thorgal Eagles

• SnowDude
Zolang de grote clubs niet uit de SL kunnen degraderen is het een farce en de doodsteek van de normale competities.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als je de laatste 10 jaar kijkt; NL 4 verschillende kampioenen, waarvan Ajax 5x
Engeland 5 verschillende kampioenen, City 4x. Zoveel verschil is er dus echt niet als je alleen naar de kampioenen kijkt ;)

• SnowDude
toolkist schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:50:
[...]

Als je de laatste 10 jaar kijkt; NL 4 verschillende kampioenen, waarvan Ajax 5x
Engeland 5 verschillende kampioenen, City 4x. Zoveel verschil is er dus echt niet als je alleen naar de kampioenen kijkt ;)
En dat is het probleem voor die "grote" clubs, die worden bestuurd als een bedrijf en vinden het een groot risico dat ze geen kampioenschap kunnen kopen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

De charme van de PL is inderdaad dat er bepaalde hegemonie makkelijker worden doorbroken. Waar we vroeger Liverpool uitlachten die weer eens onderaan het linkerrijtje terecht kwamen of weer blunderden in de toen nog Uefa Cup. Nu zien we dat daar andere clubs voor in de plaats kwamen. Spurs, arsenal en manu bijvoorbeeld.

Dat succes van Leicester City was best aardig, dan kan er wel neerbuigend over 'has beens' gedaan worden. De schare successuporters die het seizoen daarna net zo hard weer van die bandwagon af sprongen is triester te noemen.

fun fact: in dat kampioensseizoen is er maar één club die ze twee keer in de competitie wist te verslaan. Virtueel koekje voor diegene die weet welke club dat was..... :*)

• DirtyBird
  • Laatst online: 26-11 14:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Gunner schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:55:
[...]

De charme van de PL is inderdaad dat er bepaalde hegemonie makkelijker worden doorbroken. Waar we vroeger Liverpool uitlachten die weer eens onderaan het linkerrijtje terecht kwamen of weer blunderden in de toen nog Uefa Cup. Nu zien we dat daar andere clubs voor in de plaats kwamen. Spurs, arsenal en manu bijvoorbeeld.

Dat succes van Leicester City was best aardig, dan kan er wel neerbuigend over 'has beens' gedaan worden. De schare successuporters die het seizoen daarna net zo hard weer van die bandwagon af sprongen is triester te noemen.

fun fact: in dat kampioensseizoen is er maar één club die ze twee keer in de competitie wist te verslaan. Virtueel koekje voor diegene die weet welke club dat was..... :*)
Wigan Athletic?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• JeroenNietDoen
Leicester verloor dat seizoen 3 keer. 1 maal van Liverpool en 2 maal van Arsenal.

• Pompi
VI heeft toen straks op hun site gezet dat volgens El Mundo Deportivo Real Madrid en Barcelona een bedrag tussen de 600 en 650 miljoen euro hadden kunnen incasseren als ze de ESL hadden gewonnen. Hiermee zouden ze meteen van al hun schulden af zijn. Of ze kopen met die 600-650 miljoen gewoon heel de Nederlandse competitie...

Schandalige hoeveelheden om naar 1 club te gaan.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
‘UEFA wil Engelse bond fors belonen voor ontmantelen van Super League’

Schandalig!

Geef de volgende keer een kleine toelichting / samenvatting van het artikel en wat je er schandalig aan vindt aub.

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 22-04-2021 22:40 ]

• Ankona
Duidelijk dat er overleg is geweest en dit er als compromis uitgekomen is.

Hoewel... de vorm van de beloning... vind het eigenlijk wel meevallen om dit fors te noemen. Is meer een trap na richting Spanje.

[ Voor 16% gewijzigd door Ankona op 22-04-2021 14:55 ]

alles kan off-topic

• Pompi
Ankona schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
[...]

Duidelijk dat er overleg is geweest en dit er als compromis uitgekomen is.

Hoewel... de vorm van de beloning... vind het eigenlijk wel meevallen om dit fors te noemen. Is meer een trap na richting Spanje.
Volgens mij waren er voor dit gedoe rondom de ESL ook al gesprekken om mogelijk meer wedstrijden naar Wembley te sturen als landen die het zouden organiseren, dit toch niet konden doen door corona gevallen. Dan liever zo de FA "belonen" dan zoals andere geruchten stellen dat er geld naar de 6 clubs is gegaan.

• DirtyBird
  • Laatst online: 26-11 14:43

DirtyBird

Praktiserend denker

JeroenNietDoen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:13:
[...]

Leicester verloor dat seizoen 3 keer. 1 maal van Liverpool en 2 maal van Arsenal.
Ik kon van zn naam ook wel afleiden dat het Arsenal moest zijn natuurlijk

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Beetje tendentieuze kop. Die wedstrijden moesten toch al verplaatst worden en Engeland heeft nu eenmaal een voorsprong op de rest van Europa als het gaat om het toegankelijker maken van de samenleving.

• loekf2
Quoteje van Laporta:

https://www.telegraaf.nl/...we-iemand-hadden-vermoord
„De komst van een Super League blijft noodzakelijk”, aldus Laporta. „Het is van groot belang dat de grote clubs, die zorgen voor een aanzienlijk deel van de inkomsten, ook zeggenschap hebben over de verdeling van de inkomsten.”

Laporta zegt optimistisch te zijn dat er een overeenkomst kan worden bereikt die alle partijen tevreden zou stellen. „De zeer hoge salarissen van de spelers zijn een grote last voor topclubs. We hebben meer inkomsten nodig om ervoor te zorgen dat voetbal een geweldige show blijft. We staat ook open voor een dialoog met de UEFA.”
Kap dan eens met die idiote salarissen..Sluit een pact en minder gewoon.

Kortom... ze hopen dat de UEFA de TV rechten gelden minder naar de bonden stuurt en meer naar de clubs... de rijke clubs.

• Napo
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:17:
Quoteje van Laporta:

https://www.telegraaf.nl/...we-iemand-hadden-vermoord

[...]

Kap dan eens met die idiote salarissen..Sluit een pact en minder gewoon.
Je hoeft er geeneens een pact voor te sluiten echter het is natuurlijk wel het probleem van alle zaken waar er een positieve feedbackloop zit. Hogere salarissen is "betere" spelers kunnen halen en dus meer kans op meer geld. Daar zit hem ook deels wel de crux, doe je daar niet aan valt je buiten de boot.

Het middel gaat echter niet zijn om er meer geld tegen aan te blijven gooien en zeker niet als je directe concurenten dat dan ook gaan doen.

Maar goed, clubs die klagen over hoge salarissen hebben een flink stuk boter op hun hoofd. Die salarissen zijn er niet uit het neits gekomen en je - of de voorganger - is er zelf bij geweest.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://m.fcupdate.nl/voe...vallen-voor-super-league/

kans lijkt nu wel (voor nu) heeeel erg klein geworden te zijn. Nu nog even wat küt clubs die schuld moeten gaan aanpakken om het speelveld eerlijker te maken

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Harribo
Ff wat anders... Zat dat Veronica Inside te kijken... Zit vd Gijp aan de lachgas of zo? Wordt ie betaald per lach?
Vreselijk, hij lacht om alles, zal wel het format moeten zijn. Zo flauw ook tegenwoordig. Ik vermaakte mij er altijd wel mee maar het wordt wel heel erg gespeeld tegenwoordig lijkt me...

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 25-04-2021 09:03 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:48:
Ff wat anders... Zat dat Veronica Inside te kijken... Zit vd Gijp aan de lachgas of zo? Wordt ie betaald per lach?
Vreselijk, hij lacht om alles, zal wel het format moeten zijn. Zo flauw ook tegenwoordig. Ik vermaakte mij er altijd wel mee maar het wordt wel heel erg gespeeld tegenwoordig lijkt me...
Één keer per jaar een 'flinke ruzie' en/of 'domme actie' en het volgende seizoen gewoon verdergaan voor nog meer geld. :O

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ach ja, het gescripte format vermaakt nog steeds een hoop mensen en laat dat nu net het doel van entertainment zijn.
Voor saaie (=mening) voetbal praatprogramma's moet je bij Rondo of Studio Voetbal zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• DoeEensGek
Ik vind een mening over een programma nooit zo relevant. Maar misschien ben ik wel juist de gek.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:45:
Ik vind een mening over een programma nooit zo relevant. Maar misschien ben ik wel juist de gek.
Verander je nickname anders naar DoeEensNormaal. Dan kun je ook eens lekker gek doen, want nu lijkt het normaal. :9

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Pompi
Ik vind het uiterst triest dat in het weekend dat er weer supporters mogen zijn dat ik bij zowel PSV, Ajax en nu net Feyenoord weer "wie niet springt, is een" hoor. Begrijp er ook weinig van want zowel PSV als Feyenoord speelden niet tegen Ajax dus waarom zou je het in godsnaam zingen.

Daarnaast hebben de hersenloze "supporters" van PSV blijkbaar niet door dat ze zelf een (naar wat ik aanneem) Joodse Isrealische spits hebben rondlopen, dus eigenlijk zeggen ze dat hij geen speler van hun is.

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:20:
Ik vind het uiterst triest dat in het weekend dat er weer supporters mogen zijn dat ik bij zowel PSV, Ajax en nu net Feyenoord weer "wie niet springt, is een" hoor. Begrijp er ook weinig van want zowel PSV als Feyenoord speelden niet tegen Ajax dus waarom zou je het in godsnaam zingen.

Daarnaast hebben de hersenloze "supporters" van PSV blijkbaar niet door dat ze zelf een (naar wat ik aanneem) Joodse Isrealische spits hebben rondlopen, dus eigenlijk zeggen ze dat hij geen speler van hun is.
In de Arena hoorde je het 'helemaal niks in" ook alweer voorbij komen... Richt je gewoon op het aanmoedigen van je eigen club

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:26:
[...]

In de Arena hoorde je het 'helemaal niks in" ook alweer voorbij komen... Richt je gewoon op het aanmoedigen van je eigen club
Van mij hoeft het ook niet, maar het was heel kort en niet heel fanatiek meegezongen. Zelfs met dat uitfluiten van Brobbey dat was ook een kleine minderheid.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:53
toolkist schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:26:
[...]

Nou inderdaad, nu stonden de meeste fanatieke supporters ook niet vooraan toen intelligentie werd uitgedeeld. Ik heb een aantal jaren een seizoenskaart bij Ajax gehad -niet eens een fanatiek vak- maar mijn vocabulaire groeide met de thuiswedstrijd. In negatieve zin dan.

XXXVI

Pagina: 1 ... 14 ... 55 Laatste