Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Barcelona lijkt zich nu ook 'terug te trekken', het is denk ik gedaan met de ESL. Al geloof ik niet dat de enorme commerciële plannen ineens in de prullenbak gaan verdwijnen, want het blijven dezelfde mensen die de clubs aansturen. Wel gaan de bedragen voor de CL dus een boost krijgen, en zodoende krijgen de clubs toch nog een beetje hun zin.

...

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32
Bizar dat Barcelona, Atletico, Chelsea en City nu ineens terug willen trekken. Wat het dan allemaal een stunt om meer geld in de CL te krijgen? Want de UEFA is nu naar de mogelijkheden aan het kijken om de startpremies te verhogen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:46:
Barcelona lijkt zich nu ook 'terug te trekken', het is denk ik gedaan met de ESL. Al geloof ik niet dat de enorme commerciële plannen ineens in de prullenbak gaan verdwijnen, want het blijven dezelfde mensen die de clubs aansturen. Wel gaan de bedragen voor de CL dus een boost krijgen, en zodoende krijgen de clubs toch nog een beetje hun zin.
De SuperLeague is done. Wat een gezichtsverlies. Dit gaat nog wel wat mensen hun kop kosten bij die clubs hoor.

Ik denk toch dat dit door een aantal mensen bij de 12 clubs gierend onderschat is qua backlash. Ze hadden wel wat tegenstand verwacht maar dit niet. Kan ik mij niet voorstellen, daarvoor zijn de belangen te groot.

[ Voor 16% gewijzigd door PolarBear op 20-04-2021 20:50 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 13:58
Ik las op Reddit t gerucht dat Barcelona er boetevrij uit kan stappen als de socios tegen stemmen; dat lijkt me wel een redelijk zekerheidje dat die tegen stemmen

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Gynnad schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:48:
Bizar dat Barcelona, Atletico, Chelsea en City nu ineens terug willen trekken. Wat het dan allemaal een stunt om meer geld in de CL te krijgen? Want de UEFA is nu naar de mogelijkheden aan het kijken om de startpremies te verhogen..
Chelsea en City is niet heel gek als de geruchten waren dat zij van te voren al de meeste twijfels hadden, ook niet gek omdat zij niet perse afhankelijk zijn van het geld wat het zou opleveren.
Barca kan alleen toetreden als de socio's dus de leden voor zouden stemmen, blijkbaar zijn ze onder dat voorbehoud toegetreden. Kan ook niet anders want officieel is Barca volgens mij eigendom van de fans.

Dat eigendom van de fans is ook grote reden waarom de Duitse clubs al bijna zeker niet mee zouden doen, omdat in Duitsland er een 50+1 regel is waarmee fans de laatste stem hebben. En jij kan mij niet vertellen dat "echte" fans hun club weg zouden geven aan de plastique fans uit Azie en de VS waar de ESL voornamelijk opgericht was.

• PolarBear
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:54:
[...]
En jij kan mij niet vertellen dat "echte" fans hun club weg zouden geven aan de plastique fans uit Azie en de VS waar de ESL voornamelijk opgericht was.
Overigens doe je hier ook een heleboel mensen tekort mee. Kennissen van mij uit Canada vonden het ook belachelijk. Niet alle fans daar zijn pastique.

• Pompi
Damn volgens Talksport zou Woodward opgestapt zijn als chairman van United. Wat fans jarenlang niet voor elkaar hebben gekregen, heeft hij nu zelf gedaan om hierin te stappen.

• Luxicon
Pompi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:56:
Damn volgens Talksport zou Woodward opgestapt zijn als chairman van United. Wat fans jarenlang niet voor elkaar hebben gekregen, heeft hij nu zelf gedaan om hierin te stappen.
Dat zou geweldig nieuws zijn. :)

...

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Pompi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:30:
Voor iedereen een aanrader om reddit.com/r/soccer/new in de gaten te houden, daar komt het snelst al het nieuws overzichtelijk binnen. O.a. het volgende:

[Twitter]
[Twitter]
Lijkt mogelijk nu al te imploderen.
Voor de mensen op mobiel waar reddit 9001% onnodig om de app gaat zeuren : https://www.reddit.com/r/soccer/new/.compact hier is een wel werkende url voor mobiel.

als de esl implodeert is het wel een nooie farce, alsnog straffen die clubs, walgelijke egoistische geldwolven.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Pompi
PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:55:
[...]

Overigens doe je hier ook een heleboel mensen tekort mee. Kennissen van mij uit Canada vonden het ook belachelijk. Niet alle fans daar zijn pastique.
Uiteraard zijn het niet alleen dat soort supporters. Maar helaas zijn er veel die het wel zijn, misschien is het meer in Azie dan in N-A aangezien er daar veel expats wonen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:55:

. Niet alle fans daar zijn pastique.
Normaal gesproken reageer ik niet op social media maar daar zag ik een soortgelijke reactie en kon het niet laten even van me te laten horen. . Als je niet in het land van de club woont was je geen echte fan. Stelde me wel wat teleur gezien de moeite die ik in het verleden heb gedaan om een wedstrijd bij te wonen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
City is alweer uitgestapt, Chelsea is met hetzelfde bezig... En komt ondertussen maar met moeite het stadion in waar ze vandaag moeten spelen wegens protesterende supporters, wedstrijd is al 15 minuten uitgesteld
Woodward schijnt opgestapt te zijn bij United (hele fijne dag dus voor veel United supporters).... tot zover de Super League

• PolarBear
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXrD5n5t8lCvzDvPF8X4N5auZ0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iJemYU5cdhhEeN4EPjQQur7H.png?f=fotoalbum_large

Sneller dan verwacht!

• Luxicon
Er zijn maar weinig geluiden uit Italië.. ik hoop dat Andrea Agnelli en Florentino Perez ook aftreden, maar ik betwijfel het. Agnelli zie ik sneller gebeuren dan Pérez. Je zou je toch kapot schamen om je weer voor de fans te tonen.

...

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Agnelli is next!

• toolkist
  • Niet online
Agnelli heeft voor mijn gevoel juist overal dikke ***** aan. En Perez zal wel blijven zitten omdat er geen tegenkandidaat is om hem op te volgen.

• PolarBear
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:05:
Er zijn maar weinig geluiden uit Italië.. ik hoop dat Andrea Agnelli en Florentino Perez ook aftreden, maar ik betwijfel het. Agnelli zie ik sneller gebeuren dan Pérez. Je zou je toch kapot schamen om je weer voor de fans te tonen.
Superleague met 3 teams :9

• Gynnad

• PolarBear
  • Niet online
Ondertussen bij JP Morgan:

[Video: https://tenor.com/view/jump-it-crowd-itcrowd-denholm-gif-7191312]

[ Voor 14% gewijzigd door PolarBear op 20-04-2021 21:08 ]

• remco112
Luxicon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:05:
Perez zie ik nooit vrijwillig aftreden. Dat interview met hem ook |:(

• Pompi
[Twitter: https://twitter.com/eduardohagn/status/1384582976869183489]
Geen idee hoe dicht een Chileen op het vuur zit, maar als het waar is valt meteen ook de volgende. Tenzij deze 2 opeens magisch een baan bij de ESL zouden krijgen en we allemaal blij zijn om niks

Pssst @Luxicon

• Luxicon
Het interview van Florentino Perez is ronduit belachelijk inderdaad. Dat zullen eigen fans toch ook zo zien lijkt mij. Het voordeel van hem is dat hij zoveel CL titels binnen heeft gesleept. Hij zal denk ik eerder een standbeeld krijgen dan dat hij af zal treden. Toch hoop ik dat het zover komt.
Pompi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:09:
[...]

[Twitter]
Geen idee hoe dicht een Chileen op het vuur zit, maar als het waar is valt meteen ook de volgende. Tenzij deze 2 opeens magisch een baan bij de ESL zouden krijgen en we allemaal blij zijn om niks

Pssst @Luxicon
'That escalated quickly.' _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Luxicon op 20-04-2021 21:10 ]

...

• remco112
Dit is spannender dan de bekerfinale van afgelopen zondag!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:11:
Dit is spannender dan de bekerfinale van afgelopen zondag!
Dat is ook niet zo heel moeilijk ;)

• Luxicon
Het is dat Bartomeu 'al' weg is, anders was hij de volgende. Al heeft / had Barcelona officieel nog geen approval om daadwerkelijk deelnemer te gaan zijn. Ik geloof niet dat Laporte af zal (moeten) treden.

...

• PolarBear
  • Niet online

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36
Ugh nu hopen dat Arsenal er ook uit stapt en die Kroenke besluit de club te verkopen d:)b

• Pompi

Lol

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-11 17:54
https://instagram.com/sto...hare&igshid=1ww31a3khh1ok

[ Voor 15% gewijzigd door JoteW op 20-04-2021 21:21 ]

Twente komt eraan!

• PolarBear
  • Niet online
Meh, Superleague is wel saai zo. Al zeker 10 minuten niemand opgestapt of teruggetreden.

• Luxicon
Er wordt wel heel veel de wereld in gebracht. Zie bijvoorbeeld dit Twitter-account:
https://twitter.com/theMadridZone

- Agnelli out
- Agnelli not confirmed
- Dat Perez misschien vanavond af zal treden door de immense druk.

...

• JeroenNietDoen
Is dit trouwens The Great Reset waar ik zovelen over hoor janken de laatste maanden :? ;)

• PolarBear
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:24:
Is dit trouwens The Great Reset waar ik zovelen over hoor janken de laatste maanden :? ;)
Build back better! Ofzo. Of dit was eindelijk het Q moment. :+

• toolkist
  • Niet online
Laporta laat de beslissing aan de socio's over, oftewel, ook Barcelona stapt eruit :D

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 19:46
Als het niet door gaat moeten de clubs dan een boete betalen aan de bank die garant stond?

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-11 17:54
toolkist schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:25:
[...]

ff een toelichting zou wel fijn zijn ipv alleen een linkje :)
Had de verkeerde link zie ik haha.

Gaat er iig over dat Fabrizio Romano meldde dat Woodward idd opstapt maar pas eind 2021.

Twente komt eraan!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik ben benieuwd of met het aftreden van de vele voorzitters de clubs, het verdere verval in wordt gezet. Die Agnelli bijvoorbeeld was de suikeroom van Juventus met zijn zakenpartners en sterke banden met zijn overige bedrijven (o.a. Fiat).
Woodward was idem met zijn banden met de Amerikaanse zakenpartners. Dit gehele incident kan nog wel eens meer slachtoffers maken dan dat we nu inschatten.

Overigens hoeven we niet te juichen voor de UEFA want die zit ook vuistdiep in PSG waar de voorzitter ook eigenaar is van de net bemachtigde uitzendrechten van de komende CL toernooien met beIN sports. En dan hebben we het maar niet over de financial FairPlay waar PSG met het huren van ster spelers alle regeltjes weet te omzeilen.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 20-04-2021 22:10 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Miki schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:05:
Ik ben benieuwd of met het aftreden van de vele voorzitters de clubs, het verdere verval in wordt gezet. Die Agnelli bijvoorbeeld was de suikeroom van Juventus met zijn zakenpartners en sterke banden met zijn overige bedrijven (o.a. Fiat).
Woodward was idem met zijn banden met de Amerikaanse zakenpartners. Dit gehele incident kan nog wel eens meer slachtoffers maken dan dat we nu inschatten.

Overigens hoeven we niet te juichen voor de UEFA want die zit ook vuistdiep in PSG waar de voorzitter ook eigenaar is van de net bemachtigde uitzendrechten van de komende CL toernooien met beIN sports. En dan hebben we het maar niet over de financial FairPlay waar PSG met het huren van ster spelers alle regeltjes weet te omzeilen.
Klopt uiteraard dat PSG net zo goed vuil spel speelt maar wel binnen de rek van de regels zo ver als die dat toe laten. Daar kan je wat van vinden maar ze spelen wel verder volgens de zelfde regels. PSG kan geen CL halen of zelfs degraderen net zoals iedere andere club.

Ze hebben veel geld en smijten er veel geld tegenaan maar aan het eind moeten ze toch gewoon wedstrijden winnen om CL te mogen spelen. Dat is anders als een Tottenham die met een mini prijzenkast garanties op Europees topvoetbal willen claimen

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben wel benieuwd hoe die Whatsapp groep eruit ziet.

Roman Abramovich heeft deze groep verlaten.
Al mubarak heeft deze groep verlaten.
Joel Glazer heeft deze groep verlaten.
Agnelli heeft deze groep verlaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 20-04-2021 22:29 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 14:29

Player1S

Probably out in the dark

City officieel eruit

https://twitter.com/mancity/status/1384603706113540096?s=21

Perez onder druk bij real volgens geruchten. Zouden hij en anderen het dan ook op eigen houtje hebben gedaan zonder goedkeuring vanuit de club?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Pompi
Player1S schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:32:

Perez onder druk bij real volgens geruchten. Zouden hij en anderen het dan ook op eigen houtje hebben gedaan zonder goedkeuring vanuit de club?
Volgens mij is hij net een week geleden herkozen, denk niet dat het gebeurd was als dit toen al bekend was.

• Gynnad

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:17:
Ugh nu hopen dat Arsenal er ook uit stapt en die Kroenke besluit de club te verkopen d:)b
Denk je dat hij die zelfreflectie heeft? Hij heeft 0 in de club gestoken.

Dat jullie het ff weten.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 20-04-2021 22:51 ]

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-11 12:41

Jebus4life

BE User

Bij Liverpool is het ook warm/ Klopp niet erg happy, Henderson tweet een veroordeling van de Super League en zegt dat ze er niets van moeten weten, wat vervolgens door alle (?) spelers van Liverpool geretweet is.

We zien hier de façade van serieuze power play die gaande is lijkt het wel.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 29-11 16:49
Wat een belachelijke vertoning. De rijkste 12 clubs van Europa die jarenlang lopen te bitchen dat ze een SuperLeague gaan opzetten en als het moment daar is trekken ze binnen 48 uur hun keutel in.

Wat een stel kleine kinderen. Echt sneu gedrag.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:06
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:45:
Wat een belachelijke vertoning. De rijkste 12 clubs van Europa die jarenlang lopen te bitchen dat ze een SuperLeague gaan opzetten en als het moment daar is trekken ze binnen 48 uur hun keutel in.

Wat een stel kleine kinderen. Echt sneu gedrag.
Dat krijg je met bestuurders die zich meer druk maken om de aandeelhouders dan de fans.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Gynnad

• KingKoning
  • Laatst online: 29-11 18:35
Goed, de hele shitstorm resulteert dus in dat het niet door gaat, dat kan inmiddels niet meer anders lijkt me nu clubs er alweer uitstappen.
De vraag is nu of het een serieus plan was of een pressiemiddel voor meer geld in de nieuwe uefa cl opzet.

Eigenlijk onafhankelijk daarvan zijn er dan nog 2 opties

- uefa gaat ze weer blij maken en met hangende pootjes nog meer geld en/of gegarandeerde plekken voor de topclubs

- de hele boel backfires en ze krijgen het tegenovergestelde. Serieuze sancties voor de deelnemers en een eerlijker verdeling

Ik hoop op het laatste, uefa kennende wordt het het eerste. Eindstand: hoop commotie er veranderd niets

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Op zich is het toch wel een goed teken dat sommige van die eigenaren nu eens tegen een muur lopen. Het laat zien dat niet al dit soort plannen "onvermijdbaar" zijn zoals wel eens wordt gesuggereerd. Als "wij" het allemaal niet willen hebben we dus kennelijk toch macht.

• Luxicon
@Gynnad Jammer dat het gifje niet werkt :)
Luxicon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:09:
[...]
'That escalated quickly.' _/-\o_

...

• SnowDude
D-e-n schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:59:
Op zich is het toch wel een goed teken dat sommige van die eigenaren nu eens tegen een muur lopen. Het laat zien dat niet al dit soort plannen "onvermijdbaar" zijn zoals wel eens wordt gesuggereerd. Als "wij" het allemaal niet willen hebben we dus kennelijk toch macht.
Ik denk ook dat een aantal clubs geschrokken zijn dat ook een hoop supporters achter de uefa plannen staan om de clubs en spelers uit de uefa te schoppen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Luxicon
KingKoning schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:52:
Goed, de hele shitstorm resulteert dus in dat het niet door gaat, dat kan inmiddels niet meer anders lijkt me nu clubs er alweer uitstappen.
De vraag is nu of het een serieus plan was of een pressiemiddel voor meer geld in de nieuwe uefa cl opzet.

Eigenlijk onafhankelijk daarvan zijn er dan nog 2 opties

- uefa gaat ze weer blij maken en met hangende pootjes nog meer geld en/of gegarandeerde plekken voor de topclubs

- de hele boel backfires en ze krijgen het tegenovergestelde. Serieuze sancties voor de deelnemers en een eerlijker verdeling

Ik hoop op het laatste, uefa kennende wordt het het eerste. Eindstand: hoop commotie er veranderd niets
Effectief gezien heeft Manchester City officieel afstand genomen en zal Woodward pas eind 2021 vertrekken bij United. De overigen zijn dus nog steeds verbonden aan de ESL na hun vergadering vanavond.. Dus ook Chelsea zit er nog bij, en ook Atletico, Barcelona en Real.

...

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Ik vind het wel jammer dat het niet doorgaat. Had graag een top league gezien met de duurste clubs van de wereld. Als ze los zouden staan van UEFA was dat nog beter geweest maar dit is een utopie voor nu.

Al die drama van die supporters die de bedrijven steunen en hun werknemers waar het zogenaamd gaat om het voetbal is wel een beetje achterbaks. Straks lekker voetballen in de zandbak daar waar het gaat om het voetbal.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alle 6 de Engelse clubs gaan er uit stappen: https://www.bbc.co.uk/sport/live/football/56812305

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 20-04-2021 23:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 13:56

Qu3st

Wat een geweldig avondje zo hahahaha

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 13:56

Qu3st

Allemaal zijn ze eruit gestapt.

• Luxicon
Erg blij mee, clubs hebben ook wel een maatschappelijke verplichting om aan te voldoen. Wat zij doen is onaanvaardbaar, en zoiets als eigen wetten gaan bepalen.

...

• GrooV
xzaz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:17:
Ik vind het wel jammer dat het niet doorgaat. Had graag een top league gezien met de duurste clubs van de wereld. Als ze los zouden staan van UEFA was dat nog beter geweest maar dit is een utopie voor nu.

Al die drama van die supporters die de bedrijven steunen en hun werknemers waar het zogenaamd gaat om het voetbal is wel een beetje achterbaks. Straks lekker voetballen in de zandbak daar waar het gaat om het voetbal.
Dus Arsenal - Inter is spannender dan Arsenal - West ham? Ik kijk liever de laatste hoor

Ik kijk amper meer CL finales want het is saai en voorspelbaar, EL heeft nog leukere wedstrijden.

En wat betreft de zandbak, het is een wk dus dat moet in ieder land georganiseerd kunnen worden, of wil je daar ook weer een Europees elite feestje van maken? Uiteraard moeten landen wel mensen rechten respecteren, dus Qatar was niet slim maar de geografische locatie moet niet uitmaken

[ Voor 16% gewijzigd door GrooV op 21-04-2021 00:05 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Wat is er aantrekkelijk aan de "duurste clubs"? Het is toch sport? Het gaat toch om de beste clubs? En wie bepaalt wie er in die "top league" mogen spelen? Nu lijkt het wat handjeklap van clubeigenaren die op dit moment veel centjes hebben. Als je al voor een gesloten league bent lijkt dit me allesbehalve de manier om die samen te stellen. Het is een momentopname gebaseerd op geld.

Vergeet niet dat de huidige financiële verdeling in het topvoetbal een vrij oneerlijke is. Clubs uit de kleinere landen hebben geen toegang tot de tv gelden van de PL. Stel dat je een aparte Europese competitie zou verzinnen, dan zou die toch ook moeten bestaan uit clubs uit Nederland, België, Turkije, Portugal of zelfs Oost-Europa. Genoeg traditionele clubs met een grote achterban die met de tv gelden uit zo'n league prima mee zouden kunnen doen. Dan kan ook heel Europa van zo'n competitie genieten.

En laten je niet verblinden door de haat tegen een dubieuze organisatie als de UEFA. Vergeleken bij de founders van de SL is de UEFA moeder Theresa.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vind het wel jammer dat het niet doorgaat. Had graag een top league gezien met de duurste clubs van de wereld.
Een competitie waar ze zichzelf als de adelstand zien die nooit kunnen degraderen, en waar ze aalmoezen uitdelen aan een paar andere clubs. Vergane glorie, clubjes als Arsenal, Spurs, ManU die niet presteren maar zichzelf zo rijk willen houden.

De CL is al erg genoeg.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:59
Hoop dat de komende jaren niet vergeten gaat worden welke clubs wilden meedoen en een bom onder alles wat we al zo lang kennen willen leggen.. Wat mij betreft gooien ze alle clubs 2 jaar uit de CL als leermoment, maar dat zou wel niet gaan.

Verder wel komisch. Wie had gedacht dat een competitie vol met verraders tegen het eigen voetbal binnen 48 uur elkaar zouden verraden en eruit stappen :p Love to see it

[ Voor 26% gewijzigd door dglavimans op 21-04-2021 00:33 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 19:46
Dat Arsenal en Tottenham eruit stappen was wel logisch nadat diverse grotere clubs aangaven dit te doen.

Vind het apart dat de Italianen er nog in zitten.
Zonder de Engelse clubs heeft dit nul kans van slagen.
Of zitten ze nu te kijken of Lyon, Sevilla en nog wat meer clubs van die categorie de plekken in willen nemen.

@D-e-n
Moeder Theresa was een vrij slecht persoon

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 21-04-2021 01:00 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deadsy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:58:
@D-e-n
Moeder Theresa was een vrij slecht persoon
De UEFA is dan ook een criminele organisatie. Zo best wel goede vergelijking :p

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

zozo , iets 'nuttigs' van de brexit :+

' Bullingham also told the meeting the FA would refuse to grant governing body endorsements – essentially work permits – for overseas players at clubs that participated in the Super League. '
[ https://www.theguardian.c...ague-after-fa-ban-warning ]

Karma well verdiend.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

beetje humor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OETzBV_YzX4oES7ag96svIDop2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dx08cUEpcW0wupZY3bmSP7IJ.jpg?f=user_large

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nu de vraag hoe die dissidenten eruit gaan komen. Krijgen ze nu als beloning voor hun terugkeer meer te zeggen (lees graaien) binnen de Uefa/CL of krijgen ze nu een flinke trap na en moeten ze zich koest houden?

alles kan off-topic

• Gynnad

Ik kan hier wel de hele dag naar kijken, naar dergelijke reacties. Wat hebben die 12 clubs een gezichtsverlies geleden bij de fans in Europa, poh. Al ben ik bang dat de meeste het na de zomer wel weer vergeten zijn..

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gynnad schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:37:
Al ben ik bang dat de meeste het na de zomer wel weer vergeten zijn..
Tsjah waarom niet. het is niet alsof de meeste eigenaren al erg geliefd waren bij de fans. In ieder geval niet diegene die onder Amerikaans bewind staan. #KroenkeOut is al jaren trending op twitter bij wijze van spreke.

Staf en spelers hebben hier niets mee te maken gehad.

• JeroenNietDoen
Ankona schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:37:
Nu de vraag hoe die dissidenten eruit gaan komen. Krijgen ze nu als beloning voor hun terugkeer meer te zeggen (lees graaien) binnen de Uefa/CL of krijgen ze nu een flinke trap na en moeten ze zich koest houden?
De enige die je daar dan mee hebt zijn de fans. Uitsluiten van Europees voetbal voor die clubs betekent ook minder inkomsten uit TV gelden en dat betekent dus automatisch minder geld voor jouw Ajax.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik lees op ander forum dat Real Madrid nog steeds zou willen doorzetten met de SL.

Ik verwacht dan eigenlijk ook dat we binnenkort horen dat Real, net zoals we nu al rond Barcelona horen, ze op de rand van de afgrond staan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Ankona
JeroenNietDoen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:34:
[...]

De enige die je daar dan mee hebt zijn de fans. Uitsluiten van Europees voetbal voor die clubs betekent ook minder inkomsten uit TV gelden en dat betekent dus automatisch minder geld voor jouw Ajax.
Top, daar zou ik direct voor tekenen! :9

alles kan off-topic

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Als je dit soort dingen leest als hieronder :X ;(
„De Super League is geen competitie voor de rijken, het is een competitie van solidariteit om het voetbal te redden. De grote teams spreken meer aan en genereren het meeste geld. Het is een piramide. De grote clubs gaan meer geld hebben en kunnen spelers kopen. Als wij geld verliezen, dan stort alles als een kaartenhuisje in elkaar. Wij zijn de fans deze verandering dus schuldig. Alles zal met de Super League beter worden, inclusief de VAR en de arbitrage”, aldus de Spanjaard.
Niet voor de rijken....uhuh
Solidariteit om het voetbal te redden......HAHAHA om de eigen club te redden ja, want daar gaat het uiteindelijk om, ze hebben zichzelf zo in de problemen gewerkt dat door COVID nu hun kaartenhuisje instort.
We zijn de fans....HAHAHAHA toch iets verkeerd ingeschat zo blijkt _O- _O- _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 21-04-2021 08:48 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De enige winnaar de afgelopen paar dagen. 30 miljoen pond om niet meer te hoeven werken, fucking legend.

Ik ga lachen als achteraf blijkt dat ie ontslagen is omdat ie kritiek had op de SL en hij daarom ontslagen is. :+

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:46:
Als je dit soort dingen leest als hieronder :X ;(
Niet voor de rijken....uhuh
Solidariteit om het voetbal te redden......HAHAHA om de eigen club te redden ja, want daar gaat het uiteindelijk om, ze hebben zichzelf zo in de problemen gewerkt dat door COVID nu hun kaartenhuisje instort.
We zijn de fans....HAHAHAHA toch iets verkeerd ingeschat zo blijkt _O- _O- _O-
Trickle-down economics... Daar is ie weer.

• SnowDude
Player1S schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:37:
Ik lees op ander forum dat Real Madrid nog steeds zou willen doorzetten met de SL.

Ik verwacht dan eigenlijk ook dat we binnenkort horen dat Real, net zoals we nu al rond Barcelona horen, ze op de rand van de afgrond staan.
ik geloof dat Real 400 miljoen in de min stond vorig jaar.

Maar de voorzitter van Real zou de voorzitter van de SL worden dus die zal niet als eerste terug trekken.

Die grote clubs worden bestuurd als een multinational, ze denken dat ze elke investering per definitie terug verdienen. Ze vergeten ondertussen een oude voetbalwet, 11 goede dure spelers maken niet per definitie een goed team. Wel een duur team :)

Ze hebben allemaal gegokt en verloren. Van mij mogen alle 12 SL teams een jaartje zonder Champions League

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:53:
[...]

Ze hebben allemaal gegokt en verloren. Van mij mogen alle 12 SL teams een jaartje zonder Champions League
Ik ben heel benieuwd of de storm nu net zo snel voorbij is als dat ie kwam of dat de UEFA toch ballen toont en een voorbeeld stelt.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:41
Offtopic, maar Wolves heeft zoveel punten gepakt tegen de "top" 6 dat seizoen, dat ze zonder die teams in de competitie ook 7de zouden zijn geëindigd. Watford zou kampioen zijn in dat seizoen.

[Twitter: https://twitter.com/lukereevey/status/1384448883598704641?s=20]

• xzaz
GrooV schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:03:
[...]

Dus Arsenal - Inter is spannender dan Arsenal - West ham? Ik kijk liever de laatste hoor
Dat is natuurlijk aan ieder om voor zichzelf te bepalen wat hij of zij kijkt. Om het laatste nog mogelijk te maken willen ze dus ook gewoon nog in de competitie blijven.
Ik kijk amper meer CL finales want het is saai en voorspelbaar, EL heeft nog leukere wedstrijden.
Ok.
En wat betreft de zandbak, het is een wk dus dat moet in ieder land georganiseerd kunnen worden, of wil je daar ook weer een Europees elite feestje van maken? Uiteraard moeten landen wel mensen rechten respecteren, dus Qatar was niet slim maar de geografische locatie moet niet uitmaken
Qatar heeft niks met voetbal; het is precies wat deze bedrijven nu wordt verweten.

• xzaz
D-e-n schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:10:
[...]

Wat is er aantrekkelijk aan de "duurste clubs"? Het is toch sport? Het gaat toch om de beste clubs? En wie bepaalt wie er in die "top league" mogen spelen?
Het argument dat het in de pro scene van deze sport nog steeds over voetbal gaat is naar mijn idee een utopie. Het gaat om geld; zonder financiele steun waren veel van dit soort bedrijven al lang omgevallen.

Neem bijvoorbeeld eens PSV, ooit heeft de gemeente de grond gekocht. De gemeente gaat er dus vanuit dat die 2 miljoen per jaar opgebracht kan worden met de kaartenverkoop voor het product wat het bedrijf PSV levert. Wat nu als de kaartverkoop stilvalt? Onderhand betalen ze wel miljoenen aan personeel.
Nu lijkt het wat handjeklap van clubeigenaren die op dit moment veel centjes hebben. Als je al voor een gesloten league bent lijkt dit me allesbehalve de manier om die samen te stellen. Het is een momentopname gebaseerd op geld.
Alles in het topvoetbal, ook bij de UEFA is gebaseerd op geld. Zelfs de aanstelling van het WK.
Vergeet niet dat de huidige financiële verdeling in het topvoetbal een vrij oneerlijke is. Clubs uit de kleinere landen hebben geen toegang tot de tv gelden van de PL. Stel dat je een aparte Europese competitie zou verzinnen, dan zou die toch ook moeten bestaan uit clubs uit Nederland, België, Turkije, Portugal of zelfs Oost-Europa. Genoeg traditionele clubs met een grote achterban die met de tv gelden uit zo'n league prima mee zouden kunnen doen. Dan kan ook heel Europa van zo'n competitie genieten.
En daar zou de UEFA een rol in moeten spelen.
En laten je niet verblinden door de haat tegen een dubieuze organisatie als de UEFA. Vergeleken bij de founders van de SL is de UEFA moeder Theresa.
Een beetje concurrentie in de topsport van voetbal zal naar mijn idee niet erg zijn. Meerdere bonden zoals bij darten het geval is geweest leverde een toename van inkomsten van spelers op en betere TV. En nee de eigenaren van de clubs zijn geen lieverdjes maar ze hebben er wel voor gezorgd dat deze 'clubs' (ps: het zijn bedrijven) kunnen blijven bestaan. Zonder dat geld waren deze clubs al lang failliet gegaan zoals normale bedrijven dat doen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Overigens volgens mij vergissen deze "beleidsmakers" zich in het feit dat wanneer je iets heel veel aanbiedt het uiteindelijk juist minder aantrekkelijk wordt.

Stel je gaat de klassieker 10x per jaar voetballen, is het dan nog zo speciaal?
Je hebt nu 2x de klassieker, daar zit spanning op, omdat het maar 1x uit en 1x thuis is, je moet die 2x presteren!
Ik geloof er niks van dat wanneer dezelfde top teams constant tegen elkaar voetballen dit nog zo speciaal is, misschien het eerste jaar, maar daarna...

Float like a butterfly, sting like a bee.

• GrooV
Player1S schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:37:

Het zou echt niet erg zijn als die "grote" zuid Europese clubs failliet gaan hoor, die worden alleen maar door leningen bij (staats)banken overeind gehouden. Dan moeten ze weer in de jeugd investeren en promoveren.

Het is de Rangers ook gelukt.

Engelse clubs vind ik toch een ander verhaal, competitie is veel sterker en spannender. Clubs hebben ook schulden maar vaak bij hun eigen eigenaren. Chelsea heeft bijvoorbeeld 1 miljard schuld bij Abramovich. De rest zit rond de 200miljoen. Alleen bij United en Arsenal wordt echt anti-voetbal beleid gevoerd
Martinusz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:23:
Overigens volgens mij vergissen deze "beleidsmakers" zich in het feit dat wanneer je iets heel veel aanbiedt het uiteindelijk juist minder aantrekkelijk wordt.

Stel je gaat de klassieker 10x per jaar voetballen, is het dan nog zo speciaal?
Je hebt nu 2x de klassieker, daar zit spanning op, omdat het maar 1x uit en 1x thuis is, je moet die 2x presteren!
Ik geloof er niks van dat wanneer dezelfde top teams constant tegen elkaar voetballen dit nog zo speciaal is, misschien het eerste jaar, maar daarna...
Juist, en teams uit het zelfde land spelen al meerdere keren tegen elkaar in een seizoen als ze nog in de competitie of beker(s) zitten. El-Classico kan zo 4-6x per jaar zijn incl toernooien

[ Voor 30% gewijzigd door GrooV op 21-04-2021 09:30 ]

• strafschop
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:26:
[...]

Het zou echt niet erg zijn als die "grote" zuid Europese clubs failliet gaan hoor, die worden alleen maar door leningen bij (staats)banken overeind gehouden. Dan moeten ze weer in de jeugd investeren en promoveren.

[...]
Lees het Engelstalige jaarverslag over 2019/20 van Real Madrid. Als ik de keuze zou hebben tussen een aandeel RM of een willekeurige Nederlandse club behalve Ajax. Dan wist ik wel.

• GrooV
strafschop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:30:
[...]

Lees het Engelstalige jaarverslag over 2019/20 van Real Madrid. Als ik de keuze zou hebben tussen een aandeel RM of een willekeurige Nederlandse club behalve Ajax. Dan wist ik wel.
Samenvatting van iemand van Reddit: https://www.reddit.com/r/...atement_summary_and_some/

Ze leven op de pof, ik zou er nog geen euro in stoppen. Totaal niet vergelijkbaar met Ajax of andere NL top clubs

• Ankona
[...]

Het is de Rangers ook gelukt.

Engelse clubs vind ik toch een ander verhaal, competitie is veel sterker en spannender. Clubs hebben ook schulden maar vaak bij hun eigen eigenaren. Chelsea heeft bijvoorbeeld 1 miljard schuld bij Abramovich. De rest zit rond de 200miljoen. Alleen bij United en Arsenal wordt echt anti-voetbal beleid gevoerd

[...]

Juist, en teams uit het zelfde land spelen al meerdere keren tegen elkaar in een seizoen als ze nog in de competitie of beker(s) zitten. El-Classico kan zo 4-6x per jaar zijn incl toernooien
Grootste probleem wat ik met die Engelsen heb is dat daar zo belachelijk veel geld is dat ze de rest van de wereld kaal kunnen plukken.
En eigenlijk is het onderliggende probleem dus dat je met geld geld verdient en geld dus de onbalans vergroot. (Enige manier om aan te haken is door financieel onverantwoorde risico's te nemen)

alles kan off-topic

• JanW
xzaz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:16:
[...]

Het argument dat het in de pro scene van deze sport nog steeds over voetbal gaat is naar mijn idee een utopie. Het gaat om geld; zonder financiele steun waren veel van dit soort bedrijven al lang omgevallen.

[...]
Eens, het gaat om geld, maar het gaat ook om de supporters, en de schoonheid van de sport. Schoonheid van de sport is niet iets wat je bereikt door achter de rug van je spelers, technische staf en je supporters om een "elite" (:r) competitie op te zetten, in een gesloten systeem, waarin de rijke clubs zich nog verder gaan verrijken en waardoor de andere clubs moeten afhaken.

Schoonheid wordt ook bereikt door verrassingen in de competitie, als in Engeland Leicester kampioen wordt, in Frankrijk Montpellier. Wanneer jonge spelers kunnen dromen van spelen voor hun clubje, wedstrijden tegen de lokale rivaal, niet tegen Juventus in Turijn een kleine 1000km verderop voor de zoveelste keer.

Dat is zoveel meer waard in het voetbal dan geld, want zonder dat, is er ook geen geld en zal je club sterven.
Alles in het topvoetbal, ook bij de UEFA is gebaseerd op geld. Zelfs de aanstelling van het WK.

[...]

En daar zou de UEFA een rol in moeten spelen.

[...]

Een beetje concurrentie in de topsport van voetbal zal naar mijn idee niet erg zijn. Meerdere bonden zoals bij darten het geval is geweest leverde een toename van inkomsten van spelers op en betere TV. En nee de eigenaren van de clubs zijn geen lieverdjes maar ze hebben er wel voor gezorgd dat deze 'clubs' (ps: het zijn bedrijven) kunnen blijven bestaan. Zonder dat geld waren deze clubs al lang failliet gegaan zoals normale bedrijven dat doen.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Een eigenaar van een club zorgt niet voor het bestaan van de club. Die is net zo vervangbaar als een doelpaal. Haal bij Man United de Glazers weg, is dan de club ook weg? Nee, de club bestaat nog steeds. Idem voor Angelli bij Juve of Perez bij Real. Zonder deze individuen blijft een club gewoon bestaan. Ze waren niet failliet gegaan, wellicht hadden ze er zelfs beter voor gestaan dan dat ze nu doen, dat kan je niet voorspellen.

• ZieMaar!
  • Laatst online: 29-11 18:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mwah, ik denk dat het niet alleen slecht is. De familie Agnelli heeft ook heel veel goede dingen gedaan voor Juve, net als, bijvoorbeeld, Munsterman dat voor Twente deed, denk bij beiden alleen maar eens aan de stadions en de bijbehorende fanbeleving. Tegelijk slaan ze dan ook weer door, maar dat maakt het niet alleen maar slecht natuurlijk.

Maar je kan niet met terugwerkende kracht voorspellen hoe bijvoorbeeld Juve er voor had gestaan als ze de familie Agnelli niet hadden gehad :).

Ik vind de superleague geen goed idee (zeker niet) en ook echt om de verkeerde redenen geopperd (waardoor het echte probleem, meer uitgeven dan er binnenkomt om te kunnen winnen, niet aangepakt wordt). Tegelijk zie ik wel meer charme in wedstrijden van meer gelijkwaardige tegenstanders, op welke manier dan ook.

• JanW
Ik zeg ook niet dat wat ze doen slecht is, ik zeg alleen dat een voorzitter maar een passant is bij een club, en niks meer. Tuurlijk is de ene voorzitter beter dan de ander. Maar het hele idee van deze superleague toont wel aan hoe ver sommige voorzitters van de werkelijkheid en van de supporters af staan. Zodra iemand met een zak geld rammelt gaan zij rennen.

• xzaz
JanW schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:19:
Ik zeg ook niet dat wat ze doen slecht is, ik zeg alleen dat een voorzitter maar een passant is bij een club, en niks meer. Tuurlijk is de ene voorzitter beter dan de ander. Maar het hele idee van deze superleague toont wel aan hoe ver sommige voorzitters van de werkelijkheid en van de supporters af staan. Zodra iemand met een zak geld rammelt gaan zij rennen.
Een voetballer is ook maar een passant, zodra iemand met een zak geld rammelt gaan zij rennen. De voorzitters worden wel heel erg in een kwaad daglicht gezet door de 'fans' maar zonder die investeerders en rijke eigenaren uit Egypte, Rusland, China en Amerika zag het voetbal er heel anders uit in Engeland.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
De Super League lijkt van de baan (Feest *O* )...
Maar het onderliggende probleem blijft bestaan.

Het idee is ontstaan vanuit het oogpunt dat de grote clubs elk jaar tegen elkaar spelen, de rechten exclusief duur verkocht kunnen worden wereldwijd waardoor er bizar veel geld binnen komt. Wat vervolgens weer eerst lang Miljonairs komt. Die de club beheren. Het is al vaker geopperd dat er wedstrijden in andere landen gespeeld gaan worden, je snapt het al, dit zou ook gaan gebeuren want geld.

Dit idee komt niet vanuit de clubs zelf... Tenminste niet vanuit de mensen die wij zien! Niet de spelers niet de coach (en zeker niet de fans mocht je nog twijfelen). Dit komt vanuit voorzitters en mensen die de financien doen. Dit is puur 1 gedachte geweest, constante stroom aan geld die alleen maar groter en Groter en GROTER en GROTER wordt. Wat hun zien is dat wedstrijden van Barca - Real (El Classico) bijvoorbeeld wereldwijd bizar veel gekeken wordt! Als we die dan 10x doen krijgen we 10x zoveel... Helaas werkt dit misschien voor een korte tijd, maar op lange termijn implodeert de kracht van de Klassieker dan gewoon. Misschien niet voor de Diehards, maar wel voor de normale of neutrale supporter. Maar goed dat is niet de denkwijze van voorzitters en de man met de rekenmachine.

In Engeland zie je dat zelfs met 4 rechtstreekse CL plaatsen er nog "grote" clubs zijn die het niet halen. Ondertussen is hun boekhouding er wel naar gebaseerd en dan gaat het fout. En daar mogen wij voetbal fans dan weer voor opdraaien. Het is een fundamenteel probleem geworden en dat moet aangepakt worden, maar door wie? Want de FIFA en UEFA hebben laten zien dat zij eigenlijk net zo verrot zijn. Daar blijft ook veelte veel aan de strijkstok hangen, het zijn lompe organisaties geworden met teveel macht en te veel kamertjes en te veel gangen.

Voor het probleem bij de clubs zou misschien de 50+1 regel een oplossing zijn, en misschien moet die vanuit de politiek komen.

Voor het UEFA FIFA probleem ben ik bang dat daar, maar 1 oplossing voor is, opnieuw beginnen, maar die kans acht ik heel klein (alhoewel na dit debacle alles kan).

Barca schijnt een uitweg te hebben om geen boete te hoeven betalen als de Socios tegen stemmen. Daarom dat Barca waarschijnlijk op die manier een uitweg zoeken.

• JanW
xzaz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:28:
[...]

Een voetballer is ook maar een passant, zodra iemand met een zak geld rammelt gaan zij rennen. De voorzitters worden wel heel erg in een kwaad daglicht gezet door de 'fans' maar zonder die investeerders en rijke eigenaren uit Egypte, Rusland, China en Amerika zag het voetbal er heel anders uit in Engeland.
Je zou bijna denken dat de enige constante de fans zijn. Die groep die bij dat hele superleague idee niet betrokken is en zich heel erg duidelijk heeft laten horen de afgelopen dagen tegen dit plan.

Wat wil je met die lijst van voorzitters trouwens zeggen?

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:13
[...]
De rest zit rond de 200miljoen. Alleen bij United en Arsenal wordt echt anti-voetbal beleid gevoerd en de club leeggetrokken door de eigenaren.

[...]
FTFY ;)

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Op Reddit heeft iemand even uitgezocht welke clubs direct in de CL zouden komen als de nieuwe regels al dit seizoen gebruikt waren.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J072FT2b/toooas96chu61.jpg

We schieten uiteindelijk niet veel, op Ajax zou direct zijn geplaatst. Maar ook nog 2 Engelse clubs erbij. :F

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ZieMaar! schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:59:
Tegelijk zie ik wel meer charme in wedstrijden van meer gelijkwaardige tegenstanders, op welke manier dan ook.
Maar daar gaat het dan ook niet om. Het gaat erom dat 15 clubs vinden dat ze zo belangrijk en uniek zijn, dat ze niet kunnen degraderen. De zichzelf verheffende adel.

Sport is niets zonder de mogelijkheid te verliezen. Deze 15 clubs vinden dat zij altijd moeten winnen. En de helft van die clubjes teert op oude glorie en geld dat ze toen verdiend hebben, zonder sportieve prestaties te leveren. Spurs was de grootste faalhaas van de 12, die hebben zich pas 6x voor de CL gekwalificeerd en hun laatste kampioenschap is al in de prehistorie, maar Arsenal is niet beter, en ManU is niets meer sinds de zweep van Ferguson weg is.

• KingKoning
  • Laatst online: 29-11 18:35
Player1S schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:59:
[...]

Ik ben heel benieuwd of de storm nu net zo snel voorbij is als dat ie kwam of dat de UEFA toch ballen toont en een voorbeeld stelt.
Laten we hopen dat ze een voorbeeld stellen. Óók aan de Engelse clubs die er nu uittrekken, maar wel degelijk gestraft zouden moeten worden voor deze coupe.

Ik ben alleen bang, dat het omgekeerde gaat gebeuren: De UEFA gaat ze meer geld geven uit de pot en de verhoudingen nog schever laten lopen.

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:19:
[...]

Maar daar gaat het dan ook niet om. Het gaat erom dat 15 clubs vinden dat ze zo belangrijk en uniek zijn, dat ze niet kunnen degraderen. De zichzelf verheffende adel.

Sport is niets zonder de mogelijkheid te verliezen. Deze 15 clubs vinden dat zij altijd moeten winnen. En de helft van die clubjes teert op oude glorie en geld dat ze toen verdiend hebben, zonder sportieve prestaties te leveren. Spurs was de grootste faalhaas van de 12, die hebben zich pas 6x voor de CL gekwalificeerd en hun laatste kampioenschap is al in de prehistorie, maar Arsenal is niet beter, en ManU is niets meer sinds de zweep van Ferguson weg is.
Ze leggen natuurlijk daarnaast nog een gigantische bom onder de nationale competities.
Want dan maakt het niet meer uit of Liverpool nu vierde of twaalfde wordt. De Super League is een zekerheidje.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 29-11 16:49
[...]

Of die 1 miljard nu officieel een schuld is of niet, het probleem is dat het gewoon competitievervalsing is als je dergelijke bedragen injecteert in een club. Chelsea voor Abramovich was een middenmoter met alleen een paar Londenaren op de tribune. Nu is het een business geworden met 'fans' over de hele wereld die allemaal voor de marketing zijn gevallen. Ik heb in Zuid-Oost Azië veel mensen gesproken die 'fan' waren van één van die PL elftallen maar eigenlijk niet konden uitleggen waarom ze dat waren.

Nu kan je dat soort enthousiasme niet terugdraaien en dat moet je ook niet willen, maar feit is dat voetbal een business geworden is die niet alleen draait op traditionele clubliefde maar om een gigantisch wereldwijd media- en marketingnetwerk waarin miljarden verdiend worden. Die trend heeft de sportiviteit inmiddels heel ver naar achteren geduwd. Nu ben ik misschien een zeikerd en sore loser omdat ik uit Nederland kom en we hier blij mogen zijn dat we eens in de tien jaar een halve finale CL halen, maar als deze trend zich doorzet dan is de SuperLeague er over een paar jaar ook. Dan heet het geen SuperLeague maar nog steeds gewoon Champions' League maar het zijn dan grotendeels diezelfde 12 namen met PSG en Bayern erbij die de dienst uitmaken. Laten we wel zijn, daar zijn we in feite al. Het enige verschil is dat de grip van die top-12 op de pecunia dan nog sterker is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-04-2021 11:46 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 12:27
gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:19:
Als je naar sportieve prestaties kijkt, dan heb je gelijk.

Volgens mij gaat het hier ergens anders om. Ik heb het idee dat de besturen en eigenaren vinden dat hun balansen, investeringen en omzetten zo groot zijn geworden dat het ze daarmee boven het ordinaire spelletje uittilt. Dat al dat geld betekent dat ze niet meer onderhavig zouden moeten zijn aan bestaande instituties - en dus maar beter hun eigen institutie beginnen. Als je de aanwezigheid van de Spurs vergelijkt met de afwezigheid van een aantal andere roemruchte namen in het Europese voetbal, dan is dat mijn enige mogelijke conclusie.

Nu ja. Dat idee lijkt voorlopig weer keurig netjes in de ijskast te gaan. Of dat betekent dat deze clubs niet langer losgezongen zijn van de realiteit durf ik niet met zekerheid te zeggen....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-11 16:29
DoeEensGek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:57:
Op Reddit heeft iemand even uitgezocht welke clubs direct in de CL zouden komen als de nieuwe regels al dit seizoen gebruikt waren.

[Afbeelding]

We schieten uiteindelijk niet veel, op Ajax zou direct zijn geplaatst. Maar ook nog 2 Engelse clubs erbij. :F
Deze opzet is ook dramatisch. Ik pleit voor een hele nieuwe opzet. Ruwweg zoiets:

CL: nummer 1-3 van de 5 hoogstgeplaatste competities, aangevuld met de nummers 1-2 van de lager geplaatste competities, al dan niet met kwalificatierondes voor clubs uit Luxemburg etc..

EL: nummers 4-6 van de 5 hoogstgeplaatste competities, aangevuld met de nummers 3-6 van de lager geplaatste competities, al dan niet met kwalificatierondes voor clubs uit Luxemburg etc..

Clubs die lager eindigen dan plaats 6 in de competitie? Dikke pech! Je was dit seizoen niet goed genoeg, volgend seizoen weer een kans. Van de totale uit te keren prijzenpot (die bestaat uit 90% van de inkomsten, de UEFA moet het zien te rooien met 10%) zou 60% naar de CL moeten gaan, en 40% naar de EL. Van de te verdienen prijzen wordt 80% daadwerkelijk uitgekeerd aan de deelnemende club, de overige 20% gaat in een solidariteitsfonds voor de betreffende competitie van de deelnemer.

Lijkt mij een prima opzet. Bijkomend voordeel van deze opzet? Minder wedstrijden. Er is gewoon teveel voetbal momenteel. Mijn vriendin vroeg laatste terecht toen ik Ajax opzette: "Alweer voetbal op tv?" Want alle dagen ervoor was er ook al voetbal op. Minder voetbal leidt tot meer aandacht. De markt is momenteel compleet verzadigd.

Ohja, wat mij betreft worden de clubs die deel (zouden) nemen aan de SL als straf de komende 2 jaar uitgesloten van Europees voetbal. Er moeten consequenties zijn voor deze lafhartige poging het voetbal te vernietigen. Geen enkele club is groter dan de sport.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste