Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Dat klopt niet helemaal. Alle officiële betaald voetbalcompetities worden onder auspiciën van de FIFA en/of UEFA gespeeld. Een competitie opzetten buiten hen om is dus eigenlijk niet mogelijk.M14 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:17:
[...]
Inderdaad, keuze. De clubs die deze stap voor een eigen competitie hebben gezet hebben de keuze om dat te doen. Hoe de bestaande competities reageren is nogal primitief. Als jij naar het feestje van x gaat mag je niet meer op mijn feestje komen hoor.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Waarom? Het zijn gewoon bedrijven met eigen interne regeltjes. Daar hoef je je toch niks van aan te trekken, of wel?Malfunctions schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:28:
[...]
Dat klopt niet helemaal. Alle officiële betaald voetbalcompetities worden onder auspiciën van de FIFA en/of UEFA gespeeld. Een competitie opzetten buiten hen om is dus eigenlijk niet mogelijk.
Of heb ik iets van een Europese wet gemist ofzo?
Als dat zo is, en het zijn inmiddels sub-top clubs. Why shoud you care? Dan is het toch ook geen probleem als ze hun eigen competitie oprichten?DivineNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:26:
[...]
Alleen is dit nu niet helemaal zo. Arsenal hoort -blijkbaar- bij de rijkste clubs maar doen het al jaren niet zo geweldig. En clubs als Leicester doen het steeds beter. Je zou bijna kunnen zeggen dat Leicester de plaats van Arsenal aan het innemen is omdat zij wel presteren en aan de CL mee mogen doen, Arsenal niet.
Een Italiaans voorbeeld is Atalanta, die het ook steeds beter aan het doen zijn. De Italiaanse "top 3" (Juve, AC en Inter) beginnen ook voor hun inkomsten te vrezen door Atalanta, Napoli en Roma die het ook steeds beter aan het doen zijn. Het zou nog steeds kunnen dat Juve niet mee mag doen aan de CL volgend jaar.
Deze clubs zijn gewoon bang dat ze inkomsten gaan mislopen omdat hun prestaties niet zijn wat ze "horen" te zijn. Het gat tussen de sub top en de top wordt blijkbaar kleiner en de "top" teams kunnen de inkomsten niet missen omdat zij blijkbaar veel te hoge uitgaven hebben. Nu willen ze dmv deze competitie hun naam gebruiken om geld binnen te harken zodat ze ook weer de absolute top in hun landen zijn en verzekerd zijn van de inkomsten.
Totaal niet sportief ten opzichte van de rest van de clubs dus. Ik vind het juist mooi als een club zich omhoog werkt dmv prestaties, dat is waar sport uiteindelijk om draait. Toch?
Ik zie het probleem echt niet
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Laten die grote clubs maar eens beginnen om normale bedragen aan de spelers te betalen. Ze gokken zelf door voor een belachelijk bedrag een speler te kopen, en als ze dan een jaar later niet in de CL komen dan hebben ze een financieel probleem. Dat is toch niet het probleem van de CL, maar meer van de grote clubs die gewoon het geld van de CL standaard op de begroting zetten voor het volgende jaar.DivineNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:26:
[...]
Alleen is dit nu niet helemaal zo. Arsenal hoort -blijkbaar- bij de rijkste clubs maar doen het al jaren niet zo geweldig. En clubs als Leicester doen het steeds beter. Je zou bijna kunnen zeggen dat Leicester de plaats van Arsenal aan het innemen is omdat zij wel presteren en aan de CL mee mogen doen, Arsenal niet.
Een Italiaans voorbeeld is Atalanta, die het ook steeds beter aan het doen zijn. De Italiaanse "top 3" (Juve, AC en Inter) beginnen ook voor hun inkomsten te vrezen door Atalanta, Napoli en Roma die het ook steeds beter aan het doen zijn. Het zou nog steeds kunnen dat Juve niet mee mag doen aan de CL volgend jaar.
Deze clubs zijn gewoon bang dat ze inkomsten gaan mislopen omdat hun prestaties niet zijn wat ze "horen" te zijn. Het gat tussen de sub top en de top wordt blijkbaar kleiner en de "top" teams kunnen de inkomsten niet missen omdat zij blijkbaar veel te hoge uitgaven hebben. Nu willen ze dmv deze competitie hun naam gebruiken om geld binnen te harken zodat ze ook weer de absolute top in hun landen zijn en verzekerd zijn van de inkomsten.
Totaal niet sportief ten opzichte van de rest van de clubs dus. Ik vind het juist mooi als een club zich omhoog werkt dmv prestaties, dat is waar sport uiteindelijk om draait. Toch?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Omdat ze andere clubs dus buitenspel zetten in de landelijke competities die een stuk minder inkomsten kunnen gaan genereren. Waardoor de kleinere clubs in de landelijke competities nog minder kans gaan hebben.M14 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:31:
[...]
Waarom? Het zijn gewoon bedrijven met eigen interne regeltjes. Daar hoef je je toch niks van aan te trekken, of wel?
[...]
Als dat zo is, en het zijn inmiddels sub-top clubs. Why shoud you care? Dan is het toch ook geen probleem als ze hun eigen competitie oprichten?
Ik zie het probleem echt niet
Dan moeten ze ook maar uit hun landelijke competities gaan stappen en alleen nog maar in deze "elite league" gaan spelen. Een Super League kan ik het echt niet noemen aangezien het écht niet de beste 12 clubs van Europa zijn.
Precies wat ik bedoel.SnowDude schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:32:
[...]
Laten die grote clubs maar eens beginnen om normale bedragen aan de spelers te betalen. Ze gokken zelf door voor een belachelijk bedrag een speler te kopen, en als ze dan een jaar later niet in de CL komen dan hebben ze een financieel probleem. Dat is toch niet het probleem van de CL, maar meer van de grote clubs die gewoon het geld van de CL standaard op de begroting zetten voor het volgende jaar.
[ Voor 22% gewijzigd door DivineNL op 20-04-2021 11:35 ]
Zo makkelijk als dit is het niet, want EU vindt hier namelijk ook nog wat van, zo'n gesloten competitie opzet is niet helemaal volgens de regels.M14 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:17:
[...]
Ik zie het als een stukje marktwerking. Als de UEFA / FIFA de clubs niet kunnen bieden wat ze willen, dan staat het hen toch vrij om iets anders te gaan doen?
En als het wel zou mogen? Prima, ga maar lekker met z'n allen. Dan gaat de rest van UEFA en FIFA er een veel gezondere toekomst tegemoet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JTvwMqnxkKAslkxqdd0hwYoA.jpg?f=user_large)
Perfect
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Omdat ze nu van 2 walletjes willen blijven eten. Én deelnemen aan de nationale competitie, én de superleague. Maar de nationale competitie maakt deel uit van de internationale voetbalpiramide. Dus je kan het niet beiden hebben.M14 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:31:
[...]
Waarom? Het zijn gewoon bedrijven met eigen interne regeltjes. Daar hoef je je toch niks van aan te trekken, of wel?
Van mij mogen ze de superleague oprichten, ik wens ze veel succes. Maar accepteer dan ook de consequenties. Dat houdt in dat je dus niet meer mee kan doen aan de nationale competitie. Zo simpel is het. Maar dat willen ze natuurlijk niet.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Uitstekend uitgelegd. Eigenlijk willen deze clubs een Super League omdat daar geen concurrentie is. Oftewel, ze willen hun investeringen verzekeren. Een dure speler hier, duur stadion daar, dure coach, etc. Dan is het wel zuur als je door een B-team uit de Champions League wordt geknikkerd, want dan loop je dus potentiële inkomsten mis en kan je dure aankoop op een groot verlies uitdraaien.DivineNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:26:
[...]
Vanuit bedrijfstechnisch of investeringsoogpunt is de wens voor een Super League helemaal niet vreemd. Er wordt gestreefd naar winstmaximalisatie en dat kun je onder andere doen door risico's te elimineren. Een voetbalclub is echter niet als elk ander bedrijf, omdat ze te maken hebben met een grote schare fans. En dat levert gezeik op.
Leuk artikel op nu.nl Een mededingingsadvocaat stelt dat de Superleague mogelijk in strijd is met Kartelwetgeving gezien het grotendeels gesloten karakter itt de Champions League waar in potentie iedere club kans heeft om aan deel te nemen.
Dat is dan waarschijnlijk de reden dat ze elk jaar 5 andere teams toelatenSempy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:42:
https://www.nu.nl/voetbal...eg-van-kartelvorming.html
Leuk artikel op nu.nl Een mededingingsadvocaat stelt dat de Superleague mogelijk in strijd is met Kartelwetgeving gezien het grotendeels gesloten karakter itt de Champions League waar in potentie iedere club kans heeft om aan deel te nemen.
Welke kartelwetgeving? Wie zegt dat die superleague een Europese entiteit moet worden? Ze willen juist het grote geld uit Amerika en Azie plukken, Europa is maar bijzaak en mogelijk alleen voor de start-up fase interessant ivm de grote namen.Sempy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:42:
https://www.nu.nl/voetbal...eg-van-kartelvorming.html
alles kan off-topic
Precies en het uitsluiten uit nationale competitie? Geen probleem voegen we er toch nog 20 topclubs uit Amerika, Afrika en Azie toe. Gaan we met 30 teams 1 grote competitie spelen, verspreid over de wereld. De supporters willen ons niet meer? Dan verhuizen we Real Madrid toch naar New York? Die 12 clubs zijn nergens meer bang voor en volgen nu echt hun eigen weg. Ik dacht dat het nog een pressiemiddel was, maar gezien hoe serieus het is, denk ik dat het wel iets meer is dan dat.Ankona schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:42:
[...]
Welke kartelwetgeving? Wie zegt dat die superleague een Europese entiteit moet worden? Ze willen juist het grote geld uit Amerika en Azie plukken, Europa is maar bijzaak en mogelijk alleen voor de start-up fase interessant ivm de grote namen.
Lekker laten gaan dan toch? Indien de Real Madrids van deze wereld werkelijk denken dat Real Madrid - Kawasaki Frontale gespeeld in Rio de Janeiro uiteindelijk op de lange termijn beter is vooral doen. Stel ik voor dat spelers voor hun huidige contractsduur nog worden toegelaten tot nationale elftallen, bij verlenging of nieuw contract bij een van de ESL clubs niet meer of alleen in het ESL landen WK oidL-VIS schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:58:
[...]
Precies en het uitsluiten uit nationale competitie? Geen probleem voegen we er toch nog 20 topclubs uit Amerika, Afrika en Azie toe. Gaan we met 30 teams 1 grote competitie spelen, verspreid over de wereld. De supporters willen ons niet meer? Dan verhuizen we Real Madrid toch naar New York? Die 12 clubs zijn nergens meer bang voor en volgen nu echt hun eigen weg. Ik dacht dat het nog een pressiemiddel was, maar gezien hoe serieus het is, denk ik dat het wel iets meer is dan dat.
Ik ben sowieso wel benieuwd wat het voor de contracten van de spelers betekent als zij niet meer worden toegelaten tot hun landenteams en landelijke competities en of ze verplicht zijn om te spelen in de SL. Ongetwijfeld zal eea wel dichtgetimmerd zijn, de clubs hebben immers goede advocaten, maar ze hebben er al vaker flink naast gezeten (oa. Bosman-arrest).BoB_HenK schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:04:
[...]
Stel ik voor dat spelers voor hun huidige contractsduur nog worden toegelaten tot nationale elftallen, bij verlenging of nieuw contract bij een van de ESL clubs niet meer of alleen in het ESL landen WK oid
Ben ook wel benieuwd wat het betekent voor bonussen mbt CL-deelname/succes, en evt. clausules bij transfers mbt CL-deelname/succes die nu niet meer gehaald kunnen worden door toedoen van de clubs.
Voor wat betreft de landenteams, de lokale bonden kunnen spelers ook gewoonweg niet oproepen. Success met procederen tegen een bond die je niet oproept voor de nationale ploeg.Gaius schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:14:
[...]
Ik ben sowieso wel benieuwd wat het voor de contracten van de spelers betekent als zij niet meer worden toegelaten tot hun landenteams en landelijke competities en of ze verplicht zijn om te spelen in de SL.
https://www.vi.nl/nieuws/...kken-uit-super-league#_=_
En de eerste barsten in de Superleague zijn daar. En Bayern/Dortmundt/Porto die niet mee willen doen.De Britse kwaliteitskrant baseert zich op een bestuurslid van een andere club die is benaderd om in de Super League te gaan spelen. Tijdens het UEFA-congres in Montreux van dinsdag ging het in de wandelgangen ook over die clubs. De negatieve reacties van fans, andere clubs en voetbalbonden zijn zo enorm dat Chelsea en City een draai van 180 graden overwegen.
[ Voor 35% gewijzigd door PolarBear op 20-04-2021 13:22 ]
Allemaal goede vragen, deel je nieuwsgierigheid. Kunnen we wmb ook de vraag wat er met andere elftallen van de S12 gebeurd - is het idee bijvoorbeeld dat de complete jeugdopleidingen en tweede elftallen ook uit de nationale pyramides worden gehaald?Gaius schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:14:
[...]
Ik ben sowieso wel benieuwd wat het voor de contracten van de spelers betekent als zij niet meer worden toegelaten tot hun landenteams en landelijke competities en of ze verplicht zijn om te spelen in de SL. Ongetwijfeld zal eea wel dichtgetimmerd zijn, de clubs hebben immers goede advocaten, maar ze hebben er al vaker flink naast gezeten (oa. Bosman-arrest).
Ben ook wel benieuwd wat het betekent voor bonussen mbt CL-deelname/succes, en evt. clausules bij transfers mbt CL-deelname/succes die nu niet meer gehaald kunnen worden door toedoen van de clubs.
Nog makkelijker is om het interlandschema te laten samenvallen met de SL-wedstrijden. veel effectiever, en je kan gewoon zeggen dat spelers welkom zijn, kies zelf maar of je woensdagavond voor Barca of Oranje speelt.PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:17:
[...]
Voor wat betreft de landenteams, de lokale bonden kunnen spelers ook gewoonweg niet oproepen. Success met procederen tegen een bond die je niet oproept voor de nationale ploeg.
En dat is wat die 'eigenaren' maar niet willen snappen. Dat het team dat hier met de naam 'Real Madrid' aan meedoet niet meer het originele Real Madrid is. Het is dan meer dat met al dat geld een historische naam is gekocht welke gebruikt wordt door een nieuw commercieel vehikel.BoB_HenK schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:04:
[...]
Lekker laten gaan dan toch? Indien de Real Madrids van deze wereld werkelijk denken dat Real Madrid - Kawasaki Frontale gespeeld in Rio de Janeiro uiteindelijk op de lange termijn beter is vooral doen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat is snel. Ze hadden wel verwacht toch dat het tot negatieve reacties zou leiden? Wie A zegt moet ook B zeggen immers? Zou wel opvallend zijn als het plan nu al na een paar dagen sneuvelt. Maar de schade onder de fans is al aangericht, dat maak je niet in dezelfde tijd weer goed.PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:17:
En de eerste barsten in de Superleague zijn daar. En Bayern/Dortmundt/Porto die niet mee willen doen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Landenteams zijn ook niet meer interessant. Die superleague is gewoon het hoogste platform waar ze kunnen spelen, denk dat die teams hun spelers ook niet af zullen willen staan met alle risico op blessures en verstoring van de trainingen etc. Sterker nog, ik denk dat die league zijn wedstrijden niet eens om de grote toernooien heen zal plannen, waarom zouden ze? Ze willen juist hun publiek blijven bedienen en niet de kans geven om sponsorgelden en media aandacht naar concurrerende evenementen te laten vloeien.PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:17:
[...]
Voor wat betreft de landenteams, de lokale bonden kunnen spelers ook gewoonweg niet oproepen. Success met procederen tegen een bond die je niet oproept voor de nationale ploeg.
alles kan off-topic
Nou ja het zijn geruchten natuurlijk maar door als eerste te stoppen en te roepen we luisteren naar de fans. Dan heb je nog iets van een een goedmaker naar de fans.Gunner schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:26:
[...]
Dat is snel. Ze hadden wel verwacht toch dat het tot negatieve reacties zou leiden? Wie A zegt moet ook B zeggen immers? Zou wel opvallend zijn als het plan nu al na een paar dagen sneuvelt. Maar de schade onder de fans is al aangericht, dat maak je niet in dezelfde tijd weer goed.
Voor de meeste voetballiefhebbers is clubvoetbal mooier, maar ik weet zeker dat het een gigantische eer is om ook met een niet-perfect op elkaar ingespeeld landenteam te winnen. Voor de fans is de CL waarschijnlijk hét grootste podium, maar ik denk dat er nog één treetje boven staat en dat is met eigen land Wereldkampioen worden. Zelfs niet-voetballiefhebbers kunnen waarschijnlijk de landen nog wel opnoemen die de WK's gewonnen hebben en de spelers die daar beslissend waren.Ankona schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:30:
Landenteams zijn ook niet meer interessant.
Voor de CL wordt het al lastiger om alle winnaars en legendes op te noemen. De CL kun je in beperkte mate ook gewoon kopen (MC en PSG is het nog niet gelukt, maar dat terzijde). Een WK-titel kun je niet kopen en doe je sowieso niet voor het geld. Om in Mastercard termen te blijven: prijs CL = 1-3 miljard, prijs WK = priceless.
Aldus iemand die de TV niet meer aanzet voor interland voetbal omdat ie anders in slaap valt.
De EU heeft regelgeving op het gebied van marktwerking, de mededingingsautoriteit. Waar het om gaat is dat deze commerciële marktpartijen (de 12 Europese clubs) binnen Europa nu plotseling een marktaandeel veroveren van ik denk zeker meer dan 50%. Volgens mij mag dat niet zo maar omdat het marktverstorend is. Is dit al getoetst, heeft men een aanvraag gedaan, heeft de EU hier al iets over gezegd? Ik denk zeer wezenlijk voor het vervolg. Ook vreemd dat afgelopen zaterdag de contracten al getekend zijn terwijl blijkbaar deze niet aan EU regelgeving getoetst zijn (dan hadden we dat namelijk wel gehoord). Of is er een exit clausule, dat als de EU geen toestemming geeft het hele feest niet doorgaat?Ankona schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:42:
[...]
Welke kartelwetgeving? Wie zegt dat die superleague een Europese entiteit moet worden? Ze willen juist het grote geld uit Amerika en Azie plukken, Europa is maar bijzaak en mogelijk alleen voor de start-up fase interessant ivm de grote namen.
En bevestigd in dit artikel: de vorming van de superleague moet eerst getoetst worden aan de Europese mededingsregels|!mv_ak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:48:
[...]
De EU heeft regelgeving op het gebied van marktwerking, de mededingingsautoriteit. Waar het om gaat is dat deze commerciële marktpartijen (de 12 Europese clubs) binnen Europa nu plotseling een marktaandeel veroveren van ik denk zeker meer dan 50%. Volgens mij mag dat niet zo maar omdat het marktverstorend is. Is dit al getoetst, heeft men een aanvraag gedaan, heeft de EU hier al iets over gezegd? Ik denk zeer wezenlijk voor het vervolg. Ook vreemd dat afgelopen zaterdag de contracten al getekend zijn terwijl blijkbaar deze niet aan EU regelgeving getoetst zijn (dan hadden we dat namelijk wel gehoord). Of is er een exit clausule, dat als de EU geen toestemming geeft het hele feest niet doorgaat?
Zie paragraaf 3.2, 3.3 en conclusie 4.
https://www.tpedigitaal.n...de-grote-voetbalclubs.pdf
Ook herhaalde Ceferin zijn felle toon van maandag. "Die clubs die denken dat ze groot en onaantastbaar zijn moeten beseffen waar ze vandaan komen", zei Ceferin. "Ze moeten beseffen dat als ze nu Europese giganten zijn, ze dat deels te danken hebben aan de UEFA."
"Het gaat om een handjevol hebzuchtige mensen die nu tegenover ons staan", aldus Ceferin. "Voor deze mensen zijn supporters consumenten. Ze zien competities als producten. Voor een wedstrijd kijken ze niet naar de opstellingen, maar naar het aantal volgers op Twitter en de ontwikkelingen op de gokmarkt."
"Na het laatste fluitsignaal kijken ze niet naar de ranglijst, maar naar de kijkcijfers. Het is niet langer hun doel om de prijzenkast te vullen met zilverwerk, maar hun bankrekening met cash."
Maar waarom zou die superleague in de EU gevestigd moeten zijn? hun markt is Amerika en Azie en op dit moment zijn het duidelijk een aantal Amerikaanse investeerders die bij de betrokken clubs aan de touwtjes trekken.mv_ak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:48:
[...]
De EU heeft regelgeving op het gebied van marktwerking, de mededingingsautoriteit. Waar het om gaat is dat deze commerciële marktpartijen (de 12 Europese clubs) binnen Europa nu plotseling een marktaandeel veroveren van ik denk zeker meer dan 50%. Volgens mij mag dat niet zo maar omdat het marktverstorend is. Is dit al getoetst, heeft men een aanvraag gedaan, heeft de EU hier al iets over gezegd? Ik denk zeer wezenlijk voor het vervolg. Ook vreemd dat afgelopen zaterdag de contracten al getekend zijn terwijl blijkbaar deze niet aan EU regelgeving getoetst zijn (dan hadden we dat namelijk wel gehoord). Of is er een exit clausule, dat als de EU geen toestemming geeft het hele feest niet doorgaat?
(Zou met de geruchten van de laatste maanden.... Niet Ajax maar juist Feyenoord achter de schermen hier ook mee bezig zijn? Zou mij eigenlijk niet zo verbazen - ze hebben het geld nodig en zijn bezig met duistere Amerikaanse investeerders)
alles kan off-topic
Dat hoeft inderdaad niet, maar ze richten zich ook op de EU markt / exclusief UK na de Brexit. En het gaat hierbij om de mededinging binnen de EU. Dus de 2 Spaanse clubs en de Italiaanse zullen zich moeten verantwoorden voor het marktaandeel TV rechten, toegangskaartjes, etc. En zal de Superleague ook inkomsten genereren elders in Europa, bijvoorbeeld bijdragen van Nederlandse kijkers? Dan moet eerst getoetst worden of dat niet marktverstorend werkt. Dus stel dat de Superleague een marktaandeel omzet van Europese kijkersinkomsten van zeg 40% krijgt, dan hebben ze echt een probleem.. Het vreemde is dat ik er verder in de berichtgeving niets over hoor terwijl dit toch een cruciaal punt is.Ankona schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:15:
[...]
Maar waarom zou die superleague in de EU gevestigd moeten zijn? hun markt is Amerika en Azie en op dit moment zijn het duidelijk een aantal Amerikaanse investeerders die bij de betrokken clubs aan de touwtjes trekken.
De clubs die er aan mee doen zijn technisch failiet, worden overeind gehouden door hun eigenaren. Die gaan die extra inkomsten echt niet gebruiken om hun schulden af te lossen maar om nog meer geld over de balk te kunnen smijten.
https://www.republicworld...ll-time-high-at-999m.htmlMeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:55:
[...]
Schuld is niet een probleem als je waarde van je spelers maar hoger is (onderpand) en volgens mij via het bij Atletico nog wel mee, de Spurs hebben door het stadion een grotere schuld
[Afbeelding]
En de Spaanse banken niet vergeten. De belangen zijn dus groot in het land ook.GrooV schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:25:
Als het echt om Amerika en Azie gaat dan worden de wedstrijden ook niet meer om 21:00 onze tijd uitgezonden.
De clubs die er aan mee doen zijn technisch failiet, worden overeind gehouden door hun eigenaren.
Dat worden dus kortere wedstrijden. Lekker meer wedstrijden en reclames!PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:30:
[Afbeelding]
Hier kan ik maar een ding op zeggen
Zelfs spelers van clubs die zich voor deze 'competitie' hebben ingeschreven keren zich tegen dit walgelijke idee. Die spelers zijn echter wel een hele grote oorzaak van dit probleem. Het betalen van immense salarissen is de grondlegger.
Voetbal is leuk omdat het competitief is. Omdat voetbalfans even de baas zijn in hun stad na een gewonnen wedstrijd tegen de grote aartsrivaal. Omdat men samen huilt na degradatie, en samen feest na een overwinning. Omdat men samen wil zingen in de kroeg alvorens een wandeling naar het stadion te maken.
Dat is voetbal. Niet meer en niet minder. Dat is met geen enkele zak geld te vervangen!
[ Voor 8% gewijzigd door Yogibeer op 20-04-2021 14:48 ]
9x 5 minuten met 5 minuten rust tussendoor (voor de reclame). Tijdens de rust kan je een speler wegstemmen. Als je genoeg doneert heb je kans om zelf 5 minuten mee te doen. Oh ja en mijn eerdere grap SMS om multiball te unlocken.remco112 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:31:
[...]
Dat worden dus kortere wedstrijden. Lekker meer wedstrijden en reclames!
PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:35:
[...]
9x 5 minuten met 5 minuten rust tussendoor (voor de reclame). Tijdens de rust kan je een speler wegstemmen. Als je genoeg doneert heb je kans om zelf 5 minuten mee te doen. Oh ja en mijn eerdere grap SMS om multiball te unlocken.
If a team is 3-0 down, 2 players from the winning team are required to listnen too 5 minutes of Justin Biebers live performance on the sideline.
When a team is 4-0 down, a 3rd goal will be added on the sideline in which the losing team can score aswell.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Ik weet dat dit een grap is, maar zou een kortere wedstrijd het voetbal nou echt interessanter maken? Ik denk van niet.PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:35:
[...]
9x 5 minuten met 5 minuten rust tussendoor (voor de reclame). Tijdens de rust kan je een speler wegstemmen. Als je genoeg doneert heb je kans om zelf 5 minuten mee te doen. Oh ja en mijn eerdere grap SMS om multiball te unlocken.
Wat zou het voetbal wel interessanter kunnen maken? Doe meer tegen spelbederf (schwalbes, treiteren, tijdrekken), fix de VAR, gebruik een klok die gestopt kan worden bij dode spelmomenten, nerf de penalty, begin met tijdstraffen bij kaarten, etc. Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden om het voetbal eerlijker en leuker te maken, maar ze worden allemaal niet toegepast.
Chelsea en Man City, de 2 clubs die van die 12 SuperLeague teams volgens mij de minste fans hebben, veranderen van gedachte wegens druk van de fans?PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:17:
[...]
https://www.vi.nl/nieuws/...kken-uit-super-league#_=_
[...]
En de eerste barsten in de Superleague zijn daar. En Bayern/Dortmundt/Porto die niet mee willen doen.
Bij de Formule E heb je volgens mij daadwerkelijk zoiets:PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:35:
[...]
Formula E is the only event in the world that lets fans play an active role in influencing the outcome of the race. FANBOOST gives fans the opportunity to vote for their favourite driver and award them an extra boost of power during the race.
Zuivere speeltijd van 60 minuten ipv 90 minuten + blessuretijd zou al een hele mooie stap zijn.Tk55 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:45:
[...]
Ik weet dat dit een grap is, maar zou een kortere wedstrijd het voetbal nou echt interessanter maken? Ik denk van niet.
Wat zou het voetbal wel interessanter kunnen maken? Doe meer tegen spelbederf (schwalbes, treiteren, tijdrekken), fix de VAR, gebruik een klok die gestopt kan worden bij dode spelmomenten, nerf de penalty, begin met tijdstraffen bij kaarten, etc. Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden om het voetbal eerlijker en leuker te maken, maar ze worden allemaal niet toegepast.
Er bestaan geen topclubs in Amerika, Afrika, of Azië. Als je tussen je oogharen doorkijkt wellicht een enkele in Zuid-Amerika, maar dan ben je het begrip 'topclub' al aardig aan het oprekken.L-VIS schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:58:
[...]
Precies en het uitsluiten uit nationale competitie? Geen probleem voegen we er toch nog 20 topclubs uit Amerika, Afrika en Azie toe. Gaan we met 30 teams 1 grote competitie spelen, verspreid over de wereld. De supporters willen ons niet meer? Dan verhuizen we Real Madrid toch naar New York? Die 12 clubs zijn nergens meer bang voor en volgen nu echt hun eigen weg. Ik dacht dat het nog een pressiemiddel was, maar gezien hoe serieus het is, denk ik dat het wel iets meer is dan dat.
Wat dacht je van een Champions League waarin niet telkens dezelfde 8 ploegen in de kwartfinale staan. Prima stap dus, zo'n superleague.Tk55 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:45:[...]
Wat zou het voetbal wel interessanter kunnen maken?
Regeren is vooruitschuiven
Daar is dat ook vrij discutabel, de Formule E is ook niet zo populair als de Formule 1.NMH schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:59:
[...]
Bij de Formule E heb je volgens mij daadwerkelijk zoiets:
[...]
De vraag is natuurlijk of dat echt iets oplost. Ja je hebt zuiver speeltijd maar nog zullen er Getafe's zijn die om de haverklap blessures hebben, overtredingen maken en dus de flow uit de wedstrijd halen en alsnog bloedirritant.Qu3st schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:01:
[...]
Zuivere speeltijd van 60 minuten ipv 90 minuten + blessuretijd zou al een hele mooie stap zijn.
Ah ja Formule E, niet heel veel bekeken den ik.NMH schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:59:
[...]
Bij de Formule E heb je volgens mij daadwerkelijk zoiets:
[...]
Arsenal.....autje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:26:
[...]
Er bestaan geen topclubs in Amerika, Afrika, of Azië. Als je tussen je oogharen doorkijkt wellicht een enkele in Zuid-Amerika, maar dan ben je het begrip 'topclub' al aardig aan het oprekken.
Nu niet, maar als het een echte World super league wordt met Vissel Kobe, River Plate en consorten, dan toch wel. Zeker als het geld er is en de prestige (want goede tegenstanders). Dit plan is volgens mij veel groter dan we denken en beseffen.
(niet dat ik er een voorstander van ben...)
Je kunt dan de flow nog wel uit de wedstrijd halen, maar je hebt er relatief minder aan omdat je nauwelijks nog tijd rekt. In de huidige situatie zie je vaak dat er 2 minuten niet gespeeld wordt, wat leidt tot 1 minuut blessuretijd. Met zuivere speeltijd ontneem je de tegenstander geen tijd meer, hooguit momentum. Dat zou dus al een grote verbetering zijn.PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:32:
[...]
De vraag is natuurlijk of dat echt iets oplost. Ja je hebt zuiver speeltijd maar nog zullen er Getafe's zijn die om de haverklap blessures hebben, overtredingen maken en dus de flow uit de wedstrijd halen en alsnog bloedirritant.
PEP 💬 As I said, I don't have all the info. I have some info. If you ask me why these teams have been selected to play this hypothetical competition in the future… sport, is not a sport when the relationship between effort and reward does not exist.
— Manchester City (@ManCity) 20 april 2021
PEP 💬 The players have to focus on Aston Villa. It is a worldwide issue and it needs to be clarified why these teams are in and others aren’t like Ajax who have four or five Champions Leagues. They have to clarify that.
— Manchester City (@ManCity) 20 april 2021
Maar drie van de acht van dit seizoen stonden vorig seizoen ook in de kwartfinale Champions League. De laatste drie seizoenen hebben 17 verschillende clubs zich geplaatst voor de kwartfinale en slechts één club zat er elk seizoen bij.T-MOB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:29:
[...]
Wat dacht je van een Champions League waarin niet telkens dezelfde 8 ploegen in de kwartfinale staan. Prima stap dus, zo'n superleague.
Florentino Pérez heeft gisteren op de Spaanse TV wel Ajax, Porto en Fenerbahce genoemd.Exocet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:57:
Guardiola heeft er ook iets over te zeggen:
[ Voor 20% gewijzigd door strafschop op 20-04-2021 16:03 ]
19 van de 20 clubs zijn tegen wat...?alienfruit schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:00:
Volgens de radio hier in Engeland zijn 19 clubs in de Premier League tegen
(aangezien er 6 clubs aan de SL mee willen doen snap ik niet veel van je reactie)
[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 20-04-2021 16:01 ]
Oh ja, die vergadering waar de zes clubs niet bij waren.
Voor diegene die de video niet willen zien het gaat om deze statement (van de BBC)
The Premier League have released a statement...
The Premier League, alongside The FA, met with clubs today to discuss the immediate implications of the Super League proposal.
The 14 clubs at the meeting unanimously and vigorously rejected the plans for the competition. The Premier League is considering all actions available to prevent it from progressing, as well as holding those shareholders involved to account under its rules.
The League will continue to work with key stakeholders including fan groups, government, Uefa, The FA, EFL, PFA and LMA to protect the best interests of the game and call on those clubs involved in the proposed competition to cease their involvement immediately.
The Premier League would like to thank fans and all stakeholders for the support they have shown this week on this significant issue. The reaction proves just how much our open pyramid and football community means to people.
Als je dat wilt moet je toch dit toernooi wat uitbreiden, dat lijkt me dan wel een prima stap. Bijvoorbeeld 4 clubs per continent:L-VIS schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:38:
[...]
Arsenal.....
Nu niet, maar als het een echte World super league wordt met Vissel Kobe, River Plate en consorten, dan toch wel. Zeker als het geld er is en de prestige (want goede tegenstanders). Dit plan is volgens mij veel groter dan we denken en beseffen.
- 4 Azië, 4 oceanië, 4 afrika, 4 zuid amerika, 4 Noord-Amerika (wellicht samen met midden Amerika, of midden Amerika apart) en 4 uit Europa. Kan je best een leuk toernooitje krijgen denk ik
Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal voor clubs
[ Voor 17% gewijzigd door jbdeiman op 20-04-2021 16:07 ]
Ik denk dat dit helemaal geen leuk toernooi zou worden, je weet van te voren al dat de Europese clubs dan bij de laatste 4 zitten. In Zuid Amerika heb je met River Plate bijvoorbeeld nog wel wat redelijke teams, maar ook die zijn bij lange na niet van hetzelfde niveau als de topteams van Europa. Om over de clubs uit Afrika, Azië en Oceanië maar te zwijgen. Het idee is wel leuk, maar het verschil is gewoon veel te groot qua niveaujbdeiman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:06:
[...]
Als je dat wilt moet je toch dit toernooi wat uitbreiden, dat lijkt me dan wel een prima stap. Bijvoorbeeld 4 clubs per continent:
- 4 Azië, 4 oceanië, 4 afrika, 4 zuid amerika, 4 Noord-Amerika (wellicht samen met midden Amerika, of midden Amerika apart) en 4 uit Europa. Kan je best een leuk toernooitje krijgen denk ik
Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal voor clubs
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Nee, dan liever 8 kwartfinalisten uit een poule van 15+5 kneusjes die worden uitgenodigd (dus in de meeste gevallen de 15 die altijd mee doen) zodat je 100% zeker weet dat de 8 nooit veranderenT-MOB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:29:
[...]
Wat dacht je van een Champions League waarin niet telkens dezelfde 8 ploegen in de kwartfinale staan. Prima stap dus, zo'n superleague.
Dan kom je met een club uit japan en dan pak je een team uit het rechterrijtje.....L-VIS schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:38:
[...]
Arsenal.....
Het maakt op dit moment eigenlijk niet uit hoe groot de plannen zijn. De hele opzet is onsportief. Het is niet gebaseerd op prestaties maar op geld. Het lijkt zowat opgezet door een vriendenkring van geldschieters.L-VIS schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:38:
[...]
Arsenal.....
Het zou helemaal anders zijn als ze een Super League zouden maken waarbij alleen de nummers 1 (en misschien 2?) van de landen deel zouden mogen nemen. Dan is het namelijk gebaseerd op prestaties. Maarja, dan heeft 80% van die clubs natuurlijk geen aanspraak op het geld en zouden ze er nooit voorstanders van zijn.
Het is nu een Elite League met een puur oog op omzet over de ruggen van fans.
Hoop dat hij dan ook begrijpt dat de UEFA door de opzet van met name de CL deze clubs veel te groot en te machtig heeft gemaakt.Exocet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:09:
Vond dit wel goede punten van Ceferin:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Disclaimer: ik ben ook tegen de SL, maar, even vanaf de andere kant geredeneerd.
Zou het voor Ajax niet heel erg goed zijn als ze onderdeel zouden zijn van de 15 founders? Eindelijk genoeg geld om het op te nemen tegen de top en een keer weer te winnen. Dat gat in de CL wordt never nooit meer gedicht namelijk. Je hebt nu een anomalie nodig, een gelukkige samenkomst van trainer en een erg talentvolle generatie, die toevallig allemaal op hetzelfde moment bij Ajax 1 zitten.
Ajax wordt dan eerder zoiets als een de Graafschap of Cambuur. Alleen pendelt Ajax dan niet steeds tussen 2 divisies omdat er geen promotie/degradatie is.Erapaz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:48:
Guardiola vraagt zich af waarom Ajax niet bij de SL zit: https://nos.nl/artikel/23...zit-ajax-er-niet-bij.html.
Disclaimer: ik ben ook tegen de SL, maar, even vanaf de andere kant geredeneerd.
Zou het voor Ajax niet heel erg goed zijn als ze onderdeel zouden zijn van de 15 founders? Eindelijk genoeg geld om het op te nemen tegen de top en een keer weer te winnen. Dat gat in de CL wordt never nooit meer gedicht namelijk. Je hebt nu een anomalie nodig, een gelukkige samenkomst van trainer en een erg talentvolle generatie, die toevallig allemaal op hetzelfde moment bij Ajax 1 zitten.
Daarnaast zullen ze uit de Nederlandse competitie geknikkerd worden. Speel je wel elke week tegen Een Juventus of Manchester United maar 9 v/d 10 keer verlies je.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ook met de huidige selectie vraag ik me af of dat waar is. Daarnaast zou Ajax in het theoretische geval van deelname volgens mij relatief qua budget juist dichter bij zulke ploegen komen. In die zin zou het daarop in kunnen lopen.Player1S schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:57:
[...]
Ajax wordt dan eerder zoiets als een de Graafschap of Cambuur. Alleen pendelt Ajax dan niet steeds tussen 2 divisies omdat er geen promotie/degradatie is.
Daarnaast zullen ze uit de Nederlandse competitie geknikkerd worden. Speel je wel elke week tegen Een Juventus of Manchester United maar 9 v/d 10 keer verlies je.
Ook ik ben verder evident tegen.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
En dan Ajax uit de eredivisie neem ik aan? Want je kunt in mijn ogen niet in twee competities tegelijk zitten.Erapaz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:48:
Liever zou ik overigens zien dat de CL gelden ook binnen een competitie wat beter verdeeld werden. Want uiteindelijk heeft de huidige verdeling alleen maar bijgedragen aan de geldzucht. En dat zien we ook in Nederland. De CL gelden worden zo'n grote plus ten opzichte van de normale begroting dat clubs vergeten het nest te koesteren waar ze uit vandaan komen.
En voordat ik dan weer beledigde Ajacieden over me heen krijg: het gaat niet om Ajax. Laten we even een gedachte-experiment doen. Laten we teruggaan naar eind jaren 80. PSV had het meeste geld en PSV werd het vaakst kampioen. Verplaats die situatie naar nu en dan was PSV kandidaat geweest om toe te treden tot zo'n SL clubje. Dan had PSV elk jaar tientallen miljoenen op de rekening mogen bijschrijven. Dan had PSV hetzelfde gat geslagen wat Ajax nu slaat. En dat lijkt me niet wenselijk.
Het gat met de andere clubs in de SL blijft gelijk. Ze hebben alleen meer te besteden.snmght schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:00:
[...]
Ook met de huidige selectie vraag ik me af of dat waar is. Daarnaast zou Ajax in het theoretische geval van deelname volgens mij relatief qua budget juist dichter bij zulke ploegen komen. In die zin zou het daarop in kunnen lopen.
Ook ik ben verder evident tegen.
Plus, met meer inkomsten voor die clubs gaan de uitgaven ook omhoog want spelers gaan nog meer loon eisen en clubs gaan nog hogere transfersommen vragen.
Goede jeugdspelers gaan nog steeds vroeg naar die andere clubs.
Voor de meeste clubs die nu de SL willen is het enkel uitstel van executie omdat hun levensstijl niet vol te houden is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat ben ik met je eens, aanvullend zou ik graag zien dat Europees ook het geld beter verdeeld wordt. Zonder "elite bonus" dus.D-e-n schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:02:
[...]
En dan Ajax uit de eredivisie neem ik aan? Want je kunt in mijn ogen niet in twee competities tegelijk zitten.
Liever zou ik overigens zien dat de CL gelden ook binnen een competitie wat beter verdeeld werden. Want uiteindelijk heeft de huidige verdeling alleen maar bijgedragen aan de geldzucht. En dat zien we ook in Nederland. De CL gelden worden zo'n grote plus ten opzichte van de normale begroting dat clubs vergeten het nest te koesteren waar ze uit vandaan komen.
En voordat ik dan weer beledigde Ajacieden over me heen krijg: het gaat niet om Ajax. Laten we even een gedachte-experiment doen. Laten we teruggaan naar eind jaren 80. PSV had het meeste geld en PSV werd het vaakst kampioen. Verplaats die situatie naar nu en dan was PSV kandidaat geweest om toe te treden tot zo'n SL clubje. Dan had PSV elk jaar tientallen miljoenen op de rekening mogen bijschrijven. Dan had PSV hetzelfde gat geslagen wat Ajax nu slaat. En dat lijkt me niet wenselijk.
Het is een heel ecosysteem, meer geld uit Europa naar de Nederlandse topclubs en dan meer geld vandaar naar de Eredivisie.
Ajax zit niet diep in de schulden zoals die andere clubs, zie je het verschil? Er zit ook geen grote buitenlandse investeerder achter die het vooral om geld graaien te doen is.Erapaz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:48:
Guardiola vraagt zich af waarom Ajax niet bij de SL zit: https://nos.nl/artikel/23...zit-ajax-er-niet-bij.html.
In NL zou je diverse clubs aan kunnen wijzen die wel aan het profiel zouden voldoen om mee te gaan in de SL. Helaas Feyenoord, die zitten financieel aan de rand en zijn al met investeerders aan het overleggen. Daarnaast zie ik PSV er ook wel voor aan. Of AZ of Vitesse, die zitten al op vreemd geld.
alles kan off-topic
Ja, waar zou dat nou door komen? Het coëfficiënten en het potten-systeem? Zo'n ESL doet er een stapje bij op door 15 vaste clubs aan te stellen, met 5 die afwisselen. De grote clubs worden dus al beschermd, maar dan nog meer tot een onaantastbare status. Het geld is een groot probleem, ook van de CL. Er is geld zat en toch klagen ze dat ze niet geld genoeg hebben.T-MOB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:29:
[...]
...
Want de kampioen uit Luxemburg tegen die uit Moldavie is echt een eyecatcher. Daarom zou ik graag zien dat ze dat "Champions" uit Champions League afschaffen om van dat sentiment af te komen.Martinusz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:40:
Was de CL nog maar alleen voor kampioenen zoals vroeger, dan is het tenminste een echte kampioenenbal
Of misschien moeten we van het sentiment af komen dat een nummer 4 meer te zoeken heeft in de Champions League dan de nummer 1 van elk ander land.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:52:
[...]
Want de kampioen uit Luxemburg tegen die uit Moldavie is echt een eyecatcher. Daarom zou ik graag zien dat ze dat "Champions" uit Champions League afschaffen om van dat sentiment af te komen.
Als je dat zo ziet, zitten vooral Tottenham en United in de financiële problemen.
...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik denk dat de grote/populariteit van de betreffende competitie gewoon zeker een factor is. In Nederland zijn we nog steeds in de waan dat geografische ligging en populatie geen impact zijn en dat het CL geld gewoon een zak is die de UEFA elk jaar heeft liggen.Player1S schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:58:
[...]
Of misschien moeten we van het sentiment af komen dat een nummer 4 meer te zoeken heeft in de Champions League dan de nummer 1 van elk ander land.
Dat geld om te verdelen moet ook ergens vandaan komen en dat komt er bij lange na niet door FC Schubbekutteveen - AZ Alkmaar uit te zenden.
Een lening hebben is niet meteen een financieel probleem hebben. In het geval van Tottenham is er een lening gedaan om dat stadion te bouwen. Dergelijk geld heb je niet zo liggen. De Arena is ook niet uit de zak van Ajax betaalt en jij tikt ook niet de koop van je huis cash af.Luxicon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:59:
De CL inkomsten gaan dus ook weer een flinke stap maken? Bron
Als je dat zo ziet, zitten vooral Tottenham en United in de financiële problemen.
Dat kun je wel zo stellen maar dat gaat om een bedrag van 725 miljoen euro. Dat zorgt er wel voor dat ze nu in de financiële problemen zitten. Zie bijvoorbeeld dit artikel. 'Financial Crisis, Tottenham Put A High Tag On Kane'JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:14:
[...]
Een lening hebben is niet meteen een financieel probleem hebben. In het geval van Tottenham is er een lening gedaan om dat stadion te bouwen. Dergelijk geld heb je niet zo liggen. De Arena is ook niet uit de zak van Ajax betaalt en jij tikt ook niet de koop van je huis cash af.
...
Gezien de prijzen voor een jaarkaart in Engeland verwacht ik dat velen daar, in tegenstelling tot veel Nederlandse supporters, daar niet afzien van een compensatie.
Dan is zo'n lening voor een leeg stadion opeens een blok aan het been.
Over prijzen gesproken, net voor gein opgezocht wat "mijn" clubje daar vraagt voor een jaarkaart. Betreft Chesterfield FC in de National League. Dus erg laag.
Vragen gewoon dik 300 pond voor een jaarkaart.
Dat waren helemaal geen financiele problemen... Ooit gehoord van clickbait?Luxicon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:22:
[...]
Dat kun je wel zo stellen maar dat gaat om een bedrag van 725 miljoen euro. Dat zorgt er wel voor dat ze nu in de financiële problemen zitten. Zie bijvoorbeeld dit artikel. 'Financial Crisis, Tottenham Put A High Tag On Kane'
Het stadion werd alleen wat duurder waardoor ze aanvullende financiering zochten. 700 miljoen betalen ze lachend terug, alleen niet in 5 jaar ofzo.
Zoek dan ook eens wat jaarverslagen en kijk wat tv geld opbrengt, en daarna wedstrijd recettes... En doe dat ook eens in NL. Hint: je hebt het precies verkeerd om.Player1S schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:31:
Ik denk dat die 12 clubs ook veel harder geraakt zijn door de Corona en de lege stadions die dat mee brengen.
Gezien de prijzen voor een jaarkaart in Engeland verwacht ik dat velen daar, in tegenstelling tot veel Nederlandse supporters, daar niet afzien van een compensatie.
Dan is zo'n lening voor een leeg stadion opeens een blok aan het been.
Over prijzen gesproken, net voor gein opgezocht wat "mijn" clubje daar vraagt voor een jaarkaart. Betreft Chesterfield FC in de National League. Dus erg laag.
Vragen gewoon dik 300 pond voor een jaarkaart.
Daar zou je makkelijk over kunnen spreken, alsof het niets voorstelt, maar ze leenden in 2020 wel 220 miljoen euro van de bank. Dat zal vast niet zo'n interessante rente hebben dan die voor het stadion. Maar wie heb ik het helemaal mis, en is er financieel niets aan de hand met de clubs....toolkist schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:36:
[...]
Dat waren helemaal geen financiele problemen... Ooit gehoord van clickbait?
Het stadion werd alleen wat duurder waardoor ze aanvullende financiering zochten. 700 miljoen betalen ze lachend terug, alleen niet in 5 jaar ofzo.
Bron (of is dit ook een clickbait?)Daniel Levy, chairman of top-flight English soccer side Tottenham Hotspur, has urged the authorities to find a “safe way” to bring supporters back into stadiums after his club took out a UK£175 million (US$219.2 million) loan from the Bank of England to help them survive the coronavirus crisis.
[ Voor 25% gewijzigd door Luxicon op 20-04-2021 19:46 ]
...
Precies, door Covid hebben bepaalde clubs problemen met de financiën en des te meer voor bepaalde clubs de reden dat de ESL voor hen wenselijk is. Om hun hachje te redden. Eerst onverantwoord strooien met geld en dan smeken naar het publiek dat ze te weinig geld verdienen.toolkist schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:46:
Dat komt natuurlijk door Covid, niet door een lening op een stadion
[ Voor 15% gewijzigd door Luxicon op 20-04-2021 19:52 ]
...
Het zal niet de hoofd inkomsten bron zijn maar als een club opeens een groot deel van de jaarkaarten moet compenseren dan is dat voor vrijwel elke club een strop.toolkist schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:38:
[...]
Zoek dan ook eens wat jaarverslagen en kijk wat tv geld opbrengt, en daarna wedstrijd recettes... En doe dat ook eens in NL. Hint: je hebt het precies verkeerd om.
En denk dan ook nog eens aan skyboxen die misschien wel deel van het geld terug willen.
Al zou het maar om 10% van de gehele begroting gaan, dat gat moet wel gedicht worden en kunnen worden.
Bij de onderkant van de PL zit je een heel eind in de goede richting met je 10%Player1S schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:50:
[...]
Het zal niet de hoofd inkomsten bron zijn maar als een club opeens een groot deel van de jaarkaarten moet compenseren dan is dat voor vrijwel elke club een strop.
En denk dan ook nog eens aan skyboxen die misschien wel deel van het geld terug willen.
Al zou het maar om 10% van de gehele begroting gaan, dat gat moet wel gedicht worden en kunnen worden.
En ja tuurlijk is dat een probleem, maar als het bij RKC om, doe es een gok, 30% van de inkomsten gaat, dan hebben die een veel grotere uitdaging. En zo zal dat voor heel veel meer teams zijn die niet 70-80% van hun budget uit TV gelden halen.
Normaal gesproken heb ik niet veel met Chelsea, maar ik heb respect voor hun fans die protesteren tegen de ESL. BCC meldt dat Chelsea zich daarvan momenteel aan het terugtrekken is. Ik ben benieuwd of dat klopt. Vanochtend las ik dat Chelsea en City allebei aan het twijfelen zijn, gezien de enorme weerstand.
Bron
Bron
...
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387303Daarnaast nemen de Eindhovenaren een hypotheek van twintig miljoen euro op het Philips Stadion, waarmee de liquiditeit van de club in één klap enorm wordt verbeterd.
Hier zou ik me als PSV supporter toch best zorgen over gaan maken.
Eerst de grond onder het stadion en de Herdgang verkopen, nu een hypotheek op een groot deel van de(of zelfs volledige) waarde van het stadion...
Erg erg riskant allemaal
https://www.bbc.com/sport/football/56823501
Chelsea are preparing documentation to request their withdrawal from the European Super League (ESL).
Efforts to leave come just two days after Chelsea were announced as one of six English clubs to sign up to the controversial new competition.
The ESL has been widely criticised since being announced on Sunday.
Around 1,000 fans gathered outside Chelsea's Stamford Bridge home ground before their game against Brighton on Tuesday to protest their involvement.
[ Voor 73% gewijzigd door Gunner op 20-04-2021 20:19 ]
'Chelsea en Manchester City bereiden snelle terugtrekking uit Super League voor' - https://nos.nl/l/2377554
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Zie er nog wel meer volgen.Exocet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:19:
City ook
'Chelsea en Manchester City bereiden snelle terugtrekking uit Super League voor' - https://nos.nl/l/2377554
Ben geen voorstander hoor maar binnen 48 uur je keutel alweer intrekken getuigt niet van veel ruggengraat of van veel goed vooronderzoek.
Ja, Arsenal heeft dan ook niet zo makkelijk. Dan zou ik me rug ook wat langer rechthouden misschien. De weerstand is gewoon weg enorm en het is bovendien ook achter de rug van alles en iedereen om doorgevoerd.Gunner schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:22:
[...]
Zie er nog wel meer volgen.
Ben geen voorstander hoor maar binnen 48 uur je keutel alweer intrekken getuigt niet van veel ruggengraat of van veel goed vooronderzoek.
...
Een rechtbank in Madrid heeft naar aanleiding van een zaak aanhangig gemaakt door de voorzitter van Real Madrid gevonnist dat Real de vrije hand heeft.
What a suprise.
Afgezien van dit dubieuze inkijkje in de integriteit van de Spaanse rechtelijke macht: hoe kan een rechtbank een uitspraak doen over iets dat nog niet eens besloten is
Heb steeds meer de hoop dat de UEFA aankomende vrijdag alle clubs die tegen die tijd nog tot dat clubje behoren uit alle competities gooit. Het vertrek van vele miljarden aan zwart geld uit het voetbal zal zeker geen gemis zijn.
It's not just the English teams rapidly pulling out... senior sources at Atletico Madrid tell me they are OUT, too.
— Ben Jacobs (@JacobsBen) 20 april 2021
BREAKING: All 12 clubs are meeting tonight to discuss disbanding the Super League.
— talkSPORT (@talkSPORT) 20 april 2021
- talkSPORT sources understand.
📻 Listen → https://t.co/VJgUHnHODz pic.twitter.com/72d2cqaAea
Lijkt mogelijk nu al te imploderen.
10x liever sjeiks of Russen dan die Amerikanen met hun Wallstreet-mentaliteit!
...
Arsenal kan dat nog redden door de Europa league te winnen. Via de competitie idd onmogelijk.Luxicon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:36:
Tottenham en Arsenal zullen wel balen als de ESL op z'n gat ligt, gezien de stand in de PL. Die gaan volgend seizoen waarschijnlijk geen CL spelen.
[Afbeelding]
Ah, dat zou positief zijn voor hun avontuur in Europa.Gunner schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:37:
[...]
Arsenal kan dat nog redden door de uefa league te winnen. Via de competitie idd onmogelijk.
...
Man U. lijkt vooral te komen doordat de spelers het niet pikten, want Ed Woodward was voor de Glazer overname van Man U. in dienst bij JP Morgan. Dus het zou mij niks verbazen als deze man een grote vinger in de pap heeft gehad naast Agnelli en Perez. Of in ieder geval tussenpersoon is geweest, want deze man is echt geld belust.remco112 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:35:
Chelsea, Manchester City, Manchester United en Atletico Madrid trekken zich al terug, zijn de geruchten.![]()
10x liever sjeiks of Russen dan die Amerikanen met hun Wallstreet-mentaliteit!
https://twitter.com/MiguelDelaney/status/1384564828459749383
"The scene at Stamford Bridge as it’s reported Chelsea preparing to withdraw"
/f/image/aVIERtofSIbynT25KLFbzQwD.png?f=fotoalbum_large)