Ik heb t even gelezen en ik denk dat dit het relevante stuk eruit is:
"De uitspraak verandert niet alle reglementen. "Het klopt nog steeds dat sportbonden wedstrijden van derde partijen kunnen verbieden", stelt Tuitert, "maar ze moeten dat nu goed onderbouwen. Ze zullen redenen hiervoor moeten aandragen. Ze kunnen niet zomaar meer iets afwijzen, dat is de winst.""
Tevens gaat het over het verbieden van spelers mee te doen, niet van een club of BV. Ik weet zo niet of je als bond een club mag uitsluiten als die ook nog van een ander walletjes wil eten.
Ook als de UEFA dit niet mag verbieden, zullen ze het niet toestaan zonder rechtszaken, dan zijn we schat ik zo wel een paar jaar verder, voordat er een uitspraak is.
Of mag dit in je contract staan, dat je niet zomaar bij een concurrent mag werken? Mag bij mij ook.
Voor schaatsers is ook eerder lucratiever om mee te doen aan een goedbetalend toernooi, dan voor een voetbalspeler. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter meegaat in de argumentatie van bijvoorbeeld Messie dat die te weinig zou verdienen, of welke speler in die teams dan ook. Anyways, maar Bosman arrest, iedere speler mag een contract aangaan bij elke werkgever.
Is hier een vergelijking met een Mercedes dealer die ook BMW wil verkopen in zijn showroom? Daar zullen ze niet blij mee zijn, Mercedes en BMW, en als t wordt toegelaten, zullen ze in elk geval gescheiden showrooms, verkopers en werkplaatsen eisen.
In het niet zo premium segment gebeurt dit al natuurlijk, Stern dealt in van alles, net zoals Van Mossel. Beide ook in Mercedes en Jaguar en Volvo, maar niet in BMW.
Nou ja, ik heb verder wel een romantisch beeld bij de alleen uit eigen jeugd ideeen. Maar ook toen kwamen de spelers natuurlijk al wel uit een grotere regio dan alleen de dichtstbijzijnde huizen en je eigen dorp/stadsdeel.
bwerg schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:01:
[...]
Behalve dat ik dat hele punt toelicht, in dezelfde post en het punt wat ik wil maken daarna, maar dat laat je in je quote natuurlijk weg omdat je anders geen leuke smileys kan posten.
Het hele dreigement van de UEFA is al compleet idioot. Geen twee competities in parallel? Prima, zie je vaker. "We gaan al jullie spelers nu direct uit alle competities verbannen!". WTF?
[...]
Ja, en nogmaals, dat is niet relevant als het tegen wetgeving ingaat.
[...]
Ja, en lees nu
dat gelinkte artikel eens. Deze reactie van de UEFA is binnen een dag gekomen, no way dat daar juristen naar hebben kunnen kijken dus dit is gewoon emotionele bluf.
Spelers afpersen die hier zelf tegen protesteren, volledig buiten de context van deze clubs om, is gewoon het overduidelijkste geval van misbruik van een monopoliepositie die je kan hebben.
[
Voor 15% gewijzigd door
boschhd op 19-04-2021 21:39
]