[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:53:
Punt is dat jij gewoon een idiote vergelijking maakt.
Behalve dat ik dat hele punt toelicht, in dezelfde post en het punt wat ik wil maken daarna, maar dat laat je in je quote natuurlijk weg omdat je anders geen leuke smileys kan posten.

Het hele dreigement van de UEFA is al compleet idioot. Geen twee competities in parallel? Prima, zie je vaker. "We gaan al jullie spelers nu direct uit alle competities verbannen!". WTF?
Het reglement zal wel degelijk dit soort punten dekken. Niet in precieze woorden maar wel in algemene woorden.
Ja, en nogmaals, dat is niet relevant als het tegen wetgeving ingaat.
Als de UEFA echt geen poot had om op te staan dan hadden die clubs al veel eerder de macht gegrepen.
Ja, en lees nu dat gelinkte artikel eens. Deze reactie van de UEFA is binnen een dag gekomen, no way dat daar juristen naar hebben kunnen kijken dus dit is gewoon emotionele bluf.

Spelers afpersen die hier zelf tegen protesteren, volledig buiten de context van deze clubs om, is gewoon het overduidelijkste geval van misbruik van een monopoliepositie die je kan hebben.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:53:
[...]

Punt is dat jij gewoon een idiote vergelijking maakt.

Het reglement zal wel degelijk dit soort punten dekken. Niet in precieze woorden maar wel in algemene woorden.
Een CAS zal uiteindelijk moeten beslissen of de UEFA echt zo mocht beslissen op basis van hun reglement of dat de clubs een terecht argument hebben waardoor ze er mee weg komen.

Als de UEFA echt geen poot had om op te staan dan hadden die clubs al veel eerder de macht gegrepen.
Ik denk wel dat er meer achter de schermen geregeld gaat worden mochten deze clubs nu wel of niet hun zin krijgen. De UEFA en FIFA hebben zoveel meer macht dan een handje vol grote clubs en wat meelopers.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:08

Player1S

Probably out in the dark

bwerg schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:01:
Deze reactie van de UEFA is binnen een dag gekomen, no way dat daar juristen naar hebben kunnen kijken dus dit is gewoon emotionele bluf.
De ESL wordt al paar jaar over gesproken. Dat is niet uit het niets opeens opgedoken. De UEFA zal hier niet door overvallen zijn en in het verleden al een aantal scenarios intern besproken hebben en waarschijnlijk ook al juridisch hebben doorgelicht.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15
Worden de heren van Voetbal inside ook betaald door de geldschieters van de Super League? Enig besef van traditie is er niet bij geloof ik.

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb t even gelezen en ik denk dat dit het relevante stuk eruit is:
"De uitspraak verandert niet alle reglementen. "Het klopt nog steeds dat sportbonden wedstrijden van derde partijen kunnen verbieden", stelt Tuitert, "maar ze moeten dat nu goed onderbouwen. Ze zullen redenen hiervoor moeten aandragen. Ze kunnen niet zomaar meer iets afwijzen, dat is de winst.""

Tevens gaat het over het verbieden van spelers mee te doen, niet van een club of BV. Ik weet zo niet of je als bond een club mag uitsluiten als die ook nog van een ander walletjes wil eten.
Ook als de UEFA dit niet mag verbieden, zullen ze het niet toestaan zonder rechtszaken, dan zijn we schat ik zo wel een paar jaar verder, voordat er een uitspraak is.

Of mag dit in je contract staan, dat je niet zomaar bij een concurrent mag werken? Mag bij mij ook.

Voor schaatsers is ook eerder lucratiever om mee te doen aan een goedbetalend toernooi, dan voor een voetbalspeler. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter meegaat in de argumentatie van bijvoorbeeld Messie dat die te weinig zou verdienen, of welke speler in die teams dan ook. Anyways, maar Bosman arrest, iedere speler mag een contract aangaan bij elke werkgever.

Is hier een vergelijking met een Mercedes dealer die ook BMW wil verkopen in zijn showroom? Daar zullen ze niet blij mee zijn, Mercedes en BMW, en als t wordt toegelaten, zullen ze in elk geval gescheiden showrooms, verkopers en werkplaatsen eisen.
In het niet zo premium segment gebeurt dit al natuurlijk, Stern dealt in van alles, net zoals Van Mossel. Beide ook in Mercedes en Jaguar en Volvo, maar niet in BMW.

Nou ja, ik heb verder wel een romantisch beeld bij de alleen uit eigen jeugd ideeen. Maar ook toen kwamen de spelers natuurlijk al wel uit een grotere regio dan alleen de dichtstbijzijnde huizen en je eigen dorp/stadsdeel.
[...]

Behalve dat ik dat hele punt toelicht, in dezelfde post en het punt wat ik wil maken daarna, maar dat laat je in je quote natuurlijk weg omdat je anders geen leuke smileys kan posten.

Het hele dreigement van de UEFA is al compleet idioot. Geen twee competities in parallel? Prima, zie je vaker. "We gaan al jullie spelers nu direct uit alle competities verbannen!". WTF?

[...]

Ja, en nogmaals, dat is niet relevant als het tegen wetgeving ingaat.

[...]

Ja, en lees nu dat gelinkte artikel eens. Deze reactie van de UEFA is binnen een dag gekomen, no way dat daar juristen naar hebben kunnen kijken dus dit is gewoon emotionele bluf.

Spelers afpersen die hier zelf tegen protesteren, volledig buiten de context van deze clubs om, is gewoon het overduidelijkste geval van misbruik van een monopoliepositie die je kan hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door boschhd op 19-04-2021 21:39 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
D-e-n schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:13:
Worden de heren van Voetbal inside ook betaald door de geldschieters van de Super League? Enig besef van traditie is er niet bij geloof ik.
Traditie... Dat is toch die diepe kuil die je tegenkomt als je het innovatie pad bewandeld, onderweg naar de toekomst.

• D-e-n
DoeEensGek schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:24:
[...]

Traditie... Dat is toch die diepe kuil die je tegenkomt als je het innovatie pad bewandeld, onderweg naar de toekomst.
Niet alle "vooruitgang" is een verbetering, net zo goed als vroeger niet alles beter was.

Maar bij Derksen en co vinden ze het kennelijk vooral leuk de UEFA af te zeiken. Maar het lijkt me dat je de UEFA qua integriteit toch nog net wat hoger moet aanslaan dan zo'n zakenbank die helemaal geen ruk met voetbal heeft.

En dan oud-voetballers uitlachen die om traditie geven terwijl de heren zelf elke week trainers belachelijk maken die, in het kader van vooruitgang, gebruik maken van technische hulpmiddelen bij het trainen. Inconsequente zakken hooi zijn het.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb de UEFA-reglementen niet nagelezen, maar stel nou dat er iets is als wat in het arbeidsrecht een nevenwerkzaamheden clausule in staat. Niet ongebruikelijk en prima houdbaar. Jullie willen Superleague, prima maar dan kan je geen lid zijn/cq. ben je geschorst van de UEFA/bonden en dus ben je niet speelgerechtigd voor de Champions League/Europa League/EK/WK etc.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:58
Sterker nog, het gros van deze clubs houdt zich al jaren niet aan FFP regels en hoort er dus al jaren niet in thuis.

Prima om de CL zonder deze 12 voort te zetten. Maar laten we niet in de waan blijven dat het probleem opgelost wordt; de UEFA heeft deze ellende zelf veroorzaakt en is alleen met zijn eigen hachje bezig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:32:
[...]

Niet alle "vooruitgang" is een verbetering, net zo goed als vroeger niet alles beter was.

Maar bij Derksen en co vinden ze het kennelijk vooral leuk de UEFA af te zeiken. Maar het lijkt me dat je de UEFA qua integriteit toch nog net wat hoger moet aanslaan dan zo'n zakenbank die helemaal geen ruk met voetbal heeft.

En dan oud-voetballers uitlachen die om traditie geven terwijl de heren zelf elke week trainers belachelijk maken die, in het kader van vooruitgang, gebruik maken van technische hulpmiddelen bij het trainen. Inconsequente zakken hooi zijn het.
Neemt iemand Derksen en co uberhaubt nog serieus? Ben zelf jaren geleden al gestopt met kijken omdat het gewoon een uur lang slechte one-liners is en Derksen die alles afzeikt wat Genee of Kraai Jr zegt.

Unpopular opinion maar Hansie zei soms echt geen gekke dingen. Zijn reputatie was kapot door zijn SBS tijd. En Derksen zei altijd het tegenovergestelde van Hans. Derksen zou letterlijk ontkennen dat Ajax dit jaar kampioen wordt als Hansie zou zeggen dat de voorsprong dusdanig groot is dat ze dat niet meer weg geven. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• PolarBear
  • Niet online
Ajax:
On Monday afternoon, UEFA announced that the UEFA Champions League will be played in a different format in the future. Ajax also learned that a number of clubs are setting up a Super League. Edwin van der Sar responds to these developments.

"Ajax is completely taken aback and disappointed by the announcement of a possible Super League. We support the new set-up proposed by UEFA, as confirmed on Monday.

Through my work for the ECA, I have been involved for a number of years in discussions about a new format for the UEFA club competitions. In the past, Ajax has fought together with the ECV and the KNVB for a number of changes, for example to make participation in the UEFA Champions League more accessible for the clubs.

We thought we had found the solution with the so-called Swiss model, with more international competitions for more clubs. We are very disappointed in the sudden and late turnaround that fellow directors of some top international clubs have made this weekend, with the result that a very uncertain period threatens the horizon of European football."
https://english.ajax.nl/a...-champions-league-format/

• DoeEensGek
Zo kan iedereen weer opgelucht adem halen.

https://mobile.twitter.co...tatus/1384231779389698056

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

DoeEensGek schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:51:
Zo kan iedereen weer opgelucht adem halen.

[Embed]https://mobile.twitter.com/AFCAjax/status/1384231779389698056
Zijn ze afgewezen of was de reactie van de fans op het eerdere bericht zo fel dat ze maar snel terug krabbelden? :+ O-)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 14:24
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:54:
[...]

Zijn ze afgewezen of was de reactie van de fans op het eerdere bericht zo fel dat ze maar snel terug krabbelden? :+ O-)
Precies mijn gedachte... :)

Als ze werkelijk zo verrast waren hadden ze dit gisteravond of zeg vanochtend ook naar buiten kunnen brengen. Die hebben de hele dag gewacht op een telefoontje dat niet kwam, hebben de opgestoken shitstorm aanschouwd en kiezen nu eieren voor hun geld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Welk eerder bericht?

• DoeEensGek
[...]

Ze zijn stiekem bezig met de "Super-Duper League"!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

deze bijvoorbeeld
"We vinden het te voorbarig om te reageren", zegt een woordvoerder van Ajax. "Er zijn nog te veel losse eindjes om nu een standpunt in te nemen."

• PolarBear
  • Niet online
DoeEensGek schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:57:
[...]

En we noemen het de Europa Cup I.

• DoeEensGek
Heftig bericht hoor!

• PolarBear
  • Niet online
Mja standaard antwoord, Van der Sar was waarschijnlijk de hele dag bezig met de ECA. Snap dan wel dat de woordvoerder zo een antwoord geeft.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-11 08:03
DoeEensGek schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:57:
[...]

We´ll start our own Super League, with black jack and hookers! In fact, forget the Super League.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:02:
[...]

Mja standaard antwoord, Van der Sar was waarschijnlijk de hele dag bezig met de ECA. Snap dan wel dat de woordvoerder zo een antwoord geeft.
Ben ik niet helemaal met je eens. Dan zeg je iets in de trand van "Momenteel is vd Sar in overleg met de ECA en zal later vandaag namens Ajax een officieel statement afgeven.

Toen dat bericht naar buiten kwam werd ook hier in het topic geopperd, ook door Ajacieden, dat Ajax er voor open leek te staan.
Vervolgens komen ze met deze statement naar buiten. Moet je niet verbaast zijn dat men ofwel gekscherend ofwel serieus je intenties in twijfel gaan trekken.

• PolarBear
  • Niet online
https://www.vi.nl/nieuws/...en-akkoord-met-amerikanen

Gaat ADO dan met de amerikaanse eigenaar voor de Super League?

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-11 13:00

Qu3st

[...]

Oh goh, laten we maar weer gelijk dingen er achter denken, jammer van het cynisme. Ajax kan niets goeds doen of wel? Spreken zich uit er tegen, niet goed. Hadden mee gedaan, was het ook niet goed..... En als die reactie van de fans de doorslag heeft gegeven, dan moet je met deze reactie nog blijer zijn, want de macht van de fans is dus groot.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:00
Ze komen er inderdaad wat laat mee, helemaal omdat ze mogelijk ook uitgenodigd zou gaan worden voor de SL.
Wellicht komt het door de belangen van de ECA waar Van der Sar druk vice-voorzitter is, maar in ieder geval goed dat ze het nu alsnog afkeuren.

• DoeEensGek
Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:09:
[...]

Oh goh, laten we maar weer gelijk dingen er achter denken, jammer van het cynisme. Ajax kan niets goeds doen of wel? Spreken zich uit er tegen, niet goed. Hadden mee gedaan, was het ook niet goed..... En als die reactie van de fans de doorslag heeft gegeven, dan moet je met deze reactie nog blijer zijn, want de macht van de fans is dus groot.
Ze schatten Ajax gewoon in bij de top van de wereld. Ik voel me eigenlijk gewoon vereerd door al die anti Ajacieden. ;) :)

• Qu3st

Qu3st

DoeEensGek schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:13:
[...]

Ze schatten Ajax gewoon in bij de top van de wereld. Ik voel me eigenlijk gewoon vereerd door al die anti Ajacieden. ;) :)
Ik vind de aandacht ook wel weer schattig :9

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 23:28
Beursgenoteerd, sar in de eca. Prima reactie en gelukkig maar.

• dutchgio
De Super KeukenKampioen Leugue, aangezien ze daar ook niet uit kunnen degraderen. :+

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:56:
[...]

Precies mijn gedachte... :)

Als ze werkelijk zo verrast waren hadden ze dit gisteravond of zeg vanochtend ook naar buiten kunnen brengen. Die hebben de hele dag gewacht op een telefoontje dat niet kwam, hebben de opgestoken shitstorm aanschouwd en kiezen nu eieren voor hun geld.
Of ze hebben gewoon netjes gewacht tot de UEFA de nieuwe CL opzet bekrachtigd heeft wat, je verwacht het niet, vandaag op de planning stond...
Ergens naar verwijzen terwijl het nog niet bekrachtigd is is ook wat raar, niet?

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:32:
[...]

Hoe sneller die gasten van tv zijn hoe beter. Schijnheilige draaikonten dat t zijn.

• D-e-n
@Player1S
@toolkist
Ik ben 't met jullie eens hoor: het heeft weinig om 't lijf. Maar ik probeerde het vandaag weer eens even en dan erger ik me gelijk :)

• PolarBear
  • Niet online
Besef mij net dat de SuperLeague nu maar 7 speelsteden (Londen, Liverpool, Manchester, Madrid, Barcelona, Turijn en Milaan) heeft. Wel lekker overzichtelijk qua vliegen.

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:42:
[...]

Hoe sneller die gasten van tv zijn hoe beter. Schijnheilige draaikonten dat t zijn.
Dat daar nog mensen naar kijken is ook ongelooflijk :9

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:46:
[...]

Dat daar nog mensen naar kijken is ook ongelooflijk :9
Tja, tijdens t zappen kom ik soms ook nog The Bold and the Beautiful tegen, dus ik kijk nergens meer van op.

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:47:
[...]

Tja, tijdens t zappen kom ik soms ook nog The Bold and the Beautiful tegen, dus ik kijk nergens meer van op.
Ah joh over een jaar of vijf kom je op maandag avond Juventus - Barcelona tegen in de Super League :+

• Qu3st

Qu3st

PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:49:
[...]

Ah joh over een jaar of vijf kom je op maandag avond Juventus - Barcelona tegen in de Super League :+
Op Net5 :+

• PolarBear
  • Niet online
Om nieuw vrouwelijk publiek te plezieren, topless. :+

En als je nu snel belt (2,5 euro per gesprek) kan je wellicht multi ball activeren!

[ Voor 19% gewijzigd door PolarBear op 19-04-2021 22:54 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:02:
[...]

Zijn er eigenlijk al statements van andere NL clubs over de SL? (ik heb er ook niet naar gezocht om eerlijk te zijn).

[edit]Mvv ziet in ieder geval af van deelname

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 20-04-2021 08:21 . Reden: Embed tags toegevoegd ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moet wel zeggen dat ik nu de ene criminele/corrupte voetbal bobo na de andere zich hoor uitspreken tegen de SL, alsof ze moeder Theresa zijn.

De UEFA en FIFA zijn 2 van de meest foute organisaties in de wereld, maar meten zich nu een soort altruïstische status aan.

Ik hoorde de Nederlandse opperfoute van Praag ook al weer op de radio, stichtelijke woorden preken over de huidige setup en de SL te veroordelen.

Alsof de ene maffia zegt dat de ander zich niet aan de regels houdt.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 09:23
Nou is de UEFA natuurlijk wel genaaid door de voorzitter van Juventus die ook bestuurder is bij de UEFA en zich vrijdag nog achter de nieuwe CL regels schaarde.

Vind het vooral belachelijk dat de teams zelf een soort elite clubje zijn geworden waarvan de meeste al jaren geen kampioen of CL/EL winst hebben. Hoezo denken Chelsea, United of Tottenham ergens recht op te hebben? Arsenal en Tottenham staan gewoon onderaan linker rijtje.

Weet je wat echt leuk zo zijn, een toernooi waar alleen de kampioenen in zitten ipv de top 4 uit Engeland/Spanje

Maar clubs hebben zich zo ver in de schulden gestoken tegenwoordig dat ze wel meer geld moeten hebben. Las vandaag dat Atletico 1 miljard schuld heeft?!!! Het zijn bedrijven geworden, bestuurd door mensen die het als een speeltje en cashcow zien, kampioen worden hoeft niet eens meer voor ze, als ze maar CL spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 20-04-2021 00:01 ]

• toolkist
  • Niet online
Het is natuurlijk ook wel erg naïef om iemand van Juventus te geloven...
Dopinggebruik, beïnvloeding van welke scheids aangesteld wordt, etc etc..

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:09:

De UEFA en FIFA zijn 2 van de meest foute organisaties in de wereld, maar meten zich nu een soort altruïstische status aan.
Helemaal eens. Alleen de JPMorgan Superleague is nog net een tikje erger voor voetbal.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

GrooV schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:55:
Nou is de UEFA natuurlijk wel genaaid door de voorzitter van Juventus die ook bestuurder is bij de UEFA en zich vrijdag nog achter de nieuwe CL regels schaarde.

Vind het vooral belachelijk dat de teams zelf een soort elite clubje zijn geworden waarvan de meeste al jaren geen kampioen of CL/EL winst hebben. Hoezo denken Chelsea, United of Tottenham ergens recht op te hebben? Arsenal en Tottenham staan gewoon onderaan linker rijtje.

Weet je wat echt leuk zo zijn, een toernooi waar alleen de kampioenen in zitten ipv de top 4 uit Engeland/Spanje

Maar clubs hebben zich zo ver in de schulden gestoken tegenwoordig dat ze wel meer geld moeten hebben. Las vandaag dat Atletico 1 miljard schuld heeft?!!! Het zijn bedrijven geworden, bestuurd door mensen die het als een speeltje en cashcow zien, kampioen worden hoeft niet eens meer voor ze, als ze maar CL spelen.
Schuld is niet een probleem als je waarde van je spelers maar hoger is (onderpand) en volgens mij via het bij Atletico nog wel mee, de Spurs hebben door het stadion een grotere schuld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw5ozhZKDyhxt5f6-CuJ68S_YlI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LjdLB3eICxIA68eB6XI83vPU.png?f=user_large

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• DoeEensGek
PolarBear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:52:
[...]

Helemaal eens. Alleen de JPMorgan Superleague is nog net een tikje erger voor voetbal.
Klopt helemaal, ben het ook volledig eens met @PWM dus hoop dat deze actie iets gaat veranderen, maar als dat echt de super League wordt worden we er niet beter van. Denk wel dat we de grootste voetbal revolutie gaan meemaken.

• PWM
  • Niet online

PWM

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:55:
[...]

Schuld is niet een probleem als je waarde van je spelers maar hoger is (onderpand) en volgens mij via het bij Atletico nog wel mee, de Spurs hebben door het stadion een grotere schuld
[Afbeelding]
Maar dit is toch de Net debt? De spelers staan op de balans, dus die zijn hier al meegerekend.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-11 17:02
"Vote with your remote"

Geen kijkers =/= geen waarde. Alleen doen mensen in werkelijkheid nogal vaak het tegenovergestelde van wat ze vinden en zeggen. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Graft op 20-04-2021 08:23 ]

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:10
De investeerders willen hun geld eindelijk eens terug gaan verdienen, het duurt te lang voordat het voetbal een Amerikaanse belevenis qua sport wordt , de controle missen ze en vandaar dat deze clubs de Super league hebben opgericht , het ecosysteem van A tot Z beheersen. Clubs gaan straks wellicht ook verhuizen. Allerlei mooie fratsen in het vooruitzicht.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik blijf de rationale ook slecht vinden, de opzet is zodat de rijke clubs meer inkomsten kunnen genereren, zo is op vi.nl te lezen. De echte vraag is natuurlijk of de transferbedragen, de afdrachten naar zaakwaarnemers en de hoge salarissen het voetbal echt beter maken.

En wat gaat de grote clubs stoppen om weer verder de schuldenlast op te laten lopen? Ergens hebben ze de gewoonte (of noodzaak?) waarin ze meer uitgeven dan er in komt, waarom zou dat bij hogere inkomsten stoppen?

De reactie van Bayern lijkt me gezonder: breng de kosten in lijn met je uitgaven..

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 16:51

M14

Ondanks dat ik me niet echt met voetbal bezig hou (wat mij betreft zijn het 22 miljonairs die achter een zak lucht aan rennen), ben ik benieuwd wat er nu 'zo slecht' is aan die 'super league'. Een paar vragen:

- Wat is er 'slecht' aan?
- Iedere club zou toch mogen bepalen aan welke competentie ze mee doen? Wat is het feitelijk probleem van die andere organisaties, dat er nu wordt gedreigd met uitsluiting?
- Waarom is dit slecht voor fans? Het is toch veel interessanter om top clubs tegen elkaar te laten spelen in plaats van een club wat net het amateur niveau is ontstegen?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
PWM schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:12:
[...]

Maar dit is toch de Net debt? De spelers staan op de balans, dus die zijn hier al meegerekend.
Heb je gelijk in, maar de spelerswaarde (boekhoudkundig) is niet gelijk aan de marktwaarde van de speler. Dit is transfersom+tekengeld+salaris contractduur. Dit wordt vervolgens over de contractduur jaarlijks op afgeschreven.

Een jeugdspelers staat hierdoor vaak voor (ongeveer) 0 op de balans ondanks dat die veel waarde vertegenwoordigd.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:03:
[...]

Zijn er eigenlijk al statements van andere NL clubs over de SL? (ik heb er ook niet naar gezocht om eerlijk te zijn).

[edit]Mvv ziet in ieder geval af van deelname
[Embed]
Buiten voornamelijk Ajax - en op gepaste afstand PSV, Feyenoord & AZ - zijn de uitspraken van de andere clubs iets minder relevant. De huidige kwaliteiten zijn niet van het niveau dat ze er ook maar enigszins kans op maken (en om de reacties voor te zijn, PSV, Feyenoord & AZ ook niet)

Als kleinere clubs zou je wellicht een gecombineerde uitspraak kunnen doen om nog wat impact te maken maar anders is het een beetje voor de buhne.

• CornermanNL
M14 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:28:
Ondanks dat ik me niet echt met voetbal bezig hou (wat mij betreft zijn het 22 miljonairs die achter een zak lucht aan rennen), ben ik benieuwd wat er nu 'zo slecht' is aan die 'super league'. Een paar vragen:

- Iedere club zou toch mogen bepalen aan welke competentie ze mee doen? Wat is het feitelijk probleem van die andere organisaties, dat er nu wordt gedreigd met uitsluiting?
- Waarom is dit slecht voor fans? Het is toch veel interessanter om top clubs tegen elkaar te laten spelen in plaats van een club wat net het amateur niveau is ontstegen?
Het zijn bij lange na niet allemaal top clubs, het is zeker niet interessant om ieder seizoen tegen dezelfde clubs te spelen. Het kunnen promoveren / degraderen is een essentieel onderdeel. Neem de promotie degradatie finales op Wembley.

De charme van Europees voetbal , al is dat al jaren aan het afnemen, is dat je eens loot tegen een team waar jouw club nog nooit tegen gespeeld heeft. Of in een ver verleden. Er gebeuren onverwachte dingen gekke uitslagen, de supporters hebben een leuk reisje en ga zo maar door.

En zeker in vroeger tijden krijg je als supporter van lager geklasseerde clubs ook weleens een Europees avontuur. Neem een NAC tegen Newcastle, Een Fc Twente tegen PSG. Daar hebben de supporters het nog over. Het schept herinneringen.

Voetbal, en zeker voor supporters die ook daadwerkelijk gaan, heeft een belangrijke historische en sociale context. Lange tijd was het het enige vertier voor veel mensen. En een groot deel van hun identiteit gaat ermee samen. Hele families die al generaties naar clubs gaan. Zo is er ergens een mooi portret van een 90 jarige Spurs fan die samen met zijn ik dacht kleindochter naar het stadion gaat. Dat is wat voetbal mooi maakt, niet het grote geld.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

De founders kunnen niet degraderen. Er is dus geen competitie-element. Simpel gezegd, de clubeigenaren willen alle centjes voor zichzelf, zonder risico te lopen. Je gaat dus kijken naar een stel vriendschappelijke potjes, waarbij het resultaat niet uit maakt.

4x per jaar Juventus vs Barcelona is niet bijzonder meer. De toppers zijn juist leuk om te zien omdat ze zo weinig voorkomen. Tegelijkertijd heeft de huidige opzet van de CL dat natuurlijk al behoorlijk om zeep geholpen, maar goed.

En wat is er nou leuker om te zien hoe Juventus wordt uitgeschakeld door een veel kleinere club? Of hoe het grote Real Madrid met 1-4 afgedroogd wordt door Ajax. Die underdog-stories ben je straks kwijt (dat is immers een financieel risico). Leicester City dat de EPL won was een fantastisch verhaal en is iets dat voetbal leuk maakt.

Bovendien, 2 topploegen die tegen elkaar spelen geeft absoluut geen garantie op een vermakelijke pot. Bijvoorbeeld, de meeste CL-finales zijn niet om aan te zien. Die kunnen alsnog spannend zijn natuurlijk vanwege het competitie-element (wat er in de SL dus niet is), maar voor de puur neutrale kijker zijn ze vaak niet zo boeiend.

Daarbij is het idee dat die 12 clubs voorlopig in hun eigen competitie willen blijven spelen, en er zal een bedrag richting die competities gaan. Maar ze laten nu dus al weten dat ze compleet schijt hebben aan de rest van het voetbal, dus je weet dat ze actief gaan proberen om hun eigen competities niet langer nodig te hebben en hun SL verder uit te bouwen om nog meer centjes binnen te harken. Waarmee de landelijke voetbalpyramides dus genaaid worden, en het niveau van het voetbal daar alleen maar slechter zal worden. Waarmee de UEFA en uiteindelijk ook de FIFA niet meer relevant zijn. Dit is dus ook een gevecht voor hun overleving.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 15:17
Scoopje van Der Spiegel. De SL contracten liggen bij Bayern en BVB. Dus Perez verkoopt onzin (waren nog niet benaderd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf7LCTonhh0bxlaX39Mr_NLGYzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/unSiILakXne9UvmeuaXc6mUe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 20-04-2021 08:46 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Graft schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:22:
"Vote with your remote"

Geen kijkers =/= geen waarde. Alleen doen mensen in werkelijkheid nogal vaak het tegenovergestelde van wat ze vinden en zeggen. ;(
Voordeel is dat ik ze wel weer zo arrogant in schat dat ze een nieuwe zender starten waar je voor €50/maand abbo op kunt nemen.
Zodoende kunnen we er ook niet per ongeluk langs zappen en blijven hangen :+
loekf2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:45:
Scoopje van Der Spiegel. De SL contracten liggen bij Bayern en BVB. Dus Perez verkoopt onzin (waren nog niet benaderd):

[Embed]

[Afbeelding]
Aaah de "mijn vlam heeft me afgewezen en nu vertel ik iedereen dat ik nooit van haar heb gehouden" tactiek.

[ Voor 41% gewijzigd door Player1S op 20-04-2021 08:48 ]

• loekf2
Ik krijg er een beetje "International Champions Cup" gevoel van, die volkomen overbodige pre-season competitie waarbij teams als United, Juve etc. de wereld over vliegen om van hot naar her vriendschappelijke wedstrijden te spelen.

Volgende stap is natuurlijk wedstrijden overal en nergens te gaan spelen, bv. Juve - Barca in New York of in Qatar.

Voor de fans... ja sure.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-11 16:16

Je hebt het over 'keuze' maar het is zo dat gebaseerd op prestatie je mag deelnemen aan competities incl. prijzengeld. Elke club zou hier dus kans opmaken zolang je maar goed werk levert. Nu zijn er een aantal clubs die door Corona (en wanbeleid ala veel investeren, weinig winnen) nu de rest van de voetbalwereld willen uitsluiten en het geld proberen te claimen. De rest van het verhaal is marketing.

• JanW
  • Laatst online: 19:34
loekf2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:49:
Ik krijg er een beetje "International Champions Cup" gevoel van, die volkomen overbodige pre-season competitie waarbij teams als United, Juve etc. de wereld over vliegen om van hot naar her vriendschappelijke wedstrijden te spelen.

Volgende stap is natuurlijk wedstrijden overal en nergens te gaan spelen, bv. Juve - Barca in New York of in Qatar.

Voor de fans... ja sure.
Dat is iets wat helaas al gebeurd, de Italiaanse supercoppa wordt al op andere plaatsen afgewerkt, zoals Amerika en Saudi Arabië :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1eI58I7.png

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

loekf2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:49:

Voor de fans... ja sure.
Da's helemaat niet de volgende stap, dat zit gewoon in het hele plan ingecalculeerd, dat proef je aan alles. Het gaat niet om de fans in Europa of in het eigen land, het gaat zelfs niet om eigen fans in de regio of zelfs in het stadion. Het gaat alleen om geld.

Zonder de Super League zal het voetbal nog voor 2024 sterven
en
Real Madrid staat er economisch zeer slecht voor. In twee seizoenen hebben we vierhonderd miljoen euro verlies geleden.
Uit: https://www.vi.nl/nieuws/...et-voetbal-voor-2024-dood
Nee lul, Real Madrid zou gewoon een stapje terug moeten doen, het voetbal gaat wel door. Geld of geen geld. De arrogantie dat het lot van het voetbal aan het lot van één (of een paar) clubs gehangen wordt :r

[ Voor 33% gewijzigd door naitsoezn op 20-04-2021 09:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 16:05
Ook maar mijn duit in het zakje doen.

Waar ik vroeger een verbeten voetbalfanaat was en alles wist (mede door veel kijken en FM) ben ik de laatste jaren afgekickt. Deels doordat mijn kruisband geknakt is en het pijn doet om andere mensen te zien spelen maar ook deels door het overschot aan voetbal wat altijd wel te zien is.

Over de SL heb ik een mening maar die deel ik met velen dus niet heel interessant. Wat ik wel interessant vind is de vraag die Perez stelt: "We moeten ons eens afvragen waarom 16 - 24 jarigen minder interesse in voetbal hebben"?
Dit is zeker een relevante vraag, alleen uit het verhaal krijg ik niet naar voren dat dit helemaal is doorgevraagd. Is de SL het antwoord? Zijn dat de regels en / of omstandigheden?

Volgens mij stelt hij een zeer relevante vraag maar ik weet niet of hij zelf daar het antwoord op weet.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 16:05
naitsoezn schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:57:
[...]

Da's helemaat niet de volgende stap, dat zit gewoon in het hele plan ingecalculeerd, dat proef je aan alles. Het gaat niet om de fans in Europa of in het eigen land, het gaat zelfs niet om eigen fans in de regio of zelfs in het stadion. Het gaat alleen om geld.
Eens, het heet ook geen European SL maar gewoon SL. Zie het nog gebeuren dat een Sao Paolo, Corinthians, Boca, River, Vissel Kobe etc de plaatsen gaan invullen die jaarlijks vrij komen. Of de clubs die het meeste geld bieden.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Hier wordt gesteld door Perez van Real dat:
De UEFA heeft een format gecreëerd dat niet werkt en dat niemand begrijpt. Het nieuwe format? In 2024 zouden we blut zijn. Er zijn in Spanje, Engeland en andere landen clubs die honderden miljoenen euro's zijn verloren."
Duh... Wat wil je? Spelers kopen van honderden miljoenen en maar door lenen.

Het is het grote geld wat het voetbal kapot maakt, niet de verdeling van die gelden.

Kortom, er moeten grenzen worden gesteld aan transfer sommen etc.
Dàt is wat mi moet gebeuren.

Maar ja... Wie gaat dat regelen?
Bedragen zijn al decennia lang absurd.

• ZieMaar!
  • Laatst online: 22:45

ZieMaar!

Moderator General Chat

Het is bedacht om meer geld binnen te krijgen. De bedenkers hebben allemaal grote schulden en denken dat ze dat oplossen door meer geld binnen te halen. De vraag is of ze dan, al dan niet door concurrentiedruk, gewoon niet alsnog meer uit gaan geven dan erin komt. Maw: de grondoorzaak van het probleem wordt echt niet aangepakt.
Ik denk, eerlijk gezegd, dat het geheel een spelletje van is van allerlei spierballentaal om de onderhandelingen voor de verdelingen van CL gelden en dergelijke enorm onder druk te zetten, etcetera.
De beste spelers spelen er al en in de CL spelen de beste clubs al tegen elkaar. Het wordt niet beter als die spelers duurder worden.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43
PWM schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:12:
[...]

Spelers staan op de balans voor de betaalde transfersom gerelateerd aan de nog resterende contractduur. Afhankelijk van de marktwaarde kan er dus sprake zijn van over- of onderwaardering, dit zal per club denk ik behoorlijk kunnen verschillen.

• loekf2
Harribo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:00:

[...]

Het is het grote geld wat het voetbal kapot maakt, niet de verdeling van die gelden.

Kortom, er moeten grenzen worden gesteld aan transfer sommen etc.
Dàt is wat mi moet gebeuren.

Maar ja... Wie gaat dat regelen?
Bedragen zijn al decennia lang absurd.
MIsschien dat meneer Perez zich zorgen begint te maken over de hypotheek op z'n stadion. Bernabeau is een grote bouwput sinds vorig jaar (verwijderbare grasmat die onder tribunes verdwijnt, nieuw dak, facelift voor de buitenkant).

Het verschil tussen het format van de SL en de CL is niet zo groot. Beiden hebben 2 pouls van teams die onderling wedstrijden spelen. Alleen bij de SL steken ze meer geld in hun eigen zakken,

• dutchgio
Het is een noodgreep omdat die clubs niet financieel gezond zijn.
"We doen dit om het voetbal de financieel slechte clubs te redden."
Het voetbal gaat zonder Real Madrid ook wel door. Dat zou pas een redding zijn.

• T-MOB
  • Laatst online: 07-11 17:00
loekf2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:45:

[Embed]

[Afbeelding]
Daar staat niet dat de clubs al uitgenodigd zijn. Alleen dat PSG, Bayern en Dortmund uitgenodigd gaan worden als de rest overeenkomst bereikt.

On a sidenote, we weten nu wel wat dit statement waard is :+
Afbeeldingslocatie: https://sassets.knvb.nl/sites/knvb.nl/files/styles/ls-1366x768/public/field/image/Logo_Football_Supports_Change.jpg?itok=SokU3ybm

Mij zal het verder wat. Een Champions League zonder deze 12 wordt alleen maar leuker. En het zou mooi zijn als de UEFA het aangrijpt om wat aan de perverse prikkels in de opzet te doen. Het hele probleem is ontstaan door het belachelijke gat in geld tussen de CL en de EL. Dat nodigt uit om idiote risico's te nemen, met dramatische gevolgen als het een keer niet lukt. Trek deelnamepremies en prijzengelden naar elkaar toe (CL omlaag, EL omhoog) en het is een stuk minder dramatisch om geen CL te halen. Bijkomend voordeel voor competities als de onze is dat het wat spannender blijft. 3x meedoen met de CL en je hebt hier een miljoenenvoorsprong die nauwelijks meer dicht te lopen is.

Regeren is vooruitschuiven

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
T-MOB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:06:
[...]

Daar staat niet dat de clubs al uitgenodigd zijn. Alleen dat PSG, Bayern en Dortmund uitgenodigd gaan worden als de rest overeenkomst bereikt.

On a sidenote, we weten nu wel wat dit statement waard is :+
[Afbeelding]

Mij zal het verder wat. Een Champions League zonder deze 12 wordt alleen maar leuker. En het zou mooi zijn als de UEFA het aangrijpt om wat aan de perverse prikkels in de opzet te doen. Het hele probleem is ontstaan door het belachelijke gat in geld tussen de CL en de EL. Dat nodigt uit om idiote risico's te nemen, met dramatische gevolgen als het een keer niet lukt. Trek deelnamepremies en prijzengelden naar elkaar toe (CL omlaag, EL omhoog) en het is een stuk minder dramatisch om geen CL te halen. Bijkomend voordeel voor competities als de onze is dat het wat spannender blijft. 3x meedoen met de CL en je hebt hier een miljoenenvoorsprong die nauwelijks meer dicht te lopen is.
Ja en schrap de bonussen voor “elite” clubs. Iedereen krijgt hetzelfde prijzengeld voor een gelijke prestatie.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:58
Harribo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:00:

[...]

Als Jan Lul twaalf Ferrari's koopt en de deurwaarder bij hem op de stoep komt te staan omdat hij zijn rekeningen niet meer kan betalen, dan is Jan Lul de lul. Waarom? Omdat Jan Lul geen inkomsten genereert door die 12 Ferrari's in bezit te hebben.

Als Real Madrid 200mln neertikt voor een mafkees die goed tegen een koeienleren zak lucht kan schoppen en zijn rekeningen niet meer kan betalen dan is dat geen probleem, want er zijn honderden miljoenen Jan Lullen die Real Madrid 'nodig' hebben en de rekeningen voor hen blijven betalen via Sky, Ziggo en whatever die toko's heten in andere landen.

Dus het is heel simpel; Jan Lul moet (afgezien van geen Ferrari's meer kopen) aangeven dat hij Real en al die andere clubs niet nodig heeft om te genieten van voetbal. Dus vraag aan iedereen hier die regelmatig een CL wedstrijd kijkt, is dat realistisch? Methinks not. En dus zal er geen moer veranderen en is dit allemaal een storm in een glas water. Want Jan Lul wil niet wegzappen en dus blijven de miljoenen rondstromen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:06:
[...]
. Het hele probleem is ontstaan door het belachelijke gat in geld tussen de CL en de EL.
Daar hoeft de UEFA weinig voor te veranderen. Spanje, Italie en Engeland dat is grofweg 1 miljard euro aan tv-gelden per seizoen in de CL. Dat bedrag zal grotendeels verdampen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:39:
[...]

Ik heb de UEFA-reglementen niet nagelezen, maar stel nou dat er iets is als wat in het arbeidsrecht een nevenwerkzaamheden clausule in staat. Niet ongebruikelijk en prima houdbaar.
Behalve dat de UEFA helemaal niet de werkgever is van de spelers, maar afspraken heeft met zowel clubs als met nationale elftallen, waarbij die laatste ineens in de problemen komen.

Clubs weren tegen de tijd dat die super league begint: heel redelijk. Maar de spelers weren, al op het komende EK, zoals gedreigd werd: Van Praag hint er al naar dat dat hem waarschijnlijk niet gaat worden.
Jullie willen Superleague
Dat willen de spelers dus helemaal niet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• alexbl69
ZieMaar! schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:25:
De echte vraag is natuurlijk of de transferbedragen, de afdrachten naar zaakwaarnemers en de hoge salarissen het voetbal echt beter maken.
Dat is nog een ondergesneeuwde discussie: wordt het voetbal er beter van?

Waarschijnlijk zal elke huidige eredivisie-club het Ajax van '95 kunnen verslaan, of het Oranje van '88. Maar dat komt niet doordat er meer geld zit in het voetbal, dat komt door betere trainmethoden, voeding en tactieken.

(Meer) geld zorgt niet voor betere voetballers. Een brede basis en goede trainmethoden zorgen voor betere voetballers. Er is volgens mij echter geen enkele 6-jarige die op voetbal gaat met de gedachte dat hij 15 jaar later 10 miljoen per jaar zal gaan verdienen. De vaders denken daar misschien anders over, maar dat is een andere discussie :).

De aanwas is nog steeds hetzelfde als 40 jaar geleden... jongens gaan jong op voetbal waarna sommigen talent blijken te hebben en sommigen niet. Geld maakt hier geen enkel verschil.

Merk aan mezelf (maar dat kan ook een verandering in persoonlijkheid zijn) dat ik 20 jaar geleden meer voetbal keek dan nu. Heeft wellicht ook met de huidige overkill te maken, maar vond het toen in ieder geval niet minder leuk om naar te kijken.

• CornermanNL
Het zou een ideaal moment zijn voor de lower leagues en de supporters owned clubs om meer toeschouwers te genereren. De Premier League zelf is al een gedrocht eigenlijk. Veel championship clubs en lager die een korte termijn investeerder krijgen om de promotie te verdienen en zo een deel van de tv taart binnen te harken.

Ga het maar vragen bij Wimbledon FC. De reboot van de supporters is veel succesvoller. Je kan geen eeuw geschiedenis weggooien , of vraag het bij West Ham united hoe goed de verhuizing bevalt. Zo zijn er zat voorbeelden waarbij de essentie van een club eruit is gehaald en je over blijft met een lege huls. En dan is succes de enige optie die je nog rest.

Dat blijkt ook hier weer uit. De Italiaanse en Spaanse clubs staan op rand van faillissement , de Amerikaanse eigenaren van Man Utd moeten eindelijk een keer hun geld terugverdienen , het compensabele verlies is in tijden van Corona even niet zo leuk meer.

Dus moeten ze controle krijgen, ze hebben er niets aan om door een voor hun onbeduidende tegenstander uit de kwartfinales van de CL te worden geschopt omdat ze al jaren rekenen op winst van de CL bij de begroting.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben even te lui om het terug te zoeken maar alle credits aan diegene die het in dit topic al eerder heeft gezegd.

Ze denken hun club te redden en meer geld binnen te harken met die Super League maar zodra die er is willen de spelers meer geld want club ontvangt immers ook meer geld. En wil de club een speler kopen, wil de andere club ook meer geld zien want ze hebben immers meer geld.

Het enige wat deze Super League doet is de bedragen op de balans vergroten. De financiële problemen blijven gewoon.

• alexbl69

De 'uitverkoren' clubs willen aan hun eigen competitie deelnemen, maar daarnaast ook in de reguliere competitie in hun land blijven meedoen.

Waarschijnlijk gaan ze echter een veelvoud binnenharken van wat de reguliere competitie in hun land in totaal waard is.

Stel dat Ajax hieraan had meegedaan, dan zouden ze misschien wel 5 of 6 keer zo kapitaalkrachtig worden als de nummer 2 in Nederland, PSV.

Vervolgens draait er dan een soort veredeld b-elftal in de eredivisie mee met spelers die om wat voor reden dan ook (geschorst, disciplinair gestraft, net niet goed genoeg) niet mee kunnen spelen in de super league. Door het enorme kwaliteitsverschil winnen die elke eredivisiewedstrijd met een nulletje of 4 en worden op hun sloffen elk jaar kampioen. De spelers zullen echter amper juichen bij een goal omdat ze chagrijnig zijn dat ze niet in het eerste elftal zitten en zien dit toch maar als een trainingspotje.

Je maakt op deze manier de hele Eredivisie kapot.

• PWM
  • Niet online

PWM

alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:19:
[...]

Waarschijnlijk zal elke huidige eredivisie-club het Ajax van '95 kunnen verslaan, of het Oranje van '88.
Ik denk dat FC Bal op het dak Oranje '88 nog kan verslaan :p Ik heb vorige jaar alle wedstrijden teruggekeken. Het is wel een godswonder dat we die gewonnen hebben :p Man wat was het slecht en wat hadden ze een geluk.

Maar dat zit niet op die manier in ons collectief geheugen O-)

• alexbl69
PWM schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:28:
[...]
Ik denk dat FC Bal op het dak Oranje '88 nog kan verslaan :p Ik heb vorige jaar alle wedstrijden teruggekeken. Het is wel een godswonder dat we die gewonnen hebben :p Man wat was het slecht en wat hadden ze een geluk.

We hadden over gebrek aan geluk niet te klagen. Als de VAR al had bestaan had die waarschijnlijk geconstateerd dat Kiefts goal buitenspel was O-).

Het was inderdaad vrij beroerd toen. Maar toch keken we er met plezier naar.

De enige echt slechte tijd qua voetbal in vergelijking met het buitenland waren de jaren daarvoor, zo midden jaren '80. Toen was het Nederlandse voetbal echt heel erg slecht en niet om aan te gluren.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:27:
[...]

De 'uitverkoren' clubs willen aan hun eigen competitie deelnemen, maar daarnaast ook in de reguliere competitie in hun land blijven meedoen.

Waarschijnlijk gaan ze echter een veelvoud binnenharken van wat de reguliere competitie in hun land in totaal waard is.

Stel dat Ajax hieraan had meegedaan, dan zouden ze misschien wel 5 of 6 keer zo kapitaalkrachtig worden als de nummer 2 in Nederland, PSV.

Vervolgens draait er dan een soort veredeld b-elftal in de eredivisie mee met spelers die om wat voor reden dan ook (geschorst, disciplinair gestraft, net niet goed genoeg) niet mee kunnen spelen in de super league. Door het enorme kwaliteitsverschil winnen die elke eredivisiewedstrijd met een nulletje of 4 en worden op hun sloffen elk jaar kampioen. De spelers zullen echter amper juichen bij een goal omdat ze chagrijnig zijn dat ze niet in het eerste elftal zitten en zien dit toch maar als een trainingspotje.

Inderdaad, het vergroot enkel het gat tussen de huidige topclubs en de rest. Het mooie aan de huidige opzet is juist dat kleine clubs ook grootste dingen kunnen bereiken. Kijk naar een Leicester die de premier league wint, dat is toch geweldig? Dat betekent helemaal niets meer als de landscompetitie er niet toe doet.

Uiteindelijk gaat het enkel om de centen en men wil een vast inkomen. Maar zo werkt het nou eenmaal niet in de meeste sporten en met goede reden. Zoals men hier ook zegt: Het is niet onze schuld dat jij zoveel geld uitgeeft aan dure spelers. Of dat je honderden miljoenen aan schulden hebt. Dat je niet winstgevend bent. Of we hun excessen even willen subsidiëren. Ja doei.

Ik denk dat er een heleboel mooie dingen uit de Amerikaanse sporten gehaald kan worden. Zoals draft picks, herverdelen van geld, spelers, etc. Niet een übercompetitie opzetten waar alleen de rijksten bij mogen.

Ik hoop dat dit gedoe als katalysator kan werken voor andere veranderingen, maar ik betwijfel het.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tk55 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:39:
[...]

Inderdaad, het vergroot enkel het gat tussen de huidige topclubs en de rest. Het mooie aan de huidige opzet is juist dat kleine clubs ook grootste dingen kunnen bereiken. Kijk naar een Leicester die de premier league wint, dat is toch geweldig? Dat betekent helemaal niets meer als de landscompetitie er niet toe doet.

Uiteindelijk gaat het enkel om de centen en men wil een vast inkomen. Maar zo werkt het nou eenmaal niet in de meeste sporten en met goede reden. Zoals men hier ook zegt: Het is niet onze schuld dat jij zoveel geld uitgeeft aan dure spelers. Of dat je honderden miljoenen aan schulden hebt. Dat je niet winstgevend bent. Of we hun excessen even willen subsidiëren. Ja doei.

Ik denk dat er een heleboel mooie dingen uit de Amerikaanse sporten gehaald kan worden. Zoals draft picks, herverdelen van geld, spelers, etc. Niet een übercompetitie opzetten waar alleen de rijksten bij mogen.

Ik hoop dat dit gedoe als katalysator kan werken voor andere veranderingen, maar ik betwijfel het.
Dat is ook wat ik hoop ja, maar nu zie je vooral de UEFA wanhopig vasthouden aan hun opgebouwde positie. Terwijl er zeker iets voor te zeggen valt om meer geld naar de clubs te laten gaan ipv naar een redelijk gesloten bureaucratische organisatie.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:23
PWM schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:28:
[...]

Mwah, denk dat een Marco van Basten bij elke amateurclub in de 2e klasse of lager er nog 20 per jaar in schiet. Met z'n huidige leeftijd en verrotte enkel en al.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• strafschop
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:37:
[...]

We hadden over gebrek aan geluk niet te klagen. Als de VAR al had bestaan had die waarschijnlijk geconstateerd dat Kiefts goal buitenspel was O-).
Van Basten stond buitenspel, maar met een VAR en de huidige buitenspelregel niet.

• D-e-n
alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:37:
[...]
De enige echt slechte tijd qua voetbal in vergelijking met het buitenland waren de jaren daarvoor, zo midden jaren '80. Toen was het Nederlandse voetbal echt heel erg slecht en niet om aan te gluren.
Er zaten een paar slechte reeksen tussen maar dat valt achteraf gezien ook nog wel mee hoor. Vergeet niet dat het toen moeilijker was je te plaatsen. Of denk aan 1982: in een groep met Ierland, Frankrijk en België werden we toen geloof net derde waardoor we niet naar het WK gingen. En die Fransen en Belgen waren toch niet zo slecht in die jaren. Zie de resultaten op de toernooien zelf.

De reeks van Hiddink en Blind was wat dat betreft veel beroerder.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CornermanNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:21:
Dat blijkt ook hier weer uit. De Italiaanse en Spaanse clubs staan op rand van faillissement , de Amerikaanse eigenaren van Man Utd moeten eindelijk een keer hun geld terugverdienen , het compensabele verlies is in tijden van Corona even niet zo leuk meer.
Niet alleen United. Ook Liverpool en Arsenal staan onder Amerikaans bewind. Van Chelsea en City weten we dat inmiddels hoe het zit (Russisch en Arabisch oliegeld).

Wat het bij mij terugbrengt is de tijd waarin 'Silent' Stan Kroenke het voor het zeggen krijgt door langzaam maar zeker aandelen te vergaren. Toenmalig aandeelhouder en voorzitter Peter Hill-Wood zij 'We don't want that sort at our club' om op het einde toch z'n aandelen aan Kroenke te verkopen.

Het was destijds de keuze tussen hem en Usmanov. Een keuze uit twee kwaden wellicht. Maar ja dat was wel een fan voor zover ik weet. We zullen nooit weten wat er was gebeurd bij een andere keuze.

Deze was wel aardig;

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 20-04-2021 10:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DoeEensGek
https://streamable.com/yeshhm

Jurgen klopp na de wedstrijd van gisteravond.

• D-e-n
Exocet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:41:
[...]

Dat is ook wat ik hoop ja, maar nu zie je vooral de UEFA wanhopig vasthouden aan hun opgebouwde positie. Terwijl er zeker iets voor te zeggen valt om meer geld naar de clubs te laten gaan ipv naar een redelijk gesloten bureaucratische organisatie.
Geld naar de clubs? Vraag is welke clubs. Geld voor de UEFA is uiteindelijk geld voor alle clubs. Geld voor de SL is geld voor een selectief clubje.

De UEFA is hier overigens zelf medeschuldig aan. Ze hebben jaren en jaren diezelfde rijke clubs steeds rijker gemaakt door de manier waarop de CL gelden en de CL startplekken verdeeld worden. Clubs die het de afgelopen jaren goed deden hebben zo'n enorme bak met geld kunnen cashen, dat is niet meer in te halen. We zien de gevolgen ook in Nederland.

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Het wordt misschien commercieel gewoon tijd voor nieuwe clubs. Clubs zonder historie en regionale binding, puur opgezet door sponsors en reizend over de wereld.
Dan krijg je straks een super league met wedstrijden als Nike - RedBull en CocaCola - Oracle. In andere sporten heb je dat ook. Grote opgepompte (media) events maar geen supporters met seizoenskaarten meer. Enkel dagjesmensen en vooral veel betaalzenders/producten.

Zou niet mijn voorkeur hebben maar misschien word ik wel te oud. Het gaat niet om wat ik leuk vind maar om waar geld verdiend kan worden.

alles kan off-topic

• D-e-n
Ankona schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:18:
Het wordt misschien commercieel gewoon tijd voor nieuwe clubs. Clubs zonder historie en regionale binding, puur opgezet door sponsors en reizend over de wereld.
Dan krijg je straks een super league met wedstrijden als Nike - RedBull en CocaCola - Oracle. In andere sporten heb je dat ook. Grote opgepompte (media) events maar geen supporters met seizoenskaarten meer. Enkel dagjesmensen en vooral veel betaalzenders/producten.

Zou niet mijn voorkeur hebben maar misschien word ik wel te oud. Het gaat niet om wat ik leuk vind maar om waar geld verdiend kan worden.
Dat is de Amerikaanse manier van sport beleven. Maar we hoeven toch niet alles uit de VS over te nemen? We nemen al zo vaak alles klakkeloos over wat ze daar verzinnen. Misschien eens een idee om daar weerstand aan te bieden.

Bovendien zijn de Amerikaanse ploegen volgens mij meer verspreid over het continent dan het zooitje Spanjolen , Italianen en Engelsen waar we het nu over hebben. In een pure gesloten competitie zou ook ruimte zijn voor ploegen uit bijvoorbeeld Nederland, België, Portugal, Turkije, Schotland.

• CornermanNL
Gunner schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:11:
[...]

Niet alleen United. Ook Liverpool en Arsenal staan onder Amerikaans bewind. Van Chelsea en City weten we dat inmiddels hoe het zit (Russisch en Arabisch oliegeld).

Wat het bij mij terugbrengt is de tijd waarin 'Silent' Stan Kroenke het voor het zeggen krijgt door langzaam maar zeker aandelen te vergaren. Toenmalig aandeelhouder en voorzitter Peter Hill-Wood zij 'We don't want dat sort at our club' om op het einde toch z'n aandelen aan Kroenke te verkopen.

Het was destijds de keuze tussen hem en Usmanov. Een keuze uit twee kwaden wellicht. Maar ja dat was wel een fan voor zover ik weet. We zullen nooit weten wat er was gebeurd bij een andere keuze.

Deze was wel aardig;

[twitter]https://twitter.com/stephenfry/status/1384110638725623809[/]
Ja klopt, ze staan allemaal onder Amerikaans bewind. Man Utd was even het voorbeeld ;) Ja er is veel misgegaan , sport is business natuurlijk. Maar het Amerikaanse model toepassen op Europa is al vaker niet goed bevallen, eerst probeerde ze het via de NFL die een Europese competitie opzette, en daarna via het voetbal. Er was het idee dat ze de sportmarkt wel konden afbakenen met new and exciting.

Maar de PL heeft de deur hiervoor natuurlijk wagenwijd opengezet bij aanvang in 92 , en de overdaad aan geld die in de jaren 90 aanwezig was heeft voor behoorlijke problemen gezorgd die tot vandaag voortduren.

Het voetbal is voor veel clubs geen gezonde business , het hangt of staat met sponsors, suikerooms in veel gevallen. Een degelijke financiele huishouding voeren is er vaak gewoon niet bij. Want hoe hang je een waarde aan mogelijk succes ? De ruimte die daarvoor gelaten wordt is Immens. En dan gaat het mis.

• loekf2
alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:27:
[...]

Zat ik ook aan te denken, waarom zou je als bv. Manchester City nog je A-spelers in de reguliere competetie opstellen, als er in die SL meer geld te halen valt. De ranking maakt ook geen bal meer uit, omdat je toch voor de SL geplaatst bent. Dus de competitie kun je prima met een veredeld jeugd elftal doen, zoals Liverpool ook al deed in de FA-cup en League-cup.

Die kan een stap zijn naar een NFL model voor voetbal in Europa.

• CornermanNL
loekf2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:35:
[...]

Zat ik ook aan te denken, waarom zou je als bv. Manchester City nog je A-spelers in de reguliere competetie opstellen, als er in die SL meer geld te halen valt. De ranking maakt ook geen bal meer uit, omdat je toch voor de SL geplaatst bent. Dus de competitie kun je prima met een veredeld jeugd elftal doen, zoals Liverpool ook al deed in de FA-cup en League-cup.

Die kan een stap zijn naar een NFL model voor voetbal in Europa.
Dat gedrocht hebben we in het klein in Nederland al, met de beloften in de KKD , geen wenselijke ontwikkeling. Want gaan die clubs het dan toestaan dat hun 2e elftal degradeert naar de Championship of lager ? En dan wel goede sier blijven maken als een van de founders in de Super League ?

Dat je met een B elftal komt opdraven in een beker competitie houdt ook gewoon een zeker risico in. Je kan zomaar geheel met lege handen komen te staan aan het eind van een seizoen als je dat doet. Een 2e elftal laten meedraaien als training in een andere competitie haalt de hele competitie onderuit.

En laten we wel zijn, ze doen dit om de honderden miljoenen af te bakenen aan tv geld (Uit voornamelijk Azie) zodat ze eindelijk eens groene cijfers kunnen gaan schrijven. Het bleek namelijk nogal moeilijk te zijn om in de Europese structuur een goedlopende franchise te bakken. Want er was teveel afhankelijk van het resultaat. Maar ze hebben zich vergist in de manier van sportbeleving in Europa.

De Zuid Europese clubs haken aan uit wanhoop. Real Madrid bijvoorbeeld bestaat bij gratie van de fans die iedere keer als een bank er maar aan denkt om een lening niet te geven of terug te trekken in de rij staan om hun geld van die bank af te halen.

• toolkist
  • Niet online
Laten we eens beginnen met een max op aan zaakwaarnemers te betalen bedragen...
Een Ajax wat in 1 jaar 33!!! miljoen uitgeeft aan zaakwaarnemers, belachelijk. En het is geld wat direct uit het voetbal verdwijnt en nooit meer terugkomt.

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
D-e-n schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:27:
[...]

Dat is de Amerikaanse manier van sport beleven. Maar we hoeven toch niet alles uit de VS over te nemen? We nemen al zo vaak alles klakkeloos over wat ze daar verzinnen. Misschien eens een idee om daar weerstand aan te bieden.

Bovendien zijn de Amerikaanse ploegen volgens mij meer verspreid over het continent dan het zooitje Spanjolen , Italianen en Engelsen waar we het nu over hebben. In een pure gesloten competitie zou ook ruimte zijn voor ploegen uit bijvoorbeeld Nederland, België, Portugal, Turkije, Schotland.
Of het puur amerikaans is weet ik niet, volgens mij hebben ze vanaf het begin in China de competitie al op deze manier opgezet en het format is eigenlijk al de praktijk bij wielrennen, autosport en motorsport, bepaalde zeilraces (America's cup, Ocean Race)

Het zooitje waar we het nu over hebben zijn gewoon de clubs die vooraan willen staan bij de transitie en de pot geld willen pakken die klaarstaat.

Ik denk ook dat het de doodsteek gaat zijn voor de landenteams.

alles kan off-topic

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 16:51

M14

-Bonalds schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:52:
[...]

Je hebt het over 'keuze' maar het is zo dat gebaseerd op prestatie je mag deelnemen aan competities incl. prijzengeld. Elke club zou hier dus kans opmaken zolang je maar goed werk levert. Nu zijn er een aantal clubs die door Corona (en wanbeleid ala veel investeren, weinig winnen) nu de rest van de voetbalwereld willen uitsluiten en het geld proberen te claimen. De rest van het verhaal is marketing.
Inderdaad, keuze. De clubs die deze stap voor een eigen competitie hebben gezet hebben de keuze om dat te doen. Hoe de bestaande competities reageren is nogal primitief. Als jij naar het feestje van x gaat mag je niet meer op mijn feestje komen hoor :'( .

Wat je verhaal met geld claimen te maken heeft snap ik niet. Het is toch niet zo dat ze geld krijgen van de KNMV of UEFA of wie dan ook. Dat genereren ze toch zelf door verkoop van TV rechten ofzo. En de markt bepaald dan wel wie het meest interessante product heeft.

Betreft prijzengeld, bij sporten waar geld de grootste factor in succes is slaat dat helemaal nergens op. De beste wordt alleen maar beter, de slechtste blijft achteraan lopen.
Gaius schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:44:
[...]

De founders kunnen niet degraderen. Er is dus geen competitie-element. Simpel gezegd, de clubeigenaren willen alle centjes voor zichzelf, zonder risico te lopen. Je gaat dus kijken naar een stel vriendschappelijke potjes, waarbij het resultaat niet uit maakt.
Dat is maar net hoe belangrijk je het maakt, niet? In Nederland krijgt de beste een schaal. En als je die schaal heel belangrijk vindt, dan wordt het minder vriendschappelijk.
4x per jaar Juventus vs Barcelona is niet bijzonder meer. De toppers zijn juist leuk om te zien omdat ze zo weinig voorkomen. Tegelijkertijd heeft de huidige opzet van de CL dat natuurlijk al behoorlijk om zeep geholpen, maar goed.

En wat is er nou leuker om te zien hoe Juventus wordt uitgeschakeld door een veel kleinere club? Of hoe het grote Real Madrid met 1-4 afgedroogd wordt door Ajax. Die underdog-stories ben je straks kwijt (dat is immers een financieel risico). Leicester City dat de EPL won was een fantastisch verhaal en is iets dat voetbal leuk maakt.
Als dat zo interessant is kan er toch worden gepraat met de kleinere clubs om dergelijke wedstrijden te organiseren?
Bovendien, 2 topploegen die tegen elkaar spelen geeft absoluut geen garantie op een vermakelijke pot. Bijvoorbeeld, de meeste CL-finales zijn niet om aan te zien. Die kunnen alsnog spannend zijn natuurlijk vanwege het competitie-element (wat er in de SL dus niet is), maar voor de puur neutrale kijker zijn ze vaak niet zo boeiend.

Daarbij is het idee dat die 12 clubs voorlopig in hun eigen competitie willen blijven spelen, en er zal een bedrag richting die competities gaan. Maar ze laten nu dus al weten dat ze compleet schijt hebben aan de rest van het voetbal, dus je weet dat ze actief gaan proberen om hun eigen competities niet langer nodig te hebben en hun SL verder uit te bouwen om nog meer centjes binnen te harken. Waarmee de landelijke voetbalpyramides dus genaaid worden, en het niveau van het voetbal daar alleen maar slechter zal worden. Waarmee de UEFA en uiteindelijk ook de FIFA niet meer relevant zijn. Dit is dus ook een gevecht voor hun overleving.
Ik zie het als een stukje marktwerking. Als de UEFA / FIFA de clubs niet kunnen bieden wat ze willen, dan staat het hen toch vrij om iets anders te gaan doen?

[ Voor 49% gewijzigd door M14 op 20-04-2021 11:25 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• toolkist
  • Niet online
M14 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:17:
Betreft prijzengeld, bij sporten waar geld de grootste factor in succes is slaat dat helemaal nergens op. De beste wordt alleen maar beter, de slechtste blijft achteraan lopen.
Wauw, de 1e voorstander die ik zie... :)

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:23
Ankona schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:18:

Nou, ik ben nog romantisch genoeg om te hopen dat het uiteindelijk wel gaat om wat de fans willen. Geld regeert al genoeg. Maar we bepalen het ook zelf. Als wij niet meer kijken, en geen merchandise kopen sterft het vanzelf. Zo simpel is het. Als het mij niet aanstaat kijk ik nooit meer. Maar velen zullen klagen, maar wel kijken. Zo kom je er niet vanaf.

Ik ben trouwens fan van de NFL, om het over het VS voorbeeld te hebben, maar dat model kan hier nooit werken. Clubs/franchises die van stad verhuizen is onmogelijk. De Europese sportgeschiedenis en beleving staat dat niet toe. Real Madrid Londen zal nooit genoeg fans hebben om levensvatbaar te zijn.

Er is genoeg reden om kritisch te zijn op de FIFA en UEFA, maar deze onbeschaamde cashgrab moet keihard de kop ingedrukt worden.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]
Inderdaad, keuze. De clubs die deze stap voor een eigen competitie hebben gezet hebben de keuze om dat te doen. Hoe de bestaande competities reageren is nogal primitief. Als jij naar het feestje van x gaat mag je niet meer op mijn feestje komen hoor :'( .
Wacht, de clubs mogen wel de keuze maken om de UEFA en voetbalbonden compleet buitenspel te zetten, maar de UEFA en voetbalbonden hebben dan weer niet de keuze om hier niet aan te willen meewerken?

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 16:35
[...]

Alleen is dit nu niet helemaal zo. Arsenal hoort -blijkbaar- bij de rijkste clubs maar doen het al jaren niet zo geweldig. En clubs als Leicester doen het steeds beter. Je zou bijna kunnen zeggen dat Leicester de plaats van Arsenal aan het innemen is omdat zij wel presteren en aan de CL mee mogen doen, Arsenal niet.

Een Italiaans voorbeeld is Atalanta, die het ook steeds beter aan het doen zijn. De Italiaanse "top 3" (Juve, AC en Inter) beginnen ook voor hun inkomsten te vrezen door Atalanta, Napoli en Roma die het ook steeds beter aan het doen zijn. Het zou nog steeds kunnen dat Juve niet mee mag doen aan de CL volgend jaar.

Deze clubs zijn gewoon bang dat ze inkomsten gaan mislopen omdat hun prestaties niet zijn wat ze "horen" te zijn. Het gat tussen de sub top en de top wordt blijkbaar kleiner en de "top" teams kunnen de inkomsten niet missen omdat zij blijkbaar veel te hoge uitgaven hebben. Nu willen ze dmv deze competitie hun naam gebruiken om geld binnen te harken zodat ze ook weer de absolute top in hun landen zijn en verzekerd zijn van de inkomsten.

Totaal niet sportief ten opzichte van de rest van de clubs dus. Ik vind het juist mooi als een club zich omhoog werkt dmv prestaties, dat is waar sport uiteindelijk om draait. Toch?

• CornermanNL
Ankona schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:02:
[...]

Of het puur amerikaans is weet ik niet, volgens mij hebben ze vanaf het begin in China de competitie al op deze manier opgezet en het format is eigenlijk al de praktijk bij wielrennen, autosport en motorsport, bepaalde zeilraces (America's cup, Ocean Race)

Het zooitje waar we het nu over hebben zijn gewoon de clubs die vooraan willen staan bij de transitie en de pot geld willen pakken die klaarstaat.

Ik denk ook dat het de doodsteek gaat zijn voor de landenteams.
Ze willen en moeten de boel afbakenen omdat ze al jaren niets van hun doelstellingen weten te halen, Arsenal en Tottenham zijn goede voorbeelden. Het risico om af te zakken en helemaal niets meer van het grote geld mee te pakken is te groot. Er zit teveel geld in dat anders nooit meer terug komt. Het is noodzaak dat ze een competitie gaan vermarkten , de boel dichttimmeren en allerlei zaken die dat in de weg staan eruit slopen. Degradatie , het niet halen van een Europese competitie moet er uit. De eigenaren weten dat ze anders gewoonweg failliet gaan

Eigenlijk zijn ze voor een groot deel op papier al gewoon failliet.
Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste