[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42
alexbl69 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:43:
[...]

Wat na Twente en Vitesse wel duidelijk is, is dat clubs die de boel belazeren zeer hoog spel spelen. Beide clubs zijn immers langs de rand van afgrond gegaan.

Wat ik niet zo goed begrijp (maar misschien heb ik in deze iets gemist) is waarom de juridische pijlen niet meer op de bestuurders die in de fout zijn gegaan zelf worden gericht.

Als fan van Twente heb ik altijd een nare smaak in de mond gehouden van hoe dat allemaal juridisch is afgehandeld. Het was overduidelijk dat het megalomane gedrag van Munsterman - en het onvermogen van de rest van het bestuur om hem terecht te wijzen - de oorzaak is van de ellende van die club. Maar voor zover ik kan zien is alleen de club Twente (en de opvolgers van die incompetente bestuurders) gestraft voor dat wanbeleid, terwijl Munsterman uiteindelijk de dans ontsprongen is. Dat geeft toch een wat wrange smaak.

In het verleden is er ook bij andere clubs genoeg gebeurd (Affaire Harmsen bij Ajax), maar heb het idee dat justitie toen veel meer achter de echte daders aanging, in plaats van een hele club verantwoordelijk te houden voor een enkeling die fraude pleegt.
Munsterman had ook de mazzel dat hij in die tijd een beetje de knuffelbeer van de media was. Hij zat in elk televisieprogramma en stond in elke krant met zijn verhalen.

Dat heeft FC Twente ook een beetje gered. Er zijn clubs tenonder gegaan die niet zo hip bij het publiek lagen. Een FCE kan echt veel minder uitvreten dan PSV zou kunnen doen, terwijl het precies hetzelfde zou zijn als je droog naar de kwestie kijkt.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:17
mavaros schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Munsterman had ook de mazzel dat hij in die tijd een beetje de knuffelbeer van de media was. Hij zat in elk televisieprogramma en stond in elke krant met zijn verhalen.
"One of us"-effect.
Dat heeft FC Twente ook een beetje gered. Er zijn clubs tenonder gegaan die niet zo hip bij het publiek lagen. Een FCE kan echt veel minder uitvreten dan PSV zou kunnen doen, terwijl het precies hetzelfde zou zijn als je droog naar de kwestie kijkt.
Klopt. Die clubs gingen dan ook allemaal failliet, omdat er niemand meer bereid was er geld in te steken. Dat is een groot verschil met FC Twente, Fortuna Sittard (scheerde ook langs de kant van de afgrond en een ingetrokken licentie) en Vitesse t.o.v. de clubs die nu niet meer bestaan. Niemand die bereid was er voldoende geld in te steken.
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste