Heeft iemand hier dezelfde (slechte) ervaring als wij hebben met de KPN digitale televisie?
https://forum.kpn.com/int...nde-arris-vip-5202-549054
Met mijn oude Philips televisie haperde de ontvangst (zwart beeld en geen geluid gedurende 1-3 seconden) af en toe. Maar met m'n nieuwere Samsung televisie gebeurt dat veel vaker en duurt de black-out langer gebeurt dat vaker/korter achter elkaar. En af en toe valt ook het geluid spontaan helemaal weg. In beide gevallen lijkt het daarbij niet uit te maken of we 'live' kijken of dat we een programma terugkijken.
Ik heb de tv-ontvanger al diverse malen gereset, fabrieksinstellingen teruggezet, etc. Overigens gebeurde dat laatste met onderbrekingen i.v.m. slecht/geen signaal. Dus ik denk dat dit het werkelijke probleem is.
Een volgende actie zou het resetten van de KPN Box 1
2 zijn. Maar dan moet ik daarna weer al mijn instellingen zoals WiFi password, etc. herstellen. Werk waar ik eerlijk gezegd niet op zit te wachten. Bovendien heb ik twee SuperWiFi punten van KPN geïnstalleerd om voldoende signaal te hebben op de werkplek op zolder. Het restten van de Box 1
2 heeft mogelijk ook gevolgen voor de instellingen van beide SuperWiFi punten...
Een andere schakel in de keten waar mogelijk de oorzaak zou kunnen liggen is de bekabeling.
Die is door vorige bewoner aangelegd. Vanaf de KPN Box 1
2 de meterkast loopt een ethernet-kabel door een (voorheen loze) leiding naar een inbouwdoos in de woonkamer. Omdat de televisie aan de andere kant van de woonkamer staat heeft de vorige bewoner een aparte ethernet-kabel in de uitsparing tussen 't laminaat en de muur gelegd om de kabel naar de overkant te brengen. Beide kabels zijn net buiten de inbouwdoos met elkaar verbonden met een RJ-45 koppelstuk/stekker. Een UTP inbouwdoos was netter geweest, maar omdat ze hier maar heel kort hebben gewoond heeft hij voor deze 'makeshift' oplossing gekozen.
Omdat ook wij hier hopen maar kort te blijven wonen (op zoek naar een geschikte koopwoning) ben ik op zoek naar de meest eenvoudige, goedkoopste (en snelste) oplossing om van de ergernis tijdens tv kijken af te komen...
[
Voor 7% gewijzigd door
vtpeters op 04-11-2021 14:42
]