Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SuidAkrA schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Mja, vond het vooral stom van mezelf dat ik het achteraf pas zag.
Ken het bedrijf verder niet en hele goede ervaringen met de garantie bij CB.
Die 1 jaar loopt gewoon via Apple, dus het maakt weinig uit of je het bedrijf kent.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12-06 13:58
Poh, dat is pittig. Meer dan een maand levertijd is wel heftig. Als ik het artikel zo lees is je beste optie dus om bij de Apple Store te bestellen.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Wanneer er ergens voorraad is dan kan je prima kopen buiten de Apple Store.
Garantie is bij Apple doorgaans wel netjes geregeld wanneer het product echt een fout bevat. En wanneer het je eigen (stomme?) schuld is, yes: ik heb het hier over mijzelf, dan moet je daarvan de consequenties dragen en nieuwe kopen. Je kan niet alles op garantie gooien. Een defect product kan gebeuren, en daarvoor moet de fabrikant opdraaien. Ongeluk of roekeloosheid is iets waarvoor jezelf opdraait. M2C.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Formula one
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-06 20:34
Zitten de Airpods 2 hetzelfde als de standaard oortjes die bij je iPhone wordt geleverd? ik vindt de standaard oortjes niet fijn namelijk

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-06 23:00
Formula one schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:23:
Zitten de Airpods 2 hetzelfde als de standaard oortjes die bij je iPhone wordt geleverd? ik vindt de standaard oortjes niet fijn namelijk
Volgens mij is de vorm van de oortjes inderdaad hetzelfde.
Alleen de Pro's hebben zo'n in ear rubbertje.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:31
Formula one schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:23:
Nee die zitten/voelen echt anders in je oor. Die standaard oortjes zaten bij mij ook niet lekker, maar de Airpods Pro zitten wel heerlijk.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Novah
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08-06 15:07
Ik zoek in-ear 'tips' voor op mijn AirPods Pro. Ik heb dit topic doorgespit, evenals het internet, en mocht er een plek zijn dacht ik met een oproep hier enig kans te hebben. Mijn airpods zitten opzich prima voor het geluid, echter willen ze nog wel eens uitvallen bij een beweging van mijn hoofd. In-ears heb ik sinds kinds af aan altijd met plezier gedragen... dus ging ik opzoek naar in-ear dopjes voor op mijn airpods pro. Maar tot op heden zonder succes. Ben benieuwd of ik de enige ben, of dat ik hier bijstanders kan vinden.

• Mandarijntje
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-06 00:44
JeroenTheStig schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:06:
Tot vandaag. Sinds vanavond heb ik wederom een hoge pieptoon in mijn linker oor. En dat terwijl ik de volume van de dopjes vrij laag heb staan, mede omdat ik niet meer de omgevingsgeluid hoef te overstemmen. Het lijkt weer precies als datgene wat ik met de Sony's had. Normaal gesproken gebruikte ik de airpods 2 ook best veel, waarbij de volume niet hoog werd gezet en heb deze altijd probleemloos gebruikt.

Een snelle google leerde me dat ik niet de enige ben die ineens tinnitus ervaart met ANC headphones / ear buds. Zijn er hier ook mensen die hier last van hebben? Is het een kwestie van wennen?
Ik ervaar dus exact hetzelfde als wat jij hier boven beschrijft.

Ik gebruik mijn AirPods Pro 1 uurtje per dag in het OV en het volume gaat bijna nooit boven de 50%. Toch begon ik na een week een suis in mijn oren te horen.

Gek genoeg heb ook ik nooit last gehad met mijn AirPods gen1, die ik 2 jaar lang vrij intensief heb gebruikt met het volume gemiddeld op 80%.

Ik vond hierover nog wel een interessant artikel:
"Ik vermoed dat de toon die ik hoorde het anti-geluid van de hersenen was op het “onhoorbare” anti-geluid van de Bose."
Als het inderdaad anti-geluid van de hersenen is op de ANC geluidsgolven verklaart dit in ieder geval waarom je er bij de AirPods gen1 geen last van heb.

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 15:12
Ok, na lang nadenken, en nadat ik mijn Airpods 2 heb verkocht ( Ze vielen constant uit mijn oren), heb ik besloten om voor de Sony WF-1000XM3's te gaan.
Subliem geluid! En dat voor in-ears! Alleen het draagcomfort is niet helemaal geweldig..
Ik ging bij een maat langs die de Airpod Pro's heeft en toen ik die indeed voelde ik me gelijk heel prettig met de dopjes in. Ze vielen in mijn oorschelpen als glazen muiltjes bij Assepoester :'). Bovendien zaten ze niet zo strak in mijn gehoorkanaal als de Sony's
Toen ik het geluid ging testen viel me wel iets op... het geluid is goed van de Airpods Pro's maar..... het mist diepgang. Het is een overall breed geluid maar de bass en de midtones klinken nogal vlak.
Toen ik mijn maat de Sonys liet horen was hij stomverbaasd wat een goed geluid daar uit kwam.
Het enige nadeel is dus de comfort van de Sony's. En het rechter oortje neigt af en toe uit te vallen. Dit probleem had ik met de Airpod Pro's dus niet!
2e nadeel is dat het bellen met de Pro's een stuk duidelijker klinkt dan met de Sony's
Ik ga nog goed nadenken wat ik ga doen... De Sony's hebben een mooie actie lopen bij Mediamarkt.
Ze zijn sws een stuk goedkoper en 30 dagen "Proef" dragen. Indien niet tevreden krijg je je geld terug.
Ja, zelfs al is het een hygiene product gaf de medewerker aan dat het mag.
Ik zal er dus nog even over nadenken...

[Voor 6% gewijzigd door v1co op 12-02-2020 14:46]

• SuidAkrA
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Cyleo schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:48:
[...]

Poh, dat is pittig. Meer dan een maand levertijd is wel heftig. Als ik het artikel zo lees is je beste optie dus om bij de Apple Store te bestellen.
Coolblue heeft ze weer ;)

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:46
v1co schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:42:
Ok, na lang nadenken, en nadat ik mijn Airpods 2 heb verkocht ( Ze vielen constant uit mijn oren), heb ik besloten om voor de Sony WF-1000XM3's te gaan.
Subliem geluid! En dat voor in-ears! Alleen het draagcomfort is niet helemaal geweldig..
Ik ging bij een maat langs die de Airpod Pro's heeft en toen ik die indeed voelde ik me gelijk heel prettig met de dopjes in. Ze vielen in mijn oorschelpen als glazen muiltjes bij Assepoester :'). Bovendien zaten ze niet zo strak in mijn gehoorkanaal als de Sony's
Toen ik het geluid ging testen viel me wel iets op... het geluid is goed van de Airpods Pro's maar..... het mist diepgang. Het is een overall breed geluid maar de bass en de midtones klinken nogal vlak.
Toen ik mijn maat de Sonys liet horen was hij stomverbaasd wat een goed geluid daar uit kwam.
Het enige nadeel is dus de comfort van de Sony's. En het rechter oortje neigt af en toe uit te vallen. Dit probleem had ik met de Airpod Pro's dus niet!
2e nadeel is dat het bellen met de Pro's een stuk duidelijker klinkt dan met de Sony's
Ik ga nog goed nadenken wat ik ga doen... De Sony's hebben een mooie actie lopen bij Mediamarkt.
Ze zijn sws een stuk goedkoper en 30 dagen "Proef" dragen. Indien niet tevreden krijg je je geld terug.
Zet je EQ eens op ‘Laat op de avond’. Geeft al een wereld van verschil.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:31
Serena schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:57:
[...]

Zet je EQ eens op ‘Laat op de avond’. Geeft al een wereld van verschil.
De EQ werkt alleen met de Muziek app van Apple, is er ook zoiets mogelijk bij andere apps?

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Bulligan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:15
HereIsTom schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:51:
[...]

De EQ werkt alleen met de Muziek app van Apple, is er ook zoiets mogelijk bij andere apps?
In spotify, bijvoorbeeld, zit ook een equalizer, die je geheel naar wens kunt zetten.

• v1co
Zijn er Tidal gebruikers hier? Top geluid (welliswaar voor een prijsje) maar voor mij zeker het geld waard!

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:38
Hoe maken jullie de binnenkant schoon? Zit bij mij wat vuil, maar hoe kom je er bij?
Bedoel dan binnenkant van het witte kussentje.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Bulligan
Mars18 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:25:
Hoe maken jullie de binnenkant schoon? Zit bij mij wat vuil, maar hoe kom je er bij?
Die witte “kussentjes” kun je in ze geheel van de AirPods aftrekken en reinigen (of zelfs vervangen) naar mijn idee. Met een wattenstaafje of iets dergelijks.
Neem gemakshalve aan dat je die rubberen ear tips bedoelt.

Als het goed is heb je er ook een setje van 3 verschillende maten bij gekregen.

[Voor 10% gewijzigd door Bulligan op 13-02-2020 08:48]

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:50
bregweb schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:12:
Heb de mijne besteld via de apple store, maand levertijd ;-(
Worden vandaag geleverd, is dus een levertijd van 3 weken geworden. :)

Hattrick: Thorgal Eagles

• bram1984
Blazen, tandenborsteltje?

• rickertsnaak
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Ik gebruik van die rubberen tandenstokers (van 't merk GUM), echt ideaal. (ook voor de Airpods G2).

Btw, is er al ietwat meer bekend over een nieuwe firmware? 2C54 is nog steeds de laatste (en tevens teruggetrokken) firmware.

[Voor 18% gewijzigd door rickertsnaak op 13-02-2020 10:33]

• bram1984
v1co schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:42:
Collega had ook die Sony's. Qua geluid inderdaad iets beter dan de AirPods, maar daar is alles wel mee gezegd. Je moet ze los van elkaar pairen, vaak disconnects, slechte bel-kwaliteit en ook qua instellingen allemaal een beetje overdone.
HereIsTom schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:51:
[...]

Spotify heeft een eigen EQ met schuiven.

Voor Soundcloud gebruik ik Soundy.

• v1co
bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Collega had ook die Sony's. Qua geluid inderdaad iets beter dan de AirPods, maar daar is alles wel mee gezegd. Je moet ze los van elkaar pairen, vaak disconnects, slechte bel-kwaliteit en ook qua instellingen allemaal een beetje overdone.
Vraag die collega eens of hij zijn Sony's had ge-update naar de laatste versie? Ben benieuwd naar het antwoord.

• bram1984
v1co schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Vraag die collega eens of hij zijn Sony's had ge-update naar de laatste versie? Ben benieuwd naar het antwoord.
Hij heeft ze direct verkocht toen de AP Pro's uitkwamen.

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:00

crimby

PSN: Crimby

Ik zit te twijfelen om voor de Airpods pro of de gewone airpods te gaan. Voorheen had ik altijd inear maar sinds de komst van Apple oordopjes (bedraad) waren deze ook goed genoeg.
Het is ook niet echt iets wat je even in de winkel kan testen toch? Zou je ze 1 keer testen nog terug kunnen sturen?
SuidAkrA schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:00:
Vandaag bij Knaldeals besteld, maar zie nu dat ze maar 1 jr. garantie bieden...
Dus wat als ze het tweede jaar stuk gaan?
Misschien te laat.. maar volgens de Nederlandse wetgeving heb je toch gewoon 2 jaar garantie? Of een webwinkel het nou biedt of niet, ze zullen het moeten accepteren.

Edit: ligt toch iets anders, maar van een dergelijk product mag je wel verwachten dat deze minimaal 2 jaar mee gaat toch?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland hebben we geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

[Voor 55% gewijzigd door crimby op 13-02-2020 14:33]

• bram1984
crimby schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:26:
Ik zit te twijfelen om voor de Airpods pro of de gewone airpods te gaan. Voorheen had ik altijd inear maar sinds de komst van Apple oordopjes (bedraad) waren deze ook goed genoeg.
Het is ook niet echt iets wat je even in de winkel kan testen toch? Zou je ze 1 keer testen nog terug kunnen sturen?
Bij Coolblue kan je ze binnen 30 dagen terugsturen. Maar als je al weet dat je in-ears fijn vindt, dan kan je je er geen buil aan vallen. Er zitten zelfs 3 verschillende pasvormen bij. En anders verkoop je ze toch weer. Je bent ze zo kwijt.
Misschien te laat.. maar volgens de Nederlandse wetgeving heb je toch gewoon 2 jaar garantie? Of een webwinkel het nou biedt of niet, ze zullen het moeten accepteren.

Edit: ligt toch iets anders, maar van een dergelijk product mag je wel verwachten dat deze minimaal 2 jaar mee gaat toch?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland hebben we geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Dat mag je verwachten ja. Apple geeft zelf maar 1 jaar. Daarna moet je dit aanvechten. Of je daar zin in hebt, is aan jou.

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11-06 09:14
bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Bij Coolblue kan je ze binnen 30 dagen terugsturen. Maar als je al weet dat je in-ears fijn vindt, dan kan je je er geen buil aan vallen.....
Sorry maar voor 289 euro vind ik “er geen buil” aan vallen niet helemaal op zijn plek. Dat je ze nog kunt verkopen is de vraag , ik kan me voorstellen dat niet veel mensen zitten te wachten op een tweedehands “hygiëne product”

• wokkelz
GertJan2012 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:50:
[...]

Sorry maar voor 289 euro vind ik “er geen buil” aan vallen niet helemaal op zijn plek. Dat je ze nog kunt verkopen is de vraag , ik kan me voorstellen dat niet veel mensen zitten te wachten op een tweedehands “hygiëne product”
Hetgene wat in je oor gaat is plastic wat je kan loshalen en schoonmaken en ze zijn evt nieuw te bestellen. Maar ik begijp wel wat je bedoelt ja.

• v1co
[...]

Geloof me hygiene product of niet.
Die Airpods zijn gewild op Marktplaats. Maar dan wel voor een prijs die vele malen lager gaat dan de orginele prijs... :')

• bram1984
[...]

Ik zit er ook niet op te wachten, maar je reinigt de dopjes vrij simpel in een beetje water en sop. Je hebt volgens mij geen idee hoe gewild die dingen zijn? En ze zijn ook nog eens zeer schaars. Ik denk dat je ze nagenoeg full priced kan verkopen als je ze na een week op marktplaats zet met de factuur erbij.

@v1co "Vele malen lager"? Nieuwe AirPods Pro met volledige garantie, 2x gebruikt maar zitten niet lekker? Dan doe je iets niet goed als je die met dik verlies verkoopt.

[Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 13-02-2020 16:10]

• v1co
bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:07:
[...]

Ik zit er ook niet op te wachten, maar je reinigt de dopjes vrij simpel in een beetje water en sop. Je hebt volgens mij geen idee hoe gewild die dingen zijn? En ze zijn ook nog eens zeer schaars. Ik denk dat je ze nagenoeg full priced kan verkopen als je ze na een week op marktplaats zet met de factuur erbij.

@v1co "Vele malen lager"? Nieuwe AirPods Pro met volledige garantie, 2x gebruikt maar zitten niet lekker? Dan doe je iets niet goed als je die met dik verlies verkoopt.
Eens. De Pro's zijn idd schaars dus die kan je wel voor een goeie prijs verkopen.
Het vergt alleen geduld.

• bram1984
v1co schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:15:
[...]

Eens. De Pro's zijn idd schaars dus die kan je wel voor een goeie prijs verkopen.
Het vergt alleen geduld.
Marktplaats an sich vergt tegenwoordig geduld. Ik heb mijn iPhone 8 Plus lekker aan Forza Refurbished verkocht. Ik had geen trek in al die vage figuren.

• BSOD baby
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:32
Hebben er gebruikers hier Applecare voor hun Airpods pro afgesloten? Benieuwd naar de gedachtegang erachter en of het een beetje value is op de lange termijn.

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10-06 07:35
crimby schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:26:

[...]

De grootste reden dat AirPods niet goed meer werken is batterijen die op zijn. Dit is iets wat buiten consumentenrecht valt daar het een verbruiksartikel is. Daardoor heb je niets aan consumentenrecht.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volkan1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:15:
[...]

De grootste reden dat AirPods niet goed meer werken is batterijen die op zijn. Dit is iets wat buiten consumentenrecht valt daar het een verbruiksartikel is. Daardoor heb je niets aan consumentenrecht.
Dan nog is de 'verwachte levensduur' van dit artikel niet '2 jaar' en mag er wel degelijk garantie verwacht worden..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Volkan1984
Michael Knight schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Dan nog is de 'verwachte levensduur' van dit artikel niet '2 jaar' en mag er wel degelijk garantie verwacht worden..
Er bestaat in Nederland geen tweejarige termijn. Dit blijft een hardnekkig ding. Batterijen/ accu’s zijn verbruiksartikelen en vallen dus buiten de verwachting die je mag hebben als consument.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volkan1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Er bestaat in Nederland geen tweejarige termijn. Dit blijft een hardnekkig ding. Batterijen/ accu’s zijn verbruiksartikelen en vallen dus buiten de verwachting die je mag hebben als consument.
Dat zeg ik ook niet.. ik zeg dat de termijn NIET 2 jaar is.. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• rominick
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:15
BSOD baby schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:38:
Hebben er gebruikers hier Applecare voor hun Airpods pro afgesloten? Benieuwd naar de gedachtegang erachter en of het een beetje value is op de lange termijn.
Heb zelf Apple Care op m'n Airpods Pro, met als gedachten dat als de accu's op zijn binnen die 2 jaar. Dat ik dan voor weinig geld (meen 29 euro) 2 nieuwe krijg. Apple Care kost vgm 39 euro voor 2 jaar op Airpods Pro.

• Volkan1984
Michael Knight schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Dat zeg ik ook niet.. ik zeg dat de termijn NIET 2 jaar is.. ;)
Dus, na het eerste jaar is er geen garantie meer op de batterijen/ accu/ geef het een naam. Want verbruiksartikelen. Zijn we het daarover eens?

• crimby

crimby

bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Bij Coolblue kan je ze binnen 30 dagen terugsturen. Maar als je al weet dat je in-ears fijn vindt, dan kan je je er geen buil aan vallen. Er zitten zelfs 3 verschillende pasvormen bij. En anders verkoop je ze toch weer. Je bent ze zo kwijt.
Nja in ears vond ik fijn vóór de reguliere oordopjes van Apple uit kwamen. Dat is dus wel even een tijd geleden.
Ik zal eens naar de voorwaarden van Coolblue kijken, stuur ze liever terug dan dat ik ze probeer te verkopen op Marktplaats :-)

• BSOD baby
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:32
v1co schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:14:
Zijn er Tidal gebruikers hier? Top geluid (welliswaar voor een prijsje) maar voor mij zeker het geld waard!
Merk je het verschil met airpods pro op de hoogste kwaliteit setting op Spotify dan? Heb nu Spotify family en zie geen reden om over te stappen naar Tidal als ik het verschil toch niet merk.

Overigens zijn er mensen hier die een speciale EQ Curve gebruiken in combinatie met hun Airpods Pro (bijv. Via Spotify)?

• v1co
BSOD baby schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Merk je het verschil met airpods pro op de hoogste kwaliteit setting op Spotify dan? Heb nu Spotify family en zie geen reden om over te stappen naar Tidal als ik het verschil toch niet merk.

Overigens zijn er mensen hier die een speciale EQ Curve gebruiken in combinatie met hun Airpods Pro (bijv. Via Spotify)?
Merk ik zeker! Mijn vrouw gebruikt nog steeds Spotify maar ik ben sinds kort overgestapt.
Ik heb een aantal tracks met elkaar vergeleken en hoor duidelijk verschil.
Bitrate bij Spotify gaat tot 320 maar bij Tidal doen ze het nog een stukje hoger.
En wat fijn is van Tidal is dat het volume net even wat harder gaat dan Spotify. Dat vind ik zelf persoonlijk ook wel fijner.

• bram1984
v1co schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Merk ik zeker! Mijn vrouw gebruikt nog steeds Spotify maar ik ben sinds kort overgestapt.
Ik heb een aantal tracks met elkaar vergeleken en hoor duidelijk verschil.
Bitrate bij Spotify gaat tot 320 maar bij Tidal doen ze het nog een stukje hoger.
En wat fijn is van Tidal is dat het volume net even wat harder gaat dan Spotify. Dat vind ik zelf persoonlijk ook wel fijner.
Ik weet niet hoe je EQ settings en volumebegrenzing ingesteld staan, maar Spotify hoeft bij mij echt niet harder hoor, tenzij ik mijn oren wil slopen.

• crimby

crimby

Vrijdag toch maar de airpods pro besteld en gisteren al in huis :-) super fijne dingen!
Maar is er ook een manier om volume aan te passen zonder je telefoon te pakken of zonder siri?

• Volkan1984
crimby schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:07:
Vrijdag toch maar de airpods pro besteld en gisteren al in huis :-) super fijne dingen!
Maar is er ook een manier om volume aan te passen zonder je telefoon te pakken of zonder siri?
Ja. Een Apple Watch.

• MvDoorn
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 31-03 14:47
Vraagje, ik gebruik Airpods voornamelijk om te bellen en met de nieuwe Airpods Pro zoek ik naar een manier om mijn eigen stem beter te horen, zodat ik niet harder hoef te praten met deze doppen in. Gaat om de normale gebruiksmodus, dus niet noise cancelling (logisch dat je dan minder hoort). Transparency mode is geen goede oplossing omdat ook het achtergrondgeluid dan sterker wordt ... iemand tips?

• laminaatplaat
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-06 00:21
Ik hoop echt dat er snel goede aftermarket ear tips komen. Ik heb de verschillende meegeleverde maten inmiddels een tijd gebruikt. Maar geen van alle zit echt goed, ze blijven gewoon niet goed op hun plek zitten. Bij mijn vorige oortjes van Beyerdynamic en Soundmagic kreeg je ook veel meer verschillende vormpjes dan bij de Airpods Pro. En ik weet dus ook uit eerdere ervaringen dat in ear oortjes gewoon perfect kunnen zitten bij mijn oren. Jammer.

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12:25
laminaatplaat schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:49:
Ik hoop echt dat er snel goede aftermarket ear tips komen. Ik heb de verschillende meegeleverde maten inmiddels een tijd gebruikt. Maar geen van alle zit echt goed, ze blijven gewoon niet goed op hun plek zitten. Bij mijn vorige oortjes van Beyerdynamic en Soundmagic kreeg je ook veel meer verschillende vormpjes dan bij de Airpods Pro. En ik weet dus ook uit eerdere ervaringen dat in ear oortjes gewoon perfect kunnen zitten bij mijn oren. Jammer.
Ik lees mee. Misschien heeft iemand al een goede ear tip.

Heb wel gehoord over een memory foam tip

• edvanes
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07-06 20:04
Goedemorgen, kan iemand mij helpen met mijn vraag? Ik heb sinds gisteren de Pro's in huis en ze zijn redelijk briljant. Alleen zit er speling in het scharnier van het klepje van de case; ik kan ze minimaal van links naar echts bewegen met een klein tikje erbij. Herkent iemand dit? Thanks!

• Bulligan
edvanes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:33:
Goedemorgen, kan iemand mij helpen met mijn vraag? Ik heb sinds gisteren de Pro's in huis en ze zijn redelijk briljant. Alleen zit er speling in het scharnier van het klepje van de case; ik kan ze minimaal van links naar echts bewegen met een klein tikje erbij. Herkent iemand dit? Thanks!
Zojuist even gekeken bij die van mij en heb ook een zeer lichte speling in het klepje als ie open staat en een klikje als ik hem beweeg van links naar rechts.

Ik heb er nooit eerder op gelet, verbaas me er ook over dat dit soort dingen of andere kleine zaken opgemerkt worden en dat men zich er druk om maakt😜. Naar mijn idee niets aan de hand.

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:17
edvanes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:33:
Is ook bij de 'reguliere' airpods zo. Ik vroeg het mij ook af toen ik ze aanschafte maar het is normaal en dan let je er ook niet meer op :)

©2004

• wokkelz
Ik heb ook een klein beetje speling en een klikje, nooit opgevallen :P

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-06 19:32

Mystikal

It never hurts to help

Afgelopen vrijdag kreeg ik de airpods pro van mijn vrouw. Niet verwacht en ik als Android gebruiker (S10e) was even huiverig of het allemaal wel goed werkte. Dat doet het op zich wel, al heb je wat extra apps nodig.

Echter na 3 uur had ik maar een maximale volume aan de linkerkant van zo'n 15%. Reset, repair, andere telefoon gekoppeld. Geen verschil. Dus zaterdag maar weer terug gestuurd. Hopelijk snel mijn geld terug, zodat ik ze nog een keer kan bestellen.

Mensen gelezen over soortgelijke klachten?

Basement Bios ---- Exo-S

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:05
harm12nl schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Is ook bij de 'reguliere' airpods zo. Ik vroeg het mij ook af toen ik ze aanschafte maar het is normaal en dan let je er ook niet meer op :)
Dit is toch wel dé meest ultieme vorm van first world problems. Sjees! 😅

iPhone mini 128gb

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:17
4acesNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:22:
[...]

Dit is toch wel dé meest ultieme vorm van first world problems. Sjees! 😅
Dat het mij (en anderen) opvalt maakt het niet gelijk een 'first world problem'...

©2004

• crimby

crimby

Is er een mogelijkheid om de airpods pro in te schakelen zonder het doosje te gebruiken? Die wil ik nog wel eens vergeten mee te nemen maar ik krijg ze maar niet aan/gekoppeld aan de iphone

• Tolga07
crimby schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:54:
Is er een mogelijkheid om de airpods pro in te schakelen zonder het doosje te gebruiken? Die wil ik nog wel eens vergeten mee te nemen maar ik krijg ze maar niet aan/gekoppeld aan de iphone
Staat die sowieso niet altijd aan als ze uit de doos zijn, ofwel: gaan niet uit?

• crimby

crimby

Tolga07 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:18:
[...]

Staat die sowieso niet altijd aan als ze uit de doos zijn, ofwel: gaan niet uit?
Krijg ze niet connected via BT en ze hebben beide nog 35% of meer batterij

• Tolga07
crimby schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Krijg ze niet connected via BT en ze hebben beide nog 35% of meer batterij
Hmm, dan gok ik dat het ook niet kan..

• rickertsnaak
  • Niet online
Mystikal schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:54:
Afgelopen vrijdag kreeg ik de airpods pro van mijn vrouw. Niet verwacht en ik als Android gebruiker (S10e) was even huiverig of het allemaal wel goed werkte. Dat doet het op zich wel, al heb je wat extra apps nodig.

Echter na 3 uur had ik maar een maximale volume aan de linkerkant van zo'n 15%. Reset, repair, andere telefoon gekoppeld. Geen verschil. Dus zaterdag maar weer terug gestuurd. Hopelijk snel mijn geld terug, zodat ik ze nog een keer kan bestellen.

Waarom heb je extra apps nodig? de APP's zijn gewoon BT5 producten, of wilde extra functies gebruiken? Wat ik vermoed is dat de 3rd party apps de volumeverdeling instelling 'perongeluk' hebben aangepast. (dus in dit geval het schruifje naar rechts). Welke andere telefoon heb je gebruikt, tevens een Android?

EN, heb je gecheckt of je de laatste firmware draait? versie 2C54. de oudere versies hadden namelijk wel wat issues.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

rickertsnaak schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Waarom heb je extra apps nodig? de APP's zijn gewoon BT5 producten, of wilde extra functies gebruiken? Wat ik vermoed is dat de 3rd party apps de volumeverdeling instelling 'perongeluk' hebben aangepast. (dus in dit geval het schruifje naar rechts). Welke andere telefoon heb je gebruikt, tevens een Android?

EN, heb je gecheckt of je de laatste firmware draait? versie 2C54. de oudere versies hadden namelijk wel wat issues.
Beide telefoons die ik gebruikt heb waren Android. Ik kan me niet herinneren dat ik in een van de apps de volume kon regelen.
De android apps waren Assistent Trigger en Air Battery.

De firmware versie geen idee. Hoe kan ik dat zien zonder Apple apparaat in huis?

Basement Bios ---- Exo-S

• Cyleo
Mystikal schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:54:

Heb ik (iPhone) ook wel eens gehad. Even terugdoen in de cover, en opnieuw indoen, en toen was het opgelost. Compleet bugvrij zijn ze nog niet.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Hoe doe ik een firmware update? Is dat uberhaupt mogelijk zonder apple device?

Basement Bios ---- Exo-S

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:44
Mystikal schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:13:
https://www.iculture.nl/tips/airpods-update-installeren/
2e vraag: nope (afaik)

PSN: TDBtje

• rickertsnaak
  • Niet online
Even iemand opzoeken met een iPhone of iPad ;)

Dat is (helaas) de enige manier.

[Voor 6% gewijzigd door rickertsnaak op 18-03-2020 13:24]

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Ik heb ze nu enkele weken in gebruik maar echt lekker zitten ze niet. Welke van de drie varianten ik ook probeer, ik ben regelmatig aan het aanduwen en soms vallen ze uit.

Apple dopjes hebben mij sowieso nooit gepast dus ik had hoop met dit nieuwe model. Maar nee. De BeatsX zaten veel beter en vielen niet uit.

Last.fm op Tweakers!

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12-06 08:26
Bij mij zijn de grote dopjes te groot (ze gaan niet echt in mijn oren en daarom heb ik het gevoel dat ze er elk moment uit kunnen vallen, wat ook twee keer gebeurd is) en de 'medium' dopjes te klein (noice canceling is dan een stuk slechter dan met de grote dopjes). :(

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Cyleo
Weet ook niet echt of je wat mist. Ik merk geen verbetering in de updates, en heb zelfs het idee dat de Noise Cancelling slechter is gaan werken.

Qua fit vind ik ze juist fantastisch, met thuiswerken en skypen heb ik ze nu de hele dag in, zonder dat ik er last van heb. Dat is met met andere (dopjes of headsets) nooit gelukt. Maar ja, het is natuurlijk onmogelijk omdat voor iedereen goed te doen.

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:20
mr.JamesBond schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:00:
Bij mij zijn de grote dopjes te groot (ze gaan niet echt in mijn oren en daarom heb ik het gevoel dat ze er elk moment uit kunnen vallen, wat ook twee keer gebeurd is) en de 'medium' dopjes te klein (noice canceling is dan een stuk slechter dan met de grote dopjes). :(
Ja heel jammer. Die van mij zijn inmiddels onderweg terug naar Coolblue. Mogelijk dat ik weer terug ga naar een koptelefoon. Omdat ik veel bel zit ik te denken aan de Bose 700, binnenkort maar eens proberen.

Last.fm op Tweakers!

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12-06 08:26
tAnk schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Ja heel jammer. Die van mij zijn inmiddels onderweg terug naar Coolblue. Mogelijk dat ik weer terug ga naar een koptelefoon. Omdat ik veel bel zit ik te denken aan de Bose 700, binnenkort maar eens proberen.
Ik zal niet teruggaan naar een koptelefoon. Ik gebruik thuis mijn Beat Solo 3 (die kreeg ik bij mijn MacBook Pro, anders had ik er denk ik nooit een gekocht). Op de fiets, in de trein en tijdens het sporten gebruik ik de AirPods Pro (of als ik in een drukke omgeving wil studeren).

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12-06 19:40
Nog meer mensen last van kraken icm bellen.
Heb nogal een zware stem en als ik bel kraakt mijn linker pod soms.
Resetten heeft geen verbetering.
Muziek luisteren,films kijken geen probleem.

[Voor 13% gewijzigd door Gunth op 23-03-2020 22:28]

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| iPad air 2| homepod mini grey

• Cyleo
Gunth schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:25:
Nog meer mensen last van kraken icm bellen.
Heb nogal een zware stem en als ik bel kraakt mijn linker pod soms.
Resetten heeft geen verbetering.
Muziek luisteren,films kijken geen probleem.
Ik herken het probleem tijdens bellen niet, maar ik heb heel soms het idee bij muziek dat ze kraken (alsof ze te hard staan, maar dat staan ze niet). Het is ook vrij subtiel, maar mijn sony's hebben dit bijvoorbeeld niet.

• 4acesNL
Zo, vandaag de Airpods Pro binnengekregen. Na de gewone AirPods weer terug gegaan naar over/ on ear headphones. Miste toch het praktische kleine formaat voor onderweg. Dus de Pro's besteld.

Eerste indruk is fijn. Heeeeerlijk compact en geen warme oren meer :D De NC heb ik nog niet optimaal kunnen testen, want alleen thuis. Maar ga ik straks even doen. Het geluid is prima. Niet wereldschokkend goed en klinken minder ruimtelijk dan mijn Sony's. Maar ze klinken wel erg prettig overall. Geen overdreven bass. Prima mids (lichtelijk muddy) maar de highs vind ik lekker helder een duidelijk.

De silicone dopjes zaten meteen goed. Maar ik had daar met de reguliere AirPods ook geen last en zaten ook erg goed. En ik maar denken dat ik rare oren heb mijn hele leven :D :D :D

Kortom; gewoon fijn om zoiets in deze form factor te hebben.

- edit -

De NC valt me wel wat tegen. Ik denk dat het zo’n 50 procent minder is het geluid. Had ik iets meer van verwacht.

[Voor 9% gewijzigd door 4acesNL op 26-03-2020 19:31]

iPhone mini 128gb

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
Zit nu al maanden met firmware 2c54 opgescheept!
Iemand toevallig iets vernomen over een aanstaande nieuwe firmware?

Duurt nu wel heel lang....

• RazorMaron
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10-06 17:01
Heb de AirPods Pro eigenlijk al sinds de release. Nadat ik de AirPods 2(die ik toen nota bene 3 maanden had, gekocht voor €230) in de trein heb laten liggen. Toevallig 2/3 dagen voordat de AirPods Pro werden onthuld. Vond mezelf alsnog wel een idioot €500 in een kwartaal uit te geven aan AirPods, maar overstappen naar draad zou ik nooit meer kunnen.

Heb zowel bij de AirPods Pro als hij de AirPods 2 pijn in m’n oren als de AirPods een beetje bewegen. Er is in beide oren ook een plekje ontstaan wat open is gegaan en telkens open gaat wanneer ik ze in doe, het contactpunt met de bovenkant van de AirPods. Wel jammer, dacht dat het verholpen zou zijn bij de AirPods Pro. Het ligt ook niet aan het rubbertje, de grootste passen niet, de kleinste vallen eruit.

Ik blijf trouwens ook maar telkens te ongeduldig met die case. Het duurt relatief rete lang voordat ie 100% is vergeleken met de AirPods. Dat is meer dan logisch, maar alsnog.

[Voor 12% gewijzigd door RazorMaron op 30-03-2020 13:37]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-06 15:33
Het verbaasd me dat iedereen zo tevreden is over de APpro’s.

Ik kan er niet veel mee,
- Geluid is slecht, ik mis vanalles wat, teveel bas, te schel en geluiden die er niet doorkomen, de prijs is niet te rechtvaardigen.
- Volume even aanpassen blijf ik tussen muziek en apps een ramp vinden, zeker nu bij wisselen tussen Team meetings, telefoon en spotify of meldingen.
- NC slecht
- Pasvorm is persoonlijk ze blijven goed zitten, maar het zit niet lekker
- Als iemand tegen je praat is de transparante modus geweldig, maar ronduit onbeschoft om niet te laten zien dat je met iemand wilt praten.
- Bij NC modus aan of uit en dan gaan bellen, dreunt je stem door je hoofd, mijn gehoor is niet super, maar dit is zo storend.
- Geen kabel blijf ik missen
- Mijn Bose Q35 en de ouderwetse apple oortjes zijn supbliem in draagcomfort en een Plantronics PLT headset vind ik meer functies bij de hand hebben, dan de APP.
- Dat gefriemel om die dingen uit en in de lader te krijgen
- Wachten tot het juiste apparaat verbinding heeft gemaakt met de APP, een iPad en iPhone bij elkaar is het een roulette spelletje.

Ik had er echt meer van Apple verwacht, beetje een teleurstelling...

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Kan me vinden in veel van jouw commentaar. Enkele opmerkingen:

"- Geluid is slecht, ik mis vanalles wat, teveel bas, te schel en geluiden die er niet doorkomen, de prijs is niet te rechtvaardigen."
Slecht in vergelijking met wat?

"- Volume even aanpassen blijf ik tussen muziek en apps een ramp vinden, zeker nu bij wisselen tussen Team meetings, telefoon en spotify of meldingen."
Mee eens, volume wisselen blijft een draak met deze dingen.

"- NC slecht"
Slecht in vergelijking met wat? De NC van deze APP kan je moeilijk vergelijken met een stel Bose Q35, dat is heel wat anders.

"- Als iemand tegen je praat is de transparante modus geweldig, maar ronduit onbeschoft om niet te laten zien dat je met iemand wilt praten."
User error. Daar kunnen de APP niks aan doen.

"- Bij NC modus aan of uit en dan gaan bellen, dreunt je stem door je hoofd, mijn gehoor is niet super, maar dit is zo storend. "
Zou kunnen maar geen last van.

"- Geen kabel blijf ik missen"
Heb al sinds de eerste AirPods geen verlangen meer naar kabels. Maar ik snap je punt.

"- Mijn Bose Q35 en de ouderwetse apple oortjes zijn supbliem in draagcomfort en een Plantronics PLT headset vind ik meer functies bij de hand hebben, dan de APP."
Kan ik me niet in vinden, ze zitten heerlijk. Maar dat is iets persoonlijks, zal voor iedereen anders zijn.

"- Dat gefriemel om die dingen uit en in de lader te krijgen"
Mee eens, ik loop er al sinds de release mee te klooien, ging vandaag nog een paar keer mis. Waardeloos design. Design is not only how it looks; it's how it works. Vooral het terugstoppen van die dingen doe je niet even snel, ik krijg er een USB-A gevoel bij, je gokt maar wat en hoopt dat het goed gaat.

"- Wachten tot het juiste apparaat verbinding heeft gemaakt met de APP, een iPad en iPhone bij elkaar is het een roulette spelletje."
Herken ik totaal niet, alles gaat hier bliksemsnel. Wellicht omdat het allemaal recente Apple devices zijn.

• RazorMaron
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10-06 17:01
Ik snap niet hoe jullie moeite hebben met het terugstoppen van de AirPods Pro. In het begin was het voor mij ook even wennen, sloeg helemaal nergens op hoe klote ik dat vond.

Maar nu doe ik het zonder er naar te kijken

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
Grin schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:35:
"- Dat gefriemel om die dingen uit en in de lader te krijgen"
Mee eens, ik loop er al sinds de release mee te klooien, ging vandaag nog een paar keer mis. Waardeloos design. Design is not only how it looks; it's how it works. Vooral het terugstoppen van die dingen doe je niet even snel, ik krijg er een USB-A gevoel bij, je gokt maar wat en hoopt dat het goed gaat.
Niet mee eens, heb alles behalve dunne vingers en krijg ze meteen te pakken.

Ik moet zeggen dat ik het zelfde probleem had na aanschaf maar als je de AirPods vastpakt zoals de designers het in het ontwerp bedoelt hebben kan het niet fout gaan.

Wanneer je de case recht voor je hebt, met het lampje naar je toe, de klep opent en dan met je wijsvinger recht naar voren, over de pod heen de uitsparing van de klep ingaat kan je de AirPods van achteren met je vingertop naar je toe duwen en schuiven ze met de beweging van je vinger mee de case uit. Alvast graag gedaan 😉

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-06 15:33
Het pakken en wegstoppen duurt me gewoon te lang. Eerst de case zoeken ligt wel ergens of in mijn jas of nog in de auto en dan er instoppen. Dan de case weer ergens laten dat ik ze de volgende keer vind— mijn georganiseerde chaos denk ik.

De geluid kwaliteit vergelijk ik met de klassieke apple oortjes, bose q35 en een set in ears van bose, welke weet ik zo niet. Betere prijs en veeel beter geluid.

Iphone gaat over, je pakt de case en wilt oppakken geen verbinding... wel op de iPad pro...
Team meeting is afgelopen op de iPad pro, muziek speelt weer via spotify op mijn iPhone op de APP telefoon gaat over en niet op de APP.

Apple heeft geen idee hoe dit kan, alles laatste ios en hardware.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Dr.Fer schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:18:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het zelfde probleem had na aanschaf maar als je de AirPods vastpakt zoals de designers het in het ontwerp bedoelt hebben kan het niet fout gaan.

Wanneer je de case recht voor je hebt, met het lampje naar je toe, de klep opent en dan met je wijsvinger recht naar voren, over de pod heen de uitsparing van de klep ingaat kan je de AirPods van achteren met je vingertop naar je toe duwen en schuiven ze met de beweging van je vinger mee de case uit. Alvast graag gedaan 😉
Het uit de case halen is niet het probleem, dat doe ik met gemak. Het gaat mij om het terugstoppen van omgekeerd symmetrische voorwerpen (de APP) in een omgekeerd symmetrische opbergcase. Dat is gewoon waardeloos en gaat te vaak verkeerd. Dat doe je helemaal op goed geluk als ze even op tafel liggen zonder te kijken. Die handeling is veel te bewust en kan niet, lekker snel, op de tast. Dat vind ik slecht design voor een product als de APP.

• Tolga07
Mijn case laadt niet meer op, niet via draadloos en via kabel.. Iemand enig idee wat ik kan proberen voordat ik beroep doe op de garantie?

[Voor 11% gewijzigd door Tolga07 op 31-03-2020 15:32]

• 4acesNL
Dr.Fer schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:18:
[...]

Haha! Ik had dus ook problemen met de AirPods Pro's uit de case te krijgen. Tot ik dit ontdekte. Ik vond het al super vreemd dat dit zo lastig moest gaan. Komt waarschijnlijk omdat ik de reguliere AirPods gewent ben en probeer ze dus ook zo uit de case te pakken. Maar het lukt nu. Ik ben een blij mens :D

iPhone mini 128gb

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:32

mvdam

EV-Gekkie

Tolga07 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:31:
Mijn case laadt niet meer op, niet via draadloos en via kabel.. Iemand enig idee wat ik kan proberen voordat ik beroep doe op de garantie?
Je kunt hem nog proberen te resetten, heb de handleiding niet bijdehand, iets van knopje heul lang indrukken.

Maar ik denk dat garantie je enige redding is zelf :)

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• Tolga07
mvdam schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:55:
[...]

Je kunt hem nog proberen te resetten, heb de handleiding niet bijdehand, iets van knopje heul lang indrukken.

Maar ik denk dat garantie je enige redding is zelf :)
Hij laadt weer wel op... alleen heel langzaam en wordt best wel warm wat ik voorheen niet merkte.

[Voor 7% gewijzigd door Tolga07 op 01-04-2020 12:55]

• 4acesNL
Nou lekker dan. Ik dacht dat de AirPods naadloos samenwerkt met al je apparatuur. Niet dus. Gisteren ze geconnect met mijn Mac, want wilde even daarop Netflixen.

Vannochten wilde ik ze gebruiken met mijn iPhone. Nope. Dat ging dus niet automatisch. What the wat?
Wat is dan uberhaubt het zogenaamde voordeel ten opzichte van andere bluetooth oortjes? Dan liever het gemak met Sony en NFC op Android of zo.

iPhone mini 128gb

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15:53
4acesNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:49:
Nou lekker dan. Ik dacht dat de AirPods naadloos samenwerkt met al je apparatuur. Niet dus. Gisteren ze geconnect met mijn Mac, want wilde even daarop Netflixen.

Vannochten wilde ik ze gebruiken met mijn iPhone. Nope. Dat ging dus niet automatisch. What the wat?
Wat is dan uberhaubt het zogenaamde voordeel ten opzichte van andere bluetooth oortjes? Dan liever het gemak met Sony en NFC op Android of zo.
Je moet wel aan de AirPods aangeven met welk device je ze wil koppelen.

Als ik hier het klepje van de AirPods Pro open, dan verschijnt hij op 4 verschillende devices.

Door op het gewenste devices het bedieningspaneel op te roepen, geef je aan de AirPods aan dat hij met dit device moet connecten.

• 4acesNL
Nou ja, hoe is dit anders of magischer dan een bluetooth headset op Android. Op android switch je een stuk makkelijker. eerst moet je omhoog swipen voor control centre. Dan op het icoontje klikken, dan nog een keer klikken om te connecten met je iPhone.

Waarom niet: je doet de case open en je ziet de AirPods. Je kan daar meteen op klikken om te verbinden.
Ik snap niet dat Apple instellingen altijd zo wegstopt.

iPhone mini 128gb

• Mandarijntje
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-06 00:44
Als ik mijn AirPods Pro eerst met mijn MacBook heb gebruikt en daarna de case met AirPods erin dichtbij mijn iPhone open, connect hij gewoon automatisch met mijn iPhone.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:43

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Gebruik de AirPods Pro nu enkele maanden en moet zeggen dat het gewoon een gewoonte is geworden om ze dagelijks in en uit te doen. In de ochtend naar mijn werk? Ze gaan al automatisch in. Onderweg voor werk? Ze gaan weer automatisch in. Even snel muziek luisteren op iPhone, iPad of laptop? Ze gaan weer automatisch in.

Ben er erg tevreden mee, loop alleen soms tegen het feit aan dat ze leeg zijn.. Ik vergeet vaak naar de status van de batterij te kijken. Heb daarom bij de widgets de batterij status toegevoegd. Hij laat daar alle statussen zien van aangesloten accessoires!

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• Cyleo
4acesNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:13:
Nou ja, hoe is dit anders of magischer dan een bluetooth headset op Android. Op android switch je een stuk makkelijker. eerst moet je omhoog swipen voor control centre. Dan op het icoontje klikken, dan nog een keer klikken om te connecten met je iPhone.

Waarom niet: je doet de case open en je ziet de AirPods. Je kan daar meteen op klikken om te verbinden.
Ik snap niet dat Apple instellingen altijd zo wegstopt.
Ik moet ook zeggen dat ik dit persoonlijk had verwacht na alle lovende recensies. Ik dacht dat ze zouden herkennen waar iets zou worden afgespeeld, en daarmee zouden verbinden. Het grappig is dat dit (meestal...) wel werkt op de Apple Watch / iPhone combinatie.

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 14:22
Nu ook al eventjes onderweg met de APP en ja, het zijn leuke dingetjes. De laatste keer sinds ik met oordopjes bezig ben geweest was ergens begin jaren 90, als tiener. Deze dingen zijn dan een flinke futuristische stap naar voren.

Paar kleine persoonlijke minpuntjes zoals;
-Met koud weer handschoenen aan maakt het indrukken/knijpen van de APP lastig. Vorige generatie APs hadden 'tappen' - dat hadden ze hier als optie er ook bij mogen laten zitten.
-Leuk icm Apple Watch al zit er wat vertraging in veranderen van volume met de kroon
-met muziek uit soms een drukkend gevoel in de oren en dan 'voetstappen kunnen horen/voelen'
-zoals hierboven gezegd wat extra handelingen met schakelen naar andere devices.
-Alleen maar iMessenger berichten kunnen uitlezen met SIri, zelfs niet de stock email app. iMessenger gebruikt niemand in mijn contactlijst dus een verloren functie. Ik blijf dus bij berichten en email mn telefoon pakken. Erg bijzonder dat hier nog geen opties voor zijn dit flink uit te breiden!

Verder;
-Batterij prima, met maar 2uur per dag gemiddeld voor mij geen probleem.
-Geluid prima, heb dan ook geen hoge eisen.
-Bellen ermee prima, men hoort mij prima.
-Volume regelen zonder AW en met telefoon in je zak is makkelijk; "Hey SIri, music 50" -en je volume gaat naar 50% - Geen hele zinnen nodig als " Hey SIri, zet de volume van mijn muziek naar 50%"
-Pasvorm prima, geen verschil met de dopjes uit de jaren 90, met zelfs nog andere maten erbij geleverd ook

Toch leuk weer oordopjes te hebben en ben al benieuwd wat men denkt hier nog aan te kunnen gaan verbeteren. Ik zie nog niet zo snel een opvolger gaan komen, maar als ie er is moet ik me denk ik hard tegen gaan houden deze niet te gaan kopen

[Voor 9% gewijzigd door knakker2 op 04-04-2020 03:22]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Mijn grootste manco is dat het volume niet erg hard gaat....

Icm mijn galaxy watch al helemaal niet. Nee, ik ben zeker niet doof, ze gaan gewoon niet hard. Ik weet nu niet of dit komt omdat ik het alleen maar icm Android gebruik.

Basement Bios ---- Exo-S

• bram1984
4acesNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:49:

Ze zoeken gewoon het laatste apparaat waarmee je verbonden was. Dat is toch logisch? Anders ben je aan het werk op je Mac en dan connecten ze iedere keer weer aan je telefoon als je ze even uit en weer in doet? Je zegt gewoon tegen het apparaat dat je wilt gebruiken dat ze even moeten connecten en zolang je dat apparaat blijft gebruiken, connecten ze automatisch.

Het voordeel is dat ze veel soepeler en sneller connecten (helemaal ten opzichte van Sony die je per stuk moet pairen wat vaak veel frustratie geeft) en het betere geluid met bellen.

• rickertsnaak
  • Niet online
Mystikal schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:44:
Mijn grootste manco is dat het volume niet erg hard gaat....

Icm mijn galaxy watch al helemaal niet. Nee, ik ben zeker niet doof, ze gaan gewoon niet hard. Ik weet nu niet of dit komt omdat ik het alleen maar icm Android gebruik.
Dit is helaas een 'issue' op Android sinds de laatste Airpods Pro én Airpods G2 firmware (beide draaien dezelfde 2C54 versie). Ik heb de Airpods G2 i.c.m. Android en het geluid gaat minder hard dan voorheen.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

rickertsnaak schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:45:
[...]

Dit is helaas een 'issue' op Android sinds de laatste Airpods Pro én Airpods G2 firmware (beide draaien dezelfde 2C54 versie). Ik heb de Airpods G2 i.c.m. Android en het geluid gaat minder hard dan voorheen.
Is dit ook iets wat erkend wordt en waar we in de toekomst een updaet voor kunnen verwachten?

Basement Bios ---- Exo-S

• Volkan1984
Mystikal schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:04:
[...]

Is dit ook iets wat erkend wordt en waar we in de toekomst een updaet voor kunnen verwachten?
Wat kan het Apple boeien of de AirPods goed werken met een Android telefoon? Gewoon even heel direct gezegd.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Volkan1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:18:
[...]

Wat kan het Apple boeien of de AirPods goed werken met een Android telefoon? Gewoon even heel direct gezegd.
Update kan ook vanuit android komen :)

Basement Bios ---- Exo-S

• Volkan1984
Mystikal schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:19:
[...]

Update kan ook vanuit android komen :)
Lijkt me heel sterk, zou het eerder zoeken in een update voor apps die de AirPods ondersteunen. Android heeft zijn eigen ecosysteem en daar horen de AirPods niet bij.

• rickertsnaak
  • Niet online
Volkan1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:18:
[...]

Airpods zijn gewoon standaard BT oordopjes met basic BT profielen aan boord die op andere devices werken (waaronder Android), dit wordt zelfs op de Apple site geadverteerd. Net als de Galaxy Buds werken op iPhones bijv. Functies als Siri natuurlijk niet, maar de rest werkt wel gewoon prima zonder extra apps. Of Apple het moet boeien? Ja, dat is een tweede. Maar aangezien ze het adverteren en er zeker weten genoeg mensen zijn die hun Airpods koppelen met andere (Android) devices, zou het eigenlijk wel zo netjes zijn in mijn optiek.

• rickertsnaak
  • Niet online
Volkan1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:05:
[...]

Lijkt me heel sterk, zou het eerder zoeken in een update voor apps die de AirPods ondersteunen. Android heeft zijn eigen ecosysteem en daar horen de AirPods niet bij.
Wat hij mss bedoelt is dat het ook aan een Android update kan liggen dat de Airpods nu minder hard klinken (bijv. van bijv. Android 9 naar 10). Firmware update kan indd enkel vanuit een iPhone of iPad.

• rickertsnaak
  • Niet online
Mystikal schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:04:
[...]

Dit wordt niet door Apple erkend (uiteraard), net als de ANC issues op Apple devices sinds deze firmware. Er zijn wel enorm veel threads op Reddit hierover en op de Apple forums.
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True