Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:56
rickertsnaak schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:31:
[...]

Airpods zijn gewoon standaard BT oordopjes met basic BT profielen aan boord die op andere devices werken (waaronder Android), dit wordt zelfs op de Apple site geadverteerd. Net als de Galaxy Buds werken op iPhones bijv. Functies als Siri natuurlijk niet, maar de rest werkt wel gewoon prima zonder extra apps. Of Apple het moet boeien? Ja, dat is een tweede. Maar aangezien ze het adverteren en er zeker weten genoeg mensen zijn die hun Airpods koppelen met andere (Android) devices, zou het eigenlijk wel zo netjes zijn in mijn optiek.
Ja, ik snap dat het gewoon standaard BT oordopjes zijn. Maar goed werken? Daar valt wat mij betreft ook onder dat alle gestures ondersteund worden. Iets wat op Android niet zo is.
rickertsnaak schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:35:
[...]

Wat hij mss bedoelt is dat het ook aan een Android update kan liggen dat de Airpods nu minder hard klinken (bijv. van bijv. Android 9 naar 10). Firmware update kan indd enkel vanuit een iPhone of iPad.
Wie weet dat het aan Android ligt en dat het met een update is opgelost.

• rickertsnaak
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Volkan1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:13:
Ja, ik snap dat het gewoon standaard BT oordopjes zijn. Maar goed werken? Daar valt wat mij betreft ook onder dat alle gestures ondersteund worden. Iets wat op Android niet zo is.
Waar baseer je het op dat de gestures op Android niet werken, heb je er überhaupt ervaring mee? Het werkt zonder issues op mijn Android 10 device, behalve dat je natuurlijk Siri niet kan triggeren.

• RazorMaron
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 02-07 19:21
Hebben jullie soms ook dat je AirPods Pro beginnen te kraken bij het openen van Snapchat/Instagram?

Bij mij beginnen ze gewoon te kraken dan en hoor je fragmenten van het nummer. Soms kraakt hij, valt uit en als ik terug ga naar spotify blijft het nummer wel lopen maar heb ik gewoon 0 geluid. Na een aantal keer op pauze&play te drukken gaat hij weer terug en hervatten de APP het nummer vanaf het moment wanneer die begon te kraken vlekkeloos.

• Volkan1984
rickertsnaak schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:51:
[...]

Waar baseer je het op dat de gestures op Android niet werken, heb je er überhaupt ervaring mee? Het werkt zonder issues op mijn Android 10 device, behalve dat je natuurlijk Siri niet kan triggeren.
Ik zei gestures maar had moeten zeggen: alle features. Ook Siri. Ik zou zelf nooit voor het “halve” product willen gaan.

• rickertsnaak
  • Niet online
Volkan1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:16:
[...]

Ik zei gestures maar had moeten zeggen: alle features. Ook Siri. Ik zou zelf nooit voor het “halve” product willen gaan.
Tja, beetje kromme redenering, aangezien je überhaupt geen Siri hebt op Android en het daardoor niet gebruikt maken de Airpods geen 'half' product daardoor.

• Volkan1984
rickertsnaak schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:24:
[...]

Tja, beetje kromme redenering, aangezien je überhaupt geen Siri hebt op Android en het daardoor niet gebruikt maken de Airpods geen 'half' product daardoor.
Je kunt niet alle features gebruiken. Die normaal gezien wel werken met een iPhone. Wat is er dan niet half aan? Anyway. We dwalen te ver af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
Volkan1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:13:
[...]

Je kunt niet alle features gebruiken. Die normaal gezien wel werken met een iPhone. Wat is er dan niet half aan? Anyway. We dwalen te ver af.
Dus stel je koop je PS4 Pro die HDR als feature heeft, maar je tv ondersteund geen HDR of je gebruikt het niet - is je PS4 Pro dan meteen een half product dat je niet zou willen aanschaffen? Niet alles draait om het Apple ecosysteem, en iets maakt niet gelijk een half product als een specifiek element niet bruikbaar is. Zo zie ik genoeg mensen met Galaxy Buds die geen Samsung Galaxy hebben óf ze gebruiken het i.c.m. een iPhone, dus zodoende niet de feature Bixby (assistant) kunnen activeren via de Buds - hebben zij dan ook een half product aangeschaft? Zo zijn er een legio aan voorbeelden. Het is maar wat je belangrijk vindt qua features (voor mij met name 't gebruiksgemak van de Airpods) om het een vol product voor iemand te maken. Maar inderdaad, we dwalen af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:31
Volkan1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:13:
[...]

Lol, ik heb nog nooit Siri gebruikt op mijn AirPods. Vreemde redenering ook. Ook maar geen snelle auto kopen dan hier in Nederland. Je mag maar 100 op de snelweg. Half product. :+

• Volkan1984
bram1984 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:58:
[...]

Lol, ik heb nog nooit Siri gebruikt op mijn AirPods. Vreemde redenering ook. Ook maar geen snelle auto kopen dan hier in Nederland. Je mag maar 100 op de snelweg. Half product. :+
Je moet goed lezen. We hebben het over dat je op Android niet alle features niet kunt gebruiken. Dat maak het een half product in combinatie met Android. Dat jij Siri niet gebruikt, is jouw keuze.

• bram1984
Volkan1984 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:22:
[...]

Je moet goed lezen. We hebben het over dat je op Android niet alle features niet kunt gebruiken. Dat maak het een half product in combinatie met Android. Dat jij Siri niet gebruikt, is jouw keuze.
Ja want Siri is de helft van de complete ervaring. Effe serieus. 8)7

• Volkan1984
bram1984 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:44:
[...]

Ja want Siri is de helft van de complete ervaring. Effe serieus. 8)7
... laat maar.

• AntraXxX
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 19:32
Wat zijn de Siri commando's die jullie uitvoeren (ook kijkende naar de 'discussie' hierboven)? Uit interesse. :)
Ik gebruik het op mijn iPhone al niet en als ik bijvoorbeeld ga fietsen zet ik van tevoren mooi een playlist via Spotify aan.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Volkan1984
AntraXxX schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:35:
Wat zijn de Siri commando's die jullie uitvoeren (ook kijkende naar de 'discussie' hierboven)? Uit interesse. :)
Ik gebruik het op mijn iPhone al niet en als ik bijvoorbeeld ga fietsen zet ik van tevoren mooi een playlist via Spotify aan.
Ik gebruik het om iemand te bellen, om naar het volgende nummer te gaan en om het volume harder en zachter te zetten. Dit doe ik altijd via “Hé, Siri” omdat ik mijn AirPods Pro eigenlijk altijd op de fiets gebruik.

Off-topic:
• In de auto gebruik ik “Hé, Siri” om naar huis te navigeren of om Flitsmeister aan te zetten.
• Thuis gebruik ik “Hé, Siri” om mijn huis te besturen (heb HomePods en slimme verlichting en verwarming).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02-07 15:35
AntraXxX schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:35:
Ik gebruik het heel af en toe, maar gebruiken is een beetje een groot woord. Het is meer proberen :P Na 6 jaar Android is het pijnlijk hoe ver Google daarin voorloopt met de Assistant. HomeKit daarentegen werkt dan weer beter in het Apple ecosysteem.

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 03-07 10:23
Ik heb nu bijna me serie 1 versleten nu twijfel ik om voor een serie 2 of de PRO te gaan.

Wat is jullie advies :) ?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19:42
Nick25 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:18:
Ik heb nu bijna me serie 1 versleten nu twijfel ik om voor een serie 2 of de PRO te gaan.

Ga voor de AirPods Pro.

Mijn AirPods serie 1 (december 2016 gekocht) waren in oktober 2019 helemaal op.

Serie 2 gekocht en hele verbetering met 'Hey Siri"

Sinds begin maart de AirPods Pro in bezit. ANC is een top aanvulling.

Het draagcomfort van de gewone AirPods was al prima, maar draagcomfort van de AirPods Pro is nog beter.

• styx1
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Hoe lang doen jullie op een volle lading telefoon/teams/skype gesprekken? Mijn airpods 1 heeft moeite met een uur..

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Camo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:10
Nick25 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:18:

Ik zou ook voor de airpods pro gaan, had die van mij ook aardig versleten de afgelopen 3 jaar. Relatief goedkoop via amazon warehouse gekocht en daarna applecare+ online gekocht wat uiteindelijk goedkoper was dan 'nieuwe' airpods pro.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:09
styx1 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:10:
Hoe lang doen jullie op een volle lading telefoon/teams/skype gesprekken? Mijn airpods 1 heeft moeite met een uur..
Ik heb mijne sinds launch (oktober?) en kan makkelijk 3 uur aan meetings vol lullen/luisteren via mijn Mac. Daarna moet ik ze 15 min bij laden, en kan ik weer 2 uur mee doen.

Bron: Ik doe dit elke woensdag :D

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:45
Interessant artikel!

Ik zit nu ook al maanden vast aan 2C54 en vind het schandalig lang duren...

https://medium.com/macocl...-airpods-pro-4bbd2533e031

• Knetterhard
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-07 11:41
Heeft iemand anders ook problemen met zijn MacBook Pro en AirPods Pro?

Ik heb regelmatig last dat de airpods niet willen verbinden, of als ze wel verbonden zijn er geen geluid uit komt. Het switchen van een andere output/input device wilt soms wel helpen, maar vaak ook niet. Overigens werkt Skype (op MacOS) er ook niet altijd fijn mee, gaat soms compleet mis met 't verwisselen van audio devices...

Valt me eigenlijk wel tegen van Apple, ik ben gewend dat de apparaten onderling eigenlijk nooit problemen geven, maar dit is wel een heel terugkerend ding aan het worden :-(..

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:58
Ik gebruik mijn APP's met mijn iPhone, iPad en Macbook Pro (2015) en heb eigenlijk nooit geen problemen met wisselen. Ik gebruik geen Skype trouwens.

• Volkan1984
Knetterhard schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:04:

Ik heb regelmatig last dat de airpods niet willen verbinden, of als ze wel verbonden zijn er geen geluid uit komt. Het switchen van een andere output/input device wilt soms wel helpen, maar vaak ook niet. Overigens werkt Skype (op MacOS) er ook niet altijd fijn mee, gaat soms compleet mis met 't verwisselen van audio devices...

Valt me eigenlijk wel tegen van Apple, ik ben gewend dat de apparaten onderling eigenlijk nooit problemen geven, maar dit is wel een heel terugkerend ding aan het worden :-(..
Geen enkel probleem. Verbinden gaat altijd prima.

• rickertsnaak
  • Niet online
Knetterhard schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:04:

Reset je BT module op je Mac, dat lost 't meestal wel op. Na de BT reset je systeem wel even herstarten.

• rickertsnaak
  • Niet online
Dr.Fer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:44:
Interessante artikel!

Ik zit nu ook al maanden vast aan 2C54 en vind het schandalig lang duren...

https://medium.com/macocl...-airpods-pro-4bbd2533e031
Ze maken er echt een zooitje van w.b. de firmwares. Las laatst op MacRumors dat gerepareerde Airpod(s) 'perongeluk' worden teruggestuurd met een beta firmware , dus dat je dan met verschillende firmwares per Airpod zit en zodoende de twee niet kunnen syncen. Apple kan hier dan niks meer mee en je moet een hele nieuwe set hebben. Sterker nog, men snapt er niks van en uitleggen aan support duurt eeuwen.

Superleuk die automatische firmware updates door strot worden geduwd, maar ik wil gewoon twee versies terug waar allemaal veel beter werkte.

[Voor 4% gewijzigd door rickertsnaak op 17-04-2020 09:17]

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 17:22
Het schoonmaken van de zwarte vlakken waar de gaatjes in zitten is zo nu en dan denk ik wel handig. Aangezien die gaatjes dé luchtdruk-regelaars zijn is het denk ik toch wel handig daar af en toe iets mee te doen. Na een maand of wat zullen ze ongetwijfeld 'vol' zitten. Iemand daar al eens mee bezig geweest en er resuktaat mee behaald?

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
Gunth schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:25:
Nog meer mensen last van kraken icm bellen.
Heb nogal een zware stem en als ik bel kraakt mijn linker pod soms.
Resetten heeft geen verbetering.
Muziek luisteren,films kijken geen probleem.
Zodra coolblue trg open is gaan de mijne retour voor reparatie.
Het gekraak bij praten links blijft aanhouden.
Zelfs een stoel verzetten geeft kraak in de airpod.
Heel raar want met muziek heb ik nergens last van maar voor die prijs moet het goed zijn.

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods pro;  watch 4

• Volkan1984
Gunth schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:31:
[...]

Zodra coolblue trg open is gaan de mijne retour voor reparatie.
Het gekraak bij praten links blijft aanhouden.
Zelfs een stoel verzetten geeft kraak in de airpod.
Heel raar want met muziek heb ik nergens last van maar voor die prijs moet het goed zijn.
Makkelijker en sneller: neem contact op met Apple Support. Die kunnen je AirPods ook fixen.

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
Volkan1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:40:
[...]

Makkelijker en sneller: neem contact op met Apple Support. Die kunnen je AirPods ook fixen.
Bedankt voor de input maar hier in belgie gaat dit iets moeilijker ;)

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods pro;  watch 4

• Volkan1984
Gunth schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:42:
[...]

Bedankt voor de input maar hier in belgie gaat dit iets moeilijker ;)
Hebben jullie geen Apple Support in België dan?

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Volkan1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:45:
[...]

Hebben jullie geen Apple Support in België dan?
Jawel, maar de winkel is gesloten, volgens mij mochten vandaag pas de bouwmarkten en tuincentra's open.

Gelukkig heb je de optie om te bellen met ze, mogelijk zijn ze zelfs wat coulanter...

• Volkan1984
KRGT schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:51:
[...]

Jawel, maar de winkel is gesloten, volgens mij mochten vandaag pas de bouwmarkten en tuincentra's open.

Gelukkig heb je de optie om te bellen met ze, mogelijk zijn ze zelfs wat coulanter...
Hier (NL) halen ze ook defecte apparatuur op voor reparatie.

• Poumelie
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-07 08:56
thefal schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:17:
"Zoeken in het Forum" -> "Dit Topic" -> "Microfoon": 0 resultaten...

Ook bij reviewers viel het me op dat de meesten niet praatten over de microfoonkwaliteit. Ik heb inmiddels zo'n 8 (p)reviews maar niemand heeft het er over.

Even hier dus maar: Hoe is de gesprekskwaliteit? Kan iemand bv iets inspreken of een stukje audio laten opnemen in de notities app om te kijken hoe de kwaliteit daarvan is?

Hoe gaat het eigenlijk met switchen tussen een iPhone en een niet-Apple computer? Bij de meeste van mijn oordopjes en koptelefoons is het zo dat ze automatisch mijn computer pakken als bv mijn telefoon niet in de buurt is, of als ik Bluetooth uit heb staan op de iPhone.

Kunnen de Airpods(Pro) dit ook? Of moet ik elke keer weer opnieuw pairen als ik wil switchen tussen een niet-Apple laptop en de iPhone?
Ik zie dat eigenlijk niemand hierop gereageerd heeft, en ik ben dus ook heel erg benieuwd naar de ervaringen van de Tweakers hier met betrekking tot de gesprekskwaliteit.
Ik heb nog gezocht op "bellen" en "gespekskwaliteit", maar ook daar weinig meningen over kunnen vinden in dit forum.

Dat is voor mij echt een van de redenen van waarom ik deze oortjes overweeg (Sony WF-1000XM3 geprobeerd en vond het daar niet in orde). En hóóp dat ik mijn antwoord in deze oortjes vind.

Normaal gesproken zou ik niet zo idioot veel uitgeven aan oortjes, maar in deze thuiswerktijd begin ik het echt te missen om draadloos te zijn en als ik dan draadloos ben, wel goed verstaanbaar te zijn bij meetings / lesgeven / etc..

Ook benieuwd naar het switchen inderdaad. Ik heb een macbook en ipad maar een android telefoon en heb ondertussen echt zin mijn huidige koptelefoon uit het raam te gooien, omdat hij tijdens het lesgeven ineens met een ander apparaat gaat koppelen.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:33

Grin

Ride si sapis.

Ik gebruik de APP in deze corona-weken dagelijks, meerdere uren voor telefoongesprekken. Ik krijg nooit klachten over de verstaanbaarheid, bij navraag hoor ik alleen: kraakhelder, prima, uitstekend etc. etc. enz. enz.

Ik heb alleen recente Apple apparaten, en daarmee gaat het pairen perfect. Het is nog wel een handeling: audio output op APP zetten, en gaan. Maar ik heb er nog nooit één probleem mee gehad.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-07 14:56
Als je draadloos wil zijn met een headset kijk dan naar Plantronics, voor bellen en audio superieur. Ook in de auto en oppakken 10x beter dat de APP.

Ik heb de PLT en tijdens meetings is dit veel makkelijker ook het wisselen tussen 2 devices(teams staat open op mijn laptop en bel al via mijn iPhone)

Ook ruisonderdrukking van wind en andere geluiden de omgeving hoort niet dat je in de auto 160km/h in Duitsland over slecht wegdek rijdt. Dat is met de APP wel zo...

Als je veel muziek luistert en vind in ear prettig, dan de APP :)

• Julio_Ricardo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 13:43
Poumelie schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:11:
[...]

Ik zie dat eigenlijk niemand hierop gereageerd heeft, en ik ben dus ook heel erg benieuwd naar de ervaringen van de Tweakers hier met betrekking tot de gesprekskwaliteit.
Ik heb nog gezocht op "bellen" en "gespekskwaliteit", maar ook daar weinig meningen over kunnen vinden in dit forum.

Dat is voor mij echt een van de redenen van waarom ik deze oortjes overweeg (Sony WF-1000XM3 geprobeerd en vond het daar niet in orde). En hóóp dat ik mijn antwoord in deze oortjes vind.

Normaal gesproken zou ik niet zo idioot veel uitgeven aan oortjes, maar in deze thuiswerktijd begin ik het echt te missen om draadloos te zijn en als ik dan draadloos ben, wel goed verstaanbaar te zijn bij meetings / lesgeven / etc..

Ook benieuwd naar het switchen inderdaad. Ik heb een macbook en ipad maar een android telefoon en heb ondertussen echt zin mijn huidige koptelefoon uit het raam te gooien, omdat hij tijdens het lesgeven ineens met een ander apparaat gaat koppelen.
Houdt er rekening mee dat de AP(P) niet worden ondersteund door Skype en Teams (iig op Windows). Dus als dit de apps zijn waarmee je ze wilt gebruiken, dan moet ik je teleurstellen. Ik weet overigens niet of het op een macbook wel goed werkt.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02-07 15:35
[...]

The Verge heeft in ieder geval in zijn review exact de test die jij wil: https://www.theverge.com/...atures-noise-cancellation

Wat betreft geluid/skype: Ik doe het de afgelopen tijd erg veel. Nadeel is dat BT overschakelt naar de headset codec, waardoor je 'telefoonkwaliteit' audio hebt. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken of dit voorkomen kan worden, maar in Teams merk ik dat de geluidskwaliteit gecomprimeerd is omdat die op die manier is verbonden. Bij bellen normaal krijg ik geen commentaar op het feit dat ik met mijn AirPods bel, ik ben er nog niet mee gebeld, dus ik weet niet hoe ik zelf klink. Van mijn vriendin heb ik begrepen dat het klinkt als de carkit van mijn auto als ik stil sta, wat best ok is, maar niet spectaculair.

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:46

TradeMarkNL

Videoproducer
Zijn er hier meer mensen die af en toe een aanbieding voorbij zien komen op Pepper, maar twijfelen om ze te kopen vanwege de geruchten van een nieuwe versie in mei? Mij houdt het in ieder geval vooralsnog tegen om ze nu te kopen.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:33

Grin

Ride si sapis.

@TradeMarkNL Daar hoef je niet bang voor te zijn, dit blijft voorlopig het topmodel. Het zou kunnen dat ze de bestaande AirPods (non-pro versie) wat gaan upgraden, maar er komt binnenkort geen betere versie van de AirPods Pro. Zo werkt Apple niet.

Wanneer je de APP wilt kopen, dan kan je rustig tot aanschaf overgaan. Wil je de reguliere AP's kopen, of zie je een evt. upgrade daarvan wel zitten, dan zou ik nog even afwachten.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:46

TradeMarkNL

Videoproducer
Ah ik zie het, had de geruchten verkeerd gelezen. Er komt inderdaad waarschijnlijk een model tussenin, in ieder geval zonder ANC. Dan laat ik m'n Pepper-notificatie maar staan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knetterhard
  • Laatst online: 03-07 11:41
rickertsnaak schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:06:
[...]

Reset je BT module op je Mac, dat lost 't meestal wel op. Na de BT reset je systeem wel even herstarten.
Dank, maar het was onderliggend Parallels. Die audio driver doorstuurde naar de VM's, wat dus belemmering gaf. Oplossing was simpelweg audio drivers uitzetten voor VMs ;-). Toch bedankt voor het meedenken.

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-06 09:14
[...]

..
Ik volg sinds een tijdje Custom Adventurist op Youtube. Hij reviewt onder andere Airpods klonen en zet ze daarbij altijd af tegen de echte. In bijna al zijn videos zit ook een microfoontest van de echte Airpods/Airpods Pro. Ik zou eens zoeken naar
"Custom Adventurist airpods pro". In zijn meestbekeken reviewvideo wordt vanaf 6:35 een microfoontest gedaan, zowel zonder achtergrondruis als met (heel veel) achtergrondruis. Hetzelfde geldt voor zijn 2e meest bekeken video (tegen zwarte neppers) vanaf 6:00.

Over het switchen: Op PC moest ik hem 1x pairen. Switchen naar iPhone gaat heel makkelijk via de popup in iOS. Als ik dan weer terug wilde naar PC, moest ik Windows naar de Bluetooth instellingen gaan en klikken op de gepairde Airpods Pro. Hij verbindt dan direct zonder opnieuw te hoeven pairen.Het is dus niet instant als je PC niet het laatste gepairde apparaat was, maar ik ben binnen 10 seconden bij die instelling dus dat was toen goed genoeg voor mij.

• Simongraaf
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12-06 18:56
Enige dagen nu deze doppen in gebruik. Ik ondervind veel problemen met de verbinding tussen mijn iPhone 11 en iPad Pro 12.9 (2020). Dit betreft vooral het niet willen verbinden met de iPad of iPhone en het tijdelijk verbinden (ik hoor het geluidje) maar dan binnen enkele seconden weer verbreken van de verbinding (ook als ik muziek afspeel bv Spotify). Daarbij krijg ik klachten over de slechte geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken. Ik ben niet goed verstaanbaar (klink ver weg, valt soms volledig weg), bij overschakelen op de standaard bedrade oortjes (tijdens hetzelfde gesprek!) heb ik geen problemen (ligt dus niet aan telefoonverbinding). Ik heb in dit forum gezocht naar vergelijkbare problemen en vooral oplossingen maar niet gevonden. Iemand suggesties (firmware is up to date)?

• bram1984
Simongraaf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:59:
Enige dagen nu deze doppen in gebruik. Ik ondervind veel problemen met de verbinding tussen mijn iPhone 11 en iPad Pro 12.9 (2020). Dit betreft vooral het niet willen verbinden met de iPad of iPhone en het tijdelijk verbinden (ik hoor het geluidje) maar dan binnen enkele seconden weer verbreken van de verbinding (ook als ik muziek afspeel bv Spotify). Daarbij krijg ik klachten over de slechte geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken. Ik ben niet goed verstaanbaar (klink ver weg, valt soms volledig weg), bij overschakelen op de standaard bedrade oortjes (tijdens hetzelfde gesprek!) heb ik geen problemen (ligt dus niet aan telefoonverbinding). Ik heb in dit forum gezocht naar vergelijkbare problemen en vooral oplossingen maar niet gevonden. Iemand suggesties (firmware is up to date)?
Terug naar de winkel en omruilen voor een fatsoenlijk paar.

• Simongraaf
thefal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:36:
[...]

Ik volg sinds een tijdje Custom Adventurist op Youtube. Hij reviewt onder andere Airpods klonen en zet ze daarbij altijd af tegen de echte. In bijna al zijn videos zit ook een microfoontest van de echte Airpods/Airpods Pro. Ik zou eens zoeken naar
"Custom Adventurist airpods pro". In zijn meestbekeken reviewvideo wordt vanaf 6:35 een microfoontest gedaan, zowel zonder achtergrondruis als met (heel veel) achtergrondruis. Hetzelfde geldt voor zijn 2e meest bekeken video (tegen zwarte neppers) vanaf 6:00.

Over het switchen: Op PC moest ik hem 1x pairen. Switchen naar iPhone gaat heel makkelijk via de popup in iOS. Als ik dan weer terug wilde naar PC, moest ik Windows naar de Bluetooth instellingen gaan en klikken op de gepairde Airpods Pro. Hij verbindt dan direct zonder opnieuw te hoeven pairen.Het is dus niet instant als je PC niet het laatste gepairde apparaat was, maar ik ben binnen 10 seconden bij die instelling dus dat was toen goed genoeg voor mij.
Dank voor de tip! De i500 TWS ziet er zeer goed uit en lijkt uitstekende prijs-kwaliteit te bieden. Nu nog een setje zien te scoren!

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:15
Vroeger regelmatig in ear oordopjes gebruikt, maar na een tijdje jeukt mijn oor omdat ze in het oor worden gestoken. Dan lang airpods gebruikt en eigenlijk meer tevreden over omdat die niet in uw oorkanaal zitten.

Hoe zit dat met de airpods pro? Las iets met een drukregeling, zou dat mijn probleem van vroeger ermee regelen?

Daarnaast kan ik een tweedehands op de kop tikken. Bij de invoer van het serienummer op de site van Apple wordt het serienummer herkend maar de aankoopdatum wordt niet herkend:

We’re unable to validate your product’s purchase date

Is dat zorgwekkend?

• Poumelie
[...]

Ik ben er inmiddels uit en ga een van de ribben uit mijn lijf besteden aan deze oortjes. Lijkt me een goed idee jullie op de hoogte te houden hoe de microfoon nu echt bevalt, bijvoorbeeld met thuis lesgeven (kan ik mooi een testje doen bij mijn studenten). Mic van macbook werkt natuurlijk ook wel, maar soms wil ik heen en weer lopen en dan ben ik benieuwd hoe dat gaat met de airpods.

Vraag: ik heb erop gezocht maar kreeg niet een heel helder antwoord. Zit er nog verschil in het gemak/coulance/'kwaliteit' van de garantie van de Apple Store versus bol.com? Ik woon niet ver van een Apple Store dus dat is verder het probleem niet. Ik wil gewoon zeker weten dat als ik problemen krijg met de oortjes, al is het over anderhalf jaar, dat ik goed geholpen wordt. Ik heb eens een nieuw scherm voor mijn macbook gekregen bij Apple Store, 2 jaar na het vervallen van de garantie.. gewoon omdat ze zagen dat ik er zuinig mee was om gegaan en de sporen op het scherm ongebruikelijk waren. Ben benieuwd of ze bij bol.com net zulke service leveren. (Er zijn weer andere redenen waarom ik overweeg bij bol.com.te bestellen, o.a. heb nog bonnen liggen)

Ben benieuwd of iemand mij hier een goed antwoord op kan geven!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Poumelie schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:30:
[...]

Ik ben er inmiddels uit en ga een van de ribben uit mijn lijf besteden aan deze oortjes. Lijkt me een goed idee jullie op de hoogte te houden hoe de microfoon nu echt bevalt, bijvoorbeeld met thuis lesgeven (kan ik mooi een testje doen bij mijn studenten). Mic van macbook werkt natuurlijk ook wel, maar soms wil ik heen en weer lopen en dan ben ik benieuwd hoe dat gaat met de airpods.

Vraag: ik heb erop gezocht maar kreeg niet een heel helder antwoord. Zit er nog verschil in het gemak/coulance/'kwaliteit' van de garantie van de Apple Store versus bol.com? Ik woon niet ver van een Apple Store dus dat is verder het probleem niet. Ik wil gewoon zeker weten dat als ik problemen krijg met de oortjes, al is het over anderhalf jaar, dat ik goed geholpen wordt. Ik heb eens een nieuw scherm voor mijn macbook gekregen bij Apple Store, 2 jaar na het vervallen van de garantie.. gewoon omdat ze zagen dat ik er zuinig mee was om gegaan en de sporen op het scherm ongebruikelijk waren. Ben benieuwd of ze bij bol.com net zulke service leveren. (Er zijn weer andere redenen waarom ik overweeg bij bol.com.te bestellen, o.a. heb nog bonnen liggen)

Voor deze vragen hebben we de shopreview. Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de AirPods Pro. Ervaringen met service en garantie van winkels horen hier dus niet :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Poumelie
Daedalus schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:40:
[...]
[mbr]Voor deze vragen hebben we de shopreview. Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de AirPods Pro. Ervaringen met service en garantie van winkels horen hier dus niet :)[/]
Nou, hier ben ik het niet helemaal mee eens hoor ;) Ik zie daar niks over een directe vergelijking tussen bol.com en Apple Store garantie/coulance op het gebied van deze Aiprods. Daarvoor lijkt me dit forum juist geschikt. En dat lijkt me nu juist best interessant om te weten, aangezien er nog weleens wat scheelt aan de oortjes. Overigens stams laatste review voor Apple Store bijvoorbeeld ook van een half jaar geleden, toen deze oortjes net uit waren. En dan zijn er 4 reviews van het afgelopen waar, waarvan er 2 ongeveer over omgaan met garantie gaan. Dus wat mij betreft staat mijn vraag hier nog steeds prima.

Als ik mijn antwoord daar kon vinden, had ik hier uiteraard niet gepost.

[Voor 8% gewijzigd door Poumelie op 27-04-2020 12:07]

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-05 10:14
Poumelie schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:05:
[...]

Nou, hier ben ik het niet helemaal mee eens hoor ;) Ik zie daar niks over een directe vergelijking tussen bol.com en Apple Store garantie/coulance op het gebied van deze Aiprods. Daarvoor lijkt me dit forum juist geschikt. En dat lijkt me nu juist best interessant om te weten, aangezien er nog weleens wat scheelt aan de oortjes. Overigens stams laatste review voor Apple Store bijvoorbeeld ook van een half jaar geleden, toen deze oortjes net uit waren. En dan zijn er 4 reviews van het afgelopen waar, waarvan er 2 ongeveer over omgaan met garantie gaan. Dus wat mij betreft staat mijn vraag hier nog steeds prima.

Als ik mijn antwoord daar kon vinden, had ik hier uiteraard niet gepost.
Bij veel webshops worden AirPods (Pro) gezien als hygiëne product, hierdoor is het meestal niet terug te sturen. Apple doet hier binnen de 14 dagen niet moeilijk om. Wat betreft garantie; zowel bol.com als Apple zijn verplicht om 2 jaar consumenten garantie te geven. Het 1e jaar van aanschaf kan je sowieso altijd bij Apple aankloppen.

Mijn ervaring voor al mijn Apple producten is, dat Apple snellere service kan bieden.

[Voor 3% gewijzigd door kaisoj op 27-04-2020 12:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19:42
Poumelie schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:30:
[...]

Als je de gehele twee jaar na aankoop “gemak en service” wilt hebben, is er maar een goede keuze.

Neem Apple Care !!

Voor € 1,60 per maand heb je dan de top service van Apple _/-\o_

[Voor 0% gewijzigd door Haga op 27-04-2020 14:23. Reden: Typo]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
kaisoj schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:22:
[...]

Bij veel webshops worden AirPods (Pro) gezien als hygiëne product, hierdoor is het meestal niet terug te sturen. Apple doet hier binnen de 14 dagen niet moeilijk om. Wat betreft garantie; zowel bol.com als Apple zijn verplicht om 2 jaar consumenten garantie te geven. Het 1e jaar van aanschaf kan je sowieso altijd bij Apple aankloppen.

Mijn ervaring voor al mijn Apple producten is, dat Apple snellere service kan bieden.
Dat is niet correct. Apple heeft maar 1 jaar garantie. EU wetgeving is raar. Met een tussenpartij EN als je kan verwachten dat het product langer dan een jaar goed zou moeten werken dan kunnen tussenpartijen verplicht worden 2 jr te geven. Is zeer zeker niet vanzelfsprekend.

Ik heb gedoe gehad met airpods 1. Gare webshop in NL wilde niet 2 jaar garantie geven toen het zover kwam. Uiteindelijk opgelost doordat de airpods opeens weer gingen werken maar wel een warning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haagse Mafkees
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:19
Haga schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:22:
[...]

Als je de gehele twee jaar na aankoop “gemak en service” wilt hebben, is er maar een goede keuze.

Neem Apple Care !!

Voor € 1,60 per maand heb je dan de top service van Apple _/-\o_
Eens met hierboven.

Stel je eens voor dat je tijdens het proberen van die oortips om de juiste maat te kiezen een airpod uit je oor valt. Je draait je bureau stoel opzij en je rijdt er overheen, shit :( Dit word niet vergoed bij de standaard garantie.

Met AppleCare betaal je alleen €29 eigen risico.

Geloof mij nou maar Haagse M. ben je nog eens dankbaar
😃

iMac 2019 onderweg😃 || iPhone 11 Pro Max || LG Ultrafine 4K (te koop) || Apple Watch series 4 || Airpods pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-05 10:14
TweakerVincent schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:39:
[...]

Dat is niet correct. Apple heeft maar 1 jaar garantie. EU wetgeving is raar. Met een tussenpartij EN als je kan verwachten dat het product langer dan een jaar goed zou moeten werken dan kunnen tussenpartijen verplicht worden 2 jr te geven. Is zeer zeker niet vanzelfsprekend.

Ik heb gedoe gehad met airpods 1. Gare webshop in NL wilde niet 2 jaar garantie geven toen het zover kwam. Uiteindelijk opgelost doordat de airpods opeens weer gingen werken maar wel een warning.
Mijn eigen ervaring met aankopen bij Apple Online/Winkel is dat ze buiten de 2 jaar geen problemen geven qua garantie, wel als deze bij een andere winkel/webshop is gekocht.

• Mahoek
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Vorige week de knoop doorgehakt en na 1,5 jaar besloten mijn AirPods 1e generatie in te ruilen voor de AirPods Pro. Gister kwamen ze binnen en tot nu toe erg blij mee. Goed geluid en alles werkt direct goed, ANC is ook fijn als je de 1e generatie gewend bent.

Wel vind ik het jammer dat de case niet zo netjes is afgewerkt bij het schaniertje.. ook zit daardoor het klepje niet helemaal recht op het onderste gedeelte. Je zou toch verwachten voor 240 Euro dat dit perfect zou zijn..

[Voor 4% gewijzigd door Mahoek op 29-04-2020 16:51]

• DaSaN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 00:20
Dat hoort niet hoor, ik zou ze direct terugbrengen en ruilen voor een nieuw exemplaar.

• We.are.cake
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:53
Zojuist gebeld met Apple Support, af en toe deed een van de oordopjes niks na het pairen, dan wisselde het werkende oordopje elke paar seconden tussen ANC en Transparency.
Fijne service, doodsimpel ook, een borg betalen, dan sturen ze de nieuwe op, en je krijgt een pakbon om de oude op te sturen.

• laminaatplaat
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03-06 10:46
Comply heeft binnenkort ear tips beschikbaar voor de AirPods Pro:

https://www.complyfoam.co...patible-with-airpods-pro/

Ik ben er wel nieuwsgierig naar want het draag comfort vind ik toch een van de minpunten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19:43
Mahoek schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:50:
Vorige week de knoop doorgehakt en na 1,5 jaar besloten mijn AirPods 1e generatie in te ruilen voor de AirPods Pro. Gister kwamen ze binnen en tot nu toe erg blij mee. Goed geluid en alles werkt direct goed, ANC is ook fijn als je de 1e generatie gewend bent.

Wel vind ik het jammer dat de case niet zo netjes is afgewerkt bij het schaniertje.. ook zit daardoor het klepje niet helemaal recht op het onderste gedeelte. Je zou toch verwachten voor 240 Euro dat dit perfect zou zijn..

[Afbeelding]
Hier op aanhakend, het is hier al eerder eens langs gekomen in het topic, maar ik stoor mij onwijs aan de speling die op het klepje zit van de case. Je voelt gewoon dat het niet erg solide is, en ik vraag mij af of dat is na 1 jaar gebruik. Het voelt al met al gewoon niet apple waardig , zeker niet als je weet dat je er bijna 280 euro voor hebt betaald.
Overigens schijnt dit een algemeen bekend probleem te zijn: https://www.reddit.com/r/...rpods_pro_case_lid_loose/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
GertJan2012 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Hier op aanhakend, het is hier al eerder eens langs gekomen in het topic, maar ik stoor mij onwijs aan de speling die op het klepje zit van de case. Je voelt gewoon dat het niet erg solide is, en ik vraag mij af of dat is na 1 jaar gebruik. Het voelt al met al gewoon niet apple waardig , zeker niet als je weet dat je er bijna 280 euro voor hebt betaald.
Overigens schijnt dit een algemeen bekend probleem te zijn: https://www.reddit.com/r/...rpods_pro_case_lid_loose/
Gisteren via belsimpel een setje gekocht (me oude 1e gen waren nu echt echt op)
Ps daar zijn ze nu 252 euro :)

Maar geen speling of gekke dingen net al team gesprek gehad van 1 uur niks dan alleen maar lof :)
Wat een top spul weer _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
GertJan2012 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Dit is bij alle AirPod doosjes zo geweest en mijn doosje van de 2017(?) AirPods werkt nog steeds prima. Dat het goedkoop aanvoelt klopt maar het zal prima blijven werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maximvd
  • Laatst online: 03-07 16:20
Is de AppleCare+ ook van toepassing als je die koopt op Amazon in het buitenland of gaan ze hier moeilijk over doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:01
@maximvd Apple care+ moet je zelf aanschaffen of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maximvd
Roos79 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:43:
@maximvd Apple care+ moet je zelf aanschaffen of bedoel je wat anders?
Ik bedoelde als ik als Belg de APP koop met AppleCare+ op Amazon Duitsland of Frankrijk, kan ik dan gebruik maken van die AC+?
In de voorwaarden staat dat die in heel Europa zouden moeten gelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertJan2012
maximvd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:31:
[...]

Ik bedoelde als ik als Belg de APP koop met AppleCare+ op Amazon Duitsland of Frankrijk, kan ik dan gebruik maken van die AC+?
In de voorwaarden staat dat die in heel Europa zouden moeten gelden.
Dat kan , maar als Belg zul je altijd online eventuele reparaties moeten claimen, gezien er in België geen Apple Store is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
maximvd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:40:
Is de AppleCare+ ook van toepassing als je die koopt op Amazon in het buitenland of gaan ze hier moeilijk over doen?
AppleCare mag je overal aanschaffen :)

 Mac Mini 2018 (MacOS Catalina & BootCamp Windows 10 + eGPU AMD RX 5700XT) /  MBP 13 inch 2018 / iPhone 11 Pro Max &  Watch 5 RVS 44 MM / Dell XPS 15 7590 4K (Windows 10/Ubuntu 20.04)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maximvd
GertJan2012 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Dat kan , maar als Belg zul je altijd online eventuele reparaties moeten claimen, gezien er in België geen Apple Store is.
Ok super, bedankt voor uw hulp.
PS. Ik denk dat er een Apple Store is in Brussel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maximvd
MysticX schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Ook aan u bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertJan2012
maximvd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:31:
[...]

Ok super, bedankt voor uw hulp.
PS. Ik denk dat er een Apple Store is in Brussel.
Excuses.... je hebt helemaal gelijk, ik ben er zelfs al eens geweest. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poumelie
MysticX schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb me suf zitten googlen maar kan het dus niet vinden, óf de informatie komt gewoon niet goed bij mij aan ;)

Als ik oortjes koop bij bijvoorbeeld Bol.com of Amazon.nl, kan ik dan direct daarna AppleCare kopen bij Apple en die op de oortjes laten toepassen?

Of moet de AppleCare bij dezelfde winkel aangeschaft worden? Bol.com én Amazon.nl verkopen namelijk geen AppleCare voor de airpods pro. (Bol.com verkoopt helemaal geen AppleCare en bij Amazon zag ik het alleen voor geloof ik de Apple Watch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Poumelie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb me suf zitten googlen maar kan het dus niet vinden, óf de informatie komt gewoon niet goed bij mij aan ;)

Als ik oortjes koop bij bijvoorbeeld Bol.com of Amazon.nl, kan ik dan direct daarna AppleCare kopen bij Apple en die op de oortjes laten toepassen?
Dat klopt. Het maakt niet uit waar het product is aangeschaft, als je maar binnen 60 dagen AppleCare activeert. Dat kan je gewoon aanschaffen bij Apple of bij een derde partij en activeren via Apple. Soms is het noodzakelijk om contact met ze opnemen maar dan wordt het ook zo snel mogelijk geregeld :)

 Mac Mini 2018 (MacOS Catalina & BootCamp Windows 10 + eGPU AMD RX 5700XT) /  MBP 13 inch 2018 / iPhone 11 Pro Max &  Watch 5 RVS 44 MM / Dell XPS 15 7590 4K (Windows 10/Ubuntu 20.04)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FvH
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 16:15

FvH

Aan het typen...

Ik heb de airpods pro gekocht. De eerste airpods pasten prima in m'n oren en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met oordopjes die uit m'n oren vielen...

helaas... je raadt het al.... airpods pro blijven bij mij dus niet goed zitten. Als ik M gebruik zit het te los en werkt noise cancellation slecht, als ik L gebruik krijg ik een goede seal, maar zit het echt niet comfortabel en heb ik het gevoel dat die dopjes uit m'n oren springen bij de minste beweging.

Ben dus beetje zuur, want natuurlijk kan ik de oordopjes niet terug sturen.... mijn webshop doet er moeilijk over iig.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertJan2012
FvH schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:29:
Ik heb de airpods pro gekocht. De eerste airpods pasten prima in m'n oren en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met oordopjes die uit m'n oren vielen...

helaas... je raadt het al.... airpods pro blijven bij mij dus niet goed zitten. Als ik M gebruik zit het te los en werkt noise cancellation slecht, als ik L gebruik krijg ik een goede seal, maar zit het echt niet comfortabel en heb ik het gevoel dat die dopjes uit m'n oren springen bij de minste beweging.

Ben dus beetje zuur, want natuurlijk kan ik de oordopjes niet terug sturen.... mijn webshop doet er moeilijk over iig.
Hoelang geleden heb je ze gekocht en waar ? Je hebt namelijk het recht om binnen 14(?) dagen je aankoop te retourneren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:32

Rivanov

Apple freak

Nieuwe firmware update! Hopelijk fixed het de ANC.

https://www.macrumors.com...firmware-to-version-2d15/

/edit: :{

[Voor 82% gewijzigd door Rivanov op 05-05-2020 22:08]

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertJan2012
Eerste reacties zijn dat de update niks veranderd aan ANC, helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
GertJan2012 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Hoelang geleden heb je ze gekocht en waar ? Je hebt namelijk het recht om binnen 14(?) dagen je aankoop te retourneren.
Een hygiënisch product dat je al gebruikt hebt? In de winkel waar ik ooit werkte kon dat niet hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkan1984
bram1984 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Een hygiënisch product dat je al gebruikt hebt? In de winkel waar ik ooit werkte kon dat niet hoor.
Bij Apple mag dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexhooven
  • Laatst online: 10:52
GertJan2012 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Kan je met oordopjes op je buik schrijven. Zou jij nieuwe oortjes kopen die in andermans oren hebben gezeten? Je hebt geen idee of ze schoon zijn.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik krijg die nieuwe firmware er maar niet op. Ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertJan2012
Bij Coolblue ook, en vermoed bij Mediamarkt ook wel. Toen ik ze bij Coolblue kocht heb ik het nog even extra gecheckt. Mocht @FvH ze bij een winkel hebben gekocht die de niet wil terugnemen dan schijnt marktplaats een plek te zijn waar je ze nog prima kunt verkopen. Al eens eerder een discussie over gehad , hier op het forum, maar het blijkt dat ze daar prima te verkopen zijn. Persoonlijk zou ik er niet op zitten te wachten omdat het toch geen frisse gedachte is dat iemand anders die dopjes al gebruikt heeft.

[Voor 28% gewijzigd door GertJan2012 op 06-05-2020 09:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
WTM schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:18:
Ik krijg die nieuwe firmware er maar niet op. Ben wel benieuwd...
Verbind je AirPods met je iOS-apparaat.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Info > AirPods.
Kijk naar het getal achter Firmware-versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:45
Het zelfde hier!

Noise canceling werkt nu nog slechter dan de 2C54 firmware. En de 2C54 was al een achteruitgang in tegenstelling tot de aller eerste firmware.
Ben er ondertussen wel klaar mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
Dr.Fer schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Het zelfde hier!

Noise canceling werkt nu nog slechter dan de 2C54 firmware. En de 2C54 was al een achteruitgang in tegenstelling tot de aller eerste firmware.
Ruisonderdrukking is bij mijn veel beter dan de oude firmware.
En muziek klinkt beter :)

Me happy !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:54
Ik merk dat vooral de ruisonderdrukking bij lage tonen beter is. Hoge tonen lijken zowaar nog slechter weggefilterd te worden dan bij de vorige firmware’s. Ik ben nog niet overtuigd. Ontzettend jammer bij de eerste twee versies was de ANC grandioos. Nu is het echt een minder product

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 15:19
Nick25 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Verbind je AirPods met je iOS-apparaat.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Info > AirPods.
Kijk naar het getal achter Firmware-versie.
Thanks, had dat ook al geprobeerd maar kreeg 't niet geforceerd... ben ook tikkeltje ongeduldig. Ik ging slapen en volgende ochtend was 't wel geüpdatet :-)

Lijkt IETSJE beter maar met die pasvorm test krijg ik nog steeds niet makkelijk 'alles groen'.

• Simongraaf
Hoe horen die airpod pros nu te werken als je meerdere Apple devices gebruikt? Als ik de oortjes in doe dan zie ik op het appraat (bv ipad) dat ik in de buurt hou (en wil gebruiken) een mooi plaatje van de oortjes verschijnen. Ook hoor ik in de oortjes het “connectie” geluidje. Echter maken de oortjes geen verbinding met de ipad en moet ik steeds naar de bluetooth settings gaan om daadwerkelijk verbinding te maken. Dit is ook het geval op de iphone. Alle apparaten zijn nieuwste generatie en recente firmware. Is dit gebruikelijke manier of zou het automatisch moeten gaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 03:25
Simongraaf schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:29:
Hoe horen die airpod pros nu te werken als je meerdere Apple devices gebruikt? Als ik de oortjes in doe dan zie ik op het appraat (bv ipad) dat ik in de buurt hou (en wil gebruiken) een mooi plaatje van de oortjes verschijnen. Ook hoor ik in de oortjes het “connectie” geluidje. Echter maken de oortjes geen verbinding met de ipad en moet ik steeds naar de bluetooth settings gaan om daadwerkelijk verbinding te maken. Dit is ook het geval op de iphone. Alle apparaten zijn nieuwste generatie en recente firmware. Is dit gebruikelijke manier of zou het automatisch moeten gaan?
Standaard verbinden ze inderdaad met het laatste apparaat maar wanneer je het bedieningspaneel tevoorschijn haalt (waar onder andere ook de wifi toggle en schermhelderheid staan), kun je op die driehoek en drie cirkels drukken. Daar staan je AirPods tussen. Dan hoef je niet de instellingen in te duiken. Succes!

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:13
Lijkt erop dat de AirPods Pro iets helderder klinken. Weet niet of dat eh.. tussen de oren zit of daadwerkelijk zo is. Voorheen klonken ze iets doffer, zo lijkt. Geen idee nog over de nc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Laatst online: 16:40
Dr.Fer schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Het zelfde hier!

Vreemd dat er zoveel wisselende ervaringen zijn. Ik ervaar nu weer een betere noise canceling, maar nog steeds niet zoals de eerste firmware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinjuuh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22-06 09:50
Ik zoek oordopjes voor tijdens het hardlopen en straks voor de sportschool en ben uitgekomen bij de Airpods Pro of de Powerbeat Pro. Ik vraag me vooral bij de Airpods Pro af hoe het is met het hardlopen, dus vallen ze niet uit, hoor je je voetstappen heel erg? En hoe is dit bij De Powerbeats?

Iemand die ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:48
4acesNL schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:16:
Lijkt erop dat de AirPods Pro iets helderder klinken. Weet niet of dat eh.. tussen de oren zit of daadwerkelijk zo is. Voorheen klonken ze iets doffer, zo lijkt. Geen idee nog over de nc.
Ik hoor minder bas maar wel preciezer, meer midden, minder hoog. Iets gedetailleerder geluid al met al. Maar dat is hoe ik het op dag 1 ervaren heb.
Overigens wel heel erg goed helder niet vermoeiend geluid met bellen en facetimen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:54
Iets anders wat me met de nieuwe firmware opviel: het gemeten geluidsniveau in de gezondheid app van Apple. Voor de update zat ik rond de 52-58 dB. Nu geeft de app aan dat ik rond de 27dB en op sommige dagen op 7dB zit. Dat is simpelweg niet waar, zo’n lage geluidssterkte neem je niet waar als je normaal luistert. En de sterkte in de “volume slider” Blijft altijd gelijk. Net iets onder de helft of s nachts in bed op de laagste stand.

Het is niet zo dat er nu helemaal geen hoge waardes “gemeten” worden. Als ik op 75-80% volume zit registreert de app alsnog 78dB wat ik op dat moment realistisch schat.

Het is geen echt probleem dat de app niet meer zo goed de waardes registreert, maar ik vond het altijd een leuke gimmic.

Hebben jullie ook deze ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 17:22
Kwam er pas net achter dat er een nieuwe FW uitgerold is. Net gecheckt en de nieuwe FW zit er bij mij inderdaad op. Heb dus een x-aantal uur ermee rondgedwarreld zonder iets gemerkt te hebben. Nu ik geconcentreerd ANC analyseer 'lijkt' het alsof het iets beter is, maar dat zal wel tussen de oren zitten.
Geen verschil zal dan denk ik mijn conclusie zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poumelie
Julio_Ricardo schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:41:
[...]

Houdt er rekening mee dat de AP(P) niet worden ondersteund door Skype en Teams (iig op Windows). Dus als dit de apps zijn waarmee je ze wilt gebruiken, dan moet ik je teleurstellen. Ik weet overigens niet of het op een macbook wel goed werkt.
Oef. Een zeer belangrijke opmerking die ik bijna over het hoofd had gezien.

Is er iemand die mij meer kan vertellen over hoe de APP op een macbook werken met
* Teams
* Zoom
* Discord
Geluidskwaliteit, mic-kwaliteit én connecten/geconnect blijven.

Ik ben docent in het HO en lééf de komende maanden (eh ja, misschien zelfs volgend schooljaar nog.. ik ben benieuwd) op deze applicaties.
Ik wil dus juist als een vrije vogel met de APP's rond kunnen lopen en de audio én mic daarvan gebruiken.
Zodat iedereen mij goed verstaat óók als ik door de huiskamer loop (en dus niet de mic van mijn laptop hoef te gebruiken).

Wat een raar verhaal trouwens dat dat op windows niet werkt ;) In deze tijd al helemáál. Lijkt bijna een steek onder water van Microsoft jegens Apple.... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:22
Poumelie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Oef. Een zeer belangrijke opmerking die ik bijna over het hoofd had gezien.

Is er iemand die mij meer kan vertellen over hoe de APP op een macbook werken met
* Teams
* Zoom
* Discord
Geluidskwaliteit, mic-kwaliteit én connecten/geconnect blijven.

Ik ben docent in het HO en lééf de komende maanden (eh ja, misschien zelfs volgend schooljaar nog.. ik ben benieuwd) op deze applicaties.
Ik wil dus juist als een vrije vogel met de APP's rond kunnen lopen en de audio én mic daarvan gebruiken.
Zodat iedereen mij goed verstaat óók als ik door de huiskamer loop (en dus niet de mic van mijn laptop hoef te gebruiken).

Wat een raar verhaal trouwens dat dat op windows niet werkt ;) In deze tijd al helemáál. Lijkt bijna een steek onder water van Microsoft jegens Apple.... |:(
Ik gebruik ze bijna 8 uur per dag op een nieuwe MBP en dat gaat perfect. Heb geen klachten gehoord van anderen over mijn kwaliteit.

Ze zitten goed, en ‘het werkt gewoon’ je haalt ze uit de case en direct verbonden. Teams en slack klinken goed, kon zelfs tegelijkertijd nog een video met geluid afspelen.

Tussendoor met de lunch en als ik een 30 minuten tussen een afspraak heb laad ik ze even op.

Edit: op Windows 10 was het een drama, wisselen tussen profielen, geluid niveau e.d. niet aan te raden.

[Voor 3% gewijzigd door stimm op 09-05-2020 13:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medic112
  • Laatst online: 19:15
Robinjuuh schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:51:
Ik zoek oordopjes voor tijdens het hardlopen en straks voor de sportschool en ben uitgekomen bij de Airpods Pro of de Powerbeat Pro. Ik vraag me vooral bij de Airpods Pro af hoe het is met het hardlopen, dus vallen ze niet uit, hoor je je voetstappen heel erg? En hoe is dit bij De Powerbeats?

Ik heb het geprobeerd tijdens hardlopen. Vielen toch uit mijn oren als ik ga transpireren. Ben erg blij met de APP maar tijdens sporten gebruik ik een plantronics backbeat 2100.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
Robinjuuh schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:51:

Ik loop er 20 km per week mee in de brandende zon en zweet me dus kapot: Bij mij vallen ze nooit uit en zitten ze prima tijdens het hardlopen.

Ik hoor me voetstappen absoluut niet, en ik loop met de Airpods in Transparancy mode en me Apple Watch op 60% volume.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poumelie
stimm schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Ik gebruik ze bijna 8 uur per dag op een nieuwe MBP en dat gaat perfect. Heb geen klachten gehoord van anderen over mijn kwaliteit.

Ze zitten goed, en ‘het werkt gewoon’ je haalt ze uit de case en direct verbonden. Teams en slack klinken goed, kon zelfs tegelijkertijd nog een video met geluid afspelen.

Tussendoor met de lunch en als ik een 30 minuten tussen een afspraak heb laad ik ze even op.

Edit: op Windows 10 was het een drama, wisselen tussen profielen, geluid niveau e.d. niet aan te raden.
Ik heb ze inmiddels binnen en :(

Ik heb ze op mijn macbook getest in:
* Teams
* Discord
Als ik de audio op de airpods zet, en de mic ook op de airpods.
En ik spreek vervolgens een bericht in.. dan hoor ik mezelf alsof ik klink als een robot/ alsof er een stem omvormer op mijn stem is gezet en ik hierdoor als een onverstaanbaar marsmannetje klink. Huh?
Doe ik iets fout? Hierdoor zijn ze dus compleet onbruikbaar voor mijn doel...

Edit: uurtje aan de lijn gehangen met Apple en e.e.a. geprobeerd. Na een reset van mijn bluetooth instellingen op de mac werken de oortjes. Ik heb voor de Sony WH1000XM3 daar iets (als ik weer weet wat, voeg ik het toe) moeten aanpassen zodat ze niet steeds zouden disconnecten, blijkbaar heeft dat de boel in de war geschopt voor de airpods

[Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 11-05-2020 10:15. Reden: Oplossing gevonden]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:58
Ik gebruik mijn app ook op mijn win10 laptop van de zaak met MS Teams en cisco jabber zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkan1984
Poumelie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Ik heb ze inmiddels binnen en :(

Ik heb ze op mijn macbook getest in:
* Teams
* Discord
Als ik de audio op de airpods zet, en de mic ook op de airpods.
En ik spreek vervolgens een bericht in.. dan hoor ik mezelf alsof ik klink als een robot/ alsof er een stem omvormer op mijn stem is gezet en ik hierdoor als een onverstaanbaar marsmannetje klink. Huh?
Doe ik iets fout? Hierdoor zijn ze dus compleet onbruikbaar voor mijn doel...
Zijn ze misschien DOA? Oftewel niet goed gefabriceerd? Dat is dan toch iets waar je aan denkt als iets niet goed werkt terwijl zoveel mensen er zo positief over zijn?
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True