Voor dat geld zou ik de gok niet nemen iig. Dan maar wat meer maar de zekerheid dat het origineel is en garantie etc goed geregeld is.
Ik ben in de markt voor een 2e hands Airpods zetje, ik heb nu het serienummer gevraagd, en krijg de volgende foutmelding:
Er zit een bon en alles bij, en op internet lees ik wat wisselende verhalen over mensen bij wie hun nieuwe airpods dezelfde foutmelding krijgen, maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Herkennen mensen deze code?Dit is een serienummer voor een product dat is vervangen. Controleer uw gegevens en voer uw serienummer opnieuw in. Als uw informatie correct is, moet u mogelijk contact met ons opnemen.
Lijkt op een refurbished setje. Neem anders even contact op met Apple zelf.
Ik hoor van alles en iedereen dat die dingen goed blijven zitten, maar ben er zelf toch huiverig voor.
Hoe is dat op de fiets en zo? Ik ben wel benieuwd naar negatieve verhalen. Normale oortjes vallen bij mij ook regelmatig uit namelijk.
Hoe is dat op de fiets en zo? Ik ben wel benieuwd naar negatieve verhalen. Normale oortjes vallen bij mij ook regelmatig uit namelijk.
Waarom wil je dan negatieve verhalen horen? Ze blijven zo goed zitten omdat je geen ‘draadjes’ hebt. Hierdoor blijven ze niet hangen achter je jas of trui.tahomas schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:24:
Ik hoor van alles en iedereen dat die dingen goed blijven zitten, maar ben er zelf toch huiverig voor.
Heb de normale AirPods al vanaf de start en ze zijn nog nooit spontaan uitgevallen.
Nu ik het zo lees, die van mij fluiten ook als ik ze stevig goed zet haha.RnB schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:46:
[...]
Vorige week de AirPods ook in een 13u durende vlucht gebruikt, naast mijn Sony WH-1000XM3.
Ik ben erg tevreden over het gebruik ervan: de AirPods in gedaan omdat mijn oren gevoelig werden na de Sony’s 5u op gehad te hebben. ANC is uiteraard minder en ook de geluidskwaliteit (vooral in het laag) is niet te vergelijken met de Sony’s, maar het comfort en dat ANC en de geluidskwaliteit goed genoeg is, maakt veel goed. Door ANC hoeven ze ook niet heel hard.
Wel één gekke feature/bug aan de AirPods in het vliegtuig: bij het goed zetten van de doppen, kunnen ze gaan fluiten. Ik denk dat dit komt omdat ik dan een deel van de lucht gaatjes bedek.
De AP als de APP vallen niet uit je oren. Mijn ervaringen met de AP en APP verschillen wel. De AP zitten gewoon wat losjes in je oor, en worden door het gebrek van een draad niet makkelijk uit je oren getrokken. Maar ik had dus het probleem dat wanneer ik zat te eten ze steeds losser gingen zitten. Dit probleem heb ik met de APP overigens totaal niet.tahomas schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:24:
Wil je zekerheid dat ze niet uitvallen dan moet je de APP hebben. Zolang als ik ze heb ben ik er super tevreden over.
Vandaag eindelijk mijn APP’s binnen gekregen. Mijn eerste draadloze setje. Was wat huiverig voor ook, maar voor zover ik nu merk vallen ze niet uit mijn oren. Ook niet als ik hard schud met mijn hoofd. Had wel altijd problemen met setjes met draad. Ben benieuwd hoe het gaat met sporten. Tot nu toe bevallen ze wel. De ANC doet goed zijn werk.
[ Voor 9% gewijzigd door Bulligan op 03-01-2020 15:40 ]
Simpel. De AP vielen bij mij wel eens uit met wielrennen (en plakte ik na verloop van tijd standaard af met wat verband tape..).tahomas schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:24:
De APP zijn nog geen enkele keer uitgevallen en dat terwijl ik geregeld een route rij met drempels etc. Heb me er nog geen seconde druk over hoeven maken, zo goed zitten ze (bij mij iig en je hebt 3 maten om uit te kiezen!).
Dat noisecancelling is een verademing op de fiets tegen de wind.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
@AntraXxX Tape? Je weet dat er accessoires als EarHoox zijn?
Tape werkt nog steeds het beste. Kijk maar eens bij profwielrenners. Die hebben vaak de nieuwste snufjes, maar voor dit gebruiken ze nog steeds good old tape.
Hoe groot is het verschil in ANC? In de review lees ik dat de airpods hierin beter zijn, maar het valt mij enigzins tegen t.o.v. M3 Sony headset. Nu snap ik dat een headset het sowieso beter doet, maar ik met dat de APP niet in de buurt komen.RnB schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:46:
[...]
Vorige week de AirPods ook in een 13u durende vlucht gebruikt, naast mijn Sony WH-1000XM3.
Ik ben erg tevreden over het gebruik ervan: de AirPods in gedaan omdat mijn oren gevoelig werden na de Sony’s 5u op gehad te hebben. ANC is uiteraard minder en ook de geluidskwaliteit (vooral in het laag) is niet te vergelijken met de Sony’s, maar het comfort en dat ANC en de geluidskwaliteit goed genoeg is, maakt veel goed. Door ANC hoeven ze ook niet heel hard.
Wel één gekke feature/bug aan de AirPods in het vliegtuig: bij het goed zetten van de doppen, kunnen ze gaan fluiten. Ik denk dat dit komt omdat ik dan een deel van de lucht gaatjes bedek.
Op welke firmware zit je? Er is echt een hoop mis met de laatste versie namelijk.Cyleo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:27:
[...]
Hoe groot is het verschil in ANC? In de review lees ik dat de airpods hierin beter zijn, maar het valt mij enigzins tegen t.o.v. M3 Sony headset. Nu snap ik dat een headset het sowieso beter doet, maar ik met dat de APP niet in de buurt komen.
Zie hier
@Mandarijntje de link van jou betreft niet de laatste software. Ik zit al een tijdje op 2c54 en mijn ervaring is dat de ANC in die versie ontzettend slecht is vergeleken de twee voorgaande
@vliegenmepper Het topic is inmiddels 16 pagina's lang en gaat vanaf pagina 5 over 2C54. Lees het eens zou ik zeggen.
Ook wordt er in dit Duitse artikel gesuggereerd dat 2C54 inmiddels door Apple is teruggetrokken en volledig offline is gehaald. Dat zou een goed teken zijn want dan zijn ze hopelijk bezig met een fix.
Ook wordt er in dit Duitse artikel gesuggereerd dat 2C54 inmiddels door Apple is teruggetrokken en volledig offline is gehaald. Dat zou een goed teken zijn want dan zijn ze hopelijk bezig met een fix.
Ik zit op 2B588, lastig om mij voor de geest te halen of dit slechter is dan in het begin.Mandarijntje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:55:
[...]
Op welke firmware zit je? Er is echt een hoop mis met de laatste versie namelijk.
Zie hier
Dat ligt maar net aan het omgevingsgeluid en is ook moeilijk in woorden te brengen.Cyleo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:27:
[...]
Hoe groot is het verschil in ANC? In de review lees ik dat de airpods hierin beter zijn, maar het valt mij enigzins tegen t.o.v. M3 Sony headset. Nu snap ik dat een headset het sowieso beter doet, maar ik met dat de APP niet in de buurt komen.
Het verschil in ANC tussen mijn APP en Sony headset met bepaalde statische geluiden is niet heel groot, je hoort wel meer door de APP komen.
Het verschil in ANC met dynamisch geluid is wel groot, gepraat bijvoorbeeld komt er redelijk goed doorheen.
In het vliegtuig hoor je ook gewoon alle geluiden nog goed (met de Sony headset niet), maar wel in zo’n mate dat wanneer je wat opzet, deze niet heel hard hoeft te staan. Ik vond het in ieder geval wonderbaarlijk voor zulke kleine oortjes.
Ik heb overigens geen last van de genoemde problemen met de laatste firmware versies.
Ok, in eerste instantie dacht ik er niet veel van te merken maar die laatste firmware update is inderdaad ruk.
Klopt het dat Apple deze inmiddels ook weer teruggedraaid heeft? Want ik zit hier nog op de laatste C versie.
Klopt het dat Apple deze inmiddels ook weer teruggedraaid heeft? Want ik zit hier nog op de laatste C versie.
Vooral de trein valt mij erg tegen. Bij mijn Sony hoor je de trein niet en schrik je bijna van het feit dat je beweegt. Nu is het iets meer gedempt dan als je passieve in-ears in hebt. Hoop dat de volgende firmware dit nog wel verbeterd, want buiten dat vind ik ze top.RnB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 02:56:
[...]
Dat ligt maar net aan het omgevingsgeluid en is ook moeilijk in woorden te brengen.
Het verschil in ANC tussen mijn APP en Sony headset met bepaalde statische geluiden is niet heel groot, je hoort wel meer door de APP komen.
Het verschil in ANC met dynamisch geluid is wel groot, gepraat bijvoorbeeld komt er redelijk goed doorheen.
In het vliegtuig hoor je ook gewoon alle geluiden nog goed (met de Sony headset niet), maar wel in zo’n mate dat wanneer je wat opzet, deze niet heel hard hoeft te staan. Ik vond het in ieder geval wonderbaarlijk voor zulke kleine oortjes.
Ik heb overigens geen last van de genoemde problemen met de laatste firmware versies.
Ik vind het juist erg stil in de trein, zeker in vergelijking met mijn normale AirpodsCyleo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:32:
[...]
Vooral de trein valt mij erg tegen. Bij mijn Sony hoor je de trein niet en schrik je bijna van het feit dat je beweegt. Nu is het iets meer gedempt dan als je passieve in-ears in hebt. Hoop dat de volgende firmware dit nog wel verbeterd, want buiten dat vind ik ze top.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb een probleem met mijn iPods, sinds release heb ik ze en de eerste weken deden ze het prima, nu heb ik 8/10x dat het rechter dopje niet automatisch connect als ik ze alle twee uit het doosje haal. Zowel op mijn iPad als op de iPhone.
Meer mensen hier last van toevallig? Rechts terug in het doosje doen, wachten tot het lampje pulseert en er weer uithalen lost het soms op maar helaas niet altijd.
Meer mensen hier last van toevallig? Rechts terug in het doosje doen, wachten tot het lampje pulseert en er weer uithalen lost het soms op maar helaas niet altijd.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Voor die genen die van memory foam tips houden:
https://www.aliexpress.co...1602_5,searchweb201603_55
gaat hiermee niet enorm veel kwaliteit geluid verloren?mcaran schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:31:
Heb je ze al eens helemaal gereset? Dat heeft bij mij wel eens problemen opgelost.Donstil schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:37:
Ik heb een probleem met mijn iPods, sinds release heb ik ze en de eerste weken deden ze het prima, nu heb ik 8/10x dat het rechter dopje niet automatisch connect als ik ze alle twee uit het doosje haal. Zowel op mijn iPad als op de iPhone.
Ik denk het niet. Het zou beter je gehoorgang moeten afsluiten.Geert1976 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:46:
[...]
gaat hiermee niet enorm veel kwaliteit geluid verloren?
Foamies (zoals van Comply) geven over het algemeen een beter geluid dan siliconen tips. Maar dan heb ik het over "normale" earbuds met draad. Geen ervaring met APP's.Geert1976 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:46:
[...]
gaat hiermee niet enorm veel kwaliteit geluid verloren?
PSN: Sluuz
Dat heb ik ook weleens gehad, maar ik had het idee dat het kwam doordat ze bijna leeg waren (30%). Een paar keer opnieuw connecten hielp ook niet, toen helemaal opgeladen tot 100% incl. case. Vervolgens werken ze weer prima.Fuwor schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:58:
[...]
Heb je ze al eens helemaal gereset? Dat heeft bij mij wel eens problemen opgelost.
EfromB
Bedankt! meteen besteld, zat hier al even op te wachtenmcaran schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:31:
Ziet er op de foto erg "luchtig" uit, dat lijkt mij niet ideaal als je de gehoorgang wilt afsluiten.mcaran schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:02:
[...]
Ik denk het niet. Het zou beter je gehoorgang moeten afsluiten.
Nee eigenlijk niet. Hoe doe ik dat?Fuwor schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:58:
[...]
Heb je ze al eens helemaal gereset? Dat heeft bij mij wel eens problemen opgelost.
Knopje ingedrukt houden tot hij weer in de pair modus gaat?
De sport uitvoering van comply foam ziet er ook zo uit en doet wel heel goed zijn werk. We will see.Donstil schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Ziet er op de foto erg "luchtig" uit, dat lijkt mij niet ideaal als je de gehoorgang wilt afsluiten.
[...]
Nee eigenlijk niet. Hoe doe ik dat?
Ben benieuwd. Wacht nog even met bestellen tot iemand hier ze binnen heeft en de ervaring kan delen.M_to_P schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:53:
[...]
Bedankt! meteen besteld, zat hier al even op te wachten
Eind Januari komt het binnen (als het goed is), zal dan even een terugkoppeling geven na een paar dagen gebruik.Hooli-gan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:49:
[...]
Ben benieuwd. Wacht nog even met bestellen tot iemand hier ze binnen heeft en de ervaring kan delen.
Iets ingewikkelder bij de Pro, pods in het doosjes, 30 seconden klep dicht -> ‘Forget Device’ onder Bluetooth -> 15 seconden knop op de case ingedrukt houden tot het lampje oranje brandt.Donstil schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Nee eigenlijk niet. Hoe doe ik dat?
https://support.apple.com/nl-nl/HT209463
Ik geloof dat je verder nog geen reacties had gekregen, maar ik ervaar nu hetzelfde (heb ze pas net binnen). Bij draadloos opladen stopt het na 10 seconden, er af halen en weer terugleggen helpt....10 seconden.Gunth schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:16:
Nog mensen die problemen hebben met het draadloos opladen?
Het begint goed maar stopt na een tijdje en moet dan altijd doosje ervan halen en trg zetten.
Had je er al een oplossing voor gevonden ondertussen?
Never mind, het is een feature... Lampje gaat uit na 8 seconden laden. Op de case tikken laat het status lampje weer zien (oranje: laden; groen: opgeladen)
[ Voor 14% gewijzigd door McLovinB op 09-01-2020 22:49 ]
Uitvoerig gebruikt en ben er wel blij mee.
Echter wel jammer dat;
-alleen bij iMessenger inkomende berichten voorgelezen worden. Ik (en vele anderen) gebruik deze applicatie niet. Mogelijk komt dat nog (?)
-binnenkomende e-mails niet voorgelezen worden - De Apple stock client zou dat wel mogen doen
-tappen op de pods geen optionele feature is. Met flinke handschoenen aan is de bediening hierdoor onmogelijk
-Recente Firmware met een aantal verslechteringen (ANC / structureel seal - issue / flikkeren van 100 naar 0% op telefoon). Genoeg geschreeuw op allerlei fora waaronder Apple support dus dat zal wel goedkomen
-er geen optie is de transparency mode te veranderen; harder of zachter. De hardware is aanwezig - waarom geen softwarematige optie toevoegen.
Verder blij
Echter wel jammer dat;
-alleen bij iMessenger inkomende berichten voorgelezen worden. Ik (en vele anderen) gebruik deze applicatie niet. Mogelijk komt dat nog (?)
-binnenkomende e-mails niet voorgelezen worden - De Apple stock client zou dat wel mogen doen
-tappen op de pods geen optionele feature is. Met flinke handschoenen aan is de bediening hierdoor onmogelijk
-Recente Firmware met een aantal verslechteringen (ANC / structureel seal - issue / flikkeren van 100 naar 0% op telefoon). Genoeg geschreeuw op allerlei fora waaronder Apple support dus dat zal wel goedkomen
-er geen optie is de transparency mode te veranderen; harder of zachter. De hardware is aanwezig - waarom geen softwarematige optie toevoegen.
Verder blij
Wat heb je te verliezen om ze voor 2 euro te bestellen...Hooli-gan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:49:
[...]
Ben benieuwd. Wacht nog even met bestellen tot iemand hier ze binnen heeft en de ervaring kan delen.
2 euromcaran schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:44:
[...]
Wat heb je te verliezen om ze voor 2 euro te bestellen...
More serious.
Eigenlijk niks, maar waarom zou ik iets bestellen dat binnen een dag in de vuilnisbak beland?
Ik dacht er in eerste instantie net zo over en had ze ook bijna besteld. Maar de huidige doppen zitten prima en ik heb geduld. Ik ben nieuwsgierig of deze beter zouden zitten en hoe de ANC is met deze doppen.
[ Voor 8% gewijzigd door Bulligan op 10-01-2020 07:58 ]
Jammer inderdaad. Volgens mij is het voor 3rd party developers wel al mogelijk om dit te implementeren (announcement en INSendMessageIntent). Hopelijk een kwestie van wachten en komt het snel in Whatsapp! <5% van alle berichten die ik binnen krijg is via iMessage.knakker2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 02:58:
YouTube: Chinese webshops - Zondag met Lubach (S10)mcaran schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:44:
[...]
Wat heb je te verliezen om ze voor 2 euro te bestellen...

Ze zijn weer op voorraad bij Coolblue, weliswaar voor een tientje meer...
De laatste firmware update voor de Airpods G2 en Airpods Pro is ingetrokken.
[ Voor 37% gewijzigd door rickertsnaak op 15-01-2020 10:48 ]
Vraagje: Op mijn MacBook Pro (werk) merk ik dat als ik mijn AirPods aan klik hij na ongeveer 10/15 seconde weer disconnect.
Nu weet ik dat Catalina wat bluetooth issues heeft, kan ik dat hier onder scharen? Ik heb de standaard dingen al wel geprobeerd (Bluetooth gerest, AirPods gereset, com.apple.Bluetooth.plist verwijderd).
Ik moet nu elke keer dit uitvoeren en daarna werken ze direct prima:
We blokkeren hier wel actief Siri op de Macs maar, het is pas begonnen sinds 10.15.2, hiervoor nooit problemen gehad.
Nu weet ik dat Catalina wat bluetooth issues heeft, kan ik dat hier onder scharen? Ik heb de standaard dingen al wel geprobeerd (Bluetooth gerest, AirPods gereset, com.apple.Bluetooth.plist verwijderd).
Ik moet nu elke keer dit uitvoeren en daarna werken ze direct prima:
code:
1
| sudo kill -9 `ps ax|grep 'coreaudio[a-z]' | awk '{print $1}'` |
We blokkeren hier wel actief Siri op de Macs maar, het is pas begonnen sinds 10.15.2, hiervoor nooit problemen gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door ex87 op 15-01-2020 11:25 ]
Nu alleen nog een fix en we kunnen weer vrolijk verderrickertsnaak schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:48:
De laatste firmware update voor de Airpods G2 en Airpods Pro is ingetrokken.
Zijn er mensen die de Bose 700's hebben (gehad) en (nu) de airpods pro?
Ik zit er over na te denken om ofwel de airpods pro erbij te kopen, ofwel mijn zo goed als nieuwe 700's van de hand te doen. Ik merk dat ik het gebruiksgemak en met name de grootte mij doen twijfelen hierover. Ik pak de 700's toch minder snel mee door de grootte.
Ik zit er over na te denken om ofwel de airpods pro erbij te kopen, ofwel mijn zo goed als nieuwe 700's van de hand te doen. Ik merk dat ik het gebruiksgemak en met name de grootte mij doen twijfelen hierover. Ik pak de 700's toch minder snel mee door de grootte.
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
https://www.theverge.com/...blems-firmware-2b588-2c54
Iemand hier last van? Ik merk de laatste tijd dat ik ook meer omgevingsgeluid hoor als ik mijn noise cancelling aan heb staan..
Iemand hier last van? Ik merk de laatste tijd dat ik ook meer omgevingsgeluid hoor als ik mijn noise cancelling aan heb staan..
[ Voor 47% gewijzigd door BTBoy op 17-01-2020 16:33 ]
@BTBoy Heb ik geen last van. Reis dagelijks met de trein waar zo'n beetje het hele audiospectrum voorbij komt, maar nagenoeg niets goed hoorbaar is. Ik begin juist steeds meer de irritatie te krijgen dat ik belangrijke dingen om mij heen mis. Iets dat wordt omgeroepen, of zo'n awkward moment dat iedereen omkijkt, en jij je afvraagt, waarom iedereen omkijkt.

Is een bekend probleem. Zie ook de post van rickertsnaak van 15 januari.BTBoy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:33:
Geluidskwaliteit omhoog en Noice cancelling naar beneden. Ik vind het eigenlijk wel fijn zo (ik heb de firmware erop). Van mij hoeft het niet terug gedraaid te worden eigenlijk.BTBoy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:33:
Als in de NC700? Want die heb ik voor naast mijn Pro en vind hem fantastisch. Ik gebruik de Pro’s op kantoor naar verder overal de Nc700 eigenlijk.KoningPaulus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:31:
De Pro’s gaan makkelijker mee dat zeker maar nu de Böse kan verbinden met meerdere apparaten tegelijk vind ik het “gemak” van de Pro’s vervallen.
De Bose klinkt uiteraard ook een bak beter en Boice cancelling is van een ander niveau maar dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk.
Ik heb de Sony WH-1000MX3 en de AirPods Pro. AirPods gekocht voor het sporten en voor onderweg. Qua noise cancellation en geluid is het geen wedstrijd, de Sony is heel erg veel beter (voor minder geld). Toch ben ik redelijk tevreden over de AirPods, want ze zitten erg fijn (je kan ze erg lang inhouden), de noise canceling is ok, geluid goed genoeg voor achtergrond, en je kan ze makkelijk meenemen. Bij de Sony’s moet ik al een tas oid meenemen, en bij de AirPods kunnen ze in mijn coinpocket. Het gebruiksgemak compenseert voor mij best wel vaak de mindere kanten van de AirPods. Sterker, het grootste nadeel vind ik dat ze geen USB-C hebben en dat ze zo duur zijn. Uiteindelijk merk ik dat ik minder vaak ‘luister’, en vaker ‘achtergrond’ of podcasts op wil hebben, en dan hoef ik niet zo’n groot ding mee te nemen. Ga je echt voor ultieme noice cancelling of geluidskwaliteit, dan moet je niet voor de AirPods gaan, voor gebruiksgemak daarin tegen is er niets beters.KoningPaulus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:31:
Mijn eerste wat mindere ervaring met Apple. Het viel mij de laatste tijd op dat ik afentoe een kraak hoorde in mijn rechter Airpod. Ook was het zo dat als ik muziek op pauze zette dat ik de muziek daarna niet meer kon hervatten via de Airpod. Het was soms zo dat ik eerst de bluetooth verbinding moest verbreken en opnieuw moest connecten op weer verder te kunnen luisteren. Daar kwam bij dat de linker Airpod het soms ook niet deed en dat ik beide Airpods weer in de case moest doen en ze daarna weer kon in doen voordat ik ze kon gebruiken.
Met deze klachten ben ik naar de Apple Store in Amsterdam geweest (ik woon zelf in Enschede). Daar hebben ze de Airpods getest en uit de test kwam dat ze beide Airpods wilden vervangen. Het probleem was echter dat ze alleen de rechter Airpod op voorraad hadden, de linker moest besteld worden. De bestelling zou gedaan worden en nadat de bestelling dan bij hun binnenkwam moest ik binnen 5 werkdagen de Airpods omwisselen anders werd het ticket geannuleerd. Opsturen kon niet. Aangezien ik niet voor Airpods helemaal heen-en-weer ga reizen gaven ze mij als tip mee om het probleem dan maar telefonisch aan te melden, dan kunnen ze de producten wel gewoon thuis sturen. Ze gingen het probleem in het ticket vermelden dus het telefonisch aanmelden zou makkelijk moeten gaan. Dus dan ga je al teleurgesteld de winkel uit.
De volgende dag telefonisch het probleem aangemeld en ik vertel dat er al een ticket is met het probleem. Ticket werd er niet bijgepakt en ik moest alles opnieuw uitleggen. Nadat ik een borg van €198 moest betalen met mijn creditcard werden de Airpods opgestuurd. Nadat ik de Airpods bij het UPS pickup point op heb gehaald heb ik ze gelijk geprobeerd. Netjes de nieuwe uit de doosjes gehaald, oude er in, alles netjes weer verpakt voor het retour sturen. Voor het retour sturen moet je wel de halve stad door want de UPS Points zijn zeldzaam.
Ik doe de airpods in de case (want die was niet vervangen) en volg de summiere instructies die er bij zitten (even 20 minuten opladen en knopje achterop de case indrukken). En met geen mogelijkheid krijg ik ze dus gekoppeld. Weer Apple bellen, 30 minuten aan de telefoon gehangen en alles uitgeprobeerd wat er te proberen valt. Eind van het verhaal, waarschijnlijk is opeens de case niet goed waardoor de Airpods elkaar niet kunnen zien. Het advies is om maar even naar de winkel, maar dan wel een officieel repair center 15 km verderop want alleen daar kunnen ze reparaties aanmelden
Wordt vervolgd dus, ik ben benieuwd wat ze in de winkel gaan doen.
Met deze klachten ben ik naar de Apple Store in Amsterdam geweest (ik woon zelf in Enschede). Daar hebben ze de Airpods getest en uit de test kwam dat ze beide Airpods wilden vervangen. Het probleem was echter dat ze alleen de rechter Airpod op voorraad hadden, de linker moest besteld worden. De bestelling zou gedaan worden en nadat de bestelling dan bij hun binnenkwam moest ik binnen 5 werkdagen de Airpods omwisselen anders werd het ticket geannuleerd. Opsturen kon niet. Aangezien ik niet voor Airpods helemaal heen-en-weer ga reizen gaven ze mij als tip mee om het probleem dan maar telefonisch aan te melden, dan kunnen ze de producten wel gewoon thuis sturen. Ze gingen het probleem in het ticket vermelden dus het telefonisch aanmelden zou makkelijk moeten gaan. Dus dan ga je al teleurgesteld de winkel uit.

De volgende dag telefonisch het probleem aangemeld en ik vertel dat er al een ticket is met het probleem. Ticket werd er niet bijgepakt en ik moest alles opnieuw uitleggen. Nadat ik een borg van €198 moest betalen met mijn creditcard werden de Airpods opgestuurd. Nadat ik de Airpods bij het UPS pickup point op heb gehaald heb ik ze gelijk geprobeerd. Netjes de nieuwe uit de doosjes gehaald, oude er in, alles netjes weer verpakt voor het retour sturen. Voor het retour sturen moet je wel de halve stad door want de UPS Points zijn zeldzaam.
Ik doe de airpods in de case (want die was niet vervangen) en volg de summiere instructies die er bij zitten (even 20 minuten opladen en knopje achterop de case indrukken). En met geen mogelijkheid krijg ik ze dus gekoppeld. Weer Apple bellen, 30 minuten aan de telefoon gehangen en alles uitgeprobeerd wat er te proberen valt. Eind van het verhaal, waarschijnlijk is opeens de case niet goed waardoor de Airpods elkaar niet kunnen zien. Het advies is om maar even naar de winkel, maar dan wel een officieel repair center 15 km verderop want alleen daar kunnen ze reparaties aanmelden

Voor nu te laat maar UPS komt dit soort pakketjes ook afhalen als je ze aanmeld.
Sluit je case ook nog fatsoenlijk? Hier zie je op het einde dat zijn case niet meer geheel sluit.Safaci schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:54:
Ik heb Symbio W sponsjes onder de originele tips geplaatst. Zit nu een stuk beter.
[Afbeelding: Airpods]
Interessant alternatief wanneer de cheap-ass-Aliexpress-foam-tips het niet helemaal zijn..
Sluit perfect. Zonder problemen. Dit zijn de maat L tips met de maat L sponsjes.Kroontje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:38:
[...]
Sluit je case ook nog fatsoenlijk? Hier zie je op het einde dat zijn case niet meer geheel sluit.
Interessant alternatief wanneer de cheap-ass-Aliexpress-foam-tips het niet helemaal zijn..
Ik ben ondertussen bij de winkel geweest. Het blijkt dat als je twee airpods tegelijk vervangt deze opnieuw ingelezen moet worden aan de case, althans dat werd mij verteld in de winkel. Als ze dit nou meteen gezegd hadden tijdens het telefoongesprek of met een briefje bij de vervangende Airpods had ik ze één voor één kunnen pairen met mijn oude AirPods voordat ik ze terugstuurde.Ping83 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:14:
Dit inlezen kan alleen gedaan worden door de “technische dienst”, de airpods met case moeten dus opgestuurd worden. Je bent ze dan wel een paar weken kwijt.
Ik dacht ik kan er nu ook niks mee dus prima, gaan we dat doen. Dus ik alle info doorgeven, adres en dergelijke....
“Oh nee wacht, er staat nog een reparatie open op dit serienummer dus ik kan niks voor je doen. Kom maar terug als de reparatie door Apple afgehandeld is.”
Wat een faal service van Apple
Wat een waardeloze service. Wilde ze bestellen maar daar zie ik dan toch maar van af, in ieder geval tot deze dingen beter leverbaar zijn..Ping83 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:27:
[...]
“Oh nee wacht, er staat nog een reparatie open op dit serienummer dus ik kan niks voor je doen. Kom maar terug als de reparatie door Apple afgehandeld is.”
Heb die aliexpress memory-foam tips binnen gekregen. De kwaliteit is niet zo goed: de foam-tips kwamen meteen van de nozzle af. Ik had online gezien dat anderen de Apple-silicontips door de foam-tips heen trekken en ze zo gebruiken. Dit werkt bij mij ook enorm goed: betere afsluiting en comfort van de silicon-tip. Al met al denk ik wel de moeite waard, al gebruik je het uiteindelijk anders dan waar je het voor besteld (voordeel is wel dat je gewone "filter" kan gebruiken, aangezien de aliexpress-tips geen filter hebben.
Fotootje?M_to_P schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:38:
Heb die aliexpress memory-foam tips binnen gekregen. De kwaliteit is niet zo goed: de foam-tips kwamen meteen van de nozzle af. Ik had online gezien dat anderen de Apple-silicontips door de foam-tips heen trekken en ze zo gebruiken. Dit werkt bij mij ook enorm goed: betere afsluiting en comfort van de silicon-tip. Al met al denk ik wel de moeite waard, al gebruik je het uiteindelijk anders dan waar je het voor besteld (voordeel is wel dat je gewone "filter" kan gebruiken, aangezien de aliexpress-tips geen filter hebben.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Niet mijn foto, maar wel hoe het er uit ziet. Case sluit nog prima bij mij.
Ik merk dat “hey Siri”, roepen 9 vd 10 keer niet werkt over de oortjes. Zijn er meer mensen met problemen? Dit zou toch een speerpunt van die dingen maar m’n telefoon reageert zelfs als het niet hoeft dus zit groot verschil in.
Sinds zaterdag ben ik de eigenaar van een set airpods pro. Ik heb een paar weken daarvoor de Sony wh-1000xm3 een week in mijn bezit gehad, maar heb deze weggedaan omdat het erg begon te irriteren op mijn oren en ze daarom maar een half uur op kon houden. Wat ook een vreemde constatering was, was dat ik na een paar dagen gebruik te hebben gemaakt van de set last kreeg van een hoge pieptoon in mijn linker oor. Dit was na een aantal dagen, waarbij ik geen gebruik meer maakte van de set, weer verdwenen. Verder geen aandacht meer aan besteed.
Intussen had ik de Sony set weer teruggebracht en was op zoek gegaan naar een andere set met ANC. Ik was namelijk op zoek naar een manier om mij beter te concentreren als ik bijv. aan het lezen ben of aan het werk ben. Daar ben ik namelijk niet zo goed in als er lawaai op de achtergrond is.
Na een tijdje wikken en wegen (ze zijn toch wel erg prijzig) heb ik toch besloten om de Airpods pro te halen. Alhoewel de noice cancelling niet zo goed is als de Sony over-ears, wordt er wel een hoop achtergrondruis weggefilterd en kan ik ook niet meer de gesprekken om mij heen volgen. Ook irriteren ze niet in mijn oren, en de geluidskwaliteit is ook weer een stuk beter dan de Airpod 2 die ik al had. Dikke prima dus!
Tot vandaag. Sinds vanavond heb ik wederom een hoge pieptoon in mijn linker oor. En dat terwijl ik de volume van de dopjes vrij laag heb staan, mede omdat ik niet meer de omgevingsgeluid hoef te overstemmen. Het lijkt weer precies als datgene wat ik met de Sony's had. Normaal gesproken gebruikte ik de airpods 2 ook best veel, waarbij de volume niet hoog werd gezet en heb deze altijd probleemloos gebruikt.
Een snelle google leerde me dat ik niet de enige ben die ineens tinnitus ervaart met ANC headphones / ear buds. Zijn er hier ook mensen die hier last van hebben? Is het een kwestie van wennen?
Intussen had ik de Sony set weer teruggebracht en was op zoek gegaan naar een andere set met ANC. Ik was namelijk op zoek naar een manier om mij beter te concentreren als ik bijv. aan het lezen ben of aan het werk ben. Daar ben ik namelijk niet zo goed in als er lawaai op de achtergrond is.
Na een tijdje wikken en wegen (ze zijn toch wel erg prijzig) heb ik toch besloten om de Airpods pro te halen. Alhoewel de noice cancelling niet zo goed is als de Sony over-ears, wordt er wel een hoop achtergrondruis weggefilterd en kan ik ook niet meer de gesprekken om mij heen volgen. Ook irriteren ze niet in mijn oren, en de geluidskwaliteit is ook weer een stuk beter dan de Airpod 2 die ik al had. Dikke prima dus!
Tot vandaag. Sinds vanavond heb ik wederom een hoge pieptoon in mijn linker oor. En dat terwijl ik de volume van de dopjes vrij laag heb staan, mede omdat ik niet meer de omgevingsgeluid hoef te overstemmen. Het lijkt weer precies als datgene wat ik met de Sony's had. Normaal gesproken gebruikte ik de airpods 2 ook best veel, waarbij de volume niet hoog werd gezet en heb deze altijd probleemloos gebruikt.
Een snelle google leerde me dat ik niet de enige ben die ineens tinnitus ervaart met ANC headphones / ear buds. Zijn er hier ook mensen die hier last van hebben? Is het een kwestie van wennen?
Moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet tevreden ben met mijn pro's.
Ik heb dagelijks wel eens dat mijn Pro's niet gevonden worden door de telefoon als ze uit het doosje in mijn oren gaan. Meermaals in en uit het doosje lost dit op.
Aan de hand van een tip hier van een mede tweaker de dopjes een reset gegeven maar ook dat mag niet baten, het gaat zeker 5 van de 10 keer niet goed. Zowel links als rechts maar nooit tegelijk.
Edit: Apple Support gesproken, ik krijg nieuwe/andere via de bekende omwissel methode.
Voor nu een aardige oplossing zo lijkt het maar het is ook wel weer Apple product nr. zoveel waar ik een garantie aanvraag voor moet starten
Ik heb dagelijks wel eens dat mijn Pro's niet gevonden worden door de telefoon als ze uit het doosje in mijn oren gaan. Meermaals in en uit het doosje lost dit op.
Aan de hand van een tip hier van een mede tweaker de dopjes een reset gegeven maar ook dat mag niet baten, het gaat zeker 5 van de 10 keer niet goed. Zowel links als rechts maar nooit tegelijk.
Edit: Apple Support gesproken, ik krijg nieuwe/andere via de bekende omwissel methode.
Voor nu een aardige oplossing zo lijkt het maar het is ook wel weer Apple product nr. zoveel waar ik een garantie aanvraag voor moet starten
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 28-01-2020 11:10 ]
Omdat ik toch geen zin had om weer terug te gaan naar de winkel heb ik opnieuw het probleem voorgelegd aan Apple Support, maar dan via de chat en het verhaal nogmaals uitgelegd. Ik kreeg een volledig nieuwe set inclusief case. Wel ff opnieuw €307 borg betalenPing83 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:27:
[...]
Ik ben ondertussen bij de winkel geweest. Het blijkt dat als je twee airpods tegelijk vervangt deze opnieuw ingelezen moet worden aan de case, althans dat werd mij verteld in de winkel. Als ze dit nou meteen gezegd hadden tijdens het telefoongesprek of met een briefje bij de vervangende Airpods had ik ze één voor één kunnen pairen met mijn oude AirPods voordat ik ze terugstuurde.Maar goed, het zij zo.
Dit inlezen kan alleen gedaan worden door de “technische dienst”, de airpods met case moeten dus opgestuurd worden. Je bent ze dan wel een paar weken kwijt.
Ik dacht ik kan er nu ook niks mee dus prima, gaan we dat doen. Dus ik alle info doorgeven, adres en dergelijke....
Inmiddels setje 2 binnengekregen inclusief case. En wat denk je? Ze werkten weer niet.
Meteen weer gebeld naar Apple waar ik direct doorverbonden werd met een senior adviseur omdat ik al zo vaak contact had opgenomen over hetzelfde probleem. Hij zou mijn vaste contactpersoon blijven totdat het opgelost zou zijn. Na wat testjes uitgevoerd te hebben bleek dat er een firmware verschil zat tussen links en rechts waardoor ze dus niet met elkaar verbinding konden maken.
Het verhaal van de winkel dat ze opgestuurd moesten worden om geprogrammeerd te worden aan de case bleek dus gewoon onzin te zijn.
Wat is moest doen om de firmware op de linker airpod te upgraden:
- Alleen linker Airpod in de case doen
- Case connecten met de iPhone
- Airpod in doen
- Luister naar muziek minimaal 30 seconden
- Airpod in de case doen en deze sluiten
- Case aan de lader leggen stroom minimaal 30 minuten
- Case openen en aan de telefoon koppelen, en firmware checken
- Zonodig herhalen
Dit heb ik 3 a 4 keer gedaan omdat ik nog steeds bleef zien dat de oude firmware nog actief was.
Uiteindelijk heb ik de Airpods weer ontkoppelt van mijn iPhone en heb ik de rechter Airpod ook weer in de case gedaan en hierna de knop op de case ingedrukt gehouden, eindelijk kreeg ik een witte knipperende led te zien
Niet echt wat je verwacht bij de Apple ervaring waar iedereen het altijd over heeft, maar fijn dat het weer voor je werkt. Hopelijk heb je er nu plezier van!Ping83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:30:
[...]
Omdat ik toch geen zin had om weer terug te gaan naar de winkel heb ik opnieuw het probleem voorgelegd aan Apple Support, maar dan via de chat en het verhaal nogmaals uitgelegd. Ik kreeg een volledig nieuwe set inclusief case. Wel ff opnieuw €307 borg betalen![]()
Inmiddels setje 2 binnengekregen inclusief case. En wat denk je? Ze werkten weer niet.
Meteen weer gebeld naar Apple waar ik direct doorverbonden werd met een senior adviseur omdat ik al zo vaak contact had opgenomen over hetzelfde probleem. Hij zou mijn vaste contactpersoon blijven totdat het opgelost zou zijn. Na wat testjes uitgevoerd te hebben bleek dat er een firmware verschil zat tussen links en rechts waardoor ze dus niet met elkaar verbinding konden maken.
Het verhaal van de winkel dat ze opgestuurd moesten worden om geprogrammeerd te worden aan de case bleek dus gewoon onzin te zijn.
Wat is moest doen om de firmware op de linker airpod te upgraden:
- Alleen linker Airpod in de case doen
- Case connecten met de iPhone
- Airpod in doen
- Luister naar muziek minimaal 30 seconden
- Airpod in de case doen en deze sluiten
- Case aan de lader leggen stroom minimaal 30 minuten
- Case openen en aan de telefoon koppelen, en firmware checken
- Zonodig herhalen
Dit heb ik 3 a 4 keer gedaan omdat ik nog steeds bleef zien dat de oude firmware nog actief was.
Uiteindelijk heb ik de Airpods weer ontkoppelt van mijn iPhone en heb ik de rechter Airpod ook weer in de case gedaan en hierna de knop op de case ingedrukt gehouden, eindelijk kreeg ik een witte knipperende led te zienen kon ik eindelijk de nieuwe Airpods gebruiken.
Ik werd vandaag gebeld door Apple (door de contactpersoon die aan mij gekoppeld was) en ze vonden het allemaal erg vervelend hoe alles gegaan was. Ik heb een leuke attentie ontvangen voor het ontstane ongemak. Netjes!
Dat is dan wel weer netjes. Zit toch nog te overwegen of ik ze al zal bestellen - ze zijn bij Apple niet op voorraad.Ping83 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:48:
Ik werd vandaag gebeld door Apple (door de contactpersoon die aan mij gekoppeld was) en ze vonden het allemaal erg vervelend hoe alles gegaan was. Ik heb een leuke attentie ontvangen voor het ontstane ongemak. Netjes!
Heeft iemand toevallig ervaring met de AirPods Pro in het vliegtuig? Gaat het bijvoorbeeld storen als je met de AirPod tegen de hoofdsteun van de stoel aankomt doordat de microfoontjes er dan tegenaan komen? Of vallen ze soms uit in het vliegtuig? Ik kan me voorstellen dat je ze dan niet gemakkelijk meer terug vindt, vooral als je sliep en het pas merkt als je wakker wordt.
Week geleden bij Amac besteld, was geen voorraad, maar twee dagen later kon ik ze al ophalen 👍Marcus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:08:
[...]
Dat is dan wel weer netjes. Zit toch nog te overwegen of ik ze al zal bestellen - ze zijn bij Apple niet op voorraad.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik heb ze gewoon bij de MediaMarkt gehaald. Voldoende voorraad.HereIsTom schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:41:
[...]
Week geleden bij Amac besteld, was geen voorraad, maar twee dagen later kon ik ze al ophalen 👍
Ja nu misschien, maar een week geleden waren ze ook op bij elke Mediamarkt, ben er geweest en ze hebben toen gekeken bij de andere filialen.Serena schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:50:
[...]
Ik heb ze gewoon bij de MediaMarkt gehaald. Voldoende voorraad.
Bij het vast bestellen bij de Mediamarkt konden ze niet garanderen dat ik ze als eerste kreeg als ze weer op voorraad waren, bij de Amac houden ze het 10 dagen voor je vast.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik heb ze vorige week gekocht in Maastricht. 🤷🏻HereIsTom schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:01:
[...]
Ja nu misschien, maar een week geleden waren ze ook op bij elke Mediamarkt, ben er geweest en ze hebben toen gekeken bij de andere filialen.
Bij het vast bestellen bij de Mediamarkt konden ze niet garanderen dat ik ze als eerste kreeg als ze weer op voorraad waren, bij de Amac houden ze het 10 dagen voor je vast.
Heb sinds een paar dagen veel last van wegvallende connectie met de pro dopjes. Heb ze gekoppeld aan mijn MacBook Pro en heb er gewoon simpelweg muziek op staan en dan gewoon spontaan hoor ik niks meer en dan zie ik wel dat ze gekoppeld zijn met Bluetooth.
Echter als ik dan naar het volume kijk wil die het weer via de interne luidsprekers afspelen. Echter als ik dan de airpods aanklik blijft die laden en gebeurt er niks. Ik moet dan naar Bluetooth en klikken op verbreek bij de airpods en dan weer verbinden en dan kan ik pas weer het geluid eroverheen krijgen.
Hebben meer mensen hier problemen mee dat het spontaan word gedisconnect? Heb zelf al verschillende acties uitgevoerd o.a. een reset, bluetooth van telefoon uitgezet. Echter weinig invloed tot heden tot irritatie aan toe.
Echter als ik dan naar het volume kijk wil die het weer via de interne luidsprekers afspelen. Echter als ik dan de airpods aanklik blijft die laden en gebeurt er niks. Ik moet dan naar Bluetooth en klikken op verbreek bij de airpods en dan weer verbinden en dan kan ik pas weer het geluid eroverheen krijgen.
Hebben meer mensen hier problemen mee dat het spontaan word gedisconnect? Heb zelf al verschillende acties uitgevoerd o.a. een reset, bluetooth van telefoon uitgezet. Echter weinig invloed tot heden tot irritatie aan toe.
Collega van me heeft ze bij camera express gekocht, ook voldoende voorraad daar wat ik begreep.HereIsTom schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:01:
[...]
Ja nu misschien, maar een week geleden waren ze ook op bij elke Mediamarkt, ben er geweest en ze hebben toen gekeken bij de andere filialen.
Audio service restarten helpt bij mij in dat geval vaak.DannyBevers schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 05:59:
Heb sinds een paar dagen veel last van wegvallende connectie met de pro dopjes. Heb ze gekoppeld aan mijn MacBook Pro en heb er gewoon simpelweg muziek op staan en dan gewoon spontaan hoor ik niks meer en dan zie ik wel dat ze gekoppeld zijn met Bluetooth.
code:
1
| alias resetAudio="sudo kill -9 `ps ax|grep 'coreaudio[a-z]' | awk '{print $1}'`" |
Thanks, alleen als ik dat dagelijks moet doen of zoals het probleem wat ik nu heb meerdere keer per dag (elk uur somsitons schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:26:
[...]
Audio service restarten helpt bij mij in dat geval vaak.
code:
1 alias resetAudio="sudo kill -9 `ps ax|grep 'coreaudio[a-z]' | awk '{print $1}'`"
Probeer dit.DannyBevers schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 05:59:
En herstart daarna je Macbook.
Heeft bij mijzelf iig wel eens issues opgelost
Sinds ik mijn airpods pro heb, ervaar ik ook soms een hoge piep terwijl het geluid totaal niet hard staat. Kan het door de noise cancelation komen?JeroenTheStig schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:06:
Sinds zaterdag ben ik de eigenaar van een set airpods pro. Ik heb een paar weken daarvoor de Sony wh-1000xm3 een week in mijn bezit gehad, maar heb deze weggedaan omdat het erg begon te irriteren op mijn oren en ze daarom maar een half uur op kon houden. Wat ook een vreemde constatering was, was dat ik na een paar dagen gebruik te hebben gemaakt van de set last kreeg van een hoge pieptoon in mijn linker oor. Dit was na een aantal dagen, waarbij ik geen gebruik meer maakte van de set, weer verdwenen. Verder geen aandacht meer aan besteed.
Zo’n hoge piep krijg ik alleen als ik de pods even aandruk in mijn oren. Misschien zitten ze niet goed in bij je.BSOD baby schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:49:
[...]
Sinds ik mijn airpods pro heb, ervaar ik ook soms een hoge piep terwijl het geluid totaal niet hard staat. Kan het door de noise cancelation komen?
Bedoel je dat je de hoge piep ervaart terwijl je je airpods in hebt, of bedoel je dat je na gebruik van je airpods een piep in je oor hebt?BSOD baby schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:49:
[...]
Sinds ik mijn airpods pro heb, ervaar ik ook soms een hoge piep terwijl het geluid totaal niet hard staat. Kan het door de noise cancelation komen?
Airpods 2 in mijn bezit nu. Maar na 4x uit mijn oren gevallen was ik er klaar mee en wil ik ze verkopen om de Pro's te kopen. Als ze op voorraad zijn dan....
Hoe stevig zitten de Pro's vergeleken met de Airpods 2?
Net zo stevig als je het zelf maakt door gebruik te maken van de bijgeleverde tipsv1co schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:17:
Airpods 2 in mijn bezit nu. Maar na 4x uit mijn oren gevallen was ik er klaar mee en wil ik ze verkopen om de Pro's te kopen. Als ze op voorraad zijn dan....
Verschilt per oor, maar vanzelfsprekend blijft in-ear doorgaans een stuk beter zitten. Ik kon met mijn gen 1 AP's niet hardlopen. Dan vielen ze er na een tijdje uit door het zweet.v1co schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:17:
Andere dopjes erop bij de Pro en ze zitten prima, of heb je zulke grote oren?v1co schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:17:
[ Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 05-02-2020 00:07 ]
Terwijl ik ze in heb inderdaad, zo'n piep als je weer eens naar een feest bent geweest waar het volume extreem hoog staat (ik draag wel altijd oordoppen maar zelfs dan nog). Dus even kijken of ik het vaker heb. Merk wel dat m'n linker airpod pro uit m'n oor gaat en de rechter niet, met alle bijgeleverde sizes.. Misschien moet ik memory foam proberenJeroenTheStig schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:57:
[...]
Bedoel je dat je de hoge piep ervaart terwijl je je airpods in hebt, of bedoel je dat je na gebruik van je airpods een piep in je oor hebt?
Dat probleem heb ik al als ik aan het lopen ben.bram1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:21:
[...]
Verschilt per oor, maar vanzelfsprekend blijft in-ear doorgaans een stuk beter zitten. Ik kon met mijn gen 1 AP's niet hardlopen. Dan vielen ze er na een tijdje uit door het zweet.
na een tijdje lopen gaan de Pods steeds losser zitten in mijn oren en moet ik heel voorzichtig bukken om te voorkomen dat ze er uit vallen.
Ik verwacht dit niet te hebben met de Pro's omdat die wat dieper in mijn oren zullen zitten, maar ik zal ze dit weekend gaan testen bij een vriend.
Vooralsnog de voorraad gecheckt op diverse webwinkels. Dat is nogal een uitdaging... Mediamarkt is bijna zo goed als uitverkocht. En alleen op locatie bij de Apple Stores is die op vooraad? Ben benieuwd hoe dat met een week of 2 is....

Verder als ik de recensies lees zijn ze over het algemeen wel goed. Maar zie ik ook een aantal reacties van mensen die flink pech er mee hebben...
Verkeerde batch oid? Is er een serie nummer bekend van een probleem batch wellicht?
Nu overal zo'n beetje uitverkocht... Zal wel door de problemen in China komen.
Mensen hier die ervaring hebben met het kopen van Pro's op Marktplaats?
Ik zie dat er op Marktplaats ook veel replica's te koop zijn namelijk...
Dat zou ik niet doen. Ik heb mij laten vangen daaraan.v1co schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:33:
Heb hier een setje liggen dat niet van echt is te onderscheiden, met een geldig serienummer op alle juiste plekken, die zich perfect gedragen als AirPods. In een verpakking die op geen enkele manier van de echte te onderscheiden is.
Pas wanneer ik - te laat - de ANC ging testen had ik door dat de knoppen er wel waren, maar dat die voor het overige niets deden. Na meer dan tien jaar kopen en verkopen op 2dehands (hier in België) dus nu toch eens echt opgelicht.
Ik las al diverse tips om dit te testen:Thallyos schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:57:
[...]
Dat zou ik niet doen. Ik heb mij laten vangen daaraan.
Heb hier een setje liggen dat niet van echt is te onderscheiden, met een geldig serienummer op alle juiste plekken, die zich perfect gedragen als AirPods. In een verpakking die op geen enkele manier van de echte te onderscheiden is.
Pas wanneer ik - te laat - de ANC ging testen had ik door dat de knoppen er wel waren, maar dat die voor het overige niets deden. Na meer dan tien jaar kopen en verkopen op 2dehands (hier in België) dus nu toch eens echt opgelicht.
1) Batterij check. Neppe Airpods Pro's geven altijd 100% aan bij eerste test. Terwijl de echte hierin andere (verschillende) waardes laat zien
2) Serie nummer check.
3) Dual connectie check. Echte Airpods zou je met 2 paar tegelijkertijd kunnen connecten met je iPhone. Neppe kunnen dit niet doen.
4) Draadloos updaten werkt ook niet met de neppe pods
Ik denk dat ik inderdaad maar wacht totdat de Pro's weer op voorraad zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door v1co op 06-02-2020 10:30 ]
Los van replica's: gewoon ranzig als je het mij vraagt.v1co schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:33:
Batterij en serienummer waren perfect ok. Voor de andere twee tests moet je ze al even deftig kunnen gebruiken.v1co schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:29:
[...]
Ik las al diverse tips om dit te testen:
1) Batterij check. Neppe Airpods Pro's geven altijd 100% aan bij eerste test. Terwijl de echte hierin andere (verschillende) waardes laat zien
2) Serie nummer check.
3) Dual connectie check. Echte Airpods zou je met 2 paar tegelijkertijd kunnen connecten met je iPhone. Neppe kunnen dit niet doen.
4) Draadloos updaten werkt ook niet met de neppe pods
Ik denk dat ik inderdaad maar wacht totdat de Pro's weer op voorraad zijn.
Sowieso is het mijn eigen fout. Ik had er niet bij stilgestaan dat doen ik aankwam en de kerel al aan kwam lopen ik daardoor niet wist waar hij exact woonde. Verder is er ook cash betaald en was er enkel communicatie via 2dehands. Geen enkele manier om de kerel in kwestie nadien op te sporen. Allemaal beginnersfouten.
Al waren zelfs die fake AirPods (anders gebruik ik een B&W PX hoofdtelefoon) al indrukwekkend genoeg om verkocht te zijn aan de form factor. Ik haal ze zeker nog in huis dus.
Vandaag bij Knaldeals besteld, maar zie nu dat ze maar 1 jr. garantie bieden...
Dus wat als ze het tweede jaar stuk gaan?
Je bedoelt in tijd? Niet dat ik weet. Je kunt een widget met batterij status op je startscherm zetten. Die geeft netjes aan wat het percentage is van beide oortjes (inclusief houder)Aws schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:13:
Is er een manier om de battery life te acherhalen van de APP?
Zullen ze nog goedkoper worden als ze weer op voorraad zijn?
Succes met het claimen van garantie, zal niet eenvoudig worden.SuidAkrA schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:00:
Er zijn battery widgets op je iPad, iPhone en Apple Watch, deze kan je op de 'vandaag' weergave (swipe links van het home-scherm) zetten of via Control Centre op je AW.Aws schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:13:
Is er een manier om de battery life te acherhalen van de APP?
Nee.Formula one schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:09:
Zullen ze nog goedkoper worden als ze weer op voorraad zijn?
En het gaat ook niet echt beter worden op de korte/middellange termijn.bregweb schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:12:
Heb de mijne besteld via de apple store, maand levertijd ;-(
[ Voor 11% gewijzigd door Grin op 06-02-2020 21:35 ]
Dan heb je pech?SuidAkrA schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:00:
Misschien kun je nog Apple Care+ afsluiten, dit kan nog tot 60 dagen na je aanschaf.SuidAkrA schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:00:
Ping83 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:56:
[...]
Misschien kun je nog Apple Care+ afsluiten, dit kan nog tot 60 dagen na je aanschaf.
Toch maar besloten om terug te sturen

Probeer het nog wel eens als CB ze weer heeft, heb gelukkig nog een prima set Bose.
Je stuurt ze terug omdat je geen 2 jaar garantie hebt? Hoe groot is de kans nou dat ze stuk gaan?SuidAkrA schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:03:
[...]
[...]
Toch maar besloten om terug te sturen![]()
Probeer het nog wel eens als CB ze weer heeft, heb gelukkig nog een prima set Bose.
Mja, vond het vooral stom van mezelf dat ik het achteraf pas zag.bram1984 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:25:
[...]
Je stuurt ze terug omdat je geen 2 jaar garantie hebt? Hoe groot is de kans nou dat ze stuk gaan?
Ken het bedrijf verder niet en hele goede ervaringen met de garantie bij CB.
Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid