Ik had dat met mijn BeoPlay E8's, moest ze altijd vergeten op mijn apple watch en opnieuw koppelen. Geen moment spijt gehad dat ik ze heb ingeruild voor de APP'sbram1984 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:40:
[...]
En ze zijn in vergelijking met APP's een drama v.w.b. pairen. Collega van mij had echt iedere dag gezeik met die dingen dat er weer eentje niet werkte. Ze klinken wel heel goed (helaas, zou ik haast zeggen).
Gebruik mijn huidige Airpods altijd in het OV, dan hoor je toch nog genoeg geluiden van buiten.
Daarom vandaag de Airpods Pro besteld voor 226 euro, dat is nog een redelijke prijs, en flinke korting op de normale verkoopprijs.
Ben benieuwd in het OV hoeveel beter het gaat zijn
Daarom vandaag de Airpods Pro besteld voor 226 euro, dat is nog een redelijke prijs, en flinke korting op de normale verkoopprijs.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Waar heb je ze besteld voor deze prijs als ik vragen mag?Mars18 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:07:
Gebruik mijn huidige Airpods altijd in het OV, dan hoor je toch nog genoeg geluiden van buiten.
https://www.centralpoint.nl/Laank schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:09:
[...]
Waar heb je ze besteld voor deze prijs als ik vragen mag?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Wij bestellen daar als bedrijf vaak, had onze sales rep gevraagd of hij wat voor mij kon betekenen aangezien ik ook geen persoonlijk kvk nummer heb (Mocht niet op de zaak bestellen van de baas). Waarop hij zei, gewoon 123456 invullen en ik heb ze dus ook als particulier besteld daar besteld.
[ Voor 6% gewijzigd door wokkelz op 29-11-2019 09:35 ]
Is het mogelijk om de Airpods te koppelen met een (HP) laptop en tegelijkertijd met een iPhone? Dus muziek luisteren via de laptop en zodra ik een oproep krijg opnemen met de iPhone?
Anoniem: 1291138
Ik heb dit ooit voor de grap geprobeerd met de AirPods Gen2 bij een maatje van me.Ozz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:47:
Is het mogelijk om de Airpods te koppelen met een (HP) laptop en tegelijkertijd met een iPhone? Dus muziek luisteren via de laptop en zodra ik een oproep krijg opnemen met de iPhone?
Helaas speelde de muziek gewoon door op zijn laptop terwijl zijn telefoon overging, kan zijn omdat hij een Android toestel heeft met de AirPods.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd met mijn eigen AirPods, iPhone en laptop.
Try it urself binnen 5minuten heb je het antwoord
Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk
Ik heb net de Airpods Pro besteld, dus kan pas testen als ik ze binnen heb.Anoniem: 1291138 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:52:
[...]
Ik heb dit ooit voor de grap geprobeerd met de AirPods Gen2 bij een maatje van me.
Helaas speelde de muziek gewoon door op zijn laptop terwijl zijn telefoon overging, kan zijn omdat hij een Android toestel heeft met de AirPods.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd met mijn eigen AirPods, iPhone en laptop.
Try it urself binnen 5minuten heb je het antwoord!
Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk
damn dat live listen is raar. Werkt super goed. Kan je gewoon je phone gebruiken om af te luisteren.
Using Live Listen with AirPods
1) Go into the Settings app on your iOS device, and tap Control Center.
2) Tap Customize Controls.
3) Scroll down and tap on the green “+” next the Hearing icon.
1) From Control Center, tap the Hearing icon.
2) Tap Live Listen to turn the tool On/Off.
Using Live Listen with AirPods
1) Go into the Settings app on your iOS device, and tap Control Center.
2) Tap Customize Controls.
3) Scroll down and tap on the green “+” next the Hearing icon.
1) From Control Center, tap the Hearing icon.
2) Tap Live Listen to turn the tool On/Off.
Donstil schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:17:
Mm harde twijfel hier, mijn Airpods1 zijn echt aan vervanging toe
Xijn deze dan van dusdanige slechte kwaliteit dat ze zo snel al stuk gaan, niet meer goed werken of verouderd zijn?Grin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:19:
[...]
@Donstil Same here, AirPods 1 staan op desintegreren.
Hoe kan je dan hier over twijfelen? Geen aanval hoor, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Ik wilde deze gaan bestellen maar als de levensduur/viability-duur zo kort is begin ik toch te twijfelen.
Mm bij mij was de accu na bijna drie jaar wel wat matig geworden maar het was vooral oorsmeer enz waardoor ik wel nieuwe wilde.Artimunor schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:38:
[...]
[...]
Xijn deze dan van dusdanige slechte kwaliteit dat ze zo snel al stuk gaan, niet meer goed werken of verouderd zijn?
Ik wilde deze gaan bestellen maar als de levensduur/viability-duur zo kort is begin ik toch te twijfelen.
Al heb ik de eerste dagelijks zeker 5 uur in gehad sinds release dus de uren hebben ze wel gemaakt.
Verder wel blij met de nieuwe. Moest heel erg wennen aan de rubberen dopjes maar inmiddels gaat dat wel.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb ze vanaf de eerste dag, zien er nog uit als nieuw en gaan voor mijn gebruik (uurtje hardlopen) eenvoudig lang genoeg mee. De AirPods Pro ga ik denk ik sowieso niet halen. Deze dopjes vind ik heerlijk zitten en klinken goed genoeg. Bovendien vind ik het niet aangenaam om me volledig af te sluiten van de wereld.Artimunor schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:38:
[...]
[...]
Xijn deze dan van dusdanige slechte kwaliteit dat ze zo snel al stuk gaan, niet meer goed werken of verouderd zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 30-11-2019 13:22 ]
@Artimunor Don en ik hebben het dus over de eerste generatie AirPods, deze zijn bij mij in gebruik sinds december 2016; dus drie jaren(!). Wanneer je AirPods drie jaren redelijk intensief gebruikt dan is het beste er wel vanaf. De batterij wordt minder, logisch: dit is een slijtageonderdeel. Verder zijn mijn eerste generatie AirPods eigenlijk nog prima, maak ze regelmatig even schoon met een wattenstaafje en wat alcohol. Eigenlijk zien ze er nog uit als nieuw, alleen de batterij is er na 2 tot 2.5 uren wel klaar mee.
Wanneer ik van de AirPods Pro ook weer drie jaren luisterplezier krijg, dan ben ik wederom meer dan tevreden.
Wanneer ik van de AirPods Pro ook weer drie jaren luisterplezier krijg, dan ben ik wederom meer dan tevreden.
Daar kan je dus voor kiezen. Als je je wilt concentreren zet je ANC aan. Wil je ook iets om je heen horen, zet je 'm op transparancy. Die laatste is een stuk minder afgesloten dan traditionele AirPods. Verkeer hoor ik bijvoorbeeld veel beter met de Pro's dan met mijn vorige.NotSoSteady schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:18:
[...]
Ik heb ze vanaf de eerste dag, zien er nog uit als nieuw en gaan voor mijn gebruik (uurtje hardlopen) eenvoudig lang genoeg mee. De AirPods Pro ga ik denk ik sowieso niet halen. Deze dopjes vind ik heerlijk zitten en klinken goed genoeg. Bovendien vind ik het niet aangenaam om me volledig af te sluiten van de wereld.
ah ja batterij natuurlijk, dat makes senseGrin schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:33:
@Artimunor Don en ik hebben het dus over de eerste generatie AirPods, deze zijn bij mij in gebruik sinds december 2016; dus drie jaren(!). Wanneer je AirPods drie jaren redelijk intensief gebruikt dan is het beste er wel vanaf. De batterij wordt minder, logisch: dit is een slijtageonderdeel. Verder zijn mijn eerste generatie AirPods eigenlijk nog prima, maak ze regelmatig even schoon met een wattenstaafje en wat alcohol. Eigenlijk zien ze er nog uit als nieuw, alleen de batterij is er na 2 tot 2.5 uren wel klaar mee.
Vraag van een newbie op het gebied van draadloos: ik loop veel hard met (bedrade) dopjes van Sennheiser, dit in combinatie met een iPhone en Spotify. In het koordje zit een handig knopje om volume aan te passen en het volgende nummer te kiezen (dubbelklik op play/pauze).
Nu ben ik aan het overwegen om voor de nieuwe AirPods Pro te gaan, vooral omdat het op In-Ear met rubberen dopjes zijn nu. Hoe werkt de bediening in deze setup? Is volume en nummer kiezen mogelijk zonder dat ik de telefoon hoef te pakken?
Nu ben ik aan het overwegen om voor de nieuwe AirPods Pro te gaan, vooral omdat het op In-Ear met rubberen dopjes zijn nu. Hoe werkt de bediening in deze setup? Is volume en nummer kiezen mogelijk zonder dat ik de telefoon hoef te pakken?
Volume is helaas nog via de telefoon (of via Siri)GoeiedagEem schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:23:
Vraag van een newbie op het gebied van draadloos: ik loop veel hard met (bedrade) dopjes van Sennheiser, dit in combinatie met een iPhone en Spotify. In het koordje zit een handig knopje om volume aan te passen en het volgende nummer te kiezen (dubbelklik op play/pauze).
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Kan je natuurlijk gewoon op de Apple site vinden, maar volume kan via Siri, je telefoon en via de Watch.GoeiedagEem schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:23:
Als ik hardloop, doe ik het via mijn Watch, maar doorgaans zet ik het volume vanaf het begin al meteen goed.
Als ik buiten ben of op de fiets zit, doe ik het gewoon door mijn broekzak heen. Mijn hand zit daar doorgaans een stuk dichter bij dan bij mijn oor.
1 - Wat een geweldige dingen!
2 - Wat een kut geluid, maar daar leef ik graag mee.
Ik vind ze echt helemaal top. Het integreerd zo ontzettend goed met je iPhone en je Apple Watch, dat ik echt vele irritatie momenten kwijt ben. Ik heb ze gepaired met mijn Watch en heb de hele dag mijn GSM nog niet uit de zak hoeven halen. Heerlijk vanuit de pols de snelheid erin houden en dingen afhandelen.
Dit is TOP! en werkt gewoon.
Maar ik moet wel lachen om de reviews die ik online zie. Het geluid is alsof iemand de muziek door een koekblik heen stuurt. Man man man dat mensen kunnen zeggen dat hier goed geluid inzit is bizar.
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je gewend bent.
Ik luister zelf onderweg eigenlijk nooit muziek, heb al jaren geen dopjes gebruikt voor muziek.. en thuis gaat alles over een volwaardig audio systeem met flinke speakers. Dus het is natuurlijk niet eerlijk vergelijken... maar
"er komt redelijk goed geluid uit".... is echt onzin. Er komt gewoon kansloos slecht geluid uit. Dit wil niet zeggen dat ik deze slecht vind... want alle andere dopjes die ik vandaag heb getest zijn net zo slecht...
Het is ook geen minpunt vind ik omdat er gewoonweg niet beter uit dit soort dopjes kan komen door natuurkundige beperkingen. Die reviewers die zeggen "nou, dit klinkt best wel goed"
.. nee.. dit klinkt echt vooral NIET goed, hooguit goed genoeg.
Het 2e setjes is onderweg zodat ik langere dagen kan maken.. maar tot nu toe ben ik al niet ontevreden over de accu. Ik steek ze toch stiekem vaker in het doosje dan ik dacht. Ik had verwacht ze telkens op het bureau te leggen, maar in het doosje doen is net zo snel... en er is minder kans dat je ze verliest.
100% dik tevreden hier!
2 - Wat een kut geluid, maar daar leef ik graag mee.
Ik vind ze echt helemaal top. Het integreerd zo ontzettend goed met je iPhone en je Apple Watch, dat ik echt vele irritatie momenten kwijt ben. Ik heb ze gepaired met mijn Watch en heb de hele dag mijn GSM nog niet uit de zak hoeven halen. Heerlijk vanuit de pols de snelheid erin houden en dingen afhandelen.
Dit is TOP! en werkt gewoon.
Maar ik moet wel lachen om de reviews die ik online zie. Het geluid is alsof iemand de muziek door een koekblik heen stuurt. Man man man dat mensen kunnen zeggen dat hier goed geluid inzit is bizar.
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je gewend bent.
Ik luister zelf onderweg eigenlijk nooit muziek, heb al jaren geen dopjes gebruikt voor muziek.. en thuis gaat alles over een volwaardig audio systeem met flinke speakers. Dus het is natuurlijk niet eerlijk vergelijken... maar
"er komt redelijk goed geluid uit".... is echt onzin. Er komt gewoon kansloos slecht geluid uit. Dit wil niet zeggen dat ik deze slecht vind... want alle andere dopjes die ik vandaag heb getest zijn net zo slecht...
Het is ook geen minpunt vind ik omdat er gewoonweg niet beter uit dit soort dopjes kan komen door natuurkundige beperkingen. Die reviewers die zeggen "nou, dit klinkt best wel goed"
.. nee.. dit klinkt echt vooral NIET goed, hooguit goed genoeg.
Het 2e setjes is onderweg zodat ik langere dagen kan maken.. maar tot nu toe ben ik al niet ontevreden over de accu. Ik steek ze toch stiekem vaker in het doosje dan ik dacht. Ik had verwacht ze telkens op het bureau te leggen, maar in het doosje doen is net zo snel... en er is minder kans dat je ze verliest.
100% dik tevreden hier!
FreeReef.nl
@World Citizen Volgens mij heb jij nog nooit dopjes gehoord met echt slecht geluid. Die van Sony klinken iets beter, maar deze zitten er niet zo heel ver vanaf. Het is niet zoals een goede on-ear, maar overdrijven is ook een vak.
Er is slechter, en er is waarschijnlijk iets beter.. Maar als je het mij vraagt is het gewoon allemaal niet goed genoeg om echt naar muziek te luisteren. Vandaag hebben we met collega's een tiental verschillende getest.. en als ik heel eerlijk ben geniet ik niet van muziek uit oordopjes.bram1984 schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:47:
@World Citizen Volgens mij heb jij nog nooit dopjes gehoord met echt slecht geluid. Die van Sony klinken iets beter, maar deze zitten er niet zo heel ver vanaf. Het is niet zoals een goede on-ear, maar overdrijven is ook een vak.
Airpod's zijn dus prima in hun categorie. Maar het is echt een slechte presentatie van het originele geluid. Ik wil enkel waarschuwen dat mensen niet moeten verwachten een klassiek stuk fatsoenlijk te kunnen horen. Je mist gewoon complete instrumenten.
EDIT; Het is echt geen bash. Ze voldoen meer dan prima. Maar ik heb de hele avond muziek zitten luisteren over speakers en over de Airpods Pro, en als je echt de muziek wilt horen dan voldoen ze niet. Je moet ze niet kopen als je er als geluidfan naar kijkt. Lekker wat tunes luisteren is verder prima... zeker op werk of onderweg, maar het is geen muziek apparaat an sich. Je mist enorm veel geluid.
Wellicht is dat meer in het algemeen naar oordopjes dan naar de Airpods bedoeld...
Een voorbeeld waar ik ze echt uit mijn oren heb getrokken.
Kovacs - Shirley
Ik link de Youtube video, maar eigenlijk moet je hem even ergens fatsoenlijk vandaan halen.
Na de intro met de trompet begint de zangeres te zingen en is er een drumstel op de achtergrond te horen. Luister dat over een audio setup, en dan over de Airpods. Je trekt ze letterlijk uit je oren. Het ene klinkt als een instrument en het ander als ruis.
EDIT2: Wellicht vind ik het uitschrijven van mijn mening verantwoord omdat Apple ze "Pro" noemt.
[ Voor 38% gewijzigd door World Citizen op 02-12-2019 23:58 ]
FreeReef.nl
Ben het er wel mee eens dat deze APP niet zaligmakend zijn vwb geluid. Moet daar wel aan toevoegen dat geen enkele in-ear koptelefoon sinds jaren 90 dat ooit is geweest.., Tenzij je een dikke vette koptelefoon wat geheel over je oren gaat in bezit hebt zal dat nooit echt anders zijn. Een zoetsappig audiosysteem met van die luidsprekers waar je van wegsmelt is wat je moet hebben als je kwaliteit aan audio over je heen wilt laten galmen; hiervoor niet je heil gaan zoeken bij 'oordopjes'. Oordopjes is ietrs voor 'on to go', niets meer dan dat...
De APP schitteren wegens het gemak en de koppeling met de iPhone/Apple Watch/Macbook etc... telefoongesprekken voeren, het (nu nog ietswat beperkte) handsfree berichten (terug)sturen en hopelijk in de toekomst uitlezen(spreken?) van email en textberichten van 3rd party apps...
Het is en bllijft Apple; duur als de neten, maar wel een eigen stijl in een eigen ecosysteem..
De APP schitteren wegens het gemak en de koppeling met de iPhone/Apple Watch/Macbook etc... telefoongesprekken voeren, het (nu nog ietswat beperkte) handsfree berichten (terug)sturen en hopelijk in de toekomst uitlezen(spreken?) van email en textberichten van 3rd party apps...
Het is en bllijft Apple; duur als de neten, maar wel een eigen stijl in een eigen ecosysteem..
@World Citizen Ik denk gewoon dat je je verwachtingspatroon ernstig moet bijstellen. Ze klinken meer dan prima voor wireless oortjes.
Nog mensen die problemen hebben met het draadloos opladen?
Het begint goed maar stopt na een tijdje en moet dan altijd doosje ervan halen en trg zetten.
Het begint goed maar stopt na een tijdje en moet dan altijd doosje ervan halen en trg zetten.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Volgens mij zijn we het ook best wel eens met elkaar, alleen staan we van 2 verschillende kanten naar het compromis te wijzen. Ik vanuit de juiste audio weergave kant, en jij vanuit de beste oordopjes kant.bram1984 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:58:
@World Citizen Ik denk gewoon dat je je verwachtingspatroon ernstig moet bijstellen. Ze klinken meer dan prima voor wireless oortjes.
Van alle oordopjes zullen deze meer dan voldoen, maar vanuit de audio kant geven ze muziek gewoon slecht weer. Dat kan dus goed bij alle oordopjes zijn, maar ik kan hier niet schrijven dat ze muziek goed weergeven. Dat is niet... ookal waren het de allerbest oordopjes van alle soorten die er zijn... dan nog geven ze muziek niet goed weer.
Overigens helpt die BT verbinding natuurlijk ook niet.
Het is geen klacht Bram... het is meer dat als een Tweaker nooit dopjes gebruikt (zoals ik), en dan deze aanschaft omdat ze zo goed integreren in het ecosysteem... dat die Tweaker niet moet verwachten dat hij een top audio product koopt. Je koopt ze voor de integratie en het gemak in het Apple Ecosysteem... maar niet voor het geluid. Maar ik ben het met je eens dat het fijn is dat ze op het gebied van geluid ruim voldoende scoren ten opzichte van andere merken.
Ik weet niet hoe bekend je bent met het spookslot van de Efteling. Maar luister dat liedje eens door de dopjes en zet het ook aan op een audio installatie. (liever niet de YT video gebruiken).
Je mist soms een instrument. Dus ergens slaan ze op een triangel en dat hele geluid is er gewoon niet. En het is niet zo dat grotere of duurdere dat altijd beter doen. Ik heb dure headphones getest en ook snel terug gegeven omdat ze dezelfde triangel niet weergaven. Ik vind dat dit toch gezegd moet/mag worden.
Het heeft niet zo veel met mijn verwachting te maken. Het is een vaststelling over dit product losstaand van of dat wel of niet beter had gemoeten. Ik stel het enkel vast... en ik persoonlijk kreeg een beetje het
FreeReef.nl
Je hebt m.i. gewoon gelijk.
Maar je relaas klinkt tegelijkertijd ietwat losgezongen van de realiteit. Tsja, wat moet je daar nu weer mee...
Wanneer ik je in het echt zou spreken waren we het waarschijnlijk roerend met elkaar eens. En verder: Tweakers. Ik/die heb(ben) altijd wel iets te 'vinden'. En ze hebben er nog verstand van ook...
Maar je relaas klinkt tegelijkertijd ietwat losgezongen van de realiteit. Tsja, wat moet je daar nu weer mee...
Wanneer ik je in het echt zou spreken waren we het waarschijnlijk roerend met elkaar eens. En verder: Tweakers. Ik/die heb(ben) altijd wel iets te 'vinden'. En ze hebben er nog verstand van ook...
Anoniem: 217504
Ben absoluut geen muziek expert, maar heb Camille Saint-Saëns - Danse Macabrevia met apple music klassiek via de AirPods pro beluisterd maar dan hoor ik wel die triangel.World Citizen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:57:
[...]
Volgens mij zijn we het ook best wel eens met elkaar, alleen staan we van 2 verschillende kanten naar het compromis te wijzen. Ik vanuit de juiste audio weergave kant, en jij vanuit de beste oordopjes kant.
Van alle oordopjes zullen deze meer dan voldoen, maar vanuit de audio kant geven ze muziek gewoon slecht weer. Dat kan dus goed bij alle oordopjes zijn, maar ik kan hier niet schrijven dat ze muziek goed weergeven. Dat is niet... ookal waren het de allerbest oordopjes van alle soorten die er zijn... dan nog geven ze muziek niet goed weer.
Overigens helpt die BT verbinding natuurlijk ook niet.
Het is geen klacht Bram... het is meer dat als een Tweaker nooit dopjes gebruikt (zoals ik), en dan deze aanschaft omdat ze zo goed integreren in het ecosysteem... dat die Tweaker niet moet verwachten dat hij een top audio product koopt. Je koopt ze voor de integratie en het gemak in het Apple Ecosysteem... maar niet voor het geluid. Maar ik ben het met je eens dat het fijn is dat ze op het gebied van geluid ruim voldoende scoren ten opzichte van andere merken.
Ik weet niet hoe bekend je bent met het spookslot van de Efteling. Maar luister dat liedje eens door de dopjes en zet het ook aan op een audio installatie. (liever niet de YT video gebruiken).
Je mist soms een instrument. Dus ergens slaan ze op een triangel en dat hele geluid is er gewoon niet. En het is niet zo dat grotere of duurdere dat altijd beter doen. Ik heb dure headphones getest en ook snel terug gegeven omdat ze dezelfde triangel niet weergaven. Ik vind dat dit toch gezegd moet/mag worden.
Het heeft niet zo veel met mijn verwachting te maken. Het is een vaststelling over dit product losstaand van of dat wel of niet beter had gemoeten. Ik stel het enkel vast... en ik persoonlijk kreeg een beetje hetgevoel de eerste keer. Dus sorry als ik het wat frivool omschrijf.
De equalizer in de muziek settings heb ik op klassiek gezet.
Heb nu al een paar keer via Music naar Camille Saint-Saëns geluisterd. Ik zit me af te vragen hoe je in die stukken met triangel ‘m niet kan horen. Gewoon duidelijk. Maar niet iedereen hoort hetzelfde natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Froggle op 03-12-2019 22:00 ]
XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
@World Citizen Wat @Anoniem: 217504 en @Froggle al aangeven. Ik ben nog niks tegengekomen waarbij ik complete instrumenten mis. Wellicht zijn die van jou defect of zo. Of je moet wat meer met de EQ etc. spelen. Ik gebruik ook een Bose QC35II naast mijn APP, maar merk dat ik toch sneller mijn APP pak.
Hoe zijn deze eigenlijk voor conference calls etc, lijkt me een goede oplossing om zowel de ruis van een kantoortuin te onderdrukken, muziek te luisteren van mijn iPhone en vervolgens tussen te switchen naar mijn labtop voor Skype/Teams calls.
ff dubbelcheck ivm de prijs
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik bel er voortdurend mee. De belkwaliteit is prima (zoals ook te lezen in de meeste reviews).Bossie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:04:
Hoe zijn deze eigenlijk voor conference calls etc, lijkt me een goede oplossing om zowel de ruis van een kantoortuin te onderdrukken, muziek te luisteren van mijn iPhone en vervolgens tussen te switchen naar mijn labtop voor Skype/Teams calls.
En het pairen met meerdere apparaten?bram1984 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:15:
[...]
Ik bel er voortdurend mee. De belkwaliteit is prima (zoals ook te lezen in de meeste reviews).
Het issue met de meeste reviews van Apple is dat ze of uitermate positief zijn of juist niet.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat kan niet. Je kan maar met 1 apparaat tegelijk verbonden zijn.Bossie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:27:
[...]
En het pairen met meerdere apparaten?
Het issue met de meeste reviews van Apple is dat ze of uitermate positief zijn of juist niet.
DISCLAIMER: Ik zal vast iets fout hebben gedaan, niet goed hebben opgelet, onzorgvuldig opgeborgen of wellicht heeft hij klem ergens gezet. Ik neem alle verantwoordelijkheid op mijzelf zolang dit niet een meer wijdverspreid probleem gaat worden.
Zojuist is mij dit overkomen.
(hij is er al uit)

Als Tip, controleer af en toe even of de dopjes er nog goed op zitten geklikt. Je moet echt een klikje horen/voelen.
Zojuist is mij dit overkomen.
(hij is er al uit)

Als Tip, controleer af en toe even of de dopjes er nog goed op zitten geklikt. Je moet echt een klikje horen/voelen.
FreeReef.nl
Mijn huidige headset is met meerdere apparaten gepaired (laptops, telefoon, ipad), maar kan uiteraard maar met een apparaat een actieve verbinding hebben.bram1984 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:27:
[...]
Dat kan niet. Je kan maar met 1 apparaat tegelijk verbonden zijn.
Bijvoorbeeld ik luister naar muziek op mijn telefoon via mijn headset, en dan ga naar bluetooth op mijn laptop en selecteer de headset and ga vervolgens probleemloos verder via de laptop.
Ik neem aan dat je dit bedoeld ?
Ja dat kan gewoon probleemloos. Ik heb zelf ook een Bose QC35II en die kan met 2 apparaten tegelijk actief verbonden zijn. Dus als ik de muziek uitzet op mijn telefoon en op mijn laptop een YouTube video start, dan hoor ik dat gewoon over mijn Bose. Dat kan dus niet met de APP's.Bossie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:01:
[...]
Mijn huidige headset is met meerdere apparaten gepaired (laptops, telefoon, ipad), maar kan uiteraard maar met een apparaat een actieve verbinding hebben.
Bijvoorbeeld ik luister naar muziek op mijn telefoon via mijn headset, en dan ga naar bluetooth op mijn laptop en selecteer de headset and ga vervolgens probleemloos verder via de laptop.
Ik neem aan dat je dit bedoeld ?
Dat kan met mijn B&O H8i ook. Alleen twee bronnen (MacBook, iPhone) tegelijk beluisteren werkt niet. Dus als ik op de MacBook een video met geluid start, gaat de muziek van de iPhone vanzelf op pauze.
Ik was heel enthousiast over de speciale Apple-chip (W1, H1) in de BeatsX en Beats Solo, maar wisselen van bron (bijvoorbeeld naar de iPad en terug) gaat net zo makkelijk bij de B&O. Ook kan ik de batterijstatus in notification center zien. Enige voordeel dat ik nu wel mis is de range, die was bij Beats wel echt groter hier in huis.
Ik vind de AirPods nog steeds interessant maar vind Not-Quite-True Wireless (BeatsX, B&O E6 Motion) makkelijker. Die kan ik even snel uitdoen zonder bang te hoeven zijn dat ik ze kwijtraak.
Ik was heel enthousiast over de speciale Apple-chip (W1, H1) in de BeatsX en Beats Solo, maar wisselen van bron (bijvoorbeeld naar de iPad en terug) gaat net zo makkelijk bij de B&O. Ook kan ik de batterijstatus in notification center zien. Enige voordeel dat ik nu wel mis is de range, die was bij Beats wel echt groter hier in huis.
Ik vind de AirPods nog steeds interessant maar vind Not-Quite-True Wireless (BeatsX, B&O E6 Motion) makkelijker. Die kan ik even snel uitdoen zonder bang te hoeven zijn dat ik ze kwijtraak.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Misschien een vreemde vraag, maar bij de classic AirPods vond ik dat er snel vuil _in_ de AirPods kwam. Als je niet regelmatig het stukje langs buiten schoonmaakte, duw je vuil er dieper in, waardoor na verloop van tijd de kwaliteit van het geluid sterk terugliep en dof begon te klinken. Lijkt dit jullie beter te gaan met de AirPods Pro? Kan je die makkelijker schoonmaken en krijgt vuil minder kans door de afklikbare dopjes?
de dopjes kunnen eraf en die kan je makkelijk schoonmaken. Het "speakertje" is dan ook heel makkelijk met een doek af te nemen.KingFox schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:16:
Misschien een vreemde vraag, maar bij de classic AirPods vond ik dat er snel vuil _in_ de AirPods kwam. Als je niet regelmatig het stukje langs buiten schoonmaakte, duw je vuil er dieper in, waardoor na verloop van tijd de kwaliteit van het geluid sterk terugliep en dof begon te klinken. Lijkt dit jullie beter te gaan met de AirPods Pro? Kan je die makkelijker schoonmaken en krijgt vuil minder kans door de afklikbare dopjes?
Gisteren de APP binnen gekregen en de eerste indrukken zijn positief, althans ten opzichte van mijn eerste generatie AirPods. Ten opzichte van mijn over-ear Sony WH1000XM3 komen ze niet echt in de buurt, zowel qua geluid als qua noise cancelling. Maar dat is natuurlijk te verwachten bij dit design - al bij al best tevreden dus.
Wat mij wel opvalt hoe meer ik er naar luister is dat het lijkt alsof de lage tonen iets meer doorkomen bij mijn rechtse dopje. Bij sommige genres valt het meer op dan in andere, maar bijvoorbeeld bij EDM of House is het toch wel lichtjes storend. Heeft iemand hier gelijkaardige ervaringen? In de review van RTings (zie kopje 'Imaging' en 'Weighted Amplitude Mismatch': https://www.rtings.com/he...irpods-pro-truly-wireless) las ik dat de APP een vrij goede balans zouden hebben, alhoewel er een (geringe) afwijking vastgesteld werd.
Misschien ben ik er extra gevoelig voor omdat ik zelf vaak met muziek bezig ben, maar het is toch iets dat me nooit is opgevallen bij de originele AirPods dus het baart me toch een beetje zorgen. Of het moest zijn dat ik gehoorschade opgelopen heb en daar nu achter kom
Wat mij wel opvalt hoe meer ik er naar luister is dat het lijkt alsof de lage tonen iets meer doorkomen bij mijn rechtse dopje. Bij sommige genres valt het meer op dan in andere, maar bijvoorbeeld bij EDM of House is het toch wel lichtjes storend. Heeft iemand hier gelijkaardige ervaringen? In de review van RTings (zie kopje 'Imaging' en 'Weighted Amplitude Mismatch': https://www.rtings.com/he...irpods-pro-truly-wireless) las ik dat de APP een vrij goede balans zouden hebben, alhoewel er een (geringe) afwijking vastgesteld werd.
Misschien ben ik er extra gevoelig voor omdat ik zelf vaak met muziek bezig ben, maar het is toch iets dat me nooit is opgevallen bij de originele AirPods dus het baart me toch een beetje zorgen. Of het moest zijn dat ik gehoorschade opgelopen heb en daar nu achter kom
Ik heb hetzelfde, maar bij mij komt het doordat mijn linkeroor een wat lastiger pasvorm heeft waardoor het linker dopje ongeacht het kussentje dat ik erop monteer alleen goed afsluit als ik dat dopje er precies op een bepaalde manier in stop, een paar graden gekanteld ten opzichte van rechts. Geen idee of dat bij jou ook zo is natuurlijk.Navi98 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:57:
Gisteren de APP binnen gekregen en de eerste indrukken zijn positief, althans ten opzichte van mijn eerste generatie AirPods. Ten opzichte van mijn over-ear Sony WH1000XM3 komen ze niet echt in de buurt, zowel qua geluid als qua noise cancelling. Maar dat is natuurlijk te verwachten bij dit design - al bij al best tevreden dus.
Peace is not simply the absence of war.
Een aantal posts zijn verplaatst naar: [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid. Graag hier ontopic blijven en posts over beschikbaarheid, prijzen en levertijden in dat topic
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hoeveel mensen hier ervaren "wel eens" problemen met de verbindingen?
In mijn geval tussen de Airpod's Pro, Watch en iPhone.
Ik heb voor mijn gevoel toch wel vaak een verbinding probleem. Dan neem ik een gesprek aan en zegt mijn horloge dat ik opneem, maar mijn iPhone en APP doen niks.
Of mijn IPhone gaat over en ik doe mijn APP in... maar er komt geen link.
Nu moet ik zeggen dat ik op een werkdag die dingen echt constant enorm veel gebruik. Ze gaan wel 10x per werkdag het doosje in en uit, en dopjes liggen wel eens op tafel... en dan doe ik ze weer in.
Ik gebruik ze dus heel erg random en vraag ontzettend veel van de BT verbindingssnelheid en constantheid.
Hebben jullie ook wel eens een mismatch hier een daar?
In mijn geval tussen de Airpod's Pro, Watch en iPhone.
Ik heb voor mijn gevoel toch wel vaak een verbinding probleem. Dan neem ik een gesprek aan en zegt mijn horloge dat ik opneem, maar mijn iPhone en APP doen niks.
Of mijn IPhone gaat over en ik doe mijn APP in... maar er komt geen link.
Nu moet ik zeggen dat ik op een werkdag die dingen echt constant enorm veel gebruik. Ze gaan wel 10x per werkdag het doosje in en uit, en dopjes liggen wel eens op tafel... en dan doe ik ze weer in.
Ik gebruik ze dus heel erg random en vraag ontzettend veel van de BT verbindingssnelheid en constantheid.
Hebben jullie ook wel eens een mismatch hier een daar?
FreeReef.nl
Ik heb sinds gisteren dit nu ook twee keer meegemaakt, ik kon ineens niet meer switchen tussen ANC en Transparancy (zowel via de AirPods zelf en via de iPhone. Een herstart van de iPhone werkt iig dat ze het weer doen. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik reset ze ook nog maar een keertje hard en kijken het het dan wegblijft.ASNNetworks schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:50:
Ik merk bij mijn AirPods Pro dat wanneer mn hand tegen het zwarte micstripje komt ik een hele schelle toon hoor (erg oncomfortabel). Nu merk ik ik dit ook hoor wanneer ik in de bus beweeg hij dit soms doet, of wanneer ik het ‘knopje’ gebruik (en als ik er goed op let met bepaalde nummers). Dit is met ANC en Trans alleen, dus moet met de mic te maken hebben. Heb met mn hand over de rechter gedaan en die dit doet absoluut niet. Dit lijkt mij dan ook niet de bedoeling. Iemand die dit kan bevestigen?
Overigens kan ik opeens niet meer wisselen tussen ANC/Trans/Uit. Hij blijft op Trans staat, hoevaak ik ook probeer te wisselen. iPhone herstart, APP’s losgekoppeld en opnieuw gekoppeld werkt ook niet. Zal morgen sowieso bellen voor het schelle toon probleem met mic en gelijk dit aankaarten en om een vervanging vragen of mn geld terug als vervanging te lang duurt.
Edit: ik zal vanavond eerst nog andere dopjes proberen, misschien dat het daaraan ligt, en een hard reset uitvoeren met AirPods Pro.
Edit2: dmv hard reset werken ANC/Trans in ieder geval wel weer, was dus ff een software issue in de AirPods. Zal vandaag en morgen andere dopjes uitvoerig testen voordat ik besluit deze retour te sturen en nieuwe te vragen.
Blijkbaar werken deze niet met MS Teams/Skype voor Business 
https://answers.microsoft...e2-4f51-9888-1a6ea65de713
https://www.skypefeedback...support-for-apple-airpods
Bizar, ze pairen probleemloos met mijn zakelijke laptop maar vervolgens werkt het idd simpelweg niet. Snap dit sowieso niet, aangezien dit dus puur software-matig.
Bizar, ze pairen probleemloos met mijn zakelijke laptop maar vervolgens werkt het idd simpelweg niet. Snap dit sowieso niet, aangezien dit dus puur software-matig.
[ Voor 13% gewijzigd door Bossie op 09-12-2019 16:41 ]
Ik had ze vd week gepaired met mn macBook en op een gegeven moment maar 1 dopje in. Toen ik ze later wilde pairen met mn telefoon werkte er initieel maar 1 dopje. Heb echt paar keer verbinding verbroken en BT uit en weer aangezet voordat ze beiden weer werkten. Voorderest geen problemen. Top dingen echt!
Hmm.. hebben jullie ook dat het witte dopje er maar op 1 manier opklikt?
Bij mij was er al eens een dopje in mijn oor blijven zitten... en vandaag had ik het weer. Na wat onderzoek lijkt het alsof het dopje veel beter vastklikt als ik hem 180 graden draai.
Als ik dat niet doe dan zit er een kier tussen het dopje en de behuizing.
Mijn 2e setje is nog niet binnen, dus ik heb met Apple afgesproken dat ze me gratis nieuwe rubbertje toesturen om te testen of het aan het rubbertje of de behuizing ligt. Anders krijg ik een nieuw setje toegestuurd.
Bij mij was er al eens een dopje in mijn oor blijven zitten... en vandaag had ik het weer. Na wat onderzoek lijkt het alsof het dopje veel beter vastklikt als ik hem 180 graden draai.
Mijn 2e setje is nog niet binnen, dus ik heb met Apple afgesproken dat ze me gratis nieuwe rubbertje toesturen om te testen of het aan het rubbertje of de behuizing ligt. Anders krijg ik een nieuw setje toegestuurd.

FreeReef.nl
Ik heb regelmatig calls via MS Teams, via de Teams IOS app werkt dit probleemloos bij mij, heb je dat geprobeerd?Bossie schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:36:
Blijkbaar werken deze niet met MS Teams/Skype voor Business
Die kier hoort in ieder geval niet, hier geen kieren te zien. Goed om te horen dat Apple het goed voor je gaat oplossen.World Citizen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:06:
[Afbeelding]
Nee, dan zou ik allee via mijn mobiel moeten doen ipv laptop. Lijkt me juist weer onhandig met screenshares etc.Noisyplate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:30:
[...]
Ik heb regelmatig calls via MS Teams, via de Teams IOS app werkt dit probleemloos bij mij, heb je dat geprobeerd?
Dopjes zijn niet rond maar ovaal. Als je ze er op klikt moeten ze dus precies op de goede manier erop geklikt worden. Kan niet op elke manier. Lijkt nu alsof je ze er dus verkeerd op hebt zitten.World Citizen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:06:
[Afbeelding]
Nee dat dus niet. Ze zitten wel goed, maar bij 1 kant (links). Klemmen ze niet vast als ik ze dus op de juiste manier 180 graden draai.Kartmans1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:49:
[...]
Dopjes zijn niet rond maar ovaal. Als je ze er op klikt moeten ze dus precies op de goede manier erop geklikt worden. Kan niet op elke manier. Lijkt nu alsof je ze er dus verkeerd op hebt zitten.
Aan mijn andere oortje heb ik dat niet, en als ik de dopjes omdraai blijft het probleem bij het linker oortje... dus het zit niet in het dopje maar in de body. Maar goed Apple wilde dit graag testen en hielpen me enorm vriendelijk.. dus prima. We gaan het zien
FreeReef.nl
Oh apart. Dan lijkt het inderdaad een fout te zijn. Netjes dat ze zo meegaand zijn! Ook al is het natuurlijk gewoon garantie.World Citizen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:06:
[...]
Nee dat dus niet. Ze zitten wel goed, maar bij 1 kant (links). Klemmen ze niet vast als ik ze dus op de juiste manier 180 graden draai.
Aan mijn andere oortje heb ik dat niet, en als ik de dopjes omdraai blijft het probleem bij het linker oortje... dus het zit niet in het dopje maar in de body. Maar goed Apple wilde dit graag testen en hielpen me enorm vriendelijk.. dus prima. We gaan het zien
@robcoenen
Misschien leuk voor in de startpost.
In de Health app zie je wat het geluidsniveau van je oordopjes is. Hij geeft ook wat adviezen als het niet zo goed voor je oren is.
Leuke functie. Volgens mij heb ik dit nog nooit eerder zo gezien.

(edit... wow, die achtergrond werkt goed op T.net
)
In de Health app zie je wat het geluidsniveau van je oordopjes is. Hij geeft ook wat adviezen als het niet zo goed voor je oren is.

(edit... wow, die achtergrond werkt goed op T.net
[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 11-12-2019 20:58 ]
FreeReef.nl
InteressantWorld Citizen schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:55:
@robcoenen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(edit... wow, die achtergrond werkt goed op T.net)
Precies. Dat stonden ze bij mij ook.. en dat viel me een beetje op. Over het algemeen luister ik geluid op een niet zo hard niveau. Ik hecht enorme waarde aan geluid, en over het algemeen vind ik vaak muziek te hard staan.TweakerVincent schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:18:
[...]
InteressantBij mij staat hij op OK.
Dus ik ben de afgelopen week de APP wat harder gaan zetten omdat ik benieuwd was of ik onder de grens van "normaal" zit of dat ik niet zo goed tegen hard geluid kan.
Daarom vond ik de functie zo opvallen. Ik heb hier nooit zo over nagedacht, maar het bracht me aan het denken.
Vandaag heb ik expres wat harder muziek geluisterd en dat zie je dan dus gelijk terug. Ik ben dus niet "abnormaal".. Het aantal DB wat ik normaal vind... is volgens Apple dus ook gewoon normaal.
Dat ik ooit de Nokia 3210 ging kopen... en dan nu dit.
FreeReef.nl
Ah leuke functie! Als dat screenshot van jou is, geeft die toch juist aan dat je geluid te hard staat (headphone audio levels)?World Citizen schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:23:
[...]
Precies. Dat stonden ze bij mij ook.. en dat viel me een beetje op. Over het algemeen luister ik geluid op een niet zo hard niveau. Ik hecht enorme waarde aan geluid, en over het algemeen vind ik vaak muziek te hard staan.
Dus ik ben de afgelopen week de APP wat harder gaan zetten omdat ik benieuwd was of ik onder de grens van "normaal" zit of dat ik niet zo goed tegen hard geluid kan.
Daarom vond ik de functie zo opvallen. Ik heb hier nooit zo over nagedacht, maar het bracht me aan het denken.
Vandaag heb ik expres wat harder muziek geluisterd en dat zie je dan dus gelijk terug. Ik ben dus niet "abnormaal".. Het aantal DB wat ik normaal vind... is volgens Apple dus ook gewoon normaal.
Dat ik ooit de Nokia 3210 ging kopen... en dan nu dit...... ik vind het kewl. Bijzondere functie.
Hier OK met gemiddeld 71dB. Stuk zachter dan bij jou met 91dB gemiddeld. Heb ook EU-volumebegrenzing aanstaan en vind dat volume eigenlijk altijd wel genoeg i.c.m. noise cancelation bij gebruik in de trein etc. Enkel bij Netflix vind ik het soms wel eens te zacht.
Ja je zit goed. Ze stonden dus bij mij de afgelopen week expres harder dan ik normaal doe. Dus wat dat betreft zit ook jij met 71db gewoon goed. Ik zat vorige week op ongeveer 75.Fuwor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:29:
[...]
Ah leuke functie! Als dat screenshot van jou is, geeft die toch juist aan dat je geluid te hard staat (headphone audio levels)?
Hier OK met gemiddeld 71dB. Stuk zachter dan bij jou met 91dB gemiddeld. Heb ook EU-volumebegrenzing aanstaan en vind dat volume eigenlijk altijd wel genoeg i.c.m. noise cancelation bij gebruik in de trein etc. Enkel bij Netflix vind ik het soms wel eens te zacht.
Voor mij kunnen de Airpods dus veel harder dan nodig is. Eigenlijk is dit wel jammer (persoonlijke mening). Ik had graag wat meer kwaliteit in het geluid gehad ten koste van hoe hard ze kunnen.
Want dat is eigenlijk ook weer het ironische van deze hele functie. Eigenlijk is het een beetje raar dat Apple oordopjes maakt die slecht voor je oren -kunnen- zijn, en dan vervolgens in een app zegt "je zet ze te hard".
FreeReef.nl
Eigen topic aangemaakt.
[ Voor 129% gewijzigd door Malt007 op 12-12-2019 11:54 ]
Erg fijne dopjes, ik grijp wel steeds in de lucht naar de volumeregelaar die ik had op mijn BeatsX.
Hebben anderen hier ook last van een chemische lucht die van de APPs komen? Vooral als ik het doosje open ruik ik een soort mix van aceton en lijm. Met de dag is dit minder, maar alsnog een beetje raar.
Hebben anderen hier ook last van een chemische lucht die van de APPs komen? Vooral als ik het doosje open ruik ik een soort mix van aceton en lijm. Met de dag is dit minder, maar alsnog een beetje raar.
Check, ik heb ze aan de stroom naast mijn telefoon gelegd, open geklapt zodat de telefoon die Airpod melding geeft, en toen weer dicht geklapt. 10Min later stond de nieuwe firmware erop.Geert1976 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:50:
nieuwe firmware AirPods Pro zojuist released.
geen release notes bekend.
Je krijgt verder geen melding ofzo.
FreeReef.nl
Zijn er meer mensen met het volgende probleem? ANC lijkt veel minder goed te werken met de laatste update. Ik hoor nu veel meer geluid op de achtergrond vergeleken met de voorlaatste update...
Ja hetzelfde probleem. Hoor ook veel achtergrond geluidFurrr schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:10:
Zijn er meer mensen met het volgende probleem? ANC lijkt veel minder goed te werken met de laatste update. Ik hoor nu veel meer geluid op de achtergrond vergeleken met de voorlaatste update...
Op Reddit ook een hoop berichten te vinden over bovenstaande..Tinxian schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:54:
[...]
Ja hetzelfde probleem. Hoor ook veel achtergrond geluid
Hier ook veel minder noise canceling, echt een enorm verschil zelfs. Totaal niet blij mee en hoop dat ook dat dit niet blijvend is maar gefixt wordt in een volgende update.
Zonder te weten van de firmware update had ik vandaag inderdaad ook het idee dat de ANC een stuk minder was...Furrr schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:10:
Ik heb sinds een aantal weken last van een vreemd probleem waarbij m'n linker AirPod's ear detection het gevoel heeft uit m'n oor gehaald te worden. Behoorlijk vervelend, want de muziek gaat op pause en de noice cancellation kan niet meer worden ingeschakeld:
"Place Both AirPods In Your Ears To Use Noise Cancellation".
Gistermiddag even langs geweest bij de Apple Store waar ze met een splinternieuwe HDI-tool hebben geprobeerd de firmware uit te lezen, wat helaas niet is gelukt. Daarna een software reset gedaan om te kijken of dat het probleem verhelpt. Gisteren is er een nieuwe firmware release gedaan die het probleem helaas ook niet verhelpt.
Morgen weer terug naar de Apple Store...
"Place Both AirPods In Your Ears To Use Noise Cancellation".
Gistermiddag even langs geweest bij de Apple Store waar ze met een splinternieuwe HDI-tool hebben geprobeerd de firmware uit te lezen, wat helaas niet is gelukt. Daarna een software reset gedaan om te kijken of dat het probleem verhelpt. Gisteren is er een nieuwe firmware release gedaan die het probleem helaas ook niet verhelpt.
Morgen weer terug naar de Apple Store...
Dit issue heb ik gelukkig dan weer niet. Hij filtert (wanneer ie het doet) de kantoortuin prachtig weg.YRH schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:25:
[...]
Zonder te weten van de firmware update had ik vandaag inderdaad ook het idee dat de ANC een stuk minder was...
[ Voor 19% gewijzigd door sdevos13 op 18-12-2019 18:30 ]
Heb het idee dat met de laatste firmware het volume ietwat lager is gezet bij max. - klopt dit? Al met al ietwat minder volume dus.
Sowieso die geforceerde firmware updates... ik snap het ergens wel maar het irriteert me mateloos dat er veranderingen zijn die bij de aanschaf er niet waren. Bijv. de 50% volume drop op Android devices bij de vorige firmware update, en dan geen mogelijkheid om evt. terug te gaan naar de oudere firmware versie
Sowieso die geforceerde firmware updates... ik snap het ergens wel maar het irriteert me mateloos dat er veranderingen zijn die bij de aanschaf er niet waren. Bijv. de 50% volume drop op Android devices bij de vorige firmware update, en dan geen mogelijkheid om evt. terug te gaan naar de oudere firmware versie
[ Voor 54% gewijzigd door rickertsnaak op 19-12-2019 11:02 ]
Ik heb nergens last van. Kan ze sowieso niet op vol volume zetten, want dan sloop ik mijn oren.rickertsnaak schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:00:
Heb het idee dat met de laatste firmware het volume ietwat lager is gezet bij max. - klopt dit? Al met al ietwat minder volume dus.
Heb vandaag m’n APP ontvangen, hebben FW versie 2B588. Vind de ANC wat tegenvallen, maar weet niet wat je mag verwachten. Zit nu aan de keukentafel, terwijl de tv in de woonkamer aanstaat. Zet ik ANC aan dan wordt het geluid flink gedempt, maar ik kan nog precies volgen wat er wordt gezegd. Is dat de bedoeling?
Ik ben toch malle pietje niet!
Bij de vorige versies van de software was de ANC stukken beter. Hopelijk komt Apple met een software update dat de ANC weer verbeterdThe Legend schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:45:
Heb vandaag m’n APP ontvangen, hebben FW versie 2B588. Vind de ANC wat tegenvallen, maar weet niet wat je mag verwachten. Zit nu aan de keukentafel, terwijl de tv in de woonkamer aanstaat. Zet ik ANC aan dan wordt het geluid flink gedempt, maar ik kan nog precies volgen wat er wordt gezegd. Is dat de bedoeling?
Updaten ze automatisch?Tinxian schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:54:
[...]
Bij de vorige versies van de software was de ANC stukken beter. Hopelijk komt Apple met een software update dat de ANC weer verbeterd
Ze updaten automatisch wanneer de AirPods in de case zijn en geconnect zijn met je iPhone.
Hoe zijn de airpods pro met fietsen qua ruis van de wind? Hoor je hier iets van of sluit hij de wind haast helemaal buiten?
Mijn ervaring is dat de app redelijk goed de windruis buiten houdt. Duidelijk meer dan standaard in-ear zonder anc.Redmonkey92 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:26:
Hoe zijn de airpods pro met fietsen qua ruis van de wind? Hoor je hier iets van of sluit hij de wind haast helemaal buiten?
De eerste keer vond ik het wel tegenvallen, maar uiteindelijk valt het heel erg mee en ben ik ruim tevreden. (Misschien is het gewenning en waren de verwachtingen onrealistisch?)
Het ligt er overigens wel aan hoe je je hoofd positioneert ten opzichte van de wind. Als de wind even hard op beide oren staat heeft de app duidelijk meer moeite km windruis buiten te houden. Maar dat komt niet vaak voor.
Ik gebruik deze app altijd in anc modus. In transparante modus hoor ik nauwelijks muziek omdat de app de windruis versterkt. Zonder anc of transparante modus is het ongeveer gelijk aan standaard in-ear oordoppen.
Kan iemand dit bevestigen? Ik had begrepen dat Apple niks doet met de accu van airpods, als ze versleten zijn dan heb je pech. Vroeger stond dat ook op de site van Apple. Ik ging net nog eens kijken en ineens staat er iets heel anders, de prijzen zijn veranderd (was eerst iets van 115 euro dacht ik) en nu doen ze wel aan vervanging van de accu, maar pas als hij onder de 80% zit.
https://support.apple.com/nl-nl/airpods/repair/service
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik al een tijdje opzoek ben naar draadloze koptelefoons. Ik had eerst de Sennheiser Momentum gekocht, maar dan lees je dat de accu na een jaartje al zodanig versleten is dat het product bijna niet bruikbaar is. Datzelfde is ook van toepassing op de Airpods, vanwege de manier waarop ze worden opgeladen verslijten ze heel snel als je ze constant in het hoesje stopt.
Maar nu lees ik dat Apple de accu's wel vervangt, klopt dat?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik al een tijdje opzoek ben naar draadloze koptelefoons. Ik had eerst de Sennheiser Momentum gekocht, maar dan lees je dat de accu na een jaartje al zodanig versleten is dat het product bijna niet bruikbaar is. Datzelfde is ook van toepassing op de Airpods, vanwege de manier waarop ze worden opgeladen verslijten ze heel snel als je ze constant in het hoesje stopt.
Ik ga bij de mijne applecare afsluiten. Kost 39 euro, maar dan heb je 2 jaar garantie en als de accu op is. Dan betaal je vgm 29 of 39 euro en krijg je nieuwe. Als ik het goed begrepen heb, ga de 27ste naar de Apple store.TechSupreme schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:17:
Kan iemand dit bevestigen? Ik had begrepen dat Apple niks doet met de accu van airpods, als ze versleten zijn dan heb je pech. Vroeger stond dat ook op de site van Apple. Ik ging net nog eens kijken en ineens staat er iets heel anders, de prijzen zijn veranderd (was eerst iets van 115 euro dacht ik) en nu doen ze wel aan vervanging van de accu, maar pas als hij onder de 80% zit.
Met AppleCare+ is batterijservice (vervanging bij accu <80%) gratis.rominick schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:42:
[...]
Ik ga bij de mijne applecare afsluiten. Kost 39 euro, maar dan heb je 2 jaar garantie en als de accu op is. Dan betaal je vgm 29 of 39 euro en krijg je nieuwe. Als ik het goed begrepen heb, ga de 27ste naar de Apple store.
Zonder AppleCare+ is batterijservice €55,- per stuk.
Ik heb met de eerste AirPods ook al meegemaakt dat de capaciteit na 2 jaar dusdanig is gezakt dat ik best nieuwe zou willen. Daarom nu voor de AirPods Pro ook AppleCare+ afgesloten. Kan ik straks in ieder geval nog 2 jaar extra met de APP doen.
Vorige week de AirPods ook in een 13u durende vlucht gebruikt, naast mijn Sony WH-1000XM3.RnB schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:30:
Sinds gister de AirPods ook op (een luid) kantoor gebruikt.
Man man man, wat een verademing. Heel gaaf om van Transparancy mode naar ANC te gaan en een groot gedeelte van het lawaai gedempt te horen.![]()
Bij mijn gen 2 moest ik het geluid erg hard zetten om boven het lawaai uit te komen en dan nog hoorde ik gepraat van collega's erdoorheen. Uiteindelijk mijn ANC headphones gebruikt, maar dan maak je gelijk zo'n statement. Nu kan ik undercover genieten van mijn rust.
Ik ben geen einzelgänger hoor, maar mijn werk vereist soms volledige concentratie en dan is de rust wel fijn.
Ik ben erg tevreden over het gebruik ervan: de AirPods in gedaan omdat mijn oren gevoelig werden na de Sony’s 5u op gehad te hebben. ANC is uiteraard minder en ook de geluidskwaliteit (vooral in het laag) is niet te vergelijken met de Sony’s, maar het comfort en dat ANC en de geluidskwaliteit goed genoeg is, maakt veel goed. Door ANC hoeven ze ook niet heel hard.
Wel één gekke feature/bug aan de AirPods in het vliegtuig: bij het goed zetten van de doppen, kunnen ze gaan fluiten. Ik denk dat dit komt omdat ik dan een deel van de lucht gaatjes bedek.
Ja dat is dan de verklaring. Eerst was het 115 euro en toen stond er niet "per stuk" bij. Nu is het 55 euro per stuk, dus 110 euro voor het geheel (ze zullen redelijk tegelijk slijten toch? Wat een onzin dat dat per stuk is) en plus nog eens 55 euro voor de case dus moet je rekenen op 165 euro.Fuwor schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:31:
[...]
Zonder AppleCare+ is batterijservice €55,- per stuk.
Voor de duurzaamheid loont het deze keer dus wel op er applecare+ bij te nemen.
Jammer dat Sennheiser niet hetzelfde doet want ik vind de Sennheisers qua geluid toch echt stappen vooruit, alleen ga niet 300 euro neerleggen voor een product waarvan ik nu al weet dat hij over 1 a 2 jaar onbruikbaar is.
[ Voor 5% gewijzigd door TechSupreme op 21-12-2019 20:27 ]
Kleine tussenstand van mijn kant van de pro's bij gebruik op kantoor:
+ Mooie/snelle/gemakkelijke pairing
+ Goed geluid (mits volume op 40% of hoger)
+ Comfortabel genoeg om lang te dragen
+ Batterijduur geen issue
+ Transparency Mode prettig
- ANC is fijn, maar had hogere verwachtingen. Hoge tonen gaat niet veel vanaf
- Door ANC toch een "zuigend" gevoel op de trommelvliezen. Met muziek aan gaat dit weg
- Het knijpen/klikken op de stammetjes lukt niet altijd goed
- Bij het verstellen in mijn oor knijp/klik ik vaak per ongeluk
- Bij laag volume is het geluid redelijk vlak. Bass en treble komen pas goed door bij hogere volumes
- Bij transparency/ANC beide uit hoor je je eigen hoofd/kaak.
+ Mooie/snelle/gemakkelijke pairing
+ Goed geluid (mits volume op 40% of hoger)
+ Comfortabel genoeg om lang te dragen
+ Batterijduur geen issue
+ Transparency Mode prettig
- ANC is fijn, maar had hogere verwachtingen. Hoge tonen gaat niet veel vanaf
- Door ANC toch een "zuigend" gevoel op de trommelvliezen. Met muziek aan gaat dit weg
- Het knijpen/klikken op de stammetjes lukt niet altijd goed
- Bij het verstellen in mijn oor knijp/klik ik vaak per ongeluk
- Bij laag volume is het geluid redelijk vlak. Bass en treble komen pas goed door bij hogere volumes
- Bij transparency/ANC beide uit hoor je je eigen hoofd/kaak.
[ Voor 6% gewijzigd door Cubix op 23-12-2019 11:35 ]
Ik gebruik mijn Air pod pro's op werk onder m'n muts met ANC op transparency mode. Je hoort geen ruis van de muts die tegen mn airpods wrijft, alles werkt prima!
Ik ben er tevreden mee maar net als iedereen die laatst de firmware update heeft gekeregen, werkt de ANC minder.
Iig zijn ze VEEL beter dan de oude AirPods vind ik.
Ik ben er tevreden mee maar net als iedereen die laatst de firmware update heeft gekeregen, werkt de ANC minder.
Iig zijn ze VEEL beter dan de oude AirPods vind ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Patjeee op 24-12-2019 04:41 ]
Ik heb mijn APP nu een week, hiervoor altijd de traditionele oordoppen van apple gebruikt met draad.
De APP zitten echt als gegoten bij mij, vallen er niet uit, bewegen uberhaupt niet met sporten, terwijl de bedrade variant constant aangeduwd moesten worden.
De ANC bevalt mij echt super al heb ik geen ervaring met andere headsets die ANC hebben. Als ik bv op mijn tablet Netflix kijk en mijn vriendin naast me tv kijkt dan is de tv nauwelijk hoorbaar met ANC aan. Zodra de transparency mode aangaat kan je ineens makkelijk tv mee luisteren en een gesprek voeren.
Accu van de APP gaat imo redelijk hard, al heb ik het nog niet getimed hoe lang ik ermee kan doen.
Enige wat me opvalt tot nu toe is dat ik de APP af en toe moeilijk uit het doosje krijg
De APP zitten echt als gegoten bij mij, vallen er niet uit, bewegen uberhaupt niet met sporten, terwijl de bedrade variant constant aangeduwd moesten worden.
De ANC bevalt mij echt super al heb ik geen ervaring met andere headsets die ANC hebben. Als ik bv op mijn tablet Netflix kijk en mijn vriendin naast me tv kijkt dan is de tv nauwelijk hoorbaar met ANC aan. Zodra de transparency mode aangaat kan je ineens makkelijk tv mee luisteren en een gesprek voeren.
Accu van de APP gaat imo redelijk hard, al heb ik het nog niet getimed hoe lang ik ermee kan doen.
Enige wat me opvalt tot nu toe is dat ik de APP af en toe moeilijk uit het doosje krijg
@wokkelz
Case openen, vinger achter airpod (dus tussen case-deksel en airpod) en airpod naar voren toe eruit drukken.
Case openen, vinger achter airpod (dus tussen case-deksel en airpod) en airpod naar voren toe eruit drukken.
Echt hè. Hoe moeilijk kan het zijn.dr_dreey schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:21:
@wokkelz
Hehe ik zat me een partij te kutten met 2 vingers die geen grip kregendr_dreey schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:21:
@wokkelz
Nog mensen bij wie de Pro's continu uit het oor vallen?
Niet één van de maten blijft bij mij echt zitten, na een aantal minuten moet ik ze echt weer aandrukken. Je voelt ze als het ware beetje bij beetje eruit glippen.
Ik zag op reddit ook genoeg klachten hierover, en er zijn mensen die memoryfoam mods gebruiken om dit issue te tackelen..
Iemand ervaring mee?
Niet één van de maten blijft bij mij echt zitten, na een aantal minuten moet ik ze echt weer aandrukken. Je voelt ze als het ware beetje bij beetje eruit glippen.
Ik zag op reddit ook genoeg klachten hierover, en er zijn mensen die memoryfoam mods gebruiken om dit issue te tackelen..
Iemand ervaring mee?
Nope. Blijven perfect zitten. Ook tijdens sporten. Medium tips.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier zitten de large dopjes ook prima!
Moet wel zeggen dat sinds de laatste update de linker pod volgens de pastest niet goed afsluit. Volgens de test in de voorgaande firmware’s leek er niets aan de hand.
Moet wel zeggen dat sinds de laatste update de linker pod volgens de pastest niet goed afsluit. Volgens de test in de voorgaande firmware’s leek er niets aan de hand.
Sinds deze week heb ik de AirPods Pro in gebruik. Ik reis veel met de trein, en had altijd last van het treingeluid met de normale AirPods.
Wat een verbetering zijn deze AirPods Pro ! Ik hoor vrijwel niks meer van de omgeving. Top aankoop
Wat een verbetering zijn deze AirPods Pro ! Ik hoor vrijwel niks meer van de omgeving. Top aankoop
Echt eruit vallen niet, maar als ik bijvoorbeeld hardloop, dan druk ik ze zo nu en dan wel weer even aan. Ze blijven bij mij een stuk beter zitten dan de oude modellen.Rck010 schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:17:
Nog mensen bij wie de Pro's continu uit het oor vallen?
Iemand ervaring mee?
Vanaf vandaag ook AirPods Pro (komende van AirPods 2). Ik zal kijken hoe ze bevallen
Ik krijg het maar niet voor mekaar om mijn airpods pro naar de laatste nieuwe firmware te updaten.
Bij de vorige firmware versie lukte het wel onmiddellijk en nu al vanalles geprobeerd, zoals airpods aan de lader gehangen en verbonden met de iphone en klepje van de case open en dicht gedaan en lang genoeg gewacht, maar telkens zonder resultaat.
Ook met mijn airpods 2 wil de update ditmaal niet lukken en vorige keer dus wel.
Ofwel heeft apple misschien de update terug ingetrokken?
Bij de vorige firmware versie lukte het wel onmiddellijk en nu al vanalles geprobeerd, zoals airpods aan de lader gehangen en verbonden met de iphone en klepje van de case open en dicht gedaan en lang genoeg gewacht, maar telkens zonder resultaat.
Ook met mijn airpods 2 wil de update ditmaal niet lukken en vorige keer dus wel.
Werken ze goed? In dat geval:Marc19700 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:55:
Ik krijg het maar niet voor mekaar om mijn airpods pro naar de laatste nieuwe firmware te updaten.
Nee, sinds de vorige firmware update (2B588) werkt de noise cancelling minder goed.Werken ze goed? In dat geval:
Het geluid van buitenaf wordt minder goed gedempt.
Ondertussen is er 2 weken geleden weer een nieuwe firmware versie verschenen (2C54), maar het lukt me ditmaal niet om deze versie te installeren.
De AirPods Pro zijn in China (AliExpress) 100 euro goedkoper, maar dat durf ik niet aan. Grote kans dat het neppers zijn, de betreffende verkoper heeft ook 25 andere Apple producten erop staan.
https://a.aliexpress.com/ZFI8XzSjh
Mooie prijzen en aanbiedingen graag in [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid
https://a.aliexpress.com/ZFI8XzSjh
Mooie prijzen en aanbiedingen graag in [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid
[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 02-01-2020 11:10 ]
Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid