Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Of-Aaargh schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:04:
[...]

Nee, Iphone 13 kan niet reverse draadloos laden zoals de meeste andere premium smartphones wel al enkele jaren kunnen. Misschien bij de Iphone 14. Afwachten maar...
Oh ja je hebt gelijk.

Lijkt me wel een toffe functie zo. Als het ook net zo stevig is als de portemonnee of batterypack. Dan kan je eventueel ook onderweg opladen ipv op een tafel/bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aangezien de AirPods Pro onlangs voor 190 euro te koop waren toch maar weer een poging gedaan. Mijn eerste generatie werken nog, maar het is ook tijd voor het anders.

Helaas: Pro’s al tot drie keer toe uit mijn oren gevallen en rechteroor doet pijn. Kwestie van volhouden of pech dat in-ears niet voor elk oor de oplossing zijn?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 15:40
THE_BASE schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:18:
Aangezien de AirPods Pro onlangs voor 190 euro te koop waren toch maar weer een poging gedaan. Mijn eerste generatie werken nog, maar het is ook tijd voor het anders.

Helaas: Pro’s al tot drie keer toe uit mijn oren gevallen en rechteroor doet pijn. Kwestie van volhouden of pech dat in-ears niet voor elk oor de oplossing zijn?
Ik had precies t zelfde.
Dit was de reden dat ik ze 8 maanden jaar geleden heb teruggestuurd.

Maar toch kriebelt t toch, om opnieuw te bestellen met bijv de comply-ear tips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:28:
[...]

Ik had precies t zelfde.
Dit was de reden dat ik ze 8 maanden jaar geleden heb teruggestuurd.

Maar toch kriebelt t toch, om opnieuw te bestellen met bijv de comply-ear tips...
Kleine tips zitten al beter, vallen niet uit. Maar er zijn meer punten dat ik denk: nee, ik houd de oude. Ik moet bijvoorbeeld elke keer veel beter kijken wat links en rechts is. Daarnaast vind ik (voor mij) het geluid niet beduidend beter en zal ik de Spatial Audio niet gebruiken. Ook merkte ik na 3 uur al dat de batterij sneller leegraakten.

Maar er zullen uiteraard ook genoeg voordelen zijn, alleen niet voor mij. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
THE_BASE schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:10:
[...]

Kleine tips zitten al beter, vallen niet uit. Maar er zijn meer punten dat ik denk: nee, ik houd de oude. Ik moet bijvoorbeeld elke keer veel beter kijken wat links en rechts is. Daarnaast vind ik (voor mij) het geluid niet beduidend beter en zal ik de Spatial Audio niet gebruiken. Ook merkte ik na 3 uur al dat de batterij sneller leegraakten.

Maar er zullen uiteraard ook genoeg voordelen zijn, alleen niet voor mij. :)
hmm vreemd, ik ben ook van de Airpods 1 naar de Pro's gegaan en vind het geluid echt zoveel beter. Ook de batterij gaat lachend 5 uur mee, ik heb ze nog niet leeg gekregen. In de case doen is wel moeilijker dan bij de 1's maar na een maand ben je er achter hoe het werkt en gaat het weer even simpel. Het klinkt alsof je een maandagochtend paar hebt..

Die andere tips ga ik eens proberen want ik herken wel de klacht dat een oor (mijn rechter) na een uur wat gevoelig begint te worden.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-07 15:59
Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn Airpods Pro laten vervangen onder het inruilprogramma omdat de noice cancelling niet goed functioneerde. Ik kreeg destijds een nieuw paar en dit werkte goed, maar de laatste week of twee kraakt het linkeroortje. Ik maak ze regelmatig schoon maar het blijft doorgaan. Ik weet niet meer wat te doen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:11
Ik heb zojuist mijn AirPods in ontvangst mogen nemen :D . Helaas zijn (zelfs!) de grootste dopjes toch net te klein voor mijn oren. Heeft iemand ervaring mee? En zo ja, heb je dan custom dopjes ergens anders gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
“Safari werkt soepel na deze update 😂”

Ik zal van de week weer eens kijken of de upgrade is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:16

Flipm0de

geen

Nu 200e bij Amazon.de. De MagSafe versie.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 14:34
Flipm0de schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:01:
linkje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 14:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 08:45
Op Amazon.it nu 189 voor de magsafe versie.https://www.amazon.it/App...vdExvZ0NsaWNrPXRydWU&th=1

Er staat nog een versie tussen voor 259. Wat is precies daar het verschil mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Matttthijs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:18:
Op Amazon.it nu 189 voor de magsafe versie.https://www.amazon.it/App...vdExvZ0NsaWNrPXRydWU&th=1

Er staat nog een versie tussen voor 259. Wat is precies daar het verschil mee?
Dat is de oude, normaal geprijsde niet magsafe, wireless Airpods Pro. Deze die even te koop was voor 189 euro (inmiddels niet meer beschikbaar - prijsfoutje?) is de nieuwe met magsafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 08:45
Of-Aaargh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:00:
[...]

Dat is de oude, normaal geprijsde niet magsafe, wireless Airpods Pro. Deze die even te koop was voor 189 euro (inmiddels niet meer beschikbaar - prijsfoutje?) is de nieuwe met magsafe.
Ah dat is balen. Had ik hem toch maar gelijk besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 16:45
De airpods pro met magsafe is bij bol 5 euro duurder dan met de reguliere case.
Is het mogelijk de magsafe case op te laden met een lightning of usb-c kabel? Of kan een magsafe case enkel opgeladen worden met een magsafe charger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-07 08:20
SX-Superfly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:05:
De airpods pro met magsafe is bij bol 5 euro duurder dan met de reguliere case.
Is het mogelijk de magsafe case op te laden met een lightning of usb-c kabel? Of kan een magsafe case enkel opgeladen worden met een magsafe charger?
Ook gewoon met Lightning. Daarnaast Qi charging én heeft de nieuwe versie de MagSafe magneten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 15:03
Flipm0de schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:01:
Wordt uiteindelijk:

Items : € 202,35
Porto- en verpakkingskosten: € 3,49
Totaal: € 205,84

Alsnog goedkoopste momenteel 8)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:26
Volgens mij hebben alle airpods pro toch een case met mag safe? Ik heb mijne 1 jaar terug op bol gekocht voor 179 euro, maar voor zover ik weer is er enkel een versie met magsafe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:58

henri8096

BIM is not a software!

drusloos schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:11:
Volgens mij hebben alle airpods pro toch een case met mag safe? Ik heb mijne 1 jaar terug op bol gekocht voor 179 euro, maar voor zover ik weer is er enkel een versie met magsafe
De airpods pro case heeft in oktober de magsafe magneten er bij gekregen, dat bovenop het draadloos opladen want dat kon al . . . . .

[ Voor 10% gewijzigd door henri8096 op 16-12-2021 08:31 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• drusloos
henri8096 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:27:
[...]

De airpods pro case heeft in oktober de magsafe magneten er bij gekregen, dat bovenop het draadloos opladen want dat kon al . . . . .
Is dan het enige verschil dat die blijft plakken op je mag safe lader? Want ik begrijp dan echt de toegevoegde waarde niet. Tenzij in de toekomst reverse charging naar iphone komt

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:58

henri8096

BIM is not a software!

drusloos schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:36:
[...]

Is dan het enige verschil dat die blijft plakken op je mag safe lader? Want ik begrijp dan echt de toegevoegde waarde niet. Tenzij in de toekomst reverse charging naar iphone komt
Reverse charging heeft Apple voor zover ik weet nog niks over losgelaten dus dat is “glazen bol werk”. En verder ja dat blijven plakken is het enige verschil.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
Ik heb een super vaag probleem met mijn AirPods Pro.

Deze heb ik een paar weken geleden retour gestuurd ivm de terugroepactie van AirPods Pro die last hadden van een vervelend krakend geluid als noise cancelling was ingeschakeld.
Dit is netjes door Apple geaccepteerd en mijn AirPods zijn vervangen, de case overigens niet. Ik heb gewoon nieuwe AirPods gekregen in het bestaande doosje.
Prima geregeld en ze werkten daarna ook weer goed.

Nu had ik ineens het probleem dat alleen de linker maar verbinding maakte. Niets hielp, dus uiteindelijk via Bluetooth settings op iPhone gedrukt op 'Forget this device' met de bedoeling ze opnieuw te pairen.

Toen begon het gesodemieter, ze willen niet meer pairen als ik ze beide in de case heb zitten. Lampje blijft oranje knipperen en gaat niet wit knipperen na indrukken van de pairing knop.

Uiteindelijk geprobeerd te pairen met alleen de linker in het doosje en dat ging prima! Dus ik dacht dat de rechter stuk was.
Eigenwijs als ik ben, hetzelfde toen geprobeerd met de rechter in het doosje. En jawel! Ook die paired prima.
Maarrrrr... als ik ze beide in het doosje doe, dan wil het gewoon niet. Lampje gaat met geen mogelijkheid wit knipperen en ze willen dus niet pairen.

Iemand enig idee?
Ik las online iets dat ze misschien niet dezelfde firmware hebben, maar beide geven nog de oude firmware versie aan. Updaten doen ze op de een of andere manier ook niet. Ze geven beide firmware 4A402 aan.
Nu kan ik natuurlijk weer contact opnemen met Apple Support, maar misschien heeft hier iemand de gouden tip voor me?

Vreemd... na 16 pogingen met links pairen, dan rechts etc ging ie het ineens doen...
Snap niet goed hoe het nu gefixt is maar het werkt weer!

[ Voor 4% gewijzigd door RFdeGroot op 24-12-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
hmmm...

ik heb ongeveer hetzelfde probleem...maar helaas wel voorbij de 12mnd..

als ik ze indoe en op noise cancelling zet, hoor ik een zoom....
zelfs als er geen enkele audio wordt afgespeeld..
enorm irritant.

zonder noise cancelling geen probleem...

iemand een idee wat mijn opties zijn? of heb ik pech en moet ik maar nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-07 08:20
wwwmarcel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:51:
hmmm...

ik heb ongeveer hetzelfde probleem...maar helaas wel voorbij de 12mnd..

als ik ze indoe en op noise cancelling zet, hoor ik een zoom....
zelfs als er geen enkele audio wordt afgespeeld..
enorm irritant.

zonder noise cancelling geen probleem...

iemand een idee wat mijn opties zijn? of heb ik pech en moet ik maar nieuwe kopen?
Het reparatieprogramma loopt tot 3 jaar na aankoop:
https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

Dus als ze daadwerkelijk dit probleem hebben zit je goed en kan je direct bij Apple terecht. Je hebt overigens ook altijd recht op garantie bij de plek van aankoop (bijv. Bol.com/Coolblue/etc.) los van de 1 jaar fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Thanks, klinkt goed, ik ga er gelijk achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
afgelopen dinsdag gebeld,
afgelopen woensdag opgehaald door koerier
en deze vrijdag gerepareerd ontvangen!!..superblij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Sinds vandaag de AirPods pro, wat een gebruiksgemak en wat een topgeluid, super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 13:23
Als ik mijn AirdPods Pro in doe en het "knopje" voor start/pauze indruk, dan start de ene keer de muziekspeler en de andere keer de podcast app. Ik dacht dat dit kwam dat de podcast app open op dicht stond, maar ook als de podcast app open staat en ik druk op start, dan start de ene keer de muziekspeler en de andere keer de podcast app. Ik heb het zelf al eens meegemaakt dat ik de podcast voor een langere tijd op pauze had staan en toen ik die weer wou starten, starte de muziekspeler. Iemand enig idee of daar iets voor in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik heb nu eens per week dat mijn airpods met een device connecten terwijl ze in het doosje zitten. En dan lopen ze dus leeg.
Meer mensen met die ervaring? Waar kan dat aan liggen; zouden de contactjes niet goed aansluiten ofzo?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:17
Menesis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:57:
Ik heb nu eens per week dat mijn airpods met een device connecten terwijl ze in het doosje zitten. En dan lopen ze dus leeg.
Meer mensen met die ervaring? Waar kan dat aan liggen; zouden de contactjes niet goed aansluiten ofzo?
Ik had dit bij mijn rechter AirPod. Dat zat ‘m uiteindelijk inderdaad in de contactjes van de AirPod zelf. Onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 21:15
Menesis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:57:
Ik heb sinds kort ook dat mijn case ineens helemaal leeg is (1%) en dat de linker airpod dan nog op 14% zit (of ook leeg is). geen idee hoe het kan, en Apple zegt: stuur maar op, voor €273 gaan we er naar kijken. Lijkt me niet een goed plan. Al een paar keer die dingen gereset, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen (behalve nieuwe halen, maar deze zijn nauwelijks gebruikt, wel buiten garantie inmiddels)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
cracking cloud schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Ik heb sinds kort ook dat mijn case ineens helemaal leeg is (1%) en dat de linker airpod dan nog op 14% zit (of ook leeg is). geen idee hoe het kan, en Apple zegt: stuur maar op, voor €273 gaan we er naar kijken. Lijkt me niet een goed plan. Al een paar keer die dingen gereset, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen (behalve nieuwe halen, maar deze zijn nauwelijks gebruikt, wel buiten garantie inmiddels)
Bij wie heb je ze gekocht? Daarnaartoe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 08-07 21:15
Mediamarkt, zag dat die 2jr garantie bieden dus dat kan nog net (heb ze februari 2020 gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb een krakend geluid in een van mijn airpod pro dopjes.
Het is geen gekraak uit het audiogeluid, maar alsof de rubber tips niet goed in mijn oor blijven zitten.
Het gekraak klinkt als het gekraak van een plastic zakje.
Mijn oren zijn schoon en de airpod zelf ook. Ook heb ik het rubbertje gewassen.
Als ik het rubbertje van de linker en rechter dopje omwissel verhuist het probleem niet mee.
Herkent iemand dit probleem? Wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 11:42

amphora

Websites & Fotografie

Ik stoor me soms mateloos aan het automatisch switchen tussen iPhone (13) en MacBook (M1). 's morgens begin ik de dag meestal met Spotify op de iPhone en zodra ik op kantoor ben wil ik Spotify op m'n Macbook gebruiken. Als ik Spotify op de iPhone niet hard afsluit blijft de iPhone de controle van de AirPods pro overnemen. Weet iemand hier een oplossing voor?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
amphora schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:31:
Ik stoor me soms mateloos aan het automatisch switchen tussen iPhone (13) en MacBook (M1). 's morgens begin ik de dag meestal met Spotify op de iPhone en zodra ik op kantoor ben wil ik Spotify op m'n Macbook gebruiken. Als ik Spotify op de iPhone niet hard afsluit blijft de iPhone de controle van de AirPods pro overnemen. Weet iemand hier een oplossing voor?
Settings > Bluetooth > Airpods (i-tje ernaast) > scrollen > Connect to this iPhone > When last connected to this iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

m_a_rnix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Settings > Bluetooth > Airpods (i-tje ernaast) > scrollen > Connect to this iPhone > When last connected to this iPhone
Ja, maar dan zet je automatisch switchen helemaal uit, soms werkt het wel goed namelijk. Ik heb eerder een vermoeden dat het aan Spotify zelf ligt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
amphora schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Ja, maar dan zet je automatisch switchen helemaal uit, soms werkt het wel goed namelijk. Ik heb eerder een vermoeden dat het aan Spotify zelf ligt.
Ik verdenk soms ook gewoon "storingen" in het Bluetooth domein.

Dat je oortjes in doet, je ziet dat ze verbinden, opneemt en dan ineens verbroken zijn...

Zo irritant, zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-07 12:41
Ik zit stiekem te gluren aar AirPods Pro en vraag me af of de optie Dolby Arno’s te gebruiken de 200 euro rechtvaardigt. Momenteel heb ik Jabra Elite 85t’s (oid) en een non-Apple over-ear koptelefoon van Sennheiser, PXC-550 II.

Iemand een nuttige mening? ☺️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 14:59
Ik heb mijn Airpods Pro gisteren door UPS laten ophalen ter reparatie/vervanging. Iemand enig idee hoe lang het duurt?

Leuk detail is dat ik was vergeten dat je via de Zoek Mijn app je Airpods kan lokaliseren. Hierdoor kan ik momenteel exact zien waar ze zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:35:
Ik heb mijn Airpods Pro gisteren door UPS laten ophalen ter reparatie/vervanging. Iemand enig idee hoe lang het duurt?

Leuk detail is dat ik was vergeten dat je via de Zoek Mijn app je Airpods kan lokaliseren. Hierdoor kan ik momenteel exact zien waar ze zich bevinden.
Ik had ze binnen twee dagen na ophalen alweer terug. Helaas heb ik nogsteeds een statische ruis in mijn doppen. Dit is voornamelijk merkbaar wanneer het verder helemaal stil is in de ruimte en je geen of zacht geluid aan hebt staan, zowel met als zonder noice cancellation.

Tis idd grappig dat je je pods kunt traceren tijdens de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 14:59
Bulligan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik had ze binnen twee dagen na ophalen alweer terug. Helaas heb ik nogsteeds een statische ruis in mijn doppen. Dit is voornamelijk merkbaar wanneer het verder helemaal stil is in de ruimte en je geen of zacht geluid aan hebt staan, zowel met als zonder noice cancellation.

Tis idd grappig dat je je pods kunt traceren tijdens de reparatie.
Dat is snel maar jammer dat het nog steeds niet is opgelost.. Kreeg jij gloednieuwe pods + case of hoe moet ik het zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:02:
[...]

Dat is snel maar jammer dat het nog steeds niet is opgelost.. Kreeg jij gloednieuwe pods + case of hoe moet ik het zien?
Nieuwe pods alleen, volgens mij is dat de standaard procedure. Tenzij je case defect is uiteraard en je nog binnen garantie periode zit. Ik had het wel in zijn geheel opgestuurd, zoals was vermeld door hun, enkel de rubberen dopjes had ik eraf gehaald.

En ja, ik heb het maar voor lief genomen. Zo vaak komt het ook niet voor dat ik ze in die omstandigheden gebruik, dus heb er niet bijster veel hinder van en anders zet ik het volume gewoon iets hoger.

[ Voor 28% gewijzigd door Bulligan op 09-02-2022 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:24
Laatste tijd last van krakende AirPods Pro en ook van wat mindere ANC. Vanochtend online afspraak ingepland bij RepairLab in Eindhoven, op hun eigen website. (Authorized Service Provider). In m’n pauze rond 12:30 daar even naar toegebracht. Om 17:00 lagen ze alweer klaar. Beide AirPods Pro vervangen voor nieuwe (links en rechts). :)

Zo snel kan het gaan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 17-02-2022 19:39 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Ik vind het jammer dat ik mijn airpods pro heb moeten terug sturen. Prima oortjes, alleen kan ik blijkbaar niet tegen het gevoel van in-ear headphones met een seal. Kan er ook niet mee eten of ik hoor mijzelf constant kauwen. Misschien eens de airpods 3 testen, hoewel ik dan de noise canceling moet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Rivanov schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:39:
Laatste tijd last van krakende AirPods Pro en ook van wat mindere ANC. Vanochtend online afspraak ingepland bij RepairLab in Eindhoven, op hun eigen website. (Authorized Service Provider). In m’n pauze rond 12:30 daar even naar toegebracht. Om 17:00 lagen ze alweer klaar. Beide AirPods Pro vervangen voor nieuwe (links en rechts). :)

Zo snel kan het gaan. ;)
In de apple store is het zelfs zo dat je gelijk je nieuwe oortjes meekrijgt. Ontzettend goede service in dat opzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
drusloos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 06:34:
[...]

In de apple store is het zelfs zo dat je gelijk je nieuwe oortjes meekrijgt. Ontzettend goede service in dat opzicht
Die zit niet in de buurt van Eindhoven helaas.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Aardappelnoot schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:53:
Ik vind het jammer dat ik mijn airpods pro heb moeten terug sturen. Prima oortjes, alleen kan ik blijkbaar niet tegen het gevoel van in-ear headphones met een seal. Kan er ook niet mee eten of ik hoor mijzelf constant kauwen. Misschien eens de airpods 3 testen, hoewel ik dan de noise canceling moet missen.
Balen! Zeker ook omdat de seal van de AirPods Pro het minste is van alle in-ear headphones die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
m_a_rnix schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Balen! Zeker ook omdat de seal van de AirPods Pro het minste is van alle in-ear headphones die ik ken.
Idd, en extreem comfortabel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:02
Ik ervaar een gek probleem wanneer ik met m’n AirPods Pro in de oren rondloop. Ik hoor m’n voetstappen behoorlijk, terwijl ANC ingeschakeld is. Mega irritant. Het probleem is soms op te lossen door ze opnieuw in m’n oren te stoppen of ze harder in m’n oren te duwen maar dat wil niet altijd werken. Kan me niet herinneren dat ik dit probleem had toen ik ze net had gekocht. Iemand soortgelijke ervaring?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Die verminderde ANC merk ik ook op... :|
Is dit na de laatste firmware update?

[ Voor 32% gewijzigd door B___MAN op 21-02-2022 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
WinterBase schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:49:
Ik ervaar een gek probleem wanneer ik met m’n AirPods Pro in de oren rondloop. Ik hoor m’n voetstappen behoorlijk, terwijl ANC ingeschakeld is. Mega irritant. Het probleem is soms op te lossen door ze opnieuw in m’n oren te stoppen of ze harder in m’n oren te duwen maar dat wil niet altijd werken. Kan me niet herinneren dat ik dit probleem had toen ik ze net had gekocht. Iemand soortgelijke ervaring?
Hoelang heb je ze? Ik heb de mijne sinds release (oktober 2019) en heb ze vorige week laten vervangen. Had een kraak in de linker AirPod Pro en ook verminderde ANC. Nu met de nieuwe AirPods werkt ANC weer helemaal naar behoren!

Apple heeft daar een warranty program voor, dus je kunt ze kosteloos laten repareren (lees: vervangen).
Had ze in de lunchpauze naar RepairLAB in Eindhoven gebracht (Apple Authorized Service Provider) en einde middag had ik twee hagelnieuwe AirPods Pro.
Onderzoek
do 17 feb 2022 14:33:08 CET
HDI shows no further issues. Device has no liquid damage or third party components. However Audio for AirPods reports a crackling noise and audio
frequency issues in both AirPods. Both AirPods need to be replaced to resolve issue.
Oplossing
do 17 feb 2022 16:03:40 CET
Device has been reset and tested. Post repair tests show no further issues. Both AirPods have been replaced.

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 21-02-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-07 18:10
Rivanov schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:19:
[...]
Apple heeft daar een warranty program voor, dus je kunt ze kosteloos laten repareren (lees: vervangen).
Had ze in de lunchpauze naar RepairLAB in Eindhoven gebracht (Apple Authorized Service Provider) en einde middag had ik twee hagelnieuwe AirPods Pro.

[...]
Ik heb even meegelezen, thanks voor de tip. Dit ga ik ook maar even doen voor mijn Airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
WinterBase schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:49:
Grappig. Dit had ik vorige week tijdens het wandelen ineens. Eerste 35 minuten nergens last van, daarna begon het ineens. Inderdaad, even uit en in de oren en nergens last meer van. Sindsdien ook niet meer mee gelopen, dus weet niet hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Misschien kijk ik ergens overheen. Maar ik heb nog wel eens dat mij case leeg is en ik dus daardoor met (bijna) lege AirPods op stap ga. De AirPods zelf geven fijn een geluidje als ze richting leeg gaan. Nou weet ik dat er een lampje op die case zit die goed aan zou moeten geven hoe vol de case nog is. Maar voor mij gevoel brand deze groen als hij helemaal vol is. Maar meestal is deze oranje en ik kan daar niet goed uit opmaken of de case dan voor 80% vol is, of nog 10%. Begrijp ik de werking van het lampje niet goed of is daar gewoon niks aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Phoolie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:22:
Misschien kijk ik ergens overheen. Maar ik heb nog wel eens dat mij case leeg is en ik dus daardoor met (bijna) lege AirPods op stap ga. De AirPods zelf geven fijn een geluidje als ze richting leeg gaan. Nou weet ik dat er een lampje op die case zit die goed aan zou moeten geven hoe vol de case nog is. Maar voor mij gevoel brand deze groen als hij helemaal vol is. Maar meestal is deze oranje en ik kan daar niet goed uit opmaken of de case dan voor 80% vol is, of nog 10%. Begrijp ik de werking van het lampje niet goed of is daar gewoon niks aan te doen?
https://support.apple.com/nl-nl/HT207012

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Wellicht heb ik dan altijd verkeerd gekeken. Voor mijn gevoel is het lampje bijna altijd oranje. Maar volgens de uitleg zou de case dan bijna leeg moeten zijn:
Wanneer de AirPods niet in de case zitten, geeft het lampje de status van de case aan. Groen betekent volledig opgeladen en oranje betekent dat er minder dan één volle lading van de batterij resteert.
Als ik dit dus goed begrijp moet je gewoon altijd voordat je de AirPods weer terug doet in de case even naar het lampje kijken en zodra deze oranje is, de case opladen.

Ik ga er eens goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Ik heb een issue met mijn AirPods Pro. Als ik op kantoor kom en pak mijn AirPods erbij, dan kan mijn iMac ze niet vinden. (iMac zojuist geüpdatet naar Monterey). Moet ik ze handmatig weer verbinden via bluetooth.

Kom ik thuis, wil ik weer verbinden met MacBook Air, zijn ze ook niet zichtbaar. Deze draaide al op Monterey. Maar daar is het issue ook ineens. Ik moet hem weer opnieuw via Bluetooth verbinden.

Op mijn iPhone is die wel gewoon zichtbaar. Iemand ook deze issue meegemaakt?
De afgelopen 2 jaar werkte het feilloos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
Citroentaart schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:21:
Ik heb een issue met mijn AirPods Pro.

…..

Op mijn iPhone is die wel gewoon zichtbaar. Iemand ook deze issue meegemaakt?
De afgelopen 2 jaar werkte het feilloos. :(
Overal nog wel steeds dezelfde iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Mr.ZeroNull! schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:18:
[...]

Overal nog wel steeds dezelfde iCloud?
Dat wel. Ik heb alleen mijn iCloud /apple ID mail aangepast. Echter heb ik ook de AirPods gereset. En opnieuw via mijn iPhone toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Laatst online: 24-06 23:42
B___MAN schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:33:
Die verminderde ANC merk ik ook op... :|
Is dit na de laatste firmware update?
Voor mijn gevoel de laatste tijd ook. Hoop dat het dan idd dat het een firmware ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Vildhjarta schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Voor mijn gevoel de laatste tijd ook. Hoop dat het dan idd dat het een firmware ding is.
Het lijkt per firmware update minder te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Kassad schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Het lijkt per firmware update minder te worden..
Dat idee heb ik dus ook. :(
Eerder hoorde ik bijna niets met mijn AirPods Pro als ik op de fiets zat.
Nu hoor ik echt wel auto's en andere geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 09-07 16:18

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand ervaring met een tik in de Airpods Pro tijdens het (hard)lopen. Ik had deze al laten maken (vervangen??) omdat dit een bekend probleem is. Maar nu ervaar ik het weer/nog steeds. Meer mensen hier last van?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Laatst online: 24-06 23:42
B___MAN schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Dat idee heb ik dus ook. :(
Eerder hoorde ik bijna niets met mijn AirPods Pro als ik op de fiets zat.
Nu hoor ik echt wel auto's en andere geluiden.
Ik merk het vooral in de trein, de zinloze k*tgesprekken die voorheen veel minder hoorbaar zijn moeten nu met meer volume overstemd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-07 17:30
Rivanov schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Hoelang heb je ze? Ik heb de mijne sinds release (oktober 2019) en heb ze vorige week laten vervangen. Had een kraak in de linker AirPod Pro en ook verminderde ANC. Nu met de nieuwe AirPods werkt ANC weer helemaal naar behoren!

[...]
hoe kom je er achter of anc wel of niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Het viel mij gisteren op dat toen ik de AirPods weer in de case deed, dat de accu van de case volgens de pop-up (op de iPhone) nog zo'n 40% was. Ineens staan alleen de AirPods nog maar op de pop-up en is de case weg. Ik de AirPods er weer even uitgehaald en weer terug gestopt en ditmaal geeft de pop-up aan dat de case 0% is.

Zou dit softwarematig geweest kunnen zijn of kan ik beter even langs een reparateur gaan om de accu van de case na te laten kijken? Ze zijn van mei 20202, dus val nog net in de garantie.
Tweakwondo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:12:
[...]

hoe kom je er achter of anc wel of niet goed werkt?
Als je ANC aan hebt staan hoor je weinig tot geen omgevingsgeluid waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Als je ANC aan hebt staan hoor je weinig tot geen omgevingsgeluid waar te nemen.
Ik hoor veel geluiden nog maar dan dof, lichte ruis hoor ik vrijwel niet meer. Als ik test op het zelfde moment met de Sony koptelefoon hoor ik veel minder omgevingsgeluiden dus het was een kleine tegenvaller. Ik heb verschilde maten dopjes geprobeerd dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Om de AirPods een wat beter/helderder geluid heb ik via Instellingen—Toegankelijkheid—AirPods—Toegankelijkheidsinstellingen voor geluid de Aangepaste koptelefoon aangezet en daarna op Helderheid gezet.

Mijn AirPods Pro klinken aanzienlijk prettiger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKlo_kp9bD3Z_-_ky2VCgRNbSjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KfTN4ZXrtEPKcqh80R8Jr5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tweakwondo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:01:
[...]

Ik hoor veel geluiden nog maar dan dof, lichte ruis hoor ik vrijwel niet meer. Als ik test op het zelfde moment met de Sony koptelefoon hoor ik veel minder omgevingsgeluiden dus het was een kleine tegenvaller. Ik heb verschilde maten dopjes geprobeerd dus daar ligt het niet aan.
In-ears of Over-ears is natuurlijk ook een wereld van verschil. ANC i.c.m. over-ear koptelefoons is natuurlijk vele malen beter dan ANC i.c.m. in-ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Rivanov schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:05:
[...]

In-ears of Over-ears is natuurlijk ook een wereld van verschil. ANC i.c.m. over-ear koptelefoons is natuurlijk vele malen beter dan ANC i.c.m. in-ears.
Dat heb ik mogen ervaren idd. Ik dacht zelf dat in ear ook goed zou dempen, afgezien van anc, althans zo is het hoe ik het mij kan herinneren van vroeger maar wellicht had ik de muziek gewoon veel te hard staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tweakwondo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Dat heb ik mogen ervaren idd. Ik dacht zelf dat in ear ook goed zou dempen, afgezien van anc, althans zo is het hoe ik het mij kan herinneren van vroeger maar wellicht had ik de muziek gewoon veel te hard staan :+
Geeft je pasvorm test wel aan dat de AirPods goed zitten/aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Tweakwondo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Ik vind ANC via de AirPods Pro overigens ook prima werken. Maar feit blijft dat ANC bij over-ears natuurlijk nóg beter werkt. Maar dat wil niet zeggen dat ANC via in-ears niet goed werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Phoolie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Geeft je pasvorm test wel aan dat de AirPods goed zitten/aansluiten?
Ja dat geeft de test aan dus ga er vanuit dat het allemaal wel goed zit. Ik had er alleen wat mee van verwacht, des ondanks ben ik te vrede met het gebruiksgemak en vooral dat het compact is mee te nemen vergeleken met de koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 14:25
Ik heb helaas problemen met mijn rechter oortje. Het lijkt wel alsof de bass is opgeblazen, dus een constante trilling van de bass. Als ik zit gaat het nog wel, maar bijvoorbeeld met hardlopen is het echt niet te doen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eerder had ik AirPods Max mogen testen, vandaag AirPods Pro als vervanger van AirPods 1 met W1-chip.

De AirPods Max zijn echt fantastisch qua geluid en het maken van snelle verbindingen (met name door H1), maar het is op mijn hoofd te zwaar, ik kreeg er serieus nekklachten en hoofdpijn van. Ook de druk van de oorschelpen is te stevig, waardoor ik na een kwartier al snakte naar lucht en dus de koptelefoon afzette.

AirPods Pro ooit al eens geprobeerd, maar vond in-ear nooit zo prettig. Qua geluid vind ik het verschil tussen AirPods 1 en AirPods Pro overigens geen wereld van verschil maken, maar dat ligt aan mijn slechte gehoor. Helaas wel nog altijd pijn in de oren van die tips. Misschien toch maar AirPods 2 met H1-chip gaan bestellen als ze nog eens voor een goede prijs te koop zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 14-04-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens Fukkink
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-04-2022
Ik denk dat je de Airpods Pro niet via een iPad kan opladen. De usb-c is bedoeld om ze sneller te kunnen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 14:39
DBreda schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:28:
Ik heb helaas problemen met mijn rechter oortje. Het lijkt wel alsof de bass is opgeblazen, dus een constante trilling van de bass. Als ik zit gaat het nog wel, maar bijvoorbeeld met hardlopen is het echt niet te doen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
is dit niet het issue waar een terugroepactie voor bestaat?

Ik heb beide AirPods pro laatst hieronder vervangen gekregen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 10:07
Rens Fukkink schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:26:
Ik denk dat je de Airpods Pro niet via een iPad kan opladen. De usb-c is bedoeld om ze sneller te kunnen opladen.
Je kan met een usb-c -> lightning kabel je AirPods case gewoon laden via een iPad Pro hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
ex87 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:55:
[...]

Je kan met een usb-c -> lightning kabel je AirPods case gewoon laden via een iPad Pro hoor
Deze wist ik niet, thanks voor de tip.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Nicj56 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:16:
[...]

Deze wist ik niet, thanks voor de tip.
Zo ook je iPhone, of camera etc: https://support.apple.com/en-us/HT209186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 14:20

JTfoto

Work hard

Zijn er hier veel mensen die airpods pro afgewogen hebben tegenover andere in ear opties?

Ik overweeg momenteel de airpods pro, bose quietcomfort earbuds en de nieuwe sennheiser momentum true wireless 3. Even ter beeldvorming hoe ik de in ears wil gebruiken:
- Reizen in OV/vliegtuig (goede anc is belangrijk. Ik heb nu een koptelefoon, de qc35, en zou graag datzelfde niveau ongeveer hebben)
- Hardlopen (goed draagcomfort en moet lekker vast zitten, zijn earhooks voor de pro's een ding?)
- Studeren

Ook vind ik het zelf prettig als er niet teveel van neutraal geluid afgeweken wordt, maar bij alle drie heb ik het idee dat het geluid voldoende is.

Als jullie mij een advies zouden kunnen geven, wat zou het dan zijn? Ben gewoon een iPhone gebruiker. (Ik weet niet zeker of dit in het consumenten aankoopadvies topic thuis hoort of dat dit hier ook mag gezien ik sterk de airpods overweeg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
JTfoto schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:51:
Zijn er hier veel mensen die airpods pro afgewogen hebben tegenover andere in ear opties?

Ik overweeg momenteel de airpods pro, bose quietcomfort earbuds en de nieuwe sennheiser momentum true wireless 3. Even ter beeldvorming hoe ik de in ears wil gebruiken:
- Reizen in OV/vliegtuig (goede anc is belangrijk. Ik heb nu een koptelefoon, de qc35, en zou graag datzelfde niveau ongeveer hebben)
- Hardlopen (goed draagcomfort en moet lekker vast zitten, zijn earhooks voor de pro's een ding?)
- Studeren

Ook vind ik het zelf prettig als er niet teveel van neutraal geluid afgeweken wordt, maar bij alle drie heb ik het idee dat het geluid voldoende is.

Als jullie mij een advies zouden kunnen geven, wat zou het dan zijn? Ben gewoon een iPhone gebruiker. (Ik weet niet zeker of dit in het consumenten aankoopadvies topic thuis hoort of dat dit hier ook mag gezien ik sterk de airpods overweeg)
Ik gebruik de AirPods voor oa hardlopen (perfect), reizen (super als je geen heftige ANC wilt) en studeren (matig). Het probleem van de AirPods is dat de ANC steeds meer richting het wegfilteren van harde geluiden maar het doorlaten van andere geluiden gaat. Eerder was de ANC gewoon stilte maar dat wordt steeds minder. Ik kan tegenwoordig gesprekken volgen als de ANC aan staat, ik hoor verkeer als ik fiets en de omroeper op het station. Tegelijk hoef ik de podcast/muziek niet hard te zetten dus ANC doet wel iets maar het is niet meer stil met ANC. Ik heb het idee dat Apple een andere kant op gaat mat ANC, als in, het kunnen luisteren van je content maar ook nog signalen uit de buitenwereld kunnen horen. Ik weet niet of dat echt zomin natuurlijk maar ik merk heel duidelijk dat ANC op de AirPods aan het veranderen is met elke firmware update. Of het een verbetering is is mij nog niet duidelijk.

Voor hardlopen heb ik overigens geen hook nodig, ze blijven goed zitten. Qua geluid zijn ze vrij neutraal maar ik moet zeggen dat spatial audio wel leuk is en de nieuwe geoptimaliseerde lossless audio op Apple Music vind ik echt super.

[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 26-04-2022 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:44
Hier de AirPods Pro voor on the go. Extreem gemakkelijk om mee te nemen. NC is een grote plus. Echter voor in het vliegtuig of voor thuis heb ik ook nog de Airpods Max. Sluiten nog meer het geluid af. Nog beter NC.

Mbt uitvallen van de Pro’s bijna nooit last van. Dankzij de eartips blijven ze goed in mijn oor “plakken” daarover ben ik zeer tevreden.

Als Apple gebruiker denk ik niet dat je er een miskoop aan hebt. Al is het maar voor de eenvoudige connectie mogelijkheden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 14:20

JTfoto

Work hard

Fijn om te horen @Kassad @TheKerremenke. Met name goed om te horen dat de pro's goed blijven zitten, ook bij hardlopen. Het punt van de almaar veranderende ANC is fijn om te weten, dat ga ik zeker ook meenemen in de overweging. Het is een goede zaak dat je het verkeer beter hoort op de fiets, maar het nadeel is wel dat er dan vrij weinig zelf aan te tunen is (wat is je eigen voorkeur).

Voor wat betreft het geluid, zeker kijkende naar grafieken, valt het mij op dat met name de bastonen prima, maar wel getemd zijn. Ervaren jullie dit bij het luisteren of is het voldoende aanwezig zonder het gevoel te hebben aan wat schuifjes te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
JTfoto schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:34:
Fijn om te horen @Kassad @TheKerremenke. Met name goed om te horen dat de pro's goed blijven zitten, ook bij hardlopen. Het punt van de almaar veranderende ANC is fijn om te weten, dat ga ik zeker ook meenemen in de overweging. Het is een goede zaak dat je het verkeer beter hoort op de fiets, maar het nadeel is wel dat er dan vrij weinig zelf aan te tunen is (wat is je eigen voorkeur).

Voor wat betreft het geluid, zeker kijkende naar grafieken, valt het mij op dat met name de bastonen prima, maar wel getemd zijn. Ervaren jullie dit bij het luisteren of is het voldoende aanwezig zonder het gevoel te hebben aan wat schuifjes te zitten?
Voor wat het zijn vind ik de bas prima maar het is zeker niet erg op de voorgrond oid. Ik zou zelf wel graag wat willen kunnen tunen maar dan vooral de ANC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Zijn hier meer mensen die vinden dat de case erg snel leeg gaat?

Laatst in de avond van de lader gehaald. dopjes en case op 100%.
Smorgens was de case 18% aan batterij verloren terwijl deze niet eens hoeft te laden.

Als ik dit vergelijk met de QCY cases die gaan makkelijk een 2 weken mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Mijn rechter AirPod Pro heeft het na 2,5 jaar opgegeven en kraakt ineens random. Benieuwd of het, het bekende probleem is of gewoon slijtage.. Ik gebruik ze rustig 30 uur per week (al 2,5 jaar) dus slijtage zou ik ook wel accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 14:25
Worker123 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:24:
[...]

is dit niet het issue waar een terugroepactie voor bestaat?

Ik heb beide AirPods pro laatst hieronder vervangen gekregen...
Ik krijg ook voor zowel links als rechts nieuwe via Amac, terwijl ze in principe niet meer onder de garantie vallen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 22:20
Hey, ik heb last van een vieze case denk ik. Ik ervaar het volgende:
  • Als zowel links als rechts 100% vol zijn, dan is er niets aan de hand. Ik luister m'n muziek
  • Daarna steek ik ze beide terug in de case
  • En dan blijkt dat het linker-oortje op de één of andere manier verbinding blijft behouden met mijn telefoon. De case "ziet" als het ware het linker-dopje niet goed.
  • Als ik vervolgens de case open, dan zie ik inderdaad dat alleen de rechter aan het laden is.
Ofwel: mijn conclusie is dat de connectiepunten van het linker-dopje vies zijn. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Ik heb al geprobeerd om met een wattenstaafje de contactpunten schoon te maken, maar dat heeft niet echt geholpen. Nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
smeerbartje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:49:
  • Als zowel links als rechts 100% vol zijn, dan is er niets aan de hand. Ik luister m'n muziek
  • En dan blijkt dat het linker-oortje op de één of andere manier verbinding blijft behouden met mijn telefoon. De case "ziet" als het ware het linker-dopje niet goed.
  • Als ik vervolgens de case open, dan zie ik inderdaad dat alleen de rechter aan het laden is.
Ofwel: mijn conclusie is dat de connectiepunten van het linker-dopje vies zijn. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Ik heb al geprobeerd om met een wattenstaafje de contactpunten schoon te maken, maar dat heeft niet echt geholpen. Nog meer tips?
Heb je ze al eens in een case van een vriend/vriendin gestopt? Ik had hetzelfde, maar bij mij bleek uiteindelijk de contactpunten op de Airpod zelf de boosdoener te zijn en is de rechter Airpod onder garantie vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oski27
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
smeerbartje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:49:
Ik heb dit in het verleden wel eens gehad. Heel af en toe gebeurde het dat er een oordopje leeg was wanneer ik wakker werd.
Ook al maak ik ze geregeld schoon; het lijkt willekeur. Het kan maanden goed gaan en ineens een dag dat die loopt te klooien. Idem voor de bluetooth verbinding (kwestie van resetten).
Naar mijn mening heeft het ook met de eartips die er omheen zitten te maken.

Wanneer ik zie dat ik geen pop-up krijg op mijn scherm; de airpod er uit halen waar het om gaat. Even bij de eartip wat drukken (zodat die weer wat “ronder” wordt) en er dan goed in laten vallen.

Zelf gebruik ik de grootste eartips, wellicht dat dat wat meer invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:09

Aiii

何これ

Ik ben mijn case verloren tijdens het fietsen, dus nu moet er een vervanging komen. Bij Apple vragen ze 109 Euro voor een vervangende case, dat is dus behoorlijk aan de prijs en gezien de leeftijd van de Pro's ook niet echt de moeite waard imo.

Nu staan er op Marktplaats wel een aantal te kopen, maar met de grote hoeveelheid neppe AirPods die daar te koop worden aangeboden is dat wel een risico.

Weet iemand of er legitieme resellers zijn waar je een tweedehands case kan kopen? Rebuy heeft wel afzonderlijke linkse en rechtste dopjes, maar geen cases. Amazon heeft "third party" cases die met de Pro's werken, maar dat zijn dodgy Chinese merken die waarschijnlijk beter zijn om je rookmelders te testen dan om je AirPods mee te laden, dus dat is het ook niet. Ik neem aan dat er geen Anker's of Ugreen's in deze markt bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 22:20
Jij beschrijft echt EXACT wat ik ervaar. Wel gedoe hoor, want om nu telkens te checken of het allemaal goed is gegaan met het terug plaatsen van beide airpods, dat is nogal lastig en niet "the apple way" :(.
oski27 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:56:
[...]

Ik heb dit in het verleden wel eens gehad. Heel af en toe gebeurde het dat er een oordopje leeg was wanneer ik wakker werd.
Ook al maak ik ze geregeld schoon; het lijkt willekeur. Het kan maanden goed gaan en ineens een dag dat die loopt te klooien. Idem voor de bluetooth verbinding (kwestie van resetten).
Naar mijn mening heeft het ook met de eartips die er omheen zitten te maken.

Wanneer ik zie dat ik geen pop-up krijg op mijn scherm; de airpod er uit halen waar het om gaat. Even bij de eartip wat drukken (zodat die weer wat “ronder” wordt) en er dan goed in laten vallen.

Zelf gebruik ik de grootste eartips, wellicht dat dat wat meer invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:40
Ik heb mijn setje ingeleverd bij Coolblue ter reparatie, omdat ik constant verbinding bleef verliezen. Ik heb hem tig keer gereset, maar niks mocht baten. Continue bleven de AirPods de verbinding verliezen tijdens het muziek luisteren, maar ook verdween de case uit mijn Bluetooth-lijst.

Gruwelijk irritant, en ik kon geen andere ervaringen vinden op het internet. Hopelijk is het een garantiedingetje... :/

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 17:58
Vorig jaar oktober is het “find my” zoeken toegevoegd voor AirPods Pro. Ik zit nu op firmware 4E71 en kan deze functionaliteit niet meer terug vinden in de find my app op mijn iPhone. Is dit weer verwijderd uit de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Prutsky schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:15:
Vorig jaar oktober is het “find my” zoeken toegevoegd voor AirPods Pro. Ik zit nu op firmware 4E71 en kan deze functionaliteit niet meer terug vinden in de find my app op mijn iPhone. Is dit weer verwijderd uit de firmware?
Ik krijg juist sinds deze week meldingen dat ik m'n AirPods achtergelaten heb dus het werkt bij mij juist wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 17:58
Ik heb n de Bluetooth instellingen de AirPods verwijderd en in “Find My”. Vervolgens opnieuw gekoppeld en nu krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYFKCBWq2tGm3UJGSWn5zJnmRuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3oQdZG3UWBJdOyHdk22kllE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn AirPods heb verwisseld met iemand anders. Het serienummer (te zien in de Bluetooth instellingen) is gelijk aan wat er in het oplaad doosje staat en gelijk aan wat er op de originele verpakking staat.
Ik snap dus niet zo goed wat er nu aan de hand is….
Ik kan nu wel weer de AirPods zoeken alsof het een AirTag is en niet dat alleen “route naar” mogelijk was.
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid