Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:41

JB

Cédric roelt!

Nu weer een paar keer gevlogen en dan zijn mijn AirPods 2 toch echt niet fijn. Zie dan meerderen met de AirPods Pro zitten. Werkt ANC dan afdoende? In ear heeft niet mijn voorkeur, vroegah ook Sennheisers gehad maar nooit echt fijn gevonden.

Verder twijfel ik ikv hoelang deze Pro dopjes inmiddels mee gaan. Komen er nieuwe aan, nog niet naar gekeken cq. in verdiept.

edit:
Hmm vaagheid dus mbt launch Airpods Pro 2

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 13-06-2022 10:24 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
JB schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:54:
Nu weer een paar keer gevlogen en dan zijn mijn AirPods 2 toch echt niet fijn. Zie dan meerderen met de AirPods Pro zitten. Werkt ANC dan afdoende? In ear heeft niet mijn voorkeur, vroegah ook Sennheisers gehad maar nooit echt fijn gevonden.

Verder twijfel ik ikv hoelang deze Pro dopjes inmiddels mee gaan. Komen er nieuwe aan, nog niet naar gekeken cq. in verdiept.

edit:
Bij mij werken de airpods pro perfect. Ik werk vaak in de nachtdienst dus doe in de avond een dutje. De airpods in en je hoort bijna niks meer.

Ik ga er vanuit als je de airpods max op doet dat dit nog wat beter is omdat deze over je oren heen zitten.

Ik heb de mijne al meer als 2 jaar en werken nog perfect. Mocht er een nieuwe versie komen dan koop ik die gelijk xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dhrhagenees.cro schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Bij mij werken de airpods pro perfect. Ik werk vaak in de nachtdienst dus doe in de avond een dutje. De airpods in en je hoort bijna niks meer.

Ik ga er vanuit als je de airpods max op doet dat dit nog wat beter is omdat deze over je oren heen zitten.

Ik heb de mijne al meer als 2 jaar en werken nog perfect. Mocht er een nieuwe versie komen dan koop ik die gelijk xD
Goed om te horen! Ik ben van 1 naar 2 gegaan toentertijd maar kom nu "a bit late to the party" icm geruchten AirPods Pro 2, maar ik ga denk ik niet wachten met bestellen omdat de geruchtenmolen steeds vooruit wordt geschoven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-06 14:13
JB schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:54:

edit:
Toevallig afgelopen week gevlogen met de AirPods Pro in.

Achter mij en mijn vriendin zat een gillend kind van ik denk 2/3 jaar. Mijn vriendin maakt gebruik van haar AirPods 2 en ze irriteerde zich mateloos aan dat kind omdat ze niet kon slapen.

Ik heb haar mijn AirPods Pro gegeven met ANC aan en ze viel binnen 5 minuten in slaap :)

Werkt prima!

In mijn ervaring is de Pro een verademing als je omgevingsgeluid niet wilt horen. Hou er wel rekening mee dat niet alles wordt weggefilterd. Een schreeuwend kind of in de cabine van een vliegtuig (geluid van buiten, motoren, pratende mensen etc etc wordt een flink stuk minder, maar als je je muziek uit zet hoor je ze nog wel.

Ook is er een lichte white noise hoorbaar, maar of dat van de oortjes zijn of dat het geluid niet goed wordt weggefilterd van het vliegtuig durf ik niet te zeggen.

Wel merk je pas hoe luid een vliegtuig is als je je oortjes weer uit doe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Knamix dank voor je input! Heb ze besteld en zouden vandaag binnen moeten komen. Ben benieuwd :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Knamix schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:17:
[...]Ook is er een lichte white noise hoorbaar, maar of dat van de oortjes zijn of dat het geluid niet goed wordt weggefilterd van het vliegtuig durf ik niet te zeggen.
Dat is normaal voor elke ANC toepassing. Het is onmogelijk om echt totale stilte te creeren. Je zal dit normaal bijna nooit merken omdat je of muziek aan hebt staan of andere geluiden hebt waarbinnen dit wegvalt (het achtergrondgeluid in een vliegtuig blijft toch wel een beetje aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Dat is normaal voor elke ANC toepassing. Het is onmogelijk om echt totale stilte te creeren. Je zal dit normaal bijna nooit merken omdat je of muziek aan hebt staan of andere geluiden hebt waarbinnen dit wegvalt (het achtergrondgeluid in een vliegtuig blijft toch wel een beetje aanwezig).
Er zit echter wel verschil in ANC van bijvoorbeeld AirPods Max of Sony WH-1000MX ten opzichte van AirPods Pro. Maar dat is altijd wel het geval met oordoppen die het oor geheel afsluiten.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Indrukwekkend staaltje techniek! Draagcomfort is echt veel fijner dan gedacht mbt in-ear. Laatste ervaring is een paar Sennheisers icm Ipod lang geleden :+ Tot nu toe erg blij mee, had ik eerder moeten doen ipv de upgrade naar de AirPods 2 toentertijd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:28
JB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:54:
Indrukwekkend staaltje techniek! Draagcomfort is echt veel fijner dan gedacht mbt in-ear. Laatste ervaring is een paar Sennheisers icm Ipod lang geleden :+ Tot nu toe erg blij mee, had ik eerder moeten doen ipv de upgrade naar de AirPods 2 toentertijd.
Hoe vind je de geluidskwaliteit en met name de bass? En draagcomfort is goed ja?

Ik zit al weken op de bestel knop te loeren, maar heb nog niet doorgedrukt omdat ik bang ben dat de bass tegen valt. Ik heb nu el-cheapo Ali QCY T1's en hoewel ik absoluut zeker weet dat die overall niet helemaal in balans zijn ( :+ ) vind ik de de muziekkwaliteit ook weer niet heel slecht en de bass prima.
Eerder heb ik Airpods gen 1 en 2 uitgeprobeerd via vrienden / collega's en daar viel het me zwaar tegen. Niet alleen bass maar überhaupt audio kwaliteit.
Draagcomfort van de QCY's is niet top, krijg al vrij snel een geïrriteerd gevoel in m'n oren. Prima voor het kwartiertje fietsen naar m'n werk maar een uurtje "chillen" met muziek is er niet echt bij.

Ik heb ook naar de Sony wf-1000xm4 gekeken, maar omdat ik met een AW5, Macbook Air, iPhone 12 en 2 iPads inmiddels redelijk in het Apple ecosysteem gezogen ben lijken de Airpods Pro me daarin de betere keuze. Let wel, ik ben absoluut geen audiofiel, maar wil de muziek wel een beetje "voelen". Als ik dat niet doe dan stuur ik ze meteen terug (als dat al kan met een setje oordoppen :P ).

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06 12:54
@Denman
Als je twijfelt, dan zou ik ze bestellen bij Coolblue. Dan mogen ze binnen 30 dagen retour gestuurd worden, ondanks dat ze gebruikt zijn.

Ik luister veel verschillende soorten muziek en vind het geluid prima. Bass is duidelijk aanwezig. En anders kan je bijv. via Spotify nog geluidsinstellingen aanpassen.
Soms lijkt het geluid minder goed te zijn, maar dan zitten de doppen niet goed (genoeg) in je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
vndk schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:03:
@Denman
Als je twijfelt, dan zou ik ze bestellen bij Coolblue. Dan mogen ze binnen 30 dagen retour gestuurd worden, ondanks dat ze gebruikt zijn.

Ik luister veel verschillende soorten muziek en vind het geluid prima. Bass is duidelijk aanwezig. En anders kan je bijv. via Spotify nog geluidsinstellingen aanpassen.
Soms lijkt het geluid minder goed te zijn, maar dan zitten de doppen niet goed (genoeg) in je oor.
Helemaal eens, sinds vorige week toch weer een poging gewaagd omdat ik voor mijn werk op zoek ben naar een headset met ANC. Ik heb gekeken naar Sony MX4, maar dat is over-ear en dat vind ik niet prettig. Daarnaast zit ik ook in het Apple eco-systeem en het blijft toch het prettigst werken. Had nog best veel plezier van mijn oude AirPods 1 die nog prima werken.

Ik moest even wennen aan het geluid, maar het is gewoon goed. Het zal niet geweldig zijn voor zij die zich als audiofiel herkennen, maar door met de equalizer te spelen, heb ik nu gewenst geluid. ANC is prima en het werkt gewoon goed.

Mocht je bij Coolblue bestellen, zoek dan een Tweedekans, dan is het wat minder erg om een nieuw artikel te retourneren, maar dat is slechts een tip. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Denman

@Denman wat hierboven staat. De bass is bij de AirPods/Earpods ook goed/beter als je ze goed in je oor drukt. Door eten, lachen etc kunnen ze wel iets gaan verzitten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:49

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:53:
[...]

Heb jij je AirPods al weer terug? Ik heb de mijne vorige week maandag via Amac ter reparatie aangeboden. Op donderdag kreeg ik bericht dat het rechter oortje zou worden vervangen en dat deze besteld is bij Apple. Nu krijg ik bericht dat er leveringsproblemen zijn en dat het sowieso nog een week wachten is :/
Dik een half jaar geleden het rechter oortje onder garantie vervangen, en nu begon het linker oortje te kraken. Vorige week maandag weer naar Amac gebracht, en vandaag bericht dat de diagnose voltooid is en dat ze beide (!) oortjes gaan vervangen. Nu alleen nog een nieuwe case 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat kan ik doen aan het volgende: muziek staat op een luider volume dan de aankondigingen van bijvoorbeeld iMessage. Ik heb geprobeerd het volume tijdens zo'n aankondiging te verhogen, maar daarna staat muziek keihard.

Hoe kan ik het volume gelijk trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 07:52
@Denman
Coolblue heeft van oudsher een goede reputatie gehad. Maar tegenwoordig lijkt de service niet beter dan andere webshops zoals Bol of Amazon te zijn, de verhalen hier in het forum lezende. Het zou zomaar kunnen zijn dat uit de verzegeling gehaalde Airpods niet retour gestuurd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 07:52
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Of-Aaargh op 20-06-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb hier de linker- en rechter AirPods voor me liggen sinds 9 uur vanmorgen. De linker zit nu op 57% en gaat erg hard naar beneden, de rechter zit nog op 87%. Ik lees hier en daar wel dit soort problemen. Is dit toeval of zal er toch wat mis zijn met het oortje?

Gisteren lagen ze ook op mijn bureau en toen haalde ik met gemak tot 's avonds laat naar nog geen 25%. Dat lijkt nu niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoevaak laadt men hier de (MagSafe) case op? Die gaat wel hard, is mijn beleving tov de AirPods (2) cases.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:21
2x per week, maar ik gebruik m'n AirPods dan ook minimaal 5u per dag en ze zijn al 2y oud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:15
ex87 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:22:
2x per week, maar ik gebruik m'n AirPods dan ook minimaal 5u per dag en ze zijn al 2y oud
Dat doe je dan wel goed.
Ik heb mij airpods pro ongeveer 15 maanden, maar de oortjes zelf zijn 4 maanden oud omdat ze onder garantie zijn vervangen wegens ruis. De case is wel dus 15 maanden oud. En voor mijn gevoel moet ik 3 keer per week opladen (magsafe) terwijl ik ze gemiddeld 2 uur per dag gebruik.

Vind vooral de case snel leeg gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:59

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:27
Hm, niets over waterproofing (ik zou graag een setje willen waar ik met een gerust hart ook door een fikse regenbui kan rennen) en ben benieuwd of ze nu eindelijk met lossless audio gaan komen (al hoeft dat voor mij niet op in-ears, het verschil hoor je imho toch niet waar ik voor in ears zou kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik merk dat mijn nieuwe AirPods Pro niet automatisch stopt met spelen bij het uit de oren halen van die dingen of starten als ik ze weer in doe. Mijn oude AirPods 1st Gen hadden wat dat betreft nooit problemen. Mis ik iets?

[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 27-06-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:35:
Ik merk dat mijn nieuwe AirPods Pro niet automatisch stopt met spelen bij het uit de oren halen van die dingen of starten als ik ze weer in doe. Mijn oude AirPods 1st Gen hadden wat dat betreft nooit problemen. Mis ik iets?
Ja, het stukje muziek als ze niet in je oor zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
richards3 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Ja, het stukje muziek als ze niet in je oor zitten :P
Jij bent zeker de leukste thuis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:46
THE_BASE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:35:
Gebeurt bij mij heel af en toe. Maar 99/100 gaat het gewoon goed.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Gebeurt bij mij heel af en toe. Maar 99/100 gaat het gewoon goed.
Inmiddels AirPods even gereset. Maar eens aankijken, nu werkt het weer. Hele fijne oordoppen, wel irritant dat ze met eten of op de fiets over tegeltjes uit m’n oren rollen en ik ze goed moet doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58
THE_BASE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:39:
[...]

Inmiddels AirPods even gereset. Maar eens aankijken, nu werkt het weer. Hele fijne oordoppen, wel irritant dat ze met eten of op de fiets over tegeltjes uit m’n oren rollen en ik ze goed moet doen. :)
Misschien even ander formaat dopje proberen, deze klachten heb ik namelijk niet.
Als je last blijft houden kan je ook kijken voor 3rd party, van bijvoorbeeld memory foam; https://www.amazon.nl/New...ugenschuim/dp/B08BP6WHHM/

(let wel; de reviews lopen nogal uiteen, voor de een is het perfect, de ander vindt het troep)

[ Voor 8% gewijzigd door Noisyplate op 28-06-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Noisyplate schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:02:
[...]

Misschien even ander formaat dopje proberen, deze klachten heb ik namelijk niet.
Als je last blijft houden kan je ook kijken voor 3rd party, van bijvoorbeeld memory foam; https://www.amazon.nl/New...ugenschuim/dp/B08BP6WHHM/

(let wel; de reviews lopen nogal uiteen, voor de een is het perfect, de ander vindt het troep)
Heb inderdaad Comply al gezien, voor nu heb ik de truc toegepast door de oortjes in te doen en dan een klein stukje naar boven te draaien (richting ogen). Dan zitten ze iets beter. Kijken of dat beter gaat voor langere termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb gisteren mijn Pro's weer naar Apple gestuurd vanwege het krakende geluid als ANC of passthrough aanstaan. Dit is de derde keer voor hetzelfde (bekende) probleem. De eerste keer zijn ze beide omgeruild voor nieuwe, de tweede keer is er één omgeruild.

De "reparatie" is deze keer in welgeteld 3 minuten voltooid volgens de statusupdates, dus ik ga er van uit dat ze linea recta in de prullenbak gemikt en omgeruild zijn :P

UPS tracking code is ook al binnen, dus morgen kan ik als het goed is weer luisteren (en belangrijker, de luidruchtige buurtkinderen wegfilteren :P ).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Spike_wolf schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:34:
Ik heb gisteren mijn Pro's weer naar Apple gestuurd vanwege het krakende geluid als ANC of passthrough aanstaan. Dit is de derde keer voor hetzelfde (bekende) probleem. De eerste keer zijn ze beide omgeruild voor nieuwe, de tweede keer is er één omgeruild.

De "reparatie" is deze keer in welgeteld 3 minuten voltooid volgens de statusupdates, dus ik ga er van uit dat ze linea recta in de prullenbak gemikt en omgeruild zijn :P

UPS tracking code is ook al binnen, dus morgen kan ik als het goed is weer luisteren (en belangrijker, de luidruchtige buurtkinderen wegfilteren :P ).
Kijk, dat is nog eens service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Fijn dat het opgelost wordt, maar ik begrijp niet waarom het probleem de eerste keer niet was opgelost. Alles wat na een bepaalde datum is geproduceerd zou het probleem niet meer moeten hebben. Het lijkt er bijna op dat Apple dan toch nog de oude productie als vervangende exemplaren verstuurd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

BillSpaarbank schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:37:
[...]

Fijn dat het opgelost wordt, maar ik begrijp niet waarom het probleem de eerste keer niet was opgelost. Alles wat na een bepaalde datum is geproduceerd zou het probleem niet meer moeten hebben. Het lijkt er bijna op dat Apple dan toch nog de oude productie als vervangende exemplaren verstuurd.
Ik denk dat dat precies is wat ze doen. De oude voorraad gebruiken als vervanging. Want ze hebben het volgens mij niet allemaal. En als er een gedeelte tussen zit dat wel werkt is het zonde om ze allemaal te vernietigen natuurlijk.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:39
Er is een (intern) afwijkend model nummer die de ‘oude’ AirPods. Het omruilen in het begin gebeurde inderdaad voor dezelfde maar op een gegeven moment leidde het systeem al dat nieuwe leveringen de nieuwe AirPods hadden. Ik denk dat het stom toeval is en je dubbel pech had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Heb ik weer :P

Nouja, we gaan het zien straks. De vorige drie sets haalde het steeds een maand of 4 geloof ik. Ik ben benieuwd hoe lang deze het uithouden :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:52

Ik heb hier ook last van. Wou na de vakantie even bij Amac langslopen, maar wist niet dat je ze ook gewoon op kon sturen. Moet je dan gewoon een service request aanmaken op de Apple site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Phoolie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:08:
[...]

Ik heb hier ook last van. Wou na de vakantie even bij Amac langslopen, maar wist niet dat je ze ook gewoon op kon sturen. Moet je dan gewoon een service request aanmaken op de Apple site?
Als je hetzelfde probleem hebt kun je via deze pagina naar 'contact opnemen'. Via een chat kun je je probleem voorleggen, proberen ze wat oplossingen (resetten enzo) en als het niet helpt starten ze een reparatie. Je krijgt dan de keus of je ze afgeeft bij een Apple Store, een reseller als Amac, of per UPS op wil sturen :)

[Edit]
Nieuwe AirPods net binnen, zoals verwacht mijn oorspronkelijke case met twee nieuwe AirPods er in. Werken als een zonnetje (elke keer is het weer een verrassing hoe veel beter de noice cannelation ineens werkt, die degradeerde de vorige keer ook geleidelijk, los van het krakende geluid bij beweging).
Hopelijk kan ik hier gewoon mee vooruit tot ik ze een keer vervang door een volgende generatie :)

[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 28-07-2022 11:14 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb begin dit jaar mijn airpods pro om laten wisselen bij de apple store wegens het crackling geluid, echter heb ik nu met de nieuwe exemplaren weer dat ik een soort sneeuw geluid hoor van de televisie. Het is enkel hoorbaar als je 1 airpod in hebt, maar wel irritant. Dus ga ze denk ik weer aanmelden voor omruilprocedure.

Verder vraag ik me af; is de noice cancelation op de airpods pro nou dat enkel voor mij omgevingsgeluid wordt gefilterd, of ook voor de gene met wie ik bel. Ik merk namelijk als ik bel via de airpods dat de ander elke mini geluidje keihard hoort. Denk aan een la open of dicht doen, een boteramzakje pakken enz. Die ander hoort het vreselijk hard. Het lijk me dat ik mag verwachten dat de airpods dit geluid wel mogen wegfilteren. Of heb ik een verkeerde instelling aanstaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
drusloos schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:13:
Verder vraag ik me af; is de noice cancelation op de airpods pro nou dat enkel voor mij omgevingsgeluid wordt gefilterd, of ook voor de gene met wie ik bel. Ik merk namelijk als ik bel via de airpods dat de ander elke mini geluidje keihard hoort. Denk aan een la open of dicht doen, een boteramzakje pakken enz. Die ander hoort het vreselijk hard. Het lijk me dat ik mag verwachten dat de airpods dit geluid wel mogen wegfilteren. Of heb ik een verkeerde instelling aanstaan?
Tijdens een gesprek kan je vanuit controlcenter kiezen tussen verschillende modi; standard, voice isolation en wide spectrum. Waarschijnlijk staat 'ie bij jou op de eerste of laatste. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMoZuowUEzqLrm38h4smVbJtong=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qLwQCXIgMjyq5kaO7JR9xQC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifnXG-zErVIAHkNSnkLxAOt8xoQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ustRhojF6GSr3oIjfyQ0PVfG.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door Fuwor op 04-08-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Fuwor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Tijdens een gesprek kan je vanuit controlcenter kiezen tussen verschillende modi; standard, voice isolation en wide spectrum. Waarschijnlijk staat 'ie bij jou op de eerste of laatste. ;)

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit lijkt voor mij de tip van het jaar!! Ik probeer alleen die optie te vinden, maar zie hem niet. Ik kijk in het bedieningspaneel tijdens een gewoon gesprek, maar daar zie ik niet de optie om het aan te passen. Werkt dit enkel met facetime?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
drusloos schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Dit lijkt voor mij de tip van het jaar!! Ik probeer alleen die optie te vinden, maar zie hem niet. Ik kijk in het bedieningspaneel tijdens een gewoon gesprek, maar daar zie ik niet de optie om het aan te passen. Werkt dit enkel met facetime?
Dat is een goede… ik heb dit vanmiddag uitgeprobeerd in een normaal telefoongesprek en daar heb ik dit screenshot gemaakt en leek het dus te werken. Echter werkt dat nu ook niet meer en vind ik inderdaad terug dat dit enkel bij bepaalde apps wordt ondersteund. Moet ik je helaas toch teleurstellen… :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Fuwor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Dat is een goede… ik heb dit vanmiddag uitgeprobeerd in een normaal telefoongesprek en daar heb ik dit screenshot gemaakt en leek het dus te werken. Echter werkt dat nu ook niet meer en vind ik inderdaad terug dat dit enkel bij bepaalde apps wordt ondersteund. Moet ik je helaas toch teleurstellen… :(
◉ U kunt de geluidsisolatiemodus alleen inschakelen als u het gesprek al bent begonnen.

◉ Deze functie moet elke keer handmatig worden ingeschakeld.

Niet alle apps ondersteunen de functie voor geluidsisolatie, inclusief de gewone iPhone-app. Voor audiogesprekken raden we FaceTime Audio aan. Dat wil zeggen, de functie werkt niet wanneer u uw vrienden op de traditionele manier belt via uw lokale telefoonnetwerk, maar werkt wel in FaceTime-oproepe

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 23:42
Edit: verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Vildhjarta op 12-08-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Hallo allemaal,

Misschien stel ik wel een hele domme vraag maar ik heb hem in ieder geval nog niet langs zien komen hier dus hier komt ie.

Hoe kan ik zien aan de AirPods Pro of hij 100% is opgeladen of niet?

Want ik heb het idee dat de accu van de AirPods wel erg snel leeg gaat namelijk.

Nou heb ik ze ongeveer 2 a 3 jaar niet gebruikt en hebben ze alleen maar stof liggen vangen bij mij op m’n computerkamer. Dus ik vraag me af in hoeverre dat de accu heeft beschadigd, weten jullie dat ook?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Lau26 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 04:20:
Hallo allemaal,

Misschien stel ik wel een hele domme vraag maar ik heb hem in ieder geval nog niet langs zien komen hier dus hier komt ie.

Want ik heb het idee dat de accu van de AirPods wel erg snel leeg gaat namelijk.

Nou heb ik ze ongeveer 2 a 3 jaar niet gebruikt en hebben ze alleen maar stof liggen vangen bij mij op m’n computerkamer. Dus ik vraag me af in hoeverre dat de accu heeft beschadigd, weten jullie dat ook?
Als je de case opent dan komt het batterijniveau van deze en je AirPods naar voren. Je kan ook een widget aanmaken die het batterijniveau weergeeft als je de case opent of de oortjes in hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
Lau26 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 04:20:
Hallo allemaal,

De case openen naast je iPhone/iPad en het volgend zou te zien moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBw7W4R9jPaYpOsFwpU1_MOTGCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWrde1eJeCnfXWwb3ouFmzhT.jpg?f=fotoalbum_large

Of in je widgets;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bGs2HHd6CHjo6e0j9q1JD9CZFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kTweWmg62BCyy6NcX7epH5Cy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1986
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-09-2022
Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de Airpods Pro tegelijkertijd met je Iphone en een Windows laptop te verbinden? Tegelijkertijd met twee Apple apparaten is wel mogelijk lees ik online, echter met een 'wel-Apple' apparaat en een 'niet-Apple' apparaat kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

willem1986 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:03:
Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de Airpods Pro tegelijkertijd met je Iphone en een Windows laptop te verbinden? Tegelijkertijd met twee Apple apparaten is wel mogelijk lees ik online, echter met een 'wel-Apple' apparaat en een 'niet-Apple' apparaat kan ik nergens vinden.
Hoe bedoel je gelijktijdig? Als in, op dit exacte moment zijn ze beide verbonden en hoor je geluid van beide tegelijk door de AirPods? Dat is niet mogelijk, ook niet met Apple apparaten.

"Tegelijk verbonden" als in, beide apparaten kennen de AirPods en kunnen ze los van elkaar gebruiken, dan kan dat wel. Apple apparaten zullen de AirPods altijd zien wanneer je ze in hebt en automatisch verbinding maken, voor andere apparaten zul je de verbinding handmatig tot stand moeten brengen.
Dus via een bluetooth menu de AirPods selecteren zodat hij verbinding maakt.

Ik gebruik mijn AirPods met mijn Mac, iPhone, iPad en Nintendo Switch. De apple apparaten doen het zoals vermeld "allemaal vanzelf". Bij de switch moet ik in het menu even de AirPods selecteren, waarna ik ze direct kan gebruiken.
Als ik de Switch uitzet zien mijn Apple apparaten ze weer en kan ik daar (zonder handmatige handelingen) weer naar muziek luisteren.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1986
Spike_wolf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Hoe bedoel je gelijktijdig? Als in, op dit exacte moment zijn ze beide verbonden en hoor je geluid van beide tegelijk door de AirPods? Dat is niet mogelijk, ook niet met Apple apparaten.

"Tegelijk verbonden" als in, beide apparaten kennen de AirPods en kunnen ze los van elkaar gebruiken, dan kan dat wel. Apple apparaten zullen de AirPods altijd zien wanneer je ze in hebt en automatisch verbinding maken, voor andere apparaten zul je de verbinding handmatig tot stand moeten brengen.
Dus via een bluetooth menu de AirPods selecteren zodat hij verbinding maakt.

Ik gebruik mijn AirPods met mijn Mac, iPhone, iPad en Nintendo Switch. De apple apparaten doen het zoals vermeld "allemaal vanzelf". Bij de switch moet ik in het menu even de AirPods selecteren, waarna ik ze direct kan gebruiken.
Als ik de Switch uitzet zien mijn Apple apparaten ze weer en kan ik daar (zonder handmatige handelingen) weer naar muziek luisteren.
Ik bedoel inderdaad dat ik automatisch kan switchen tussen beide apparaten. Dus wanneer ik gebeld word via de laptop de Airpods automatisch switchen naar de laptop en vice versa. Handmatig verbinden dat lukt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

willem1986 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:26:
[...]

Ik bedoel inderdaad dat ik automatisch kan switchen tussen beide apparaten. Dus wanneer ik gebeld word via de laptop de Airpods automatisch switchen naar de laptop en vice versa. Handmatig verbinden dat lukt inderdaad!
Ik heb geen Windows computers dus kan het niet dubbel checken, maar volgens mij kun je daar echt alleen handmatig naartoe switchen (dus je bluetooth menu openen en op de AirPods klikken), automatisch zal hij niet doen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1986
Spike_wolf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Ik heb geen Windows computers dus kan het niet dubbel checken, maar volgens mij kun je daar echt alleen handmatig naartoe switchen (dus je bluetooth menu openen en op de AirPods klikken), automatisch zal hij niet doen.
Voor zover ik nu kan zien of vinden vermoed ik dat ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
willem1986 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Voor zover ik nu kan zien of vinden vermoed ik dat ook inderdaad.
Klopt, je kan vanuit Windows alleen de AirPods handmatig verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1986
Davidas schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:01:
[...]

Klopt, je kan vanuit Windows alleen de AirPods handmatig verbinden.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:28
Iemand anders hier problemen met extreem snel leeg zijn van oortjes en doosje?
Ik heb airpods pro sinds december 2020

Ik gebruik mijn oortjes dagelijks , op fiets naar werk heen en weer 30 min totaal, tijdens werk wel is om te bellen, zo nu en dan ook nog in bed. Maar nu laatse 2 weken is het echt extreem geworden. Van helemaal vol zowel oortjes als doosje, ongeveer 15 min spotify luisteren en half uur telefoneren naar middag op de fiets naar huis al 1 oortje leeg, ander 15 % en doos leeg. Lees verschillende dingen over batterij leven en dat ze levensduur van 1.5 jaar geven? Sommige zeggen dat ze al 3 jaar met oortjes rondlopen, dagelijks opladen maar alsnog 3/4 uur op 100/0 doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
In iOS16 kun je ook vanuit instellingen je AirPods beheren als je ze in hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NopRGWjfJdws2mtfJ_GhpF0rt0I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYHUU35gmGe0VN9YTPhlCjb0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKlq05H5pU2F582uyAA-y7K-xnM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXmV2WPM83e815iz6fvk5UvX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU8k4LPmxGI8bg5Idn9SBNuMqso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APbxZ5q1DJk3W8b0hZl5LUfd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeHB-qFOR6V7IAxmiJo6yCtJqNk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gIvwPoOC6OR4sgS84o4WezF1.png?f=fotoalbum_tile

Nu nog de knop dat je ze vanuit hier ook kan updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08
Ik heb de Airpods pro nu twee weken in gebruik. icm de Iphone of Apple TV werkt alles perfect, goed geluid en ze zitten prima.

Voor mijn werk heb ik een Windows 11 laptop (Lenovo Thinkpad) waar ik de Airpods ook vaak gebruik voor Teams calls. Ik merk dat de geluidskwaliteit een stuk slechter is, collega's zeggen dit ook als ik de microfoon gebruik van de Airpods. Het lijkt wel of er een slechte codec wordt gebruikt.

Wat is jullie ervaring met Teams op Windows 11 icm de Airpods pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 23:06

Bob Popcorn

Plop!

Aalard99 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:33:
Ik heb de Airpods pro nu twee weken in gebruik. icm de Iphone of Apple TV werkt alles perfect, goed geluid en ze zitten prima.

Voor mijn werk heb ik een Windows 11 laptop (Lenovo Thinkpad) waar ik de Airpods ook vaak gebruik voor Teams calls. Ik merk dat de geluidskwaliteit een stuk slechter is, collega's zeggen dit ook als ik de microfoon gebruik van de Airpods. Het lijkt wel of er een slechte codec wordt gebruikt.

Ja, dit is idd helemaal kut. Waar het aan ligt geen idee, maar ik heb exact dezelfde ervaring.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
In de categorie: Fijn dat het werkt maar niet verwacht: Ik heb sinds kort een werk telefoon (iPhone) en dit was een mooi moment om m'n werk MacBook + iPhone een eigen iCloud account te geven en het los te trekken van privé.

Net na de wisseling had ik een meeting en bedacht ik me ineens dat ik m'n AirPods niet meer kon gebruiken want, iCloud account maar - na het indrukken van het doosje kon ik ze gewoon toevoegen op m'n MB (en zie ik ze ook op m'n werk iPhone).

Het automatisch wisselen tussen privé en werk iCloud werkt uiteraard niet, maar ik hoef maar 1 te klikken en het hele setje verhuisd nu.. Erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 23:06

Bob Popcorn

Plop!

ex87 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:43:
In de categorie: Fijn dat het werkt maar niet verwacht: Ik heb sinds kort een werk telefoon (iPhone) en dit was een mooi moment om m'n werk MacBook + iPhone een eigen iCloud account te geven en het los te trekken van privé.

Net na de wisseling had ik een meeting en bedacht ik me ineens dat ik m'n AirPods niet meer kon gebruiken want, iCloud account maar - na het indrukken van het doosje kon ik ze gewoon toevoegen op m'n MB (en zie ik ze ook op m'n werk iPhone).

Het automatisch wisselen tussen privé en werk iCloud werkt uiteraard niet, maar ik hoef maar 1 te klikken en het hele setje verhuisd nu.. Erg fijn!
Ja... daarvoor had ik een setje verzopen Airpods, maar wat nog makkelijker is, is alles onder 1 iCloud te hangen. :p Daar zit nu m'n werktelefoon en werklaptop ook onder...

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@Bob Popcorn Ja daar wilde ik juist vanaf ;) alles iCloud gerelateerd is toch geblokkeerd via m'n werk met MacOS policies dus ik wilde graag een schone splitsing maar toch m'n AirPods blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:00

amphora

Websites & Fotografie

Aalard99 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:33:

En ik val even in herhaling
amphora schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:22:
[...]

Dat is het nadeel van Bluetooth. Hoge kwaliteit audio kan maar in één richting dus zodra de microfoon moet werken gaat alles naar een lagere kwaliteit. Is met (volgens mij) alle Bluetooth headsets zo. Ik heb daarom een losse microfoon op m'n bureau staan.
Tip: gebruik de ingebouwde microfoon van je laptop en gebruik AirPods alleen om te luisteren.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
amphora schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:22:
[...]

Dat is het nadeel van Bluetooth. Hoge kwaliteit audio kan maar in één richting dus zodra de microfoon moet werken gaat alles naar een lagere kwaliteit. Is met (volgens mij) alle Bluetooth headsets zo. Ik heb daarom een losse microfoon op m'n bureau staan.
Dan vraag ik me toch af waarom ik met mijn Bose Quitecomfort 25 hier geen last van heb? Dit is ook een bluetooth headset die prima geluid geeft als ik de microfoon gebruik. Ik heb alleen last met de Apple Airpods.

Ook als ik de Airpods op mijn Iphone gebruik heb ik prima geluid met bellen, anderen horen mij dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
amphora schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:15:

Tip: gebruik de ingebouwde microfoon van je laptop en gebruik AirPods alleen om te luisteren.
Thx, zal dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
dfbt schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:43:
Iemand anders hier problemen met extreem snel leeg zijn van oortjes en doosje?
Ik heb airpods pro sinds december 2020

Ik gebruik mijn oortjes dagelijks , op fiets naar werk heen en weer 30 min totaal, tijdens werk wel is om te bellen, zo nu en dan ook nog in bed. Maar nu laatse 2 weken is het echt extreem geworden. Van helemaal vol zowel oortjes als doosje, ongeveer 15 min spotify luisteren en half uur telefoneren naar middag op de fiets naar huis al 1 oortje leeg, ander 15 % en doos leeg. Lees verschillende dingen over batterij leven en dat ze levensduur van 1.5 jaar geven? Sommige zeggen dat ze al 3 jaar met oortjes rondlopen, dagelijks opladen maar alsnog 3/4 uur op 100/0 doen..
Ja ik heb exact hetzelfde probleem!!
Alleen als ze de Airpods Pro maar een levensduur van anderhalf jaar geven dan heb ik denk ik een probleem want ik heb ze minimaal 2 jaar niet gebruikt namelijk.

En nu wil ik ze eindelijk gaan gebruiken en blijkt de accu niet meer goed te zijn!

Eerder op de avond vanavond waren ze nog voor 100% vol en een paar uur later zijn ze ineens nog maar voor 40% vol!

Zou dit niet met een firmware update verholpen kunnen worden ofzo of kan dat niet?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:28
Lau26 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 05:34:
[...]

Zou dit niet met een firmware update verholpen kunnen worden ofzo of kan dat niet?
Ik heb echt geen flauw idee, ik lees sommige berichten op forums dat mensen hun hele oortjes resetten naar fabriekinstellingen eventueel zou helpen..

Mijn oortjes en doosje hebben zichzelf net begeven, krijg ze met geen mogelijkheid meer aan of opgeladen. toch misschien nog even langs een apple zaak? ik weet alleen niet of je garantie erop krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
dfbt schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:31:
[...]

Ik heb echt geen flauw idee, ik lees sommige berichten op forums dat mensen hun hele oortjes resetten naar fabriekinstellingen eventueel zou helpen..

Mijn oortjes en doosje hebben zichzelf net begeven, krijg ze met geen mogelijkheid meer aan of opgeladen. toch misschien nog even langs een apple zaak? ik weet alleen niet of je garantie erop krijgt..
Als ze binnen 2 jaar helemaal niks meer doen, lijkt mij dat wel garantie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Spike_wolf schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:50:
[...]

Als je hetzelfde probleem hebt kun je via deze pagina naar 'contact opnemen'. Via een chat kun je je probleem voorleggen, proberen ze wat oplossingen (resetten enzo) en als het niet helpt starten ze een reparatie. Je krijgt dan de keus of je ze afgeeft bij een Apple Store, een reseller als Amac, of per UPS op wil sturen :)

[Edit]
Nieuwe AirPods net binnen, zoals verwacht mijn oorspronkelijke case met twee nieuwe AirPods er in. Werken als een zonnetje (elke keer is het weer een verrassing hoe veel beter de noice cannelation ineens werkt, die degradeerde de vorige keer ook geleidelijk, los van het krakende geluid bij beweging).
Hopelijk kan ik hier gewoon mee vooruit tot ik ze een keer vervang door een volgende generatie :)
Zojuist ook contact gehad en ze komen die van mij ook ophalen.

Heb jij de oorkussentjes/eartips er gewoon op laten zitten toen je ze opstuurde of heb je die er af gehaald? Die vrouw aan de telefoon zei dat ik die gewoon mee kon sturen, maar als ik de mail goed begrijp moeten die er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Phoolie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:53:
[...]

Heb jij de oorkussentjes/eartips er gewoon op laten zitten toen je ze opstuurde of heb je die er af gehaald? Die vrouw aan de telefoon zei dat ik die gewoon mee kon sturen, maar als ik de mail goed begrijp moeten die er af.
Volgens de mail moeten ze er af inderdaad. Alleen de AirPods zelf en het doosje zijn nodig, UPS pakt ze zelf in in een verzenddoos enzo.
De eerste en laatste keer heb ik ze zonder tips opgestuurd. Beide keren kreeg ik dus nieuwe opgestuurd in mijn oorspronkelijke doosje, maar met nieuwe (maat M) tips er op.
De tweede keer was ik de tips er vergeten af te halen, maar toen kwamen er ook nieuwe binnen met nieuwe tips er op. Maakt weinig uit dus, tenzij je heel erg gehecht bent aan je huidige tips :P
Of als het een andere maat dan M is en je veen reserve hebt liggen. Gebruik je wel M dan is het nooit weg om een extra paar op voorraad te hebben, dus ik zou ze er lekker af halen.

Humankind… be both.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Davidas schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:52:
In iOS16 kun je ook vanuit instellingen je AirPods beheren als je ze in hebt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu nog de knop dat je ze vanuit hier ook kan updaten. :)
Dat kon toch altijd al? Alleen in 15 zat het iets dieper verstopt dan meteen op het beginscherm van Instellingen :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
Phoolie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:53:
[...]

Net als @Spike_wolf al zegt. Gewoon de tips eraf halen, grote kans dat je nieuwe mee retour gestuurd krijgt. Heb ik zelf ook gehad. Tevens geven ze zelf immers aan ze zonder tips te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
WhatsappHack schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:35:
[...]

Dat kon toch altijd al? Alleen in 15 zat het iets dieper verstopt dan meteen op het beginscherm van Instellingen :P
Kan goed maar nu zit het direct onder de Instellingen button recht onder je Apple ID. Veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

Lau26 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 05:34:
[...]

Ja ik heb exact hetzelfde probleem!!
Alleen als ze de Airpods Pro maar een levensduur van anderhalf jaar geven dan heb ik denk ik een probleem want ik heb ze minimaal 2 jaar niet gebruikt namelijk.

En nu wil ik ze eindelijk gaan gebruiken en blijkt de accu niet meer goed te zijn!

Eerder op de avond vanavond waren ze nog voor 100% vol en een paar uur later zijn ze ineens nog maar voor 40% vol!

Grappig. Dacht dat het aan mijn gebruik lag (elke dag uren in weer en wind) maar het viel mij ook al op dat de levensduur van die dingen aanmerkelijk korter is dan wat je van Apple verwacht. Ik ben aan m’n derde setje bezig in vijf jaar. (1e waren “gewone” AirPods)

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
Anoniem: 1312488 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Grappig. Dacht dat het aan mijn gebruik lag (elke dag uren in weer en wind) maar het viel mij ook al op dat de levensduur van die dingen aanmerkelijk korter is dan wat je van Apple verwacht. Ik ben aan m’n derde setje bezig in vijf jaar. (1e waren “gewone” AirPods)
Dan zal ik ook mijn n=1 duit in het zakje doen ;) mijn pro’s zijn na twee jaar dagelijks gebruik nog als nieuw. Batterij gaat nog steeds een uur of drie mee en de case gaat zolang mee dat ik em altijd vergeet te laden. Enige probleem is dat ANC maar blijft afnemen maar dat is een driver probleem.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Spike_wolf schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Volgens de mail moeten ze er af inderdaad. Alleen de AirPods zelf en het doosje zijn nodig, UPS pakt ze zelf in in een verzenddoos enzo.
De eerste en laatste keer heb ik ze zonder tips opgestuurd. Beide keren kreeg ik dus nieuwe opgestuurd in mijn oorspronkelijke doosje, maar met nieuwe (maat M) tips er op.
De tweede keer was ik de tips er vergeten af te halen, maar toen kwamen er ook nieuwe binnen met nieuwe tips er op. Maakt weinig uit dus, tenzij je heel erg gehecht bent aan je huidige tips :P
Of als het een andere maat dan M is en je veen reserve hebt liggen. Gebruik je wel M dan is het nooit weg om een extra paar op voorraad te hebben, dus ik zou ze er lekker af halen.
Woensdag opgehaald en gisteren alweer terug ontvangen. Ze hebben er 1 omgewisseld. Heb nu dus 1 nieuw tip.

Weet jij toevallig of ik ergens na kan gaan of ze ook naar die andere hebben gekeken? Die heeft niet zo'n erge kraak als die nu vervangen is, maar als ik hem aanraak, kraakt hij wel iets en dat is bij de nieuwe niet. Dus als ze er niet naar gekeken hebben, dan wil ik ze nogmaals aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Phoolie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Woensdag opgehaald en gisteren alweer terug ontvangen. Ze hebben er 1 omgewisseld. Heb nu dus 1 nieuw tip.

Weet jij toevallig of ik ergens na kan gaan of ze ook naar die andere hebben gekeken? Die heeft niet zo'n erge kraak als die nu vervangen is, maar als ik hem aanraak, kraakt hij wel iets en dat is bij de nieuwe niet. Dus als ze er niet naar gekeken hebben, dan wil ik ze nogmaals aanmelden.
Volgens mij kun je niet zien wat ze gedaan hebben. Maar als ik de statusupdates en de tijden die daarbij staan bekijk kan het haast niet anders dan dat ze de oude uit de case gehaald hebben en direct de prullenbak in gegooid hebben, nieuwe gekoppeld hebben en de case weer ingepakt hebben.
Heb je bij het aanmelden aangegeven dat ze beide kraakten, of alleen de gene die vervangen is?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Spike_wolf schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Volgens mij kun je niet zien wat ze gedaan hebben. Maar als ik de statusupdates en de tijden die daarbij staan bekijk kan het haast niet anders dan dat ze de oude uit de case gehaald hebben en direct de prullenbak in gegooid hebben, nieuwe gekoppeld hebben en de case weer ingepakt hebben.
Heb je bij het aanmelden aangegeven dat ze beide kraakten, of alleen de gene die vervangen is?
Hier was het ook in 4 minuten "gerepareerd". Heb aangegeven dat vooral links last had van het kraken. Ben bang dat ze er van gemaakt hebben dat links er last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Phoolie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Hier was het ook in 4 minuten "gerepareerd". Heb aangegeven dat vooral links last had van het kraken. Ben bang dat ze er van gemaakt hebben dat links er last van had.
Grote kans dat ze dat inderdaad opgevat hebben als "links is kapot" en die vervangen hebben.
Met die doorvoertijden kan ik me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk iets testen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Spike_wolf schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Grote kans dat ze dat inderdaad opgevat hebben als "links is kapot" en die vervangen hebben.
Met die doorvoertijden kan ik me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk iets testen.
Idd, het lijkt mij dat ze soms een steekproef doen, maar de meerderheid gewoon direct vervangen.

Maar dan contact ik ze binnenkort wel weer even voor de rechtse :)

• drusloos
Ik merk sinds gister een soort bug. Als ik heb gebeld met m’n airpods pro, en ik hou ze in, of doe ze in de case en vervolgens weer in, dan is bij het muziek afspelen ineens het geluid super zacht uit de airpods, terwijl het volume bijna op maximaal staat. Als ik dan m’n iphone weer opnieuw opstart is het volume wel weer normaal. Heel irritant, want je kan met geen goed fatsoen muziek luisteren op zo’n laag volume (terwijl het volume op maximaal staat)

• Davidas
drusloos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:36:
Ik merk sinds gister een soort bug. Als ik heb gebeld met m’n airpods pro, en ik hou ze in, of doe ze in de case en vervolgens weer in, dan is bij het muziek afspelen ineens het geluid super zacht uit de airpods, terwijl het volume bijna op maximaal staat. Als ik dan m’n iphone weer opnieuw opstart is het volume wel weer normaal. Heel irritant, want je kan met geen goed fatsoen muziek luisteren op zo’n laag volume (terwijl het volume op maximaal staat)
Laatste firmware versie 4E71 geïnstalleerd?

• drusloos
Davidas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

Laatste firmware versie 4E71 geïnstalleerd?
Die is al een poosje uit toch, sinds mei ofzo?
Maar ja die staat er op. Heb ze gereset maar het blijft. Zou raar zijn als het aan m’n iphone ligt. Heb niet zo’n zin om die te resetten..

• Davidas
drusloos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

Die is al een poosje uit toch, sinds mei ofzo?
Maar ja die staat er op. Heb ze gereset maar het blijft. Zou raar zijn als het aan m’n iphone ligt. Heb niet zo’n zin om die te resetten..
Klopt. Je hebt deze stappen dus al uitgevoerd?

https://support.apple.com/nl-nl/HT209463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ja die heb ik inderdaad uitgevoerd. Ik wacht het nog even af tot er een nieuwe ios update komt, wellicht verhelpt dat het probleem. Vreemde is alleen dat het ineens is ontstaan, niet na een update o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:09
Heb sinds een week dat mijn linker airpod pro knettert tijdens bijvoorbeeld fietsen. Bij zowel ruisonderdrukking als transparantie blijft het knetteren door de wind die er langs gaat.
Is dit schade aan mijn airpod? Of is dit een issue die ook bij het serviceprogramma voor de AirPods Pro van Apple hoort?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:20
Ik ben dezer dagen op vakantie in de USA & heb de Airpods Pro actief gebruikt op het vliegtuig. Tijdens de transatlantische vlucht enkele weken terug was er geen vuiltje aan de lucht maar tijdens een binnenlandse vlucht enkele dagen geleden begon de linker pod vervaarlijk te kraken bij gebruik van ANC.

Snel effe een afspraak gemaakt bij een lokale store hier en mijn exemplaar bleek nog te vallen onder het 2020 service program. En ik heb zowaar zowel een nieuwe linker- & rechterpod meegekregen - mooie service dus!

Wat eerder in deze topic al werd vermeld, kan ik beamen: het verschil in ANC tussen mijn oude exemplaren van twee jaar oud & deze nieuwe is fe-no-me-naal. Het voor-en-na verschil in de luidruchtige mall waar de store was gevestigd, was immens en ik kijk er naar uit om de ANC op de vlucht naar huis later deze week te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08
StevenRSCA schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:00:
Ik ben dezer dagen op vakantie in de USA & heb de Airpods Pro actief gebruikt op het vliegtuig. Tijdens de transatlantische vlucht enkele weken terug was er geen vuiltje aan de lucht maar tijdens een binnenlandse vlucht enkele dagen geleden begon de linker pod vervaarlijk te kraken bij gebruik van ANC.

Snel effe een afspraak gemaakt bij een lokale store hier en mijn exemplaar bleek nog te vallen onder het 2020 service program. En ik heb zowaar zowel een nieuwe linker- & rechterpod meegekregen - mooie service dus!
Kunnen ze dat testen?
Of adhv serienummer?
Heb soms ook dat er 1 lijkt te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:09
matthijst schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:28:
[...]

Kunnen ze dat testen?
Of adhv serienummer?
Ik weet het niet maar ik heb een afspraak gemaakt bij een servicepunt bij mij in de buurt. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:20
matthijst schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:28:
[...]

Kunnen ze dat testen?
Of adhv serienummer?
Bij mijn afspraak hebben ze inderdaad een hele reeks tests uitgevoerd, door de case met de AirPods erin aan te sluiten op één van de interne MacBooks daar en er een aantal programmaatjes op los te laten. Dat duurde wel eventjes (ik schat een kwartiertje of zo) waarna ik het resultaat kreeg. Deze tests toonden blijkbaar bij mijn AirPods aan dat ook mijn rechterexemplaar deze fout had (alhoewel ik dus zoals gezegd enkel last had van de linker). Maar dat was dus het sein om beide exemplaren dus te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Knoezelbos schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:20:
Heb sinds een week dat mijn linker airpod pro knettert tijdens bijvoorbeeld fietsen. Bij zowel ruisonderdrukking als transparantie blijft het knetteren door de wind die er langs gaat.
Is dit schade aan mijn airpod? Of is dit een issue die ook bij het serviceprogramma voor de AirPods Pro van Apple hoort?
Als jouw AirPods Pro geproduceerd zijn voor oktober 20202. dan is de kans groot dat dit het bekende probleem is, ik had hier ook last van. Lees even de reactie van @Spike_wolf en de link die daar staat.
Spike_wolf in "[AirPods Pro] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb begin dit jaar m’n airpods laten omwisselen in dat omruilprogramma wegens geknetter. Nu valt het me op, als ik 1 airpod in doe dan hoor ik een vrij harde ruis. Een soort sneeuwscherm van de tv van vroeger. Als je dan je tweede in doet is het weg. Het is enkel met ANC aan. Is dit dan iets wat “normaal” is. Hebben jullie dit ook? Ik kan het me van mijn vorige oortjes niet herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
drusloos schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:46:
Ik heb begin dit jaar m’n airpods laten omwisselen in dat omruilprogramma wegens geknetter. Nu valt het me op, als ik 1 airpod in doe dan hoor ik een vrij harde ruis. Een soort sneeuwscherm van de tv van vroeger. Als je dan je tweede in doet is het weg. Het is enkel met ANC aan. Is dit dan iets wat “normaal” is. Hebben jullie dit ook? Ik kan het me van mijn vorige oortjes niet herinneren
ANC werkt toch alleen maar als je 2 AirPods in hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Phoolie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:56:
[...]

Dat ligt aan je instellingen. Je kan daar ook aanvinken dat het met 1 airpod werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Phoolie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:56:
[...]

- Settings
- Accessibility
- AirPods
- Noise Cancellation with One AirPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Rivanov schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:23:
[...]

- Settings
- Accessibility
- AirPods
- Noise Cancellation with One AirPod
Weer wat nieuws geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heeft iemand hier ervaringen met Pluggerz voor de AirPods Pro? Ik krijg R niet altijd helemaal lekker afgesloten. De pasvorm is het steeds net niet. Dit had ik vroegah al met mijn Sennheisers, altijd klein beetje ruzie met in ear.

Nu komen de nieuwe AirPods Pro er ook aan. Ik heb geen idee of die plugs erbij hetzelfde zijn, maar als die ook passen, is het wellicht nog interessant om op maat gemaakte aan te laten meten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/korW7G5fjOWmvYHEI3gzgvQyEW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K8Z69LVdUvrJTmPVA84rn3W3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHwCuHeuyWx0PHED0jrhNsthZRI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XlsIn2gmksEJaa9owpV9fUuj.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Weet eigenlijk niet waarom ik er zo lang mee rondgelopen heb; maar m’n rechter AirPod wilde niet meer goed laden, dus ‘t hele zooitje is vervangen. Ik meteen de linker mee laten vervangen ivm mogelijk problem ANC waar dat reparatieprogramma voor loopt… Goddomme, wat een wereld van verschil. :+ Weer perfecte bass ondanks achtergrond noise en geen vaag geluid of soms haperende ANC meer, zoals toen ik ze kocht eigenlijk. Had onderschat hoezeer ik me er aan ergerde en wat ik miste blijkbaar. :+

En nieuwe case, nieuwe dopjes; ook wel fijn. :) Kan er weer ff tegenaan. :P

@JB Kan die van Comply wel aanraden. Al zijn ze wel heel erg duur, want heel lang gaan ze niet mee. Maar dat is memory foam. Die zitten echt als gegoten. Tot ze de pijp uitgaan dan tenminste.

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 07-09-2022 14:53 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
WhatsappHack schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:51:
Weet eigenlijk niet waarom ik er zo lang mee rondgelopen heb; maar m’n rechter AirPod wilde niet meer goed laden, dus ‘t hele zooitje is vervangen. Ik meteen de linker mee laten vervangen ivm mogelijk problem ANC waar dat reparatieprogramma voor loopt… Goddomme, wat een wereld van verschil. :+ Weer perfecte bass ondanks achtergrond noise en geen vaag geluid of soms haperende ANC meer, zoals toen ik ze kocht eigenlijk. Had onderschat hoezeer ik me er aan ergerde en wat ik miste blijkbaar. :+

En nieuwe case, nieuwe dopjes; ook wel fijn. :) Kan er weer ff tegenaan. :P
Tot vanavond de nieuwe AirPods Pro worden aangekondigd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:52:
[...]

Tot vanavond de nieuwe AirPods Pro worden aangekondigd. :+
Mja, dan heb ik evt een nieuw setje te verkopen nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Even afwachten maar als die dingen ook op de nieuwe AirPods passen is het helemaal mooi wanneer je upgrade @WhatsappHack

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:00

amphora

Websites & Fotografie

Benieuwd naar de nieuwe Pro 2’s!
Alleen volume regeling vind ik het al bijna waard :)
En de extra afspeel tijd. Kom nu vaak net een uurtje te kort. Zouden ze ook echt daadwerkelijk beter klinken? En betere ANC en transparency is altijd mooi meegenomen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid