Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
Hoe zou ik het beste met deze situatie om kunnen gaan? Zowel ik als mn vriendin hebben Airpods Pro. We hebben een ipad liggen die zij eigenlijk het meest gebruikt, maar aan mijn Apple ID hangt.
Als zij nu haar Airpods op die Ipad wil gebruiken dan kan ze ze verbinden, maar worden ze toegevoegd aan mijn Apple ID wat natuurlijk niet de bedoeling is. Wat zou de beste oplossing zijn? Ik heb wel wat gegoogled, maar dan krijg ik alleen de tips over het delen van geluid over 2 setjes Airpods. Dat is natuurlijk wat anders (of ik zoek gewoon niet goed 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:12
De ipad op haar Apple id zetten?

Maar ik snap niet wat het probleem is.

Hier zelfde situatie, maar de airpods staan niet in mijn Apple id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
appie39 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:15:
De ipad op haar Apple id zetten?

Maar ik snap niet wat het probleem is.

Hier zelfde situatie, maar de airpods staan niet in mijn Apple id
Het probleem is dus letterlijk, hoe ga je om met een gedeeld device. In ons geval een IPad. Waarbij we allebei onze eigen airpods op dat device willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:15
GertJan2012 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Het probleem is dus letterlijk, hoe ga je om met een gedeeld device. In ons geval een IPad. Waarbij we allebei onze eigen airpods op dat device willen gebruiken.
De Ipad is helaas niet geschikt om te delen. je kunt 'm slechts met één account gebruiken, meerdere gebruikersaccounts per apparaat is niet mogelijk, zoals op Windows- of Android-tablets wel kan. Dus delen van een Ipad blijft altijd gebrekkig of omslachtig via workarounds.
Maar koppelen van Airpods gaat toch heel snel? Ik heb geen Ipad als tablet (mede om bovenstaande reden), maar op mijn Iphone gaat koppelen met een ander apparaat heel snel; een paar seconden de knop op de Airpods-case ingedrukt houden en dan ziet het apparaat de Airpods meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Of-Aaargh schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:20:
[...]

De Ipad is helaas niet geschikt om te delen. je kunt 'm slechts met één account gebruiken, meerdere gebruikersaccounts per apparaat is niet mogelijk, zoals op Windows- of Android-tablets wel kan. Dus delen van een Ipad blijft altijd gebrekkig of omslachtig via workarounds.
Maar koppelen van Airpods gaat toch heel snel? Ik heb geen Ipad als tablet (mede om bovenstaande reden), maar op mijn Iphone gaat koppelen met een ander apparaat heel snel; een paar seconden de knop op de Airpods-case ingedrukt houden en dan ziet het apparaat de Airpods meteen.
De verschillende accounts is mij bekend. Daar gaat het ook niet om. Maar de actie zoals jij die beschrijft , betekent ook dat dr airpods direct aan mij account zijn gekoppeld. Is zij met die iPad iets aan het kijken en ik zou op hetzelfde moment mijn iPhone pakken en iets afspreken, dan gaat het geluid over haar airpods. Ik zou eigenlijk verwachten dat er een soort van “gast modus” zou zijn waarmee je dus je eigen airpods op een apparaat van een ander kunt gebruiken, zonder dat ze direct aan het Apple ID worden gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:15
GertJan2012 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:32:
[...]

De verschillende accounts is mij bekend. Daar gaat het ook niet om. Maar de actie zoals jij die beschrijft , betekent ook dat dr airpods direct aan mij account zijn gekoppeld. Is zij met die iPad iets aan het kijken en ik zou op hetzelfde moment mijn iPhone pakken en iets afspreken, dan gaat het geluid over haar airpods. Ik zou eigenlijk verwachten dat er een soort van “gast modus” zou zijn waarmee je dus je eigen airpods op een apparaat van een ander kunt gebruiken, zonder dat ze direct aan het Apple ID worden gekoppeld.
Is audio delen dan een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Nee dat werkt in feite alleen als je met 2 setjes airpods tegelijk op 1 apparaat wil kijken. Stel, je zit samen in het vliegtuig en wil op een iPad een serie kijken dan is dat ideaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
Hoedje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Nee, al hangt het wel af van het nummer. Een aantal nummers gehoord waar de Dolby variant wel heel anders is dan stereo. En daarmee niet perse een verbetering. In z'n algemeenheid vind ik de Dolby varianten echter veel beter! De bas is juist veel strakker en beter gedefinieerd. Je hoort echt de basedrum i.p.v. vage bass en hetzelfde voor zang en andere instrumenten. Voor mij veel meer het live effect.
Gebruik je ook de AirPod pro’s? Heb je ook een aanrader van een album waar je echt verbetering hoort, dan kan ik die testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 11:32
Hoedje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Nee, al hangt het wel af van het nummer. Een aantal nummers gehoord waar de Dolby variant wel heel anders is dan stereo. En daarmee niet perse een verbetering. In z'n algemeenheid vind ik de Dolby varianten echter veel beter! De bas is juist veel strakker en beter gedefinieerd. Je hoort echt de basedrum i.p.v. vage bass en hetzelfde voor zang en andere instrumenten. Voor mij veel meer het live effect.
Ik hoor wel het verschil maar ik vind het echt minimaal en moet er echt goed voor luisteren (om Dolby Atmos echt goed te horen). Ik luister met de AirPods Pro's.

Verder vind ik eigenlijk Spotify een warmer en rijker geluid leveren vergeleken met Apple Music. Dan vergelijk ik 'Lossless' en 'Dolby Atmos' met de setting 'Zeer Hoog' bij Spotify en equalizers beide uit (flat) om een eerlijke vergelijking te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EfromB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Sinds vorige week ook de airpods pro in bezit, na 2 jaar gebruik van de airpods 2. Bevalt me tot nu toe super. Echt een heel verschil met de airpods 2.

EfromB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Recentelijk heb ik voor het eerst een vervangende set aangevraagd vanwege de problemen met kraken, tikken, niet meer door de pasvormtest komen, etc. Wat mij alleen opvalt is dat je wel veel leest over het hebben van het probleem op zich en (vermeende) oplossingen, maar eigenlijk niks over oorzaken, terwijl ik daar eigenlijk best nieuwsgierig naar ben. Ik kan wel raden dat het iets met de microfoons is, maar meer weet ik ook niet. Hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieMax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 21:14
Commendatore schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:23:
Recentelijk heb ik voor het eerst een vervangende set aangevraagd vanwege de problemen met kraken, tikken, niet meer door de pasvormtest komen, etc. Wat mij alleen opvalt is dat je wel veel leest over het hebben van het probleem op zich en (vermeende) oplossingen, maar eigenlijk niks over oorzaken, terwijl ik daar eigenlijk best nieuwsgierig naar ben. Ik kan wel raden dat het iets met de microfoons is, maar meer weet ik ook niet. Hebben jullie ideeën?
Sinds kort heb ik ook last van een soort tik geluid in mijn rechter oortje. Eigenlijk alleen bij het lopen en andere bewegingen, alsof er iets is los gekomen in de behuizing en daardoor steeds tegen de behuizing aan tikt. Bij mij zal het wel iets van de gebruikte lijm zijn die is los gekomen. Ben ook benieuwd zijn hoe dit kan, ik gebruik ze slechts af en toe en maak zeker geen gekke bewegingen als ik ze in heb. Zou denken dat Apple toch een redelijke QC heeft waar ze gefabriceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Helaas nu al de 3e keer dat ik last heb van tikkende /krakende geluid uit mijn rechteroortje. Gebeurt alleen met ANC en Transparancy modus. Apple heeft mij al twee keer een replacement gestuurd terwijl ik geen Apple care had. Eens kijken of ze het weer doen.

Ik ga volgende keer voor iets anders zodra de batterij het begeven heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door baba420 op 11-07-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zat naar nieuwe AirPods (oid, hoeft niet perse Apple te zijn :P) te kijken. Hebben deze op geen enkele wijze een echte eigen equalizer zoals de Sony’s en dergelijken? ;( (Ik bedoel niet die Apple Music presets, dat gaat helemaal nergens over en werkt voor geen meter.)

Probleem is dat als ze geen equalizer hebben, dan zou ik van Apple Music over moeten stappen naar Spotify speciaal voor de equalizer. :P Ik moet bepaalde tonen eruit filteren. Bij m’n Sony WH-1000XM3 is dat vooral de 2.5K range. Die moet heel ver naar beneden. Idem voor 1K, al hoeft die wat minder omlaag. Op m’n Marshall was dat precies hetzelfde; ik haat tonen uit die ranges, vooral van die schelle noise. Dan liever net iets doffer geluid. Op m’n AirPods 1 krijg ik dat er met geen enkele preset adequaat uitgefilterd… Als dat op de Pro niet kan, vrees ik dat ik wat anders moet kiezen. Want ben eigenlijk niet van plan over te stappen naar Spotify. Ik heb Premium, maar Spotify is gewoon minder goed qua library management en kwaliteit.

Wel stompzinnig eigenlijk dat Apple Music geen equalizer heeft, dat zou alle problemen oplossen en dan mogen de AirPod’s best equalizer-loos zijn. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 16-07-2021 02:36 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
baba420 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:26:
Helaas nu al de 3e keer dat ik last heb van tikkende /krakende geluid uit mijn rechteroortje. Gebeurt alleen met ANC en Transparancy modus. Apple heeft mij al twee keer een replacement gestuurd terwijl ik geen Apple care had. Eens kijken of ze het weer doen.

Ik ga volgende keer voor iets anders zodra de batterij het begeven heeft.
Vorig jaar rechter AirPod al een keer vervangen, nu bij de linker tikken etc (vooral bij lopen). Setje gaat vandaag in zijn geheel nu richting Apple. Hoop dat ze deze vervangen, ik mis ze nu al :'(

De backup headset heeft geen ANC en nu is het veel moeilijker mijn collega's 'uit te zetten' hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 13:02
Gekke vraag misschien maar hebben jullie ook dat wanneer je iemand belt, zij het omgevingsgeluid extra goed horen? Ik was aan het bellen met mijn vriendin en gooide de autodeur dicht, en ze begon me toch te vloeken. Toen deed ik sleutels in het slot van de voordeur, en ze omschreef het alsof ik mijn sleutels in haar hoofd aan het rinkelen was. Toen de deur dicht viel moest ze gewoon even de oortjes uitdoen omdat het zo’n hard geluid was. Thuis maakt ik bellend een envelop open en ze verstond me gewoon niet meer door het scheuren van het papier. Het was harder dan mijn stemgeluid, welke kraakhelder was.

Lijkt me niet normaal toch? Ik baal er flink van want bellen met losse handen (en dus dingetjes in het huis doen) is echt use case nummer 1, 2 en 3 voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

Djerro123 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:19:
Gekke vraag misschien maar hebben jullie ook dat wanneer je iemand belt, zij het omgevingsgeluid extra goed horen? Ik was aan het bellen met mijn vriendin en gooide de autodeur dicht, en ze begon me toch te vloeken. Toen deed ik sleutels in het slot van de voordeur, en ze omschreef het alsof ik mijn sleutels in haar hoofd aan het rinkelen was. Toen de deur dicht viel moest ze gewoon even de oortjes uitdoen omdat het zo’n hard geluid was. Thuis maakt ik bellend een envelop open en ze verstond me gewoon niet meer door het scheuren van het papier. Het was harder dan mijn stemgeluid, welke kraakhelder was.

Lijkt me niet normaal toch? Ik baal er flink van want bellen met losse handen (en dus dingetjes in het huis doen) is echt use case nummer 1, 2 en 3 voor mij :(
Ja. Absoluut.

Als ik door een tunnel loop wordt de andere partij helemaal gek. Daarbij is het nog enigszins logisch, omdat het alle kanten op kaatst, maar wanneer ik een plastic verpakking openscheur dan klinkt het voor de andere partij ook keihard... zo hard dat ze mij niet kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 13:02
The Inquisitor schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Ja. Absoluut.

Als ik door een tunnel loop wordt de andere partij helemaal gek. Daarbij is het nog enigszins logisch, omdat het alle kanten op kaatst, maar wanneer ik een plastic verpakking openscheur dan klinkt het voor de andere partij ook keihard... zo hard dat ze mij niet kunnen horen.
Wauw oké ik had gehoopt dat ik een fluke had, dit zie je nauwelijks in reviews terugkomen maar maakt ze feitelijk onbruikbaar om mee te bellen. Dat is flink balen want er is geen alternatief wat zo goed integreert volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Ik hoor hier nooit iets over.. Wel hoor ik vaak bij een collega die bedraade EarPods gebruikt alles uit zijn woning tijdens een Teams call, ook zijn vrouw en kind die een verdieping lager bezig zijn, alsof ze naast hem staan. Zou ook de iPhone nog kunnen zijn? Hij gebruikt een 12 mini, ik een 8 voor werk en een Xr prive.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:16

Ik was eergisteren toevallig in de bibliotheek voor een Zoom call met een collega (bij mij thuis wordt de badkamer verbouwd). Hij had geen last van mijn luide omgeving met roltrappen en spelende kinderen. In Zoom stond de microfoon ook ingesteld op de AirPods Pro in plaats van de interne MacBook Air microfoons.
Ook met gewoon bellen (wat ik veel minder doe overigens) heb ik geen klachten hierover gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 11:32

Ik herken dit helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

VirinR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Ik was eergisteren toevallig in de bibliotheek voor een Zoom call met een collega (bij mij thuis wordt de badkamer verbouwd). Hij had geen last van mijn luide omgeving met roltrappen en spelende kinderen. In Zoom stond de microfoon ook ingesteld op de AirPods Pro in plaats van de interne MacBook Air microfoons.
Ook met gewoon bellen (wat ik veel minder doe overigens) heb ik geen klachten hierover gehad.
In Teams staat noise reduction automatisch aan, het zou me niet verbazen als dat bij Zoom ook zo was. Het is eigenlijk een ANC voor je microfoon, dus het is dan geen eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Vildhjarta schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Vorig jaar rechter AirPod al een keer vervangen, nu bij de linker tikken etc (vooral bij lopen). Setje gaat vandaag in zijn geheel nu richting Apple. Hoop dat ze deze vervangen, ik mis ze nu al :'(

De backup headset heeft geen ANC en nu is het veel moeilijker mijn collega's 'uit te zetten' hehe
Mijn airpod case terug met twee gloednieuwe AirPods:) nette service van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:28

Heel herkenbaar! Ik doe vaak dingen tijdens lange gesprekken. Maar de was opvouwen of het vuilnis wegbrengen is al teveel omdat elke ritsel kneiterhard wordt waargenomen door de tegenpartij. Ik ben dus vaak genoodzaakt om mezelf te muten als ik niks zeg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:07
Ik zit te denken om ook AirPods Pro te gaan halen. Op Amazon kan ik deze nu voor zo’n €199 krijgen. Echter, en dit is allicht vragen naar de bekende weg, ik lees veel “horrorverhalen” over krakende dopjes en dat deze dan opgestuurd/vervangen moeten worden.

Hebben jullie allen bij Apple gekocht dat jullie ze daar ook naar kunnen retourneren? Ik ben toch bang dat als ik bij Amazon koop, dat ik dan overgeleverd ben aan hun service in deze.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
Mijn airpods pro klinken niet goed meer. Veel te schel geluid. Ik gebruik spotify. Iphone en ipad getest beide zelfde.

Kan ik nog iets doen of wordt een een retour naar apple? Soms zo erg dat ik volgend nr moet kiezen omdat het niet om aan te horen is.

Ik heb ze schoongemaakt, geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:29:
Mijn airpods pro klinken niet goed meer. Veel te schel geluid. Ik gebruik spotify. Iphone en ipad getest beide zelfde.

Kan ik nog iets doen of wordt een een retour naar apple? Soms zo erg dat ik volgend nr moet kiezen omdat het niet om aan te horen is.

Ik heb ze schoongemaakt, geen resultaat
Gewoon voor garantie terugsturen als je ze al hebt schoongemaakt. Volgens mij is dit gewoon een bekend probleem.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
MysticX schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:01:
[...]

Gewoon voor garantie terugsturen als je ze al hebt schoongemaakt. Volgens mij is dit gewoon een bekend probleem.
ja idd, morgen of maandag bellen.

Heb wel in de tussen ff de MAX’s besteld :D. 469 euro koopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:04:
[...]

ja idd, morgen of maandag bellen.

Heb wel in de tussen ff de MAX’s besteld :D. 469 euro koopje
Ja, ze zijn nu wel goed geprijsd, veel beter dan bij release. Alleen maar mooi, maar wel apart eigenlijk, want volgens mij is dat nooit eerder gebeurd dat een Apple product zo is afgeprijsd. De Max vind ik zelf echt fantastisch :o

hi!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:08
Ben van 1 Airpod Pro het silicone kussentje kwijt geraakt, nu maar op Aliexpress een nieuw kussentje besteld.
Meer mensen dit weleens gedaan?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 22:59
Mars18 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:07:
Ben van 1 Airpod Pro het silicone kussentje kwijt geraakt, nu maar op Aliexpress een nieuw kussentje besteld.
Niet via Ali. Wel Compfy eartips gekocht. Omdat de normale kussens niet goed blijven zitten:). Dat werkt prima. Kwestie van erop klikken en door.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:21

amphora

Websites & Fotografie

Mars18 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:07:
Waarom via Ali als je voor 9 euro direct bij Apple kan bestellen? https://www.apple.com/nl/...id---product-MY3W2ZM/A-NL

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
Nero22 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:52:
Ik zit te denken om ook AirPods Pro te gaan halen. Op Amazon kan ik deze nu voor zo’n €199 krijgen. Echter, en dit is allicht vragen naar de bekende weg, ik lees veel “horrorverhalen” over krakende dopjes en dat deze dan opgestuurd/vervangen moeten worden.

Hebben jullie allen bij Apple gekocht dat jullie ze daar ook naar kunnen retourneren? Ik ben toch bang dat als ik bij Amazon koop, dat ik dan overgeleverd ben aan hun service in deze.
Als je het gekraak hebt heb je een oude doos te pakken. Sinds het programma opgezet is zijn ze fysiek vervangen, ander (intern) modelnummer. Mocht dat zo zijn dat kan je ze binnen 3 jaar swappen bij een servicepunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:46
Ik heb net mijn Airpods Pros terugontvangen na reparatie. Mijne vielen onder het replacement program.

Toen ik ze probeerde was mijn reactie WOW want de noise cancelling is veel beter dan ik ooit heb ervaren met mijn origineel gekochte airpod pros! Kan natuurlijk mijn subjectieve mening zijn, maar het is misschien wellicht handig om eens na te gaan hoe gaat je noise cancelling werkt als je ze voor oktober 2020 hebt gekocht ook als je geen geluidsproblemen ervaart.

edit: bij mij had ik overigens wel uiteindelijk het welbekende gekraak probleem.
https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 16-08-2021 19:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Menesis schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:27:
Ik heb net mijn Airpods Pros terugontvangen na reparatie. Mijne vielen onder het replacement program.

Toen ik ze probeerde was mijn reactie WOW want de noise cancelling is veel beter dan ik ooit heb ervaren met mijn origineel gekochte airpod pros! Kan natuurlijk mijn subjectieve mening zijn, maar het is misschien wellicht handig om eens na te gaan hoe gaat je noise cancelling werkt als je ze voor oktober 2020 hebt gekocht ook als je geen geluidsproblemen ervaart.

lol, ik had er nooit bij stilgestaan dat het een foutje kon zijn. het is precies wat ik wel eens hoor (en de collega's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

Vildhjarta schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Ik heb hier dus ook last van. Wist niet dat dit echt een issue was. Gewoon aanmelden bij Apple? Ik heb totaal geen apple producten in huis, dus geen ervaring :|

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Mystikal schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:54:
[...]

Ik heb hier dus ook last van. Wist niet dat dit echt een issue was. Gewoon aanmelden bij Apple? Ik heb totaal geen apple producten in huis, dus geen ervaring :|
Ja via de Apple klantenservice, laatste keer via de chat gedaan. Prima geholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vildhjarta op 17-08-2021 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aangemeld op maandag en vandaag weer terug, 2 nieuwe Airpods met mijn eigen case.

Wereld van verschil qua audio :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik krijg ze vnv terug :). 2e replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb mijn airpods pro weer terug van reparatie. Hoge tonen waren slecht.

Is het niet zo dat apple alles producten zo’n beetje laten vervangen om de klant tevreden te houden? (Wss ff check hoeveel producten ik gekocht heb), of gaan ze erg research doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:36:
Ik heb mijn airpods pro weer terug van reparatie. Hoge tonen waren slecht.

Is het niet zo dat apple alles producten zo’n beetje laten vervangen om de klant tevreden te houden? (Wss ff check hoeveel producten ik gekocht heb), of gaan ze erg research doen?
Ze vervangen standaard zover ik weet, behalve als ze iets zoals een scherm kunnen repareren

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MysticX schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Ze vervangen standaard zover ik weet, behalve als ze iets zoals een scherm kunnen repareren
Ik bedoel dat ze instant replace zonder onderzoek om de klant tevreden te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Ik bedoel dat ze instant replace zonder onderzoek om de klant tevreden te houden?
Ik denk het haast wel. Ook al mijn garantie gevallen worden meestal binnen 3 tot 5 dagen afgehandeld en dan krijg je een nieuwe (officieel noemen ze het remanufactured).

Echter mag dit niet, is al eens een uitspraak geweest dat het gerepareerd moet worden of anders geld terug. Vervangen voor een refurb mag wettelijk gezien niet dacht ik, maar goed ik heb er nooit problemen mee gehad.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Had de knoop doorgehakt. Via een dealtje bij Amazon voor €160 AirPods Pro aangeschaft (Warehouse deal. Lightning kabel ontbrak. Lekker boeiend.) en de Sony koptelefoon met enig pijn in m’n hart de deur uitgedaan. AppleCare+ erbij gekocht, dus nu in principe AirPods Pro mét AppleCare+ voor de prijs van AirPods Pro zónder AC+. :P

Tot zover erg tevreden. De noise cancellation is niet zo goed als de Sony over-ear, maar is ook verre van zo slecht als ik eerlijk gezegd had verwacht van in-ears. Het werkt zeer redelijk en is absoluut niet slecht! Dit zijn ook m’n eerste in-ears sinds jaaaaaren, had altijd een enorme hekel aan die oncomfortabele krengen die in je gehoorgang verdwijnen; maar deze zitten best okee na even wennen! Heb wel moeite de juiste tip-size te vinden, misschien koop ik wel van die memory foam dingen.

Geluidskwaliteit is in mijn optiek prima. Bass weergave ook, wederom :P, niet zo slecht als ik eerst had verwacht. (Opnieuw vergeleken met de Sony hé, die heeft echt bizar goede bass.)

Wel moet ik in Apple Music het Loudness profiel activeren, die komt het dichtst in de buurt van wat ik wil. Baal wel dat het niet net als Spotify een echte equalizer heeft of dat je de AirPods zélf kan equalizen; dat kon met de Sony namelijk wel en hoefde ik dus niet te leunen op die presets van Apple. Afijn, loudness filtert het schelle geluid dat ik ervaar met alle koptelefoons (zal dus aan mij liggen.) er acceptabel genoeg uit.

Batterijduur is prima; haal er makkelijk 5 tot 6 uur muziek luisteren mee, maar ik kijk dat nog even aan. M’n originele AirPods ging de batterij erg snel van verrot, dus hoop dat deze t beter doen.

Overall ben ik erg tevreden met m’n aankoop, een stuk tevredener dan ik van te voren had verwacht. Was eigenlijk nogal sceptisch. :P Het is gewoon een goed product, simpel.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik lees hier heel veel over het terugsturen van AirPods pro, vanwege gekraak en slechte noice cancelation. Nu vroeg ik me af; zijn die klachten echt duidelijk merkbaar of niet? Mijn AirPods pro komen namelijk uit de periode waarbij dat zou kunnen optreden, en vooral met de noice cancelation ben ik soms niet tevreden. Dan hoor ik toch wel erg veel van de omgeving. Ook heb ik het idee dat er soms continu een hoge toon doorheen fluit.

Ik vraag me dus af of ik de door jullie genoemde klachten echt duidelijk zou moeten merken, of dat het ook minimaal kan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:55
@drusloos Kan ook minimaal zijn. Mijn linker heeft het ook (hoor het vaak tijdens het hardlopen) maar zo minimaal dat ik te lui ben om ze om te wisselen.

Als je twijfelt kan je altijd langs gaan bij een Apple winkel, en kunnen ze het voor je testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
drusloos schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:35:
Ik lees hier heel veel over het terugsturen van AirPods pro, vanwege gekraak en slechte noice cancelation. Nu vroeg ik me af; zijn die klachten echt duidelijk merkbaar of niet? Mijn AirPods pro komen namelijk uit de periode waarbij dat zou kunnen optreden, en vooral met de noice cancelation ben ik soms niet tevreden. Dan hoor ik toch wel erg veel van de omgeving. Ook heb ik het idee dat er soms continu een hoge toon doorheen fluit.

Ik vraag me dus af of ik de door jullie genoemde klachten echt duidelijk zou moeten merken, of dat het ook minimaal kan zijn
Ik krijg veel klanten met AirPods voor de omruil. Vooraf testten we ze in veel gevallen nog persoonlijk (ja, met onze eigen dopjes eroverheen ;) ) en toen was het gekraak duidelijk te horen, af en toe verminderde NC. Dus het kan zijn dat je de klachten heel duidelijk merkt, of inderdaad gewoon wat minder maar afwijkend. Advies blijft om ze op te sturen of langs te gaan langs een servicepunt. Ze worden nu in een jig gezet en getest met een diagnosetool en dat resultaat is leidend. Ik kan je eerlijk zeggen dat ik wel eens AirPods heb omgeruild waar ik zelf mijn twijfels bij had of het probleem aanwezig was, maar computer says yes in dit geval dus dan doen we dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
WhatsappHack schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:03:
Had de knoop doorgehakt. Via een dealtje bij Amazon voor €160 AirPods Pro aangeschaft (Warehouse deal. Lightning kabel ontbrak. Lekker boeiend.) en de Sony koptelefoon met enig pijn in m’n hart de deur uitgedaan. AppleCare+ erbij gekocht, dus nu in principe AirPods Pro mét AppleCare+ voor de prijs van AirPods Pro zónder AC+. :P

Tot zover erg tevreden. De noise cancellation is niet zo goed als de Sony over-ear, maar is ook verre van zo slecht als ik eerlijk gezegd had verwacht van in-ears. Het werkt zeer redelijk en is absoluut niet slecht! Dit zijn ook m’n eerste in-ears sinds jaaaaaren, had altijd een enorme hekel aan die oncomfortabele krengen die in je gehoorgang verdwijnen; maar deze zitten best okee na even wennen! Heb wel moeite de juiste tip-size te vinden, misschien koop ik wel van die memory foam dingen.

Geluidskwaliteit is in mijn optiek prima. Bass weergave ook, wederom :P, niet zo slecht als ik eerst had verwacht. (Opnieuw vergeleken met de Sony hé, die heeft echt bizar goede bass.)

Wel moet ik in Apple Music het Loudness profiel activeren, die komt het dichtst in de buurt van wat ik wil. Baal wel dat het niet net als Spotify een echte equalizer heeft of dat je de AirPods zélf kan equalizen; dat kon met de Sony namelijk wel en hoefde ik dus niet te leunen op die presets van Apple. Afijn, loudness filtert het schelle geluid dat ik ervaar met alle koptelefoons (zal dus aan mij liggen.) er acceptabel genoeg uit.

Batterijduur is prima; haal er makkelijk 5 tot 6 uur muziek luisteren mee, maar ik kijk dat nog even aan. M’n originele AirPods ging de batterij erg snel van verrot, dus hoop dat deze t beter doen.

Overall ben ik erg tevreden met m’n aankoop, een stuk tevredener dan ik van te voren had verwacht. Was eigenlijk nogal sceptisch. :P Het is gewoon een goed product, simpel.
Spatial audio uitzetten hielp bij mij ook in Apple music. Vocals zijn dan wat luider/duidelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Valinor schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Spatial audio uitzetten hielp bij mij ook in Apple music. Vocals zijn dan wat luider/duidelijker.
Voor mij gaat t er vooral om dat de boel rond 2.5kHz-5kHz omlaag gedrukt wordt. Voor mij klinkt muziek heel erg schel/met schelle achtergrond ruis als die “neutraal” staat. (Ram bijv in Spotify de 2.4K schuif eens flink omhoog en je weet hoe ik ‘t ervaar hehe :P)

De pest is dat dat met AM en de AirPods Pro zelf dus niet echt in te stellen is, maar gelukkig filtert loudness het nét voldoende weg. :) Als dat niet zo was, dan was ik misschien wel weer naar Spotify gegaan als primaire dienst. (Ik heb Spotify gratis, maar gebruik t eigenlijk nooit; AM is op veel vlakken een stuk beter imho.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
amphora schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Waarom via Ali als je voor 9 euro direct bij Apple kan bestellen? https://www.apple.com/nl/...id---product-MY3W2ZM/A-NL
Wist ik niet, heb zaterdag bij amac nieuw setje besteld, komt vandaag binnen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 08:47
Zijn er hier meer mensen bij wie het ineens een tijdje langer duurt voordat de AirPods Pro verbinden met de iPhone als je ze in je oor plaatst? Voorheen ging dat bij mij direct, nu start ik vaak muziek op en dan komt het geluid in eerste instantie nog uit het toestel, het duurt ongeveer een halve minuut voordat de Airpods activeren. Apart, en vervelend.

[ Voor 3% gewijzigd door Th_mas op 23-08-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb helaas een probleem met 1 airpod.
Heb een knetterend geluid als ik mijn airpod op ruisonderdrukking zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 16:21
Th_mas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:35:
Zijn er hier meer mensen bij wie het ineens een tijdje langer duurt voordat de AirPods Pro verbinden met de iPhone als je ze in je oor plaatst? Voorheen ging dat bij mij direct, nu start ik vaak muziek op en dan komt het geluid in eerste instantie nog uit het toestel, het duurt ongeveer een halve minuut voordat de Airpods activeren. Apart, en vervelend.
Dat ervaar ik inderdaad ook, ik ging er eigenlijk vanuit dat dit misschien te maken heeft met het draaien van de iOS 15 beta, maar ik weet niet of jij dat ook doet?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mars18 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:02:
Ik heb helaas een probleem met 1 airpod.
Heb een knetterend geluid als ik mijn airpod op ruisonderdrukking zet.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:35
Menesis schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:27:

edit: bij mij had ik overigens wel uiteindelijk het welbekende gekraak probleem.
Naar aanleiding van dit artikel heb ik ook contact opgenomen met support, mijn Airpods Pro hebben ook last van gekraak. Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of ik nu express replacement heb of niet. Heb een link gehad om 291 euro te betalen maar de meneer in de chat deed het voorkomen alsof ik eerst m'n oude moet opsturen alvorens de nieuwe te krijgen. Dat kan ik echter niet helemaal rijmen met die betaling. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 16:21
Ascension schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Naar aanleiding van dit artikel heb ik ook contact opgenomen met support, mijn Airpods Pro hebben ook last van gekraak. Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of ik nu express replacement heb of niet. Heb een link gehad om 291 euro te betalen maar de meneer in de chat deed het voorkomen alsof ik eerst m'n oude moet opsturen alvorens de nieuwe te krijgen. Dat kan ik echter niet helemaal rijmen met die betaling. Weet iemand hoe dat zit?
Volgens mij sturen ze nieuwe op en reserveren 291 euro op je creditcard. Als ze je oude hebben ontvangen geven ze de 291 euro weer vrij. Dit is om zeker te weten dat je de oude wel echt opstuurt.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:24

Fjeze

AllesPerfect!

WhatsappHack schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:03:

Ik zag deze warehouse deal ook staan, maar volgens mij gaat er momenteel nog 30% extra af waardoor ze op zo'n € 117,- komen) wilde misschien een extra setje bestellen voor mijn vrouw.

Fly or Die

• WhatsappHack
  • Niet online
Fjeze schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Ik zag deze warehouse deal ook staan, maar volgens mij gaat er momenteel nog 30% extra af waardoor ze op zo'n € 117,- komen) wilde misschien een extra setje bestellen voor mijn vrouw.
Sure? Voor €117 zie ik enkel de AirPods 2 zonder draadloos laden :P

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:21
WhatsappHack schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

Sure? Voor €117 zie ik enkel de AirPods 2 zonder draadloos laden :P
Yes, op dit moment bij amazon.fr inderdaad 30% korting op warehouse deals incl APP. Zelf ook setje gekocht voor 129 met beschadigd doosje. Vandaag verstuurd vanuit Duitsland.

• WhatsappHack
  • Niet online
Tano schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Yes, op dit moment bij amazon.fr inderdaad 30% korting op warehouse deals incl APP. Zelf ook setje gekocht voor 129 met beschadigd doosje. Vandaag verstuurd vanuit Duitsland.
Ah ik zie het bij .fr inderdaad! Relaxt, eens kijken of iemand hier thuis ook een setje wil :)

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:46
Ascension schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Ik ben teruggegaan naar de winkel waar ik ze gekocht heb (woon het in buitenland, maar dat is volgens mij hetzelfde principe in nederland, het was een apple certified service winkels ofzo). Die namen ze in voor "inspectie". Later kreeg ik een berichtje dat ze onderdelen van Apple besteld hadden. En bij het ophalen iets meer dan een week later bleek dat ze twee nieuwe airpods in het doosje hadden gedaan.
Volgens mij repareren ze airpods nooit, wordt altijd vervangen zo lijkt het.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:35
Gugger schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Volgens mij sturen ze nieuwe op en reserveren 291 euro op je creditcard. Als ze je oude hebben ontvangen geven ze de 291 euro weer vrij. Dit is om zeker te weten dat je de oude wel echt opstuurt.
Vandaag stond UPS al voor de deur om mijn oude op te halen. Nu vraag ik me wel af waarom ik die 291 euro heb betaald aangezien ik nog geen nieuwe ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:46
Ascension schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Vandaag stond UPS al voor de deur om mijn oude op te halen. Nu vraag ik me wel af waarom ik die 291 euro heb betaald aangezien ik nog geen nieuwe ontvangen heb.
Die 291 euro worden gereserveerd als er reparatie nodig is die buiten de garantie zou vallen heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:52
Tano schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Hmmm, interessante deal. Heb je ze al ontvangen? Zoja, hoe bevallen ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:42
Menesis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:02:
[...]
Volgens mij repareren ze airpods nooit, wordt altijd vervangen zo lijkt het.
AirPods worden niet gerepareerd, ook niet als alleen de accu kapot is. Idem voor Apple Watches en alle andere accessoires en randapparatuur van Apple.

iPhones worden alleen het scherm en batterij vervangen. iPads alleen batterij.

Dan heb ik het niet eens over MacBooks.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:44:
[...]

Hmmm, interessante deal. Heb je ze al ontvangen? Zoja, hoe bevallen ze?
Had ze zelf ook besteld, voor die prijs was het zeker de "gok" waard. Terugsturen kan immers altijd.
Gisteren zijn ze bezorgd en ik ben meer dan tevreden over de koop. De verpakking had inderdaad geen seal want het is immers geopend product. Mijn case had een enkel haar krasje , welke je immers al snel hebt op glimmend plastic. De medium maat oordopjes ontbraken, verder was alles aanwezig en in nieuwstaat. Kabeltje en overige maat oordopjes in seal. De medium oordopjes mis ik gelukkig niet want ik heb altijd S :P
Noise cancellation werkt erg goed en ook Transparency mode is fijn. Geluidskwaliteit ligt hoog en prettig. Bij hoofdtelefoons heb ik altijd in-ear of over-ear modellen en deze AirPods zitten heerlijk.

Eindelijk geen gedoe meer wanneer ik wissel tussen m'n iphone, ipad of imac , alles verbind eenvoudig en snel. _/-\o_ Nu alleen een mooi hoesje scoren voor de case.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:52
Fietsbel schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Had ze zelf ook besteld, voor die prijs was het zeker de "gok" waard. Terugsturen kan immers altijd.
Gisteren zijn ze bezorgd en ik ben meer dan tevreden over de koop. De verpakking had inderdaad geen seal want het is immers geopend product. Mijn case had een enkel haar krasje , welke je immers al snel hebt op glimmend plastic. De medium maat oordopjes ontbraken, verder was alles aanwezig en in nieuwstaat. Kabeltje en overige maat oordopjes in seal. De medium oordopjes mis ik gelukkig niet want ik heb altijd S :P
Noise cancellation werkt erg goed en ook Transparency mode is fijn. Geluidskwaliteit ligt hoog en prettig. Bij hoofdtelefoons heb ik altijd in-ear of over-ear modellen en deze AirPods zitten heerlijk.

Eindelijk geen gedoe meer wanneer ik wissel tussen m'n iphone, ipad of imac , alles verbind eenvoudig en snel. _/-\o_ Nu alleen een mooi hoesje scoren voor de case.
Klinkt erg goed allemaal, veel plezier ermee.

Wat was de levertijd trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Klinkt erg goed allemaal, veel plezier ermee.

Wat was de levertijd trouwens?
Thanks, had ze woensdag besteld en kwamen vrijdag binnen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik heb problemen met de AirPods Pro op het moment dat ik muziek vanaf mijn Apple watch afspeel. Gisteren ging ik hardlopen en het geluid stopte dan na zo'n 20 secondes. Op mijn Apple Watch liep de muziek wel door, dus de tijd van het nummer ging door zeg maar, maar ik hoorde niks meer. Ook met verschillende bronnen; offline spotify album, gedownloade podcast en een opgeslagen album in Apple Music.
Als ik muziek direct speel van af mijn iPhone heb ik geen problemen.
Iemand enig idee wat je hier aan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Inmiddels retour gestuurd, mag hopen dat het er onder gaat vallen.
Verzendkosten moet je wel zelf betalen, vaag... voor een erkend probleem van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik snap de statusindicator niet helemaal. Bij de normale AirPods werd het ledje altijd oranje als de case beide AirPods aan boord had en die begon op te laden. Hier blijft ie doodleuk groen tot je hem dichtklapt, dan pas springt ie naar oranje. En blijkbaar blijft ie oranje als ie maar tot 80% oplaadt om de accu te sparen. Beetje vage keuzes die daar gemaakt zijn imho. :P
Mars18 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:43:
[...]
Verzendkosten moet je wel zelf betalen, vaag... voor een erkend probleem van Apple.
Je mag ook bij elke willekeurige service provider (iVizi, Card Services, Amac, sommige CoolBlue's, etc.) binnenwandelen. Dan is het gratis. Wil je dat Apple ze komt halen en weer terugbrengt dan moet je inderdaad voor die service betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:56
Mars18 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Inmiddels retour gestuurd, mag hopen dat het er onder gaat vallen.
Heb je de reparatie aangevraagd bij Apple support? Ik kreeg gewoon UPS aan de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Rub147 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:47:
[...]

Heb je de reparatie aangevraagd bij Apple support? Ik kreeg gewoon UPS aan de deur?
Nee bij de winkel waar ik het gekocht had ( zit in 2e jaar van aanschaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
WhatsappHack schreef op woensdag 1 september 2021 @ 05:46:
Ik snap de statusindicator niet helemaal. Bij de normale AirPods werd het ledje altijd oranje als de case beide AirPods aan boord had en die begon op te laden. Hier blijft ie doodleuk groen tot je hem dichtklapt, dan pas springt ie naar oranje. En blijkbaar blijft ie oranje als ie maar tot 80% oplaadt om de accu te sparen. Beetje vage keuzes die daar gemaakt zijn imho. :P

[...]

Je mag ook bij elke willekeurige service provider (iVizi, Card Services, Amac, sommige CoolBlue's, etc.) binnenwandelen. Dan is het gratis. Wil je dat Apple ze komt halen en weer terugbrengt dan moet je inderdaad voor die service betalen.
Ik had Amac gebeld, maar die verwezen mij door naar de winkel waar ik hem gekocht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Mars18 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:49:
[...]
Ik had Amac gebeld, maar die verwezen mij door naar de winkel waar ik hem gekocht had.
Mja Amac is al niet al te best, maar aan de telefoon krijg je nooit een techneut. Je belde ook niet voor een garantiekwestie, maar voor een serviceprogramma. :/ Heb je nu niets meer aan, maarja. Misschien melden bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
WhatsappHack schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:15:
[...]

Mja Amac is al niet al te best, maar aan de telefoon krijg je nooit een techneut. Je belde ook niet voor een garantiekwestie, maar voor een serviceprogramma. :/ Heb je nu niets meer aan, maarja. Misschien melden bij Apple.
Komt goed, verzendkosten waren bijna 5 euro. Nu alleen hopen dat het gewoon onder service programma gaat vallen. Weleens eerder nare ervaringen gehad met Apple en reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Mars18 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:49:
[...]
Apple verwees mij door naar Amac als ik het offline wilde afhandelen terwijl ik ze begin 2020 bij de MediaMarkt gekocht heb. Amac heeft ze ingenomen, getest bij hun technische dienst en nu hebben zij bij Apple 2 nieuwe besteld want ze vallen binnen het service programma.

• Mars18
biobak schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:56:
[...]

Apple verwees mij door naar Amac als ik het offline wilde afhandelen terwijl ik ze begin 2020 bij de MediaMarkt gekocht heb. Amac heeft ze ingenomen, getest bij hun technische dienst en nu hebben zij bij Apple 2 nieuwe besteld want ze vallen binnen het service programma.
Vandaag de Airpods terug gekregen, Bleek dat beide airpods kraken, Beide Airpods zijn vervangen, ben benieuwd voor nieuwe of voor gereviseerde, serienummer is wel het zelfde.

Moest de Airpods opnieuw koppelen.

• biobak
Ze zijn nieuw. Mij is verteld dat ze nooit gerepareerd worden en dus gerecycled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Mijn airpods pro zijn uit september 2020, dus van vóór oktober 2020 wat geldt als grens voor het omruilprogramma. Wat ik vooral ervaar is dat zonder ruisonderdrukking er met een oortje in een continue soort sneeuwgeluid van tv te horen is, maakt niet uit of links of rechts in hebt, maar tegelijk in is het niet hoorbaar. Met ruisonderdrukking aan heb ik bij het indoen van van de airpods soms een hard piepend geluid, heel kort en daarna weg. En met beide airpods in met ruisonderdrukking aan hoor ik een soort sneeuw van televisie, maar dan wat harder dan ik eerder hierboven noemde. Is dit wat jullie ook ervaren qua “ruis”?

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor de tweede keer zou ik nieuwe AirPods hebben gekregen vanwege het bekende gekraak, ik zeg bewust zou want deze oortjes hebben exact hetzelfde serienummer.
Heb ik nu nieuwe gekregen en zetten ze deze serienummers over of heb ik nu dezelfde terug?

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 11:10
hallo,

Iemand hier ervaring met de memory foam eartips van Comply?
Eigenlijk wilde ik die op mijn Airpods Pro zetten, maar vanwege de lange levertijd zijn het Abazar tips geworden.
Ik vind de memory foam tips comfortabeler dan de standaard siliconen tips en het voelt alsof ze beter vastzitten in de oren. Toch kan ik de Abazar's weggooien, want de active noise cancellation werkt niet bij gebruik van de Abazar eartips, terwijl anc een belangrijke reden was om Airpods Pro aan te schaffen.
Ik heb met een loep de tips van Apple en van Abazar vergeleken en kan geen verschillen ontdekken. Maar blijkbaar is er toch iets afwijkends.
Omdat het memory foam mij op zich goed bevalt, overweeg ik alsnog de Comply tips te bestellen. Misschien zijn die zodanig gebouwd dat de active noise cancellation van de pods wel blijft werken.
Hopelijk is hier iemand die ze heeft. Dank alvast voor jullie reactie!

Edit: ik heb de Comply tips toch maar besteld. Rechtstreeks bij complyfoam.com in de USA. Uit reviews op amazon.de blijkt dat daar nogal eens de vorige versie van de Comply tips wordt verkocht, die snel scheuren of afbrokkelen. Dan maar 30-45 dagen wachten en zeker weten dat de verbeterde foamtips worden geleverd. Ik deel t.z.t. mijn ervaringen in dit forum, met name wat betreft het wel of niet blijven functioneren van de active noise cancellation.

groet,
Taygete

[ Voor 19% gewijzigd door Taygete op 20-09-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:50
Taygete schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:25:
hallo,

Iemand hier ervaring met de memory foam eartips van Comply?
Eigenlijk wilde ik die op mijn Airpods Pro zetten, maar vanwege de lange levertijd zijn het Abazar tips geworden.
Ik vind de memory foam tips comfortabeler dan de standaard siliconen tips en het voelt alsof ze beter vastzitten in de oren. Toch kan ik de Abazar's weggooien, want de active noise cancellation werkt niet bij gebruik van de Abazar eartips, terwijl anc een belangrijke reden was om Airpods Pro aan te schaffen.
Ik heb met een loep de tips van Apple en van Abazar vergeleken en kan geen verschillen ontdekken. Maar blijkbaar is er toch iets afwijkends.
Omdat het memory foam mij op zich goed bevalt, overweeg ik alsnog de Comply tips te bestellen. Misschien zijn die zodanig gebouwd dat de active noise cancellation van de pods wel blijft werken.
Hopelijk is hier iemand die ze heeft. Dank alvast voor jullie reactie!

groet,
Taygete
Je kan ze via de Duitse Amazon site ook bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 11:10
Tolga07 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:24:
[...]

Je kan ze via de Duitse Amazon site ook bestellen
Ah, dank. Dat is goed om te weten. Toen ik ze zocht (2 maanden geleden) vond ik ze alleen bij Amazon USA, met maand levertijd. Nu nog meer benieuwd naar ervaringen met de ANC bij gebruik van de Comply tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week ook een setje Airpod Pro's. De eerste in-ears die bij mij daadwerkelijk behoorlijk goed blijven zitten. Gebruiksgemak en geluidskwaliteit vind ik ook heel prima.

Maar... Vandaag voor het eerst wat telefoongesprekken mee gevoerd. Ook buiten. En ik was echt onverstaanbaar voor mijn gesprekspartner. Binnen ging het wel, maar buiten (naast 50kmh weg maar ook in een rustig park) was het eigenlijk niet te doen.

Herkennen jullie dit? Met de originele bedrade dopjes heb ik daar nooit problemen mee gehad. Het zou kunnen dat ik per ongeluk transparency mode had ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
sOid schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:35:
Ik heb sinds vorige week ook een setje Airpod Pro's. De eerste in-ears die bij mij daadwerkelijk behoorlijk goed blijven zitten. Gebruiksgemak en geluidskwaliteit vind ik ook heel prima.

Maar... Vandaag voor het eerst wat telefoongesprekken mee gevoerd. Ook buiten. En ik was echt onverstaanbaar voor mijn gesprekspartner. Binnen ging het wel, maar buiten (naast 50kmh weg maar ook in een rustig park) was het eigenlijk niet te doen.

Herkennen jullie dit? Met de originele bedrade dopjes heb ik daar nooit problemen mee gehad. Het zou kunnen dat ik per ongeluk transparency mode had ingeschakeld.
Ook in transparency mode ben ik altijd goed te verstaan, ik gebruik mijn pro’s voornamelijk om te bellen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kassad schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:57:
[...]

Ook in transparency mode ben ik altijd goed te verstaan, ik gebruik mijn pro’s voornamelijk om te bellen.
Opmerkelijk! Bel je ook buiten met wind en omgevingsgeluiden of uitsluitend binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 13:47
sOid schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:35:

Ik krijg ook wel eens commentaar als ik langs een drukke weg bel met m’n AirPods dus dat probeer ik nu te vermijden. Maar op rustige plaatsen zoals het bos gaat het prima.

Ik gebruik geen transparency mode. Dus of dat het erger maakt weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
sOid schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Opmerkelijk! Bel je ook buiten met wind en omgevingsgeluiden of uitsluitend binnen?
Zelfs op 40 meter hoogte in een telecommast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
vliegenmepper schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Ik krijg ook wel eens commentaar als ik langs een drukke weg bel met m’n AirPods dus dat probeer ik nu te vermijden. Maar op rustige plaatsen zoals het bos gaat het prima.

Ik gebruik geen transparency mode. Dus of dat het erger maakt weet ik niet
Okay. Komende dagen maar eens testen. Hoor bij muziek en meetings ook af en toe wat plopjes/kraakjes dus wellicht heb ik een gaar exemplaar ontvangen :/
Kassad schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Zelfs op 40 meter hoogte in een telecommast :)
Haha! Zou bijna willen vragen of ik ze ook 's mag testen op die manier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
sOid schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Okay. Komende dagen maar eens testen. Hoor bij muziek en meetings ook af en toe wat plopjes/kraakjes dus wellicht heb ik een gaar exemplaar ontvangen :/

[...]

Haha! Zou bijna willen vragen of ik ze ook 's mag testen op die manier ;)
Ja die plopjes en kraakjes duiden op een brak exemplaar, dat heb ik echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 08:17
Nou nog de AirPods zover krijgen dat ze gaan updaten...
Alle trucjes ondertussen wel geprobeerd, maar er zijn er meer waarbij het niet lukt (als je de comments van MacRumors leest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:30
Prutsky schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:14:
Nou nog de AirPods zover krijgen dat ze gaan updaten...
Alle trucjes ondertussen wel geprobeerd, maar er zijn er meer waarbij het niet lukt (als je de comments van MacRumors leest).
Klopt helemaal. Knap dat ze dit zo moeilijk en niet intuïtief hebben kunnen maken. Mijn airpods pro hebben nog de firmware 3E751 van 28 April. Updaten, ho maar. 8)7 7(8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mijne zijn vannacht ge-update.
Ik doe het altijd zo:

- Ik luister iets op mijn iPad (want dan weet ik zeker dat ze goed connected zijn).
- Case aan de lader.
- Oortjes erin
- Case niet sluiten.

Volgende ochtend zijn ze dan bij gewerkt.

Edit: moet ik er wel even bij zeggen dat een vriendje van mij dit ook doet en het daar niet altijd in 1x lukt. Dus ook dit is trial and error.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 06-10-2021 10:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 18:05

TDB

TheKerremenke schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Klopt helemaal. Knap dat ze dit zo moeilijk en niet intuïtief hebben kunnen maken. Mijn airpods pro hebben nog de firmware 3E751 van 28 April. Updaten, ho maar. 8)7 7(8)7
Ik had dezelfde firmware nog vanochtend. Even via bluetooth aansluiten op je iPhone en kort wachten gaf mij de update.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik heb ze even gebruikt, op de lader gelegd en een uurtje later waren ze geupdate. Ik zag de update wel pas toen ik de case open deed trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Blijkbaar zijn ze nu terug te vinden via de Find My-functionaliteit. Edit: klopt!

nieuws: Apple brengt update uit voor AirPods Pro en Max met Find My-netwerkfu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hoe voeg je de Airpods dan toe aan het "Find My" netwerk? Gaat dit automatisch?

Ik probeer via object toevoegen, maar dan vind hij geen Airpods.

[ Voor 30% gewijzigd door Bulletdodger op 06-10-2021 16:10 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid