Had de knoop doorgehakt. Via een dealtje bij Amazon voor €160 AirPods Pro aangeschaft (Warehouse deal. Lightning kabel ontbrak. Lekker boeiend.) en de Sony koptelefoon met enig pijn in m’n hart de deur uitgedaan. AppleCare+ erbij gekocht, dus nu in principe AirPods Pro mét AppleCare+ voor de prijs van AirPods Pro zónder AC+.
Tot zover erg tevreden. De noise cancellation is niet zo goed als de Sony over-ear, maar is ook verre van zo slecht als ik eerlijk gezegd had verwacht van in-ears. Het werkt zeer redelijk en is absoluut niet slecht! Dit zijn ook m’n eerste in-ears sinds jaaaaaren, had altijd een enorme hekel aan die oncomfortabele krengen die in je gehoorgang verdwijnen; maar deze zitten best okee na even wennen! Heb wel moeite de juiste tip-size te vinden, misschien koop ik wel van die memory foam dingen.
Geluidskwaliteit is in mijn optiek prima. Bass weergave ook, wederom

, niet zo slecht als ik eerst had verwacht. (Opnieuw vergeleken met de Sony hé, die heeft echt bizar goede bass.)
Wel moet ik in Apple Music het Loudness profiel activeren, die komt het dichtst in de buurt van wat ik wil. Baal wel dat het niet net als Spotify een echte equalizer heeft of dat je de AirPods zélf kan equalizen; dat kon met de Sony namelijk wel en hoefde ik dus niet te leunen op die presets van Apple. Afijn, loudness filtert het schelle geluid dat ik ervaar met alle koptelefoons (zal dus aan mij liggen.) er acceptabel genoeg uit.
Batterijduur is prima; haal er makkelijk 5 tot 6 uur muziek luisteren mee, maar ik kijk dat nog even aan. M’n originele AirPods ging de batterij erg snel van verrot, dus hoop dat deze t beter doen.
Overall ben ik erg tevreden met m’n aankoop, een stuk tevredener dan ik van te voren had verwacht. Was eigenlijk nogal sceptisch.

Het is gewoon een goed product, simpel.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)