Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57
Hmmbob schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:42:
[...]

Je knipt teveel logging weg....
Sorry :) Bij deze alles:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
2019-11-07 08:30:00 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.light.reproduce_state] The use of other attributes than device state attributes is deprecated and will be removed in a future release. Read the logs for further details: https://www.home-assistant.io/integrations/scene/
2019-11-07 08:30:00 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.automation] Error while executing automation automation.woonkamer_off_overdag. Unknown error for call_service at pos 1:
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/automation/__init__.py", line 437, in action
    await script_obj.async_run(variables, context)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/script.py", line 190, in async_run
    await self._handle_action(action, variables, context)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/script.py", line 274, in _handle_action
    await self._actions[_determine_action(action)](action, variables, context)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/script.py", line 357, in _async_call_service
    context=context,
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/service.py", line 97, in async_call_from_config
    domain, service_name, service_data, blocking=blocking, context=context
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1236, in async_call
    await asyncio.shield(self._execute_service(handler, service_call))
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1261, in _execute_service
    await handler.func(service_call)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_component.py", line 213, in handle_service
    self._platforms.values(), func, call, service_name, required_features
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/service.py", line 348, in entity_service_call
    future.result()  # pop exception if have
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/service.py", line 370, in _handle_service_platform_call
    await getattr(entity, func)(**data)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/homeassistant/scene.py", line 171, in async_activate
    context=self._context,
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/state.py", line 166, in async_reproduce_state
    *(worker(domain, data) for domain, data in to_call.items())
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/state.py", line 156, in worker
    hass, states_by_domain, context=context
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/group/reproduce_state.py", line 29, in async_reproduce_states
    await async_reproduce_state(hass, states_copy, blocking=True, context=context)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/state.py", line 166, in async_reproduce_state
    *(worker(domain, data) for domain, data in to_call.items())
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/state.py", line 156, in worker
    hass, states_by_domain, context=context
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/light/reproduce_state.py", line 124, in async_reproduce_states
    *(_async_reproduce_state(hass, state, context) for state in states)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/light/reproduce_state.py", line 115, in _async_reproduce_state
    DOMAIN, service, service_data, context=context, blocking=True
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1236, in async_call
    await asyncio.shield(self._execute_service(handler, service_call))
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1261, in _execute_service
    await handler.func(service_call)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_component.py", line 213, in handle_service
    self._platforms.values(), func, call, service_name, required_features
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/service.py", line 348, in entity_service_call
    future.result()  # pop exception if have
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/service.py", line 370, in _handle_service_platform_call
    await getattr(entity, func)(**data)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/hue/light.py", line 452, in async_turn_off
    await self.light.set_state(**command)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohue/lights.py", line 117, in set_state
    json=data)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohue/bridge.py", line 62, in request
    'Invalid content type: {}'.format(res.content_type))
aiohue.errors.ResponseError: Invalid content type: text/html

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
rem_hopster schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:05:
@Possible

De lamp staat op de slaapkamer van mijn zoon en de plug zit in de keuken.
Het zijn twee entiteiten.
Automation.yaml werkt, alleen is dus het punt dat bij het inschakelen van de switch ook de lamp op de slaapkamer van mijn zoontje aangaat.
Dit gebeurt ook wanneer ik in HA de switch aanzet, dan springt ook meteen de lamp aan.

Begrijp er niets van..
Erg raar. Lijkt wel alsof er toch nog ergens een andere automation is die iets triggered.

Anders zou ik het niet weten.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:14
Henkiejoo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:27:
Ik probeer eerst de mogelijkheden van automations helemaal te bekijken. Uiteindelijk misschien wel een overstap naar node red.

Ik heb nu een automation issue waar ik niet helemaal uit kom.
In de gang heb ik een motion sensor, als het donker is en er is beweging, dan wordt de lamp aangezet. Hartstikke handig als je in het donker thuiskomt. Na 2 minuten wordt de lamp uitgezet.

Dit ganglicht willen we ook in de avond aan hebben als we thuis zijn, samen met lampen in de woonkamer en keuken. Ik heb dus een scène gemaakt die dat regelt. Een knop in de gang zet die scène aan.

Probleem: we komen thuis via de voordeur, lampen springen aan. We lopen de gang in, willen alle verlichting aan, drukken op de knop. Prima, totdat na 2 minuten de ganglamp weer uitspringt...

Hoe zouden jullie dit fixen met HA zelf?
In nodered heb je dit zo voor elkaar. Zodra je de knop drukt om alle lampen aan te zetten laat je ook de 2 minuten timer stoppen. Done :)

In HA yaml weet ik het niet, nog nooit naar omgekeken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Dacuuu schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:36:
[...]

In nodered heb je dit zo voor elkaar. Zodra je de knop drukt om alle lampen aan te zetten laat je ook de 2 minuten timer stoppen. Done :)

In HA yaml weet ik het niet, nog nooit naar omgekeken. :+
Als je dan de gang in loopt reset de timer weer en gaan de lampen alsnog uit :P

@Henkiejoo ik zou kijken of je ergens een state kan opslaan. En deze state checken in de automation die het licht uit doet.

https://www.home-assistant.io/integrations/input_boolean/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Xfix schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:54:
[...]

Als je dan de gang in loopt reset de timer weer en gaan de lampen alsnog uit :P

@Henkiejoo ik zou kijken of je ergens een state kan opslaan. En deze state checken in de automation die het licht uit doet.

https://www.home-assistant.io/integrations/input_boolean/
Oja >:) Dan dat oplossen met idd een input boolean.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:18
djiedjee schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:53:
Wie heeft er wel eens onderzocht of er mogelijkheden zijn om een warmtemeter (stadsverwarming) uit te lezen?

Ik heb gelezen dat Eneco dit jaar een pilot heeft gedaan om een warmtemeter uit te lezen.
Bij de meeste info over slimme warmtemeters kom ik uit bij het merk Kamstrup. Dit merk heb ik dus ook al thuis.
Of de uitwisseling van gegevens rechtstreeks gaat of via de slimme electriciteitsmeter is me niet helemaal duidelijk.

Voor de slimme elektriciteitsmeter heb ik inmiddels een P1-kabel besteld. Ik ben erg benieuwd wat er mogelijk is voor het meten van de GJ's warmte.
Ik maak gebruik van een python scrip die gemaakt is door enne L Bos

https://github.com/RuntimeError123/hass-mc66c

Imports meter readings of Kamstrup Multical 66C to Home Assistant (www.home-assistant.io) or sends them to a MQTT broker

Als opname gebruik ik IR Schreib Lesekopf
Ik moet wel bij zeggen dat in mijn meterkast een Pi hangt met oa OpenVPN, een P1 kabel, Z-wave stick, een ComBee II stick en een RFXcom aangesloten.
Alles gaat dmv usbip naar mijn NUC met Hassio , behalve de IR Schreib Lesekopf , die lees uit en stuur het door dmv MQTT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:28
@Possible

Opgelost...
Ik had per ongeluk in mqtt bij de lamp ook de naam geplakt van de plug. Knippen en plakken niet helemaal goed gegaan... Dan wordt het commando naar beide verstuurd. Net gefixt en alles werkt naar behoren! Dank voor meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 16:45
Heeft iemand ervaring met het starten van een automation middels je telefoon wekker/alarm of google home wekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 07:42
Ik heb de hass configurator geïnstalleerd, hierin kun je alleen een api password instellen.
Maar het api password is depricated, hoe hebben jullie dit ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
Ik probeer via een automation bij beweging een camera stream naar een Chromecast te sturen.

Nu loop ik tegen het volgende aan, de status op mijn media_player verandert van off of idle naar playing en na x seconden weer naar idle en kan helaas de stream niet afspelen.

Doe ik wat verkeerd? :)

Zie onder de status van mijn media player:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
volume_level: 1
is_volume_muted: false
media_content_id: https://xxxx.duckdns.org:xxxx/api/hls/9bd47357b37032104dec0b9ee860aefd3482a55cf0af82e23200ae44fbed141b/playlist.m3u8
media_duration: -1
media_position: 0
media_position_updated_at: 2019-11-07T21:14:11.367902+00:00
app_id: CC1AD845
app_name: Default Media Receiver
friendly_name: Slaapkamer-TV
supported_features: 21391

Automation:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
- alias: Camera Test to Screen
  initial_state: 'on'
  hide_entity: True
  trigger:
    platform: time_pattern
    seconds: 10
  action:
    - service: script.turn_on
      entity_id: script.camera

Script
code:
1
2
3
4
5
6
7
camera:
  alias: View Camera Achtertuin
  sequence:
    -  service: camera.play_stream
       data:
         entity_id: camera.achtertuin
         media_player: media_player.slaapkamer_tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Morex schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:34:
Heeft iemand ervaring met het starten van een automation middels je telefoon wekker/alarm of google home wekker?
Google home heb Ik niet. Maar de combi android/Tasker/join moet wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelAFCA
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 20:56
Koppensneller schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:03:
[...]

Ik heb hier de wandschakelaars vervangen door pulsschakelaars van Xiaomi (ook Zigbee), en de draden in de muur dus gewoon doorverbonden. Ik kan dan ook acties hangen aan een double-press of long-press. Zo hangt er een knop bij de voordeur die de lamp in de gang aanstuurt, maar bij een double-press alles in huis uit zet.

De hub is hier dus in gebruik als back-up oplossing, al is dat eigenlijk nooit nodig.
Welke dimmer heb je geïnstalleerd? Past deze op een standaard inbouwdoos? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

RoelAFCA schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:40:
[...]

Welke dimmer heb je geïnstalleerd? Past deze op een standaard inbouwdoos? Thanks
Ik heb voor Tradfri-lampen van IKEA in gebruik, maar in de keuken hangt de verlichting aan deze dimmer. Die heeft trouwens een N-draad nodig, dus hangt 'ie bij mij bij het lichtpunt in het plafond. Wel netjes uit het zicht en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
TheMystery schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:23:
Ik heb de hass configurator geïnstalleerd, hierin kun je alleen een api password instellen.
Maar het api password is depricated, hoe hebben jullie dit ingesteld?
Je moet nu een token genereren onder jouw user. Klik op jouw user in de sidebar en dan onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 07:42
pingpongblokje schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 06:44:
[...]

Je moet nu een token genereren onder jouw user. Klik op jouw user in de sidebar en dan onderaan.
Dus gewoon een long time token genereren en deze invullen bij api password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:33
Gisteren getest. Turn_off en Turn_on automations werkt als een zonnetje.
Alleen onderbreekt dat niet een al gestarte automation.

Dit weekend even verder pielen met de andere opties.
barrymossel schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:43:
[...]

Misschien kun je automation onderbreken als je op de knop drukt?

Wellicht dat dit werkt:

YAML:
1
2
3
action:
  - service: homeassistant.turn_off
    entity_id: automation.lamp_aan_bij_beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Henkiejoo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:49:

[...]
Hou er ook rekening mee dat als je automation weer aan zet, en je loopt niet langs de bewegingsmelder, dat dan je lampen nog de hele nacht blijven branden. Hij gaat immers niet meer van 'on' naar 'off'. Of je timer van 2 minuten start niet, ligt beetje aan hoe je de automation hebt ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

kepler schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:53:
[...]

Hou er ook rekening mee dat als je automation weer aan zet, en je loopt niet langs de bewegingsmelder, dat dan je lampen nog de hele nacht blijven branden. Hij gaat immers niet meer van 'on' naar 'off'. Of je timer van 2 minuten start niet, ligt beetje aan hoe je de automation hebt ingesteld :)
Tweede automation maken met als trigger de state van automation 1, die dan automatisch automation 1 triggert

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
tdw schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:02:
[...]

Tweede automation maken met als trigger de state van automation 1, die dan automatisch automation 1 triggert
In het geval van bewegingsmelder (bij mij) werkt dat niet, want die staat dan gewoon op 'off'. Ik heb dus een aparte automation die het licht uitzet als de bewegingsmelder op 'off' staat, met als trigger idd het aan/uitzetten van de eerste automation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:33
@kepler @tdw

De "alle lampen uit-knop" hangt bij de trap naar boven, dus lampen gaan altijd uit 's-avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:20
Henkiejoo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:49:

[...]
Persoonlijk zou ik dan voor de oplossing met dat script gaan. Lijkt me redelijk simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

RobertMe schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:02:
[...]

Zigbee met sensoren van Xiaomi. Sensoren voor om en nabij €10. Daarnaast kun je Zigbee ook inzetten voor Philips Hue, Ikea Tradfri en what not.
Ik wil met mijn HA op mijn Pi4 wat WiFi lampen aan gaan sturen (Tuya) en deze uiteindelijk flashen.
Hoe moet ik dit met Zigbee voor mij zien? Heb je hiervoor een HUB die je gewoon aan je pi4 kunt hangen en vervolgens daarmee d.m.v het zigbee protobol kunt communiceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
n0ss schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:10:
[...]

Ik wil met mijn HA op mijn Pi4 wat WiFi lampen aan gaan sturen (Tuya) en deze uiteindelijk flashen.
Hoe moet ik dit met Zigbee voor mij zien? Heb je hiervoor een HUB die je gewoon aan je pi4 kunt hangen en vervolgens daarmee d.m.v het zigbee protobol kunt communiceren?
Wifi lampen stuur je ook na flashen niet met Zigbee aan, maar... via Wifi. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:30
jossie67 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:39:
[...]

Ik maak gebruik van een python scrip die gemaakt is door enne L Bos

https://github.com/RuntimeError123/hass-mc66c

Imports meter readings of Kamstrup Multical 66C to Home Assistant (www.home-assistant.io) or sends them to a MQTT broker

Als opname gebruik ik IR Schreib Lesekopf
Ik moet wel bij zeggen dat in mijn meterkast een Pi hangt met oa OpenVPN, een P1 kabel, Z-wave stick, een ComBee II stick en een RFXcom aangesloten.
Alles gaat dmv usbip naar mijn NUC met Hassio , behalve de IR Schreib Lesekopf , die lees uit en stuur het door dmv MQTT
Dit is ook nog een lang gekoesterde wens van mij.
Gebruik jij daarvoor deze?
https://shop.weidmann-ele....php?page=product&info=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

barrymossel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:16:
[...]

Wifi lampen stuur je ook na flashen niet met Zigbee aan, maar... via Wifi. :?
Dat klopt dat snap ik :+ de reden van mijn zigbee vraag is omdat ik later eventueel wil uitbreiden naar extra zigbee apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
[...]

Misschien beter voor je om je te verdiepen in de verschillende protocollen...

Edit: zag pas later dat je je post hebt genuanceerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Troetelbeer op 08-11-2019 11:33 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
n0ss schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:30:
[...]

Dat klopt dat snap ik :+ de reden van mijn zigbee vraag is omdat ik later eventueel wil uitbreiden naar extra zigbee apparatuur.
Afhankelijk van de soort hub/gateways, ligt het eraan hoe je die verbindt.

Maar even de Hue, Tradfri en Xiaomi gateways als voorbeeld: deze zet je gewoon ergens neer en verbind je met je netwerk via een kabel of wifi en je zigbee apparaten verbind je dan weer met deze gateway.

Je hebt ook zigbee sticks, die kun je in je Pi steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Troetelbeer schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:33:
[...]

Afhankelijk van de soort hub/gateways, ligt het eraan hoe je die verbindt.

Maar even de Hue, Tradfri en Xiaomi gateways als voorbeeld: deze zet je gewoon ergens neer en verbind je met je netwerk via een kabel of wifi en je zigbee apparaten verbind je dan weer met deze gateway.

Je hebt ook zigbee sticks, die kun je in je Pi steken.
Thanks dat was mijn vraag.
1e was denk niet goed geformuleerd.

Ben al even bezig met het inlezen in deze materie, ik was alleen benieuwd hoe did eventueel met Zigbee gaat.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
n0ss schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:35:
[...]

Thanks dat was mijn vraag.
1e was denk niet goed geformuleerd.

Ben al even bezig met het inlezen in deze materie, ik was alleen benieuwd hoe dit eventueel met Zigbee gaat.

bedankt
Hier als eens gekeken? Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge

Ik zou het liefst alles in mijn eigen netwerk houden en niet afhankelijk zijn van externe servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

barrymossel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:44:
[...]

Hier als eens gekeken? Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge

Ik zou het liefst alles in mijn eigen netwerk houden en niet afhankelijk zijn van externe servers.
Nog niet, bedankt!

Ja ik ook, dat is de reden dat ik ze in de toekomst wil flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
maxxie85 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:20:
[...]

Dit is ook nog een lang gekoesterde wens van mij.
Gebruik jij daarvoor deze?
https://shop.weidmann-ele....php?page=product&info=24
Ik heb h'm direct bij udo.volksz@gmail.com gekocht

https://wiki.volkszaehler...llers/ir-schreib-lesekopf

Dat was in 2014 32 euro.

Die van Weidmann, ziet er wel het zelfde uit, de specs zijn ook gelijk, alleen zwart ipv geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:51
Mede-tweakers, een probleem waar wellicht iemand een oplossing voor heeft: sinds een paar dagen heeft mijn HA web interface soms het probleem dat ik geen verbinding meer kan maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N6Tsx9x/Annotation-2019-11-08-130446.jpg

De Home Assistant app op Android geeft dan ook een "Error getting states: Instance of 'HAError'" fout.

Als je een tijdje wacht, dan is hij ineens weer wel beschikbaar, zonder dat ik de RPI3B+ een reboot heb gegeven. MQTT en dergelijke blijft ondertussen ook gewoon verbinding behouden. Ik heb al pogingen ondernomen zoals het leeg maken van het cache en de site settings (chrome).

In de logs van HA kan ik niets terug vinden over eventuele redenen waarom het niet zou werken, alleen wat warnings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2019-11-08 13:23:28 WARNING (MainThread) [homeassistant.loader] You are using a custom integration for hacs which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you do experience issues with Home Assistant.
2019-11-08 13:23:28 WARNING (MainThread) [homeassistant.loader] You are using a custom integration for shelly which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you do experience issues with Home Assistant.
2019-11-08 13:23:28 WARNING (MainThread) [homeassistant.loader] You are using a custom integration for breaking_changes which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you do experience issues with Home Assistant.
2019-11-08 13:23:29 WARNING (MainThread) [homeassistant.loader] You are using a custom integration for dahua_event which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you do experience issues with Home Assistant.
2019-11-08 13:23:31 WARNING (Recorder) [homeassistant.components.recorder] Ended unfinished session (id=219 from 2019-11-08 10:51:53.805680)
2019-11-08 13:23:43 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.mqtt] Data in your config entry is going to override your configuration.yaml: {}
2019-11-08 13:23:44 WARNING (MainThread) [homeassistant.setup] Setup of input_select is taking over 10 seconds.
2019-11-08 13:23:44 WARNING (MainThread) [homeassistant.loader] You are using a custom integration for buienalarm which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you do experience issues with Home Assistant.
2019-11-08 13:23:44 WARNING (MainThread) [homeassistant.loader] You are using a custom integration for ophaalkalender which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you do experience issues with Home Assistant.
2019-11-08 13:23:47 WARNING (MainThread) [homeassistant.setup] Setup of google is taking over 10 seconds.
2019-11-08 13:23:47 WARNING (MainThread) [homeassistant.setup] Setup of person is taking over 10 seconds.
2019-11-08 13:23:51 WARNING (SyncWorker_13) [homeassistant.components.bluetooth_le_tracker.device_tracker] No Bluetooth LE devices to track!
2019-11-08 13:23:52 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.device_tracker] Error setting up platform legacy
2019-11-08 13:23:55 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.weather] Setup of platform met is taking over 10 seconds.

In het logbook in de web interface zie ik wel geregeld "Home Assistant started" terugkomen, wat ongeveer overeenkomt met de tijdstippen waarop het systeem onbereikbaar is. Misschien is dat de reden? Dat HA vast loopt en herstart?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YXDYQ1q/HA-started.jpg

Met de develop tool van Chrome heb ik al even gekeken wat voor fouten er precies zijn als hij geen verbinding kan maken. Onderstaande zijn 2 images van 2 verschillende keren dat ik geen verbinding kon maken vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z4C5vw8/HA-unreachable.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Mc9N3Pc/HA-unreachable2.png

Maar ik kan via Google geen relevantie informatie vinden op basis van de fouten die ik zie. Heeft iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn?

Voor de volledigheid, mijn setup:
- Raspberry Pi3B+
- 16GB SD
- Originele Raspberry voeding (2.5A)
- HA 0.101.3

[ Voor 66% gewijzigd door theredone51 op 08-11-2019 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Meermaals besproken en zijn zelfs dedicated topics voor. Elke Zigbee fabrikant brengt zelf wel een hub uit. Maar deze hubs zijn uiteraard merk gebonden en bv de hubs van Ikea en Hue kunnen niet overweg met Xiaomi sensoren en vise versa. Daarnaast heb je ook generieke/merk onafhankelijke oplossingen zoals deCONz en Zigbee2mqtt.

Edit:
Ik zie nu pas dat er al een nieuwe pagina was, met voldoende antwoorden op je vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 08-11-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees wel wat dingen van mensen die rechtstreeks de P1 uitlezen (om de energiemeter-gegevens in HASS te krijgen).
Ik heb echter ook een Youless, die verschillende getallen verzamelt.
Deze zijn via een simpele web-interface zichtbaar, en worden automagisch geupload naar Enelogic.
Is er iemand hier die deze data rechtstreeks vanaf Youless of vanaf Enelogic inleest in HASS?

Of moet ik de dit weekend te installeren Pi in de meterkast gaan zetten en de Youless vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees het in via mijn Toon thermostaat - die heeft zo'n metermodule gekoppeld en leest de waardes uit. HA leest ze dan weer bij Toon uit, werkt prima.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:27:
[...]

Meermaals besproken en zijn zelfs dedicated topics voor. Elke Zigbee fabrikant brengt zelf wel een hub uit. Maar deze hubs zijn uiteraard merk gebonden en bv de hubs van Ikea en Hue kunnen niet overweg met Xiaomi sensoren en vise versa. Daarnaast heb je ook generieke/merk onafhankelijke oplossingen zoals deCONz en Zigbee2mqtt.

Edit:
Ik zie nu pas dat er al een nieuwe pagina was, met voldoende antwoorden op je vraag.
Ter aanvulling. Er zijn Ikea lampen die je kunt koppelen aan de Xiaomi gateway en aan de Hue gateway. Ook heb ik al gelezen dat er mensen zijn die Hue lampen krijgen gekoppeld aan de Ikea gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:22:
Ik lees wel wat dingen van mensen die rechtstreeks de P1 uitlezen (om de energiemeter-gegevens in HASS te krijgen).
Ik heb echter ook een Youless, die verschillende getallen verzamelt.
Deze zijn via een simpele web-interface zichtbaar, en worden automagisch geupload naar Enelogic.
Is er iemand hier die deze data rechtstreeks vanaf Youless of vanaf Enelogic inleest in HASS?

Of moet ik de dit weekend te installeren Pi in de meterkast gaan zetten en de Youless vergeten?
Met een P1 gaat het veel makelijker zeker als je dan ook nog DSMR op de Pi zet,
https://dsmr-reader.readthedocs.io/en/latest/intro.html

Maar als je data al hebt kun je deze dmv MQTT ook naar HA sturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, inmiddels gevonden, met dank aan de Youless support:
https://github.com/reharmsen/hass-youless-component

Het goede nieuws is: het werkt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
TheMystery schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:38:
[...]

Dus gewoon een long time token genereren en deze invullen bij api password?
Ik heb zelf de hass configurator niet, maar dit zou wel moeten werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 07:49
@Verwijderd
#Youless
- platform: command_line
name: youless
json_attributes:
- net
- pwr
- ts0
- cs0
- ps0
- p1
- p2
- n1
- n2
- gas
- gts
command: 'curl -X GET http://192.168.1.21/e | jq -c ".[0]"'
value_template: 'OK'
- platform: template
sensors:
youless_power:
value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','pwr') }}"
entity_id: sensor.youless
friendly_name: Power
unit_of_measurement: W
youless_power_heatpump:
value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','ps0') }}"
friendly_name: Power Heatpump
unit_of_measurement: W
youless_consumption_high:
value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','p2') }}"
friendly_name: Consumption High
unit_of_measurement: kWh
youless_consumption_low:
value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','p1') }}"
friendly_name: Consumption Low
youless_production_high:
value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','n2') }}"
friendly_name: Production High
youless_production_low:
value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','n1') }}"
friendly_name: Production Low
youless_consumption_heatpump:
value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','cs0') }}"
friendly_name: Consumption Heat Pump

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Ik moet een beetje oppassen wat ik zeg, want vanuit het Homey forum lezen ze hier inmiddels ook mee zie ik net. ;) )

Vandaag de Pi 3B+ binnen gekregen, evenals de Conbee II. Setup van HA was kinderspel; even wifi instellen en klaar.
De Conbee is lastiger. Installatie lijkt in orde, ik krijg een web-interface, en via VNC kan ik bij een grafische interface. Alles lijkt dus ok.
Het vinden van lampen of schakelaars wil me echter nog niet lukken, ondanks het resetten van lampen.
Alles Tradfri, en van (verschillende) types die ondersteund zouden moeten worden door de Phoscon addon.

Iemand tips?

(dit gesloten topic op Github wel gevonden, maar heeft niet geholpen: https://github.com/dresde...nz-rest-plugin/issues/522)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:23:
(Ik moet een beetje oppassen wat ik zeg, want vanuit het Homey forum lezen ze hier inmiddels ook mee zie ik net. ;) )

Vandaag de Pi 3B+ binnen gekregen, evenals de Conbee II. Setup van HA was kinderspel; even wifi instellen en klaar.
De Conbee is lastiger. Installatie lijkt in orde, ik krijg een web-interface, en via VNC kan ik bij een grafische interface. Alles lijkt dus ok.
Het vinden van lampen of schakelaars wil me echter nog niet lukken, ondanks het resetten van lampen.
Alles Tradfri, en van (verschillende) types die ondersteund zouden moeten worden door de Phoscon addon.

Iemand tips?

(dit gesloten topic op Github wel gevonden, maar heeft niet geholpen: https://github.com/dresde...nz-rest-plugin/issues/522)
Zie je in de Phoscon app wel de firmware versie van de Conbee? Zo niet, dan wordt de Conbee niet juist herkend en is je poort config vermoedelijk onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Firmware 264A0700, Version 2.05.70 van 25/10/2019.

Het lukt wel als ik de Raspbian Buster Desktop binnenhaal en boot vanaf de Phoscon site.
(Stabiles Image mit Desktop basierend auf Debian Buster.)

Dan kan ik gewoon de lampen vinden. De hardware lijkt dus in orde.
(Een schakelaar lukt dan overigens nog steeds niet, maar dat vind ik nu nog even minder relevant.)

Update: het raadsel is opgelost.
Volgens de documentatie moet er in de config.txt het volgende staan:
code:
1
2
enable_uart=1
dtoverlay=pi3-miniuart-bt

In de config.txt in het standaard testimage van Phoscon staat echter onderstaand:
code:
1
2
3
4
5
6
[all]
#dtoverlay=vc4-fkms-v3d
dtoverlay=pi3-miniuart-bt-overlay

#enable uart
enable_uart=1

Als ik dat overneem in het HASS image dan werkt het ineens wel.
De dtoverlay is dus kennelijk net even anders dan in de docu.

Morgen verder; voorlopig kan ik lampen toevoegen. Schakelaars is plan 2.
Ik ga in ieder geval een stuk prettiger slapen dan dat ik 20 minuten geleden dacht. :)

Edit: De grote schakelaars zijn inmiddels ook gelukt.
En edit 2:
De kleintjes inmiddels ook. _/-\o_
Die dingetjes vind ik persoonlijk écht heel gaaf. Ze staan standaard niet in Phoscon, maar als je ze als 'other' toevoegd worden ze gewoon herkend, ook echt als Tradfri mini switch.
Ze zijn 45x45x16 mm, en er zit een magneetje aan de achterkant.
Daarnaast zit er voor net geen 7 euro ook nog een metalen plaatje bij dat je op de muur kunt schroeven of met de meegeleverde 3M tape op kunt plakken.
Fotootje:
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/PIAimages/0710157_PE727359_S5.JPG?f=s
Me happy. :)

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
Heeft iemand ervaring met Tasker+home assistant plugin? Ik heb nog nooit tasker gebruikt en de volgende instructie is niet afdoende: https://github.com/MarkAd...sistant-plugin-for-tasker

Ik zou graag willen dat hassio weet wanneer mijn wekker afgaat op de telefoon. Zo kan ik dit als trigger in de ochtend gebruiken voor een automation.

Het gebruik van tasker (eerste keer) is niet heel logisch en overzichtelijk. Ik heb profiles-tasks-scenes-vars.
Ik heb wel al gezien dat bij profiles>event>date/time>Alarm clock staat.Hier kan ik dan weer een task aan hangen. Via plugin>''Home Assistant plugin for tasker''> kan ik kiezen uit call service, get state of Render template. Hier heb ik al geen idee wat ik zou moeten kiezen. Als ik hier er een van kies lukt het mij wel om via configuration de Hassio server (met acces token) aan toe te voegen. Ik kan hier ook een van mijn hassio entitys aan hangen. Bij testen hiervan zegt hij dat de light entity uit is (dat klopt ook). Variable laat hij niet invullen.

Edit:
Nieuwe inzicht, klopt het dat ik er een call service van moet maken? De entity is dan een automation.trigger of turn_on? Wat vul ik dan in bij de service data?

Edit2: light entity gekoppeld aan wekker van mobiel. Deze werkte. Nu weet ik hoe de koppeling werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Morex op 09-11-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Morex schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:44:
Heeft iemand ervaring met Tasker+home assistant plugin? Ik heb nog nooit tasker gebruikt en de volgende instructie is niet afdoende: https://github.com/MarkAd...sistant-plugin-for-tasker

Ik zou graag willen dat hassio weet wanneer mijn wekker afgaat op de telefoon. Zo kan ik dit als trigger in de ochtend gebruiken voor een automation.

Het gebruik van tasker (eerste keer) is niet heel logisch en overzichtelijk. Ik heb profiles-tasks-scenes-vars.
Ik heb wel al gezien dat bij profiles>event>date/time>Alarm clock staat.Hier kan ik dan weer een task aan hangen. Via plugin>''Home Assistant plugin for tasker''> kan ik kiezen uit call service, get state of Render template. Hier heb ik al geen idee wat ik zou moeten kiezen. Als ik hier er een van kies lukt het mij wel om via configuration de Hassio server (met acces token) aan toe te voegen. Ik kan hier ook een van mijn hassio entitys aan hangen. Bij testen hiervan zegt hij dat de light entity uit is (dat klopt ook). Variable laat hij niet invullen.

Edit:
Nieuwe inzicht, klopt het dat ik er een call service van moet maken? De entity is dan een automation.trigger of turn_on? Wat vul ik dan in bij de service data?

Edit2: light entity gekoppeld aan wekker van mobiel. Deze werkte. Nu weet ik hoe de koppeling werkt.
Wil je eens je hele code voor dit gedoe plempen? Mij lukte het echt voor geen meter en ben er al lang mee gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 10:15
ik heb de custom button-card gedownload en in de www folder geplaatst.
Dit net zoals alle andere custom items.

In de lovelace yaml vervolgens
code:
1
2
  - type: module
    url: /local/button-card.js

gezet.

Vervolgens herstart

En in de lovelace een manual card gemaakt met deze code:
code:
1
2
- type: 'custom:button-card'
  entity: script.volume_up

Maar daarna krijg ik de foutmelding
No card type found.

Wat doe ik fout.

Als ik het iets anders doe krijg ik foutmelding
Custom element doesn't exist: button-card.
code:
1
2
entity: script.volume_down
type: 'custom:button-card'

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Driek schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:06:
ik heb de custom button-card gedownload en in de www folder geplaatst.
Dit net zoals alle andere custom items.

In de lovelace yaml vervolgens
code:
1
2
  - type: module
    url: /local/button-card.js

gezet.

Vervolgens herstart

En in de lovelace een manual card gemaakt met deze code:
code:
1
2
- type: 'custom:button-card'
  entity: script.volume_up

Maar daarna krijg ik de foutmelding
No card type found.

Wat doe ik fout.

Als ik het iets anders doe krijg ik foutmelding
Custom element doesn't exist: button-card.
code:
1
2
In lovelace.yaml:

code:
1
2
3
resources:
  - url: /local/button-card.js
    type: module

En als je de kaart aanmaakt:

code:
1
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
Zou iemand me opweg kunnen helpen hoe ik add-on Wireguard kan laten samenwerken met Pi-hole?
wat ik heb gedaan:
• router met DHCP-server aan
• router - dns-adres veranderd in het ip-adres (192.168.x.y) van de Raspberry
• router portforwarding 51820 (UDP) naar 192.168.x.y
• raspberry heeft een vast ip-adres
• add-on wireguard geïnstalleerd en geconfigureerd.
{
"server": {
"host": "!secret mijn_domein",
"addresses": [
"172.27.66.1"
],
"dns": [
"192.168.x.y",
"172.30.32.1"
]
}, ...

• add-on pi-hole geconfigureerd
Upstream DNS-servers: custom1=192.168.x.y custom2=172.30.32.1 verder geen andere DNS aangevinkt.
interface listening behaivior: all interfaces

mis ik nog iets?

[ Voor 5% gewijzigd door CAD-tekenaar op 09-11-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:06
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:42:
Zou iemand me opweg kunnen helpen hoe ik add-on Wireguard kan laten samenwerken met Pi-hole?
wat ik heb gedaan:
• router - dns-adres veranderd in het ip-adres (192.168.x.y) van de Raspberry
• router portforwarding 51820 (UDP) naar 192.168.x.y
• add-on wireguard geïnstalleerd en geconfigureerd.

[...]

• add-on pi-hole geconfigureerd
Upstream DNS-servers: custom1=192.168.x.y custom2=172.30.32.1 verder geen andere DNS aangevinkt.
interface listening behaivior: all interfaces

mis ik nog iets?
Volgens mij niet..

Hoe test jij of het werkt? Maak je vanaf je mobiel via 4g verbinding met wireguard en dan kijken of het werkt? Via MAC os? Windows? even checken of je DNS gegevens goed ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
ricardogn schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:44:
[...]

Volgens mij niet..

Hoe test jij of het werkt? Maak je vanaf je mobiel via 4g verbinding met wireguard en dan kijken of het werkt? Via MAC os? Windows? even checken of je DNS gegevens goed ontvangt.
Ik check dit op mijn mobiel via 4G. (Wifi is dan uit)
Zijn mijn instellingen dan wel goed/volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
Denk dat je wel goed zit.
Ga eens naar een site waar je anders nooit heen gaaat. Denk aan www.unox.nl (van de worsten, iedereen kent het merk maar bezoekt nooit de site:P)

Als je daarop komt gaat het goed qua protocol. Wat je ook kan doen is eerst checken op www.watismijnip.nl of je daadwerkelijk met je "huis" ip naar buiten gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
ricardogn schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:55:
Denk dat je wel goed zit.
Ga eens naar een site waar je anders nooit heen gaaat. Denk aan www.unox.nl (van de worsten, iedereen kent het merk maar bezoekt nooit de site:P)

Als je daarop komt gaat het goed qua protocol. Wat je ook kan doen is eerst checken op www.watismijnip.nl of je daadwerkelijk met je "huis" ip naar buiten gaat
Ik test altijd deze site: https://ads-blocker.com/testing/
Maar als ik om mijn mobiel de app Wireguard activeer, ben ik offline
en als ik de app Wireguard de-activeer zie ik reclame.
Iets gaat niet goed. :(

[ Voor 6% gewijzigd door CAD-tekenaar op 09-11-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
Dan gaat je verbinding naar huis al niet goed. Heb je de port forwarding ingesteld?

Het instructie filmpje van Frenck al gekeken? Want daarin legt hij alles stap voor stap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 16:36
Ik ben me al een tijd aan het inlezen om mijn nieuwe appartement ook smart te gaan maken - heel interessant, maar zie (daar)door de bomen het bos even niet meer ;-)

De huidige situatie
recent verhuisd naar een appartement uit 1925 met matige isolatie en 1 enkele gaskachel voor zo'n 60m2 (woonkamer 30m2, bijkamer 10m2, slaapkamer 10m2, rest 10m2)

1 Gaskachel in de woonkamer, elektrische verwarming (convector, olie) in de andere ruimtes.

Gewenste situatie
De temperatuur/ het binnenklimaat simpel en op afstand kunnen regelen (opwarmen voor we thuis komen). Gaskachel voor als we hele dagen thuis zijn (zal niet smart kunnen), elektrisch voor de enkele avond/ochtend uren. In de slipstream mooi om ook led-lampen boven de eettafel te kunnen dimmen (nu action-lampen, grote design-bollen, wel dimbaar).

Wat ik al heb gevonden
Op basis van Zigbee - veel mooi Xiaomi spul (temperatuur, vochtigheid etc). Osram smart-pluggen tot 3500 wat voor de verwarmingen. Heb ook nog een oude raspberry liggen (1e generatie).

De hoofdvraag
Wat raden jullie aan om vanaf 0 meteen GOED te starten - HA met Raspberry Pi, of voor mijn doeleinde toch een andere optie? Zie ik iets over het hoofd/ suggesties?

Ben benieuwd, dank alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Ja. Deze heb ik al een keer bekeken. Een duckdns-adres heb ik ook al.
Ik zal 'm nogmaals bekijken.
Maar als ik wireguard niet gebruik, doet pi-hole niet zijn werk. Advertenties worden niet geblocked. Welke instellingen in pi-hole zijn dan niet goed?

[ Voor 8% gewijzigd door CAD-tekenaar op 09-11-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
Denk dat je eerst moet zorgen dat je via de 4G verbinding op je mobiel naar buiten kan met wireguard aan en het ip adrees van je huis hebt. Dan kan je pas je Pi Hole instelling gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
en als ik even Wireguard buiten beschouwing laat. (Dan hebben we het nu over de add-on Pi-hole)
welke instellingen van pi-hole (zie eerder) moet ik nog wijzigen dat advertenties worden geblocked?

[ Voor 6% gewijzigd door CAD-tekenaar op 09-11-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tradfri spul werkt, de schakelaars kan ik ook gebruiken om andere lampen (of wat dan ook) te schakelen.
De kleintjes regel ik in HA zelf, maar de werking van de grote ronde afstandsbediening lijkt door Phoscon zelf afgehandeld te worden; ik heb in ieder geval geen automations in HA gemaakt.

Alleen de keuze van de tint van de lampen wordt daarbij niet meegenomen. (knoppen links/rechts).
Door ik iets verkeerd, of moet ik daar voor gaan scripten?

(Al typende realiseer ik me dat ik die knoppen natuurlijk ook zou kunnen gebruiken om door verschillende scenes heen te scrollen, maar dat terzijde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

martinvdm schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:16:
Iemand al ervaring met het custom component voor Samsung tv? Al lange tijd werkt het ingebakken component niet of slecht voor 2016+ (Tyzen) modellen, dus heb al tijden niet mijn firmware van de tv (KS7000) bijgewerkt, waardoor het bij mij nog werkt. Dit zou met dit custom component opgelost moeten zijn, waardoor ik mijn tv firmware bij zou moeten kunnen werken. Vroeg me af hoe de ervaring hier er is.
https://github.com/xchwarze/ha-samsungtv-custom ( staat ook in HACS)
Ik heb deze nu geïnstalleerd, en volgens mij werkt hij beter dan de standaard ingebakken client.
Ik heb nu in ieder geval meer instel mogelijkheden en ook het aan en uitzetten werkt nu wel.

En ik heb nu de automation van mijn verwarming aangepast dat hij overdag een andere temperatuur hanteert dan 's avonds.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
- id: '1572384349109'
  alias: Lekker warm als er iemand thuis is
  trigger:
  - minutes: /10
  condition:
  - after: 08:00:00
    before: '23:00:00'
    condition: time
  action:
  - data_template:
      temperature: "{% if is_state('group.personen', 'home') %}
                      {% if is_state('sun.sun', 'below_horizon') %}
                        22
                      {% else %}
                        21
                      {% endif %}
                    {% else %}
                       18
                    {% endif %}"
    service: climate.set_temperature
    entity_id: climate.nefit_easy

[ Voor 33% gewijzigd door CAP-Team op 09-11-2019 17:18 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik heb een template sensor gemaakt. Deze bevat alle informatie die ik erin wil hebben. Hoe kan ik deze entity op een lovelace card weergeven zonder de naam van de sensor ervoor? Ik wil dus alleen de value van de template te zien krijgen. Bij een entity card lukt me dit niet. Wel bij een Glance card alleen die is weer niet geschikt als ik 3 van die template values onder elkaar wil weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:45:
[...]

Ik heb deze nu geïnstalleerd, en volgens mij werkt hij beter dan de standaard ingebakken client.
Ik heb nu in ieder geval meer instel mogelijkheden en ook het aan en uitzetten werkt nu wel.

En ik heb nu de automation van mijn verwarming aangepast dat hij overdag een andere temperatuur hanteert dan 's avonds.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
- id: '1572384349109'
  alias: Lekker warm als er iemand thuis is
  trigger:
  - minutes: /10
  condition:
  - after: 08:00:00
    before: '23:00:00'
    condition: time
  action:
  - data_template:
      temperature: "{% if is_state('group.personen', 'home') %}
                      {% if is_state('sun.sun', 'below_horizon') %}
                        22
                      {% else %}
                        21
                      {% endif %}
                    {% else %}
                       18
                    {% endif %}"
    service: climate.set_temperature
    entity_id: climate.nefit_easy
Je kan volgens mij dit vereenvoudigen door beide IF samen te voegen met een AND.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
Isaja schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:07:
De hoofdvraag
Wat raden jullie aan om vanaf 0 meteen GOED te starten - HA met Raspberry Pi, of voor mijn doeleinde toch een andere optie? Zie ik iets over het hoofd/ suggesties?
Over alleen dit stuk, start minimaal met een pi 3b met goed merk SD kaart. Oudere Pi's gaan irriteren bij langzaamheid in herstarts etc. Begin bijvoorbeeld met MQTT Sonoff lampen, en bouw daaruit voort.

Home Assistant op docker via een NAS schijnt ook erg fijn te zijn, maar is wel een grotere uitgave.

[ Voor 9% gewijzigd door Slaut op 09-11-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
Ik ben bezig met de radiator / rolluiken aan te sluiten op de HASS. Ik had een bluetooth radiator draai knop maar die is overleden, en voor de rolluik schakelaar heb je een account nodig.

Ik ben op zoek naar schakelaars / knoppen die ik kan aansluiten op het netwerk (wifi) zonder dat ik daar ergens een account voor moet aanmaken, is dit mogelijk zonder iets te flashen?

Bijvoorbeeld de Shellys zien er zeer goed uit. Want je houd de oude bediening, helaas heb je hier voor zover ik kan zien een account voor nodig.

Z-wave voldoet aan de eisen maar ik wil graag 5 rolluiken en 5 radiators aansluiten, en zo wordt het wel een duur grapje.

[ Voor 12% gewijzigd door barriie op 09-11-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

barriie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:47:
Ik ben bezig met de radiator / rolluiken aan te sluiten op de HASS. Ik had een bluetooth radiator draai knop maar die is overleden, en voor de rolluik schakelaar heb je een account nodig.

Ik ben op zoek naar schakelaars / knoppen die ik kan aansluiten op het netwerk (wifi) zonder dat ik daar ergens een account voor moet aanmaken, is dit mogelijk zonder iets te flashen?

Bijvoorbeeld de Shellys zien er zeer goed uit. Want je houd de oude bediening, helaas heb je hier voor zover ik kan zien een account voor nodig.

Z-wave voldoet aan de eisen maar ik wil graag 5 rolluiken en 5 radiators aansluiten, en zo wordt het wel een duur grapje.
Shelly is instelbaar: met cloud account of met (lokale) MQTT server.

Bron:

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Kan ik die Shelly dan "zomaar" met mijn netwerk verbinden? Van wat ik van het filmpje begrijp heb je een ip adres nodig om de MQTT aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Ja dat kan.

Mqtt aanzetten, daarmee vervalt wel de eventuele cloud functie via shelly.
Kan je later wel weer aanzetten.
barriie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:24:
[...]

Kan ik die Shelly dan "zomaar" met mijn netwerk verbinden? Van wat ik van het filmpje begrijp heb je een ip adres nodig om de MQTT aan te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door wielhelm op 09-11-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn 2e dag Pi realiseer ik me dat Pi's wel eens crashen op het verslijten van de SD kaar.
Nu heb ik al express een extra grote en extra dure gekocht, (bij SSD's betekent meer ruimte dat cellen slimmer kunnen worden ingezet, geen idee of dat op een SD in een Pi ook zo werkt), maar het valt me op dat HASS veel schrijft.
Kan ik dat verminderen? Of het schrijven naar een andere locatie laten doen, bij voorkeur een netwerklocatie?

Edit:
En ik vroeg me eigenlijk nog iets af:
Ik draai alleen maar op een Pi vanweg Phoscon.
Maar dat lijkt volledig een eigen stuk software; sterker nog: Phoscon kan ook dedicated draaien.
Kan ik niet alleen Phoscon op de Pi doen (met de stick er in), en HASS zelf op mijn VM blijven draaien?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2019 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

barriie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:24:
[...]

Je zet de Shelly aan
Er verschijnt een nieuw WiFi netwerk. Hiermee verbind je met je telefoon oid
Dan wordt je naar de setup pagina geleid, hierin voer je je eigen SSID en wachtwoord in
Daarna zal de Shelly zich aanmelden op jouw netwerk. 1x nog even de app openen om MQTT in te stellen en dat zou het moeten doen

Voor zover ik weet, werkt het op die manier
Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:40:
Op mijn 2e dag Pi realiseer ik me dat Pi's wel eens crashen op het verslijten van de SD kaar.
Nu heb ik al express een extra grote en extra dure gekocht, (bij SSD's betekent meer ruimte dat cellen slimmer kunnen worden ingezet, geen idee of dat op een SD in een Pi ook zo werkt), maar het valt me op dat HASS veel schrijft.
Kan ik dat verminderen? Of het schrijven naar een andere locatie laten doen, bij voorkeur een netwerklocatie?
Je kunt eens even kijken bij Recorder en Logbook (geen idee hoe dat in NL's heet) links in het menu. Daarin staat alles wat gelogd wordt.

Wil je eea niet loggen? Dan kun je bij Configuration - Customization de gewenste entity selecteren en bij "Change attribute" Hide from UI op True zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door tdw op 09-11-2019 20:42 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
tdw schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:41:
[...]

Je zet de Shelly aan
Er verschijnt een nieuw WiFi netwerk. Hiermee verbind je met je telefoon oid
Dan wordt je naar de setup pagina geleid, hierin voer je je eigen SSID en wachtwoord in
Daarna zal de Shelly zich aanmelden op jouw netwerk. 1x nog even de app openen om MQTT in te stellen en dat zou het moeten doen

Voor zover ik weet, werkt het op die manier

[...]

Je kunt eens even kijken bij Recorder en Logbook (geen idee hoe dat in NL's heet) links in het menu. Daarin staat alles wat gelogd wordt.

Wil je eea niet loggen? Dan kun je bij Configuration - Customization de gewenste entity selecteren en bij "Change attribute" Hide from UI op True zetten.
wielhelm schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:32:
Ja dat kan.

Mqtt aanzetten, daarmee vervalt wel de eventuele cloud functie via shelly.
Kan je later wel weer aanzetten.

[...]
Top! Gaan we dat gewoon proberen, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:40:
Zoals @tdw aangeeft kun je filters zetten op de logging/recorder. Daarnaast kun je voor de recorder ook een MySQL database gebruiken die je dan weer op je (losstaande) server kunt draaien.

En als je bv veel met MQTT doet zou je ook de MQTT software/server op je server kunnen draaien, in het geval van retained messages kan dat ook weer schelen in het aantal writes naar de SD kaart.

Hell, waarschijnlijk kun je zelfs alleen Phoscon voor de Conbee op de RPi draaien en de rest gewoon op je server. Volgens mij werkt de communicatie tussen HA en Phoscon toch al via IP. De RPi gebruik je dan dus alleen voor "de hardware met antennes" terwijl je HA en alles op je krachtigere server draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:50:
[...]

Hell, waarschijnlijk kun je zelfs alleen Phoscon voor de Conbee op de RPi draaien en de rest gewoon op je server. Volgens mij werkt de communicatie tussen HA en Phoscon toch al via IP. De RPi gebruik je dan dus alleen voor "de hardware met antennes" terwijl je HA en alles op je krachtigere server draait.
LOL
Terwijl jij dit aan het reageren bent was ik dat ook aan het bedenken en aan het editen.
Ik denk dat ik dat inderdaad ga proberen!

@RobertMe heb je een richting waar ik moet zoeken om deConz (die al op de Pi draait) in mijn VM toe te voegen?
Van https://www.home-assistant.io/integrations/deconz/ wordt ik niet veel wijzer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:54:
[...]

LOL
Terwijl jij dit aan het reageren bent was ik dat ook aan het bedenken en aan het editen.
Ik denk dat ik dat inderdaad ga proberen!

@RobertMe heb je een richting waar ik moet zoeken om deConz (die al op de Pi draait) in mijn VM toe te voegen?
Van https://www.home-assistant.io/integrations/deconz/ wordt ik niet veel wijzer.
Ik gebruik zelf geen deCONz, maar volgens mij staat onder dit kopje alles wat je moet weten: https://www.home-assistan...ons/deconz/#configuration
Het zou dus moeten werken via (auto) discovery waarbij je IIRC een notificatie popup krijgt binnen HA en je daarin waarschijnlijk nog even door een "setup" moet klikken. Werkt het niet via diecovery kun je dus zelf naar Instellingen => Integraties gaan, rechtsonder op de + klikken en dan deCONz selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het net ook. Mijn Pi was een soort van vastgelopen, waardoor ik hem nog niet zag.
Nu wel.
Dank voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan iets anders:
Als dat allemaal werkt: hoe stop ik dan HASS op mijn PI, met behoud van Deconz?
(Want om nu een wipe te doen en een hele stapel lampen en vooral die schakelaars weer in te leren zit ik ook niet echt op te wachten, eigenlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:21:
Dan iets anders:
Als dat allemaal werkt: hoe stop ik dan HASS op mijn PI, met behoud van Deconz?
(Want om nu een wipe te doen en een hele stapel lampen en vooral die schakelaars weer in te leren zit ik ook niet echt op te wachten, eigenlijk.)
Je kunt de configuratie backuppen in Phoscon. Pin me er niet op vast, maar voor zover ik weet slaat ie dan alle pairings ook op en kun je dus 1:1 overzetten. Maar ik weet dit niet 100% zeker!

Dat was even aannemende dat je dan je ConBee overzet naar je nieuwe oplossing :P

[ Voor 7% gewijzigd door tdw op 09-11-2019 21:41 ]

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog even Hass gestopt vanuit Hass zelf. ;)
Phoscon blijft dan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 10:15
Troetelbeer schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:21:
[...]

In lovelace.yaml:

code:
1
2
3
resources:
  - url: /local/button-card.js
    type: module

En als je de kaart aanmaakt:

code:
1
2
Eigenlijk had ik dit al, en zou gewoon moeten werken.

Ik zie nu wel wat gebeuren.
1) op mijn iphone met homeassistant app lijkt het wel te werken.
2) op chrome op de laptop dus niet...

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
Vandaag een poging gewaagd om tts_google_say te gebruiken. Wat een drama, hij ratelt maar door en er is (buiten de delay) geen pauzeer functie. Nu las ik op internet dat Amazon Polly 100x beter werkt. Je kunt hem laten pauzeren en er is SSML support.

Iemand ervaring met het installeren van Polly?
Ik heb via amazon een user aangemaakt met alleen rechten voor Polly. Vervolgens heb ik deze config gebruikt: https://www.home-assistan...tions/amazon_polly/#voice
Maar wanneer ik via Hassio de tts.amazon_polly_say wil testen krijg ik een error. ''Failed to call service tts/amazon_polly_say. Parameter validation failed: Unknown parameter in input: "Engine", must be one of: LexiconNames, OutputFormat, SampleRate, SpeechMarkTypes, Text, TextType, VoiceId, LanguageCode
''

Mijn config.yaml:
code:
1
2
3
4
5
tts:
  - platform: amazon_polly
    aws_access_key_id: API van user met alleen polly rechten
    aws_secret_access_key: Secret van user met alleen polly rechten
    voice: Ruben

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricardogn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:56:
Hierbij nog even de volledige uitleg hoe je het doet om je Nest Dev account van je oude installatie naar de nieuwe te zetten.

Ga naar je oude: .storage/core.config_entries

Zoek daarin naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
    "data": {
        "entries": [
            {
                "connection_class": "cloud_push",
                "data": {
                    "impl_domain": "nest",
                    "tokens": {
                        "access_token": "REDACTED",
                        "expires_in": 315360000
                    }
                },
                "domain": "nest",
                "entry_id": "*****",
                "options": {},
                "source": "user",
                "title": "Nest (via configuration.yaml)",
                "version": 1
            },  <== REMOVE THIS COMMA IF THIS IS THE LAST ENTRY IN THE LIST
                    OR ADD A COMMA IF IT IS NOT THE LAST ENTRY AND THERE'S NO COMMA
        ]
    },
    "key": "core.config_entries",
    "version": 1

Kopieer en plak deze naar je nieuwe. Let wel op dat dit precies komt. Want het JSON format. Is het de laatste entry, dan moet je comma goed zetten.

Bron: Home assistant forum
Zojuist een Nest Protect toegevoegd aan een bestaande Nest account met een destijds aangemaakt developer account en volgens bovenstaande stappen de Nest integratie uit een back-up gehaald en toegevoegd aan mijn huidige HA omgeving. De Nest Protect wordt zichtbaar en de entiteiten worden aangemaakt, ze krijgen echter geen data:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nrw8fHR.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bQEmdWN.png

Mijn Nest Account is niet omgezet naar een Google Account en ook 2FA is niet ingeschakeld..

Wanneer ik in de Nest app de status van Thuis naar Afwezig verander, zie ik dat ook in HA gebeuren. Dus communicatie lijkt er wel te zijn, maar niet voor nieuw toegevoegde apparaten...?

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 10-11-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morex schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:35:
Vandaag een poging gewaagd om tts_google_say te gebruiken. Wat een drama, hij ratelt maar door en er is (buiten de delay) geen pauzeer functie. Nu las ik op internet dat Amazon Polly 100x beter werkt. Je kunt hem laten pauzeren en er is SSML support.

Iemand ervaring met het installeren van Polly?
Ik heb via amazon een user aangemaakt met alleen rechten voor Polly. Vervolgens heb ik deze config gebruikt: https://www.home-assistan...tions/amazon_polly/#voice
Maar wanneer ik via Hassio de tts.amazon_polly_say wil testen krijg ik een error. ''Failed to call service tts/amazon_polly_say. Parameter validation failed: Unknown parameter in input: "Engine", must be one of: LexiconNames, OutputFormat, SampleRate, SpeechMarkTypes, Text, TextType, VoiceId, LanguageCode
''

Mijn config.yaml:
code:
1
2
3
4
5
tts:
  - platform: amazon_polly
    aws_access_key_id: API van user met alleen polly rechten
    aws_secret_access_key: Secret van user met alleen polly rechten
    voice: Ruben

Zie ik iets over het hoofd?
Das en bekende bug waar men werkt aan er fix maar is er nog niet door heen.
https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/28217
En
https://github.com/home-a...me-assistant/issues/27418

Er is een tijdelijke oplossing die gebruik ik nu ook. Zie hier de instructies
https://github.com/home-a...18#issuecomment-548813542

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 10-11-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
martinvdm schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:41:
[...]

Das en bekende bug waar men werkt aan er fix maar is er nog niet door heen.
https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/28217
En
https://github.com/home-a...me-assistant/issues/27418

Er is een tijdelijke oplossing die gebruik ik nu ook. Zie hier de instructies
https://github.com/home-a...18#issuecomment-548813542
Dus ik kan er nu even niets mee doen? Kwestie van afwachten tot er een nieuwe Hassio versie uit komt met deze fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morex schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:44:
[...]

Dus ik kan er nu even niets mee doen? Kwestie van afwachten tot er een nieuwe Hassio versie uit komt met deze fix?
Of de tijdelijk oplossing toepassen middels custom_component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
martinvdm schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:45:
[...]

Of de tijdelijk oplossing toepassen middels custom_component
Waar vind ik de instructies voor die oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Morex

Hoe bedoel je eigenlijk: hij ratelt maar door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
Helaas werkt die niet bij mij. Blijft: ''Failed to call service tts/amazon_polly_say. Parameter validation failed: Unknown parameter in input: "Engine", must be one of: LexiconNames, OutputFormat, SampleRate, SpeechMarkTypes, Text, TextType, VoiceId, LanguageCode''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
@Troetelbeer Hij zegt de zinnen meteen achter elkaar door. Je zou willen dat hij na een zin even een halve sec wacht. Dat lukt alleen maar met delays. Zonder delays gaat het allemaal snel achter elkaar door.
Amazon Polly klinkt veel beter kwa intonaties. Ook kun je achter een zin een korte pauze inlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Morex schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:01:
@Troetelbeer Hij zegt de zinnen meteen achter elkaar door. Je zou willen dat hij na een zin even een halve sec wacht. Dat lukt alleen maar met delays. Zonder delays gaat het allemaal snel achter elkaar door.
Amazon Polly klinkt veel beter kwa intonaties. Ook kun je achter een zin een korte pauze inlassen.
Ah ok...De zinnen die ik laat uitspreken zijn blijkbaar kort genoeg om het niet als storend te ervaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morex schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:59:
[...]

Helaas werkt die niet bij mij. Blijft: ''Failed to call service tts/amazon_polly_say. Parameter validation failed: Unknown parameter in input: "Engine", must be one of: LexiconNames, OutputFormat, SampleRate, SpeechMarkTypes, Text, TextType, VoiceId, LanguageCode''
Heb je de instructies gevolgd en een custom component aangemaakt met de benoemde files? En herstart? Je zou bij het herstarten dan ook Amazon_poly custom component waarschuwing voorbij moeten zien komen in je logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
Klopt, de drie files geplaatst in \\HASSIO\config\custom_components\amazon_polly en herstart.

2 Meldingen in log:
2019-11-10 18:09:35 ERROR (SyncWorker_1) [homeassistant.loader] Error parsing manifest.json file at /config/custom_components/amazon_polly/manifest.json: Expecting value: line 7 column 1 (char 6)

File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/amazon_polly/tts.py", line 237, in get_tts_audio
VoiceId=voice_id,

Klopt mijn config.yaml soms niet? Of heb ik niet de juiste API/secret koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morex schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:20:
Klopt, de drie files geplaatst in \\HASSIO\config\custom_components\amazon_polly en herstart.

2 Meldingen in log:
2019-11-10 18:09:35 ERROR (SyncWorker_1) [homeassistant.loader] Error parsing manifest.json file at /config/custom_components/amazon_polly/manifest.json: Expecting value: line 7 column 1 (char 6)

File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/amazon_polly/tts.py", line 237, in get_tts_audio
VoiceId=voice_id,

Klopt mijn config.yaml soms niet? Of heb ik niet de juiste API/secret koppeling?
Ik vermoed dat je bestanden niet kloppen. Let wel op dat je de juiste opmaak behoud en niet klakkeloos kies voor link opslaan op github. Dan sta je een html pagina op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
@martinvdm Thx! hij doet het.

[ Voor 26% gewijzigd door Morex op 10-11-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@UTMachine Ik gebruik jou docker nog steeds met veel plezier voor de S0pcm uit te lezen. Dit lijkt nog steeds te werken maar erg vreemd. De sensor telt wel telkens liters erbij maar het klopt niet met de werkelijkheid. Zo heb ik soms 60 liter verbruikt maar moet ik ruim over de 200 zitten. Een uur later zit ik dan op 63 liter ofzo. Telt dus wel door maar niet juist. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
JBS schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:39:
[...]
Zojuist een Nest Protect toegevoegd aan een bestaande Nest account met een destijds aangemaakt developer account en volgens bovenstaande stappen de Nest integratie uit een back-up gehaald en toegevoegd aan mijn huidige HA omgeving. De Nest Protect wordt zichtbaar en de entiteiten worden aangemaakt, ze krijgen echter geen data:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn Nest Account is niet omgezet naar een Google Account en ook 2FA is niet ingeschakeld..

Wanneer ik in de Nest app de status van Thuis naar Afwezig verander, zie ik dat ook in HA gebeuren. Dus communicatie lijkt er wel te zijn, maar niet voor nieuw toegevoegde apparaten...?
Kan zijn dat even duurt om te synchroniseren. Als dat niet helpt eerst bestaande dingen eruit en alleen de kopieer actie doen en dan weer verder bouwen. Kijk anders ook in bron thread op het hass forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricardogn schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:15:
[...]

Kan zijn dat even duurt om te synchroniseren. Als dat niet helpt eerst bestaande dingen eruit en alleen de kopieer actie doen en dan weer verder bouwen. Kijk anders ook in bron thread op het hass forum.
Je doelt dan op deze vermoed ik?
https://github.com/USA-RedDragon/badnest

Heb voor nu enkel nog de actie uitgevoerd die genoemd werd in het bericht waarop ik reageerde. De sensoren zijn na een uurtje of 4 nog steeds zonder data.

Wat bedoel je met "bestaande dingen eruit en dan weer verder opbouwen."? M'n Nest account was leeg, op de nieuwe Nest Protect na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
JBS schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:42:
[...]
Je doelt dan op deze vermoed ik?
https://github.com/USA-RedDragon/badnest

Heb voor nu enkel nog de actie uitgevoerd die genoemd werd in het bericht waarop ik reageerde. De sensoren zijn na een uurtje of 4 nog steeds zonder data.

Wat bedoel je met "bestaande dingen eruit en dan weer verder opbouwen."? M'n Nest account was leeg, op de nieuwe Nest Protect na.
Ja, die bedoel ik qua badnest maar ook de rest van de thread.

Wat ik bedoel met bestaande eruit, is om eerst de nest protect te verwijderen en dan te gaan kopiëren vanuit je oude installatie. Zodra dat werkt de nest protect weer toe te voegen.

Meer weet ik ook niet. Want bij mij werkte het na een herstart van de bron. Dus niet alleen herstart van hass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricardogn schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:50:
[...]

Ja, die bedoel ik qua badnest maar ook de rest van de thread.

Wat ik bedoel met bestaande eruit, is om eerst de nest protect te verwijderen en dan te gaan kopiëren vanuit je oude installatie. Zodra dat werkt de nest protect weer toe te voegen.

Meer weet ik ook niet. Want bij mij werkte het na een herstart van de bron. Dus niet alleen herstart van hass.
De thread waarin het kopieren van het specifieke Nest deel uit .storage/core.config_entries beschreven staat heb ik doorgenomen, maar daarin wordt het issue met niet laden van data horende bij de sensoren in HA niet genoemd. Natuurlijk zou ik https://github.com/USA-RedDragon/badnest kunnen proberen, maar het ging me in eerste instantie om de hiervoor geopperde oplossing: Die werkt kennelijk niet (volledig) wanneer je een Nest product toevoegt na de tijd dat de API gesloten is.

In eerste instantie had ik ook enkel het deel uit .storage/core.config_entries gekopieerd (waarna de ETA en home/away sensoren verschenen in HA) en daarna ook pas de Nest Protect in de Nest app toegevoegd. Toen ontstond de hierboven ontstane situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
martinvdm schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:26:
@UTMachine Ik gebruik jou docker nog steeds met veel plezier voor de S0pcm uit te lezen. Dit lijkt nog steeds te werken maar erg vreemd. De sensor telt wel telkens liters erbij maar het klopt niet met de werkelijkheid. Zo heb ik soms 60 liter verbruikt maar moet ik ruim over de 200 zitten. Een uur later zit ik dan op 63 liter ofzo. Telt dus wel door maar niet juist. Enig idee?
Ik had in het begin hier ook last van, dit lag bij mij aan de kabel lengte tussen de S0PCM en mijn USB aansluiting. Ik heb nu die kabel opgerold en de afstand tussen S0PCM en mijn USB kabel is iets van 50 cm. Dan loopt er een 5 meter USB kabel vanaf de S0PCM naar mijn Intel NUC. Dus: er is een kans dat er storing zit op je simpele kabel van de S0PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil device tracking toevoegen voor mijn telefoon, en kwam o.a. bij OwnTracks terecht.
Gezien de URL die ik daar in de config krijg (verwijzende naar een intern IP) lijkt me dat niet heel erg gaan werken voor als mijn telefoon naar buiten gaat...

Hoe regelen de actieve leden van dit topic dit soort zaken? Gewoon certificaatje er op en de gewenste poort aan de buitenkant publiceren? Of via een VPN? Of via een tussenstation?

Ik ben benieuwd naar de gebruikte oplossingen.

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:10:
Ik wil device tracking toevoegen voor mijn telefoon, en kwam o.a. bij Node-Red terecht.
Gezien de URL die ik daar in de config krijg (verwijzende naar een intern IP) lijkt me dat niet heel erg gaan werken voor als mijn telefoon naar buiten gaat...

Hoe regelen de actieve leden van dit topic dit soort zaken? Gewoon certificaatje er op en de gewenste poort aan de buitenkant publiceren? Of via een VPN? Of via een tussenstation?

Ik ben benieuwd naar de gebruikte oplossingen.

Dave
Maak gebruik van een dynamic DNS adres bij duckdns.org en heb een reverse proxy (NGINX) die de verdere routering naar Hass.io afhandelt. Dus geen extra poort open in mijn netwerk, alleen 443.

Daarnaast maak ik ook gebruik van ZeroTier (omdat ik mijn NAS op een andere locatie heb staan) en die kan je ook als VPN oplossing gebruiken. De addon installeren en ook je telefoon toevoegen aan het netwerk en je hebt een VPN verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door JayOne op 11-11-2019 09:20 ]

What's the speed of dark?

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.