Maar gewoon een port forward, of dus ssl opgezet voor HASS. Met eigen cert?
@Verwijderd Node-Red is een add-on voor HA om automations te maken. Wat heeft dat precies met device tracking te maken?
Ik heb gewoon device trackers in HA aangemaakt en kan daar prima zien wie thuis is of niet. Ik heb wel in Node-Red een automation gemaakt dat als we beiden weg zijn, het alarm automatisch wordt ingeschakeld.
Ik heb gewoon device trackers in HA aangemaakt en kan daar prima zien wie thuis is of niet. Ik heb wel in Node-Red een automation gemaakt dat als we beiden weg zijn, het alarm automatisch wordt ingeschakeld.
Believe. Imagine. Create.
Als je de bijgeleverde links opent en leest heb je je antwoord.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:25:
Maar gewoon een port forward, of dus ssl opgezet voor HASS. Met eigen cert?
What's the speed of dark?
Verwijderd
Sorry, ik bedoel OwnTracks. Foute copy paste, ik pas hem aan.Troetelbeer schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:49:
@Verwijderd Node-Red is een add-on voor HA om automations te maken. Wat heeft dat precies met device tracking te maken?
Edit: inmiddels OwnTracks toegevoegd, na HASS (o.b.v. SSL) aan de buitenkant gepubliceerd te hebben.
Was eigenlijk heel simpel.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2019 14:43 ]
Makkelijkst is imho via Google maps als je dat al gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:10:
Ik wil device tracking toevoegen voor mijn telefoon, en kwam o.a. bij OwnTracks terecht.
Gezien de URL die ik daar in de config krijg (verwijzende naar een intern IP) lijkt me dat niet heel erg gaan werken voor als mijn telefoon naar buiten gaat...
Hoe regelen de actieve leden van dit topic dit soort zaken? Gewoon certificaatje er op en de gewenste poort aan de buitenkant publiceren? Of via een VPN? Of via een tussenstation?
Ik ben benieuwd naar de gebruikte oplossingen.
Dave
Zoek even in dit topic hoe en wat.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Mijn rpi3 lijkt overleden, dus moet even terug naar de rpi2.
Ga wel de image van de rpi2 erop zetten uiteraard, maar kan ik daarna een snapshot van een rpi3 erop zetten?
Ga wel de image van de rpi2 erop zetten uiteraard, maar kan ik daarna een snapshot van een rpi3 erop zetten?
Tijd van werken, tijd van rusten
Aha ok. Nou begrijp ik je nog niet helemaal. Heb je het nu over een te lange usb kabel welke aan de S0pcm zit of een te lange pulse kabel tussen de watermeter en de S0pcm?UTMachine schreef op maandag 11 november 2019 @ 06:45:
[...]
Ik had in het begin hier ook last van, dit lag bij mij aan de kabel lengte tussen de S0PCM en mijn USB aansluiting. Ik heb nu die kabel opgerold en de afstand tussen S0PCM en mijn USB kabel is iets van 50 cm. Dan loopt er een 5 meter USB kabel vanaf de S0PCM naar mijn Intel NUC. Dus: er is een kans dat er storing zit op je simpele kabel van de S0PCM.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Een te lang pulse kabel :-)martinvdm schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:01:
[...]
Aha ok. Nou begrijp ik je nog niet helemaal. Heb je het nu over een te lange usb kabel welke aan de S0pcm zit of een te lange pulse kabel tussen de watermeter en de S0pcm?
Mijn logboek en historie zijn niet meer benaderbaar. Merk ook dat hiermee een aantal node-red automatiseringen niet meer werken. Voor ik een snapshot terugzet. Nog iets waar ik naar kan kijken.
Klinkt als een corrupte database, heb ik ook wel eens gehad. Je kan het log bestand deleten en rebooten, dan wordt een nieuw bestand aangemaaktCrazyanz schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:09:
Mijn logboek en historie zijn niet meer benaderbaar. Merk ook dat hiermee een aantal node-red automatiseringen niet meer werken. Voor ik een snapshot terugzet. Nog iets waar ik naar kan kijken.
@barrymossel
ik heb nog een testje gedaan om mijn gestarte automation te kunnen onderbreken.
Je kunt na de delay nog een conditie in de YAML zetten. Daarmee kun ik het uitschakelen van de ganglampen voorkomen wanneer ik zelf de verlichting op de BG aan heb gezet.
Werkt dus
Later ga ik node red nog wel even testen
ik heb nog een testje gedaan om mijn gestarte automation te kunnen onderbreken.
Je kunt na de delay nog een conditie in de YAML zetten. Daarmee kun ik het uitschakelen van de ganglampen voorkomen wanneer ik zelf de verlichting op de BG aan heb gezet.
Werkt dus
Later ga ik node red nog wel even testen
gaat het om dit bestand? home-assistant_v2.dbkepler schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:33:
[...]
Klinkt als een corrupte database, heb ik ook wel eens gehad. Je kan het log bestand deleten en rebooten, dan wordt een nieuw bestand aangemaakt
edit: Ja dus, en het heeft gewerkt. Bedankt
[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 11-11-2019 20:45 ]
Verwijderd
Opgeslost, zie onderaan.
----
Komt weer een beginnersvraag, alhoewel ik dat na ruim een week al niet meer zou moeten zijn natuurlijk...
Ik wil graag een clean dashboard maken (zonder validatie, voor intern gebruik), en doe dat met HADashboard op basis van AppDeamon.
So far, so good. Leuk dashboard gemaakt, funtioneel en nog best aardig om te zien.
Wat me echter niet lukt is om de looks te customizen.
Natuurlijk heb ik de documentatie over skins gelezen, maar het lukt me niet om te merken dat de .css zijn werk doet.
Het scenario:
Ik heb het idee dat ik in e.dash nog een verwijzing naar het stylesheet zou moeten hebben, maar dat vind ik nergens terug in beschrijvingen.
Iemand een idee?
---
Edit: ik heb zelf een idee....
Je roept de skin aan vanuit de URL, dus in mijn geval:
http://hassio.local:5050/e?skin=e
----
Komt weer een beginnersvraag, alhoewel ik dat na ruim een week al niet meer zou moeten zijn natuurlijk...
Ik wil graag een clean dashboard maken (zonder validatie, voor intern gebruik), en doe dat met HADashboard op basis van AppDeamon.
So far, so good. Leuk dashboard gemaakt, funtioneel en nog best aardig om te zien.
Wat me echter niet lukt is om de looks te customizen.
Natuurlijk heb ik de documentatie over skins gelezen, maar het lukt me niet om te merken dat de .css zijn werk doet.
Het scenario:
- dashboard e.dash in \\hassio.local\config\appdaemon\dashboards
- css file dashboard.css in \\hassio.local\config\appdaemon\custom_css\e
- var file variables.yaml in \\hassio.local\config\appdaemon\custom_css\e
Ik heb het idee dat ik in e.dash nog een verwijzing naar het stylesheet zou moeten hebben, maar dat vind ik nergens terug in beschrijvingen.
Iemand een idee?
---
Edit: ik heb zelf een idee....
Je roept de skin aan vanuit de URL, dus in mijn geval:
http://hassio.local:5050/e?skin=e
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2019 11:19 ]
Ik wil graag ook wat lampen kunnen bedienen via mijn HA.
Ik wil daarvoor een Z-Wave stick gaan aanschaffen.
In de woonkamer heb ik 2 dimmers tbv spotjes in het plafond (op 220 volt) hebben jullie ervaring met het vervangen van "normale" dimmers voor een slimme dimmer?
In de woonkamer heb ik 2 dimmers tbv spotjes in het plafond (op 220 volt) hebben jullie ervaring met het vervangen van "normale" dimmers voor een slimme dimmer?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dat dat prima kan?CAP-Team schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:33:
Zaken om rekening mee te houden:
- Slimme dimmers werken het best met een impulsschakelaar, dus die zal je moeten kopen.
- Is het LED? Ik ken zelf alleen slimme dimmers die LED doen om eerlijk te zijn.
- Weet je zeker dat je ZWave wilt? Ik heb zelf een zwave dimmer (Qubino Flush Dimmer). Werkt prima. Maar je hebt ze ook voor Zigbee (de iCasa Dimmer bv). En er zijn meer Zigbee apparaten, ik ken bv weinig zwave lampen. Uiteindelijk zijn beide technieken mesh netwerken, dus wil je eigenlijk zoveel mogelijk op 1 techniek blijven.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wij hebben het anders gedaan. We hebben geen slimme dimmers, maar goedkope dimbare ikea-spotjes.
Deze staan normaal gesproken altijd in een gedimde stand, een ikea-dimmer knop van € 7,- voor aan/uit en dimmen.
Nadeel: de gewone lichtschakelaar moet je niet gebruiken, het gezin heeft even tijd nodig om daaraan te wennen.
Deze staan normaal gesproken altijd in een gedimde stand, een ikea-dimmer knop van € 7,- voor aan/uit en dimmen.
Nadeel: de gewone lichtschakelaar moet je niet gebruiken, het gezin heeft even tijd nodig om daaraan te wennen.
CAP-Team schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:33:
Dan heb je minder functionaliteit. En, hangt af van hoeveel lampen, kost meer. Ik heb 5 lampen op 1 zwave dimmer. De lampen kostte geen drol en de dimmer in vergelijking ook niet. En je kan nog een ouderwetse schakelaar gebruiken.Henkiejoo schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:11:
Wij hebben het anders gedaan. We hebben geen slimme dimmers, maar goedkope dimbare ikea-spotjes.
[...]
Mijn ouders kunnen dus langs komen en gewoon de lampen bedienen zonder uitleg
Sterker nog, iedereen kan langskomen en de lampen bedienen zonder uitleg.
"Ah je hebt de schakelaar geprobeerd? En daarna toch via de ikea dim knop? Ja nee dan werkt het natuuuurlijk niet want met de schakelaar heb je de stroom van de lampen afgehaald. Dat is toch logsich?"
Ik stel me al voor hoe "hippe" hotels dat dan hebben. Kamers waarvan je eerst uitleg of een handleiding krijgt om de lampen aan te doen
[ Voor 6% gewijzigd door Kodess op 12-11-2019 12:24 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Het gebruik van de standaard schakelaar/dimmer is inderdaad soms lastig.
Onze opzet heeft dan wel weer het voordeel van het indivueel kunnen aansturen van onze spotjes.
Wij hebben een aantal armaturen met 4 spotjes erin. 's-avonds hebben we daarvan meestal maar 1 of 2 aanstaan, Meer als sfeerverlichting dus.
Onze opzet heeft dan wel weer het voordeel van het indivueel kunnen aansturen van onze spotjes.
Wij hebben een aantal armaturen met 4 spotjes erin. 's-avonds hebben we daarvan meestal maar 1 of 2 aanstaan, Meer als sfeerverlichting dus.
Kodess schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:23:
[...]
Dan heb je minder functionaliteit. En, hangt af van hoeveel lampen, kost meer. Ik heb 5 lampen op 1 zwave dimmer. De lampen kostte geen drol en de dimmer in vergelijking ook niet. En je kan nog een ouderwetse schakelaar gebruiken.
Mijn ouders kunnen dus langs komen en gewoon de lampen bedienen zonder uitleg![]()
"Ah je hebt de schakelaar geprobeerd? En daarna toch via de ikea dim knop? Ja nee dan werkt het natuuuurlijk niet want met de schakelaar heb je de stroom van de lampen afgehaald. Dat is toch logsich?"
Ik stel me al voor hoe "hippe" hotels dat dan hebben. Kamers waarvan je eerst uitleg of een handleiding krijgt om de lampen aan te doen
Ik heb m'n woning voor mezelf, niet voor anderen. Als zij het er niet mee eens zijn hoe mijn woning werkt hebben ze pech.Kodess schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:23:
[...]
Dan heb je minder functionaliteit. En, hangt af van hoeveel lampen, kost meer. Ik heb 5 lampen op 1 zwave dimmer. De lampen kostte geen drol en de dimmer in vergelijking ook niet. En je kan nog een ouderwetse schakelaar gebruiken.
Mijn ouders kunnen dus langs komen en gewoon de lampen bedienen zonder uitleg![]()
Je kunt voor je schakelmateriaal ook blindplaatjes kopen zodat de knop 'vervalt' of de draden direct doorverbinden zodat de knop vervalt. Als je daarna een Ikea knop op het blindplaatje plakt of ergens daarbij in de buurt, denk ik niet dat veel mensen problemen hebben met het bedienen van de lampen.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zo heb ik dat ook gedaan, ik zie geen reden meer om nog een extra schakelaar te gebruiken. Als het compleet van het stroom af moet dan gaat de groep gewoon uit en een reden behalve vakantie kan ik daar niet voor bedenkentdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:01:
[...]
Ik heb m'n woning voor mezelf, niet voor anderen. Als zij het er niet mee eens zijn hoe mijn woning werkt hebben ze pech.
Je kunt voor je schakelmateriaal ook blindplaatjes kopen zodat de knop 'vervalt' of de draden direct doorverbinden zodat de knop vervalt. Als je daarna een Ikea knop op het blindplaatje plakt of ergens daarbij in de buurt, denk ik niet dat veel mensen problemen hebben met het bedienen van de lampen.
__/`\__/`\__
Het enige voordeel van een extra knop, in ieder geval bij Tradfri verlichting, is dat bij uit-aan, de verlichting op de laatst ingestelde kleurtemperatuur en helderheid weer aan gaat. Dat kan handig zijn als je knop niet meer werkt.Mistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:05:
[...]
Zo heb ik dat ook gedaan, ik zie geen reden meer om nog een extra schakelaar te gebruiken. Als het compleet van het stroom af moet dan gaat de groep gewoon uit en een reden behalve vakantie kan ik daar niet voor bedenken
Tegelijkertijd merk ik op dat de enige keer dat ik dat nodig heb gehad, ik al 4 weken aan het verzaken was het batterijtje in de afstandsbediening te vervangen. En gezien ik ook de HA app heb... maakte het me eigenlijk helemaal niet uit
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik heb een uitdaging:
Ik heb zelf op mijn zolder een tweetal Aqara Human Body sensors, die motion detecteren, aan de hand daarvan schakel ik de verlichting.
Dit heb ik altijd gedaan met de software van Deconz, genaamd Phoscon. Dat werkt goed.
Echter, ik wil de mogelijkheid hebben om de automatisering ook te kunnen overrulen, bijvoorbeeld door een handmatige knop. Hiervoor moet ik de automatisering uitzetten, dat kan alleen als de automation in Home Assistant bekend is. Dus ik wil graag wat ik nu heb ombouwen naar Home Assistant.
Ik heb al veel automations gebruikt, maar bij allemaal gaat de verlichting al uit, terwijl de motion sensoren nog "beweging" rapporteren.
Ik zoek dus een automation die standaard een x aantal minuten aan gaat, maar die blijft resetten naar die x minuten zolang 1 van de 2 motion sensors nog beweging detecteren.
Het klinkt heel simpel, en er zijn veel voorbeelden, maar in mijn specifieke situatie werkt het niet zoals men schrijft, is er iemand die het herkend en ook de oplossing heeft?
Ik heb zelf op mijn zolder een tweetal Aqara Human Body sensors, die motion detecteren, aan de hand daarvan schakel ik de verlichting.
Dit heb ik altijd gedaan met de software van Deconz, genaamd Phoscon. Dat werkt goed.
Echter, ik wil de mogelijkheid hebben om de automatisering ook te kunnen overrulen, bijvoorbeeld door een handmatige knop. Hiervoor moet ik de automatisering uitzetten, dat kan alleen als de automation in Home Assistant bekend is. Dus ik wil graag wat ik nu heb ombouwen naar Home Assistant.
Ik heb al veel automations gebruikt, maar bij allemaal gaat de verlichting al uit, terwijl de motion sensoren nog "beweging" rapporteren.
Ik zoek dus een automation die standaard een x aantal minuten aan gaat, maar die blijft resetten naar die x minuten zolang 1 van de 2 motion sensors nog beweging detecteren.
Het klinkt heel simpel, en er zijn veel voorbeelden, maar in mijn specifieke situatie werkt het niet zoals men schrijft, is er iemand die het herkend en ook de oplossing heeft?
Twee automations maken.japie101 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:47:
Ik heb een uitdaging:
1 om het licht aan te zetten indien de PIR beweging meldt'
1 om het licht uit te zetten indien de PIR geen beweging meldt met een 'for: xx:xx:xx' statement. Volgens mij ben je er dan al.
Indien je een knop wilt gebruiken, moet je ook een input_boolean aanmaken. Indien je de knop gebruikt moet je die op true zetten. In de conditions van de 'uit'-automation moet je opnemen dat de input_boolean false moet zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door tdw op 12-11-2019 14:52 ]
~ James May
hopelijk kan iemand mij helpen met mijn huidig problem in home assistant 
Heb sinds kort home assistant op een ESXI server geinstalleerd t.b.v. het uitlezen van mijn slimme meter, hierbij wilde ik home assistant gebruiken. nu loop ik al bij enkele pogingen/installaties tegen een probleem in de webUI van de Configurator in de home assistant.
heb een ubuntu 64 VM gemaakt en de tutorial van IvoBeerens gevolgd waarbij ik uiteindelijk de configurator opstart de volgende foutmelding krijg:
[error] 19006#19006: *1 lua_load_resty_core failed to load the resty.core module from https://github.com/openresty/lua-resty-core; ensure you are using an OpenResty release from https://openresty.org/en/download.html (rc: 2, reason: module 'resty.core' not found
hierna nog eens geprobeerd met clean install (zelfde effecti), waarna ik via de VMware Workstation een preconfigured (vanui de HASS.IO website) VM heb uitgerold, dit geeft dezelfde melding. Ben zelf ook niet zo heel bekend hiermee en had op een iets vlekkelozere uitrol gehoopt.
Heeft iemand hier al eens problemen mee gehad en dit weten op te lossen?
Heb sinds kort home assistant op een ESXI server geinstalleerd t.b.v. het uitlezen van mijn slimme meter, hierbij wilde ik home assistant gebruiken. nu loop ik al bij enkele pogingen/installaties tegen een probleem in de webUI van de Configurator in de home assistant.
heb een ubuntu 64 VM gemaakt en de tutorial van IvoBeerens gevolgd waarbij ik uiteindelijk de configurator opstart de volgende foutmelding krijg:
[error] 19006#19006: *1 lua_load_resty_core failed to load the resty.core module from https://github.com/openresty/lua-resty-core; ensure you are using an OpenResty release from https://openresty.org/en/download.html (rc: 2, reason: module 'resty.core' not found
hierna nog eens geprobeerd met clean install (zelfde effecti), waarna ik via de VMware Workstation een preconfigured (vanui de HASS.IO website) VM heb uitgerold, dit geeft dezelfde melding. Ben zelf ook niet zo heel bekend hiermee en had op een iets vlekkelozere uitrol gehoopt.
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
waarom niet gelijk een hass.io image uitrollen op je esxi machine?
Hierbij uitleg:
https://blog.markdepalma.com/?p=82
Met deze handleiding is het mij gelukt om dit succesvol te installeren.
Hierbij uitleg:
Richo999 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:54:
hopelijk kan iemand mij helpen met mijn huidig problem in home assistant
Dit is wat ik nu heb (even de override buiten beschouwing gelaten, dit moet eerst werken)
Ik heb dus een timer van 5 minuten, maar ik wil dus dat de verlichting aanblijft zolang er motion is, en wanneer er geen motion meer is, na 5 minuten uit.
Ik heb dus een timer van 5 minuten, maar ik wil dus dat de verlichting aanblijft zolang er motion is, en wanneer er geen motion meer is, na 5 minuten uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| timer: zolder: duration: '00:05:00' - alias: Zolder motion voor 5 min licht aan trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.presence_11, binary_sensor.presence_16 to: 'on' action: - service: light.turn_on data: entity_id: - light.zolder - service: timer.start data: entity_id: timer.zolder - alias: Zolder uit als er geen motion is trigger: platform: event event_type: timer.finished event_data: entity_id: timer.zolder action: service: light.turn_off data: entity_id: - light.zolder |
tdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:50:
[...]
Twee automations maken.
1 om het licht aan te zetten indien de PIR beweging meldt'
1 om het licht uit te zetten indien de PIR geen beweging meldt met een 'for: xx:xx:xx' statement. Volgens mij ben je er dan al.
Indien je een knop wilt gebruiken, moet je ook een input_boolean aanmaken. Indien je de knop gebruikt moet je die op true zetten. In de conditions van de 'uit'-automation moet je opnemen dat de input_boolean false moet zijn.
Ik zou niet met timers werken, want daarmee creëer je juist je eigen probleemjapie101 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:10:
Dit is wat ik nu heb (even de override buiten beschouwing gelaten, dit moet eerst werken)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 timer: zolder: duration: '00:05:00' - alias: Zolder motion voor 5 min licht aan trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.presence_11, binary_sensor.presence_16 to: 'on' action: - service: light.turn_on data: entity_id: - light.zolder - service: timer.start data: entity_id: timer.zolder - alias: Zolder uit als er geen motion is trigger: platform: event event_type: timer.finished event_data: entity_id: timer.zolder action: service: light.turn_off data: entity_id: - light.zolder
[...]
Voor het toevoegen van de knop zou ik een input_boolean aanmaken (docs). Je knop moet die input_boolean op true zetten. In je uit-automation kun je in je conditions aangeven dat de state van de input_boolean false moet zijn. Daarmee voorkom je dat de verlichting uitschakelt als je het handmatig hebt aangezet.
De tweede state-trigger in je uit-automation kan komen uit het veranderen van de input_boolean fan true naar false, die vervolgens dan alsnog de verlichting uitschakelt als je de knop gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door tdw op 12-11-2019 15:22 ]
~ James May
Als eerste zou ik de beide motion-detectors in een group plaatsen en deze group als entity_id gebruiken in de trigger.japie101 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:10:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 timer: zolder: duration: '00:05:00' - alias: Zolder motion voor 5 min licht aan trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.presence_11, binary_sensor.presence_16 to: 'on' action: - service: light.turn_on data: entity_id: - light.zolder - service: timer.start data: entity_id: timer.zolder - alias: Zolder uit als er geen motion is trigger: platform: event event_type: timer.finished event_data: entity_id: timer.zolder action: service: light.turn_off data: entity_id: - light.zolder
[...]
En misschien voor de zekerheid een extra conditie bij het uitschakelen dat de motion detectors echt niet de status "on" (of unavailable) hebben. Plotseling uitvallende lampen op een zolder lijkt me niet echt prettig.
Ik heb het nog iets anders gedaan (weliswaar met Node-Red, maar de logica kan vast ook in YAML):
Ingrediënten:
- Bewegingssensor
- Timer (1 minuut)
- Lamp
Acties:
- Bewegingssensor 'aan' -> lamp aan, reset timer
- Bewegingssensor 'uit' -> start timer
- Timer loopt af -> lamp uit
Zo heb je na het uitgaan van de bewegingssensor nog 1 minuut (of hoe lang je ook wil) om te bewegen voor de lamp uitgaat. Hoe langer je die tijd maakt, hoe beter de gebruikerservaring wordt, m.i.
Ingrediënten:
- Bewegingssensor
- Timer (1 minuut)
- Lamp
Acties:
Zo heb je na het uitgaan van de bewegingssensor nog 1 minuut (of hoe lang je ook wil) om te bewegen voor de lamp uitgaat. Hoe langer je die tijd maakt, hoe beter de gebruikerservaring wordt, m.i.
Dat is ook hoe ik het heb, achter de echte knop zijn de draden gewoon verbonden. De schakelaar heb ik dan verbonden aan een zigbee knop. Dus alle standaard knoppen werken en kunnen zelfs meerdere dingen doen. Dubbelklik doet bv andere lampen aan, of zet de lamp na 10 minuten weer uit, dat soort dingentdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:01:
[...]
Ik heb m'n woning voor mezelf, niet voor anderen. Als zij het er niet mee eens zijn hoe mijn woning werkt hebben ze pech.
[ Voor 11% gewijzigd door Kodess op 12-11-2019 15:41 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Op deze manier heb ik hem ook. En voor inzicht heb ik de timers ook in mijn dashboard geplaatst.Koppensneller schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:28:
Ik heb het nog iets anders gedaan (weliswaar met Node-Red, maar de logica kan vast ook in YAML):
Ingrediënten:
- Bewegingssensor
- Timer (1 minuut)
- Lamp
Acties:
Zodra mijn motion sensor naar 'off' gaat start ik de timer. En als er weer beweging is ('on') is stop ik mijn timer. (Cancel kan ook als de timer al voltooid is, je hoeft dus niet te checken of de timer op dat moment loopt).
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| - alias: Turn on corridor lights when there is movement trigger: - platform: state entity_id: group.corridor_motion to: 'on' action: - service: light.turn_on data: entity_id: group.corridor_lights - service: timer.cancel data: entity_id: timer.corridor_timer |
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| - alias: Start corridor timer trigger: - platform: state entity_id: group.corridor_motion to: 'off' action: - service: timer.start data: entity_id: timer.corridor_timer |
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| - alias: Turn off corridor lights 5 minutes after motion trigger: - platform: event event_type: timer.finished event_data: entity_id: timer.corridor_timer action: - service: homeassistant.turn_off data: entity_id: - group.corridor_lights |
en in mijn timers.yaml:
YAML:
1
2
| corridor_timer: duration: '00:05:00' |
[ Voor 4% gewijzigd door mitchdc op 12-11-2019 16:18 . Reden: typos ]
Maar waarom gebruik je niet gewoon een for: statement? Volgens mij maak je het nou nodeloos ingewikkeldXfix schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:16:
[...]
Op deze manier heb ik hem ook. En voor inzicht heb ik de timers ook in mijn dashboard geplaatst.
Zodra mijn motion sensor naar 'off' gaat start ik de timer. En als er weer beweging is ('on') is stop ik mijn timer. (Cancel kan ook als de timer al voltooid is, je hoeft dus niet te checken of de timer op dat moment loopt).
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 - alias: Turn on corridor lights when there is movement trigger: - platform: state entity_id: group.corridor_motion to: 'on' action: - service: light.turn_on data: entity_id: group.corridor_lights - service: timer.cancel data: entity_id: timer.corridor_timer
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 - alias: Start corridor timer trigger: - platform: state entity_id: group.corridor_motion to: 'off' action: - service: timer.start data: entity_id: timer.corridor_timer
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 - alias: Turn off corridor lights 5 minutes after motion trigger: - platform: event event_type: timer.finished event_data: entity_id: timer.corridor_timer action: - service: homeassistant.turn_off data: entity_id: - group.corridor_lights
en in mijn timers.yaml:
YAML:
1 2 corridor_timer: duration: '00:05:00'
~ James May
Mijn ervaring was dat het for: statement niet heel betrouwbaar is.tdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:34:
[...]
Maar waarom gebruik je niet gewoon een for: statement? Volgens mij maak je het nou nodeloos ingewikkeld
Ik had dit in het toilet in mijn vorige huis en zat regelmatig in het donker
Maar zat je dan in het donker omdat de for: te vroeg afliep, of omdat je conditions niet goed stonden? Ik heb nog nooit een timer bij m'n PIR's gehouden, ze komen realistich over en het is mij nog nooit gebeurd dat ik in het donker zat. Mijn automation is als volgt opgebouwd:Xfix schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:39:
[...]
Mijn ervaring was dat het for: statement niet heel betrouwbaar is.
Ik had dit in het toilet in mijn vorige huis en zat regelmatig in het donker
- trigger: state pir on -> off
- conditions: leeg
- actions:
--- delay: 30 seconden
--- licht: dim naar 40%
--- delay 15 seconden
--- condition: pir: off
--- licht: uit
Ik heb zelf dus eigenlijk ook geen for: gebruikt zie ik nu. Ik ga dat vanavond eens even aanpassen
[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 12-11-2019 19:58 ]
~ James May
Hehehetdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:44:
[...]
Ik heb zelf dus eigenlijk ook geen for: gebruikt zie ik nu. Ik ga dat vanavond eens even aanpassen
Ik laat mijn automations lekker zo, vind het fijn om inzicht te hebben in tijd enzo
Ik loog, blijkbaar werk ik toch met for:. Dus ik blijf erbij dat het gewoon goed werktXfix schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:48:
[...]
Hehehe
Ik laat mijn automations lekker zo, vind het fijn om inzicht te hebben in tijd enzo
~ James May
Heeft iemand een script om via een ''media_player'' mijn google agenda te laten voorlezen? Ik heb hem al als card geintegreerd in hassio.
Ook zoek ik nog een script om op diezelfde media_player het laatste nieuws af te spelen (zoals de NOS headlines).
Ook zoek ik nog een script om op diezelfde media_player het laatste nieuws af te spelen (zoals de NOS headlines).
Ik heb gezocht naar een klein ip cameraatje wat kan fungeren als security cam.
Wensen:
*IP, moet werken met HA
*minimaal 720p
*klein met een verstelbare standaard
*wit
*prijs < € 30,-
Ik heb op ali wel wat gevonden (Yi), maar alleen reviews gelezen dat hij werkt met een Yi-app die zo'n beetje je pincode wil opsturen naar china.
Wie heeft een suggestie?
Edit: ik lees zojuist dat die Yi met alternatieve firmware geflashed kan worden en binnen HA zou moeten werken.
Wensen:
*IP, moet werken met HA
*minimaal 720p
*klein met een verstelbare standaard
*wit
*prijs < € 30,-
Ik heb op ali wel wat gevonden (Yi), maar alleen reviews gelezen dat hij werkt met een Yi-app die zo'n beetje je pincode wil opsturen naar china.
Wie heeft een suggestie?
Edit: ik lees zojuist dat die Yi met alternatieve firmware geflashed kan worden en binnen HA zou moeten werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Henkiejoo op 12-11-2019 21:47 ]
@Mistacal
Ziet er goed uit, maar is volgens mij niet te gebruiken met de custom firmware:
zie https://github.com/TheCrypt0/yi-hack-v4
Ik denk dat ik deze ga bestellen om te proberen:
https://nl.aliexpress.com/item/32817799461.html
Kom nu ook dit soort tegen:
https://nl.aliexpress.com/item/32839696887.html
Ik ga kijken of dit in HA op te nemen is.
Ziet er goed uit, maar is volgens mij niet te gebruiken met de custom firmware:
zie https://github.com/TheCrypt0/yi-hack-v4
Ik denk dat ik deze ga bestellen om te proberen:
https://nl.aliexpress.com/item/32817799461.html
Kom nu ook dit soort tegen:
https://nl.aliexpress.com/item/32839696887.html
Ik ga kijken of dit in HA op te nemen is.
[ Voor 24% gewijzigd door Henkiejoo op 12-11-2019 22:13 ]
@Henkiejoo Maar de Aqara werkt toch 1 op 1 met HA? Ik ken die custom firmware verder niet
__/`\__/`\__
Ik begin al die merken een beetje door elkaar te halen merk ik.
Ze worden vaak xiaomi genoemd, maar zijn dan Mi Jia bijvoorbeeld.
Van aqara vond ik deze: Bedoel je die?
https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html
Mistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:15:
@Henkiejoo Maar de Aqara werkt toch 1 op 1 met HA? Ik ken die custom firmware verder niet
Nee deze werkt ook niet, bij deze vm krijg ik na de eerste reboot Al geen toegang meer tot de vm (verbinding geweigerd).wielhelm schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:08:
waarom niet gelijk een hass.io image uitrollen op je esxi machine?
Hierbij uitleg:
Heb nu anders gedaan, ngrinx fout is ook bekend en gewoon wachten op een fix (blijkbaar bekende fout in de docker en configuratie). Heb nu de config.yaml via SSH bewerkt en de code ingeschoten, nu heb ik alles aan het draaien in HA maar krijg geen data van de meter.
De kabel maakt connectie en heb verificatie hiervan in de console, commando "cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200 --parity=even -E q" geeft alleen aan dat ie connected is en voor de rest niets.
Nu dacht ik dat dit te maken zou kunnen hebben met de de slimme meter zelf, heb namelijk bij de installatie van de meter ook het uitlezen op afstand laten uitschakelen. Zou dit het probleem kunnen zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Richo999 op 13-11-2019 06:34 ]
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Ziet er niet echt origineel uit (Xiaomi)Henkiejoo schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:21:
Ik begin al die merken een beetje door elkaar te halen merk ik.
[...]
Deze dan weer wel
__/`\__/`\__
Als je op de officiele xiaomi website kijkt, staat deze camera daar ook niet op.
Zelfs niet op de productlijn-foto die ze er hier zelf bij plaatsen.
Het kan een ouder type zijn natuurlijk.
Zelfs niet op de productlijn-foto die ze er hier zelf bij plaatsen.

Mistacal schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:01:
[...]
Ziet er niet echt origineel uit (Xiaomi)
Deze dan weer wel
Dat is ook wel een beetje vaag, wel goed dat je het even hebt opgezocht gezien ik ook in de markt ben voor camera's.Henkiejoo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:40:
Als je op de officiele xiaomi website kijkt, staat deze camera daar ook niet op.
Zelfs niet op de productlijn-foto die ze er hier zelf bij plaatsen.![]()
[...]
Volgens mij heb je wel de goeie gevonden, alleen is dat de G2 denk ik?
https://www.mbreviews.com...gateway-ip-camera-review/
Andere algemene vraag, als ik Hass.io installeer op een windows PC in een python omgeving kan ik daarvan een screenshot overzetten naar de RPi en omgekeerd?
[ Voor 11% gewijzigd door Mistacal op 13-11-2019 08:46 ]
__/`\__/`\__
Lijkt me goed als de Xiaomi camera en ander Xiaomi zaken in het Xiaomi topic verder bespoken worden. [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Bij het koppelen van Google Home aan mijn hassio (cloud) krijg ik de volgende log:
Error reporting state - 5: Requested entity was not found.
10:31 AM components/cloud/google_config.py (WARNING) - message first occurred at November 12, 2019, 8:32 PM and shows up 401 times
Ik heb laatst geprobeerd om manueel GH te koppelen aan hassio. Dat lukte niet, vandaar nu de cloud functie.
Error reporting state - 5: Requested entity was not found.
10:31 AM components/cloud/google_config.py (WARNING) - message first occurred at November 12, 2019, 8:32 PM and shows up 401 times
Ik heb laatst geprobeerd om manueel GH te koppelen aan hassio. Dat lukte niet, vandaar nu de cloud functie.
Wil jet het pas laten doen wanneer je zelf het voice commando geeft? Of op een vast tijdstip?Morex schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:24:
Heeft iemand een script om via een ''media_player'' mijn google agenda te laten voorlezen? Ik heb hem al als card geintegreerd in hassio.
Pas wanneer mijn script wordt geactiveerd. Ik heb nu gemaakt dat wanneer mijn wekker op de telefoon afgaat er een script gestart wordt. Lampen gaan aan, google home verteld mij het weer (sensors). Vervolgens wil ik dat hij mijn agendapunten opleest en de nos nieuws headlines gestart worden. Die laatste twee lukken mij nog niet.Troetelbeer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:43:
[...]
Wil jet het pas laten doen wanneer je zelf het voice commando geeft? Of op een vast tijdstip?
Ah zo...Je kunt je agendapunten extracten als een sensor en dan kun je die vervolgens laten oplezen.Morex schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:45:
[...]
Pas wanneer mijn script wordt geactiveerd. Ik heb nu gemaakt dat wanneer mijn wekker op de telefoon afgaat er een script gestart wordt. Lampen gaan aan, google home verteld mij het weer (sensors). Vervolgens wil ik dat hij mijn agendapunten opleest en de nos nieuws headlines gestart worden. Die laatste twee lukken mij nog niet.
code:
1
2
3
4
5
6
| - platform: template sensors: afvaltype: friendly_name: 'Afvalsoort' value_template: '{{ states.calendar.afvalbeheer.attributes.message }}' icon_template: mdi:recycle |
Op deze manier krijg ik dus dit:

Vervolgens kun je met de tts.google_say service dit laten opnoemen.
Ik doe mijn automations in Node-Red, dus ik kan je alleen daarmee helpen. Met de automations binnen HA zelf niet.
Edit: code en plaatje aangepast.
Edit 2: json code voor de service:
code:
1
2
3
| { "message": "Vergeet niet het {{entity.sensor.afvaltype.state}} buiten te zetten." } |
[ Voor 7% gewijzigd door Troetelbeer op 13-11-2019 11:05 ]
@Mistacal
Deze zijn misschien ook wel goed om eens te checken (Wyze):
https://smarthome.university/camera-for-home-assistant/
Ik heb een Wyze Cam V2! Werkt vooralsnog perfect!Henkiejoo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:09:
@Mistacal
Goede optie en voldoet aan je eisen @Mistacal
Simpele integratie in HA:
code:
1
2
3
4
| camera: - platform: ffmpeg input: rtsp://gebruikersnaam:wachtwoord@192.xxx.xxx.xxx/live name: camerawoonkamer |
[ Voor 22% gewijzigd door Troetelbeer op 13-11-2019 11:16 ]
nvm, restore fixte de boel...
[ Voor 92% gewijzigd door redah op 13-11-2019 11:47 ]
Ja de Wyze Cam V2 (en dan met rtsp firmware) is een goeie optie en bestellen kan bij een partij zoals amazon.de
Heb je daar dan die aparte RTSP firmware voor moeten flashen zodat hij volledig lokaal draait?Troetelbeer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:13:
[...]
Ik heb een Wyze Cam V2! Werkt vooralsnog perfect!
Simpele integratie in HA:
code:
1 2 3 4 camera: - platform: ffmpeg input: [b]rtsp[/b]://gebruikersnaam:wachtwoord@192.xxx.xxx.xxx/live name: camerawoonkamer
Firmware wordt wel als 'beta' aangemerkt en ik lees al maanden regelmatig berichten van mensen dat hij van het Wifi-netwerk afvalt e.d en dat ze handmatig moeten restarten etc. Vandaar dat ik nog steeds de kat uit de boom kijk.
Verder zoek ik vervolgens nog een voordelige shop. Wyze cam winkel 20 dollar maar verstuurt niet naar NL. Amazon.com 56 euro incl. verzending

[ Voor 8% gewijzigd door DeadMetal op 13-11-2019 11:24 ]
Heb ik al eisen dan?Troetelbeer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:13:
[...]
Ik heb een Wyze Cam V2! Werkt vooralsnog perfect!

__/`\__/`\__
Wel bijzonder dat de prijs daar € 56,- is, en in de states op amazon.com slechts $25,-
Op bol.com zelfs meer dan €85,=
Ben benieuwd of wij hem voor onder de € 25,- kunnen krijgen ergens?
Op bol.com zelfs meer dan €85,=
ghstly schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:18:
Ja de Wyze Cam V2 (en dan met rtsp firmware) is een goeie optie en bestellen kan bij een partij zoals amazon.de
[ Voor 4% gewijzigd door Henkiejoo op 13-11-2019 11:26 ]
Ja klopt, ik heb die wel geflashed, maar stelde niks voor. Bij mij werkt die al maanden stabiel, misschien hebben die mensen problemen met de sterkte van hun WiFi of heb ik geluk...DeadMetal schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:22:
[...]
Heb je daar dan die aparte RTSP firmware voor moeten flashen zodat hij volledig lokaal draait?
Firmware wordt wel als 'beta' aangemerkt en ik lees al maanden regelmatig berichten van mensen dat hij van het Wifi-netwerk afvalt e.d en dat ze handmatig moeten restarten etc. Vandaar dat ik nog steeds de kat uit de boom kijk.
Verder zoek ik vervolgens nog een voordelige shop. Wyze cam winkel 20 dollar maar verstuurt niet naar NL. Amazon.com 56 euro incl. verzending
Ik heb wel bewust geen sd-kaart erin gelaten, omdat ik daarover wel las dat er problemen mee konden zijn. Maar ik heb nog een NAS waar beelden naartoe geschreven worden.
Edit: naar België was voor mij 35 euro in totaal...Dus viel nog mee
[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 13-11-2019 11:57 ]
Naar België had ik hem voor in totaal 35 euro en nog steeds:Henkiejoo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:25:
Wel bijzonder dat de prijs daar € 56,- is, en in de states op amazon.com slechts $25,-
Op bol.com zelfs meer dan €85,=![]()
[...]

Verwijderd
Als je het geen probleem vindt om spullen in China te bestellen (en een lange levertijd voor lief te nemen) heb je de Wyze zelfs al voor onder de €20,-.
Ik heb weer iets anders:
Ik zou graag op basis van een event (Automation) een bepaald nummer willen laten afspelen op één van mijn Sonos players.
Ik lijk een mix van deze twee integrations nodig te hebben, maar iets werkends krijg ik er nog niet uit.
Heeft iemand hier een voorbeeld van een werkende config?
https://www.home-assistant.io/integrations/media_player/
https://www.home-assistant.io/integrations/sonos/
Ik heb weer iets anders:
Ik zou graag op basis van een event (Automation) een bepaald nummer willen laten afspelen op één van mijn Sonos players.
Ik lijk een mix van deze twee integrations nodig te hebben, maar iets werkends krijg ik er nog niet uit.
Hangt ook af van de versie die je hebt. Ik heb de Xiaomi Pan versie met maar 64MB onboard. Met de Dafang software (https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks) is deze helaas zo instabiel als wat icm hass.Troetelbeer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:32:
[...]
Ja klopt, ik heb die wel geflashed, maar stelde niks voor. Bij mij werkt die al maanden stabiel, misschien hebben die mensen problemen met de sterkte van hun WiFi of heb ik geluk...
Ik heb wel bewust geen sd-kaart erin gelaten, omdat ik daarover wel las dat er problemen mee konden zijn. Maar ik heb nog een NAS waar beelden naartoe geschreven worden.
Edit: naar België was voor mij 35 euro in totaal...Dus viel nog mee
Soms heb ik beeld, dan weer dagen niet. Ding was maar €25 vanuit China. Kwaliteit is conform die prijs.
Mogelijk dat de andere versies met - dacht ik 128MB - veel beter zijn qua stabiliteit.
Zelf zoek ik nu naar andere merken die het zonder hack gewoon doen icm hass. Dan kom je wel uit op wat duurdere camera's. Je zit zo aan de €100...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik heb het niet over Xiaomi, maar over Wyze...En het is ook geen hack van Wyze, maar gewoon hun eigen beta firmware...Mars Warrior schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:49:
[...]
Hangt ook af van de versie die je hebt. Ik heb de Xiaomi Pan versie met maar 64MB onboard. Met de Dafang software (https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks) is deze helaas zo instabiel als wat icm hass.
Soms heb ik beeld, dan weer dagen niet. Ding was maar €25 vanuit China. Kwaliteit is conform die prijs.
Mogelijk dat de andere versies met - dacht ik 128MB - veel beter zijn qua stabiliteit.
Zelf zoek ik nu naar andere merken die het zonder hack gewoon doen icm hass. Dan kom je wel uit op wat duurdere camera's. Je zit zo aan de €100...
Kan je bevestigen dat die dezelfde camera + firmware is als de Waze camera? Geen zin om moeilijk te flashen oid.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:37:
Als je het geen probleem vindt om spullen in China te bestellen (en een lange levertijd voor lief te nemen) heb je de Wyze zelfs al voor onder de €20,-.
Het is de Xiaomi versie, dus ik ga er vanuit dat de firmware van Xiaomi is en niet van Wyze(dus geen Wazedicespark schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:52:
[...]
Kan je bevestigen dat die dezelfde camera + firmware is als de Waze camera? Geen zin om moeilijk te flashen oid.
Duidelijk @Troetelbeer. Thanks.
Verwijderd
Nee, zeker niet. Je weet hoe het is met spullen uit China bestellen:dicespark schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:52:
[...]
Kan je bevestigen dat die dezelfde camera + firmware is als de Waze camera? Geen zin om moeilijk te flashen oid.
Als het werkt dan is het top, en vaak is dat zo. Soms heb je pech.
Ik ga die garantie dus zeker niet geven.
Wat is de bron van het nummer? Als het Spotify is dan gaat het je sowieso niet lukken.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:37:
Ik heb weer iets anders:
@Troetelbeer
Die Wyze is met andere software dan ineens een Xiaomi? Wordt er echt niet duidelijker op.
Die Wyze is met andere software dan ineens een Xiaomi? Wordt er echt niet duidelijker op.
Verwijderd
Lokaal, in de eigen library op een Nas.JayOne schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:37:
[...]
Wat is de bron van het nummer? Als het Spotify is dan gaat het je sowieso niet lukken.
(Een playlist starten vind ik ook goed trouwens. Dat zou ook moeten kunnen, maar als dat werkt dan zie ik weer niet in waarom Spotify niet ook zou kunnen. Maar dat volledig terzijde. Focus ligt nu op het starten van 1 track.)
Waarom niet eigenlijk?JayOne schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:37:
[...]
Wat is de bron van het nummer? Als het Spotify is dan gaat het je sowieso niet lukken.
https://www.home-assistant.io/integrations/spotify/
__/`\__/`\__
Nee...ze hebben gewoon beide dezelfde basis/hardware.Henkiejoo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:39:
@Troetelbeer
HieromMistacal schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:55:
[...]
Waarom niet eigenlijk?
Aanvulling op deze post: Mogelijk met je spotcast nodig om een idle player op gang te brengen.Mistacal schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:55:
[...]
Waarom niet eigenlijk?
https://community.home-as...hromecast-device/114232/1
[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 13-11-2019 13:59 ]
Daar had ik in de originele post overheen gelezen, excuus. Helder verhaal maar wel slechte zaak.
Wat is dan een beter alternatief voor de sonos? Ik zie namelijk ook wel heil in, welke luidsprekers kan je dan wel goed aansturen met HA
[ Voor 18% gewijzigd door Mistacal op 13-11-2019 14:05 ]
__/`\__/`\__
Verwijderd
Dat zal niet nodig zijn; Sonos players zijn 'always-on'.JBS schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:58:
[...]
Aanvulling op deze post: Mogelijk met je spotcast nodig om een idle player op gang te brengen.
https://community.home-as...hromecast-device/114232/1
En nog steeds niet opgelost: https://en.community.sono...ations-are-broken-6803944
Gelukkig eindelijk wel support voor gratis Spotify variant...
Ik probeer de state van mijn playstation 4 uit te lezen en op basis hier van wat instellingen aan mijn verlichting te maken. Alleen zelfs met het uitlezen van een simpele state doet de automation niks.
- alias: 'playstation'
trigger:
platform: state
entity_id: 'media_player.playstation_4'
to: 'playing'
action:
service: light.turn_on
entity_id: light.woonkamer
Mis ik wat in de opzet hier van? De playstation is gekoppeld via een intergration en zie wel de huidige state van de ps4.
- alias: 'playstation'
trigger:
platform: state
entity_id: 'media_player.playstation_4'
to: 'playing'
action:
service: light.turn_on
entity_id: light.woonkamer
Mis ik wat in de opzet hier van? De playstation is gekoppeld via een intergration en zie wel de huidige state van de ps4.
Lang geleden dat ik hier gepost heb, en eerste maal in deel 2...
Het draait eigenlijk wel prima stabiel.
Vanavond Owntracks op mijn telefoon aangesloten, werkt over VPN dus zal niet altijd goed gaan, maar hopelijk goed genoeg. Rest van de HA deelnemers volgt later.
Het draait eigenlijk wel prima stabiel.
Vanavond Owntracks op mijn telefoon aangesloten, werkt over VPN dus zal niet altijd goed gaan, maar hopelijk goed genoeg. Rest van de HA deelnemers volgt later.
Dit is toch een standaard functie van Google wekker? Je kan een routine starten, daarmee kan je je licht aandoen, en ook nieuws lezen en je agenda? Dit is een routine en kan in het NL bij de Google wekker appMorex schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:45:
[...]
Pas wanneer mijn script wordt geactiveerd. Ik heb nu gemaakt dat wanneer mijn wekker op de telefoon afgaat er een script gestart wordt. Lampen gaan aan, google home verteld mij het weer (sensors). Vervolgens wil ik dat hij mijn agendapunten opleest en de nos nieuws headlines gestart worden. Die laatste twee lukken mij nog niet.
Wat is volgens het logboek/geschiedenis de status van de PS4?TBFT schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:59:
Ik probeer de state van mijn playstation 4 uit te lezen en op basis hier van wat instellingen aan mijn verlichting te maken. Alleen zelfs met het uitlezen van een simpele state doet de automation niks.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 - alias: 'playstation' trigger: platform: state entity_id: 'media_player.playstation_4' to: 'playing' action: service: light.turn_on entity_id: light.woonkamer
Je zou voor de zekerheid kunnen kijken of 'playing' wel de goede state is door in de Template editor (Developer Tools -> Templates) bovenaan het volgende in te vullen:
code:
1
| {{ states('media_player.playstation_4") }} |
Wellicht dat HA onderliggend een andere value gebruikt.
~ James May
Hoe krijg je de input van je alarm clock in android tot in HA, via Tasker?Morex schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:45:
[...]
Retrieving alarm clock data from an android phone is possible with the app Tasker and a plugin AutoAlarm both can be found in the Playstore. Once date is recieved by Tasker there are multiple ways to send it to Home-Assistant. Ben got a nice video of a way to do it here. YouTube: Tasker Configuration and Setup - How To Automate Your House
Uit interesse, wat is hier anders aan dan location tracking binnen de native home assistant app op ios? Of is dat meer vanwege 'n android telefoon (khou het niet bij, maar vsmij is daar nog geen app* van)?Saturnus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 01:10:
[..]
* deze bestaat wel, maar is betaald: https://play.google.com/s...?id=com.surodev.arielapro
Ja een goede vraag. In eerste instantie dacht ik dat Owntracks via een online account ging waardoor VPN niet nodig zou zijn maar het is dus zonder tussenstap naar HA. Opzich prima, want meer privacy. Dat wetende had ik ook voor de native HA iOS app kunnen gaan. Ik ga gewoon beide testen op precisie en energieverbruik.ghstly schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:37:
[...]
Uit interesse, wat is hier anders aan dan location tracking binnen de native home assistant app op ios? Of is dat meer vanwege 'n android telefoon (khou het niet bij, maar vsmij is daar nog geen app* van)?
* deze bestaat wel, maar is betaald: https://play.google.com/s...?id=com.surodev.arielapro
Voor Android zie ik dit: https://play.google.com/s...q=home%20assistant&c=apps
Als je je telefoon op Engels zet kun je dit met een Google Assistant routine vanuit de klok app doen. In NL staat de optie er ook bij, maar die werkt niet bij mij. Mooie is, dat de routine (waar je ook een HA script kunt draaien) niet wordt geactiveerd bij snoozen, alleen bij wekker uitzetten.sloth schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:17:
[...]
Hoe krijg je de input van je alarm clock in android tot in HA, via Tasker?
[...]
Verwijderd
Interessant, die app. Straks even checken, thanks.ghstly schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:37:
[...]
Uit interesse, wat is hier anders aan dan location tracking binnen de native home assistant app op ios? Of is dat meer vanwege 'n android telefoon (khou het niet bij, maar vsmij is daar nog geen app* van)?
Owntracks werkt bij mij zonder dat ik het merk.
Er is nog een client: HA Client:
https://play.google.com/s...m.keyboardcrumbs.haclient
Ik ben vorige week overgestapt van Ariela naar HA Client. Ariela heeft dan wel iets meer features (maar ook ads), maar trekt ook veel sneller je batterij leeg en gebruikt veel data. Ter compensatie van de missende features, gebruik ik nu Tasker om toch bepaalde gebeurtenissen op m'n telefoon aan HA te rapporteren, waar HA Client dat nog niet kan.
Overigens was er gisteren een livestream van het HA team, je kan het hier terugkijken. Met de hoogtepunten van dit jaar en de plannen van volgend jaar. Er gaat meer tijd gestoken worden in een officiële Android app.
Overigens was er gisteren een livestream van het HA team, je kan het hier terugkijken. Met de hoogtepunten van dit jaar en de plannen van volgend jaar. Er gaat meer tijd gestoken worden in een officiële Android app.
Voor de luie mensen even embedded:DeadMetal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:09:
Overigens was er gisteren een livestream van het HA team, je kan het hier terugkijken. Met de hoogtepunten van dit jaar en de plannen van volgend jaar.
Sometimes you need to plan for coincidence
Het moet een mooi jaar worden als het lukt om alle plannen ook uit te voeren.Hmmbob schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:19:
[...]
Voor de luie mensen even embedded:
[YouTube: Home Assistant - State of the Union 2019 - Livestream!]
Het vaste team - die betaald worden - zal hieraan natuurlijk een enorme bijdrage kunnen leveren.
En ondanks dat de zaal uitverkocht was, nog voldoende lege plekken te zien, of ie ik dat verkeerd?
Grappig dat we het er vandaag over hadden, maar de officiele Android Home Assistant app is nu uit:
https://play.google.com/s...t.companion.android&pli=1
Zie ook de Reddit thread: https://www.reddit.com/r/...hb4/official_android_app/
Ah een wrapper, het begin is er! Hou er niet van om 3rd party apps toegang te geven tot andere systemen thuisghstly schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:29:
Grappig dat we het er vandaag over hadden, maar de officiele Android Home Assistant app is nu uit:
__/`\__/`\__
Gebruik hier cloudmqtt.com voor gratis account. Zet een bridge op tussen een lokale MQTT broker (mosquitto) en cloudmqtt en configureer in HA de MQTT broker.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:10:
Ik wil device tracking toevoegen voor mijn telefoon, en kwam o.a. bij OwnTracks terecht.
Gezien de URL die ik daar in de config krijg (verwijzende naar een intern IP) lijkt me dat niet heel erg gaan werken voor als mijn telefoon naar buiten gaat...
Hoe regelen de actieve leden van dit topic dit soort zaken? Gewoon certificaatje er op en de gewenste poort aan de buitenkant publiceren? Of via een VPN? Of via een tussenstation?
Ik ben benieuwd naar de gebruikte oplossingen.
Dave
Het begin is er inderdaad!
Nu nog de custom components laten werken en het is voor mij al af.
Nu nog de custom components laten werken en het is voor mij al af.
Mistacal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:35:
[...]
Ah een wrapper, het begin is er! Hou er niet van om 3rd party apps toegang te geven tot andere systemen thuis
Ik zou willen dat hij op mijn google home in de woonkamer dit doet, nadat de bewegingssensor in de hal word geactiveerd. Hoe doe ik dat?NoFate schreef op donderdag 14 november 2019 @ 05:35:
[...]
Dit is toch een standaard functie van Google wekker? Je kan een routine starten, daarmee kan je je licht aandoen, en ook nieuws lezen en je agenda? Dit is een routine en kan in het NL bij de Google wekker app
Ik heb geen Google home, maar als je een android hebt.. Misschien kan tasker iets voor je betekenen?Morex schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:08:
[...]
Ik zou willen dat hij op mijn google home in de woonkamer dit doet, nadat de bewegingssensor in de hal word geactiveerd. Hoe doe ik dat?
Bedankt voor de tip!tdw schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:43:
[...]
Wat is volgens het logboek/geschiedenis de status van de PS4?
Je zou voor de zekerheid kunnen kijken of 'playing' wel de goede state is door in de Template editor (Developer Tools -> Templates) bovenaan het volgende in te vullen:
code:
1 {{ states('media_player.playstation_4") }}
Wellicht dat HA onderliggend een andere value gebruikt.
Ik ben er achter gekomen dat het pas werkt als de state veranderd op de playstation zelf. (dus als hij al playing state heeft dan gebeurt er niks) Duurde even voordat ik dat door had

Ik heb ook een aantal Zwave schakelaars en laatst viel er eentje net buiten bereik (nadat ik een andere had verplaatst), maar in plaats van dat hij dan offline gaat werkt het gewoon niet meer. Hij blijft dus wel zichtbaar in de frontend als online, maar je kan hem niet meer inschakelen. Duurde even voordat ik had gevonden wat er aan de hand was
In de Zwave log staat hij als Presumed Dead.
Hoe kan ik zorgen dat die schakelaars die presumed dead zijn als offline worden weergegeven? (en ik me niet weer het schompes zoek waarom een automation niet meer werkt
)
Hoe kan ik zorgen dat die schakelaars die presumed dead zijn als offline worden weergegeven? (en ik me niet weer het schompes zoek waarom een automation niet meer werkt
Ik heb op de vorige pagina uitgelegd hoe je het kunt doen...Dat is zover ik weet op dit moment de enige manier...Ik heb er zelfs screenshots neergezet...Morex schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:08:
[...]
Ik zou willen dat hij op mijn google home in de woonkamer dit doet, nadat de bewegingssensor in de hal word geactiveerd. Hoe doe ik dat?
[ Voor 9% gewijzigd door Troetelbeer op 14-11-2019 20:40 ]
Gaat wel, maar is gewoon wat werk qua configuratie en niet helemaal ideaal. Heb op de vorige pagina e.e.a. uitgelegd.NoFate schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:22:
Ahh, denk niet dat dat gaat...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.