Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.476 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Hier wordt geschiedenis geschreven, mannen! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
noslen schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:52:
Ik zie hem hier live meebewegen:
http://www.livecharts.co.uk/MarketCharts/crude.php (safari zegt niet veilig, geen https)

Hij schommelt rond de 1 dollar. Dat ik dit mee mag maken.
volgens mij kan livechart geen negatieve waardes aan.. blijft op 1cent staat.. bizar om dit te zien.. omgekeerde short squeeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Waar kan ik ze 'kopen'? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gaat dit de hele beurs morgen omlaag trekken of alleen olie bedrijven?
Lijkt me dat akzo e.d. met dit soort olieprijzen juist blij is.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

R.van.M schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:30:
[...]

volgens mij kan livechart geen negatieve waardes aan.. blijft op 1cent staat.. bizar om dit te zien.. omgekeerde short squeeze
Of hun databron kan het niet aan. Bij IB zie ik dit ook bij de delayed feed.
Hopelijk niet een serieuze vraag, of je moet capaciteit hebben om morgen 1000 vaten olie op te kunnen slaan :)

[ Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 20-04-2020 20:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:36
Robkazoe schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:28:
Ik heb nu -6,33$ staan. Wie heeft hem lager?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5MqNv4L1a3ldfNo9ekmEVPXmos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7XpTxuUexkhbM0YtYNJkdBKn.png?f=fotoalbum_large

Ook al weer ingehaald.. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Some0ne op 20-04-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:47
R.van.M schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:30:
[...]

Iemand nog een werkende link naar een werkende live te volgen grafiek? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
noslen schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:33:
[...]

Iemand nog een werkende link naar een werkende live te volgen grafiek? :P
https://www.marketwatch.com/investing/future/clk20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wow dit had ik ook weer niet zien aankomen :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:33
Het kan uit, dit kost 121€ voor 1000l.
Afbeeldingslocatie: https://benz24.at/media/catalog/product/cache/2/image/948x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/b/ibc-tank.jpg

Daar gaan 6,25 barrel in.

Je krijgt 37$ per barrel dus 231$, dus 212€. Dus je verdient al meteen 91€. Als je later voor 20$ per barrel verkoopt krijg je nog 125$, 115€.

Hoop gedoe voor 206€ vind ik dat.

Als je nu ergens 1000 van die dingen kwijt kan..... >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Ko.Kane op 20-04-2020 20:45 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51
Ko.Kane schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:00:

Dus door deze sterke contango rolt die ETF steeds een extra verlies erin?

Iemand daar een eenduidig antwoord op? @Hielko of @Chief mischien?
Ja, dat is het ongeveer. Een olie-ETF (ETN om iets specifieker te zijn) trackt een olie-index, net zoals SPY de S&P 500 trackt. Van zo'n olie ETF bestaat de index meestal uit een gewogen gemiddelde van olie-futures met een verschillende expiratie (en rente op je collateral). En de indexregels geven keurig aan wanneer je de kortstlopende maand moet verkopen en een nieuwe maand terug moet kopen - om de hele structuur een maand op te schuiven zeg maar. Want als de future expireert moet de koper daadwerkelijk de olie in ontvangst nemen in een olieterminal. Dat kan zo'n fonds natuurlijk niet. Ze moeten hun future-posities dus voor de expiratie verkopen.

USO is een product waar ik niet heel bekend mee ben maar is volgens mij nog veel simpeler en bevat alleen de 'front month' futures, dus de futures die het snelst aflopen. Op hun website geven ze keurig aan wanneer ze de futures 'rollen', zoals dat heet in het jargon. In dit geval zou dat 5-8 mei zijn (ze zitten al niet meer in de 'front month', gelukkig voor de beleggers in het fonds).

De opzet van zo'n fonds heeft meerdere consequenties. Ten eerste zorgt het er voor dat de ETN niet, even simpel gezegd, de prijs bij het tankstation volgt, zoals je zou verwachten. Dat wordt nu heel duidelijk: de eerstemaandsfuture loopt morgen af en handelt op een negatieve prijs, omdat er niet genoeg kopers zijn met fysieke capaciteit om die olie deze week daadwerkelijk in ontvangst te nemen. Als de ETF vandaag haar future-positie zou rollen pis je enorm veel geld weg: je "verkoopt" olie op $-2 die je over een maand op $21 weer belooft terug te kopen. Dat is een leuk dealtje voor een tegenpartij die ergens een paar vaatjes kan opslaan. In de praktijk zou de ETN vandaag failliet zijn gegaan als zij nog mei-futures long zat.

Op dit moment belegt USO in juni futures, maar daar heb je hetzelfde probleem. Juni futures handelen op $20, juli futures op $26. Als het fonds binnenkort gaat rollen zeggen ze effectief: "ik kan die olie nu niet in ontvangst nemen, lever het maar een maand later". En daar betalen ze dan dus $6 per vat voor, voor een maandje. En dat volgende maand weer, etc. Er blijft dus heel snel, heel snel weinig over van zo'n fonds als de huidige termijnstructuur een paar maand zo blijft.

En een nog iets subtielere consequentie: als je een fonds als USO bent en je bent zo transparant over je strategie dan ben je exploiteerbaar. Als de hele markt weet dat USO tussen 5 en 8 mei voor een paar miljard futures gaat rollen dan gaan andere marktparticipanten natuurlijk hun prijzen en strategien daar op aanpassen. Vergelijk: als Warren Buffet aankondigt morgen voor 5 miljard dollar aandelen Coca Cola te gaan kopen dan schiet de prijs natuurlijk vandaag ook al omhoog en betaalt hij de hoofdprijs. En dat is effectief wat zo'n simpel fonds doet, elke maand weer.

[ Voor 8% gewijzigd door writser op 20-04-2020 20:57 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:47
Iemand die een long aandurft voor 21 dollar? 1 maand de tijd om hierboven te komen, lijkt mij niet gek toch? Werkt de future als een soort magneet naar de huidige spotpijrs of is morgen de WTIkoers juist naar de futureprijs gestegen?

[ Voor 36% gewijzigd door VySio op 20-04-2020 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
VySio schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:44:
Iemand die een long aandurft voor 21 dollar? 1 maand de tijd om hierboven te komen, lijkt mij niet gek toch?
Tegen welk gebruik? Geen files, geen vliegverkeer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Jemig, als het blijkbaar zo moeilijk/prijzig is om olie op te slaan dan voorzie ik nog wel wat natuurrampen met illegale olielozingen enzo :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlack
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04
lijkt me een pure gok, ligt mi meer voor de hand dat de overproductie tov weggevallen vraag iig op korte termijn (1-3 maanden) niet even 'oplost'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:47
Xanaroth schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:45:
[...]

Er zijn een aantal argumenten voor een stijgend olieverbruik tov nu:

Lockdownregels worden langzaam aan versoepeld. Transport komt het snelst op gang. Vliegen zal wat toenemen tov nu.

Ik heb ergens gelezen dat electriciteit opgewekt kan worden van olie ipv steenkool.

Olie oppompen wordt meer dan 10% verlaagd.

Ik heb hier geen verstand van, maar dit lijken mij toch argumenten voor een stijging. Ook voor mij een té grote gok. Longterm zeker geen investering, amar je kan een gokje wagen voor korte termijn winst (ik sla zelf over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Xanaroth schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:45:
[...]

Ik vraag me af of we de vraag van voor de crisis weer gaan halen. Ouderen durven niet meer op een cruiseschip, forensen wordt een stuk minder omdat iedereen er nu noodgedwongen achter komt dat thuiswerken (af en toe) best ok is, nu alleen nog alle plastic zooi uit China weren :).\

Ik vraag me af wanneer we de auto vol kunnen tanken en geld mee krijgen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 20-04-2020 20:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Prijs Amerikaanse olie nu onder de 0 dollar

De prijs van een vat ruwe Amerikaanse olie is voor het eerst gedaald tot onder de 0 dollar. De prijsdaling komt grotendeels doordat contracten voor de maand mei morgen aflopen, en om die reden massaal van de hand gedaan worden.

Voor juni ligt de prijs van een vat Amerikaanse olie hoger, op 22,05 dollar. Dat is 12 procent lager dan gisteren.
https://nos.nl/liveblog/2...-eerst-minder-zieken.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:15
writser schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:44:
[...]

Ja, dat is het ongeveer. Een olie-ETF (ETN om iets specifieker te zijn) trackt een olie-index, net zoals SPY de S&P 500 trackt. Van zo'n olie ETF bestaat de index meestal uit een gewogen gemiddelde van olie-futures met een verschillende expiratie (en rente op je collateral). En de indexregels geven keurig aan wanneer je de kortstlopende maand moet verkopen en een nieuwe maand terug moet kopen - om de hele structuur een maand op te schuiven zeg maar. Want als de future expireert moet de koper daadwerkelijk de olie in ontvangst nemen in een olieterminal. Dat kan zo'n fonds natuurlijk niet. Ze moeten hun future-posities dus voor de expiratie verkopen.

USO is een product waar ik niet heel bekend mee ben maar is volgens mij nog veel simpeler en bevat alleen de 'front month' futures, dus de futures die het snelst aflopen. Op hun website geven ze keurig aan wanneer ze de futures 'rollen', zoals dat heet in het jargon. In dit geval zou dat 5-8 mei zijn (ze zitten al niet meer in de 'front month', gelukkig voor de beleggers in het fonds).

De opzet van zo'n fonds heeft meerdere consequenties. Ten eerste zorgt het er voor dat de ETN niet, even simpel gezegd, de prijs bij het tankstation volgt, zoals je zou verwachten. Dat wordt nu heel duidelijk: de eerstemaandsfuture loopt morgen af en handelt op een negatieve prijs, omdat er niet genoeg kopers zijn met fysieke capaciteit om die olie deze week daadwerkelijk in ontvangst te nemen. Als de ETF vandaag haar future-positie zou rollen pis je enorm veel geld weg: je "verkoopt" olie op $-2 die je over een maand op $21 weer belooft terug te kopen. Dat is een leuk dealtje voor een tegenpartij die ergens een paar vaatjes kan opslaan. In de praktijk zou de ETN vandaag failliet zijn gegaan als zij nog mei-futures long zat.

Op dit moment belegt USO in juni futures, maar daar heb je hetzelfde probleem. Juni futures handelen op $20, juli futures op $26. Als het fonds binnenkort gaat rollen zeggen ze effectief: "ik kan die olie nu niet in ontvangst nemen, lever het maar een maand later". En daar betalen ze dan dus $6 per vat voor, voor een maandje. En dat volgende maand weer, etc. Er blijft dus heel snel, heel snel weinig over van zo'n fonds als de huidige termijnstructuur een paar maand zo blijft.

En een nog iets subtielere consequentie: als je een fonds als USO bent en je bent zo transparant over je strategie dan ben je exploiteerbaar. Als de hele markt weet dat USO tussen 5 en 8 mei voor een paar miljard futures gaat rollen dan gaan andere marktparticipanten natuurlijk hun prijzen en strategien daar op aanpassen. Vergelijk: als Warren Buffet aankondigt morgen voor 5 miljard dollar aandelen Coca Cola te gaan kopen dan schiet de prijs natuurlijk vandaag ook al omhoog en betaalt hij de hoofdprijs. En dat is effectief wat zo'n simpel fonds doet, elke maand weer.
Kunnen we niet short op USO dan?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Thanks, duidelijke post!
[...]knip

In een iets latere post dan waar jij nu op reageert had ik ook zoiets geconcludeerd. En nog iets versterkt omdat tegen de roll datum die spread vermoedelijk opgelopen is (in ieder geval reëel risico). De huidige termijn structuur is zo dat het je rendement kilt na 2x of 3x rollen.
Ze bezitten dus 20% van de June Futures! En op 5 mei moeten ze dat rollen, dus zeker erg exploiteerbaar. (bron) (@evleerdam dat kan, zie ook deze link)

Voor de wisdomtree geïnteresseerden: Sommige producten zijn dus 1 of 2 maand en andere volgen en gewogen index zoals Bloomberg. https://www.bloomberg.com/quote/BCOMCOT:IND

Index Brent: https://www.wisdomtree.eu...isdomtree-brent-crude-oil
Brent 1 maand: https://www.wisdomtree.eu...A2-4028-B66D-9BB0B34D8804
Index WTI: https://www.wisdomtree.eu.../wisdomtree-wti-crude-oil

[ Voor 12% gewijzigd door Ko.Kane op 20-04-2020 21:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• writser
anandus schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:48:
offtopic:
Jemig, als het blijkbaar zo moeilijk/prijzig is om olie op te slaan dan voorzie ik nog wel wat natuurrampen met illegale olielozingen enzo :/
Er is een crisis op de laatste handelsdag in een specifieke maand van een specifieke future. Als je het leuk vindt staan hier de precieze specificaties van de future: link. Best interessant om eens door te bladeren: hoeveel zwavel er in mag zitten, nikkel, wat de maximum viscositeit is, etc. Fysieke levering wordt alleen afgehandeld in Cushing, Oklahoma, een plaatsje met 8000 inwoners. Ook een bijzonder plaatsje om eens te bekijken op Google Maps (link). Het is dus niet zo dat je zo maar even een olietanker kan huren vandaag om die olie op te slaan. Of kan zeggen: "gooi m'n giertank maar vol". Het probleem is niet zozeer dat niemand nog olie wil kopen, het probleem is dat niemand binnen 24 uur goedkope opslag kan regelen in Cushing, Oklahoma en dat daarom iedereen die dat beloofd heeft (door eerder deze future te kopen, bijvoorbeeld om te speculeren) nu in blinde paniek moet verkopen. Eerder een complex financieel probleem dan een fysiek probleem.

In de praktijk kan een bedrijf als Exxon waarschijnlijk nog wel een pijpleiding omleggen naar een ander depot, de kraan dichtdraaien, of wat dan ook. Maar dat zit niet in de prijs verwerkt, want dat valt niet onder de 'scope' van dit contract. Ik ben geen olie-expert maar ik ben niet meteen bang dat al die olie geloosd gaat worden. Waarmee ik het niet wil bagatelliseren: het is bizar :) . En het zal zeker invloed hebben op van alles en nog wat - geen idee wat! Maar het is niet zo dat alle producenten wereldwijd nu fors verlies maken op elk vaatje dat ze uit de grond pompen.
evleerdam schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:59:
[...]

Kunnen we niet short op USO dan?
Ja, dat kan. Dat is effectief hetzelfde als juni futures short zitten, die futures terugkopen over een paar week en dan de volgende maand shorten. Is dat een goed idee? Zijn olieprijzen zo inefficient? Geen idee.

[ Voor 19% gewijzigd door writser op 20-04-2020 21:30 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
Als het nou -30$ is, wat moet dit dan betekenen? Er moet dan 30$ extra betaald worden ofzo om er vanaf te komen? Of is het 0$ en dus waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een verklaring voor de prijscrash,

JohnKicklighter 3m Follow
So the May 2020 oil contract settled the exchange session at just shy of -$38. Contract expiry is tomorrow. The June contract which will so become the active is still holding right around (+)$21. This problems on a rollover with a sudden global economic shutdown https://t.co/yNSrp5v1yl

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Qunix schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:15:
Als het nou -30$ is, wat moet dit dan betekenen? Er moet dan 30$ extra betaald worden ofzo om er vanaf te komen?
Het betekent dat een koper en verkoper overeen zijn gekomen om (een veelvoud van) 1000 barrels in de maand mei te gaan leveren aan koper waarbij verkoper zojuist $30 per barrel betaald heeft aan koper.

Wie daadwerkelijk aan wie gaat leveren staat nog niet vast. Alle houders van short posities zullen uiteindelijk gaan leveren aan alle houders van long posities. Denk aan hoe assignment werkt bij opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ko.Kane
writser schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:14:
[...]

Er is een crisis op de laatste handelsdag in een specifieke maand van een specifieke future. Als je het leuk vindt staan hier de precieze specificaties van de future: link. Best interessant om eens door te bladeren: hoeveel zwavel er in mag zitten, nikkel, wat de maximum viscositeit is, etc. Fysieke levering wordt alleen afgehandeld in Cushing, Oklahoma, een plaatsje met 8000 inwoners. Ook een bijzonder plaatsje om eens te bekijken op Google Maps (link). Het is dus niet zo dat je zo maar even een olietanker kan huren vandaag om die olie op te slaan. Of kan zeggen: "gooi m'n giertank maar vol". Het probleem is niet zozeer dat niemand nog olie wil kopen, het probleem is dat niemand binnen 24 uur goedkope opslag kan regelen in Cushing, Oklahoma en dat daarom iedereen die dat beloofd heeft nu in blinde paniek moet verkopen. Eerder een complex financieel probleem dan een fysiek probleem.

In de praktijk kan een bedrijf als Exxon waarschijnlijk nog wel een pijpleiding omleggen naar een ander depot, de kraan dichtdraaien, of wat dan ook. Ik ben geen olie-expert. Maar ik ben niet meteen bang dat al die olie geloosd gaat worden. De prijs betreft slechts een klein paniekmoment in een heel specifiek contract. Over een maand kun je die rotzooi gegarandeerd weer verkopen voor $20 dollar. Waarmee ik het niet wil bagatelliseren: het is bizar :) . Maar het is niet zo dat alle producenten wereldwijd nu fors verlies maken op elk vaatje dat ze uit de grond pompen.
Dat tanker verhaal kan eigenlijk wel: Volgens mij verbind de keystone pipe line Cushing met Port Arthur, TX en delivery mag ook via pipelines. Speculeren met tankers is wel een ding, en kan me voorstellen dat het momenteel lastig lege tankers vinden is in de golf.

Wikipedia: List of oil pipelines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Leuk die negatieve waarde van olie maar welke invloed heeft dit morgen op de beurzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 06:23
Sunri5e schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:33:
Leuk die negatieve waarde van olie maar welke invloed heeft dit morgen op de beurzen?
Morgen? Beurzen zijn nog open hoor. Het daalt, nog niet zo extreem als de olieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Ko.Kane schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:29:
[...]

Dat tanker verhaal kan eigenlijk wel: Volgens mij verbind de keystone pipe line Cushing met Port Arthur, TX en delivery mag ook via pipelines. Speculeren met tankers is wel een ding, en kan me voorstellen dat het momenteel lastig lege tankers vinden is in de golf.

Wikipedia: List of oil pipelines
Cool, ik denk dat je gelijk hebt. Er wordt inderdaad gespeculeerd met tankers, hoe dat precies aansluit op de expiratie van de future kan ik je niet vertellen. Zoals gezegd, ik weet er ook lang niet alles vanaf. Neemt niet weg (denk ik) dat de marktsituatie vandaag eerder een soort omgekeerde 'short squeeze' is dan een fundamenteel fysiek probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door writser op 20-04-2020 21:41 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Want ik nergens kan vinden is wat de penalties zijn voor de koper als deze besluit niet af te nemen. Blijkbaar meer dan dat je moet betalen voor je aankoop maar ik kan het uit de documentatie van de futures niet vinden. Iemand met meer kennis dan ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik zag gisteren dat programma van Eelco Bosch van Rosenthal over Texas. De olieindustrie heeft ongekende rechten in Texas, de bevolking heeft niets in te brengen. Zeg maar: een "olie-garchie". Hopelijk storten er flink wat van die bedrijven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:28
Vaatjes olie kopen en verkopen, hoe moeilijk kan het zijn?

Zo zie je maar. Ik denk toch dat Trump een paar vervelende telefoontjes zal krijgen van zijn elite-achterban.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ko.Kane
writser schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:35:
[...]

Cool, zou heel goed kunnen. Zoals gezegd, ik weet er ook niet zo veel van.
Voor de rest klopt het wel zover ik weet. Ik zit zelf in de installatie en (de)commisioning dus zit er ook maar half in.
Maar de bottle neck is inderdaad acuut levering. Als je niet een speler ben die ontvangst kan regelen, dan ben je het zakje. Ik denk dat wat we nu zien is dat:

1) alle partijen die levering gepland hadden, die verkopen niet, maar zitten ook zo vol en hebben geen interesse in nu meer te kopen.

2) De meeste die geen levering willen waren al doorgerold (de fondsen bv al 2-1,5 week).

3) Dan hou je dus kleine groep over die niet wil ontvangen en gewoon praktisch nul kopers kon vinden.

Als Cushing, en de rest van de wereld, op 50% capaciteit, raak je altijd als slome duikelaar uit groep 3 nog je future kwijt voor niet eens slechte prijs. Maar deze keer niet dus. :+

Maar dit gaat al richting well, las vandaag ook ergens dat sommige pipelines alleen nog bij bewijs van afname aan andere kant willen pompen. Op een gegeven moment moet je dus wel afsluiten, wat dus reëler is dan in de woestijn of oceaan spuiten.

@torp Ik heb er gewoond en kom er voor mijn werk en gechargeerd gezegd: het volk vind het fantastisch. Buiten koeien is er weinig te doen als er geen oil, drilling, yards, terminals of refinery's zijn.

Olie is een kurk waar sommige staten op drijven. Zonder dat heb je voordat je weet wat Apalachian Mountains erbij. Dit is een recessie puntje voor VS. Daarom zat Trump ook zo op de OPEC meeting. (Too little to late, maar in berichten van na de deal staat wel hoeveel mensen direct en indirect in land based oil in de VS werken)

Hier nog lijst van risico bedrijven, om bij weg te blijven of te speculeren :+ :
These U.S. oil companies are most at risk in the danger zone

Terug naar Futures: als er geen significante toename is demand in June, gaan die futures waarschijnlijk ook zo eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Brons schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:38:
Want ik nergens kan vinden is wat de penalties zijn voor de koper als deze besluit niet af te nemen.
De tegenpartij loopt geen risico. Er is een centrale clearing house die het tegenpartijrisico draagt.

Zowel de koper als de verkoper plaatsen margin. Laat het woord margin je niet in de war brengen, het betekent iets anders dan de margin waar we het hier normaal over hebben. :P Je kan het het beste zien als borg voor het nakomen van je verplichtingen en komt weer beschikbaar zodra je daar aan hebt voldaan.

De borg ontslaat je niet van het nakomen van je verplichtingen, maar het is een zekerheid voor de clearing house in ruil voor het dragen van het tegenpartijrisico.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 20-04-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Zr40 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:01:
[...]

De tegenpartij loopt geen risico. Er is een centrale clearing house die het tegenpartijrisico draagt.

Zowel de koper als de verkoper plaatsen margin. Laat het woord margin je niet in de war brengen, het betekent iets anders dan de margin waar we het hier normaal over hebben. :P Je kan het het beste zien als borg voor het nakomen van je verplichtingen.

De borg ontslaat je niet van het nakomen van je verplichtingen, maar het is een zekerheid voor de clearing house in ruil voor het dragen van het tegenpartijrisico.
Dat begrijp ik. Maar wat als je al koper je olie niet afneemt? Dus je maakt het geld wel over maar je komt het niet ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Lijkt me toch inmiddels wel duidelijk dat hier een keihard politiek spelletje gespeeld wordt door Rusland om de olie productie van de VS te raken en dat lijkt te lukken. Had nou juist net mijn short posities op de indexen gesloten omdat de financiële steunprogramma's geen grenzen lijken te kennen, maar ben toch benieuwd wat dit voor de VS gaat betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Ik heb nog een vraag:

Hoe komt het dat de Brent oil nog zoveel hoger staat dan de WTI? Je zou denken dat diegene die olie nodig hebben nu liever de WTI aankopen?

Er zal wel een goede reden zijn.

- Installaties die niet (snel) kunnen schakelen tussen verschillende soorten olie?
- Nog lopende verplichtingen met de futures en zo? (ik ken daar helemaal niets van).
-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57
Wozmro schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:04:
Ik heb nog een vraag:

Hoe komt het dat de Brent oil nog zoveel hoger staat dan de WTI? Je zou denken dat diegene die olie nodig hebben nu liever de WTI aankopen?

- Installaties die niet (snel) kunnen schakelen tussen verschillende soorten olie?
- Nog lopende verplichtingen met de futures en zo? (ik ken daar helemaal niets van).
-...
Vraag het me ook af.. of ik nu nu gewoon een klein bedragje WTI moet kopen.. kijken wat er morgen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:48
TheDukemaster schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:02:
Lijkt me toch inmiddels wel duidelijk dat hier een keihard politiek spelletje gespeeld wordt door Rusland om de olie productie van de VS te raken en dat lijkt te lukken. Had nou juist net mijn short posities op de indexen gesloten omdat de financiële steunprogramma's geen grenzen lijken te kennen, maar ben toch benieuwd wat dit voor de VS gaat betekenen.
Ik vraag me alleen af of die oranje clown het zelf beseft dat zijn zogenaamde vriend uit Moskou hem nu een hak zet.

Anyway dit kan wel eens weer een leuk ritje worden in de achtbaan de komende dagen. De Amerikaanse beurzen kleuren al aardig rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
writser schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:35:
[...]

Zoals gezegd, ik weet er ook lang niet alles vanaf. Neemt niet weg (denk ik) dat de marktsituatie vandaag eerder een soort omgekeerde 'short squeeze' is dan een fundamenteel fysiek probleem.
Ja en nee, wat er vandaag gebeurd is niet meteen een probleem maar er is een reden waarom dit vandaag is gebeurd. US oil kan niet lang overleven aan 20$ per vat, ze hebben daar zoals gewoonlijk veel te veel schulden.

Het werkelijk probleem is dus dat US oil aan het kraken is door die lage olie prijs en dat is wel degelijk een fundamenteel fysiek probleem, want als die olie niet snel duurder word dan gaan daar koppen rollen en niet een klein beetje ook. En dan is de vraag weer wat de impact daarvan gaat zijn op al de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
Ik heb nog een vraag:

-...
Er is helemaal niet zo veel verschil als je kijkt naar de June futures. Het hoofdzakelijk puur fysiek probleem gecombineerd met tijdsafspraak van de afname van de Future. Die WTI is in Cushing, Oklahoma. (zie ook de post van Writser (en gebruik satellite image). En die WTI is dus niet bij VOPAK om door Pernis gehaald te worden.

En blijkbaar zit de logistiek hier nog niet in de knoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb nog een vraag:

-...
Er is (nog) geen enorme verkoopdruk op de Brent futures. De eerstvolgende expireert pas op 30 april, terwijl de eerstvolgende op WTI vandaag expireert en de eerstvolgende op CL morgen.

Wat zou de prijs doen als iedereen wil verkopen en niemand wil kopen omdat niemand opslagcapaciteit beschikbaar heeft?

En wat zou de prijs doen als het verkopen nog uitgesteld kan worden tot 29 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
30 april is niet zo ver meer.

Dus de Brent gaat binnenkort even snel naar beneden?

Kunnen ze die boorplatformen niet in achteruit zetten en de olie terug in de grond pompen? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ko.Kane
Jazco2nd schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:07:
[...]

Vraag het me ook af.. of ik nu nu gewoon een klein bedragje WTI moet kopen.. kijken wat er morgen gebeurd.
Lees de laatste pagina's nog even, maar TLDR: bijna alle mogelijk ETF's zitten in June futures, of een mix van toekomstige contracten. Of je moet zelf futures gaan kopen. Die ETF's staan vandaag -6% voor WTI en -5,56% voor Brent...En hebben dus niks van doen met de daling van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Brons schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:02:
[...]

Dat begrijp ik. Maar wat als je al koper je olie niet afneemt? Dus je maakt het geld wel over maar je komt het niet ophalen.
Even gegraven in het rulebook, dit lijkt mij relevant:
715. FAILURE TO ACCEPT DELIVERY OR REMIT FULL PAYMENT
Where a buyer to whom a delivery has been assigned by the Clearing House fails to take such
delivery and make payment when payment is due, the seller tendering such delivery shall
immediately notify the Clearing House. If a clearing member obligated to receive delivery fails
to make full payment to the seller, the Clearing House shall debit the account of said clearing
member an amount sufficient to complete the delivery.

Failure to accept delivery or to remit full payment shall be deemed an act detrimental to the
interest or welfare of the Exchange.
Voor wat er daarna gebeurt, daar hebben ze een heel hoofdstuk aan toegewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Hielko schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:14:
[...]

Dat kan je tegenwoordig heel "makkelijk" voorkomen als je de aandelen bij Binck koopt, die ondersteunen tegenwoordig dat je via formulier kan verklaren dat je Nederlands bent en daarom niet meer dan 15% hoef te betalen.
Cool. Heb die zojuist maar eens ingevuld.

Of het echt voordelig is hangt af hoeveel dividend er wordt uitgekeerd t.o.v. de hogere kosten van Binck.

Heb een beetje gegoogled, maar ik kom dit totaal niet tegen bij andere brokers?

Op de site staat trouwens ook een formulier voor Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij IB en DEGIRO doe je dit bij een van de stappen tijdens aanmelding. Met andere brokers heb ik geen ervaring.

[ Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 20-04-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Zr40 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:41:
Bij IB en DEGIRO doe je dit bij een van de stappen tijdens aanmelding. Met andere brokers heb ik geen ervaring.
Ik herinner me alleen W-8BEN voor de VS. Bij Degiro kan ik ook geen optie vinden nu om voor andere landen iets aan te geven. Bij Lynx/IB kan ik zelfs de W-8BEN even niet meer terugvinden 8)7 laat staan voor andere landen.

edit:
bij IB wordt er voor CA 15% ingehouden conform belastingverdrag; voor FR 30%

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 20-04-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:00
Ik lees nu veel over futures met oil.

Maar stel dat je ETFS WTI CRUDE OIL koopt dan heb je hier toch zelf niet veel mee van doen en kan je deze eenvoudig een paar jaar houden?

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@Gerry1982 dat is hier ook besproken door oa kokane en writser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
sprankel schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:07:
[...]

Ja en nee, wat er vandaag gebeurd is niet meteen een probleem maar er is een reden waarom dit vandaag is gebeurd. US oil kan niet lang overleven aan 20$ per vat, ze hebben daar zoals gewoonlijk veel te veel schulden.

Het werkelijk probleem is dus dat US oil aan het kraken is door die lage olie prijs en dat is wel degelijk een fundamenteel fysiek probleem, want als die olie niet snel duurder word dan gaan daar koppen rollen en niet een klein beetje ook. En dan is de vraag weer wat de impact daarvan gaat zijn op al de rest.
Ongetwijfeld, maar $20 dollar olie op de lange termijn heeft bijzonder weinig te maken met het feit dat de mei Crude future 1 dag op een negatieve prijs handelt. Dat probleem was er vrijdag ook al en toen handelde die future nog 30 dollar hoger ..

Het is ook nog wel relevant om te vermelden dat commodity-futures vlak voor expiratie niet meer liquide zijn omdat er relatief weinig partijen zijn die daadwerkelijk kunnen leveren / accepteren. Niet voor niets rolt een fonds als USO zijn posities al weken eerder. Nu is er nog 1 handelsdag, beperkte liquiditeit en een groep speculanten die van hun positie af moet. Want voor de duidelijkheid, als je daadwerkelijk geinteresseerd was in de fysieke levering van die olie (bijv. als raffinaderij) dan had je allang opslag / transportcapaciteit geregeld en dan was je nu niet gedwongen om je positie op een achterlijke negatieve prijs te verkopen.
Gerry1982 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:07:
Ik lees nu veel over futures met oil.

Maar stel dat je ETFS WTI CRUDE OIL koopt dan heb je hier toch zelf niet veel mee van doen en kan je deze eenvoudig een paar jaar houden?
Lees de vorige 20 posts even voordat je zoiets vraagt.

[ Voor 76% gewijzigd door writser op 20-04-2020 23:48 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Staat inmiddels op -13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rukapul schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:02:
[...]
Bij Lynx/IB kan ik zelfs de W-8BEN even niet meer terugvinden 8)7 laat staan voor andere landen.
Account Settings > i-tje bij jouw naam > Combined CRS/IRS Tax Form, danwel CRS Tax Form. Met name die laatste is goed voor andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Longcat schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:11:
@Gerry1982 dat is hier ook besproken door oa kokane en writser
Bedankt ik heb het nogmaals gelezen en begrijp het nu wat beter denk.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik kon het niet laten (via Geenstijl.nl) :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mJorZ0P.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
writser schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:12:
[...]

Ongetwijfeld, maar $20 dollar olie op de lange termijn heeft bijzonder weinig te maken met het feit dat de mei Crude future 1 dag op een negatieve prijs handelt. Dat probleem was er vrijdag ook al en toen handelde die future nog 30 dollar hoger ..

Het is ook nog wel relevant om te vermelden dat commodity-futures vlak voor expiratie niet meer liquide zijn omdat er relatief weinig partijen zijn die daadwerkelijk kunnen leveren / accepteren. Niet voor niets rolt een fonds als USO zijn posities al weken eerder. Nu is er nog 1 handelsdag, beperkte liquiditeit en een groep speculanten die van hun positie af moet. Want voor de duidelijkheid, als je daadwerkelijk geinteresseerd was in de fysieke levering van die olie (bijv. als raffinaderij) dan had je allang opslag / transportcapaciteit geregeld en dan was je nu niet gedwongen om je positie op een achterlijke negatieve prijs te verkopen.
Ik snap perfect wat je zegt, dit zijn speculanten die de mist zijn ingegaan maar waarom heeft niemand hun olie overgekocht terwijl die speculanten er altijd zijn geweest en nog nooit gedwongen waren aan een achterlijke negatieve prijs te verkopen? Dat wil zeggen dat iemand in het verleden wel degelijk op de laatste handeldag die olie opkocht van die speculanten, iemand voorzag dus opslag en transport voor die olie van speculanten om die vermoedelijk goedkoop op te kopen en die was nu niet thuis met als gevolg dat de speculanten er zelf voor opdraaien.

Op zich, een paar speculanten die de mist in gaan, daar liggen we niet wakker van, probleem is dat dit niet gebeurd is onder normale marktomstandigheden. Maar in de huidige markt omstandigheden is het niet opkopen van die olie signaal nummer zoveel dat US Oil dik in de problemen zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:02
De Q1 cijfers van Adyen en Flow Traders zijn vanochtend gepubliceerd.

Adyen laat ondanks de crisis sterke groeicijfers zien, het totale transactievolume liep wel wat terug in met name maart. De afname in transacties gerelateerd aan reizen werd deels, maar niet volledig gecompenseerd door de stijging in online aankoop (retail) transacties.

Flow Traders heeft echt een ontzettend goed kwartaal gedraaid, met een EPS van EUR 5.71 fors hoger dan de EPS van 2019Q4 (EUR 0.16) en van 2019Q1 (EUR 0.41), maar ook hoger dan de verwachting van analisten (rond de EUR 4.40). Winst is vertienvoudigd, ook voor Q2 verwacht ik dat ze goede resultaten zullen boeken zolang de markt zo volatiel blijft. Heb er geen aandelen van helaas, van Adyen wel. Employee expenses stijgt overigens van EUR 18m naar EUR 155m :)

Is Flow Traders dan toch een goede hedge, wellicht beter dan goud? Niet helemaal te vergelijken natuurlijk omdat het andere asset classes zijn, maar ben wel benieuwd naar de correlatie AEX vs. Flow Traders en AEX vs. goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@TheDeuce Voor de vroege vogels is het nog niet te laat om in te stappen bij Flow Traders ;)

Ben benieuwd waar ze vandaag op eindigen.

Verder hoop ik dat Pharming vandaag ook gaat knallen, schijnbaar heeft ruconest een positieve invloed op coronapatienten.

https://www.deaandeelhoud...gebruik-corona-patienten/

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 21-04-2020 08:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
TheDeuce schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:08:
De Q1 cijfers van Adyen en Flow Traders zijn vanochtend gepubliceerd.

Adyen laat ondanks de crisis sterke groeicijfers zien, het totale transactievolume liep wel wat terug in met name maart. De afname in transacties gerelateerd aan reizen werd deels, maar niet volledig gecompenseerd door de stijging in online aankoop (retail) transacties.

Flow Traders heeft echt een ontzettend goed kwartaal gedraaid, met een EPS van EUR 5.71 fors hoger dan de EPS van 2019Q4 (EUR 0.16) en van 2019Q1 (EUR 0.41), maar ook hoger dan de verwachting van analisten (rond de EUR 4.40). Winst is vertienvoudigd, ook voor Q2 verwacht ik dat ze goede resultaten zullen boeken zolang de markt zo volatiel blijft. Heb er geen aandelen van helaas, van Adyen wel. Employee expenses stijgt overigens van EUR 18m naar EUR 155m :)

Is Flow Traders dan toch een goede hedge, wellicht beter dan goud? Niet helemaal te vergelijken natuurlijk omdat het andere asset classes zijn, maar ben wel benieuwd naar de correlatie AEX vs. Flow Traders en AEX vs. goud.
Ik ben benieuwd waar het heen gaak. GAK rond de €24 en ik hoor mensen over minimaal +15% praten, dit wordt een leuk dagje hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Ik heb onlangs mijn exposure aan Flow iets verkleind door ITM opties te verkopen (die ik OTM had gekocht) OTM opties te kopen. Gister wilde ik hier nog mee verder gaan, maar de market maker was te gierig. Geluk bij ongeluk, lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Adyen valt me wat tegen. Omdat ze sterk in e-commerce zitten en veel webwinkels momenteel heel goed lopen, had ik een kleiner min van hun transactievolume verwacht.

Flow Traders: wow. Ze maken winst in een rustige en stijgende markt. Er komt omweer, de volatiliteit knalt door het dak en ze maken 10x meer winst. Amazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 13:03
Greatsword schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:18:
@TheDeuce Voor de vroege vogels is het nog niet te laat om in te stappen bij Flow Traders ;)
Dat lijkt me niet, het premarket order boek duidt al op een flink hogere prijs (helaas zie ik je zo even nergens een schatting van openingsprijs). Aangezien de EPS (waarschijnlijk) ontzettend zal dalen vanaf aankomend kwartaal, zou ik toch wel even goed nadenken over het nu aankopen.

@Longcat alsnog congrats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39
TheDeuce schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:08:

De employee expenses is wegens een bonus van 145 miljoen, over 400 medewerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Athos vk schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:54:
[...]

Dat lijkt me niet, het premarket order boek duidt al op een flink hogere prijs (helaas zie ik je zo even nergens een schatting van openingsprijs). Aangezien de EPS (waarschijnlijk) ontzettend zal dalen vanaf aankomend kwartaal, zou ik toch wel even goed nadenken over het nu aankopen.

Ik zie momenteel pas een €32,14 bied/laat in DeGiro. Ik weet nooit zo hoe up to date dit orderboek is. Edit: €32,40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Santee schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:55:
[...]

Ik zie momenteel pas een €32,14 bied/laat in DeGiro. Ik weet nooit zo hoe up to date dit orderboek is.
Die koers komt uit de veiling rollen. Is momenteel de koers waartegen de meeste orders worden uitgevoerd. Moet je niet te lang van te voren naar kijken, want dan zijn er nog maar weinig orders.
Athos vk schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:54:
[...]

Ze waren vanochtend bij Flatex te krijgen voor 33 euro per stuk.

[ Voor 37% gewijzigd door Longcat op 21-04-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Wat een glitch gisteravond.
USOIL ging naar 0
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door 3x3 op 21-04-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Balen, Adyen kijk ik al een tijd naar maar nog niet het budget om daar een volledig aandeel van te kopen. Op dit moment ondersteund Trading212 hier nog geen fractional shares van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:02
Voorbeurs baalde ik nog even dat ik Adyen aandelen had en geen Flow Traders, nu ben ik blij met m'n Adyen aandelen. Zojuist verkocht voor EUR 840, zal achteraf wel weer te vroeg zijn en ben eigenlijk helemaal geen daytrader, maar ben blij met de winst die ik gemaakt heb sinds gisteren.

Vanavond maar eens kijken of ik nog wat gokjes ga wagen op Q1 publicaties, vanavond Netflix en ASMI, morgen o.a Boeing en Basic Fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25
3x3 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:37:
USOIL ging naar 0

***members only***
Tsja....dat is het risico van het spel. Ik schrik er ergens wel van dat je dit risico niet zo had ingeschat. Had flink fout voor je kunnen uitpakken.

Een half miljoen in het rood......autch.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Rukapul schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:35:
[...]

Cool. Heb die zojuist maar eens ingevuld.

Of het echt voordelig is hangt af hoeveel dividend er wordt uitgekeerd t.o.v. de hogere kosten van Binck.

Heb een beetje gegoogled, maar ik kom dit totaal niet tegen bij andere brokers?

Op de site staat trouwens ook een formulier voor Canada.
Helaas kan dit inderdaad niet bij de meeste andere brokers, W8-BEN en dat is het wel. Formulier voor Canada had ik idd al ingevuld eerder dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Nevermind.

[ Voor 202% gewijzigd door 3x3 op 21-04-2020 10:22 . Reden: . ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik ben dol op Flow. Sterk anticyclisch aandeel met goed rendement. Kan je rendement/risico verhoduing van je portefeuille verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 21:03
Flow heeft wederom bewezen goed te presteren in een moeilijke markt, waar anderen aan het stoeien zijn. Vind +2.3% nog een erg lauwe koersreactie :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Panzer_V
3x3 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:06:
[...]

Maar je hebt gelijk, ik had geen idee wat ik deed. :D
Dat kan flink verkeerd uitpakken. Kijkt uit dus. Gelukkig is het goed afgelopen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
USOIL ging naar 0

***members only***
Ja, bij welke broker zit je en welk product had je dan zogenaamd gekocht??

Want:

1. Het product met een negatieve van prijs van -$37 was de specifiek de mei future die gisteren afliep.
2. Als je die had gekocht zou je nu fysiek delivery moeten nemen van 1.000 barrels per contract.
3. Daarnaast, welke broker geeft retail klanten toegang tot future producten met fysieke delivery?
4. Aangezien die future afliep kan de prijs ook niet meer omhoog zijn gegaan vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Ik weet echt niet wat ik moet denken van flow traders. Bij volaliteit stijgt het sterk maar de lange termijn trend lijkt mij toch dalend als je de grafiek bekijkt? Of ben ik nu zo mis?

Het is leuk dat het zo tegendraads is maar het is toch wel een speculatieaandeel waarin je actief moet kopen en verkopen om er iets uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Panzer_V schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:23:
[...]

Dat kan flink verkeerd uitpakken. Kijkt uit dus. Gelukkig is het goed afgelopen.

***members only***
Dat klinkt als het hilarische verhaal op WSB vorig jaar over "box spreads": https://www.reddit.com/r/...llstreetbets_box_spreads/

Ik heb zo plat gelegen over dit verhaal, snap er nog steeds geen kont van wat hij nou precies heeft gedaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
Hielko schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:24:
[...]

Ja, bij welke broker zit je en welk product had je dan zogenaamd gekocht??

Want:

1. Het product met een negatieve van prijs van -$37 was de specifiek de mei future die gisteren afliep.
2. Als je die had gekocht zou je nu fysiek delivery moeten nemen van 1.000 barrels per contract.
3. Daarnaast, welke broker geeft retail klanten toegang tot future producten met fysieke delivery?
4. Aangezien die future afliep kan de prijs ook niet meer omhoog zijn gegaan vandaag...
De mei future expireert vandaag, handelt technisch gezien nog wel. Maar ik vind het ook een bijzonder verhaal, ben erg skeptisch .. Welke broker laat een particuliertje die een tiental olie futures short zit een half miljoen rood staan zonder posities te liquideren? Wat waren de initiele margin-verplichtingen?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
[...]

In de praktijk zou de ETN vandaag failliet zijn gegaan als zij nog mei-futures long zat.
Je bedoelt toch de april-futures (die dus net afliepen)? In de mei-futures wordt nog gewoon gehandeld en die heeft USO dus neem ik aan, welke gerold zullen worden van 5 tot 8 mei?
Wordt daar dan niet al op geanticipeerd, juist omdat het openbaar is, en zit het dus niet gewoon in de prijs verwerkt? Dus dat is niet echt "exploiteerbaar" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Ik vind het wel raar dat hier niet eens bij staat welke verloopdatums de getoonde futurescontracten hebben: https://oilprice.com/oil-price-charts Dat is nu toch heel relevant? (Overigens is die site verder niet heel bruikbaar vanwege de verschillende vertragingen in de koersen.)

Ik zie ook dat er nog wel meer futures zijn die laag staan of stonden ("Mars US", "Coastal grade A", "Domestic Swt." en "Giddings"). Worden die ook allemaal in Cushing gesetteld? Of zijn er (naast de toch al lage olieprijs) elders op de wereld ook opslagproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
USOIL ging naar 0

***members only***
Handel je vaker in dit soort producten? Wist je van te voren wat de risico's waren? Ik hoop dat je hier iets van leert. Bizar dat je broker het zo ver liet gaan.
Heb je de positie inmiddels gesloten? Je moet er vandaag echt van af.

[ Voor 9% gewijzigd door Longcat op 21-04-2020 11:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• writser
TimoDimo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:02:
[...]

Je bedoelt toch de april-futures (die dus net afliepen)? In de mei-futures wordt nog gewoon gehandeld en die heeft USO dus neem ik aan, welke gerold zullen worden van 5 tot 8 mei?
Nee, de mei futures lopen vandaag af en daar is nog amper handel in. USO zit allang in juni futures. De expiratiedata staan gewoon op de officiele website: https://www.cmegroup.com/...uct_calendar_futures.html . Maand X futures expireren voordat maand X begint. De daadwerkelijke levering is wel in maand X.
[...]
Wordt daar dan niet al op geanticipeerd, juist omdat het openbaar is, en zit het dus niet gewoon in de prijs verwerkt? Dus dat is niet echt "exploiteerbaar" toch?
Als het in de prijs verwerkt is, dan IS het al ge-exploiteerd, toch? Vergelijk met mijn voorbeeldje van Warren Buffet die zegt morgen voor 5 miljard aan Coca Cola aandelen te kopen. Dan schiet de prijs vandaag waarschijnlijk omhoog, is het nieuws in de prijs verwerkt, is het nu niet meer "exploiteerbaar" maar betaalt Warren dus wel extra voor zijn aandelen morgen.

Die vergelijking gaat niet helemaal op, waarschijnlijk laat zo'n fonds in de praktijk de roll uitvoeren door een investment bank, of een handelsdesk van Shell of Cargill of weet ik het. Die spreken een uitvoering op de 'roll-prijs' tijdens de 'roll-periode' af en nemen vervolgens dat risico op hun boek - kunnen bijvoorbeeld eerder of later de futures rollen als ze denken dat dat lucratief is. Dat zijn uitstekende dealtjes voor de handelsdesk - ik kan je verzekeren dat die daar echt geen geld op gaan verliezen (vergelijk met bijv. de trades op de libor fixings - ook jarenlang een goudmijntje voor investment banks). Zo'n partij koopt bijvoorbeeld voor miljarden dollars de roll op $6, daardoor schiet de prijs omhoog naar $7 tijdens de roll-periode en dat is de prijs waarop ze een factuur mogen sturen. En wie betaalt die extra dollar? De USO belegger.

Dit is geen nieuw probleem, is al decennia bekend: https://www.reuters.com/a...ity-idUSTRE5246I920090305 . Hoe groter die 'domme' commodity fondsen, hoe meer geld ze samen wegpissen. USO is gekelderd met 95% sinds het fonds geintroduceerd is in 2006. Een vrijwillige bijdrage van een paar miljard van alle speculerende Tweakers wereldwijd aan de bonuspot van de Shell / Exxon Mobil / Cargill tradingdesks.

[ Voor 31% gewijzigd door writser op 21-04-2020 11:44 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStudio
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
JohanNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:34:
[...]

$1!

Waar kijken jullie? op Flatex heb je '' DB WTI OEL '', die is live te volgen.
Schommelt nu heel snel tussen de $1 en $1,50
Wanneer kan je deze kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Misschien heeft @3x3 zijn huis&tuin inmiddels verbouwd tot olie-opslag :p

WTI staat dus inmiddels weer op $18, maar brent lijkt het volgende slachtoffer te worden ( nog steeds hoger dan WTI tho )
xStudio schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:18:
[...]

Wanneer kan je deze kopen? :?
Kun je niet kopen, het is slechts te gebruiken als live koers voor WTI oil alhoewel hij na 20:00 niet meer werkte.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Die afname verplichting is wel leuk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Zou toch graag nog wat meningen/advies willen omdat ik het gehele risico niet helemaal begrijp.

Ik zou graag wat aandelen kopen wat de Olieprijs volgt en heb hiervoor de volgende 2 op het oog:

JE00BDD9Q840 ETFS 2X DAILY LONG WTI CRUDE (LOIL)

En

GB00B15KXV33 ETFS WTI CRUDE OIL (CRUD)

Het idee is deze als het moet lang (jaren) aan te houden.
Ik ga ervan uit dat de olieprijs straks weer gaat stijgen.

Vragen:

Is het bij beide van deze producten zo dat je eenmalig aankoopt en buiten de beheer, aan en verkoop kosten geen extra verwachte kosten kan krijgen?

Welke is nou het meest geschikt voor mijn doel want de 2x leverage geeft als advies om deze kort te houden, maar als de olieprijs de komende jaren alleen maar blijft stijgen dan maak je toch veel meer winst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:42
USOIL ging naar 0

***members only***
:o Welke broker gebruik jij in vredesnaam?????
Als dit allemaal klopt ben je echt door het oog van de naald gekropen maar zou ik 3 dingen doen.
1. Positie lozen.
2. Broker lozen.
3. Nooit meer in iets handelen waar je schijnbaar geen flauw benul hebt van de risico's die dit met zich meebrengt.

Pfff, wat een verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Beroemde voorlaatste woorden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Olie is echt in vrije val. WTI -40%!
Brent ook onder de 20 usd.

[ Voor 28% gewijzigd door sloth op 21-04-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
sloth schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:35:
Oh daar gaan we weer, nu wordt het ook spannend voor die ETC's!
Bij flatex is de handel al stilgelegd zie ik :+

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:06
Over olie gesproken, er zijn een aantal commodities die extreem goed doen: 1) uranium en 2) natural gas. Heeft iemand hier zich in uranium verdiept? Ik heb vorige maand een positie genomen in Global Atomic Corp. Hier uranium liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
USOIL ging naar 0

***members only***
Begin maar met die broker te bellen als nu instant om te horen wat je juist gedaan hebt en wat de gevolgen gaan zijn. Hoeveel gaat die broker je aanrekenen aan interest omdat je negatief bent gegaan? Dat is doorgaans niet bepaald goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
brambo1982 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:48:
Over olie gesproken, er zijn een aantal commodities die extreem goed doen: 1) uranium en 2) natural gas. Heeft iemand hier zich in uranium verdiept? Ik heb vorige maand een positie genomen in Global Atomic Corp. Hier uranium liefhebbers?
Natural gas die het extreem goed doet?
Is sterk gecorreleerd met oil crude en de huidige prijs is dus erg laag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo1982
Check Antero Resources Corp
NYSE: AR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo1982
Rebounce van all time low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sloth schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:35:
Mooi! Kunnen we weer gaan market timen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Panzer_V schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:30:
[...]

Beroemde voorlaatste woorden.........
Je mag het ook gokken noemen dat is niet erg het is geld dat over is.

Echter doordat Olie met Futures werkt is het allemaal iets meer ingewikkeld dan een doorsnee ETF.
Ik wil dus graag niet het risico lopen dat ik maar kan verliezen dan mijn inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
writser schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:13:
[...]

Nee, de mei futures lopen vandaag af en daar is nog amper handel in. USO zit allang in juni futures. De expiratiedata staan gewoon op de officiele website: https://www.cmegroup.com/...uct_calendar_futures.html . Maand X futures expireren voordat maand X begint. De daadwerkelijke levering is wel in maand X.
Dit verbaast me een beetje. Hoe kan er nog steeds handel zijn in deze contracten? De settlement date was gisteren toch? Of is dit het "voordeel" van de physical delivery contracten waar ook na de settlement een klein beetje handel mogelijk is?

Ik heb even zitten kijken en ik kon de volgende contracten vinden:
https://www.cmegroup.com/...tract_specifications.html
CL contract. In deze wordt dus nog steeds gehandeld.

https://www.cmegroup.com/...uct_calendar_futures.html
QM contract. Deze is financially settled. In dit contract lijkt (?) niet meer gehandeld te worden.

Is het dan in dit geval zo dat als je in het bezit was van QM contracten gisteren er eigenlijk in één keer werd afgerekend waar bij een physically settled contract het natuurlijk een aantal dagen zal duren voordat delivery zal plaatsvinden, en dat er dus nog mogelijkheden zijn om van je contract af te komen?

@Santee Fixed ;)

[ Voor 1% gewijzigd door zerokill op 21-04-2020 13:10 . Reden: Bedankt Santee ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Gerry1982 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:12:
[...]

Je mag het ook gokken noemen dat is niet erg het is geld dat over is.

Echter doordat Olie met Futures werkt is het allemaal iets meer ingewikkeld dan een doorsnee ETF.
Ik wil dus graag niet het risico lopen dat ik maar kan verliezen dan mijn inleg.
Ken je dan niet beter gewoon een put/call op de SPY gooien? :9
zerokill schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:13:
[...]

Dit verbaasd me een beetje.
Ah de klassieker met "ge" en "ver". Stam+t is correct :+

[ Voor 19% gewijzigd door Santee op 21-04-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Gerry1982 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:12:
[...]

Amateurs (waar ik mezelf zeker ook onder schaar) moeten eigenlijk ver weg blijven van futures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Santee schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:13:
[...]

Ken je dan niet beter gewoon een put/call op de SPY gooien? :9
Nee, want ik zie juist in Olie een kans.....
Ascension schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:14:
[...]

Amateurs (waar ik mezelf zeker ook onder schaar) moeten eigenlijk ver weg blijven van futures.
Correct ik wil me daar ook zeker niet mee bezig houden ik wil gewoon een ETF die de olie prijs enigsinds volgt.

[ Voor 42% gewijzigd door Gerry1982 op 21-04-2020 12:15 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.