Mooi aandeel. Maakt wel een echt grote sprong omhoog nu. Ben benieuwd of hoe het zich gaat ontwikkelen en of ze deze hogere koerswaardering duurzaam kunnen vasthouden.phantom09 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:41:
IMCD vandaag met meer dan 9% omhoog ! Ben ik blij dat ik wat IMCD heb
Hoogste punt tot nu toe € 101,30. YTD van 30,21%
Iemand die nog info heeft over SUMO of naar de IPO kijkt? Ten minste een wat normalere market cap van 2B ivm Snowflake.
Thanks voor de tip! Ik ben er zojuist aan begonnen. Eens kijken wat er allemaal in staat, de premise is in ieder geval al interessant.BrtH schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:48:
[...]
Edit: Ik zie dat 'The Incredible Shrinking Alpha' van dezelfde auteur is. Die heb ik niet gelezen, maar als je al overtuigt bent van het nut van indexfondsen of factors is 'Your Complete Guide...' denk ik een praktischere uitleg van de factors zelf.
Niets over Sumo, maar wel het absurde Snowflake.Santee schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:40:
Iemand die nog info heeft over SUMO of naar de IPO kijkt? Ten minste een wat normalere market cap van 2B ivm Snowflake.
at pricing | at opening | at high | at first close | |
price | 120 | 245 | 319 | 254 |
valuation | 33B | 68B | 88B | 70B |
Momenteel staat de koers op 226. Nog steeds voor vele te hoog. Maar er heerst ook fomo, want wie weet is dit de volgende Microsoft, Amazon, Uber, FB, Zoom, etc. En tegelijk zegt men "de tech bubbel staat op barsten".
Ik zou voorlopig wegblijven tot het iets minder volatiel is en wie weet zal de prijs zakken naar wat de markt een goede prijs vindt. Bij de meeste IPO's (wat ik gelezen heb) is vooral de eerste maand een rollercoaster.
Ook valt het op dat er veel IPO's zijn in de tech hoek, net zoals in 1999. Morgen bijv. gaat U beginnen.
Mijn gokje NNOX heeft Citron over zich heen gekregen. Koers is weer teruggekeerd naar het niveau waarop ik het had gekocht.
Ik moet toch wel zeggen, dat report van Citron vind ik geen kwalitatief hoogstandje...
Ik moet toch wel zeggen, dat report van Citron vind ik geen kwalitatief hoogstandje...
Het ziet er niet netjes uit, maar ik krijg een beetje het gevoel dat ze zoeits hadden van: Waar moeten we in hemelsnaam beginnen met uitleggen dat hier echt niks van klopt?Zr40 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:40:
Mijn gokje NNOX heeft Citron over zich heen gekregen. Koers is weer teruggekeerd naar het niveau waarop ik het had gekocht.
Waarom heb je hier geld in gestopt?
Blijkbaar ook al kopers die actie ondernemen:Zr40 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:40:
Geen idee of zoiets kans maakt, maar wellicht nuttig om te weten gezien je er zelf ook inzit.Bronstein, Gewirtz & Grossman, LLC notifies investors that a class action lawsuit has been filed against Nano-X Imaging Ltd. ("Nano-X" or "the Company") (NASDAQ: NNOX) and certain of its officers, on behalf of shareholders who purchased or otherwise acquired Nano-X securities between August 21, 2020 and September 15, 2020, both dates inclusive (the “Class Period”).
This class action seeks to recover damages against Defendants for alleged violations of the federal securities laws under the Securities Exchange Act of 1934.
The Complaint alleges that throughout the Class Period, Defendants made materially false and/or misleading statements and/or failed to disclose that: (1) Nano-X’s commercial agreements and its customers were fabricated; (2) Nano-X’s statements regarding its "novel" Nanox System were misleading as the Company never provided data comparing its images with images from competitors’ machines; (3) Nano-X’s submission to the U.S. Food and Drug Administration ("FDA") admitted the Nanox System was not original; and (4) as a result, defendants’ public statements were materially false and/or misleading at all relevant times.
A class action lawsuit has already been filed. You can review a copy of the Complaint and sign the certification form or you may contact Peretz Bronstein, Esq. or his Investor Relations Analyst, Yael Hurwitz of Bronstein, Gewirtz & Grossman, LLC at 212-697-6484. If you suffered a loss in Nano-X you have until November 16, 2020 to request that the Court appoint you as lead plaintiff. Your ability to share in any recovery doesn't require that you serve as a lead plaintiff.
https://www.bgandg.com/nnox
Als je op de website kijkt is het toch ook een lachertje? Hoe komt zoiets in NASDAQ?Verwijderd1 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:23:
[...]
Blijkbaar ook al kopers die actie ondernemen:
[...]
Geen idee of zoiets kans maakt, maar wellicht nuttig om te weten gezien je er zelf ook inzit.
Een artikel op hun website die slim doorstuurt naar BusinessWire.com (A Berkshire Hataway Company..) waarin staat dat ze agreement hebben die werkelijk waar niks betekend:
" Als wij ooit een product hebben dat door de FDA is goedgekeurd, dan wil bedrijf X het wel kopen "
man man man..
Advocaten bedoel je, en dit is business as usual voor hen. Als je kijkt naar hun website dan is het organiseren van class action lawsuits het enige wat ze doen. Is er toch niets mis dan trekken ze de aanklacht netjes in en is er niets aan de hand, anders zijn ze er mooi op tijd bijVerwijderd1 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:23:
[...]
Blijkbaar ook al kopers die actie ondernemen:

Zoals eerder gezegd gokje-sized. Concreet: nog niet eens 0,1% van portfolio.Geen idee of zoiets kans maakt, maar wellicht nuttig om te weten gezien je er zelf ook inzit.
Dan bedoel je hopelijk het report van Citron? Als zelfs ik een bewering van hen kan ontkrachten...BasvanS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:23:
[...]
Het ziet er niet netjes uit, maar ik krijg een beetje het gevoel dat ze zoeits hadden van: Waar moeten we ik hemelsnaam beginnen met uitleggen dat hier echt niks van klopt?

https://player.vimeo.com/video/393593220 - dat ziet er uit als iets meer dan een mockup drawing.As a matter of fact, we have not even seen proof of the product and have only seen a mockup drawing of what this machine is supposed to look like.
Omdat ik de potentie zie achter het product. Als belegging ben ik er totaal niet zeker van, daarom ook maar een heel kleine positie genomen.Waaom heb je hier geld in gestopt?
[Voor 54% gewijzigd door Zr40 op 17-09-2020 22:58]
Dat zal best, maar ik vind het toch een vaag product. Op hun site hebben ze het over 'our solution', maar het enige wat daar staat is een digitale x-ray. Ze noemen het novel, maar volgens Wikipedia bestaat digitale x-ray al veel langer. Dat het verbonden is aan cloud software klinkt leuk, maar lijkt me ook niet per se vernieuwend.Zr40 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:42:
[...]
Advocaten bedoel je, en dit is business as usual voor hen. Als je kijkt naar hun website dan is het organiseren van class action lawsuits het enige wat ze doen. Is er toch niets mis dan is er niets aan de hand en trekken ze de aanklacht netjes in, en anders zijn ze er mooi op tijd bij
De FDA keurt toch zoveel goed? Dat rapport heeft het over 501(K), volgens mij was dat eerder ook een onderwerp van John Oliver's show. Als je iets hebt wat lijkt op een eerder goedgekeurd apparaat dan kan je het op die manier met minimale toetsing op de markt brengen. Achteraf blijkt dat vaak toch niet zo super te werken, die 501(K) apparaten kunnen toch bijwerkingen hebben die de originele apparaten (waarvan ze de goedkeuring als het ware gebruiken) niet hebben. Maar volgens het rapport heeft NNOX zelfs niet zo'n 510(K) ingediend.BasvanS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:37:
[...]
Als je op de website kijkt is het toch ook een lachertje? Hoe komt zoiets in NASDAQ?
Een artikel op hun website die slim doorstuurt naar BusinessWire.com (A Berkshire Hataway Company..) waarin staat dat ze agreement hebben die werkelijk waar niks betekend:
" Als wij ooit een product hebben dat door de FDA is goedgekeurd, dan wil bedrijf X het wel kopen "
man man man..
Ik heb het verder niet uitgebreid bestudeerd, en daar heb ik denk ik ook de kennis niet voor. Ik vraag me dan
toch (net zoals jij?) af hoe zoiets meer dan een miljard waard zou zijn.

Nog steeds nieuwsgierig waarom deze je hebt gekocht? Lees je vorige post net. Toch vind het allemaal maar vaag. Het klinkt idd allemaal hartstikke mooi, iedereen scannen elk jaar voor een schijntje van de kosten.Zr40 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:42:
[...]
Advocaten bedoel je, en dit is business as usual voor hen. Als je kijkt naar hun website dan is het organiseren van class action lawsuits het enige wat ze doen. Is er toch niets mis dan is er niets aan de hand en trekken ze de aanklacht netjes in, en anders zijn ze er mooi op tijd bij
Maar wat moet je met doelen als: 15.000 " systems" in "near therm" globally. Ik kan nergens ook maar iets vinden op het www wat waarde zou moeten geven aan dit bedrijf. Geen tijdlijn, niks, alleen maar "ooit gaan we iets revolutionairs doen"
[Voor 26% gewijzigd door BasvanS op 17-09-2020 23:08]
niet trollen
[Voor 123% gewijzigd door Rukapul op 18-09-2020 09:33]
Onvoorstelbaar!
Waarom zou het die paar slimme koppen uit Israël lukken iets unieks te ontwikkelen wat Philips, GE , Siemens, etc met veel meer kennis en geld niet zou lukken ?
Alles in de cloud en delen met artsen all over the world klinkt leuk, maar in de praktijk onmogelijk ivm GDPR.
Ik besef dat achteraf commentaar geven makkelijk is, maar ik ben verrast dat je in iets investeert zonder enig idee te hebben van het product.
Alles in de cloud en delen met artsen all over the world klinkt leuk, maar in de praktijk onmogelijk ivm GDPR.
Ik besef dat achteraf commentaar geven makkelijk is, maar ik ben verrast dat je in iets investeert zonder enig idee te hebben van het product.
[Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 17-09-2020 23:50]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023
niet uit de tent laten lokken met een flauwe troll reactie
[Voor 88% gewijzigd door Rukapul op 18-09-2020 09:34]
Zonder me verder met de inhoud van de discussie te willen bemoeien denk ik wel dat je hiermee de Israëlische tech sector tekort doet. Veel grote technologie concerns zitten juist in Israël omdat daar juist dit soort slimme koppen rond lopen. Dit is echt een onderscheidende sector in Israël.Sport_Life schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:43:
Waarom zou het die paar slimme koppen uit Israël lukken iets unieks te ontwikkelen wat Philips, GE , Siemens, etc met veel meer kennis en geld niet zou lukken ?
Wat ze claimen te hebben gedaan is het vervangen van de vacuumbuis (ja, min of meer zoals je oude TV), door een chip die Röntgenstraling produceert. Dat zou een hele kamer vol koeling en analoge electronica overbodig maken. Dat de detectoren digitaal zijn kon je al vanuit gaan, dat is in meer traditionele CT-scanners ook het geval.Verwijderd1 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:54:
[...]
Dat zal best, maar ik vind het toch een vaag product. Op hun site hebben ze het over 'our solution', maar het enige wat daar staat is een digitale x-ray. Ze noemen het novel, maar volgens Wikipedia bestaat digitale x-ray al veel langer. Dat het verbonden is aan cloud software klinkt leuk, maar lijkt me ook niet per se vernieuwend.
In hoeverre dat een apparaat zo groot als een kamer eenvoudiger of overbodig zou maken valt nog te bezien, maar de premisse is aardig.
Wat ik probeer te bereiken is dat andere mensen je niet na gaan doen. En wie weet krab je jezelf ook eens achter de oren. Je post hier veel en van bepaalde facetten van beleggen heb je aardig wat verstand, maar niet van de aandelen die je koopt.Zr40 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:39:
[...]
Ik zeg eerlijk dat het een gokje is, dat ik het geen serieuze belegging vind, alleen dat ik de potentie zie achter de tech, en dan reageer je zo? (En ook pas na Citron, niet eens voor.)
Ik weet niet wat je probeert te bereiken anders dan dat ik dit soort dingen gewoon niet meer zal posten hier.
Nu koop je ook weer een lege bedrijfshuls die een droom verkoopt voor drie miljard. Als gok, maar als een gerenommeerde shortseller commentaar heeft dan is dat ineens niet overtuigend, want er staat “een filmpje” op internet. Tja, we hebben net nog gezien bij Nikola hoeveel waarde je moet hechten aan een promotioneel filmpje. Je bent een hele goedgelovige belegger, af en toe geef ik even het pessimistische perspectief.
Want helaas zijn er op de beurs ook veel oplichters, charlatans, brokers, handelaren, mensen die nieuwsbrieven verkopen en ondernemers die vooral bezig zijn met zelf rijk worden en het geen bal interesseert of jij rijk wordt of zelfs ten koste van jou rijk willen worden. En vaak als ik jouw posts hier lees dan krijg ik de indruk dat dat concept nog niet helemaal geland is sinds je bent begonnen met beleggen.
Of het nou gaat om de toekomstvisie van Fastned, de koffieverkoop in China volgens een nieuwsbrief of de nieuwe X-ray technologie van NNOX: de rode draad lijkt te zijn dat je alle optimistische scenario’s slikt als koek. Het risico van die aanpak is dat je uiteindelijk een portfolio hebt met allemaal promotionele “tell-sell” aandelen: aandelen waar heel veel reclame voor is gemaakt door de verkopers. En in de praktijk blijkt die 21-delige messenset vaak toch niet zo’n fantastische aanschaf als de reclame je doet geloven ..
[Voor 71% gewijzigd door writser op 18-09-2020 09:58]
Onvoorstelbaar!
Dan heb je het wel over mensen die de woorden 'gokje', 'klein' en 'geen serieuze belegging' niet begrijpen.writser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:53:
[...]
Wat ik probeer te bereiken is dat andere mensen je niet na gaan doen.
Kijk, als je nou reageerde op Zr40 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9" dan snap ik je - als ik die post achteraf terug zie lijkt het alsof het alleen maar geweldig kon gaan met dit aandeel.
Maar dat deed je niet, je reageerde op de discussie die is ontstaan naar aanleiding van Zr40 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9" - de post waarin ik deelde dat de koers weer fors is gedaald naar aanleiding van een short report van Citron.
Ik ga er van uit dat in dit topic ieders bijdrage met gezond verstand gelezen wordt. Eventueel met een bak popcorn erbij. Niemand post hier beleggingsadvies (behalve dan over de indexfondsen, wat prima advies is) en als iemand iets besluit te doen met wat hier gepost wordt dan doen ze dat op eigen risico en verantwoordelijkheid.
Als je wil voorkomen dat mensen 'verkeerde ideeën' krijgen dan heeft dit topic weinig nut meer.
Welke potentie?Zr40 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:42:
[...]
[...]
Zoals eerder gezegd gokje-sized. Concreet: nog niet eens 0,1% van portfolio.
[...]
Dan bedoel je hopelijk het report van Citron? Als zelfs ik een bewering van hen kan ontkrachten...
[...]
https://player.vimeo.com/video/393593220 - dat ziet er uit als iets meer dan een mockup drawing.
[...]
Omdat ik de potentie zie achter het product. Als belegging ben ik er totaal niet zeker van, daarom ook maar een heel kleine positie genomen.
Ik heb wel eens rondgelopen bij een x-ray tube R&D en manufacturing afdeling. En heb ook de nodige medische modaliteiten gezien die daarvan gebruik maken. Op basis daarvan zie ik niet ineens hoe vervanging van een component (de x-ray source) een miljard marktwaarde vertegenwoordigt zelfs al zou er een werkend product zijn.
X-ray tubes en CT (en andere op x-ray gebaseerde) scanners zijn in alle prijs en kwaliteit verhoudingen beschikbaar.
Ik dit geval zouden de patenten duidelijk inzicht moeten bieden in de technologie. (Mobiel lastig te onderzoeken)
Dat filmpje zegt ook weinig want op basis daarvan zouden Philips, GE, Siemens en Canon honderden miljarden waard moeten zijn.
Ik ga er even vanuit dat de bronnen zo goedkoop zijn dat ze rondom geplaatst worden. Als je dan koeling + het rotatiemechanisme bespaart dan wordt ie echt wel goedkoper. Maar factoren goedkoper? Bovendien, als met 13 miljoen aan onderzoeksgeld deze chip is ontwikkeld, dan kan een traditionele CT-scan leverancier vast ook wel zoiets ontwikkelen.Rukapul schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:31:
Ik heb wel eens rondgelopen bij een x-ray tube R&D en manufacturing afdeling. En heb ook de nodige medische modaliteiten gezien die daarvan gebruik maken. Op basis daarvan zie ik niet ineens hoe vervanging van een component (de x-ray source) een miljard marktwaarde vertegenwoordigt zelfs al zou er een werkend product zijn.
Ik zie je edit nu pas.
En over 'gerenommeerd' gesproken - de track record van Citron is ook niet bepaald geweldig. Ik zeg niet dat dit specifieke report dan onjuist moet zijn, maar bijvoorbeeld de report van Hindenburg over NKLA zit toch wel iets degelijker in elkaar. En zij hebben wel een aardige track record.
Dat heb ik nergens beweerd. Vooruit, hun bewering "wij hebben slechts tekeningen gezien" is niet falsificeerbaar, maar het geeft wel aan dat zij ook niet bepaald goed onderzoek hebben gedaan als zelfs mij het lukt om een werkend prototype op te sporen. Jammer dat je dat dan ziet als mijn vermeende overtuiging in NNOX terwijl ik het enkel en alleen liet zien in de context van het matige report van Citron.writser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:53:
[...]
Als gok, maar als een gerenommeerde shortseller commentaar heeft dan is dat ineens niet overtuigend, want er staat “een filmpje” op internet.
En over 'gerenommeerd' gesproken - de track record van Citron is ook niet bepaald geweldig. Ik zeg niet dat dit specifieke report dan onjuist moet zijn, maar bijvoorbeeld de report van Hindenburg over NKLA zit toch wel iets degelijker in elkaar. En zij hebben wel een aardige track record.
Blijft weinig van URW over, weer 10% eraf 

BlaBlaBla
Beleggers lijken helemaal het vertrouwen kwijt te zijn in URW.
En ja voor elke cent die van de koers af gaat, gaat die emissie voor nog meer verwatering zorgen zoals het er nu naar uit ziet.
Ik moet zeggen dat ik beide posts heb gezien en met beide posts snel mee ging met de massa. Was mijn indruk bij de eerste post nog positief, werd die bij de 2e direct negatief.Zr40 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:28:
[...]
Dan heb je het wel over mensen die de woorden 'gokje', 'klein' en 'geen serieuze belegging' niet begrijpen.
Kijk, als je nou reageerde op Zr40 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9" dan snap ik je - als ik die post achteraf terug zie lijkt het alsof het alleen maar geweldig kon gaan met dit aandeel.
Maar dat deed je niet, je reageerde op de discussie die is ontstaan naar aanleiding van Zr40 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9" - de post waarin ik deelde dat de koers weer fors is gedaald naar aanleiding van een short report van Citron.
Ik ga er van uit dat in dit topic ieders bijdrage met gezond verstand gelezen wordt. Eventueel met een bak popcorn erbij. Niemand post hier beleggingsadvies (behalve dan over de indexfondsen, wat prima advies is) en als iemand iets besluit te doen met wat hier gepost wordt dan doen ze dat op eigen risico en verantwoordelijkheid.
Als je wil voorkomen dat mensen 'verkeerde ideeën' krijgen dan heeft dit topic weinig nut meer.
Daar 'schrok' ik een beetje van en juist daarom ben ik wat verder gaan kijken dan mijn neus lang is. Dan blijft er ineens weinig over wat de huidige koerst van 25 dollar rechtvaardigt.
Juist omdat meerdere mensen waarschijnlijk net zo reageren als ik op je eerdere berichten hebben dit soort praktijken kans van slagen.
Ben benieuwd wat er straks nog gebeurt rond optie expiratietijd. Ook behoorlijk geshort trouwens.
https://shortsell.nl/universes/Nederland
Maar jij koopt het als totale gok toch? Als een short-seller met een track record van een jaar of 20 dan ineens een stukje schrijft zou ik geneigd zijn om daar een stuk meer waarde aan te hechten dan je eigen onderbuikgevoel. En wellicht te twijfelen aan je eigen aanpak, in plaats van te beginnen over de credentials van iemand die kritiek heeft op je positie. Ik zou 100x meer waarde hechten aan het track record van Andrew Left dan aan je eigen gokjes. Dat track record is overigens wat mij betreft indrukwekkend, zoek bijvoorbeeld maar eens op wat er met Valeant is gebeurd.Zr40 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:41:
Ik zie je edit nu pas.
[...]
[Voor 10% gewijzigd door writser op 18-09-2020 10:24]
Onvoorstelbaar!
-17% nu, overdreven reactie.__fred__ schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:55:
[...]
Ben benieuwd wat er straks nog gebeurt rond optie expiratietijd. Ook behoorlijk geshort trouwens.
https://shortsell.nl/universes/Nederland
BlaBlaBla
Dit staat los van hun achtergrond. Mijn punt is dat het onwaarschijnlijk is dat een paar mensen iets uitvinden wat al decennia lang niet bedacht kon worden door enkele grote spelers die niets anders doen dan product ontwikkeling.49euro schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:30:
[...]
Zonder me verder met de inhoud van de discussie te willen bemoeien denk ik wel dat je hiermee de Israëlische tech sector tekort doet. Veel grote technologie concerns zitten juist in Israël omdat daar juist dit soort slimme koppen rond lopen. Dit is echt een onderscheidende sector in Israël.
Een beetje vergelijkbaar dat bedrijf X een chip uitvindt wat ervoor zorgt dat een Tesla accu geen 200kg maar nog maar 5 kg weegt. Waarom zou bedrijf X dit wel lukken terwijl een R&D afdeling van Tesla dit niet lukt?
De enige reden om in zo'n aandeel te stappen is dat je verwacht dat er mensen in geloven en dat de waarde doet stijgen. Als zr40 tijdig had verkocht had dat een leuke winst opgeleverd.
[Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 18-09-2020 11:11]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023
Dus heb je stukken (bij)gekocht?

Houd er in ieder geval ook rekening mee dat je nog aardig wat geld achter de hand houdt, voor de emissie, mocht je stukken in je bezit hebben.
[Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 18-09-2020 11:28]
Wellicht bekend, wellicht ook niet. Waarom hebben zoveel tech en andere bedrijven grote R&D centra in Israël? En dat terwijl er behoorlijke stabiliteitsrisico's spelen in de regio (gelukkig milder in de laatste jaren). Dat komt door het hoge gemiddelde IQ van de Ashkenazim (en ook de afstammelingen van de Ashkenazim die in de VS wonen. Dat is zeker een drijfveer voor veel van deze R&D centra, en juist ook voor investeerders om een behoorlijke gok te nemen (of voor een lege huls om veel geld op te halen). Hoewel er veel onderzoeken zijn die het hoge gemiddelde bevestigen, is er ook voldoende onderzoek die er behoorlijke vraagtekens bij zet. Maar het speelt wel mee bij de psychologische kant van het wel of niet willen investeren in zulke (r)evolutie claims van producten die nog niet van de band af rollen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.
Uiteindelijk is de Israëlische tech (en zaken als wapentuig en farma) er juist gekomen vanuit de instabiliteit. Het is grotendeels een bet om beter te zijn op deze terreinen dan de buren, met wie de relatie, met name historisch gezien, nog al turbulent is.Qwerty-273 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:41:
Wellicht bekend, wellicht ook niet. Waarom hebben zoveel tech en andere bedrijven grote R&D centra in Israël? En dat terwijl er behoorlijke stabiliteitsrisico's spelen in de regio (gelukkig milder in de laatste jaren). Dat komt door het hoge gemiddelde IQ van de Ashkenazim (en ook de afstammelingen van de Ashkenazim die in de VS wonen. Dat is zeker een drijfveer voor veel van deze R&D centra, en juist ook voor investeerders om een behoorlijke gok te nemen (of voor een lege huls om veel geld op te halen). Hoewel er veel onderzoeken zijn die het hoge gemiddelde bevestigen, is er ook voldoende onderzoek die er behoorlijke vraagtekens bij zet. Maar het speelt wel mee bij de psychologische kant van het wel of niet willen investeren in zulke (r)evolutie claims van producten die nog niet van de band af rollen.
Ondertussen is Silicon Wadi, zoals het genoemd wordt, best een succesverhaal. Genoeg VC kapitaal dat er is, een hoog opgeleide bevolking en door het netwerkeffect van techbedrijven is het behoorlijk booming. Dat heeft tot flink wat overnames geleid waardoor buitenlandse bedrijven er nu ook diep inzitten en/of er bij zijn gaan bouwen.
Wiki heeft er wel een mooi verhaaltje over: Wikipedia: Silicon Wadi
Ik koop het niet als totale gok. Ik zie de potentie achter de tech en het business model is disruptief binnen deze markt. Ik ben alleen niet overtuigd dat het niets anders kan worden dan een groot succes. Daarom neem ik slechts een minuscule, 'gokje-sized' positie, zodat de eventuele schade uiterst minimaal zal zijn. Wordt het bedrijf toch wel succesvol in tegenstelling tot wat Citron beweert, dan groeit het vanzelf naar een positie van normale grootte.
Bij een bedrijf zoals SNOW zou ik niet eens een 'gokje-sized' positie nemen. Niet op de oorspronkelijke indicatie van $60-$65, laat staan op de uiteindelijke openingsprijs van $245.
Ja, Citron heeft zeker wel een paar successen zoals Valeant er tussen zitten. Maar noem dan ook hun eerdere 'successen' bij bijvoorbeeld Netflix, Tesla en Shopify. Als het mij al lukt om gaten te schieten in een van hun rapporten, waarom zou je dan blijven aannemen dat de rest van het rapport correct is? Doe op zijn minst zelf wat research voordat je blind luistert naar een short seller. Dat is net zo gevaarlijk als blind NNOX kopen omdat iemand op een forum praat over zijn minuscule positie.Als een short-seller met een track record van een jaar of 20 dan ineens een stukje schrijft zou ik geneigd zijn om daar een stuk meer waarde aan te hechten dan je eigen onderbuikgevoel. En wellicht te twijfelen aan je eigen aanpak, in plaats van te beginnen over de credentials van iemand die kritiek heeft op je positie. Ik zou 100x meer waarde hechten aan het track record van Andrew Left dan aan je eigen gokjes. Dat track record is overigens wat mij betreft indrukwekkend, zoek bijvoorbeeld maar eens op wat er met Valeant is gebeurd.
Vastgoed? Nee dank je, behalve mijn eigen huis dan

In feite zeg je dat 'creative destruction' niet mogelijk is. Producenten van paardenwagens deden vast ook veel product ontwikkeling, maar toch was er iemand anders ze voor met de auto.Sport_Life schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:
[...]
Dit staat los van hun achtergrond. Mijn punt is dat het onwaarschijnlijk is dat een paar mensen iets uitvinden wat al decennia lang niet bedacht kon worden door enkele grote spelers die niets anders doen dan product ontwikkeling.
Citron: "Dit bedrijf heeft de afgelopen 3 jaar voor 7 miljoen aan R&D besteed en wordt nu gewaardeerd op 3 miljard, dat is waanzin.". @Zr40 : "Maar er staat een filmpje op hun website". Dat noem ik geen gaten schieten in een rapport, dat noem ik: door de bomen het bos niet zien.Zr40 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:11:
[...]
Als het mij al lukt om gaten te schieten in een van hun rapporten, waarom zou je dan blijven aannemen dat de rest van het rapport correct is? Doe op zijn minst zelf wat research voordat je blind luistert naar een short seller. Dat is net zo gevaarlijk als blind NNOX kopen omdat iemand op een forum praat over zijn minuscule positie.
En in dit geval is het voor mij absoluut niet gevaarlijk om blind te luisteren naar een shortseller. Je vergeet namelijk een cruciaal verschil: ik heb geen positie! Ik zit niet in de business van het gokken op biotech bedrijfjes met een miniscule free-float die +200% handelen een paar dagen na de IPO. Die bedrijven vermijd ik als de pest want ik denk dat je daar door de bocht genomen heel hard je geld verbrandt, tenzij je precies weet wat je koopt. Als zo'n aandeel vervolgens door het putje gaat nadat een short-seller een rapportje van 5 pagina's publiceert denk ik: "daar verliezen de gokkers en naievelingen weer een hoop geld".
Daar is niks gevaarlijks aan. Gevaarlijk is dat je gaat klooien met zulke aandeeltjes zonder enige edge op de markt en als dat verkeerd gaat uitkomt op de conclusie dat anderen beter onderzoek moeten doen omdat jouw positie keldert als een baksteen.
[Voor 4% gewijzigd door writser op 18-09-2020 13:28]
Onvoorstelbaar!
Citron: "Wij hebben enkel een concepttekening gezien."writser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:25:
[...]
Citron: "Dit bedrijf heeft de afgelopen 3 jaar voor 7 miljoen aan R&D besteed en wordt nu gewaardeerd op 3 miljard, dat is waanzin.". @Zr40 : "Maar er staat een filmpje op hun website". Dat noem ik geen gaten schieten in een rapport, dat noem ik: door de bomen het bos niet zien.
@Zr40: "Dan kijken ze niet goed, hier is een werkend prototype."
Die context heb ik duidelijk gegeven iedere keer dat ik naar dat filmpje verwees. Dit is al de tweede keer dat je dit buiten context haalt. Voor mij houdt het hier op.

Prima toch? Lekker zo houdenik heb geen positie!

[Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 18-09-2020 13:36]
Zoals ik probeerde uit te leggen: hopelijk snap je dat dat niet de crux is van de short thesis en ook niet de reden dat het aandeel is gekelderd. En een filmpje van 1 minuut is iets heel anders is dan een werkend prototype, zoals bij Nikola pijnlijk duidelijk werd de afgelopen weken.
Onvoorstelbaar!
Het kan toch nog het geval zijn dat ze een ding over het hoofd zien en de andere punten spot-on zijn? Dan is het nog steeds extreem overgewaardeerd. Je zal het rapport op elk van de punten moeten beoordelen om je positie (voor jezelf) te verdedigen.Zr40 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:31:
[...]
Citron: "Wij hebben enkel een concepttekening gezien."
@Zr40: "Dan kijken ze niet goed, hier is een werkend prototype."
En zoals ik probeerde uit te leggen: nergens zeg ik dat alles in die short thesis totale onzin is. Ik zeg enkel en alleen dat het mij lukt om gaten te schieten in onderdelen van de thesis. Als mij dat al lukt, en mr. Left met zijn track record is het niet opgevallen voor publicatie, ja, dan trek ik twijfels bij de kwaliteit van de thesis. En ja, een slechte thesis kan nog steeds achteraf juist blijken.writser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:38:
Zoals ik probeerde uit te leggen: hopelijk snap je dat dat niet de crux is van de short thesis en ook niet de reden dat het aandeel is gekelderd. En een filmpje van 1 minuut is iets heel anders is dan een werkend prototype, zoals bij Nikola pijnlijk duidelijk werd de afgelopen weken.
Nee, ik vind het onwaarschijnlijk. In theorie is alles natuurlijk mogelijk. Maar de kans dat dit het equivalent van een auto vs paardenwagen is, acht ik minimaalLongcat schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:49:
[...]
In feite zeg je dat 'creative destruction' niet mogelijk is. Producenten van paardenwagens deden vast ook veel product ontwikkeling, maar toch was er iemand anders ze voor met de auto.

Mooie quote van Buffett:
Only invest in ‘simple businesses’ that you understand
[Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 18-09-2020 13:57]
In ander nieuws: het dividend van de aandelen waarvoor ik eind augustus de deep ITM long call leg van de bull call spread had uitgeoefend is inmiddels uitbetaald. Dat deel van het plan is geslaagd. Nu alleen nog wachten op assignment van de iets minder diepe ITM short call.
De vraag is natuurlijk niet alleen of het mogelijk is (ik denk van wel), maar ook of de gemiddelde 'creatieve vernieler' op de beurs een goede investering is. In dit specifieke geval heeft NNOX ~200 miljoen oid opgehaald op de beurs een maandje geleden voor netto iets van 17 dollar per aandeel. Zonder je uberhaupt te verdiepen in het product kun je je dan al wat dingen afvragen, zoals: waarom werd er verkocht op deze waardering? Had venture capital geen interesse? Of Philips? GE? Had de CEO zelf geen geld om dit uit te bouwen? Als insiders een hele reeks aandelen slijten op 17 dollar, waarom zou een aandeel een paar dagen later 30 of 60 dollar waard zijn? Wie heeft er meer verstand van dit bedrijf dan ik (de oprichter) en wat doet hij (aandelen verkopen op 17). Wat was het doel van deze transactie (geld ophalen om speculatieve technologie te ontwikkelen) en op wat voor prijs probeer je dan te verkopen (zo hoog mogelijk) en hoe presenteer je dan waar je mee bezig bent (zo rooskleurig mogelijk). Wat is mijn edge hier? Wat weet ik meer dan andere beleggers? Kan ik zelf die technologie beoordelen of koop ik een black box? Heb ik enig idee wat het bedrijf waard is? Kan ik dat beter inschatten dan anderen?Longcat schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:49:
[...]
In feite zeg je dat 'creative destruction' niet mogelijk is. Producenten van paardenwagens deden vast ook veel product ontwikkeling, maar toch was er iemand anders ze voor met de auto.
En als je die vragen niet afdoende kan beantwoorden zou ik afgaan op de hele simpele vuistregel dat investeren vlak na de IPO zonder enige kennis van zaken een waardeloos idee is. En of dat nou een grote positie is of een klein gokje verandert daar niks aan.
Iets wat talloze onderzoeken bevestigen, o.a. bron. En waarom is dat zo? Omdat de partij die het bedrijf het allerbeste kent (de eigenaar, de oprichter) de beursgang precies zo kan timen dat hij zo veel mogelijk geld ophaalt door zo duur mogelijk te verkopen aan de meest goedgelovige beleggers. En het getuigt van behoorlijk zelfvertrouwen (hoogmoed) als je beweert dat juist dat ene aandeeltje net de uitzondering is die de regel bevestigt. Dan kun je maar beter zorgen dat je die stelling grondig kan onderbouwen. Als je je best wil doen om geld te verdienen, in elk geval.A strategy of investing in IPOs at the end of the first day of public trading and holding them for 3 years would have left the investor with only 83 cents relative to each dollar from investing in a group of matching firms listed on the American and New York stock exchanges. Younger companies and companies going public in heavy volume years did even worse than average. I have attempted to shed some light on the reason for this underperformance. In particular, do the firms in this sample underperform merely due to bad luck, or does the market systematically overestimate the growth opportunities of IPOs? The evidence presented here is broadly consistent with the notion that many firms go public near the peak of industry‐specific fads.
[Voor 53% gewijzigd door writser op 18-09-2020 15:32]
Onvoorstelbaar!
Je bedoelt dat we op het eindpunt van de geschiedenis van de mens zitten?Sport_Life schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:48:
[...]
Nee, ik vind het onwaarschijnlijk. In theorie is alles natuurlijk mogelijk. Maar de kans dat dit het equivalent van een auto vs paardenwagen is, acht ik minimaal.
Mooie quote van Buffett:
Only invest in ‘simple businesses’ that you understand

En simpel is relatief. Wat voor jou simpel is dat kan voor een middeleeuwer al meer dan voldoende zijn om je op de brandstapel te gooien.
Ik ben zelf van mening dat we de afgelopen periode weeral maar eens gezien hebben dat de geschiedenis van de mens voor het grootste deel gestuurd wordt door onverwachte gebeurtenissen.
En het is een groot geluk dat de mens zo waanzinnig sterk is in het zich aanpassen aan nieuwe situaties. Zodanig sterk zelfs dat we denken dat we de boel zelf sturen in in de hand hebben.
@writser ben het volledig met je eens. Mijn post ging niet om de context NNOX. Ik weet niets van dat bedrijf. Het ging me er meer om dat mensen vaak start-ups/nieuwkomers wegwuiven want als die technologie/product/dienst waarde had, dan zouden de grote jongens het al uitgevonden hebben. Als dat zo zou zijn, dan zou de top 10 van de NASDAQ er een stuk anders uit hebben gezien.
In tegenstelling tot SNOW is U een stuk "stabieler". Een sprong naar 75 tijdens de start, en dan de hele dag tussen de 67 en 71. Behoorlijke resistance op de 67. Met een slot op 68.88.
Apart om te zien wanneer een tech IPO, en dan niet gehyped, het doet.
Over IPO's gesproken, binnenkort gaat Palantir naar de beurs. Ik vind dat een heel naar bedrijf waar ik nooit een cent in zal steken. Juist door mijn beweegredenen voor andere interessant. Ze hebben CIA en FBI als grootste klanten en doen veel samen met de immigratiedienst van de US.
Over IPO's gesproken, binnenkort gaat Palantir naar de beurs. Ik vind dat een heel naar bedrijf waar ik nooit een cent in zal steken. Juist door mijn beweegredenen voor andere interessant. Ze hebben CIA en FBI als grootste klanten en doen veel samen met de immigratiedienst van de US.
[Voor 36% gewijzigd door Qunix op 18-09-2020 22:07]
Longcat schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:50:
@writser ben het volledig met je eens. Mijn post ging niet om de context NNOX. Ik weet niets van dat bedrijf. Het ging me er meer om dat mensen vaak start-ups/nieuwkomers wegwuiven want als die technologie/product/dienst waarde had, dan zouden de grote jongens het al uitgevonden hebben. Als dat zo zou zijn, dan zou de top 10 van de NASDAQ er een stuk anders uit hebben gezien.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Maargoed dat is mijn beeld bij het hele verhaal, misschien zit ik er naast en wordt de zorg wereldwijd toegankelijker , laten we dat hopen

Ik ben overigens geen product specialist, dan had ik mijn mening afzijdig gehouden. Dus @Zr40 dit is geen verkoop advies

[Voor 71% gewijzigd door Sport_Life op 19-09-2020 08:45]
Het is dan eindelijk (bijna) zover: migratie van IB UK naar een andere IB entity.
Interactive Brokers Group (“IBKR”) and its UK affiliate Interactive Brokers (U.K.) Limited (“IBUK”) have been planning for the end of the Brexit transition period, currently scheduled for 31st December 2020, and have been preparing alternative arrangements for our European customers. Our priority is to ensure a seamless transition and continuation in the provision of brokerage services to our customers with minimal disruption and minimal changes.
WHAT HAS HAPPENED SO FAR
In 2018 IBKR established Interactive Brokers Luxembourg SARL (“IBLUX”) and undertook an authorisation process in Luxembourg. IBLUX was approved in November 2019, albeit with some important constraints on the permitted scale of the business.
In consideration of our fast-growing brokerage business, we expanded our European footprint and are in the process of creating an additional broker based in the European Union: Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”). This licensing process for IBIE with the Central Bank of Ireland is well underway and we expect to enter its final stages shortly.
WHAT IS CHANGING
Over the next few weeks, IBKR will be seeking your permission to transfer your account(s) from IBUK to one of the IBKR brokers based in the European Union. We will specify, in our next communication, whether your account is eligible for transfer to IBIE or IBLUX (“EU Brokers”). Transfer to IBIE is subject to IBIE obtaining a licence from the Central Bank of Ireland.
WHAT THIS MEANS FOR YOU
You will be provided with the following options:
1. Migration of all of your IBUK accounts and the applicable Customer Agreements to either IBLUX or IBIE, as determined by IBKR; or
2. Opportunity to decline the transfer.
There will be some important regulatory changes, which will be detailed in a Frequently Asked Questions (“FAQ”) document. A preliminary version of this document is available on our Knowledge Base. A final version, which will include a clear statement of the differences between your old account and new account capabilities, and a description of any services or protections that may be substantively different, will be provided when you receive your updated Customer Agreement.
If you do not consent to the transfer of your account to the indicated EU Broker or do nothing, your account may be restricted from opening new transactions or transferring new assets. You always have the ability to transfer your account to a broker of your choice outside the IBKR Group.
Our goal is to provide a service with minimum interruption during this account migration, and minimal changes to your IBKR experience.
NOTIFICATION OF TRANSFER
We will communicate with you prior to the actual transfer of your account(s) and provide any information that might be applicable (although we do not expect anything of substantial nature being communicated with this notification).
Wat is U?Qunix schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:04:
In tegenstelling tot SNOW is U een stuk "stabieler". Een sprong naar 75 tijdens de start, en dan de hele dag tussen de 67 en 71. Behoorlijke resistance op de 67. Met een slot op 68.88.

Unity Software. Die zijn sinds gisteren verhandelbaar na hun IPO.
Unity Software. Een bedrijf wat een platform aanbiedt om 3D objecten te maken, zo ook AR, VR, pixar-stijl video's en uiteraard games. De tegenhanger van Epic's Unreal Engine (Tencent). En sinds kort ook een cloud-based CDN (content delivery network) voor (game) assets.
Unity zal vast wel opgepakt worden door 'e-sport' en 'gaming' categorieën ETF's.
[Voor 9% gewijzigd door Qunix op 19-09-2020 10:42]
Ah ja nice, zelf positie in? Ik ga er maar eens research in doen.Qunix schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:34:
[...]
Unity Software. Een bedrijf wat een platform aanbiedt om 3D objecten te maken, zo ook AR, VR, pixar-stijl video's en uiteraard games. De tegenhanger van Epic's Unreal Engine (Tencent). En sinds kort ook een cloud-based CDN (content delivery network) voor (game) assets.
Unity zal vast wel opgepakt worden door 'e-sport' en 'gaming' categorieën ETF's.
Hier niet, ook niet gokje-sized.
In tegenstelling tot SNOW is de waardering van U nog enigszins redelijk te noemen, maar ik zie (of herken) de meerwaarde ten opzichte van de concurrenten nog niet.
Ik vermoed wel dat mijn nieuwsbrief er over gaat schrijven binnen een half jaar.

Ik vermoed wel dat mijn nieuwsbrief er over gaat schrijven binnen een half jaar.
Vraag bij Palantir is of het daadwerkelijk een schaalbare business wordt. De software schijnt per case aangepast te (moeten) worden wat neerkomt op een hel om te onderhouden.Qunix schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:04:
Palantir's business lijkt nu ook heel afhankelijk van de medewerkers welke binnen gehaald worden met zeer forse arbeidsvoorwaarden.
Deze punten zijn essentieel of je het bedrijf moet waarderen op uurtje-facturatie consultancy of tech software licensing / service.
Echt een type betrijf waar je goed zicht wil hebben op de onderliggende cijfers.
Ik zit even naar https://www.indexfondsenvergelijken.nl/ te kijken. Wat mij opvalt is dat ondanks gelijke inleg + rendement de totale waarde aan het einde van de periode nogal afwijkt. Ik neem aan dat dat komt omdat de website de "huidige" koers van het aandeel pakt (+ rendement voor opvolgende jaren) en vervolgens dan ook kijkt hoeveel aandelen je per maand (of jaar) kunt kopen? Waardoor je dus steeds een gedeelte van het geld over houd, en daardoor aan het eind van de rit bij de ene aanbieder meer inlegt dan de ander. (Als in: bij aanbieder / combi X koop je voor €500 per maand deze maand 10 stuks á €450 en heb je €50 niet belegd, en bij andere aanbieder / combi koop je voor dezelfde €500 bv 20 stuks á €490 en heb je maar €10 niet belegd).
Als je dus elke maand hetzelfde bedrag apart zet, en het maximale koopt (dus bv deze maand kopen voor €450 en volgende maand voor €525 omdat er nog €50 over was), dan zou de totale waarde van de beleggingen lijkt mij een stuk dichter bij elkaar moeten liggen? Omdat de gemiddelde inleg per maand dan echt veel dichter bij die €500 ligt en niet een stuk lager omdat je elke maand geld over houd omdat je geen delen kunt kopen.
Edit:
Nog eens goed gekeken, maar dat kan het ook niet (alleen) zijn. Want bv AVIAW + AVIAO kan via Lynx en via Binck. Het aantal aandelen is bij beiden ook gelijk, maar de verwachte waarde is afwijkend. (En het verschil matcht ook niet bv het verschil in totale kosten).
Als je dus elke maand hetzelfde bedrag apart zet, en het maximale koopt (dus bv deze maand kopen voor €450 en volgende maand voor €525 omdat er nog €50 over was), dan zou de totale waarde van de beleggingen lijkt mij een stuk dichter bij elkaar moeten liggen? Omdat de gemiddelde inleg per maand dan echt veel dichter bij die €500 ligt en niet een stuk lager omdat je elke maand geld over houd omdat je geen delen kunt kopen.
Edit:
Nog eens goed gekeken, maar dat kan het ook niet (alleen) zijn. Want bv AVIAW + AVIAO kan via Lynx en via Binck. Het aantal aandelen is bij beiden ook gelijk, maar de verwachte waarde is afwijkend. (En het verschil matcht ook niet bv het verschil in totale kosten).
[Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 19-09-2020 12:24]
@RobertMe De website kijkt niet naar de koers, het werkelijke rendement, of het effect van wat geld overhouden ivm hele aandelen kopen. Het kijkt alleen naar fondskosten en transactiekosten, en als je het vinkje aanzet ook naar servicekosten.
Als de fondsen gelijk zijn dan ligt het verschil bij de kosten van de broker. Klik eens op 'Tarieven' en 'Details'
Als de fondsen gelijk zijn dan ligt het verschil bij de kosten van de broker. Klik eens op 'Tarieven' en 'Details'

[Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 19-09-2020 12:38]
Stel dat de EU uiteen valt, wat dan? Ib in alleen grote landen als Duitlands, UK, Frankrijk?Zr40 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:49:
Het is dan eindelijk (bijna) zover: migratie van IB UK naar een andere IB entity.
[...]
En in andere landen moet je je protfolio overzetten naar een broker van keuze in je eigen land?
Ja. Maar wel een gokje.Santee schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:14:
[...]
Ah ja nice, zelf positie in? Ik ga er maar eens research in doen.
Ik ben ook benieuwd hoe het met Epic vs Apple eindigt en of dat invloed kan hebben over enkele weken.
Ik heb mij niet verdiept hierin, maar wat je schetst is in mijn ogen wat een softwarebedrijf absoluut niet moet doenRukapul schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:39:
[...]
Vraag bij Palantir is of het daadwerkelijk een schaalbare business wordt. De software schijnt per case aangepast te (moeten) worden wat neerkomt op een hel om te onderhouden.
Palantir's business lijkt nu ook heel afhankelijk van de medewerkers welke binnen gehaald worden met zeer forse arbeidsvoorwaarden.
Deze punten zijn essentieel of je het bedrijf moet waarderen op uurtje-facturatie consultancy of tech software licensing / service.
Echt een type betrijf waar je goed zicht wil hebben op de onderliggende cijfers.

[Voor 54% gewijzigd door Qunix op 19-09-2020 17:38]
Ik zie +33% op ipo dag. Ik wacht wel een maandje of wat!Qunix schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:33:
[...]
Ja. Maar wel een gokje.
Ik ben ook benieuwd hoe het met Epic vs Apple eindigt en of dat invloed kan hebben over enkele weken.
[...]
Ik heb mij niet verdiept hierin, maar wat je schetst is in mijn ogen wat een softwarebedrijf absoluut niet moet doen
Ik weet niet meer wie ik het heb horen zeggen, maar de eerste handelsdag van welk aandeel dan ook is ook de minst efficiënte handelsdag die het aandeel ooit zal meemaken. Er is niets mis met een paar weken (of maanden) wachten. Je hoeft niet op dag 1 in te stappen. Het aandeel loopt echt niet wegSantee schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:43:
[...]
Ik zie +33% op ipo dag. Ik wacht wel een maandje of wat!

[Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 19-09-2020 18:10]
Aangezien de beurs ook regelmatig van Indexinhoud veranderd en het gezegde luid "Be Back in September", gaan we hierrrr verder: D_Jeff in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10"
Special thanks to: Longcat & Jasper
Special thanks to: Longcat & Jasper
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
En Adyen dan?Zr40 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:03:
[...]
Ik weet niet meer wie ik het heb horen zeggen, maar de eerste handelsdag van welk aandeel dan ook is ook de minst efficiënte handelsdag die het aandeel ooit zal meemaken. Er is niets mis met een paar weken (of maanden) wachten. Je hoeft niet op dag 1 in te stappen. Het aandeel loopt echt niet weg

Oh excuses een nieuw deel! Slotje erop?

[Voor 4% gewijzigd door Santee op 19-09-2020 19:22]
Dit topic is gesloten.