Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.295.374 views

Onderwerpen

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ko.Kane schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:52:
@GrazendeKoe alle beursgenoteerde bedrijven moeten gewoon hun jaarverslagen publiceren.
Jep weet ik. Maar is er een zeer overzichtelijk website waar bedrijven in een tabel staan?

Sorry, ik ben zo'n verwende crypto belegger die alles over coins snel kan op zoeken op coinmarketcap.com :*)

Bestaat er een site waar ik alle omzet- en winstcijfers van een bedrijf overzichtelijk kan raadplegen?

BFIT noteert momenteel nog steeds laag ten opzichte van de jaren er voor terwijl de berichten van 2018 en 2019 er florissant uitzien voor Basic Fit: https://www.analist.nl/be...stijgende-omzet-basic-fit.

Zo lees ik in dat artikel dat de PE ratio voor BFIT 43.8 is. Als ik me niet vergis is dat een rendement van 2,28% wanneer je het dividend zou ontvangen tegen de dan geldende koers.

De mean van de SP500 is circa 15,5. Dat is een aanzienlijk verschil met die van BFIT. Nu begrijp ik dat beleggers bepaalde winstverwachtingen hebben van Basic Fit waardoor deze potentiële winst al ingeprijsd is. Maar... Telt de huidige rentestand ook hier in mee? Ik kan me voorstellen dat er geld geleend wordt om te beleggen (leverage) waardoor de PE ratio ook om die reden stijgt.

Is er een formule of 'standaard' regel dat in de koers van een aandeel wordt meegenomen?

[ Voor 64% gewijzigd door GrazendeKoe op 07-04-2020 13:55 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:41
GrazendeKoe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:47:
Bestaat er een site waar ik alle omzet- en winstcijfers van een bedrijf overzichtelijk kan raadplegen?

BFIT noteert momenteel nog steeds laag ten opzichte van de jaren er voor terwijl de berichten van 2018 en 2019 er florissant uitzien voor Basic Fit: https://www.analist.nl/be...stijgende-omzet-basic-fit.
Op iex.nl kun je veel vinden.
Maar zelfs een google opdracht als in " [bedrijfsnaam] " + het woord " koers " levert je al aardig wat informatie op.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:44
@GrazendeKoe alle beursgenoteerde bedrijven moeten gewoon hun jaarverslagen publiceren.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Qunix schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:07:
Opmerkelijk dat ik van -24% vorige week vrijdag naar -17% nu ben gegaan...
Ik verwacht een veel hardere daling binnenkort. Kan toch niet anders!?
Als het niet anders kan zou ik flink puts inkopen.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 17-04-2020 23:54 ]

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30
werkt inderdaad wel goed, wel tikkie aan de prijs met circa 2k per maand en minimaal 2jaar contract. ;)

Verwijderd

Qunix schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:07:
Opmerkelijk dat ik van -24% vorige week vrijdag naar -17% nu ben gegaan...
Ik verwacht een veel hardere daling binnenkort. Kan toch niet anders!?
Tja, ik ga van - 12 vorige week naar +7 sinds vandaag.
Kleine portefeuille weliswaar maar toch......

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-10 00:05
GrazendeKoe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:47:
[...]

Jep weet ik. Maar is er een zeer overzichtelijk website waar bedrijven in een tabel staan?

Sorry, ik ben zo'n verwende crypto belegger die alles over coins snel kan op zoeken op coinmarketcap.com :*)

Zo lees ik in dat artikel dat de PE ratio voor BFIT 43.8 is. Als ik me niet vergis is dat een rendement van 2,28% wanneer je het dividend zou ontvangen tegen de dan geldende koers.

De mean van de SP500 is circa 15,5. Dat is een aanzienlijk verschil met die van BFIT. Nu begrijp ik dat beleggers bepaalde winstverwachtingen hebben van Basic Fit waardoor deze potentiële winst al ingeprijsd is. Maar... Telt de huidige rentestand ook hier in mee? Ik kan me voorstellen dat er geld geleend wordt om te beleggen (leverage) waardoor de PE ratio ook om die reden stijgt.

Is er een formule of 'standaard' regel dat in de koers van een aandeel wordt meegenomen?
Gebruik alsjeblieft de website van het bedrijf. Tuurlijk zijn er websites die deze data aggregeren (yahoo finance etc...) maar deze sites gebruiken allemaal GAAP data en dat zorgt er vaak voor dat de data veel minder bruikbaar is. Bespaar je zelf verwarring en teleurstelling en gebruik de IR page om financiële informatie van een bedrijf op te zoeken.

• UglyDinosaur
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 09:01
Ah goed, vandaag het één en het ander gekocht dus het begint te zakken... Lijkt me logisch :)

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-11 13:44
UglyDinosaur schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:23:
Ah goed, vandaag het één en het ander gekocht dus het begint te zakken... Lijkt me logisch :)
Iemand moet de top kopen..

Koop zelf nu maar DCA omdat er geen pijl op te trekken is (in mijn ogen).

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:18

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Voel me redelijk gerust bij de huidige situatie. Koop vast bij (maandelijks) en bewaar wat cash voor de echt diepe dagen om dan bij te kopen. Ja dan koop ik soms iets te hoog maar probeer mijn aankopen dan te spreiden zodat ik +/- 10 bijkoopblokken kan hebben. Doe dit nu 2 jaar en portefeuille staat sinds deze week in de plus. En heb nog wat cash achter de hand mocht het toch nog hard naar beneden gaan, zie het zelf gewoon als kansen. Verkopen is de komende jaren niet aan de orde.

• GrazendeKoe
Wat is het effect op de koers van een aandeel als het bedrijf besluit dividenden te gaan uitkeren over het algemeen? Kent iemand een bedrijf dat al beursgenoteerd was, eerst geen dividenden uitkeerde maar besloot dit wel te doen?
Carfanatic schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:54:
[...]

Die vraag kun je zelf toch wel beantwoorden?
Nee.

[ Voor 28% gewijzigd door GrazendeKoe op 07-04-2020 16:58 ]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:25
GrazendeKoe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:51:
Wat is het effect op de koers van een aandeel als het bedrijf besluit dividenden te gaan uitkeren over het algemeen? Kent iemand een bedrijf dat al beursgenoteerd was, eerst geen dividenden uitkeerde maar besloot dit wel te doen?
Die vraag kun je zelf toch wel beantwoorden?

[ Voor 3% gewijzigd door Carfanatic op 07-04-2020 16:55 ]

• JohanNL
Wat is het effect op de koers van een aandeel als het bedrijf besluit dividenden te gaan uitkeren over het algemeen?
Er is hier geen eenduidig antwoord op te geven.

• Strider
  • Laatst online: 22:36
Wat zal het volgende steunpakket gaan worden, weer 2000 miljard er tegen aan? 8)

Amerikaanse overheid vreest dat steunpakket van 2.000 miljard dollar niet volstaat: nieuwe coronamaatregelen in aantocht

[ Voor 18% gewijzigd door Strider op 07-04-2020 17:09 ]

BlaBlaBla

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 13:55
Tesla is een beursgenoteerd bedrijf dat nog nooit dividend heeft uitgekeerd. Iedereen speculeert ermee . Wat gebeurd er als ze wel dividend gaan uitbetalen? Mss nooit of wordt het een dure grap Niemand die het weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Drakin-Korin op 07-04-2020 17:14 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Nee.
Dat is heel lastig om te zeggen omdat niemand weet wat de reden is dat ze dividend uitkeren. In principe zou je zeggen dat het aandeel meer waard wordt omdat het naast de waarde van het bedrijf nu ook een jaarlijkse dividenduitkering vertegenwoordigd. De vraag is dan wel weer of die dividenduitkering niet ten koste gaat van de waarde van het bedrijf. Bij sommige bedrijven kan dat wel zo zijn, bij anderen niet. Sommige bedrijven hebben andere beperkingen om te groeien dan enkel financiële waardoor ze winst niet altijd optimaal kunnen gebruiken om extra omzet te realiseren. Dan hoeft een uitkering niet ten koste te gaan van de waarde van een bedrijf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Longcat
  • Laatst online: 12-08 12:37
writser schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:11:
[...]

p.s.: Hoe kom jij aan die cash balans? Volgens het persbericht van 31 maart zat er nog US$99m in de koffers eind maart (het tender offer kostte waarschijnlijk al rond de US$35m). En voor 2020 ligt er nog een capex-plan op tafel van US$50m (https://orcaexploration.com/2020/01/24/). En er staat nog een schuld van $50m van de wereldbank met een rentelast van 10% op de balans. Als je voor al deze dingen corrigeert dan gaat het hard met de cash. Aan de andere kant is het aantal uitstaande aandelen nu ook lager, zo'n 26.5m.
Standen per Q1 2020:
- Cash & cash equivalents: US$99,6M (persbericht 31/03)
- Receivable TANESCO afgenomen met US$9,4M (persbericht 31/03). Stand per 31/12 was US$47.5M (persbericht 24-01). Er zou dus zo'n US$38M resteren.
- Totaal aantal uitstaande aandelen 26.6M. Cash + receivable - debt maakt US$3.30 (CDN$4.62) per aandeel in optimistische case dat de hele achterstand wordt ingelopen.

De US$50M capex neemt een hap uit de cash, maar de earnings zullen hoger zijn in de periode er na omdat er omzet ingehouden mag worden tot de kosten zijn gedekt.
The Company is entitled to recover all costs incurred on the exploration, development and operations of the project up to a maximum of 75% of the net field revenue (“Cost Gas revenue”) prior to allocating the remaining net field revenue between TPDC and the Company (“Profit Gas revenue”). Any costs not recovered in any period are carried forward for recovery out of future revenues.
Ik kan deze twee alinea's niet rijmen met de US$50M capex, jij wel?
It is forecast that compression will be operational by the end of 2021 and cost approximately US$38 million of which US$34.2 million is forecasted to be spent in 2020.
It is estimated that Orca will need to invest approximately US$80.2 million in debottlenecking, compression and workovers to sustain and meet the anticipated gas demand profile over the remaining term of the PSA. The Board of Directors has approved US$39.3 million of this forecasted capital expenditure amount (US$35.5 million for 2020 and US$3.8 million for 2021).
Ik kom boven de US$70M voor 2020, niet 50. Of moet ik het lezen als "35.5 miljoen budget 2020 goedgekeurd door directie. Geplande uitgaven zijn US$34.2M"?

Edit: Aandeel lijkt wel gesloten voor handel vandaag. Ik zie geen bied/laat. Enig idee waarom? Op de TMX site staat een 'earnings alert', maar daar word ik ook niets wijzer van. Heeft wellicht iets te maken met dit nieuwsitem:
ORCA EXPLORATION GROUP INC. ANNOUNCES AMENDMENT TO ITS NORMAL COURSE ISSUER BID

[ Voor 6% gewijzigd door Longcat op 07-04-2020 19:36 ]

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07

[...]

Nee.
Ligt eraan, wat is je uitgangspunt wat betreft keuze om dividend uit te keren? Bedrijven kunnen om tal van redenen dividend uitkeren. Van verplichting (REITS) tot shareholder return (uitkering na desinvestering) tot strategie (cash cow, geen betere plek voor shareholder returns, etc).

Daarnaast, wat is het profiel van de uitkeringen. Eeenmalig dividend? jaarlijks? 2x/jaar? elk kwartaal? elke maand?
En de hoogte dan. Gaan ze voor conservatief maar stijgend? Fixed pay-out ratio basis? %van de beurskoers, gewogen rond datum x?

Het zijn maar een paar voorbeelden. Punt is, er zijn zo bizar veel open punten in je vraag, dat ook maar enigszins theoretisch benaderen onmogelijk is.

Dus je zult het echt zelf moeten onderzoeken. Als je antwoord hebt op al je punten mbt de verwachtte dividend strategie van het bedrijf, weet je automatisch wat het meest waarschijnlijke iets voor de koers aan de hand van hoe andere bedrijven met dat uitkeringsprofiel bewegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 07-04-2020 17:56 ]

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17
500.000 bedrijven in China failliet en we staan met de AEX alweer op 500 punten.... Ik weet het niet hoor.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32

[...]

Nee.
De vraag is te algemeen. Maar om toch antwoord te geven :

Voorbeeld: Apple?

In het algemeen wordt het als positief ervaren, als een bedrijf dividend gaat uitkeren. Soort van teken van winstgevendheid of dat er geld over is.

Ik ga de discussie niet aan wat voor effect het op de koers heeft, die discussie was hier een paar dagen geleden nog.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• JohanNL
Sunri5e schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:56:
500.000 bedrijven in China failliet en we staan met de AEX alweer op 500 punten.... Ik weet het niet hoor.
Zitten er dan Chinese bedrijven in de AEX?

Op naar de volgende theorie waarom de beurzen te hoog staan :p

[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 07-04-2020 18:10 ]

• Longcat
JohanNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:08:
[...]

De beurs moet gewoon elke dag 1.07^(1/252) - 1 = 0.026853% stijgen anders klopt er helemaal niets van! :(

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:39
JohanNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:08:
[...]

Prosus is 95% Chinees.
Wel goede sector.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09
En 3.2miljoen nieuwe opgestart in het 1e kwartaal. Snap niet dat we nog niet op 900 punten staan

• Strider
  • Laatst online: 22:36
China is niet relevant, we volgen nog altijd de VS, en hoe beter het met de VS gaat hoe beter het met de AEX gaat. Hoe slechter het met de VS gaat hoe meer geld ze in hun economie pompen.

Ook de bear markt moet daarom omhoog gaan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 07-04-2020 18:43 ]

BlaBlaBla

• Longcat
Trend in google searches op "bankruptcy":
https://trends.google.com...e=all&geo=US&q=bankruptcy

Nog niets te zien.

• JohanNL
Overigens zijn we alweer in een bullmarket, AEX sinds vandaag meer dan 20% up vanaf het dieptepunt ( slot 18 maart )
Was dit de kortste bearmarket ooit? :p

[ Voor 16% gewijzigd door JohanNL op 07-04-2020 19:02 ]

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik sta zelfs in de plus met Prosus :)
Dat is mijn sterkste in mijn portefeuille. Die had weinig last van de crisis tot dus ver.

• Sunri5e
ING geeft aan dat volgend jaar de economie met 8 procent kan krimpen. En ja wij klimmen lekker naar de 500 punten.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sunri5e schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:53:
ING geeft aan dat volgend jaar de economie met 8 procent kan krimpen. En ja wij klimmen lekker naar de 500 punten.
Ach gaan de banken toch gewoon de prijzen van hun diensten verhogen plus een beetje staatssteun. Spaar rente krijg je al lang niet meer.

• Xanaroth
Vanaf pak m beet 630, blijkbaar 8% krimp.. maakt nog geen 500?

Betekend of significante stijging, of veel grotere/langer durende crisis dan ING verwacht.

• Ko.Kane
Xanaroth schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:24:
[...]

Vanaf pak m beet 630, blijkbaar 8% krimp.. maakt nog geen 500?

Betekend of significante stijging, of veel grotere/langer durende crisis dan ING verwacht.
Het niet zo dat GPD (groei/afname) 1 op 1 zelfde is als AEX (groei/afname).

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 15:56
Nou, we komen van 630, dus wat dat betreft zit het toch wel snor toch?
Wat vind jij een mooie stand met de huidige vooruitzichten?

You're either part of the solution or you're part of the problem

• Sunri5e
poehee schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:53:
[...]

400

Verwijderd

poehee schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:53:
[...]

_O- Die 630 sloeg ook nergens op. Wel eens van een rentebubbel gehoord?
Dat zijn al die mensen die in de rij stonden bij de Giro. Net als bij de supermarkt ..... hamsteren. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2020 21:07 ]

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:03:
[...]

_O- Die 630 sloeg ook nergens op. Wel eens van een rentebubbel gehoord?
Wat was wel een goede stand geweest volgens jou, ik kom er zo niet uit hoor.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Verwijderd

poehee schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:05:
[...]

Wat was wel een goede stand geweest volgens jou, ik kom er zo niet uit hoor.
Goede stand of slechte stand bestaat niet. Het is maar wat de gek ervoor geeft. Blijkbaar zijn er nu een boel gekkies. 8)

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 23:42
Nouja vooral een paar grote drukkers B-)

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

PLAE schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:34:
Nouja vooral een paar grote drukkers B-)
Dat is dan de verklaring voor het hamsteren van grote hoeveelheden WC papier.

★ What does that mean? ★

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 22:54
Second that, toch op korte termijn en dan zit je nog altijd op 2016, zeer propere stand zelfs.

In ieder geval, de AEX krabbelde al wat terug, de Amerikanen eindigden dan toch op rood maar minder rood dan ik had verwacht, al hemaal gezien hun hoop gebaseerd was dat NY zijn cijfers zondag afgezwakt waren en er 4 uur terug officieel werd gemaakt dat ze terug hoger dan ooit staan.

Tenzij ik iets mis, morgen een heel rode dag?

Edit: dodental gisteren avond lokale tijd was de kaap van 10k, laatste cijfers 12.5k, tot zover de US die maandag dacht het samen met de EU het onder controle te hebben, aan dit tempo zitten ze binnen 2 dagen aan 20k.

[ Voor 16% gewijzigd door sprankel op 07-04-2020 22:43 ]

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Ik wacht nog tot uiterlijk einde donderdag om nieuwe puts te laden. Vertrouw er niks van, fake pump als je het mij vraagt.

Ook vanuit een TA perspectief... YouTube: SP500 IMMINENT REVERSAL Off Major Resistance Level

• JohanNL
sprankel schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:37:
[...]

Tenzij ik iets mis, morgen een heel rode dag?
AEX futures op dit moment -1,5%
Tja, kan alle kanten op.

• Ko.Kane
Vanwaar die interesse in de AEX uberhaupt? Dat is nogal kleine index met de top 3 die iets van 40% is?

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 13:55
Er zitten maar max 25 bedrijven in de AEX. 24 puntjes voor elk bedrijf.

• Pistachenootje
  • Nu online
Voor wie overweegt te investeren in small cap value zou er wel eens een hele interessante tijd aan kunnen komen...
Afbeeldingslocatie: https://awealthofcommonsense.com/wp-content/uploads/2020/04/Annotation-2020-04-06-225951.jpg
https://awealthofcommonse...pened-to-small-cap-value/
(en nee ik beweer niet dat dit de bodem is)

[ Voor 7% gewijzigd door Pistachenootje op 08-04-2020 07:20 ]

• JohanNL
Pistachenootje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:06:
Voor wie overweegt te investeren in small cap value zou er wel eens een hele interessante tijd aan kunnen komen...
[Afbeelding]
https://awealthofcommonse...pened-to-small-cap-value/
(en nee ik beweer niet dat dit de bodem is)
Maar ook geen garantie dat smallcaps een betere koersontwikkeling laten zien, alhoewel dit meestal wel een kenmerk is; hogere stijgingen en scherpere dalingen.

Ik denk dat het interessant is om ook te weten te komen of een belegging op de langere termijn ( 20,30,40,50 jaar ) ook betere resultaten geeft o.b.v. het verleden.
En wat voor ETF/fonds zou geschikt zijn? Met niet te hoge kosten uiteraard.

• Pistachenootje
  • Nu online
JohanNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:55:
[...]
Ik denk dat het interessant is om ook te weten te komen of een belegging op de langere termijn ( 20,30,40,50 jaar ) ook betere resultaten geeft o.b.v. het verleden.
En wat voor ETF/fonds zou geschikt zijn? Met niet te hoge kosten uiteraard.
Small cap value laat op langere termijn inderdaad meestal betere prestaties zien dan de markt. Daar zijn de size en value premium op gebaseerd.

Voor small cap value zijn ZPRV en ZPRX verkrijgbaar op de Duitse beurzen. Helaas wel dividend lek. NT small caps heeft geen value tilt en geen dividend lek. IUSN heeft ook geen value tilt maar wel dividend lek.

• GrazendeKoe
Strider schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:42:

Ook de bear markt moet daarom omhoog gaan :+
Zo hoort het.
Viper® schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:06:
[...]

Ach gaan de banken toch gewoon de prijzen van hun diensten verhogen plus een beetje staatssteun. Spaar rente krijg je al lang niet meer.
Deze man begrijpt het :+ Boycot de banken, koop Bitcoin, be your own bank! :9~

Wie trade hier SPY? Lijkt er op dat we tegen horizontale resistance komen en de 618 Fibonacci lijkt in zicht te komen, wat kan betekenen dat we vanaf daar misschien naar beneden gaan. Misschien ook niet, niemand weet het want het is een fugazzi.

Maar goed, ik ben opties wat aan het uitvogelen maar is er op Degiro nu geen mogelijkheid om SPY opties te kopen die cash settled zijn en Amerikaanse stijl hebben?

1. Via CBOE kom ik wel op de XSP (S&P 500 MINI INDEX). Als ik deze via Tradingview check, loopt ie eigenlijk 99,9% gelijk aan de SPY (Staan nu beiden op 265). Maar volgens mij zijn deze opties Europees.
2. Via CME is er ook nog een ES (E-mini S&P500). Als ik deze via Tradingview op zoek kom ik op ES1! futures uit onder andere, welke veel ruimere openingstijden heeft om te traden. Hij lijkt de SPX te volgen.

Kortom: Op welk platform kan ik eventueel Europese opties SPY kopen? :9

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-11 16:08
Eindelijk zakken de AEX aandelen. Het was sowieso unreal dat ze al twee dagen in het groen stonden.

Ik ben gewoon boos dat ik geen ING kocht voor 4,8 euro aangezien hij gisteren op 5,5 heeft gestaan.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In the 2008/2009 recession, the S&P 500 bottomed out in March of 2009 with unemployment at 8.7%.

Unemployment hit 10% (it's highest point) in October of 2009 and the S&P 500 was 55% higher than it was in March, 7 months earlier with an 8.7% unemployment rate.
De markt doet niet wat je denkt dat het zal doen.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 10:36
MaZo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:57:
[...]

[...]
Tja er zitten zoveel mensen in die wereld die modellen maken me voorspellingen. Zodra ze enige zekerheid hebben over de ontwikkelingen dan wordt dit ingeprijst, niet verwonderlijk dus.

• Ko.Kane
MaZo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:57:
[...]

[...]
Dat stuk over 2008/2009 is anders vrij logisch.

• R.van.M
  • Laatst online: 20:09
Ko.Kane schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:54:
[...]

Dat stuk over 2008/2009 is anders vrij logisch.
Achteraf is alles goed te verklaren

• Ko.Kane
R.van.M schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:08:
[...]

Achteraf is alles goed te verklaren
Van te voren in dit geval ook: Dat werkloosheid later piekt dan dal in de markt lijkt mij normale gang van zaken in een recessie.

• DJTimo
Achteraf had ik veel groter short moeten gaan. Echt heel veel laten liggen, terwijl de afstort best wel obvious was. |:(

• Santee
DJTimo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:38:
Achteraf had ik veel groter short moeten gaan. Echt heel veel laten liggen, terwijl de afstort best wel obvious was. |:(
Meh de markt is niet logisch. Eind januari postte die Arend-Jan van IEX al "waarom gaan we niet omlaag". 20 februari was er nog niks aan de hand. Als je eind januari keihard short was gegaan was je mogelijk alles kwijt geraakt. Ja toen het bootje echt ging op 24 februari had je eigenlijk moeten instappen, maarja doe het maar een als de situatie echt zo gaat.

Ik heb voor de veilige route gekozen en ben toen in Flow Traders gestapt, had ook liever puts of shorts genomen, maar te weinig kennis hoe die werken.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:26
Flow traders is een interessant aandeel.

Het stijgt sterk bij paniekmomenten op de beurs maar het toont op de langere termijn een dalende trend.

Best moeilijk om daar een koop/verkoopstrategie rond te bepalen en er effectief iets aan te verdienen.

• DJTimo
Santee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:46:
[...]

Meh de markt is niet logisch. Eind januari postte die Arend-Jan van IEX al "waarom gaan we niet omlaag". 20 februari was er nog niks aan de hand. Als je eind januari keihard short was gegaan was je mogelijk alles kwijt geraakt. Ja toen het bootje echt ging op 24 februari had je eigenlijk moeten instappen, maarja doe het maar een als de situatie echt zo gaat.
Ik ben ook wel ingestapt (aandelen geshort), maar beetje met een pussy size en veel te laat. Heb gewoon liggen slapen.
Heb wel veel premie kunnen harken, want die was heerlijk hoog. Laat de expiratie maar komen :)

• Xanaroth
DJTimo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:38:
Achteraf had ik een 2e hypotheek moeten nemen en volledig shell <12 moeten inkopen. Tja.

• Santee
Wozmro schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:13:
Flow traders is een interessant aandeel.

Het stijgt sterk bij paniekmomenten op de beurs maar het toont op de langere termijn een dalende trend.

Best moeilijk om daar een koop/verkoopstrategie rond te bepalen en er effectief iets aan te verdienen.
Ik ben ingestapt rond de €22. Gezien het paniekvoetbal en een VIX die explodeerde stond het eigenlijk vast dat de koers omhoog zou gaan. Enige risico nu is dat de Q1 cijfers tegenvallen en er een terugval komt.

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

mr.JamesBond schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:46:
Eindelijk zakken de AEX aandelen. Het was sowieso unreal dat ze al twee dagen in het groen stonden.

Ik ben gewoon boos dat ik geen ING kocht voor 4,8 euro aangezien hij gisteren op 5,5 heeft gestaan.
Ik had ooit de jackpot/ inleg *40 in een casino in Las Vegas.
Toen was ik ook boos dat ik 1 USD inleg had (voor de gratis drankjes ;)) ipv mijn volledige spaargeld :(. Overigens waren de blikken van die andere gokkers dan weer onbetaalbaar toen mijn gokkast zo tekeer ging _O-

Maw terug beredeneren is zinloos..

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 08-04-2020 15:18 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• DJTimo
Meh niet helemaal zinloos. Zonder terugblikken kun je ook niets leren en de volgende keer beter doen.

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-11 15:32
Xanaroth schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:45:
[...]

Achteraf had ik een 2e hypotheek moeten nemen en volledig shell <12 moeten inkopen. Tja.
Je krijgt waarschijnlijk nog wel een 2e kans ;)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

DJTimo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:29:
Meh niet helemaal zinloos. Zonder terugblikken kun je ook niets leren en de volgende keer beter doen.
Dus de volgende keer als ik in Las Vegas ben moet ik alsnog al mijn spaargeld inleggen? :P

Volgens mij kan niemand hier voorspellen adhv het verleden hoe individuele koersen gaan..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47
Wyhi schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:38:
[...]

Je krijgt waarschijnlijk nog wel een 2e kans ;)
Wel op tijd de hypotheek in gang zetten dan. De rente stijgt al en 'Het is op dit moment erg druk met
hypotheekaanvragen. De doorlooptijd is hierdoor naar verwachting wat langer.'

Voor degenen die de guts hebben ;)

• GrazendeKoe
Santee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:46:
[...]

Ik heb voor de veilige route gekozen en ben toen in Flow Traders gestapt, had ook liever puts of shorts genomen, maar te weinig kennis hoe die werken.
Doen Tweakers ook aan lijntjes trekken? :P https://www.tradingview.com/x/knAlYQwh/

Hij lijkt door resistance heen.

• Santee
GrazendeKoe schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:47:
[...]

Doen Tweakers ook aan lijntjes trekken? :P https://www.tradingview.com/x/knAlYQwh/

Hij lijkt door resistance heen.
Situatie was toch extremer dan in 2018? Had eigenlijk nog een steilere koers verwacht. Laten we de Q1 cijfers afwachten =)

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-11 16:08
Sport_Life schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:15:
[...]

Ik had ooit de jackpot/ inleg *40 in een casino in Las Vegas.
Toen was ik ook boos dat ik 1 USD inleg had (voor de gratis drankjes ;)) ipv mijn volledige spaargeld :(. Overigens waren de blikken van die andere gokkers dan weer onbetaalbaar toen mijn gokkast zo tekeer ging _O-

Maw terug beredeneren is zinloos..
True story. Neemt niet weg dat het een vervelende nasmaak oplevert als je zo veel geld misloopt

• JohanNL
Santee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:49:
[...]

Situatie was toch extremer dan in 2018? Had eigenlijk nog een steilere koers verwacht. Laten we de Q1 cijfers afwachten =)
En dan met name tech-aandelen, koers is nauwelijks gezakt alsof daar geen schade gaat zijn(?)
Bij de rest van de bedrijven lijkt mij het meeste al te zijn ingeprijsd, maar we zullen zien!

• Santee
mr.JamesBond schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:56:
[...]

True story. Neemt niet weg dat het een vervelende nasmaak oplevert als je zo veel geld misloopt
Dat gaat dan toch met alles zo?
24 februari stond de SPY op $322, had ff wat $250 SPY puts van half/eind maart geschreven en je was binnen gelopen. Als we het allemaal zeker weten was er ook geen risico geweest.
Vraagje, kunnen die korte counterrally's ervoor zorgen dat de broker je put sluit als je niet genoeg backup margin hebt?
JohanNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:59:
[...]

En dan met name tech-aandelen, koers is nauwelijks gezakt alsof daar geen schade gaat zijn(?)
Bij de rest van de bedrijven lijkt mij het meeste al te zijn ingeprijsd, maar we zullen zien!
Ik denk dat het even duurt voor we dit echt gaan zien. Mensen gaan nu bezuinigen. Winkels zullen dus minder verkopen en hoeven niks bij te bestellen. Leveranciers idem dito. Voor dat doorgewerkt is naar de fabrieken ben je wellicht een Q verder.

Een bedrijf als ASML loopt wel door qua innovatie, ze moeten alleen hun investeren goed afstemmen op verwachte inkomsten. Wellicht dat klanten ook minder EUV machines gaan bestellen, echter worden deze zó ver van tevoren besteld dat ik gok dat ASML dat bijvoorbeeld pas in Q1 2021 gaat merken (gokje).

[ Voor 45% gewijzigd door Santee op 08-04-2020 16:04 ]

• South_Styler
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-10 20:49
[...]

Dat is niet vreemd. Technologie speelt juist een hoofdrol in deze crisis (in, voor sommige positieve zin). Thuiswerken, nieuwe voicp applicaties zoals Zoom. Technologie staat meer dan ooit in de schijnwerpers, doordat iedereen er momenteel in meer of mindere mate afhankelijk van is.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Asml en Tesla maakten ook relatief weinig winst, dus dan valt er ook weinig winst te verliezen :+

• evleerdam
Santee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:00:
[...]

Vraagje, kunnen die korte counterrally's ervoor zorgen dat de broker je put sluit als je niet genoeg backup margin hebt?
Zeker. Krijg je een short squeeze, zijn leuke voorbeelden van.

https://www.lynx.nl/kennis/artikelen/short-squeeze/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik zie dat veel posters het moeilijk hebben met het concept willekeur en dat de beurs niet beweegt in de richting die je voorspeld had op basis van bepaalde flarden nieuws. Ter illustratie volgt hieronder een figuur met daarin de gesorteerde log-rendementen (dus log(prijs vandaag / prijs gisteren)) van de SPDR S&P 500 ETF Trust (SPY) voor 26 opeenvolgende handelsdagen (van 1 maart tot gisteren). Daarnaast heb ik ook nog 4 extra curves geplot. Elk van deze curves bevat 26 volkomen willekeurig getrokken getallen uit een normale verdeling met gemiddelde -0.0056677 en standaardafwijking 0.054162, oplopend gesorteerd. Het gekozen gemiddelde en de standaardafwijking zijn de steekproefschattingen op basis van de echte S&P500 logrendementen gedurende deze 26 dagen.

De million-dollar question: Welke van onderstaande curves bevat de echte S&P500 data?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a50eXc9eCwwEBJay2fh-YfABqLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WTl9YLvuRUu0YxcPucydra07.png?f=fotoalbum_large

Het statistisch correcte antwoord is dat je de echte data niet kan onderscheiden van deze afkomstig uit puur willekeurige trekkingen uit een normale verdeling met bovenstaande parameters. Met een Kolmogorov-Smirnovtest kan je niet aantonen dat de geobserveerde rendementen van de S&P500 niet uit een normale verdeling komen op significantieniveau alpha = 0.05; de p-waarde was hier zelfs 0.94.

Performance is a residue of good design.

• DJTimo
Sport_Life schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:46:
[...]

Dus de volgende keer als ik in Las Vegas ben moet ik alsnog al mijn spaargeld inleggen? :P

Volgens mij kan niemand hier voorspellen adhv het verleden hoe individuele koersen gaan..
Haha, nee, al je spaargeld naar het casino brengen lijkt me nooit eeen winnaar. ;)

Het gaat mij ook niet om het voorspellen van koersen adhv het verleden, maar over het herkennen van kansen op de beurs en daar VOL van kunnen profiteren. De markten waren al jaren te hoog, door het kunstmatig oppompen daarvan en dan is een pandemie de perfecte naald om die ballon kapot te prikken. Vervolgens kunmoet je maximaal toeslaan, want hoe meer lucht er in de ballon zit hoe harder de knal :Y

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31
Nick The Heazk schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:14:
Ik zie dat veel posters het moeilijk hebben met het concept willekeur en dat de beurs niet beweegt in de richting die je voorspeld had op basis van bepaalde flarden nieuws. Ter illustratie volgt hieronder een figuur met daarin de gesorteerde log-rendementen (dus log(prijs vandaag / prijs gisteren)) van de SPDR S&P 500 ETF Trust (SPY) voor 26 opeenvolgende handelsdagen (van 1 maart tot gisteren). Daarnaast heb ik ook nog 4 extra curves geplot. Elk van deze curves bevat 26 volkomen willekeurig getrokken getallen uit een normale verdeling met gemiddelde -0.0056677 en standaardafwijking 0.054162, oplopend gesorteerd. Het gekozen gemiddelde en de standaardafwijking zijn de steekproefschattingen op basis van de echte S&P500 logrendementen gedurende deze 26 dagen.

De million-dollar question: Welke van onderstaande curves bevat de echte S&P500 data?
[Afbeelding]

Het statistisch correcte antwoord is dat je de echte data niet kan onderscheiden van deze afkomstig uit puur willekeurige trekkingen uit een normale verdeling met bovenstaande parameters. Met een Kolmogorov-Smirnovtest kan je niet aantonen dat de geobserveerde rendementen van de S&P500 niet uit een normale verdeling komen op significantieniveau alpha = 0.05; de p-waarde was hier zelfs 0.94.
Volgens mij is al lang een breed de wetenschappelijke consensus dat de rendementen van de S&P 500 niet normaal verdeeld zijn. Vertel mij maar eens wat de kans is op een -20% rendement op 1 dag gedurende een periode van 100 jaar, als je een verdeling kiest die (grotendeels) past bij de historische rendementen van de afgelopen 100 jaar.

• DJTimo
[...]

24 februari stond de SPY op $322, had ff wat $250 SPY puts van half/eind maart geschreven en je was binnen gelopen. Als we het allemaal zeker weten was er ook geen risico geweest.
Dat staat vast in de overeenkomst die je met je broker hebt, maar gebruikelijk is eerst een waarschuwing om je margin aan te vullen en kun je geen posities meer uitbreiden, daarna gaan ze je posities sluiten. Je SPY voorbeeld is wel erg specifiek, want die sloot ergens rond de 233, dus je had dan nog 7 dollar marge voor je ITM was. :P

• evleerdam
Hielko schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:33:
[...]

Volgens mij is al lang een breed de wetenschappelijke consensus dat de rendementen van de S&P 500 niet normaal verdeeld zijn. Vertel mij maar eens wat de kans is op een -20% rendement op 1 dag gedurende een periode van 100 jaar, als je een verdeling kiest die (grotendeels) past bij de historische rendementen van de afgelopen 100 jaar.
Ik dacht juist dat rendementen wel normaal verdeeld waren, hooguit wat excess kurtosis/fat tails of wat skewness naar rechts maar in de basis toch wel normaal verdeeld?

En die kans op een -20% rendement is een standaard Value at Risk berekening, niet heel ongewoon .
Nick The Heazk schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:14:

[Afbeelding]

Ja, nieuws is onvoorspelbaar. Daarom is het ook 'nieuws', iets wat niet 'nieuws' is, is in het algemeen al ingeprijsd. Je verbaast je dat mensen juist denken dat ze wel (of in ieder geval beter dan de rest) kunnen voorspellen? Nouja, dat mensen denken het beter te weten dan de rest ben ik niet verbaasd over.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10
Hoe groot denken jullie dat de kans is dat het plaatje werkelijkheid wordt? 50/50? :P Kijk, uiteraard weet niemand het zeker en je kan het niet voorspellen, maar wat lijkt het meest kansrijk? Gaat zo'n V of U-shape herstel nog lukken of zal het uiteindelijk meer een L-vorm krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2BVb7ozDutGzr8OMT3kQ_eYkII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMyJzoV9179hAnmWIetMD7qd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Atomius op 08-04-2020 17:22 ]

• Sunri5e
WizZie- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:22:
Hoe groot denken jullie dat de kans is dat het plaatje werkelijkheid wordt? 50/50? :P Kijk, uiteraard weet niemand het zeker en je kan het niet voorspellen, maar wat lijkt het meest kansrijk? Gaat zo'n V of U-shape herstel nog lukken of zal het uiteindelijk meer een L-vorm krijgen?

[Afbeelding]
Ik kan me echt nier voorstellen dat we in 2021 alweer hoger zitten dan de top van begin dit jaar....

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31
evleerdam schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:12:
[...]

Ik dacht juist dat rendementen wel normaal verdeeld waren, hooguit wat excess kurtosis/fat tails of wat skewness naar rechts maar in de basis toch wel normaal verdeeld?
Je kan niet excess kurtosis en een skew hebben in een normale distributie, en dat is het dan ook niet. Het lijkt er wel veel op in de meeste gevallen, maar die outliers zijn groot genoeg dat alles (of bijna alles, je kan er vast nog wel wat nuttigs mee) wat je uitrekent met normale distributies uiteindelijk compleet waardeloze onzin is.
En die kans op een -20% rendement is een standaard Value at Risk berekening, niet heel ongewoon .
[...]
Als je uitgaat van een normale distributie is die kans 1 in de zoveel miljard oid (zonder het op te zoeken). Zou een soort van event moeten zijn wat wellicht 1x in het bestaan van de aarde zou moeten voorkomen. En toch is het gebeurt de afgelopen 100 jaar.

En VaR-berekening is mooi voorbeeld van een onzin berekening. Je zegt iets in de trant van je hebt een 5% kans dat je verlies op een dag meer dan $1 miljoen is oid, maar wat er gebeurt in die 5% van gevallen dat het meer is dan $1 miljoen is niet gedefinieerd (en kan dus compleet desastreus zijn voor je portfolio, wat voor VaR getallen je ook hebt). Daarnaast kan je geen VAR doen met een extreem hoge confidence interval, omdat juist als je bijv 99.99% zeker wilt zijn dat je niet meer dan bedrag X kan verliezen je terecht komt in het deel van de distributie wat alles behalve normaal meer is.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
WizZie- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:22:

[Afbeelding]
Kans lijkt me klein dat we in 2021 al weer boven begin 2020 staan.
De economie krijgt echt een klap. Zowel vraag als aanbod valt weg. Als een auto die tegen een muur aan rijdt, waarbij 2007-2011 een periode was waarbij de auto een klapband kreeg en uit de greppel getrokken moest worden.
Dit gaat niet geleidelijk maar in 1 keer.
Natuurlijk heb je een inhaalslag aan consumptie die plaatsvind als de lock downs enig sinds opgeheven worden.
Alleen de schade is al geleden. Fabrieken liggen stil voor enige tijd, overal wordt bezuinigd wat werkeloosheid betekend, door de werkeloosheid verliezen mensen vertrouwen in de economie. En dat zorgt voor een zeer voorzichtig investeringsklimaat op de midden lange termijn.
Vraag is; hyper inflatie doordat de geld pers vol aan staat? Of deflatie door goedkoop geld en overproductie.... ik neig toch een beetje naar het onwaarschijnlijk laatste scenario....

American Express vraagbaak

• assje
  • Registratie: Maart 2007
Maar hoe groot is de invloed van x% ouderen die wegvallen en de reductie daardoor op zorg en pensioenkosten?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• GrazendeKoe
[...]

Bedoel je niet SPY puts gekocht in plaats van geschreven? SPY is namelijk ruim onder de 250 punten gezakt.

Via welk platform koop/verkoop jij SPY opties? :)

• Sunri5e
assje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:43:
Maar hoe groot is de invloed van x% ouderen die wegvallen en de reductie daardoor op zorg en pensioenkosten?
Ouderen die wegvallen? Met dit virus vallen er helemaal niet meer ouderen weg dan normaal. Het probleem van dit virus is dat de IC's vol lopen. Niet dat er meer mensen overlijden dan normaalgesproken het geval is.

• assje
Sunri5e schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:02:
Ouderen die wegvallen? Met dit virus vallen er helemaal niet meer ouderen weg dan normaal. Het probleem van dit virus is dat de IC's vol lopen. Niet dat er meer mensen overlijden dan normaalgesproken het geval is.
Dat zeg je wel heel stellig, ik denk dat er een grote kans op oversterfte is en dat voor veel slachtoffers het overlijden gemiddeld jaren eerder komt (En dat grotendeels bij ouderen).

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 08-04-2020 18:05 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• JohanNL
Sunri5e schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:26:
[...]

Ik kan me echt nier voorstellen dat we in 2021 alweer hoger zitten dan de top van begin dit jaar....
Ik wel.
Het is nu weer wat op de achtergrond geschoven maar de rente staat nog steeds ontzettend laag en blijft dat waarschijnlijk ook.
Uiteindelijk "moet" men dan weer wat gaan doen met hun geld, zoals beleggen in aandelen en dan kan het spelletje van de afgelopen jaren weer voortgezet worden...

Ik begrijp verder ook wel waarom er ineens nu zoveel aanvragen zijn voor beleggingsrekeningen.
Hollanders houden van koopjes zou je kunnen zeggen, maar tegelijkertijd is dat een ( lijkt zo ) mooie kans om ook de lage ( spaar )rente te ontwijken.
Tot nu toe lijkt dit plan érg goed uit te pakken :p

• Sunri5e
assje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:04:
[...]

Dat zeg je wel heel stellig, ik denk dat er een grote kans op oversterfte is en dat voor veel slachtoffers het overlijden gemiddeld jaren eerder komt (En dat grotendeels bij ouderen).
“Jij denk” maar in bekijk gewoon de cijfers.

• assje
Sunri5e schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:05:
[...]
“Jij denk” maar in bekijk gewoon de cijfers.
Ik was net te laat met het toevoegen van mijn linkje. Ben sowieso benieuwd welke cijfers je bedoelt, het is nog best vroeg om te beginnen stellige conclusies te trekken.

• Sunri5e
JohanNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:04:
[...]

Ik wel.
Het is nu weer wat op de achtergrond geschoven maar de rente staat nog steeds ontzettend laag en blijft dat waarschijnlijk ook.
Uiteindelijk "moet" men dan weer wat gaan doen met hun geld, zoals beleggen in aandelen en dan kan het spelletje van de afgelopen jaren weer voortgezet worden...

Ik begrijp verder ook wel waarom er ineens nu zoveel aanvragen zijn voor beleggingsrekeningen.
Hollanders houden van koopjes zou je kunnen zeggen, maar tegelijkertijd is dat een ( lijkt zo ) mooie kans om ook de lage ( spaar )rente te ontwijken.
Tot nu toe lijkt dit plan érg goed uit te pakken :p
De mensen die nu voor het eerst een beleggingsrekening openen zijn de mensen die door onwetendheid denken nu laag in te stappen.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:18
Sunri5e schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:06:
[...]

De mensen die nu voor het eerst een beleggingsrekening openen zijn de mensen die door onwetendheid denken nu laag in te stappen.
aka de bubbelvullers.

• assje
[...]
Als ze het daarna dan maar volhouden doen ze het nog altijd een stuk beter dan de mensen die toevallig een maand geleden ingestapt zijn.

• Sunri5e
assje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:18:
[...]

Als ze het daarna dan maar volhouden doen ze het nog altijd een stuk beter dan de mensen die toevallig een maand geleden ingestapt zijn.
Klopt maar dat zijn ook bubbelvullers.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Altijd grappig als de ene hobby-belegger denkt veeel slimmer te zijn dan de andere hobby-belegger _O-

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:32
Als we nu echt weer omhoog gaan richting de top van de bubbelmarkt van voor februari, komt die klap gewoon later en wordt deze ook veel groter. De schuldenberg wereldwijd is al met een derde toegenomen sinds de vorige crisis (2008) kopt FD.nl.

Jarenlang m'n geld op de spaarrekening waar de rente neerkomt op een paar euro, maar wel belasting betalen. Vind je het gek dat iedereen z'n geld in de markt pompt en de bubbel verder opblaast.

Verwijderd

JSTPS schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:35:
Vind je het gek dat iedereen z'n geld in de markt pompt en de bubbel verder opblaast.
Ja vind ik gek, dat vind ik ook van de huizenmarkt. Mijn dochter verbied ik uit huis te gaan en nu een huis te kopen. 8)

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Als je a) onder de ATH aankoopt en b) er vertrouwen in hebt dat de beurs binnen jouw beleggingshorizon weer boven de ATH uitkomt (evt. gecorrigeerd voor inflatie e.d.) dan vind ik gewoon dat je laag ingestapt ben hoor :). Sure, je had het vast nog wel iets optimaler kunnen doen, en je moet het wel volhouden, maar ik vind niet dat mensen die nu instappen een slechte beslissing hebben gemaakt.

• Sunri5e
fsfikke schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:33:
[...]

Altijd grappig als de ene hobby-belegger denkt veeel slimmer te zijn dan de andere hobby-belegger _O-
Denk gewoon na met boerenverstand.

- Alle horeca zit dicht;
- Campings, hotels en vakantieparken zijn gesloten;
- Vliegtuigen staan massaal aan de grond;
- De reisbranche zit compleet op slot;
- Sportclubs zitten dicht;
- Voetbalclubs zitten in nood;
- Pandeigenaren krijgen geen huur meer binnen van huurders maar moeten zelf wel de hypotheek betalen;
- Schadeherstellers hebben voor de helft minder aan werk;
- De nieuwbouw lijkt stil te vallen;
- Het aantal vacatures loopt zwaar terug;
- Bezichtigingen bij huizen in de verkoop lopen terug;
- De winkelstraten zijn leeg;
- De druk op de zorg is enorm;
- We zitten in een soort oliecrisis.

En we staan momenteel qua koers op het niveau december 2018. Staan we er gelijkwaardig voor ten opzichte van december 2018? Ik denk het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Sunri5e op 08-04-2020 18:54 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.