Jep weet ik. Maar is er een zeer overzichtelijk website waar bedrijven in een tabel staan?Ko.Kane schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:52:
@GrazendeKoe alle beursgenoteerde bedrijven moeten gewoon hun jaarverslagen publiceren.
Sorry, ik ben zo'n verwende crypto belegger die alles over coins snel kan op zoeken op coinmarketcap.com
Bestaat er een site waar ik alle omzet- en winstcijfers van een bedrijf overzichtelijk kan raadplegen?
BFIT noteert momenteel nog steeds laag ten opzichte van de jaren er voor terwijl de berichten van 2018 en 2019 er florissant uitzien voor Basic Fit: https://www.analist.nl/be...stijgende-omzet-basic-fit.
Zo lees ik in dat artikel dat de PE ratio voor BFIT 43.8 is. Als ik me niet vergis is dat een rendement van 2,28% wanneer je het dividend zou ontvangen tegen de dan geldende koers.
De mean van de SP500 is circa 15,5. Dat is een aanzienlijk verschil met die van BFIT. Nu begrijp ik dat beleggers bepaalde winstverwachtingen hebben van Basic Fit waardoor deze potentiële winst al ingeprijsd is. Maar... Telt de huidige rentestand ook hier in mee? Ik kan me voorstellen dat er geld geleend wordt om te beleggen (leverage) waardoor de PE ratio ook om die reden stijgt.
Is er een formule of 'standaard' regel dat in de koers van een aandeel wordt meegenomen?
[ Voor 64% gewijzigd door GrazendeKoe op 07-04-2020 13:55 ]

/f/image/WTl9YLvuRUu0YxcPucydra07.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qMyJzoV9179hAnmWIetMD7qd.png?f=fotoalbum_large)