Volstrekt willekeurige groep burgers? Wat een onzin! De slachtoffers hier zijn niet willekeurige mensen die ze uit de rij voor de voedselbank hebben geplukt. Het gaat hier om hebberige beleggers die niet tevreden zijn met hun spaarrekening en
vrijwillig beleggen in achtergestelde leningen van de Rabobank in de hoop wat extra rendement te vangen. Gratis rendement bestaat niet - daar komen sommige boze beleggers nu achter. Maar daar hadden ze over na moeten denken
voordat ze die certificaten kochten .. De staat heeft hier helemaal niks mee te maken. Sterker nog, ik zou het schandalig vinden als de staat inspringt en bijvoorbeeld extra belasting gaat heffen zodat mijn tandarts z'n dividend doorbetaald krijgt omdat hij vrijwillig een 'diep achtergestelde lening' van de Rabobank heeft gekocht.
Nogmaals, er zijn ongetwijfeld mensen misleid door de adviseurs van de Rabobank en die mogen wat mij betreft de Rabobank kapot procederen: ik hoop dat ze dat doen en gelijk krijgen. Maar in principe ben je als belegger
zelf verantwoordelijk voor wat je koopt. Er gebeurt hier
helemaal niks dat indruist tegen de regels of onderliggende principes van de uitgegeven certificaten. Sterker nog, zoals ik eerder zei, dit is precies waar die certificaten voor bedoeld zijn! In goede tijden ontvang je een sappig rendement maar je moet wel de eerste klappen opvangen als er stront aan de knikker is. En dat is wat nu gebeurt. Eigen schuld, dikke bult! Niet meteen gaan huilen bij de overheid dat je je geld terug wil. Als je veiligheid wil had je je geld maar op je spaarrekening moeten laten staan.
Man, ik word hier een beetje chagrijnig van

. Zelden zoiets naiefs gelezen hier.
[
Voor 30% gewijzigd door
writser op 31-03-2020 13:11
]