Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.287.218 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Ik vind de huidige beurskoersen nogal aan de hoge kant.

Een paar zorgwekkende indicatoren:

* naar ik lees zijn er verschillende grote leasemaatschappijen (Leaseplan, Arval) die momenteel geen nieuwe auto's meer inkopen. Dat betekent dat ze verwachten dat de investering in auto met nieuw leasecontract mogelijk verliesgevend is en het risico niet waard. Wat ligt daaronder? Zijn de kapitaalkosten plots sterk gestegen voor deze maatschappijen? Zijn er grote zorgen over het restwaarderisico van de vloot? Of over wanbetaling bij klanten?

* banken die naar eigen zeggen heel sterk staan, en wel en masse de dividenduitkering schrappen?

* keteneffecten die een credit crunch doen vermoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
XeNeRgY schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:11:
Of je stopt met timen en doet gewoon DCA :)
Maar hoe dan? Elke maand? Elke dag? Elke week? :+

Ook daar zijn genoeg variabelen in. Gezien de koers nu relatief lijkt te stabiliseren, of juist stijgen, wil ik ook maar wat periodieker gaan inleggen en zie ik wel wat het wordt. Weet alleen nog niet hoe vaak. Elke dag bij VWRL aan €1000 wordt een prijzige aangelegenheid, maar wekelijks is de kans weer groot dat je net op verkeerde moment koopt in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Heeft iemand onderzoek gedaan naar de verschillende Roche's op de Giro? Wil graag een paar aandelen oppakken omdat ik denk dat de kwartaalcijfers erg goed zullen zijn van dit bedrijf.

Maar weet niet zeker wat het verschil is tussen de verschillende ISINs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-04 19:29
FWIIW:
Heb meerdere koopopdrachten in ETF's in de -35 tot -40% range uitstaan. Lang niet complete budget staat daar op. Afhankelijk van wat er gebeurt of DCA of opdrachten op 40-50% range.

Ik sluit -40 tot -50 range niet uit op SP500, 'probleem' is dat de tijdslijn van dit corona-probleem goed te overzien is. Kan wel zijn dat EPS nu op bv 130 en PE op 15 zou moeten staan, maar als iedereen ziet dat het over 6-12 maanden 160 en PE weer 20 gaat zijn, dan zien er nog genoeg kopers die nu 140-150 nog prima koop vinden.("ziet" = lees gegokte consensus)

Hopelijk vallen er wat kaartenhuisjes om en is er soort van 'tijdelijke permanente' schade, momenteel is het nog controleerbaar en repareerbaar met steun van CB en overheid of het nu 2 maanden of 6 maanden duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:04
t_captain schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:31:
Ik vind de huidige beurskoersen nogal aan de hoge kant.

Een paar zorgwekkende indicatoren:

* naar ik lees zijn er verschillende grote leasemaatschappijen (Leaseplan, Arval) die momenteel geen nieuwe auto's meer inkopen. Dat betekent dat ze verwachten dat de investering in auto met nieuw leasecontract mogelijk verliesgevend is en het risico niet waard. Wat ligt daaronder? Zijn de kapitaalkosten plots sterk gestegen voor deze maatschappijen? Zijn er grote zorgen over het restwaarderisico van de vloot? Of over wanbetaling bij klanten?

* banken die naar eigen zeggen heel sterk staan, en wel en masse de dividenduitkering schrappen?

* keteneffecten die een credit crunch doen vermoeden?
Over leasemaatschappijen: er worden simpelweg geen auto's meer gemaakt in Europa, de fabrieken zijn dicht. Beetje lastig dan lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:49:
Heeft iemand onderzoek gedaan naar de verschillende Roche's op de Giro? Wil graag een paar aandelen oppakken omdat ik denk dat de kwartaalcijfers erg goed zullen zijn van dit bedrijf.

DeGiro heb ik niet.
Maar Roche Holding staat op de Virtex. ISIN CH0012032048
Dus de CH0012032048 (CH! :) is die op de Zwitserse beurs denk ik.
Als dat helpt.

@Lightning89
Dat heb ik altijd al geroepen met all die Just-in-time fabrikage en bevoorrading.
Als het mis gaat is het gelijk paniek overal omdat niemand voorraden heeft. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door MrMonkE op 30-03-2020 18:05 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04 12:07
Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:49:

De ene is het normale aandeel de andere is de 1/8 adr. Btw als je dit moet vragen op een forum zal ik het lekker bij een spaarrekening houden, ook is het idee dat kwartaalcijfers goed gaan zijn geen reden om aandelen te kopen maar eerder een recept voor mislukking. Waarom verwacht de markt dit niet ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klaasvaak1853 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:06:
[...]

De ene is het normale aandeel de andere is de 1/8 adr. Btw als je dit moet vragen op een forum zal ik het lekker bij een spaarrekening houden, ook is het idee dat kwartaalcijfers goed gaan zijn geen reden om aandelen te kopen maar eerder een recept voor mislukking. Waarom verwacht de markt dit niet ook al?
Mijn spaarrekening heeft geen 300% rendement in 3 maanden.

Ik wist dat er een zielige opmerking als dit ging komen, maar waarom zou ik als andere mensen al research had gedaan het zelf doen? Dit forum is om informatie te delen. Er zijn namelijk bij de Giro 5 verschillende roches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:12:
[...]
Jouw aandelen ook niet. Zoiets kan je alleen achteraf vaststellen en dan is het al te laat om er naar te handelen.

Jouw spaarrekening heeft trouwens ook geen –20% rendement in 3 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Jouw aandelen ook niet. Zoiets kan je alleen achteraf vaststellen en dan is het al te laat om er naar te handelen.

Jouw spaarrekening heeft trouwens ook geen –20% rendement in 3 maanden ;)
Mijn aandelen en opties hebben 300% rendement behaald in 3 maanden. :+

Nu ben ik bijna helemaal uitgecashed en ben ik met dca begonnen op stocks, ik wilde alleen even weten wat de goede ISIN was voor Roche.

Krijg ik gelijk een denigrerende opmerking door iemand die zich Klaas vaak noemt. Zeg dan gewoon niks, denk ik dan. :9

@MrMonkE Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:59
Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Ik wist dat er een zielige opmerking als dit ging komen, maar waarom zou ik als andere mensen al research had gedaan het zelf doen? Dit forum is om informatie te delen. Er zijn namelijk bij de Giro 5 verschillende roches.
Eh... ik volg het aandeel sinds de Trump regering heeft aangekondigd (na aankondiging gelijk toegevoegd aan watchlist) dat zij snel testkits zouden leveren maar dat aandeel is nauwelijks bewogen. Dit naar behoefte om dit soort momenten en effecten op aandelen te kunnen bestuderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZgqfyOadIrKhEX5ghXI65VQ5Tk=/f/image/DGwA4jCxBN3kWuUWseUMLrXj.png
Edit, zoals in mijn watchlist kunt zien doet Roche het niet bijzonder ondanks dat zij nu op dit moment een zeer belangrijke speler zijn mbt Corona virus.

Wat betreft Flatex ben ik wel benieuwd of ze Tradegate aanhouden of ook andere beurzen gaan aanbieden, anders is de propositie lees transactiekosten van 3,90 nou niet heel erg aantrekkelijk. Ik ben trouwens benieuwd wat DeGiro gaat doen nu hun eigen baas de kosten heeft verhoogd :>

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 30-03-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Miki Alleen maar goed dat hij nauwelijks is bewogen toch? Overigens gaat het me niet alleen maar over de test-kits van Corona, mijn focus gaat meer op biomed komen te liggen de komende jaren. Met de vergrijzende bevolking, een goede sector om in te zitten, lijkt mij. (kort gezegd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Anoniem: 1294558 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:08:
[...]
En die ellende in Zuid Europa gaat ons in Noord weer bakken met geld kosten. Economie is daar helemaal naar de vaantjes en die was al niet veel.
Ja, en die Noord-Zuid houding binnen de EU zorgt er prima voor dat de Chinezen straks hun spulletjes gaan leveren in plaats van bedrijven uit het noorden van de EU.

Helaas wordt veel te veel vergeten dat Zuid-Europa een groot gedeelte van die tekorten heeft uitgegeven in het noorden van de EU. Daar is lekker aan verdiend.

Een uitelkaar vallende EU zou nog veel beroerder zijn dan een lockdown van een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:39:
@Miki Alleen maar goed dat hij nauwelijks is bewogen toch? Overigens gaat het me niet alleen maar over de test-kits van Corona, mijn focus gaat meer op biomed komen te liggen de komende jaren. Met de vergrijzende bevolking, een goede sector om in te zitten, lijkt mij. (kort gezegd)
Was jij dit?
https://i.imgur.com/FfBN476.png

(164 miljoen als ik het juist heb)

[ Voor 4% gewijzigd door MrMonkE op 30-03-2020 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:28

tomtom901

Moderator General Chat
Voor de mensen met Rabobank ledencertificaten:

https://www.iex.nl/Column...t-certificaathouders.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door tomtom901 op 30-03-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 02:59
Nope, wat in mijn watchlist staat zijn aandelen die ik niet in bezit heb. Het is puur uit eigen interesse naar aanleiding van events wat er dan met de koers van een aandeel gebeurd.

Edit: zie nu dat je post niet voor mij was bedoeld :)

Anyway leuk plaatje als je naar de data en percentages kijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 30-03-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik beleg eigenlijk pas sinds vorig jaar, en dat in 3 ETF’s.

Nu heb ik vorig jaar geen enkele keer dividend belasting hoeven te betalen, maar ik zag nu dat er voor de Vanguard high dividend yield etf opeens wel dividend belasting in rekening is gebracht.

Voor de andere twee vanguard ETF’s was niks in rekening gebracht.

Ik heb degiro (broker) hier al even een mail over gestuurd, maar voor ik een reactie heb van ze zijn we een maand verder denk ik.

Heeft iemand enig idee hoe dit zit?
Vestigingsland voor deze ETF is net als de andere twee Ierland, redelijk vaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
KunDun schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:14:
Ik beleg eigenlijk pas sinds vorig jaar, en dat in 3 ETF’s.

Nu heb ik vorig jaar geen enkele keer dividend belasting hoeven te betalen, maar ik zag nu dat er voor de Vanguard high dividend yield etf opeens wel dividend belasting in rekening is gebracht.

Voor de andere twee vanguard ETF’s was niks in rekening gebracht.

Ik heb degiro (broker) hier al even een mail over gestuurd, maar voor ik een reactie heb van ze zijn we een maand verder denk ik.

Heeft iemand enig idee hoe dit zit?
Vestigingsland voor deze ETF is net als de andere twee Ierland, redelijk vaag dus.
Zou te maken hebben met de bug van DEGIRO. Mijn VWRL gaf ook belasting en is vandaag spontaan zonder mail ook weer weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:06
Vandaag RSDA kunnen aanschaffen aan 14euro, gaat morgen de deur uit na hopelijk nog een korte run op RSDA te mogen meemaken als ze aankondigen dat ze het dividend behouden. Als ze het dividend niet uitkeren gaat het de deur uit vanaf opening.

Momenteel portefeuille zo opgesteld dat 80% in VWRL en IWDA zal plaatsnemen, echter is dit nog niet aangekocht. Ik wacht tot volgende week wanneer de corona impact het hoogst zal zijn in de US. Ik heb nog geen enkele index van een land zien groenkleuren als het dodental zeer hoog begint te liggen ( ik kijk af naar italie / spanje / duitsland). Ik hoop zo VWRL net onder de 60 te kunnen aanschaffen en IWDA aan net boven de 40.

Ondertussen blijf ik met mijn 20% "speelbudget' daytrades uitvoeren. Alle winst die daar uit komt gaat uiteindelijk ook naar EFT.

Verder zit ik nog altijd gekloot aan het seniorenplatform genaamd keytrade. De transacties zijn veel te hoog. 20euro om RSDA aan te kopen? Op hun tarieven staat dit:
Amsterdam, Parijs (Euronext/Equiduct)Per order en per schijf van 0 tot € 5.000€ 14,95

Geen idee waar ze die 5euro extra nog eens van halen..

Flatex account is nog altijd niet aangemaakt. Woensdag alles aangemeld, maar nog altijd geen bevestiging gekregen aangezien het overgeschreven daar nog altijd niet is aangekomen.. Nu in deze periode is het uiteindelijk super druk. Long ga ik ten vroegste vanaf volgende week, maar toch balen door de te grote kosten bij keytrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotus11
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 19:17
Ik zit te denken om mijn Flatex portefeuille over te zetten naar DeGiro.

Heeft iemand hier ervaring mee. Wat zijn de kosten? Is het verstandig om Flatex nog aan te houden? Of meteen opzeggen?

Mijn account van DeGiro is momenteel ter beoordeling. Heb het namelijk 3 weken geleden aangevraagd.
Vandaag een paar extra vragen voor de accountcontrole gekregen. Ik verwacht binnenkort aangemeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
evleerdam schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Bizar, ik zie het nu ook. Zitten ze iedereen te lokken met 'geen transactiekosten' om een paar maanden later vrolijk transactiekosten te gaan berekenen O-)

PDF alert, kosten document. Zie 2e pagina met tarieven voor na 1 juni: https://banking.flatex.nl...l_bank/public/3200100.pdf
Nou zeg. Lekker dan.

Ik koop weleens losse aandelen, maar die transacties zijn hooguit €150. Dat doe ik alleen omdat het gratis kan via Flatex.

Als je daar €3,90 voor moet afrekenen, is dat een stuk minder aantrekkelijk.

Dat wordt opzeggen en alleen nog maar beleggen bij Fitvermogen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Qunix schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Zou te maken hebben met de bug van DEGIRO. Mijn VWRL gaf ook belasting en is vandaag spontaan zonder mail ook weer weggehaald.
Ah ok, ik was niet bekend met deze bug.
Heeft degiro hier zelf ook iets over gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:32
Rubberen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:15:
Dit weekend zitten zoeken naar eventueel interessante sectoren. Vooral in de olie is er heel wat te doen in de al bizarre tijd. Dat olie nog zal zakken staat zo goed als in steen geschreven - dit blijft zo tot de onenigheid tussen de partijen is opgelost, echter heeft Rusland nog geen 'zin' om die ruzie enigszins op te schorten.

Daarmee is de olieopslag zo goed als vol. In april komt het er op neer dat de opslag op wereldvlak volledig vol zit. Dit biedt een kans om te investeren in scheepvaart die olie vervoert. Dit is een sector die al lange tijd is ondergewaardeerd als je grafieken van verschillende van die bedrijven bekijkt.

Waarom zou je investeren? Er is namelijk sprake om olietankers als tijdelijke opslag te gebruiken - aangezien de opslagtanks allemaal tot aan de rand gevuld zijn.

Voorbeeld van die firma's is bijvoorbeeld
https://www.scorpiotankers.com/our-fleet/ (ticker: STNG)

https://www.euronav.com/fleet/all-vessels/ (ticker EURN)

Edit: Terwijl ik dit type is euronav al 10% gestegen :+
Dat was precies mijn gedachte. Heb dan ook wat Euronav, Scorpio en DHT aangeschaft.

Zie daar op korte termijn ook niet heel veel risico's in eigenlijk, maar het is natuurlijk geen investering voor de lange termijn (wat mij betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
Heb het gevoel dat Nationale Nederlanden met hun ijzersterke balans het dividend trouwens niet gaan schrappen.

Voel vrij om mij te quoten mocht toch het nieuwsbericht deze week volgen dat het wordt geschrapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Maar hoe dan? Elke maand? Elke dag? Elke week? :+

Ook daar zijn genoeg variabelen in. Gezien de koers nu relatief lijkt te stabiliseren, of juist stijgen, wil ik ook maar wat periodieker gaan inleggen en zie ik wel wat het wordt. Weet alleen nog niet hoe vaak. Elke dag bij VWRL aan €1000 wordt een prijzige aangelegenheid, maar wekelijks is de kans weer groot dat je net op verkeerde moment koopt in deze markt.
Dat is inderdaad de juiste vraag. Ik wacht nog 1 week de mayhem in de VS af en stap dan weer in VWRL. Denk met 20% van mijn budget. Ook als het daarna nog fors daalt heb ik nog steeds op een relatief lage koers gekocht en ik kan de andere 80% in stapjes van 20% inzetten. Zelf wil ik steeds 2 weken wachten, tenzij er iets van grotere impact gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 11:21
lotus11 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:21:

Heeft iemand hier ervaring mee. Wat zijn de kosten? Is het verstandig om Flatex nog aan te houden? Of meteen opzeggen?

Mijn account van DeGiro is momenteel ter beoordeling. Heb het namelijk 3 weken geleden aangevraagd.
Vandaag een paar extra vragen voor de accountcontrole gekregen. Ik verwacht binnenkort aangemeld te zijn.
Flater heeft de giro gekocht. Is hetzelfde bedrijf. Die zullen dus geïntegreerd gaan worden naar één.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:48
@The_Yakuza Het is een verzoek vanuit ECB, natuurlijk gaat NN hieraan voldoen. Zodra ze de effecten gaan merken in de lopende polissen, gaan ze de ECB misschien nog wel nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:19:
[...]

Mijn aandelen en opties hebben 300% rendement behaald in 3 maanden. :+

Nu ben ik bijna helemaal uitgecashed en ben ik met dca begonnen op stocks, ik wilde alleen even weten wat de goede ISIN was voor Roche.

Krijg ik gelijk een denigrerende opmerking door iemand die zich Klaas vaak noemt. Zeg dan gewoon niks, denk ik dan. :9

@MrMonkE Thanks :)
Tja... @klaasvaak1853 heeft wel een beetje gelijk. Je had ook getrolled kunnen worden en dan zat je nu met aandelen Roche Bobois. Een Franse producent van dure meubelen. Dat had je kunnen voorkomen door te googelen op Roche Bobois. Vervolgens zijn er nog 4 opties, waarvan 2 "ADR" en een ISIN beginnend met US. Met nog een google search zou je er achter komen dat dit American Depositary Receipt zijn en wat dat inhoudt. Dan zouden er maar 2 4 opties overblijven: "GEN", "INH. SF 1" en 2x 'gewoon'
AG. Je had dan kunnen vragen wat deze afkortingen inhouden. Nu ben je afgegaan op het advies van @MrMonkE maar weet je het verschil niet.
Wie weet doet het er toe als de kwartaalcijfers uitkomen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Tja... @klaasvaak1853 heeft wel een beetje gelijk. Je had ook getrolled kunnen worden en dan zat je nu met aandelen Roche Bobois. Een Franse producent van dure meubelen. Dat had je kunnen voorkomen door te googelen op Roche Bobois. Vervolgens zijn er nog 4 opties, waarvan 2 "ADR" en een ISIN beginnend met US. Met nog een google search zou je er achter komen dat dit American Depositary Receipt zijn en wat dat inhoudt. Dan zouden er maar 2 opties overblijven: "GEN" en "INH. SF 1". Je had dan kunnen vragen wat deze afkortingen inhouden. Nu ben je afgegaan op het advies van @MrMonkE maar weet je het verschil niet.
Ik check altijd even voor ik de ISIN koop natuurlijk, maar jouw verhaal maakt toch juist duidelijk dat het goed is dat ik het even vraag. :)?

Ik heb mijn de Giro nog niet eens geopend trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotus11
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 19:17
Panzer_V schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:39:
[...]

Flater heeft de giro gekocht. Is hetzelfde bedrijf. Die zullen dus geïntegreerd gaan worden naar één.
Volgens mij geldt voor DeGiro de Nederlandse wetgeving en voor Flatex de Duitse.

Flatex verdient door middel van een soort van provisie. Wat in Nederland verboden is...

Flatex heeft DeGiro weliswaar overgenomen maar ze blijven ieder hun eigen identiteit behouden.

Maar misschien is de overstap van portefeuille onderling gewoon gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:48:
[...]

Ik check altijd even voor ik de ISIN koop natuurlijk, maar jouw verhaal maakt toch juist duidelijk dat het goed is dat ik het even vraag. :)?

Ik heb mijn de Giro nog niet eens geopend trouwens ;)
Verstandiger om eerst zelf uit te zoeken en bij twijfel te verifiëren. Heb je nu de Roche Holding AG gekocht die aan de VTX is genoteerd? De variant op de SWX is namelijk bijna 4.5 CHF goedkoper.
Hoe kan dat nou? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Longcat op 30-03-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:53:
[...]

Verstandiger om eerst zelf uit te zoeken en bij twijfel te verifiëren. Heb je nu de Roche Holding AG gekocht die aan de VTX is genoteerd? De variant op de SWX is namelijk bijna 4.5 CHF goedkoper.
Hoe kan dat nou? :+
Ik heb nog niks gekocht, ben het nu juist aan het uitzoeken of de ROG of RO beter bij me past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
BiLLY_daKid schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:39:
@The_Yakuza Het is een verzoek vanuit ECB, natuurlijk gaat NN hieraan voldoen. Zodra ze de effecten gaan merken in de lopende polissen, gaan ze de ECB misschien nog wel nodig hebben.
Ach, NN is mijn laatste sprankje hoop in de financiële sector (ex. V/MA). Koop nooit van mijn leven nog banken, wellicht dat ik daar verzekeraars over een tijdje aan toe ga voegen :+

Als ze het gaan schrappen dan verkoop ik het en verhuis ik het naar een andere sector. Nog maar 2,2% van mn port is NN (al is het dividend wel erg fijn).

Anderen die NN in de port hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 11:28
XeNeRgY schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:38:
[...]

Dat is inderdaad de juiste vraag. Ik wacht nog 1 week de mayhem in de VS af en stap dan weer in VWRL. Denk met 20% van mijn budget. Ook als het daarna nog fors daalt heb ik nog steeds op een relatief lage koers gekocht en ik kan de andere 80% in stapjes van 20% inzetten. Zelf wil ik steeds 2 weken wachten, tenzij er iets van grotere impact gebeurt.
Verwacht je dat de beurzen in de VS nog gaan zakken? Trump verlengd corona maatregelen en de
Beurzen stijgen vandaag 2-4% en dat na de beste beursweek sinds jaren 30 vorige week. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
tommymeerNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Verwacht je dat de beurzen in de VS nog gaan zakken?
Ik wel. We zitten nu op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Fuelke

Forza Ferrari

NN zal misschien eerst stoppen met de inkoop van eigen aandelen voordat ze aan het dividend gaan morrelen?

@Longcat er was volgens mij niet zo lang geleden een aandeel dat flink steeg omdat de naam ervan sterk leek op een hype maar het bedrijf had er in de verste verte niet mee te maken. Klikt nogal vaag nu, kijken of ik het nieuws nog kan vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door Fuelke op 30-03-2020 20:16 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:27
Waxina schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:21:
[...]

Nou zeg. Lekker dan.

Ik koop weleens losse aandelen, maar die transacties zijn hooguit €150. Dat doe ik alleen omdat het gratis kan via Flatex.

lotus11 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:21:

Je zou de grotere posities die je daar hebt kunnen laten staan, tenslotte betaal je nog(!) niets voor het aanhouden van je effecten.
Dan kijk je er weer na zodra je je beleggingen wilt omzetten naar geld of zodra Flatex toch met bewaarloon o.i.d. komt, dan is een paar keer €3,90 betalen ook niet zo'n heel groot probleem...

Degiro zou ik ook niet meer vertrouwen omdat die door Flatex recentelijk is overgenomen.
Alleen bij Bux0 en trade212 kun je nog gratis handelen in aandelen, maar die zijn dan weer erg beperkt in hun aanbod van aandelen en die kunnen natuurlijk ook ineens besluiten toch geld te gaan vragen.

Voor de rest is het waarschijnlijk ook wel het verstandigst om voor een breed gespreid aandelenfonds te gaan.
Scheelt ook veel tijd die je er anders in zou steken, alhoewel ik het zelf persoonlijk ook wel leuk vind om zelf wat uit te zoeken :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

In anders nieuws, dit is een reden waarom ik puts heb in ZM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Fuelke schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:12:
NN zal misschien eerst stoppen met de inkoop van eigen aandelen voordat ze aan het dividend gaan morrelen?

@Longcat er was volgens mij niet zo lang geleden een aandeel dat flink steeg omdat de naam ervan sterk leek op een hype maar het bedrijf had er in de verste verte niet mee te maken. Klikt nogal vaag nu, kijken of ik het nieuws nog kan vinden.
Zoom (en Zoom Technologies).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Nu ben je afgegaan op het advies van @MrMonkE maar weet je het verschil niet.
btw: Ik adviseerde helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie overigens dat bij Flatex er 28% bronbelasting ingehouden is op dividend uitkering.
Het is natuurlijk een Duits bedrijf, echter leef ik in NL dus zou ik toch hier belasting moeten afdragen.
Echter kwam ik ook dit tegen:
https://kroesewevers.nl/a...-laat-uw-geld-niet-liggen

https://www.nedtax.nl/nl/...g-duitsland-bronbelasting

weet iemand hoe dat zit. Kan ik dit bij Flatex terugvragen, of hoef ik de dividend in mijn aangifte in NL niet meer mee te nemen omdat hier al belasting over betaald is.

Ga denk ik de vraag bij Flatex neerleggen, ik heb mij moeten identificeren bij het aanvragen van de rekening dus ze kunnen valideren dat ik een nederlander ben. Dus maximaal 15% dividend belasting.

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 30-03-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waxina schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:21:
[...]

Nou zeg. Lekker dan.

Op dat punt laat ik mijn aandelen staan en trek ik wat dividend. Handelen ga ik dan wel bij een ander doen.

Gelden transactiekosten op aan- en verkopen trouwens? Ik doe best wel veel in kleine transacties dus dat zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Wat zijn de alternatieven? Degiro kost 2E+0.03% bij aandelen.
Bij geen echte alternatieven ga ik wel meer kernselectie-fondsen zoals VWRL kopen bij de giro denk ik.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@JohanNL Ik denk niet dat degiro de kosten gaat verhogen. Flatex heeft klanten gelokt met gratis handelen (in aandelen) en 100 euro bonus. Nu rekenen ze er op dat de klanten die ze nog hebben, en hem dus niet gepeerd zijn met die 100 euro, niet opletten en straks 3.90 betalen om posities te sluiten. De klanten die wel opletten, kunnen nog snel hun aandelen verkopen zonder transactiekosten en daarna gratis handelen in hefboomproducten. Dit laatste was het hele plan: klantenbestand opbouwen en hefboomproducten aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:39:
@JohanNL Ik denk niet dat degiro de kosten gaat verhogen. Flatex heeft klanten gelokt met gratis handelen (in aandelen) en 100 euro bonus. Nu rekenen ze er op dat de klanten die ze nog hebben, en hem dus niet gepeerd zijn met die 100 euro, niet opletten en straks 3.90 betalen om posities te sluiten. De klanten die wel opletten, kunnen nog snel hun aandelen verkopen zonder transactiekosten en daarna gratis handelen in hefboomproducten. Dit laatste was het hele plan: klantenbestand opbouwen en hefboomproducten aansmeren.
Misschien in NL, maar hier is gewoon broker met toegang tot beurzen (en tradegate natuurlijk). CFD's staat ook standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Viper® schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:29:
Ik zie overigens dat bij Flatex er 28% bronbelasting ingehouden is op dividend uitkering.
Het is natuurlijk een Duits bedrijf, echter leef ik in NL dus zou ik toch hier belasting moeten afdragen.
Echter kwam ik ook dit tegen:
https://kroesewevers.nl/a...-laat-uw-geld-niet-liggen

weet iemand hoe dat zit. Kan ik dit bij Flatex terugvragen, of hoef ik de dividend in mijn aangifte in NL niet meer mee te nemen omdat hier al belasting over betaald is.
Gaat het toevallig om dividend van URW?
Die is in Frankrijk genoteerd en dan betaal je dus ook Franse dividendbelasting, die volgens mij 30% was en waarvan je dan 15% terug kunt krijgen of verrekenen.
Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:39:
Volgens mij maken ze er gewoon een groot fiasco van;
Eerst €100 cadeau aanbieden - zonder voorwaarden - waardoor je vooral van die koopjes jagers aantrekt die A toch niet geïnteresseerd zijn in beleggen en B de rekening daarna weer opzeggen.
Nu jagen ze ook nog de serieus geïnteresseerden weg en zijn ze alleen nog '' interessant '' voor die turbo's en CFD's.
Maar volgens mij doet bijna niemand iets met turbo's of CFD's bij Flatex, mede doordat ze dat ook enigszins achter gesloten deuren houden met die risico klassen, er wel andere brokers zijn die deze effecten ook gratis aanbieden en de market makers van Flatex nog wel eens regelmatig offline zijn.

Nee, ze hebben nu min of meer de '' max profit mode '' geactiveerd en als dat niet gaat uitwerken dan gaan ze hun platform wellicht fuseren met Degiro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Het is inderdaad URW, maar ik zie bij Flatex 28% bronbelasting berekend.

Waarom kan de belasting niet automatisch verrekend worden, je bent toch bekend als NL'er. Moet je dit bij Degiro ook doen of gaat dat daar wel automatisch ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Viper® schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:07:

Waarom kan de belasting niet automatisch verrekend worden, je bent toch bekend als NL'er. Moet je dit bij Degiro ook doen of gaat dat daar wel automatisch ?
Je kunt de 15% terugkrijgen via de belastingaangifte volgend jaar, zo werkt dit altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Ik heb het programma van de VPRO net gekeken over de beurs en het virus. Uiteraard zijn de interviews eerder gehouden, maar de meeste hadden het nu al bij het juiste eind en de laatste paar keken nog verder in de toekomst en ziet er niet hoopvol uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Qunix op 30-03-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxina
  • Laatst online: 21-11-2024
Boudewijn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:33:
[...]
Op dat punt laat ik mijn aandelen staan en trek ik wat dividend. Handelen ga ik dan wel bij een ander doen.

Gelden transactiekosten op aan- en verkopen trouwens? Ik doe best wel veel in kleine transacties dus dat zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Wat zijn de alternatieven? Degiro kost 2E+0.03% bij aandelen.
Bij geen echte alternatieven ga ik wel meer kernselectie-fondsen zoals VWRL kopen bij de giro denk ik.
Dat is dan aan- en verkopen inderdaad. Bij de aan- en verkoop van een aandeel van €100 betaal je dan uiteindelijk €7,80. Oftewel 7,8% 'toeslag'. Dan is de lol er wel af, wat mij betreft.

Wat betreft andere gratis brokers, dat weet ik niet. Ik waag me er niet meer aan in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Boudewijn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Lijkt me niet verstandig. Dan lock je die 3.90 kosten per positie in. Ik zou alles verkopen, geld van de rekening halen en rekening sluiten. Transactiekosten voor Amerikaanse aandelen zijn wat lager dan voor NL aandelen bij degiro: 50 cent + USD 0,004 per aandeel.
Dividenden zijn relevant voor je belastingaangifte en van flatex krijg je niet eens een fatsoenlijk jaaroverzicht.

[ Voor 6% gewijzigd door Longcat op 30-03-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm dan is het op 31 mei einde oefening voor mij bij flatex. Het was als pauperbroker best okay, maar niet tegen deze prijzen.

Dank voor het advies mannen.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Viper® schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:07:

Op je IB aangifte staat een aftrekpost "In het buitenland betaalde dividend belasting". Als het goed is krijg je in de jaaropgave van je broker ook te zien hoeveel dat was.

Je moet dus in het buitenland belasting betalen. Maar je hoeft over dat zelfde dividend niet nog een keer belasting te betalen. Tenzij het land waar je hebt betaald een lager percentage rekent.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ok
Wordt dan een deel van de dividend belasting die betaald is dan ook verrekend, want Duitsland en Frankrijk berekenen dus hogere dividend belastingen, of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

De beurs is wel knettergek geworden: https://www.cnbc.com/2020...f-32percent-fed-says.html

Wat doet de DJIA? Bijna 3%.

Ik koop nog een paar puts erbij. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 11:28
Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:46:
De beurs is wel knettergek geworden: https://www.cnbc.com/2020...f-32percent-fed-says.html

Ja hoe is het mogelijk he. Zal de FED aandelen opkopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 22:28

tomtom901

Moderator General Chat

Unlimited QE.. ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 20:21
Dat worden dus groene cijfers op de beurs! De FED zal het toch niet laten klappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

https://brrr.money/

Ach, misschien doen mijn puts wel niks, dan is het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Afbeeldingslocatie: https://tme2.nyc3.digitaloceanspaces.com/images/2d9a432b02b4d1009b6d7fb3cb3e67d7
If Fed is in charge and LQD is showing Fed's "determination", then watch the recent highs in LQD versus S&P
Misschien elk groot fonds boven op de FED aan rebalancen. Of koopt iedereen omdat men nog steeds denkt dat -23-25% korting op komende 2021 SP500 stand mooi moment is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33

Falcon10

Hit it i would !

champion16 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:58:
Dat worden dus groene cijfers op de beurs! De FED zal het toch niet laten klappen.
Ja, paar dagen, een week, en dan ga je geen rode of bloedrode meer zien, maar gewoon aangebakken gefrituurd zwart.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Dat unlimited is ook al aan het afbouwen qua dagelijkse injectie

desalniettemin:
Afbeeldingslocatie: https://tme2.nyc3.digitaloceanspaces.com/images/41223960e880361f06ffd0575dbdbc60
Balance sheet is expected to rise to above USD 8 trillion, or roughly 40% of US GDP.
Das impressive, en een machtig mooie zeepbel.

[ Voor 68% gewijzigd door Ko.Kane op 30-03-2020 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:59

Grote institutionele partijen zijn voor het einde van de maand hun holdings aan het rebalancen. Bijvoorbeeld het Noorse staatsfonds moet voor vele miljarden aandelen aankopen. Hetzelfde geldt voor een hoop 60/40 fondsen en bijvoorbeeld pensioenfondsen. Dit zorgt voor wat opwaarts momentum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
flyguy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:07:
[...]

Grote institutionele partijen zijn voor het einde van de maand hun holdings aan het rebalancen. Bijvoorbeeld het Noorse staatsfonds moet voor vele miljarden aandelen aankopen. Hetzelfde geldt voor een hoop 60/40 fondsen en bijvoorbeeld pensioenfondsen. Dit zorgt voor wat opwaarts momentum.
Het Noorse staatsfonds heeft afgelopen week 92 miljoen Shell aandelen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Vandaag toch nog even wat posities gepakt. In mijn watchlist gerekend vanaf 18 febr decline, MU -22% en AMAT -28%. Mijn planning is om beide in de komende weken te gaan versterken met cash die klaar ligt. Daar kijk ik voor nu de koers nog even voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 22:43
Ligt het aan mij of klopt die prijs van brent op iex voor geen ene meter? Yahoo finance laat een hele andere prijs zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Santee Er zijn meerdere soorten olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik zie het, de prijs van Britse brent klopt wel met een andere bron. Ik denk dat we echter wel redelijk aan de bodem zitten. Iemand enig idee of er een Europese ETF is die ik kan kopen met DeGiro die olie volgt? Ik wilde NYSEARCA: USO, maar dat kan dus niet via DeGiro. Cheers! O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ko.Kane
En sommige olie is erg goedkoop:
Afbeeldingslocatie: https://zh-prod-1cc738ca-7d3b-4a72-b792-20bd8d8fa069.storage.googleapis.com/s3fs-public/styles/inline_image_desktop/public/inline-images/midland%20vs%20canada.jpg?itok=LKdAHvoJ

Binnenkort in de gratis afhalen op graigslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

Nja ligt er een beetje aan hoe lang alles nagenoeg stil blijft liggen als de wereld straks weer op gang komt dan wordt de vraag naar olie natuurlijk weer een stuk hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:58:
[...]

Ik zie het, de prijs van Britse brent klopt wel met een andere bron. Ik denk dat we echter wel redelijk aan de bodem zitten. Iemand enig idee of er een Europese ETF is die ik kan kopen met DeGiro die olie volgt? Ik wilde NYSEARCA: USO, maar dat kan dus niet via DeGiro. Cheers! O+
Producten (links in je scherm) -> 'Trackers (ETFs)' -> selecteer Soort = 'Trackers (gratis') -> rechtsboven zoekbalkje -> 'oil'
Dan zijn er 3 over. Zoek die op in morningstar of zo voor de inhoud en TER.
Je kan die soort filter ook uitzetten natuurlijk, maar dan betaal je wel transactiekosten

[ Voor 7% gewijzigd door Longcat op 30-03-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:02:
[...]

Producten (links in je scherm) -> 'Trackers (ETFs)' -> selecteer Soort = 'Trackers (gratis') -> rechtsboven zoekbalkje -> 'oil'
Dan zijn er 3 over. Zoek die op in morningstar of zo voor de inhoud en TER.
Je kan die soort filter ook uitzetten natuurlijk, maar dan betaal je wel transactiekosten
Bedankt! Ik zie dat ze ook in de kernselectie zitten. Het wordt natuurlijk gissen, maar zodra productie weer op gang komt zie ik wel in dat olie vanzelf weer gaat stijgen. Heel veel goedkoper kan het volgens mij ook niet meer worden... het staat op het laagste niveau van 18 jaar. Ik ga er uiteraard niet heel dik inzitten (want risico's etc.) en ook voor de lange termijn zie ik liever hernieuwbare energie, maar voor een middellange rit kan dit mogelijk een kans zijn. Risico is natuurlijk dat olie nog verder de grond in zakt.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@Santee Die 'gratis filter' is de kernselectie. :+
Kan best dat het weer gaat stijgen, maar realiseer ook dat de opslag overal ter wereld tot de max is gebruikt. Dat zorgt voor extra aanbod. Saudi Arabië en Rusland hebben het ook nog steeds niet bijgelegd (voor zover ik weet). Alle leden van de OPEC+ willen in principe dat iedereen de productie hard omlaag schroeft, behalve zij zelf dan. Dan kunnen ze de gaten in de begroting opvullen met opbrengsten van de olie. Saudi Arabië was altijd 'de baas' en kan dus echt niet zwichten voor Rusland. Rusland heeft echter een betere positie vanwege lagere break-even point qua olieprijs. Die prijzenoorlog kan dus nog wel even doorgaan. Misschien is dit wel het einde van het oliekartel en gaan de olieproducerende landen met elkaar moeten concurreren.
Disclaimer: niet per se mijn mening maar een tegengeluid

[ Voor 98% gewijzigd door Longcat op 30-03-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:09:
Dat weet ik, bedoelde meer dat ik zelf de kernselectie had zitten doorspitten en daar kwamen precies dezelfde ETFs uit :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Stel als over x maanden er een vaccin is en we weer langzaam herstellen. Hoe gaan die 33% werkloze Amerikanen een baan vinden? Zal ook wel langzaam gaan. Dan denk ik vervolgens dat het effect dan weer op de beurs te zien zal zijn. En met alle maatregelen in het verleden en wat nog moet komen (ecb, fed, etc)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Qunix schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:12:
Stel als over x maanden er een vaccin is en we weer langzaam herstellen. Hoe gaan die 33% werkloze Amerikanen een baan vinden? Zal ook wel langzaam gaan. Dan denk ik vervolgens dat het effect dan weer op de beurs te zien zal zijn. En met alle maatregelen in het verleden en wat nog moet komen (ecb, fed, etc)......
De SP500 gaat ook omhoog als hele volksstammen in de meth kreukels liggen. Zoek eens op documentaires : "appalachian mountains" + "poor" of "poverty". Dat zullen er misschien wat weer worden.

Of "detroit'' en armoe. Dat is 2009 ook niet te boven gekomen. Maar daar merk je niks van met je SP500 ETF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
@Qunix Als de bedrijven nog bestaan (= niet failliet gegaan door steun overheid), dan zullen ze de mensen die ontslagen zijn weer aannemen. Ze hebben daar geen werktijdverkorting voor zover ik weet.
Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:12:
[...]

Dat weet ik, bedoelde meer dat ik zelf de kernselectie had zitten doorspitten en daar kwamen precies dezelfde ETFs uit :9 8)7
Je kan beter dat filter gebruiken. In het pdf document staat niet alles. Bijv. de Amundi EM ETF die ik wel eens heb genoemd in dit topic zit in de kernselectie (zichtbaar in gratis filter), maar staat niet in dat document. Staat er nu wel in zie ik, vroeger niet. :$

[ Voor 74% gewijzigd door Longcat op 30-03-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:09:
Kan best dat het weer gaat stijgen, maar realiseer ook dat de opslag overal ter wereld tot de max is gebruikt. Dat zorgt voor extra aanbod. Saudi Arabië en Rusland hebben het ook nog steeds niet bijgelegd (voor zover ik weet). Alle leden van de OPEC+ willen in principe dat iedereen de productie hard omlaag schroeft, behalve zij zelf dan. Dan kunnen ze de gaten in de begroting opvullen met opbrengsten van de olie. Saudi Arabië was altijd 'de baas' en kan dus echt niet zwichten voor Rusland. Rusland heeft echter een betere positie vanwege lagere break-even point qua olieprijs. Die prijzenoorlog kan dus nog wel even doorgaan. Misschien is dit wel het einde van het oliekartel en gaan de olieproducerende landen met elkaar moeten concurreren.
Disclaimer: niet per se mijn mening maar een tegengeluid
Ik heb net de ETC optie moeten aanzetten in Degiro, ze drukken je wel heel erg op het hart om lang en breed onderzoek te doen over de risico's en lopende kosten. Zijn die zoveel hoger dan een ETF? Ik kan mij voorstellen dat het risico hoog is (zoals we bij de koers hebben gezien afgelopen 2 maanden), echter kan in mijn ogen de olie prijs niet heel veel verder meer zakken en is het risico dus nog relatief laag. Wat is jou idee hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@Santee Je moet even naar de website van de aanbieder(s), dacht WisdomTree en kijken wat voor kosten ze in rekening brengen. Zou nog best een 1-2% kunnen zijn, dus niet zomaar aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-03 15:24
@Santee @Longcat dit staat ook in de pdf volgens mij dus 1,49%

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Hm dan kijk ik de situatie ook nog even aan, gezien er steeds meer productie stopt en opslag vol raakt is de weg naar beneden eigenlijk nog vrij open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 03:49
@Brons , de Rabobank is een cooperatie zonder aandeelhouders dus mijn argument dat certificaten senior zijn aan aandeelhouders is niet van toepassing, mijn excuses.

That said, jou argument dat het rommel is omdat "normale" aandeelhouders een stukje van het bedrijf krijgen is niet relevant: De certificaten zijn uitgegeven met een bepaalde risico/rendement profiel dat anders is dan aandelen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:56
Ben Carlson schrijft vaak goede artikelen.
Even Warren Buffett Can’t Nail the Bottom

It’s easy to become obsessed with predicting the bottom during a market crash. Positive outcomes during down markets have more to do with your time horizon as an investor than your ability to call the bottom.
Afbeeldingslocatie: https://awealthofcommonsense.com/wp-content/uploads/2020/03/Annotation-2020-03-22-221127.jpg
https://awealthofcommonse...ett-cant-nail-the-bottom/
A Short History of Dead Cat Bounces

Many of histories great crashes have exhibited head-fake rallies that offered investors a false sense of hope that proved to be fleeting.
https://awealthofcommonse...tory-of-dead-cat-bounces/

[ Voor 37% gewijzigd door Pistachenootje op 31-03-2020 05:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:53
En het maakt toch weinig uit of je nu net de bottom kan vinden of niet. Waarschijnlijk ga je in dergelijke periode toch niet all-in uit schrik dat het nog lager kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:12
Volgens mij is de meest nuchtere manier om er naar te kijken niet de vraag of de koersen nou op de bodem zijn of niet, maar de vraag hoeveel een bedrijf nou werkelijk waard is in factoren als (potentiële) omzet, winst etc. Veel bedrijven schieten in een crisis als deze veel verder door naar beneden dan op grond van zulke langetermijn indicatoren 'logisch' zou zijn. (Omdat de markt nou eenmaal vaak niet rationeel en logisch is...)

In dat kader bezien kun je je op een gegeven moment afvragen of de koers al lager is dan je langetermijn doel (en dus aan het 'doorschieten' is) of niet. Als de koers lager is, dan kun je ofwel wachten tot het aandeel in 'het dal' is, maar dat dal is moeilijk te bepalen. Of je begint vast met kopen, aangezien iedere waarde, die lager is dan het langetermijn doel, in principe het dal kan zijn. Dan steek je dus niet zozeer energie in het gokken op het dal van de markt, maar steek je je energie meer in de langetermijn doelen. Dat komt vvolgens mij een beetje overeen met het verschil tussen beleggen en speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 23:50
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:49:
Volgens mij is de meest nuchtere manier om er naar te kijken niet de vraag of de koersen nou op de bodem zijn of niet, maar de vraag hoeveel een bedrijf nou werkelijk waard is in factoren als (potentiële) omzet, winst etc. Veel bedrijven schieten in een crisis als deze veel verder door naar beneden dan op grond van zulke langetermijn indicatoren 'logisch' zou zijn. (Omdat de markt nou eenmaal vaak niet rationeel en logisch is...)

In dat kader bezien kun je je op een gegeven moment afvragen of de koers al lager is dan je langetermijn doel (en dus aan het 'doorschieten' is) of niet. Als de koers lager is, dan kun je ofwel wachten tot het aandeel in 'het dal' is, maar dat dal is moeilijk te bepalen. Of je begint vast met kopen, aangezien iedere waarde, die lager is dan het langetermijn doel, in principe het dal kan zijn. Dan steek je dus niet zozeer energie in het gokken op het dal van de markt, maar steek je je energie meer in de langetermijn doelen. Dat komt vvolgens mij een beetje overeen met het verschil tussen beleggen en speculeren.
Het hele probleem is dat je niet weet wat een bedrijf waard is nu. Als deze situatie nog 1 jaar duurt zijn bepaalde bedrijven falliet. Als het over 1 maand voorbij is dan zullen diezelfde bedrijven herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Klopt. Als je op zeker speelt, dan kies je de bedrijven die 'logischerwijs' ook na een jaar nog zouden bestaan. Met een redelijk duidelijke markt en voldoende vet op de botten. (Was dat vroeger niet ook een van de uitgangspunten van buffet? Kiezen voor duidelijke, 'begrijpelijke' bedrijven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19

Zenix

BOE!

Het viel mij op dat de 11 miljoen aan market orders weg waren bij de Rabobank certificaten? Maar 50k 'laat'
Ik heb de certificaten kunnen verkopen voor 93, volgens mij niet slecht met de de verwachtingen die we gisteren hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 03:02
Zenix schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:07:
Het viel mij op dat de 11 miljoen aan market orders weg waren bij de Rabobank certificaten? Maar 50k 'laat'
Ik heb de certificaten kunnen verkopen voor 93, volgens mij niet slecht met de de verwachtingen die we gisteren hadden.
Ze hebben het echt perfect gedaan. Hele goede damage control door gisteren de handel dicht te doen. Het opende op 90% vandaag, wat ik zelf vrij hoog vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 23:50
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:36:
Klopt. Als je op zeker speelt, dan kies je de bedrijven die 'logischerwijs' ook na een jaar nog zouden bestaan. Met een redelijk duidelijke markt en voldoende vet op de botten. (Was dat vroeger niet ook een van de uitgangspunten van buffet? Kiezen voor duidelijke, 'begrijpelijke' bedrijven?)
Die degelijke bedrijven zijn ook minder hard gedaald dan de meer risicovolle bedrijven. De markt prijs dit allemaal in. Zoals gezegd, je kan uiteraard gokken op de markt, maar voor 90% van de mensen hier is dat puur emotie zonder enige vorm van analyse. Vervolgens heb je 9% die iets van analyse doet maar er niet genoeg van snapt en wellicht is hier 1% die het snapt, analyseert en dan een educated guess maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:53
R.van.M schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:13:
Die degelijke bedrijven zijn ook minder hard gedaald dan de meer risicovolle bedrijven. De markt prijs dit allemaal in. Zoals gezegd, je kan uiteraard gokken op de markt, maar voor 90% van de mensen hier is dat puur emotie zonder enige vorm van analyse. Vervolgens heb je 9% die iets van analyse doet maar er niet genoeg van snapt en wellicht is hier 1% die het snapt, analyseert en dan een educated guess maakt.
Waarbij je ook niet moet onderschatten dat zelfs de beste analyses het niet winnen van het feit dat je geen insider kennis hebt. Je ziet niet voor niets vaak een beurskoers al reageren op nieuws voordat het nieuws naar buiten komt, en er zit ook iemand in het Witte Huis die geen enkele impulscontrole of filter heeft maar wel met een enkele Tweet de beurzen omhoog of omlaag kan duwen. Daarnaast wil er af en toe ook nog weleens iets gebeuren wat niemand had kunnen voorzien.

Het is wel leuk om een beetje te spelen met je eigen voorgevoel en inzichten, maar als je verstandig bent is dat bijzaak, gokken met geld wat je wel kan missen. Het is geen verstandige strategie omdat met een groot deel van je portefeuille te doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:29
@R.van.M en dat is precies wat het blijft een guess , ik snap dat het leuk is om over koersverloop, toekomstige verwachting enzovoorts te praten. Ik doe het ook graag. Maar voor eigenlijk iedereen die niet zijn beroep ervan wil maken is een simpele ETF en vooral lang op een gestructureerde manier bijkopen de beste en enige verstandige optie.

Wat je ook al aangeeft, de meesten hebben niet echt door wat beleggen nu eigenlijk echt is. En dankzij de democratisering van de toegang tot de markten via ETF's heeft iedereen nu eenvoudig toegang tot de gemiddelde (historische) rendementen. In plaats van dat aan te pakken gaan zijn er veel mensen die het beter denken te kunnen en zelf aan de slag gaan.

En dat is best gek eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 14:04
DJTimo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:13:
[...]
Ze hebben het echt perfect gedaan. Hele goede damage control door gisteren de handel dicht te doen. Het opende op 90% vandaag, wat ik zelf vrij hoog vind.
Heeft er misschien ook iets mee te maken dat alle bestaande orders er gisteren eind van de dag uit zijn gegooid / geroyeerd door Euronext. Zie onderstaand bericht van de Rabo:
Belangrijke wijziging in verhandeling Rabobank Certificaten

Op 29 maart 2020 heeft Rabobank het besluit bekend gemaakt om tot ten minste 1 oktober 2020 geen vergoeding uit te keren op de Rabobank Certificaten. Door dit besluit is er gedurende die periode geen oplopende beoogde vergoeding op de Rabobank Certificaten. Euronext heeft aangekondigd dat de Rabobank Certificaten vanaf 31 maart 2020 “dirty” bij de beurs verhandeld worden. Dit betekent dat op het moment van aan- en verkoop de opgelopen beoogde vergoeding niet meer afzonderlijk bij de aan- of verkoopprijs tussen de koper en verkoper verrekend zal worden. Mede door deze aankondiging van Euronext kon daarom op 30 maart 2020 ook geen handel plaatsvinden in de Rabobank Certificaten. Als gevolg hiervan heeft Euronext besloten dat alle uitstaande orders in de Rabobank Certificaten tot en met 30 maart 2020 zijn geannuleerd.
Dan snap ik dat het aanbod zo is teruggelopen opeens.. Ik denk dat het misschien dus nog wel door gaat zakken vandaag? Door mensen die erachter komen dat hun certificaten toch nog niet verkocht zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Bruinbaard op 31-03-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Ik vind het volume van de Rabo Certs nogal 'klein'. Het lijkt er dus op dat de huidige koers bepaald wordt door een relatief kleine club die handelt.

Zouden de grote jongens gewoon blijven zitten in de Certs en zouden het alleen bange particulieren zijn die nu aan het verkopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 03-05 12:36

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Iemand enige suggestie naar een broker die momenteel niet mijn handen in het haar zit?
Vorige vrijdag proberen een profiel aan te maken bij Lynkx België. Laten ze doodleuk weten dat er minstens 2 weken wachtrij is momenteel...
Daar heb ik eigenlijk geen zin in momenteel. zeker gezien ze er eigenlijk nog bij zeggen dat het makkelijk nog langer kan duren dan 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Joindry schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:51:
Iemand enige suggestie naar een broker die momenteel niet mijn handen in het haar zit?
Vorige vrijdag proberen een profiel aan te maken bij Lynkx België. Laten ze doodleuk weten dat er minstens 2 weken wachtrij is momenteel...
Daar heb ik eigenlijk geen zin in momenteel. zeker gezien ze er eigenlijk nog bij zeggen dat het makkelijk nog langer kan duren dan 2 weken.
Voor Nederland of België?

In NL kan je vaak met 1 klik op de knop bij je huisbank een effectendepot openen waarna je direct kan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
Panzer_V schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:48:
Ik vind het volume van de Rabo Certs nogal 'klein'. Het lijkt er dus op dat de huidige koers bepaald wordt door een relatief kleine club die handelt.

Zouden de grote jongens gewoon blijven zitten in de Certs en zouden het alleen bange particulieren zijn die nu aan het verkopen zijn?
Er is inmiddels voor 30 miljoen stukken verhandeld vandaag, terwijl 15 miljoen voor een hele dag normaal is. Ok, ik had wat meer verwacht gezien de omstandigheden, maar toch best veel?

Ik vind de bied/laat dan soms weer echt rare sprongen maken, zit soms bijna een euro tussen!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19

Zenix

BOE!

@Panzer_V Zie uitleg van Bruinbaard, dat verklaart veel. Ik vond het al zo raar dat opeens 11 miljoen aan laat weg was. Ik heb daarmee dus geluk gehad, anders stond de koers een stuk lager en had ik het niet verkocht. Koers gaat nu al weer naar beneden en als diegene die allemaal een market order hadden gedaan doorhebben dat hun order is geannuleerd, gaan we waarschijnlijk nog verder naar beneden.

Daarnaast zijn er ook genoeg mensen dit soort nieuws helemaal niet volgen, maar pas volgende week achterkomen dat hun coupon opeens niet is uitgekeerd..

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 31-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
evleerdam schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Er is inmiddels voor 30 miljoen stukken verhandeld vandaag, terwijl 15 miljoen voor een hele dag normaal is. Ok, ik had wat meer verwacht gezien de omstandigheden, maar toch best veel?

Ik vind de bied/laat dan soms weer echt rare sprongen maken, zit soms bijna een euro tussen!
Ja het is meer dan 'normaal'. Logisch ook! Maar ten opzichte van het aantal uitstaande Certs vind ik het erg kleine volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
R.van.M schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Volgens mij is dat toch precies wat ik zeg? Het heeft weinig zin om te gokken op de markt, die kan omhoog of om laag gaan. Maar kun je beter kijken naar hoe het bedrijf zelf er bij staat en wat je daar van/over denkt. Uiteraard heeft de markt heel veel ingeprijsd, maar in die inprijzing zitten zowel de lange termijn groei-effecten als het korte-termijn verder dalen effect inbegrepen. Dus als 'de markt' nog angstig is en een daling verwacht, dan zal de koers lager zijn dan wat je puur op basis van de lange-termijn verwachtingen zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 03-05 12:36

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Panzer_V schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Voor Nederland of België?

In NL kan je vaak met 1 klik op de knop bij je huisbank een effectendepot openen waarna je direct kan handelen.
BE, ik Belgie kan mijn bank het ook, maar is nauwelijk broker aan, en hebben een heel beperkt aanbod in aandelen waarin je kan investeren.
Pagina: 1 ... 79 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.