Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Rubberen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:15:
Dit weekend zitten zoeken naar eventueel interessante sectoren. Vooral in de olie is er heel wat te doen in de al bizarre tijd. Dat olie nog zal zakken staat zo goed als in steen geschreven - dit blijft zo tot de onenigheid tussen de partijen is opgelost, echter heeft Rusland nog geen 'zin' om die ruzie enigszins op te schorten.

Daarmee is de olieopslag zo goed als vol. In april komt het er op neer dat de opslag op wereldvlak volledig vol zit. Dit biedt een kans om te investeren in scheepvaart die olie vervoert. Dit is een sector die al lange tijd is ondergewaardeerd als je grafieken van verschillende van die bedrijven bekijkt.

Waarom zou je investeren? Er is namelijk sprake om olietankers als tijdelijke opslag te gebruiken - aangezien de opslagtanks allemaal tot aan de rand gevuld zijn.

Voorbeeld van die firma's is bijvoorbeeld
https://www.scorpiotankers.com/our-fleet/ (ticker: STNG)

https://www.euronav.com/fleet/all-vessels/ (ticker EURN)

Edit: Terwijl ik dit type is euronav al 10% gestegen :+
You're late to the party.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:44
UglyDinosaur schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb even mijn verwachtingen wat betreft sterfgevallen in de VS in een excelleke gezet. In de meest optimistische schatting kom ik binnen een week op 2800 doden per dag en na 3 weken 100.000 doden in totaal en 10.000 per dag...

Ik vermoed dat ze dan in de VS niet meer zo optimistisch gaan zijn
Het klinkt natuurlijk lekker dramatisch, 100.000 doden. Maar ik vind het niet heel veel dramatischer dan bijvoorbeeld de 60.000 doden die de griep twee jaar geleden eiste. Het is natuurlijk wel meer, maar ik vind het geen totaal andere orde van grootte. Het grootste probleem zit hem echter in de snelheid van de sterfgevallen, vergeleken met de gewone griep. Dat maakt de druk op de zorginstellingen zo hoog. (En natuurlijk de economische impact van de inperkingsmaatregelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Rubberen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:15:
Daarmee is de olieopslag zo goed als vol. In april komt het er op neer dat de opslag op wereldvlak volledig vol zit.
Ho ho, vader. De opslag loopt vol in de komende weken. ZH spreekt van 10 weken: https://www.zerohedge.com...orage-space-about-run-out. Ik heb onlangs ook een andere bron gezien die sprak over 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:07
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:21:
[...]

You're late to the party.
Hangt af tot hoe laat die party duurt. Al moet ik toegeven dat dit wel zuur is.

Echter kan je de instap nog maken in de US beurs, dan spreek ik over STNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Rubbergrover1 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Het klinkt natuurlijk lekker dramatisch, 100.000 doden. Maar ik vind het niet heel veel dramatischer dan bijvoorbeeld de 60.000 doden die de griep twee jaar geleden eiste. Het is natuurlijk wel meer, maar ik vind het geen totaal andere orde van grootte. Het grootste probleem zit hem echter in de snelheid van de sterfgevallen, vergeleken met de gewone griep. Dat maakt de druk op de zorginstellingen zo hoog. (En natuurlijk de economische impact van de inperkingsmaatregelen.)
Laatste berichten gaan al richting potentiele 220k-2,2m doden, US alleen al. 10k/dag wordt verwacht als piek, uitgaande dat maatregelen effectief blijken en anders...

Als dat werkelijkheid wordt en op gang komt, dan is wat we nu zien slechts een dead-cat bounce op de S&P/Dow/Nasdaq, en trekt het vanzelf de rest van de beurzen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 30-03-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:34
@Rubbergrover1 De 100K doden is niet zo speciaal, wel als het daarna met nog 10K (en verder exponentieel stijgend) per dag verder op gaat lopen. En dat is het moeilijke, voor idereen, om in te schatten hoe dat gaat verlopen en hoe lang een lock-down en in welke vorm(en) moet/gaat duren voor er een meer permanent oplossing is.
Ik zie zelf op dit moment nog steeds veel positieve mensen die "koopjes" zien. Als er op korte termijn een permanente oplossing is, dan klopt dat. Anders niet. Tot zover mijn glazen bol :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 09:01
Xanaroth schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Laatste berichten gaan al richting potentiele 220k-2,2m doden, US alleen al.

Als dat werkelijkheid wordt en op gang komt, dan is wat we nu zien slechts een dead-cat bounce op de S&P/Dow/Nasdaq, en trekt het vanzelf de rest van de beurzen mee.
De 100.000 die ik aanhaalde is ook een best case scenario en gaat ook maar over de doden binnen drie weken... Daarna blijft dit oplopen natuurlijk.... Nog een week stijging van 30% per dag van de doden en daarna 10% per dag. Dat houdt wel in dat ze de boel wel moeten dichtgooien vanaf nu...

Als ze niets doen en de 30% per dag blijft doorzetten spreken we over 100.000 doden binnen 2 weken en een 25.000 doden elke dag tegen dan... Op drie weken een half miljoen doden en 100.000 doden per dag (als ze niets doen)...

[ Voor 5% gewijzigd door UglyDinosaur op 30-03-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Laatst online: 12-08 12:37
@Rubberen Oil volatility (hier is ook een 'VIX' voor) is extreem hoog, dus dat is niet zo gek.
Rubberen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Hangt af tot hoe laat die party duurt. Al moet ik toegeven dat dit wel zuur is.

Echter kan je de instap nog maken in de US beurs, dan spreek ik over STNG.
Vorige week nog verschillende berichten op Twitter van oliehandelaren dat o.a. Shell olietankers aan het volladen was. Dus tja, beetje late to the party. :9 Het kan altijd erger natuurlijk, maar ze zijn ook op verschillende plekken de 'kraan aan het dichtdraaien'.

[ Voor 78% gewijzigd door Longcat op 30-03-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Waarom gaat de ICT group zo hard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@Santee Gem. volume op dat aandeel is ~15k stuks. Dan zit je op ruim een ton in euro's. Dat soort aandelen kunnen makkelijk op en neer stuiteren zonder nieuws. En zelfs al is er nieuws, dan kom je daar niet makkelijk achter want ze gaan niet bepaald op de voorpagina van de kranten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
rube schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:28:
@Rubbergrover1 De 100K doden is niet zo speciaal, wel als het daarna met nog 10K (en verder exponentieel stijgend) per dag verder op gaat lopen. En dat is het moeilijke, voor idereen, om in te schatten hoe dat gaat verlopen en hoe lang een lock-down en in welke vorm(en) moet/gaat duren voor er een meer permanent oplossing is.
O, zeker. Het ging mij meer over het algemene beeld dat er is en het gesmijt met getallen zonder enige context wat je soms ziet. Zoiets als een dramatische opening van het nieuws dat er in Nederland weer 100 doden op een dag zijn gevallen. Terwijl dat er tijdens een normale griepgolf veel meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:33:
@Rubberen Oil volatility (hier is ook een 'VIX' voor) is extreem hoog, dus dat is niet zo gek.

[...]

Vorige week nog verschillende berichten op Twitter van oliehandelaren dat o.a. Shell olietankers aan het volladen was. Dus tja, beetje late to the party. :9 Het kan altijd erger natuurlijk, maar ze zijn ook op verschillende plekken de 'kraan aan het dichtdraaien'.
Een van de onderdelen van Shell die (heel veel) geld verdient nu is de trading afdeling. Denk idd dat die iets sneller hebben gereageerd :p

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 30-03-2020 11:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Panzer_V schreef op maandag 30 maart 2020 @ 06:44:
[...]

Zeer zeker heb ik de voorwaarden gelezen, het hele prospectus zelfs!

We gaan het meemaken. De dividend betaling wordt stopgezet in opdracht van de ECB enzo. Alle bedrijven zullen hun dividend betalingen stop gaan zetten, Rabo is gewoon de eerste die een betaaldatum had staan.

Kijk straks maar eens wat Shell gaat doen als blijkt dat ze opeens niets meer gaan uitbetalen.......(los van de A/ B discussie :+ die sommigen hier graag voeren 8)7 ).
I.t.t. die certificaten hoeft het schrappen van dividend geen negatieve gevolgen te hebben voor de koers van een aandeel en/of het uiteindelijke rendement, zolang er maar wel een goede verklaring voor is en er niet ineens " lijken uit de kast komen " voor waarom het dividend wordt geschrapt of " ECB wil dit dus doen wij dat " :+

De A/B discussie is juist heel interessant en daar valt op een alternatieve manier rendement mee te maken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Panzer_V schreef op maandag 30 maart 2020 @ 06:44:
[...]

(los van de A/ B discussie :+ die sommigen hier graag voeren 8)7 ).
Ik snap deze opmerking niet. Discussie Shell A/B is juist interessant. Als ze écht identiek zijn qua rechten, dan kun je ~5-6% rendement behalen met een netto 0 positie in Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Longcat schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:33:

[...]

VIX vind ik een interessante tool, echter in situaties zoals deze lijkt het me wat overbodig dit in de gaten te houden. Ik bedoel, zonder naar de VIX te kijken weet ik ook wel dat in deze situatie vanaf het aankooppunt ik 10% kan dalen of net het omgekeerde.

Beurs zit even op het niveau van crypto, als in harde stijgingen en harde dalingen in een korte tijd vaak zonder enige logica. (alhoewel de beurs werkelijk alles slaat - in crypto is er eigenlijk meer logica te vinden momenteel dan wat de beurs momenteel doet)

Ondertussen wil ik Shell even uitroepen tot beste daytrader aandeel @

[ Voor 6% gewijzigd door Rubberen op 30-03-2020 11:38 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb Euronext gebeld en zij bevestigen dat de Rabo certificaten vandaag NIET meer open gaat. Het systeem wat de openingsprijs zou moeten bepalen was vastgelopen en het lukt ze intraday niet om dit te resetten. Dit is echt de grootste lulkoek die ik in lange tijd heb gehoord. 8)7 :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 04:54:
[...]

Leg eens uit waarom Rabobank "eigenlijk in default gaat". Besef je dat dividend op certificaten != coupon op obligaties is?!?!

[...]

Nog zo'n mooie. Rabobank legt het wel degelijk uit: https://www.rabobank.nl/p...en/rabobank-certificaten/

Waarom is dit "pure rommel"? Wil je dat eens uitleggen?

Wat een onzin wordt hier gepost zeg......
Helemaal mee eens. Overigens worden die certificaten nominaal gequote. Er ligt een market order voor 8 miljoen euro face value. Dat is he-le-maal niks. Een afrondingsfoutje op de balans van de Rabobank. Enkele tientallen vermogende particulieren die hun certificaten verkopen (met een enorm domme market order) omdat er geen dividend meer wordt uitgekeerd. En omdat deze rotzooi bijna alleen verhandeld wordt door optimistische particulieren is er op dit moment nul liquiditeit in die dingen. Maar volgens dit topic staat de Rabobank op instorten .. Alsjeblieft, blijf dingen even in perspectief zien. Allemachtig.

Neemt niet weg dat een hele hoop mensen die certificaten gekocht hebben (lees: aangesmeerd zijn door de Rabobank) als 'veilig rendement' en er nu achter komen dat dat absoluut niet zo is. Die mensen hadden deze certificaten nooit moeten kopen als ze nu bezorgd raken en dat kun je denk ik de adviseurs van de Rabobank ook kwalijk nemen. Dit was nooit een 'veilige belegging' als een staatsobligatie of een spaarrekening. Het dividend was nooit gegarandeerd en de teruggave van principaal ook niet. In die zin is/was het product wel degelijk rommel voor de gemiddelde consument die dit product heeft gekocht / aangesmeerd is.

[ Voor 4% gewijzigd door writser op 30-03-2020 11:53 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 04:54:

Nog zo'n mooie. Rabobank legt het wel degelijk uit: https://www.rabobank.nl/p...en/rabobank-certificaten/

Waarom is dit "pure rommel"? Wil je dat eens uitleggen?

Wat een onzin wordt hier gepost zeg......
Rabobank heeft geen plichten tegenover de houders van de certificaten. Ze kunnen morgen beslissen om nooit meer te betalen en dat zal geen gevolgen hebben voor de certificaten. Ze worden niet automatisch teruggekocht, ze worden niet omgezet in een ander product. Niets. Ik vraag mij sterk af of ze de bejaarden die ze deze producten hebben verkocht als mooi stabiel vast inkomen hebben geadviseerd over het feit dat de certificaten 0 euro waard zijn als het bestuur van Rabobank dit beslist. Ik betwijfel het.

Daarom is dit product rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:55

Polycom

Poes van goud

Het is maar hoe je er naar kijkt. Als de pleuris uitbreekt dan sta je inderdaad helemaal achteraan in de rij met je verlies. Echter, de afgelopen jaren kon je er een mooie rendement mee pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Brons https://www.banken.nl/nie...ggen-in-ledencertificaten
Rabobank informeert klanten over risico’s
Volgens een woordvoerder van Rabobank, tegenover het Financieele Dagblad, hebben certificaathouders veel vragen. “Daaruit bleek voor ons dat niet alle houders wisten wat voor soort papier ze in handen hadden”. Als reactie hierop heeft de Rabobank alle 150.000 certificaathouders aangeschreven met het advies maximaal 20% van hun vermogen in de ledencertificaten onder te brengen. Daarnaast waarschuwt de bank dat de certificaten een beleggingsproduct zijn en geen spaarproduct. “De koers ligt niet vast en is afhankelijk van vraag en aanbod”, staat in de brief. Directeur Private Banking Pim Mol zet het advies / oproep kracht bij door ook via RTL Z te wijzen op het belang van “een goede risicospreiding”.
Of er naar geluisterd is, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 20-09 16:46
writser schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Helemaal mee eens. Overigens worden die certificaten nominaal gequote. Er ligt een market order voor 8 miljoen euro face value. Dat is he-le-maal niks. Een afrondingsfoutje op de balans van de Rabobank. Enkele tientallen vermogende particulieren die hun certificaten verkopen (met een enorm domme market order) omdat er geen dividend meer wordt uitgekeerd. En omdat deze rotzooi bijna alleen verhandeld wordt door optimistische particulieren is er op dit moment nul liquiditeit in die dingen. Maar volgens dit topic staat de Rabobank op instorten .. Alsjeblieft, blijf dingen even in perspectief zien. Allemachtig.

Neemt niet weg dat een hele hoop mensen die certificaten gekocht hebben (lees: aangesmeerd zijn door de Rabobank) als veilige belegging en er nu achter komen dat dat absoluut niet zo is. Die mensen hadden deze certificaten nooit moeten kopen als ze nu bezorgd raken en dat kun je denk ik de adviseurs van de Rabobank deels kwalijk nemen. Maar die beleggers zelf ook. Dit was nooit een 'veilige belegging' als een staatsobligatie of een spaarrekening. Het dividend was nooit gegarandeerd en de teruggave van principaal ook niet.
Mijn Rabobank hypotheek adviseur adviseerde ze mij zelfs vorig jaar :')

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51
Strider schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Ja, en dat vind ik een hele slechte zaak. Wij van WC-eend adviseren WC-eend .. Mijn ouders hebben ze ook denk ik. Enorme belangenverstrengeling .. Hoe kun je zo'n adviseur ooit serieus nemen? Die zal nooit tegen je zeggen: "koop maar VWRL bij DeGiro". De gemiddelde Nederlander met wat vermogen heeft veel te veel vertrouwen in 'de adviseur van de bank' want 'het is zijn baan'. Misschien tot op zekere hoogte, maar zijn/haar baan is commissie opstrijken voor de Rabobank en als hij/zij echt zo'n geniale belegger was werkte hij/zij wel bij een hedge fund .. Maar die redenatie gaat er bij de meeste mensen niet in.

[ Voor 43% gewijzigd door writser op 30-03-2020 12:02 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
@Strider Wij van WC eend. En ze zijn met bakken bij goedgelovige klanten naar binnen geduwd. Die mensen hebben echt niets gelezen van de kleine letters. Want die varen er blind op. Want mijn grootvader deed al zijn bankzaken al met Rabo.

FTM heeft er een flink aantal artikelen over geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Polycom schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:51:
Het is maar hoe je er naar kijkt. Als de pleuris uitbreekt dan sta je inderdaad helemaal achteraan in de rij met je verlies. Echter, de afgelopen jaren kon je er een mooie rendement mee pakken. :)
Resultaten uit het verleden zijn inderdaad mooi. Naar mijn mening zijn ze gestructureerd als scam. Er moet tenminste een mechanisme inzitten dat er gevolgen zijn voor het niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Polycom schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:10:
Het is allemaal de schuld van de Rabobank :+
Ik moest lachen. :X
Naar welk programma kijk ik trouwens?

[ Voor 45% gewijzigd door Qunix op 30-03-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Leuke afwisselende uitzending met verschillen inzichten in wat er allemaal gebeurt en wat de effecten op zijn in de toekomst (van een grote dip tot het einde van het kapitalisme tot een einde van democratiëen). Ben ik te cynisch als ik denk dat het gewoon weer business as usual wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Brons schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Rabobank heeft geen plichten tegenover de houders van de certificaten. Ze kunnen morgen beslissen om nooit meer te betalen en dat zal geen gevolgen hebben voor de certificaten. Ze worden niet automatisch teruggekocht, ze worden niet omgezet in een ander product. Niets. Ik vraag mij sterk af of ze de bejaarden die ze deze producten hebben verkocht als mooi stabiel vast inkomen hebben geadviseerd over het feit dat de certificaten 0 euro waard zijn als het bestuur van Rabobank dit beslist. Ik betwijfel het.

Er zijn wel consequenties, namelijk de onmogelijkheid om ooit nog risicodragend kapitaal op te halen bij een gebrek aan vertrouwen.
Luisteren is in dit geval toch ook een drogreden na decennia aan misleiding en het het in de maag splitsen van ledencertificaten bij niet professionele beleggersklanten.

Zelfs dat bericht hierboven: max 20% van de portefeuille met die rommel, WTF :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
writser schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Lijkt mij gewoon een groepje leden dat de uitkering als inkomen zag en nu een plukje wil verkopen om het gebrek aan uitkering te compenseren. Niet zo heel spannend, maar dan moeten er natuurlijk wel kopers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Rabobank heeft wel plichten als deze geadviseerd zijn door hun eigen adviseurs. Allereerst mag dit product nimmer door een algemene verkoopadviseur verkocht worden maar enkel en alleen door DSI Beleggingsadviseurs. Deze dienen dan dit in te passen in de portefeuille van de klant waarbij rekening moet worden gehouden met het beleggingsprofiel en vermogenspositie.

Als bovenstaand niet gebeurd is kunnen gedupeerde klanten altijd een claim indienen bij de bank en/of AFM waarbij DSI adviseurs zelfs persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld.

Iedereen heeft het hier over Rabobank maar hoor niemand over de ING Perpetuals wat een soortgelijk product is.
Strider schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:52:
[...]

En dat mag dus niet. Een beleggingsproduct mag alleen door DSI geregistreerde beleggingsadviseurs geadviseerd worden.

https://www.dsi.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Rabobank heeft wel plichten als deze geadviseerd zijn door hun eigen adviseurs. Allereerst mag dit product nimmer door een algemene verkoopadviseur verkocht worden maar enkel en alleen door DSI Beleggingsadviseurs. Deze dienen dan dit in te passen in de portefeuille van de klant waarbij rekening moet worden gehouden met het beleggingsprofiel en vermogenspositie.

Als bovenstaand niet gebeurd is kunnen gedupeerde klanten altijd een claim indienen bij de bank en/of AFM waarbij DSI adviseurs zelfs persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld.

Iedereen heeft het hier over Rabobank maar hoor niemand over de ING Perpetuals wat een soortgelijk product is.
Als ik dit lees haak ik keihard af:
The Issuer may, in its sole discretion, elect to cancel the payment of interest on the Capital Securities, in whole or in part, which is otherwise scheduled to be paid on an Interest Payment Date or redemption date. Interest payments on the Capital Securities will be non-cumulative.
Is dit normaal bij perpetuals? (niet mijn cup of tea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Vind het raar dat euronext of rabobank niet communiceert waarom de certificaten niet verhandeld kunnen worden. Ze hadden toch gerust een verwachting kunnen afgeven

edit: had deze van DJTimo gemist. Bedankt.
DJTimo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:38:
Ik heb Euronext gebeld en zij bevestigen dat de Rabo certificaten vandaag NIET meer open gaat. Het systeem wat de openingsprijs zou moeten bepalen was vastgelopen en het lukt ze intraday niet om dit te resetten. Dit is echt de grootste lulkoek die ik in lange tijd heb gehoord. 8)7 :D

[ Voor 57% gewijzigd door HEA220 op 30-03-2020 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:42:
Omdat de achtergrond van die Rabocertificaten heel anders is. Er komt allerlei emotie bij kijken (was exclusief verwennerij voor leden).

ING had rond 2010 nog een heerlijke perpetual met van ongv 7,2%. Maar dat heeft niet lang meer geduurd. Als ik het mij allemaal goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:28
mrfunk schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Leuke afwisselende uitzending met verschillen inzichten in wat er allemaal gebeurt en wat de effecten op zijn in de toekomst (van een grote dip tot het einde van het kapitalisme tot een einde van democratiëen). Ben ik te cynisch als ik denk dat het gewoon weer business as usual wordt?
Op vlak van beurs en beleggen denk ik dat wel.

Het lijkt een soort van zaagtandprofiel.

1. stijgende beurzen.
2. Crisis
3. Geld pompen/'bijdrukken".
4. De rust keert min of meer terug.
5. go to 1

repeat.

Het is kwestie van genoeg middelen hebben om niet van de draaimolen geslingerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PLAE schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:58:
[...]

Omdat de achtergrond van die Rabocertificaten heel anders is. Er komt allerlei emotie bij kijken (was exclusief verwennerij voor leden).

ING had rond 2010 nog een heerlijke perpetual met van ongv 7,2%. Maar dat heeft niet lang meer geduurd. Als ik het mij allemaal goed herinner.
Ach ja de emotie van de gemiddelde Rabo klant. Denken dat ze bij een veel nettere en betrouwbaardere bank zitten dan ING en ABN en lekker burgelijk en om de hoek zogenaamd.

Rabo doet naar de buitenwereld altijd dat ze zo braaf zijn maar ondertussen zijn ze vind ik het slechtste jongetje van de klas. Je wil niet weten hoe ze ook aan gedwongen koppelverkoop doen naar bedrijven. Krediet verstrekking onder voorwaarde dat ook alle verzekeringen bij hun moeten lopen.Kan me ook iets herinneren van een wielrenteam en dopingschandaal. Derivaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:00
@Greenisthebest vergeet het Libor-schandaal niet, toch wel de slechtste zaak waarin de Rabobank betrokken was van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Voor wie de tijd heeft om eens kort terug te blikken op hetgeen wat er to nu toe is al gebeurd/
Wikipedia: 2020 stock market crash

^Iemand met veel tijd heeft de moeite genomen om eens alles uit te schrijven over de '2020 stock crash'

Verder een interessante read voor alle shell beleggers hier (80% van dit topic dus), een overzicht wat de toekomst kan brengen op korte en lange termijn.

https://www.mckinsey.com/...431B8BA070CC55AA572E.ashx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
BrtH schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:13:
@Greenisthebest vergeet het Libor-schandaal niet, toch wel de slechtste zaak waarin de Rabobank betrokken was van de afgelopen jaren.
Als ik het zo allemaal hoor, verdienen de leden van zo een coöperatie een slecht rendement })

Niet om het goed te praten, maar hebben alle banken niet te maken met schandalen. Uitgezonderd misschien Triodos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
[...]

Zijn alle AT1s dan ook rommel? Het gaat niet om het product: het gaat erom of mensen die ze verkopen de juiste informatie hebben gegeven EN nog belangrijker: mensen die ze gekocht hebben het überhaupt begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEA220 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Als ik het zo allemaal hoor, verdienen de leden van zo een coöperatie een slecht rendement })

Niet om het goed te praten, maar hebben alle banken niet te maken met schandalen. Uitgezonderd misschien Triodos.
Klopt maar ik word altijd een beetje moe van die hypocriete houding van Rabo. ING en ABN komen er gewoon ruiterlijk voor uit dat ze voor dikke winst gaan. Of dat goed is is een tweede. Banken zouden net als nuts bedrijven niet winst gedreven moeten zijn en allemaal van de beurs af moeten. Ook Rabo is winst gedreven. Nee hoor want wij zijn een cooperatie. Yeah sure.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chief
[b]Qunix schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:58

Naar welk programma kijk ik trouwens?
Bloomberg Anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 21:03
HEA220 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:58:
Vind het raar dat euronext of rabobank niet communiceert waarom de certificaten niet verhandeld kunnen worden. Ze hadden toch gerust een verwachting kunnen afgeven
Omdat Euronext niet wil toegeven dat de handel op verzoek van Rabobank dicht blijft vandaag. Morgen hebben ze weer een ander excuus om niet open te gaan.
edit: had deze van DJTimo gemist. Bedankt.

[...]
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Zijn alle AT1s dan ook rommel? Het gaat niet om het product: het gaat erom of mensen die ze verkopen de juiste informatie hebben gegeven EN nog belangrijker: mensen die ze gekocht hebben het überhaupt begrepen.
Als die AT1s kunnen stoppen met betalen en niet convertible zijn naar een andere klasse of andere gevolgen hebben? Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 10:30
Ik snap de vele reacties hier niet zo....
Mijn Rabo belegginsadviseur heeft de afgelopen 12 maanden regelmatig geadviseerd om mijn % Rabo certificaten wat omlaag te brengen. Dit was in een deel van mijn portefeuille wat ik zelf beheer. Dus ik heb mijn eigen keuzes gemaakt.
In de Rabo beheer portefeuilles zitten geen Rabo Certificaten. Dus geen 'wij van WC Eend' voor zover ik het meegemaakt heb!

Als ik zie welke hoepels (kennis testen, verklaringen ondertekenen) ik allemaal heb moeten doorspringen om uberhaupt een beleggingsrekening te kunnen openen begrijp ik niet hoe het kan zijn dat zoveel mensen blijkbaar volledig onwetend in dit product zitten.

Ik heb zelf ervaring met grote investeringen in infrastructuur projecten en ben een soort van professioneel investeerder. Maar pretendeer op geen enkele manier de beurs te begrijpen.
Ik weet wel hoe dit product in elkaar steekt en wat de voor & nadelen zijn. Ik accepteer dat wat er nu gebeurt gewoon kan en mag binnen de voorwaarden.

Eerlijk gezegd: ik had er geen rekening mee gehouden dat ze het ook daadwerkelijk zouden doen :'( . Dus ik heb in de waardering van mijn portefeuille straks een flinke scheur opgelopen. Maar als er straks gewoon weer betaald gaat worden dan is dit voor mij toch gewoon weer een bond met een rente van een paar procentpunten boven staatsobligaties. Rabo staat er financieel nog steeds vrij goed voor vergeleken met vele andere banken, en mijn inschatting is dat op enig moment er weer uitkeringen zullen plaatsvinden. Tot die tijd maar even stilzitten als ik geschoren word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
Brons schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:25:
[...]

Als die AT1s kunnen stoppen met betalen en niet convertible zijn naar een andere klasse of andere gevolgen hebben? Ja.
Een aandeel kan ook stoppen met dividend. Er zijn ook aandelen die nooit dividend uitkeren. Rommel?

Ook betalingen op staatsobligaties kunnen stop gezet worden. Greece rings a bell? Rommel?

Het is allemaal risico/rendement. Hoogstwaarschijnlijk kreeg je als certificaathouder ook meer betaald dan wat je als deposito kreeg.

Hou toch eens op met alles waar je verlies op kan maken rommel te noemen. Alles waar je in belegt kan aan waarde verliezen. Period.

Het is aan de beleggers zelf om zich daarin te verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
HEA220 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Je weet dat Triodos ook eigenaren heeft en dat ook Rabobank dus mede-eigenaar is van Triodos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 20-09 16:46
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Een aandeel kan ook stoppen met dividend. Er zijn ook aandelen die nooit dividend uitkeren. Rommel?

Ook betalingen op staatsobligaties kunnen stop gezet worden. Greece rings a bell? Rommel?

Het is allemaal risico/rendement. Hoogstwaarschijnlijk kreeg je als certificaathouder ook meer betaald dan wat je als deposito kreeg.

Hou toch eens op met alles waar je verlies op kan maken rommel te noemen. Alles waar je in belegt kan aan waarde verliezen. Period.

De meeste particuliere beleggers hebben deze les nu ook wel geleerd.

Ik denk dat de meeste particuliere beleggers eigenlijk veredelde spaarders zijn. Spaarders die door de lage spaarrentes en inflatie min of meer gedwongen zijn om verder te kijken dan de veilige spaarrekening.
Je zuurverdiende spaargeld ieder jaar minder waard zien worden + daar ook nog eens een forse belasting over te moeten betalen doet immers flink pijn.

Nu achteraf blijkt dat deze beleggers (waaronder ik mijzelf nu ook wel kan scharen) als cowboys bezig te zijn geweest.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar niet als je wil en zou moeten kunnen vertrouwen op een adviseur en hij pro actief zaken voorstelt. Die moet integer zijn en objectieve info verstrekken en in het belang van de klant handelen. Kijk even naar https://www.dsi.nl/consument/certificering

Niet iedereen heeft zin, tijd en het intellect om zelf alles te onderzoeken. Ook die mensen willen iets meer rendement op hun spaargeld zonder dat ze een oor wordt aangenaaid.
Strider schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Nee hoor. Was na de vorige crisissen precies hetzelfde. Mensen zijn kort van geheugen en "greed is good" ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:38
Robkazoe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:49:
[...]

Je weet dat Triodos ook eigenaren heeft en dat ook Rabobank dus mede-eigenaar is van Triodos?
Nee, dat is nieuw voor mij. Triodos werkt met certificaten, juist om te voorkomen dat "anderen" de macht kunnen gaan grijpen. Beperkt stemrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 10:30
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Maar niet als je wil en zou moeten kunnen vertrouwen op een adviseur en hij pro actief zaken voorstelt. Die moet integer zijn en objectieve info verstrekken en in het belang van de klant handelen. Kijk even naar https://www.dsi.nl/consument/certificering

Niet iedereen heeft zin, tijd en het intellect om zelf alles te onderzoeken. Ook die mensen willen iets meer rendement op hun spaargeld zonder dat ze een oor wordt aangenaaid.
[...]
Mee eens.

Ik denk dus ook dat het onzin is dat Rabo adviseurs dit aan hun klanten geadviseerd zouden hebben. Misschien 10 jaar geleden... maar de laatste jaren echt niet meer.
En als je wel wil beleggen maar er geen verstand van hebt, dan moet je je geld gewoon een in een mixfonds of een beheerde portefeuille steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Middachten schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:46:

En als je wel wil beleggen maar er geen verstand van hebt, dan moet je je geld gewoon een in een mixfonds of een beheerde portefeuille steken!
Ik ben het volkomen met je eens, maar vergeet niet dat ook dat kennis is die veel mensen niet hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
ING voor €5,- en ABN voor €7,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Ik ben het volkomen met je eens, maar vergeet niet dat ook dat kennis is die veel mensen niet hebben.
Precies.

Veel hebben de laatste 5 jaar op de voetbal, cafe, feestjes de klepel ergens horen luiden en openen een rekening en kopen gewoon wat. Maakte toen ook niets uit want alles gaat toch omhoog totdat......and the rest is history.

Maar ken verhalen zat, waaronder schoonvader, die destijds veel te dik in Certificaten was geduwd. Door adviseur van Rabo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04
Iedereen die nog op cash zit:
Toch maar Dollar Cost Averaging de markt in of vasthouden tot de volgende rit omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
flipjevandejam schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:03:
Toch maar Dollar Cost Averaging de markt in of vasthouden tot de volgende rit omlaag?
Hoor steeds meer geluiden dat wij de bodem hebben gehad. toch bijzonder maar +/- 25% vanaf All time High. ging er in 2008 niet ruim 50% van de beurs af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
flipjevandejam schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:03:
Ik houd vast, maar ik heb dan ook geen idee wat ik aan het doen ben :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Strider schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Ik denk dat de meeste particuliere beleggers eigenlijk veredelde spaarders zijn. Spaarders die door de lage spaarrentes en inflatie min of meer gedwongen zijn om verder te kijken dan de veilige spaarrekening.
Je zuurverdiende spaargeld ieder jaar minder waard zien worden + daar ook nog eens een forse belasting over te moeten betalen doet immers flink pijn.

Nu achteraf blijkt dat deze beleggers (waaronder ik mijzelf nu ook wel kan scharen) als cowboys bezig te zijn geweest.
Op het moment dat je belegt loop je bepaalde risico's. Ik wil je niet meteen een cowboy noemen. Aandelen hebben wrs nog meer "verloren" in waarde. Laat je niet van de wij brengen: over het algemeen betaalt het zich over de lange termijn om bepaalde risico's te nemen
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:22:
[...]

In iedere sector zijn rotte appels, financiele sector wrs voorop. Ik vind het te makkelijk om te zeggen: ik betaal een adviseur, dat is het dan.

Ook: een adviseur kan er naast zitten. Niemand zag COVID-19 aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
battler schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Ik houd vast, maar ik heb dan ook geen idee wat ik aan het doen ben :)
Als je voor lange termijn belegt en periodiek inlegt dan voorzie ik geen hele grote problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:35:
Waarom gaat de ICT group zo hard?
Omdat ze veel te hard afgestraft zijn (van 12 naar 5 euro) en nu is er een correctie terug omhoog.

Ook hebben ze net een nieuwe opdracht:
https://ict.eu/2020/ict-g...rgverbinding-ontwikkelen/

en een propositie voor zwangere vrouwen m.b.t. corona:
https://ict.eu/2020/ict-h...ing-for-high-risk-groups/

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Afgelopen weekend een account aangemaakt op Flatex, echter nu krijg ik een bericht dat per 1 juni men €3,90 per transactie voor aandelen (wereldwijd) gaat rekenen. Is dat nu toevallig het moment of is dit een soort 'leden-aantrek-list'?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Middachten schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Ja dit doen dus al heel veel mensen, maar dit gemak kent meer nadelen dan dat het voordelen heeft.
Zoals de hoge kosten en onzinnige LT beleggingen zoals staatsobligaties en in veel van die mixfondsen zitten zelfs spaartegoeden |:(
Als je er niets van begrijpt en je ook totaal niet bereid bent er maar enigszins in te verdiepen, dan kun je beter maar gewoon helemaal niet beleggen.
Maar dit is natuurlijk ook wel een beetje een vicieuze cirkel.
tommymeerNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Hoor steeds meer geluiden dat wij de bodem hebben gehad. toch bijzonder maar +/- 25% vanaf All time High. ging er in 2008 niet ruim 50% van de beurs af?
Dat is vooral dankzij de tech aandelen die nog vrij goed blijven liggen.
Bij de meeste banken, verzekeraars, vastgoed en energie aandelen is het al veel verder gegaan dan -50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Qunix schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:58:
ING voor €5,- en ABN voor €7,50
I know, ik ben gezwicht en -voor een fractie van mn portfolio- in ABN gestapt. :X

Maar geen zorgen, woensdag weer een nieuwe maand dus dan gaan we weer braaf indexfondsen kopen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

[...]

Volgens mij is dit te simpel. Als aandeelhouder ben je eigenaar van een bedrijf. Bij deze certificaten niet. Je bent eigenaar van niks en je hebt recht op niks. Ik snap van de Rabobank dat ze het zo structureren want het is volledig in hun voordeel. Ik hoop alleen dat ze de kleine particuliere beleggers goed hebben uitgelegd dat ze een product kopen zonder rechten op iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ja, daar ziet het wel naar uit: https://www.rabobank.nl/p...en/rabobank-certificaten/
Een Rabobank Certificaat is een diep achtergesteld beleggingsproduct. Dit betekent dat certificaathouders bij een eventueel faillissement van de Rabobank als laatste worden uitbetaald, na alle schuldeisers.
Back to our regular programming...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:01
Family Guy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:23:
Afgelopen weekend een account aangemaakt op Flatex, echter nu krijg ik een bericht dat per 1 juni men €3,90 per transactie voor aandelen (wereldwijd) gaat rekenen. Is dat nu toevallig het moment of is dit een soort 'leden-aantrek-list'?
Bizar, ik zie het nu ook. Zitten ze iedereen te lokken met 'geen transactiekosten' om een paar maanden later vrolijk transactiekosten te gaan berekenen O-)

PDF alert, kosten document. Zie 2e pagina met tarieven voor na 1 juni: https://banking.flatex.nl...l_bank/public/3200100.pdf

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
evleerdam schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Bizar, ik zie het nu ook. Zitten ze iedereen te lokken met 'geen transactiekosten' om een paar maanden later vrolijk transactiekosten te gaan berekenen O-)

PDF alert, kosten document. Zie 2e pagina met tarieven voor na 1 juni: https://banking.flatex.nl...l_bank/public/3200100.pdf
Inderdaad bizar. Mooie reden om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:33
Die waarschuwing gelinkt door longcat van de rabobank zelf over dat product is al uit 2013! (link)

Dus lijkt mij dat iedereen tijd heeft gehad zich te informeren en aan te passen?

Er komen deze een hele week cijfers uit in de VS: overzicht

Denk echter dat geen enkele meer echt verbazingwekkend zal zijn of nog grote geheimen heeft, en een deel beslaat ook nog pre-corona tijd. Opening in VS is nu ook binnen ±1% bandbreedte: rustige maandag in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Brons schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:34:
[...]

Volgens mij is dit te simpel. Als aandeelhouder ben je eigenaar van een bedrijf. Bij deze certificaten niet. Je bent eigenaar van niks en je hebt recht op niks. Ik snap van de Rabobank dat ze het zo structureren want het is volledig in hun voordeel. Ik hoop alleen dat ze de kleine particuliere beleggers goed hebben uitgelegd dat ze een product kopen zonder rechten op iets.
Je mist een belangrijk element: certificaathouders zijn senior aan aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Pistachenootje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Precies, dan ga ik mijn broker-keuze heroverwegen natuurlijk.
Is er een topic waar ik hier advies voor kan inwinnen?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:01
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:55:
[...]

Je mist een belangrijk element: certificaathouders zijn senior aan aandeelhouders.
Wie zijn de aandeelhouders van de Rabobank dan?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
Pistachenootje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:52:
[...]

‘Toevallig’ blijven de turbo’s en CFDs gratis verhandelbaar. Toen ze in NL begonnen, dacht ik al dat het een turbo club was. Nu weten we het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Goede vraag. Het is een cooperatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik had vandaag erger verwacht met toch wel de escalerende uitbraak in de Verenigde Staten en het totaal stilvallen van Spanje. Blijkbaar is dit scenario dus toch al mee gegaan in de eerdere dalingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santee
tuinïnen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:05:
Ik had vandaag erger verwacht met toch wel de escalerende uitbraak in de Verenigde Staten en het totaal stilvallen van Spanje. Blijkbaar is dit scenario dus toch al mee gegaan in de eerdere dalingen.
Wat ik nog steeds vreemd vind is dat bepaalde bedrijven pas 20% gezakt zijn, ongeveer terug naar niveau augustus 2019. Net of dit niet een gigantisch impact gaat hebben op bedrijven als Apple? Hoeveel iPhones gaan er verkocht worden als men eerst maar eens moet kijken of de hypotheek/huur en het eten nog betaald kunnen worden? Er zijn meer van dit soort bedrijven die nauwelijks dalen, wat mis ik? Denken mensen nog steeds dat we over 2 weken door gaan alsof er niks aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ko.Kane schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:53:
Die waarschuwing gelinkt door longcat van de rabobank zelf over dat product is al uit 2013! (link)

Dus lijkt mij dat iedereen tijd heeft gehad zich te informeren en aan te passen?

Er komen deze een hele week cijfers uit in de VS: overzicht

Denk echter dat geen enkele meer echt verbazingwekkend zal zijn of nog grote geheimen heeft, en een deel beslaat ook nog pre-corona tijd. Opening in VS is nu ook binnen ±1% bandbreedte: rustige maandag in deze tijden.
Maar ondertussen schieten individuele stocks rustig zowel +5% als -5% kant op...middelt slechts leuk uit op de indices. Lijkt dan ook minder rustig onder de oppervlakte dan het oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:33
@Xanaroth Ja, maar dat is dus ook 'rustig' momenteel. Vorige week gingen er individuele stocks dubbel digits. Het is echt kalme maandag vergelijken met recente weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Family Guy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:57:
[...]
Precies, dan ga ik mijn broker-keuze heroverwegen natuurlijk.
Is er een topic waar ik hier advies voor kan inwinnen?
Kan hier. Ik denk dat je al gauw bij Degiro uitkomt.

Als je puur wil index beleggen zijn de grootbanken en fitvermogen ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Pistachenootje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Thanks, en heeft Degiro ook voordelen t.o.v. Flatex of valt dat wel mee?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Family Guy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:22:
[...]
Zeker. Volgens mij kan je bij Flatex alleen op hun eigen beurs Tradegate handelen. Bij DeGiro kun je bij veel meer beurzen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 22:52
Helaas neemt degiro geen nieuwe klanten aan momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:40
[...]

https://www.telegraaf.nl/...oker-flatex-koopt-de-giro

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Die zag ik inderdaad, grappig. En nu hopen ze dat ik als nieuwe klant toch bij Flatex blijf, of niet?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zelfde eigenaar maar voorlopig nog twee hele verschillende platformen. Interface en app van DeGiro zijn ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 13:03
[...]

Het is al aardig wat besproken, bijv een tiental pagina's terug. Als je zoekt op Flatex zul je ook wel wat vinden. Daarnaast is met deze wijziging DeGiro qua aandelen goedkoper in veel gevallen, bijv. bij aandelen op US exchanges en EuroNext (liggend aan transactiegrootte) en etf's uit de kernselectie.

Interface en app zijn beter, maar nadrukkelijk de communicatie is vele malen minder cryptisch by DeGiro dan bij Flatex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik sta al een paar dagen op de Giro wachtlijst. Nog meer mensen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 22:52
battler schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:47:
Ik sta al een paar dagen op de Giro wachtlijst. Nog meer mensen?
Volgens mij nemen ze op dit moment geen nieuwe mensen aan vanwege de drukte die ze hebben. Althans dat is wat ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Laatst online: 19-12-2022
Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat bepaalde bedrijven pas 20% gezakt zijn, ongeveer terug naar niveau augustus 2019. Net of dit niet een gigantisch impact gaat hebben op bedrijven als Apple? Hoeveel iPhones gaan er verkocht worden als men eerst maar eens moet kijken of de hypotheek/huur en het eten nog betaald kunnen worden? Er zijn meer van dit soort bedrijven die nauwelijks dalen, wat mis ik? Denken mensen nog steeds dat we over 2 weken door gaan alsof er niks aan de hand is?
Hier worstel ik inderdaad ook mee, ik was vrijdag er toch wel redelijk van overtuigd dat het vandaag neutraal of naar beneden zou gaan na een weekend slecht nieuws. Ik ga nu toch maar wat posities pakken en een deel van het geld aan de kant houden voor als het nu als nog naar beneden gaat. Toch gewoon genoegen nemen met een -15 tot en met -25 procent terugval. Wat ga jij doen denk je de komende dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pistachenootje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Denk het niet. Die hebben een stop op het moment. Heb ik van de week nog gepost. ;)
Athos vk schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:37:
[...]

Het is al aardig wat besproken, bijv een tiental pagina's terug. Als je zoekt op Flatex zul je ook wel wat vinden. Daarnaast is met deze wijziging DeGiro qua aandelen goedkoper in veel gevallen, bijv. bij aandelen op US exchanges en EuroNext (liggend aan transactiegrootte) en etf's uit de kernselectie.

Interface en app zijn beter, maar nadrukkelijk de communicatie is vele malen minder cryptisch by DeGiro dan bij Flatex
Waarom gaan we dan nog toelichten? 8)

Het grote Welke Broker Topic is weer geopend. :+
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:59:
Goede vraag. Het is een cooperatie.
Cooperatie heeft leden, geen aandeelhouders.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Vincentsmit11 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Hier worstel ik inderdaad ook mee, ik was vrijdag er toch wel redelijk van overtuigd dat het vandaag neutraal of naar beneden zou gaan na een weekend slecht nieuws. Ik ga nu toch maar wat posities pakken en een deel van het geld aan de kant houden voor als het nu als nog naar beneden gaat. Toch gewoon genoegen nemen met een -15 tot en met -25 procent terugval. Wat ga jij doen denk je de komende dagen?
Geduld hebben en vooral de VWRL in de gaten houden wanneer het april wordt. Ik wil instappen met een aantal maandinleggingen en daarmee "de bodem" zo goed mogelijk kiezen. Je mag best weten dat die <€59 ligt. Mochten we dat niet halen dan ga ik met een kleiner bedrag inleggen en langzaam elke maand uitbouwen. Verder hou ik wel wat posities in de gaten (waaronder Disney), maar die moeten nog flink zakken voor ik ze echt interessant ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:28
Vincentsmit11 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Nu is de economische impact nog onduidelijk. Er zijn bijvoorbeeld nog geen faillissementen of ontslagen aangekondigd. De boel staat gewoon stil.

Aan de andere kant hoor je wel van initiatieven van de overheden waarbij geld gestort wordt op de rekening van particulieren. Die dat dan kunnen gebruiken om aankopen te doen of in veel gevallen om hun schulden verder te kunnen blijven afbetalen, dus eigenlijk geld voor mastercard/visa en vele andere bedrijven.

Dus zoals steeds: het kan alle kanten op. Dus ik doe ook zoals ik altijd doe: cash achter de hand houden. 80% belegd, 20% cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:02:
[...]

Geduld hebben en vooral de VWRL in de gaten houden wanneer het april wordt. Ik wil instappen met een aantal maandinleggingen en daarmee "de bodem" zo goed mogelijk kiezen. Je mag best weten dat die <€59 ligt. Mochten we dat niet halen dan ga ik met een kleiner bedrag inleggen en langzaam elke maand uitbouwen. Verder hou ik wel wat posities in de gaten (waaronder Disney), maar die moeten nog flink zakken voor ik ze echt interessant ga vinden.
Ik heb mijn limiet op €35,- liggen voor IWDA. Moet toch te halen zijn (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:05:
[...]

Ik heb mijn limiet op €35,- liggen voor IWDA. Moet toch te halen zijn (helaas).
Dat is nog wel een heel stukkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Dat is nog wel een heel stukkie!
Heb ook al op €41,- gekocht. Maar ben bang dat we nog verder gaan als duidelijk wordt in veel landen dat termijnen van Lockdown (of gedeeltelijk) moeten worden verlengd. Volgens mij horen wij wat in NL van Rutte toch?

En die ellende in Zuid Europa gaat ons in Noord weer bakken met geld kosten. Economie is daar helemaal naar de vaantjes en die was al niet veel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Laatst online: 29-04 09:01
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Heb ook al op €41,- gekocht. Maar ben bang dat we nog verder gaan als duidelijk wordt in veel landen dat termijnen van Lockdown (of gedeeltelijk) moeten worden verlengd. Volgens mij horen wij wat in NL van Rutte toch?

En die ellende in Zuid Europa gaat ons in Noord weer bakken met geld kosten. Economie is daar helemaal naar de vaantjes en die was al niet veel.
Hier in BE hebben we al 2 weken langer aan ons been... En de heropstart gaat ook heel traag gaan vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vanuit mijn simpele logica en een beetje glazen bol is de kans dat VWRL of IWDA de komende maand fors omhoog gaat een heel stuk kleiner dan een verdere daling (dan wel met schokken, dan wel met kleine stapjes omlaag). Daarmee lijkt me de kans dat je, door nog even te wachten, vrijwel zeker goedkoper 200 posities zult kunnen kopen dan fors duurder. Als het toch enigszins stijgt ben je slechts beperkt duurder uit.

Of je stopt met timen en doet gewoon DCA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Maar dit zijn toch allemaal geen verrassingen lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:27

Thompson

Beeromaniac

[...]

Maar dan kom je dus weer precies op hetgeen wat hier de afgelopen 50 pagina's al veel voorbij is gekomen; Is dat niet al lang door de markt ingeprijsd?

Zo verbaasd het mij ook dat we nu al een week weer langzaam wat stijgen, ik had dat pas veel later verwacht omdat het slechte nieuws over corona zich flink opstapelt. Maar schijnbaar zijn de steunpakketten voldoende en/of had de markt dat al wel ingeprijsd.

Daarom doe ik dus ook niet aan daytraden oid, mij te onvoorspelbaar.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuinïnen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Lijkt me wel. Waarom denk je dat rekenbureaus en economen van banken en CPB iedere keer weer andere scenario's moeten gaan doorrekenen?

@Thompson Doe ook niet aan daytraden maar probeer nu met kopen nog een beetje voordeel mee te pakken. Ik heb dat ook zo met mijn winst gedaan. Ik ben een jaar geleden eruit gestapt omdat ik de beurs toen belachelijk sky high vond. Wellicht geluk of goed onderbuik gevoel. Ik denk dat de echte pleuris nog echt moet breken maar kan het net zo goed mis hebben. Mijn gevoel niet volgen want het is geen advies.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
tuinïnen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Nederland heeft ook niet zo'n grote impact voor de mondiale economie. Ik denk dat het heropenen van China hoop geeft, echter hebben veel Amerikanen het volgens mij niet scherp hoe enorm de shutdown in China was voor 2 maanden. Ik zou mij erover verbazen als dit de bodem was in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Tsja, hoeveel MacBooks zouden er gekocht worden door mensen die moeten thuiswerken/niet de deur uit kunnen voor vermaak/kinderen hebben die lessen via de computer moeten volgen? Er zijn altijd een hoop sectoren waarin een crisis zoals deze ook positieve impact heeft.

Als ik zo zie welke sectoren nu het hardst worden geraakt, dan zijn dat in mijn ogen vaak niet de meest essentiële sectoren. Ja, vermaak in de ruimste zin van het woord wordt keihard geraakt en veel winkels ook. Maar de sectoren waarvan ik denk: dat is écht belangrijk, die worden relatief licht geraakt. Daar komt bij dat het wel weer eens tijd werd dat er wat rotte peren uit de boom werden geschud. Wat mij betreft prima dat de boel flink opgeschud wordt, zodat over een paar maanden hopelijk de kwalitatief betere bedrijven overblijven en we dan weer een betere toekomst tegemoet gaan. Maar ook, heel soft, als samenleving als geheel, dat we wat meer zien wat écht belangrijk is. En dat een hoop bedrijven zien dat zaken als thuiswerken helemaal niet zo gek hoeft te zijn.

Maar het is best mogelijk dat de koersen daarvoor eerst nog even flink moeten kelderen, dat zegt mijn glazen bol niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
evleerdam schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:50:
[...]

What the...

Ik heb hier helemaal geen mail over gehad en ik vraag mij toch ook wel af wat ze hiermee willen bereiken? Dat er geen transactiekosten zijn was juist hun pluspunt en ze verdienden toch al aan Tradegate dacht ik(?)
Zo te zien krijgen de Flatex Sceptici toch gelijk. Jammer! :(

Zie nu dat ik een bericht heb in mijn online mailbox.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 30-03-2020 17:32 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.