Dit vind ik ook wel een leuke, want meestal wordt het advies hier gegeven om juist
niet zelf je huiswerk te doen en dat juist over te laten aan de '' experts '' van ETF / fonds makers.
De keuze welke ETF / fonds is ook meestal degene waar de meeste mensen inzitten of die de '' standaard '' strategie kiest, met zo laag mogelijke kosten.
Dus tot zover je eigen huiswerk doen, uiteindelijk doen de meesten elkaar gewoon na
We kunnen hier best wat globaal advies geven aan newbies en dat kan heel simpel met de
drie gouden regels voor beleggen:
- Beleg alleen met geld dat je kan missen
- Zet niet alles op één paard maar beleg gespreid
- Beleg voor de lange termijn
Behalve als je bovenstaande punten niet begrijpt heb je ook geen boek nodig m.i.
Van een stabiel kwartaal rendement naar hopen op dat ze ooit weer wat gaan opleveren, blijkbaar was die dump van deze certificaten de afgelopen weken niet voor niets!
Ik heb zelf ook nog zo'n Knab participatie (achtergestelde obligatie van Aegon); zelfde idee maar ik kan ze in principe altijd nog terug geven en krijg dan het nominale bedrag terug.
Gezien de situatie zit het er dik in dat zij ook de uitkering daarop gaan laten vervallen, maar we zullen zien