Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.426 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Wat bedoel je met het pijlmoment? En hoe kom ik erachter wanneer dat is? Wordt er niet net als bij een spaarbank teruggerekend naar het aantal dagen dat je een bepaalde waarde bewaard had op een spaarrekening?
Nee, zo werkt het niet.

https://www.investopedia.com/articles/02/110802.asp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:11
groggy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:17:
Heeft iemand een tip waar ik nu mij geld in moet investeren? Met een medium risico niveau, het is vrij geld, maar wil niet alles of niets spelen.
Om je alvast een snel antwoord te geven:

Als je minder risico wilt lopen kun je ook slechts een deel van wat je aan vrij geld hebt investeren in een wat risicovollere belegging.
Dus bijvoorbeeld de helft in een gespreid aandelenfonds en de andere helft in een deposito, dan heb je denk ik al een soort van '' medium risico niveau '' :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wat bedoel je met het pijlmoment? En hoe kom ik erachter wanneer dat is?
Het peilmoment is de ex-dividend datum, en die staat bij beursgenoteerde ondernemingen netjes bij de informatie voor investeerders, bijvoorbeeld voor Shell hier.

En dividend is geen rente, maar een winstuitkering. Aangezien een aandeel in principe niets anders is dan de (voorspelling van de) waarde van de toekomstige kasstromen contant gemaakt naar vandaag, zakt dus ook het aandeel met de waarde van het net uitgkeerde dividend op de ex-dividend datum. Je best dus ook meteen recht op de dividenduitkering, ook koop je het om 17:25 op de dag voor de ex-dividend datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Heeft iemand een tip waar ik nu mij geld in moet investeren? Met een medium risico niveau, het is vrij geld, maar wil niet alles of niets spelen.
Nee, nee en nog eens nee. Je moet je huiswerk zelf doen en anders moet je niet willen beleggen. Dit is vragen om problemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Welkom @groggy! Dit advies geldt voor alle mensen die het topic recent vervoegd hebben vanwege de (lopende) marktcrash: Koop een degelijk boek over beleggen. Kost je misschien 50 euro, maar zal je veelvouden hiervan besparen aan leergeld.

Enkele suggesties die regelmatig in dit topic aangehaald worden:
  • The little book of common sense investing: The only way to guarantee your fair share of stock market returns door John Bogle
  • A random walk down Wall Street: The time-tested strategy for successful investing door Burton Malkiel
Het belangrijkste besluit hieruit is dat je zonder een significante tijdsinvestering gewoon best investeert in een broad-market ETF.

Hopelijk voelt iedereen na het lezen van deze boeken geen onmiddelijke noodzaak meer om zijn of haar geld te verliezen door wat te gokken op rood of zwart (gaat Shell omhoog of omlaag). De beweging van de markt als geheel kan goed benaderd worden door een geometrische Brownse beweging (de dagelijkse log-rendementen zijn bijna normaal verdeeld). Dit is een willekeurig proces. Alle winsten die je nu maakt door wat in en uit aandelen te stappen zijn perfect toe te schrijven aan geluk, confirmation bias en rationalizeren. Daytraden op basis van buikgevoelens of schattige lijntjes op een grafiek ("technical analysis" is een zorgwekkende term omdat het suggereert dat het iets meer zou zijn dan astrologie / waarzeggen / etc) zal op lange termijn leiden tot structureel verlies (vanwege transactiekosten).

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

Duinkonijn

Huh?

[...]

Wat bedoel je met het pijlmoment? En hoe kom ik erachter wanneer dat is? Wordt er niet net als bij een spaarbank teruggerekend naar het aantal dagen dat je een bepaalde waarde bewaard had op een spaarrekening?
Nee, je kan bij elk aandeel zien wanneer de declaratie/opname cq pijl/betaal datum is

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 19-09 23:04
Nick The Heazk schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Welkom @groggy! Dit advies geldt voor alle mensen die het topic recent vervoegd hebben vanwege de (lopende) marktcrash: Koop een degelijk boek over beleggen. Kost je misschien 50 euro, maar zal je veelvouden hiervan besparen aan leergeld.

Enkele suggesties die regelmatig in dit topic aangehaald worden:
  • The little book of common sense investing: The only way to guarantee your fair share of stock market returns door John Bogle
  • A random walk down Wall Street: The time-tested strategy for successful investing door Burton Malkiel
Het belangrijkste besluit hieruit is dat je zonder een significante tijdsinvestering gewoon best investeert in een broad-market ETF.

Hopelijk voelt iedereen na het lezen van deze boeken geen onmiddelijke noodzaak meer om zijn of haar geld te verliezen door wat te gokken op rood of zwart (gaat Shell omhoog of omlaag). De beweging van de markt als geheel kan goed benaderd worden door een geometrische Brownse beweging (de dagelijkse log-rendementen zijn bijna normaal verdeeld). Dit is een willekeurig proces. Alle winsten die je nu maakt door wat in en uit aandelen te stappen zijn perfect toe te schrijven aan geluk, confirmation bias en rationalizeren. Daytraden op basis van buikgevoelens of schattige lijntjes op een grafiek ("technical analysis" is een zorgwekkende term omdat het suggereert dat het iets meer zou zijn dan astrologie / waarzeggen / etc) zal op lange termijn leiden tot structureel verlies (vanwege transactiekosten).
Ik snap heel goed wat je zegt, maar toch zijn er bepaalde bedrijven met stevige fundamentals die een stuk harder zijn gegaan dat de gemiddelde markt. Bijvoorbeeld Nvidia, Apple..
Zo zien ik zelf ook liever een ETF aangevuld met een aantal losse aandelen waar jij je goed in verdiept hebt en veel groei potentie ziet de komende 10+ jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:58
Miki schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:54:
[...]

Nee, nee en nog eens nee. Je moet je huiswerk zelf doen en anders moet je niet willen beleggen. Dit is vragen om problemen.
Doe niet zo onaardig.
We kunnen toch een beetje helpen door aan te geven wat een goed beginpunt kan zijn voor dat huiswerk.
Zoals hierboven genoemd worden eerst eens wat boeken te lezen.
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk maar kan ook op een andere manier gezegd worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
Vraagje, weet iemand waarom ik Lockheed Martin en Northrop Grumman niet kan vinden op DeGiro?

BAE Systems en Raytheon wel trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Yakuza op 29-03-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@The_Yakuza Liep ik ook al eens tegenaan toen in door de uitsluitingenlijst van ABP liep:
Longcat in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8"
(en posts er onder)

Schijnt dat je degiro kan vragen de effecten toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
ah verrek, dankzij jouw links zie ik dat General Dynamics ook al niet wordt aangeboden.

Zou het wel teleurstellend vinden als een broker deze bedrijven uit sluit; zal eens een mail sturen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Gearloose schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Doe niet zo onaardig.
We kunnen toch een beetje helpen door aan te geven wat een goed beginpunt kan zijn voor dat huiswerk.
Zoals hierboven genoemd worden eerst eens wat boeken te lezen.
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk maar kan ook op een andere manier gezegd worden toch?
Onaardig, je moet mijn eerste schrijfsels eens hebben gezien :o

Ik vind het persoonlijk ongelofelijk dat je af zou gaan op tips van anderen zonder zelf gewoon je te verdiepen in de materie. Het is nogmaals vragen om ellende als je er zomaar blind instapt zonder besef te hebben wat je aan het doen bent.
Dit topic staat echt vol met adviezen, tips en aanraders voor boeken en dan hebben we het niet gehad over de vele websites en YouTube filmpjes die worden gelinkt.
Als je je best doet hoef je maar 3 pagina’s terug te lezen tegenwoordig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 29-03-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Eens met @Miki. Er staat genoeg info in de OP dat je een veel meer gerichte vraag kan stellen dan iets dat neerkomt op "goh, ik heb wat geld over. Waar moet ik dat in steken?"
The_Yakuza schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:30:
ah verrek, dankzij jouw links zie ik dat General Dynamics ook al niet wordt aangeboden.

Zou het wel teleurstellend vinden als een broker deze bedrijven uit sluit; zal eens een mail sturen :)
Dat dacht ik eerst omdat veel namen uit het lijstje van ABP ontbraken, maar een aantal users corrigeerden mij en wezen er op dat degiro geen uitsluitingen doet. Ze bieden het gewoon niet aan om wat voor reden dan ook en daar kan verandering in komen door te mailen. Denk niet dat ze snel op je zullen reageren i.v.m. COVID-19.

[ Voor 35% gewijzigd door Longcat op 29-03-2020 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Longcat schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:33:
Eens met @Miki. Er staat genoeg info in de OP dat je een veel meer gerichte vraag kan stellen dan iets dat neerkomt op "goh, ik heb wat geld over. Waar moet ik dat in steken?"

[...]

Dat dacht ik eerst omdat veel namen uit het lijstje van ABP ontbraken, maar een aantal users corrigeerden mij en wezen er op dat degiro geen uitsluitingen doet. Ze bieden het gewoon niet aan om wat voor reden dan ook en daar kan verandering in komen door te mailen. Denk niet dat ze snel op je zullen reageren i.v.m. COVID-19.
Zelfs dit is gewoon in deze topicreeks te vinden :P Zie o.a. Rukapul in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Rabobank volgt de aanbeveling van de ECB aan banken om gedurende de COVID-19 pandemie tot tenminste 1 oktober 2020 geen dividend te betalen
Benieuwd wat de koers van de Rabobank certificaten gaat doen morgen.

https://www.rabobank.com/...not-to-pay-dividends.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

TheDeuce schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:53:
[...]

Ik ga ze verkopen afhankelijk van de koers morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
[...]

Had ze vorige week op 85 moeten kopen, wat een pump and dump was dat geweest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Miki schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:54:
[...]

Dit vind ik ook wel een leuke, want meestal wordt het advies hier gegeven om juist niet zelf je huiswerk te doen en dat juist over te laten aan de '' experts '' van ETF / fonds makers.
De keuze welke ETF / fonds is ook meestal degene waar de meeste mensen inzitten of die de '' standaard '' strategie kiest, met zo laag mogelijke kosten.
Dus tot zover je eigen huiswerk doen, uiteindelijk doen de meesten elkaar gewoon na :p

We kunnen hier best wat globaal advies geven aan newbies en dat kan heel simpel met de drie gouden regels voor beleggen:

- Beleg alleen met geld dat je kan missen
- Zet niet alles op één paard maar beleg gespreid
- Beleg voor de lange termijn

Behalve als je bovenstaande punten niet begrijpt heb je ook geen boek nodig m.i.
[...]

Van een stabiel kwartaal rendement naar hopen op dat ze ooit weer wat gaan opleveren, blijkbaar was die dump van deze certificaten de afgelopen weken niet voor niets!

Ik heb zelf ook nog zo'n Knab participatie (achtergestelde obligatie van Aegon); zelfde idee maar ik kan ze in principe altijd nog terug geven en krijg dan het nominale bedrag terug.
Gezien de situatie zit het er dik in dat zij ook de uitkering daarop gaan laten vervallen, maar we zullen zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:57
Zenix schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:57:
[...]

Ik ga ze verkopen afhankelijk van de koers morgen.
Ik houd ze vast. Op de lange termijn is 3x geen dividend niet zo spannend. Mogelijk koopt Rabo ze later tegen 100% terug. Aan de andere kant, hebben ze ook geen geld voor.

We gaan het meemaken!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

zometeen nog een aflevering van VPRO tegenlicht, welke ook over de beurs gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Panzer_V schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Ik houd ze vast. Op de lange termijn is 3x geen dividend niet zo spannend. Mogelijk koopt Rabo ze later tegen 100% terug. Aan de andere kant, hebben ze ook geen geld voor.

We gaan het meemaken!
Heb je de voorwaarden wel eens gelezen?
Rabo hoeft ze nooit terug te kopen en reken er maar op dat ze dat ook niet gaan doen.
Je kunt er verder ook niet zoveel mee, het zijn geen aandelen, maar een achtergestelde obligatie waarbij Rabobank altijd de intentie had zolang dat mogelijk is een bepaalde hoeveelheid dividend uit te keren.
Nu doen ze dat voorlopig niet meer en is het hopen dat ze dat uiteindelijk wel weer gaan doen.
Bij een mogelijk faillissement sta je helemaal achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Panzer_V schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:13:
[...]

We gaan het meemaken!
Zonder coupon de komende periode zullen de koersen nog flink gaan dalen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Als ik m,n centjes bij de Rabo had staan ging ik ze stilaan weghalen. Dit lijkt mij een zeer slecht signaal. Het betreft immers helemaal geen dividend. De rente wordt Nog met terugwerkende kracht opgeschort ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Harmpje heeft hier wel een stukje proza over @Verwijderd: https://beleggen.com/dividend/ex-dividend. Googlen is een keuze?

edit: spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Config op 29-03-2020 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
DIJK schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:50:
Als ik m,n centjes bij de Rabo had staan ging ik ze stilaan weghalen. Dit lijkt mij een zeer slecht signaal. Het betreft immers helemaal geen dividend. De rente wordt Nog met terugwerkende kracht opgeschort ook.
Natuurlijk is het in elke praktische zin 'dividend' net zoals je de ledencertifiaten als 'aandelen' moet behandelen zoals al eerder betoogd in Rukapul in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7" .

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 29-03-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:00

RobertowNL

For your gear!

Verwacht dat ook de ING in eerste instantie geen Interim dividend gaat uitbetalen in augustus.
Zelfs het final dividend van 2019 is nog niet definitief vastgesteld. Al zou dat wellicht nog iets lastiger geschrapt kunnen worden.

Idem voor ABN natuurlijk.

Die rabobank certificaten zijn altijd al hoog geprijsd geweest naar mijn idee. Natuurlijk hadden ze jaren lang een goed rendement, maar banken renderen in de huidige markt met lage rentes niet geweldig. Zeker Rabobank heeft op de hypotheekmarkt wel last van de lagere marges op lange leningen waar pensioenfondsen en verzekeraars wel mee akkoord gaan.

Die Rabobank certificaten zijn mijn inziens niets meer dan aandelen zonder stemrecht.
Wil overigens niet zeggen dat het niet interessant kan zijn wanneer de koers laag genoeg is.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIJK
Rukapul schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:01:
[...]

Natuurlijk is het in elke praktische zin 'dividend' net zoals je de ledencertifiaten als 'aandelen' moet behandelen zoals al eerder betoogd in Rukapul in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7" .
Tuurlijk niet. Als aandeelhouder van ing word ik niets armer van het passeren van dividend. De cash blijft in het bedrijf. Als certificaat houder verlies je gewoon rente.

Rabobank gaat eigenlijk gewoon in default

[ Voor 4% gewijzigd door DIJK op 29-03-2020 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 16:46
Dit is voor de Rabobank natuurlijk het perfecte excuus om het coupon rente stop te zetten, beter is er niet. Jezelf gewoon achter de ECB adviezen verschuilen.

Ik heb zelf ook een hele rits aan certificaten, maar deze zullen morgen niet veel waard meer zijn. In combinatie met de lage bid zullen ze morgen wel onder de 80 euro schieten :/

Nu gaat het de vraag zijn op wat voor koers deze certificaten nog ooit gaan uitkomen bij herstel..

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DIJK schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Tuurlijk niet. Als aandeelhouder van ing word ik niets armer van het passeren van dividend. De cash blijft in het bedrijf. Als certificaat houder verlies je gewoon rente.
Als aandeelhouder van een bedrijf dat dividend schrapt word je wel degelijk armer. Niet omdat je geen dividend meer op je rekening krijgt, maar omdat het bedrijf minder waard is geworden. Het bedrijf heeft namelijk een zwaarwegende reden om dat te doen: sterke terugval in omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@Strider Ik had nog wat gekocht toen het een stuk lager stond, maar moest ook rente meekopen, maar die krijg ik nu niet. Er staat ook specifiek rente bij en geen dividend...

Gezien de snelheid heb je helemaal gelijk. Ze hadden maart best kunnen laten uitbetalen en daarna stopzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 29-03-2020 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIJK
Zr40 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:23:
[...]

Als aandeelhouder van een bedrijf dat dividend schrapt word je wel degelijk armer. En niet omdat je geen dividend op je rekening krijgt, maar omdat het bedrijf minder waard is geworden. Het bedrijf heeft namelijk een zwaarwegende reden om dat te doen: sterke terugval in omzet.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je bedoelt waarschijnlijk mínder winst. Maar dat betekent lang niet altijd minder omzet. In deze situatie zou het zelfs kunnen dat bedrijven meer winst draaien maar toch dividend passeren.

Maar je profiteert ook als het bedrijf in de toekomst beter draait. Dat doen de certificaat houders niet. Die krijgen maximaal de coupon.

[ Voor 17% gewijzigd door DIJK op 29-03-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39
Nou ja, de certificaten kunnen wel oplopen in koers ; Rabo was immers erg betrouwbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 16:46
BiLLY_daKid schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:34:
Nou ja, de certificaten kunnen wel oplopen in koers ; Rabo was immers erg betrouwbaar.
Vanaf vandaag is het rotzooi geworden. Er zat echt heel veel vertrouwen achter deze certificaten, terwijl iedereen wist dat ze ook een groot risico hadden. Maar dat was acceptabel, want ze zijn van de Rabobank en met de Rabobank gaat niets gebeuren.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
BiLLY_daKid schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:34:
Ja zo betrouwbaar dat ze nu helemaal geen dividend meer geven op hun certificaten :z
Zr40 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:23:
[...]

Als aandeelhouder van een bedrijf dat dividend schrapt word je wel degelijk armer. Niet omdat je geen dividend meer op je rekening krijgt, maar omdat het bedrijf minder waard is geworden. Het bedrijf heeft namelijk een zwaarwegende reden om dat te doen: sterke terugval in omzet.
Zo simpel is dat echt niet, er kan best dividend worden overgeslagen voor een heleboel andere redenen zoals nieuwe investeringen.
Maar ook in slechte tijden kan het dividend nog worden uitgekeerd door bijvoorbeeld geld er bij te lenen, wat o.a. Shell in het verleden heeft gedaan.

Nu even het verschil hierin tussen aandelen en deze rabo certificaten ( achtergestelde obligaties )
Bij aandelen heb jij een stukje van het bedrijf in handen en als zij dividend uitkeren aan jou als aandeelhouder dan wordt dat geld dat zij uitkeren in theorie afgetrokken van de waarde van jouw aandeel.
Mochten zij geen dividend uitkeren, dan wordt het bedrijf niet ineens minder waard.
Maar bij een achtergestelde obligatie heb je geen stukje van het bedrijf in handen, maar heb je een eeuwig durende lening uitstaan aan het desbetreffende bedrijf.
Als aandeelhouder daarvan heb jij er totaal geen belang bij hoe het bedrijf presteert, zolang ze maar hun verplichtingen nakomen; de dividenduitkering in dit geval.
I.t.t. in het bezit zijn van aandelen verlies je direct inkomsten doordat het bedrijf heeft besloten de dividend niet uit te keren, behalve als ze dit later weer willen inhalen, maar denk dat dat 'em niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Strider schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:17:
[...]

Dit is voor de Rabobank natuurlijk het perfecte excuus om het coupon rente stop te zetten, beter is er niet. Jezelf gewoon achter de ECB adviezen verschuilen.

Ik heb zelf ook een hele rits aan certificaten, maar deze zullen morgen niet veel waard meer zijn. In combinatie met de lage bid zullen ze morgen wel onder de 80 euro schieten :/

Nu gaat het de vraag zijn op wat voor koers deze certificaten nog ooit gaan uitkomen bij herstel..
Uit de prospectus van 2017:
Non-Payment and Incomplete Payment
The Executive Board of Rabobank may, at its discretion, elect not to make
payments on the Rabobank Participations at all, or only to make partial
payments. The Executive Board of Rabobank may also, at its discretion, decide
on which dates Rabobank makes payments on the Rabobank Participations.
Payments not made are non-cumulative and will not be made or compensated
on a subsequent Payment Date or on any other date. To the extent that no
payments or other distributions on the Rabobank Participations are made, no
payments or other distributions will be made on the Rabobank Certificates.
Rabobank may not make any payment (in full or in part) in respect of the
Rabobank Participations if (i) it has no ‘distributable items’, within the meaning
of the CRR, (ii) payment would cause the ‘Combined Buffer Requirement’
within the meaning of CRD IV to no longer be met or, when aggregated with
distributions on other instruments, the ‘Maximum Distributable Amount’
within the meaning of CRD IV (if any) to be exceeded, or (iii) payment is
otherwise prohibited by the ECB, the DNB or any other authority charged with
supervision of the liquidity and solvency of credit institutions, all in accordance
with the legislation then applicable to Rabobank.
De website van Rabobank spreekt echter wel enkel van een "aanbeveling" van de ECB om dividendbetalingen op te schorten om aan de liquiditeitseisen te kunnen voldoen. Het is dus niet helemaal duidelijk of Rabobank hiermee binnen de lijntjes van de prospectus kleurt. Lijkt me in ieder geval voldoende op het randje om te passeren.

Overigens de certificaten hebben een nominale waarde van 25 EUR en ze noteerden vrijdag nog aan 104.7%. Kan binnenkort een mooi koopmoment opleveren!

[ Voor 3% gewijzigd door Nick The Heazk op 30-03-2020 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
JohanNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:10:
Dit vind ik ook wel een leuke, want meestal wordt het advies hier gegeven om juist niet zelf je huiswerk te doen en dat juist over te laten aan de '' experts '' van ETF / fonds makers.
De keuze welke ETF / fonds is ook meestal degene waar de meeste mensen inzitten of die de '' standaard '' strategie kiest, met zo laag mogelijke kosten.
Dus tot zover je eigen huiswerk doen, uiteindelijk doen de meesten elkaar gewoon na :p

We kunnen hier best wat globaal advies geven aan newbies en dat kan heel simpel met de drie gouden regels voor beleggen:

- Beleg alleen met geld dat je kan missen
- Zet niet alles op één paard maar beleg gespreid
- Beleg voor de lange termijn

Behalve als je bovenstaande punten niet begrijpt heb je ook geen boek nodig m.i.
Zucht, dit vind ik nog een veel ergere reactie dan waar ik oorspronkelijk op reageerde :X

Wat ik onder huiswerk maken versta is dat je je verdiept in waar en waarmee je eventueel geld in wilt stoppen. Het kan zijn dat je helemaal niet op indexbeleggen lees: buy&hold uitkomt maar op crypto currency, of losse aandelen icm dividend, of in CFD's wilt handelen bijvoorbeeld. En mocht dat wel het geval zijn dan moet je ook nadenken hoe je je portefeuille inricht, welke risico's je gezond acht en welke effecten daar het beste bij passen. Ik zie het maar al te vaak dat er een effect wordt gekocht en vervolgens vragen worden gesteld over:
  • wanneer en hoeveel dividend wordt uitgekeerd,
  • waarom een aankoop van een beleggingsfonds nog niet verwerkt is,
  • hoe limiet orders werken,
  • aandeel x gekocht met de verwachting dat deze zou stijgen maar is gezakt,
Je hoeft geen afgestudeerd econoom te zijn om te gaan beleggen maar je zou op z'n minst moeten beseffen wat je aan het doen bent en wat je koopt. Want anders kun je net zo goed naar het casino en een mooi getal en kleur kiezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:18:
zometeen nog een aflevering van VPRO tegenlicht, welke ook over de beurs gaat.
VPRO Tegenlicht: Corona Crash (29 maart 2020)
Het coronavirus raast door de financiële markt. Wat gebeurt er in die parallelle wereld, waar beursvloeren worden gesloten, de handel regelmatig wordt stilgezet en sommigen alweer op koopjesjacht gaan?
Ook (nu) relevant in deze tijd en ter toevoeging aan de discussies hier:

VPRO Tegenlicht: Geldscheppers (2016) (46 min.)
Waar blijft de 80 miljard euro die iedere maand door de ECB met behulp van een muisklik uit het niets geschapen wordt? Onze economie moet groeien. Daarom pompt de Europese Centrale Bank onder leiding van voorzitter Mario Draghi elke maand met een muisklik 80 miljard euro in de Europese economie. Waar wordt dat enorme virtuele bedrag voor gebruikt? En wat zijn de effecten van deze geldinjecties?
Andere suggestie is de drieluik Masters of Money van de BBC (2012) (7,3/10 IMDb)

1/3 Masters of Money: Keynes
Stephanie Flanders looks at the life and work of economist John Maynard Keynes, and how his ideas have never been more relevant or controversial than now.
2/3 Masters of Money: Hayek
Stephanie Flanders looks at the radical free-market economist Friedrich Hayek's solution to the problems of capitalism - set it virtually totally free from state control.
3/3 Masters of Money: Marx
Stephanie Flanders examines the revolutionary and controversial ideas of Karl Marx which, as the global financial crisis continues, are once again being taken seriously.

[ Voor 20% gewijzigd door Odeklontje op 30-03-2020 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Nick The Heazk In de eerste zin van jouw quote staat dat Rabo mag besluiten geen betalingen te doen als ze daar geen zin in hebben. Verderop staat dat ze geen betalingen mogen doen in bepaalde scenario’s (waarin ze het wel zouden willen).

Ik denk dat er morgenochtend heel wat bestens orders uit gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Longcat op 30-03-2020 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:22:
[...]

Zucht, dit vind ik nog een veel ergere reactie dan waar ik oorspronkelijk op reageerde :X

Wat ik onder huiswerk maken versta is dat je je verdiept in waar en waarmee je eventueel geld in wilt stoppen. Het kan zijn dat je helemaal niet op indexbeleggen lees: buy&hold uitkomt maar op crypto currency, of losse aandelen icm dividend, of in CFD's wilt handelen bijvoorbeeld. En mocht dat wel het geval zijn dan moet je ook nadenken hoe je je portefeuille inricht, welke risico's je gezond acht en welke effecten daar het beste bij passen. Ik zie het maar al te vaak dat er een effect wordt gekocht en vervolgens vragen worden gesteld over:
  • wanneer en hoeveel dividend wordt uitgekeerd,
  • waarom een aankoop van een beleggingsfonds nog niet verwerkt is,
  • hoe limiet orders werken,
  • aandeel x gekocht met de verwachting dat deze zou stijgen maar is gezakt,
Je hoeft geen afgestudeerd econoom te zijn om te gaan beleggen maar je zou op z'n minst moeten beseffen wat je aan het doen bent en wat je koopt. Want anders kun je net zo goed naar het casino en een mooi getal en kleur kiezen.
YouTube: Cat Picks Stocks Better Than Experts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Oef, lees ik goed dat de Rabobank het recht heeft om onbeperkt de betaling op te schorten en dat dit dan vervolgens geen gevolgen heeft? Ik hoop dat ze dit heel duidelijk hebben gemaakt bij de klanten aan wie ze deze pure rommel hebben verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odeklontje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:35:
[...]

VPRO Tegenlicht: Corona Crash (29 maart 2020)

[...]

Andere suggestie is de drieluik Masters of Money van de BBC (2012) (7,3/10 IMDb)

1/3 Masters of Money: Keynes - Stephanie Flanders looks at the life and work of economist John Maynard Keynes, and how his ideas have never been more relevant or controversial than now.

2/3 Masters of Money: Hayek - Stephanie Flanders looks at the radical free-market economist Friedrich Hayek's solution to the problems of capitalism - set it virtually totally free from state control.

3/3 Masters of Money: Marx - Stephanie Flanders examines the revolutionary and controversial ideas of Karl Marx which, as the global financial crisis continues, are once again being taken seriously.
Heel veel zin om te Tegenlicht te kijken!

Wat een persconferentie weer....maandag bloedrood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:45
Santee schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:13:
[...]
Ik snap heel goed wat je zegt, maar toch zijn er bepaalde bedrijven met stevige fundamentals die een stuk harder zijn gegaan dat de gemiddelde markt. Bijvoorbeeld Nvidia, Apple..
Zo zien ik zelf ook liever een ETF aangevuld met een aantal losse aandelen waar jij je goed in verdiept hebt en veel groei potentie ziet de komende 10+ jaar.
Er zijn net zo veel bedrijven die minder presteren dan gemiddeld of extra klappen krijgen tijdens de crisis. Met het toevoegen van individuele aandelen neemt je spreiding af en risico toe. 90% van de mensen in dit topic (of meer) heeft niet de skills om consistent de goede stocks te picken en is beter af alleen te investeren in breed gespreide fondsen. Beter uitgelegd: https://www.advisorperspe...-investing-increases-risk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
DIJK schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Rabobank gaat eigenlijk gewoon in default
Leg eens uit waarom Rabobank "eigenlijk in default gaat". Besef je dat dividend op certificaten != coupon op obligaties is?!?!
Brons schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:59:
Oef, lees ik goed dat de Rabobank het recht heeft om onbeperkt de betaling op te schorten en dat dit dan vervolgens geen gevolgen heeft? Ik hoop dat ze dit heel duidelijk hebben gemaakt bij de klanten aan wie ze deze pure rommel hebben verkocht.
Nog zo'n mooie. Rabobank legt het wel degelijk uit: https://www.rabobank.nl/p...en/rabobank-certificaten/

Waarom is dit "pure rommel"? Wil je dat eens uitleggen?

Wat een onzin wordt hier gepost zeg......

[ Voor 40% gewijzigd door Chief op 30-03-2020 05:10 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 04:54:
[...]

Leg eens uit waarom Rabobank "eigenlijk in default gaat". Besef je dat dividend op certificaten != [b]coupon

Wat een onzin wordt hier gepost zeg......
Dividend is een winst uitkering op aandelen. Deze certificaten zijn verre van dat. De eerste keer dat Rabobank over dividend spreekt is in dit bericht. Daarvoor was het altijd "vergoeding ".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
JohanNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:25:
[...]

Heb je de voorwaarden wel eens gelezen?
Zeer zeker heb ik de voorwaarden gelezen, het hele prospectus zelfs!

We gaan het meemaken. De dividend betaling wordt stopgezet in opdracht van de ECB enzo. Alle bedrijven zullen hun dividend betalingen stop gaan zetten, Rabo is gewoon de eerste die een betaaldatum had staan.

Kijk straks maar eens wat Shell gaat doen als blijkt dat ze opeens niets meer gaan uitbetalen.......(los van de A/ B discussie :+ die sommigen hier graag voeren 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Panzer_V schreef op maandag 30 maart 2020 @ 06:44:
[...]
Kijk straks maar eens wat Shell gaat doen als blijkt dat ze opeens niets meer gaan uitbetalen.......(los van de A/ B discussie :+ die sommigen hier graag voeren 8)7 ).
Even een 'beginnersvraag', zou dit dan niet alleen de waarde van de dividenduitkering moeten kosten theoretisch gezien? En kan een bedrijf worden gedwongen om geen dividend uit te keren (lijkt me niet)?

[ Voor 9% gewijzigd door tuinïnen op 30-03-2020 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
tuinïnen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Even een 'beginnersvraag', zou dit dan niet alleen de waarde van de dividenduitkering moeten kosten theoretisch gezien? En kan een bedrijf worden gedwongen om geen dividend uit te keren (lijkt me niet)?
Heb je misschien iets gemist in het nieuws? Grote beleggers en centrale banken zijn bedrijven aan het vragen om de dividend betalingen dit jaar te annuleren.

Redelijk zelfmoord om nu dividend te gaan uitbetalen dus.

En neen, dit kan funest zijn voor de koers van een aandeel. Beurskoersen zijn niet logisch, zo moet je ze ook niet behandelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chief
DIJK schreef op maandag 30 maart 2020 @ 06:24:
[...]

Dividend is een winst uitkering op aandelen. Deze certificaten zijn verre van dat. De eerste keer dat Rabobank over dividend spreekt is in dit bericht. Daarvoor was het altijd "vergoeding ".
De certificaten zijn senior to equity only.

Het maakt mij geen drol uit of ze het dividend of "vergoeding" noemen: iedereen die in dit spul belegt is het aan zichzelf verplicht om de voorwaarden te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
Iemand een linkje naar de koers van de Rabo certificaten? Ben wel benieuwd wat dit gaat doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Vroeger lieten ze gorilla’s de beurs voorspellen ;)
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:16:
[...]

De certificaten zijn senior to equity only.

Het maakt mij geen drol uit of ze het dividend of "vergoeding" noemen: iedereen die in dit spul belegt is het aan zichzelf verplicht om de voorwaarden te lezen.
Precies dit, weet wat je aangaat.

[ Voor 39% gewijzigd door Miki op 30-03-2020 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Robkazoe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:18:
Iemand een linkje naar de koers van de Rabo certificaten? Ben wel benieuwd wat dit gaat doen...
Eerste resultaat op Google 'Rabobank Certificaten koers': https://www.iex.nl/Obliga...Rabobank-Certificaat.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBVMyHopdsq6AaJVFu4mfl8xgTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cwYR1U46HfKCoBCb8gzMULf9.png?f=fotoalbum_large

Nog steeds beter dan de meeste aandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:31:
[Afbeelding]

De vraag is wat er met dividend van ING/ABN gebeurt. Ik weet t antw al

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Sport_Life schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:32:
[...]

Maakt dat wat uit? De recente daling van Financials vs market geeft het antwoord al
Robkazoe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Auw. Voor iets wat toch redelijk stabiel moet liggen is -10% wel heftig.
Nogmaals, de certificaten zijn alleen senior to equity! Waarom zou het dan redelijk stabiel moeten zijn?!

[ Voor 35% gewijzigd door Chief op 30-03-2020 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Volgens mij is al bevestigd dat deze geen dividend zullen uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Indien de koers van de certificaten zakt naar de 75% zit ik weer aan de koop knoppen <+:) .
Ook al verwacht ik eigenlijk niet dat dat gaat gebeuren -O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
[...]

ING heeft net het dividend geschrapt. ABN zojuist ook. De rest gaat volgen....net als Shell, etc. etc. etc.

https://nos.nl/liveblog/2...en-vs-tot-eind-april.html

[ Voor 21% gewijzigd door Panzer_V op 30-03-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
[...]

Bekijk anders ff het koersverloop aflopen 2 weken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:40:
[...]

Bekijk anders ff het koersverloop aflopen 2 weken |:(
Ow dat had ik ook nog niet eens gezien. Ook een complete veldslag. Wow. Sorry voor de luie houding en de vele aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
[...]

Waarom zou het stabiel moeten zijn? Nogmaals: het is alleen senior to equity!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:54:
[...]

Waarom zou het stabiel moeten zijn? Nogmaals: het is alleen senior to equity!!
Waarschijnlijk verkeerde verwachtingen door de term obligatie en couponrente :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chief
Read people, READ......

FYI voor diegenen die fixed income fondsen hebben:

Zowel ICE/BAML als Bloomberg hebben herbalancering van hun fixed income indices aangepast. Did kan invloed hebben op wat je straks aan onderliggende stukken in je FI fondsen hebt.

[ Voor 83% gewijzigd door Chief op 30-03-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEA220
In een tijd van High frequency traders duurt het maar verektes lang voordat de koers van de rabobank certificaten open gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

HEA220 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:23:
In een tijd van High frequency traders duurt het maar verektes lang voordat de koers van de rabobank certificaten open gaat :+
Zouden ze de wintertijd nog volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzKtxBtTS_CAWQsqRLSwEpwkQf0=/f/image/XieGbOY917BPQTYrne2speVO.png

Tijden zijn mijn tijdzone

[ Voor 11% gewijzigd door Chief op 30-03-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
[Afbeelding]

Uh... dat was de koers voor de aankondiging. Ik zie in het orderboek nu de eerste bied prijs op 69 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
En daar gaat de hoeksteen van menig beleggingsportefeuille door het putje...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
@Chief ok, DeGiro is dus gewoon traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Een link naar een niet-wetenschappelijk sensatiestukje van N=1 is geen proper argument in dit topic IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Idk, ik trade dit soort spul nooit dus verdiep me ook niet in de quotes/timing :)

Ik zie wel handel maar ik laat het aan jullie om betrouwbaarheid daarvan in te schatten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGtOEuT6IQ_GotmrN0AMBw_4yMg=/f/image/qklw7XinZ6rQz51gAjKT79cW.jpg
hoevenpe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:32:
En daar gaat de hoeksteen van menig beleggingsportefeuille door het putje...
Als dit de hoeksteen is van menig beleggingsportefeuille dan hoop ik dat ze niet voor "gebalanceerd" profiel hebben gekozen :P

[ Voor 56% gewijzigd door Chief op 30-03-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ben wel benieuwd of anderen hier ook last van hebben bij andere brokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
Longcat schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:23:
@The_Yakuza Liep ik ook al eens tegenaan toen in door de uitsluitingenlijst van ABP liep:
(en posts er onder)

Schijnt dat je degiro kan vragen de effecten toe te voegen.
"Bedankt voor uw e-mail.

Deze aandelen kunnen niet via Nederlandse brokers worden verhandeld omdat deze bedrijven vallen onder de verordening cluster munitie van de AFM.

Voor meer informatie kunt u de volgende link raadplegen: https://www.afm.nl/nl-nl/...uik/clustermunitie-mm-int .
"

Niet bepaald fijn dat een broker deze keuzes maakt; ik bedoel BAE Systems en Raytheon zijn wel gewoon beschikbaar. :( en op Binckbank kon ik LMT wel kopen. Zou iemand met een Binck-account eens willen kijken of NOC daar beschikbaar is?

EDIT:

"Voor wie geldt het verbod?
Het verbod geldt voor in Nederland gevestigde financiële ondernemingen. Dit zijn banken, beheerders, beleggingsinstellingen, beleggingsondernemingen, financiële ondernemingen, pensioenfondsen en verzekeraars. Ook bijkantoren en verbonden agenten van deze ondernemingen in het buitenland vallen hieronder als de bedrijfsvoering van deze kantoren vanuit Nederland wordt gevoerd. Clearinginstellingen, natuurlijke personen, buitenlandse dochterondernemingen en andere rechtspersonen dan financiële ondernemingen vallen buiten het verbod."

[ Voor 27% gewijzigd door The_Yakuza op 30-03-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

https://www.beursonline.n...Certificaat-geopend.aspx"

"Handel is denk ik opgeschort, stonden 7 miljoen verkooporders in."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Gezien de koersen van beiden ben je niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Het orderboek op Binck prijst de certificaten alsof Rabobank in default is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhDUu-HkJKFqRtBrFEC40QrpWno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JRotnRwKi6I8RVdiGJZesCgY.png?f=fotoalbum_large

Disclaimer: Zelf een kooporder ingelegd voor 200 EUR.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick The Heazk op 30-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
Zou iemand met een Binckbank of IB account eens willen kijken of NOC beschikbaar is? Northrop Grumman.

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Laatst online: 29-04 09:01
The_Yakuza schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:45:
Zou iemand met een Binckbank of IB account eens willen kijken of NOC beschikbaar is? Northrop Grumman.

In IB (via Lynx) wel in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
zouden de beurzen alweer aan het rijzen zijn, voordat het de crisis (COVID-19) goed en wel begonnen is in de US? Of is dit puur een stuiptrekking vanwege de care package wat trump aangekondigd heeft, en dendert het dadelijk weer door naar beneden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
bluebear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:51:
zouden de beurzen alweer aan het rijzen zijn, voordat het de crisis (COVID-19) goed en wel begonnen is in de US? Of is dit puur een stuiptrekking vanwege de care package wat trump aangekondigd heeft, en dendert het dadelijk weer door naar beneden?
Even in mijn glazen bol kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
glazenbol... maar mijn bescheiden mening is dat de beurzen nu te hoog staan irt de komende gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaD5udgOgXhVPpYtSDNoo091DP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25d3ZuQ6nXCPqhj9kFWCelVV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Idk, ik trade dit soort spul nooit dus verdiep me ook niet in de quotes/timing :)

Ik zie wel handel maar ik laat het aan jullie om betrouwbaarheid daarvan in te schatten:

[Afbeelding]

[...]

Als dit de hoeksteen is van menig beleggingsportefeuille dan hoop ik dat ze niet voor "gebalanceerd" profiel hebben gekozen :P
Volgens mij is er geen handel nog gezien de tijden uit je screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
Santee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Even in mijn glazen bol kijken :+
Ik vraag natuurlijk niet om accurate voorspellingen. Maar gewoon een discourse op wat er gebeurt in de markt, wat iedereen zijn/haar mening hierover is. Wat ze denken dat er zal gebeuren... is, of kan interresant zijn.

Zoals hierboven al afgebeeld, deel ik dezelfde mening en zal het nog wel verder naar beneden zakken. Waar ik nu een beslissing over moet maken is, zal ik mijn maandelijkse inleg uitstellen, of gewoon door laten gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door bluebear op 30-03-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:45
[YouTube: Nobody knows nothing - John Bogle]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
R.van.M schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Volgens mij is er geen handel nog gezien de tijden uit je screenshot.
Tijden zijn Asia timezone. Ik woon/werk in Azie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Laatst online: 29-04 09:01
Ik heb even mijn verwachtingen wat betreft sterfgevallen in de VS in een excelleke gezet. In de meest optimistische schatting kom ik binnen een week op 2800 doden per dag en na 3 weken 100.000 doden in totaal en 10.000 per dag...

Ik vermoed dat ze dan in de VS niet meer zo optimistisch gaan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bluebear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Ik vraag natuurlijk niet om accurate voorspellingen. Maar gewoon een discourse op wat er gebeurt in de markt, wat iedereen zijn/haar mening hierover is. Wat ze denken dat er zal gebeuren... is, of kan interresant zijn.

Zoals hierboven al afgebeeld, deel ik dezelfde mening en zal het nog wel verder naar beneden zakken. Waar ik nu een beslissing over moet maken is, zal ik mijn maandelijkse inleg uitstellen, of gewoon door laten gaan.
Als je de laatste 5 pagina's terug leest dan zie je dat dit al vaak besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Tijden zijn Asia timezone. Ik woon/werk in Azie
Ah ok :) Wel apart dat jij orders ziet terwijl bij DeGiro er helemaal niets gebeurd op euronext, of is dit op een secundaire markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
Aghanim schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Als je de laatste 5 pagina's terug leest dan zie je dat dit al vaak besproken is.
hmmm. ik ging 3 paginas terug en het ging allemaal over ing/abn en dividend..
Maar is goed. ik ga wel terug naar enkel meelezen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door bluebear op 30-03-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
R.van.M schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Ah ok :) Wel apart dat jij orders ziet terwijl bij DeGiro er helemaal niets gebeurd op euronext, of is dit op een secundaire markt?
? Secundair is alles behalve issuance...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Chief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:00:
[...]

? Secundair is alles behalve issuance...??
Ik dacht dat deze certificaten alleen op euronext verhandeld werden. Aangezien jij transacties ziet die ik niet zie vroeg ik me dus af hoe dat kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:55

Polycom

Poes van goud

Ik zie er zelfs 8,3 miljoen verkooporders voor de Rabo certificaten. Het is allemaal de schuld van de Rabobank :+

[ Voor 22% gewijzigd door Polycom op 30-03-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
The_Yakuza schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:45:

Ja, is beschikbaar bij Binck. Lynx is IB, dus IB ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Config op 30-03-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
Config schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Ja, is beschikbaar bij Binck. Lynx is IB, dus IB ook.
Dank voor het checken! Ook @UglyDinosaur :)

DeGiro biedt wel een LMT turbo aan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:13
Dit weekend zitten zoeken naar eventueel interessante sectoren. Vooral in de olie is er heel wat te doen in de al bizarre tijd. Dat olie nog zal zakken staat zo goed als in steen geschreven - dit blijft zo tot de onenigheid tussen de partijen is opgelost, echter heeft Rusland nog geen 'zin' om die ruzie enigszins op te schorten.

Daarmee is de olieopslag zo goed als vol. In april komt het er op neer dat de opslag op wereldvlak volledig vol zit. Dit biedt een kans om te investeren in scheepvaart die olie vervoert. Dit is een sector die al lange tijd is ondergewaardeerd als je grafieken van verschillende van die bedrijven bekijkt.

Waarom zou je investeren? Er is namelijk sprake om olietankers als tijdelijke opslag te gebruiken - aangezien de opslagtanks allemaal tot aan de rand gevuld zijn.

Voorbeeld van die firma's is bijvoorbeeld
https://www.scorpiotankers.com/our-fleet/ (ticker: STNG)

https://www.euronav.com/fleet/all-vessels/ (ticker EURN)

Edit: Terwijl ik dit type is euronav al 10% gestegen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rubberen op 30-03-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
bluebear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:59:
[...]

hmmm. ik ging 3 paginas terug en het ging allemaal over ing/abn en dividend..
Maar is goed. ik ga wel terug naar enkel meelezen O-)
Waarom niet even je zoekterm in het hele topic zetten, in plaats van slechts 3 pagina's lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
bluebear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Ik kan je aanraden om gespreid te kopen in een volatiele markt. Dan heb je meer kans om niet al te ongelukkig te timen.
Verder, jij hebt geen enkel idee waar de beurs heen zal gaan (ik ook niet), dus doe vooral investeringen in aandelen of ETFs waarvan jij denkt dat ze op de hele goede termijn kunnen presteren. En zorg voor een gespreide portefeuille.

[ Voor 24% gewijzigd door Loekoe op 30-03-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
The_Yakuza schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Dank voor het checken! Ook @UglyDinosaur :)

DeGiro biedt wel een LMT turbo aan... 8)7
Ze proberen je af te schepen. DeGiro is wat dat betreft, best wel kut. Ik heb onlangs ook een superslecht antwoord gehad op die 2500 max cash op een account.
Pagina: 1 ... 77 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.